Video die ik heb gezien over A Plague Tale was ik niet echt onder indruk van voice acting, niet onder indruk eerder bijna ergerlijk slecht.
Ja idd jammer dat het deze kant op gaat, maar helemaal bij sp games is het min of meer te verwachten, helemaal omdat we toch in de herfst van de levensduur van de ps4 zitten. Het beestje is toch al weer zo goed als 5,5 jaar oud (uitgekomen nov2013 vogens google).rajackar schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:18:
[...]
Dat klinkt wel goed vervelend ja. Ik speel op een pro en heb deze problemen niet. Heel raar dat het verschil zo groot is. Je hoort steeds meer verhalen dat de PS4 ten opzichte van de pro een sub standaard ervaring geeft ipv de pro een voordeel tov standaard. Jammer dat het die kant op gegaan is want ik vind dat juist bij een console je altijd een goede ervaring moet krijgen.
Wellicht dat je nog even op een patch kunt wachten maar ik snap het sentiment prima.
Ben zelf op zich ook wel voorstander van mid gen updates, want het mes snijdt aan te kanten, je leest volgens mij ook regelmatig dat games ook op de 'oude' ps4 goed draaien (volgens mij spiderman en god of war?) en op de pro hebben die wel weer betere gfx opties, dus best of both worlds.
Maar nu is het imho een case van accepteren dat je goedkoper uit bent, maar dus wat minor performance issues kan hebben, of als het je wel stoort upgraden. En ja, al een spel echt onspeelbaar wordt, dan gewoon je geld terug vragen, zou geen probleem mogen zijn, maar dan heb je weer zo'n ander mooi cliche.
'Gelijk hebben' vs 'gelijk krijgen'
10 second ninja DONE
Nadat ik The Last of Us uitgespeeld heb ben ik begonnen aan Horizon Zero Dawn, speelt lekker weg! Ben nog goed in het begin maar moet zeggen dat het me nog niet helemaal pakt helaas... Ga er nog wel mee verder maar hoop dat het me nog gaat grijpen zodat ik er door heen kan knallen zoals ik van te voren bedacht had!
Meerdere mensen gehad dat er in het begin niet echt een feeling voor had maar pas bijv. na lvl 7 of 8?
Kreeg in ieder geval het na het spelen van de proloog wel het gevoel dat er heel wat van te maken is, en dat er een hoop leuke/vette lore in kan zitten!
Baal er van dat ik er nu nog niet helemaal in zit!
Meerdere mensen gehad dat er in het begin niet echt een feeling voor had maar pas bijv. na lvl 7 of 8?
Kreeg in ieder geval het na het spelen van de proloog wel het gevoel dat er heel wat van te maken is, en dat er een hoop leuke/vette lore in kan zitten!
Horizon heeft een (kleine) leercurve. Als je de controls en skills na een tijdje doorhebt, wordt het spel steeds cooler.mfneed schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:46:
Nadat ik The Last of Us uitgespeeld heb ben ik begonnen aan Horizon Zero Dawn, speelt lekker weg! Ben nog goed in het begin maar moet zeggen dat het me nog niet helemaal pakt helaas... Ga er nog wel mee verder maar hoop dat het me nog gaat grijpen zodat ik er door heen kan knallen zoals ik van te voren bedacht had!
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ik heb het geloof ik wel vaker gezegd (mfneed schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:46:
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja ik had in het begin ook wel een beetje zoiets van cavemen en robodino's... Ok, sorta cool maar toch, yawn? Maar als je dan steeds meer begint te ontdekken van waarom dat allemaal zo is wordt het echt supercool!mfneed schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:46:
De combat moet je voor jezelf ook een beetje cool maken. Er zijn zoveel verschillende wapens en tactieken, maar vooral op de lagere levels kom je er mee weg om steeds hetzelfde trucje uit te voeren. Op een wat hogere moeilijkheidsgraad wordt je wat meer gedwongen om te variëren of je kunt jezelf daar al toe zetten. Dan vind ik de gevechten ook erg leuk worden.
Gamertag: FinrazielNL
ik ben er ook net aan begonnen, nadat ik RDR2 heb uitgespeeld. Ik heb na jaren van console loosheid een PS4 gekocht, soort van voor RDR2, en heb nu wat exclusives op mn backlog gezet (God of War en dus Horizon).mfneed schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:46:
Ik ben nu ook level 7 of 8 ongeveer, en vind het nu leuker worden doordat je na de intro echt losgelaten wordt, maar moet eerlijk zeggen dat het me vanaf het begin al pakt, waarbij aangetekend dat open-wereld RPG/Actie-games echt mijn ding zijn (TW3 staat bovenaan mijn lijst van favoriete games).
Ik speel wel direct op Hard, waardoor de combat soms een uitdaging is. Ik hou wel van de combinatie van stealth en actie die ze hier bieden en de lore is echt goed utigedacht.
Goed om te horen, even doorzetten nog dus! TW3 ook mijn beste aller tijden! Binnenkort nog eens aan beginnen ^^ maar eerst maar eens door Horizon heen knallen dan!
Wat is nu grafisch een van de sterkere games voor de PS4 (niet de pro)?
Ik heb een nieuwe televisie gescoord en wil daar eens goed van genieten en een game in huis halen die me laat kwijlen.
Uncharted heb ik al gespeeld, en Tomb Raider een keer bij een vriend, qua graphics zit ik aan dat niveau te denken. Het genre mag ook anders, maar liever geen FPS. Resident Evil zou bijvoorbeeld ook kunnen.
Wie heeft er nog tips?
Ik heb een nieuwe televisie gescoord en wil daar eens goed van genieten en een game in huis halen die me laat kwijlen.
Uncharted heb ik al gespeeld, en Tomb Raider een keer bij een vriend, qua graphics zit ik aan dat niveau te denken. Het genre mag ook anders, maar liever geen FPS. Resident Evil zou bijvoorbeeld ook kunnen.
Wie heeft er nog tips?
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Als je enkel naar graphics kijkt: The Order 1886 ziet er fantastisch uitsnmght schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:22:
Wie heeft er nog tips?
Thanks! Verder is kwaliteit wel van belang natuurlijk. Maar qua genre heb ik een brede interesse.
Heb me met The Order (ondanks korte duur) wel goed vermaakt als ik eerlijk ben! Koste me toen in de PS Store ook maar 5$...snmght schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:32:
Thanks! Verder is kwaliteit wel van belang natuurlijk. Maar qua genre heb ik een brede interesse.
God of War, Detroit, Horizon Zero Dawn, Driveclubsnmght schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:22:
Wie heeft er nog tips?
God of War ziet er prachtig uit. In RDR2 vind ik de landschappen echter ook fenomenaal vooral de intro in de sneeuw vind ik echt nog onovertroffen (ervaring wel vanaf een PRO)snmght schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:22:
Wie heeft er nog tips?
Ja GoW is ook wel een kanshebber, samen met The Witcher 3, The Last of Us en Resident Evil. Spiderman en The Order ga ik me in verdiepen, thanks voor de suggesties! 
Het is in reviewland lastig om te zoeken op goede game + goede graphics, vandaar mijn vragen.
RDR2 is voor mij geen grote kanshebber, de setting trekt me minder en deel 1 vond ik om die reden ook nooit echt boeiend.
Het is in reviewland lastig om te zoeken op goede game + goede graphics, vandaar mijn vragen.
RDR2 is voor mij geen grote kanshebber, de setting trekt me minder en deel 1 vond ik om die reden ook nooit echt boeiend.
Witcher 3 vind ik zelf niet bijzonder moo, misschien omdat ik dit niet in HDR speel.snmght schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:08:
Ja GoW is ook wel een kanshebber, samen met The Witcher 3, The Last of Us en Resident Evil. Spiderman en The Order ga ik me in verdiepen, thanks voor de suggesties!
