Aenea schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 17:32:
[...]
Wacht even! Je weet toch hopelijk wel van het bestaan van PlayStation Now heh? De game streaming service van Sony? Je kan daar nu al gamen via de cloud, sterker, werkt zelfs op je telefoon en als je telefoon bluetooth ondersteund kan je daar fijn gebruik van maken.
Ja hoor: volgens Sony: Een directe, steeds groter wordende verzameling van honderden PlayStation-games – klaar om naar je PS4 te downloaden of te streamen op
PS4 of pc.
Waar lees jij telefoon ? Ik nergens. Dat jij en anderen het op een of andere manier werkend hebben gekregen op een telefoon, is leuk, maar wordt officieel niet ondersteund. Dus dan kan je leuk gaan lopen doen dat Sony al een streaming dienst heeft, maar op elk mobiele device wordt het gewoon niet officieel niet ondersteund.
Denk meer dat Sony het niet zo ziet zitten om nog meer servers her en der neer te zetten en liever een ander bedrijf inhuurt om dat voor hun te doen zodat zij zich kunnen richten op hun core business. De keuzes zijn dan Google, AWS en Azure en van die 3 zou ik AWS niet voor streamen willen als ik zie hoe veel problemen zij soms hebben met sommige routes (ik speel veel Boundless, die gebruikt AWS, veel server issues zijn vaak te herleiden tot al dan niet tijdelijke problemen in de routing bij AWS). En tja, als je dan MS iets kan bieden waardoor je een lagere prijs kan afdwingen dan waarom niet?
Klopt, ze hebben het geprobeerd, maar met beperkt success:
https://www.bloomberg.com...-its-own-playstation-team
Ik zelf zou dan ook niet door blijven gaan en als ik de financiele mogelijkheden zou hebben (en Sony heeft dat vast) dan zou ik het ook uit besteden aan een partij die het wel goed onder de knie heeft.
Verder denk ik dat dit weinig effect zal hebben over hoe PS Now werkt, ze gebruiken alleen andere servers in de toekomst en kunnen dan denk eenvoudiger meerdere streams tegelijk aan...
En dat is nou het hele punt van mijn inbreng, Sony wordt door het niet hebben van een robuuste cloud omgeving in eigen beheer, gedwongen om samen te gaan werken met andere partijen, in dit geval dus Microsoft. Bij nieuwe releases en druk op het serverpark, kan er nu sneller opgeschaald worden, waardoor eind gebruikers een betere ervaring krijgen. Als iedereen straks game X wil downloaden die het hele jaar al gehyped is, dan wil je niet dat je servers de load niet aankunnen.
Wow, so much wrong here! AWS wordt wel degelijk gebruikt voor games, ze hebben zelfs hun eigen game platform.... Daarnaast kan MS Sony niet 3x kopen, daar vergissen een hoop mensen zich in, magoe das niet echt belangrijk!
Ja leuk dat ze het hebben, maar al je aan gamen denkt, komt Amazon niet als eerste bij je op. Dan denk je eerst aan PC/Playstation en dan Xbox. Denk dat de er toch een heleboel niet eens weten dat Twitch van Amazon is.
Oh? Je weet de cijfers dus van PS Now? Daarnaast zit je nu de PSN servers te vergelijken met die van PS Now, zijn toch echt niet dezelfde hoor...
Dat ligt rond de 700k als je de artikelen op internet mag geloven. Ik laat in het midden of dat het werkelijke aantal is.
Verder heb ik nergens PSN en PSNow 1:1 vergeleken. Dat maken jullie ervan. Ik heb beide aangehaald: PSN omdat het gewoon brak was ten tijden van het PS3 tijdperk. Wekelijks onderhoud waardoor je niet online kon. PSNow omdat het een game streaming service is waarvan niet bekend is waar het op draait en je dus niet kun veroorloven als Sony zijnde om net als PSN het zo brak aan te bieden. En ja, ik schrijf wel brak, maar het ligt genuanceerder.
Ik schreef namelijk:
Klopt en wat een succes id dat zeg..... En nee dat draait niet op een aantal pctjes, maar ook niet op een robuste infra zoals Azure. Wellicht ben je de PS3 tijden al vergeten, maar de berichten in de PS3 topics stonden destijds vol met berichten van: Help ik kan niet meer online..... Had SOny weer eens zijn wekelijkse onderhoud..... Bij Microsoft heb ik daar in de 360 tijd nooit last van gehad. Uiteraard is dat vele malen beter geworden na de release van de PS4 maar om nou te zeggen dat PSN een rete stabiel netwerk is....
Hiermee probeer ik duidelijk te maken dat de diensten die Sony levert op game gebied, niet stabiel draaiden, voornamelijk PSN met al haar onderhoud. PS Now zou daar niet in mee moeten gaan, wekelijks onderhoud waardoor gebruikers die niet online waren vóór het onderhoud, niet meer online kunnen. Daarom is het juist goed dat Sony gaat samen werken met een cloud provider om hun diensten gewoon robuust en stabiel aan te bieden.
Misschien zegt een plaatje meer dan 1000 woorden (geen idee waar het vandaan komt):