[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 22:12
Nogmaals ik geloof het pas als Tadic met een Ajax shirt in zijn handen op de foto staat met Marc ;)
Top transfer, hopelijk loopt er niet veel meer de deur uit :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:24
Als je hiermee de CL wél haalt, heb je hem er al uit.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Faddermakker schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:22:
Als je hiermee de CL wél haalt, heb je hem er al uit.
Verkoop van Kluivert heb je hem er al uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 19:22
Gonadan schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:11:
Echte bron, ajax.nl ;)

[...]

'persoonlijke afspraken vervolmaken' :?

Betekent dat puntjes op de 'i' voor zijn situatie in Amsterdam en wat praktische zaken regelen? Of betekent het dat er simpelweg nog geen handtekening van hem op een contract staat?
Want dan laat ik de champagne nog even in de koelkast. :P
Dat betekend inderdaad dat men al mondeling (of via fax) rond is over salaris, auto van de zaak, premies etc. Maar dat de handtekening nog ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:22:
[...]

Verkoop van Kluivert heb je hem er al uit ;)
an sich wel, maar toch ook niet... het is koffiedik kijken maar Kluivert had wellicht over paar jaar meer op kunnen brengen dan nu, terwijl Tadic waarschijnlijk nauwelijks meer iets oplevert omdat hij "te oud" is...
desalniettemin: ik ben wel blij met deze aankoop (en ook met de door jou genoemde verkoop)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
P.O. Box schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:27:
[...]

an sich wel, maar toch ook niet... het is koffiedik kijken maar Kluivert had wellicht over paar jaar meer op kunnen brengen dan nu, terwijl Tadic waarschijnlijk nauwelijks meer iets oplevert omdat hij "te oud" is...
desalniettemin: ik ben wel blij met deze aankoop (en ook met de door jou genoemde verkoop)
met haast 200 miljoen op de bank maakt het eigenlijk niet zoveel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Edit doe het weer in verkeerde topic wtf 8)7

[ Voor 109% gewijzigd door v8power67 op 27-06-2018 16:41 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
P.O. Box schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:27:
[...]

Mja, Kluivert had niet bijgetekend dus of nu verkopen of gratis laten vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Deadsy schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:24:
Dat betekend inderdaad dat men al mondeling (of via fax) rond is over salaris, auto van de zaak, premies etc. Maar dat de handtekening nog ontbreekt.
Hopelijk dan toch ergens een schriftelijke bevestiging zodat er aantoonbaar een overeenkomst is. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:22:
Nogmaals ik geloof het pas als Tadic met een Ajax shirt in zijn handen op de foto staat met Marc ;)
Top transfer, hopelijk loopt er niet veel meer de deur uit :)
Laat maar, vorige pagina gemist.

[ Voor 34% gewijzigd door toolkist op 27-06-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:35:
[...]

Geloof je het ook als Ajax het zelf aankondigt op de eigen site? 11m, met bonussen naar max 13,4m. Koopje in deze tijd :Y
Nee O-) foto met shirt graag :P (geen photoshop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:19
Goede business dit. Wispelturig talent met 1 jarig contract verkopen voor 17M en daar voor 11M Tadic voor terughalen. Zeker na de berichten van 20M is dit wel een prachtige transfer, uitstekend werk van Marcie d:)b

Mooi de jaloerse, geweldig onderbouwde reacties ook :D De supporters van Southampton zijn in ieder geval niet blij dat Tadic vertrekt, als ik op de Reddit- en Twitter-reacties mag afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JanW schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:42:
Mooi de jaloerse, geweldig onderbouwde reacties ook :D
Waar lees je jaloerse reacties dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

JanW schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 19:42:
Goede business dit. Wispelturig talent met 1 jarig contract verkopen voor 17M en daar voor 11M Tadic voor terughalen. Zeker na de berichten van 20M is dit wel een prachtige transfer, uitstekend werk van Marcie
Leuk bericht van Ajax met dat lagere bedrag, het is alleen niet volledig:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=332178

Ajax betaalt dus gewoon de vastgestelde 17,1 miljoen Euro, alleen is het anders verrekend om het doorverkoop percentage naar Twente te omzeilen.
Inclusief tekengeld om het lagere salaris van Tadic te compenseren komt het totaalbedrag ruim boven de 20 miljoen Euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wel een puntje is natuurlijk hoeveel vakantie neemt/krijgt Tadic na het WK nu en hoe pakt dit uit voor zijn fitheid. Over 4 weken staat de voorronde CL al voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:34
De transfersom is dus alsnog 11-13 miljoen.

Tadic heeft een optie om 20% van het transferbedrag te ontvangen.
Als Ajax de gelmiteerde 17 miljoen aftikt bij Southampton kom je op 3,4 daarvan voor Tadic zelf.
En dan moet er ook nog wat naar Twente. Southampton houd er dan minder aan over.

Nu ontloop je dat en gaat de 3,4 miljoen alsnog naar Tadic, maar wel over een periode van 4 jaar.
Daarmee compenseer je zijn salaris en zorg je dat zo'n speler voor Ajax wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 17:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

dutchgio schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:28:

Als Ajax de gelmiteerde 17 miljoen aftikt bij Southampton kom je op 3,4 daarvan voor Tadic zelf.
En dan moet er ook nog wat naar Twente. Southampton houd er dan minder aan over.

Nu ontloop je dat en gaat de 3,4 miljoen alsnog naar Tadic, maar wel over een periode van 4 jaar.
Daarmee compenseer je zijn salaris en zorg je dat zo'n speler voor Ajax wil spelen.
En naai je een club die de centen keihard kan gebruiken (Twente) en passant een flink oor aan ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:50

Hupske

AFCA

Tomba schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:35:
[...]

En naai je een club die de centen keihard kan gebruiken (Twente) en passant een flink oor aan ;)
Zeker als dit nieuws klopt: http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=332180

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 20:29
Hoe bot ook, ik zou dat geld als gemeente nu zeker niet meer geven, wat een verschrikkelijke chantagehouding zeg.

Sowieso ben ik al jaren van mening dat gemeenten clubs niet moeten steunen, als ze zonder steun niet rond kunnen komen als grote commerciële club doen ze iets verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:46
Heujj Tadic *O*
Jammer dat we deze man niet samen met Ziyech (en Kluivert) kunnen zien spelen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
[...]

Voor Ajax maakt het niet uit, die betalen hetzelfde bedrag. Het zal de voorkeur van Southampton geweest zijn, die ontvangen nu meer.
Ajax wil Tadic kopen en moet er uit komen met Southampton. Ajax is er niet om Twente te redden en gaat daar in de onderhandeling geen issue van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dat gaat de curator niet leuken :P
FC Twente dreigt met aanvraag faillissement

FC Twente dreigt het faillissement aan te vragen als het gemeentebestuur geen garantstelling van 7 miljoen euro wil afgeven. Dat terwijl de stad Enschede zelf al 15 miljoen moet bezuinigen.

