[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 09:55
ph4ge schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:28:
[...]

Als ik je mag parafraseren zegt je dat de supporters niks met het rampbeleid te maken hebt en dus dat het je aan je kont kan roesten hoe de rest van Nederland het ziet. Ik zeg dat dat te kort door de bocht is om dezelfde reden dat je ook successen viert. Het grappige is dat je alleen maar onderstreept dat niemand in Twente zn lesje lijkt te hebben geleerd en dat er nog steeds weinig respect is voor de rest van voetballend Nederland. Het is nog steeds een combinatie van de slachtofferrol aannemen en ondertussen slimmer proberen te zijn dan de rest door de (morele) grenzen op te zoeken.

FC Twente en zijn fans moeten niks, maar kijk dan ook niet raar op dat jullie reputatie nog geen tekenen van herstel laat zien, dat is alles wat ik zeg.
Nou, dat is wel een erg vrije vorm van parafraseren...

Misschien wil je het niet geloven, maar de Twente supporters kijken op de zelfde manier tegen het rampbeleid aan als de rest van Nederland. Het verschil is dat in Twente men hoopt dat de club er weer boven op komt. In de rest van Nederland wenst men dat de club kapot gaat.
En dat die hoop gepaard gaat met vertrouwen en trots, is alleen maar mooi. Dat is hoe het werkt in Twente.

En wat is het lesje dan volgens jou, voor de Twentse bevolking?
Dat ze, de volgende keer als supporters van Ajax en Feijenoord het niet eens zijn met het FC Twente bestuur, de hooivorken pakken en op klompen en trekkers naar het stadion komen en het aftreden van het bestuur eisen?

Vanuit de rest van voetballend Nederland is er ook nooit veel respect geweest, alleen haat en nijd. Waarom zou dat beloond moeten worden met respect?

Slachtofferrol? Hoe dan?
Denk je dat we de degradatie onterecht vinden? Nee, helemaal niet.
Denk je dat we onszelf zielig vinden vanwege de degradatie? Nee, helemaal niet. Balen we? Ja, natuurlijk want met die spelers had je minimaal middenmoot moeten eindigen.
Denk je dat we de wanhoop nabij zijn, omdat de club in zwaar weer zit? Nee, helemaal niet. Hoe? Er zijn ondertussen meer jaarkaarten verkocht dan vorig jaar rond dit tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
toolkist schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:01:
[...]

Daarom zei ik ook niet genoeg. Ze snijden op allerlei plekken kleine stukjes eraf, maar het grootste taartpunt komt er redelijk ongeschonden vanaf en wordt eigenlijk gewoon medegefinancieerd door de gemeente dmv de uitgestelde aflossing.
Ik snap wat je bedoelt.
Maar uiteindelijk draait de club ook om die grote punt. Dat is de basis; selectie / staf / stadion. Toch?
De kleine stukjes die nu zijn weggesneden zijn, naar mijn mening, toch ook belangrijke onderdelen. Scouting, jeugd, etc. Ondertussen is daar dus al wel voor enkele miljoenen gesaneerd.

En ik ben het eens met je opmerking over medefinanciering.
Maar vanuit het perspectief van de gemeente lijkt dit nu de enige optie.

Wat ik niet snap is waarom de gemeente Enschede in eerste instantie eigenlijk is ingestapt bij de hypotheek.
Vanuit de club snap ik het wel, want de gemeente bood betere voorwaarden (lagere rente etc) dan de bank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Niks is makkelijker dan geld uitgeven wat niet van jezelf is en waarbij je het zelf niet (of in veel mindere mate) voelt als het weg is.
Helaas laten vele bestuurders, niet alleen die in Enschede, teveel hun supportershart spreken of willen ze te graag iets "tastbaars" achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
ph4ge schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:14:
[...]
Als je je zo lang zo structureel misdraagt als FC Twente dan kan je niet heel hard roepen dat we weer op 0 beginnen. Zelfs nu getuigt nog niks er van dat ze verantwoordelijkheid nemen en hun lesje hebben geleerd.

Tja, waarom vier jij het feestje als ze winnen, daar heb je toch ook niks mee te maken? Natuurlijk draag je indirect wel medeverantwoordelijkheid, en naast het gedrag van de club is het ook het gedrag van de fans geweest dat mensen dwars zat.

Je moet niks, maar als je ooit weer enige vertrouwen en sympathie terug wil winnen dan is het wel verstandig om een schuldbewuste en verzoenende toon aan te houden. Gewoon doen alsof de rest van Nederland maar even moet vergeten wat er is gebeurd schaadt jullie toch al belabberde reputatie alleen maar meer.

[...]

Het slimste jongetje proberen te zijn is juist wat ze in deze problemen heeft gebracht. Daarnaast kan je niet het ene moment het zielige wanhopige slachtoffer spelen en als je dan toch voor de zoveelste keer geholpen bent weer proberen het slimste te zijn. Daar heeft de rest van Nederland echt genoeg van.
Wauw. Feijenoord fan? Dat zou je post verklaren.

Hoe zijn fans nou in godsnaam (mede)verantwoordelijk voor het behalen van sportieve of financiële resultaten? Ze zijn geen onderdeel van de technische staf. Ze bepalen ook niet het beleid van de club.
Hoe moeten de huidige bestuurders schuld betuigen als zij niet schuldig zijn voor het wanbeleid?
Moeten ze zich schuldig voelen dat ze de club proberen te redden?

