Voor buitenlandse clubs wel ja, voor de Eredivisie is dit de grootste ingaande transfer ooit.
En dat voor een 28 jarige speler die vorig seizoen vooral op de tribune heeft gezeten.
maar eindelijk ook de nek durft aan te steken voor een paar ervaren spelers uit een grote competitie. Je kan natuurlijk ook een of ander talent bij de subtop of een Colombiaan kopen, maar dan ben je ook zo 5+ miljoen kwijt en heb je geen enkele garantie of hij wat toevoegt
Ajax heeft de afgelopen seizoenen niet het beste 'track record' wat betreft het aantrekken van ervaren spelers en de spelers die grof geld opgebracht hebben waren juist enkele van die een of andere talenten.
Oftewel, je hebt als club nooit een garantie dat iemand iets toevoegt.
Dit gezegd hebbende; van Tadic zie ik de meerwaarde, Blind vind ik veel te duur.
In balbezit is Blind prima, bij balverlies daarentegen is hij erg kwetsbaar, evenals in de persoonlijke duels. Dat kan op te vangen zijn, maar vooral als Blind op de positie van CVM speelt. Het lijkt er echter heel sterk op dat Ajax hem als CV aantrekt, waardoor Blind zijn tekortkomingen juist meer naar voren komen.
Op papier heeft Ajax duidelijk de beste selectie, nog meer dan vorig seizoen. De druk is echter enorm.
Ik ben daarom ook heel benieuwd naar de beoogde basis van Ten Hag. Gezien de huidige selectie kan hij een team opstellen wat ontzettend sterk is bij balbezit, maar wat diepgang mist en met name kwetsbaar is in de omschakeling bij balverlies. Daarnaast ben ik heel benieuwd naar de managementkwaliteiten van Ten Hag, gezien de potentiële brandjes waarmee hij te maken kan krijgen. Dat zal een stuk beter moeten dan vorig seizoen.
Het gaat een interessant seizoen worden!
Ik denk dat Van Geel nog wel eens badend in het zweet wakker wordt als hij droomt van het bedrag dat Newcastle bood toentertijd, dat bedrag zal hij namelijk nooit meer krijgen voor Jorgensen.