Bij de gemeente heeft Twente al een lening van 17 miljoen lopen en Enschede staat ook al voor 8,4 miljoen garant. Bij een bankroet van de club moet de stad dus 25,4 miljoen afschrijven. Twente moet de gemeente komend seizoen 2,1 miljoen euro aan rente en aflossing betalen. Maar vanwege de degradatie, een belastingclaim van 4,4 miljoen en een betaling van 6,3 miljoen van de Corona deal kan Twente nu al niet voldoen aan die eerste aflossing.
De stad Enschede heeft FC Twente al een handreiking gedaan in de vorm van een uitstel van betaling voor die 2,1 miljoen rente en aflossing maar dat is voor FC Twente niet genoeg en eisen nu dus naast dat uitstel een extra garantstelling van 7 miljoen euro.

Als FC Twente die extra garantstelling niet krijgt dan dreigt directeur Erik Velderman van FC Twente met een aanvraag van faillissement per 1 juli. Kortom, gewoon pure chantage van de kant van FC Twente. Men weet dat de gemeente niet gebaat is bij een faillisement omdat ze dan 25 miljoen kwijt zijn en een stadion erven waar je niks aan het hebt. FC twente dwingt de gemeente dus tot slikken of stikken, dat terwijl de stad allerlei maatschappelijke projecten de nek moet omdraaien omdat het al geld te kort komt. Je zal maar inwoner zijn van Enschede, daar ben je mooi klaar mee. De stad glijdt steeds verder af en de lokale FC heeft de gemeente in hun greep.

Laat die boel maar failliet gaan daar. Het is gewoon klaar, elke cent die er nu wordt ingestopt is zonde geld, een normaal bedrijf was al lang failliet verklaard. Als je leest hoe ze nu geld willen genereren door verkoop van minderheidsaandelen dan lopen je de rillingen over de rug; allemaal korte termijn oplossingen, niks structureels waardoor het dweilen met de kraan open blijft. Op dit moment telt de selectie 17 contractspelers en vanwege alle financiele maillaise zit daar nog weinig groei in.

[ Voor 22% gewijzigd door Han op 28-06-2018 08:57 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 08:20:
[...]

Leuk bericht van Ajax met dat lagere bedrag, het is alleen niet volledig:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=332178

Ajax betaalt dus gewoon de vastgestelde 17,1 miljoen Euro, alleen is het anders verrekend om het doorverkoop percentage naar Twente te omzeilen.
Inclusief tekengeld om het lagere salaris van Tadic te compenseren komt het totaalbedrag ruim boven de 20 miljoen Euro uit.
Nog steeds geen geld :) als je ziet dat een Kluivert 17 miljoen al oplevert en Ziyech waarschijnlijk ook wel iets in die richting, prima deal zou ik zeggen :) (voor 30 had ik het ook nog steeds een prima deal gevonden)
Wordt tijd dat ze het geld eens een beetje laten rollen en ook dit soort namen halen, hopelijk is het niet de eerste en gelijk de laatste waarbij het mogelijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 28-06-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Plus als hij na twee jaar weer vertrekt dan scheelt je dat de helft van die 3,4. Pracht constructie.

Dat Southampton geen geld naar Twente wil over maken vind ik alleen maar mooi. Die bewijzen nog steeds keer op keer dat ze een compleet wereldvreemd beeld hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Euhm, nee.
Die 3,4 miljoen heeft helemaal niets met zijn salaris te maken, die hoort bij de transfersom (en wordt sowieso volledig overgemaakt naar Tadic, ook als hij binnen 4 jaar vertrekt bij Ajax). Het lagere salaris van Tadic bij Ajax wordt gecompenseerd door tekengeld, dat komt er nog extra bij dus.
Gonadan schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:16:
Plus als hij na twee jaar weer vertrekt dan scheelt je dat de helft van die 3,4.
Dit is onjuist.

[ Voor 15% gewijzigd door Baseman77 op 28-06-2018 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-09 13:35
Baseman77 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:24:
[...]

Euhm, nee.
Die 3,4 miljoen heeft helemaal niets met zijn salaris te maken, die hoort bij de transfersom (en wordt sowieso volledig overgemaakt naar Tadic, ook als hij binnen 4 jaar vertrekt bij Ajax). Het lagere salaris van Tadic bij Ajax wordt gecompenseerd door tekengeld, dat komt er nog extra bij dus.
Waar heb je dit gelezen dan?
Citaat uit het bericht: "Dat bedrag wordt door Ajax de komende vier jaar in het salaris van Tadic verdisconteerd"

Verder vind ik het netjes van Ajax. Het is de keus van Southampton en het is niet aan Ajax om rekening te houden met een 3e partij. Dan had Twente een % moeten afdwingen over het volledige transferbedrag.

PS. Je negatieve toon over Ajax wordt wel een beetje vervelend en ook lachwekkend. Het is goed om kritisch te zijn, maar om nou op iedere slak KILO's zout te leggen is imo wat overdreven.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Oh nee! Niet Twente!

Het mooie is dat je weet dat Twente het precies zo zou spelen. En dan waarschijnlijk nog een poging zou doen die 3,4 miljoen terug te vorderen van de speler. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 16:47

ST10©DE

Dus.............

Curva schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:28:
[...]

PS. Je negatieve toon over Ajax wordt wel een beetje vervelend en ook lachwekkend. Het is goed om kritisch te zijn, maar om nou op iedere slak KILO's zout te leggen is imo wat overdreven.
Met alle respect, ik lees nergens dat @Baseman77 negatief is over Ajax. Ik lees alleen dat hij de wijze waarop de transactie in elkaar steekt, correct en feitelijk wil weergeven.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ST10©DE schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:57:
[...]

Met alle respect, ik lees nergens dat @Baseman77 negatief is over Ajax. Ik lees alleen dat hij de wijze waarop de transactie in elkaar steekt, correct en feitelijk wil weergeven.
Alleen doet hij dat niet ;) of in ieder geval zonder bron, de bronnen die beschikbaar zijn spreken allemaal over de constructie die genoemd werd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:01:
[...]

Alleen doet hij dat niet ;) of in ieder geval zonder bron, de bronnen die beschikbaar zijn spreken allemaal over de constructie die genoemd werd.
Dat is wat anders. Maar ik heb 'm ook niet op een leugen kunnen betrappen. Wat ik lees is dat die 3,4 miljoen voor Tadic in vier wordt betaald omdat het contract vier jaar loopt. Er staat nergens vermeld wat er met dit bedrag gebeurt als het contract eerder ontbonden wordt. Dus zeggen dat je maar de helft hoeft te betalen als hij na twee jaar weg gaat is eenzelfde speculatie als zeggen dat dan alsnog de rest som afgetikt moet worden.

Me dunkt dat Ajax het hele bedrag moet betalen omdat ze Tadic 3.4 miljoen hebben beloofd. Dat ze dit in termijnen gaan doen doet niet af aan het feit dat ze 3,4 miljoen moeten betalen.

Daarbij:
[...]

Citaat uit het bericht: "Dat bedrag wordt door Ajax de komende vier jaar in het salaris van Tadic verdisconteerd"
Die 3.4 miljoen heeft toch niks met zijn salaris te maken? Ze hebben eerst een salaris afgesproken. Daarna is deze deal ontstaan. Dus zijn salaris is nu het afgesproken salaris plus een termijn van de 3.4 miljoen.

