Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Door Blood & Truth ga ik hopelijk binnenkort eindelijk weer de VR headset uit de kast halen, ik gebruik h'm echt te weinig nu.

Laatst wel AC Oddesey en Shadow of the TR gekocht, en ben nu bezig met TR. Bevalt, net zoals voorgaande 2 games, weer goed :)

Ik zie ook dat Bram nog steeds het meesterwerk Hellblade niet waardeert :p

[ Voor 49% gewijzigd door The Inquisitor op 04-06-2019 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Sefaex schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 00:34:
[...]

Hoop A Plaque Tale binnenkort voor een prikkie te kunnen kopen. Adviesprijs was bij de launch €40-€50 geloof ik. Dus gaat niet lang duren, voordat hij prijs zakt.
Hij was zelfs voor launch goedkoper (40 euro). Sinds launch is de prijs 5 euro hoger geworden bij alle shops, wat ook wel bijzonder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GameMania heeft weer die actie waarbij je voor 10 euro je oude DS4 kunt omruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Twixie schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:36:
GameMania heeft weer die actie waarbij je voor 10 euro je oude DS4 kunt omruilen voor een nieuwe.
https://www.gamemania.nl/info/inruilactieController2019

Voor de volledigheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilfamo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
"De rubberen bescherm-laag van de thumbsticks dient intact te zijn."

Dan vallen er veel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
Feit dat ze het opnieuw doen moet toch betekenen dat ze veel van die oude controllers verkocht krijgen

Er is trouwens nog wat info geleakt over Watch Dogs 3. De naam is blijkbaar Watch Dogs Legion
''Play as anyone, Every individual you meet in the open world, has a full set of animations, voice over, character traits and visuals that are generated & guided by gameplay systems''

[ Voor 66% gewijzigd door Anton.net op 04-06-2019 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
ilfamo schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:08:
[...]

"De rubberen bescherm-laag van de thumbsticks dient intact te zijn."

Dan vallen er veel af.
Nieuwe sticks bij Ali halen en inleveren dat ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe

Sign up for a chance to join the PlayStation Preview Program and test drive new upcoming features, like 16-player Parties and improved voice chat quality:

https://blog.eu.playstati...rty-features/#sf213804028

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Hierop inhakend, is er niet een andere manier een voice chat te kunnen houden anders dan met dat suffe oortje in je controller?
Op de PS3 pakte ik gewoon een bluetooth headset welke alleen als MIC fungeerde en dat ging prima maar dat gaat op een PS4 niet meer lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 11:48

s0kkie

Cowabunga

Niet heel onbelangrijk ook:
Do note, that if you participate in the Preview Program, you won’t be able to join the same Party or use Share Play with others who aren’t participating in the program.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:06:
is er niet een andere manier een voice chat te kunnen houden anders dan met dat suffe oortje in je controller?
Eender welke bedrade headset met mini-jack in je controller pluggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Twixie schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:43:
[...]

Eender welke bedrade headset met mini-jack in je controller pluggen..
Is er echt geen andere manier, zonder draad dus?

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 04-06-2019 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:44:
[...]

Is er echt geen andere manier, zonder draad dus?
Ik begrijp je vraag niet helemaal. Op de PS4 kun je ook een bluetooth headset gebruiken. Ik gebruik zelf de Platinum, maar je kan ook de Gold pakken, of iedere willekeurige andere die ondersteund wordt. Of wil je het geluid alsnog over je speakers hebben? Ik denk dat dit met de camera wel kan? Sowieso zou ik een headset aanraden voor volle immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

schumi2004 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:29:
[...]

Nieuwe sticks bij Ali halen en inleveren dat ding ;)
Waar inleveren @schumi2004 ?

En voor wat betreft de headset. Je kunt natuurlijk ook met mensen over Discord of eender welke andere chat-app praten als je het via je PS4 lastiger vindt. Of is dat niet wat je bedoeld? Er zijn in elk geval draadloze headsets voor je PS4 beschikbaar.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Twixie in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"
DigitalError in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"
En voor wat betreft de headset. Je kunt natuurlijk ook met mensen over Discord of eender welke andere chat-app praten als je het via je PS4 lastiger vindt. Of is dat niet wat je bedoeld? Er zijn in elk geval draadloze headsets voor je PS4 beschikbaar.
Als er draadloze zijn dan moet ik even verder zoeken, thanks zover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
De PS+ games van Juni zijn te downloaden 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:13
Segafreak83 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:53:
De PS+ games van Juni zijn te downloaden 😁
Daar ben jij wel blij mee zo aan je username te zien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
MitchellHearth schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:13:
[...]

