[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32
Qu3st schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:09:
https://www.ajax.nl/strea...ming-over-daley-blind.htm
En het is officieel! Wat een bedrag, €16 miljoen, wat kan oplopen tot : €20,5 miljoen |:( 8)7 8)7 :? :X
Laten we hopen dat het oploopt tot dat bedrag, daar zijn ongetwijfeld landstitels en/of CL-deelnames als voorwaarde aan gekoppeld.

Bedrag is eerlijk gezegd niet zo heel schokkend, op dit moment is dat gewoon marktconform (zeker als je het afzet tegen de 18 miljoen voor Kluivert). Blij dat men niet alleen de huidige marktprijzen incasseert, maar eindelijk ook de nek durft aan te steken voor een paar ervaren spelers uit een grote competitie. Je kan natuurlijk ook een of ander talent bij de subtop of een Colombiaan kopen, maar dan ben je ook zo 5+ miljoen kwijt en heb je geen enkele garantie of hij wat toevoegt (Sinkgraven, Cassiera, Orejula, Kristensen)

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 17-07-2018 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12

OMX2000

By any means necessary...

Sempy schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 00:38:
[...]

Laten we hopen dat het oploopt tot dat bedrag, daar zijn ongetwijfeld landstitels en/of CL-deelnames als voorwaarde aan gekoppeld.

Bedrag is eerlijk gezegd niet zo heel schokkend, op dit moment is dat gewoon marktconform (zeker als je het afzet tegen de 18 miljoen voor Kluivert). Blij dat men niet alleen de huidige marktprijzen incasseert, maar eindelijk ook de nek durft aan te steken voor een paar ervaren spelers uit een grote competitie. Je kan natuurlijk ook een of ander talent bij de subtop of een Colombiaan kopen, maar dan ben je ook zo 5+ miljoen kwijt en heb je geen enkele garantie of hij wat toevoegt (Sinkgraven, Cassiera, Orejula, Kristensen)
Alles wat je zegt makes sense. Echter ik heb er een dubbel gevoel over. Voor het Nederlandse voetbal in Nederland vind ik dit goed! Voor het Nederlands elftal vind ik dit een beetje jammer. Ik zie liever Danny Blind in het buitenland ervaring opdoen dan in Nederland, je speelt dan toch eerder met/tegen de grote jongens dan hier bij ons. Daarbovenop vind ik dat Danny zich wel bewezen heeft als international en bij een top club. Ik was nooit overtuigd van hem, maar ik denk zeker dat hij beter is geworden in het buitenland.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OMX2000 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 07:37:
Voor het Nederlandse voetbal in Nederland vind ik dit goed! Voor het Nederlands elftal vind ik dit een beetje jammer. Ik zie liever Danny Blind in het buitenland ervaring opdoen dan in Nederland, je speelt dan toch eerder met/tegen de grote jongens dan hier bij ons. Daarbovenop vind ik dat Danny zich wel bewezen heeft als international en bij een top club. Ik was nooit overtuigd van hem, maar ik denk zeker dat hij beter is geworden in het buitenland.
Nah, Danny Blind heeft weinig meer te zoeken in het voetbal, de tijd als bondscoach heeft hem bijzonder weinig goeds gedaan en kan nou ook niet zeggen dat hij het fenomenaal heeft gedaan bij Ajax. Zie geen club in het buitenland die zich aan een trainer als Danny Blind zou moeten willen branden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Napo schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:05:
[...]

Nah, Danny Blind heeft weinig meer te zoeken in het voetbal, de tijd als bondscoach heeft hem bijzonder weinig goeds gedaan en kan nou ook niet zeggen dat hij het fenomenaal heeft gedaan bij Ajax. Zie geen club in het buitenland die zich aan een trainer als Danny Blind zou moeten willen branden
Pffff ik slaap echt nog. Vervang Danny door Daley.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
[...]

Precies, Tadic en Blind hebben samen 300 wedstrijden gespeeld voor hun Premier League club, dus dat is ervaring die je mooi meeneemt. Daarbij komt ook nog eens dat het niveau op de trainingen ook iets omhoog zal gaan, waarbij Siem de Jong en Huntelaar natuurlijk ook de klappen van de zweep kennen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:43
160M inkomsten en 60M uitgaven aan transfers de afgelopen twee seizoenen. Dan kan zoiets wel een keer. Goed dat hij terug komt. De nodige dosis ervaring en kwaliteit die je nodig hebt.

Daarnaast is Ziyech nog "gewoon" aanwezig. Een transfer naar Roma is in ieder geval van de baan. Benieuwd of dat hij nog gaat, of dat we nog een jaar van hem mogen genieten in het Ajax-shirt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

JanW schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:00:
160M inkomsten en 60M uitgaven aan transfers de afgelopen twee seizoenen. Dan kan zoiets wel een keer. Goed dat hij terug komt. De nodige dosis ervaring en kwaliteit die je nodig hebt.

Daarnaast is Ziyech nog "gewoon" aanwezig. Een transfer naar Roma is in ieder geval van de baan. Benieuwd of dat hij nog gaat, of dat we nog een jaar van hem mogen genieten in het Ajax-shirt :)
Ik denk dat hij dan nog chagrijniger over dat velt gaat rennen. Hij heeft zich op het WK gewoon niet goed geprofileerd, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:57
JanW schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:00:

Schijnt dat Lyon interesse heeft/had?
Je ziet wel dat zo'n WK toch wel belangrijk is voor zo'n speler, had hij uitgeblonken, dan was hij al weg geweest, nu is het de vraag of hij uberhaupt verkocht wordt. Zelfde bij Jorgensen, de laatste beelden op het WK is een gemiste strafschop, dat doet meestal niet veel goeds :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
rik86 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:44:
Zeker qua bedrag, of ze wat toevoegen moet nog blijken ;)
Daarom ben ik blij dat toen Ajax zei dat het Magellán óf Blind was, dat het Blind geworden is. Weliswaar is Blind een stuk duurder, maar ook iemand die de club kent, Nederlands spreekt en al heeft bewezen ruimschoots goed genoeg te zijn voor de eredivisie. Hij heeft tenslotte al een gouden schoen gewonnen in 2014.

Ben wel benieuwd of Ajax nog een vleugelspeler haalt nu Bande er tot de winterstop uit ligt (en zoals het bij Ajax-spelers traditie is dan de komende 3 jaar kwakkelt met zware blessures om vervolgens transfervrij te vertrekken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:04
Nog PEC supporters hier?

Zaterdag bij PEC gekeken en moet zeggen dat mijn gevoel voor het komende seizoen een stuk beter is geworden. Flink wat sterkhouders verloren, maar door het aantrekken van Leemans en van Crooy een hele goede stap gezet. Resulteerde direct in een 5-0 overwinning op Excelsior, zonder drie sterkhouders van afgelopen seizoen (Dekker, Thomas en Namli). Zwolle heeft al vroeg Hamer (Feyenoord, verhuurd aan Dordrecht) en Flemming (jong Ajax) binnengehaald en met name die laatste viel mij met een hattrick positief op.

Duidelijk is wel dat Thomas verkocht moet gaan worden, aangezien zijn contract afloopt na dit seizoen. Heeft zich afgelopen seizoen heel goed ontwikkelt en kan naar mijn mening mee bij de top 3 (heeft hij ook zijn voorkeur voor uitgesproken, anders wordt het buitenland). Tweede seizoenshelft was PEC een stuk minder, waardoor hij zijn kwaliteiten ook minder liet zien. Hij stak er echter het hele seizoen met kop en schouders boven de rest uit.

Namli hoeft niet verkocht te worden, maar lijkt me duidelijk dat ook hij weggaat als er een mooi bedrag komt. Ik denk echter dat hij zich het komende seizoen nog beter kan laten zien, aangezien z'n rendement nog wel omhoog kan. Heeft een prima traptechniek, maar heeft nou niet echt gebruik gemaakt van de kansen. Wel echt een genot om naar te kijken. Door z'n doorlopende contract is de noodzaak om hem te verkopen er niet, maar voor 3 miljoen niet te weigeren (bedrag dat genoemd wordt in de media).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Bedrag is eerlijk gezegd niet zo heel schokkend, op dit moment is dat gewoon marktconform
Voor buitenlandse clubs wel ja, voor de Eredivisie is dit de grootste ingaande transfer ooit.
En dat voor een 28 jarige speler die vorig seizoen vooral op de tribune heeft gezeten.
maar eindelijk ook de nek durft aan te steken voor een paar ervaren spelers uit een grote competitie. Je kan natuurlijk ook een of ander talent bij de subtop of een Colombiaan kopen, maar dan ben je ook zo 5+ miljoen kwijt en heb je geen enkele garantie of hij wat toevoegt
Ajax heeft de afgelopen seizoenen niet het beste 'track record' wat betreft het aantrekken van ervaren spelers en de spelers die grof geld opgebracht hebben waren juist enkele van die een of andere talenten.
Oftewel, je hebt als club nooit een garantie dat iemand iets toevoegt.

Dit gezegd hebbende; van Tadic zie ik de meerwaarde, Blind vind ik veel te duur.
In balbezit is Blind prima, bij balverlies daarentegen is hij erg kwetsbaar, evenals in de persoonlijke duels. Dat kan op te vangen zijn, maar vooral als Blind op de positie van CVM speelt. Het lijkt er echter heel sterk op dat Ajax hem als CV aantrekt, waardoor Blind zijn tekortkomingen juist meer naar voren komen.