Gran Turismo vind ik toch wel de meeste mooie game. GOW en Detroit nog niet geseeld, liggen nog stof te happen hihi.
Als het een nieuwe CRT beeldbuis is, dan zal het weinig uitmaken.snmght schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:22:
Wie heeft er nog tips?
Maar als er goede HDR op zit, dan zou ik God of War, Days Gone, Detroit, Uncharted 4, Shadow of the Colossus en Horizon Zero Dawn eens proberen. En als je van racen houdt schijnt Gran Turismo ook goed te zijn op HDR gebied. En ook de Ubisoft games zijn goede HDR showcases. Far Cry 5 en AC Origins/Odyssey.
En anders even deze video kijken.
Mwah het is deze: pricewatch: Samsung UE55NU8000 Zwart
Maar ik kom wel bijna van een CRT. Van een 32" HD-ready toestel van Haier dat ms. snmght al had toen ik 10 jaar geleden bij haar in trok. Dus voor mij voelt het als een walhalla en daar wil ik ook een gelikte game op spelen.
Maar ik kom wel bijna van een CRT. Van een 32" HD-ready toestel van Haier dat ms. snmght al had toen ik 10 jaar geleden bij haar in trok. Dus voor mij voelt het als een walhalla en daar wil ik ook een gelikte game op spelen.
Ik vind op mijn 4K TV (geen HDR) met PS4 Pro RDR2 en GT Sport er het beste/meest realistisch uit zien. BTF V doet het ook best goed wat dat betreft.
Spiderman ziet er grafisch ook goed uit, maar vind ik er minder realistisch uit zien.
Spiderman ziet er grafisch ook goed uit, maar vind ik er minder realistisch uit zien.
Zo goed als elke game is dan een pareltjesnmght schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:27:
Mwah het is deze: pricewatch: Samsung UE55NU8000 Zwart
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Ik moet zeggen dat Horizon Zero Down er erg mooi uit ziet op mijn PS4 Pro met 65OLED803 & HDR, maar Gran Turismo Sport... wauw... Zeker de ochtendzon of de verlichting 's avonds knalt van het scherm!
Morgen komt Mortal Kombat 11 binnen, ik ben benieuwd
Morgen komt Mortal Kombat 11 binnen, ik ben benieuwd
[ Voor 12% gewijzigd door TFHfony op 14-05-2019 20:10 ]
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hier deze week een ASUS VP28UQG Gaming Monitor aangeschaft voor € 130,00.Voor deze prijs wil ik wel eens testen met een 1ms monitor. Op beeldkwaliteit zal ik zeker inleveren, want het is TN en geen HDR. De monitor is vooral voor erbij.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik zie er de Witcher 3 staan, is dat een leuke game? Zoek nog een nieuwe leuke survival/rpg game eigenlijk. Horizon Zero Dawn vond ik mega gaaf!
Of is hij na 4 jaar een beetje verouderd?
Beste spel dat ik ooit heb gespeeld. Moet je wel het verhaal belangrijk vinden en niet op zoek zijn naar hack n slashAight! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:51:
[...]
Ik zie er de Witcher 3 staan, is dat een leuke game? Zoek nog een nieuwe leuke survival/rpg game eigenlijk. Horizon Zero Dawn vond ik mega gaaf!
na wat reviews van Plague en Rage 2 te hebben gezien denk ik dat ik na Days toch maar eerst Odyssey oppak en afmaak ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Thanks
Was er doorheen aan het klikken wensend dat je kon filteren op alleen PS exclusives... laatste pagina en verwachtte niet echt meer wat, maar toch nog Wipeout Omega Collection op de kop getikt
Ik vind het persoonlijk een ontzettend leuk en mooi spel, maar smaken verschillen natuurlijk. Als je tijd genoeg hebt kun je er in ieder geval flink wat uren in gooienAight! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:51:
[...]
Ja die ga ik ook maar eens in het mandje gooien!Finraziel schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:19:
[...]
Thanks
Was er doorheen aan het klikken wensend dat je kon filteren op alleen PS exclusives... laatste pagina en verwachtte niet echt meer wat, maar toch nog Wipeout Omega Collection op de kop getikt
[ Voor 25% gewijzigd door RubenSaurus op 15-05-2019 13:26 ]
Verhaal vindt ik zeer belangrijk! Bij The Last of Us bijvoorbeeld wilde ik juist weten wat er allemaal gebeurde!418O2 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:01:
[...]
Beste spel dat ik ooit heb gespeeld. Moet je wel het verhaal belangrijk vinden en niet op zoek zijn naar hack n slash
Ik ga hem eens downloaden, voor het geld hoef ik het ook niet te laten hahaha
Dlc is zeker ook de moeite waard.Aight! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:47:
[...]
Verhaal vindt ik zeer belangrijk! Bij The Last of Us bijvoorbeeld wilde ik juist weten wat er allemaal gebeurde!
Dlc is inderdaad zeer de moeite waard. Momenteel ben ik bezig met de Blood and wine uitbreidingen en die heeft een behoorlijk goed verhaal + interessante sidequests.
Same here, hier moet ik ook nog aan beginnen,Aight! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:47:
[...]
Verhaal vindt ik zeer belangrijk! Bij The Last of Us bijvoorbeeld wilde ik juist weten wat er allemaal gebeurde!
Het is zo'n typische RPG waarbij gameplay, combat, controls ondergeschikt zijn gemaakt aan verhaal, wereld en lore. Ik kwam er zelf om die reden niet doorheen, maar door velen wordt de game beschouwd als een van de beste allertijden. Dus je zal het denk ik echt zelf moeten proberen. Het speelt in ieder geval niet als HZD.Aight! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:51:
[...]
Wipeout al even gespeeld... leuk, alleen bij de 3e race krijg ik ineens een download balk in beeld en blijkt dat hij nog niet klaar is. Viel me net al op dat hij maar met ongeveer 1 MB per seconde aan het downloaden was.
Maar ik probeer eens om de openstaande game te killen en wat denk je? Ja hoor, schiet omhoog, nu lijkt hij tussen 5 en 25 MB/s te zwabberen... Dus ondanks dat ik op het hoofdmenu stond, het feit dat Bloodborne in de achtergrond nog open stond (van gisteravond, volgens mij stond BB zelfs gewoon op het menu en niet in game als ik me niet vergis) zorgt er voor dat hij op een slakkengang downloadt
Nou, bij deze dus als tip voor wie het nog niet wist... als je een game een beetje vlot wil downloaden, kill de openstaande app/game. Beetje ruk geïmplementeerd wel als je het mij vraagt.
Maar ik probeer eens om de openstaande game te killen en wat denk je? Ja hoor, schiet omhoog, nu lijkt hij tussen 5 en 25 MB/s te zwabberen... Dus ondanks dat ik op het hoofdmenu stond, het feit dat Bloodborne in de achtergrond nog open stond (van gisteravond, volgens mij stond BB zelfs gewoon op het menu en niet in game als ik me niet vergis) zorgt er voor dat hij op een slakkengang downloadt

Nou, bij deze dus als tip voor wie het nog niet wist... als je een game een beetje vlot wil downloaden, kill de openstaande app/game. Beetje ruk geïmplementeerd wel als je het mij vraagt.
Moet ik dan eerst de game los spelen en erna de DLC?
Of gelijk erbij spelen? Voegt het nog nieuwe dingen toe zoals bij HZD?
Het is voor na de maingame.Aight! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:11:
[...]
Moet ik dan eerst de game los spelen en erna de DLC?
Of gelijk erbij spelen? Voegt het nog nieuwe dingen toe zoals bij HZD?
Ach, altijd nog beter dan de PS3 waar je tijdens een installatie niets kon doen.Finraziel schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:04:
[...]
Beetje ruk geïmplementeerd wel als je het mij vraagt.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ja, okBas170 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:18:
[...]
Ach, altijd nog beter dan de PS3 waar je tijdens een installatie niets kon doen.
