[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:24:
Het is bijzonder hoe bij een sportief gezien goede aankoop gelijk weer gezocht moet worden naar negatieve punten.
Ik ben positief over de speler (zul je wel gemist hebben), maar ik heb inderdaad mijn vraagtekens over de financiële kant. Vraagtekens die ik geen enkele Ajacied zie hebben hier, waar deze topic vooralsnog uniek in is. Op werkelijk elke andere site zijn er voldoende Ajacieden die dezelfde vragen stellen. Maar ook dat zal weer aan mij liggen.
Op Tweakers zie ik juist bovengemiddeld veel realistische supporters, van alle clubs. Als je echt vindt dat hier door Ajacieden geen kritiek op Ajax geleverd wordt dan kan niemand je meer helpen, dan ben je echt verblind.
Sorry, maar _O-
En nee hoor, ik kan er prima tegen als Ajax iets goed doet. Ik ga graag de discussie aan, waarbij ik weet dat ik iedereen zijn eigen clubbril op heeft. Maar het gebrek aan kritiek hier op Ajax is ontzettend opvallend. Niet voor niets gaan niet Ajacieden hier bepaalde onderwerpen uit de weg, al hebben jullie dat blijkbaar nog niet door.

Maar nogmaals, dat zal wel aan ons niet Ajacieden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
De enige discussie die ik nu uit de weg ga is die met jou over je visie op dit topic, daar zie ik het ons toch niet eens worden. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:10:
Het is duidelijk, Ajax is prima fantastisch geweldig bezig en kritiek is maar vreemd d:)b
Heel apart dat een site met het gemiddelde niveau van Tweakers zo weinig kritische Ajacieden kent...zelfs op Ajax Showtime zijn er meer kritische fans en het roze brillen gehalte daar is enorm.

En nee, ik ben bij lange na niet de eerste 'niet Ajacied' die dit aangeeft. Niet voor niets is er hier zo weinig discussie over bepaalde onderwerpen, praten tegen een muur is namelijk vrij zinloos. Ik ben er ook wel klaar mee.
Ok houdoe.
Zijn we ook eindelijk af van dat geneuzel dat Cocu zo'n toptrainer is zonder ook maar enige kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Was de loting voor AZ en Vitesse overigens dermate oninteressant dat die het vermelden niet waard was? :P

De mogelijke tegenstanders ken ik niet, dus daar ligt weer een mooie kans voor onderschatting. Hopen dat ze hun zaakjes een beetje op orde hebben, het seizoen begint weer vroeg. Vitesse zal toch kashia wel missen in het begin denk ik.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 08:09
snmght schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:07:
[...]

Die heeft talent maar ik ben persoonlijk nog niet helemaal overtuigd, ook niet of dit nou wel zijn natuurlijke positie is. Het is overigens geen halszaak hoor, maar als na Labyad inderdaad Tadic en Magalan komen dan is de RB volgens mij de zwakste positie, daar zou je iets kunnen doen als zich een kans voordoet. :)
Hoho.. je vergeet Veltman ! 8)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loekf2 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:19:
[...]

Die er een jaar uitligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

snmght schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:07:
Die heeft talent maar ik ben persoonlijk nog niet helemaal overtuigd, ook niet of dit nou wel zijn natuurlijke positie is. Het is overigens geen halszaak hoor, maar als na Labyad inderdaad Tadic en Magalan komen dan is de RB volgens mij de zwakste positie, daar zou je iets kunnen doen als zich een kans voordoet. :)
Nou wellicht is die kale op de bank nog de zwakste positie, maar die moet ik van mijn eigen principes nog een kans geven. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:19:
[...]

En de 6 is nog niet goed genoeg bezet. Je wil niet Europa in met Schone op 6, als Frenkie niet kan spelen. Een verdedigend sterkere speler zou geen kwaad kunnen en volgens mij is Anita transfervrij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 06-10 08:09
Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 11:31:
[...]

Nou wellicht is die kale op de bank nog de zwakste positie, maar die moet ik van mijn eigen principes nog een kans geven. :+
Ik zag hem gister op TV en man, man, kunnen ze die Ten Hag nou echt geen media training geven ?

- Hoofd beweegt veel te veel heen en weer (standaard itempje bij iedere media training)
- Staccato zinnen
- Dat Tukkers dialect.... in Mokum
- Klinkt alsof ie elke nacht na een krat Grolsch z'n bed in duikt

Zo moeilijk moet dat niet zijn, of hij is stront eigenwijs. Hij is dus zeker dat De Ligt en De Jong nog jaar minimaal blijven. Nou is die hype rond de Jong mij ook wat te vaag. Waarom zou Barcelona in godsnaam een speler kopen voor 40 miljoen die pak hem beet 6 maanden in Ajax 1 speelde als CV onder Keizer en daarna met een enkel blessure loopt te kwakkelen... die nog niet over is.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 10:48

snmght

imho dan he

Tsja Veltman vind ik onze beste RB maar die discussie wil ik geen nieuw leven in blazen en hij ligt er helaas lang uit.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:09
Eerst maar eens afwachten of Tadic ook echt komt, maar goede speler voor de ED.

Flinke versterking voor Ajax.

Rond mijn cluppie blijft 't helaas angstvallig stil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:17:

Deels ook positief natuurlijk, of wil je Jorgensen bv graag kwijt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
toolkist schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:46:
[...]

Deels ook positief natuurlijk, of wil je Jorgensen bv graag kwijt? ;)
Nee, maar ik wil wel Boetius, Toornstra en Tapia wel graag kwijt :)

Het is wel duidelijk na vorig seizoen dat er versterking nodig is op 't middenveld en in de aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-10 19:22
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:51:
[...]

Het is wel duidelijk na vorig seizoen dat er versterking nodig is op 't middenveld en in de aanval.
Als Tapia iets leuks laat zien raken ze hem misschien nog vlak voor het sluiten kwijt aan een club die iets moet kopen.
Boetius, daar moet je denk ik geld op toeleggen.

En Ajax heeft het voordeel dat er geld in kas is om nu al spelers te kopen. Denk dat Feyenoord moet wachten tot er iets vertrekt en dat is altijd klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leon Zwiers schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:51:
[...]