Op papier heeft Ajax duidelijk de beste selectie, nog meer dan vorig seizoen. De druk is echter enorm.
Ik ben daarom ook heel benieuwd naar de beoogde basis van Ten Hag. Gezien de huidige selectie kan hij een team opstellen wat ontzettend sterk is bij balbezit, maar wat diepgang mist en met name kwetsbaar is in de omschakeling bij balverlies. Daarnaast ben ik heel benieuwd naar de managementkwaliteiten van Ten Hag, gezien de potentiële brandjes waarmee hij te maken kan krijgen. Dat zal een stuk beter moeten dan vorig seizoen.
Het gaat een interessant seizoen worden!
Martinusz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:10:
Zelfde bij Jorgensen, de laatste beelden op het WK is een gemiste strafschop, dat doet meestal niet veel goeds
Ik denk dat Van Geel nog wel eens badend in het zweet wakker wordt als hij droomt van het bedrag dat Newcastle bood toentertijd, dat bedrag zal hij namelijk nooit meer krijgen voor Jorgensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het dubbele gevoel kan ik wel begrijpen, daar zit ik zelf ook een beetje mee. De bedragen an sich zijn internationaal gezien verre van bijzonder. We dachten alleen in Nederland niet mee te doen aan die onzin en met jeugd en slim scouten nog wat te bereiken.
Het moge echter duidelijk zijn dat de verschillen alleen maar groter worden en het lijkt er nu op dat Ajax het anders wil gaan aanpakken. Enerzijds vind ik het jammer maar aan de andere kant kan ik ook niet ontkennen dat het misschien wel de enige manier is om nog Europees op te kunnen blijven treden.

Ajax moet nu natuurlijk koste wat kost serieus Europees mee doen, liefst CL halen. Enerzijds vanwege gedane investeringen maar ook om aantrekkelijk te blijven voor spelers. Aantonen dat je investeert in de selectie om internationaal te kunnen acteren kan voor jeugdige spelers net de drempel zijn om toch nog wat langer te blijven als ze beginnen te draaien. Daarnaast wordt het natuurlijk ook steeds lastiger om spelers aan te trekken als je met een jeugdig clubje incidenteel Europees speelt.

Ik hoop alleen dat het wel met verstand gedaan blijft worden en het sportief gezien ook redelijk uit pakt. Anders loop je de kans dat ze blijven investeren zonder succes en dan sta je over een aantal jaar weer gelijk met de rest van de ED qua vermogen.
Mocht het wel goed uit pakken dan kan dat leuk zijn op Europees vlak, maar de achterstand met de rijkere landen loop je absoluut niet in. Je hebt dan eerder de kans dat het binnen Nederland misschien een groter verschil gaat worden tussen de top en de rest, terwijl het verschil tussen Europa en onze top ook blijft groeien. Dan krijg je zo'n niemandsland. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:44:
Op papier heeft Ajax duidelijk de beste selectie, nog meer dan vorig seizoen. De druk is echter enorm.
Als je als club in de eredivisie 40+ miljoen uitgeeft in één transferperiode is het enige succes dat je kan behalen kampioen worden. Alles minder dan kampioen worden, zeker met het halen van gevestigde spelers als Blind, Labyad en Tadic kan je niet zeggen dat ze moet wennen. Mocht dat excuus wel gebruikt worden heb je simpelweg niet de juiste spelers gekocht voor het systeem dat je wil spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gewoon volledig richten op de Europa League, dat is het toneel waarop je als Nederlandse ploeg nog kan meedoen als de loting gunstig uit valt. De CL is fijn voor de portomonee, startgeld pakken en her en der wat prestatie-gelden en tv-gelden maar na de poulefase gewoon door naar de EL.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Han schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:02:
Gewoon volledig richten op de Europa League, dat is het toneel waarop je als Nederlandse ploeg nog kan meedoen als de loting gunstig uit valt. De CL is fijn voor de portomonee, startgeld pakken en her en der wat prestatie-gelden en tv-gelden maar na de poulefase gewoon door naar de EL.
Moet je wel 3de worden anders is het gewoon klaar na de poule fase ;)
Zolang de route van CL naar EL open blijft is dat eigenlijk de beste route voor NL clubs op dit moment qua centen. Ik ben echter bang dat we gewoon moeten gaan focussen op EL op sportief gebied, PSV en Ajax moeten daar eigenlijk proberen regelmatig bij de laatste 16 te komen.

[...]

Ik denk dat Van Geel nog wel eens badend in het zweet wakker wordt als hij droomt van het bedrag dat Newcastle bood toentertijd, dat bedrag zal hij namelijk nooit meer krijgen voor Jorgensen.
Achteraf hebben wij natuurlijk makkelijk lullen, zelfde geldt schoot hij Denemarken door, dan was de prijs wellicht nog wat gestegen. Al lijkt mij het geboden bedrag voor het WK ruim voldoende voor een beperkte spits, waarbij de vraag is of hij niet al aan zijn taks zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinusz op 17-07-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:00:
[...]

Als je als club in de eredivisie 40+ miljoen uitgeeft in één transferperiode is het enige succes dat je kan behalen kampioen worden. Alles minder dan kampioen worden, zeker met het halen van gevestigde spelers als Blind, Labyad en Tadic kan je niet zeggen dat ze moet wennen. Mocht dat excuus wel gebruikt worden heb je simpelweg niet de juiste spelers gekocht voor het systeem dat je wil spelen.
Helemaal mee eens, al geldt dat voor mij ook als we die 40m niet uit hadden gegeven. Nou ja, een seizoen als 2 jaar geleden is ook nog wel succesvol te noemen ookal win je niks, maar de EL finale halen is dan ook echt een uitzondering.
Met de financiele mogelijkheden die je hebt tov de rest van de Eredivisie moet je eigenlijk gewoon elk seizoen kampioen worden. Dat lukt uiteraard niet altijd en is ook niet reeel om te verwachten, maar met een 2e plek en de beker bv is een seizoen dan gewoon niet geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:34
Het grappige is dat eigenlijk alleen Lozano vanuit de Eredivisie een redelijk WK had, het gros überhaupt niet ging, maar als je de media mag geloven is Jorgensen de enige die er last van heeft. Hij zou ineens minder waard zijn dan een Weghorst die alleen mag dromen van dat podium en de prijzen die Jorgenson gewonnen heeft.

Jorgenson ligt nog 3 seizoenen vast, als er geen bedrag op tafel komt waarvan je een vervanger kan halen moet je hem gewoon niet verkopen (die zijn in de winter ook duurder). Voor een Nederlandse club is hij gewoon een zeer goede spits en ik ben blij dat het er op lijkt dat hij blijft.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 21:55

Typhone

Who Dares Wins

@Gonadan Prima move van Ajax zeg ik.
Het grote verschil met de tijd van M.Sulejmani is dat nu gemiddeld elke speler voor een absurd bedrag verkocht wordt. Tel daarbij op dat F. de Jong en M. de Ligt voor zeer hoge bedragen zullen verkassen (naar alle waarschijnlijkheid) en dan is deze aankoop niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als het goed uit pakt wel, dat moeten we afwachten. Het zijn in ieder geval wel spelers die qua leeftijd nog niet echt op hun retour zijn en nog wel wat moeten kunnen brengen. Een ander niveau dan Zimling of Westermann zeg maar. :P

Ik vind het in ieder geval erg prettig om te zien dat een poging gedaan wordt om al voordat het er om gaat een goede selectie te hebben staan. Ongeacht het resultaat al een stukken betere instelling dan in paniek mensen gaan kopen omdat je al Europees uitgespeeld bent.
Juist dat laatste heeft Ajax wat mij betreft wel een handje van. Iemand kopen en hem dan net even anders willen gebruiken dan de rol waar hij bij zijn oude club in uit blonk. Veel spelers die bij Ajax mislukt zijn werden daar in mijn ogen slachtoffer van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
Beste allemaal! Tweakers voetbalpoule 2018/2019 is gestart! Ruim 35 Tweakers deden vorig jaar mee. De winnaar won een Sjaal en een kadobon van 20 euro! Lees dit topic volledig en schrijf je in:

Tweakers F.C. Eredivisie voetbalpoule 2018/2019

Mocht je jezelf hebben aangemeld, graag melden in het voetbalpoule topic. Dan blijft dit topic schoner :)

[ Voor 16% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 17-07-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:26
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:05:
Beste allemaal! Tweakers voetbalpoule 2018/2019 is gestart! Ruim 35 Tweakers deden vorig jaar mee. De winnaar won een Sjaal en een kadobon van 20 euro! Lees dit topic volledig en schrijf je in:

Heb mijzelf aangemeld (Extigo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 21:55

Typhone

Who Dares Wins

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:05:

Mocht je jezelf hebben aangemeld, graag melden in het voetbalpoule topic. Dan blijft dit topic schoner :)
Ik ga meedoen @ Typhone ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
[...]

Als de selectie zo blijft ben ik het er absoluut mee eens (afgezien van het feit dat Labyad een gevestigde speler zou zijn ;) ). Het blijft echter ook afhankelijk van wat er nog uitgaat. Ziyech gaat zo goed als zeker, maar dat is met Tadic al afgedicht. Mocht het duo de Ligt/Frenkie ook nog vertrekken, dan hoop ik dat er wederom de beurs wordt getrokken voor goede vervanging en niet wordt geroepen dat Blind daarvoor is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-10 12:24

Qu3st

[...]

Daar heb je gelijk in! Is gewoon mijn Hollandse kniepigheid denk ik haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Sempy schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:15:
[...]

