"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Omdat we in dit topic lekker in het game nieuws zitten zegt alleen het woord Cyberpunk al genoeg voor ons.
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Knap hoor is moeilijke markt.Days Gone outsells God of War and Horizon Zero Dawn Week 1 in Japan, sells 114k units!!
To compare (first week / LTD) with Famitsu numbers:
- Detroit : 30k / 116k
- God of War : 50k / 125k
- Horizon : 109k / 281k
- Uncharted 4 : 124k / 207k
- Spider-Man : 132k / 415k
https://www.resetera.com/...-sells-114k-units.115835/
Ga hem nog steeds halen met vakantie geld. Ben echt benieuwd ernaar. Heb weinig ervan gezien. Sinds release( expres gedaan) en ja reviews zijn best hard. Maar wat ik dan lees op forums zegt mij dat ik het wel leuk ga vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door v8power67 op 08-05-2019 22:08 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Beetje flauw, was een quote van mijn eigen post en er zijn genoeg mensen die niet in het Cyberpunk topic komen ...-SaveMe- schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 18:31:
[mbr]Cyberpunk discussie in het desbetreffende topic aub[/mbr]
GamiQ, de game notes app met game maps!
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 20:31
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Dat is hun probleem-SaveMe- schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:23:
[...]
Beetje flauw, was een quote van mijn eigen post en er zijn genoeg mensen die niet in het Cyberpunk topic komen ...
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het gaat hier toch ook vaak over games die een eigen topic hebben, zeker voor de release. Trailers, etc om mensen warm te maken, etc. Als dat hier niet zou kunnen zoudenveel dingen, nieuwtjes, etc, veel mensen niet bereiken...Chaoss schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 23:36:
[...]
Dat is hun probleemHet is altijd al een regel geweest dat wanneer de game een eigen topic heeft om dan de game relateerde discussie in het desbetrefende topic te houden. Anders raakt de discussie en informatie alleen maar versnipperd over meerdere topics en dit is uiteindelijk het PS4 topic.
EDIT
Dit doet mij erg aan Bloodborne denken, wellicht toch een leuke titel voor Souls fans?
[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 09-05-2019 00:51 ]
Nou ja niet door mij hoor, maar de game heeft bijna een Rockstar achtige aantrekkingskracht, als ik het moet geloven.dvdkiwi schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 22:02:
[...]
Nou nou, je weet het wel weer tot in het extreme door te trekken zeg
Volgens mij is dat net zoiets als Poppunk
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Deze nacht is een nieuwe State of Play (precies om middernacht, duurt 10min)
Ze gaan MediEvil tonen en een nieuwe game announcen. Daarnaast komen er nog wat kleine updates van andere games.
Als ik nog wakker ben ga ik het wel even bekijken, anders gewoon morgen.
Ik zie het morgen wel. Als het 10 minuten duurt, zal het wel niet heel boeiend zijn.Anton.net schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:04:
Is dit hier nog niet voorbije gekomen?
Ze gaan MediEvil tonen en een nieuwe game announcen. Daarnaast komen er nog wat kleine updates van andere games.
Ik heb het destijds weleens gebruikt in Tomb Raider (2013) omdat het wel grappig was om d.m.v. stemcommando's van wapen te wisselen/herladen map te openen.
Volgens mij is dit ook 1 van de weinige spellen die die functionaliteit gebruikt.
Na Tomb Raider heb ik het eigenlijk nooit meer gebruikt, ook niet voor het hoofdmenu van de PS4.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Huh, what Voice control?Bas170 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:43:
Gebruiken jullie de stembesturing van de PS4 weleens?
Ik heb het destijds weleens gebruikt in Tomb Raider (2013) omdat het wel grappig was om d.m.v. stemcommando's van wapen te wisselen/herladen map te openen.
Volgens mij is dit ook 1 van de weinige spellen die die functionaliteit gebruikt.
Na Tomb Raider heb ik het eigenlijk nooit meer gebruikt, ook niet voor het hoofdmenu van de PS4.
Die kende ik nog niet, ga ik me eens in verdiepen en kijken of het wat is
/edit:
* schumi2004 haakt af, teveel gedoe met headset enzo. Het idee ansich is wel leuk.
[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 09-05-2019 11:53 ]
Ik heb het destijds gedaan met de bijgeleverde oordop (volgens mij heeft dat ding maar 1 dopje).schumi2004 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:52:
[...]
/edit:
* schumi2004 haakt af, teveel gedoe met headset enzo. Het idee ansich is wel leuk.
Die plug je in de controller en hoppa.
Dikke drama, ja nog steeds. De manier waarop Kinect werkte was (voor mij) super! Liep mijn kamer binnen, riep: Xbox On en alles ging aan. Zelfs volume regelen en pauzeren werkte goed.Bas170 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:22:
[...]
