Die mochten daar toch pas weer in spelen vanaf de 3e klasse?Martinusz schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 09:18:
RBC taferelen, voetballen in de 5de klasse in een stadion(en dat is dan maar een stadion voor 5.000 man)
Zover ik weet hebben ze er gewoon altijd in gespeeld, of misschien eerste jaar niet (5de klasse).Joster schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:31:
[...]
Die mochten daar toch pas weer in spelen vanaf de 3e klasse?
In ieder geval dachten ze wel even van 5de klasse terug omhoog te klimmen, zitten alweer tijdje in 3de klasse geloof ik en komen nog niet verder.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Gaan ze nu ook de prijzen voor de kaartjes verdubbelen en dat je dan moet afdingen om alsnog te hoog uit te komen? Wel jammer dat de KNVB met deze boevenbende in zee gaat.
Als ik ooit weer een keuken koop is het eerste wat ik doe een zwarte lijst met Mandemakers zaken maken
En de bronzen stier enzo? Wordt dat nu de Bronzen wasbak? De kampioensschaal is vanaf komend seizoen ook vaatwas bestendig?
Het eerste jaar sowieso niet als ik naar dit artikel kijk:Martinusz schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:16:
[...]
Zover ik weet hebben ze er gewoon altijd in gespeeld, of misschien eerste jaar niet (5de klasse).
In ieder geval dachten ze wel even van 5de klasse terug omhoog te klimmen, zitten alweer tijdje in 3de klasse geloof ik en komen nog niet verder.
https://www.vi.nl/nieuws/...mag-stadion-niet-meer-in#
Volgens mij vanaf de 4e klasse dus alweer wel, waarna ze een tijdje later tegen een huurachterstand aan liepen.
Wel zijn er wat tegenstrijdige berichten te vinden hoe het allemaal precies gegaan is:
https://www.nu.nl/roosend...n-definitief-vaarwel.html
Maar volgens mij spelen ze er idd nog gewoon in.. Grappig is wel dat ik al die amateur verenigingen die genoemd worden (omdat RBC daar trainde of speelde) ken omdat ikzelf ook in de 4e en 5e klasse gevoetbald heb in die regio
Voor de fans zal het toch ook wel een redding zijn. Het is toch voortbouwen op de 'oude' club of einde verhaal.Deadsy schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:21:
[...]
Niet gRas Bal Twente?
Bij een dergelijke optie houd Twente eigenlijk op te bestaan en het zou alleen een uitkomst zijn voor de gemeente.
Wat zou dan gebeuren wanneer gRas Bal Twente, Red Bull Salzburg en Rasen Ball Leipzig in de CL uitkomen?
Eindelijk eens de UEFA die ingrijpt?
Daarbij dan ook nog de middelen om terug naar de Nederlandse top te komen, waar je anders ophoudt te bestaan.
Ze hebben dat al ontweken door alsnog de daadwerkelijke eigenaar bij een ander neer te leggen, hoewel ze allemaal het Red Bull beleid volgen.
Ze spelen er nu in ieder geval alweer een tijdje in, laatst grappig artikel over een ‘harde’ kern die nog steeds naar het stadion gaat met vuurwerk e.d. Niet voor de voetbal, maar anders hebben ze toch niks te doenJoster schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 07:53:
[...]
Het eerste jaar sowieso niet als ik naar dit artikel kijk:
https://www.vi.nl/nieuws/...mag-stadion-niet-meer-in#
Volgens mij vanaf de 4e klasse dus alweer wel, waarna ze een tijdje later tegen een huurachterstand aan liepen.
Wel zijn er wat tegenstrijdige berichten te vinden hoe het allemaal precies gegaan is:
https://www.nu.nl/roosend...n-definitief-vaarwel.html
Maar volgens mij spelen ze er idd nog gewoon in.. Grappig is wel dat ik al die amateur verenigingen die genoemd worden (omdat RBC daar trainde of speelde) ken omdat ikzelf ook in de 4e en 5e klasse gevoetbald heb in die regio

Vroeger had RBC echt een goede jeugdopleiding, alleen het sportpark was bedroevend

Maandag transferdag;
Enkele sterke geruchten:
• Ziyech voor 30 miljoen naar Roma
• Daley Blind terug naar Ajax
Enkele sterke geruchten:
• Ziyech voor 30 miljoen naar Roma
• Daley Blind terug naar Ajax
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Graag!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dan heeft Ajax toch een goede transferwindow, mocht het hier dan bij blijven. Dan heb je in elke linie een ervaren kracht. (Huntelaar, Tadic & Blind).
Hopelijk blijft de rest dan ook gewoon in Amsterdam.
Hopelijk blijft de rest dan ook gewoon in Amsterdam.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Als Ajax en Tadic en Blind weet aan trekken deze zomer dan maakt het de kans groter dat anderen zullen blijven. Als er naast Ziyech nu niemand meer vertrekt, lees: de Ligt en de Jong blijven ook, dan staat er een mooi elftal voor aankomend seizoen
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Toch ook wel een duidelijk signaal om de selectie naar een hoger niveau te tillen, en op tijd ook.
Blind verdient 4 miljoen Pond per jaar bij ManU, als Ajax daadwerkelijk serieuze interesse in hem heeft dan willen ze wel heel graag van hun geld af...
Los hiervan is Blind als verdedigende middenvelder een prima speler. Al vind ik hem niet goed genoeg voor dat extreme salaris (voor Nederlandse begrippen), dan is Tadic toch echt een klasse beter.
Los hiervan is Blind als verdedigende middenvelder een prima speler. Al vind ik hem niet goed genoeg voor dat extreme salaris (voor Nederlandse begrippen), dan is Tadic toch echt een klasse beter.
Voor Eredivisie begrippen staat Blind wel ver bovenaan natuurlijk, ik denk ook niet dat ze 4 miljoen per jaar salaris zullen gaan betalen. Als het allemaal doorgaat is dat waarschijnlijk ook door beetje goodwill van Blind zelf, kan mij niet voorstellen dat Blind tegen Ajax zou zeggen voor minder dan 4 miljoen per jaar kom ik niet. Maar goed, ik denk dat Daley eerst nog ander avontuur wilt proberen in het buitenland, zie hem nu nog niet terugkomen eigenlijk.Baseman77 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:40:
Blind verdient 4 miljoen Pond per jaar bij ManU, als Ajax daadwerkelijk serieuze interesse in hem heeft dan willen ze wel heel graag van hun geld af...
Ik denk dat Blind prima bereid is om flink in te leveren om weer aan voetballen toe te komen bij AjaxBaseman77 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:40:
En Tadic vergelijken met Blind? Op welke facetten doe je dat dan?
Ik zie Blind nu nog niet terugkeren, die kan prima mee met de Engelse middenmoot
Ik zou het niet vervelend vinden om hem weer terug te zien in de Arena, maar ik heb geen idee op welke positie hij zou moeten spelen. Misschien als CVM, zodat de Jong opgeschoven kan worden?
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Ik zou m op 6 zetten, een flinke verbetering t.o.v. Schone. Daarbij stand-in van Tagliafico en ook centraal achterin inzetbaar.
Tja... mochten ze Blind terughalen dan is dat volgens mij puur omdat Frankie de Jong vertrekt.
Mocht Blind inderdaad terugkomen, dan ga ik er inderdaad van uit dat ze hem als CVM hebben gehaald. Dat zou wel wéér een een stunt zijn. Alleen gaat het dan wel druk worden op het middenveld, met van de Beek, Frenkie de Jong, Schöne, Labyad, Tadic, Siem de Jong. Plus wat er nog doorschuift vanuit Jong Ajax...
Siem de Jong
bijna vergeten dat ie ook nog rond loopt bij Ajax, met een contract voor nog twee jaar

[ Voor 3% gewijzigd door JanW op 02-07-2018 18:02 ]
Verhuren aan Twente... met een beetje extra staatssteun kunnen zij dat salaris prima ophoesten en staat Siem elke week in de basis. Of aan de Graafschap, om de cirkel rond te makenJanW schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:02:
Siem de Jongbijna vergeten dat ie ook nog rond loopt bij Ajax, met een contract voor nog twee jaar
Valt toch wel mee? Vd Beek, Frenkie, Tadic en Blind voor 3 posities. Waarbij Blind ook nog centraal achterin kan of op linksback (ik zie nog wel gebeuren dat Nico verkocht wordt nu ie international is). Siem en Schone wissel, Labyad mag met Bande knokken voor een plekje.Jorizzz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:05:
Mocht Blind inderdaad terugkomen, dan ga ik er inderdaad van uit dat ze hem als CVM hebben gehaald. Dat zou wel wéér een een stunt zijn. Alleen gaat het dan wel druk worden op het middenveld, met van de Beek, Frenkie de Jong, Schöne, Labyad, Tadic, Siem de Jong. Plus wat er nog doorschuift vanuit Jong Ajax...
Dan is er inderdaad geen ruimte voor spelers van jong Ajax, maar die kun je ook best aan een club als Heerenveen verhuren bv.
