Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 211 Laatste
Acties:
  • 288.912 views

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:13
quote:
Baseman77 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:11:
[...]

Welke storm?
Welke hele oogst?
Welke toptalenten?

Over enorm overdrijven gesproken...
Matthijs de Ligt
Frenkie de Jong
Davinson Sanchez
Justin Kluivert

De storm is wat zich afspeelt op de transfermarkt as we speak. Noem de helden van PSV en Feyenoord maar eens die zich in hetzelfde stadium bevinden op dit moment. Ik wacht en kan lang wachten vrees ik.
Of de klaagzang hypocriet is weet ik niet. De NL competitie was ooit een heel stuk sterker en is nu uitgehold. De andere competities waar wij vissen zijn grotendeels altijd al kleine spelers geweest.
Het zou mooi zijn als PSV dit jaar geen CL haalt. Zijn ze kampioen geworden en gaat de begroting met forse stappen terug. Eens kijken hoe zich dat verhoudt als dat scenario 2-3 jaar lang voorkomt. Dan is het kopen voorbij in Eindhoven en komen ze in ons schuitje terecht.

Typhone wijzigde deze reactie 14-06-2018 13:00 (32%)

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:39
Sanchez oud nieuws.

Justin Kluivert heeft uitgebreid de kans gehad, maar viel eerder door de mand dan dat ie echt doorbrak. Ik zou blij zijn met een verkoop van die prijs voor een arrogant joch die het ook nog eens niet waarmaakt.

De Ligt heb je 2 seizoenen terug europees zeker wat aan gehad, dat is ook meteen de enige speler van het rijtje wat je noemt waar PSV en Feyenoord geen gelijkwaardige speler voor hebben.

Frenkie de Jong is nog amper doorgebroken, en is al lang geblesseerd. Dat Barca die wil voor die prijs die genoemd wordt is klinkklare komkommertijd onzin. Laat hem eerst maar eens doorbreken en een vaste waarde worden.

Die "storm" valt nog reuze mee. Denk dat Ajax naast Kluivert mogelijk de Ligt en zeker Ziyech kwijtraakt. Verder zal het wel loslopen.

• Typhone
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:56:
[...]

Europees heb je er niets aan gehad omdat diezelfde "toptalenten" gefaald hebben in de europese voorronden.
Die toptalenten hadden toen 5 en 2 wedstrijden als basisspeler gespeeld toen die wedstrijden afgewerkt waren. Dat zijn er nu 39 en 25. En de clubs staan al met 40 miljoen + te bieden.
En wie staat er intern klaar om Ziyech op te vangen? En wie om De Ligt op te vangen?

Dat Barcelona die wil is logisch. Als die de stap naar een subtopper maakt in het buitenland en ze willen hem daarna kopen betalen ze een veelvoud van het bedrag wat ze nu kwijt zouden zijn. Dat doen de meeste van die clubs al. In de winter zaten ze al voor hem op de tribune in de Arena dus zo heel nieuw is die informatie ook niet.

Typhone wijzigde deze reactie 14-06-2018 13:22 (33%)

• Leon Zwiers
En hebben die toptalenten van je in die hoeveelheid wedstrijden dit seizoen dan zo goed gespeeld allemaal? Nee dus. Anders hadden ze het elftal wel gedragen door de moeilijke wedstrijden. In plaats daarvan viel Kluivertje wekelijks door de mand, had de Ligt (die ik wel écht goed vind) elke wedstrijd wel een kapitale fout die op een hoger niveau meteen in het mandje ligt. En een Frenkie de Jong die op ruim 20 nog steeds geen basisplaats heeft weten te veroveren was lang geblesseerd dus kan je vrij weinig mee.

Ziyech zal komend seizoen wel door de Jong opgevangen worden, een verdediger zal Ajax wel uit Zuid-Amerika halen.

Ik zie enkel problemen met directe vervanging van een de Ligt. Voor de rest moet een Ajax dat makkelijk kunnen hebben.

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:57:
[...]

Matthijs de Ligt
Frenkie de Jong
Davinson Sanchez
Justin Kluivert
One is not like the others. Sanchez heeft zich al bewezen en is een redelijk solide verdediger bij de Spurs. De anderen hebben nog genoeg te bewijzen.

Justin Kluivert mag dan wel voor veel verkocht zijn. Dat maakt hem geen talent. Ik zie eigenlijk niet dat hij gaat slagen. Ik zie zijn talent ook niet. Het is een straatvoetballertje en zegt domme dingen op TV. En vooral fysiek is het wel heel pover.

Frenkie de Jong moet zich simpelweg nog bewijzen.

De Ligt laat hele goede dingen zien. Maar vooral aan de bal. Zonder de bal is het niet heel bijzonder (wat niet negatief bedoelt is, want hoeveel Nederlandse verdedigers zijn er die goed aan de bal zijn en verdedigend niet heel slecht?) en is hij nog wel erg afhankelijk van een mandekker langs zich op een spits uit te schakelen.

PSV heeft geen De Ligt nee. Het heeft echter wel met Schwaab (transfervrije gehaald) een verdedigingsleider die met zijn ervaring een groot deel in het kampioenschap van PSV heeft. Toch ook wel handig om te hebben.

Dat negatieve gedoe altijd over kopen. PSV kocht Arias voor 675 duizend (!) euro. Veruit de beste back van de Eredivisie. Wordt straks voor miljoenen verkocht. Wat is daar slecht aan?

Maar verder snap ik nooit dat PSV wel en Ajax niet een koopclub zou zijn. Vorig seizoen heeft PSV Eloy Room, Luckassen en Lozano gekocht. Romero is officieel pas volgens seizoen speler.
Room een tweede keeper en Luckassen voegt niks toe. Dus eigenlijk alleen Lozano was een aanwinst en dan toch met dus maar 3 aankopen kampioen worden.

Ajax deed vorig jaar meer aankopen.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 19:34
Ik vind het erg stil rond Neres. Ok, hij heeft een lelijke rotkop maar voetballend laat hij hele leuke dingen zien en hij is echt gehaald als handelswaar die verder helemaal geen binding met de club of Nederland heeft.

Enne hoe zit het met Onana? meen dat die ook al zo goed als weg was.

alles kan off-topic

• Typhone
@Fleximex

PSV krijg ik helaas van dichtbij mee. De koopclub zijn ze altijd al geweest want jeugd krijgt daar veel minder snel een kans dan bij bijvoorbeeld Ajax. Dat is al jaren zo. Een koopclub wil niet zeggen dat het geld nodeloos over de balk gesmeten wordt. Daar lijkt Ajax vaak meer een handje van te hebben (die linksback of rechtsback uit Colombia en Cassierra zijn weer goede voorbeelden). Wat Ajax vaak goed deed is échte top opleiden. Of die nu op 15 jarige leeftijd gekocht worden of niet maakt me geen drol uit. Iemand die bij Feyenoord of PSV kans krijgt met het eerste mee te doen gaat echt niet naar Ajax. Vice versa idem dito.

Nadeel is nu dat de groeibriljanten al op de verkooplijst staan voordat ze überhaupt bewezen waarde hebben gehad op het veld. Zakelijk gezien is er vorig jaar ook een groeibriljant uitgevallen (15-25 miljoen euro verkoopwaarde) in de vorm van Nouri.

Als je erover na gaat denken krijg je straks net zo'n holle competitie als de Jupiler League nu is. Vroeger zaten daar de oude vedetten uit de Eredivisie. Nu speelt daar voornamelijk jeugd en wat mislukkelingen van links en rechts. De vergelijkingen tussen de clubs moet je niet teveel maken denk ik. Totaal niet interessant wat PSV doet, wat Ajax doet en wat Feyenoord doet, de rest even buiten beschouwing gelaten. Ook een AZ, Heerenveen, Groningen, Vitesse, Utrecht krijgen hun spelers niet goed vastgehouden. Drie keer een bal goed raken en de speler wordt weggeschreven uit de Eredvisie en naar een subtopper geschreven in de toplanden.

• Leon Zwiers
quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:56:
@Fleximex

PSV krijg ik helaas van dichtbij mee. De koopclub zijn ze altijd al geweest want jeugd krijgt daar veel minder snel een kans dan bij bijvoorbeeld Ajax. Dat is al jaren zo.
Nou ben ik geen PSV fan, maar wat je hier schetst is enorme onzin.

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Nu online
quote:
Ankona schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:52:
Ik vind het erg stil rond Neres. Ok, hij heeft een lelijke rotkop maar voetballend laat hij hele leuke dingen zien en hij is echt gehaald als handelswaar die verder helemaal geen binding met de club of Nederland heeft.
Die heeft juist laatste in een interview gezegd dat Dortmund flink geld bood maar dat Ajax meer wilde en dat hij het helemaal niet erg vind en nog minimaal 1 jaar bij Ajax wil voetballen omdat hij nog niet klaar is voor een grotere competitie en graag een prijs wil winnen met Ajax.