Ik heb het destijds gedaan met de bijgeleverde oordop (volgens mij heeft dat ding maar 1 dopje).
Die plug je in de controller en hoppa.
Vind de manier waarop Sony dingen implementeerd gewoon slecht..
PS. Ja, ik weet dat het een PS4 topic is en wil zeker geen flamewar starten.
Ik denk vooral dat het heel veel mensen geen ene hol interesseert en dat er gewoon geen prioriteit aan gegeven wordt door Sony. Aangezien je toch de controller moet pakken is het een kleine moeite om de PS knop in te drukken.Segafreak83 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 12:59:
[...]
Dikke drama, ja nog steeds. De manier waarop Kinect werkte was (voor mij) super! Liep mijn kamer binnen, riep: Xbox On en alles ging aan. Zelfs volume regelen en pauzeren werkte goed.
Vind de manier waarop Sony dingen implementeerdt gewoon slecht..
PS. Ja, ik weet dat het een PS4 topic is en wil zeker geen flamewar starten.
Kinect werd door je strot geduwd, dus dat moest wel goed werken vanaf het begin.
Edit:
Ik vind het anime stijltje echt waardeloos en de animaties lijken afkomstig van een game uit de vorige eeuw. Waarom rent de MC zo gek?-SaveMe- schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 00:38:
[...]
Het gaat hier toch ook vaak over games die een eigen topic hebben, zeker voor de release. Trailers, etc om mensen warm te maken, etc. Als dat hier niet zou kunnen zoudenveel dingen, nieuwtjes, etc, veel mensen niet bereiken...
EDIT
Dit doet mij erg aan Bloodborne denken, wellicht toch een leuke titel voor Souls fans?
[YouTube: Code Vein - Gameplay Preview Part 3]
Na Lords of the Fallen, DS2 + 3 en Sekiro te hebben geprobeerd, is de enige Bloodborne look-a-like waar ik nog vertrouwen in heb, Bloodborne 2.
[ Voor 34% gewijzigd door bram1984 op 09-05-2019 13:24 ]
De vorige State of Play was ook niet veel bijzonders dus ik verwacht er niet teveel van.Anton.net schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 11:04:
Is dit hier nog niet voorbije gekomen?
Al hoop ik stiekem wel op een release date voor TLOU part 2

Straks beginnen met Edith Finch, wel benieuwd naar.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
destijds had ik de hoofdprijs betaald voor maffia 3 en weer direct verkocht, ik koop hem wel weer als het ergens te koop is voor €1.Vrijdag schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:10:
Pfff, ik heb Mafia 3 maar weer verwijderd. De missies waren eentonig, het verhaal niet pakkend en de besturing... Man man man wat vreselijk
Straks beginnen met Edith Finch, wel benieuwd naar.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Waarom dan überhaupt nog kopen? Is je tijd niet ook wat waard? Of gaat het gewoon om het verzamelen?Hamazaki schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:18:
[...]
destijds had ik de hoofdprijs betaald voor maffia 3 en weer direct verkocht, ik koop hem wel weer als het ergens te koop is voor €1.
Vooral uit interesse omdat ik zelf de laatste tijd steeds meer anders tegen games aan ben gaan kijken... vroeger alles kopen wat een goede deal was en ik misschien ooit wel zou willen spelen, maar dat leidt alleen maar tot een enorme backlog/pile of shame. Tegenwoordig denk ik meer aan de tijdsinvestering. Niet alleen of de game leuk zou zijn, maar vooral of hij leuker is dan tig andere opties (vooral ten opzichte van die grote pile of shame die ik dus al heb).
Overigens was hij laatst in de plus toch, maar wellicht heb je die niet...
Gamertag: FinrazielNL
de reden is dat maffia 3 boven de €1 een pijnlijke vermaak is. heb in het verleden wel eens gehad dat ik zulke spellen opeens wel leuk vond voor een paar euro.Finraziel schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:23:
[...]
Waarom dan überhaupt nog kopen? Is je tijd niet ook wat waard? Of gaat het gewoon om het verzamelen?
Vooral uit interesse omdat ik zelf de laatste tijd steeds meer anders tegen games aan ben gaan kijken... vroeger alles kopen wat een goede deal was en ik misschien ooit wel zou willen spelen, maar dat leidt alleen maar tot een enorme backlog/pile of shame. Tegenwoordig denk ik meer aan de tijdsinvestering. Niet alleen of de game leuk zou zijn, maar vooral of hij leuker is dan tig andere opties (vooral ten opzichte van die grote pile of shame die ik dus al heb).
Overigens was hij laatst in de plus toch, maar wellicht heb je die niet...
