[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
Sempy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:02:
[...]

Schijnbaar loopt de verkoop van shirts e.d. lekker dat het contract open wordt gebroken.

Blijf het altijd grappig dat er in de sport over kledingsponsors wordt gesproken. Weinig sponsoring en in feite gewoon een licentiecontract voor de shirtverkoop. Bijna iedere amateurclub heeft een zogenaamde kledingsponsor, maar in feite krijgt de club gewoon een fee voor het feit dat alle leden een tenue van merk x dienen aan te schaffen.
Nee ze zijn van shirtsponsor doorgeschoven naar hoofdsponsor naast Ziggo :)

Edit: Mike Verweij zit achter een nieuwtje aan en het zou niet over Blind gaan, ben benieuwd, meestal is hij wel goed op de hoogte, morgenochtend zou hij meer melden.

[ Voor 11% gewijzigd door Martinusz op 13-07-2018 10:19 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Baseman77 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:16:
Ik heb overigens een mening over de aankopen van Van Geel, maar die heb ik nog niet uitgesproken in deze discussie. Ik vraag me daarom af waarom je zo in de verdediging schiet, terwijl ik vooral feiten benoem.
Ik schiet helemaal niet in de verdediging, ik zeg alleen dat we op de feiten af moeten gaan en niet op geruchten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

ph4ge schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:21:
ik zeg alleen dat we op de feiten af moeten gaan en niet op geruchten.
Waarom doe je dit niet dan?
Ik kom juist met allerlei feiten, desondanks ben je het niet met mij eens...ik snap het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Baseman77 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:23:
Waarom doe je dit niet dan?
Ik kom juist met allerlei feiten, desondanks ben je het niet met mij eens...ik snap het niet meer.
Misschien begrijp ik je dan niet goed. Ik had de indruk dat er al conclusies werden getrokken over deze transferwindow, daar ben ik het niet mee eens. Dat zien we 1 september wel. De feiten beperken zich tot het transfervrij binnen hengelen van Ayoub, dat vind ik prima (jij niet?), een onbekende Colombiaan voor een zacht prijsje die ik niet ken en het vertrek van El Ahmadi waar ik begrip voor heb.

Van Geel zn trackrecord over een langere periode bevat allerlei successen en mislukkelingen. In zijn algemeenheid krijgt hij van mij een 6,5, hij doet net iets meer goed dan fout in mijn ogen maar ik heb ook heel veel kritiek (waarbij deels achteraf, ik vond bijv. Haps een goede aankoop maar hij is straks 1,5 jaar geblesseerd in 2 seizoenen Feyenoord, ja dan is het een dure miskoop).

[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 13-07-2018 10:29 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:16:
Volgens mij was hij niet helemaal gratis, maar ik ga er vanuit dat hij nooit bij Feyenoord had gespeeld als dit soort afspraken niet gemaakt waren. Op zijn leeftijd met een 1 jarig contract heeft het ook geen zin om het onderste uit de kan te halen, het is ook goed naar andere spelers in die positie dat ze zien dat Feyenoord ze netjes behandeld.
Volgens diverse berichten heeft Feyenoord hem zonder vergoeding laten gaan. Het onderste uit de kan is het andere uiterste, maar een miljoen had je zo kunnen krijgen.
Dat netjes behandelen gaat alleen maar verwachtingen creeren. Waarom zou Feyenoord 15m (ik roep maar wat) mogen vragen voor Vilhena die ook altijd goed is geweest voor de club? Moet je die dan maar voor 5 laten gaan en er dan ook geld bijleggen om een vervanger te halen?
Feyenoord heeft El Ahmadi altijd netjes een prima salaris betaald en zal ongetwijfeld ergens een keer gezegd hebben mee te zullen denken als ie nog 1x een klapper kan maken, maar dat meedenken had dus ook een lagere transfersom kunnen zijn. Daar valt uiteindelijk toch het grote geld mee te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:33:
Volgens diverse berichten heeft Feyenoord hem zonder vergoeding laten gaan. Het onderste uit de kan is het andere uiterste, maar een miljoen had je zo kunnen krijgen.
Dat netjes behandelen gaat alleen maar verwachtingen creeren. Waarom zou Feyenoord 15m (ik roep maar wat) mogen vragen voor Vilhena die ook altijd goed is geweest voor de club? Moet je die dan maar voor 5 laten gaan en er dan ook geld bijleggen om een vervanger te halen?
Feyenoord heeft El Ahmadi altijd netjes een prima salaris betaald en zal ongetwijfeld ergens een keer gezegd hebben mee te zullen denken als ie nog 1x een klapper kan maken, maar dat meedenken had dus ook een lagere transfersom kunnen zijn. Daar valt uiteindelijk toch het grote geld mee te verdienen.
Van Geel zei dat er bij de laatste contract verlengingen afspraken zijn gemaakt en dat Feyenoord zich daar aan houdt. Dat lijkt mij prima. Ik denk dat je als club uiteindelijk veel slechter af bent als je de reputatie krijgt dat je je niet aan afspraken met spelers houdt. Als Vilhena zo'n afspraak niet heeft is dat zijn probleem, en ik snap dat je andere afspraken maakt met oude spelers dan met jonge spelers.

Dat Feyenoord helemaal niets ontvangt lees ik overigens alleen in de Telegraaf (en bronnen die de Telegraaf quoten) en die bron neem ik met een nog grotere korrelt zout dan andere geruchten. VI en AD spreken over een redelijke som, maar officieel weten we niets. Dat Feyenoord niet rijk is geworden van deze transfer lijkt me duidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 13-07-2018 10:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:08
Ik maak me toch ernstig zorgen over Feyenoord als ik lees dat v Geel versterkingen niet echt nodig vindt en dat er alleen contact is met Clasie.

Als er iets een probleem was het vorige seizoen was het dat er teveel verdedigende en te weinig scorende middenvelders waren. Nu komt Ayoub erbij en willen ze El Ahmadi inruilen voor Clasie. Daarmee los je dat niet op terwijl dit soort mutaties een uitgelezen kans zijn er iets aan te doen. Je wilt niet dat alles op de schouders van v Persie terecht komt.

Ten tweede: voor een Nederlandse club is het belangrijk dat er transferwaarde op het veld staat. Daarmee creëer je geld om vooruit te kunnen. Spelers als Janmaat en Clasie leveren daar nul bijdrage aan maar kosten wel geld. Dat zou, wederom, erg slecht lange termijn beleid zijn.

En vergeet niet dat we nog steeds met een tactisch onbenul zitten opgescheept die coacht alsof we nog in de jaren 80 zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 13-07-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:17:
Edit: Mike Verweij zit achter een nieuwtje aan en het zou niet over Blind gaan, ben benieuwd, meestal is hij wel goed op de hoogte, morgenochtend zou hij meer melden.
Verweij is het schoothondje van Overmars, zijn nieuwtjes zijn daarom altijd overdreven positief en in het voordeel van Overmars.
ph4ge schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:27:
Ik had de indruk dat er al conclusies werden getrokken over deze transferwindow, daar ben ik het niet mee eens.
Er worden conclusies getrokken over deze transferwindow op basis van feiten (komst Ayoub en Sinisterra), geruchten (Janmaat en Clasie) en het verleden van Van Geel. Op basis daarvan kun je wel een reële verwachting uitspreken, al is het inderdaad nog te vroeg voor conclusies.
ph4ge schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:47:
Van Geel zei dat er bij de laatste contract verlengingen afspraken zijn gemaakt en dat Feyenoord zich daar aan houdt. Dat lijkt mij prima. Ik denk dat je als club uiteindelijk veel slechter af bent als je de reputatie krijgt dat je je niet aan afspraken met spelers houdt.
Mee eens (y)
Zo heeft PSV dit ook gedaan bij Moreno en Guardado. Ze blijven langer, maar ze leveren daarna wel minder op. Daar is niets mis mee, met name bij oudere en meer ervaren spelers die belangrijk zijn voor het team. Goed gedaan dus van Van Geel.
D-e-n schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:03:
Ik maak me toch ernstig zorgen over Feyenoord als ik lees dat v Geel versterkingen niet echt nodig vindt en dat er alleen contact is met Clasie.
Hier ben ik het ook mee eens, evenals met de rest van je post.
Feyenoord heeft vorig seizoen veel geld uit mogen geven, maar in mijn ogen is dat geld niet goed besteed. Daarbij wordt de jeugd weer verwaarloosd en juist die jongens hebben gezorgd voor prima inkomsten in het recente verleden. En Feyenoord heeft een grote fout gemaakt door Jorgensen niet te verkopen aan Newcastle voor een hele goede prijs, daarvoor krijgen ze nu nog maar maximaal de helft (als hij al verkocht kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Verweij is het schoothondje van Overmars, zijn nieuwtjes zijn daarom altijd overdreven positief en in het voordeel van Overmars.
Uh ja prima :? maar wat doet dat af dat er een nieuwtje aankomt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:17

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:32:
[...]