Daar ben jij wel blij mee zo aan je username te zien :D
Jazeker 😍🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 22:28

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
bram1984 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:06:
[...]

Ik begrijp je vraag niet helemaal. Op de PS4 kun je ook een bluetooth headset gebruiken. Ik gebruik zelf de Platinum, maar je kan ook de Gold pakken, of iedere willekeurige andere die ondersteund wordt. Of wil je het geluid alsnog over je speakers hebben? Ik denk dat dit met de camera wel kan? Sowieso zou ik een headset aanraden voor volle immersie.
Ik heb jouw post helemaal gemist.
Ik hoef eigenlijk alleen maar een MIC te hebben zodat als ik aan het gamen ben met wat maatjes we niet elke keer die MIC moeten uitwisselen.
Wat ik eerder zei toen ik een PS# had legde ik een mobile BT headset op tafel en dan kon iedereen gewoon zijn zegje doen en dat werkte prima.
Met dat microfoontje aan een koortje en ook nog eens in de controller werkt voor geen meter maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:29:
[...]

Ik hoef eigenlijk alleen maar een MIC te hebben zodat als ik aan het gamen ben met wat maatjes we niet elke keer die MIC moeten uitwisselen.
Wat ik eerder zei toen ik een PS# had legde ik een mobile BT headset op tafel en dan kon iedereen gewoon zijn zegje doen en dat werkte prima.
Met dat microfoontje aan een koortje en ook nog eens in de controller werkt voor geen meter maar dat is mijn mening.
Huh, oh dus je zit met meerdere personen in één ruimte die allen tegelijk door de headset willen praten? Ik denk dat de camera dan de beste optie is. Zie eerste reactie in link hieronder:

https://www.reddit.com/r/...e_the_ps_camera_as_a_mic/

En als ik het zo lees, moet dit ook met iedere random headset kunnen en ik denk dat je ook losse microfoons kunt kopen.

Via Settings -> Devices -> Audio Devices kun je in ieder geval input (microfoon) en output (geluid) afzonderlijk van elkaar toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schumi2004 schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 14:29:
[...]

Ik snap je probleem ook niet helemaal.. Maar je kunt bijvoorbeeld een usb microfoon op tafel zetten, en geluid via de speakers.. zowel game als chat. Maar of dat werkt met BT/USB mic only of alleen met een volledige headset? Dan moet je de mic best gevoelig zetten, en dan heb je kans dat het speaker geluid weer terug komt over je speakers omdat het wordt opgevangen door de mic..

Maar wat je wil is geen enkel probleem. Je moet gewoon een BT compatible headset aanschaffen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik ook :) de Megadrive games helemaal kapot gespeeld..speel ze nog wel eens trouwens.

PSN id: PENo1

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat iedereen ondertussen wel weet dat je overal PS+ voor €42 zult kunnen krijgen omwille van Days of Play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Helaas stond ik een paar dagen te vroeg bij de Aldi. Gaat pas zaterdag in :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Jorgen schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 16:54:
Helaas stond ik een paar dagen te vroeg bij de Aldi. Gaat pas zaterdag in :+
Gewoon in een slaapzak voor de deur gaan liggen :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 15:15
Anton.net schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:17:
Feit dat ze het opnieuw doen moet toch betekenen dat ze veel van die oude controllers verkocht krijgen
Natuurlijk, eenmaal die actie voorbij is verkopen ze nieuwe controllers voor 60 euro en deze USED controllers zijn geloof ik 45, en je wilt niet weten hoeveel huismoeders of dergelijke toch 15 euro willen besparen op zo iets :P

Vorige keer toen die actie was had ik het hier gevraagd in mijn lokale GM en medewerker zei dat die USED controllers buiten vliegen als zoete broodjes eenmaal die actie over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:26

BlackEyedAngel

Just a decent guy

Ik zie dat de PS+ games van juni beschikbaar staan in de store :)
Tevens staat er voor Borderlands Handsome Collection een Ultra HD texture pack PS4 pro enhanced in de store van CA 15.8 gig, ben benieuwd hoeveel/of dat wat gaat schelen, screenshots in de store zien er iig goed uit :)

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
waarom zijn mensen vandaag zo beroerd om niet ff een link mee te geven dan...