Zo vaak schuift er ook niet wat door van de jeugd dus ik ga dat nu niet ineens als probleem zien. Met alleen maar ruimte houden voor de jeugd gaan ze sowieso geen prijzen pakken.
Hoewel we moeten afwachten wat er in september staat ben ik erg blij om te zien dat men in ieder geval proactief gewerkt wordt aan een sterker en meer ervaren selectie. Dat zal twijfelaars ook vertrouwen geven dat er gewoon CL gespeeld gaat worden waardoor niet iedereen de deur uit rent.
Verhalen over de kosten van Blind mogen van mij meteen weer het rondarchief in. Overmars heeft wel bewezen slim te puzzelen dus letterlijk de kosten van Engeland overnemen is gewoon niet erg slim.
Hoewel we moeten afwachten wat er in september staat ben ik erg blij om te zien dat men in ieder geval proactief gewerkt wordt aan een sterker en meer ervaren selectie. Dat zal twijfelaars ook vertrouwen geven dat er gewoon CL gespeeld gaat worden waardoor niet iedereen de deur uit rent.
Verhalen over de kosten van Blind mogen van mij meteen weer het rondarchief in. Overmars heeft wel bewezen slim te puzzelen dus letterlijk de kosten van Engeland overnemen is gewoon niet erg slim.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kwaliteiten voor hun eigen posities.Han schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:46:
En Tadic vergelijken met Blind? Op welke facetten doe je dat dan?
Waarbij ik Tadic als aanvallende middenvelder/buitenspeler een klasse beter vind dan Blind als linksback/CV/CVM. Zowel in de Eredivisie als in de Premier League.
Als Blind wordt gehaald, dan schuift er dus (zo goed als) niets door vanuit Jong Ajax.Jorizzz schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:05:
Het is overduidelijk dat Ajax komend seizoen kampioen moet worden, anders voelen Overmars en met name Vd Sar de bui al hangen natuurlijk. Het geld mag dus weer rollen en de jeugd moet maar wachten (waar niets mis mee is, alleen is de jeugd bij Ajax dit niet gewend dus afwachten hoe ze hiermee omgaan).
De laatste keer dat Blind structureel als CVM speelde is volgens mij alweer een jaar of 3 geleden, bij ManU en Oranje speelde hij als linksback of CV. Maar voor die beide posities heeft Ajax betere spelers.
Als CVM betekent het dat De Jong en Schöne mogen gaan banken, of De Jong moet op de plaats van Vd Beek gaan spelen waardoor deze laatste mag gaan banken. Tadic zal de aanvallende middenvelder zijn lijkt me.
Dit houdt in dat Ten Hag de boel goed moet gaan managen, aangezien de selectie wel erg breed wordt en spelers ontevreden zullen raken. Ik ben benieuwd of hem dat gaat lukken, afgelopen seizoen ging dat in ieder geval niet best.
Kom op zeg, alsof spelers veel geld gaan inleveren, droom verder.Gonadan schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:35:
[ Voor 10% gewijzigd door Baseman77 op 03-07-2018 10:08 ]
Volgens mij staat er op dit moment sowieso geen jeugd klaar voor de posities achterin, anders zou Schuurs en die Kristensen niet gehaald zijn, dus wat dat betreft houdt het niet iemand tegen die er dicht tegenaan zat, want die was er niet.
Enige wat op dit moment in aanmerking komt zijn Mazraoui (let niet op spelling
) op rechtsback en voor verder in de toekomst Sierhuis in de spits, middenveld Eiting en op de vleugels wellicht een Lang bijvoorbeeld.
En op dit moment zijn er nog plekken bezet door spelers die doorgestroomd zijn, en aangezien we wat langer van ze willen genieten tegenwoordig, zul je inderdaad niet elk jaar even veel jeugd door kunnen schuiven en dus weleens jeugd moeten teleurstellen. Die zullen verhuurd/verkocht worden en wellicht later weer gekocht worden
Enige wat op dit moment in aanmerking komt zijn Mazraoui (let niet op spelling
En op dit moment zijn er nog plekken bezet door spelers die doorgestroomd zijn, en aangezien we wat langer van ze willen genieten tegenwoordig, zul je inderdaad niet elk jaar even veel jeugd door kunnen schuiven en dus weleens jeugd moeten teleurstellen. Die zullen verhuurd/verkocht worden en wellicht later weer gekocht worden
Verwijderd
van gelderen wellicht:p. Bij Ajax zegt leeftijd niet zoveel, dus die zal dit seizoen misschien ook nog wel een kansje krijgen.Martinusz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:52:
Volgens mij staat er op dit moment sowieso geen jeugd klaar voor de posities achterin, anders zou Schuurs en die Kristensen niet gehaald zijn, dus wat dat betreft houdt het niet iemand tegen die er dicht tegenaan zat, want die was er niet.
Enige wat op dit moment in aanmerking komt zijn Mazraoui (let niet op spelling) op rechtsback en voor verder in de toekomst Sierhuis in de spits, middenveld Eiting en op de vleugels wellicht een Lang bijvoorbeeld.
Wat er in jong Ajax speelt kan me met een paar uitzonderingen niet echt bekoren. De enige die er een beetje uitspringen zijn Eiting, degelijke middenvelder en een goede voetballer. Sierhuis, hele goede spits, ben benieuwd wat hij kan als hij een paar wedstrijden in het eerste mag mee doen. En Johnson zit ook nog echt wel wat in, maar moet echt veel constanter worden en minder laks. En Mazraoui natuurlijk. Bijna 10 miljoen besteedt aan rechtsbacks en dan staat er al gewoon één in de jeugd klaar. Foutje van Overmars toch wel.
En dat was het eigenlijk wel, zijn er een paar die wel potentie hebben, maar nog te jong zijn. Brobbey en Gravenberch, dat is nog afwachten hoe die zich ontwikkelen. Verder zijn het een boel dravertjes zonder geweldige kwaliteiten. Dani de Wit is daar een goed voorbeeld van. Op pure wilskracht best ver gekomen, maar niet het niveau waar je als topclub in Nederland naar moet streven.
En dat was het eigenlijk wel, zijn er een paar die wel potentie hebben, maar nog te jong zijn. Brobbey en Gravenberch, dat is nog afwachten hoe die zich ontwikkelen. Verder zijn het een boel dravertjes zonder geweldige kwaliteiten. Dani de Wit is daar een goed voorbeeld van. Op pure wilskracht best ver gekomen, maar niet het niveau waar je als topclub in Nederland naar moet streven.
[ Voor 8% gewijzigd door JanW op 03-07-2018 10:35 ]
Verwijderd
Mazraoui is dan ook een experiment en is gewoon een middenvelder.JanW schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:34:
Wat er in jong Ajax speelt kan me met een paar uitzonderingen niet echt bekoren. De enige die er een beetje uitspringen zijn Eiting, degelijke middenvelder en een goede voetballer. Sierhuis, hele goede spits, ben benieuwd wat hij kan als hij een paar wedstrijden in het eerste mag mee doen. En Johnson zit ook nog echt wel wat in, maar moet echt veel constanter worden en minder laks. En Mazraoui natuurlijk. Bijna 10 miljoen besteedt aan rechtsbacks en dan staat er al gewoon één in de jeugd klaar. Foutje van Overmars toch wel.
De echte goede talenten slaan Jong ook over (of maximaal een aantal wedstrijden).
Mazraoui schijnt de laatste jaren in de jeugd veel vaker als back te hebben gespeeld, helemaal wereldvreemd is ie niet op die positie natuurlijk. En er zijn voldoende voorbeelden van spelers die van het middenveld naar back zijn omgetoverd, wat bijzonder goed heeft uitgepakt. Van Bronckhorst is daar bijvoorbeeld een goed voorbeeld van.
En het is officieel:

Ajax rondt transfer Tadic af

Ajax heeft dinsdag de transfer van Dusan Tadic afgerond. De aanvallende middenvelder komt over van Southampton FC en tekende een contract van vier seizoenen, tot en met 30 juni 2022.
Mazraoui heeft alleen niet op doel gestaan de laatste jarenJanW schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:23:
Mazraoui schijnt de laatste jaren in de jeugd veel vaker als back te hebben gespeeld, helemaal wereldvreemd is ie niet op die positie natuurlijk. En er zijn voldoende voorbeelden van spelers die van het middenveld naar back zijn omgetoverd, wat bijzonder goed heeft uitgepakt. Van Bronckhorst is daar bijvoorbeeld een goed voorbeeld van.
De komst van tadic is wel ongelooflijk goed. Ik ben er alleen nog niet zo gerust op, want ik zie onana en de ligt ook nog wel vertrekken. En de Jong kon ook nog wel eens gaan. Ziyech is al zo goed als weg.
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 03-07-2018 12:59 ]
Han schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 12:33:
En het is officieel:
[afbeelding]
[...]

Denk dat de jong misschien al rond is en daar ziyech puur nog om de betaal regeling gaat zoals gebruikelijk bij Italiaanse clubs.
Edit.
Dordrecht gaat na 5 jaar terug naar echt gras.