Dat schoothondje zit er ook bij PSV maak je geen zorgen. Ben z'n naam ff kwijt. Überkwal in elk geval. Die had z'n piketpaaltjes al uitgezet in de tijd dat ie nog bij VI zat en IRL echt een kwal aldus de business-seatshouders hier @ work.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 13-07-2018 11:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:35:
[...]

Dat schoothondje zit er ook bij PSV maak je geen zorgen. Ben z'n naam ff kwijt. Überkwal in elk geval. Die had z'n piketpaaltjes al uitgezet in de tijd dat ie nog bij VI zat en IRL echt een kwal aldus de business-seatshouders hier @ work.
Twitter Thijs Slegers? Moet wel zeggen dat een hoop informatie is opgedroogd sinds de beste man in dienst van de club is gekomen, en blij toe. Enige confidentialiteit binnen een club is van groot belang, het zorgt voor meer rust en niemand schiet er iets mee op dat een aankomende transfer te vroeg naar buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Feyenoord heeft vorig seizoen veel geld uit mogen geven, maar in mijn ogen is dat geld niet goed besteed.
Niet helemaal waar. St Juste en Larsson zijn voor Nederland prima aankopen : jongere spelers die nog stappen kunnen maken.
Daarbij wordt de jeugd weer verwaarloosd en juist die jongens hebben gezorgd voor prima inkomsten in het recente verleden.
Volgens mij zat er ook een dipje in de jeugd. Wel is het natuurlijk raar dat niemand in De Kuip kennelijk weet van de potentie van Malacia waardoor er nu in principe twee basispelers voor de linksback positie in je selectie zitten.

Ook vraag ik me af wat er met Schuurman is gebeurd dat hij nu zo van huurclub naar huurclub kwakkelt. Dat was in potentie de ideale scorende middenvelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:32:
Dan weet je hoe je dat nieuwtje moet interpreteren.

Zo zijn de ingaande transferberichten van Verweij ondertussen een 'running gag' buiten Ajax, het is hilarisch geworden om te lezen welke buitenlandse topclubs nu weer afgetroefd zijn (waarbij PSV vaak ook nog genoemd wordt als afgetroefde club). Verder heeft elke nieuwe aankoop altijd al gedroomd om bij Ajax te mogen voetballen en kreeg Tadic het zelfs voor elkaar om te zeggen dat Ajax bij de twintig beste clubs ter wereld hoort :F
Typhone schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:35:
Dat schoothondje zit er ook bij PSV maak je geen zorgen.
Je bedoelt Thijs Slegers, waarbij volgens mij de perschef van PSV een heel andere functie heeft dan een voetbal verslaggever van de Telegraaf.
Degene die je zou moeten bedoelen is Rik Elfrink, maar zijn rol is echt niet vergelijkbaar met die van Verweij. Elfrink is vanzelfsprekend grotendeels afhankelijk van wat hij krijgt te horen vanuit PSV, maar hij kan kritisch zijn en is realistisch in zijn berichtgeving. Hij is absoluut geen schoothondje.
Napo schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:37:
Moet wel zeggen dat een hoop informatie is opgedroogd sinds de beste man in dienst van de club is gekomen, en blij toe. Enige confidentialiteit binnen een club is van groot belang, het zorgt voor meer rust en niemand schiet er iets mee op dat een aankomende transfer te vroeg naar buiten komt.
Mee eens.
Briljante oplossing ook van Gerbrands _/-\o_
Gerbrands heeft een ongelooflijke hekel aan lekken, dat maakte hij meteen heel duidelijk na zijn aantreden bij PSV. Vervolgens regelde hij dat de (bij PSV) veruit best ingevoerde journalist de nieuwe perschef werd, waarna meteen alle resterende bronnen opdroogden.
D-e-n schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:46:
Niet helemaal waar. St Juste en Larsson zijn voor Nederland prima aankopen : jongere spelers die nog stappen kunnen maken.
St. Juste heeft me positief verrast, hij kan een prima speler worden.
Larsson is subtop en was te duur, op hem gaat Feyenoord geen winst maken en hij maakt Feyenoord ook niet (veel) beter.

PS: Ik bedoelde niet te zeggen dat elke aankoop slecht was, maar vooral dat die 27 miljoen niet of nauwelijks heeft gezorgd voor een betere selectie en enkele 'cash cows'. Dan doe je iets heel erg verkeerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Baseman77 op 13-07-2018 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Baseman77
In Larsson zit nog wel rek. Daar is raar mee omgegaan door Gio. In de CL wedstrijden zag ook wel dat hij niet schrok van het niveau waar anderen dat wel hadden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:56:
[...]

Zo zijn de ingaande transferberichten van Verweij ondertussen een 'running gag' buiten Ajax, het is hilarisch geworden om te lezen welke buitenlandse topclubs nu weer afgetroefd zijn (waarbij PSV vaak ook nog genoemd wordt als afgetroefde club). Verder heeft elke nieuwe aankoop altijd al gedroomd om bij Ajax te mogen voetballen en kreeg Tadic het zelfs voor elkaar om te zeggen dat Ajax bij de twintig beste clubs ter wereld hoort :F
Het zit je nogal diep blijkbaar, wie of wat afgetroefd is boeit ook niet, ik ben benieuwd wat het nieuwtje is niet meer niets minder. Mogelijk een nieuwe speler? Of wellicht een bevestiging dat iemand (langer) blijft of wellicht iets uit een hele andere hoek?

Al die bijzaken die je noemt moet je niet serieus nemen, dat is om de telegraaf clicks te geven, maar het feit blijft wel dat hij vaak als eerste het nieuws heeft te melden over transfers bijvoorbeeld, dus voor als je Ajax volgt zeker wel interessant.

Over Tadic is schijnbaar ook nogal tegen het zere been bij buitenstaanders? Stel je voor dat iemand in zijn loopbaan graag het Ajax shirt zou willen dragen, nee dat kan natuurlijk niet. Denk dat nog steeds wordt onderschat hoe bekend Ajax in het buitenland is. En ja Ajax kan nog steeds teren op vroegere successen en grote spelers die via Ajax de top hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:49
Sempy schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:02:
[...]

Schijnbaar loopt de verkoop van shirts e.d. lekker dat het contract open wordt gebroken.

Blijf het altijd grappig dat er in de sport over kledingsponsors wordt gesproken. Weinig sponsoring en in feite gewoon een licentiecontract voor de shirtverkoop. Bijna iedere amateurclub heeft een zogenaamde kledingsponsor, maar in feite krijgt de club gewoon een fee voor het feit dat alle leden een tenue van merk x dienen aan te schaffen.
Maar het is wel bizar dat het bedrag wat Ajax per jaar krijgt meer is dan wat PSV en Feyenoord krijgen van hun shirt sponsor, dat is wel goed geregeld door Ajax / heeft Ajax geluk mee.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:47:
[...]
Van Geel zei dat er bij de laatste contract verlengingen afspraken zijn gemaakt en dat Feyenoord zich daar aan houdt. Dat lijkt mij prima. Ik denk dat je als club uiteindelijk veel slechter af bent als je de reputatie krijgt dat je je niet aan afspraken met spelers houdt. Als Vilhena zo'n afspraak niet heeft is dat zijn probleem, en ik snap dat je andere afspraken maakt met oude spelers dan met jonge spelers.