Typisch, je noemt allemaal spelers die goed het ED niveau aankunnen en op Tapia na, basis zijn. Het zijn geen wereld toppers, maar binnen de selectie zijn ze wel belangrijk.
Ik zou juist liever Jorgenson zien vertrekken. Veel te traag, technisch wel goed maar voegt niets bijzonders toe naast Berghuis. Overgewaardeerd en makkelijk vervangbaar. Als je daar een leuke prijs voor kan krijgen gelijk laten gaan.
Toornstra moet je koesteren, dat is na het vertrek van Bassie de enige nog die diepte kan brengen. Boetius is een werker die verdedigend meer doet dan veel mensen zien en met zijn inzicht en pass zou ik hem ook wel eens op 10 willen zien spelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Arzani is een mooie speler voor Ajax. Speelt nu bij Melbourne City

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:17:

Cocu wilde Kuyt toch mee nemen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Hackus schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:40:
Arzani is een mooie speler voor Ajax. Speelt nu bij Melbourne City
Is dat niet gelieerd aan Manchester City? Als hij de sterren van de hemel speelt op het WK zal hij wel eerder die kant op gaan (om waarschijnlijk direct daarna verhuurd te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 19:43
Mensen doen hier alsof hij al getekend heeft. Ik als Ajacied heb een vreemd voorgevoel hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Persoonlijk akkoord en hij heeft een gelimiteerde transfersom waar Ajax aan schijnt te willen voldoen. Waar zie jij nu nog knelpunten dan?

Alleen jammer dat Southampton niet gedegradeerd is. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:42:
Persoonlijk akkoord en hij heeft een gelimiteerde transfersom waar Ajax aan schijnt te willen voldoen. Waar zie jij nu nog knelpunten dan?

Alleen jammer dat Southampton niet gedegradeerd is. :P
Ik snap alleen niet waarom Ajax dan nog helemaal naar Engeland moet om te onderhandelen met Southampton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:44:
Ik snap alleen niet waarom Ajax dan nog helemaal naar Engeland moet om te onderhandelen met Southampton
Geen idee, misschien gewoon netjes in persoon regelen? Of voor specifieke betalingsvoorwaarden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:42:
Tegenwoordig nog genoeg... :o

Vorig seizoen was Ajax al persoonlijk rond met Richarlison en was een transfersom overeengekomen met Fluminense, enkel de definitieve handtekening ontbrak nog. Echter ging Richarlison niet naar Ajax.

Deze transferwindow had Ajax al een akkoord Boca en Magallán en was de speler zelfs al medisch gekeurd. En je raad het al; Magallán komt niet, heeft de interesse van Ajax gebruikt om een verbeterd contract af te dwingen.

Kortom; pas als het contract getekend is en Tadic in een Ajax-shirt poseert op de middenstip van de JC Arena geloof ik het pas. Voor het zelfde geld komt er weer een ‘offer he can’t refuse’ langs en staat Ajax weer met lege handen :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:58:
Tegenwoordig nog genoeg... :o

Vorig seizoen was Ajax al persoonlijk rond met Richarlison en was een transfersom overeengekomen met Fluminense, enkel de definitieve handtekening ontbrak nog. Echter ging Richarlison niet naar Ajax.
Oké die geef ik je, al was daar niet meer dan een mondelinge toezegging en al helemaal geen gelimiteerde transfersom.
Deze transferwindow had Ajax al een akkoord Boca en Magallán en was de speler zelfs al medisch gekeurd. En je raad het al; Magallán komt niet, heeft de interesse van Ajax gebruikt om een verbeterd contract af te dwingen.
Met Boca is nooit akkoord geweest, die reageerden gewoon niet meer.

Overigens heb ik niet mee gekregen dat hij bijgetekend zou hebben. Het laatste wat ik las is dat Ajax dreigde verder te kijken in de hoop dat Boca zou zwichten. :?
Kortom; pas als het contract getekend is en Tadic in een Ajax-shirt poseert op de middenstip van de JC Arena geloof ik het pas. Voor het zelfde geld komt er weer een ‘offer he can’t refuse’ langs en staat Ajax weer met lege handen :P
Dat begrijp ik. Maar ik doe heel naïef net alsof deze deal veel zekerder klinkt. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Laatste dat ik daarover las is dat zij inmiddels een vervanger aan hebben getrokken, wat eerder de reden was dat de transfer toch niet door ging. Zou me evengoed niets verbazen als hij een Richarlison doet en elders tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:13:
Overigens heb ik niet mee gekregen dat hij bijgetekend zou hebben. Het laatste wat ik las is dat Ajax dreigde verder te kijken in de hoop dat Boca zou zwichten. :?
https://twitter.com/tntsp.../1009107695805267968?s=21

Werd redelijk uitgemeten in de Argentijnse pers :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:12
Cocu officieel weg bij PSV en Van Bommel zn opvolger. Weer een oud voetballer zonder noemenswaardige ervaring als trainer die trainer wordt van een topclub.

Cocu naar Fenerbahce, ik vraag me af of hij daar kan aarden. Wel leuk dat er weer eens een Nederlandse trainer een goede baan in het buitenland krijgt.

[ Voor 33% gewijzigd door ph4ge op 22-06-2018 11:36 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:02
Ik zie Van Marwijk er na het WK nog wel bij instappen als assistent. Dan heb je een bak ervaring die Van Bommel goed kan helpen.

Ik vraag me af of Fener voor Cocu de goede keus is. Erg stabiel beleid is er niet in Turkije, als het even niet goed loopt ben je zo weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
dutchgio schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:39:
Ik zie Van Marwijk er na het WK nog wel bij instappen als assistent. Dan heb je een bak ervaring die Van Bommel goed kan helpen.
Hoeft toch helemaal niet? Het is zijn schoonvader nota bene dus in feite is hij al zijn assistent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 23:22
ph4ge schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:34:
Cocu officieel weg bij PSV en Van Bommel zn opvolger. Weer een oud voetballer zonder noemenswaardige ervaring als trainer die trainer wordt van een topclub.
Ook wel eentje die tot nu toe voornamelijk open deuren intrapte in interviews, iemand die rondom dat rapport "winnaars van morgen" aankwam met "mentaliteit" terwijl Nederlandse ploegen toch vooral tactische en technische tekortkomingen lijken te hebben. Het zou niet mijn keuze zijn. Ik had PSV ook wat vooruitstrevender verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 17:02

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

dutchgio schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:39:

[..]
Schijnbaar heeft van Marwijk al aangegeven nog met zijn schoonzoon in die rol samen te werken dus die kans is er zeker!
D-e-n schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:34:
[...]