Maar als ze mensen naar digital willen krijgen dan zou je verwachten dat ze wel iets beter zorgen dat je de games ook een beetje vlot binnen kunt halen. Op zich is het goed dat een download niet teveel resources verbruikt terwijl je aan het gamen bent, maar zodra je op het system menu zit zou de limiter er toch af moeten kunnen.
Wat is er mis met de reviews van Plague? Ik lees op zich wel positieve reviews, althans op de reviewsites die ik meestal volg. Krijgt een flink hoger cijfer dan Days op meta-SaveMe- schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 13:18:
na wat reviews van Plague en Rage 2 te hebben gezien denk ik dat ik na Days toch maar eerst Odyssey oppak en afmaak ...
Ik zat er namelijk zelf aan te denken om hem ergens in juni aan te schaffen.
[ Voor 9% gewijzigd door uchiha tijntje op 15-05-2019 18:36 ]
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Precies, Ik zorg gewoon voor een moment dat de PS4 in rustmode kan als ik iets aanschaf of wil downloaden. Bijvoorbeeld tijdens het avondeten, film kijken, oid. In een uur tijd trekt de Ps4 behoorlijk wat binnenBas170 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:18:
[...]
Ach, altijd nog beter dan de PS3 waar je tijdens een installatie niets kon doen.
Ja, als je dan weet en er aan denkt dat je niks in de achtergrond actief mag hebben dan trek je in een uur tijd inderdaad best wat binnen. Maar ik had de download dus aangezet, ben 2,5 uur wat anders gaan doen en toen was hij pas halverwege omdat de snelheid beperkt werd.Pat-Juh schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 18:59:
[...]
Precies, Ik zorg gewoon voor een moment dat de PS4 in rustmode kan als ik iets aanschaf of wil downloaden. Bijvoorbeeld tijdens het avondeten, film kijken, oid. In een uur tijd trekt de Ps4 behoorlijk wat binnen.
Op zich zou ik er nog niet eens zo'n probleem mee hebben* als downloads gewoon altijd zo traag waren. Ze zouden wel erg schril afsteken tegen de concurrentie, maar goed als je het weet, dan weet je gewoon dat je je gekochte game gewoon morgen pas gaat spelen. Ik vind de reden gewoon zo dom. Waarom beperk je de snelheid terwijl de console idle op het systeem menu staat? Na het afsluiten van de game in de achtergrond ging hij veel harder dus zowel console als internet lijn als server konden veel meer aan. Het is volgens mij gewoon een wazige keuze van Sony.
*niet dat ik nu echt een probleem mee heb, ik vind het gewoon raar van Sony...
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 18:57
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Voor 9 euro een no brainer, heb er destijds 200+ uur aan besteed. Main story alleen is al 50 uur en de side quests zijn ook van hoog niveau goed. Lekker volwassen game met een goed verhaal.Aight! schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:51:
[...]
Grafisch was ik erg onder de indruk, vooral omdat het zo'n gigantische wereld is (veel groter dan HZD) die nergens repetief is. Veel detail ook. De game heeft inmiddels performance verbeterende updates gehad en HDR is toegevoegd.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Ik vind dat toch niet helemaal juist. Ik lees dit wel vaker, het klopt dat het minder vloeiend is, minder makkelijk is in vergelijking met de gameplay in Horizon Zero Dawn. Maar dat is verder niet echt een eerlijke vergelijking, want Horizon Zero Dawn is veel meer een actiegame waarin rpg-elementen zijn verwerkt. Het is toch wel appels met peren vergelijken. Witcher 3 is wat dat betreft veel meer een 'klassieke' rpg. Combat en (wellicht) controls waar je enige tijd aan moet wennen, maar waarbij vanzelfsprekend de gameplay makkelijker wordt naarmate je verder komt in het spel (levellen karakter, nieuwe skills, upgraden bestaande skills). Dat laatste is per definitie een centraal aspect van een rpg en zeker ook van de rpg's van weleer, letterlijk en figuurlijk groeien van je karakter. Hoewel de spelervaring uiteraard voor een deel subjectief is. Ik ben het zeker wel mee eens dat Witcher 3 niet de meest vloeiende gameplay heeft, maar het lijkt mij niet dat de ontwikkelaar het ondergeschikt heeft gemaakt aan het verhaal. Als je de tijd neemt, is al snel te zien dat de gameplay redelijk veel diepgang heeft. Zo zijn er veel leuke builds te bedenken, iets wat je bijvoorbeeld niet zo snel zal associëren met HZD.bram1984 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:35:
[...]
Het is zo'n typische RPG waarbij gameplay, combat, controls ondergeschikt zijn gemaakt aan verhaal, wereld en lore. Ik kwam er zelf om die reden niet doorheen, maar door velen wordt de game beschouwd als een van de beste allertijden. Dus je zal het denk ik echt zelf moeten proberen. Het speelt in ieder geval niet als HZD.
Ik moet wel onmiddellijk toegeven dat ik een verstokte fan ben van Witcher 3
"Es hört doch jeder nur, was er versteht."
Bedankt voor de feedback!
Ga hem vanavond eens testen! Ben benieuwd!
Veel plezier!Aight! schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:21:
Bedankt voor de feedback!
Ik begrijp hoe een RPG werkt, maar er zijn genoeg voorbeelden van RPG's die wel gewoon lekker soepeltjes spelen en leuke combat hebben. Dat staat verder los van de diepgang van de gameplay zelf. Het voelt voor mij persoonlijk gewoon te houterig en lomp en ik wil dat iets (redelijk) lekker speelt, wil ik iedere keer terugkeren. Helemaal als het een game van 200 uur is. Het is voor mij en vele mensen een van de hoofdredenen voor het niet uitspelen van TW3. Dus ja, er hadden zaken veel beter gekund, in mijn optiek. Maar ieder z'n ding verder.alexander1685 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:05:
[...]
Ik vind dat toch niet helemaal juist. Ik lees dit wel vaker, het klopt dat het minder vloeiend is, minder makkelijk is in vergelijking met de gameplay in Horizon Zero Dawn. Maar dat is verder niet echt een eerlijke vergelijking, want Horizon Zero Dawn is veel meer een actiegame waarin rpg-elementen zijn verwerkt. Het is toch wel appels met peren vergelijken. Witcher 3 is wat dat betreft veel meer een 'klassieke' rpg. Combat en (wellicht) controls waar je enige tijd aan moet wennen, maar waarbij vanzelfsprekend de gameplay makkelijker wordt naarmate je verder komt in het spel (levellen karakter, nieuwe skills, upgraden bestaande skills). Dat laatste is per definitie een centraal aspect van een rpg en zeker ook van de rpg's van weleer, letterlijk en figuurlijk groeien van je karakter. Hoewel de spelervaring uiteraard voor een deel subjectief is. Ik ben het zeker wel mee eens dat Witcher 3 niet de meest vloeiende gameplay heeft, maar het lijkt mij niet dat de ontwikkelaar het ondergeschikt heeft gemaakt aan het verhaal. Als je de tijd neemt, is al snel te zien dat de gameplay redelijk veel diepgang heeft. Zo zijn er veel leuke builds te bedenken, iets wat je bijvoorbeeld niet zo snel zal associëren met HZD.
Ik moet wel onmiddellijk toegeven dat ik een verstokte fan ben van Witcher 3. Wat mij betreft één van de beste games van het afgelopen decennium (en misschien wel decennia). Kort geleden opnieuw het spel uitgespeeld, de kwaliteit van alle verschillende aspecten van deze game blijven mij verbazen.
Edit: Overigens staat TW3 nog steeds op mijn lijst voor een herkansing. Misschien deze winter. Al weet ik voor 80% zeker dat ik er weer niet doorheen kom.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 16-05-2019 11:30 ]
Ik stel je persoonlijke ervaring ook niet ter discussie. Zoals ik al schreef, subjectiviteit speelt hier ook een rol. Feit is wel dat HZD en W3 verschillende type games zijn. Verder sluit ik mij aan bij "Maar ieder z'n ding verder"bram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:28:
[...]