En de Vrienden van Feijenoord dan? Moeten zij zich ook niet heel erg diep schamen dat ze Feijenoord hebben geholpen nadat het bij die club een financiële shitzooi bleek te zijn?
Ik ken geen enkele Feijenoord supporter die toen z'n kop liet hangen. Sterker die zijn zo trots dat ze overal de boel kort en klein slaan, Maasgebouw, Coolsingel of Romeinse fontein. Over belabberde reputaties gesproken. Daar heeft de rest van Nederland echt genoeg van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:29
Dweebus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:05:
Misschien wil je het niet geloven, maar de Twente supporters kijken op de zelfde manier tegen het rampbeleid aan als de rest van Nederland. Het verschil is dat in Twente men hoopt dat de club er weer boven op komt. In de rest van Nederland wenst men dat de club kapot gaat.
En dat die hoop gepaard gaat met vertrouwen en trots, is alleen maar mooi. Dat is hoe het werkt in Twente.
Nee, we willen dat de club verantwoordelijkheid neemt, boete doet en zijn leven betert. Alle 3 lijkt teveel gevraagd.
En wat is het lesje dan volgens jou, voor de Twentse bevolking?
Dat ze, de volgende keer als supporters van Ajax en Feijenoord het niet eens zijn met het FC Twente bestuur, de hooivorken pakken en op klompen en trekkers naar het stadion komen en het aftreden van het bestuur eisen?
Niet boven je stand leven, niet proberen door grote risico's en regels te breken slimmer te zijn dan de rest, op de blaren zitten als het mis gaat.
Vanuit de rest van voetballend Nederland is er ook nooit veel respect geweest, alleen haat en nijd. Waarom zou dat beloond moeten worden met respect?
Die onsmakelijke en onterechte vergelijkingen met WO2 mag je achterwegen laten.
Slachtofferrol? Hoe dan?
Denk je dat we de degradatie onterecht vinden? Nee, helemaal niet.
Denk je dat we onszelf zielig vinden vanwege de degradatie? Nee, helemaal niet. Balen we? Ja, natuurlijk want met die spelers had je minimaal middenmoot moeten eindigen.
Denk je dat we de wanhoop nabij zijn, omdat de club in zwaar weer zit? Nee, helemaal niet. Hoe? Er zijn ondertussen meer jaarkaarten verkocht dan vorig jaar rond dit tijdstip.
Die verwijten mag je ook achterwegen laten.
Dweebus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:45:
Hoe moeten de huidige bestuurders schuld betuigen als zij niet schuldig zijn voor het wanbeleid?
Moeten ze zich schuldig voelen dat ze de club proberen te redden?
Er is wat dat aan gaat helemaal niks aan te merken op het nieuwe bestuur bij Feyenoord nadat GKL vertrok, het nieuwe bestuur is duidelijk een andere koers gaan varen en heeft bijv. nooit de gemeente gechanteerd, de KNVB misleid of spelers gehaald die het niet kon/mocht halen etc. Bovendien was het onder GKL bij lange na niet zo gek als bij FC Twente en heeft de club inderdaad nederig boete gedaan. Die vergelijking slaat nergens op, het wijzen naar anderen spreekt ook weer boekdelen. FC Twente is niet simpelweg een keer in financiële problemen gekomen zoals wel meer clubs is overkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door DaniëlWW2 op 19-07-2018 17:31 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik stem voor een separaat Dossier FC Twente topic :z
@Ramzzz @naitsoezn wat zeggen jullie ervan ? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 19-07-2018 13:13 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 16:54
Outerspace schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:13:
Zou een vrij depressief topic worden, of niet?
Vind het wel een beetje grappig dat mensen nog steeds vinden dat de hele Twente situatie de schuld is van 2 mensen.

Alle mensen die toekeken en op hun vingers konden natellen dat er iets niet klopt maar wegkeken, de mensen die v Halst aanstelden als TD, v Halst uiteraard zelf.
En de jojo's die er nu zitten.
Deze zijn uiteraard allemaal onschuldig en hebben niets met de situatie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
*knip* Niet op de man ajb.

[ Voor 93% gewijzigd door naitsoezn op 19-07-2018 13:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

FC Twente - hoe nu verder

Zoiets? ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 11:54
Gonadan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:54:
[...]

De term zegt het al, het zijn investeerders geen vrienden van de club. Die hopen met een snelle promotie hun geld weer terug te kunnen krijgen met hopelijk wat positieve publiciteit.
Gewoon geld erin stoppen puur om te overleven zal ook niet meer dan dat betekenen. Dan ploetert Twente nog jaren voort in de eerste divisie en zal er sowieso geen geld zijn om eruit te halen.

Voelt allemaal wat vies, maar zakelijk gezien niet onlogisch.
Het zullen toch deels investeerders moeten zijn met een hart want velen weten dat investeren in voetbal nu niet bepaald winstgevend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Harribo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:46:
[...]

Het zullen toch deels investeerders moeten zijn met een hart want velen weten dat investeren in voetbal nu niet bepaald winstgevend is
Of mensen met teveel geld die een hekel aan hun kinderen hebben en het liever weg gooien dan het aan hun te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Harribo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 14:46:
Dus alle sponsoren in het betaald voetbal doen het uit liefdadigheid? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bij Wolverhampton - Ajax zitten iets van 20 mensen op de tribune.

@Gonadan
Een normale sponsor krijgt tenminste wat naamsbekendheid voor zijn merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

Deadsy schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:32:
Bij Wolverhampton - Ajax zitten iets van 20 mensen op de tribune.
Tja het is ook niet echt om aan te zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Qu3st schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 16:51:
[...]

Tja het is ook niet echt om aan te zien :p
Tempo was inderdaad laag etc.
Snap ook wel dat men voor een oefenpot vaak nog zware trainingen etc heeft en men daardoor niet voluit kan gaan etc.

Maar ik zie het nut er niet van in om bij elke oefenpot zo te spelen en dan bij de 1e echte pot opeens voluit te gaan.
Zou toch logisch zijn om een paar oefenpotjes even voluit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou ja zeg, wordt hier gewoon genegeerd. :( :P
Maar dat topic bestaat allang. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

DaniëlWW2 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 17:03:
Nou ja zeg, wordt hier gewoon genegeerd. :( :P
Maar dat topic bestaat allang. ;)
Nou ja zeg, word hier gewoon genegeerd :( :P
O-)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Lekker, AZ mag naar Kazachstan voor hun EL voorronde.
Ze hebben FC Kairat Almaty geloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Ajax wint weer geen oefenpot. Ben er bang voor in de voorronde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vos schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:05:
Ik ben er altijd bang voor, ongeacht wat daarvoor gebeurt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Niet winnen is niet eens het probleem, ze spelen dramatisch. Op die manier gaan ze Sturm Graz niet verslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Och, als t meezit voor de Ajax fans is de trainer al vertrokken voordat de competitie begonnen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ja want zo'n gedwongen trainerswissel zorgt altijd voor betere resultaten. :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 18:27:
[...]

Niet winnen is niet eens het probleem, ze spelen dramatisch. Op die manier gaan ze Sturm Graz niet verslaan.
Dus we kunnen al concluderen dat PSV en Feyenoord om het kampioenschap zullen gaan spelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Feyenoord? Is het al 20 jaar geleden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:05:
[...]