https://store.playstation...01446_00-MANCANAREV100000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
ja het is net of je zegt: 2 halen 1 betalen maar je noemt niet wat of waar... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dacht al, wat is de CA store? Maar US store dus gewoon. Werkt die simpelweg met de EU versie van Borderlands?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Ik neem aan van wel, de link die ik gaf was gewoon in de EU store namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DigitalError schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 07:47:
Ik neem aan van wel, de link die ik gaf was gewoon in de EU store namelijk.
Ah ik stond nog in de US store ingelogd, vandaar. :)

Nu ook de EU versie gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
En weer voor iedereen die niet graag op de frontpage rondhangt:

nieuws: Sony PlayStation 5 deelt savegames met PS4 en ondersteunt 4k en 120Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat van die savegames is wel fijn, maar ook wel op z'n minst te verwachten. Anders zou je iedere game die je op je PS4 hebt, volledig opnieuw moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Laatst online: 18-09 10:49
Zijn er mensen die toevallig een C7-stroomkabel hebben gekocht bij allekabels.nl?
Ik wil namelijk een tweede stroomkabel kopen zodat ik mijn PS4 in mijn slaapkamer kan gebruiken als de woonkamer bezet is.
De prijzen vallen erg mee, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze kabels.
Ik heb een eerste generatie PS4 (dus geen Slim of Pro maar een CUH-1xxx).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:04
VirinR schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:21:
Zijn er mensen die toevallig een C7-stroomkabel hebben gekocht bij allekabels.nl?
Ik wil namelijk een tweede stroomkabel kopen zodat ik mijn PS4 in mijn slaapkamer kan gebruiken als de woonkamer bezet is.
De prijzen vallen erg mee, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen met deze kabels.
ik heb zelf ook een 1e generatie PS4 icm een C7 kabel van 5 meter. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Voor dit soort dingen gebruik ik zelf meestal gewoon een willekeurige voedingskabel die ik nog heb liggen. Wat betreft kwaliteit heb ik bij deze kabels met eurostekker nooit grote verschillen opgemerkt.

Gewoon de gewenste lengte kopen, eventueel met haakse stekkers of in het wit als dat beter uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Laatst online: 18-09 10:49
@Mr. Blonde @MartijnS72 Ah thanks, goed om te horen. Ik heb zelf geen andere apparaten met een C7-stekker vandaar dat ik het niet kan uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kersje1985
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-05-2021

Kersje1985

Valar Morghulis

Tom schreef op maandag 3 juni 2019 @ 17:38:
[...]

Is de game ergens mee te vergelijken? :)
De setting heb ik nog nooit echt eerder gezien. Je kunt het qua mechanics een beetje vergelijken met The last of us maar dan een erg versimpelde versie. In ieder geval zou ik deze game niet laten liggen als de kans bestaat om 'm te spelen.

A Lannister always pays his debts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
vice city en san andres zijn toch geen soort remasters voor de ps4 in de store? Zijn gewoon regelrechte ports neem ik aan?

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 05-06-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:35
Jup, de 5M versie hier. Wel met een pro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Hamazaki schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 19:06:
vice city en san andres zijn toch geen soort remasters voor de ps4 in de store? Zijn gewoon regelrechte ports neem ik aan?
ja regelrechte ports, als je betere graphics verwacht kom je van een koude kermis thuis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
bram1984 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:17:
Vanochtend What Remains of Edith Finch uitgespeeld. Een aangename verrassing als Plus game. Wat een kunstwerkje. Dat huis is zo vet vormgegeven, bijna fotorealistisch.
Door jou ben ik het gaan spelen. In 2 avonden uitgespeeld. Kippenvel nu de credits over het scherm rollen. Echt heel mooi. Nu wil ik meer van dit :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MitchellHearth schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:12:
[...]

Door jou ben ik het gaan spelen. In 2 avonden uitgespeeld. Kippenvel nu de credits over het scherm rollen. Echt heel mooi. Nu wil ik meer van dit :D
Oeh daar ga ik binnenkort aan beginnen! Maar dan zal "The Vanishing of Ethan Carter" je misschien heel goed liggen..

Wat een prachtig spel was dat zeg.. ook zware kippenvel-aandoening <3 :')

Volgens mij ook goedkoop in de Store..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 17:34
Everybody Gone to the Rapture vond ik ook zeer mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

poor Leno schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:30:
[...]

Oeh daar ga ik binnenkort aan beginnen! Maar dan zal "The Vanishing of Ethan Carter" je misschien heel goed liggen..