Daarbij weten we niet of die 3.4 netto of bruto is, maar door de termijn betaling te verwerken in het salaris zal er ook een hogere druk ontstaan op de werkgeverslasten.

[ Voor 78% gewijzigd door ST10©DE op 28-06-2018 10:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Curva
ST10©DE schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 09:57:
[...]

Maar zoals Martinezs al aangeeft spreekt iedereen over de constructie zoals genoemd in het bericht van Voetbalzone, maar hij spreekt van een andere constructie. Dat is geen probleem, maar leg dit uit of voeg er een bron bij. Buiten dat reageert Baseman77 altijd met een negatieve ondertoon als het over Ajax gaat, vandaar mijn opmerking. Maargoed, we dwalen van het topic af...

Ik ben blij dat Marc op al op tijd probeert de selectie op orde te hebben. Alleen vraag ik mij af hoe het met Magallan zit... De verdediging heeft zeker nog wel een impuls nodig, dus overschakelen naar plan B is zeker niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ST10©DE schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:08:
[...]

Dat is wat anders. Maar ik heb 'm ook niet op een leugen kunnen betrappen. Wat ik lees is dat die 3,4 miljoen voor Tadic in vier wordt betaald omdat het contract vier jaar loopt. Er staat nergens vermeld wat er met dit bedrag gebeurt als het contract eerder ontbonden wordt. Dus zeggen dat je maar de helft hoeft te betalen als hij na twee jaar weg gaat is eenzelfde speculatie als zeggen dat dan alsnog de rest som afgetikt moet worden.

Me dunkt dat Ajax het hele bedrag moet betalen omdat ze Tadic 3.4 miljoen hebben beloofd. Dat ze dit in termijnen gaan doen doet niet af aan het feit dat ze 3,4 miljoen moeten betalen.
Dat hij het krijgt lijkt mij logisch, zou raar zijn als hij na 2 jaar maar de helft heeft gehad, maar het wordt in zijn salaris opgenomen, hij zal vast nog salaris erbij krijgen, maar ik denk niet dat hij ook nog het salarisplafond erbij krijgt. Stel hij krijg over 4 jaar 5 miljoen, dan is dat die 3,4 miljoen uit de transfer en 1,6 miljoen salaris over 4 jaar. Tekengeld heb ik nergens gelezen, dat lijkt mij eerder die 3,4 miljoen al uit de transfer zelf.

Maar goed, trouwens iedereen die voetbalzone als bron ziet, die jatten alleen artikelen, dat weten we toch? ;) Originele bericht staat op Telegraaf, die zijn wat Ajax betreft altijd wel aardig goed geïnformeerd.

Daarover gesproken:
https://www.telegraaf.nl/...rugkeer-bij-ajax-niet-uit

Wat had ik Bosz graag minimaal 3 jaar achter elkaar aan het werk willen zien :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Martinusz op 28-06-2018 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:31:
[...]

, hij zal vast nog salaris erbij krijgen, maar ik denk niet dat hij ook nog het salarisplafond erbij krijgt.
En hier doe je dus hetzelfde als Baseman77, je gaat ergens van uit zonder een bron te noemen.

Bovendien denk ik dat eerst een salaris is overeengekomen en daarna pas de constructie van deze deal. Maar ook dat is een aanname van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Euhm, nee.

[...]

Dit is onjuist.
Heb je de contracten allemaal zelf opgesteld, dat je daar zo zeker van bent? Of ben je zelf stiekem Tadic in disguise?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
ST10©DE schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:36:
[...]

En hier doe je dus hetzelfde als Baseman77, je gaat ergens van uit zonder een bron te noemen.

Bovendien denk ik dat eerst een salaris is overeengekomen en daarna pas de constructie van deze deal. Maar ook dat is een aanname van mij.
Nou volgens mij ben ik niet zo stellig toch? Ik denk is toch wat anders als iets van "...zijn salaris zal max. 5 ton zijn." bijvoorbeeld.

Zullen we trouwens anders gewoon even de bron erbij pakken:
Kunstmatig laag

Omdat de Premier League-club liever geen tonnen naar Enschede overmaakt, besloten Southampton en Ajax de transfersom kunstmatig laag te houden door het deel dat Tadic daar zelf van zou ontvangen (3,4 miljoen) eruit te halen. Dat bedrag wordt door Ajax de komende vier jaar in het salaris van Tadic verdisconteerd.
Belangrijkste dikgedrukt ;)
DIe 3,4 miljoen zit dus niet in de transfersom!

[ Voor 37% gewijzigd door Martinusz op 28-06-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Euhm, nee.

[...]

Dit is onjuist.
Dus wat je zegt is dat die 3,4 overgemaakt worden als tekengeld?
Tekengeld hoort niet bij de transfer som.

Daarnaast, als Tadic recht heeft op een deel van de transfersom dan moet hij dit krijgen van Southampton niet Ajax.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Martinusz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:39:
[...]

Nou volgens mij ben ik niet zo stellig toch? Ik denk is toch wat anders als iets van "...zijn salaris zal max. 5 ton zijn." bijvoorbeeld.
Goed punt, daarin geef ik je gelijk!

Maar volgens mij is nog steeds de volgorde geweest:

1- Ajax en Tadic komen overeen dat ze met elkaar in zee gaan Daar horen mijns inziens dus salarisonderhandelingen bij.

2- Ajax en Southampton komen een Transferbedrag overeen.

3- Southampton stelt voor het bedrag op een andere manier te verdelen zodat zij er meer aan overhouden. Dit houdt in dat er geen geld naar Twente gaat en Ajax het 3.4 miljoen aan Tadic betaalt ipv dat Southampton dit gaat doen.

1 was voor 3. Zullen ze 1 weer gaan aanpassen?

[ Voor 45% gewijzigd door ST10©DE op 28-06-2018 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:08:
Het zou me niks verbazen als Tadic een percentage van een toekomstige verkoop krijgt wat dan meteen de restant van die 3.4m afvangen. Maar goed ook dat is speculatie.
Of de totale kosten nou 20, 25 of 30m over 4 jaar zijn, dit lijkt een prima deal te zijn.
Kan natuurlijk nog zwaar tegenvallen als ie niet presteert of zwaar geblesseerd raakt, maar zeker dat 2e heb je toch niet in de hand. Ik ben er in ieder geval blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Man man man, pak een woordenboek een leer wat verdisconteerd betekent. Wat een discussie. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:48:
Man man man, pak een woordenboek een leer wat verdisconteerd betekent. Wat een discussie. :F
Betekenis 'verdisconteerd'
Je hebt gezocht op het woord: verdisconteerd.

ver·dis·con·te·ren (verdisconteerde, heeft verdisconteerd)
1
mee laten tellen: dat is erin verdisconteerd

Oftewel, het komt bovenop zijn afgesproken salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Overigens.. waarom zou Southampton geen geld over willen maken naar Twente en kiezen ze nu voor een constructie die ze zo op het 1e oog niks extra's oplevert?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:52:
Overigens.. waarom zou Southampton geen geld over willen maken naar Twente en kiezen ze nu voor een constructie die ze zo op het 1e oog niks extra's oplevert?
Omdat Southampton alleen geld aan Twente hoeft over te maken als de transfersom boven bedrag X ligt. De in eerste instantie afgesproken 17 miljoen lag boven bedrag X.