Edit.
[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 03-07-2018 13:38 ]
Afgelopen jaar hebben ze twee notoire dwarsliggers aan de kant gezet. Sindsdien lijkt de koers enigszins gewijzigd en wordt minder krampachtig gedaan. Het lijkt mij daarom dan ook logisch om aan te nemen dat het verschil in aankoopbeleid ook daaraan gerelateerd is.Baseman77 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 09:41:
Het is overduidelijk dat Ajax komend seizoen kampioen moet worden, anders voelen Overmars en met name Vd Sar de bui al hangen natuurlijk. Het geld mag dus weer rollen en de jeugd moet maar wachten (waar niets mis mee is, alleen is de jeugd bij Ajax dit niet gewend dus afwachten hoe ze hiermee omgaan).
De Jong is toch altijd stuk en vooral gehaald voor ervaring en als wisselspeler. Schöne is eigenlijk al jaren aan de bank toe maar hij heeft een hoge gunfactor waardoor hij in de Eredivisie nog regelmatig mag proberen van meerwaarde te zijn.De laatste keer dat Blind structureel als CVM speelde is volgens mij alweer een jaar of 3 geleden, bij ManU en Oranje speelde hij als linksback of CV. Maar voor die beide posities heeft Ajax betere spelers.
Als CVM betekent het dat De Jong en Schöne mogen gaan banken, of De Jong moet op de plaats van Vd Beek gaan spelen waardoor deze laatste mag gaan banken. Tadic zal de aanvallende middenvelder zijn lijkt me.
Blind heeft inderdaad al een tijdje niet zo veel gespeeld, maar ik zie hem zelf ook wel als CVM. Dat missen we nu namelijk heel erg, iemand die het kan controleren. Voor de verdediging is nu genoeg binnen de selectie, maar mocht De Ligt alsnog vertrekken dan ben je weer blij dat een Blind nog een optie is mochten spelers uit vorm raken of geblesseerd raken.
Of Ten Hag een beetje kan managen moeten we inderdaad afwachten, maar dat grote aantal geschetste scenario's waardoor onrust moet ontstaan herken ik mij niet zo in. Afgelopen seizoen kan ik mij alleen maar Younes herinneren, daarvan vraag ik mij nog steeds af wat er nu allemaal achter zat want dat ging echt nergens over. Onderhand is Wolfsburg ook afgehaakt vanwege het gedoe wat het op gaat leveren en heeft Younes zijn zaakwaarnemer maar vast aan de kant gezet.Dit houdt in dat Ten Hag de boel goed moet gaan managen, aangezien de selectie wel erg breed wordt en spelers ontevreden zullen raken. Ik ben benieuwd of hem dat gaat lukken, afgelopen seizoen ging dat in ieder geval niet best.
Ik kan mij dan ook niet aan de indruk onttrekken dat daar op zakelijk vlak een hoop gerommeld heeft, waardoor de situatie voor 99% buiten de invloed van Ten Hag ligt.
Het verschil tussen alles negatief willen zien en gewoon afwachten welke constructies gemaakt worden. Tadic werd eerst ook als onhaalbaar bestempeld en blijkt toch gewoon te lukken. Ik wacht het lekker af.Kom op zeg, alsof spelers veel geld gaan inleveren, droom verder.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Schone heeft wmb vorig seizoen aangetoond het allemaal niet meer bij te kunnen benen. Goede 12e/13e man voor komend seizoen, maar die moet je niet meer in de basis willen
Ik zou Schone duidelijk maken dat hij komend seizoen op de bank terecht zal komen zodat jongere spelers meer kunnen spelen.
En aanbieden dat mocht hij daardoor weg willen dat Ajax hem transfervrij laat vertrekken.
Zou hem wel aanbieden dat hij ook bij de jeugd mee kan lopen mocht hij een trainers loopbaan willen.
En aanbieden dat mocht hij daardoor weg willen dat Ajax hem transfervrij laat vertrekken.
Zou hem wel aanbieden dat hij ook bij de jeugd mee kan lopen mocht hij een trainers loopbaan willen.
Het 4 jaar op rij geen kampioen zijn geworden doet inderdaad nauwelijks ter zake...alsof de posities van Overmars en vooral Vd Sar nog houdbaar zijn na 5 gemiste kampioenschappen op rij. Ajax moet komend seizoen kampioen worden, eigenlijk al eerder gezien de vele tientallen miljoenen die de laatste jaren ineens uitgegeven worden (de afgelopen 3 jaar samen een 75 miljoen en voor komend seizoen al een 25 miljoen).Gonadan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:47:
Het lijkt mij daarom dan ook logisch om aan te nemen dat het verschil in aankoopbeleid ook daaraan gerelateerd is.
Verrek, Siem is er ook nog jaDe Jong is toch altijd stuk en vooral gehaald voor ervaring en als wisselspeler.
Ik bedoelde met De Jong dus Frenkie, wiens speeltijd ook maar een vraag is als Blind komt.
Afgelopen seizoen was er veel meer onrust in de selectie dan naar buiten is gekomen, niet voor niets wilden zoveel spelers vertrekken (er is sprake van negatieve groepsvorming in de selectie, maar inderdaad, dat hoef je niet te geloven natuurlijk).Of Ten Hag een beetje kan managen moeten we inderdaad afwachten, maar dat grote aantal geschetste scenario's waardoor onrust moet ontstaan herken ik mij niet zo in.
Daarbij bracht Ten Hag kort na zijn aanstelling al onrust in de selectie door zijn wijze van trainen en communiceren, wat volgens hem het probleem van de spelers is. Oftewel, de spelers moeten zich maar aanpassen aan hem en niet andersom. Waarbij het incident met Younes tekenend was voor Ten Hag; een ervaren speler willen belonen door hem in te laten vallen in blessuretijd

Dat Younes verder een hele vreemde rol speelde met zijn transfer moge duidelijk zijn, maar dat staat los van dat moment.
PS: Ik heb begrepen dat Younes na zijn tekenen bij Napoli hoorde dat Napoli hem eerst wilde verhuren waardoor hij toch niet meer naar Napoli wilde gaan. Daarna kwam Wolfsburg, waar Younes heel graag naartoe wilde gaan. Maar ja, de handtekeningen waren al gezet bij Napoli.
Dan heb je niet goed opgelet de afgelopen jaren, de constructies die gemaakt gaan worden zijn al lang duidelijk namelijk. Alsof Tadic de eerste speler is die bij zijn vorige club meer verdiende dan bij zijn nieuwe club. Bij Luuk de Jong bijvoorbeeld deed PSV precies hetzelfde (en Guardado, en Moreno, en Lozano). Dit werkt overal op dezelfde wijze.Het verschil tussen alles negatief willen zien en gewoon afwachten welke constructies gemaakt worden.
Daarbij is het niet meer dan logisch nadenken om te beseffen dat een profvoetballer niet veel geld gaat inleveren. Dat zou niemand doen, laat staan iemand die in ongeveer 15 jaar voldoende wil verdienen voor de rest van zijn leven. Profspelers zijn geen filantropische instellingen.
En dat heeft helemaal niets met negativiteit te maken.
Dit wordt altijd aangegeven maar is natuurlijk maar een deel van het verhaal.Baseman77 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:24:
[...]
Het 4 jaar op rij geen kampioen zijn geworden doet inderdaad nauwelijks ter zake...alsof de posities van Overmars en vooral Vd Sar nog houdbaar zijn na 5 gemiste kampioenschappen op rij. Ajax moet komend seizoen kampioen worden, eigenlijk al eerder gezien de vele tientallen miljoenen die de laatste jaren ineens uitgegeven worden (de afgelopen 3 jaar samen een 75 miljoen en voor komend seizoen al een 25 miljoen).
Ja: er is voor tientallen miljoenen aan kwaliteit bijgekomen
Maar: er is ook voor >100 miljoen aan kwaliteit verdwenen
Het is te makkelijk alleen naar de inkomende kant te kijken en te roepen "Ajax moet kampioen worden".
Ik ben het wel met je eens dat je als rijkste club altijd kamioen zou moeten worden en dat 4x op rij geen kampioen echt niet kan, maar te makkelijk om alleen die 75 miljoen te noemen zonder oog te hebben voor de constante uitstroom die er elk jaar weer is.
De echte uitdaging van Ajax is omgaan met elk jaar weer een nieuwe selectie te moeten neerzetten. Er wordt nou eenmaal altijd hard aan die spelers getrokken, wat zowel voor- als na-delen heeft.
Omdat hun kunstgras afgekeurd werdDeadsy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:10:
Denk dat de jong misschien al rond is en daar ziyech puur nog om de betaal regeling gaat zoals gebruikelijk bij Italiaanse clubs.
Edit.

Weet je toevallig ook waarom? Slijtage? Verouderd type?
Ben blij dat ze niet weer kunstgras erop gooien en gewoon voor hybride gras gaan.