Wat een prachtig spel was dat zeg.. ook zware kippenvel-aandoening <3 :')

Volgens mij ook goedkoop in de Store..
Als je the Vanishing of Ethan Carter goed vond, vind je What remains of Edith Finch briljant. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja Rapture en Ethan Carter vind ik maar matig vergeleken met Edith Finch. Dat is wat mij betreft de koning van de walking sims.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 23:22:
Ja Rapture en Ethan Carter vind ik maar matig vergeleken met Edith Finch. Dat is wat mij betreft de koning van de walking sims.
Zelf ooit op pc 'dear esther' (DE) gespeeld (ik dacht dat deze ook voor consoles er was, maar mogelijk last gen?), als spel was het slecht, maar verhaal vond ik erg interessant! Maar doordat ik het als spel niet leuk of beter gezegd... interesseant genoeg vond...nooit erg ver mee gekomen.

Dan vond ik life is strange, ook nog wel ok om te spelen iig stuk meer gameplay dan DE, maar wederom......speel eigenlijk liever dan een meer traditionele game. Toevallig gister nog bijna even telltale guardian of the galaxy geprobeerd maar haha zie hierboven, het werd trackmania....... (wel op xbox sorry @dvdkiwi :> )

Ik weet niet of je brothers ook in dit rijtje kan/mag of zelfs moet noemen, dat vond ik ook daadwerkelijk leuk om te spelen, maar zonder de backstory zou dit (imho) maar een matig en simpel spelletje zijn, met de backstory is het een must play.

[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 06-06-2019 08:26 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
uchiha tijntje schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 22:16:
[...]

Als je the Vanishing of Ethan Carter goed vond, vind je What remains of Edith Finch briljant. :)
Net gisteren uitgelopen. Is het bij Edith nog de moeite om hem nogmaals uit te lopen ? Ik ben niet van de trophies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

maartend schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 09:21:
[...]

Net gisteren uitgelopen. Is het bij Edith nog de moeite om hem nogmaals uit te lopen ? Ik ben niet van de trophies.
Er zijn volgens mij geen alternatieve eindes ofzo. Dus als je hem nog een keer wilt spelen kun je dat uiteraard doen :P Ik heb hem zelf 2 keer uitgespeeld om te kijken of ik alsnog niets gemist had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Door alle positieve recente berichten over What Remains of Edith Finch deze ook maar eens geïnstalleerd.
MitchellHearth schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 21:12:
[...]

Ben er nog niet aan begonnen maar is deze echt in 2 avonden uit te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sagat schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:11:
[...]

Zelf ooit op pc 'dear esther' (DE) gespeeld (ik dacht dat deze ook voor consoles er was, maar mogelijk last gen?), als spel was het slecht, maar verhaal vond ik erg interessant! Maar doordat ik het als spel niet leuk of beter gezegd... interesseant genoeg vond...nooit erg ver mee gekomen.

Dan vond ik life is strange, ook nog wel ok om te spelen iig stuk meer gameplay dan DE, maar wederom......speel eigenlijk liever dan een meer traditionele game. Toevallig gister nog bijna even telltale guardian of the galaxy geprobeerd maar haha zie hierboven, het werd trackmania....... (wel op xbox sorry @dvdkiwi :> )

Ik weet niet of je brothers ook in dit rijtje kan/mag of zelfs moet noemen, dat vond ik ook daadwerkelijk leuk om te spelen, maar zonder de backstory zou dit (imho) maar een matig en simpel spelletje zijn, met de backstory is het een must play.
Dear Esther heb ik ook uitgespeeld. Aardig verhaal, maar verder redelijk saai. Edith Finch bestuurt ook gewoon lekker en het druipt van de sfeer.

Life is Strange wel aan begonnen ooit. Die moet ik weer even vanaf het begin oppakken, maar dat vind ik ook niet echt een walking sim.

Brothers is geniaal, maar dat is wel een echte game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
schumi2004 schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:35:
Door alle positieve recente berichten over What Remains of Edith Finch deze ook maar eens geïnstalleerd.

[...]

Jazeker. Uurtje of 4/5 heeft het bij mij geduurd voordat de credits voorbij kwamen op het scherm. Zie het meer als een relatief lange interactieve film die je helemaal meetrekt in het verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53
Sagat schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 08:11:
[...]