Infamous: First Light en Watchdogs 2, die ook in de Plus waren, vond ik trouwens ook niet leuk. De setting en het verhaal pakte me gewoon niet. Daarbij voelde alle missies, net als met Mafia 3, veel te veel aan als gewoon werken. Mafia 3 heeft dan ook nog eens geen fasttravel. Hierdoor moet je soms letterlijk minuten rijden door de stad. Dat is even leuk, in het begin. Daarna wordt het gewoon vervelend en is het puur om speeltijd te rekken.
Open wereld/sandbox spellen vind ik soms goed (HZD), soms heel saai (Mafia3 dus) en soms intereseren ze me gewoon niet (Laatste Fallouts, alle Rockstar spellen).
Wel ben ik erg benieuwd naar Days Gone en Metro Exodus. Dat is vooral omdat de setting me aanspreekt.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dan valt alles op z'n plek qua verhaal.
Lords of the Fallen was echt tenenkrommend slecht gemaakt... DS3 vond ik leuk, echter hele andere gameplay inderdaad. Sekiro is nog een aanschaf twijfelgeval....bram1984 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 13:19:
[...]
Na Lords of the Fallen, DS2 + 3 en Sekiro te hebben geprobeerd, is de enige Bloodborne look-a-like waar ik nog vertrouwen in heb, Bloodborne 2.
@Tarz Ik vond het hele zware lome zwaardwerk van Lords of the Fallen juist erg tof!
En @Verwijderd Kijk in het Rage topic voor de launch trailer!!!
[ Voor 15% gewijzigd door -SaveMe- op 09-05-2019 17:19 ]
Yep, heb hem toen gehaald. In het begin super vet, leuke sfeer en fijne muziek. Na een tijdje was ik de herhaling beu van de missies. Toen na een paar maanden wel weer opgepakt en uitgespeeld.Tom schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 15:31:
Hij is wel eens in de PS Plus geweest toch, half jaartje terug?
Best een prima game
Hee lachen zeg, vond t onverwacht leuk eruit zien!Tweakmans schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:30:
Deze maand verschijnt Unruly Heroes, van een Franse studio die ook aan Rayman meewerkte:
[YouTube: Unruly Heroes - Announce Trailer | PS4]
Ik denk dat we in juni een release date krijgen.
https://twitter.com/Final.../1126610950784679937?s=20Most of the plans are already in place in the run up to launch, so please bear with us a little longer until we can release more information next month – Tetsuya Nomura #FF7R
[ Voor 79% gewijzigd door Raem op 10-05-2019 00:21 ]
Away lijkt me wel grappig. De rest interesseert me niet. Final Fantasy is niet mijn ding, de remake van Medievil doet me niks en het Predator spel... Tja, weer een online mp only asymmetrische teamshooter. Vast ramvol (cosmetische) mtx. En niet dat Evolve nou zo'n succes was...
Waarom ze nu weer met een limited PS4 aankomen...
Nee, nietszeggende zut wat ze wat mij betreft net zo goed meteen in de PSPlus kunnen douwen.
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
https://twitter.com/PlayS.../1126683350390005760?s=09
Limited ed. Ps4. Tsja genoeg mensen die dat wel vet vinden maar ik idd ook niet. Als je ps4 net stuk gaat of als je nu besluit om naar een pro te gaan wellicht nog geinig.
Dan medievil. Die leek me altijd erg leuk. En ook gekocht ‘back in the day’ met mijn ps2 (1 overgeslagen) maar door de primitive gfx kwam ik er niet in. Misschien nog een kans geven, past mooi in het rijtje van spyro, crash en jak n daxter die allemaal een ps4 versie hebben.
Predator is ook niet voor mij maar het idee vind ik wel tof, benieuwd of dit slaagt waar evolved faalde.
10 second ninja DONE
Weet je wat ik heb....
Ik ben zo bang dat het TE lang heeft geduurd voordat deze remake uitkomt.
Ondertussen talloze keren het orgineel gespeeld maar hoe lang wachten we al?
En kan het zo zijn dat de doelgroep die met deze game opgroeide niet te oud is geworden? En dat de nu jongere generatie geen idee heeft waar deze hype over gaat?
Zomaar een gedachte....
Gvd die muziek alleen al weer..... nostalgie 1e klasse dit..
de game is idd inmiddels al 22 jaar oud ofzo, maar dat maakt de hype niet minder voor mij als ouwe rot. Het was mijn eerste FF dus natuurlijk gaan we deze ook spelenStef120 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:22:
[...]
Weet je wat ik heb....
En kan het zo zijn dat de doelgroep die met deze game opgroeide niet te oud is geworden? En dat de nu jongere generatie geen idee heeft waar deze hype over gaat?
Zomaar een gedachte....