De huidige 11 miljoen liggen onder bedrag X.

Hadden ze het op 17 miljoen gelaten, had Southampton 3.4 moeten geven aan Tadic en een bedrag aan Twente. Nu kan Southampton het volledige bedrag zelf houden.

Die 11 miljoen gaat oplopen naar 13.7 miljoen. 13.7+3.4 = 17.1 miljoen.

[ Voor 5% gewijzigd door ST10©DE op 28-06-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ST10©DE schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:50:
[...]

1

Ja en nee, men zegt hiermee dus dat die 3,4 miljoen euro mee wordt genomen (mee laten tellen) in zijn salaris.
Zoals ik al eerder heb uitgelegd als ze overeenkomen dat hij bijv. 5 miljoen gaat verdienen in 4 jaar, dan is dat dus niet 5 miljoen + 3,4 miljoen = 8,4 miljoen.

Maar gewoon 5 miljoen, waarin die 3,4 miljoen zit. Anders zou die opmerking ook overbodig zijn om te vermelden dat het bedrag verdisconteerd wordt met het salaris.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ST10©DE schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:50:
[...]

1

Nee dat staat er dus niet. Het trekt mee, is ermee verrekend. Dat zegt niets over de totale hoogte en welk aandeel zijn netto salaris brengt.
Het zegt wel dat het uitgesmeerd wordt over die vier jaar, wordt zelfs genoemd.

Maar ik sluit mij aan bij @Curva , het wordt vermoeiend:
• Tadic komt echt niet, die handtekening komt nooit.
• Het is financieel niet te verantwoorden.
• Roma ketst af, nu zal Ziyech wel onhandelbaar zijn, kan alleen maar mis gaan.
• Tadic komt toch, oh dat kan alleen maar mis gaan samen met Ziyech. Ten Hag kan niets aan.
• Oh het lijkt toch een prima deal, dan moet het verhaal over de spelersbonus vast niet kloppen.

Allemaal van die discussie starters waar meer de wens dan de feiten de vader van de gedachte lijken te zijn.
Laten we het gewoon bij de feiten houden, ook al is het komkommertijd. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Tadic is gewoon een goede aanwinst, Ajax heeft het geld dus waarom niet? Het is volstrekt niet interessant of hij stiekem 5 miljoen meer of minder kost dan wat we nu weten, dat zal Ajax totaal niet uitmaken want dat geld hebben ze. Voor de concurrentie is het jammer dat Ajax eindelijk het kapitaal op het veld gaat zetten.

Laten we blij zijn dat dat Twente zo min mogelijk meeprofiteert. })

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

Gonadan schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:05:
[...]

Maar ik sluit mij aan bij @Curva , het wordt vermoeiend:
Inderdaad, dat klopt wel. Het ging me er alleen om dat, mijns inziens iemand ergens ten onrechte van werd beschuldigd.

Hoe betrouwbaar is Skysports? Daar spreken ze over een transfer van 20.4 miljoen.

Overigens verrekenen =/ = mee tellen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Klopt, maar je interpreteert het verkeerd.

Dit staat er:
Dat deden de betrokken clubs door het deel dat Tadic daar zelf van zou ontvangen (3,4 miljoen) eruit te halen. Dat bedrag wordt door Ajax de komende vier jaar in het salaris van Tadic verdisconteerd.
Dus: Van de totale transfersom van 17,1 is 3,4 miljoen voor Tadic (inderdaad een enorm bedrag , weet je meteen waarom spelers en met name zaakwaarnemers zo graag transfereren). Omdat Southampton geen zin heeft om het afgesproken doorverkoop percentage aan Twente te betalen (wat op zich best triest is, had dan die afspraak nooit gemaakt) wordt die 3,4 miljoen niet door Ajax aan Southampton overgemaakt maar rechtstreeks aan Tadic. De betalingstermijnen hiervoor zijn uitgespreid over 4 jaar, waarbij dit bovenop het salaris komt van Tadic.

Die 3,4 miljoen hoort bij de transfersom en heeft niets te maken met het afgesproken salaris van Tadic, Ajax kiest er alleen voor om dat bedrag uit te betalen aan Tadic via het salaris. Dit zal ook meteen hun argument zijn om te verdedigen dat Tadic boven het salarisplafond uit gaat komen, daar valt ook niets op af te dingen verder.
Mocht Tadic eerder vertrekken dan zal Ajax nog steeds die 3,4 miljoen in zijn totaliteit moeten uitbetalen, aangezien dit bij de transfersom hoort. De wijze van uitbetalen zal dan alleen aangepast moeten worden, aangezien Tadic bij een vertrek geen salaris meer ontvangt van Ajax. Wat je overigens vaak ziet is dat clubs en/of spelers het resterende bedrag gebruiken als onderhandeling; oftewel een club wil best meewerken met een vertrek maar dan moet de speler het restant (gedeeltelijk of geheel) laten vallen, of een speler wil best vertrekken maar dan moet de club het restant direct overmaken. Dit is een vrij normale gang van zaken.
Martinusz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:01:
Dat sommigen hier die constructie verkeerd interpreteren is niet mijn fout.
toolkist schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:38:
Heb je de contracten allemaal zelf opgesteld, dat je daar zo zeker van bent?
Een combinatie van logisch redeneren, informatie over contracten in de voetbalwereld die uitgelekt zijn via WikiLeaks (waarin dit soort constructies allemaal naar boven kwamen), een bepaald inzicht in contracten in de voetbalwereld door bekenden die prof zijn geweest en enige 'inside' kennis.
Deadsy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:40:
Dus wat je zegt is dat die 3,4 overgemaakt worden als tekengeld?
Nee, dit zeg ik niet.
Tekengeld wordt eigenlijk nooit openbaar gemaakt en wordt gebruikt om een speler over te halen wel te tekenen of om verlies van salaris te compenseren. Op deze wijze heeft bijvoorbeeld PSV het salaris van Luuk de Jong grotendeels gecompenseerd toen hij overkwam uit Duitsland.

Tadic zal gaan inleveren op zijn salaris, maar het is onmogelijk dat hij van 3,65 miljoen Euro (ik dacht 3 miljoen, maar dat bleek Pond te zijn) naar 1,5 miljoen Euro gaat. Dit verschil zal dus grotendeels gecompenseerd worden via tekengeld. En heeft niets te maken met die 3,4 miljoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Anders is niet meteen verkeerd, zolang je aannames blijft doen sta je nul komma nul sterker dan je discussiepartner die ook aannames doet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Ook prima, dan geloof je het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Baseman77 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:16:
[...]

Dit staat er:
[...]