Dus we kunnen al concluderen dat PSV en Feyenoord om het kampioenschap zullen gaan spelen?
Jazeker , geen enkele twijfel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:58
Ik zet mijn geld (geen echt geld natuurlijk) wederom op PSV.
Daar hoor je in de zomer nooit zo heel veel van maar die hebben toch altijd weer een prima team staan aan het begin van de competitie.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 20:05:
Mag toch hopen dat die gewoon mee strijden inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Ik zet mijn geld dit jaar toch echt wel in op Ajax. Ze hebben gewoon dit jaar een enorm sterke selectie (en dat zeg ik niet graag als non-die-hard PSV-aanhanger). Het zou me echt enorm verbazen als Ajax dit jaar niet het kampioenschap binnensleept (maar goed dat dacht ik vorig jaar eigenlijk ook wel, hoewel de selectie van Ajax dit jaar wel wat sterker is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik hoop met je mee! (al hoop jij wat anders natuurlijk :P)
De selectie ziet er sterk uit, maar dat dacht ik afgelopen seizoen inderdaad ook, en het seizoen daarvoor ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Heb het gevoel dat er bij PSV nog spelers weg gaan en dat dit wel eens kan gebeuren wanneer we al bezig zijn met de competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:43
Ajax zal inderdaad wel kampioen worden. Geld gaat eindelijk rollen daar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:22
Op zich is dat ook een goede manier om aansluiting te gaan vinden, eerst rustig aan kapitaal opbouwen, daarna investeren en inzetten op CL aansluiting (al heb je daar ook de rest van de NL clubs voor nodig), waardoor je de investeringen op een vergelijkbaar niveau kan doen.

PSV en Feyenoord zullen nog even moeten doorsparen, al snap ik het beleid van Feyenoord ook prima met de aankopen die ze doen en verkopen die ze niet doen in een aantal gevallen. Eerst volledig gezond, geld op de rekening, goede vaste inkomsten (weet nog niet wat ik van Feyenoord City moet vinden) en pas op dat moment echt stappen proberen te maken.

Gezien de aankopen die zijn gedaan MOET Ajax eigenlijk wel kampioen worden, maar goede/ dure spelers maakt nog geen goed team, uiteindelijk is dat het allerbelangrijkst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Las laatst dat er weer nieuwe kritiek was op Feyenoord City vanwege fouten in de berekeningen.

http://www.goal.com/nl/ni...eg2vt4rl3upy10c21fa7lhgab

Eind juni liet Feyenoord City in het Financieele Dagblad optekenen dat het spelersbudget van de club door de komst van het nieuwe stadion vanaf 2022/23 met 25 miljoen euro stijgt. Dat betekent dat Feyenoord het budget van bijvoorbeeld PSV overstijgt. Volgens Stadion op Zuid is er echter een te rooskleurig beeld geschetst.

Bij de berekening zouden de budgetten van Ajax en PSV namelijk te laag zijn ingeschat en er zou geen rekening zijn gehouden met de ontwikkelingen bij die clubs. Stadion op Zuid zegt zeker te weten dat Feyenoord de spelersbudgetten van de concurrentie helemaal niet overstijgt.

Als dit klopt dan is dat toch oliedom. Er vanuit gaan dat de budgetten van PSV, en vooral, Ajax de komende 5 jaar hetzelfde zouden blijven.
Dan kun je meteen de nodige vraagtekens zetten bij alle andere cijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:40
Leon Zwiers schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:40:
Ajax zal inderdaad wel kampioen worden. Geld gaat eindelijk rollen daar :(
Het is maar de vraag of ten Hag het aan het voetballen krijgt. De voorbereiding lijkt in ieder geval helemaal nergens op.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ook tegen walsall is Ajax (2) aan het verliezen. Die hadden in hun voorbereiding nog alles verloren. Is dit jaar echt wel een hele slechte voorbereiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Exocet schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 22:25:
[...]

Ook tegen walsall is Ajax (2) aan het verliezen. Die hadden in hun voorbereiding nog alles verloren. Is dit jaar echt wel een hele slechte voorbereiding.
Heb ze nog geen enkele wedstrijd echt voluit zien spelen.
Als ze daarmee wachten tot Sturm Graz dan zijn ze niet slim bezig

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Volop trainen en voorbereiden op hoe het niet moet. Dan heb je dat alvast onder de knie en hoef je dat tijdens het seizoen niet meer te doen. Gewoon een hele slimme tactiek van Ten Hag :P

Verliezen? Nee, dat hebben we tijdens de voorbereidingen al behandeld.

Afbeeldingslocatie: https://images.gr-assets.com/books/1402346470l/22449290.jpg

Ten Hag is gewoon een meester tacticus :+

[ Voor 19% gewijzigd door Han op 19-07-2018 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:23
Het is wel bizar dat Ajax zo ontzettend slecht speelt in de voorbereiding, een week voordat ze in de Champions League aan de bak moeten. Hopelijk komt het door de zwaardere sessies die ze hebben gehad op het traningskamp, want volgende week zal het echt beter moeten.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dvdkiwi schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:00:
Ik zet mijn geld (geen echt geld natuurlijk) wederom op PSV.
Daar hoor je in de zomer nooit zo heel veel van maar die hebben toch altijd weer een prima team staan aan het begin van de competitie.
Dat. Als er één ding de laatste tig jaar duidelijk is geworden is dat je PSV NOOIT kunt afschrijven aan het begin van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
't onzekere is natuurlijk ook dat PSV een nieuwe trainer heeft. Dat kan een drama worden, dat kan briljant worden en alles er tussen in.

Maar als ik nu geld in zou zetten, zou ik 't ook op Ajax doen. Al wacht ik liever tot 1 september en de selecties een soort van vast staan.

@Deadsy volgens mij is stadion op zuid een actiegroep die mordicus tegen deze oplossing is, wat ik van hen lees neem ik zelf altijd met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Vergeet niet dat steeds één van de wedstrijden in feite voor het B-elftal is. Als Ajax in z'n beste opstelling zou verliezen van Walsall dan zou het mij meer doen, nu kan het mij eigenlijk niet boeien.