De druk om kampioen te worden is er altijd, daarnaast zal de sturende laag altijd beoordeel worden op resultaten. Niet alleen sportieve resultaten, want Ajax is meer een bedrijf dan een voetbalclub.Baseman77 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:24:
Het 4 jaar op rij geen kampioen zijn geworden doet inderdaad nauwelijks ter zake...alsof de posities van Overmars en vooral Vd Sar nog houdbaar zijn na 5 gemiste kampioenschappen op rij. Ajax moet komend seizoen kampioen worden, eigenlijk al eerder gezien de vele tientallen miljoenen die de laatste jaren ineens uitgegeven worden (de afgelopen 3 jaar samen een 75 miljoen en voor komend seizoen al een 25 miljoen).
Blijkbaar heeft men geconstateerd dat het anders moest en daar stappen voor genomen. Ik zie dat als een beleidskeuze om betere resultaten te halen, niet een persoonlijke investering om een hachje te redden.
Verrek, Frenkie is er ook nog jaVerrek, Siem is er ook nog ja![]()
Ik bedoelde met De Jong dus Frenkie, wiens speeltijd ook maar een vraag is als Blind komt.
De kans is zeer groot dat Frenkie nog verkocht gaat worden, maar volgens mij was hij nu nog geblesseerd. Hij ging niet mee op het trainingskamp als ik het mij goed herinner.
Mocht hij wel blijven dan zie ik evengoed wel ruimte voor beiden. Frenkie is breder inzetbaar en kan je misschien nog wel wat offensiever gebruiken. Daarnaast gaan ze (hopelijk) ook Europees moeten spelen en is een dubbele bezetting geen overbodige luxe.
Dan ben ik erg benieuwd naar je bronnen en de betrouwbaarheid ervan. Want als je wilt dat ik je zo op je woord geloof dan moet er wel enige onderbouwing aan vast zitten.Afgelopen seizoen was er veel meer onrust in de selectie dan naar buiten is gekomen, niet voor niets wilden zoveel spelers vertrekken (er is sprake van negatieve groepsvorming in de selectie, maar inderdaad, dat hoef je niet te geloven natuurlijk).
Daarbij bracht Ten Hag kort na zijn aanstelling al onrust in de selectie door zijn wijze van trainen en communiceren, wat volgens hem het probleem van de spelers is. Oftewel, de spelers moeten zich maar aanpassen aan hem en niet andersom. Waarbij het incident met Younes tekenend was voor Ten Hag; een ervaren speler willen belonen door hem in te laten vallen in blessuretijd![]()
Dat Younes verder een hele vreemde rol speelde met zijn transfer moge duidelijk zijn, maar dat staat los van dat moment.
Napoli wil ondertussen alweer van hem af en Wolfsburg is te veel afgeschrikt door het gedoe. De verhuur is nieuw voor mij.PS: Ik heb begrepen dat Younes na zijn tekenen bij Napoli hoorde dat Napoli hem eerst wilde verhuren waardoor hij toch niet meer naar Napoli wilde gaan. Daarna kwam Wolfsburg, waar Younes heel graag naartoe wilde gaan. Maar ja, de handtekeningen waren al gezet bij Napoli.
Gerbrands is het anders totaal niet eens met die redenatie. Volgens hem bleef Luuk keurig binnen het salarisplafond. Maar dat hoef je niet te geloven natuurlijk.Dan heb je niet goed opgelet de afgelopen jaren, de constructies die gemaakt gaan worden zijn al lang duidelijk namelijk. Alsof Tadic de eerste speler is die bij zijn vorige club meer verdiende dan bij zijn nieuwe club. Bij Luuk de Jong bijvoorbeeld deed PSV precies hetzelfde (en Guardado, en Moreno, en Lozano). Dit werkt overal op dezelfde wijze.
Daarbij is het niet meer dan logisch nadenken om te beseffen dat een profvoetballer niet veel geld gaat inleveren. Dat zou niemand doen, laat staan iemand die in ongeveer 15 jaar voldoende wil verdienen voor de rest van zijn leven. Profspelers zijn geen filantropische instellingen.
En dat heeft helemaal niets met negativiteit te maken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Luuk kreeg wel wat tekengeld volgens mij om dat te compenseren
die constructie bedoeld @Baseman77 volgens mij ook.
Ja klopt, maar daar gaat het mij niet om. Uiteindelijk heeft De Jong bijna een miljoen ingeleverd bij zijn overstap naar PSV. De volhardende redenatie dat de voetballers die naar Nederland komen niets gaan inleveren is simpelweg onjuist.Martinusz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:07:
Luuk kreeg wel wat tekengeld volgens mij om dat te compenserendie constructie bedoeld @Baseman77 volgens mij ook.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar het tekengeld compenseert de terugval in loonGonadan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:23:
[...]
Ja klopt, maar daar gaat het mij niet om. Uiteindelijk heeft De Jong bijna een miljoen ingeleverd bij zijn overstap naar PSV. De volhardende redenatie dat de voetballers die naar Nederland komen niets gaan inleveren is simpelweg onjuist.
Bijvoorbeeld (fictieve cijfers):
De jong verdiende 2 miljoen per jaar.
In 3 jaar is dat 6 miljoen
PSV doet het volgende:
Komende 3 jaar salaris = 1 miljoen per jaar
Tekengeld eenmalig = 3 miljoen
In drie jaar is dat 6 miljoen
Of met Tadic:
(basis)Salaris is lager per jaar, maar hij krijgt er wel 3,4 miljoen extra bij uitgesmeerd over die jaren.
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 03-07-2018 16:00 ]
Volgens mij hoeft Schone nergens heen. Het is ook niet nieuw voor m dat ie op de bank terecht komt, en op deze leeftijd ook niet zo erg.Deadsy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:12:
Ik zou Schone duidelijk maken dat hij komend seizoen op de bank terecht zal komen zodat jongere spelers meer kunnen spelen.
Schone is de ideale 12e man. Die zou ik juist behouden.
Hij hoeft ook nergens heen. Zeg alleen dat mocht hij zich niet prettig voelen hierbij dat Ajax hem gratis zou mogen laten vertrekken voor bewezen diensten.dutchgio schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:08:
[...]
Volgens mij hoeft Schone nergens heen. Het is ook niet nieuw voor m dat ie op de bank terecht komt, en op deze leeftijd ook niet zo erg.
Schone is de ideale 12e man. Die zou ik juist behouden.
Middenstip? Nee nee met Marc was voldoendeQu3st schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:40:
[...]
Maar het is niet op de middenstip zoals jij dat wilde
Dacht dat ze vorige week zeiden dat de WK gangers nu een korte vakantie kregen en na de Europese kwalificatie ook een korte vakantie.Martinusz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:43:
[...]
Middenstip? Nee nee met Marc was voldoendenu nog hopen dat ie tegen Storm Graz al gaat spelen (dan kan ik hem meteen live zien), wordt kiele kiele aangezien hij eerst nog vakantie neemt
Ja bij Tadic zeiden ze nu vakantie, maar hij zou wel beschikbaar zijn tegen Storm Graz, dat zou betekenen dat hij nog 2 weken vakantie heeft ofzo.Deadsy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:54:
[...]
Dacht dat ze vorige week zeiden dat de WK gangers nu een korte vakantie kregen en na de Europese kwalificatie ook een korte vakantie.
Nja fit zal hij wel zijn. Je hoeft hem alleen maar in te passen in het systeem en met zijn ervaring en aangezien leden van de staf hem al kennen zou dit niet moeilijk mogen zijn.Martinusz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:27:
[...]
Ja bij Tadic zeiden ze nu vakantie, maar hij zou wel beschikbaar zijn tegen Storm Graz, dat zou betekenen dat hij nog 2 weken vakantie heeft ofzo.
Ga ik ook wel vanuitDeadsy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:29:
[...]
Nja fit zal hij wel zijn. Je hoeft hem alleen maar in te passen in het systeem en met zijn ervaring en aangezien leden van de staf hem al kennen zou dit niet moeilijk mogen zijn.
Nee dus. De Jong verdiende meer dan het salarisplafond, vanwege tekengeld/bonussen. Maar alsnog was het flink minder dan bij Gladbach.Martinusz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:59:
Maar het tekengeld compenseert de terugval in loon
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik neem aan dat hij niet eerst een halfjaar bij Jong mee hoeft te doen om het Ajax systeem te leren kennen.Deadsy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:29:
[...]
Nja fit zal hij wel zijn. Je hoeft hem alleen maar in te passen in het systeem en met zijn ervaring en aangezien leden van de staf hem al kennen zou dit niet moeilijk mogen zijn.
Zelfs Ziyech zou nog mee kunnen doen zolang er rondom zijn persoon niks gebeurt.
Ik ken de details verder niet van de JongGonadan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 17:45:
[...]
Nee dus. De Jong verdiende meer dan het salarisplafond, vanwege tekengeld/bonussen. Maar alsnog was het flink minder dan bij Gladbach.