Als de selectie zo blijft ben ik het er absoluut mee eens (afgezien van het feit dat Labyad een gevestigde speler zou zijn ;) ). Het blijft echter ook afhankelijk van wat er nog uitgaat.
Oneens, er is al een flink bedrag erin gepompt en een deel is dus om de uitgaande transfers te dekken. Het excuus dat er spelers zijn vertrokken is met zo'n investering lachwekkend - waarom geef je dan 40+m uit terwijl je ook kan investeren in de jeugd (zoals het "beleid" zou zijn bij Ajax).

Met al 133 wedstrijden in de eredivisie ben je mijn inziens zeker wel een gevestigde speler, in combinatie met een buitenlandavontuur - die echter niet zo heel succesvol was - des te meer. Gevestigde speler is niet hetzelfde als een goede speler. Hij heeft in de eredivisie volledige seizoenen als basisspeler gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Als Ziyech de gok zou aandurven om te blijven heeft hij kans dat hij championsleague speelt voor Ajax. Met een beetje mazzel kan hij dan een betere transfer krijgen. Gaat het niet goed, dan kan hij in de winter alsnog weg.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:58
Als ik Ziyech was zou ik sowieso vertrekken.
Volgens mij speelt ie nog steeds graag voor Ajax, maar het wangedrag van enkele supporters zal komend seizoen heus niet zomaar afgelopen zijn.
Sneu voor Ajax en de supporters die hem wel graag zien voetballen, maar ik snap best als ie om die reden weg wil en ik geef 'm groot gelijk.

Een keer een seizoen zonder tokkiesupporters zou best een verademing zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:42:
Oneens, er is al een flink bedrag erin gepompt en een deel is dus om de uitgaande transfers te dekken. Het excuus dat er spelers zijn vertrokken is met zo'n investering lachwekkend - waarom geef je dan 40+m uit terwijl je ook kan investeren in de jeugd (zoals het "beleid" zou zijn bij Ajax).
Dat is veel te makkelijk geredeneerd, natuurlijk hangt het af van wat er weg gaat. Buiten dat het kopen van spelers nul komma nul garantie op succes geeft (ik noem een PSG).

Stel dat een Ziyech, Neres en De Ligt nog vertrekken, dan ben je netto niet eens heel veel verder dan vorig jaar. Dan zou ik het nog moeten zien, kampioen vind ik dan geenszins een garantie. Al is het maar vanwege die kale høker op de bank.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daiov97 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 09:25:
Duidelijk is wel dat Thomas verkocht moet gaan worden, aangezien zijn contract afloopt na dit seizoen. Heeft zich afgelopen seizoen heel goed ontwikkelt en kan naar mijn mening mee bij de top 3 (heeft hij ook zijn voorkeur voor uitgesproken, anders wordt het buitenland). Tweede seizoenshelft was PEC een stuk minder, waardoor hij zijn kwaliteiten ook minder liet zien. Hij stak er echter het hele seizoen met kop en schouders boven de rest uit.
Die jongen heeft echt (nog) helemaal niks te zoeken bij Ajax PSV of Feyenoord, die stap is veel te groot. Eerst maar eens 2 seizoenen goed draaien bij AZ, Heerenveen of Vitesse. Zn huidige gemiddelde van 1 doelpunt per 15 wedstrijden en 1 assist per 10 wedstrijden geven niet veel hoop wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
toolkist schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:06:
[...]

Die jongen heeft echt (nog) helemaal niks te zoeken bij Ajax PSV of Feyenoord, die stap is veel te groot. Eerst maar eens 2 seizoenen goed draaien bij AZ, Heerenveen of Vitesse. Zn huidige gemiddelde van 1 doelpunt per 15 wedstrijden en 1 assist per 10 wedstrijden geven niet veel hoop wat dat betreft.
Zullen we nog wel zien. Daarbij gaat hij niet naar zo'n club, omdat de stap van PEC naar die clubs niet groot is (wellicht is AZ nog een optie). Zou graag wel andere statistieken willen zien om hem op te beoordelen, gezien z'n positie. Speelde afgelopen seizoen als controleur vlak voor de verdediging. Die goals of assist zeggen dus helemaal niks.

Bij deze doe ik het zelf: stats vergeleken met de controleurs van de top 3 clubs van Nederland. Klik op de link en oordeel zelf: http://www2.squawka.com/c...ffered/fouls_committed#90

[ Voor 27% gewijzigd door Daiov97 op 17-07-2018 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dvdkiwi schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:28:
Als ik Ziyech was zou ik sowieso vertrekken.
Volgens mij speelt ie nog steeds graag voor Ajax, maar het wangedrag van enkele supporters zal komend seizoen heus niet zomaar afgelopen zijn.
Sneu voor Ajax en de supporters die hem wel graag zien voetballen, maar ik snap best als ie om die reden weg wil en ik geef 'm groot gelijk.

Een keer een seizoen zonder tokkiesupporters zou best een verademing zijn.
Ik vond Ziyech vorig jaar prima spelen, de goede punten waren veel belangrijker dan de slechte punten. Maar als je de hele wedstrijd in het stadion zit zie je wel af en toe slordige fouten van Ziyech (en vaak ook nog simpele dingen). Als je dan geen briljante assist kan geven (of ze lukken gewoon weg niet) dan is er een deel van het publiek wat alleen op de negatieve zaken reageert. Dat is stom, onterecht en wellicht tokkiesupporter gedrag maar dat is niet uniek voor Ajax, Nederland of zelfs voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daiov97 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Zullen we nog wel zien. Daarbij gaat hij niet naar zo'n club, omdat de stap van PEC naar die clubs niet groot is (wellicht is AZ nog een optie). Zou graag wel andere statistieken willen zien om hem op te beoordelen, gezien z'n positie. Speelde afgelopen seizoen als controleur vlak voor de verdediging. Die goals of assist zeggen dus helemaal niks.

Bij deze doe ik het zelf: stats vergeleken met de controleurs van de top 3 clubs van Nederland. Klik op de link en oordeel zelf: http://www2.squawka.com/c...ffered/fouls_committed#90
Leuke site met al die stats, alleen zegt het me helemaal niks. Voor de vergelijking wat die cijfers zeggen heb ik Busquets eens toegevoegd, dat is toch wel 1 van de beste verdedigende middenvelders. Thomas doet het op 7 van de onderdelen beter dan Busquets, waarom zou ie dan naar de NL top 3 willen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
@toolkist
Je moet ook kijken naar de weerstand.
Thomas doet het beter in een zwakkere competitie.

Denk dat Ziyech nog wel vertrekt. Denk naar Lyon nadat hun Fekir verkocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
toolkist schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:30:
[...]

Leuke site met al die stats, alleen zegt het me helemaal niks. Voor de vergelijking wat die cijfers zeggen heb ik Busquets eens toegevoegd, dat is toch wel 1 van de beste verdedigende middenvelders. Thomas doet het op 7 van de onderdelen beter dan Busquets, waarom zou ie dan naar de NL top 3 willen? ;)
Precies wat @Deadsy zegt, hangt natuurlijk ook van competitie af. Jij noemde z'n goals en assists en dus heb ik de meer relevante statistieken er bij gepakt. Laten we deze discussie maar stoppen met de gedachte dat die in ieder geval te goed is voor PEC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daiov97 schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:44:
[...]

Precies wat @Deadsy zegt, hangt natuurlijk ook van competitie af. Jij noemde z'n goals en assists en dus heb ik de meer relevante statistieken er bij gepakt. Laten we deze discussie maar stoppen met de gedachte dat die in ieder geval te goed is voor PEC ;)
Dat laatste ongetwijfeld. Dat ik z'n goals en assists noemde was alleen omdat ik hem als linksbuiten herinnerde en niet doorhad dat ie eigenlijk gewoon structureel CVM gespeeld heeft dit seizoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
PolarBear schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:21:
[...]
(...) dan is er een deel van het publiek wat alleen op de negatieve zaken reageert. Dat is stom, onterecht en wellicht tokkiesupporter gedrag maar dat is niet uniek voor Ajax, Nederland of zelfs voetbal.
Ik heb het niet over het gefluit bij enkele fouten passes. Ik heb het oa over de spreekkoren en de acties bij de bus. Als supporter zijnde doe je zoiets gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waarom is de clubkaartverplichting komen te vervallen trouwens? Een maat van me wil tickets bestellen en die heeft aan een login voor de ticketshop genoeg. Krijgen ze het zo moeilijk vol tegenwoordig? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Van Geel over ABBA. Wat een gezeik om niks...
Volgens de Rotterdammers neemt de voetbalbond nu een verkeerde afslag. Van Geel: ’Hoe is het mogelijk? Die schaal is een serieuze prijs, hè. Op het WK hebben we net nog allerlei penaltyseries voorbij zien komen. Maar net als met kunstgras gaan we nu in Nederland weer iets nieuws verzinnen waar de rest van de wereld niet aan meedoet.’

De Feyenoord-directeur noemt het ‘een devaluatie van de Johan Cruijff Schaal. En als Oranje op Euro 2020 een penaltyserie verliest, kan ik je al voorspellen wat de discussie wordt. Ik kan er met mijn hoofd niet bij. Ga experimenteren bij een vriendschappelijk toernooi. Als je dat überhaupt al moet doen.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:36:
Waarom is de clubkaartverplichting komen te vervallen trouwens? Een maat van me wil tickets bestellen en die heeft aan een login voor de ticketshop genoeg. Krijgen ze het zo moeilijk vol tegenwoordig? :D
Voor welke wedstrijd? Sturm graz?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Volgens mij is het nog niet gepost, maar AFC Ajax heeft een tof filmpje gemaakt over de terug keer van Daley Blind naar Ajax.