Ik begrijp hoe een RPG werkt, maar er zijn genoeg voorbeelden van RPG's die wel gewoon lekker soepeltjes spelen en leuke combat hebben. Dat staat verder los van de diepgang van de gameplay zelf. Het voelt voor mij persoonlijk gewoon te houterig en lomp en ik wil dat iets (redelijk) lekker speelt, wil ik iedere keer terugkeren. Helemaal als het een game van 200 uur is. Het is voor mij en vele mensen een van de hoofdredenen voor het niet uitspelen van TW3. Dus ja, er hadden zaken veel beter gekund, in mijn optiek. Maar ieder z'n ding verder.
- Chaoss
Mee eens dat ze niet vergelijbaar zijn. HZD is een open world action game geen rpg. waarbij de gevechten met de bots de basis van de gameplay zijn.
TW3 is een echte rpg met dito gameplay. Zelf heb ik geen problemen gehad met stroeve besturing ed.
TW3 is een echte rpg met dito gameplay. Zelf heb ik geen problemen gehad met stroeve besturing ed.
[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 16-05-2019 12:00 ]
Op veel vlakken inderdaad niet vergelijkbaar, maar een van de funderingen is wel dat het beide open wereld games zijn die zich in de derde persoon laten besturen met als verschil dat de ene (imo) veel vloeiender en lekkerder speelt dan de ander.Chaoss schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:59:
Mee eens dat ze niet vergelijbaar zijn. HZD is een open world action game geen rpg. waarbij de gevechten met de bots de basis van de gameplay zijn.
Ik ga hier 100% met Bram mee.
Hetgeen wat mij positief opviel in HZD in tegenstelling tot TW3 was dat alles vele malen soepeler werkte; het interacten met objecten bijvoorbeeld werkt in HZD echt super goed, waar je in TW3 op precies het juiste plekje moest staan anders kwam de interactie-button niet in beeld. Ook was HZD qua combat in mijn ogen een stuk minder 'houterig' dan TW3.
Qua game is TW3 echt een topper, maar bij sommige aspecten had ik graag dezelfde smoothness gezien als in HZD.
Hetgeen wat mij positief opviel in HZD in tegenstelling tot TW3 was dat alles vele malen soepeler werkte; het interacten met objecten bijvoorbeeld werkt in HZD echt super goed, waar je in TW3 op precies het juiste plekje moest staan anders kwam de interactie-button niet in beeld. Ook was HZD qua combat in mijn ogen een stuk minder 'houterig' dan TW3.
Qua game is TW3 echt een topper, maar bij sommige aspecten had ik graag dezelfde smoothness gezien als in HZD.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 16-05-2019 12:29 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik heb wat demo video's bekeken en op eerste gezicht leek het niet mijn genre maar wordt nu wel nieuwsgierig.Meister Sachs schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:27:
[...]
Veel plezier!En neem de tijd, er staat je een prachtig avontuur te wachten.
Blood and Wine is zo fantastisch. Echt een expansion, zoals men vroeger bij spellen naderhand uitbracht. Vind de sfeer in B&W echt geweldig, qua lengte enz. kan het zich meten met menig singleplayer game.ddd111 schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 15:23:
[...]
Dlc is inderdaad zeer de moeite waard. Momenteel ben ik bezig met de Blood and wine uitbreidingen en die heeft een behoorlijk goed verhaal + interessante sidequests.
Ik irriteer me in TW3 vooral aan het paardrijden, wat gewoon totaal niet lekker werkt. Verder vind ik de gameplay eigenlijk prima. Sure, er zijn games die lekkerder spelen maar al met al staat TW3 in mijn lijstje met favoriete games ooit. Het totaalpakket is gewoon zo ontzettend goed, buitengewoon ijzersterke game.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ben ik met je eens, vooral irritant dat Roach soms plotseling stopt (vanwege een verandering in de omgeving, steentje of tak in de weg). Dat wordt iets minder problematisch op de één of andere manier als ik de linker stick van de controller ook naar voren druk bij het naar links of rechts bewegen. Weet niet waarom dat iets beter werkt. In ieder geval, ik speelde voorheen W3 op de PC, dat is qua paardrijden echt stukken beter, Roach beweegt zich dan veel soepeler. Is misschien ook wel logisch vanwege het gebruik van een muis.Voxalizer schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:56:
Ik irriteer me in TW3 vooral aan het paardrijden, wat gewoon totaal niet lekker werkt. Verder vind ik de gameplay eigenlijk prima. Sure, er zijn games die lekkerder spelen maar al met al staat TW3 in mijn lijstje met favoriete games ooit. Het totaalpakket is gewoon zo ontzettend goed, buitengewoon ijzersterke game.
[ Voor 4% gewijzigd door Meister Sachs op 16-05-2019 13:10 ]
Mijn PS4 pro staat een beetje stof te happen de laatste tijd
ook niet het idee dat er nog iets tofs aan komt.
Ondanks dat TW3 echt een geweldige game is qua verhaal en ik de gameplay niet echt heel storend vond, heb ik 'm nooit helemaal uitgespeeld. Het duurt voor mij persoonlijk gewoon net allemaal te lang om het echt boeiend te houden. Elke keer kwam er weer een game uit die op dat moment mijn aandacht vroeg en dan weer opnieuw in TW3 duiken lukte niet echt. Aan de expansions ben ik dan ook nooit toegekomen helaas.
Mijn tip is daarom als je eraan begint om je aandacht erbij te houden en niet teveel andere games tussendoor gaan doen
Gwent vond ik wel geweldig en is zelfs een losstaande game geworden.
Momenteel heb ik een beetje hetzelfde met Days Gone, erg toffe setting en verhaal. Zodra het wat herhalend wordt en een andere game mijn aandacht heeft is het toch moeilijk om er weer in te duiken.
Days Gone ga ik zeker te weten wel afmaken, zal alleen wat langer duren dan verwacht
Mijn tip is daarom als je eraan begint om je aandacht erbij te houden en niet teveel andere games tussendoor gaan doen
Gwent vond ik wel geweldig en is zelfs een losstaande game geworden.
Momenteel heb ik een beetje hetzelfde met Days Gone, erg toffe setting en verhaal. Zodra het wat herhalend wordt en een andere game mijn aandacht heeft is het toch moeilijk om er weer in te duiken.
Days Gone ga ik zeker te weten wel afmaken, zal alleen wat langer duren dan verwacht
Vraagje. Ik ben een fan van games als Just Cause en Red Faction. Zijn er nog meer games die jullie mij kunnen aanraden? Niet nadenken maar schieten, dus.
tl;dr: goede controller, maar duur.
Wel viel het mij op bij installatie dat er een gap zit tussen heatsink en CPU heat spreader. 0.5mm±. Dit heb ik verholpen door de heatsink lichtjes te buigen om tolerantie tussen beide te verlagen. Mogelijk is dit de reden dat de prestatie niet afneemt (te hoge tolerantie icm koelpasta is geen goede combinatie). Dus mocht je met dit probleem zitten; check de tolerantie tussen heatsink en CPU. Tevens de volgende tip: thermal pads van €20 zijn in mijn opinie bullshit en compleet overbodig. Ditto voor koelpasta. Belangrijk is dat het vers is, dus niet al jaren in de kast ligt. Liever low end pasta van een maand out dan Thermal Grizzly Hydronaut XXXL PRO ELITE MAXIMUM van 5 jaar oud. Tevens, hoewel dit volgens mij ingaat tegen de opinie van de koelpasta guru's, zou ik eerder gaan voor een pasta met een wat hogere viscositeit gezien eerder genoemde tolerantie tussen heatsink en CPU heat spreader.