Die 3,4 miljoen hoort bij de transfersom en heeft niets te maken met het afgesproken salaris van Tadic, Ajax kiest er alleen voor om dat bedrag uit te betalen aan Tadic via het salaris. Dit zal ook meteen hun argument zijn om te verdedigen dat Tadic boven het salarisplafond uit gaat komen, daar valt ook niets op af te dingen verder.
Mocht Tadic eerder vertrekken dan zal Ajax nog steeds die 3,4 miljoen in zijn totaliteit moeten uitbetalen, aangezien dit bij de transfersom hoort. De wijze van uitbetalen zal dan alleen aangepast moeten worden, aangezien Tadic bij een vertrek geen salaris meer ontvangt van Ajax. Wat je overigens vaak ziet is dat clubs en/of spelers het resterende bedrag gebruiken als onderhandeling; oftewel een club wil best meewerken met een vertrek maar dan moet de speler het restant (gedeeltelijk of geheel) laten vallen, of een speler wil best vertrekken maar dan moet de club het restant direct overmaken. Dit is een vrij normale gang van zaken.
Nogal tegenstrijdig.
Het salarisplafond wordt dan ook niet doorbroken, het gaat immers zoals bovenstaand aangegeven om een transfersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:16:
[...]

Klopt, maar je interpreteert het verkeerd.

Dit staat er:
[...]

Dus: Van de totale transfersom van 17,1 is 3,4 miljoen voor Tadic (inderdaad een enorm bedrag , weet je meteen waarom spelers en met name zaakwaarnemers zo graag transfereren). Omdat Southampton geen zin heeft om het afgesproken doorverkoop percentage aan Twente te betalen (wat op zich best triest is, had dan die afspraak nooit gemaakt) wordt die 3,4 miljoen niet door Ajax aan Southampton overgemaakt maar rechtstreeks aan Tadic. De betalingstermijnen hiervoor zijn uitgespreid over 4 jaar, waarbij dit bovenop het salaris komt van Tadic.

[...]

Dat sommigen hier die constructie verkeerd interpreteren is niet mijn fout.

[...]

Een combinatie van logisch redeneren, informatie over contracten in de voetbalwereld die uitgelekt zijn via WikiLeaks (waarin dit soort constructies allemaal naar boven kwamen), een bepaald inzicht in contracten in de voetbalwereld door bekenden die prof zijn geweest en enige 'inside' kennis.

[...]

Nee, dit zeg ik niet.
Tekengeld wordt eigenlijk nooit openbaar gemaakt en wordt gebruikt om een speler over te halen wel te tekenen of om verlies van salaris te compenseren. Op deze wijze heeft bijvoorbeeld PSV het salaris van Luuk de Jong grotendeels gecompenseerd toen hij overkwam uit Duitsland.

Tadic zal gaan inleveren op zijn salaris, maar het is onmogelijk dat hij van 3,65 miljoen Euro (ik dacht 3 miljoen, maar dat bleek Pond te zijn) naar 1,5 miljoen Euro gaat. Dit verschil zal dus grotendeels gecompenseerd worden via tekengeld. En heeft niets te maken met die 3,4 miljoen.
En toch maak je nog steeds een fout, die 3,4 miljoen is geen onderdeel van de transfersom, maar van zijn salaris ;) O-)

Als de gelimiteerde transfersom "normaal" was gevolgd, dan was die 3,4 miljoen euro onderdeel van de transfersom geweest, nu niet.

Maar ik denk dat iedereen het wel eens kan worden dat het allemaal niet zoveel uitmaakt, linksom of rechtsom zal hij vast 5 miljoen of zelfs meer verdienen, hoe die constructie dan in elkaar zit maakt niet uit, betaald moet het toch worden. Zal later vast in de cijfers terug te vinden zijn van Ajax.

Overigens wat ik wel belangrijk vindt is dat hij niet puur voor het geld naar Ajax komt, het was zijn droom, kent Schreuder en Veldmate en wilt spelen voor de prijzen en (hopelijk) de CL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

dutchgio schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:24:
Nogal tegenstrijdig.
Het salarisplafond wordt dan ook niet doorbroken, het gaat immers zoals bovenstaand aangegeven om een transfersom.
Nee hoor.
Het salarisplafond geldt voor het 'kale' salaris, niet voor extra's die individueel met spelers afgesproken worden. Waarom denk je dat Ajax openbaar maakt hoe ze die 3,4 miljoen aan Tadic uitbetalen? Hebben ze meteen hun verantwoording waarom Tadic boven dat plafond uitkomt.

[ Voor 111% gewijzigd door Baseman77 op 28-06-2018 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Nee hoor.
Het salarisplafond geldt voor het 'kale' salaris, niet voor extra's die individueel met spelers afgesproken worden. Waarom denk je dat Ajax openbaar maakt hoe ze die 3,4 miljoen aan Tadic uitbetalen? Hebben ze meteen hun verantwoording waarom Tadic boven dat plafond uitkomt.
Hadden ze bij Huntelaar volgens mij ook zo gedaan, plafond is inderdaad alleen voor maandelijks salaris, niet voor bonussen of andere extra's.

Beetje zelfde idee als in Amerika, daar mogen ze maar x bedrag verdienen, maar 'grote' spelers verdienen dan via ('externe') sponsorcontracten alsnog meer, daarom gaan grote namen alsnog naar die competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Martinusz schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 10:31:
[...]

Daarover gesproken:
https://www.telegraaf.nl/...rugkeer-bij-ajax-niet-uit

Wat had ik Bosz graag minimaal 3 jaar achter elkaar aan het werk willen zien :Y
Ik had niet verwacht dat Bosz bij de heren van VI aan tafel zou plaatsnemen, maar het was een leuke uitzending. Soms draaide Bosz mooi om een vraag heen met zijn antwoord, maar verder was hij lekker duidelijk.
Ik vond het wel mooi hoe hij positief hij was over zijn periode bij Ajax en dat ie best terug zou willen komen. Ik blijf het ook nog steeds er jammer vinden dat hij niet 'kon' blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Je ben nu cynisch hoop ik?
Of geloof je echt dat Tadic de enige buitenlander is die altijd al heeft gedroomd om voor Ajax (of een andere Nederlandse topclub) in de Eredivisie te mogen spelen?

Dat soort spelers komt alleen als ze geen of weinig andere opties hebben.
Alsof bij bijv. PSV de Mexicanen gekomen waren als ze opties genoeg hadden in de grote competities...je moet contacten leggen, deze behouden en hopen dat het een keer meezit. Waarbij in het geval Tadic de stafleden Schreuder en Veltmate zeker een rol spelen, aangezien zij het contact hebben behouden. Dat helpt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Curva schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:32:
[...]

Ik had niet verwacht dat Bosz bij de heren van VI aan tafel zou plaatsnemen, maar het was een leuke uitzending. Soms draaide Bosz mooi om een vraag heen met zijn antwoord, maar verder was hij lekker duidelijk.
Ik vond het wel mooi hoe hij positief hij was over zijn periode bij Ajax en dat ie best terug zou willen komen. Ik blijf het ook nog steeds er jammer vinden dat hij niet 'kon' blijven.
De weg was open toen men met Keizer ook Bergkamp en co eruit gooiden.
Nog meer gezichtsverlies van het maken van een verkeerde keuze om eerst Bosz te laten lopen en vervolgens Keizer aan te stellen durfden ze niet aan.