Wat mij meer zorgen baart is dat het lijkt dat Ten Hag op z'n gemakje aan het kijken is wie hij wil gebruiken voor het komende seizoen terwijl ze binnenkort gewoon klaar moeten staan voor Sturm Graz.
Misschien loop ik op de zaken vooruit, maar ik had liever een groter deel vastigheid gezien. Dan kunnen ze alvast wat wennen en hoef je alleen nog maar enkele aankopen/WK-gangers in te passen. Ik ben bang dat ze nu nog erg zoekende zullen zijn tegen Graz, wat je je met wat pech niet kunt veroorloven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:06
De groep is nog niet compleet. En vastigheid krijg je niet door wedstrijden tegen zulke teams. Ik zie het woensdag wel, voorbereiding zegt niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Wedstrijd lijkt wel vroeg te komen. Maar als je voor 40 miljoen spelers koopt en Sturm Graz niet kan verslaan, dan moet Louis van Gaal nog maar is gebeld worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

rik86 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:56:
't onzekere is natuurlijk ook dat PSV een nieuwe trainer heeft. Dat kan een drama worden, dat kan briljant worden en alles er tussen in.
Mee eens.
Al laat PSV onder Van Bommel momenteel hele mooie en interessante dingen zien, Van Bommel heeft een duidelijk idee over de wijze van voetballen en dit is al goed terug te zien in de oefenwedstrijden. Waarbij het ook knap is hoe PSV tegen Galatasary in de 2e helft veel jeugd inbrengt, maar desondanks op dezelfde wijze blijft voetballen en zelfs van 2-1 uitloopt naar 3-1.
Het is de voorbereiding en het wil dus nog weinig zeggen, maar voorlopig ziet het er uitstekend uit.

Dat zijn zaken die ik mis bij Ajax, daar lijkt het er vooralsnog op dat iedereen maar wat doet...er wordt nog veel geteerd op individuele acties, waarbij het teamspel tegenvalt. Opvallend, omdat Ten Hag dit bij Utrecht wel prima voor elkaar had.
Nog 5 dagen, de tijd gaat dringen. Gezien de selectie mag Strum Graz geen probleem zijn, gezien het huidige spel zal het een stuk beter moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Wat mij vooral ook zorgen baart is dat Frenkie de Jong centraal achterin stond... Tegen Sturm Graz kan het misschien wel, maar naarmate de tegenstanders sterker worden in Europa, gaat het fout. Dan kom je achterin 1 op 1 te staan. Ik hoop dus dat Blind daar komt staan, dat verwacht ik ook wel eerlijk gezegd.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Baseman77 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 12:24:
[...]

Mee eens.
Al laat PSV onder Van Bommel momenteel hele mooie en interessante dingen zien, Van Bommel heeft een duidelijk idee over de wijze van voetballen en dit is al goed terug te zien in de oefenwedstrijden. Waarbij het ook knap is hoe PSV tegen Galatasary in de 2e helft veel jeugd inbrengt, maar desondanks op dezelfde wijze blijft voetballen en zelfs van 2-1 uitloopt naar 3-1.
Het is de voorbereiding en het wil dus nog weinig zeggen, maar voorlopig ziet het er uitstekend uit.

Dat zijn zaken die ik mis bij Ajax, daar lijkt het er vooralsnog op dat iedereen maar wat doet...er wordt nog veel geteerd op individuele acties, waarbij het teamspel tegenvalt. Opvallend, omdat Ten Hag dit bij Utrecht wel prima voor elkaar had.
Nog 5 dagen, de tijd gaat dringen. Gezien de selectie mag Strum Graz geen probleem zijn, gezien het huidige spel zal het een stuk beter moeten.
Kijk jij als PSV-er echt de oefenpotjes van Ajax in zijn geheel!?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 11:14:
Maar als je voor 40 miljoen spelers koopt en Sturm Graz niet kan verslaan, dan moet Louis van Gaal nog maar is eens gebeld worden.
Ik vind de "als je voor x miljoen koopt en je wordt geen kampioen doe je iets verkeerd" statements altijd heel lastig.
Ook klinkt "voor 40 miljoen spelers gekocht" alsof ze een karrenvracht aan nieuwe spelers hebben gekocht terwijl het feitelijk gaat om slechts 2 spelers. Zouden die 2 dure aankopen automatisch betekenen dat Ajax Sturm wel even verslaat én kampioen wordt? Helaas werkt het zo niet (altijd) in het voetbal.
Zo heeft bijvoorbeeld Argentinië één van de, zoniet dé duurste speler ter wereld in haar selectie en zoals al jaren blijkt is dat geen garantie voor succes. Eén gouden zwaluw maakt nog geen zomer.

Ik snap dat ze niet voor niks zijn gehaald en ik hoop van harte dat ze de investering waard zijn, maar het is niet zo dat ik er vanuit ga dat we nu zomaar even de beste van Nederland gaan worden en de groepsfase van de CL gaan halen omdat we "voor 40 miljoen spelers hebben gekocht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Nu online
dvdkiwi schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:14:
[...]

Ik vind de "als je voor x miljoen koopt en je wordt geen kampioen doe je iets verkeerd" statements altijd heel lastig.
Ook klinkt "voor 40 miljoen spelers gekocht" alsof ze een karrenvracht aan nieuwe spelers hebben gekocht terwijl het feitelijk gaat om slechts 2 spelers. Zouden die 2 dure aankopen automatisch betekenen dat Ajax Sturm wel even verslaat én kampioen wordt? Helaas werkt het zo niet (altijd) in het voetbal.
Zo heeft bijvoorbeeld Argentinië één van de, zoniet dé duurste speler ter wereld in haar selectie en zoals al jaren blijkt is dat geen garantie voor succes. Eén gouden zwaluw maakt nog geen zomer.

Ik snap dat ze niet voor niks zijn gehaald en ik hoop van harte dat ze de investering waard zijn, maar het is niet zo dat ik er vanuit ga dat we nu zomaar even de beste van Nederland gaan worden en de groepsfase van de CL gaan halen omdat we "voor 40 miljoen spelers hebben gekocht".
mee eens hoor, maar daarnaast heeft Ajax vorige transferperiodes ook al aardig geïnvesteerd en relatief weinig spelers verloren, waarbij een aantal zeer talentvolle jonge spelers. 't blijft de vraag of die het waar gaan/blijven, maar als dat niet gebeurd is dat voor de club/trainer aan te rekenen en heb je in die zin wel gefaald. Blijft natuurlijk ook afhankelijk van hoe briljant/beroerd de concurrentie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Goed geïnvesteerd is er de afgelopen jaren zeker, maar het is zo jammer dat je de écht goede spelers (bv een Sanchez of een Eriksen) niet voor langere tijd kunt vasthouden.
Elke keer als ik denk: "het volgend seizoen hebben we écht een goed team!", worden er weer bepalende spelers verkocht. Ik hou van geld en ik hou van voetbal, maar de combinatie vind ik niet zo heel tof ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
rik86 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:56:

@Deadsy volgens mij is stadion op zuid een actiegroep die mordicus tegen deze oplossing is, wat ik van hen lees neem ik zelf altijd met een korreltje zout.
En wat als ze hierin gelijk hebben?
Heb het rapport niet gelezen maar als hun zeggen dat hierin staat dat de mensen van Feyenoord city ervan uitgaan dat de budgetten van PSV en Ajax de komende 5 jaren gelijk blijven.
Dan is dat dom.