Dat vind ik persoonlijk eigenlijk drie best wel verschillende games...
Dear Esther vond ik zelf best cool, maar echt alleen omdat het zo rustgevend was om in die omgeving rond te wandelen (ik meen dat ik die ook op mijn beamer gespeeld heb wat helpt met de ervaring, Firewatch had ik hetzelfde mee).
Life is strange is geen walking sim, het is meer een create your own adventure keuze verhaal maar dan een waar je wel zelf rondloopt en dingen moet/kunt vinden.
Brothers ging naast de mooie locaties en het goede verhaal (briljant hoe dat verteld werd zonder ooit iets te zeggen in een bestaande taal) vooral ook om de gimmick van het besturen van de twee broers tegelijk met een twinstick controller.

LiS en Brothers zie ik zelf ook echt als must plays, DE echt niet (hoewel ik er zelf wel happy mee was).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00

[...]

Hier in 1 lange sessie uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
maartend schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 11:05:
[...]

Hier in 1 lange sessie uitgespeeld.
MitchellHearth schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:37:
[...]

Jazeker. Uurtje of 4/5 heeft het bij mij geduurd voordat de credits voorbij kwamen op het scherm. Zie het meer als een relatief lange interactieve film die je helemaal meetrekt in het verhaal :)
Dan zou je je bijna afvragen of het nog wel een spel genoemd mag worden. Ik ga het vanavond zien, dan zal ik hem eens opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:58
Walking sims vind ik wel leuk, vaak is de sfeer in die games echt goed. Maar ik haal ze alleen uit de store wanneer ze in de PS+ games zitten.
Gone Home had ik een tijdje geleden nog gespeeld, best een aardige game, maar echt niet de €20 waard waarvoor die nu in de store staat.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Met 2/3 uurtjes ben je klaar. Perfecte lengte voor een dergelijke game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:53:
[...]

Dat vind ik persoonlijk eigenlijk drie best wel verschillende games...
Dear Esther vond ik zelf best cool, maar echt alleen omdat het zo rustgevend was om in die omgeving rond te wandelen (ik meen dat ik die ook op mijn beamer gespeeld heb wat helpt met de ervaring, Firewatch had ik hetzelfde mee).
Life is strange is geen walking sim, het is meer een create your own adventure keuze verhaal maar dan een waar je wel zelf rondloopt en dingen moet/kunt vinden.
Brothers ging naast de mooie locaties en het goede verhaal (briljant hoe dat verteld werd zonder ooit iets te zeggen in een bestaande taal) vooral ook om de gimmick van het besturen van de twee broers tegelijk met een twinstick controller.

LiS en Brothers zie ik zelf ook echt als must plays, DE echt niet (hoewel ik er zelf wel happy mee was).
verschillende games:
Ja ga ik in mee hoor, maar ze zitten voor mij wel in hetzelfde hoekje. Sfeer over gameplay?
Waarbij dear ester dan voor zover ik het kan inschatten de echte walking sim is (ook en van de eerste? of iig eerste bekende?) LiS zie ik als een interactief verhaal, jij maakt de beslissingen en het heeft wat gameplay elementen, maar tsja, ik vind het erg beperkt en imho ondergeschikt aan het verhaal.
Brothers heeft dan wel de gameplay, maar zonder dat verhaal, was het gewoon een dertien in een dozijn spel geweest, twee chars met een controller was een leuke gimmick, maar dat was dus juist mogelijk omdat de gameplay (lees acties die je met de broers kon doen) ook vrij beperkt was.......

Ik heb dit weekend vrij veel tijd tot mijn beschikking en ik zag dat ik nog bergen thropies miste bij Brothers dus misschien nog een playthroughtje doen :)
LiS.....meh, wellicht nog is een kans geven maar staat laag op den prio lijst, dan eigenlijk meer interesse in telltale spul als guardians of the galaxy, game of thrones en batman.......maar waarschijnlijk ga ik lekker racen met horizon chase of trackmania, of lekker hollow knight verder spelen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond Brothers echt een K game. Totaal niet mijn ding, controls onhandig, heb me alleen maar dood zitten ergeren ....

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

-SaveMe- schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:07:
Ik vond Brothers echt een K game. Totaal niet mijn ding, controls onhandig, heb me alleen maar dood zitten ergeren ....
Tegengeluid: net als anderen hierboven vond ik de storytelling heel mooi gedaan, coole omgevingen en innovatie controls met 2 personen tegelijk. Absolute aanrader!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53
Sagat schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 12:29:
Waarbij dear ester dan voor zover ik het kan inschatten de echte walking sim is (ook en van de eerste? of iig eerste bekende?)
Ja klopt, ik heb hem destijds ook nog eens met de commentary track gespeeld en dan hebben ze het er als ik me niet vergis inderdaad over dat voor deze game ineens de term waking simulator gebruikt werd en dat ze in eerste instantie niet zeker waren of ze daar nou blij mee waren.