Dat Feyenoord helemaal niets ontvangt lees ik overigens alleen in de Telegraaf (en bronnen die de Telegraaf quoten) en die bron neem ik met een nog grotere korrelt zout dan andere geruchten. VI en AD spreken over een redelijke som, maar officieel weten we niets. Dat Feyenoord niet rijk is geworden van deze transfer lijkt me duidelijk.
Goal.com, transfermarkt en ook VI stellen allemaal dat ie transfervrij weg mocht. Prima dat je een afspraak nakomt als je dat overeengekomen bent, dat hoort ook zo te zijn
Maar zouden ze echt afgesproken hebben dat ie gratis wegmocht of net als bij Ziyech dat de club mee zou denken? Wat is dan het nut geweest van de contractverlenging van een jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:30:
Goal.com, transfermarkt en ook VI stellen allemaal dat ie transfervrij weg mocht. Prima dat je een afspraak nakomt als je dat overeengekomen bent, dat hoort ook zo te zijn
Maar zouden ze echt afgesproken hebben dat ie gratis wegmocht of net als bij Ziyech dat de club mee zou denken? Wat is dan het nut geweest van de contractverlenging van een jaar?
Zn contract werd met 2 jaar verlengd, waar er 1 van voorbij is. De details zijn niet bekend, maar er zijn redenen denkbaar. Ik denk dat El Ahmadi zn opties open wilde houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 20:56

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verweij is het schoothondje van OvermarsAjax, zijn nieuwtjes zijn daarom altijd overdreven positief en in het voordeel van Overmars.
FTFY
Baseman77 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 11:56:
Je moet het in ieder geval serieus nemen, want de kern klopt meestal wel.
Dat ben ik met je eens. De wijze waarop die kranten allerlei onzin er omheen verzinnen is om verdrietig van te worden. De randinformatie neem ik dan ook meestal gewoon niet serieus.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:15:
Denk dat nog steeds wordt onderschat hoe bekend Ajax in het buitenland is. En ja Ajax kan nog steeds teren op vroegere successen en grote spelers die via Ajax de top hebben gehaald.
De indoctrinatie werkt blijkbaar.

Daar heb ik wel respect voor (en ben ik soms jaloers op), Ajax weet zichzelf al heel lang geweldig te verkopen. Daar kan PSV nog veel van leren.

[ Voor 18% gewijzigd door Baseman77 op 13-07-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ander nieuws: Younes is gespot bij Napoli. Hij heeft zich gemeld maar wel op krukken. Is geblesseerd geraakt tijdens zijn eigen trainingen.
Ben bang dat het verhaal nog niet voorbij is. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 20:17

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:53:
Ander nieuws: Younes is gespot bij Napoli. Hij heeft zich gemeld maar wel op krukken. Is geblesseerd geraakt tijdens zijn eigen trainingen.
Ben bang dat het verhaal nog niet voorbij is. :D
Oh verschrikkelijk die vent. Wat ben ik blij als ik die naam niet meer hoor in combinatie met Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:39:
[...]
Zn contract werd met 2 jaar verlengd, waar er 1 van voorbij is. De details zijn niet bekend, maar er zijn redenen denkbaar. Ik denk dat El Ahmadi zn opties open wilde houden.
Contract liep tot 2018, verlengd tot 2019 ;)
Kan natuurlijk een beloning geweest zijn voor zijn aandeel in het kampioenschap. dat zou op zich nog wel begrijpelijk zijn geweest.
Typhone schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:58:
[...]

Oh verschrikkelijk die vent. Wat ben ik blij als ik die naam niet meer hoor in combinatie met Ajax.
Laten we vast eens beginnen met over hem te praten in het buitenlands voetbal topic ipv hier 8)

[ Voor 21% gewijzigd door toolkist op 13-07-2018 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
toolkist schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:59:
Contract liep tot 2018, verlengd tot 2019 ;)
Kan natuurlijk een beloning geweest zijn voor zijn aandeel in het kampioenschap. dat zou op zich nog wel begrijpelijk zijn geweest.
Kijk, weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 12:52:
[...]

De indoctrinatie werkt blijkbaar.
:w
Daar heb ik wel respect voor (en ben ik soms jaloers op), Ajax weet zichzelf al heel lang geweldig te verkopen. Daar kan PSV nog veel van leren.
Eigenlijk wordt het vanzelf een beetje in stand gehouden (tot nu toe), de beste spelers van de eredivisie (of van dat niveau) komen bij Ajax (of PSV), worden beter en spelen zich in de kijker van het buitenland. Als daar dan regelmatig een Suarez, Ibrahimovic e.d. tussen zitten, dan onthoudt men dat.

Ik maak mij toch een beetje zorgen over de toekomst hierin, ondanks dat jonge spelers nu erg in trek zijn. Als er de komende jaren geen topper doorstoomt naar niveau als bovengenoemde heren, we Europees niet meer in de CL komen en alleen nog in de EL, dan zal de aantrekkingskracht toch wel een keer afnemen om bij Ajax te shoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:02:
Eigenlijk wordt het vanzelf een beetje in stand gehouden (tot nu toe), de beste spelers van de eredivisie (of van dat niveau) komen bij Ajax (of PSV), worden beter en spelen zich in de kijker van het buitenland. Als daar dan regelmatig een Suarez, Ibrahimovic e.d. tussen zitten, dan onthoudt men dat.
Jouw blik op de voetbalwereld is echt veel te romantisch, niets voor niets begin ik over indoctrinatie.
Clubliefde bestaat al een tijd niet meer (uitzonderingen daargelaten), voetballers dromen niet van Ajax of PSV, ze dromen van een topclub uit een topcompetitie, waarbij genoeg geld verdienen voor de rest van hun leven centraal staat. In de marketingpraat van clubs en spelers trappen is jezelf voor de gek houden.

Dat de Eredivisie een prima kweekvijver is is al lang en breed bekend, waarbij tegenwoordig zelfs spelers uit de subtop naar het buitenland gaan (en daarmee de stap naar PSV of Ajax overslaan).

Maar daar doelde ik helemaal niet op. Het gaat mij over het waanidee dat Ajax zo graag in stand houdt, Ajax doet het namelijk overkomen alsof het nog steeds de eind jaren 90 is. Maar Ajax is al lang geen Europese top meer, evenals PSV, we mogen blij zijn als we af en toe aan de Europese subtop mogen snuffelen. Interviews met bestuurders en spelers van Ajax zijn daarom regelmatig lachwekkend, de arrogantie druipt er vanaf (alle clubs zijn tegen ons want ze zijn jaloers, euhm nee, ze vinden het geweldig dat die arrogantie gelogenstraft wordt), evenals de enorme zelfoverschatting over aankomende winsten van landskampioenschappen, Europa Leagues en zelfs Champions Leagues.
Desondanks creëert Ajax (mede) de hypes over de jeugdopleiding, de jeugdspelers en de selectiespelers, dankzij o.a. huisblad de Telegraaf en schoothond Verweij. Hierdoor krijgen ze het voor elkaar dat veel spelers in de belangstelling komen/blijven, voor teveel geld verkocht worden, overal falen, maar toch gebeurt bij de volgende lichting precies hetzelfde. Welke spelers zijn nu daadwerkelijk doorgebroken de afgelopen jaren, hoeveel jeugdspelers waren 'the next big thing' en zitten na hun vrij snelle vertrek bij Ajax ergens op de bank weg te teren? Toch vangt Ajax standaard meer voor hun spelers dan je zou verwachten op basis van prestaties en dat doen ze echt ontzettend knap.

PSV is op dit gebied te realistisch en veel te bescheiden.
Kijk alleen al naar Lozano, bij de huidige berichtgeving over hem betreft het vaak een transferbedrag tussen de 30 en 40 miljoen Euro. Was hij een Ajacied, dan zouden die bedragen minimaal 10 miljoen Euro hoger zijn en zou Ajax regelmatig een bericht de media in slingeren dat clubs kunnen komen praten over een transfer met een bod vanaf 60 miljoen.
Als er de komende jaren geen topper doorstoomt naar niveau als bovengenoemde heren, we Europees niet meer in de CL komen en alleen nog in de EL, dan zal de aantrekkingskracht toch wel een keer afnemen om bij Ajax te shoppen?
Nee hoor, nogmaals je denkt veel te romantisch.
De enige reden om minder aantrekkingskracht te hebben is als de FIFA ballen krijgt en de huidige spelershandel van topclubs aan banden legt. Het moet niet kunnen dat een club als Chelsea jaarlijks een 30tal tot 40tal(!) spelers verhuurt, waarbij steeds meer topclubs dat voorbeeld gaan volgen.