Damn, dat niemand eerder op het idee is gekomen voor een monkey king game. Dit is een super bekende chinese mythe. Ik denk dat ik hem ga aanschaffen, alleen al vanwege het feit dat het dr monkey king is.Tweakmans schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 20:30:
Deze maand verschijnt Unruly Heroes, van een Franse studio die ook aan Rayman meewerkte:
[YouTube: Unruly Heroes - Announce Trailer | PS4]
Hmm een dynasty warriors game met monkey king verhaal?
Nu ik het daarover heb, iemand hier ervaring met dynasty warriors 9 of 8? Ik vond die games altijd wel leuk om lekker redelijk verstand op 0 en button bashend door die game te gaan. 8 is niet in de aanbieding, maar 9 wel. Of kan ik beter voor one piece warriors 3 gaan? (ik ben bekend met one piece verhaal, dus dat zit wel snor, maar geen idee hoe ze de game hebben gemaakt en of het wel leuk is voor de fans). Moet dit weekend maar even wat onderzoek doen en misschien nog wel ace combat 7 halen. Nog steeds niet goedkoper dan de disc versie, ook maar even kijken. Na alle hype in de vr topic erover, moet ik er misschien ook maar aan geloven, maar dat kan nog weleens een extra 70 euro kosten voor die flight stick, als de game me goed bevalt
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
nieuws: Documentaire van twee uur over ontwikkeling God of War verschijnt online
Noem je mij nou oud?Stef120 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 08:22:
[...]
Weet je wat ik heb....
Zomaar een gedachte....
Ik kan in ieder geval niet wachten om de remake te spelen! Het origineel ook al meerdere keren doorgespeeld, maar na de trailer heb ik er alweer helemaal zin in
Aldus Sony!“An ultra-high-speed SSD is the key to our next generation,”
“Our vision is to make loading screens a thing of the past, enabling creators to build new and unique gameplay experiences.”
Eindelijk minder/geen popup, lange loading screens, betere draw distance, etc!
Haha lol

Wie ben ik ook haha
Keurige vader van 2 Joôs met veel te weinig tijd om fatsoenlijk te kunnen gamen.
Weet je, ik heb ook gewoon onwijs veel fokin zin in die game maar het duurt gewoon al zo lang.
Aan de anderen kant word m'n oudste word over 5 maanden 4 (en zal hij naar school gaan) dus dan komt er heus wat ruimte vrij en zal de release ook wel nader komen....

of je gebruikt hem als excuus, je laat hem zien hoe de game/film uit te spelen is en legt het verhaal uit terwijl je speelt. Bonding met pa door gamingStef120 schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:48:
[...]
Haha lol![]()
Wie ben ik ook haha
Keurige vader van 2 Joôs met veel te weinig tijd om fatsoenlijk te kunnen gamen.
Weet je, ik heb ook gewoon onwijs veel fokin zin in die game maar het duurt gewoon al zo lang.
Aan de anderen kant word m'n oudste word over 5 maanden 4 (en zal hij naar school gaan) dus dan komt er heus wat ruimte vrij en zal de release ook wel nader komen....
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Net gekeken. En damn wat een gave docu!
Bizar om te zien hoe diep het gaat en wat het allemaal losmaakte bij de mensen die er bij betrokken zijn.
Heb meteen weer zin om een playthrough te doen.
Echt met gemak een game of the generation kanshebber voor mij. ( Samen met gt sport uiteraard
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Geruchten zeggen 1TB ...Vrijdag schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 16:41:
Maar hoe groot wordt de opslag dan? Ik mag aannemen minimaal 1tb?
[ Voor 25% gewijzigd door Tweakmans op 11-05-2019 10:26 ]
Ik moet zeggen dit ziet er onwijs tof uit! hele mooie beelden, ik denk wel dat dit een day one is.
Wel las ik dat de game in episodes uitkwam? dat is ook een manier ja
Hopelijk zal er dan niet al te lang tussen de episodes in zitten.
Ziet er heel tof uit.Tweakmans schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:24:
Voorproefjes van Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint:
[YouTube: Ghost Recon Breakpoint: Official Announce Trailer]
[YouTube: New Gameplay Today – Ghost Recon Breakpoint]
Zijn de serie los te spelen?
Ik heb namelijk nooit eentje gespeeld maar word toch wel hoor tijd denk ik
Your Friendly Neighborhood Moderator

Zo'n 3mm dik en aanwezig over de gehele lengte van de intake (out?). Zat dus volledig geblokkeerd.
Dat wou ik even delen. Want, blij. Daarnaast mocht men twijfelen of het de moeite waard is (paste/pads vervangen); jazeker. Zolang je het fatsoenlijk doet.
Tevens de vraag aan ieder hier: ik heb aardig grote handen en de stock controller voelt niet fijn tijdens het spelen (voornamelijk de joypads). Iemand met het zelfde probleem? Dacht zelf aan de meest obvious; een xbox controller homage (zijn wat chunkier als ik de foto's vergelijk). Suggesties zijn welkom!
