[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Ja Vitesse is erg goed bezig van wat ik er van mee krijg. Goed om tel ezen dat het tot dusverre slechts 2 huurlingen betreft; al vind ik het wel gaaf die huurlingen, ze geven de eredivisie vaak wel kleur die talentvolle jongens. En er was er eentje die later nog eens aan Ajax verhuurd werd en het daarna niet slecht deed in de Europa League. Dus kom maar door. ;)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:01
Martinusz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:10:
[...]

Koerswijziging?
Zijn er nog opvallende namen vastgelegd?
Ik weet alleen dat ze een verdediger van Ajax hebben overgenomen :+
Ik hoop het. Het is nu vooral wat meer financiële ruimte door goedkope spelers voor goede bedragen te verkopen in combinatie met nieuwe (meer betrokken) eigenaar en Slutski als trainer.

Tja geen niveau Tadic maar 19 jarige Nigeriaanse rechtsbuiten die hem aardig op de brommer doortrekt is opvallend :+ Hadden Feyenoord en Anderlecht ook interesse in.

YouTube: 5. kolo SKUPINY O TITUL 2017/2018 - Bol to Hilary GONG alebo Speedy ...

Thelander is een centrale verdediger met de kop van Beugelsdijk. Max Clark werd gezien als groot talent bij Hull city. Speelt als linksback of centrale verdediger. Een 35 jarige keeper van Chelsea. Oud Portugees international. En voor Matus bero hebben ze het meest uitgetrokken. Type Propper schat ik in.

YouTube: Matus Bero - Goller & Asistler & Çalımlar - Trabzonspor...

Alle posities in iedergeval dubbel bezet :)

[ Voor 20% gewijzigd door Vissert op 06-07-2018 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:00
Martinusz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:40:
[...]

Clasie lijkt mij toch niet verkeerd voor Feyenoord??
Jawel. We hebben scorende middenvelders nodig, niet nog meer dravers of controleurs.

En zoals @Phantasmagoria al aanhaalt: Feyenoord scout bedroevend slecht, het slechtste van alle eredivisie ploegen denk ik. Jorgensen was echt een uitzondering.

Van Geel zoekt het praktisch altijd in oud-spelers van Feyenoord of de eredivisie waar je bakken aan uitgeeft maar die, buiten Berghuis, de transferwaarde op het veld niet verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

D-e-n schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:31:
[...]

Jawel. We hebben scorende middenvelders nodig, niet nog meer dravers of controleurs.

En zoals @Phantasmagoria al aanhaalt: Feyenoord scout bedroevend slecht, het slechtste van alle eredivisie ploegen denk ik. Jorgensen was echt een uitzondering.

Van Geel zoekt het praktisch altijd in oud-spelers van Feyenoord of de eredivisie waar je bakken aan uitgeeft maar die, buiten Berghuis, de transferwaarde op het veld niet verhogen.
Pelle mocht er anders ook zijn. Had niet misstaan bij PSV!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
snmght schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:32:
[...]

Pelle mocht er anders ook zijn. Had niet misstaan bij PSV!
Dat was geen scouting. Dat was de zoon van Koeman die Pelle op vakantie zag ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
Pelle valt toch niet onder scouting, heeft notabene daarvoor al 4 jaar bij AZ gespeeld 8)7

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Martinusz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:45:
Pelle valt toch niet onder scouting, heeft notabene daarvoor al 4 jaar bij AZ gespeeld 8)7
Zo heeft mijn scoutingsapparaat ook nog een pareltje op het oog. Ene Lionel Messi.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMonkE op 06-07-2018 14:28 . Reden: op natuurlijk. ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ze kunnen ook gewoon Football Manager 2018 pakken en daarvan de database doorspitten op zoek naar talentvolle spelers? Dan zijn ze echt niet de 1e club die dat doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Hier nog Ajacieden die morgen naar 1 van de 2 oefenwedstrijden gaan?

Ga zelf naar Hattem, Ajax tegen Steaua Boekarest. Eens zien of ze al een beetje klaar zijn voor de CL voorronde van 25 Juli..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nou valt mee, Twente heeft maar een beetje knaken nodig. :D
https://m.fcupdate.nl/voe...illissement-te-voorkomen/

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:21
Ik snap alleen niet dat ze ondertussen wel spelers halen. Zo was er een speler (Schenk) met grote concurrent Sparta rond en prompt komt FC Twente die even een stuk meer biedt en de speler gaat daar naartoe. Hoe kan een praktisch failliete club toch spelers met meer geld verleiden?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Er blijft om de week weer een verrassing van een paar miljoen bij te komen. Waarom zou je als investeerder*** nu nog geld in deze club pompen als het sowieso 1 groot vraagteken is of die injectie afdoende is.

***investeerder is een groot woord, eerder fan dan wat anders. Gok dat er weinig perspectief is voor de club in deze financiële situatie in de keuken kampioen league

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:52:
[...]

Ik snap alleen niet dat ze ondertussen wel spelers halen. Zo was er een speler (Schenk) met grote concurrent Sparta rond en prompt komt FC Twente die even een stuk meer biedt en de speler gaat daar naartoe. Hoe kan een praktisch failliete club toch spelers met meer geld verleiden?
Bied jij 1 euro, bied ik er 2.
Zo lastig hoeft het dus niet te zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

toolkist schreef op zondag 8 juli 2018 @ 19:40:
Bied jij 1 euro, bied ik er 2.
Zo lastig hoeft het dus niet te zijn ;)
Zo kan je alles wel bagataliseren... maar het feit blijft dat die desbetreffende speler al een akkoord had met Sparta en die komt echt niet voor een appel en een ei spelen. Het feit blijft dat Twente blijkbaar meer biedt dan Sparta en dat is gezien de situatie bij Twente best opmerkelijk.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:00
Hopen maar dat ze die 21 mil niet bij elkaar krijgen. Naar de afvalhoop met die fraudeurs.
Ze hebben er blijkbaar helemaal NIETS van geleerd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:54
Leon Zwiers schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:47:
Hopen maar dat ze die 21 mil niet bij elkaar krijgen. Naar de afvalhoop met die fraudeurs.
Ze hebben er blijkbaar helemaal NIETS van geleerd..
Ze zullen tegen de gemeente zeker verhalen vertellen over hoe onwaarschijnlijk het is dat het geld waarvoor de gemeente garant moet staan nodig is, maar over een paar maanden zal het dan plots nodig zijn.