Edit: Sowieso maken ze de laatste jaren wel wat toffe flimpjes, enkele leuke voorbeelden:

Jij bent Ajax, Appie: YouTube: Jij bent Ajax, Appie ❤

Dear Europa: We Are Back: YouTube: Dear Europe: We Are Back ✖️✖️✖&#6...

There's a new artist in town: YouTube: ❌ ❌ ❌ | There's a new artist in town | &#1...

[ Voor 65% gewijzigd door Gynnad op 17-07-2018 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:42:

[...]
Heeft v Geel niets te doen op het moment?

De gemeente Enschede koppelt hun lot aan Twente.

https://www.tubantia.nl/f...ente-kan-verder~a6561393/

FC Twente hoeft twee jaar lang geen rente en aflossing te betalen op een gemeentelijk lening en na de vakantie gaan club, investeerders, schuldeisers en gemeente werken aan een plan voor schuldsanering. Met het opschorten van rentebetaling en aflossing komt Enschede de club de komende twee jaren in totaal met 4 miljoen euro tegemoet.

Dus de gemeente moet flink bezuinigen en ziet nu 2mln per jaar aan inkomsten verdwijnen voor de komende 2 jaar. Die moeten dus neem ik aan extra bezuinigd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Gonadan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:36:
Volgens mij zijn de clubcardverplichtingen een aardig stukje teruggeschroefd. 1e seizoenshelft enkel voor de duels met Feyenoord en Ado. Utrecht (en misschien PSV) in de 2e helft en de rest kan volgens mij zonder clubcard. Europees is volgens mij ook clubcard, Sturm Graz iig wel)

Wat betreft vol krijgen is volgens mij geen enkel probleem met weer recordaantal seizoenskaarten, zelfs Sturm Graz is uitverkocht en dat is midden in de vakantie. Al zal de lage prijs meespelen, goedkoper dan competitie tegen Emmen en mijn zoontje vind het geweldig om 's-avonds naar de Europcup te gaan. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Sempy op 17-07-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:46:
Voor welke wedstrijd? Sturm graz?
Wat @Sempy zegt, bijna de hele eerste seizoenshelft. In feite kan iedereen nu gewoon vijf kaarten halen. Nu moet ik helemaal opletten als de verkoop open gaat, want voorrang heb ik nog wel zo te zien. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

toolkist schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:42:

[...]
Ach, er word gevraagd om zijn mening. En daar kan je het mee eens zijn of niet.

Ik ben het wel met hem eens. Niet dat de JC schaal een serieuze wedstrijd is overigens. Wel dat de KNVB bij dit soort dingen op 1 of andere manier wel prioriteiten legt waar veel belangrijke zaken blijven liggen. Denk dat dat zijn punt is.

Onze jeugd groeit op op kunstgras, op kleine velden met minder spelers en nu leren ze straks ook nog eens andere penalty systemen. Nederland als eiland.

Bij gebrek aan nieuws levert het mooie koppen op.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 17-07-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:44:
[...]

Ach, er word gevraagd om zijn mening. En daar kan je het mee eens zijn of niet.

Ik ben het wel met hem eens. Niet dat de JC schaal een serieuze wedstrijd is overigens. Wel dat de KNVB bij dit soort dingen op 1 of andere manier wel prioriteiten legt waar veel belangrijke zaken blijven liggen. Denk dat dat zijn punt is.

Onze jeugd groeit op op kunstgras, op kleine velden met minder spelers en nu leren ze straks ook nog eens andere penalty systemen. Nederland als eiland.

Bij gebrek aan nieuws levert het mooie koppen op.
Devaluatie van de JC schaal en blabla. Alsof die schaal überhaupt al een belangrijke prijs voorstelt. Dit is juist DE wedstrijd om dit soort experimenten te doen. Het is niet om het niets, wat toch wel handig is als je het over penalty's hebt, maar ook weer niet zo belangrijk.
Daarbij heeft Engeland ook al met ABBA geëxperimenteerd in de FA cup dus zo alleen en uniek zijn we niet in deze.
Uiteraard zijn er veel belangrijker zaken om te regelen, maar het is niet de schuld van de KNVB dat die niet lukken (echt gras bijvoorbeeld). Die zaken worden toch echt steeds weer door de clubs tegengehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Waarom vindt eigenlijk niemand de Nederlandse supercup interessant? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:58:
Waarom wel? :+
Zo’n wedstrijd zou het seizoen moeten afsluiten, niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:00:
[...]

Waarom wel? :+
Zo’n wedstrijd zou het seizoen moeten afsluiten, niet starten.
Dat doet het in geen enkele competitie. Op zich wel logisch, want het is vaak wel de minste prijs in aanzien dus daar wil je niet mee afsluiten.
Toch is een prijs gewoon een prijs toch? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:00:
Dus de gemeente moet flink bezuinigen en ziet nu 2mln per jaar aan inkomsten verdwijnen voor de komende 2 jaar. Die moeten dus neem ik aan extra bezuinigd worden.
Mijn vrouw is bestuurder van een zorgorganisatie uit Enschede en ik kan je melden dat de gemeente Enschede in 2019 maarliefst 2 miljoen gaat bezuinigen op de zorg. Dat leg je toch niet met droge ogen uit dit? :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:11:
[...]

Mijn vrouw is bestuurder van een zorgorganisatie uit Enschede en ik kan je melden dat de gemeente Enschede in 2019 maarliefst 2 miljoen gaat bezuinigen op de zorg. Dat leg je toch niet met droge ogen uit dit? :|
Jouw post zou men moeten voorleggen aan de mensen die nu geld pompen in Twente, geld welke van hun gebruikt moet worden om spelers te halen.
En dan zou ik graag willen weten hoe ze daarop antwoorden.

Een zorginstelling word gekort maar Twente kan spelers halen. Hoop dat ze nog jaren in de Keuken Kampioen Divisie blijven zitten.

Dit is het perfecte voorbeeld van waarom een gemeente NOOIT garant moet staan voor een club en NOOIT geld moet lenen aan een club.
Want wanneer de club nog meer geld nodig heeft is de gemeente min of meer gedwongen om er nog meer in te pompen, want anders raken ze al het geld kwijt.

Vraag me af hoe de aanhang van Twente hierop reageert. Dat de gemeente moet snoeien in sociale programmas zal hun denk ik worst wezen.
Maar zullen uiteraard wel klagen wanneer er minder zorg aanwezig is op de afdeling van hun moeder.

[ Voor 4% gewijzigd door Deadsy op 17-07-2018 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 23:27
Gonadan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:09:
[...]
Toch is een prijs gewoon een prijs toch? ;)
Voor de winnaar is het altijd een prijs, supporters van de verliezer zullen het altijd niet belangrijk vinden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:45
Dat ratten nest is weer gered door de gemeente...... Wat een schandalig gebeuren in Enschede. Overheid mag hier wel ingrijpen imho. Een voetbalclub behoort geen voorrang te krijgen boven zorg, infrastructuur e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 11:54
Ik vind het toch mooi dat Twente weer gered is.
Maar ik heb nu wel zoiets van, het moet nu echt afgelopen zijn met het handje ophouden van Twente.

Maar dan lees ik over versterkingen van investeerders en dan breekt mijn klomp.
De gemeente bespaart hun voorlopig 4 miljoen op de kosten. De investeerders gooien nu opeens zoveel geld in het laadje dat er óver is?
Dat is dan scheef, ook tov de niet lievende Twente burger.
Alles wat over is zou terug moeten naar de gemeente.

Het is nu niet het moment om bezig te zijn met versterkingen.
Twente heeft volgens mij 1 doel en dat is overleven financieel. Dan maar jaren jupiler league.
Ze mogen blijven bestaan en daar mogen ze mi heel blij om zijn.
En wie zegt dat versterkingen ze naar de eredivisie terug helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Han schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 23:11:
[...]

Als je het zo direct kijkt is het inderdaad pijnlijk, maar stel de club is hiermee gered hoeveel geld gaat dit dan in de toekomst opleveren (denk aan banen, horeca, etc.). Mocht de club weer mee gaan in de Eredivisie / Europa dan zal het de regio natuurlijk ook de nodige centen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Twente is nog niet gered of daar komt het volgende toekomstige problemenkindje alweer aan. Nu heeft Zwolle het in de kop gekregen dat ze 20m willen gaan investeren om een vaste plek in de subtop te krijgen, op basis van een onderzoekje. blabla 17500 toeschouwers blabla 10m aan sponsorgelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-10 12:38
toolkist schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:33:
Twente is nog niet gered of daar komt het volgende toekomstige problemenkindje alweer aan. Nu heeft Zwolle het in de kop gekregen dat ze 20m willen gaan investeren om een vaste plek in de subtop te krijgen, op basis van een onderzoekje. blabla 17500 toeschouwers blabla 10m aan sponsorgelden...
Op basis van een "onderzoekje" worden dit soort ambities echt niet uitgesproken. Volgens mij zit het stadion altijd vol, dus een vaste stroom van inkomsten. Het lijkt mij toch een gezonde ambitie als voetbalclub om je meer in de subtop te settlen en ik zie niet in waarom ze niet op hetzelfde niveau als bijv. SC Heerenveen kunnen komen. Lijkt me prima mogelijk als ze de goede keuzes maken?

Bij Twente is meer fout gegaan dan alleen de ambitie of een onderzoekje.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Blind naar Ajax, is dat een uitdaging voor hem ?
Ik heb het gevoel dat hij niet de status uitstraling heeft als V Persie, maar kan het mishebben.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 22:58:
Het is meer de afsluiting van de oefenperiode en het moment om de formatie echt te testen voordat je aan het seizoen begint. Leuk als je hem wint en niet meer dan jammer als je hem verliest
Gynnad schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 21:46:
Volgens mij is het nog niet gepost, maar AFC Ajax heeft een tof filmpje gemaakt over de terug keer van Daley Blind naar Ajax.