Ook wel eentje die tot nu toe voornamelijk open deuren intrapte in interviews, iemand die rondom dat rapport "winnaars van morgen" aankwam met "mentaliteit" terwijl Nederlandse ploegen toch vooral tactische en technische tekortkomingen lijken te hebben. Het zou niet mijn keuze zijn. Ik had PSV ook wat vooruitstrevender verwacht.
Zoals alle voetballers dus ;)
Overigens als je dit niet verwachtte dan volg je PSV niet denk ik want van Bommel werd juist klaar gestoomd voor het moment dat Cocu zou vertrekken, (net als John de Jong al klaar stond voor het vertrek van Brands)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:02
Flink wat "avondjes Ajax" komend seizoen; van de 17 wedstrijden in de eerste seizoenshelft spelen we er 9(!) op zaterdagavond.
Wellicht dat ze vast rekening houden met CL wedstrijden? Leuk als we in plaats daarvan EL gaan spelen en donderdag/zaterdag combi's krijgen...

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Mocht het EL worden dan worden de wedstrijden op zaterdag die na een EL wedstrijd op donderdag plaatsvinden nog wel verzet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Geen idee hoe het daadwerkelijk zit maar feit is dat Twente nog steeds geen vrienden maakt. :D

https://www.rijnmond.nl/n...r-contract-met-Sparta-uit

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Transfer van Kluivertje is officieel, 17,25m en max 5m aan bonussen/doorverkoop percentage.
Prima gedaan Marc!
Gonadan schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:32:
Geen idee hoe het daadwerkelijk zit maar feit is dat Twente nog steeds geen vrienden maakt. :D

https://www.rijnmond.nl/n...r-contract-met-Sparta-uit
Da's natuurlijk meer lomp van Schenk dan van Twente. Hij kan ook gewoon vriendelijk bedanken en aangeven dat ie al een toezegging gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
toolkist schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:49:
Transfer van Kluivertje is officieel, 17,25m en max 5m aan bonussen/doorverkoop percentage.
Prima gedaan Marc!

[...]

Da's natuurlijk meer lomp van Schenk dan van Twente. Hij kan ook gewoon vriendelijk bedanken en aangeven dat ie al een toezegging gedaan heeft.
Hoop dat het hem lukt Tadic binnen te halen.
Qua uitgaande transfers doet hij het top, alhoewel hij wel sterk staat in zijn onderhandel positie doordat er al veel geld op de bank staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:49:
Nou ja, zodra het om een speler gaat die weg wil of een arbitragezaak of zo dan was het altijd de schuld van Ajax. Dus ik vind het niet erg om nu ook naar de club te wijzen hoor. :+

Maar serieus, dat ben ik met je eens. Al mag Twente zich ook wel meer afzijdig houden. Of het nu hun schuld is of niet, vrienden maken lukt nog niet erg. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:45
Ik zit ineens te denken dat Van Bommel bij PSV erg vervelend kan worden voor mijn team.

Dat wordt een soort Athletico van daar bij de Dommel. Maar goed, kom maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-10 19:42

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Oeps verkeerde topic :+ Sorry :X

[ Voor 86% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 23-06-2018 14:17 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gonadan schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 19:36:
Maar serieus, dat ben ik met je eens. Al mag Twente zich ook wel meer afzijdig houden. Of het nu hun schuld is of niet, vrienden maken lukt nog niet erg. ;)
Dat Twente meer kan bieden dan Sparta is natuurlijk ook jeukend. Helemaal wanneer je links en rechts leest dat ze niet kunnen voldoen aan de afbetalingen aankomend seizoen.

Voor het seizoen 2018/2019 moet FC Twente 720.000 euro aflossing en 545.000 euro rente betalen aan Enschede. Vanuit de gemeentegarantie moet de club een risicopremie van 400.000 euro betalen aan de gemeente, omdat er anders sprake is van staatssteun. Daar komt nog 290.000 euro aflossing en 143.000 euro rente aan de Nederlandse Waterschaps Bank (NWB) bij in verband met een lening die hoort bij de garantstelling van 8,4 miljoen euro die ook door de gemeente is afgegeven. Dat alles zorgt in totaal voor 2,1 miljoen euro aan rente en aflossing. Tel daar bij op dat ze de fiscus een naheffing van 4,4 miljoen euro moet betalen en dat deze, alhoewel voorzien in de jaarrekening, niet in kas heeft.

Het heeft vast te maken met het feit dat ik niet financieel en boekhoudkundig onderlegt ben, maar ik snap als leek hier gewoon niks van. Hoezo kan Twente zo’n speler een beter aanbod doen dan Sparta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wellicht biedt Sparta hem 1 euro en Twente 1,50?
Oftewel, zo lang we geen idee hebben wat het bod van Sparta is zegt het hoger bieden helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik heb ook geen zakenman maar ik kom maar op twee mogelijkheden. Een promotieclausule of ze hebben gewoon nog steeds schijt en hebben weer trucjes bedacht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 20:05:
[...]

Dat Twente meer kan bieden dan Sparta is natuurlijk ook jeukend. Helemaal wanneer je links en rechts leest dat ze niet kunnen voldoen aan de afbetalingen aankomend seizoen.

Voor het seizoen 2018/2019 moet FC Twente 720.000 euro aflossing en 545.000 euro rente betalen aan Enschede. Vanuit de gemeentegarantie moet de club een risicopremie van 400.000 euro betalen aan de gemeente, omdat er anders sprake is van staatssteun. Daar komt nog 290.000 euro aflossing en 143.000 euro rente aan de Nederlandse Waterschaps Bank (NWB) bij in verband met een lening die hoort bij de garantstelling van 8,4 miljoen euro die ook door de gemeente is afgegeven. Dat alles zorgt in totaal voor 2,1 miljoen euro aan rente en aflossing. Tel daar bij op dat ze de fiscus een naheffing van 4,4 miljoen euro moet betalen en dat deze, alhoewel voorzien in de jaarrekening, niet in kas heeft.

Het heeft vast te maken met het feit dat ik niet financieel en boekhoudkundig onderlegt ben, maar ik snap als leek hier gewoon niks van. Hoezo kan Twente zo’n speler een beter aanbod doen dan Sparta?
Ach ze hadden afgelopen seizoen een bizar grote selectie, daar hebben ze tenslotte al bizar veel van verkocht en met dat geld kunnen ze makkelijk al die dingen betalen.

O wacht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Han schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:58:
En ondertussen lijkt de door de Telegraaf genoemde vierentwintig uur alvast totale bullshit te zijn. Heeft niet al te veel vertrouwen voor de betrouwbaarheid van de rest van dat nieuwsbericht.

Ondertussen tal nutteloze artikelen en interviews van mensen die er iets van vinden, maar geen handtekeningen. Ik word langzaam toch iets minder zeker. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:12
Die komt niet, mark my words.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je moet rond komen met Tadic, wat al het geval schijnt te zijn, en met Soton. Dan leg je die gelimiteerde afkoopsom van 17,1 miljoen neer en dat kunnen ze vervolgens niet weigeren.

