Nou, dat is wel een erg vrije vorm van parafraseren...ph4ge schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:28:
[...]
Als ik je mag parafraseren zegt je dat de supporters niks met het rampbeleid te maken hebt en dus dat het je aan je kont kan roesten hoe de rest van Nederland het ziet. Ik zeg dat dat te kort door de bocht is om dezelfde reden dat je ook successen viert. Het grappige is dat je alleen maar onderstreept dat niemand in Twente zn lesje lijkt te hebben geleerd en dat er nog steeds weinig respect is voor de rest van voetballend Nederland. Het is nog steeds een combinatie van de slachtofferrol aannemen en ondertussen slimmer proberen te zijn dan de rest door de (morele) grenzen op te zoeken.
FC Twente en zijn fans moeten niks, maar kijk dan ook niet raar op dat jullie reputatie nog geen tekenen van herstel laat zien, dat is alles wat ik zeg.
Misschien wil je het niet geloven, maar de Twente supporters kijken op de zelfde manier tegen het rampbeleid aan als de rest van Nederland. Het verschil is dat in Twente men hoopt dat de club er weer boven op komt. In de rest van Nederland wenst men dat de club kapot gaat.
En dat die hoop gepaard gaat met vertrouwen en trots, is alleen maar mooi. Dat is hoe het werkt in Twente.
En wat is het lesje dan volgens jou, voor de Twentse bevolking?
Dat ze, de volgende keer als supporters van Ajax en Feijenoord het niet eens zijn met het FC Twente bestuur, de hooivorken pakken en op klompen en trekkers naar het stadion komen en het aftreden van het bestuur eisen?
Vanuit de rest van voetballend Nederland is er ook nooit veel respect geweest, alleen haat en nijd. Waarom zou dat beloond moeten worden met respect?
Slachtofferrol? Hoe dan?
Denk je dat we de degradatie onterecht vinden? Nee, helemaal niet.
Denk je dat we onszelf zielig vinden vanwege de degradatie? Nee, helemaal niet. Balen we? Ja, natuurlijk want met die spelers had je minimaal middenmoot moeten eindigen.
Denk je dat we de wanhoop nabij zijn, omdat de club in zwaar weer zit? Nee, helemaal niet. Hoe? Er zijn ondertussen meer jaarkaarten verkocht dan vorig jaar rond dit tijdstip.