Maar ieder zijn eigen smaak uiteraard. Zo ook voor LiS en Brothers. Dat zijn voor mij absolute toppers maar anderen geven die eer weer aan games waar ik dan weer echt niet doorheen kom :)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 13:59:
[...]

Ja klopt, ik heb hem destijds ook nog eens met de commentary track gespeeld en dan hebben ze het er als ik me niet vergis inderdaad over dat voor deze game ineens de term waking simulator gebruikt werd en dat ze in eerste instantie niet zeker waren of ze daar nou blij mee waren.

Maar ieder zijn eigen smaak uiteraard. Zo ook voor LiS en Brothers. Dat zijn voor mij absolute toppers maar anderen geven die eer weer aan games waar ik dan weer echt niet doorheen kom :)
Bram noemde het ooit is ipad games (als ik me niet vergis) en daar valt iets voor te zeggen.
Ook enigsins sfeer game...abzu!
Ik vind het erg gaaf gedaan maar....heb er eigenlijk nooit zin in. Haal veel meer lol met fighting games en race games.

Betekent niet dat ik het slechte games vind. Maar (op dit moment) meer interesse in andere games.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bram1984 en @uchiha tijntje is Edith dan ook zoals Ethan zo’n creepy murder mystery met puzzels en clues enzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

poor Leno schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:58:
@bram1984 en @uchiha tijntje is Edith dan ook zoals Ethan zo’n creepy murder mystery met puzzels en clues enzo? :)
Nee, niet zozeer creepy als in "ik loop door een creepy bos / omgeving" creepy, maar vooral ontzettend sfeervol. :) En ik vond het verhaal op zich wel creepy, maar dat komt meer door de thematiek…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:58
Spiderman & RDR2 uitgespeeld en verkocht. Nu eens even kijken of ik The Order 1886 goedkoop op de kop kan tikken. Ziet er ook wel goed uit, ookal zeggen de reviews dat ie wat kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
poor Leno schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 15:58:
Nou ja je hele familie is dood en je gaat een soort van uitvinden wat er met ze gebeurd is. Maar het is vooral een combinatie van zaken die het zo mooi maakt. En het is huis is echt heel gaaf vormgegeven. Het is net alsof je door een levensecht schilderij wandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
Ik val altijd half in slaap van die walk sim games. Echt een aantal geprobeerd en na 5 minuten heb ik er meestal al genoeg van.

Enige die ik beetje leuk vond was Abzu, wss omdat ik zelf duik en daar vond ik omgeving wel interessant. Maar dat is een swim sim dus statement dat ik walk sims na 5 min saai vind klopt nog wel. :+

[ Voor 16% gewijzigd door Albinoraptor op 06-06-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albinoraptor schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:35:
Ik val altijd half in slaap van die walk sim games. Echt een aantal geprobeerd en na 5 minuten heb ik er meestal al genoeg van.

Enige die ik beetje leuk vond was Abzu, wss omdat ik zelf duik en daar vond ik omgeving wel interessant. Maar dat is een swim sim dus statement dat ik walk sims na 5 min saai vind klopt nog wel. :+
Abzu is ook vet ja met de meeste walking sims heb ik hetzelfde als jij, maar met Edith Finch zeker niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Lijkt me ook een mooie moody RPG te gaan worden:

Release in september, dat is niet zo handig, met Borderlands 3 enzo ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:27
Shinobi-vs-Gast schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 17:52:
En dan te bedenken dat 'God of War' ooit voor €19,99,- werd aangeboden. Stom dat ik 'm toen niet heb aangeschaft. Ik zit nu geduldig te wachten totdat hij weer op deze prijs staat. ;w

[Afbeelding]
Hij is nu 20 eu bij de MM/BCC.

https://www.mediamarkt.nl...laystation-4-1558137.html

Edit @Chaoss ook een heads up voor jou. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Ari Gold op 06-06-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTHEEBO1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08 20:26
-SaveMe- schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:14:
Lijkt me ook een mooie moody RPG te gaan worden:

[YouTube: Greedfall - E3 2019 Story Trailer | PS4]

Release in september, dat is niet zo handig, met Borderlands 3 enzo ...
Dit ziet er wel tof uit, al hebben we natuurlijk nog geen gameplay gezien. Tegen de tijd dat ik klaar ben met Borderlands kan ik deze mooi uit de budgetbak halen als het wat is :-)

psn: jagermeistertim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:31
Albinoraptor schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 17:35:

Ja je moet wel geduld hebben. Vind het vooral irritant dat je niet iets sneller kan lopen. Snap dat t hoort bij het genre, maar ik vind dat vervelend. Edith is dan wel een goede game

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Ari Gold schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:46:
[...]