Hoe ze het uberhaubt durven om aan een gemeente geld te vragen die al moet bezuinigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zondag 8 juli 2018 @ 20:27:
[...]

Zo kan je alles wel bagataliseren... maar het feit blijft dat die desbetreffende speler al een akkoord had met Sparta en die komt echt niet voor een appel en een ei spelen. Het feit blijft dat Twente blijkbaar meer biedt dan Sparta en dat is gezien de situatie bij Twente best opmerkelijk.
Daar is niks bagatelliserend aan. We hebben geen idee wat Sparta bood, dus kunnen ook geen oordeel vellen over dat Twente meer biedt. Stel Sparta biedt 40k en die jongen accepteert dat bij gebrek aan andere concrete aanbiedingen. Dan komt Twente met 45k aanzetten. Dat zijn echt geen absurd hoge bedragen.
Ik heb Twente inmiddels ook graag liever gisteren dan vandaag failliet, maar op basis van halve info of eigenlijk zelfs vermoedens gaan claimen dat ze nog helemaal niks geleerd hebben en gewoon doorgaan is gewoon onnodige stemmingmakerij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

De cijfers zijn ondertussen al uitgelekt via Sparta; de speler in kwestie had een aanbod van 54 duizend per jaar en kreeg het dubbele, 100 duizend per jaar, aangeboden door Twente. Het zijn zeker geen schokkende bedragen maar opvallend is het zeker.

Sowieso is het vreemd dat Twente het dubbele jaarsalaris biedt dan Sparta, maar dat is wellicht ook de kern van alle problemen bij Twente. Hoezo zo’n speler dat salaris bieden terwijl je die speler ook voor de helft van dat salaris kon binnenhalen.

En nogmaals, een Twente met een tekort van 21 miljoen, spelend in de JL, wat een salaris van 100k kan bieden, ik blijf het vreemd vinden. Een normaal bedrijf zou gewoon failliet gaan, laat staan een werknemer aannemen voor 100k per jaar.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Han schreef op maandag 9 juli 2018 @ 04:59:
De cijfers zijn ondertussen al uitgelekt via Sparta; de speler in kwestie had een aanbod van 54 duizend per jaar en kreeg het dubbele, 100 duizend per jaar, aangeboden door Twente. Het zijn zeker geen schokkende bedragen maar opvallend is het zeker.

Sowieso is het vreemd dat Twente het dubbele jaarsalaris biedt dan Sparta, maar dat is wellicht ook de kern van alle problemen bij Twente. Hoezo zo’n speler dat salaris bieden terwijl je die speler ook voor de helft van dat salaris kon binnenhalen.

En nogmaals, een Twente met een tekort van 21 miljoen, spelend in de JL, wat een salaris van 100k kan bieden, ik blijf het vreemd vinden. Een normaal bedrijf zou gewoon failliet gaan, laat staan een werknemer aannemen voor 100k per jaar.
Ze moeten wel want ze kunnen het zich niet veroorloven niet te promoveren.
Ze moeten volgend seizoen in de eredivisie anders gaat de club helemaal kapot denk ik. ;w

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op maandag 9 juli 2018 @ 04:59:

Het zijn blijkbaar nog steeds niet de beste onderhandelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
MrMonkE schreef op maandag 9 juli 2018 @ 07:32:
[...]

Ze moeten wel want ze kunnen het zich niet veroorloven niet te promoveren.
Ze moeten volgend seizoen in de eredivisie anders gaat de club helemaal kapot denk ik. ;w
Hopen dus dat er niet gepromoveerd wordt. Je wil dat gedrag niet belonen tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Via de Rotterdamse haven is Colombiaanse top kwaliteit binnen gekomen. Het heet Sinisterra. Slechts 2 miljoen mocht het kosten. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002

Investig8or

What goes up, could come down

Lekkerboeie86 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:16:
Via de Rotterdamse haven is Colombiaanse top kwaliteit binnen gekomen. Het heet Sinisterra. Slechts 2 miljoen mocht het kosten. Ben benieuwd.
Hoeveel kilogram?

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Altijd te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Lekkerboeie86 schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:16:
Het was ook eigenlijk veel te lang geleden dat we een tropische verrassing in de helicopter hadden zitten.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:08:
Het was ook eigenlijk veel te lang geleden dat we een tropische verrassing in de helicopter hadden zitten.
Hadden ze beter een oud-danseres van de Baja Beach Club kunnen huren... net zo’n tropische verrassing, kost een stuk minder en geeft het zelfde rendement :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ze moeten ook maar een kinderzitje in die helikopter zetten, want Clasie schijnt ook terug te komen naar de Kuip :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:50:
Hadden ze beter een oud-danseres van de Baja Beach Club kunnen huren... net zo’n tropische verrassing, kost een stuk minder en geeft het zelfde rendement :P
Misschien neemt hij wel een Colombiaanse schone mee naar Zuid. :9
Martinusz schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:46:
Ze moeten ook maar een kinderzitje in die helikopter zetten, want Clasie schijnt ook terug te komen naar de Kuip :+
Clasie, Fer, Janmaat, dat zijn de geruchten die we horen, maar net als vorig seizoen komen de meeste aankopen volstrekt onverwachts. Er lekt niet meer zoveel uit het Maasgebouw tegenwoordig, van Sinisterra hebben we ook niks gehoord totdat hij geland was in Rotterdam voor de keuring. Mijn vermoeden is dat het vooral speculatie in de media is en nog niet erg concreet.

Hoewel deze spelers stuk voor stuk aanwinsten zijn voor de Nederlandse top hoop ik toch wel dat er nog een paar spelers met restwaarde in de basis blijven staan. Waarom haal je Ayoub, Tapia en Ambrabat als je vervolgens met Clasie en Fer gaat spelen?