Natuurlijk snap ik dat wel, maar dat was het punt dan ook niet. Het punt was dat spelers echt wel bereid zijn wat in te leveren en dat de genoemde voorbeelden om dat bekrachtigen onjuist waren.Martinusz schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:34:
Ik ken de details verder niet van de Jonghij zal vast ingeleverd hebben, maar je snapt denk ik ook wel dat hij minder heeft moeten inleveren dan dat er geen tekengeld was en er wel aan het salarisplafond werd vastgehouden.
Ik weet echt wel dat zo'n speler duurder zal zijn dan het kale salarisplafond, maar er wordt steeds gesteld dat ze helemaal niets inleveren en exact verdienen wat ze nu in bijvoorbeeld Engeland krijgen.
Dat is simpelweg niet waar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Oh nee zeker met je eens, zo'n speler als Blind is echt wel bereid om wat in te leveren als hij echt naar Ajax terug zou willen.Gonadan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 20:39:
[...]
Natuurlijk snap ik dat wel, maar dat was het punt dan ook niet. Het punt was dat spelers echt wel bereid zijn wat in te leveren en dat de genoemde voorbeelden om dat bekrachtigen onjuist waren.
Ik weet echt wel dat zo'n speler duurder zal zijn dan het kale salarisplafond, maar er wordt steeds gesteld dat ze helemaal niets inleveren en exact verdienen wat ze nu in bijvoorbeeld Engeland krijgen.
Dat is simpelweg niet waar.
Weet iemand of er een Nederlander toevallig in de scouting bij AS Roma zit ? Ik zie op Ajax netwerk al weken het verhaal rond Ziyech, nu claimen ze dat Roma ook van Beek had willen hebben. Lijkt wel of ze een soort strippenkaart bij Ajax hebben.Deadsy schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:10:
Edit.
Ziyech moet ik nog zien, vanwege fair play moeten ze nu eerst wat spelers lozen, voordat die weg is. Ajax heeft natuurlijk al voorgesorteerd op z'n vertrek.
Ook de soap rond Frenkie de Jong en Barcelona is lachwekkend. Kom op, serieus ?
Ben alleen verbaasd dat Onana nog steeds bij Ajax zit. Mag toch aannemen dat z'n zaakwaarnemers wel eens willen cashen. Maar... geen WK, geen Europees voetbal vorig jaar, dus kan me voorstellen dat de buitenlandse scouts hem niet op het lijstje hebben staan.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het is komkommertijd he....ook in Italië en Spanjeloekf2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:02:
[...]
Weet iemand of er een Nederlander toevallig in de scouting bij AS Roma zit ? Ik zie op Ajax netwerk al weken het verhaal rond Ziyech, nu claimen ze dat Roma ook van Beek had willen hebben. Lijkt wel of ze een soort strippenkaart bij Ajax hebben.
Ziyech moet ik nog zien, vanwege fair play moeten ze nu eerst wat spelers lozen, voordat die weg is. Ajax heeft natuurlijk al voorgesorteerd op z'n vertrek.
Ben alleen verbaasd dat Onana nog steeds bij Ajax zit. Mag toch aannemen dat z'n zaakwaarnemers wel eens willen cashen. Maar... geen WK, geen Europees voetbal vorig jaar, dus kan me voorstellen dat de buitenlandse scouts hem niet op het lijstje hebben staan.
Trouwens wat betreft Tadic, in een interview gisteren gaf hij aan dat er al 2 jaar geleden contact was geweest met Ajax om te kijken wat er mogelijk was. Good job Marc
[ Voor 8% gewijzigd door Martinusz op 04-07-2018 10:08 ]
Geruchten gaan nu ook dat AS Roma Cillessen wil gaan halen, dus wordt onderhand een Nederlandse enclave daar als je alle geruchten moet geloven.loekf2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:02:
[...]
Weet iemand of er een Nederlander toevallig in de scouting bij AS Roma zit ? Ik zie op Ajax netwerk al weken het verhaal rond Ziyech, nu claimen ze dat Roma ook van Beek had willen hebben. Lijkt wel of ze een soort strippenkaart bij Ajax hebben.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Als ik Cillessen was zou ik naar een Engelse club gaan, zijn vast wel een paar engelse clubs met grabbelaars onder de lat. Keeper van Liverpool bijvoorbeeld. Hoewel er geruchten over Schmeichel Jr. gaan.Gynnad schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 12:24:
[...]
Geruchten gaan nu ook dat AS Roma Cillessen wil gaan halen, dus wordt onderhand een Nederlandse enclave daar als je alle geruchten moet geloven.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Het is te verwachten dat zodra het WK afgelopen is de transfergekte pas echt op gang gaat komen. Het kan dan zomaar zijn dat de stappen die Ajax nu vooruit lijkt te maken uiteindelijk nog hard nodig gaan zijn om überhaupt wat op het veld te hebben staan.loekf2 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 09:02:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat denken de PSVérs trouwens rondom Lozano? Gaat ie weg denken jullie?
Die moet toch ook wel miljoenen opleveren
Was wel leuk op het WK maar niet echt bijzonder.Martinusz schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:42:
Wat denken de PSVérs trouwens rondom Lozano? Gaat ie weg denken jullie?
Dus ik kan me niet voorstellen dat er een club is die hem voor veel geld op nr1 heeft staan op hun lijstje.
Denk wel dat hij onderdeel zou kunnen zijn van een carrousel.
Tjsa, dat kon ik me van Kluivert ook niet voorstellen maar zie wat daarmee is gebeurt. Me dunkt dat Lozano al iets meer heeft laten zien dan Kluivert. Laten we hopen dat hij in Nederland blijft.Deadsy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:58:
[...]
Was wel leuk op het WK maar niet echt bijzonder.
Dus ik kan me niet voorstellen dat er een club is die hem voor veel geld op nr1 heeft staan op hun lijstje.
Op de Duitse zender waren ze wel gecharmeerd van Schöne. Lijkt me niet eens een gekke competitie voor hem.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Lozano en Kluivert zijn toch wel een andere prijsklasse.ST10©DE schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:23:
[...]
Tjsa, dat kon ik me van Kluivert ook niet voorstellen maar zie wat daarmee is gebeurt. Me dunkt dat Lozano al iets meer heeft laten zien dan Kluivert. Laten we hopen dat hij in Nederland blijft.
Op de Duitse zender waren ze wel gecharmeerd van Schöne. Lijkt me niet eens een gekke competitie voor hem.
Tenminste ik ga er vanuit dat PSV flink meer dan 17mln wil vangen.
En met Lozano heb je toch weer een klein probleem voor sommige competities aangezien het een niet EU speler is.
Voor Engeland zal het denk ik geen probleem zijn omdat hij international is. Maar voor Italie en Spanje kan het een probleem zijn mits de club aan zijn max zit.
Aan de zaakwaarnemer zal het in ieder geval niet liggen.....Deadsy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:28:
[...]
Lozano en Kluivert zijn toch wel een andere prijsklasse.
Tenminste ik ga er vanuit dat PSV flink meer dan 17mln wil vangen.
En met Lozano heb je toch weer een klein probleem voor sommige competities aangezien het een niet EU speler is.
Voor Engeland zal het denk ik geen probleem zijn omdat hij international is. Maar voor Italie en Spanje kan het een probleem zijn mits de club aan zijn max zit.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Ach Raiola zal wel papieren opduiken waarmee hij opeens ook een Spaanse nationaliteit heeft.ST10©DE schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:32:
[...]
Aan de zaakwaarnemer zal het in ieder geval niet liggen.....
Op de BBC waren ze stuk voor stuk erg enthousiast over Lozano en dat was niet maar 1 wedstrijd. Het zou mij heel erg verbazen als er niet een Engelse club komt met een bod van 30m ofzo.Deadsy schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 13:58:
[...]
Was wel leuk op het WK maar niet echt bijzonder.
Verwijderd
Schone was misschien ook wel de beste man op het veld toen hij inviel. Verdiende wel een goalST10©DE schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:23:
[...]
Tjsa, dat kon ik me van Kluivert ook niet voorstellen maar zie wat daarmee is gebeurt. Me dunkt dat Lozano al iets meer heeft laten zien dan Kluivert. Laten we hopen dat hij in Nederland blijft.
Als de sturende laag beoordeeld zou worden op resultaten, dan waren ze al lang buiten gegooid. Als veruit de rijkste club maar liefst 4 jaar op rij geen kampioen worden, ondanks hele hoge investeringen, is vrij schandalig. Daarbij maakt de algemeen directeur vooral een stuntelige en onbeholpen indruk, die had in een zichzelf serieus nemend bedrijf al een tijd geleden mogen vertrekken.Gonadan schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 14:49:
De druk om kampioen te worden is er altijd, daarnaast zal de sturende laag altijd beoordeel worden op resultaten. Niet alleen sportieve resultaten, want Ajax is meer een bedrijf dan een voetbalclub.
Echt een heel aparte wereld die voetbalwereld (en nee, dit geldt absoluut niet alleen voor Ajax).
Sorry, maar dan ben je toch echt naïef.Blijkbaar heeft men geconstateerd dat het anders moest en daar stappen voor genomen. Ik zie dat als een beleidskeuze om betere resultaten te halen, niet een persoonlijke investering om een hachje te redden.