Een flink verschil met Kluivert, een jongen uit de eigen jeugdopleiding die juist binding zou moeten hebben

• Typhone
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:24:
[...]

Hoezo is dat onzin?
PSV is van oudsher groot geworden door toppers te kopen vanuit de hele wereld aangevuld met nationale aankopen. Dat proces is ergens in de halverwege jaren '70 ingezet. Daarvoor speelde PSV überhaupt geen grote rol in de vaderlandse voetbalgeschiedenis.

Noem in 1 adem eens alle toptalenten van PSV die op vroege leeftijd de kans hebben gekregen. In het recente verleden zijn ze allemaal met ruzie vroegtijdig afgehaakt. Iets verder terug krijg je de generatie die gekocht is in Nederland (Van Bommel, Bouma, Van Nistelrooy).

Typhone wijzigde deze reactie 14-06-2018 14:40 (26%)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
quote:
Ankona schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:52:

Enne hoe zit het met Onana? meen dat die ook al zo goed als weg was.
Dordtmund schijnt (komkommertijd) 30 miljoen geboden te hebben, maar Ajax wil hem niet verkopen nu, zelf heeft hij ook gezegd nog een jaar bij Ajax te willen blijven. Op zich vrij rustig ja, terwijl het 1 van de waardevolste spelers van de eredivisie was :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20:21
Dat Ajax een paar spelers gaat verliezen is wel duidelijk. Zelfde voor Feyenoord, maar de grotere vraag is wie er al gekocht zijn. Overmars en van Geel zullen veel met het bord op schoot naar het WK gaan kijken gok ik. Hoop dat Tapia en Jorgensen een dijk van een WK spelen. Maargoed iets terug kopen is niet eenvoudig.

• Leon Zwiers
quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:36:
[...]

Hoezo is dat onzin?
PSV is van oudsher groot geworden door toppers te kopen vanuit de hele wereld aangevuld met nationale aankopen. Dat proces is ergens in de halverwege jaren '70 ingezet. Daarvoor speelde PSV überhaupt geen grote rol in de vaderlandse voetbalgeschiedenis.

Noem in 1 adem eens alle toptalenten van PSV die op vroege leeftijd de kans hebben gekregen. In het recente verleden zijn ze allemaal met ruzie vroegtijdig afgehaakt. Iets verder terug krijg je de generatie die gekocht is in Nederland (Van Bommel, Bouma, Van Nistelrooy).
Kerel, dat kan je zelf ook prima opzoeken. Je weet zelf dondersgoed dat het onzin is.

Ik zal er een paar geven van de afgelopen paar jaar, er zijn er vast meer, maar nogmaals, ik ben absoluut geen PSV fan. Dat mogen de PSVers aanvullen:
Hendrix, Depay, Zoet, Brenet, Locadia, Bergwijn, Bakkali, Lammers, Gudmundsson.

En dan zijn ze er nog een paar aan Ajax kwijtgeraakt zoals een Bazoer.

• Martinusz
  • Nu online
Ajax heeft in ieder geval Schuurs al binnen, Bande ook maar dat vind ik echt meer een gokje.
Die Argentijn is nog steeds niet binnen, denk dat op niets gaat uitlopen. Verder zal er pas na het WK veel op gang komen denk ik en zoals altijd in de laatste weken van de window.

• Typhone
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:03:
[...]

Kerel, dat kan je zelf ook prima opzoeken. Je weet zelf dondersgoed dat het onzin is.

Ik zal er een paar geven van de afgelopen paar jaar, er zijn er vast meer, maar nogmaals, ik ben absoluut geen PSV fan. Dat mogen de PSVers aanvullen:
Hendrix, Depay, Zoet, Brenet, Locadia, Bergwijn, Bakkali, Lammers, Gudmundsson.

En dan zijn ze er nog een paar aan Ajax kwijtgeraakt zoals een Bazoer.
Jij noemt nu een hele bak eigen jeugd. Daar gaat het niet om. Het gaat om absolute top.
Bakkali, Bergwijn, Brenet, Locadia, Hendrix, Lammers (????), Gudmundsson (????). Dat is hetzelfde als dat ik nu Aras Özbiliz en Lorenzo Ebecilio erbij ga halen in het geval van Ajax.

Depay en Zoet mag je laten staan. Ga eens door met alle andere wereldsterren die nu links en rechts rondlopen?

@Martinusz Laatste week dag... ;)

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:56:
@Fleximex

PSV krijg ik helaas van dichtbij mee. De koopclub zijn ze altijd al geweest want jeugd krijgt daar veel minder snel een kans dan bij bijvoorbeeld Ajax.
Zeker waar maar is Ajax & Feyenoord een mindere koopclub? Ajax koopt ze wellicht jonger en zet ze eerder in het eerste elftal waar een PSV wat langer wacht tot ze daadwerkelijk meerwaarde creeeren. Een Feyenoord was ten tijde van de financiele belemeringen inderdaad veel met jeugd maar dat is ook significant minder geworden zodra er geld beschikbaar kwam.

Wanneer ben je een koopclub? Als je enkel spelers koopt voor het eerste of als je jeugdspelers met busladingen binnenhaalt?

Uiteindelijk is het beleid van Ajax om jonge spelers snel in het eerste laten spelen het gevolg dat ze ook weer snel weg. Ze hebben niet de mogelijkheid om constant te worden en zodra ze iets laten zien zijn ze weg. its a bit like the boy who cried wolf.

Elke speler die in de Nederlandse competitie ook maar een beetje toevoegt wordt potentieel door buitenlandse clubs opgepikt voor een appel en een ei (in perspectief met interne transfers in hun competitie). Zeker in combinatie met jonge spelers is de kans op een complete afschrijving minimaal.
quote:
Typhone schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 15:30:
Ga eens door met alle andere wereldsterren die nu links en rechts rondlopen?
Wereldsterren spelen niet in de eredivisie, je bent mijn inziens pas een wereldster als je op een redelijk niveau iets hebt laten zien, dat is dus per definitie niet in de eredivisie en die lopen dus per definitie niet bij Ajax, PSV of feyenoord rond

• Typhone
@Napo
Ik bedoelde met name de wereldsterren die uit de eigen jeugd kwamen en nu elders rondlopen. Eigen jeugd hoeft niet vanaf hun 6e bij PSV gevoetbald te hebben uiteraard. Spelers die als jeugdspeler de kans hebben gekregen bij PSV, vaste waarde werden en een toptransfer hebben gemaakt.

@Napo
Feyenoord en Ajax zijn inmiddels net zoveel koopclub al zijn beiden veel meer bereid om eigen jeugd een echte kans te geven. Bij Ajax omdat het er historisch inzit en erop gehamerd wordt (of het goed is betwijfel ik) en Feyenoord deels uit armoede geboren maar het heeft ze geen windeieren gelegd na een aantal magere jaren. Toen de jeugd eenmaal bleef hangen en er wat ervaring bij kwam stond er opeens een landskampioen.

Ik geef er verder niet zoveel om maar de supportkaarthouders hier (ik zit in Eindhoven) van PSV klagen zelf al jaren steen en been over het gebrek aan kansen wat de jeugd hier krijgt in Eindhoven. En het feit dat met name Cocu vaak voor ervaring en routine kiest.

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:34:
En hebben die toptalenten van je in die hoeveelheid wedstrijden dit seizoen dan zo goed gespeeld allemaal? Nee dus. Anders hadden ze het elftal wel gedragen door de moeilijkue wedstrijden. In plaats daarvan viel Kluivertje wekelijks door de mand, had de Ligt (die ik wel écht goed vind) elke wedstrijd wel een kapitale fout die op een hoger niveau meteen in het mandje ligt. En een Frenkie de Jong die op ruim 20 nog steeds geen basisplaats heeft weten te veroveren was lang geblesseerd dus kan je vrij weinig mee.

Ziyech zal komend seizoen wel door de Jong opgevangen worden, een verdediger zal Ajax wel uit Zuid-Amerika halen.

Ik zie enkel problemen met directe vervanging van een de Ligt. Voor de rest moet een Ajax dat makkelijk kunnen hebben.
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:24:
[...]

Niet verwacht dit nog mee te maken maar ik ben het voor het eerst (2x zelfs!) hartgrondig met je eens!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• toolkist
  • Laatst online: 09:10
quote:
Leon Zwiers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:15:
Sanchez oud nieuws.