[ Voor 56% gewijzigd door ph4ge op 10-07-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Clasie. 1 van de vele in de rij van Nederlandse spelers waarvan we dachten dat die het wel zou redden in het buitenland. Maar toch te licht bleek te zijn. In dat licht: Mag Klaassen nog blijven bij Everton?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:46:
En Feyenoord wil Leroy Fer terughalen wanneer Tonny Vilhena vertrekt. Van Geel is weer uitermate origineel met namen als Fer, Clasie en Janmaat :o
PWM schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 08:58:
Mag Klaassen nog blijven bij Everton?
Mogen is een groot woord... ze willen graag van hem af maar die is moeilijk te slijten. Everton heeft hem een salaris gegeven die weinig andere clubs hem zouden geven. DIe raken ze aan de straatstenen niet kwijt tenzij Everton zelf gaat meebetalen :)

[ Voor 34% gewijzigd door Han op 10-07-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:01:
En Feyenoord wil Leroy Fer terughalen wanneer Tonny Vilhena vertrekt. Van Geel is weer uitermate origineel met namen als Fer, Clasie en Janmaat :o
Van Geel komt ook regelmatig met verrassingen zoals Jorgenson en Sinisterra die niemand aan zag komen en waar niemand van had gehoord tot een dag voordat ze tekenden. De langdurige geruchten komen zelden uit of pas jaren later. Ik zou hem niet beoordelen op geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:07:
Van Geel komt ook regelmatig met verrassingen zoals Jorgenson en Sinisterra die niemand aan zag komen en waar niemand van had gehoord tot een dag voordat ze tekenden.
Mjah... die Sinisterra is bankvulling en Jorgenson vertoont vergelijkenissen met Dolberg; één goed seizoen, konden beiden voor veel geld weg en daar is voorlopig weinig van over. Met die verstande dat er wellicht bij Dolberg nog enige rek in zit vanwege zijn leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:16:
[...]

Mjah... die Sinisterra is bankvulling en Jorgenson vertoont vergelijkenissen met Dolberg; één goed seizoen, konden beiden voor veel geld weg en daar is voorlopig weinig van over. Met die verstande dat er wellicht bij Dolberg nog enige rek in zit vanwege zijn leeftijd.
Jij kent Sinisterra? En de negatieve hype rond Jorgenson is overdreven. Ik geloof er niks van dat zoals sommigen nu beweren hij nu minder waard zou zijn dan pak-hem-beet Weghorst omdat hij toevallig een jaar vol tegenslagen heeft gekend en een moeizaam WK had.

Los van de nogal voorspelbare mening over spelers van Feyenoord van jou en van mij, punt was dat aankopen van van Geel zelden uitlekken in de media en dat je hem beter niet kan beoordelen op dit soort geruchten zoals je deed. De afgelopen jaren bleken vrijwel alle 'betrouwbare' geruchten over Feyenoord transfers nergens toe te leiden terwijl er ook een aantal verrassingen waren.

[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 10-07-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:52

Shabbaman

Got love?

Han schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:01:
[...]

*ahem*

https://www.vi.nl/nieuws/...zet-vol-in-op-komst-blind
Ten Hag is gecharmeerd van de toegevoegde waarde van Blind, die nog een eenjarig contract heeft bij Manchester United.
Maar goed, de vergelijking met de originaliteit van Van Geel terzijde: Blind is toch veel te goed voor de Eredivisie?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Ik vond Blind bij Ajax anders ook niet veel bijzonders. Zoveel te goed is ie niet, anders kwam ie wel in een andere competitie aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Na Ajax werd hij nog wel een stukje beter, maar er staat inderdaad ook weer niet een hele rij clubs op hem te wachten.
Misschien denkt hij zich makkelijker weer in de kijker te spelen bij Ajax dan bij een Engelse subtopper. Daar heeft hij nogal kans op het Klaassen scenario.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:11:
Ik vond Blind bij Ajax anders ook niet veel bijzonders. Zoveel te goed is ie niet, anders kwam ie wel in een andere competitie aan de bak.
Hij kon in de winter toch nog naar Roma?
Maar we zullen zien, ik denk dat hij precies in de tactiek van Ten Hag past met een doorschuivende CV, en daar echt wel een aanwinst voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:11:
Was in zijn laatste seizoen wel een dragende speler.
Is voor de Eredivisie gewoon een sterke speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
Magallan schijnt definitief van de baan te zijn dus dat zet de deur open om voor Blind te gaan.
Wellicht wachten ze nog op transferinkomsten van Ziyech, al lijkt daar nog niet echt interesse voor te zijn nadat Roma is afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

dutchgio schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:15:
Magallan schijnt definitief van de baan te zijn dus dat zet de deur open om voor Blind te gaan.
Wellicht wachten ze nog op transferinkomsten van Ziyech, al lijkt daar nog niet echt interesse voor te zijn nadat Roma is afgehaakt.
Ik denk niet dat ze hoeven te wachten op centen van Ziyech, dat geld hebben ze wel ergens op de bank liggen :P Daarbij denk ik dat ManU de huid niet duur zal verkopen, dus laten we hopen dat Ajax kan toeslaan.

(al denk ik dat Blind eerder naar een andere PL club zal verhuizen).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
dutchgio schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 09:15:
Ik ben er niet rauwig om dat Magallan niet komt. De verhalen die ik overal las waren niet heel positief. Maar het vreemde eraan was dat ik hem zelf nergens iets over Ajax heb horen zeggen. Het duurde allemaal ook veels te lang, dan sta je al met 1-0 achter..

Blind zal wel goed passen bij de speelwijze van Ten Hag - een doorschuivende CV.

[ Voor 6% gewijzigd door Curva op 11-07-2018 11:09 ]

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Alles wat we daarover gehoord hebben is uit tweede of derde hand. Ik vind het te makkelijk om nu achteraf te gaan zeggen dat hij toch niet zo'n aanwinst zou zijn, maar het traject an sich staat mij niet echt aan.

Boca was op zich akkoord, maar wilde toch graag een vervanger. Nu hebben ze een vervanger gevonden maar besloten om Mágallan toch nog een half jaar te houden voor de zekerheid. Zet daarnaast de geruchten dat hij nog een verbeterd contract heeft getekend en je kunt je afvragen of de Nederlandse media niet gewoon veel te veel op zoek is naar nieuws.
Onder de streep komt het er eigenlijk gewoon op neer dat Ajax een bod gedaan heeft wat niet officieel geaccepteerd is, maar waar men hoop bleef houden omdat er ook geen harde nee was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 11:37:
Alles wat we daarover gehoord hebben is uit tweede of derde hand. Ik vind het te makkelijk om nu achteraf te gaan zeggen dat hij toch niet zo'n aanwinst zou zijn, maar het traject an sich staat mij niet echt aan.