[video]
Vind hem eerlijk gezegd nogal matig en past in het niveau van videos van voetbalclubs. Weinig interesants laten zien, veel herhaling en een highlight stukje erin stoppen van hoe geweldig de speler is echter kan je van elke speler een magistrale video maken als je beeldmateriaal van meerdere seizoenen hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door Napo op 18-07-2018 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Arjan90 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:45:
[...]

Op basis van een "onderzoekje" worden dit soort ambities echt niet uitgesproken. Volgens mij zit het stadion altijd vol, dus een vaste stroom van inkomsten. Het lijkt mij toch een gezonde ambitie als voetbalclub om je meer in de subtop te settlen en ik zie niet in waarom ze niet op hetzelfde niveau als bijv. SC Heerenveen kunnen komen. Lijkt me prima mogelijk als ze de goede keuzes maken?

Bij Twente is meer fout gegaan dan alleen de ambitie of een onderzoekje.
Bij Twente is het ook begonnen met het doel om de teams boven zich "aan te vallen".
Zwolle wil 20m ophalen met de verkoop van een deel van de aandelen. 1 klein probleem, dat is de club niet eens waard, laat staan de helft vd club. Dus ga je enorm in de problemen komen als de sportieve doelen er niet helemaal uitkomen.
Groeien om meer sportieve ambities te halen doe je niet door aandelen te verkopen, maar zoals ze nu doen door spelers voor een paar miljoen te verkopen (Namli, wellicht Thomas) en dat geld te gebruiken om de gehele selectie te versterken. Wat ze nu dus doen, en wat Heracles bijvoorbeeld op kleinere schaal heeft gedaan en AZ gelukt is zonder gekke fratsen.
Vitesse had dezelfde ambitie, enige reden dat ze nog bestaan is Abramovich.
Roda had dezelfde ambitie, enige reden dat ze nog bestaan zijn externe geldschieters en de gemeente.
ADO en Utrecht waten ook al failliet geweest zonder die eigenaar. Zoveel voorbeelden van te grote ambities. Waarom zou het Zwolle dan wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Napo schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:13:
Het is meer de afsluiting van de oefenperiode en het moment om de formatie echt te testen voordat je aan het seizoen begint. Leuk als je hem wint en niet meer dan jammer als je hem verliest
Precies. De eerste prijs van het seizoen en een leuke test om te kijken waar je staat ten opzichte van een concurrent (meestal). Uiteraard vind ik het ook de minst aantrekkelijke van de prijzen maar ik vind het altijd zo flauw om te doen alsof het je niet boeit als je er niet om speelt of hem verliest. :)
Hackus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:59:
Ik heb het gevoel dat hij niet de status uitstraling heeft als V Persie, maar kan het mishebben.
Hij heeft zeker niet dezelfde uitstraling als een Van Persie, die is gewoon van hoger niveau. Het is echter wel iemand met meerdere jaren PL ervaring en heeft op een WK geacteerd als international. Dat moet toch enige waarde hebben binnen een team. Daarnaast is het een voorbeeldprof en dat kan je ook wel gebruiken met al die opstandige binkies. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gonadan schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Precies. De eerste prijs van het seizoen en een leuke test om te kijken waar je staat ten opzichte van een concurrent (meestal). Uiteraard vind ik het ook de minst aantrekkelijke van de prijzen maar ik vind het altijd zo flauw om te doen alsof het je niet boeit als je er niet om speelt of hem verliest. :)

[...]

Hij heeft zeker niet dezelfde uitstraling als een Van Persie, die is gewoon van hoger niveau. Het is echter wel iemand met meerdere jaren PL ervaring en heeft op een WK geacteerd als international. Dat moet toch enige waarde hebben binnen een team. Daarnaast is het een voorbeeldprof en dat kan je ook wel gebruiken met al die opstandige binkies. :P
Klopt ja, maar of hij die Binkies kan beïnvloeden is mijn gedachte. Maar we zullen het zien of ie zijn geld waard is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik was altijd wel gecharmeerd van Blind, zeker toen hij nog samenspeelde met Eriksen.
Ook bij Man U heeft ie laten zien gewoon goed te kunnen voetballen dus ik zie hem als een goede aankoop/versterking.
Maar waar gaat ie spelen; staat Tagliafico nu niet op zijn plek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

dvdkiwi schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 10:17:
Ik was altijd wel gecharmeerd van Blind, zeker toen hij nog samenspeelde met Eriksen.
Ook bij Man U heeft ie laten zien gewoon goed te kunnen voetballen dus ik zie hem als een goede aankoop/versterking.
Maar waar gaat ie spelen; staat Tagliafico nu niet op zijn plek?
Blind zal zich eerder gaan vastspelen als CVM of CV. Althans, dat verwacht ik.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Leon Zwiers schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 05:15:
Dat ratten nest is weer gered door de gemeente...... Wat een schandalig gebeuren in Enschede. Overheid mag hier wel ingrijpen imho. Een voetbalclub behoort geen voorrang te krijgen boven zorg, infrastructuur e.d.
Eerst Eindhoven nu Enschede, hopelijk gaat de Gemeente Enschede failliet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik hoop dat Twente degradeert!

:+

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 18-07-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 09:00
Hackus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:59:
Misschien niet de status van v Persie, maar het grote voordeel van Blind vind ik dat hij nog maar 28 is. Dus nog in de kracht van z'n leven en niet gaat afbouwen. Ik vind hem bijzonder goede versterking, zeker ook als je kijkt naar wat voor type speler hij is. Type niet lullen maar poetsen, geen driedubbele schaar maar functionele techniek. En onder Mourinho zal hij vast geleerd hebben wat een winnaarsmentaliteit inhoud.

Wat mij betreft direct aanvoerder maken, dan kan De Ligt zich richten op zijn eigen ontwikkeling en zich vastklampen aan de ervaring van Blind.

Life to is short, not too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gynnad schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 08:30:
[...]

Als je het zo direct kijkt is het inderdaad pijnlijk, maar stel de club is hiermee gered hoeveel geld gaat dit dan in de toekomst opleveren (denk aan banen, horeca, etc.). Mocht de club weer mee gaan in de Eredivisie / Europa dan zal het de regio natuurlijk ook de nodige centen opleveren.
De vraag is of de club hiermee gered is of dat ze over 2 jaar weer gaan bedelen om uitstel van betaling.
Misschien sukkelen ze 10 jaar door en mag de gemeente er diverse keren geld in pompen.
Leg dit eens uit aan de belasting betaler in Enschede.

Vraag me af of de UEFA nog een onderzoek gaat instellen betreffende staatssteun.

@Harribo
Het is niet zo dat er geld over is, het was een eis van de investeerders dat hun geld gebruikt zou worden voor versterkingen.
Wat ik gewoon asociaal vind tegenover de bewoners van Enschede.

Andere clubs die in de problemen komen nemen de keus om geen cent uit te geven en alleen met jeugd en gratis spelers te werken.
Maar niet Twente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Elke andere club was al la g failliet. De knvb meet helaas met 2 maten.

Twente fans zullen zich hopelijk nu inmiddels wel de ogen uut de kop schamen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 09:55
Leon Zwiers schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 15:49:
Elke andere club was al la g failliet. De knvb meet helaas met 2 maten.

Twente fans zullen zich hopelijk nu inmiddels wel de ogen uut de kop schamen
En wanneer ga je failliet?
Als je je schulden niet meer kunt betalen. Twente heeft dus dingen geregeld waardoor ze de schulden op termijn wel kunnen afbetalen. Dat staat los van de KNVB. Dat is ook het grote verschil met andere clubs die wel failliet zijn gegaan. Die konden geen weg meer vinden om de schulden te betalen.

En overheidssteun... Tsja, daar is geen sprake van. Het gaat hier om een lening (hypotheek), waarover ook rente wordt berekend. Ondanks dat er nu 2 jaar uitstelling van betaling is afgesproken, is het geen gift of iets dergelijks.
Daarnaast kost de garantstelling, hoeveel miljoen die ook is, de belastingbetaler geen stuiver, zolang de club blijft bestaan. Hetzelfde geldt voor de lening.

Twente fans schamen zich alleen voor mensen die 2 woorden lezen en op basis daarvan een heel verhaal bij elkaar fantaseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Dweebus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 16:57:
[...]

Als je je schulden niet meer kunt betalen. Twente heeft dus dingen geregeld waardoor ze de schulden op termijn wel kunnen afbetalen. Dat staat los van de KNVB. Dat is ook het grote verschil met andere clubs die wel failliet zijn gegaan. Die konden geen weg meer vinden om de schulden te betalen.

En overheidssteun... Tsja, daar is geen sprake van. Het gaat hier om een lening (hypotheek), waarover ook rente wordt berekend. Ondanks dat er nu 2 jaar uitstelling van betaling is afgesproken, is het geen gift of iets dergelijks.
Daarnaast kost de garantstelling, hoeveel miljoen die ook is, de belastingbetaler geen stuiver, zolang de club blijft bestaan. Hetzelfde geldt voor de lening.

Twente fans schamen zich alleen voor mensen die 2 woorden lezen en op basis daarvan een heel verhaal bij elkaar fantaseren.
Er is clubs om veel minder wanbeleid de licentie afgenomen, ook clubs die best konden overleven financieel. Dus ja, de knvb heeft er zeker wel mee te maken. Dat je als Twente vervolgens ook nog de aanwinsten van andere clubs gaat wegkapen is al helemaal zout in de wonden.