Hij is nu 20 eu bij de MM/BCC.

https://www.mediamarkt.nl...laystation-4-1558137.html

Edit @Chaoss ook een heads up voor jou. ;)
Wow thx voor het melden. Als ik thuis ben meteen even bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NukaWorldNL schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 22:18:
[...]

Wow thx voor het melden. Als ik thuis ben meteen even bestellen.
Zou in principe ook moeten kunnen via mobiel of met het device waar je deze post vanaf maakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Helaas te laat. Nu al uitverkocht pfff.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HertogJack
  • Laatst online: 15:06
12 maanden psn vanaf vandaag 42 euro.

Heb ze al tijd niet zo goedkoop gezien:

https://www.gamemania.nl/...-network-kaart-nederland#

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
HertogJack schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:52:
12 maanden psn vanaf vandaag 42 euro.

Heb ze al tijd niet zo goedkoop gezien:

https://www.gamemania.nl/...-network-kaart-nederland#
Mooi, gelijk maar even bestellen. God of War is bij Bol.com geen 20,- maar 30,-.. weet niet of hij daar altijd die prijs heeft of dat het nu een aanbieding is..

Oh en ook PS Network card is daar 42,-

[ Voor 12% gewijzigd door Rhain op 07-06-2019 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
Days Gone is dagdeal bij bol.com: €39,99

https://www.bol.com/nl/p/...paign=CPS&utm_content=txl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires

Console Budget Gaming topic

Niet dat ik bekend sta om correct posten. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Benieuwd hoe vaak we de komende dagen nog gaan lezen dat in winkel X een jaar PSN nu maar 42 kost :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tom Holland als Nathan Drake ja? Was al bekend blijkbaar, maar ik lees het net pas. Hmm, weet niet of ik dat een goede keuze vind. Waarom niet gewoon Nathan Fillion of Tom Hardy ofzo. Die Tom Holland hoeft zich volgens mij nog niet eens te scheren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raem
Nathan Fillion zou perfect zijn ja. Had je deze gezien Bram?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Baldur's Gate en Larian Studios: Match made in heaven _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThaBEN
  • Laatst online: 25-07 12:31
Even een reminder:
DriveClub, DriveClub Bikes en DriveClub VR zijn op PSN nog maar verkrijgbaar tot 31 augustus. Daarna verdwijnen ze voor altijd. Indien je ze voor die datum koopt kun je ze altijd blijven spelen en opnieuw downloaden.
Op 31 maart 2020 zullen de multiplayer servers offline worden gehaald en kan je vanaf dan nog maar enkel singleplayer spelen. Maar zelfs singleplayer only zijn dit een erg leuke games.

DriveClub en Driveclub VR zijn momenteel in de sale met respectievelijk 30% en 55% korting. Dit is dus je laatste kans om deze digitaal aan te schaffen.

Zie PSN voor meer info.

PSVR Owner | PSN ID: ThaBEN_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:26:

@-SaveMe- Voor PC en Stadia, dus verkeerde topic. :P
Komt ook naar consoles, sure of it! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem

Ziet er leuk uit! Hopelijk komt er in dit deel wel een fatsoenlijke couch co-op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:31
bram1984 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:54:
Tom Holland als Nathan Drake ja? Was al bekend blijkbaar, maar ik lees het net pas. Hmm, weet niet of ik dat een goede keuze vind. Waarom niet gewoon Nathan Fillion of Tom Hardy ofzo. Die Tom Holland hoeft zich volgens mij nog niet eens te scheren.
Oogt ook iets te oud. Nathan is meer 27 jarige. Deze gast ziet er uit als 40

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
bram1984 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:54:
Het wordt uiteraard een origin story, waarin we zien hoe een jonge drake een volwaardige treasure hunter zal worden. Denk aan de flashback scenes uit de laatste Uncharted maar dan in de vorm van een volwaardige film.
Overigens zal Stephen Lang (de Bad Guy uit Avatar) de rol van Sully gaan vervullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
ThaBEN schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:59:
[...]
Overigens zal Stephen Lang (de Bad Guy uit Avatar) de rol van Sully gaan vervullen.
Is dat zo? Volgens mij is daar nog niks over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
Raem schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:10:
[...]

