Gebruikt er iemand hier Plex op zijn PS4? Ik heb zelf een pc staan waar Plex op draait. Daar heb ik ook mijn HDD's aan hangen. Ik weet dat je Plex kan draaien op de PS4 maar is het ook mogelijk om externe netwerkschijfen daar aan te koppelen, of kan ik enkel data dat op de PS4 staat afspelen?
Ik heb nog even nagedacht over het kopen van games in de PS Store of discs en wat voor en nadelen naast elkaar gezet.
Voordelen | Nadelen |
Discs kunnen niet beschadigd raken | Downloadable games zijn duurder |
Discs kunnen niet kwijt raken | Downloadable games kunnen niet worden doorverkocht |
Geen gedoe met discs swappen | Games kunnen niet worden uitgeleend |
Geen ruimte kwijt aan game boxes | Kan niet showen met een collectie |
| Downloaden van games kan lang duren |
| Servers kunnen offline gaan waardoor je games niet meer te spelen zijn (?) |
Digitale games zijn (over het algemeen duurder) dan (tweedehands) games. Ik ben niet van plan veel games te kopen, dus ik ga hier niet veel geld besparen. Ik denk dat discs tegenwoordig vrij durable zijn maar schade kan overal vandaan komen (brand/water).
De markt voor tweedehands games is wel aardig vervuld dus de verkoopwaarde zal niet zo hoog zijn dat ik daar nog moeite voor wil doen. Ik denk ook niet dat ik snel een game zou kwijtraken, maar stel ik ga naar vrienden om te gamen en hoef ik mij niet druk te maken dat ik een game laat liggen.
Niemand in mijn vriendenkring heeft een PS4 dus uitlenen hoef ik mij niet druk over te maken. Discs swappen is natuurlijk geen moeite, maar hey als het niet hoeft. Waarom zou je het dan doen?
Een leuke collectie opbouwen en die "showen" is natuurlijk leuk. Ruimte besparen is ook leuk.
De laatste 2 nadelen zijn gericht specifiek op het downloaden en spelen. 250mbit van Ziggo dus snelheid zit wel goed. Het laatste puntje is de grootste, maar ik denk dat dat de PS4 eerder uit roulatie is dan dat de servers offline gaan.
[
Voor 76% gewijzigd door
MrVegeta op 13-07-2018 09:49
]