Enige wat nog rest is medisch keuren. Gezien Tadic nog even in Rusland is laat dat nog even op zich wachten.

Mocht er een andere club die ook dat bedrag neerlegt kan Tadic een andere keus maken...
Ik verwacht dat het nog wel goed komt.

Magallan lijkt wel einde verhaal, zou zelfs een betere aanbieding van Boca hebben gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 23-06-2018 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Tja het leek mij ook zo simpel, maar waarom duurt het dan zo lang?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
dutchgio schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 23:17:
Je moet rond komen met Tadic, wat al het geval schijnt te zijn, en met Soton. Dan leg je die gelimiteerde afkoopsom van 17,1 miljoen neer en dat kunnen ze vervolgens niet weigeren.

Enige wat nog rest is medisch keuren. Gezien Tadic nog even in Rusland is laat dat nog even op zich wachten.

Mocht er een andere club die ook dat bedrag neerlegt kan Tadic een andere keus maken...
Ik verwacht dat het nog wel goed komt.

Magallan lijkt wel einde verhaal, zou zelfs een betere aanbieding van Boca hebben gehad.
Medische keuring hoeft niet in Amsterdam. Kan ook gewoon in Rusland in het ziekenhuis in de buurt van hun hotel.
Verwacht sowieso niets op t weekend.

Ga er zelf een beetje hoop is dat Tadic misschien wel zelf naar Ajax wil. Misschien wil hij nog een prijs pakken of heeft hij vrouw en kind die graag willen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Lijkt mij logisch dat gedurende het WK er niets bekend of gekeurd wordt, zodra ze eruit liggen zal er wel meer bekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zou wel weer grappig zijn. Dat de Telegraaf door hun geroep over gelimiteerde sommen in de tussentijd slapende honden wakker hebben gemaakt die straks met een veel beter bod komen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Laten we het hopen, straks heeft Ajax nog een goede selectie en worden ze kampioen, krijgen we dat gedoe weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:21:
Laten we het hopen, straks heeft Ajax nog een goede selectie en worden ze kampioen, krijgen we dat gedoe weer :+
Zeg.... ga jij eens weer 18 jaar in een hoekje zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 08:55
Martinusz schreef op zondag 24 juni 2018 @ 08:54:
Lijkt mij logisch dat gedurende het WK er niets bekend of gekeurd wordt, zodra ze eruit liggen zal er wel meer bekend worden.
Misschien, maar Atletico stuurde toch ook gewoon iemand naar het WK om een paar handtekeningen op te halen. Kost hoogstens 5 minuten.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:03:
[...]

Zeg.... ga jij eens weer 18 jaar in een hoekje zitten :+
Hoho nog 17 jaar, het eerste jaar zit er alweer op >:)
Bossie schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:16:
[...]

Misschien, maar Atletico stuurde toch ook gewoon iemand naar het WK om een paar handtekeningen op te halen. Kost hoogstens 5 minuten.
Na akkoord van Deschamps en volgens mij nog voor hun 1e wedstrijd, niet midden in het toernooi.
Ik hoop gewoon dat Servie er woensdag uit vliegt. Als Tadic dan komt heeft ie tenminste ook nog ff rust voordat de competitie begint.

[ Voor 51% gewijzigd door toolkist op 24-06-2018 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Woehahaha ik kwam een interview van VI tegen. Met een echte clubwatcher.
Freek Jansen weet het zeker: Dusan Tadic komt naar Ajax. Een mondeling akkoord werd door club en speler al bereikt en enkel de handtekeningen weerhouden de komst van de ex-speler van onder meer FC Twente.

'Die gaat zeker komen', stelt Jansen in gesprek met Voetbal International. 'Daar kan je een dikke punt achter zetten, ze hebben Tadic binnen. Het is heel erg knap en mooi, voor het publiek en voor Ajax. Je krijgt een ervaren speler van topniveau terug.'

Jansen is van mening dat Tadic gehaald is als vervanger van Hakim Ziyech en niet Justin Kluivert. 'Als aanvallende middenvelder', stipt de Ajax-watcher aan. 'Hij heeft in Engeland als aanvallende middenvelder gespeeld. Met Magallán erbij te hebben als verdediger lijkt Ajax eindelijk geleerd te hebben van de afgelopen jaren.'
Nou als dit het niveau van onze bronnen is dan kijk ik begin september wel wat de selectie echt geworden is. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:00
Leon Zwiers schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:21:
Wees gerust, beste selectie heeft ajax regelmatig: en is regelmatig geen garantie voor de titel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:35:
Nou als dit het niveau van onze bronnen is dan kijk ik begin september wel wat de selectie echt geworden is. :')
Ik check het alvast in Juli :+ net kaarten besteld voor Ajax Sturm Graz, samen met schoonvaders op pad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Slim. Weet je in ieder geval zeker dat je Europese wedstrijden van Ajax kunt zien. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:48:
Slim. Weet je in ieder geval zeker dat je Europese wedstrijden van Ajax kunt zien. :')
In ieder geval 1 wedstrijd -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Tomba schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 14:40:
Overigens als je dit niet verwachtte dan volg je PSV niet denk ik want van Bommel werd juist klaar gestoomd voor het moment dat Cocu zou vertrekken, (net als John de Jong al klaar stond voor het vertrek van Brands)
Ach, dat Van Bommel de opvolger zou gaan worden van Cocu was ook pas 2 jaar bekend. Het is nu alleen 1 jaar vervroegd door het onverwachte vertrek van Cocu.
Van Bommel maakte ook veel indruk bij zowel Saoedi-Arabië, PSV -19 als nu Australië. Zo gingen de topspelers van Frankrijk na afloop van de wedstrijd tegen Australië naar Van Bommel om hem te complimenteren met de tactische strijdwijze, ze wisten zich daar geen raad mee.
Dit zegt vanzelfsprekend nog niet alles, maar het toont wel aan dat Van Bommel er inhoudelijk en qua persoonlijkheid klaar voor is.

Maar ja, voor het hebben van een mening hoef je niet goed geïnformeerd te zijn natuurlijk...