De stappen die genomen zijn komen voort uit het constant mislopen van het kampioenschap...De Boer mocht bijna niets uitgeven en werd desondanks 4 jaar op rij kampioen (het voetbal werd steeds saaier, maar die prestatie is en blijft zeer indrukwekkend), daarna bleef het kampioenschap uit en wordt er jaarlijks ineens tientallen miljoenen uitgegeven. Maar jij denkt dat het toeval is dat die uitgaven steeds groter worden naar gelang het kampioenschap uitblijft?
Daarbij zit zo ongeveer elke bestuurder in de voetbalwereld er in ieder gedeeltelijk voor zichzelf.
En als je je plekje wilt behouden, dan moeten er resultaten worden geboekt. Blijven die resultaten uit, dan gaat de lange termijn visie overboord en telt alleen de korte termijn visie. Daarom is een goede directie zo belangrijk, wat bij Ajax momenteel echter niet geval is (in mijn nederige mening). Overmars presteert wel, vooral dankzij prima verkopen (het inkoopbeleid kan ik steeds minder volgen). Vd Sar daarentegen komt iedere keer over als een hert in de koplampen. Tel daarbij de constante spelletjes achter de schermen op (wat op zich bij de Ajax cultuur hoort, vreemd genoeg) en het rommelt flink.
PS: Hoeveel bestuurders ken jij die uit zichzelf zijn opgestapt, omdat dat beter was voor de club?
De kans is zeer groot nog wel?De kans is zeer groot dat Frenkie nog verkocht gaat worden, maar volgens mij was hij nu nog geblesseerd.
Voor een 'al' 21 jarige speler die maar liefst 4 maanden geblesseerd is geweest? En die speelde op een positie die internationaal nauwelijks gebruikt wordt (inschuivende verdediger)? Die bij Ajax dus niet eens goed genoeg werd gezien om Schöne uit de basis te spelen?
Ik begrijp werkelijk helemaal niets van de interesse vanuit Barca, maar de kans dat hij vertrekt acht ik juist klein.
Op zich ben ik het met je eens.Mocht hij wel blijven dan zie ik evengoed wel ruimte voor beiden. Frenkie is breder inzetbaar en kan je misschien nog wel wat offensiever gebruiken. Daarnaast gaan ze (hopelijk) ook Europees moeten spelen en is een dubbele bezetting geen overbodige luxe.
Maar waarom zou de redder des vaderlands (als we de media en Ajax zelf moeten geloven) genoegen nemen met een regelmatige plek op de bank?
En wat gaat er gebeuren met Ziyech als hij blijft? En wat met Schöne? En wat met Vd Beek? En wat met Siem? En wanneer kan Eiting dan speeltijd krijgen? En waarom is er interesse in Blind, die ook op het middenveld kan spelen?
Een brede bank is geen overbodige luxe, maar Ajax is wel heel erg aan het doorslaan.
Ik wens Ten Hag veel succes...
Mijn bronnen zijn enkele ex-spelers van PSV en Ajax en iemand die bestuurders kent bij zowel PSV als Ajax (het zijn geen diepe banden trouwens, maar ik hoor af en toe iets over beide clubs), de betrouwbaarheid is gelijk aan de voetbalwereld. Oftewel, wat vandaag de waarheid is blijkt morgen een leugen te zijn. Het is echt een aparte (en keiharde) wereld. Met name bij transfers kan het ontzettend snel veranderen.Dan ben ik erg benieuwd naar je bronnen en de betrouwbaarheid ervan.
Vandaar mijn opmerking dat je mij niet hoeft te geloven. Ik sta volledig achter mijn woorden, maar ik kan me voorstellen dat je mij niet gelooft en denkt dat ik van alles verzin. Ik deel het hier gewoon mede, waarna iedereen zelf mag bepalen wat ze ermee doen.
Luuk blijft ook keurig binnen het salarisplafond.Gerbrands is het anders totaal niet eens met die redenatie. Volgens hem bleef Luuk keurig binnen het salarisplafond.
Tadic niet (vanwege die constructie om Twente te neppen), vandaar dat Ajax dit ook openbaar maakte. Normaal brengen ze nooit iets over het salaris naar buiten.
Maar zowel Luuk als Tadic worden gecompenseerd voor het verlies van salaris door middel van tekengeld.
Waarbij Luuk 2 miljoen verdiende in Duitsland en Tadic 3,65 miljoen in Engeland, Blind zit zelfs op ruim 5 miljoen per jaar. Niets voor niets begin ik daarover, aangezien de tekengelden natuurlijk oplopen bij hogere salarissen. Luuk de Jong kreeg al een berg tekengeld, bij Tadic is dit nog een stuk hoger. En bij Blind helemaal, waarbij Ajax zelfs al heeft gecommuniceerd dat ze bereid zijn een 'Engels salaris' te betalen (en dus weer over hun salarisplafond te gaan). Dat nieuws zal lekker vallen in de spelersgroep.
Het compenseren van een lager salaris met tekengeld is een heel normale gang van zaken en wordt door zo ongeveer iedere club gedaan die in die situatie komt.
Door wie wordt dit gesteld eigenlijk?maar er wordt steeds gesteld dat ze helemaal niets inleveren en exact verdienen wat ze nu in bijvoorbeeld Engeland krijgen.
Niet door mij in ieder geval, ik heb het namelijk steeds over compensatie en weinig inleveren gehad. Ik heb nooit gezegd dat ze exact hetzelfde blijven verdienen, dan moet je toch echt beter gaan lezen.
Alleen geloof jij nog dat profvoetballers een filantropische instelling hebben en ik heb die illusie niet meer.
Voetballers pakken wat ze pakken kunnen, omdat ze weten dat hun carrière maar kort duurt en ook zo voorbij kan zijn. Voor een profvoetballer is geld het allerbelangrijkste, zo simpel is het. Het is ook een belangrijk onderwerp in de kleedkamer trouwens, vandaar dat ik ook aangeef dat Ajax problemen kan gaan krijgen met het huidige beleid.
Inleveren wil een speler soms best doen, maar dat is nooit veel. Helemaal in de gevallen waarbij een speler nog de leeftijd en mogelijkheden heeft om dat hogere salaris te kunnen behouden. Luuk de Jong heeft nauwelijks ingeleverd toen hij naar PSV ging en hetzelfde zal opgaan voor Tadic (en eventueel voor Blind).
Clubliefde bestaat nauwelijks meer en voor de paar spelers die dat nog wel kennen, staat het lager op de rangorde dan het salaris.
Klopt helemaal, maar voor 30 miljoen krijgen ze alleen een gesigneerd shirt...toolkist schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 14:40:
Op de BBC waren ze stuk voor stuk erg enthousiast over Lozano en dat was niet maar 1 wedstrijd. Het zou mij heel erg verbazen als er niet een Engelse club komt met een bod van 30m ofzo.
PSV gaat voor minimaal 50 miljoen en in deze markt is dat niet eens duur, ook gezien de commerciële waarde van Lozano.
[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 05-07-2018 08:45 ]
Verwijderd
Betreft salaris moet ik Raiola en Kluivert dan gelijk geven. Een jongen van 19 die door half Europa wordt gevolgd is meer waard dan 2 eind 20’ers die bijna geen afbouwen.
Ajax wil echter wel een paar miljoenen betalen per jaar voor Blind en Tadic. Blijf dan consequent en blijf bij je salarishuis of kijk naar de waarde van een speler.
Ajax wil echter wel een paar miljoenen betalen per jaar voor Blind en Tadic. Blijf dan consequent en blijf bij je salarishuis of kijk naar de waarde van een speler.
Spelers die structureel wat bewezen hebben verdienen het om goed betaald te krijgen. 20 wedstrijden in de Eredivisie goed spelen is geen 1.5 of 2m aan salaris waard.Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:54:
Betreft salaris moet ik Raiola en Kluivert dan gelijk geven. Een jongen van 19 die door half Europa wordt gevolgd is meer waard dan 2 eind 20’ers die bijna geen afbouwen.
@Verwijderd
Dus een wisselvallige puber die nog geen jaar constant goed gepresteerd heeft en waarvan we moeten afwachten hoeveel talent hij echt heeft is meer waard dan twee spelers die Europees op niveau gepresteerd hebben en een flinke impuls van kwaliteit en ervaring kunnen geven?
Geen wonder dat hij het hoog in z'n bol heeft.
Dus een wisselvallige puber die nog geen jaar constant goed gepresteerd heeft en waarvan we moeten afwachten hoeveel talent hij echt heeft is meer waard dan twee spelers die Europees op niveau gepresteerd hebben en een flinke impuls van kwaliteit en ervaring kunnen geven?

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Nee, maar we weten de bedragen ook niet. Alleen dat het salarisplafond laag ligt.Gonadan schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:58:
@Verwijderd
Ik zeg ook niet dat ze hem 3 miljoen laten betalen, maar een Onana, Ziyech en de grotere talenten moeten toch een groter salaris moeten krijgen. Werk desnoods met wat meer bonussen.