Dit is de Nacon Revolution Pro 2, voor de PS. Deze heeft padles onderop en de asymmeterische sticks zoals XBoxblix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:15:
Tevens de vraag aan ieder hier: ik heb aardig grote handen en de stock controller voelt niet fijn tijdens het spelen (voornamelijk de joypads). Iemand met het zelfde probleem? Dacht zelf aan de meest obvious; een xbox controller homage (zijn wat chunkier als ik de foto's vergelijk). Suggesties zijn welkom!

130,-
Als je wel paddles onder wil, maar geen assymmetrische sticks, dan heeft Razer er ook twee.
DeRaiju

?,- (niet meer verkrijgbaar, Marktplaats?)
en de Raiju Ultimate

199,-
En tot slot is er ook de Razer Raiju Tournament Edition, paddles onderop en asymmetrische sticks.

?,- (Marktplaats?)
Raiju ziet er interessant uit qua looks. Eens even Google. Dankje!
En ter bevestiging: het is niet mogelijk om fysieke games te starten zonder de DVD, toch? (zonder jailbreak)
[ Voor 10% gewijzigd door blix op 12-05-2019 13:03 ]
Je bent een generieke "all-american-hipster-weekendwarrior-army-guy-met-trendy-baard-en-petje" en je neemt het op tegen de Punisher.Tweakmans schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 10:24:
Voorproefjes van Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint:
[YouTube: Ghost Recon Breakpoint: Official Announce Trailer]
[YouTube: New Gameplay Today – Ghost Recon Breakpoint]
Kortste. Singleplayer campaign. Ooit.
/Edit: en je bent de aanvoerder van de Ghost divisie Social Justice Warriors, codenaam "Twitter White Knights". Nou, dat gaat me wat worden
[ Voor 11% gewijzigd door Vrijdag op 12-05-2019 16:49 . Reden: extradrama ;-) ]
Jazeker, behalve dat het een BluRay isblix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:59:
En ter bevestiging: het is niet mogelijk om fysieke games te starten zonder de DVD, toch? (zonder jailbreak)
Maar dat is ook logisch aangezien dat het enige bewijs is dat je de game bezit.
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Zit toch iets van een unieke verificatie ingebakken? Zo iets stond mij bij. In ieder geval erg irritant. Noem mij een pessimist maar volgens mij is de reden dat dat vereist is (BR om een game te booten) puur pest gedrag zodat je een incentive hebt voor digitaal aanschaffen.Met doel dat Sony vervolgens de gehele distributie in handen heeft.psych schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:05:
[...]
Jazeker, behalve dat het een BluRay is
Maar dat is ook logisch aangezien dat het enige bewijs is dat je de game bezit.
Doet er ook niet toe. Het is irritant.
Nope. Reden is gewoon zodat je niet eindeloos copies kan dupliceren door discs uit te lenen. Logisch toch?blix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:10:
[...]
Noem mij een pessimist maar volgens mij is de reden dat dat vereist is (BR om een game te booten) puur pest gedrag zodat je een incentive hebt voor digitaal aanschaffen.Met doel dat Sony vervolgens de gehele distributie in handen heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door Anton.net op 12-05-2019 15:50 ]
Ik vraag mij altijd af of je met die Razers ook de PS4 kan wekken doormiddel van de PS-knop op de controller, dit is voor mij wel een must gezien de bereikbaarheid (lees hoe goed de PS4 verstopt is achter de televisieblix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:34:
Over impulsaankopen gesproken.
[Afbeelding]
Ben benieuwd.
CDs, DVDs, BluRays worden geperst en zijn dus allemaal identiek. Zou onbetaalbaar zijn mocht elk schijfje individueel een code hebben.blix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:10:
[...]
Zit toch iets van een unieke verificatie ingebakken? Zo iets stond mij bij.
Ik hoor graag wat je ervaringen zijn.blix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 15:34:
Over impulsaankopen gesproken.
[Afbeelding]
Ben benieuwd.
Ik ben blij met mijn PS4 pro maar ik blijf de ds4 een matige controller vinden.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Eerste indruk is enorm positief. Geen anatomisch marteltuig zoals de DS4. Maar dat is ofc geheel afhankelijk van de handen die je hebt. En de optie om zo'n beetje alles aan te kunnen passen is voor mij een verademing. Ik ben nog steeds waardeloos, overigens. Maar het speelt een stuk fijner en de movement ingame sluit een stuk beter aan op mijn daadwerkelijke input. Speelt fijner, geen irritatie meer.rajackar schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:50:
[...]
Ik hoor graag wat je ervaringen zijn.
Ik ben blij met mijn PS4 pro maar ik blijf de ds4 een matige controller vinden.