PS: Ter lering ende vermaak, uit VI PRO:
Op maandagmiddag leidt Mark van Bommel de training van de Australiërs, de eerste serieuze op weg naar de wedstrijd tegen Denemarken, donderdag (morgen) in Samara. Hij doet dat met de autoriteit die hoort bij een hoofdcoach. Als Van Bommel spreekt, luisteren de spelers, zoals ze dat al doen sinds hij tijdens de eerste training met een positiespelletje meedeed. Na nul keer balverlies geldt hij als een belangrijke kracht in de staf van Bert van Marwijk, want behalve veel trainingen neemt hij ook een groot deel van de team- en tactische besprekingen voor zijn rekening. ‘Mark van Bommel is een echte legende’, zegt routinier Tim Cahill, die zelf nog tegen de assistent-bondscoach heeft gespeeld. ‘Alle spelers kijken enorm tegen hem op, maar belangrijker: ze leren veel van hem. Mark is onze man onder de radar, hij heeft echt veel impact op ons team.’

De man onder de radar blíjft onder de radar, zeker nu duidelijk is dat hij volgend seizoen PSV zal gaan trainen als opvolger van de naar Fenerbahçe vertrekkende Phillip Cocu. Van Bommel wil iedere vraag daarover vermijden – al zijn energie is voor Australië – maar niettemin bereikt het nieuws van zijn aanstelling op vrijdagavond toch het Home of the Socceroos in Kazan. David Lowry, voorzitter van de FFA (Football Federation Australia) is toevallig aanwezig in het spelershotel en reageert in eerste instantie opgetogen, hij geeft Van Bommel een hand, maar realiseert zich dan het oproer in het trainingskamp van Spanje, waar Julen Lopetegui moest vertrekken toen hij bekend maakte de bond te gaan verruilen voor Real Madrid. ‘Ik zou je nu eigenlijk ter plekke moeten ontslaan, Mark’, zegt Lowry serieus. Dan, met een brede grijns. ‘But no worries. Congratulations.’
Mark van Bommel kan dit soort geintjes goed hebben, hij was er vroeger zelf ook niet vies van. Toen hij ooit met PSV in De Arena tegen Ajax speelde en zag dat zijn rivaal Rafael van der Vaart op de bank zou beginnen, vroeg hij aan z’n collega-international: ‘Jullie in de sterkste opstelling vandaag?’ Zo beweegt hij zich ook door het trainingskamp, waar hij een goede band heeft opgebouwd met de Australische spelers. Het duurde overigens wel even voordat het zo ver was. Toen duidelijk werd dat Van Bommel assistent-bondscoach zou worden onder Bert van Marwijk, hielden sommige internationals van Australië toch even hun adem in.

Ze herinnerden zich hun aanstaande assistent natuurlijk als voetballer van Barcelona, Bayern München en AC Milan, een winnaar die zich ook als zodanig gedroeg. Maar ze hadden hem óók leren kennen in zijn nieuwe rol. Twee keer waren ze hem tegengekomen vorig jaar, in Adelaide en Riyad. Vooral in Saoedi-Arabië was hij ze opgevallen, toen hij in een verhitte discussie raakte met bondscoach Ange Postecoglou en om zijn argumenten kracht bij te zetten een draaiende beweging voor zijn buik maakte. Postecoglou was inderdaad een kilo of wat te zwaar, maar voerde zo’n streng regime dat geen speler het in zijn hoofd haalde er iets van te zeggen. Dus konden de meesten de actie van Van Bommel wel waarderen. ‘Ik vind het bijna een eer om met zo’n man op het veld te staan’, zegt middenvelder Jackson Irvine.
‘Mark is in feite al zijn hele carrière trainer’, zegt Bert van Marwijk, ‘maar dat komt ook door de positie die hij innam in het veld. Ik was jaren lang linksbuiten, dan bemoei je je nergens mee, je vraagt de bal en gaat lekker pingelen. Tot ik op mijn 27ste op het middenveld kwam te spelen. Dan zie je om je heen wat fout gaat en probeert dat te repareren en te corrigeren, want je moet wel. Maar dan nog zal je als persoon veel meer in je moeten hebben om trainer te kunnen zijn. Ik weet nog dat we samen op de tribune zaten bij Bayern München-Borussia Dortmund en hoe de middenvelders Gündogan en Bender zo goed ten opzichte van elkaar bewogen dat ze Thomas Müller gewoon konden laten lopen, omdat-ie toch niet werd bereikt. Voor ons was dat een eye-opener. Aan de hand daarvan hebben we een visie ontwikkeld die best vernieuwend is en waarin Mark een grote rol speelt. Hij ontwikkelt zich razend snel en dat is begonnen in Saoedi-Arabië, waar hij al mijn assistent was. En ook nu levert hij met de rest van de staf een grote bijdrage in de manier waarop we willen werken.’
De assistent werkt harder dan hij praat in Kazan, maar over Denemarken, donderdag, morgen, de tegenstander in een nu al cruciale wedstrijd voor de Socceroos, wil Van Bommel wel wat vertellen. ‘Het klinkt misschien gek, maar zij zijn misschien wel een lastigere opponent dan Frankrijk. De Denen speelden vroeger altijd 4-4-2, met lange ballen, maar hebben nu de spelers om het anders te doen. Je zou ze wel een beetje kunnen vergelijken met ons: ook zij spelen als een team en willen werken als een team. Dat maakt ze lastig te bespelen, maar wij zullen de jongens zo goed mogelijk voorbereiden, zoals we dat ook hebben gedaan voor de wedstrijd tegen Frankrijk. En als we het niveau uit die wedstrijd opnieuw kunnen halen, weet ik zeker dat we een goede kans hebben tegen Denemarken.’

[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 25-06-2018 12:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Denk dat van Bommel ook veel meer gezag uitstraalt dan een Cocu of een van Bronckhorst bijvoorbeeld. Dat zag je al in het veld toen hij speelde en lijkt mij logisch dat je dat ook terug gaat zien voor een groep.
Denk dat hij het prima gaat overnemen van Cocu, alleen een Brands gaat hij missen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 08:55
Martinusz schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:09:
Denk dat van Bommel ook veel meer gezag uitstraalt dan een Cocu of een van Bronckhorst bijvoorbeeld. Dat zag je al in het veld toen hij speelde en lijkt mij logisch dat je dat ook terug gaat zien voor een groep.
Denk dat hij het prima gaat overnemen van Cocu, alleen een Brands gaat hij missen denk ik.
Dat is een rol die van Marwijk ook wel kan invullen toch, is de familie weer kompleet.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Bossie schreef op maandag 25 juni 2018 @ 13:14:
[...]

Dat is een rol die van Marwijk ook wel kan invullen toch, is de familie weer kompleet.
Voor PSV is het beter dat hij niet de functie van Brands gaat invullen, voor aanhangers van andere clubs misschien wel.

Toen v Marwijk aan de slag ging bij HSV was het eerste wat hij deed een sloot spelers binnenhalen van zijn zaakwaarnemer, allemaal spelers waar de club niets aan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
[...]