Justin Kluivert heeft uitgebreid de kans gehad, maar viel eerder door de mand dan dat ie echt doorbrak. Ik zou blij zijn met een verkoop van die prijs voor een arrogant joch die het ook nog eens niet waarmaakt.
Ik meen 13 doelpunten en evenveel assists in 50 wedstrijden. Dan ben je in de Eredivisie toch echt wel doorgebroken
Correctie, 44 wedstrijden 12 doelpunten 9 assists.
quote:
Die "storm" valt nog reuze mee. Denk dat Ajax naast Kluivert mogelijk de Ligt en zeker Ziyech kwijtraakt. Verder zal het wel loslopen.
Oftewel al minimaal 80m aan transfersommen. En dan verwacht ik ook nog dat Onana weggaat, Schone vervangen wordt, Veltman vervangen wordt ivm zn blessure, dus dan ben je 3 kwart basis elftal verder.. Dat mag je toch best als "storm" zien.

toolkist wijzigde deze reactie 14-06-2018 19:48 (3%)

• Napo
  • Nu online

Napo

quote:
toolkist schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:40:
Dan ben je 3 kwart basis elftal verder.. Dat mag je toch best als "storm" zien.
Die storm die je noemt is de nieuwe normaal en neem je al een voorschot op potentiele transfers. Klaarblijkelijk kan een Ajax niet het perspectief bieden voor spelers om nog een jaar te blijven om zich te ontwikkelen in de CL of de eredivisie. De spelers blijken snel de stap te willen maken. Iets wat an sich prima is maar het logische gevolg van het beleid dat er bij Ajax op na wordt gehouden. Niet bijtekenen is benoemd worden tot uitschot en dus maar vroeg weg gaan.

Iets wat een PSV en Feyenoord blijkbaar wel wat beter op orde heeft (of zijn de spelers gewoon significant slechter?)

• Martinusz
  • Nu online
quote:
Napo schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:52:
[...]

Die storm die je noemt is de nieuwe normaal en neem je al een voorschot op potentiele transfers. Klaarblijkelijk kan een Ajax niet het perspectief bieden voor spelers om nog een jaar te blijven om zich te ontwikkelen in de CL of de eredivisie. De spelers blijken snel de stap te willen maken. Iets wat an sich prima is maar het logische gevolg van het beleid dat er bij Ajax op na wordt gehouden. Niet bijtekenen is benoemd worden tot uitschot en dus maar vroeg weg gaan.

Iets wat een PSV en Feyenoord blijkbaar wel wat beter op orde heeft (of zijn de spelers gewoon significant slechter?)
Bij PSV was de beste speler gehuurd (Ginkel) en loopt de andere topper wellicht ook na 1 seizoen de deur uit (Lozano), volgens mij is het niet alleen aan Ajax voorbestemd.

• Napo
  • Nu online

Napo

quote:
Martinusz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:16:
[...]

Bij PSV was de beste speler gehuurd (Ginkel) en loopt de andere topper wellicht ook na 1 seizoen de deur uit (Lozano), volgens mij is het niet alleen aan Ajax voorbestemd.
Tot je gaat kijken dat geariveerde/waardetoevoegende spelers over het algemeen toch minimaal 2 jaar bij PSV blijven gaan ze bij Ajax naar het schijnt aldus de informatie hier al na een jaartje weg

• Martinusz
  • Nu online
quote:
Napo schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:18:
[...]

Tot je gaat kijken dat geariveerde/waardetoevoegende spelers over het algemeen toch minimaal 2 jaar bij PSV blijven gaan ze bij Ajax naar het schijnt aldus de informatie hier al na een jaartje weg
Valt ook wel mee, Kluivert 1,5 seizoen. De ligt 2 seizoenen, en is nog niet weg. De jong een half seizoen, maar is ook niet weg. Neres 1,5 seizoen maar is ook niet weg. Ziyech 2 seizoenen. Sanchez was eigenlijk uitzondering, die was niet te houden.

Dusja...feit blijft dat nog steeds Ajax in het buitenland er goed opstaat, en dat kost spelers omdat ze jonge spelers willen kopen die potentie hebben maar nog geen 60-100 miljoen kosten.
De bubbel zal ooit eens klappen hoop ik.

• Napo
  • Nu online

Napo

quote:
Dusch, de normaal voor de eredivisie, een storm in een glas water dus :)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:45
Neres wil zelf naar verluid ook blijven, een omgekeerde versie van Kluivert:
quote:
“Borussia Dortmund heeft inderdaad een bod uitgebracht, maar Ajax heeft niet geweigerd. Ze vroegen een hoger bedrag. Maar ik ben ook niet van plan om weg te gaan. Ik denk dat ik er op dit moment nog niet volledig klaar voor ben om in een grotere competitie te spelen”, zegt het Braziliaanse talent.

“Ik wil bij Ajax meer wedstrijden spelen, ervaring opdoen, titels winnen en nadenken over een vervolgstap volgend seizoen. Of zelfs pas het jaar daarna”, besluit Neres.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Nu online
quote:
Martinusz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 20:22:
[...]

Valt ook wel mee, Kluivert 1,5 seizoen. De ligt 2 seizoenen, en is nog niet weg. De jong een half seizoen, maar is ook niet weg. Neres 1,5 seizoen maar is ook niet weg. Ziyech 2 seizoenen. Sanchez was eigenlijk uitzondering, die was niet te houden.

Dusja...feit blijft dat nog steeds Ajax in het buitenland er goed opstaat, en dat kost spelers omdat ze jonge spelers willen kopen die potentie hebben maar nog geen 60-100 miljoen kosten.
De bubbel zal ooit eens klappen hoop ik.
Denk dat het stopt zodra er een limiet gezet word op het aantal spelers dat je mag verhuren.

• toolkist
quote:
Napo schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:52:
[...]

3 kwart is toch wel ff wat meer dan een speler of 3 en zou ik zeker niet normaal willen noemen.
Daarnaast krijgt Ajax zulke hoge transfersommen geboden dat ze haast niet te weigeren zijn. En de spelers de bijbehorende salarissen.
Bij PSV en Feyenoord hoor je maar zelden geruchten over dit soort transfersommen dus zitten die ook niet zo snel in zo'n lastige situatie, 5m kun je heel wat makkelijker weigeren dan 20m. Deels dankzij de naam die Ajax in het buitenland heeft qua opleiding, deels juist doordat Ajax die jonge spelers opstelt. Voor de Veltmannetjes en Viergevers hoor je die bedragen ook niet voorbij komen.

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

quote:
toolkist schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:24:
[...]

3 kwart is toch wel ff wat meer dan een speler of 3 en zou ik zeker niet normaal willen noemen.
Daarnaast krijgt Ajax zulke hoge transfersommen geboden dat ze haast niet te weigeren zijn. En de spelers de bijbehorende salarissen.
Bij PSV en Feyenoord hoor je maar zelden geruchten over dit soort transfersommen dus zitten die ook niet zo snel in zo'n lastige situatie, 5m kun je heel wat makkelijker weigeren dan 20m. Deels dankzij de naam die Ajax in het buitenland heeft qua opleiding, deels juist doordat Ajax die jonge spelers opstelt. Voor de Veltmannetjes en Viergevers hoor je die bedragen ook niet voorbij komen.
Geen idee hoe up-to-date deze lijst is, maar daar zie je voornamelijk dat Ajax de duurste spelers koopt. En PSV de duurste NEDERLANDSE spelers verkoopt.

Wikipedia: Lijst van duurste voetbaltransfers

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• toolkist
quote:
ST10©DE schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:52:
[...]

Geen idee hoe up-to-date deze lijst is, maar daar zie je voornamelijk dat Ajax de duurste spelers koopt. En PSV de duurste NEDERLANDSE spelers verkoopt.

Wikipedia: Lijst van duurste voetbaltransfers
Maar wat zegt een lijst met alleen Nederlandse spelers, zeker aangezien het op Depay na ook nog allemaal gekochte spelers zijn?

toolkist wijzigde deze reactie 14-06-2018 23:31 (6%)

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

quote:
toolkist schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:30:
[...]

Maar wat zegt een lijst met alleen Nederlandse spelers, zeker aangezien het op Depay na ook nog allemaal gekochte spelers zijn?
Geen idee. Maar wat zegt het dat Ajax de duurste spelers koopt? PSV is toch de koopclub?

Overigens, Depay is wel gelijk de hoogst geplaatste. Huntelaar is ook gekocht.

ST10©DE wijzigde deze reactie 14-06-2018 23:40 (10%)

• toolkist
quote:
ST10©DE schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:34:
[...]

Geen idee. Maar wat zegt het dat Ajax de duurste spelers koopt? PSV is toch de koopclub?
Tot niet al te lang geleden was PSV dat ook met name. Kijk maar naar het aantal doorgebroken spelers vanuit de jeugd. Ajax heeft wat dat betreft nu een inhaalslag, maar dat vind ik dan ook weer niet vreemd aangezien je niet kunt verwachten dat er elk jaar weer 2-3 basisspelers vanuit de eigen jeugd doorbreken.

Alleen snap ik nog steeds niet helemaal wat dat te maken heeft met mijn eerdere post, waarop dat lijstje volgde.

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

quote:
toolkist schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:41:
[...]