Ik kan me niet voorstellen dat Ten Hag met aankopen alsTadic nu geen succes boekt, maar ik zou Bosz zo terughalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:09:
Tadic is gewoon een goede aanwinst, Ajax heeft het geld dus waarom niet? Het is volstrekt niet interessant of hij stiekem 5 miljoen meer of minder kost dan wat we nu weten, dat zal Ajax totaal niet uitmaken want dat geld hebben ze. Voor de concurrentie is het jammer dat Ajax eindelijk het kapitaal op het veld gaat zetten.
Mwa, over elke transfer wordt hier gesproken of het wellicht niet wat te veel is en dat ze beter een andere speler hadden kunnen halen voor dat bedrag. Deze discussie vindt zoals gewoonlijk ook voor Tadic en dan scheelt het nogal of je een speler komt voor 20mio of 30mio en juist dat verschil kan de transfer van uitstekende aankoop naar middelmaat brengen.
Baseman77 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:27:
[...]
Nee hoor.
Het salarisplafond geldt voor het 'kale' salaris, niet voor extra's die individueel met spelers afgesproken worden.
En daarom is een term als Salarisplafond ook zo zwak en voegt het in de praktijk niets toe. Het blijft uiteindelijk flexibel en met een groot component variabel is het enkel een maatschappelijke boodschap dan dat het daadwerklijk consequenties heeft voor de organisatie.

Wat ik me wel afvraag is waarom Southampton dit soort constructies toepast. Ik kan me voorstellen dat dit ze zeker niet zal helpen in de toekomst als ze spelers willen overnemen. Ik zou als verkopende partij dit soort contstructies niet meer aangaan met Southampton, ze hebben laten blijken er onderuit proberen te komen. (andere optie is beter dichttimmeren maar goed, dat het nodig zou zijn laat afdoende zien over de itentie)

dutchgio schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:37:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat Ten Hag met aankopen alsTadic nu geen succes boekt,
Wat is succes?

[ Voor 6% gewijzigd door Napo op 28-06-2018 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ver komen in Europa zou het misschien nog verbleken, maar ik kan me niet voorstellen dat Ten Hag mag blijven als Ajax geen kampioen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Je ben nu cynisch hoop ik?
Beetje ;) (overigens was het alleen een opsomming van wat Tadic zei in een interview)
Maar onderschat nog steeds niet de bekendheid van Ajax en PSV in de wereld, je kunt er lacherig over doen, maar zijn genoeg spelers die inderdaad Ajax of PSV op hun CV zouden willen hebben staan.

Dan heb ik het niet over niveau Messi, Ronaldo etc. maar Tadic valt daar ook niet onder, hij heeft in Nederland niet bij de top3 gevoetbald, in Engeland bij een middenmotor, dan is het toch niet gek dat hij best trots kan zijn dat hij voor Ajax kan gaan spelen? :?
Napo schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:37:

En daarom is een term als Salarisplafond ook zo zwak en voegt het in de praktijk niets toe. Het blijft uiteindelijk flexibel en met een groot component variabel is het enkel een maatschappelijke boodschap dan dat het daadwerklijk consequenties heeft voor de organisatie.
Je vergeet alleen dat er genoeg clubs in problemen komen door grote bedragen wel als salaris en dus een maandelijkse verplichting uit te betalen.
Het is geen onzin, en als het geld er is, kun je dus buitenom nog wat extra geld lappen zonder daar nog jaren de consequenties van te voelen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 28-06-2018 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
dutchgio schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:37:
[...]

De weg was open toen men met Keizer ook Bergkamp en co eruit gooiden.
Nog meer gezichtsverlies van het maken van een verkeerde keuze om eerst Bosz te laten lopen en vervolgens Keizer aan te stellen durfden ze niet aan.
Klopt, maar dit was wel erg kort op het ontslag van Bosz bij Dortmund. En Bosz gaf gisteren ook aan dat het meerdere mensen waren, een groepje, waaronder Bergkamp. Hij bleef er een beetje vaag over, dus het zou zo maar kunnen dat een deel van z'n eisen alsnog niet ingewilligd kunnen worden (of willen worden door vd Sar en co).
Ik kan me niet voorstellen dat Ten Hag met aankopen als Tadic nu geen succes boekt, maar ik zou Bosz zo terughalen.
Ik mag het hopen, maar mijn eerste indruk van het afgelopen halfjaar is niet best. Ten Hag maakte soms rare keuzes. Ik ben wel blij dat ik weer een 4-3-3 opstelling zag in de afgelopen 2 oefenwedstrijden, want met 3 (centrale)verdedigers spelen werkt niet met dit Ajax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE

ST10©DE

Dus.............

[...]

Wat ik me wel afvraag is waarom Southampton dit soort constructies toepast. Ik kan me voorstellen dat dit ze zeker niet zal helpen in de toekomst als ze spelers willen overnemen. Ik zou als verkopende partij dit soort contstructies niet meer aangaan met Southampton, ze hebben laten blijken er onderuit proberen te komen. (andere optie is beter dichttimmeren maar goed, dat het nodig zou zijn laat afdoende zien over de itentie)

[...]
Inderdaad, ik vind het ook nogal oncollegiaal van Southampton. Nu zijn er aantal mensen die het niet erg vinden omdat het om Twente gaat, maar het gaat om het principe. Stel dat het om FC Emmen (of je eigen clubje) zou gaan, zouden die mensen die het nu niet erg vinden het dan ook niet erg vinden? En als handelspartner word je ook meer gewantrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FC Twente spreekt berichtgeving over dreigend faillissement tegen

FC Twente heeft donderdag in een verklaring ontkend dat de club dreigt met de aanvraag van een faillissement in moeizame onderhandelingen met de gemeente Enschede.

De degradant reageert daarmee op een bericht van Tubantia, waarin stond dat de club de gemeente onder druk zet voor een garantstelling van 7 miljoen euro.

"Het moge duidelijk zijn dat er van onze kant geen sprake is van dreiging richting de politiek. De gesprekken zijn constructief en vinden in goeed harmonie plaats. We zullen u hiervan zo goed mogelijk op de hoogte houden", stelt Twente de fans in een verklaring gerust.

"We weten dat een en ander tot onzekerheid kan leiden, maar we vragen toch begrijp voor onze werkwijze. Alles is gericht op een gezonde toekomst van FC Twente, voor de korte, maar zeker voor de lange termijn."

FC Twente hoopt door de garantstelling van 7 miljoen euro tegemoet te kunnen komen aan schuldeisers. De gemeente Enschede leende eerder al 17 miljoen euro en staat ook al garant voor 8,4 miljoen euro.

De club die dit seizoen in de Jupiler League komt heeft nog diverse schulden. Zo moet nog 4,4 miljoen euro worden overgemaakt naar de Belastingdienst en heeft de zaakwaarnemer van oud-FC Twente-speler Jesus Corona zeer waarschijnlijk nog recht op 6,3 miljoen euro.
Hoe kan je het voor elkaar krijgen dat je een zaakwaarnemer nog 6,3 miljoen euro moet betalen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het voordeel is dat je de hoogte van het gegarandeerde salaris beperkt, want dat krijgen ze sowieso. Voor de extraatjes maak je dan aanvullende afspraken die jezelf ook wat extra opleveren.
In het bedrijfsleven een heel normale constructie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Gunner schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:44:
[...]