Ik hoop het >:) >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Als Van Marwijk een officiële rol krijgt bij PSV, dan is dat als assistent (samen met de reeds aangestelde Dirkx).
John de Jong mag zich deze periode bewijzen als opvolger van Brands, waarna zowel hij als de directie bekijken of het wenselijk is om de tijdelijke invulling om te zetten naar een vaste invulling.

Blijven over de functies van HJO (Brood zou hierover in gesprek zijn, wat normaal gesproken betekent dat Van Marwijk als assistent komt) en van hoofd scouting (als John de Jong de nieuwe TD wordt).

Edit: Van Nistelrooij is net gepresenteerd als de opvolger van Van Bommel als trainer van PSV -19.

[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 25-06-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
https://www.tubantia.nl/f...ten-op-gjorgjev~a2baf722/

Denk een van de geniale deals die gedaan zijn door v Halst? Een speler 2 jaar huren met een clausule waar Twente een boete mag betalen als hij niet speelt.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ik lees overal dat Cocu allerlei Nederlandse spelers (of uit Eredivisie) zou willen aantrekken, het zijn natuurlijk maar roddels, maar ik mag toch hopen dat hij niet dezelfde fout gaat maken zoals zoveel trainers dat hebben gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 15:47:
https://www.tubantia.nl/f...ten-op-gjorgjev~a2baf722/

Denk een van de geniale deals die gedaan zijn door v Halst? Een speler 2 jaar huren met een clausule waar Twente een boete mag betalen als hij niet speelt.,
En daar volgt dan ook weer zoiets op:
FC Twente moet financiers Corona 6,3 miljoen euro betalen

ENSCHEDE - FC Twente moet opnieuw een miljoenenrekening uit het verleden betalen. Na de fiscus (4,4 miljoen euro) kloppen nu de ‘eigenaren’ van oud-speler Jesús Corona aan bij De Grolsch Veste. Zij komen 6,3 miljoen euro ophalen. Het geld is gereserveerd, maar niet direct ‘in kas’.

Spelersmakelaar Mathias Bunge en de bedrijven die hij vertegenwoordigt, maken terecht aanspraak op 6,3 miljoen euro van FC Twente. Dat heeft het internationaal sporttribunaal CAS bepaald. Het gaat om geld uit de verkoop van Corona door FC Twente aan FC Porto in 2015. FC Twente had de zaak aan het CAS voorgelegd.

De vordering van de ‘eigenaren’ van Corona is niet direct opeisbaar. Het CAS heeft bepaald dat Bunge recht op het geld heeft, de spelersmakelaar moet nu naar de Nederlandse rechter om de 6,3 miljoen euro op te eisen.
Gaat lekker daar... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Karim zegt dat hij vertrekt.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij op zijn leeftijd nog een hele grote stap kan maken en om in de zandbak aan zijn pensioen te werken daar is hij nog te goed voor. Voor Feyenoord is dit wel een heel groot gemis. Van alle spelers uit de selectie is hij wel de belangrijkste en iemand waar geen back-up voor is. (ok, onder de fans is hij minder populair maar daar snap ik niets van. Karim ruimt als stofzuiger heel veel op maar maakt ook als een van de weinigen veel loop acties om nog enige diepte in de aanval te brengen. )

https://www.nu.nl/voetbal...ertrek-bij-feyenoord.html

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 09:49:
Ik lees overal dat Cocu allerlei Nederlandse spelers (of uit Eredivisie) zou willen aantrekken, het zijn natuurlijk maar roddels, maar ik mag toch hopen dat hij niet dezelfde fout gaat maken zoals zoveel trainers dat hebben gedaan...
Waar en wie dan?
Tot nu toe lijkt alleen Van Ginkel daarheen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA®K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-10 09:00
Ankona schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:50:
Karim zegt dat hij vertrekt.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij op zijn leeftijd nog een hele grote stap kan maken en om in de zandbak aan zijn pensioen te werken daar is hij nog te goed voor. Voor Feyenoord is dit wel een heel groot gemis. Van alle spelers uit de selectie is hij wel de belangrijkste en iemand waar geen back-up voor is. (ok, onder de fans is hij minder populair maar daar snap ik niets van. Karim ruimt als stofzuiger heel veel op maar maakt ook als een van de weinigen veel loop acties om nog enige diepte in de aanval te brengen. )

https://www.nu.nl/voetbal...ertrek-bij-feyenoord.html
Hebben ze niet juist Ayoub binnen gehaald om El Ahmadi te gaan vervangen? Redelijk zelfde type speler, veel drive en voetballend vermogen. Denk dat Ayoub een prima vervanger kan zijn.

Life to is short, not too

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:55:
[...]

Waar en wie dan?
Tot nu toe lijkt alleen Van Ginkel daarheen te gaan.
Veel roddelpers natuurlijk ;) maar ook VI.
Namen die al voorbij kwamen: Jorgensen, van Ginkel, Dost en Narsingh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MA®K schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Hebben ze niet juist Ayoub binnen gehaald om El Ahmadi te gaan vervangen? Redelijk zelfde type speler, veel drive en voetballend vermogen. Denk dat Ayoub een prima vervanger kan zijn.
Ik moet het zien, vorig jaar riep iedereen dat Amrabat zijn opvolger zou worden. Feit is dat afgelopen seizoen het team erg afhankelijk was van hem. (eigenlijk veel te afhankelijk)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:52
Han schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:34:
[...]

En daar volgt dan ook weer zoiets op:
[...]

Gaat lekker daar... :|
Zoals ik 't lees heeft 't CAS alleen een uitspraak gedaan dat het geld contractueel wel verschuldigd is, maar dat de Nederlandse rechter moet bepalen of ze 't ook over mogen maken (ivm mogelijk witwassen) - 't CAS heeft als ik 't goed begrijp zichzelf dus op 't grootste bezwaarpunt van FC Twente zichzelf eigenlijk niet-ontvankelijk verklaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
MA®K schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Ayoub of Amrabat inderdaad. Kunnen er beide spelen, waar Ayoub meer dreiging richting de goal heeft. Ik denk eigenlijk dat Ayoub voor Vilhena gehaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Inderdaad Amrabat voor El Ahmadi en Ayoub voor Vilhena.
Baseman77 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:16:
Blijven over de functies van HJO (Brood zou hierover in gesprek zijn, wat normaal gesproken betekent dat Van Marwijk als assistent komt)
En het nieuwe HJO is dus Ernst Faber geworden, heel verrassend!
Maar hij lijkt me wel een goede keuze, mede omdat hij heeft aangegeven het voor langere tijd te willen uitvoeren.