Maar dit is een eerste indruk. Zal over enkele weekjes nog wel een follow-up doen. :}
Alvast een eerste opsomming:
+Veel mogelijkheid tot (software matig) customtailoren.
+De hinderlijke LEDs ala Razer kan je gelukkig volledig uitzetten.
+Visuele batterij indicatie op de controller zelf
-Niet mogelijk om PS4 te booten via controller
-Onderste triggers op de achterkant (L2 en L4? idk) zijn nogal ongevoelig (ik denk dat dit een config dingetje is, though)
Razer zou ik niet weten. Maar dit merk (Nacon) support dat in ieder geval niet. Ik maak gelukkig gebruik van een Harmony setup i.c.m. Google Assistant en dat werkt ook erg fijn. Maar voor een goedkopere oplossing (ik heb hier echt bar weinig verstand van) heb je dingen als HDMI-CEC. Volgens mij zit dat vrijwel overal in, tegenwoordig. Mijn low-end scherm (wel een '17 of '18 model -- misschien is het iets nieuws, idk) beschikt er ook over. Als de TV het support en je PS4 correct instelt dan boot hij automatisch zodra je de HDMI select als source op je TV. Erg handig.Pat-Juh schreef op zondag 12 mei 2019 @ 18:20:
[...]
Ik vraag mij altijd af of je met die Razers ook de PS4 kan wekken doormiddel van de PS-knop op de controller, dit is voor mij wel een must gezien de bereikbaarheid (lees hoe goed de PS4 verstopt is achter de televisie).
[ Voor 12% gewijzigd door blix op 12-05-2019 19:48 ]
Thanks voor de snelle reactie :-)blix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 19:36:
[...]
Eerste indruk is enorm positief. Geen anatomisch marteltuig zoals de DS4. Maar dat is ofc geheel afhankelijk van de handen die je hebt. En de optie om zo'n beetje alles aan te kunnen passen is voor mij een verademing. Ik ben nog steeds waardeloos, overigens. Maar het speelt een stuk fijner en de movement ingame sluit een stuk beter aan op mijn daadwerkelijke input. Speelt fijner, geen irritatie meer.
Maar dit is een eerste indruk. Zal over enkele weekjes nog wel een follow-up doen. :}
Alvast een eerste opsomming:
+Veel mogelijkheid tot (software matig) customtailoren.
+De hinderlijke LEDs ala Razer kan je gelukkig volledig uitzetten.
+Visuele batterij indicatie op de controller zelf
-Niet mogelijk om PS4 te booten via controller
-Onderste triggers op de achterkant (L2 en L4? idk) zijn nogal ongevoelig (ik denk dat dit een config dingetje is, though)
[...]
Razer zou ik niet weten. Maar dit merk (Nacon) support dat in ieder geval niet. Ik maak gelukkig gebruik van een Harmony setup i.c.m. Google Assistant en dat werkt ook erg fijn. Maar voor een goedkopere oplossing (ik heb hier echt bar weinig verstand van) heb je dingen als HDMI-CEC. Volgens mij zit dat vrijwel overal in, tegenwoordig. Mijn low-end scherm (wel een '17 of '18 model -- misschien is het iets nieuws, idk) beschikt er ook over. Als de TV het support en je PS4 correct instelt dan boot hij automatisch zodra je de HDMI select als source op je TV. Erg handig.
Ik zie nu de prijs pas en dat is toch een beetje en no go.
Het liefste zou ik een Xbox controller op een PS4 aansluiten maar goed, laten we hopen dat de ds5 beter wordt ;-)
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ja de prijs is redelijk krankzinnig. Bijna het dubbele dat ik kwijt was voor mijn PS4 Pro (en daar zat nog een controller bij ook). Misschien is de bedrade variant een optie? Is nagenoeg hetzelfde maar geen wireless functionaliteit. En voor €40-60 op Tweakers/MP te vinden.rajackar schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:14:
[...]
Thanks voor de snelle reactie :-)
Ik zie nu de prijs pas en dat is toch een beetje en no go.
Het liefste zou ik een Xbox controller op een PS4 aansluiten maar goed, laten we hopen dat de ds5 beter wordt ;-)
Tja, ik wil eigenlijk ook geen draad meer. Dan maar ik ben spelen met de ds4. Hij is niet zó slecht dat ik zo veel geld ga uitgeven ;-)blix schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:20:
[...]
Ja de prijs is redelijk krankzinnig. Bijna het dubbele dat ik kwijt was voor mijn PS4 Pro (en daar zat nog een controller bij ook). Misschien is de bedrade variant een optie? Is nagenoeg hetzelfde maar geen wireless functionaliteit. En voor €40-60 op Tweakers/MP te vinden.