Er is maar 1 ding dat Twente verdient... Faillissement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

De enige redenen dat Twente niet failiet is is dat niemand uit de regio een faillissementsaanvraag durft te doen en de Belastingdienst en de gemeente bang zijn voor die eerdere garantstelling waardoor ze het zelf ook maar niet aandurven. Ook omdat ze zelf dan meteen hun baantje kwijt zijn. Heeft Twente nog mazzel dat er nog geen uitspraak is over die 6m voor die zaakwaarnemers van een oud speler (naam ff kwijt).

In die laatste zin omschrijf je trouwens meteen HET probleem bij Twente. Ze zouden zich juist wel dood moeten schamen voor deze situatie maar ipv daarvan is het weer wijzen naar anderen.

[ Voor 6% gewijzigd door toolkist op 18-07-2018 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
@Dweebus
2 jaar uitstel van betaling is gewoon een verdraaide vorm van overheidssteun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wel weer slim onderhandeld. De schuld blijft langer bestaan zonder extra kosten, dus je kunt de gemeente minimaal twee jaar langer voor het blok zetten omdat die bang zijn helemaal niets meer te krijgen. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
Leon Zwiers schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:44:
[...]

Er is clubs om veel minder wanbeleid de licentie afgenomen, ook clubs die best konden overleven financieel. Dus ja, de knvb heeft er zeker wel mee te maken. Dat je als Twente vervolgens ook nog de aanwinsten van andere clubs gaat wegkapen is al helemaal zout in de wonden.

Er is maar 1 ding dat Twente verdient... Faillissement
Nou vertel, welke clubs zijn dat dan? Ben er wel nieuwsgierig naar.
En dan niet volgens jou, maar feiten.

De KNVB heeft Twente geprobeerd te straffen, maar heeft daarbij de plank compleet misgeslagen door eigen wanbeleid.
De KNVB bepaalt echter niet of een club failliet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dweebus
toolkist schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:56:
[...]

De enige redenen dat Twente niet failiet is is dat niemand uit de regio een faillissementsaanvraag durft te doen en de Belastingdienst en de gemeente bang zijn voor die eerdere garantstelling waardoor ze het zelf ook maar niet aandurven. Ook omdat ze zelf dan meteen hun baantje kwijt zijn. Heeft Twente nog mazzel dat er nog geen uitspraak is over die 6m voor die zaakwaarnemers van een oud speler (naam ff kwijt).

In die laatste zin omschrijf je trouwens meteen HET probleem bij Twente. Ze zouden zich juist wel dood moeten schamen voor deze situatie maar ipv daarvan is het weer wijzen naar anderen.
Alu hoedje nodig?
Waarom zou iemand de club failliet willen laten verklaren? Wat schieten ze er mee op?
Belastingdienst heeft trouwens niet zo veel met die garantstelling te maken. Dus waarom je die er bij noemt is mij een raadsel.

Wel jammer voor je dat je vindt dat er naar je gewezen wordt.

Maar dat is dus blijkbaar het verschil met de rest van Nederland. Je kunt er een teringbende van maken en de rest van je leven met je kop omlaag rond blijven lopen. (Wel eens een onvoldoende gehaald op school? Ik heb medelijden met je...)

Je kunt er ook voor kiezen om vervolgens de schouders er onder te zetten en proberen de problemen op te lossen. Dat is niet iets om je voor te schamen.

En mocht je denken dat iedereen in Twente blij is met de huidige situatie: tuurlijk niet. Iedereen (behalve enkele Almeloërs ;) ) baalt er van. Niemand is het eens met wat Munsterman & Co hebben geflikt.
Kampioen worden was super. Maar de supporters hebben geen successen geëist. Dat kwam bij Munsterman vandaan, die vervolgens alles goed verkloot heeft. Ook in Twente is die de schlemiel hoor. En dat heeft hem ook enkele miljoenen gekost.

Maar schamen om de fouten van een ander? Nee. Oneens zijn, kwaad zijn, ja. Maar niet schamen.

[ Voor 30% gewijzigd door Dweebus op 18-07-2018 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dweebus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:33:
[...]

Alu hoedje nodig?
Waarom zou iemand de club failliet willen laten verklaren? Wat schieten ze er mee op?
Waarom zou ik als bedrijf nog enige factuur betalen, als ik toch niet failliet verklaard wordt?
Maar om maar te beginnen... Om te proberen nog iets van je centen terug te zien. Goederen terug kunnen halen, BTW terug kunnen vorderen, afstraffen van (wan)beleid van de eigenaren van de failliete BV, etcetera.
Belastingdienst heeft trouwens niet zo veel met die garantstelling te maken. Dus waarom je die er bij noemt is mij een raadsel.
Gemeente = overheid
Belastingdienst = overheid

Is dus gewoon dezelfde partij die 30m kwijt raakt als ze een faillissement aanvragen.
Wel jammer voor je dat je vindt dat er naar je gewezen wordt.

Maar dat is dus blijkbaar het verschil met de rest van Nederland. Je kunt er een teringbende van maken en de rest van je leven met je kop omlaag rond blijven lopen. (Wel eens een onvoldoende gehaald op school? Ik heb medelijden met je...)

Je kunt er ook voor kiezen om vervolgens de schouders er onder te zetten en proberen de problemen op te lossen. Dat is niet iets om je voor te schamen.
Wel als je vervolgens op laffe manieren onder gemaakte afspraken uit probeert te komen.
En mocht je denken dat iedereen in Twente blij is met de huidige situatie: tuurlijk niet. Iedereen (behalve enkele Almeloërs ;) ) baalt er van. Niemand is het eens met wat Munsterman & Co hebben geflikt.
Kampioen worden was super. Maar de supporters hebben geen successen geëist. Dat kwam bij Munsterman vandaan, die vervolgens alles goed verkloot heeft. Ook in Twente is die de schlemiel hoor. En dat heeft hem ook enkele miljoenen gekost.

Maar schamen om de fouten van een ander? Nee. Oneens zijn, kwaad zijn, ja. Maar niet schamen.
Ik zou me als Ajax supporter toch wel degelijk heel hard schamen als Ajax dit soort streken uit zou halen.
Sterker nog, ik schaam me nu al voor de keiharde staatssteun die TOP Oss gehad heeft. Stadion verkopen voor 3m (eerder nog gehad van de gemeente) onder het motto "maakt deel uit van de talentencampus (scholengemeenschap dus) die er tegenaan gebouwd wordt".
Zonder dat geld was TOP Oss ook allang weggeweest, maar omdat er iemand zo nodig een prestige project weg moest zetten moest dat allemaal maar kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Na alle meningen over wat je moet kunnen bereiken met de huidige Ajax selectie is iemand zich alvast aan het indekken volgens mij. :+
Ten Hag heeft twijfels over fitheid van WK-gangers en aanwinsten
22:06 – Erik ten Hag heeft grote twijfels of aanwinsten Daley Blind en Dusan Tadic al fit genoeg zijn om in actie te komen namens Ajax tegen Sturm Graz in de voorronde van de Champions League. De oefenmeester twijfelt eveneens over de fitheid van zijn WK-gangers, maar wil ze anderzijds graag gebruiken voor het cruciale duel. Een dilemma voor de Ajax-coach.

"Je kán gewoon niet over het fysieke heen stappen. Ik kan straks niet beginnen met vier spelers die niet in staat zijn om maar veertig minuten te spelen", vertelt Ten Hag over zijn drie WK-gangers (Kasper Dolberg, Lasse Schöne en Hakim Ziyech) en twee laste minute aanwinsten tegenover het Algemeen Dagblad. De kans dat er een flink aantal van hen start over een week, is dus klein.

Toch weet Ten Hag – die baalt hoe het seizoen is opgebouwd ("Vijftien dagen na een WK-finale alweer aan een nieuw seizoen beginnen kán niet goed zijn voor de kwaliteit van het voetbal") – hoe met dit bijltje te hakken. Met FC Utrecht begon hij een jaar geleden zelfs nóg eerder in de Europa League-voorronde, toen met een goed resultaat tegen FC Valletta. Destijds werd er echter geen WK afgewerkt.
bron: fcupdate.nl

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Ten Hag kan zich prima indekken straks omdat hij Ziyech en Frankie de Jong nog gaat verliezen en Dolberg ritme mist. Mark my words... dat naast het fitheid geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:16
[...]

Van overheidssteun is sprake als de overheid een financiering geeft die een normale marktpartij niet zou geven.

Een gewone marktpartij zou misschien ook uitstel van betaling verlenen onder de dreiging van een groter verlies bij faillissement. Wat dat betreft is het eerder fout gegaan. De garantstelling en leningen zelf waren natuurlijk wel sponsoring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ph4ge
Dweebus schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 20:33:

Wat ik mis is een nederige houding, een uitgesproken mea culpa en een verandering van gedrag van club en supporters van de Twente supporters. Misschien, heel misschien, zou ik er dan wel mee kunnen leven dat er weer een bak gemeenschapsgeld naartoe gaat. Maar als ik dan dit weer lees: FC Twente doet met gigantisch spelersbudget andere clubs verbleken In plaats van 4 (?) miljoen extra gemeenschapsgeld hebben ze zo te lezen voldoende ruimte om het spelersbudget te verkleinen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
ph4ge schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:25:
[...]