Al kan de keerzijde hiervan zijn dat jeugdspelers van die clubs juist vertrekken, omdat ze inzien toch geen kans te krijgen. Hopelijk zet de komst van Spurs toptalent Madueke naar PSV een nieuwe trend in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:22
huisblad de Telegraaf en schoothond Verweij
interressant dat er altijd zon weerzin is tegen de telegraaf omtrent nieuws over Ajax. Ja het is Ajax gerichte krant, maar:

Het AD is hetzelfde voor Feyenoord.
Het Brabants dagblad is hetzelfde voor PSV.
Tubantia voor Twente.
etc.

In het Brabants Dagblad wil je als Ajacied ook geen Ajax verslagen lezen en in de telegraaf niet over Feyenoord, etc. Sportmedia hebben nou eenmaal ook zo hun voorkeuren. Prik er doorheen.

Of zullen we het BD ook "huisblad PSV" gaan noemen?
Desondanks creëert Ajax (mede) de hypes over de jeugdopleiding, de jeugdspelers en de selectiespelers, dankzij o.a. huisblad de Telegraaf en schoothond Verweij. Hierdoor krijgen ze het voor elkaar dat veel spelers in de belangstelling komen/blijven, voor teveel geld verkocht worden, overal falen, maar toch gebeurt bij de volgende lichting precies hetzelfde. Welke spelers zijn nu daadwerkelijk doorgebroken de afgelopen jaren, hoeveel jeugdspelers waren 'the next big thing' en zitten na hun vrij snelle vertrek bij Ajax ergens op de bank weg te teren? Toch vangt Ajax standaard meer voor hun spelers dan je zou verwachten op basis van prestaties en dat doen ze echt ontzettend knap.
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het alleen maar door hypes komt. Ajax heeft wel degelijk historisch gezien de meeste spelers bij de internationale (sub)top afgeleverd. Vroeger meer, maar zeker ook de laatste jaren.

Er is een solide basis voor die reputatie, en die buitten ze goed uit, dat vertaalt zich in transfersommen (volgens mij is dat goed ondernemerschap?): Maar suggereren dat het puur komt door hypes en dat spelers "overal falen" is klinklare onzin.

Zomaar wat spelers die op het WK actief waren en het redelijk ver geschopt hebben:

Sanchez, Vertongen, Eriksen, Aldeweireld, Suarez, Vermaelen.

[ Voor 68% gewijzigd door KingKoning op 13-07-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het AD is echt niet pro-Feyenoord tegenwoordig. De relatie met Feyenoord is ook aardig bekoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:59:
[...]

Jouw blik op de voetbalwereld is echt veel te romantisch, niets voor niets begin ik over indoctrinatie.
Clubliefde bestaat al een tijd niet meer (uitzonderingen daargelaten), voetballers dromen niet van Ajax of PSV, ze dromen van een topclub uit een topcompetitie, waarbij genoeg geld verdienen voor de rest van hun leven centraal staat. In de marketingpraat van clubs en spelers trappen is jezelf voor de gek houden.

Dat de Eredivisie een prima kweekvijver is is al lang en breed bekend, waarbij tegenwoordig zelfs spelers uit de subtop naar het buitenland gaan (en daarmee de stap naar PSV of Ajax overslaan).

Maar daar doelde ik helemaal niet op. Het gaat mij over het waanidee dat Ajax zo graag in stand houdt, Ajax doet het namelijk overkomen alsof het nog steeds de eind jaren 90 is. Maar Ajax is al lang geen Europese top meer, evenals PSV, we mogen blij zijn als we af en toe aan de Europese subtop mogen snuffelen. Interviews met bestuurders en spelers van Ajax zijn daarom regelmatig lachwekkend, de arrogantie druipt er vanaf (alle clubs zijn tegen ons want ze zijn jaloers, euhm nee, ze vinden het geweldig dat die arrogantie gelogenstraft wordt), evenals de enorme zelfoverschatting over aankomende winsten van landskampioenschappen, Europa Leagues en zelfs Champions Leagues.

Kijk alleen al naar Lozano, bij de huidige berichtgeving over hem betreft het vaak een transferbedrag tussen de 30 en 40 miljoen Euro. Was hij een Ajacied, dan zouden die bedragen minimaal 10 miljoen Euro hoger zijn en zou Ajax regelmatig een bericht de media in slingeren dat clubs kunnen komen praten over een transfer met een bod vanaf 60 miljoen.
Je begint een heel relaas, noemt mij zelfs geindoctrineerd 8)7 , terwijl ik het over 1 speler heb (Tadic), waarbij wanneer je het hele verhaal hoort helemaal niet gek is dat hij inderdaad heel graag het Ajax shirt nog wilde dragen.
Blijkbaar wil je je relaas graag kwijt, maar dan hoef je niet met dat soort termen te gaan strooien. De voetbalwereld is hard, dat hoef je mij echt niet te vertellen, maar niet alles is zo zwart wit ondanks dat er genoeg voorbeelden zijn die inderdaad puur voor het geld voetballen.
[...]
De enige reden om minder aantrekkingskracht te hebben is als de FIFA ballen krijgt en de huidige spelershandel van topclubs aan banden legt. Het moet niet kunnen dat een club als Chelsea jaarlijks een 30tal tot 40tal(!) spelers verhuurt, waarbij steeds meer topclubs dat voorbeeld gaan volgen.

Al kan de keerzijde hiervan zijn dat jeugdspelers van die clubs juist vertrekken, omdat ze inzien toch geen kans te krijgen. Hopelijk zet de komst van Spurs toptalent Madueke naar PSV een nieuwe trend in.
Het grote geld heeft de voetbal in zijn greep klopt, gaat voorlopig niet veranderen, aangezien de FIFA zelf het grote geld wil binnen halen en laten rollen. Daarnaast spelen spelermakelaars natuurlijk ook regelmatig dubieuze rollen in het geheel.
Dit alles met als gevolg dat we als eredivisie een opleidingscompetitie blijven, ondanks dat een Ajax kan profiteren van de hogere bedragen, maakt het de eredivisie op dit moment nog niet beter. Ze zeggen dat het geld dan wel weer gaat doorvloeien de eredivisie in van Ajax naar andere clubs etc. maar dat effect is maar beperkt denk ik.
Kortom, het gaat allemaal niet veranderen -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:59:
[...]

[...]

Zie je nu echt niet dat je met je allerlaatste zin alleen al hetzelfde doet als wat je Ajax verwijt?
Verder negeer ik je hele pro PSV verhaal maar, heeft toch geen zin om daar tegenin te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