Na een paar dagen spelen ben ik er nog steeds ontzettend enthousiast over. Naast de prijs de meest fijne controller die ik ooit heb gehad (mind you; ik heb niet veel controller gehad). Vergeleken met de Nacon Revolution Pro 2 (wired) ben ik vooral te spreken over de swappable L en R knoppen en de optie voor inlays om de ROM te beperken (dit is altijd een punt van hinder geweest bij mij bij elke controller die ik heb gehad). Ook vind ik de extra knoppen op de achterkant (4 stuks) erg fijn. Het grote nadeel blijft de prijs (hoewel de build quality top notch is blijft de prijs exorbitant) en daarnaast het ontbreken van 'fysieke' switches (terminologie?). Ook zit er profile button op de achterkant die je tijdens het spelen foutief kan indrukken (plaatsing is niet ideaal). Ten slotte is de software voor configuratie van de controller slecht onder OSX. Windows werkt een stuk beter. Maar mocht je een Mac hebben dan zal je hiernaast een VM moeten draaien om dat ding fatsoenlijk te configgen.rajackar schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:50:
[...]
Ik hoor graag wat je ervaringen zijn.
Ik ben blij met mijn PS4 pro maar ik blijf de ds4 een matige controller vinden.
tl;dr: goede controller, maar duur.
Kleine update gezien veel mensen die dit probleem aanpakken (op soortgelijke wijze als ik dat heb gedaan) na enkele dagen een drastische reductie in performance ervaren en weer terug zijn bij af. Ik heb de afgelopen twee nachten dat ding laten loeien als een koe (loeien koeien?) en heb dusver nog geen problemen ondervonden van het opnieuw aanpassen van pasta en thermal pads.blix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:15:
Oi. Nieuw hier. En nieuw met consoles in zijn totaliteit. Enkele weken terug een PS4 Pro van een medetweaker gekocht (launch versie aka jet engine/f16/f22 enz). Zojuist de koelpasta vervangen, de heatsink schoongemaakt en de thermalpads vervangen (en layout daarvan aangepast zodat radiatie allemaal op elkaar aansluit). Kwam er tevens achter dat ik de Nidec fan erin heb zitten *doet dansje*. Nu is het net een last gen Pro (throttle van fan begint wat eerder, maar piek geluid is op het zelfde niveau). Super blij mee.
[Afbeelding]
Zo'n 3mm dik en aanwezig over de gehele lengte van de intake (out?). Zat dus volledig geblokkeerd.
Dat wou ik even delen. Want, blij. Daarnaast mocht men twijfelen of het de moeite waard is (paste/pads vervangen); jazeker. Zolang je het fatsoenlijk doet.
Tevens de vraag aan ieder hier: ik heb aardig grote handen en de stock controller voelt niet fijn tijdens het spelen (voornamelijk de joypads). Iemand met het zelfde probleem? Dacht zelf aan de meest obvious; een xbox controller homage (zijn wat chunkier als ik de foto's vergelijk). Suggesties zijn welkom!
Wel viel het mij op bij installatie dat er een gap zit tussen heatsink en CPU heat spreader. 0.5mm±. Dit heb ik verholpen door de heatsink lichtjes te buigen om tolerantie tussen beide te verlagen. Mogelijk is dit de reden dat de prestatie niet afneemt (te hoge tolerantie icm koelpasta is geen goede combinatie). Dus mocht je met dit probleem zitten; check de tolerantie tussen heatsink en CPU. Tevens de volgende tip: thermal pads van €20 zijn in mijn opinie bullshit en compleet overbodig. Ditto voor koelpasta. Belangrijk is dat het vers is, dus niet al jaren in de kast ligt. Liever low end pasta van een maand out dan Thermal Grizzly Hydronaut XXXL PRO ELITE MAXIMUM van 5 jaar oud. Tevens, hoewel dit volgens mij ingaat tegen de opinie van de koelpasta guru's, zou ik eerder gaan voor een pasta met een wat hogere viscositeit gezien eerder genoemde tolerantie tussen heatsink en CPU heat spreader.
Niks mis met de reviews van beide games. En beide wil ik ook gaan spelen, alleen de reviews zijn ook niet zo verpletterend dat ik ze NU moet spelen. Kan ik beter de games die ik heb liggen (Days, Odyssey) afmaken eerst ...uchiha tijntje schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 17:53:
[...]
Wat is er mis met de reviews van Plague? Ik lees op zich wel positieve reviews, althans op de reviewsites die ik meestal volg. Krijgt een flink hoger cijfer dan Days op meta
Ik zat er namelijk zelf aan te denken om hem ergens in juni aan te schaffen.
Ik weet niet of je PS+ hebt, maar een tijdje geleden was Bulletstorm gratis, en daarmee kun je ook lekker knallen zonder veel na te denken. Het is ook nog lekker humoristisch en leuke grafische effectenblix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:21:
Vraagje. Ik ben een fan van games als Just Cause en Red Faction. Zijn er nog meer games die jullie mij kunnen aanraden? Niet nadenken maar schieten, dus.
Als ik even nadenk heb ik er straks meer voor je
Gisteravond al wat verder gespeeld met Wipeout (als complete newbie, nooit eerder een Wipeout gespeeld)... en hoewel het op zich wel cool was kwam ik er toch niet echt in, vond de besturing erg lastig. Net echter de camera omgezet naar cockpit (niet dat het echt een cockpit is, je ziet geen cockpit, maar camera op de neus van je schip als het ware) en wow wat een verschil! Mijn probleem was denk ik vooral dat als je de air brakes gebruikt het schip veel sterker draait dan de camera waardoor ik continu overcorrigeerde. Nu met cockpit view gaat dat veel beter. Wel is het dan nóg intenser wat ook best wel lastig kan zijn, en barrel rolls... ehhhh 
Wel blij mee want in eerste instantie vroeg ik me toch af of ik de game nou echt veel zou gaan spelen, met deze aanpassing wordt dat een stuk waarschijnlijker
Wel blij mee want in eerste instantie vroeg ik me toch af of ik de game nou echt veel zou gaan spelen, met deze aanpassing wordt dat een stuk waarschijnlijker
@blix Wolvenstein serrie, Doom, Rage2. Daar ben je wel even zoet mee.
PSN ID Binloading_nl
Speel je dan in VR of gewoon 2d/televisie?Finraziel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:15:
Gisteravond al wat verder gespeeld met Wipeout (als complete newbie, nooit eerder een Wipeout gespeeld)... en hoewel het op zich wel cool was kwam ik er toch niet echt in, vond de besturing erg lastig. Net echter de camera omgezet naar cockpit (niet dat het echt een cockpit is, je ziet geen cockpit, maar camera op de neus van je schip als het ware) en wow wat een verschil! Mijn probleem was denk ik vooral dat als je de air brakes gebruikt het schip veel sterker draait dan de camera waardoor ik continu overcorrigeerde. Nu met cockpit view gaat dat veel beter. Wel is het dan nóg intenser wat ook best wel lastig kan zijn, en barrel rolls... ehhhh
Ik heb deze game al op de ps3 en ik begreep dat hij vrijwel identiek is, maar voor 11 euro word het wel weer interessant
10 second ninja DONE
@Sagat Wipeout HD & Fury zitten er inderdaad bij, samen met 2043 als ik het goed heb.
De game ziet er op de PS4 echt fantastisch uit. Schijnt ook wel een HDR toppertje te zijn.
De game ziet er op de PS4 echt fantastisch uit. Schijnt ook wel een HDR toppertje te zijn.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nee gewoon 2d op de monitor, ik heb geen PSVR (voornamelijk omdat ik al een rift heb en het een beetje overdreven vind om voor een paar games ook die van Sony te kopen...)Sagat schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:24:
[...]
Speel je dan in VR of gewoon 2d/televisie?