Ajax gebruikte het salarisplafond als argument, maar ze willen niet meer betalen voor Kluivert want nu doen ze het blijkbaar wel.
Volgens mij moet je belonen naar prestaties, niet naar of iemand gevolgd wordt of niet.Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:54:
"meer waard" in transfersom, maar zeker niet in salaris gezien de sportieve bijdrage veel minder is dan een Tadic of Blind kan.
Het probleem is als je iedereen jonge speler die een zaakwaarnemer heeft die wat rumoer in de media kan creëren een dik contract geeft dat je dan binnen no time zit met een groep spelers waar je een vermogen aan betaalt omdat ze toevallig 2x goed tegen een bal gelopen zijn maar helemaal niet structureel het niveau wat Ajax nastreeft of daar boven aankunnen.Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:54:
Stel je voor dat je bijv. Kishna een enorm dik contract had gegeven voor 4 jaar zoals hij bij Roma kreeg. Het is nog maar de vraag of die jongen dit seizoen bij een club van niveau Eredivisie aan spelen toe komt maar dan had je hem nog steeds een topsalaris mogen betalen.
Een oudere speler biedt wat dat aan gaat ook meer zekerheid.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Jij vind 1 of 1,5 miljoen per jaar niet genoeg in de eredivisie?Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 09:06:
[...]
Nee, maar we weten de bedragen ook niet. Alleen dat het salarisplafond laag ligt.
Ik zeg ook niet dat ze hem 3 miljoen laten betalen, maar een Onana, Ziyech en de grotere talenten moeten toch een groter salaris moeten krijgen. Werk desnoods met wat meer bonussen.
Ajax gebruikte het salarisplafond als argument, maar ze willen niet meer betalen voor Kluivert want nu doen ze het blijkbaar wel.
Talent of niet, hij heeft nog geen volledig seizoen eredivisie gedraaid en nog vrij weinig bewezen.
Ben blij dat jij in ieder geval niet het beleid bepaald in Amsterdam, want dan ga je na een paar jaar kapot als club aan hoge salarissen
Verwijderd
Jullie missen dus duidelijk het punt.Martinusz schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:25:
[...]
Jij vind 1 of 1,5 miljoen per jaar niet genoeg in de eredivisie?
Talent of niet, hij heeft nog geen volledig seizoen eredivisie gedraaid en nog vrij weinig bewezen.
Ben blij dat jij in ieder geval niet het beleid bepaald in Amsterdam, want dan ga je na een paar jaar kapot als club aan hoge salarissen
Ik zeg niet dat ze het moeten doen, maar het wordt als argument gebruikt door Ajax.
Hadden we een messi van 17 jaar ook maar laten gaan en dan een week later een ouwe lul wel 4 miljoen salaris gegeven.
Als ik die bedragen zie realiseer ik me vooral dat ik veel te veel betaal voor mijn foxsports abonnement. (en met mij heel veel mensen over de hele wereld)
alles kan off-topic
Je zegt niet dat ze het moeten doen, dus eigenlijk geef je ze groot gelijkVerwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:27:
[...]
Jullie missen dus duidelijk het punt.
Ik zeg niet dat ze het moeten doen, maar het wordt als argument gebruikt door Ajax.
Hadden we een messi van 17 jaar ook maar laten gaan en dan een week later een ouwe lul wel 4 miljoen salaris gegeven.
Het is toch ook een valide argument van Ajax
Kluivert is geen Messi, daar loopt er maar 1 van op de aardbol, dus die vergelijking kun je niet maken. Daarnaast had Messi wel wat meer bewezen op 20 jarige leeftijd
Verwijderd
Nee, ze geven de verkeerde argumenten naar Kluivert en anderen. Ga niet doen of dat salarishuis zo heilig is.Martinusz schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:31:
[...]
Je zegt niet dat ze het moeten doen, dus eigenlijk geef je ze groot gelijk![]()
Het is toch ook een valide argument van Ajaxspeler nog niks bewezen = geen topsalaris, speler die van alles al heeft bewezen = topsalaris.
Kluivert is geen Messi, daar loopt er maar 1 van op de aardbol, dus die vergelijking kun je niet maken. Daarnaast had Messi wel wat meer bewezen op 20 jarige leeftijd
Als ze Kluivert het bedrag niet waard vinden: prima (en geef ik ze gelijk in). Ze schepen de talenten echter af met het salarishuis.
Overigens verdient Blind dan meer dan Ziyech. terwijl Ziyech veel belangrijker is (maar hij mag dan geen salaris buiten het salarishuis).
Precies ditph4ge schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:24:
Het probleem is als je iedereen jonge speler die een zaakwaarnemer heeft die wat rumoer in de media kan creëren een dik contract geeft dat je dan binnen no time zit met een groep spelers waar je een vermogen aan betaalt omdat ze toevallig 2x goed tegen een bal gelopen zijn maar helemaal niet structureel het niveau wat Ajax nastreeft of daar boven aankunnen.
Dikke contracten moet je verdienen, waardoor normaal gesproken alleen de topspelers het salarisplafond verdienen. De rest moet via prestaties proberen dit af te dwingen, waarbij Nederlandse clubs natuurlijk nooit heel veel spelers dat salaris kunnen bieden.
Als vervolgens een snotjong van 19 met zeer wisselvallige prestaties eist dat hij ook het salarisplafond wil verdienen, dan kun je daar als club eigenlijk nooit mee akkoord gaan. Dus ik geef Ajax groot gelijk!
PS: Raiola weet dit natuurlijk ook en zal dit zo gespeeld hebben om de transferprijs van Kluivert te drukken.
Dit gebeurt alleen met goedkeuring van de speler zelf, dus Ajax mag blij zijn dat ze van Kluivert af zijn. Iemand met die instelling is nooit van positieve invloed op het team.
Blind is er nog helemaal niet en een speler van ManU verdient inderdaad meer dan een speler van Ajax. Als Ziyech meer wil verdienen, dan kan hij gaan onderhandelen over een nieuw contract waarbij hij tekengeld kan vangen om meer te verdienen. Qua salaris zit hij namelijk al op het plafond.Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:36: Overigens verdient Blind dan meer dan Ziyech. terwijl Ziyech veel belangrijker is (maar hij mag dan geen salaris buiten het salarishuis).
Maar Ziyech wil helemaal niet bijtekenen, hij wil weg en zo snel mogelijk. Zijn zaakwaarnemer is Ziyech al 3 jaar in heel Europa aan het aanbieden, dus zowel voor als na zijn tekenen bij Ajax. Vooralsnog zonder succes.
[ Voor 23% gewijzigd door Baseman77 op 05-07-2018 11:04 ]
Uh nee ze geven helemaal geen verkeerde argumenten naar KluivertVerwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 10:36:
[...]
Nee, ze geven de verkeerde argumenten naar Kluivert en anderen. Ga niet doen of dat salarishuis zo heilig is.
Als ze Kluivert het bedrag niet waard vinden: prima (en geef ik ze gelijk in). Ze schepen de talenten echter af met het salarishuis.
Overigens verdient Blind dan meer dan Ziyech. terwijl Ziyech veel belangrijker is (maar hij mag dan geen salaris buiten het salarishuis).
Het signaal is simpel, voor gevestigde namen is men bereid om te kijken naar hogere beloningen (constructies), voor talenten (die nog alles te bewijzen hebben) is er het salarisplafond.
Zolang Kluivert zich in die categorie begeeft is er helemaal geen verkeerd signaal.
Je blijft maar verkeerde vergelijkingen maken, nu weer Ziyech en Blind (alleen al op positie waardeloze vergelijking), maar verder:
Ziyech: prijzen = 0
Clubs: Heerenveen, Twente, Ajax
Europese wedstrijden = 20
Blind: prijzen = kampioen eredivis 4x, Johan Cruijff schaal 1x, UEFA Europa League 1x, FA Cup 1x, League Cup 1x, FA community Shield 1x, 3de op WK
Clubs: Ajax, Groningen, Ajax, Manchester United
Europese wedstrijden: 53
Ik zie geen reden om Ziyech hetzelfde te belonen als Blind (mocht Blind komen, want ik vertrouw er niet echt op eigenlijk) of Tadic. Daarnaast wil hij graag weg, maar staan de clubs niet in de rij, dat zegt ook wel wat denk ik.
En verder hetzelfde als @ph4ge en @Baseman77 hierboven al aangeven. Als we talentjes al boven het salarisplafond moeten gaan inschalen, dan kun je over x aantal jaar opdoeken als club/bedrijf.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 05-07-2018 10:59 ]
Feitelijk moet je al los laten dat het om talenten gaat. De basis is simpel, dat is het salarishuis.
Bied je aantoonbaar bovengemiddelde meerwaarde, dan kan je onderhandelen over aanvullende constructies. Die mogelijkheid is er voor iedereen, alleen staat niet iedereen even sterk in die onderhandeling.