Alleen snap ik nog steeds niet helemaal wat dat te maken heeft met mijn eerdere post, waarop dat lijstje volgde.
quote:
Deels dankzij de naam die Ajax in het buitenland heeft qua opleiding, deels juist doordat Ajax die jonge spelers opstelt.
me dunkt dat dit niet zozeer met goede opleiding te maken heeft.

• MA®K
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-08 15:17
Fenerbache zou interesse hebben in Cocu: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=331249

Lijkt me toch niet echt een goede stap voor hem, Turkse clubs zijn vaak een trainerskerkhof. Los daarvan, het zou denk ik wel een aderlating zijn voor PSV (dat durf ik met m'n Ajax bril op zelfs wel te zeggen).

Life to is short, not too

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16:19
Welke club is geen kerkhof.

Of ze in Italië, Engeland, Spanje en Duitsland nog op een Nederlandse trainer zitten te wachten.
Echter kan hij beter blijven dan naar Fenerbahce te gaan.

• toolkist
quote:
ST10©DE schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:45:
[...]

[...]

me dunkt dat dit niet zozeer met goede opleiding te maken heeft.
Ik weet t toch wel zeker van wel. Waarom zouden clubs anders zoveel betalen "voor spelers die nog niks bewezen hebben" zoals hier zo vaak gemeld wordt.
Een voorbeeld van die reputatie...

Of vergelijk de transfersom van Brenet eens met die van Riedewald of Tete, nota bene beiden wisselspelers met een 1jarig contract.

Terecht of niet, Ajax heeft in het buitenland gewoon nog steeds de naam een talentenfabriek te zijn.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
MA®K schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:54:
Fenerbache zou interesse hebben in Cocu: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=331249

Lijkt me toch niet echt een goede stap voor hem, Turkse clubs zijn vaak een trainerskerkhof. Los daarvan, het zou denk ik wel een aderlating zijn voor PSV (dat durf ik met m'n Ajax bril op zelfs wel te zeggen).
De overduidelijk succesvolste manier van spelen voor PSV is nou niet bepaald moeilijk voor een trainer lijkt me.
Dat kun je de materiaalman van PSV nog wel toevertrouwen. O-)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Nu heb ik genoeg vertrouwen in de leiding bij PSV in te denken dat ze het wel weer goed neer zetten, maar toch. Brands en Cocu beiden in één keer weg zou toch wel een tik zijn denk ik. Die hebben echt wel goed werk geleverd.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• OPSLAGHOND
  • Niet online
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:01:
Nu heb ik genoeg vertrouwen in de leiding bij PSV in te denken dat ze het wel weer goed neer zetten, maar toch. Brands en Cocu beiden in één keer weg zou toch wel een tik zijn denk ik. Die hebben echt wel goed werk geleverd.
Vooral Brands.
De hoofd jeugdopleiding Janssen vertrekt ook (na 1 jaar); leegloop, chaos, paniek!! :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
quote:
Gonadan schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:01:
En dan als beloning nog wekelijks Lothar von Bömmel op tv krijgen ook nog... Nee, laat Cocu maar lekker blijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16:29

Baseman77

We move

Edit: Angelino is binnen _/-\o_

Dat Janssen vertrekt als hoofd jeugdopleiding is niet zo'n probleem. Het is jammer dat de continuïteit zo uit blijft, maar bij PSV zijn ze niet rouwig om zijn vertrek. Janssen is een meer dan prima trainer (hij vertrekt ook om bij AZ assistent te kunnen worden), maar bleek een matige hjo te zijn.
Hopelijk is zijn opvolger wel iemand die een langere periode blijft en die voldoet aan de eisen, zoals Langeler de periode voor Janssen.
quote:
MA®K schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:54:

Een vertrek van Cocu zou zeker een aderlating zijn.
Niet alleen omdat hij een geweldige trainer is, maar ook omdat zijn gedroomde opvolger het liefst eerst nog een jaar de -19 traint en momenteel actief is op het WK en omdat met Brands al een belangrijk staflid vertrokken is.

Dus komend seizoen eerst nog een keer landskampioen worden, daarna naar een mooie buitenlandse club gaan en Van Bommel het laten overnemen d:)b

PS: Al heeft Fenerbahce wel aardige plannen, ze hebben Comolli aangetrokken als sportief directeur en er is geld genoeg. Maar Cocu is normaal gesproken een man van zijn woord en hij heeft toegezegd komend seizoen nog trainer van PSV te zijn. Dus het zou heel vreemd zijn mocht hij kiezen voor Fenerbahce.

Baseman77 wijzigde deze reactie 15-06-2018 15:09 (16%)

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Nu.nl is ook zo'n kak site soms:

'Cocu heeft principe-akkoord met Fenerbahçe'
Na drie landstitels in de laatste vier jaar lijkt Phillip Cocu deze zomer PSV te gaan verlaten. De 47-jarige coach zou een principe-akkoord hebben met Fenerbahçe waar hij voor 1 juli moet worden gepresenteerd. Zijn mogelijke opvolger is de huidige assistent-bondscoach van Saoedi-Arabië: Mark van Bommel. (Bron: De Telegraaf)

...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:56

kazuka

Building Better Worlds

Leuk voor Angelino! Gaan ze in Eindhoven hopelijk net zoveel plezier aan beleven als wij deden afgelopen seizoen in Breda. Aanvallend erg sterk, geweldig linkerbeen.

Verdedigend kan het beter. Voldoende voor de Nederlandse divisie maar daar moet ie zich zien te verbeteren wil ie ook op een Europees podium slagen denk ik. Maar goed, Willems was ook niet echt de beste verdediger maar kende toch ook een sterke periode in Eindhoven. Denk dat een spits als Luuk de Jong hier best blij mee is.

PSN ID: Jetpaction

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Gaat Cocu echt naar Fenerbahce ?
Wat is daar aan de hand, dat je dit soort keuze's maakt. (evt overweegt)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Acties:
  • 0Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
quote:
Hackus schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:23:
Geld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
quote:
Nee, het interessante Project.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• toolkist
quote:
Deadsy schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:24:
[...]

Nee, het interessante Project.
Project "vul mn bankrekening" ja

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Ik snap de keuze van Cocu zeer goed. Welke eer is er nog te halen bij PSV? In zijn vijf jaar als trainer 3x kampioen geworden, 1x de beker gewonnen en 2x de JC schaal. Veel sterkmakers vertrekken en volgend jaar moet er opnieuw worden opgebouwd en is ook de overhead uitgedund.

Blijkbaar is Fenerbahçe de meest interessante aanbieding die hij gekregen heeft en gaat hij daar op in.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
quote:
toolkist schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:33:
[...]

Project "vul mn bankrekening" ja
O en prachtig land en top competitie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 18:02
quote:
Han schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:34:
Ik snap de keuze van Cocu zeer goed. Welke eer is er nog te halen bij PSV? In zijn vijf jaar als trainer 3x kampioen geworden, 1x de beker gewonnen en 2x de JC schaal. Veel sterkmakers vertrekken en volgend jaar moet er opnieuw worden opgebouwd en is ook de overhead uitgedund.

Blijkbaar is Fenerbahçe de meest interessante aanbieding die hij gekregen heeft en gaat hij daar op in.
Snap ook wel dat hij toe is aan iets nieuws, maar Fener lijkt me persoonlijk niet zo interessant puur omdat het de Turkse competitie is. Je zou zeggen dat hij toch ook naar een club in een ietwat hoger aangeschreven competitie moet kunnen.

Hoewel ik geen groot fan ben van Cocu, vind ik het wel jammer als hij zou vertrekken (en daar lijkt het wel op). Voornamelijk omdat v Bommel het stokje zal overnemen echter en dat zal het voetbal vrees ik niet ten goede komen. Het zou leuker zijn als ze een wat aanvallendere trainer zouden krijgen (imo).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• toolkist
quote:

Dat ie iets anders wil dan weer de Eredivisie snap ik ook goed, maar er zal toch wel wat interessanters dan Fener voorbij komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 21:22

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
toolkist schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:38:
[...]

Dat ie iets anders wil dan weer de Eredivisie snap ik ook goed, maar er zal toch wel wat interessanters dan Fener voorbij komen?
Denk het niet, als ik naar bijvoorbeeld de prestaties van Bosz, De Boer en Koeman kijk dan zullen de buitenlandse clubs voorlopig weinig risico's meer nemen met een Nederlandse trainer.

Fenerbahce lijkt me overigens wel een stap omhoog ivm PSV.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Han
  • Niet online
quote:
Op basis van wat? Prestaties in de eredivisie zijn de afgelopen jaren een stuk minder waard geworden. Of het nu om spelers of trainers gaat, er zit weinig succesvol vervolg op. Kijk naar Bosz, de Boer of Koeman qua trainers, een groot succes kan het niet worden genoemd. Sowieso is Cocu niet echt een charismatische trainer. Tel daar bij op dat Fenerbahçe is wel een stap hoger dan PSV en je hebt in mijn ogen een logische keuze.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deadsy
  • Nu online
quote:
[...]