[ Voor 79% gewijzigd door Baseman77 op 26-06-2018 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Roma heeft Pastore voor 20 miljoen overgenomen. Ben benieuwd wat die transfer met de prijs van een ZIyech zal doen. Die schat ik toch een flink tandje minder in dan Pastore.

Denk dat Ajax zijn hand heeft overspeeld met hun vraagprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmar
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 19:13
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:04:
[...]

Ayoub of Amrabat inderdaad. Kunnen er beide spelen, waar Ayoub meer dreiging richting de goal heeft. Ik denk eigenlijk dat Ayoub voor Vilhena gehaald is.
Wat mij betreft zou Tapia ook op de plek van KEA kunnen spelen. Ik zie het nog wel in hem zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Marmar schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:27:
[...]

Wat mij betreft zou Tapia ook op de plek van KEA kunnen spelen. Ik zie het nog wel in hem zitten.
Ik niet, hij is vorig seizoen te vaak door de mand gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:14:
Roma heeft Pastore voor 20 miljoen overgenomen. Ben benieuwd wat die transfer met de prijs van een ZIyech zal doen. Die schat ik toch een flink tandje minder in dan Pastore.

Denk dat Ajax zijn hand heeft overspeeld met hun vraagprijs.
Dan blijft hij toch nog een jaar.
En de transfer markt is nog wel even open, kan van alles gebeuren.
En Pastore voor die prijs is een koopje, kan me voorstellen dat psg nog salaris doorbetaald waardoor hij voor Roma plots haalbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Deadsy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:31:
[...]

En de transfer markt is nog wel even open, kan van alles gebeuren.
En Pastore voor die prijs is een koopje, kan me voorstellen dat psg nog salaris doorbetaald waardoor hij voor Roma plots haalbaar was.
Moet je dat wel willen? Die gast was vorig seizoen al ongemotiveerd. Geeft al maanden aan dat het klaar is en dat ie de volgende stap gaat maken.

Als ie dan ineens nog een jaar eredivisie moet spelen zal m niet echt motiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:32:
[...]

Moet je dat wel willen? Die gast was vorig seizoen al ongemotiveerd. Geeft al maanden aan dat het klaar is en dat ie de volgende stap gaat maken.

Als ie dan ineens nog een jaar eredivisie moet spelen zal m niet echt motiveren.
denk dat dit vooral was vanwege het gefluit.
Ik zie hem de laatste weken niet negatief in de media en zie ook niet dat hij een breuk zit te forceren.
Dus ik denk dat hij begrijpt dat Ajax een normale markt prijs voor hem wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Deadsy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:31:
Dat zou briljant zijn...Ten Hag met een totaal ongemotiveerde Ziyech en ander alphamannetje Tadic :D
Deadsy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 14:17:
Ik zie hem de laatste weken niet negatief in de media en zie ook niet dat hij een breuk zit te forceren.
Je weet dat hij de laatste weken een WK aan het spelen was?
Ziyech heeft al meerdere malen aangegeven klaar te zijn in Nederland en weg te willen, hij heeft zelfs een keer gezegd hoe dan ook niet meer in Nederland te voetballen komend seizoen.

Als Ajax hem niet verkocht krijgt, dan hebben ze een groot probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:45:
[...]

Dat zou briljant zijn...Ten Hag met een totaal ongemotiveerde Ziyech en ander alphamannetje Tadic :D
En labiyad :o 8)7
[...]

Ziyech heeft al meerdere malen aangegeven klaar te zijn in Nederland en weg te willen, hij heeft zelfs een keer gezegd hoe dan ook niet meer in Nederland te voetballen komend seizoen.

groot probleem is weer het andere uiterste ;) contract loopt tot 2021 of 2022 geloof ik, dus mocht hij alsnog weg willen, zal hij toch weer gemotiveerd moeten zijn omdat anders niemand hem over wilt nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:47:
groot probleem is weer het andere uiterste ;) contract loopt tot 2021 of 2022 geloof ik, dus mocht hij alsnog weg willen, zal hij toch weer gemotiveerd moeten zijn omdat anders niemand hem over wilt nemen :P
Klopt, maar Tadic wordt gehaald als vervanger van Ziyech.
En die zal als duurste aankoop ooit en de absolute topverdiener een andere status hebben dan Ziyech die Ajax niet verkocht krijgt, waarbij Ziyech ook een alphamannetje is en zichzelf ziet als de beste speler van Ajax.

Het rommelde afgelopen seizoen al aardig in de selectie van Ajax, als Ziyech blijft zal het helemaal los gaan verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:52:
[...]

Klopt, maar Tadic wordt gehaald als vervanger van Ziyech.
En die zal als duurste aankoop ooit en de absolute topverdiener een andere status hebben dan Ziyech die Ajax niet verkocht krijgt, waarbij Ziyech ook een alphamannetje is en zichzelf ziet als de beste speler van Ajax.

Het rommelde afgelopen seizoen al aardig in de selectie van Ajax, als Ziyech blijft zal het helemaal los gaan verwacht ik.
Het beste is als hij gaat ja :) wat Tadic betreft...ik geloof het pas als hij met een Ajax shirt met Marc Overmars in de 'krant' staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
En inderdaad die Labyad er ook nog eens bij :). Ajax zal m wel verkopen ga ik vanuit. Maar niet voor dde prijs die ze voor ogen hebben. Als je voor 20/17 al een Pastore/Tadic kan kopen die zich uitgebreid bewezen hebben in de grote competities skip je een Ziyech die alles nog waar heeft te maken toch gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:55:
En inderdaad die Labyad er ook nog eens bij :). Ajax zal m wel verkopen ga ik vanuit. Maar niet voor dde prijs die ze voor ogen hebben. Als je voor 20/17 al een Pastore/Tadic kan kopen die zich uitgebreid bewezen hebben in de grote competities skip je een Ziyech die alles nog waar heeft te maken toch gewoon?
Tadic heeft schijnbaar een gelimiteerde transfersom in zijn contract. Pastore zijn contract loopt nog maar een jaar.
Verder zijn Pastore en Tadic een stuk ouder dan Ziyech.

Dus ja die verschillen zijn wel te verklaren.
Zie ook:
https://www.transfermarkt...ech/profil/spieler/217111
https://www.transfermarkt...adic/profil/spieler/36139
https://www.transfermarkt...tore/profil/spieler/55215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Baseman77 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 15:45:
[...]

[...]