Bied je aantoonbaar bovengemiddelde meerwaarde, dan kan je onderhandelen over aanvullende constructies. Die mogelijkheid is er voor iedereen, alleen staat niet iedereen even sterk in die onderhandeling.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben bijzonder benieuwd naar de eerste 11 van Ten Hag straks. Labyad is een beetje zijn lieveling dus ik vrees dat hij die sowieso opstelt. Als Blind dan zou komen kun je dus niet Frenkie en Donny op het middenveld zetten, maar ik zou ze beiden graag in de basis zien. Ik kom dan op;
----------- Dolberg -----------
Tadic ------------------ Neres
------------------------------------
Labyad ------ Van De Beek
----------- Blind ----------------
Tagliafico ----------- Mazraoui
--- De Jong ------ De Ligt ----
-------------------------------------
----------- Onana ---------------
Wat op zich wel een elftal is om van te smullen natuurlijk!
Ik zou zelf De Jong op de plek van Labyad willen zien en dan Wober, Magalan of Schuurs naast Mathijs, Labyad als twaalfde man. Mocht Blind niet komen dan kan Frenkie op de plek van Blind en komt Labyad alsnog in de basis. Maargoed, benieuwd dus wat Erik er van maakt als we aftrappen tegen Sturm!
Ik zou zelf De Jong op de plek van Labyad willen zien en dan Wober, Magalan of Schuurs naast Mathijs, Labyad als twaalfde man. Mocht Blind niet komen dan kan Frenkie op de plek van Blind en komt Labyad alsnog in de basis. Maargoed, benieuwd dus wat Erik er van maakt als we aftrappen tegen Sturm!
[ Voor 24% gewijzigd door snmght op 05-07-2018 15:21 ]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik hoop niet dat dit je hele selectie issnmght schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:20:
Ik ben bijzonder benieuwd naar de eerste 11 van Ten Hag straks. Labyad is een beetje zijn lieveling dus ik vrees dat hij die sowieso opstelt. Als Blind dan zou komen kun je dus niet Frenkie en Donny op het middenveld zetten, maar ik zou ze beiden graag in de basis zien. Ik kom dan op;
Wat op zich wel een selectie is om van te smullen natuurlijk!
Steam ID = Ackerfiets
Van Leer, Lamprou, Wober, Sinkgraven, Kristensen, Schuurs, Schone, Eiting, S de Jong, Huntelaar, Cerny, Bande. Eventueel Magallán.Family Guy schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:03:
[...]
Ik hoop niet dat dit je hele selectie isWat zou er met deze opstelling nog op de bank zitten?
Ik ben trouwens benieuwd of in die geschetste opstelling het voor Ten Hag een optie zou zijn om Labyad en Tadic om te ruilen, Tadic middenveld en Labyad op de vleugel. Man, het wachten duurt nog lang!
[ Voor 24% gewijzigd door snmght op 05-07-2018 15:22 ]
2,5 week nogsnmght schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:15:
[...]
Van Leer, Lamprou, Wober, Sinkgraven, Kristensen, Schuurs, Schone, Eiting, S de Jong, Huntelaar, Cerny, Bande. Eventueel Magallán.
Ik ben trouwens benieuwd of in die geschetste opstelling het voor Ten Hag een optie zou zijn om Labyad en Tadic om te ruilen, Tadic middenveld en Labyad op de vleugel. Man, het wachten duurt nog lang!

Doe mij maar:snmght schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 13:20:
Onana
nieuwe rechtsback - De Ligt - Blind - Nico
Frenkie - Tadic - vd Beek (met Tadic op 10)
Neres - Dolberg - Bande/Labyad
Uiteraard er vanuitgaande dat Ziyech vertrekt, anders Ziyech op 10 en Tadic linksbuiten.
Nieuwe rechtsback zou ik ook willen maar verwacht ik helaas niet meer. Nog een verassing van Overmars zou fijn zijn. Van der Wiel eens bellen? Of is die over the hill, tijd niets van gezien. Maar ik kan me niet voorstellen dat we er dan niet op vooruit gaan t.o.v. Kristensen.toolkist schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 16:53:
[...]
Doe mij maar:
Onana
nieuwe rechtsback - De Ligt - Blind - Nico
Frenkie - Tadic - vd Beek (met Tadic op 10)
Neres - Dolberg - Bande/Labyad
Uiteraard er vanuitgaande dat Ziyech vertrekt, anders Ziyech op 10 en Tadic linksbuiten.
Of Janmaat of Arias proberen.
`snmght schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 17:06:
[...]
Nieuwe rechtsback zou ik ook willen maar verwacht ik helaas niet meer. Nog een verassing van Overmars zou fijn zijn. Van der Wiel eens bellen? Of is die over the hill, tijd niets van gezien. Maar ik kan me niet voorstellen dat we er dan niet op vooruit gaan t.o.v. Kristensen.
Of Janmaat of Arias proberen.
vd Wiel is echt far over the hill.
Kwam in Turkije niet aan de bak, italie niet aan de bak en zit nu in de MLS.
Die is veel drukker met nieuwe tattoos en kleding, dan met voetbal. Dus nee ajb geen vd Wiel. Janmaat hoef ik ook niet, Arias is niet haalbaar. Dus van die 3 liever Kristensen, of zelfs Orejuela. Ik denk dat die meer potentie heeft dan Kristensen.
El Ahmadi transfervrij naar S.A., op zich een net gebaar van Feyenoord. Ze verliezen wel een steunpilaar. Ik lees nu dat Clasie nadrukkelijk in beeld is. De club moet het blijkbaar hebben van de terugkeer van elders mislukte of ontevreden oud spelers. (Janmaat? lijkt me onhaalbaar)
Gezien de selectie en activiteiten op de transfermarkt tot dusver heb ik niet zo heel veel vertrouwen in komend seizoen.
Gezien de selectie en activiteiten op de transfermarkt tot dusver heb ik niet zo heel veel vertrouwen in komend seizoen.
Clasie lijkt mij toch niet verkeerd voor Feyenoord??Phantasmagoria schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:31:
El Ahmadi transfervrij naar S.A., op zich een net gebaar van Feyenoord. Ze verliezen wel een steunpilaar. Ik lees nu dat Clasie nadrukkelijk in beeld is. De club moet het blijkbaar hebben van de terugkeer van elders mislukte of ontevreden oud spelers. (Janmaat? lijkt me onhaalbaar)
Ik heb hem niet gevolgd in Engeland en Belgie maar neem aan dat ie zeker nog van waarde kan zijn voor Feyenoord, als vervanger van El Ahmadi. Wat me tegenvalt is het terugvallen op oud spelers (zoals Boetius eerder). Maar misschien kan dat nu niet anders wegens geen budget en het in bulk opkopen van alle talenten door grootmachten. Toch lijken Ajax en PSV gewoon betere scouts te hebben.Martinusz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 09:40:
[...]
Clasie lijkt mij toch niet verkeerd voor Feyenoord??
Ik bemoei door het hoge Ajax gehalte eigenlijk nooit met dit voetbaltopic maar ik moet toch even wat kwijt; wat is Vitesse lekker bezig op de transfermarkt
Top 5 moet wel weer haalbaar zijn dit seizoen. Al 9 versterkingen binnen en ik denk dat ze nog niet zijn uitgeshopt.

Is dat anders dan andere jaren dan?Vissert schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:49:
Ik bemoei door het hoge Ajax gehalte eigenlijk nooit met dit voetbaltopic maar ik moet toch even wat kwijt; wat is Vitesse lekker bezig op de transfermarktTop 5 moet wel weer haalbaar zijn dit seizoen. Al 9 versterkingen binnen en ik denk dat ze nog niet zijn uitgeshopt.
Vitesse is toch altijd een samenraapsel van gehuurde spelers elk jaar met een paar vaste krachten?
Behoorlijk andersMartinusz schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 10:52:
[...]
Is dat anders dan andere jaren dan?
Vitesse is toch altijd een samenraapsel van gehuurde spelers elk jaar met een paar vaste krachten?
Elke eredivisie club heeft tegenwoordig genoeg personele wijzigingen maar dat Vitesse een maand voor de start zijn team op orde heeft is ongekend. Daarnaast tot nu toe slechts 2 huurlingen en meerdere spelers die voor langere tijd zijn vastgelegd.
Koerswijziging?Vissert schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 11:08:
[...]
Behoorlijk andersIk snap je beeld over Vitesse maar het ligt gelukkig anders. De laatste jaren zijn de meeste transfers transfervrije spelers of gerichte aankopen (Linssen, van Wolfswinkel) aangevuld met een paar huurlingen die ook alleen spelen als ze het verschil kunnen maken. Ook blijven de meeste Chelsea spelers 2 seizoen bij Vitesse. Vaak ook op aangeven van de spelers zelf.
Elke eredivisie club heeft tegenwoordig genoeg personele wijzigingen maar dat Vitesse een maand voor de start zijn team op orde heeft is ongekend. Daarnaast tot nu toe slechts 2 huurlingen en meerdere spelers die voor langere tijd zijn vastgelegd.
Zijn er nog opvallende namen vastgelegd?
Ik weet alleen dat ze een verdediger van Ajax hebben overgenomen
Dit topic is gesloten.