Misschien wil hij alleen naar een club waar hij meedoet om de prijzen.
En denkt hij met 2 vingers in de neus de titel te pakken door eens goede spelers te halen inplaats van oude spelers die niet meer goed genoeg zijn

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Hackus schreef op zondag 17 juni 2018 @ 11:23:
Hij gaat toch echt.
Aan de ene kant verrassend, aangezien hij vrij recent had gezegd te blijven en hij normaal gesproken een man van zijn woord is (daarom was men binnen PSV zelf ook verrast). Aan de andere kant heeft hij maximaal gepresteerd met PSV, heeft Fenerbahce een nieuwe voorzitter en technisch directeur en krijgt hij zowel een heel flink budget voor nieuwe spelers als een heel flink salaris.

Zo vertrekken in korte tijd de TD, Hoofd Jeugdopleidingen en hoofdtrainer.
Dat is minder prettig, al laat Gerbrands nu ook zijn kracht zien. Hij houdt de rust en het overzicht, hij was al even bezig met een nieuwe HJO (die zou op korte termijn gepresenteerd kunnen worden), John de Jong krijgt de kans zich nu te bewijzen als eventuele nieuwe TD waarbij hij meteen zelf kan bepalen of hij de functie ook ziet zitten (vooralsnog maakt hij indruk, ook binnen PSV) en Van Bommel zat al in het traject om Cocu op te volgen (dit wordt nu alleen met 1 jaar vervroegd).

Gerbrands kan wel eens met zogeheten 'tegeltjeswijsheden' komen, maar hij laat nu zien een hele goede manager en algemeen directeur te zijn _/-\o_
quote:
Snowdog schreef op zondag 17 juni 2018 @ 14:38:
Voornamelijk omdat v Bommel het stokje zal overnemen echter en dat zal het voetbal vrees ik niet ten goede komen. Het zou leuker zijn als ze een wat aanvallendere trainer zouden krijgen (imo).
Heb je de -19 überhaupt wel zien voetballen afgelopen seizoen?
Zo ja, dan zou je weten dat ze redelijk aanvallend voetbal speelden, vanuit een hechte organisatie en met controle. Met name in de kampioenspoule maakte de -19 veel indruk met hun gedisciplineerde spel, waarbij ze nauwelijks goals tegen kregen en zelf regelmatig scoorden.
Daarbij zijn zowel het team als veel individuele spelers beter geworden onder Van Bommel, wat duidelijk voor hem spreekt.

Al zegt dit natuurlijk lang niet alles, aangezien Cocu toentertijd de -19 leuk en aanvallend voetbal liet spelen.
Je bent als trainer nu eenmaal afhankelijk van de spelersgroep, daar stem je je tactiek op af. Maar de voortekenen zijn gunstig d:)b

• michelwuyts
van Bommel is best iemand die dit goed zou kunne ja.

Zolang van Marwijk (zoals gisteren door NOS werd gedacht) maar niets met jeugdopleiding/technisch beleid te maken krijgt.
Die zal alle innovatie binnen de jeugd er meteen weer uitschoppen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Baseman77 V Bommel en V Marwijk is een goede keuze. Of ze komen weet ik niet, maar men speculeert er al (langer) over. Ik ben ook niet op de hoogte welk contract ze bij Australië hebben

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 28-08 09:11
quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:25:
[...]
Al zegt dit natuurlijk lang niet alles, aangezien Cocu toentertijd de -19 leuk en aanvallend voetbal liet spelen.
Je bent als trainer nu eenmaal afhankelijk van de spelersgroep, daar stem je je tactiek op af. Maar de voortekenen zijn gunstig d:)b
Plus de belangen bij het eerste van PSV zijn véél groter. In de jeugdelftallen hoort (individuele) ontwikkeling voor op te staan. Dat is in het eerste van PSV veel minder van belang. Daar moet je kampioen worden.

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
michelwuyts schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:31:
Zolang van Marwijk (zoals gisteren door NOS werd gedacht) maar niets met jeugdopleiding/technisch beleid te maken krijgt.
Die zal normaal gesproken de rol van Vd Weerden overnemen, dus als assistent van Van Bommel.
Wat mij prima lijkt.
quote:
Hackus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:35:
@Baseman77 V Bommel en V Marwijk is een goede keuze. Of ze komen weet ik niet, maar men speculeert er al (langer) over. Ik ben ook niet op de hoogte welk contract ze bij Australië hebben
Van Bommel is al in dienst bij PSV, Van Marwijk nog niet.
Maar niet voor niets werd Van Bommel iedere keer zo makkelijk vrijgegeven door PSV, toen hij door Van Marwijk werd gevraagd als assistent bij eerst Saoedi-Arabië en nu Australië. Dat was al met het oog op de toekomst.
quote:
JST94 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:48:
Plus de belangen bij het eerste van PSV zijn véél groter. In de jeugdelftallen hoort (individuele) ontwikkeling voor op te staan. Dat is in het eerste van PSV veel minder van belang. Daar moet je kampioen worden.
Klopt.
Maar Van Bommel lukte het dus om beide doelen te behalen...voor het eerst sinds 1991 (!) kampioen met de -19 en tegelijkertijd hebben veel spelers van dat team zich doorontwikkeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Hij gaat toch echt.
Aan de ene kant verrassend, aangezien hij vrij recent had gezegd te blijven en hij normaal gesproken een man van zijn woord is (daarom was men binnen PSV zelf ook verrast). Aan de andere kant heeft hij maximaal gepresteerd met PSV, heeft Fenerbahce een nieuwe voorzitter en technisch directeur en krijgt hij zowel een heel flink budget voor nieuwe spelers als een heel flink salaris.
Wellicht heeft het vertrek van Brands hier nog invloed op? Het zou mij niets verbazen dat hij een steunpilaar zag vertrekken en hem dat de situatie heeft doen heroverwegen. Tel daar een mooie carrièrekans bij op en ik snap het inderdaad wel.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• mavaros
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21:19
quote:

Volgens iedereen hier in de stad, gaat PSV aankomend seizoen de CL winnen. Dat zou ik als trainer wel willen meemaken. Hoeft hij ook niet naar Turkije, maar kan hij daarna vast in Catalonie aan de slag.

Gelukkig weten normale mensen wel beter. De EL is meer bereikbaar.

Even een aanvulling,

Ik denk dat Cocu lekker moet vertrekken. Zijn vleugels uitslaan om uit te vinden of hij echt een goede trainer is. PSV heeft een nieuwe, frisse blik nodig. Afgelopen seizoen was tenenkrommend saai.

mavaros wijzigde deze reactie 19-06-2018 11:39 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Gonadan schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:20:
Wellicht heeft het vertrek van Brands hier nog invloed op? Het zou mij niets verbazen dat hij een steunpilaar zag vertrekken en hem dat de situatie heeft doen heroverwegen. Tel daar een mooie carrièrekans bij op en ik snap het inderdaad wel.
Mee eens (y)
Brands heeft eerder in een interview aangegeven dat men na het debacle tegen Osijek heeft gesproken over het functioneren van Cocu, waarbij ontslag een optie was. Toen heeft Brands aangegeven dat als er iemand moest vertrekken, dat hij dit moest zijn en niet Cocu. Uiteindelijk zag men voldoende aanknopingspunten om met elkaar verder te gaan (hele goede beslissing achteraf), maar dat geeft wel aan dat Brands een grote steunpilaar was voor Cocu.
quote:
mavaros schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:33:
PSV heeft een nieuwe, frisse blik nodig. Afgelopen seizoen was tenenkrommend saai.
Ik blijf me enorm verbazen over dit commentaar.
Tenenkrommend saai was het seizoen 2016/2017, afgelopen seizoen was echter verre van saai. Het voetbal was niet geweldig en spectaculair, maar er gebeurde meer dan genoeg en er was meer dan voldoende spanning.

Het zal wel aan mij liggen...zo zijn er op social media ook nog steeds "PSV supporters" die constant #cocuout blijven spammen, dan snap je er in mijn ogen dus echt helemaal niets van |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 18:02
quote:
Heb je de -19 überhaupt wel zien voetballen afgelopen seizoen?
Zo ja, dan zou je weten dat ze redelijk aanvallend voetbal speelden, vanuit een hechte organisatie en met controle. Met name in de kampioenspoule maakte de -19 veel indruk met hun gedisciplineerde spel, waarbij ze nauwelijks goals tegen kregen en zelf regelmatig scoorden.
Daarbij zijn zowel het team als veel individuele spelers beter geworden onder Van Bommel, wat duidelijk voor hem spreekt.