Als eerste maar 's Ace Combat geïnstalleerd en gespeeld..het duurde letterlijk 30 seconden voordat ik misselijk werd. Blijft het nadeel van die bril; het is echt een geweldige ervaring maar de toegankelijkheid not so much.
Dat is met alle VR brillen zo, dat is niet PSVR exclusief...Exorcist schreef op zondag 12 mei 2019 @ 22:07:
Als eerste maar 's Ace Combat geïnstalleerd en gespeeld..het duurde letterlijk 30 seconden voordat ik misselijk werd. Blijft het nadeel van die bril; het is echt een geweldige ervaring maar de toegankelijkheid not so much.
Zeker met games zoals ace combat war veel beweging inzit.
Nadat ik de tweede teruggestuurd had heb ik mijn geld maar terug gevraagd..
Time is never wasted when you're wasted all the time.
PSN: Kidjuh
Zeer klein ben ik bang, aangezien je het spel toch al gedownload en gespeeld hebt. Dan zijn ze niet zo soepel meer.Kidjuh schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:31:
Iemand ervaring met refund krijgen bij de PS store? Heb een refund aangevraagd voor Days Gone aangezien ik het echt onbespeelbaar vind. Tweede mail ook gekregen en alle informatie verstuurd die ze vroegen. Wat is de kans dat er daadwerkelijk een refund komt?
Even uit nieuwsgierigheid, wat vind je er onspeelbaar aan? Ik vermaak me er prima mee. Controls zijn niet de beste ooit maar op zich prima te doen imho.Kidjuh schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:31:
Iemand ervaring met refund krijgen bij de PS store? Heb een refund aangevraagd voor Days Gone aangezien ik het echt onbespeelbaar vind. Tweede mail ook gekregen en alle informatie verstuurd die ze vroegen. Wat is de kans dat er daadwerkelijk een refund komt?
Wanneer ik op de brommert stap, gaat de FPS echt direct naar 10fps. Af en toe een freeze van 2 volle secondes. 2x dat een missie bugged is en ik een half uur aan het rondlopen ben, afvragend waarom er niks gebeurd.rajackar schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:51:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid, wat vind je er onspeelbaar aan? Ik vermaak me er prima mee. Controls zijn niet de beste ooit maar op zich prima te doen imho.
Heb nog nooit een refund hiervoor gedaan want controls etc. kan ik altijd wel mee werken, verhaal spreekt me ook aan. Maar op deze manier kan ik met geen mogelijkheid plezier aan het spel beleven.
Ben benieuwd welke PS4 je hebt, een pro of een gewone?Kidjuh schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:07:
[...]
Wanneer ik op de brommert stap, gaat de FPS echt direct naar 10fps. Af en toe een freeze van 2 volle secondes. 2x dat een missie bugged is en ik een half uur aan het rondlopen ben, afvragend waarom er niks gebeurd.
In verband met toen pro werd aangekondigt dat er de gewone PS4 nooit benadeelt zou worden doordat de pro krachtiger was, maar ik geloofde er toen al niet zo in en als je hetnu ziet met sommige games, lijkt het soms dat je gewoon een pro moet hebben om een game fantsoendelijk te laten draaien.
Retourneren van de disc in de winkel mag wel, maar op de PS Store doen ze weer lastig.
Is dat zo? Ik denk dat ze in de meeste winkels een game niet terugnemen als de plastiek er rond uit is.The Inquisitor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:18:
Retourneren van de disc in de winkel mag wel, maar op de PS Store doen ze weer lastig.
Komt morgen uit!
Ik weet inderdaad niet welke winkel je bedoelt, maar de meesten accepteren geen games retour zonder seal erom.The Inquisitor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:18:
Sowieso is dat refund systeem van Sony kansloos in vergelijking met Steam. Geef mensen gewoon de kans om max 1 a 2 uur een game te spelen om vervolgens nog voor een refund in aanmerking te komen. Dit is een van de redenen (naast de prijs) dat aankopen doen in de PS Store niet eens aantrekt.
Game Mania, en dan geven ze je er een knaak voorbram1984 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:45:
[...]
Ik weet inderdaad niet welke winkel je bedoelt, maar de meesten accepteren geen games retour zonder seal erom.
Bij Bol kun je gewoon retourneren hoor...bram1984 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:45:
[...]
Ik weet inderdaad niet welke winkel je bedoelt, maar de meesten accepteren geen games retour zonder seal erom.
En in principe moet dat bij elke webshop mogen onder WKOA aangezien je een game helemaal niet kunt testen met dat irritante folie eromheen. Een uitzondering op WKOA is verzegeling, maar dat is folie niet.
Folie is wel degelijk een verzegeling..The Inquisitor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:48:
[...]
Bij Bol kun je gewoon retourneren hoor...