Hoe kan je het voor elkaar krijgen dat je een zaakwaarnemer nog 6,3 miljoen euro moet betalen?
Omdat Twente dat wel heeft afgesproken maar nooit heeft betaald:
Het CAS heeft vastgesteld dat FC Twente de verplichting heeft een bedrag van €6,3 miljoen aan Mattias Bunge, de zaakwaarnemer van Jesus Corona, te betalen. Bunge heeft FC Twente destijds bijgestaan in de aan- en latere verkoop van Corona. FC Twente wil niet tot betaling overgaan omdat een van de vennootschappen die Bunge in deze transfer heeft gebruikt in verband werd gebracht met ‘schuldwitwassen’.
Onder het mom van een politiek statement maken.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 28-06-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

dutchgio schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:47:
[...]

Omdat Twente dat wel heeft afgesproken maar nooit heeft betaald:

[...]
Ja dat is nogal wiedus. Maar ik vind het zo'n absurd hoog bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Heb ik immer gevonden, bij Groningen als Twente en bij Southampton speelde hij nou ook weer niet de sterren van de hemel. Anyway, Ajax veel plezier ermee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gunner schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:48:
[...]

Ja dat is nogal wiedus. Maar ik vind het zo'n absurd hoog bedrag.
Misschien bezat hij een aandeel in de transfer rechten.

Daarnaast komt het jammer genoeg vaak voor dat een zaakwaarnemer bizar veel geld vangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
De beker winnen! :+ Oh nee.
Minimaal het kampioenschap dit seizoen.

Voor wat betreft Tadic zelf, moeilijk om al een target qua doelpunten en assists neer te zetten. Geen idee op welke positie hij uiteindelijk gaat spelen, of ie vrije trappen en penalty's gaat nemen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-10 10:11

jeka

Support your local club.

Van Tadic verwacht ik 10+doelpunten en 20+ assists. als hij Dolberg aan het scoren krijgt gaan daar de waarde ook weer van omhoog.

FCG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

jeka schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:56:
Van Tadic verwacht ik 10+doelpunten en 20+ assists. als hij Dolberg aan het scoren krijgt gaan daar de waarde ook weer van omhoog.
Dat laatste, daar hoop ik op. Al maakt Tadic er zelf maar 5, lekker boeien. Hij moet creativiteit brengen en de spits fatsoenlijk bedienen. Het bedienen van de spitsen is al jaren een drama bij Ajax. Het spel van Tadic tijdens het WK geeft mij in ieder geval hoop :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 13:49:
[...]

Minimaal het kampioenschap dit seizoen.
Daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur steken, Hoewel de groep er prima uit ziet gaat dat geen garantie voor "succes" zijn. Zeker bij Ten Hag waar het afgelopen half jaar niet bijzonder geweldig is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Iemand anders dan de originele poster heeft antwoord gegeven op je vraag hè? ;)

Ik denk dat helemaal niemand hier voor wat dan ook zijn hand in het vuur durft te steken als het Ajax betreft. Leuk zo'n aankoop maar de transferperiode is nog lang en als straks alle andere aankomen niet komen maar er gaat nog wel wat weg dan moet ik het nog maar zien met Ten Hag. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Of geloof je echt dat Tadic de enige buitenlander is die altijd al heeft gedroomd om voor Ajax (of een andere Nederlandse topclub) in de Eredivisie te mogen spelen?

Dat soort spelers komt alleen als ze geen of weinig andere opties hebben.
Alsof bij bijv. PSV de Mexicanen gekomen waren als ze opties genoeg hadden in de grote competities...je moet contacten leggen, deze behouden en hopen dat het een keer meezit. Waarbij in het geval Tadic de stafleden Schreuder en Veltmate zeker een rol spelen, aangezien zij het contact hebben behouden. Dat helpt veel.
Tadic is zeker niet de enige, volgens mij doen er honderden dat. Er zijn bijzonder veel toppers/internationals die in de eredivisie gespeeld hebben en van hieruit een transfer hebben gemaakt. Wij zijn een prima springplank en dat weten heel veel spelers ook. Ik denk dat dit voor Tadic ook niet zijn laatste stap is, verwacht eigenlijk dat hij maximaal twee jaar blijft en dan weer een mooie stap maakt.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat denken jullie? Draait Enschede de geldkraan dicht of komen ze toch weer over de brug? Beetje 'catch 22'. Laat je het klappen ben je je geld kwijt, doe je het niet sta je elk jaar bij te betalen in die bodemloze put.

[ Voor 42% gewijzigd door Gunner op 28-06-2018 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Zal wel weer gered worden.....helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Gunner schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 15:55:
Wat denken jullie? Draait Enschede de geldkraan dicht of komen ze toch weer over de brug? Beetje 'catch 22'. Laat je het klappen ben je je geld kwijt, doe je het niet sta je elk jaar bij te betalen in die bodemloze put.
Ik vind hem heel lastig, het is natuurlijk ook 'maar' een garantstelling wat ze vragen. Dus zolang het goed gaat hoeft het niets te kosten.
De vraag die je als gemeente op je bord hebt is of Twente daadwerkelijk weer gezond gaat worden en of je dus van je garantstellingen en leningen af komt. De handelswijze die de club vooralsnog laat zien op verschillende vlakken getuigt nog niet echt van een nederige houding die alles op alles stelt om zo snel mogelijk overal vanaf te zijn. Integendeel.

Ik ben alleen bang dat als Twente daadwerkelijk klapt de gemeente naast het verlies van die leningen ook nog eens minder inkomsten krijgt op andere vlakken. In die zin hebben ze dus feitelijk geen keuze.

Het is ook tekenend dat Twente keer op keer bij de gemeente terecht komt. De zakenwereld is daar ook niet echt collectief opgesprongen om de club te redden, zou er toch wat minder liefde zijn onderhand?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Het probleem voor Twente is vooral dat ze al moeten bezuinigen en dat het geld van die garantstelling ook ergens vandaan moet komen, dus moet je weer extra bezuinigen.

Want ook al is het maar een garantstelling, het geld moet je wel hebben om te kunnen geven wanneer het nodig is.

Zou als gemeente de club een schop onder zijn reet geven met als boodschap dat ze maar eens harder moeten zoeken betreffende geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Hoop dat ze het laten klappen die zooi. Hoe sneller we van die boevenbende af zijn des te beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:15:
Hoop dat ze het laten klappen die zooi. Hoe sneller we van die boevenbende af zijn des te beter
Zou het echt klote vinden voor de gemeente Twente. Maar dat is het risico wat je loopt, denk dat andere gemeentes dan nog eens erover na gaan denken voor ze geld pompen in een club.

Maar denk dat Twente gewoon alles erop gaat zetten dit seizoen te promoveren, zelfs als ze dan extra risicos moeten nemen, dat soort fouten maken past wel bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Als inwoner van Enschede heb ik eigenlijk helemaal niets met voetbal. Vraag me wel af wat er gaat gebeuren als Twente failliet wordt verklaard.

Is het mogelijk om met een schone lei opnieuw te beginnen?
Van wie is het stadion bij faillisement? En wat hebben de eigenaren aan een stadion zonder club die er gebruik van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 14:50:
[...]

