Wat een vreemde opstelling...ik vind Koeman een prima coach, maar ik snap weinig van zijn basis gisteren.
Strootman en Wijnaldum samen werkt niet, dat bewijzen ze keer op keer. Waarom kan Koeman een vaste basisspeler van topclub Liverpool niet fatsoenlijk benutten op zijn kracht? Klopp is lyrisch over Wijnaldum en roemt hem ook om zijn flexibiliteit, Koeman krijgt het echter voor elkaar om hem iedere keer te verzuipen.
Strootman is niet meer dezelfde na zijn zware knieblessures en is eenzelfde type als Wijnaldum, alleen dan minder goed. Leuk voor achter de hand, maar zeker geen basisspeler.
Waarom blijft Blind opgesteld worden? Hoe vaak mag die falen in Oranje?
Wat hebben Willems, Van Aanholt en Pieters toch misdaan? Ze zijn allemaal zoveel beter als linksback, onbegrijpelijk dat iemand met het gebrek aan snelheid en wendbaarheid als Blind iedere keer speeltijd krijgt. Het kan bijna niet anders dat senior comprimerend beeldmateriaal van Koeman heeft, of iets in die geest.
De Ligt in de basis snap ik op zich wel, maar ik vind dat De Vrij nog de voorkeur zou moeten krijgen. De Vrij is al enkele seizoenen een van de betere verdedigers in de Serie A en hij is voetballend prima, opvallend dat hij zo weinig speeltijd krijgt van Koeman. De Ligt gaat de absolute top halen, maar Oranje is geen leerschool en De Vrij is nog verder in zijn ontwikkeling.
Waarom werd Tete opgesteld? Een tribuneklant bij zijn club, maar basisspeler bij Oranje?
Zijn selectie was al heel vreemd, maar zijn basisplaats sloeg alles. Helemaal als rechtermiddenvelder in een 3-4-3, aangezien juist het meevoetballen Tete zijn grote minpunt is als rechtsback.
Janmaat is geen geweldenaar, maar hij is al enkele seizoenen basisspeler in de PL en doet het daar prima. Waarbij hij bij Watford ook wel eens als rechtermiddenvelder heeft gespeeld.
Fosu Mensah en de eindelijk weer fitte Karsdorp zijn ook prima rechtsbacks en krijgen wel speeltijd bij hun clubs (ook Hateboer is een logischere optie).
Vormer als rechtsbuiten?
Ik vind het al twijfelachtig of hij Oranje materiaal is, maar sowieso niet als 'aanvaller'.
Het zal wel aan mij liggen, maar van gisteren begrijp ik dus weinig.
Na zijn wissels in de 2e helft stond er een elftal dat al meer in balans was en meteen werd Oranje ook veel sterker. Ik ben heel benieuwd naar de plannen van Koeman tegen Frankrijk, maar als hij weer met zo'n fantasieopstelling en rare tactiek komt vrees ik een slachtpartij.
PS: Babel heeft volgens mij iets teveel naar Dennis Rodman gekeken