Nee heb ze niet zien spelen. Met v Marwijk als leermeester ging ik echter uit van eenzelfde type spel (en daar ben ik niet echt fan van). Je post stemt me echter wel weer iets postiever. Let's hope for the best en we zullen het wel zien volgend jaar.

Denk overigens wel dat PSV een spelersgroep heeft die in staat is aanvallend te spelen. Dat was ook dit (afgelopen) seizoen eigenlijk ook wel prima mogelijk denk ik ondanks dat het niet is gebeurd :)

Overigens vind ik countervoetbal in de stijl van PSV toen Depay daar nog speelde of zoals Mexico speelde (voornamelijk in de 1e helft) tegen Duitsland ook goed om aan te zien. Maar die echte snelle en gevaarlijke counters hebben we na het vertrek van Depay eigenlijk niet meer gezien.

Snowdog wijzigde deze reactie 19-06-2018 12:20 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Snowdog schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:16:
Met v Marwijk als leermeester ging ik echter uit van eenzelfde type spel (en daar ben ik niet echt fan van). Je post stemt me echter wel weer iets postiever. Let's hope for the best en we zullen het wel zien volgend jaar.
Het is inderdaad afwachten, maar Van Bommel heeft gelukkig zijn eigen ideeën over het spel en daarin is hij minder conservatief dan zijn schoonvader. Bij de -19 liet hij zien een moderne kijk te hebben, waarbij winnen wel op 1 staat. Hij geeft zijn spelers aardig wat vrijheid, maar hij hamert ook op discipline en werklust.

De voortekenen zijn gunstig en ik ben heel benieuwd!
quote:
Denk overigens wel dat PSV een spelersgroep heeft die in staat is aanvallend te spelen. Dat was ook dit (afgelopen) seizoen eigenlijk ook wel prima mogelijk denk ik ondanks dat het niet is gebeurd :)
Cocu speelde in het begin van het seizoen erg aanvallend voetbal, wat resulteerde in geweldige wedstrijden met veel goals (zowel voor als tegen). Maar toen PSV na enkele maanden tot ieders verrassing ineens 10 punten los stond gooide Cocu de rem erop en ging hij anders spelen, wat op zich heel begrijpelijk was. En aangezien hij landskampioen is geworden met een niet heel geweldig team heeft Cocu daarin ook groot gelijk gekregen, dat is echt een hele knappe prestatie.
quote:
Overigens vind ik countervoetbal in de stijl van PSV toen Depay daar nog speelde of zoals Mexico speelde (voornamelijk in de 1e helft) tegen Duitsland ook goed om aan te zien.
Helemaal mee eens, dat was echt uitstekend spel toen 8)

• mavaros
@Baseman77: "Het zal wel aan mij liggen...zo zijn er op social media ook nog steeds "PSV supporters" die constant #cocuout blijven spammen, dan snap je er in mijn ogen dus echt helemaal niets van."

Ik ben geen PSV supporter, maar ik woon per ongeluk om de hoek bij het stadion. Dus ja, dan hoor je weleens wat. Cocu komt ermee weg dat er prijsjes gepakt worden, maar daarmee houdt het ook wel op.

Verandering van spijs doet eten. Cocu is een geherkauwde slappe hap voor velen. Laat hem gaan en neem een nieuw gezicht in dienst. Iedereen blij.

• JST94
quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:43:
[...]
En aangezien hij landskampioen is geworden met een niet heel geweldig team heeft Cocu daarin ook groot gelijk gekregen, dat is echt een hele knappe prestatie.
Ik blijf het raar vinden waarom Cocu zo geprezen wordt omdat hij kampioen is geworden afgelopen jaar. Hij had de 2e begroting van Nederland en er werd geen Europees voetbal gespeeld. :?

• Ankona
quote:
mavaros schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:55:
@Baseman77: "Het zal wel aan mij liggen...zo zijn er op social media ook nog steeds "PSV supporters" die constant #cocuout blijven spammen, dan snap je er in mijn ogen dus echt helemaal niets van."

Ik ben geen PSV supporter, maar ik woon per ongeluk om de hoek bij het stadion. Dus ja, dan hoor je weleens wat. Cocu komt ermee weg dat er prijsjes gepakt worden, maar daarmee houdt het ook wel op.

Verandering van spijs doet eten. Cocu is een geherkauwde slappe hap voor velen. Laat hem gaan en neem een nieuw gezicht in dienst. Iedereen blij.
Wat we ervan zien heeft Cocu natuurlijk niet meer uitstraling en charisma dan de gemiddelde regenworm. Maar op een of andere manier weet hij intern de boel wel draaiend te krijgen en te houden.

alles kan off-topic

• michelwuyts
quote:
Ankona schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:13:
[...]

Wat we ervan zien heeft Cocu natuurlijk niet meer uitstraling en charisma dan de gemiddelde regenworm. Maar op een of andere manier weet hij intern de boel wel draaiend te krijgen en te houden.
Beter een rustig iemand die het goed kan uitleggen dan een schreeuwer.
Ik kan me ook best voorstellen dat hij best leidinggevende kwaliteiten heeft en overwicht op de groep.

Brands is echter een groter gemis voor PSV dan een trainer.

• JST94
Feyenoord krijgt maximaal 5459 kaarten voor de Johan Cruijff schaal. Erg tof :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo
  • Nu online

Napo

quote:
Snowdog schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:16:
Overigens vind ik countervoetbal in de stijl van PSV toen Depay daar nog speelde of zoals Mexico speelde (voornamelijk in de 1e helft) tegen Duitsland ook goed om aan te zien. Maar die echte snelle en gevaarlijke counters hebben we na het vertrek van Depay eigenlijk niet meer gezien.
Weet je wat nog wel het mooie is aan het countervoetbal van PSV. Vrijwel continue werd er geklaagd over de verdedigende capaciteiten van PSV en dat ze simpelweg geen geweldige verdedigers hadden (uitzondering Moreno en Arias) maar overall zijn het in zijn algemenheid niet de beste verdedigers van de eredivisie. Desondanks bleven ze wel met vertrouwen inzakken en afwachten tot ze de bal hadden en dan er snel uitkomen.

Een manier van spelen die veel meer risico omarmt dan bijvoorbeeld een Ajax die veel balbezit heeft maar op ongevaarlijke posities. Dat blijft wel een spel dat je moet spelen vanuit vertrouwen. Dat je én capabel bent in tegenhouden van aanvallen en capabel bent om de weinige uitbraken om te zetten in doelpunten. Simpel door blijven gaan met je speelstijl tot de laatste minuut en geen paniekballen naar voren schieten omdat er toch echt ander sniet gescoort gaat worden

Napo wijzigde deze reactie 20-06-2018 13:16 (6%)

• Ankona
quote:
JST94 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:06:
Feyenoord krijgt maximaal 5459 kaarten voor de Johan Cruijff schaal. Erg tof :)
Toch een stuk meer dan Vitesse vorig jaar. (enig verschil, Feyenoord zou er 10 keer zoveel kunnen verkopen, Vitesse kreeg er 10 keer zoveel als ze zouden kunnen verkopen.)

alles kan off-topic

• JST94
quote:
Ankona schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:18:
[...]

Toch een stuk meer dan Vitesse vorig jaar. (enig verschil, Feyenoord zou er 10 keer zoveel kunnen verkopen, Vitesse kreeg er 10 keer zoveel als ze zouden kunnen verkopen.)
Ja, Feyenoord mocht er vorig jaar van Gemeente Rotterdam en Politie Rotterdam maar 1.600 verkopen.

• v8power67
  • Laatst online: 21:00

v8power67

Seat leon 1.8t 20v !

Edit verkeerde topic....

v8power67 wijzigde deze reactie 20-06-2018 14:06 (175%)

PSN/XBL: hjallo/RiCeBoY NL CORSA HUIDIGE STAAT!/ 4770k@4.4ghz||EVGA 1070 FTW2 stock|| 16gb @1600mhz||850evo 256gb||

• toolkist
quote:
Napo schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:15:
[...]

Weet je wat nog wel het mooie is aan het countervoetbal van PSV. Vrijwel continue werd er geklaagd over de verdedigende capaciteiten van PSV en dat ze simpelweg geen geweldige verdedigers hadden (uitzondering Moreno en Arias) maar overall zijn het in zijn algemenheid niet de beste verdedigers van de eredivisie. Desondanks bleven ze wel met vertrouwen inzakken en afwachten tot ze de bal hadden en dan er snel uitkomen.

Een manier van spelen die veel meer risico omarmt dan bijvoorbeeld een Ajax die veel balbezit heeft maar op ongevaarlijke posities. Dat blijft wel een spel dat je moet spelen vanuit vertrouwen. Dat je én capabel bent in tegenhouden van aanvallen en capabel bent om de weinige uitbraken om te zetten in doelpunten. Simpel door blijven gaan met je speelstijl tot de laatste minuut en geen paniekballen naar voren schieten omdat er toch echt ander sniet gescoort gaat worden
Interessante benadering. Inzakken en afwachten is risicovoller dan met 2-3 verdedigers op de middenlijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Napo
  • Nu online

Napo

quote:
toolkist schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:40:
[...]