Boca was op zich akkoord, maar wilde toch graag een vervanger. Nu hebben ze een vervanger gevonden maar besloten om Mágallan toch nog een half jaar te houden voor de zekerheid. Zet daarnaast de geruchten dat hij nog een verbeterd contract heeft getekend en je kunt je afvragen of de Nederlandse media niet gewoon veel te veel op zoek is naar nieuws.
Onder de streep komt het er eigenlijk gewoon op neer dat Ajax een bod gedaan heeft wat niet officieel geaccepteerd is, maar waar men hoop bleef houden omdat er ook geen harde nee was.
Ajax heeft zichzelf ook wel heel nadrukkelijk uitgelaten over Magallan, ik vind het niet terecht om daar alleen de media de schuld van te geven. Niet voor niets hoor je bijv. zelden een trainer iets zeggen over transfers totdat het rond is, maar Ten Hag was een paar dagen geleden nog heel uitgesproken. Bij Ajax waren ze er volgens mij van overtuigd dat hij binnen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:20:
[...]

Ajax heeft zichzelf ook wel heel nadrukkelijk uitgelaten over Magallan, ik vind het niet terecht om daar alleen de media de schuld van te geven. Niet voor niets hoor je bijv. zelden een trainer iets zeggen over transfers totdat het rond is, maar Ten Hag was een paar dagen geleden nog heel uitgesproken. Bij Ajax waren ze er volgens mij van overtuigd dat hij binnen was.
Enige wat Ten Hag zei was dat niet EN Magallan EN Blind gehaald zullen worden, meer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:23:
[...]

Enige wat Ten Hag zei was dat niet EN Magallan EN Blind gehaald zullen worden, meer niet :?
Maar zoiets zeg je toch niet over elke speler, maar alleen als je denkt dat er een grote kans is dat een speler komt? Nogal logisch dat de media dat dan oppikken.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 11-07-2018 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:25:
[...]

Maar zoiets zeg je toch niet over elke speler, maar alleen als je denkt dat er een grote kans is dat een speler komt? Nogal logisch dat de media dat dan oppikken.
Uh iedereen wist toch dat ze bezig zijn met Magallan, dat loopt onderhand al 2 maanden ofzo, nieuwste gerucht was dat Blind wellicht zou terugkomen. Dus verslaggever vraagt iets in de richting van wil je ze allebei? Waarop Ten Hag antwoord dat het niet allebei de bedoeling is.
Wat moet hij dan zeggen? "Ik heb geen idee waarover je het hebt, Magallan? nooit van gehoord, willen we die? Blind? Nee zegt me niks" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:20:
Ajax heeft zelf geen officiële berichtgeving over Magallán gedaan, het meeste kwam van VI of kranten als AD of Telegraaf.
VI berichtte initieel dat er interesse zou zijn en dat een delegatie in Argentinië zou zijn. Fox Sports heeft uiteindelijk de voorzitter van Boca geïnterviewd en die vertelde dat een medische keuring was geweest maar dat alles stil ligt omdat Boca eerst een vervanger wil.
De Telegraaf heeft zich voornamelijk bezig gehouden met het kopiëren van geruchten uit de Argentijnse media omdat er eigenlijk geen nieuws is, zoals het verbeterde contract of dat die Mexicaan op het oog zou zijn.
Daarna is voor het eerst informatie uit Ajax gekomen toen ze Overmars geïnterviewd hebben. Die heeft bevestigd dat Boca Magallán vast houdt en dat ze een plan B hebben omdat ze bij Boca wel meer van het beloven zijn maar doen is een tweede.
Nu komt AD met het verhaal dat Magallán gewoon aan de voorbereiding is begonnen en dat Boca hem sowieso niet wil laten gaan.

Er zijn dus maar een paar feiten gebeurd en een enkele keer is iemand van Ajax geïnterviewd. Dat het wel elke week in het nieuws komt kan ik toch echt alleen maar de komkommertijd de schuld van geven. :D
ph4ge schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 12:25:
Allereerst is het de media die de vraag stelt, niet Ten Hag die uit zichzelf dit soort uitspraken online gaat gooien.

Daarnaast, waarom gaan we nu ineens wel serieus nemen wat die man zegt? Dat doen we toch al maanden niet? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:34:
Daarnaast, waarom gaan we nu ineens wel serieus nemen wat die man zegt? Dat doen we toch al maanden niet? ;)
Het zal me verder een worst wezen, ik reageerde alleen maar op de opmerking dat alles wat we gehoord hebben uit tweede of derde hand komt en dat de media te veel opzoek was naar nieuws. Ik vind dat niet eerlijk richting de media aangezien Ajax er zelf ook over sprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:03:
Het zal me verder een worst wezen, ik reageerde alleen maar op de opmerking dat alles wat we gehoord hebben uit tweede of derde hand komt en dat de media te veel opzoek was naar nieuws. Ik vind dat niet eerlijk richting de media aangezien Ajax er zelf ook over sprak.
Dat is juist precies wat er gebeurd is. Ajax heeft zelf niets gepubliceerd, niets op de website, niets op twitter. Ze hebben alleen vragen van de media beantwoord.
Alles wat wij hier horen is dus via de media, dus tweede hand. Of zelfs derde hand, als het overgenomen is van media uit Zuid-Amerika.
Waarom is die opmerking dan oneerlijk? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:18:
[...]

Dat is juist precies wat er gebeurd is. Ajax heeft zelf niets gepubliceerd, niets op de website, niets op twitter. Ze hebben alleen vragen van de media beantwoord.
Alles wat wij hier horen is dus via de media, dus tweede hand. Of zelfs derde hand, als het overgenomen is van media uit Zuid-Amerika.
Waarom is die opmerking dan oneerlijk? :D
Ik wilde er geen woorden aan vuil maken, maar toch: Ik heb geen direct lijntje met Ajax, alles wat ik hoor van Ajax komt per definitie uit de media en dus uit de tweede hand. Ik zie Ajax wel reageren en dat brengt de media bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dus omdat Ajax netjes antwoord geeft op de vragen van journalisten die er vervolgens over schrijven, heb jij ineens het idee dat Ajax zich er heel nadrukkelijk over uitliet?
Tja, kan gebeuren. Maar als je niet zoveel affiniteit met een onderwerp hebt hoef je er ook niet op te reageren. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Foutje

[ Voor 93% gewijzigd door PWM op 11-07-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:16
Zo. Heb een kaart gekocht voor de Johan Cruyff schaal. Jammer dat het zo'n combikaart is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
polopolo150 schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:46:
Zo. Heb een kaart gekocht voor de Johan Cruyff schaal. Jammer dat het zo'n combikaart is :(
Dat doe je toch ook niet voor de lol :P wordt je gechanteerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:16
Martinusz schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 21:53:
[...]