En in principe moet dat bij elke webshop mogen onder WKOA aangezien je een game helemaal niet kunt testen met dat irritante folie eromheen. Een uitzondering op WKOA is verzegeling, maar dat is folie niet.
Dat klinkt wel goed vervelend ja. Ik speel op een pro en heb deze problemen niet. Heel raar dat het verschil zo groot is. Je hoort steeds meer verhalen dat de PS4 ten opzichte van de pro een sub standaard ervaring geeft ipv de pro een voordeel tov standaard. Jammer dat het die kant op gegaan is want ik vind dat juist bij een console je altijd een goede ervaring moet krijgen.Kidjuh schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:07:
[...]
Wanneer ik op de brommert stap, gaat de FPS echt direct naar 10fps. Af en toe een freeze van 2 volle secondes. 2x dat een missie bugged is en ik een half uur aan het rondlopen ben, afvragend waarom er niks gebeurd.
Heb nog nooit een refund hiervoor gedaan want controls etc. kan ik altijd wel mee werken, verhaal spreekt me ook aan. Maar op deze manier kan ik met geen mogelijkheid plezier aan het spel beleven.
Wellicht dat je nog even op een patch kunt wachten maar ik snap het sentiment prima.
In principe kan je bij Bol niet retourneren hoor. Dan heb je geluk gehad waarschijnlijk. En heb jij op jouw beurt een bron die aantoont dat folie geen verzegeling is? Want wat is het dan, volgens jou? Het folie om een iPhone heen is dus ook geen verzegeling?The Inquisitor schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:48:
[...]
Bij Bol kun je gewoon retourneren hoor...
Het is aannemelijk en logisch dat het folie dat een gamedoosje dichthoudt en waar je dus aan kan afleiden of deze geopend is of niet, een verzegeling is.
https://www.bol.com/nl/m/retourneren/
Artikelen die je niet kunt retourneren:
Cadeaubonnen en -kaarten
Software abonnementen/producten
Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling is verbroken
Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling is verbroken
Digitale artikelen; ebooks en games
Als je de WKOA leest, staat er dat je het artikel in originele staat en verpakking terug moet sturen versturen (indien redelijkerwijs mogelijk). Vooral dat laatste is interessant.Hoe kan je een game nu testen zonder dat je deze speelt.bram1984 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:19:
[...]
In principe kan je bij Bol niet retourneren hoor. Dan heb je geluk gehad waarschijnlijk. En heb jij op jouw beurt een bron die aantoont dat folie geen verzegeling is? Want wat is het dan, volgens jou? Het folie om een iPhone heen is dus ook geen verzegeling?
Het is aannemelijk en logisch dat het folie dat een gamedoosje dichthoudt en waar je dus aan kan afleiden of deze geopend is of niet, een verzegeling is.
https://www.bol.com/nl/m/retourneren/
[...]
PSN ID Binloading_nl
Niet... dat is ook de bedoeling van de verzegeling. Games mag je niet testen. Veel games worden met DLC geleverd en die codes zijn dan niet meer inwisselbaar. Om dat voor te zijn is er een zegel in het leven geroepen (folie bij games)steefje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 16:43:
[...]
Als je de WKOA leest, staat er dat je het artikel in originele staat en verpakking terug moet sturen versturen (indien redelijkerwijs mogelijk). Vooral dat laatste is interessant.Hoe kan je een game nu testen zonder dat je deze speelt.
Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling
Verkoop je software op bijvoorbeeld een CD of films op een DVD? Dan mag je deze verzegelen. Na verbreken van de verzegeling komt het herroepingsrecht te vervallen. Wel moet je de consument hier vooraf nadrukkelijk van op de hoogte brengen.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Afgezien dat ik op dit moment net zoveel liquide middelen heb als de Sahara ijsbergen, zal ik eerder A Plague Tale spelen dan Rage 2. Rage 2 doet me weinig, APT spreekt me veel meer aan vanwege de setting. Eindelijk weer eens niet (semi)open wereld shooter nummer honderdmiljoenmiljard of we-plaatsen-gewoon-maar-honderden-collectibles-random-in-de-map-sandbox.-SaveMe- schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 01:00:
Hmmmmmmm, mss dat ik deze eerst ga spelen en Rage2 later oppik...
[YouTube: A Plague Tale: Innocence Review "Buy, Wait for Sale, Rent, Never Touch?"]
Als het verhaal pakkend is, vind ik een lineair spel helemaal geen probleem. Als de speelduur zo rond de 10 uur (of wat meer) zit vind ik dát ook geen issue zolang het me maar wel in het verhaal weet te krijgen. Daarbij ben ik een vrij trage gamer, zeker als het SP is. Als er ergens wordt gezegd dat een spel X uur nodig heeft kan ik voor mezelf daar makkelijk ongeveer 50% bij optellen
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.