Ik heb deze game al op de ps3 en ik begreep dat hij vrijwel identiek is, maar voor 11 euro word het wel weer interessant
Net even een videootje gemaakt om die first person cam te demonstreren... gelukkig ziet het er direct op de console véél beter uit (de compressie heeft het maar moeilijk met die snelle gameplay), maar het geeft wel een idee.
Overigens wel echt fijn dat je zo makkelijk een video kan uploaden naar Youtube, in tegenstelling tot bij een bepaalde concurrent die nog de illusie heeft dat ie ons naar zijn eigen platform kan jagen

[ Voor 15% gewijzigd door Finraziel op 16-05-2019 15:48 ]
Hehe, ze ging op een gegeven moment weg voor 8 euro bij CEX, het is dan wel 2e hands en een schijfje, maar die prijs nooit meer gezien...maar ik hou het in mijn achterhoofd voor als (ooit) mijn nieuwe tv er komt......dvdkiwi schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:46:
@Sagat Wipeout HD & Fury zitten er inderdaad bij, samen met 2043 als ik het goed heb.
Vond het wel even tof om filmpje te zien hoor, en zolang je er niet 2 per uur post zal het allicht wel meevallenOverigens wel echt fijn dat je zo makkelijk een video kan uploaden naar Youtube, in tegenstelling tot bij een bepaalde concurrent die nog de illusie heeft dat ie ons naar zijn eigen platform kan jagen(mocht ik het video's plaatsen een beetje overdrijven dan let me know
)
Ben zelf overigens een verstokt 'view vanaf achterkant auto' racert. Die view van jou word ik altijd helemaal para van, maar bij wipeout had ik ook best wel moeite met sturen dus wellicht nog is kans geven.
[ Voor 37% gewijzigd door Sagat op 16-05-2019 16:05 ]
10 second ninja DONE
Helaas geen PS+. Misschien in de toekomst. En graag! Thanks.The Inquisitor schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:37:
[...]
Ik weet niet of je PS+ hebt, maar een tijdje geleden was Bulletstorm gratis, en daarmee kun je ook lekker knallen zonder veel na te denken. Het is ook nog lekker humoristisch en leuke grafische effecten
Als ik even nadenk heb ik er straks meer voor je
Ah ja, dankje. Alleen nog even wachten tot hij voor een vriendelijk prijsje te vinden is tweedehands.
Lekker, lekker. Wolvenstein is inderdaad een goede. Doom helaas al uitgespeelt op mijn Switch. Ervaring op een PS4 zal wel heel anders zijn, though. Eens even speuren voor een tweedehandsje. Dankje!steefje schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:21:
@blix Wolvenstein serrie, Doom, Rage2. Daar ben je wel even zoet mee.
Wellicht interessant om te kijken naar de double packs.blix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:08:
Lekker, lekker. Wolvenstein is inderdaad een goede. Doom helaas al uitgespeelt op mijn Switch. Ervaring op een PS4 zal wel heel anders zijn, though. Eens even speuren voor een tweedehandsje. Dankje!
Er is er iig een met
beide wolfentein games (new order & old blood uit mijn hoofd)
en een met Doom & wolfenstein 2
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen
10 second ninja DONE
Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen. Eerst maar Just Cause 4 kapot spelen. Ik heb nu al een tiental aan spellen. Ik kan door de bomen het bos al bijna niet meer zien.Sagat schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:16:
[...]
Wellicht interessant om te kijken naar de double packs.
Er is er iig een met
beide wolfentein games (new order & old blood uit mijn hoofd)
en een met Doom & wolfenstein 2
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen
Om er dan nog een belachelijke hoeveelheid content bovenop te gooien... Borderlands the handsome collection?blix schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:17:
[...]
Bedankt voor de tip, ga ik zeker doen. Eerst maar Just Cause 4 kapot spelen. Ik heb nu al een tiental aan spellen. Ik kan door de bomen het bos al bijna niet meer zien.
Holy shit, dit gaat me echt way te snel, volgens mij word ik hier gewoon te oud voor of de "sim"-racer in me wil te perfect rijden voor wat nodig is. Either way: het is beter voor mijn tv en/of controller dat ik deze game ga laten liggen...
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Haha dan ga je echt wat beleven als je de VR versie probeert. Jammer dat je geen PSVR hebt/wilt in dit geval. Zitten trouwens wel een paar dikke must plays tussen hoor (RE7(!!), Moss, DOOM, Astro Bot, Farpoint, WipeOut, Firewall, Ace Combat 7) en er komen er als het goed is nog meer aan (Iron Man VR, Blood & Truth).Finraziel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:15:
Verwijderd
Je mist Beat Saber Bram ;-)
Gisteren Dirt Rally gekocht. Vanavond even met VR proberen. Als dat bevalt misschien ook WipeOut aanschaffen.
Gisteren Dirt Rally gekocht. Vanavond even met VR proberen. Als dat bevalt misschien ook WipeOut aanschaffen.
Wat bizar dit: Days Gone is in Japan al meer verkocht dan God of War.
v8power67 in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"bram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:57:
Weet iemand voor mij nog een leuke (indie)tip om te spelen op de PS4? Ik houd hierbij wel van een uitdaging en een spel dat om vloeiende gameplay draait. Recent heb ik bijvoorbeeld nog genoten van Hollow Knight.
Ben al een enige tijd mijn interesse aan het verliezen in AAA-games lijkt het en zelfs in Sekiro had ik even geen zin. Dus wil even iets anders proberen.
Ben al een enige tijd mijn interesse aan het verliezen in AAA-games lijkt het en zelfs in Sekiro had ik even geen zin. Dus wil even iets anders proberen.
Wellicht een Japanse game?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Zeker een goede. Gelukkig al helemaal doorheen. :-}Finraziel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:24:
[...]
Om er dan nog een belachelijke hoeveelheid content bovenop te gooien... Borderlands the handsome collection?
Veel zin in Borderlands 3.
Het is wel even wat anders dan de gemiddelde autogame jaPhase schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:25:
[...]
Holy shit, dit gaat me echt way te snel, volgens mij word ik hier gewoon te oud voor of de "sim"-racer in me wil te perfect rijden voor wat nodig is. Either way: het is beter voor mijn tv en/of controller dat ik deze game ga laten liggen...
Een van de reviews die ik bekeken had voor aanschaf had het er over dat deze versie, vanwege de resolutie en framerate (60 fps) de beste versie was, vooral omdat hij voorheen altijd het idee had dat de techniek niet klaar was voor de game. Nu de techniek het allemaal bijbeent had hij het over een hele hoge skill ceiling... En dat is inderdaad wel zo ja. Ik zie tijdens het racen al zó veel manieren hoe ik sneller zou kunnen zijn, maar doe het maar eens!
Het zal zeker cool zijn inderdaad, maar ik heb op mijn Rift nu (zoals bij elk platform eigenlijk) al meer games dan ik doorheen kom. Doom VFR is er daar trouwens een van. Moss VR is ook beschikbaar voor PC en Ace Combat schijnt een jaar exclusief te zijn dus komt wellicht ook nog (hoewel ik er eerlijkgezegd niet om zit te springen). Maar uiteindelijk is het echter dus vooral een kwestie van mijn capaciteit in hoeveel games ik kan verwerken waardoor ik hem vooralsnog niet aangeschaft hebbram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:34:
[...]
Haha dan ga je echt wat beleven als je de VR versie probeert. Jammer dat je geen PSVR hebt/wilt in dit geval. Zitten trouwens wel een paar dikke must plays tussen hoor (RE7(!!), Moss, DOOM, Astro Bot, Farpoint, WipeOut, Firewall, Ace Combat 7) en er komen er als het goed is nog meer aan (Iron Man VR, Blood & Truth).
edit: Iron Man VR trouwens nog niet eerder gezien, net launch trailer bekeken maar... Eh... Ik moet het nog zien? Eerlijk gezegd krijg ik hier helemaal geen goed gevoel van. Sowieso de stem natuurlijk, maar ook die move controllers zouden mij na de oculus touch controllers enorm tegenvallen omdat de houding van je hand totaal niet overeen komt met wat je in de game ziet. Maar goed, de trailer zegt ook eigenlijk helemaal niks behalve "je gaat iron man spelen... en we konden RDJ niet strikken hiervoor..."