KingKoning schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:15:
interressant dat er altijd zon weerzin is tegen de telegraaf omtrent nieuws over Ajax. Ja het is Ajax gerichte krant
Lokale kranten zijn natuurlijk niet te vergelijken met nationale kranten (je bedoelt trouwens het Eindhovens dagblad ipv Brabant dagblad verwacht ik), daarbij is de Telegraaf een officiële sponsor van Ajax. Dus die link is natuurlijk heel makkelijk gelegd.
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het alleen maar door hypes komt. Ajax heeft wel degelijk historisch gezien de meeste spelers bij de internationale (sub)top afgeleverd. Vroeger meer, maar zeker ook de laatste jaren.
Welke spelers dan de laatste jaren? En dan bedoel ik dus spelers die ook spelen, dus geen spelers als Klaassen.
Ik kom alleen op Sanchez, misschien Milik als die eens niet geblesseerd is (beste deal ooit van Overmars). Bij mijn weten zitten alle andere spelers vooral op de bank en/of spelen ze ondertussen voor kleinere clubs.
Maar suggereren dat het puur komt door hypes en dat spelers "overal falen" is klinklare onzin.
Ik heb er geen moeite mee om mijn ongelijk toe te geven, maar dan zul je dus wel met bewijs moeten komen.
Zomaar wat spelers die op het WK actief waren en het redelijk ver geschopt hebben:
Sanchez, Vertongen, Eriksen, Aldeweireld, Suarez, Vermaelen.
De jongste transfers daarin betreffen Eriksen en Alderweireld en die zijn alweer 5 jaar geleden vertrokken.
Het is maar wat je onder de laatste jaren verstaat.
Martinusz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:49:
Je begint een heel relaas, noemt mij zelfs geindoctrineerd 8)7 , terwijl ik het over 1 speler heb (Tadic), waarbij wanneer je het hele verhaal hoort helemaal niet gek is dat hij inderdaad heel graag het Ajax shirt nog wilde dragen.
Waarmee je aantoont de marketingpraatjes te geloven.
Dit alles met als gevolg dat we als eredivisie een opleidingscompetitie blijven, ondanks dat een Ajax kan profiteren van de hogere bedragen, maakt het de eredivisie op dit moment nog niet beter. Ze zeggen dat het geld dan wel weer gaat doorvloeien de eredivisie in van Ajax naar andere clubs etc. maar dat effect is maar beperkt denk ik.
Hier ben ik het mee eens.
toolkist schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:05:
Zie je nu echt niet dat je met je allerlaatste zin alleen al hetzelfde doet als wat je Ajax verwijt?
Dus als ik alleen de term toptalent overneem van de Engelse media betreffende 1 jeugdspeler doe ik precies hetzelfde als wat ik Ajax verwijt? Dan heb je wat gemist in mijn post.
Verder negeer ik je hele pro PSV verhaal maar, heeft toch geen zin om daar tegenin te gaan
Pro PSV? Waar dan?
Eerder andersom, zoals ik al eerder aangaf kan PSV op dit gebied juist veel leren van Ajax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 16:30:

[...]

Waarmee je aantoont de marketingpraatjes te geloven.
Duidelijk nooit het hele interview gezien/gelezen + de achtergrond van Ajax in deze transfer ;w , maar wel lekker blijven volhouden :Y jouw waarheid is de enige niet? Als het niet in jouw plaatje past, dan zal het wel niet waar zijn.

Overigens merk je dat de bubbel wel beetje aan het uitrekken is, grote clubs willen nu eerder spelers gaan vastleggen (zie bijv. gerucht rondom Frenkie), omdat ze bang zijn dat ze een paar jaar later 10+ miljoen meer moeten neerleggen. Dit allemaal door de absurde transferbedragen op dit moment, dus wellicht blaast de bubbel zichzelf nog wel op uiteindelijk :)

In other news: Ajax verliest oefenpotje van Anderlecht (deel 1 B-elftal, deel 2 is vanavond), maar de verse aankoop Bande per brancard het veld af :/ Kai Sierhuis weer 2 doelpunten, hopelijk mag hij straks ook eens gaan ruiken aan het eerste.

[ Voor 42% gewijzigd door Martinusz op 13-07-2018 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
Als men de transfer markt iets rustiger en normaler wil hebben dan moet men een max instellen op het aantal spelers dat men mag verhuren.

Dan zullen de rijke en grote clubs toch een stuk minder spelers kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:45
Lullig voor die bande. Hoor geregeld dat ie enorm tegenvalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:35:
Hoor geregeld dat ie enorm tegenvalt?
Ik hoorde juist dat het de nieuwe Ronaldo is!

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
Leon Zwiers schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:35:
Lullig voor die bande. Hoor geregeld dat ie enorm tegenvalt?
Hij viel nog niet mee iig.

Tijd voor Ajax om Babel maar op te pikken dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:39:
[...]

Ik hoorde juist dat het de nieuwe Ronaldo is!
Foei dat mag je alleen overnemen als de Engelse pers het roept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Terranova schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:39:
Hij viel nog niet mee iig.

Tijd voor Ajax om Babel maar op te pikken dan :+
Helaas... is net verkocht aan Besiktas voor 7 miljoen :D

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Han schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:42:
[...]

Helaas... is net verkocht aan Besiktas voor 7 miljoen :D
Uhh nee? Hij speelde al lang bij Besiktas en de transfer naar Flamengo is ondanks een akkoord tussen de clubs niet door gegaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gewoon Ziyech niet verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Terranova schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:44:
Uhh nee? Hij speelde al lang bij Besiktas en de transfer naar Flamengo is ondanks een akkoord tussen de clubs niet door gegaan :9
Ah... dat was het. Zag met een schuin oog een twitterbericht voorbij komen.

Wellicht iets voor van Geel? Babel heeft immers in de eredivisie gespeeld :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

*knip* Zo is het wel genoeg.

[ Voor 90% gewijzigd door naitsoezn op 13-07-2018 21:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kunnen we de discussie over zogenaamde indoctrinatie en 'marketing' van clubs bij deze afsluiten? Fijn.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bandé dus een gebroken kuitbeen en binnenband enkel gescheurd, die zien we niet meer debuteren dit jaar :(
Lekkere tackle moet dat dan geweest zijn

edit: best stevig dus ja maar meer ongelukkig dat ie op z'n been valt. Gebeurt rond 1.13(geen schokkende beelden ofzo)

[ Voor 37% gewijzigd door toolkist op 13-07-2018 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Naar zomeravond voetbal Ajax tegen Anderlecht proberen te kijken, maar man man...
Eerste 30 minuten was het nog te pruimen. Hoop dat Ten Hagt snapt dat ie Europees moet spelen komend seizoen anders mag ie heel snel een cursus communicatie doen buiten Amsterdam, op eigen kosten....

Ok, er komt nog een trainingskamp in Engeland volgende week. Misschien dat het in home coming country beter wordt.

Wel goed dat Frenkie de Jong terug is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wat een vreselijk onbehouwen lomp inkomen zeg... damm. En dat in een vriendelijk oefenduel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:45
Feyenoord wint ineens met 5-0 van Basel. Blijft toch bijzonder die oefenduels. Gister nog kansloos verloren.
Verschil? v Persie deed vandaag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ach die oefenpotjes, de helft van de basis is er niet bij, je hebt er eigenlijk vrij weinig nog aan :? En dan moeten ze over 2 weken al serieus aan de bak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verschil 2: andere tegenstander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
En je weet het trainings programma niet.
Vaak worden er zware conditie trainingen vooraf gehoudne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
En het geld bij Ajax rolt doorrrrrrrrrr

16m voor Blind Jr, voor 4jr

Die gaat dus in het centrum spelen met of Schuurs of De Ligt

Hopelijk De Jong op het middenveld.

Alleen de spitspositie... Dolberg vind ik helemaal niks

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:46
Zozo. Overmars gaat helemaal los. Wat is er mis met Dolberg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33
loekf2 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 03:59:

Die gaat dus in het centrum spelen met of Schuurs of De Ligt

Hopelijk De Jong op het middenveld.

Wat kan oplopen tot 21 Mio, pfoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Joster schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:25:
[...]

Wat kan oplopen tot 21 Mio, pfoe.
Dat is idd een forse diepte investering. Andere kant 1x Ziyech mocht die naar Frankrijk gaan. Van Blind verwacht ik een rol zoals z'n pa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ziyech wordt nog wel verkocht, sta je weer quite.
Kluivert -> Tadic
Ziyech -> Blind

Prima deals lijkt mij zo, zouden ze nu nog een buitenspelen zoeken? Aangezien Bande wel half jaar zoet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Martinusz schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 08:57:
Ziyech wordt nog wel verkocht, sta je weer quite.
Kluivert -> Tadic
Ziyech -> Blind

Prima deals lijkt mij zo, zouden ze nu nog een buitenspelen zoeken? Aangezien Bande wel half jaar zoet is...
Er is natuurlijk nog Johnson (?), Neres en Sierhuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het zal toch niet zo zijn dat Ajax na 5 jaar gaat begrijpen dat ze een selectie moeten hebben voordat de eerste 7 wedstrijden gespeeld zijn :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 20:26
PWM schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:22:
Het zal toch niet zo zijn dat Ajax na 5 jaar gaat begrijpen dat ze een selectie moeten hebben voordat de eerste 7 wedstrijden gespeeld zijn :(
Meestal verknallen ze altijd de mogelijkheid tot CL spelen voordat er met geld wordt gesmeten inderdaad.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:54
Jammer dat Tadic er waarschijnlijk nog niet bij is in de eerste serieuze wedstrijd. Tenminste, dat is mijn gok, aangezien hij nog niet meegetraind heeft.