Als dit niet in het rapport staat dan is het wel raar dat de mensen van Feyenoord city dit niet ontkennen.

Daarnaast zijn de mensen van Feyenoord city ook niet neutraal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:29:
[...]

En wat als ze hierin gelijk hebben?
Heb het rapport niet gelezen maar als hun zeggen dat hierin staat dat de mensen van Feyenoord city ervan uitgaan dat de budgetten van PSV en Ajax de komende 5 jaren gelijk blijven.
Dan is dat dom.

Als dit niet in het rapport staat dan is het wel raar dat de mensen van Feyenoord city dit niet ontkennen.

Daarnaast zijn de mensen van Feyenoord city ook niet neutraal.
Tja, je hebt geen invloed op anderen, maar door zelf stil te staan kom je in ieder geval zeker niet in de buurt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Lastig? Ik zie het meer als een vorm van wishful thinking waarbij men het wel erg mooi zou vinden als Ajax ondanks het smijten met geld toch geen succes zou behalen. Vanuit een niet-Ajacied erg goed te begrijpen. :P

Feitelijk net zoals we het stiekem wel lollig vinden dat die speeltjes van die criminelen rijke investeerders nog steeds geen Champions League gewonnen hebben. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi
Word je kampioen: Ja maar jullie hebben miljoenen uitgegeven! Aha.
Word je geen kampioen: Ja maar jullie hebben miljoenen uitgegeven? Haha!

[ Voor 66% gewijzigd door Superkiwi op 20-07-2018 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Lastig? Ik zie het meer als een vorm van wishful thinking waarbij men het wel erg mooi zou vinden als Ajax ondanks het smijten met geld toch geen succes zou behalen.
Als Ajax geen cent uitgeeft vindt men het ook schitterend als ze weer vol trots het "Helemaal niets in Amsterdam!" kunnen inzetten. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:21
Gaius schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:50:
[...]

Als Ajax geen cent uitgeeft vindt men het ook schitterend als ze weer vol trots het "Helemaal niets in Amsterdam!" kunnen inzetten. :P
Ik moet daar altijd heel hard om lachen. Sterker nog, als ze het niet meer zingen als we geen prijzen pakken, dan zou ik me zorgen gaan maken. Blijft toch een beetje een teken dat je de beste/mooiste/succesvolste club bent, al dat gehaat. Werkt overigens ook zo met steden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
[...]

We gaan het zien. Ik ga woensdag sowieso kijken. Zou best een interessante avond kunnen worden.Mochten ze wederom uitgeschakeld worden, dan zullen een aantal spelers zeker weg willen. Op Ziyech na zou het beter zijn als ze de rest bij elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
ph4ge schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:37:
[...]

Tja, je hebt geen invloed op anderen, maar door zelf stil te staan kom je in ieder geval zeker niet in de buurt.
Er moet een nieuw stadion komen voor Feyenoord, je kunt dan wel voor bizar veel geld de Kuip opknappen maar dan is de verhouding tussen wat je erin steekt en eruit gaat halen niet echt optimaal denk ik en zul je over een x aantal jaar voor dezelfde situatie staan.

Sentiment zal altijd een probleem zijn, al was de Kuip een ruk stadion dan nog zou een deel van de aanhang tegen een nieuw stadion zijn.

Het helpt als je volledig transparant bent, niet gokt met cijfers maar puur werkt met feiten zover mogelijk.
En er moet ook een groot draagvlak zijn en niet slechts deels.

Geld is ook deels een probleem, des te duurder het project des te groter de strop wanneer het misgaat.
Maar dat ze er een groot project van willen maken (dus meer dan alleen een stadion) is logisch, pakt het allemaal goed uit dan kun je met een groot project bizar veel geld maken.

Denk dat ze deels naar de Arena kijken welke gewoon zeer goed heeft uitgepakt voor de gemeente Amsterdam.
Grond die geen zak waard was gekocht, vrijuit kunnen bouwen, alles is af en grond is een flink pak meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

418O2 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:58:
De groep is nog niet compleet. En vastigheid krijg je niet door wedstrijden tegen zulke teams. Ik zie het woensdag wel, voorbereiding zegt niets.
Nee, echte vastigheid krijg je inderdaad pas in de loop van het seizoen. Maar je kunt het op twee manieren benaderen. Óf je bouwt rustig op en kijkt met wisselende opstellingen wat spelers kunnen, óf je focust je op de eerstvolgende taak en probeert daar zo klaar mogelijk voor te zijn ongeacht de mogelijke tegenvallers.

Zelf heb ik niet echt het idee dat hij voor de tweede optie gaat. Maar nogmaals, ik loop vooruit op de zaken dus wacht lekker woensdag af voordat ik echte conclusies kan trekken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Nu online

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Als rasechte PSV'er zit ik met een dilemma. Aan de ene kant zie ik Ajax en Feyenoord natuurlijk zo klein mogelijk blijven en PSV bovenaan, maar het voetbal bekeken van de laatste jaren kan ik de trend die Ajax inzet anderzijds alleen maar toejuichen.

Jongens, het wordt verdomme tijd dat het Nederlandse voetbal weer in de lift komt en als Ajax nu sterker wordt dan betekent dat dat PSV en Feyenoord bij moeten blijven / aan moeten haken, wat het Nederlands voetbal hopelijk alleen maar naar een hoger niveau zal tillen.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Laatst online: 14-07 18:10
Family Guy schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:47:
Als rasechte PSV'er zit ik met een dilemma. Aan de ene kant zie ik Ajax en Feyenoord natuurlijk zo klein mogelijk blijven en PSV bovenaan, maar het voetbal bekeken van de laatste jaren kan ik de trend die Ajax inzet anderzijds alleen maar toejuichen.

Jongens, het wordt verdomme tijd dat het Nederlandse voetbal weer in de lift komt en als Ajax nu sterker wordt dan betekent dat dat PSV en Feyenoord bij moeten blijven / aan moeten haken, wat het Nederlands voetbal hopelijk alleen maar naar een hoger niveau zal tillen.
Laten we dan eerst maar eens alle kunstgras velden verbannen bij de profs, dat is echt een probleem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
gaizka schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:56:
[...]

Laten we dan eerst maar eens alle kunstgras velden verbannen bij de profs, dat is echt een probleem!
De reden waarom we geen wereldkampioen zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Family Guy schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:47:

Niet alleen dat maar het zou er ook voor kunnen zorgen dat PSV en Feyenoord aantrekkelijker worden voor buitenlandse spelers.