Dat doe je toch ook niet voor de lol :P wordt je gechanteerd :+
Naja. Als ik met de trein kon gaan vond ik het minder erg maar die is al uitverkocht. Dus nu met de bus :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Gonadan schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 16:37:
Dus omdat Ajax netjes antwoord geeft op de vragen van journalisten die er vervolgens over schrijven, heb jij ineens het idee dat Ajax zich er heel nadrukkelijk over uitliet?
Tja, kan gebeuren. Maar als je niet zoveel affiniteit met een onderwerp hebt hoef je er ook niet op te reageren. ;)
Ik heb affiniteit met het onderwerp media, en het is gewoon oneerlijk om ze te bashen omdat Ajax zelf het vuurtje op zat te steken. Als je dat niet wil, dan moet je net zoals de meeste andere clubs niet reageren op geruchten, zo moeilijk en vreemd is dat niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Gonadan op 12-07-2018 08:31 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

offtopic:
Laat ook maar, gaat toch nergens over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 18:39

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 07:05:
[...]

Ik heb affiniteit met het onderwerp media, en het is gewoon oneerlijk om ze te bashen omdat Ajax zelf het vuurtje op zat te steken. Als je dat niet wil, dan moet je net zoals de meeste andere clubs niet reageren op geruchten, zo moeilijk en vreemd is dat niet hoor.
Contradictio in terminis?
het is gewoon oneerlijk om ze te bashen omdat Ajax zelf het vuurtje op zat te steken
gevolgd door:
Als je dat niet wil, dan moet je net zoals de meeste andere clubs niet reageren op geruchten
Dat is nogal een omgekeerd kip-ei verhaal. De media verzint die geruchten, niet Ajax.
Dus de media mag, like always, terecht gebashed worden. Er is daar maar 1 ding wat telt en dat is views. Hoe die gehaald worden is niet interessant. In elk geval in dit deelgebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

toolkist schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 20:21:
Maar we zullen zien, ik denk dat hij precies in de tactiek van Ten Hag past met een doorschuivende CV, en daar echt wel een aanwinst voor is.
Dus Ajax wil eerst de pure mandekker Magallán (niet snel en heeft moeite om met ruimte in zijn rug te spelen, daarom een opvallende keuze van Ajax, verdedigend is hij wel uitstekend), maar gaat nu voor de voetballende Blind? Wel lekker duidelijk en logisch...

Verder ben ik heel benieuwd naar de speelwijze van Ajax.
Ik vind Blind veel beter als VCM, maar Ten Hag ziet hem vooral als LCV. Wie gaat dan op het middenveld zorgen voor de omschakeling bij balverlies en draagt zorg voor de balans? Daarbij is Blind geen slechte doorschuivende LCV, maar hij is dermate traag dat vooruit verdedigen risicovol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Blind.. dat was toch het lachertje van het Nederlands elftal die mee mocht doen van pappie....

Hoe de beeldvorming kan keren, de waarheid zal wel in het midden liggen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Baseman77 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:17:
[...]
Ik vind Blind veel beter als VCM, maar Ten Hag ziet hem vooral als LCV. Wie gaat dan op het middenveld zorgen voor de omschakeling bij balverlies en draagt zorg voor de balans? Daarbij is Blind geen slechte doorschuivende LCV, maar hij is dermate traag dat vooruit verdedigen risicovol is.
Ik ben het niet vaak met je eens, maar met dit verhaal moet ik je gelijk geven :+
Als Frenkie de Jong blijft en niet verkast, denk ik dat hij op de #6 positie komt te staan.

Vorig jaar heeft Ten Hag veel wisselingen doorgevoerd in de tactiek en poppetjes op de plekken. Ik hoop dat hij dit jaar wat meer vastigheid brengt. Laat een elftal een paar wedstrijd staan en verander niet elke keer van tactiek.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Typhone schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 08:58:
Dat is nogal een omgekeerd kip-ei verhaal. De media verzint die geruchten, niet Ajax.
Dus de media mag, like always, terecht gebashed worden. Er is daar maar 1 ding wat telt en dat is views. Hoe die gehaald worden is niet interessant. In elk geval in dit deelgebied.
Maar de media verzint het niet, oa Ten Hag ging er uitgebreid op in. Ja, dan krijg je dat er steeds meer verhalen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:07
Ankona schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:27:
Blind.. dat was toch het lachertje van het Nederlands elftal die mee mocht doen van pappie....
Net als De Ligt in het begin het lachertje was?
Beiden zijn nu prima op hun plek in het NL elftal imo.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 18:39

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:54:
[...]

Maar de media verzint het niet, oa Ten Hag ging er uitgebreid op in. Ja, dan krijg je dat er steeds meer verhalen komen.
Als hij er op ingaat dan komt het toch ergens vandaan? Anders zou zijn als Ten Hag de media benadert met een persconferentie.

@hierboven

Daley Blind was prima in zijn laatste 2 jaren bij Ajax. De Ligt was ook het lachertje van het NL voetbal.
Zal allemaal wel meevallen. Ben erg benieuwd wat de kale leider nu hij vanaf het begin de touwtjes in handen allemaal gaat laten zien en of het wat meer 'sense' maakt dan hetgeen we afgelopen half jaar voorgeschoteld kregen.

[ Voor 32% gewijzigd door Typhone op 12-07-2018 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dus Ajax wil eerst de pure mandekker Magallán (niet snel en heeft moeite om met ruimte in zijn rug te spelen, daarom een opvallende keuze van Ajax, verdedigend is hij wel uitstekend), maar gaat nu voor de voetballende Blind? Wel lekker duidelijk en logisch...
Dat is allemaal onderdeel van een vooropgezet plan.
offtopic:
nee daar geloof ik zelf ook geen reet van. :')
Blind kan in mijn optiek beide, maar inderdaad liever op het middenveld, zeker als de verdedigers niet verkocht worden. Frenkie is dermate vaak stuk dat je daar wel een tweede man kunt gebruiken. Daarnaast speelt niemand alle wedstrijden, dus is het fijn als je een speler hebt die meerdere posities kan invullen.