Zou Blind dan daarvoor wel al komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Eens... daar ligt naar mijn mening op dit moment het pijnpunt. Gisteren kwam Dolberg ook niet uit de verf en maakte hij meer overtredingen dan doelpogingen, een slecht teken. En Huntelaar wordt echt te oud voor de basis. Sowieso vrees ik dat ondanks alle dure versterkingen dat de trainer dit seizoen de bottleneck zal zijn. Gisteravond was er op 20 minuten na niet echt lijn te vinden in de opstelling, het liep voor geen meter. Uiteraard was het een oefenpotje en ontbrak de halve selectie voor aankomend seizoen nog op het veld, maar toch, fraai oogde het allemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Dus Ajax verkoopt Blind voor 17,5 miljoen en koopt hem 4 jaar later terug voor 16 miljoen wat kan oplopen tot 21 miljoen...de duurste aankoop ooit is een tribuneklant met een 1 jarig contract, dat heeft ManU knap gedaan.
Maar ze zijn niet wanhopig bij Ajax :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Wel teveel geld vind ik gezien zijn contract. Maar Utd kan hem denk ik ook gewoon kwijt voor hetzelfde of meer aan een andere club.

Maar Ajax kreeg ook vaak te veel geld voor spelers (aldus niet Ajacieden), dus nu geven ze zelf ook weer te veel uit ;)

Dat het kan oplopen zegt niks zolang wij de voorwaarden niet weten. Een bonus van 5 miljoen bij het halen van de CL finale bijvoorbeeld? :+

[ Voor 17% gewijzigd door Vos op 14-07-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Zal Ajax ook niet nog een percentage van de volgende transfersom krijgen van United. 20% ofzo? Dan valt de transfersom opeens weer wat mee :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:33
Terranova schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:35:
Zal Ajax ook niet nog een percentage van de volgende transfersom krijgen van United. 20% ofzo? Dan valt de transfersom opeens weer wat mee :P
Dat is vaak alleen over de winst :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

prfff, wat een koopclub is Ajax ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Eerst eens afwachten of dit bedrag klopt.

Bij Tadic werd ook een te hoog bedrag genoemd.

Als dit bedrag klopt is het simpelweg te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Vos schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:28:
Dat het kan oplopen zegt niks zolang wij de voorwaarden niet weten. Een bonus van 5 miljoen bij het halen van de CL finale bijvoorbeeld?
Hahaha, maar je hebt wel een punt.

Ik snap het alleen niet meer...ik was er van overtuigd dat Ajax de beursgang teniet wilde gaan doen en/of de Arena volledig eigendom wilde gaan maken, dat men daarom zo weinig geld uitgaf en alles aan het oppotten was. Maar sinds 2016 geeft Ajax ineens het geld met bakken uit. Weliswaar vooralsnog zonder sportief succes, maar de filosofie is volledig gedraaid. Erg opvallend.
Deadsy schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:54:
Bij Tadic werd ook een te hoog bedrag genoemd.
Bij Tadic klopte het bedrag wel degelijk.
Hij kost Ajax ruim 17 miljoen, los van zijn salaris (al is 2 miljoen hiervan afhankelijk van bonussen). Alleen maakt Ajax een gedeelte van dit bedrag rechtstreeks over naar Tadic ipv Southampton, waardoor de transfersom naar Southampton op 11,4 miljoen uit kwam.

En waar ik bij Tadic nog de meerwaarde zie, zie ik deze niet bij Blind. Helemaal omdat hij als CV wordt gehaald, waarvoor hij snelheid, kopkracht en duelkracht tekort komt. Als CVM vind ik hem (veel) beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:58:
[...]

Eens... daar ligt naar mijn mening op dit moment het pijnpunt. Gisteren kwam Dolberg ook niet uit de verf en maakte hij meer overtredingen dan doelpogingen, een slecht teken. En Huntelaar wordt echt te oud voor de basis. Sowieso vrees ik dat ondanks alle dure versterkingen dat de trainer dit seizoen de bottleneck zal zijn. Gisteravond was er op 20 minuten na niet echt lijn te vinden in de opstelling, het liep voor geen meter. Uiteraard was het een oefenpotje en ontbrak de halve selectie voor aankomend seizoen nog op het veld, maar toch, fraai oogde het allemaal niet.
Ik vind dat Dolberg niet past bij het spel wat Ajax hoopt te spelen. Zijn sterkste momenten 2 seizoenen geleden waren als ie zowat vanaf eigen helft kon gaan lopen met de bal, niet als er een bal vanaf de zijkant kwam. Kunnen we niet eens een bod doen op Luuk de Jong? >:) Zou qua speelstijl echt perfect bij ons passen. Wat dat betreft dus wel jammer dat ie vorig seizoen weer begon te scoren ;)
Napo schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:48:
[...]

prfff, wat een koopclub is Ajax ook :+
Jullie hebben bewezen dat t werkt, dus moeten wij het ook maar eens proberen ;)
Baseman77 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:28:
[...]

Hahaha, maar je hebt wel een punt.

Ik snap het alleen niet meer...ik was er van overtuigd dat Ajax de beursgang teniet wilde gaan doen en/of de Arena volledig eigendom wilde gaan maken, dat men daarom zo weinig geld uitgaf en alles aan het oppotten was. Maar sinds 2016 geeft Ajax ineens het geld met bakken uit. Weliswaar vooralsnog zonder sportief succes, maar de filosofie is volledig gedraaid. Erg opvallend.
Dat kan toch nog steeds? De opbrengsten van Kluivert en Ziyech zijn ruim voldoende om Tadic en Blind tr betalen.
Bij Tadic klopte het bedrag wel degelijk.
Hij kost Ajax ruim 17 miljoen, los van zijn salaris (al is 2 miljoen hiervan afhankelijk van bonussen). Alleen maakt Ajax een gedeelte van dit bedrag rechtstreeks over naar Tadic ipv Southampton, waardoor de transfersom naar Southampton op 11,4 miljoen uit kwam.

En waar ik bij Tadic nog de meerwaarde zie, zie ik deze niet bij Blind. Helemaal omdat hij als CV wordt gehaald, waarvoor hij snelheid, kopkracht en duelkracht tekort komt. Als CVM vind ik hem (veel) beter.
Wie zegt dat ie alleen als CV wordt gehaald?
Dat Ajax niet en Magellan en Blind wil halen kan er ook mee te maken hebben dat ze niet nog meer geld uit willen geven of ruimte wil houden voor de eigen talenten.
Wober en de Ligt achterin, Blind ervoor, Frenkie op de plek van Ziyech en Tadic op 10 kan ook prima.

[ Voor 35% gewijzigd door toolkist op 14-07-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Baseman77 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:28:
Maar sinds 2016 geeft Ajax ineens het geld met bakken uit. Weliswaar vooralsnog zonder sportief succes, maar de filosofie is volledig gedraaid. Erg opvallend.
Volgens mij geven ze nog steeds minder uit dan dat er binnen komt.

En wie weet wordt (of is) de Ligt verkocht en is Blind de opvolger van hem. Dan kost Blind plots een schijntje van de transfersom van de Ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
loekf2 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 09:05:
[...]

Er is natuurlijk nog Johnson (?), Neres en Sierhuis.
Neres staat op rechts, Sierhuis is een spits en Johnson is erg wisselvallig. Daarnaast heb je ook iemand op de bank nodig voor zowel Neres als op links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Cerny is ook bijna terug. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:24

Qu3st

En vergeet Noa Lang niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:32:
De opbrengsten van Kluivert en Ziyech zijn ruim voldoende om Tadic en Blind tr betalen.
Ziyech is (nog) niet verkocht.
En de salarissen van Tadic en Blind liggen vele malen hoger dan die van de rest van de selectie.