Wat ik mis is een nederige houding, een uitgesproken mea culpa en een verandering van gedrag van club en supporters van de Twente supporters. Misschien, heel misschien, zou ik er dan wel mee kunnen leven dat er weer een bak gemeenschapsgeld naartoe gaat. Maar als ik dan dit weer lees: FC Twente doet met gigantisch spelersbudget andere clubs verbleken In plaats van 4 (?) miljoen extra gemeenschapsgeld hebben ze zo te lezen voldoende ruimte om het spelersbudget te verkleinen.
Ben het er wel mee eens dat dat een slechte zaak is. Zelf zullen ze het vast rechtvaardigen door te zeggen dat het met een snelle promotie zo weer is terugverdiend, maar dat moeten ze eerst maar eens zien te bewerkstelligen en daarnaast is het gewoon competitievervalsing. Heb dan ook niet al te veel symphatie met Twente (hoewel ik, ondanks het flessen van de boel, ook weer geen enorme hekel aan de club heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Snowdog schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 08:58:
Ben het er wel mee eens dat dat een slechte zaak is. Zelf zullen ze het vast rechtvaardigen door te zeggen dat het met een snelle promotie zo weer is terugverdiend, maar dat moeten ze eerst maar eens zien te bewerkstelligen en daarnaast is het gewoon competitievervalsing. Heb dan ook niet al te veel symphatie met Twente (hoewel ik, ondanks het flessen van de boel, ook weer geen enorme hekel aan de club heb).
Tja, die gok zouden zij bij Sparta, NEC of elke andere willekeurige Keuken Kampioen Divisie club ook wel willen nemen. Ik vind het echt belachelijk dat je met een 2-3x zo groot budget kan werken als de directe concurrentie (laat staan de clubs daaronder) en ondertussen wel de gemeenschap dmv chantage geld af troggelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
[...]

Leg mij eens uit, waarom een Twente supporter zijn excuses moet aanbieden voor de huidige situatie?
Je denkt toch niet dat zij hierom gevraagd hebben of verantwoordelijk voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 11:54
Dus de investeerders willen wel bijleggen als er ook versterkingen komen?
Dan heb je natuurlijk weinig keus.

Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er een wat Spaanse mentaliteit van beleid voeren daar wordt gehanteerd
Zeg maar gerust on Nederlands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
toolkist schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:38:
[...]

Waarom zou ik als bedrijf nog enige factuur betalen, als ik toch niet failliet verklaard wordt?
Maar om maar te beginnen... Om te proberen nog iets van je centen terug te zien. Goederen terug kunnen halen, BTW terug kunnen vorderen, afstraffen van (wan)beleid van de eigenaren van de failliete BV, etcetera.

[...]

Gemeente = overheid
Belastingdienst = overheid

Is dus gewoon dezelfde partij die 30m kwijt raakt als ze een faillissement aanvragen.
Tsja, de belastingdienst heeft pas een faillissement te eisen zodra de club de belasting niet meer kan afdragen. Blijkbaar zijn / worden de naheffingen gewoon betaald.
De gemeente zal het ook niet gauw doen, omdat ze dan hun investering verliezen. Sowieso ben je een slechte investeerder als je niet eerst kijkt of je je investering kunt redden. Daarom zie in het bedrijfsleven ook wel eens bezuinigingen en saneringen, etc.

Maar met jou redenatie, moet Twente misschien ook wel excuses bij president Trump en de NAVO aanbieden, omdat de defensie uitgaven achterbleven.
[...]

Ik zou me als Ajax supporter toch wel degelijk heel hard schamen als Ajax dit soort streken uit zou halen.
Sterker nog, ik schaam me nu al voor de keiharde staatssteun die TOP Oss gehad heeft. Stadion verkopen voor 3m (eerder nog gehad van de gemeente) onder het motto "maakt deel uit van de talentencampus (scholengemeenschap dus) die er tegenaan gebouwd wordt".
Zonder dat geld was TOP Oss ook allang weggeweest, maar omdat er iemand zo nodig een prestige project weg moest zetten moest dat allemaal maar kunnen.
Ik zou me als Ajax supporter sowieso schamen, maar dat terzijde. :+

Ik zou me er kwaad om maken, teleurgesteld zijn, etc. Maar schamen om iets dat ik niet gewild of gedaan heb? Om iets waar ik geen invloed op heb? Dat is zonde van mijn tijd en energie.
En ja, het ziet er allemaal niet uit. En het is een teringzooi. Maar als het nu allemaal volgens de regels gaat, dan is het goed, niet best, maar wel goed.

Je kunt er ook voor kiezen er nog 20 jaar om wakker te liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Dweebus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:26:
Leg mij eens uit, waarom een Twente supporter zijn excuses moet aanbieden voor de huidige situatie?
Je denkt toch niet dat zij hierom gevraagd hebben of verantwoordelijk voor zijn?
Je stond het succes toch ook te vieren? Het succes van FC Twente en bijgaande arrogantie werd door iedereen uitgedragen, nog steeds overigens. Een beetje nederigheid is gewoon op zn plaats, het is veel te makkelijk om alles op 1-2 personen af te schuiven en je handen er verder vanaf te trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:28
Inmiddels hebben 19 Tweakers zich ingeschreven op voor de Eredivisie voetbalpoule! Diverse vaste klanten uit dit topic doen mee, maar ook een aantal nog niet! Meld je gezellig aan en win een Bol.com of Coolblue bon van 20 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Harribo schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:43:
Dus de investeerders willen wel bijleggen als er ook versterkingen komen?
Dan heb je natuurlijk weinig keus.

Toch kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er een wat Spaanse mentaliteit van beleid voeren daar wordt gehanteerd
Zeg maar gerust on Nederlands
De term zegt het al, het zijn investeerders geen vrienden van de club. Die hopen met een snelle promotie hun geld weer terug te kunnen krijgen met hopelijk wat positieve publiciteit.
Gewoon geld erin stoppen puur om te overleven zal ook niet meer dan dat betekenen. Dan ploetert Twente nog jaren voort in de eerste divisie en zal er sowieso geen geld zijn om eruit te halen.

Voelt allemaal wat vies, maar zakelijk gezien niet onlogisch.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:29
[...]

Volgens mij wordt er door diverse mensen erg selectief gelezen ... en door VI wordt er ook wel een potje van gemaakt.

Volgens mij is de afspraak met de gemeente juist dat er geen extra geld van de gemeente naar FC Twente gaat. Daar ben ik ook tegen!
Daarnaast mogen ook andere Eerste Divisie clubs natuurlijk extra geld aantrekken van investeerders. Dat lukt daar blijkbaar niet .. Wellicht omdat zie ook geen 19.000 (!) seizoenkaarten hebben verkocht. Ik kan me voorstellen dat dit behoudens de traditionele top 3 Eredivisie clubs geen enkele andere club lukt.

Voorop staat dat de degradatie vorig seizoen volledig terecht is (veel te weinig punten gepakt, met een matige, maar veel te dure selectie), maar FC Twente is gewoon een club met achterban. En een achterban die blijkbaar niet wegloopt als het een beetje tegenzit.
Ik hoop dat ze het dit jaar lukt om wel een evenwichtige selectie samen te stellen (budget zegt namelijk niet alles, ze moeten dit jaar de selectie vanaf de grond weer opbouwen) zodat ze snel promoveren.
Een club met zo'n achterban hoort natuurlijk gewoon in de Eredivisie, wat @Leon Zwiers er ook van vindt.

En hoezo moeten FC Twente supporters nederig zijn?
We zijn terecht gedegradeerd naar de Eerste Divisie (ik krijg die nieuwe naam maar niet uit mijn mond), maar hoezo moeten we nederig zijn? Volgens mij staat aan het begin van een seizoen alles weer op 0. Het gaat een lastig seizoen worden, maar ik hoop dat we binnen een paar jaar weer een middenmoter in de Eredivisie zijn ..

Wishful thinking? Maybe, maar een mens mag dromen toch?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dweebus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:44:
[...]

Tsja, de belastingdienst heeft pas een faillissement te eisen zodra de club de belasting niet meer kan afdragen. Blijkbaar zijn / worden de naheffingen gewoon betaald.
De gemeente zal het ook niet gauw doen, omdat ze dan hun investering verliezen. Sowieso ben je een slechte investeerder als je niet eerst kijkt of je je investering kunt redden. Daarom zie in het bedrijfsleven ook wel eens bezuinigingen en saneringen, etc.
Fout, ze kunnen de opgelegde claim niet betalen (ja we hebben een hoger bedrag voorzien maar het geld niet liggen) en zijn daarom in onderhandeling gegaan over een betalingsregeling. En ik geloof echt niet dat de Belastingdienst daarbij geen rekening heeft gehouden met de garantstelling die de gemeente heeft lopen.

Die zogenaamde bezuinigingen en saneringen zijn juist het probleem bij Twente, die zien we niet voldoende.
Waarom moet de gemeente 2m aan aflossingen uitstellen, zodat Twente 4.5m aan spelers uit kan geven? Dan geven ze toch lekker 2.5m aan spelers uit? Zelfs dan geven ze meer uit dan welk ander team in de JL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:27
Tsja, de gemeente wordt wel enigszins gechanteerd natuurlijk/ Twente onderhandeld wat dat betreft gewoon goed/slim. En een belastingdienst sluit met iedereen een betalingsregeling als ze voldoende garantstelling hebben/ verwachten dat ze daardoor het geld wel krijgen. De eerste garantstelling was wat dat betreft wel echt overheidssteun (of krijgt de gemeente daar een marktconforme vergoeding voor?)