De basis ben ik ook erg benieuwd naar, inderdaad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Typhone schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 09:59:
Als hij er op ingaat dan komt het toch ergens vandaan? Anders zou zijn als Ten Hag de media benadert met een persconferentie.
Mij ben je kwijt, je kan niet claimen dat de media maar wat verzint terwijl het gewoon uitgebreid erkent is. Als je er geen media aandacht voor wil dan moet je het uit de weg gaan, dat is alles wat ik zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Het is in dit topic ook komkommertijd? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:27:
Stilte voor de storm... wanneer het WK is afgelopen dan gaat de transfermolen weer in volle toeren draaien en gaat het ook uiteindelijk de eredivsie raken :)

Tot die tijd blijven we gewoon discusseren over het feit of 'journalisten' wel of geen nieuws verzinnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik durf alvast een voorspelling voor het seizoen te doen.

Feyenoord gaat weer 3e/4e worden en pakken compleet niet door na het goede seizoen 2 jaar geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:39:
Ik durf alvast een voorspelling voor het seizoen te doen.

Feyenoord gaat weer 3e/4e worden en pakken compleet niet door na het goede seizoen 2 jaar geleden
Ambitieus...

Maar in de huidige gekke tijd durf ik voor 31 augustus geen voorspellingen te doen

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 12-07-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
Martinusz schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:27:
Misschien moeten we het eens over het nieuwe station van Feyenoord hebben. Volgens geruchten gaat de rekening nu aardig richting de 500 miljoen:

http://www.stadionopzuid....ver-kosten-nieuw-stadion/

Terwijl ze er qua begroting niet veel mee opschieten.. +20 miljoen extra per jaar ? Stadion met stijgende bouwkosten zal toch terugverdiend moeten worden....

Of misschien over de transfer van Ronaldo. 100 miljoen voor een speler over de top, en dan nog 10+ miljoen voor Jorge Mendes. 500K per week. Juve moet wel erg wanhopig zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door loekf2 op 12-07-2018 11:26 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 17:26
loekf2 schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 11:24:
[...]

Misschien moeten we het eens over het nieuwe station van Feyenoord hebben. Volgens geruchten gaat de rekening nu aardig richting de 500 miljoen:

http://www.stadionopzuid....ver-kosten-nieuw-stadion/
Dat is nondedju een duur station :9 :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Een half miljard, dat is nogal wat ja :) en dan nog maar zien of het stadion vol komt te zitten met de extra capaciteit :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23

St@m

@ Your Service

Ik denk dat PSV de concurrentie aangaat met Utrecht en Vitesse om plek 4/5. Feyenoord en Ajax zullen strijden om kampioenschap en AZ wordt makkelijk derde.

Zoiets was het toch? :+

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:39:
Zo zie je maar; geluk overkomt je... dat kun je niet afdwingen, laat staan continueren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Han schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:47:
[...]

Zo zie je maar; geluk overkomt je... dat kun je niet afdwingen, laat staan continueren :P
Oh, dat seizoen was prima afgedwongen. Maar in plaats van dat men doorpakt, blijft men aanmodderen met een ongeschikte trainer, en een TD die me steeds meer gaat tegenvallen. Zijn aankopen zijn niet echt sterk.

Maar laten we het over de Eindhovenaars hebben. Die hebben hun halve selectie straks vast ingeleverd + trainer en TD. Lekker opnieuw beginnen!

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 12-07-2018 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:25:
[...]
Maar laten we het over de Eindhovenaars hebben. Die hebben hun halve selectie straks vast ingeleverd + trainer en TD. Lekker opnieuw beginnen!
Dachten we dat vorig jaar ook niet? :o (naja zonder trainer wissel enzo)
PSV is en blijft (sinds 1980 ofzo) gewoon de nummer 1 kampioenskandidaat, ze hebben niet voor niets sinds die periode de meeste kampioenschappen op hun naam staan.
Ajax pakt de andere meestal en zo nu en dan heb je een eendagsvlieg zoals Feyenoord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Feyenoord, Az, PSV en misschien Utrecht en Vitesse zullen moeten strijden voor de plekken 2, 3 etc. Met de selectie en bankrekening die Ajax heeft is alles minder dan een kampioenschap voor hun ver onder de maat.

Kortom, in alle eerlijkheid moet een tweede of derde plek voor Feyenoord en PSV gewoon als prima prestatie worden ervaren. (En niets is er natuurlijk mis met proberen die neuzen toch af te laten gaan :D )

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ankona schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:30:
(En niets is er natuurlijk mis met proberen die neuzen toch af te laten gaan :D )
Dat doen ze gelukkig meestal helemaal zelf :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
[...]

Oh, dat seizoen was prima afgedwongen. Maar in plaats van dat men doorpakt, blijft men aanmodderen met een ongeschikte trainer, en een TD die me steeds meer gaat tegenvallen. Zijn aankopen zijn niet echt sterk.

Haha zo ging het bij Ajax ook. Hij kon goed verkopen, maar kopen was ook niet echt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Blind inschuiven met De Ligt als mandekker, of De Ligt inschuiven met Magellan als mandekker. En Frenkie op 6.
Ik zou voor de lastigere wedstrijden best een verdedigend sterkere VCM willen hebben, maar snap ook wel dat je moeilijk een goede speler kunt halen die vervolgens lang niet altijd speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Laatst online: 16:59
Ankona schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:30:
Feyenoord, Az, PSV en misschien Utrecht en Vitesse zullen moeten strijden voor de plekken 2, 3 etc. Met de selectie en bankrekening die Ajax heeft is alles minder dan een kampioenschap voor hun ver onder de maat.

Kortom, in alle eerlijkheid moet een tweede of derde plek voor Feyenoord en PSV gewoon als prima prestatie worden ervaren. (En niets is er natuurlijk mis met proberen die neuzen toch af te laten gaan :D )
Ik zie Vitesse wel aanhaken voor 2/3, zeker gezien hun transfers en onze vriend Slutski

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 10:35:
Stilte voor de storm... wanneer het WK is afgelopen dan gaat de transfermolen weer in volle toeren draaien en gaat het ook uiteindelijk de eredivsie raken :)
Ik kan niet wachten, ook niet tot die markt gesloten is. De kaarten lijken voor Ajax nu eens op orde te raken, maar die kunnen zomaar gehusseld worden in augustus. Ik zit pas in september rustig ben ik bang. ;)
Tot die tijd blijven we gewoon discusseren over het feit of 'journalisten' wel of geen nieuws verzinnen :P
Volgens mij begon het ergens toen ik zei dat de media te veel zocht naar nieuws, niet eens iets met verzinnen. Maar als je Boca gaat bellen omdat je een transfer waarover je op basis van een VI artikel hebt gehoord wel wat lang vindt duren dan ben je aardig op zoek volgens mij.