Ajax geeft sinds 2016 gemiddeld een 30 miljoen per seizoen uit aan transfers, de seizoenen daarvoor was dit een 10 miljoen per seizoen. Dat verschil is enorm.
Daarbij komen dan nog de kosten voor de zaakwaarnemers en de afschrijvingskosten voor de aankopen, beide kosten stijgen natuurlijk mee met de investeringen en zijn inmiddels flink opgelopen. Evenals de salariskosten. Dit kan Ajax nog steeds relatief eenvoudig betalen, maar men teert wel degelijk in op het vermogen. Ajax dwingt zichzelf daardoor ieder jaar een grote uitgaande transfer te moeten doen, wat vooralsnog wel gelukt is.
Het is echter duidelijk dat Ajax een andere lijn ingezet heeft.
Wie zegt dat ie alleen als CV wordt gehaald?
Ten Hag.
Wober en de Ligt achterin, Blind ervoor, Frenkie op de plek van Ziyech en Tadic op 10 kan ook prima.
Ik vind het prima, dat maakt het namelijk een ideaal team om tegen te counteren. Zet een paar snelle aanvallers erin, zorg voor een degelijke organisatie bij balverlies en een snelle omschakeling bij balbezit en je kunt Ajax in de problemen brengen.
Waarbij spelers als Schöne, Vd Beek, Siem en Sinkgraven niet heel vrolijk zullen worden van hun plekje op de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

Baseman77 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:20:
[...]

[...]

Waarbij spelers als Schöne, Vd Beek, Siem en Sinkgraven niet heel vrolijk zullen worden van hun plekje op de bank.
Mwah Siem is te wisselvallig, en te vaak uit de running. Schöne is het beste vanaf dat weet ie zelf denk ik ook wel. En Van de Beek zou inderdaad zonde zijn! Zou hem lekker op middenveld laten en dan Tadic op de flanken. Sinkgraven mag blij zijn dat ie bij Ajax zit, en als hij wat minuten mee pikt na de misère van afgelopen seizoen.
[...]

Ten Hag.

[...]
Die kerel is niet goed!

[ Voor 10% gewijzigd door Qu3st op 14-07-2018 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Blind? :F
Misschien een idee om Mido ook -al weer- terug te halen voor een paar miljoen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:44
Vind het wel mooi hoor! Blind maakte alles behalve een goeie indruk. Laat staan voor 20 miljoen. Voorin zou een dergelijke aankoop wel zinvol zijn denk ik. Met Dolberg of Huntelaar, ga je geen kampioen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 12:20:
[...]

Ziyech is (nog) niet verkocht.
En de salarissen van Tadic en Blind liggen vele malen hoger dan die van de rest van de selectie.

Ajax geeft sinds 2016 gemiddeld een 30 miljoen per seizoen uit aan transfers, de seizoenen daarvoor was dit een 10 miljoen per seizoen. Dat verschil is enorm.
Daarbij komen dan nog de kosten voor de zaakwaarnemers en de afschrijvingskosten voor de aankopen, beide kosten stijgen natuurlijk mee met de investeringen en zijn inmiddels flink opgelopen. Evenals de salariskosten. Dit kan Ajax nog steeds relatief eenvoudig betalen, maar men teert wel degelijk in op het vermogen. Ajax dwingt zichzelf daardoor ieder jaar een grote uitgaande transfer te moeten doen, wat vooralsnog wel gelukt is.
Het is echter duidelijk dat Ajax een andere lijn ingezet heeft.

[...]

Ten Hag.

[...]

Ik vind het prima, dat maakt het namelijk een ideaal team om tegen te counteren. Zet een paar snelle aanvallers erin, zorg voor een degelijke organisatie bij balverlies en een snelle omschakeling bij balbezit en je kunt Ajax in de problemen brengen.
Volgens mij heeft Ten Hag alleen gezegd dat of Blind of Magellan gehaald wordt en niet beiden. Dat zegt nog niet dat dat dan ook alleen is omdat ie Blind alleen op CV wil zetten.
Vd Beek gaat zn wedstrijden echt wel spelen. Schone is een prima backup, Siem en Sinkgraven hebben bewezen niks toe te voegen.

De grote zak geld op de bank die de afgelopen jaren bij elkaar gespaard is zorgt ervoor dat Ajax helemaal niet gedwongen wordt om elk seizoen een grote verkoop te doen.
Al zou je Blind en Tadic over 4 jaar niet verkopen en zouden ze einde contract transfervrij weggaan, dan nog is er meer dan genoeg geld.

Ja er worden nu risico's genomen met de grote investeringen, maar gezien de financiele situatie bij Ajax zijn dit geen dermate grote risico's dat je bij tegenslag in een situatie komt zoals Feyenoord een aantal jaar geleden en Twente nu.

En wie Ajax ook opstelt, met onze (gewenste) speelstijl zal Ajax altijd vatbaar zijn voor counters tegen. Dat "hoort er nu eenmaal bij" als je naar voren wil spelen met een inschuivende CV en een laatste lijn dichtbij de middencirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Twente heeft blijkbaar pas 12 selectie spelers.
Dus ze hebben echt geen jeugd? Lopen er geen contractloze spelers rond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:21
Baseman77 schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 10:14:
Dus Ajax verkoopt Blind voor 17,5 miljoen en koopt hem 4 jaar later terug voor 16 miljoen wat kan oplopen tot 21 miljoen...de duurste aankoop ooit is een tribuneklant met een 1 jarig contract, dat heeft ManU knap gedaan.
Maar ze zijn niet wanhopig bij Ajax :X
Bedenk er wel even bij dat de transferprijzen in het algemeen tegenwoordig fors hoger liggen dan vier jaar geleden. Bovendien verkoop je voor hetzelfde bedrag dus een jongen van 24 die is 'uitgeleerd' bij Ajax als dat je er één met 4 (3,nogwat in de basis) jaar PL ervaring terug koopt ;)

En met wanhoop heeft het niets te maken. Er is een paar jaar geprobeerd om ervaring terug te halen die binnen het salarishuis past, en het liefst met een lage transfersom, maar we hebben gezien dat dat niet heeft gewerkt. Dat het uitpuilnde geldpakhuis nu een keer wordt gebruikt vind ik alleen maar goed. Je moet alleen opletten dat je nu niet weer in tien jaar terugvalt naar nul eigen vermogen, maar dat kun je wel aan ome Marc overlaten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Aan het aantal reacties kun je wel zien dat het niet leeft en het mooi weer is :)
Zelfs voor groepswedstrijden was afgelopen weekeinde meer animo hier op TW.net.

hehe zit in verkeerde topic :)

[ Voor 11% gewijzigd door MrMonkE op 14-07-2018 16:27 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Cocu haalt het talent van NEC op naar Turkije. Ben ik de enige die dit hypocriet vindt? Coaches klagen met ons over te vroeg vertrekkende talenten maar hebben daar dan zelf schijt aan. Nooit meer een functie in Nederland geven wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die man kraamt echt steeds meer onzin uit. Nu weer dat een extra aanvaller niet nodig is want ze hebben zat opties.

Blij dat Overmars de boel regelt en niet Ten Hag, maar misschien moeten ze hem dat nog vertellen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 20:21
Gonadan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:15:
[...]

Die man kraamt echt steeds meer onzin uit. Nu weer dat een extra aanvaller niet nodig is want ze hebben zat opties.

Blij dat Overmars de boel regelt en niet Ten Hag, maar misschien moeten ze hem dat nog vertellen.
Er zijn toch ook zat aanvallende opties?
Voor linksbuiten heb je Labyad, Bandé en Johnsen, voor de spits Huntelaar, Dolberg en Sierhuis. Voor rechtsbuiten Neres, Lang en eventueel Tadic. Hoeveel opties wil je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jorizzz schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:25:
Er zijn toch ook zat aanvallende opties?
Voor linksbuiten heb je Labyad, Bandé en Johnsen, voor de spits Huntelaar, Dolberg en Sierhuis. Voor rechtsbuiten Neres, Lang en eventueel Tadic. Hoeveel opties wil je hebben?
Bandé dus geblesseerd voor de oplettenden onder ons. Sierhuis, Lang en Johnsen zijn jeugd, leuk om te brengen maar daar kan je nu nog niet op bouwen. Tadic en Lang zijn overigens meer middenvelders.
Huntelaar en Dolberg hebben al aangetoond dat je er niet een heel seizoen op kunt bouwen.