En als er mensen bereid zijn geld te lenen, maar op voorwaarde dat 't geld gedeeltelijk voor spelers gebruikt wordt, dan kan je toch in veel situaties daar ook beter ja tegen zeggen? Je hebt in totaal wel meer geld nodig, maar je tekort wordt lager.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
nocalimero schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:04:
En hoezo moeten FC Twente supporters nederig zijn?
We zijn terecht gedegradeerd naar de Eerste Divisie (ik krijg die nieuwe naam maar niet uit mijn mond), maar hoezo moeten we nederig zijn? Volgens mij staat aan het begin van een seizoen alles weer op 0.
Als je je zo lang zo structureel misdraagt als FC Twente dan kan je niet heel hard roepen dat we weer op 0 beginnen. Zelfs nu getuigt nog niks er van dat ze verantwoordelijkheid nemen en hun lesje hebben geleerd.

Tja, waarom vier jij het feestje als ze winnen, daar heb je toch ook niks mee te maken? Natuurlijk draag je indirect wel medeverantwoordelijkheid, en naast het gedrag van de club is het ook het gedrag van de fans geweest dat mensen dwars zat.

Je moet niks, maar als je ooit weer enige vertrouwen en sympathie terug wil winnen dan is het wel verstandig om een schuldbewuste en verzoenende toon aan te houden. Gewoon doen alsof de rest van Nederland maar even moet vergeten wat er is gebeurd schaadt jullie toch al belabberde reputatie alleen maar meer.
rik86 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:13:
Tsja, de gemeente wordt wel enigszins gechanteerd natuurlijk/ Twente onderhandeld wat dat betreft gewoon goed/slim.
Het slimste jongetje proberen te zijn is juist wat ze in deze problemen heeft gebracht. Daarnaast kan je niet het ene moment het zielige wanhopige slachtoffer spelen en als je dan toch voor de zoveelste keer geholpen bent weer proberen het slimste te zijn. Daar heeft de rest van Nederland echt genoeg van.

[ Voor 18% gewijzigd door ph4ge op 19-07-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
ph4ge schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:14:
[...]
Als je je zo lang zo structureel misdraagt als FC Twente dan kan je niet heel hard roepen dat we weer op 0 beginnen. Zelfs nu getuigt nog niks er van dat ze verantwoordelijkheid nemen en hun lesje hebben geleerd.

Tja, waarom vier jij het feestje als ze winnen, daar heb je toch ook niks mee te maken? Natuurlijk draag je indirect wel medeverantwoordelijkheid, en naast het gedrag van de club is het ook het gedrag van de fans geweest dat mensen dwars zat.

Je moet niks, maar als je ooit weer enige vertrouwen en sympathie terug wil winnen dan is het wel verstandig om een schuldbewuste en verzoenende toon aan te houden. Gewoon doen alsof de rest van Nederland maar even moet vergeten wat er is gebeurd schaadt jullie toch al belabberde reputatie alleen maar meer.
Ik ben verantwoordelijk voor hoe Twente gehandeld heeft, alleen omdat ik gejuichd heb? 8)7

Enne .. wanneer mogen we stoppen met nederig zijn?
Dit jaar blijkbaar niet, volgend jaar? Of pas over 5 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:27
ph4ge schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:14:
[...]
[...]

Het slimste jongetje proberen te zijn is juist wat ze in deze problemen heeft gebracht. Daarnaast kan je niet het ene moment het zielige wanhopige slachtoffer spelen en als je dan toch voor de zoveelste keer geholpen bent weer proberen het slimste te zijn. Daar heeft de rest van Nederland echt genoeg van.
Tja, ik ben door hun handelswijze ook niet bepaald fan van ze, maar ze maken wel goed gebruik van hun mogelijkheden en wees nu eerlijk, praktisch elke voetbalclub zou dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
ph4ge schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 09:52:
[...]

Je stond het succes toch ook te vieren? Het succes van FC Twente en bijgaande arrogantie werd door iedereen uitgedragen, nog steeds overigens. Een beetje nederigheid is gewoon op zn plaats, het is veel te makkelijk om alles op 1-2 personen af te schuiven en je handen er verder vanaf te trekken.
Want een succes (kampioenschap) mag niet gevierd worden?
Dat succes is op volledig legitieme manier behaald. Valt niks op af te dingen. En daar mag je dan best trots op zijn.

De hele financiële bende en noem maar op, is ontstaan NA het kampioenschap. Munsterman heeft toen bedacht dat de club elk jaar voor het kampioenschap moest strijden. Dat kwam niet bij de supporters vandaan.
De supporters hebben daar ook weinig tot geen invloed op gehad en hebben ook niets geweten van de frauduleuze praktijken. Sterker, zelfs de onderzoekscommissies hadden moeite sommige van die praktijken te achterhalen.
Maar ga alsjeblieft niet suggereren dat de schuld bij de supporters ligt.

Ja, je kunt zeggen "Maar heel Nederland vond die man maar niks."
Meningen vormen op basis van wat uiterlijk vertoon en uitgesproken ambities is natuurlijk heel wat anders dan weten wat zich in de kamertjes in het stadion afspeelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

nocalimero schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:17:
Wanneer jullie je netjes uit de shit hebben gewerkt, maar dan zonder trucjes en de gemeente uitmelken met die 'slimme' onderhandelingen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Dweebus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:23:
Want een succes (kampioenschap) mag niet gevierd worden?
Als ik je mag parafraseren zegt je dat de supporters niks met het rampbeleid te maken hebt en dus dat het je aan je kont kan roesten hoe de rest van Nederland het ziet. Ik zeg dat dat te kort door de bocht is om dezelfde reden dat je ook successen viert. Het grappige is dat je alleen maar onderstreept dat niemand in Twente zn lesje lijkt te hebben geleerd en dat er nog steeds weinig respect is voor de rest van voetballend Nederland. Het is nog steeds een combinatie van de slachtofferrol aannemen en ondertussen slimmer proberen te zijn dan de rest door de (morele) grenzen op te zoeken.

FC Twente en zijn fans moeten niks, maar kijk dan ook niet raar op dat jullie reputatie nog geen tekenen van herstel laat zien, dat is alles wat ik zeg.
nocalimero schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:17:
Ik ben verantwoordelijk voor hoe Twente gehandeld heeft, alleen omdat ik gejuichd heb? 8)7

Er een keer mee beginnen zou een goede start zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 19-07-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
Gonadan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:26:
[...]

Wanneer jullie je netjes uit de shit hebben gewerkt, maar dan zonder trucjes en de gemeente uitmelken met die 'slimme' onderhandelingen.
Wie zijn "jullie"? Ik heb met niemand onderhandeld ..

Ik ben er juist trots op dat er blijkbaar ruim 19.000 supporters nederig genoeg zijn om FC Twente minstens 1 seizoen lang ook in de Eerste Divisie te steunen. _/-\o_

Ik ben benieuwd bij hoeveel andere clubs dit het geval zou zijn? Ik denk dat dit weinig andere clubs zou lukken. Terwijl je dan laat zien dat je supporter bent!

Overigens heb ik zelf geen jaarkaart. Ik woon in een heel andere regio in Nederland, maar ik ga dit jaar (weer) proberen om een aantal wedstrijdjes van FC Twente mee te pikken.
De Eerste Divisie kon komend seizoen wel eens interessanter en spannender worden dan de Eredivisie waarbij Ajax blijkbaar de titel wil kopen (niet voor niets hebben ze daar in Amsterdam FC Bayern Munchen als voorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
toolkist schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:10:
[...]

Fout, ze kunnen de opgelegde claim niet betalen (ja we hebben een hoger bedrag voorzien maar het geld niet liggen) en zijn daarom in onderhandeling gegaan over een betalingsregeling. En ik geloof echt niet dat de Belastingdienst daarbij geen rekening heeft gehouden met de garantstelling die de gemeente heeft lopen.

Die zogenaamde bezuinigingen en saneringen zijn juist het probleem bij Twente, die zien we niet voldoende.
Waarom moet de gemeente 2m aan aflossingen uitstellen, zodat Twente 4.5m aan spelers uit kan geven? Dan geven ze toch lekker 2.5m aan spelers uit? Zelfs dan geven ze meer uit dan welk ander team in de JL
Dat je niets ziet van die saneringen komt waarschijnlijk dat je het niet genoeg volgt.
De halve jeugdacademie is er uit. Scouting is voor een groot deel opgedoekt. Damesvoetbal staat nu op eigen pootjes. Trainers ontslagen, etc.

Waarom dat uitstel... Tsja, wat ik heb gelezen was dat een eis van de investeerders / sponsors. Sterker, die hadden een hogere garantstelling in gedachten. Dat is er dus niet van gekomen.
De details er van weet ik ook niet. Kan ik wel over speculeren, maar dat eindigt dan uiteindelijk weer op 1 of ander forum in de categorie "Einde van de wereld". (Je weet wel hoe dat gaat...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Dweebus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Dat je niets ziet van die saneringen komt waarschijnlijk dat je het niet genoeg volgt.
De halve jeugdacademie is er uit. Scouting is voor een groot deel opgedoekt. Damesvoetbal staat nu op eigen pootjes. Trainers ontslagen, etc.

Waarom dat uitstel... Tsja, wat ik heb gelezen was dat een eis van de investeerders / sponsors. Sterker, die hadden een hogere garantstelling in gedachten. Dat is er dus niet van gekomen.
De details er van weet ik ook niet. Kan ik wel over speculeren, maar dat eindigt dan uiteindelijk weer op 1 of ander forum in de categorie "Einde van de wereld". (Je weet wel hoe dat gaat...)
Daarom zei ik ook niet genoeg. Ze snijden op allerlei plekken kleine stukjes eraf, maar het grootste taartpunt komt er redelijk ongeschonden vanaf en wordt eigenlijk gewoon medegefinancieerd door de gemeente dmv de uitgestelde aflossing.
Pagina: 1 ... 9 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.