Omdat hij op een WK zit betekend niet dat er geen contact is met de media.
En jullie blazen het allemaal op. Pas wanneer hij moeilijk gaat doen, dan is het een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Tadic en Pastore zijn na hun contract dan wel zo goed als afgeschreven.
Van Ziyech hoop je dat hij zich ontwikkeld en je er na een paar jaar nog steeds plezier van hebt of winst op maakt. Daar betaal je ook weer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Overmars rekent nog steeds op Magallan, Balbuena alternatief

Directeur spelerszaken Marc Overmars gaat er nog steeds vanuit dat Lisandro Magallan naar Ajax komt. De Argentijnse verdediger is al wekenlang medisch gekeurd en Overmars zegt een deal met Boca Juniors te hebben over de transfersom.

,,De club wil hem pas laten gaan als ze een alternatief voor hem hebben. Ik ga ervan uit dat het goed komt, maar op een bepaald punt moeten we natuurlijk wel een knoop doorhakken. We spelen volgende maand al belangrijke wedstrijden.’’

Dat Magallan bij Boca Juniors een verbeterd contract gaat tekenen, zoals in Argentinië wordt gesuggereerd, ziet Overmars niet gebeuren. ,,Daar ga ik niet vanuit.’’ Ondertussen is Ajax wel druk bezig met alternatieven. Eén van hen is de Paragauyaan Fabian Balbuena die bij de Braziliaanse club Corinthians speelt.

Overmars ging ook in op de naderende transfer van Dusan Tadic naar Ajax. ,,Ik verwacht hem binnenkort, maar voorlopig speelt hij nog met Servie op het WK.’’
ad.nl
Nou schiet mij maar lek, de één zegt dat hij al een verbeterd contract heeft en de ander van niet. Misschien de komende weken maar gewoon alleen ajax.nl lezen en verder geen transferroddelsnieuws. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Weghorst voor 11mln naar Wolfsburg.

Hij is wel het type voor Duitsland, hoop wel dat hij beseft dat ze misschien weer degradatie voetbal spelen.

AZ doet het wel lekker. 11mln voor Weghorst en aan de andere kant een paar jeugd spelers bij Ajax oppikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
AZ draait prima. Doen eigenlijk altijd mee in de top 5 met degelijk beleid. En er zit nog groei in. Leuke ontwikkeling.

Ondertussen heeft Ziyech weer een keer duidelijk gemaakt dat ie klaar is in NL. Maar nu ligt het vooral aan kritische supporters (Maar die kritiek doet m echt echt echt heulemaal niets hoor!). Ben benieuwd wat voor idee hij heeft bij Italiaanse/Spaanse supporters, die zijn nog erger dan de NLse.

En eindelijk gebeurt er wat bij Feyenoord! Oh wacht, het is mogelijk gezeik :( Amrabat eist ongeveer een basisplaats, want anders "het slecht voor zijn ontwikkeling" :F

[ Voor 17% gewijzigd door LZ86 op 27-06-2018 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 13:07:
Inderdaad Amrabat voor El Ahmadi en Ayoub voor Vilhena.

[...]

En het nieuwe HJO is dus Ernst Faber geworden, heel verrassend!
Maar hij lijkt me wel een goede keuze, mede omdat hij heeft aangegeven het voor langere tijd te willen uitvoeren.
Voorspelling: die is na 2 jaar weg als HJO omdat hij het dagelijks op het veld staan toch gaat missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 10:40:
Voorspelling: die is na 2 jaar weg als HJO omdat hij het dagelijks op het veld staan toch gaat missen.
Die kans is inderdaad aanwezig.
Maar het stemt positief dat Faber zelf heeft aangegeven dat de functie gebaat is bij continuïteit en dat hij daarom graag zijn trainersambities op de lange baan schuift.
Al zal het altijd afwachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:51

Qu3st

Ajax heeft Tadic binnen. €11,4 miljoen dat kan oplopen naar €13,7 miljoen. Veel minder dan de 17 tot 21 miljoen dat in de media was afgelopen weken.
Bron: https://www.foxsports.nl/...-tadic-voor-miljoen-euro#

[ Voor 27% gewijzigd door Qu3st op 27-06-2018 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Echte bron, ajax.nl ;)
Ajax en Southampton akkoord over transfer Dusan Tadic
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Southampton FC over de overgang van Dusan Tadic naar Amsterdam. De aanvallende middenvelder komt momenteel nog met zijn nationale team uit op het WK in Rusland. Nadat dit toernooi voor Servië is afgelopen, reist Tadic naar Nederland om zijn persoonlijke afspraken over zijn 4-jarige overeenkomst met Ajax te vervolmaken.

De oud-speler van FC Groningen en FC Twente tekent een contract dat ingaat op 1 juli 2018 en loopt tot en met 30 juni 2022. Ajax betaalt een transfersom van 11,4 miljoen euro, die op basis van variabelen kan oplopen tot maximaal 13,7 miljoen euro. Tadic werd op 20 november 1988 geboren in Bačka Topola, Joegoslavië.

Directeur spelersbeleid Marc Overmars: ,,De komst van Dusan Tadic betekent een flinke kwaliteitsimpuls voor onze selectie. Hij is op meerdere posities inzetbaar, zowel op het middenveld als voorin. Zijn ervaring is bovendien belangrijk voor de vele jonge talenten die we in de selectie hebben. Hij is een 'winnaar eerste klas' en dat soort spelers heb je er graag bij.''
'persoonlijke afspraken vervolmaken' :?

Betekent dat puntjes op de 'i' voor zijn situatie in Amsterdam en wat praktische zaken regelen? Of betekent het dat er simpelweg nog geen handtekening van hem op een contract staat?
Want dan laat ik de champagne nog even in de koelkast. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 27-06-2018 16:13 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Goede deal. Kan zomaar zijn dat Ajax met Tadic een grote stap richting kampioenschap gekocht heeft.

Van Feyenoord dat stilzit en eventueel wat middelmaat haalt en een PSV wat zonder coach en TD opnieuw kan gaan beginnen heb je al een stuk minder te duchten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:51

Qu3st

Ja ik ben blij met deze deal. En ook opvallend minder dan ik had verwacht. Hierdoor is het nog fijner. Maar of echt het kampioenschap hiermee is gekocht? Mwah te vroeg om dit te zeggen. Wel een goede stap, ik ergerde me elk seizoen weer aan het transferbeleid. Altijd zo laat spelers verkopen en aankopen. Maar nu vrij vroeg al begonnen met het opbouwen van een goede selectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Toch wel heel erg netjes.
De genoemde 17-20 zou veel zijn, maar dit is een voor Ajax prima bedrag.
Pagina: 1 ... 4 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.