Dus dan moeten Labyad en Neres het gaan doen eventueel met Tadic als je graag je aankoop misbruikt. En dan moeten we nog hopen dat Neres niet nog last minute verkocht wordt.

Nee, het staat gewoon nog niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Tadic mee op trainingskamp in Engeland, mooizo kan die gelijk mee doen.

Kom ik er toch achter dat ze in Birmingham zitten, waar ik woensdag heen vlieg voor zaken tripje :p misschien donderdagavond de oefenwedstrijd mee pikken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Feyenoord met de bus naar huis vanuit Zwitserland. Zou ik ook doen na 2 afgebroken starts en 'technische problemen'. Het lot maar beter niet verder tarten. Ik verwacht dat voor donderdag a.s. bekend wordt dat Clasie gehuurd gaat worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:06:
Cocu haalt het talent van NEC op naar Turkije. Ben ik de enige die dit hypocriet vindt? Coaches klagen met ons over te vroeg vertrekkende talenten maar hebben daar dan zelf schijt aan. Nooit meer een functie in Nederland geven wat mij betreft.
Of je de enige bent weet ik niet, maar ik vind wel dat je je erg druk maakt voor zoiets onbenulligs. En hem dan ook nog willen straffen ervoor? :N 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33
Martinusz schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 22:08:
Tadic mee op trainingskamp in Engeland, mooizo kan die gelijk mee doen.
Ik lees overal dat Tadic pas volgende week aansluit?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ephymerous schreef op zondag 15 juli 2018 @ 09:57:
Ik lees overal dat Tadic pas volgende week aansluit?
Klopt... Schöne is als laatste aangesloten bij de groep voor de trip naar Engeland. Alleen Tadic ontbreekt nog;
De 26 geselecteerde Ajacieden:
Andre Onana
Benjamin van Leer
Kostas Lamprou
Nico Tagliafico
Noussair Mazraoui
Rasmus Kristensen
Matthijs de Ligt
Perr Schuurs
Max Wöber
Daley Sinkgraven
Lasse Schöne
Carel Eiting
Donny van de Beek
Frenkie de Jong
Siem de Jong
Hakim Ziyech
Zakaria Labyad
David Neres
Dennis Johnsen
Klaas Jan Huntelaar
Kasper Dolberg
Mitchel Bakker
Ryan Gravenberch
Jurgen Ekkelenkamp
Noa Lang
Luis Orejuela

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Best verrassend dat PSV Luuk de Jong langer aan zich heeft weten te binden. Schijnt dat ze nu hetzelfde gaan proberen met Jeroen Zoet:
Keeper Jeroen Zoet neemt nog deze week een beslissing over zijn sportieve toekomst, zo is de verwachting. De goalie van PSV is in gesprek met de Eindhovense club om zijn contract te verlengen tot 2020. PSV hoopt in Zwitserland of in de dagen kort na het trainingskamp een dubbelslag te slaan en na Luuk de Jong ook Zoet langer vast te leggen.
https://www.ed.nl/dossier...pt-op-dubbelslag~a559f77b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:26
Gonadan schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 18:51:
[...]

Bandé dus geblesseerd voor de oplettenden onder ons. Sierhuis, Lang en Johnsen zijn jeugd, leuk om te brengen maar daar kan je nu nog niet op bouwen. Tadic en Lang zijn overigens meer middenvelders.
Huntelaar en Dolberg hebben al aangetoond dat je er niet een heel seizoen op kunt bouwen.

Dus dan moeten Labyad en Neres het gaan doen eventueel met Tadic als je graag je aankoop misbruikt. En dan moeten we nog hopen dat Neres niet nog last minute verkocht wordt.

Nee, het staat gewoon nog niet.
Dit jaar kan je Sierhuis langzaam Huntelaar laten opvolgen. Op de vleugels is het wel karig.

Johnsen moet wel het licht rap gaan zien, want die was afgelopen jaar niet best over het algemeen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
Overigens de voorrondes van de Europa en Champions League gaan binnenkort weer beginnen. Hieronder een overzicht met welke teams wanneer spelen:

Europa League

Play-offronde - 23 augustus & 30 augustus
- Feyenoord (?)
- AZ (?)
- Vitesse (?)
- Ajax (?)

Derde kwalificatieronde - 9 augustus & 16 augustus
- Feyenoord
- AZ (?)
- Vitesse (?)
- Ajax (?)

Tweede kwalificatieronde - 26 juli & 2 augustus
- AZ vs UE Engordany / Kairat Almaty
- Vitesse vs Racing Luxemburg / Viitorul Constanța

Champions League

Play-offronde - 21/22 augustus & 28/29 augustus
- PSV
- Ajax (?)

Derde kwalificatieronde - 7/8 augustus & 14 augustus
- Ajax (?)

Tweede kwalificatieronde - 25 juli & 1 augustus
- Ajax vs Sturm Graz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Het zou mooi zijn als alle Nederlandse ploegen de groepsfase bereiken, maar ik zie dat helaas niet gebeuren. Ik verwacht zelfs dat alleen Ajax, Feyenoord en PSV de groepsfase van de EL bereiken.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Is klote dat sommige clubs weer ver mogen reizen voor de kwalificatie wedstrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Curva schreef op maandag 16 juli 2018 @ 12:41:
Het zou mooi zijn als alle Nederlandse ploegen de groepsfase bereiken, maar ik zie dat helaas niet gebeuren. Ik verwacht zelfs dat alleen Ajax, Feyenoord en PSV de groepsfase van de EL bereiken.
Het valt of staat met de loting denk ik. Feyenoord maakt dit seizoen wel kans om met geplaatste status de lotingen in de voorrondes in te gaan en ook in de poulefase behoort tot pot 2 tot de mogelijkheden. Maar andersom kan je ook net tot de ongeplaatste clubs horen en een paar sterke clubs loten.

Volgens mij kunnen Ajax en PSV ook allerlei soorten clubs treffen in de voorrondes, een paar waarbij je dik favoriet bent en een paar waarbij je dik underdog bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
ph4ge schreef op maandag 16 juli 2018 @ 14:19:
[...]

Het valt of staat met de loting denk ik. Feyenoord maakt dit seizoen wel kans om met geplaatste status de lotingen in de voorrondes in te gaan en ook in de poulefase behoort tot pot 2 tot de mogelijkheden. Maar andersom kan je ook net tot de ongeplaatste clubs horen en een paar sterke clubs loten.

Volgens mij kunnen Ajax en PSV ook allerlei soorten clubs treffen in de voorrondes, een paar waarbij je dik favoriet bent en een paar waarbij je dik underdog bent.
Aye het systeem is de afgelopen jaren zo aangepast dat de voorrondes vrij pittig kunnen zijn.
Want de top landen moesten zo nodig elk 4 tickets voor de groepsfase krijgen.

Hopen op wat mazzel bij de loting

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:33
Blind heeft zich gemeld bij het trainingskamp van Ajax. Voor NL begrippen zijn Blind en Tadic echt topaankopen!

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:27
Zeker qua bedrag, of ze wat toevoegen moet nog blijken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
rik86 schreef op maandag 16 juli 2018 @ 19:44:
Zeker qua bedrag, of ze wat toevoegen moet nog blijken ;)
Mits Blind het niveau haalt van zijn laatste seizoen bij Ajax dan is het al goed.

Hoop zelf dat beide wat rust in het elftal brengen en spelers wat kunnen leren en aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st

Qu3st

https://www.ajax.nl/strea...ming-over-daley-blind.htm
En het is officieel! Wat een bedrag, €16 miljoen, wat kan oplopen tot : €20,5 miljoen |:( 8)7 8)7 :? :X
Pagina: 1 ... 8 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.