[ Voor 12% gewijzigd door Finraziel op 16-05-2019 17:56 ]
Zo bizar vind ik dat niet. Is ook gewoon een lekkere game en het zombie (freakers, I know) thema is in bepaalde regionen mateloos populair ...bram1984 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:57:
CelesteSpud82 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:01:
Weet iemand voor mij nog een leuke (indie)tip om te spelen op de PS4? Ik houd hierbij wel van een uitdaging en een spel dat om vloeiende gameplay draait. Recent heb ik bijvoorbeeld nog genoten van Hollow Knight.
anders even @uchiha tijntje vragen, die houdt wel van moelijke indie games (maar niet van mega man

10 second ninja DONE
@Finraziel Je moet even de hands-ons lezen van Iron Man. Schijnt verrassend goed te werken. Ik zie ook weinig boeiends aan de trailers.
@Sagat noemde er al 2, namelijk Celeste en Giana Sisters, twisted dream.Spud82 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 17:01:
Omdat je niet echt een genre hebt genoemd weet ik niet of je perse 2d platforming ala Hollow Knight wilt, maar hierbij een paar indie games die ik erg leuk vond.
-Far: Lone Sails.
-A Hat in Time. Briljante 3d platformer.
-Inside.
-Monster Boy and the cursed kingdom. Ook een metroidvania platformer maar minder skillbased als Hollow Knight.
-No time to explain.
-Rime
-Salt and Sanctuary. Een 2d dark souls. Beviel me erg goed.
-Snake Pass.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
@Sagat @uchiha tijntje
Bedankt! Ik ga ze even Googlen en er eentje downloaden.
Ik had er geen genre bijgezet inderdaad, ik sta voor veel open. Maar de voorkeur gaat uit naar pure gameplay, style over substance, behendigheid en een behoorlijke uitdaging.
Edit: het gaat of Celeste of Salt and Sanctuary worden
.
Bedankt! Ik ga ze even Googlen en er eentje downloaden.
Ik had er geen genre bijgezet inderdaad, ik sta voor veel open. Maar de voorkeur gaat uit naar pure gameplay, style over substance, behendigheid en een behoorlijke uitdaging.
Edit: het gaat of Celeste of Salt and Sanctuary worden
[ Voor 10% gewijzigd door Spud82 op 16-05-2019 18:42 ]
Ow das lang geleden dat ik Wipeout gespeeld heb.Finraziel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 15:46:
[...]
Nee gewoon 2d op de monitor, ik heb geen PSVR (voornamelijk omdat ik al een rift heb en het een beetje overdreven vind om voor een paar games ook die van Sony te kopen...)
Net even een videootje gemaakt om die first person cam te demonstreren... gelukkig ziet het er direct op de console véél beter uit (de compressie heeft het maar moeilijk met die snelle gameplay), maar het geeft wel een idee.
[YouTube: WIPEOUT™ OMEGA COLLECTION - Cockpit view race]
Overigens wel echt fijn dat je zo makkelijk een video kan uploaden naar Youtube, in tegenstelling tot bij een bepaalde concurrent die nog de illusie heeft dat ie ons naar zijn eigen platform kan jagen(mocht ik het video's plaatsen een beetje overdrijven dan let me know
)
Geinig om te zien.
Ik word net zoals @Sagat ook helemaal dol van die cockpit view, doe mij ook maar rear view, kan ik stuk beter handlen
Was Beat Saber al op de PS4 met custom liedjes te spelen eigenlijk? Op de PC kun je vrij eenvoudig nieuwe nummers toevoegen vanuit een community, maar volgens mij mis je zonder deze functionaliteit wel een heleboel. Tuurlijk, met de vaste muziek is weinig mis en de game is ook gewoon leuk daarmee, maar met je favo muziek gaat het toch net wat lekkerderVerwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 16:49:
Je mist Beat Saber Bram ;-)
Sony and Microsoft to explore strategic partnership
Bron: https://news.microsoft.co...re-strategic-partnership/, https://asia.nikkei.com/B...de-for-streaming-alliance
.TOKYO and REDMOND, Wash. — May 16, 2019 — Sony Corporation (Sony) and Microsoft Corp. (Microsoft) announced on Thursday that the two companies will partner on new innovations to enhance customer experiences in their direct-to-consumer entertainment platforms and AI solutions.
Under the memorandum of understanding signed by the parties, the two companies will explore joint development of future cloud solutions in Microsoft Azure to support their respective game and content-streaming services. In addition, the two companies will explore the use of current Microsoft Azure datacenter-based solutions for Sony’s game and content-streaming services. By working together, the companies aim to deliver more enhanced entertainment experiences for their worldwide customers. These efforts will also include building better development platforms for the content creator community.
Sony logoAs part of the memorandum of understanding, Sony and Microsoft will also explore collaboration in the areas of semiconductors and AI. For semiconductors, this includes potential joint development of new intelligent image sensor solutions. By integrating Sony’s cutting-edge image sensors with Microsoft’s Azure AI technology in a hybrid manner across cloud and edge, as well as solutions that leverage Sony’s semiconductors and Microsoft cloud technology, the companies aim to provide enhanced capabilities for enterprise customers. In terms of AI, the parties will explore incorporation of Microsoft’s advanced AI platform and tools in Sony consumer products, to provide highly intuitive and user-friendly AI experiences.
Bron: https://news.microsoft.co...re-strategic-partnership/, https://asia.nikkei.com/B...de-for-streaming-alliance
Klinkt een beetje hetzelfde als dat Samsung onderdelen aan Apple levert voor hun iPhones. De kop doet een of andere revolutie vermoeden, maar ik denk dat het bar weinig uitmaakt voor hoe de Playstation en Xbox merken tegenover elkaar staan.Recon24 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:27:
[...]
.
Idd. Je moet echt niet verwachten dat Forza nu op de PS komt en GoW op de Xbox. Toch blijf ik het vreemd vinden waarom Sony kiest voor het Azure platform van Microsoft en niet voor Amazon Web Services. Blijkbaar speelt er toch iets meer dan alleen gebruik maken van Microsofts cloud platform.... Gamestreaming is natuurlijk een opkomend iets en zowel Microsoft als Google hebben daar een prima cloud platform voor. Sony echter niet en die zullen denk ik de boot niet willen missen als het om "Gaming Everywhere" gaat. Die zullen dus wel mee moeten gaan. De Sony exclusives zijn leuk, maar over en jaar wil iedereen gewoon kunnen gamen op zijn console via de cloud. Telefoon op zak, controller in de tas, telefoonhouder erbij en gaan.....Finraziel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:58:
[...]
Klinkt een beetje hetzelfde als dat Samsung onderdelen aan Apple levert voor hun iPhones. De kop doet een of andere revolutie vermoeden, maar ik denk dat het bar weinig uitmaakt voor hoe de Playstation en Xbox merken tegenover elkaar staan.
Wel interessant overigens wat hier uit voort komt. Her en der lees je al dat het is om een vuist te maken richting Google's Stadia.... De toekomst zal het uitwijzen. Vind het iig wel mooi om te zien die samenwerking.
Ik ben er iig klaar voor. Laat ProjectXCloud en Sony's equivalent maar komen.

XBL: MRE Inc
Gears of War zit toch al op de Xbox?MRE-Inc schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:08:
Idd. Je moet echt niet verwachten dat Forza nu op de PS komt en GoW op de Xbox.
(stomme afkortingen, Gears was eerst

Je doet overkomen alsof Microsoft al een publiekelijke dienst heeft waar Sony nu achteraan aan het hobbelen is. Nooit gedacht dat juist Microsoft Sony misschien niet harder nodig heeft in de strijd tegen Google/Amazon?MRE-Inc schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:08:
[...]