@gaizka
Het is inderdaad een oneerlijk voordeel voor de thuis spelende club en je word er als club onaantrekkelijker voor betreffende buitenlandse spelers.
Zijn genoeg spelers die er een dusdanige hekel aanhebben dat ze daardoor niet naar een club gaan wanneer ze nog andere opties hebben.

Zoet gaat net als de Jong verlengen bij PSV.
Aan de ene kant is het voordelig voor PSV, want het geeft toch een stabiele basis.
Aan de andere kant zou het betreffende financiële groei juist prettig zijn als ze net als Ajax regelmatig spelers voor leuke bedragen zouden kunnen verkopen.
Inplaats van dat ze spelers dusdanig lang bij zich houden dat ze gratis of voor vrij weinig vertrekken.

[ Voor 15% gewijzigd door Deadsy op 20-07-2018 17:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Als het nieuws over Pedrinho klopt, dan is Overmars zwaar wanhopig.
Ajax zou 10 miljoen hebben geboden, waarna Corinthians aangaf 50 miljoen te willen hebben, volgens het laatste nieuws zou Overmars nu 20 miljoen (!) hebben geboden. Corinthians komt als reactie met een prijs van 30 miljoen.
Even afwachten of dit klopt, maar ik kan het me bijna niet voorstellen. Al helpt het niet dat Overmars onlangs aangaf dat Ajax geld zat heeft, dat was sowieso nogal dom.
Jorizzz schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 13:53:
Blijft toch een beetje een teken dat je de beste/mooiste/succesvolste club bent, al dat gehaat.
Onzin.
Als je tenminste over het heden praat. In het verre verleden heb je gelijk, maar als sinds geruime tijd wordt "helemaal niets in Amsterdam" vooral gezongen omdat Ajax minder presteert maar nog steeds een (te) grote mond heeft. Niets winnen en in het begin van het seizoen weer zeggen dat het kampioenschap al zo ongeveer binnen is, dat de CL een haalbaar doel is en dat anders wel even de EL opgehaald wordt. Dat idee.
Je zou toch zeggen dat ze iets hebben geleerd de afgelopen jaren, maar ook vorig seizoen was er veel grootspraak (met name over de EL en over het kampioenschap). Zelfs kort voor de beslissende wedstrijd tegen PSV gaven meerdere Ajacieden aan dat men nooit ging verliezen van PSV en dat PSV echt geen kampioen ging worden tegen Ajax. Als je dan vervolgens kansloos afdruipt lacht de rest van Nederland inderdaad extra hard.

Vroeger kwam Ajax het veld op en stonden ze al met 1-0 voor, die tijd is echter al lang voorbij.
Een grote mond en een gezonde portie arrogantie horen bij Ajax, maar wat meer realisme en nederigheid is geen overbodige luxe. Dan houdt het "helemaal niets in Amsterdam" vanzelf op.
Deadsy schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 17:48:
Aan de andere kant zou het betreffende financiële groei juist prettig zijn als ze net als Ajax regelmatig spelers voor leuke bedragen zouden kunnen verkopen.
Inplaats van dat ze spelers dusdanig lang bij zich houden dat ze gratis of voor vrij weinig vertrekken.
Zoet tekent voor 2 jaar extra, dus zijn contract wordt juist met 1 jaar verlengd.
En als je denkt dat PSV de afgelopen jaren geen spelers voor leuke bedragen heeft verkocht, dan heb je heel wat gemist.

Wat betreft de verlengingen van Luuk en Zoet, je kunt het ook zo zien: Ajax geeft 2 keer een 17 miljoen uit voor een ervaren speler, waar PSV juist 2 ervaren spelers behoudt voor slechts een fractie van die bedragen.
Ik ben daarom ook ontzettend blij met beide verlengingen _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het enige echte nieuws is een bod van tien miljoen voor een niet basis jeugdspeler. De rest is verzonnen of een gerucht, geloof wat je wilt maar het is geen discussie waard. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Gonadan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:51:
Het enige echte nieuws is een bod van tien miljoen voor een niet basis jeugdspeler. De rest is verzonnen of een gerucht, geloof wat je wilt maar het is geen discussie waard. :)
Ach ja, Baseman modus= 'Negatief' nieuws over Ajax of 'Postitief' Nieuws over PSV. Dat mensen dat niet inzien, het forum gaat naar de knoppen door die supporters die niet gewoon objectief kunnen zijn en constant op hun cluppie lopen te geilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nou gelukkig is voetbal niet mijn primaire motivatie om naar Tweakers te komen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Baseman77 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:35:

Zoet tekent voor 2 jaar extra, dus zijn contract wordt juist met 1 jaar verlengd.
En als je denkt dat PSV de afgelopen jaren geen spelers voor leuke bedragen heeft verkocht, dan heb je heel wat gemist.

Wat betreft de verlengingen van Luuk en Zoet, je kunt het ook zo zien: Ajax geeft 2 keer een 17 miljoen uit voor een ervaren speler, waar PSV juist 2 ervaren spelers behoudt voor slechts een fractie van die bedragen.
Ik ben daarom ook ontzettend blij met beide verlengingen _/-\o_
Verschil is dat Ajax dat geld kan uitgeven en kan missen.
Bij PSV is deze zomer denk ik pas weer iets mogelijk wanneer er iemand vertrekt, en als je pech hebt gebeurd dat pas vrij laat.