Interessante benadering. Inzakken en afwachten is risicovoller dan met 2-3 verdedigers op de middenlijn?
als je met 2-3 verdedigers de bal risicoloos rond blijft spelen dan is dat inderdaad met minder risico, de afstand tussen goal en bal is dermate groot dat je nog ruimte hebt om te corrigeren. Doe je dat op de rand van de 16 kan de aanvaller met wat kunde de bal direct op goal schieten (en bij een corrigerende overtreding een goede positie voor een vrije trap).

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21:48

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

https://www.telegraaf.nl/...ajax-rond-met-dusan-tadic

Watte? 17,1 miljoen? Boy o boy, ik voel een Sulejmani aankomen :+

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20:38
Nee dat denk ik niet. Tadic heeft meer ervaring en heeft zich al echt bewezen. Hij was in zijn laatste jaar bij Twente misschien wel de beste speler in de eredivisie. Kluivert weg, voor ongeveer hetzelfde bedrag Tadic halen, goed zaken gedaan zou ik zeggen.

• snmght
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 13-09 22:58
quote:
Sulejmani deed het inderdaad ook best aardig in de Premier League voordat wij hem binnen haalden!

go forget who we are, yeah

• Baseman77

Baseman77

We move

Tadic verdient 3 miljoen (!) per jaar in Engeland...Ajax heeft geld genoeg, maar hun salarishuis is al enorm en op deze wijze vragen ze om problemen. Zodra 1 speler veel meer verdient dan de rest, kun je wachten op andere spelers die meer salaris gaan eisen.

Verder is Tadic een prima speler natuurlijk, maar ik vind hem niet goed genoeg om die financiën te kunnen verantwoorden.

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:50
quote:
Baseman77 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 07:48:
Tadic verdient 3 miljoen (!) per jaar in Engeland...Ajax heeft geld genoeg, maar hun salarishuis is al enorm en op deze wijze vragen ze om problemen. Zodra 1 speler veel meer verdient dan de rest, kun je wachten op andere spelers die meer salaris gaan eisen.

Verder is Tadic een prima speler natuurlijk, maar ik vind hem niet goed genoeg om die financiën te kunnen verantwoorden.
Dit is een aanname.... Nergens staat er dat Ajax zijn salarishuis heeft vergroot of verhoogd, hoe je het ook noemt. Ik denk dat Overmars, net als bij alle andere transfers, zich netjes aan de 'regels' heeft gehouden die gelden binnen Ajax. Ik las op Voetbalzone wel dat Tadic bij plaatsing van de CL groepsfase een flinke bonus krijgt en bij een vervolgtransfer een deel van de transfergelden.

Ik denk dat het een goede transfer is. Het is een erg jonge groep en iemand met ervaring kan zeker een toegevoegde waarde hebben. Er vanuit gaan dat Ziyech nog vertrekt, is een creatieve speler die er direct staat (dus geen talent) noodzakelijk.

PSN: Curvaa_

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
quote:

Dat zijn helaas marktconforme bedragen tegenwoordig, je kan niet alleen bij verkopen aan de enorme inflatie van transfersommen meedoen. Ik vermoed als vervanger voor Ziyech die waarschijnlijk voor bijna het dubbele van dit bedrag zal worden verkocht. Ik ben in ieder geval blij dat er dan ook een keer een vervanger met ervaring wordt gehaald en niet een talent dat zich nog moet bewijzen of voor de helft van dit bedrag een speler uit de subtop eredivisie.

Gifts for Tweakers | Groupstats

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:11
quote:

Ajax heeft 200 miljoen op de bank. Weet je hoe frustrerend het is om elk seizoen op wisselvallige talenten te moeten hopen?

Nu nog 2 CVs er bij en het gaat ergens op lijken

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• michelwuyts
Dit kan toch opgelost zijn met tekengeld?
Vind het wel een goede deal. Een speler die nog op zijn top zit terughalen (en niet eens een oud speler of Nederlander).

• snmght
quote:
Catch22 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:14:
[...]

Ajax heeft 200 miljoen op de bank. Weet je hoe frustrerend het is om elk seizoen op wisselvallige talenten te moeten hopen?

Nu nog 2 CVs er bij en het gaat ergens op lijken
Wat mij betreft ook nog een RB met kwaliteit. Onze beste RB is namelijk langdurig geblesseerd en de mogelijke vervangers zijn niet goed genoeg imho.

• michelwuyts
quote:
snmght schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Wat mij betreft ook nog een RB met kwaliteit. Onze beste RB is namelijk langdurig geblesseerd en de mogelijke vervangers zijn niet goed genoeg imho.
En onze Marrokaanse vriend? :P

Laat ze daar maar niemand voor kopen. Als je al 2 x de mist in gaat.

• snmght
quote:
michelwuyts schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:05:
[...]

En onze Marrokaanse vriend? :P

Laat ze daar maar niemand voor kopen. Als je al 2 x de mist in gaat.
Die heeft talent maar ik ben persoonlijk nog niet helemaal overtuigd, ook niet of dit nou wel zijn natuurlijke positie is. Het is overigens geen halszaak hoor, maar als na Labyad inderdaad Tadic en Magalan komen dan is de RB volgens mij de zwakste positie, daar zou je iets kunnen doen als zich een kans voordoet. :)

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 21:45
Tadic is een heerlijke speler. Dit is kwaliteit binnenhalen, en dat mag wat kosten. Hij heeft Southamptton gered van degradatie en laat het bij Servie ook goed zien.
29 jaar, ervaring en een bedrag waar je Kluivert voor verkoopt.

Je weet ook dat je alleen op de winst op Ziyech het bedrag er al uit haalt. Met alle verkopen die Ajax doet kan het zich dit prima veroorloven.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• ph4ge
Tadic zou inderdaad een uitstekende aankoop zijn. Zal tijd worden dat Ajax het enorme financiële gat met de concurrentie eens gaat omzetten in het halen van spelers die de concurrentie nooit kan betalen.

SW-0040-8191-9064

• Han
  • Niet online
Hehe... eindelijk een topaankoop bij Ajax en geen speler met het label 'talent' waarvan je nog maar afwachten hoe het uitpakt. Tadic brengt ervaring een creativiteit. Dat laatste verliest Ajax met het vertrek van Ziyech, het eerste heeft Ajax nauwelijks in huis. De enige ervaren speler is Schöne maar die kan gewoon niet meer in de basis mee buiten de Nederlandse grenzen. Nu nog een ervaren CV (liefst twee) en de selectie gaat juiste vormen aannemen :)

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Je hebt gelijk, ik denk dat Tadic zo graag naar Ajax wil dat hij 4 jaar lang jaarlijks 2 miljoen met liefde inlevert ;w
quote:
Ik denk dat Overmars, net als bij alle andere transfers, zich netjes aan de 'regels' heeft gehouden die gelden binnen Ajax.
Welke regels?
En denken dat Ajax netjes is bij transfers is wel heel erg naïef (en ja, dit geldt voor zo ongeveer alle andere clubs ook).
quote:
Ik las op Voetbalzone wel dat Tadic bij plaatsing van de CL groepsfase een flinke bonus krijgt en bij een vervolgtransfer een deel van de transfergelden.
Vervolgtransfer?
Tadic is 29, heeft een redelijk seizoen bij Southampton achter de rug en kan daar gewoon blijven. Alsof hij zich in de Eredivisie meer in de belangstelling speelt dan in de Premier League. Als hij komt dan is dat niet voor een vervolgtransfer.
quote:
Ik denk dat het een goede transfer is.
De speler Tadic is een meer dan prima speler voor de Eredivisie.
Ik vind het alleen erg opvallend dat de voor Ajax duurste aankoop ooit een 29 jarige speler is, die ook nog veruit het meest gaat verdienen (in een al te hoog salarishuis).
quote:
Catch22 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:14:
Er zijn prima spelers op te halen, die ervaring hebben maar niet zo duur zijn als Tadic. Dat Ajax meestal de verkeerde ervaren speler haalt is komisch, maar hoeft niet te betekenen dat men nu met Tadic de duurste speler ooit met het hoogste salaris ooit moet halen.

Het kan heel goed uitvallen en qua speler gaat Ajax er natuurlijk sowieso op vooruit, maar het zet het salarishuis wel verder onder druk en men neemt een risico wat betreft salarisonderhandelingen met ander spelers in de (nabije) toekomst.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 20:21
Zou wel erg verrassend zijn. Mooie speler voor de eredivisie, maar ik kan me niet voorstellen dat er geen interesse van clubs die wel 3 miljoen per jaar betalen.