Idd. Je moet echt niet verwachten dat Forza nu op de PS komt en GoW op de Xbox. Toch blijf ik het vreemd vinden waarom Sony kiest voor het Azure platform van Microsoft en niet voor Amazon Web Services. Blijkbaar speelt er toch iets meer dan alleen gebruik maken van Microsofts cloud platform.... Gamestreaming is natuurlijk een opkomend iets en zowel Microsoft als Google hebben daar een prima cloud platform voor. Sony echter niet en die zullen denk ik de boot niet willen missen als het om "Gaming Everywhere" gaat. Die zullen dus wel mee moeten gaan. De Sony exclusives zijn leuk, maar over en jaar wil iedereen gewoon kunnen gamen op zijn console via de cloud. Telefoon op zak, controller in de tas, telefoonhouder erbij en gaan.....
Wel interessant overigens wat hier uit voort komt. Her en der lees je al dat het is om een vuist te maken richting Google's Stadia.... De toekomst zal het uitwijzen. Vind het iig wel mooi om te zien die samenwerking.
Ik ben er iig klaar voor. Laat ProjectXCloud en Sony's equivalent maar komen.
[Afbeelding]
PSNow bestaat al en draait al, of dacht je dat het ergens op een aantal pctjes draait binnen Sony? Microsofts Azure divisie staat helemaal los van Xbox divisie en hebben in eerste instantie dus ook niet echt iets met elkaar te maken. Microsoft gebruikt hun eigen Azure voor XCloud maar daar hebben (moeten ze) ook een boel voor aanpassen qua custom blades.
Ik denk dat jij dan 1 van de weinig die volgend jaar volledig streaming gaat. Ik geloof niet dat veel dit als nummer 1 optie kiezen.
Nu al klaar voor? ik zou het allemaal lekker rustig aankijken....
- Chaoss
Idd zolang er extra (input) lag is hoeft het van mij niet. De meeste verbindingen zijn helemaal niet geschikt on 4k te streamen zonder compressie waarbij de kwalitiet achteruit gaat.
Er zijn genoeg mensen die nooit onderweg gamen (zoals ik), ik game altijd vanaf de bank en dan heedt het 0 toegevoegde waarde.
Er zijn genoeg mensen die nooit onderweg gamen (zoals ik), ik game altijd vanaf de bank en dan heedt het 0 toegevoegde waarde.
Extra liedjes wel, met het Monstercat pakket, maar mods zijn volgens mij niet mogelijk op de ps4. Anders wil ik heel graag de spraakbesturing voor Elite Dangerous.Martinspire schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:16:
[...]
Was Beat Saber al op de PS4 met custom liedjes te spelen eigenlijk? Op de PC kun je vrij eenvoudig nieuwe nummers toevoegen vanuit een community, maar volgens mij mis je zonder deze functionaliteit wel een heleboel. Tuurlijk, met de vaste muziek is weinig mis en de game is ook gewoon leuk daarmee, maar met je favo muziek gaat het toch net wat lekkerder
Your Friendly Neighborhood Moderator
God of war is uit 2005 en gears of war uit 2006. Helaasch ongelijkFinraziel schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:12:
[...]
Gears of War zit toch al op de Xbox?
(stomme afkortingen, Gears was eerst)
First release: God of War; March 22, 2005
First release: Gears of War; November 7, 2006
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 16-05-2019 23:02 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Goed nieuws, op het gebied van Services is er bijna geen een groter dan Microsoft. Daar kan Sony ongetwijfeld goed van profiteren.Recon24 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:27:
[...]
.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nee, ik doe overkomen alsof Microsoft een complete, schaalbare, robuste en (zo goed als) wereldwijde cloud infra heeft. Iets wat Sony klaarblijkelijk niet heeft en waar je dus prima je gehele gameing infra op kan laten draaien. En nee, Microsoft heeft Sony niet zo hard nodig in de strijd tegen Google/Amazon. Je weet dat Microsoft Sony 3x kan opkopen ? Amazon doet vrijwel niks op gameing gebied en Google moet zich eerst nog maar eens bewijzen.Recon24 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 22:14:
[...]
Je doet overkomen alsof Microsoft al een publiekelijke dienst heeft waar Sony nu achteraan aan het hobbelen is. Nooit gedacht dat juist Microsoft Sony misschien niet harder nodig heeft in de strijd tegen Google/Amazon?
Klopt en wat een succes id dat zeg..... En nee dat draait niet op een aantal pctjes, maar ook niet op een robuste infra zoals Azure. Wellicht ben je de PS3 tijden al vergeten, maar de berichten in de PS3 topics stonden destijds vol met berichten van: Help ik kan niet meer online..... Had SOny weer eens zijn wekelijkse onderhoud..... Bij Microsoft heb ik daar in de 360 tijd nooit last van gehad. Uiteraard is dat vele malen beter geworden na de release van de PS4 maar om nou te zeggen dat PSN een rete stabiel netwerk is....PSNow bestaat al en draait al, of dacht je dat het ergens op een aantal pctjes draait binnen Sony?
Je snapt het hele punt niet. Microsoft heeft zelf al een hele infra liggen, Sony niet, daarom kloppen ze nu bij Microsoft aan. En natuurijk staan de Azure en Xbox divisie los van elkaar, maar dat betekent niet dat ze er geen gebruik van maken. Voor Microsoft is het nu gewoon blades naar hun datacenters verschepen, erin hangen, configureren, testen en gaan. Sony moet eerst nog eens datacenters gaan bouwen.Microsofts Azure divisie staat helemaal los van Xbox divisie en hebben in eerste instantie dus ook niet echt iets met elkaar te maken. Microsoft gebruikt hun eigen Azure voor XCloud maar daar hebben (moeten ze) ook een boel voor aanpassen qua custom blades.
Je had het net over PSNow, dat is ook streaming.Ik denk dat jij dan 1 van de weinig die volgend jaar volledig streaming gaat. Ik geloof niet dat veel dit als nummer 1 optie kiezen.
Als het zo slecht zou lopen, dan zou Sony er wel een keer de stekker eruit trekken, niet ?Meer dan 250 PS4-games om te downloaden of te streamen – plus meer dan 350 andere games* die on-demand kunnen worden gespeeld, zonder dat je hoeft te wachten.
En ik heb nergens gezegd dat ik streaming only ga of dat streaming het hele offline gamen gaat vervangen. Ik heb nog gewoon hardware in huis staan, maar ik zie wel wat in het concept ProjectXCloud waarmee je op elke handheld device (lees Android/iOS/iPad/Laptop) kan gamen via de cloud. Of je het nu wil of niet, de cloud is de toekomst. Iedereen wil tegenwoordig overal zijn data benaderen, of dat nou foto's of documenten zijn.... Ook de traditionele gameing markt maakt zo zn verschuiving mee. Van offline, naar offline/online en van offline/online naar online streaming op elk device. Microsoft heeft daar een prima infra voor of je het nou leuk vind of niet, op sommige dingen is Microsoft gewoon wel beter dan Sony.
Maar goed, het blijft nu nog speculeren waarvoor beiden de samenwerking zijn aangegaan.....
Prima ! Ik niet, zodra het mogelijk is, wil ik het wel proberen. Tis nou niet zo dat we in NL slecht internet hebben.Nu al klaar voor? ik zou het allemaal lekker rustig aankijken....
[ Voor 4% gewijzigd door MRE-Inc op 17-05-2019 00:00 ]
XBL: MRE Inc
1 is in ieder geval zeker groter: AmazonDonstil schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:29:
[...]
Goed nieuws, op het gebied van Services is er bijna geen een groter dan Microsoft. Daar kan Sony ongetwijfeld goed van profiteren.
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 17-05-2019 01:28 ]
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.