Verlengen van Zoet is alleen goed omdat er niemand is die zijn plek kan overnemen, tenminste niet iemand die goed is.
De Jong is niet meer de speler van een paar jaar geleden denk ik. Mocht hij zijn basis plek verliezen dan ga je die denk ik niet zo snel voor veel geld verkopen en zit je vast aan iemand met voor PSV verhoudingen een top salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Vincent Dave schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:55:
het forum gaat naar de knoppen door die supporters die niet gewoon objectief kunnen zijn en constant op hun cluppie lopen te geilen.
Eerder door supporters die niet ingaan op argumenten en alleen maar negatief zijn over anderen.
Deadsy schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 01:45:
Verschil is dat Ajax dat geld kan uitgeven en kan missen.
Klopt, maar dat was de discussie ook niet.
Ik wil er alleen de meerwaarde van beide verlengingen mee aantonen, daarmee behoudt PSV twee spelers die ervaren zijn en de cultuur en tactische afspraken kunnen bewaken.
Verlengen van Zoet is alleen goed omdat er niemand is die zijn plek kan overnemen, tenminste niet iemand die goed is.
Hoezo dit?
Er zijn meer dan voldoende prima keepers die PSV kan aantrekken als vervanger. Het klopt wel dat momenteel de 2e en 3e keeper niet goed genoeg zijn als basiskeeper.
De Jong is niet meer de speler van een paar jaar geleden denk ik. Mocht hij zijn basis plek verliezen dan ga je die denk ik niet zo snel voor veel geld verkopen en zit je vast aan iemand met voor PSV verhoudingen een top salaris.
De Jong heeft maar 1 minder seizoen gehad (al was dat seizoen dan ook meteen echt heel slecht), daarvoor en zeker ook daarna was hij belangrijk voor PSV.
Maar PSV heeft natuurlijk Romero gekocht voor veel geld, hij zou de basis spits moeten zijn/worden. Als Romero ooit fit raakt dan zal De Jong regelmatig op de bank mogen plaatsnemen, ondanks zijn inderdaad hoge salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Baseman77 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:06:
De Jong heeft maar 1 minder seizoen gehad (al was dat seizoen dan ook meteen echt heel slecht), daarvoor en zeker ook daarna was hij belangrijk voor PSV.
Maar PSV heeft natuurlijk Romero gekocht voor veel geld, hij zou de basis spits moeten zijn/worden. Als Romero ooit fit raakt dan zal De Jong regelmatig op de bank mogen plaatsnemen, ondanks zijn inderdaad hoge salaris.
Ze zouden natuurlijk ook gewoon allebei kunnen spelen, ik denk dat je met de Jong een ideaal aanspeelpunt hebt. Hij lijkt alleen te zijn vergeten hoe je scoort, als Romero dat gedeelte voor zijn rekening zou kunnen nemen, dan zou dat best succesvol kunnen zijn wellicht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:35:
Een grote mond en een gezonde portie arrogantie horen bij Ajax, maar wat meer realisme en nederigheid is geen overbodige luxe. Dan houdt het "helemaal niets in Amsterdam" vanzelf op.
Nee, dat gaat nooit meer ophouden. Die afkeer is er nu eenmaal een gaat niet meer weg, dat kost minstens generaties.

Als Ajacied moet ik je wel toegeven dat ik me helemaal kapot schaam als ze komen met dingen als WZAWZDB of zo'n "We're back"-filmpje bij één succesvol Europees jaar.
Dat soort onzin herken ik mij totaal niet in als supporter. Dat is geen Amsterdamse bluf meer maar gewoon hoogmoed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Gonadan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:16:
[...]

Nee, dat gaat nooit meer ophouden. Die afkeer is er nu eenmaal een gaat niet meer weg, dat kost minstens generaties.

Als Ajacied moet ik je wel toegeven dat ik me helemaal kapot schaam als ze komen met dingen als WZAWZDB of zo'n "We're back"-filmpje bij één succesvol Europees jaar.
Dat soort onzin herken ik mij totaal niet in als supporter. Dat is geen Amsterdamse bluf meer maar gewoon hoogmoed.
Ik sluit mij hier ook bij aan. Ik ben een Ajacied, maar ik ben totaal niet van de WZAWZDB..
Doe maar normaal... Maar goed, dat komt meer uit de regio waar ik ben opgegroeid/waar ik nu woon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Snowdog schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 10:57:
Ze zouden natuurlijk ook gewoon allebei kunnen spelen, ik denk dat je met de Jong een ideaal aanspeelpunt hebt. Hij lijkt alleen te zijn vergeten hoe je scoort, als Romero dat gedeelte voor zijn rekening zou kunnen nemen, dan zou dat best succesvol kunnen zijn wellicht.
Dat is waar, al liet de Jong na de winterstop vorig seizoen eindelijk zien weer te kunnen scoren en qua spel was hij ook erg belangrijk.
Maar Romero kan als spits spelen in een 4-4-2 en eventueel als buitenspeler, dus ze kunnen inderdaad beiden spelen. Maar Lozano en Bergwijn zullen vanzelfsprekend de voorkeur krijgen, mits Lozano blijft.
Gonadan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:16:
Goed punt.
Het zal dan wel afzwakken in ieder geval, toch iets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Baseman77 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 13:03:
[...]

Dat is waar, al liet de Jong na de winterstop vorig seizoen eindelijk zien weer te kunnen scoren en qua spel was hij ook erg belangrijk.
Maar Romero kan als spits spelen in een 4-4-2 en eventueel als buitenspeler, dus ze kunnen inderdaad beiden spelen. Maar Lozano en Bergwijn zullen vanzelfsprekend de voorkeur krijgen, mits Lozano blijft.
Nouja, ik vond de Jong na de winterstop ook niet bijzonder efficient (veel grote kansen gemist, hoewel wel meer goals). Ik denk persoonlijk wel dat Lozano blijft, maar ze moeten hem wel beter gebruiken. Vond hem in de tweede seizoenshelft vorig jaar ook niet zo bijzonder. Tegen Duitsland liet hij echter wel zien wat hij kan en ze moeten hem (denk ik) proberen op een soortgelijke manier te gebruiken bij PSV.

Maar goed, een combinatie van Luuk en Romero zou misschien in sommige wedstrijden iig wel kunnen werken. Denk wel dat het nadeel van Luuk uiteindelijk is dat hij niet al te snel is, terwijl spelers als Bergwijn en Lozano (en Romero?) waarschijnlijk beter zijn in snelle 'counters' of situaties waarbij de tegenpartij op enig moment de bal verliest.

Weet alleen niet precies wat v Bommel precies van plan is met PSV en de exacte speelstijl. Heb van de voorbereiding eigenlijk ook weinig gezien tot dusverre behalve een paar goals :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Voor de Ajax-gangers onder ons, aanstaande woensdag ga ik met mijn schoonvader naar Ajax. Nu heeft mijn schoonvader een slechte conditie door chemo’s en zoek ik dus een goede plek om te parkeren of wellicht andere opties, zodat we niet heel ver hoeven te lopen.

Als iemand goeie tip heeft graag een dm :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Feyenoord is ook echt weer dramatisch vanavond. Na 18 minuten 3-0 achter tegen Fenerbahce en dan nog moeten concluderen dat de keeper het erg goed doet, hij stopte ook een strafschop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 18:36:
Voor de Ajax-gangers onder ons, aanstaande woensdag ga ik met mijn schoonvader naar Ajax. Nu heeft mijn schoonvader een slechte conditie door chemo’s en zoek ik dus een goede plek om te parkeren of wellicht andere opties, zodat we niet heel ver hoeven te lopen.