Daar zou ik mijn hand niet voor in het vuur steken, Hoewel de groep er prima uit ziet gaat dat geen garantie voor "succes" zijn. Zeker bij Ten Hag waar het afgelopen half jaar niet bijzonder geweldig is gegaan.
Ik ook niet.. maar er werd gevraagd wat het succes is wat Tadic moet brengen. En een beker vind ik dan dus absoluut niet genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:36
Mlchel schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:53:
Als inwoner van Enschede heb ik eigenlijk helemaal niets met voetbal. Vraag me wel af wat er gaat gebeuren als Twente failliet wordt verklaard.

Van wie is het stadion bij faillisement? En wat hebben de eigenaren aan een stadion zonder club die er gebruik van maakt?
Dan ga jij als inwoner van Enschede daar aan meebetalen omdat de gemeente de garantstelling met bezuinigingen moet compenseren (volgens mij niet een hele rijke gemeente). Om die reden alleen al zou je steun aan commerciele voetbalclubs bij wet moeten verbieden.

Stadion is welliswaar onderpand voor de gemeente, maar volgens deskundigen zou dit zonder bespeler slechts 4 miljoen waard zijn (vermoedelijk de grondwaarde). Zie ook dit artikel van Tubantia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Nu online
Mlchel schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 08:53:

Volgens mij zit er een hypotheek op het stadion, dus bij een faillissement mogen de hypotheekverstrekkers het verkopen aan de hoogste bieder en het geld dat ze tegoed hebben van FC Twente inhouden. Het stadion zal inderdaad weinig waard zijn als er geen club is die er gebruik van maakt.

Faillissement betekent dat je een nieuwe club zou kunnen oprichten met dezelfde naam etc (doorstart) en een schone lei, maar dat betekent dus dat je onderaan bij de amateurs moet beginnen. De nieuwe eigenaar van het stadion zou een afspraak kunnen maken met deze nieuwe club, maarja zo'n club heeft waarschijnlijk niks aan zo'n groot stadion.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Er ligt wel gras, je zou er dus een camping kunnen beginnen. Of anders verpachten aan een boer.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
RBC taferelen, voetballen in de 5de klasse in een stadion 8) (en dat is dan maar een stadion voor 5.000 man)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Leon Zwiers schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 19:15:
FC Twente vindt investeerders voor 8 miljoen euro

Ze zijn blijkbaar gered.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:36
Van die 8 miljoen gaat er 6,3 miljoen naar dezaakwaarnemer van Corona en voor de rest de achterstallige belastingen van Tadic. Dat noem ik geen investering maar een donatie. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Sempy op 29-06-2018 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Geloof dat dit de helft is van wat ze nodig hebben.
Dus ze zijn nog lang niet gered want ze hebben nog steeds de garantstelling van de gemeente nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Het is geld in een bodemloze put gooien. Ook al raken ze deze zomer uit de financiële problemen qua betalingen, er staat geen selectie die kampioenswaardig is voor de JL. Kortom; uitstel van executie. FC Twente zit voor de langere termijn zo diep in de shit dat een tweede seizoen in de JL niet te financieren is. Of ze moeten de hele boel verkopen aan een partij als Red Bull, die een dermate injectie geeft aan de club zodat ze binnen twee seizoenen weer op het hoogste niveau spelen. Een beetje het zelfde scenario als Leipzich, waar een club enkel werd gekocht voor de licentie en vanaf nul werd opgebouwd.

Ik meen mij te herinneren dat Twente in het verleden al twee keer is benaderd door Red Bull maar dat de club destijds het niet zag zitten in een dergelijke intellectuele overname (naamsverandering, stadionnaam, nieuwe clubkleuren, etc.). Maar het punt dat FC Twente geen nee meer kan verkopen komt steeds dichterbij. Het enige wat nu veranderd is is dat club niet meer alle aandelen in het bezit heeft, daarvan hebben ze net een deel verkocht in ruil voor een financiële injectie. Die investeerders (en dus nu aandeelhouders) zijn partijen uit de regio, die niks met een investeerder als Red Bull hebben. Sterker nog, die zullen voor een verkoop van de regionale identiteit gaan liggen. Maar ze staan zo ver onder water qua financiën dat het straks een kwestie van kiezen tussen buigen of barsten wordt. En de grootste redder uit de regio, Dik Wessels, is vorig jaar overleden. De erfgenamen zijn in tegenstelling tot ome Dik niet zo begaan met FC Twente.

Het probleem met de huidige injecties is dat dit geld niet mag worden gebruikt om de selectie te versterken. De enige voorwaarden die de investeerders hebben gesteld is dat het geld wordt gebruikt voor de sanering van de club, maatregelen voor de lange termijn. Daarmee zal de acute financiële nood verdwijnen maar niet de sportieve maillaise. En dat laatste gaat ze uiteindelijk volgend jaar opbreken. Nog een jaar JL overleeft de club niet. Het publiek zal ook minder trouw zijn na een seizoen tegen FC Oss, Helmond Sport en de ‘Jong ...’ teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Voordeel is dat volgend jaar de 2 grote bedragen aan de makelaar en de belastingdienst er niet zijn.
Maar wel het geld dat ze aan de gemeente moeten betalen, en daar hebben ze het al moeilijk mee.

Zou graag eens willen zien wat de directie enzo bij Twente verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:22

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
De 'bierleague' klinkt nog enigszins...
'Keukendivisie' gaat nergens over natuurlijk. :)

Ook wel een beetje logisch, ze deden bijvoorbeeld al de amateurwedstrijd met FOX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Dus volgend jaar kan FC Twente "Keuken kampioen"-kampioen worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
Twente gaat zelfs dat niet halen. :)

"gratis FOX abonnement bij aankoop van een keuken" incoming.

[ Voor 47% gewijzigd door dutchgio op 29-06-2018 16:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Wellicht is het een goede manier om voetbal populairder te maken bij vrouwen?
* Napo rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Ik vind het nog niet eens zo een gek plan. Ik heb niets met Twente en verafschuw wat ze allemaal uit hebben gespookt maar voor de supportes en gemeente is het eeuwig zonde en er staat toch een dijk van een stadion. Red Bull Twente, klinkt zo gek nog niet. Beter dan de Keuken Kampioen Divisie! 8)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
snmght schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 17:08:
[...]

Ik vind het nog niet eens zo een gek plan. Ik heb niets met Twente en verafschuw wat ze allemaal uit hebben gespookt maar voor de supportes en gemeente is het eeuwig zonde en er staat toch een dijk van een stadion. Red Bull Twente, klinkt zo gek nog niet. Beter dan de Keuken Kampioen Divisie! 8)
Niet gRas Bal Twente?
Bij een dergelijke optie houd Twente eigenlijk op te bestaan en het zou alleen een uitkomst zijn voor de gemeente.
Wat zou dan gebeuren wanneer gRas Bal Twente, Red Bull Salzburg en Rasen Ball Leipzig in de CL uitkomen?
Eindelijk eens de UEFA die ingrijpt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:25
Kitchen champions division ofzo, dat klinkt nog te happen :+ :')
Nee even serieus, dat kunnen ze beter voor een vrouwen competitie gebruiken :9

[ Voor 39% gewijzigd door Mosin op 29-06-2018 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Meer een naam voor de dames competitie.

Wel jammer dat een vies bedrijf als Mandemakers zich in een competitie koopt.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 5 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.