Is dat zo? Volgens mij is daar nog niks over bekend.
Je hebt gelijk, hij speelde Sully in de fan film hierboven met Nathan Fillion :)
De rol van Sully in de 'echte' Uncharted film is nog niet bevestigd maar geruchten zijn Bryan Cranston (Breaking Bad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThaBEN schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 15:59:
[...]

Het wordt uiteraard een origin story, waarin we zien hoe een jonge drake een volwaardige treasure hunter zal worden. Denk aan de flashback scenes uit de laatste Uncharted maar dan in de vorm van een volwaardige film.
Met CG kun je een hoop. Tom Holland lijkt gewoon totaal niet op hem (of misschien na CG weer wel). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBEN
bram1984 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 16:17:
[...]

Met CG kun je een hoop. Tom Holland lijkt gewoon totaal niet op hem (of misschien na CG weer wel). ;)
Maar wel weer enigszins op de jonge Nathan uit de flashbacks van het laatste deel.
Afbeeldingslocatie: https://fsmedia.imgix.net/b7/24/29/69/0d3a/4376/9b88/ffe5350ac556/youngunchartedpng.png?rect=0%2C0%2C1608%2C804&auto=format%2Ccompress&dpr=2&w=650
According to Deadline, the film has been "redrafted as a prequel to the treasure hunting action story line in the Naughty Dog video game for PlayStation." They go on to say that the film is based on a sequence from the third video game that "focused on the young thief Drake, and his first encounter with the professional rogue, Sullivan."
Bron: Geektyrant

[ Voor 34% gewijzigd door ThaBEN op 07-06-2019 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NukaWorldNL
Toch maar God of War en Detroit gekocht. Zijn nu mooi onder de 30 euro. Helaas gisteren net te laat geweest toen God of War 20 euro was, maar ja 30 euro is ook nog een top prijs voor die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ThaBEN schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:28:
Even een reminder:
DriveClub, DriveClub Bikes en DriveClub VR zijn op PSN nog maar verkrijgbaar tot 31 augustus. Daarna verdwijnen ze voor altijd. Indien je ze voor die datum koopt kun je ze altijd blijven spelen en opnieuw downloaden.
Op 31 maart 2020 zullen de multiplayer servers offline worden gehaald en kan je vanaf dan nog maar enkel singleplayer spelen. Maar zelfs singleplayer only zijn dit een erg leuke games.

DriveClub en Driveclub VR zijn momenteel in de sale met respectievelijk 30% en 55% korting. Dit is dus je laatste kans om deze digitaal aan te schaffen.

Zie PSN voor meer info.

[YouTube: DRIVECLUB Release Date Trailer | Exclusive to PS4]
[YouTube: DRIVECLUB BIKES - Launch Trailer - PS4]
[YouTube: Driveclub VR - Launch Trailer | PS VR]
Hoe zit dit nu precies met de verschillende versies? Zijn het 3 losse games, of moet je voor de VR-versie bijv. ook de normale hebben omdat het een DLC betreft? En de Bikes? Op reddit las ik dat mensen problemen hebben om Bikes los te kopen, terwijl het een losse game zou zijn.

Zijn ze ook nog steeds de moeite waard? Op de filmpjes ziet het er mooi uit, maar hoe verhoudt het zich bijv. tot The Crew 2, F1 2018, GT Sport of een andere recente racer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Jorgen schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 23:31:
[...]

Hoe zit dit nu precies met de verschillende versies? Zijn het 3 losse games, of moet je voor de VR-versie bijv. ook de normale hebben omdat het een DLC betreft? En de Bikes? Op reddit las ik dat mensen problemen hebben om Bikes los te kopen, terwijl het een losse game zou zijn.

Zijn ze ook nog steeds de moeite waard? Op de filmpjes ziet het er mooi uit, maar hoe verhoudt het zich bijv. tot The Crew 2, F1 2018, GT Sport of een andere recente racer?
Driveclub en Driveclub VR zijn losse games.

Het is niet zo mooi als Gran Turismo Sport, maar wel erg mooi. Zeker de weerseffecten in de regen zijn erg goed gedaan.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1 ... 108 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.