Van de week las ik zelfs een verhaal dat Modric vroeger graag naar Ajax had gewild, want dat had Didulica gezegd. Dan heb je écht niets te schrijven. :D

offtopic:
Maar ook dat zal wel de schuld van Ajax zijn. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:12:
[...]

Ik kan niet wachten, ook niet tot die markt gesloten is. De kaarten lijken voor Ajax nu eens op orde te raken, maar die kunnen zomaar gehusseld worden in augustus. Ik zit pas in september rustig ben ik bang. ;)

[...]

Volgens mij begon het ergens toen ik zei dat de media te veel zocht naar nieuws, niet eens iets met verzinnen. Maar als je Boca gaat bellen omdat je een transfer waarover je op basis van een VI artikel hebt gehoord wel wat lang vindt duren dan ben je aardig op zoek volgens mij.

Van de week las ik zelfs een verhaal dat Modric vroeger graag naar Ajax had gewild, want dat had Didulica gezegd. Dan heb je écht niets te schrijven. :D

offtopic:
Maar ook dat zal wel de schuld van Ajax zijn. :+
Messi had dat ook eens gezegd :+ mooi kunnen ze beide straks lekker afbouwen bij ajax <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 14:47:
[...]

Blind inschuiven met De Ligt als mandekker, of De Ligt inschuiven met Magellan als mandekker. En Frenkie op 6.
Ik zou voor de lastigere wedstrijden best een verdedigend sterkere VCM willen hebben, maar snap ook wel dat je moeilijk een goede speler kunt halen die vervolgens lang niet altijd speelt.
In die situaties schuif je blind door naar het middenveld en zet je Wober ofzo in de verdediging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
Deadsy schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 17:10:
[...]

In die situaties schuif je blind door naar het middenveld en zet je Wober ofzo in de verdediging.
Dat denk ik ook. Bij minder weerstand speel je 4-3-3 met de punt naar voren, 3-4-3 als je de bal hebt, met Blind als inschuivende verdediger. In die situatie heb je plek voor Frenkie, vd BeeK én Tadic op het middenveld. Met meer weerstand speel je 4-3-3 met twee echte centrale verdedigers en de punt op het middenveld naar achter (Blind). In die situatie zal er dan alleen één van de aanvallende(re) middenvelders moeten sneuvelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Zeg toch al langer dat v Geel geen netwerk heeft.

Zal straks wel weer met een oud Feyenoorder (wat niet altijd slecht hoeft te zijn) of met een speler uit Nederland aankomen.

Dit is juist het moment dat je creatief moet scouten, moet doorpakken en niet met spelers zoals Boetius aan moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 15:12:
[...]

Ach na 8 of 9 augustus valt Engeland in ieder geval al af qua bestemming aangezien de Premier League dan begint en ze daar afgesproken hebben dat ze daarna geen spelers meer mogen halen. Grootste bron van geld is dan dus in ieder geval weggevallen, al kan het natuurlijk prima nog zijn dat ze voor die datum bergen geld uitgeven en de teams uit andere competities daarna eens rustig gaan kijken wie ze willen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
https://www.telegraaf.nl/...4/financiele-klapper-ajax

Nog steeds peanuts vergeleken met Buitenland, maar niet slecht geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 20:47:
[...]

Zeg toch al langer dat v Geel geen netwerk heeft.

Zal straks wel weer met een oud Feyenoorder (wat niet altijd slecht hoeft te zijn) of met een speler uit Nederland aankomen.

Dit is juist het moment dat je creatief moet scouten, moet doorpakken en niet met spelers zoals Boetius aan moet komen.
Feyenoord heeft deze zomer 1 speler gekocht en dat is Sinisterra, geen oud-Feyenoorder noch een speler uit NL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De uitzondering op de regel? ;)
Met de redelijk sterke geruchten mbt Janmaat en Clasie, en de ervaringen van vorig jaar, heeft ie toch best een punt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:43:
De uitzondering op de regel? ;)
Met de redelijk sterke geruchten mbt Janmaat en Clasie, en de ervaringen van vorig jaar, heeft ie toch best een punt
Geruchten zou ik niet teveel waarde aan hechten, hoewel van Geel heeft bevestigd met Clasie bezig te zijn. De meeste transfers bij Feyenoord komen tegenwoordig uit het niets en er zitten best weleens verrassingen tussen. Jorgenson had in Rotterdam ook niemand van gehoord totdat hij gekeurd werd.

Als we de geruchten van de afgelopen jaren zouden zijn uitgekomen dan zag de selectie er compleet anders uit. Ik denk eigenlijk dat er niet veel gaat gebeuren bij Feyenoord deze zomer, maar de blaadjes moeten wel vol natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 13-07-2018 09:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Halve selectie?
Wie heb ik allemaal gemist dan?

Bij mijn weten zijn alleen Brenet en De Wijs verkocht, zijn Paal en Lammers verhuurd en is de huur van Van Ginkel afgelopen.
De nieuwe aanwinsten zijn Romero (werd al een half jaar gehuurd), Dumfries, Angelino, Viergever en Unnerstall (die meteen weer wordt verhuurd aan VVV).

Oftewel, de verdediging is er sterker op geworden en PSV zoekt vooral nog een middenvelder als vervanger van Van Ginkel (waarbij Gutiérrez de belangrijkste kandidaat is, zou ook echt een topaankoop zijn).
De Jong blijft waarschijnlijk, Pereiro is afwachten, Zoet en Arias willen weg waarbij de vervanger voor Arias al is aangetrokken met Dumfries. Dus er is weinig aan de hand eigenlijk.

En inderdaad, als je de beelden en interviews ziet bij PSV dan is men begonnen met een nieuwe staf en die frisse wind bevalt vooralsnog iedereen uitstekend. Zeker lekker dus.
De resultaten gaan vanzelfsprekend bepalend zijn, maar so far so good d:)b
ph4ge schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:38:
Feyenoord heeft deze zomer 1 speler gekocht en dat is Sinisterra, geen oud-Feyenoorder noch een speler uit NL...
Ayoub alweer vergeten?
En waar komt die vandaan? ;)

Maar dat Van Geel graag shopt in Nederland moge al lang en breed bekend zijn, zoals hij ook graag oud-spelers in het buitenland benadert.

