Finraziel schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 10:53:
[...]
Dat vind ik persoonlijk eigenlijk drie best wel verschillende games...
Dear Esther vond ik zelf best cool, maar echt alleen omdat het zo rustgevend was om in die omgeving rond te wandelen (ik meen dat ik die ook op mijn beamer gespeeld heb wat helpt met de ervaring, Firewatch had ik hetzelfde mee).
Life is strange is geen walking sim, het is meer een create your own adventure keuze verhaal maar dan een waar je wel zelf rondloopt en dingen moet/kunt vinden.
Brothers ging naast de mooie locaties en het goede verhaal (briljant hoe dat verteld werd zonder ooit iets te zeggen in een bestaande taal) vooral ook om de gimmick van het besturen van de twee broers tegelijk met een twinstick controller.
LiS en Brothers zie ik zelf ook echt als must plays, DE echt niet (hoewel ik er zelf wel happy mee was).
verschillende games:
Ja ga ik in mee hoor, maar ze zitten voor mij wel in hetzelfde hoekje. Sfeer over gameplay?
Waarbij dear ester dan voor zover ik het kan inschatten de echte walking sim is (ook en van de eerste? of iig eerste bekende?) LiS zie ik als een interactief verhaal, jij maakt de beslissingen en het heeft wat gameplay elementen, maar tsja, ik vind het erg beperkt en imho ondergeschikt aan het verhaal.
Brothers heeft dan wel de gameplay, maar zonder dat verhaal, was het gewoon een dertien in een dozijn spel geweest, twee chars met een controller was een leuke gimmick, maar dat was dus juist mogelijk omdat de gameplay (lees acties die je met de broers kon doen) ook vrij beperkt was.......
Ik heb dit weekend vrij veel tijd tot mijn beschikking en ik zag dat ik nog bergen thropies miste bij Brothers dus misschien nog een playthroughtje doen

LiS.....meh, wellicht nog is een kans geven maar staat laag op den prio lijst, dan eigenlijk meer interesse in telltale spul als guardians of the galaxy, game of thrones en batman.......maar waarschijnlijk ga ik lekker racen met horizon chase of trackmania, of lekker hollow knight verder spelen.