Als iemand goeie tip heeft graag een dm :)
Wellicht even met Ajax zelf mailen? Naast goede raad heb je zomaar kans dat ze jou een plek in het stadion aanbieden gezien de situatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:37
ph4ge schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:46:
Feyenoord is ook echt weer dramatisch vanavond. Na 18 minuten 3-0 achter tegen Fenerbahce en dan nog moeten concluderen dat de keeper het erg goed doet, hij stopte ook een strafschop.
En v Geel vindt dan dat we geen versterkingen nodig hebben. Die wil nog zo'n seizoen kloten met het middenveld en alles afhankelijk laten zijn van v Persie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Clasie wordt gehuurd toch? Dan is vast alles opgelost. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:08:
Clasie wordt gehuurd toch? Dan is vast alles opgelost. :P
Het befaamde netwerk van v Geel.
Denk dat Clasie nu minder is dan wanneer hij verkocht werd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:01:
En v Geel vindt dan dat we geen versterkingen nodig hebben.
Ik ben het roerend met die man eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:01:
[...]

En v Geel vindt dan dat we geen versterkingen nodig hebben. Die wil nog zo'n seizoen kloten met het middenveld en alles afhankelijk laten zijn van v Persie.
Dus we kunnen na de voorbereiding al concluderen dat PSV alweer kampioen gaat worden? Seizoen dan maar schriftelijk afdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-10 10:52
Feyenoord op de pijnbank in Istanbul,gaat lekker daar. 3-0 achter na amper een kwartiertje ballen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:25:
Dus we kunnen na de voorbereiding al concluderen dat PSV alweer kampioen gaat worden? Seizoen dan maar schriftelijk afdoen?
Nee, jullie hebben Van Bommel nog, die kan ik nooit zo serieus nemen. Ik beschouw het als nog helemaal open. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
Han schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 20:50:
[...]

Wellicht even met Ajax zelf mailen? Naast goede raad heb je zomaar kans dat ze jou een plek in het stadion aanbieden gezien de situatie :)
Hebben al kaarten hoor :) hij gaat verder goed met mijn schoonvader, enkel zijn conditie is nul geworden, dus daar wil ik rekening mee houden.
Heb al wat tips ontvangen :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:25:
Feyenoord op de pijnbank in Istanbul,gaat lekker daar. 3-0 achter na amper een kwartiertje ballen :')
Uiteindelijk 3-3 , Feyenoord nu belangrijkste titelkandidaat? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Exocet schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:16:
[...]

Zeker weten! Nog even Nelom terug halen en het kan bijna niet meer mis gaan :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 21:40:
[...]

Hebben al kaarten hoor :) hij gaat verder goed met mijn schoonvader, enkel zijn conditie is nul geworden, dus daar wil ik rekening mee houden.
Heb al wat tips ontvangen :)
Ik denk dat Han doelde op parkeerplaatsen onder het stadion ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
[...]

De eerste zwemmers in de Hofplein zijn al gesignaleerd. :)

Laten we positief blijven. Bijloo heeft super gekeept, en niet voor de eerste keer. Laten we hopen dat Gio Jones passeert. Zou mooi zijn als je een ervaren keeper achter de hand hebt in geval van nood maar geef nu maar eens Bijloo een kans. En ja, dat zal in eerste instantie best een paar punten kosten maar dat was met Jones vorig seizoen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 07:46
[...]

Nee joh, het zal het beste resultaat van het seizoen blijken. })

Oefenwedstrijdjes zeggen niet zoveel. Pas als de competitie wat op stoom is, dan pas kan je een beetje inschatten dat ze daar in Rotterdam alweer niet kunnen voetballen. Maar dat is pas over een paar maanden, dus voor nu mag en kan nog iedereen in de wereldheerschappij van Feyenoord geloven.

[ Voor 0% gewijzigd door mavaros op 22-07-2018 10:24 . Reden: . ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
[...]
Is het al 2035?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zondag 22 juli 2018 @ 10:03:
[...]

De eerste zwemmers in de Hofplein zijn al gesignaleerd. :)
Met dit weer kun je ze nog geeneens ongelijk geven ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Mooi staaltje scorebordjournalistiek. Ze mochten in de slotfase weliswaar terug komen maar als je wedstrijdverslagen leest was het allemaal niet best.

Maar laten we eerlijk zijn, ik hecht niet veel waarde aan de oefenwedstrijden van m'n eigen club dus ook niet aan die van Feyenoord. Binnenkort beginnen voor veel clubs de officiële wedstrijden, dan gaan we pas zien waar men staat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Knap hoe AZ wederom ruim 20 miljoen krijgt voor een Eredivisie-niveau speler. Hebben die Engelse clubs zoveel geld dat het ze echt niets meer kunnen schelen? De vraag stellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Vincent Dave schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:49:
Knap hoe AZ wederom ruim 20 miljoen krijgt voor een Eredivisie-niveau speler. Hebben die Engelse clubs zoveel geld dat het ze echt niets meer kunnen schelen? De vraag stellen..
Die ontvangen genoeg vanuit hun televisiegelden en de toegangsprijzen voor het stadion. Wel een mooi bedrag voor Jahanbakhsh, dat had ik net niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
Vincent Dave schreef op zondag 22 juli 2018 @ 18:49:
Brands haalt Richarlison voor ruim 55 miljoen naar Everton... Zonde dat hij op het laatste moment naar Watford ging ipv Ajax afgelopen zomer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
gaizka schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:39:
[...]

Brands haalt Richarlison voor ruim 55 miljoen naar Everton... Zonde dat hij op het laatste moment naar Watford ging ipv Ajax afgelopen zomer!
bizar veel geld voor iemand die in de 2e seizoens helft nogal slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
Deadsy schreef op zondag 22 juli 2018 @ 19:51:
[...]

bizar veel geld voor iemand die in de 2e seizoens helft nogal slecht was.
Inderdaad, markt is gek geworden en dit is de nieuwe norm.

Dus als Ajax echt overtuigd is van die Braziliaanse jongen moeten ze het gewoon doen, Dortmund bood nu ook al 30 miljoen op Neres, en deze jongen schijnt een groter talent te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:43
Voor 30 mil zou ik die Neres direct gaan brengen. Die gaat dat never nooit meer opbrengen.

net zoals die Frenkie de Jong. 50 miljoen schijnt Barca te willen betalen..... voor een jeugdspeler die nog amper op zijn beoogde plek in het 1e heeft gespeeld. Gekkenwerk!

[ Voor 49% gewijzigd door LZ86 op 22-07-2018 20:12 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.