Kijk naar de spelers die vorig jaar aangetrokken zijn: Berghuis (werd seizoen daarvoor gehuurd), Haps, St. Juste, Amrabat, Larsson, Van Persie, Boetius en Diks (huur). Alleen maar spelers uit de Eredivisie of met een verleden bij de Eredivisie/Feyenoord.
In 2016/2017 werden de volgende spelers gehaald: Jorgensen en Jones (Berghuis werd gehuurd), waarvan Jones een verleden bij de Eredivisie heeft.
In 2015/216 werden de volgende spelers gehaald: Vejinovic, Botteghin, Gustafson, Tapia, Kramer, Hansson, Elia, Kuyt, Kazim en Vd Heijden.

In die 3 seizoenen zijn dus 19 spelers aangetrokken (aankoop en huur), waarvan slechts 4 spelers geen verleden hadden bij de Eredivisie en/of Feyenoord. Die verhouding (80/20) is typisch Van Geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
Martinusz schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 08:31:
https://www.telegraaf.nl/...4/financiele-klapper-ajax

Nog steeds peanuts vergeleken met Buitenland, maar niet slecht geregeld :)
Schijnbaar loopt de verkoop van shirts e.d. lekker dat het contract open wordt gebroken.

Blijf het altijd grappig dat er in de sport over kledingsponsors wordt gesproken. Weinig sponsoring en in feite gewoon een licentiecontract voor de shirtverkoop. Bijna iedere amateurclub heeft een zogenaamde kledingsponsor, maar in feite krijgt de club gewoon een fee voor het feit dat alle leden een tenue van merk x dienen aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Baseman77 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 09:49:
Ayoub alweer vergeten?
En waar komt die vandaan? ;)
Die is toch niet gekocht? Ik vind het een beetje makkelijk om halverwege juli conclusies te trekken over Van Geel zn aankoopbeleid, nota bene vlak nadat hij iets gedaan heeft wat haaks staat op die conclusies.

Los daarvan snappen we allemaal dat je met een klein budget nou eenmaal meer aangewezen bent op spelers die een niet-financiële voorkeur voor Feyenoord hebben. Een speler van de categorie Clasie is financieel alleen maar haalbaar als hij met niet-financiële argumenten te overtuigen is, dat is niet typisch van Geel dat is typisch de positie van Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:02:
[...]
Die is toch niet gekocht? Ik vind het een beetje makkelijk om halverwege juli conclusies te trekken over Van Geel zn aankoopbeleid, nota bene vlak nadat hij iets gedaan heeft wat haaks staat op die conclusies.

Los daarvan snappen we allemaal dat je met een klein budget nou eenmaal meer aangewezen bent op spelers die een niet-financiële voorkeur voor Feyenoord hebben. Een speler van de categorie Clasie is financieel alleen maar haalbaar als hij met niet-financiële argumenten te overtuigen is, dat is niet typisch van Geel dat is typisch de positie van Feyenoord.
Mag je makkelijk vinden, gezien de vorige jaren is het niet heel vreemd.
Als je als club zo weinig uit te geven hebt, dan zou ik toch eens heel hard na gaan denken of het huren (met ongetwijfeld een huursom en/of salaris) wel zo'n strak plan is voor een speler met een prima historie bij Feyenoord, maar een toch niet bepaald bijzonder seizoen bij Club Brugge (weinig hele wedstrijden, nagenoeg niks gespeeld in de playoffs). En of het dan zo heel slim is om El Ahmadi dan gratis te laten lopen, terwijl je dus eigenlijk geen fatsoenlijk bedrag uit kan geven aan een gelijkwaardige opvolger?

Siem de Jong terughalen leek bij ons ook een prima plan, die heeft uiteindelijk ook precies niks gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Misschien is het feit dat ze El Ahmadi zo makkelijk laten gaan ook wel een reden dat andere spelers graag naar Feyenoord komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
toolkist schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:11:
Mag je makkelijk vinden, gezien de vorige jaren is het niet heel vreemd.
Als je als club zo weinig uit te geven hebt, dan zou ik toch eens heel hard na gaan denken of het huren (met ongetwijfeld een huursom en/of salaris) wel zo'n strak plan is voor een speler met een prima historie bij Feyenoord, maar een toch niet bepaald bijzonder seizoen bij Club Brugge (weinig hele wedstrijden, nagenoeg niks gespeeld in de playoffs).
Dat is een ander verhaal. Ik ben ook geen fan van huren, zeker niet omdat we al zat potentiële vervangers van El Ahmadi in huis hebben. Hoeveel verdedigende middenvelders heb je nodig? Vilhena, Ayoub, Ambrabat, Tapia, etc etc zou zat moeten zijn. We zullen het op 1 september wel zien wat Van Geel heeft uitgespookt en dan vorm ik mn conclusie, misschien staan 3 van de 4 namen die ik noem op het punt om te vertrekken.
toolkist schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 10:11:
En of het dan zo heel slim is om El Ahmadi dan gratis te laten lopen, terwijl je dus eigenlijk geen fatsoenlijk bedrag uit kan geven aan een gelijkwaardige opvolger?
Volgens mij was hij niet helemaal gratis, maar ik ga er vanuit dat hij nooit bij Feyenoord had gespeeld als dit soort afspraken niet gemaakt waren. Op zijn leeftijd met een 1 jarig contract heeft het ook geen zin om het onderste uit de kan te halen, het is ook goed naar andere spelers in die positie dat ze zien dat Feyenoord ze netjes behandeld.

[ Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 13-07-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Maar toch wel aangetrokken als nieuwe speler?
Ik vind het een beetje makkelijk om halverwege juli conclusies te trekken over Van Geel zn aankoopbeleid
Euhm, mijn uitleg over Van Geel zijn eerdere jaren bij Feyenoord gemist?
Je weet dat dit niet het 1e seizoen van Van Geel is in Nederland? Ik zeg niet voor niets dat de 80/20 verhouding typisch is voor Van Geel, dat liet hij zien bij Willem II, AZ, Ajax en nu Feyenoord.

Maar als jij liever die ene tropische verrassing als standaard ziet, dan vind ik dat prima. Hou jezelf vooral voor de gek en negeer compleet het duidelijke verleden :X
Los daarvan snappen we allemaal dat je met een klein budget
Klein budget?
Feyenoord had begin vorig seizoen een 27 miljoen (!) gespendeerd, het is maar wat je klein noemt.

Ik heb overigens een mening over de aankopen van Van Geel, maar die heb ik nog niet uitgesproken in deze discussie. Ik vraag me daarom af waarom je zo in de verdediging schiet, terwijl ik vooral feiten benoem.
Pagina: 1 ... 7 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.