Ziyech heeft zich niet in de kijker gespeeld trouwens op het WK. Als Ajax vast houd aan 30 miljoen of meer, kan het nog gezellig worden.

Ik wacht eerst maar even de officiële berichten af.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Een dergelijke redenatie had ik eerder van zo'n clickbait artikel van onze hedendaagse pulpmedia verwacht.

Hoe Ajax het geregeld heeft weet ik niet, maar je mag aannemen dat ze niet zomaar een uitzondering creëren die onrust veroorzaakt. Daarnaast was Tadic niet tevreden in Engeland dus is het niet vreemd als hij bereid is water bij de wijn te doen.
quote:
Liever 17 voor een ervaren speler die er direct kan staan dan 8 voor een gokje uit de Eredivisie of een jeugdspeler uit Zuid Amerika.
Investeren voor de toekomst is leuk en levert ook af en toe wat op, maar soms is ook gewoon resultaat benodigd. Als je nu met een paar spelers CL weet te halen heb je ze al direct terug verdiend. Lukt dat niet dan heb je in ieder geval een team wat meteen mee zou moeten kunnen strijden om de prijzen.

Daarnaast is het ook slim om aan de selectie te laten zien dat je bereid bent te investeren in kwaliteit. Dat kan voor sommige spelers net de stap zijn om nog een jaar te blijven.

Ach, ik ben allang blij dat men eens niet op het geld lijkt te blijven zitten en probeert klaar te zijn voor komend seizoen. Nu nog hopen dat ik niet te optimistisch ben. :+

• Han
  • Niet online
quote:
Baseman77 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:17:
Je hebt gelijk, ik denk dat Tadic zo graag naar Ajax wil dat hij 4 jaar lang jaarlijks 2 miljoen met liefde inlevert ;w
Er zijn zat andere manieren om een lager inkomen te compenseren en dus het salarisplafond in stand te houden. Maar als je niet verder dan je neus lang is wilt lezen dan mag je naar jezelf gaan zwaaien ;w
quote:
Welke regels?
En denken dat Ajax netjes is bij transfers is wel heel erg naïef (en ja, dit geldt voor zo ongeveer alle andere clubs ook).
De regels zoals deze opgesteld zijn binnen Ajax? De geschreven en ongeschreven regels van de club, zoals het salarisplafond.
quote:
Vervolgtransfer?
Tadic is 29, heeft een redelijk seizoen bij Southampton achter de rug en kan daar gewoon blijven. Alsof hij zich in de Eredivisie meer in de belangstelling speelt dan in de Premier League. Als hij komt dan is dat niet voor een vervolgtransfer.
Spelers boven de 30 worden tegenwoordig anders nog steeds getransfereerd, geen idee waarom dat met Tadic niet zo kan zijn. Desnoods naar een Chinese club, die betalen ook gewoon geld voor spelers :)
quote:
Ik vind het alleen erg opvallend dat de voor Ajax duurste aankoop ooit een 29 jarige speler is, die ook nog veruit het meest gaat verdienen (in een al te hoog salarishuis).
Waar heb je die cijfers vandaan? Wat gaat hij verdienen? Doe eens onderbouwen in plaats van aannames als geschreven waarheid te verkondigen ;)

Er is een slarisplafond bij Ajax. Dus de kans is groot dat Tadic het zelfde gaat verdienen als Ziyech nu verdient, Ziyech zit namelijk aan het salarisplafond bij Ajax. Alleen zal Tadic allerlei bonussen krijgen bij bepaalde 'mijlpalen' en mag hij blijkbaar een deel van het geld van zijn vervolgtransfer opstrijken.
quote:
Er zijn prima spelers op te halen, die ervaring hebben maar niet zo duur zijn als Tadic. Dat Ajax meestal de verkeerde ervaren speler haalt is komisch, maar hoeft niet te betekenen dat men nu met Tadic de duurste speler ooit met het hoogste salaris ooit moet halen.
Welke ervaren speler(s) had jij dan gehaald? Ben erg benieuwd naar die voorbeelden.
quote:
Het kan heel goed uitvallen en qua speler gaat Ajax er natuurlijk sowieso op vooruit, maar het zet het salarishuis wel verder onder druk en men neemt een risico wat betreft salarisonderhandelingen met ander spelers in de (nabije) toekomst.
Hoezo dat? :)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 09:18:
Ziyech heeft zich niet in de kijker gespeeld trouwens op het WK. Als Ajax vast houd aan 30 miljoen of meer, kan het nog gezellig worden.
Ziyech heeft juist wel degelijk laten zien dat hij dit niveau ook prima aan kan. Voor de twijfelaars juist dé bevestiging dat hij meer kan dan de Eredivisie.
Die zijn we gewoon kwijt hoor.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20:11
Ik durf de RB positie wel zo te laten vooralsnog, met El Maas en Kristensen.

2 CB's is wel te weinig. Ik ga er van uit dat de Ligt nog weggaat.

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Nu online
quote:

Duurste aankoop ooit zegt in de huidige markt niet zo veel. De afgelopen seizoenen is er een enorme inflatie op transfersommen. 6 jaar geleden was 12 miljoen voor steunpilaar Vertonghen een bak geld, nu vang je voor een wisselvallig talent met krap een seizoen een basisplaats al 1,5 keer zoveel.
quote:
Er zijn prima spelers op te halen, die ervaring hebben maar niet zo duur zijn als Tadic.
En kunnen ze ook net zo goed voetballen? :P Ik kan eerlijk gezegd niet zo gauw een ervaren, goedkopere speler bedenken die ook zou willen en het niveau aan kan. Misschien Marco van Ginkel, maar die zal niet veel goedkoper zijn en die gaat in zo'n geval naar PSV.

Gifts for Tweakers | Groupstats

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16-09 13:33
quote:
ZieMaar! schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 07:21:
Nee dat denk ik niet. Tadic heeft meer ervaring en heeft zich al echt bewezen. Hij was in zijn laatste jaar bij Twente misschien wel de beste speler in de eredivisie. Kluivert weg, voor ongeveer hetzelfde bedrag Tadic halen, goed zaken gedaan zou ik zeggen.
Inderdaad als je een Tadic kan "ruilen" tegen Kluivert dan doe je het best wel goed denk ik.

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:50
quote:
[...]
Welke regels?
De regels wbt salarisplafond. Kluivert wilde ook graag meer verdienen, maar Overmars maakt voor hem ook geen uitzondering. En zoals Han al aangaf, is er met bonussen wel het een en ander te compenseren.
quote:
Waar baseer je dit op? Volgens mij is het een mening. Dat jij het te hoog vindt, zal Overmars een worst wezen. Op dit moment maakt Ajax elk jaar gewoon winst (49,5 afgelopen seizoen).
quote:
Er zijn prima spelers op te halen, die ervaring hebben maar niet zo duur zijn als Tadic.
Noem er is eentje dan?
quote:
Je ziet het allemaal wel erg negatief in.

PSN: Curvaa_

• Baseman77

Baseman77

We move

Het is duidelijk, Ajax is prima fantastisch geweldig bezig en kritiek is maar vreemd d:)b
Heel apart dat een site met het gemiddelde niveau van Tweakers zo weinig kritische Ajacieden kent...zelfs op Ajax Showtime zijn er meer kritische fans en het roze brillen gehalte daar is enorm.

En nee, ik ben bij lange na niet de eerste 'niet Ajacied' die dit aangeeft. Niet voor niets is er hier zo weinig discussie over bepaalde onderwerpen, praten tegen een muur is namelijk vrij zinloos. Ik ben er ook wel klaar mee.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Baseman77 schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 10:10:
Niet voor niets is er hier zo weinig discussie over bepaalde onderwerpen, praten tegen een muur is namelijk vrij zinloos. Ik ben er ook wel klaar mee.
Insgelijks.

Het is bijzonder hoe bij een sportief gezien goede aankoop gelijk weer gezocht moet worden naar negatieve punten. Punten waar bij vraag naar de afwezige onderbouwing een klaagzang op de man komt in plaats van onderbouwing.

Op Tweakers zie ik juist bovengemiddeld veel realistische supporters, van alle clubs. Als je echt vindt dat hier door Ajacieden geen kritiek op Ajax geleverd wordt dan kan niemand je meer helpen, dan ben je echt verblind. Ik zou zeggen, kijk eens in de spiegel en naar je eigen onderbouwing. Zou het niet gewoon kunnen zijn dat je het moeilijk te verkroppen vindt als Ajax wel een keer iets goed doet? :)

• Gaius
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Het lijkt me een mooie deal, al is het altijd even afwachten hoe het uitpakt. Het zal niet de eerste grote transfer vanuit de EPL zijn die bij Ajax mislukt (Kinkladze, Luque). Ook is het nog niet definitief, dus ga ik er voorlopig vanuit dat hij niet komt (iets met ene Richarlison vorig jaar).
Pagina: 1 2 3 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Moederborden

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True