"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Waarom alleen bij zeuren om de VAR? Zeuren moet gewoon altijd geel zijn.Qu3st schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:50:
[...]
Volgens mij is in Italië zo als je om de VAR gaat zeuren dat je dan geel krijgt. Moeten ze hier ook invoeren!
Alleen juist die VAR en de willekeur waarmee die wel of niet geraadpleegd wordt rechtvaardigt enigszins om hier juist wel om te zeuren.
alles kan off-topic
Tsja, dat soort regels zijn inderdaad een prima idee ik zie ze echter nooit uitgevoerd worden. Waar een boetius een tweede geel krijgt voor een gebaar zou dat veel vaker kunnen.Qu3st schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:50:
[...]
Volgens mij is in Italië zo als je om de VAR gaat zeuren dat je dan geel krijgt. Moeten ze hier ook invoeren!
Een speler dient gewoon naar de scheidsrechter te lusiteren en de aanvoerder kan prima vragen stellen aan de scheidsrechter en daar houdt het mee op. De rest dient gewoon de besluiten te accepteren.
Vragen om kaarten, commentaar op de leiding, afkeurende gebaren zouden gewoon geel moeten zijn. De scheidsrechter zou daar ook consequent in moeten zijn. Niet tornen aan het gezag ook al zit hij wellicht fout, dat is iets voor de KNVB om op te lossen, niet de speler in kwestie
Viel mee? Die gozer kreeg kortsluiting, wat een mafklapper.Leon Zwiers schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:49:
Weghorst viel best mee.
Rico is toch juist zo'n rustige jongen?Kramer kreeg m omdat ie als een soort Rico Verhoeven tegen de scheids aan het schreeuwen was.
Dreigend? Hij laat gewoon zien dat hij niet stiekem een broodje bal achterin heeft zitten.toolkist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:52:
Vloeken? Heb je die foto gezien hoe ie dreigend ie bij de scheids stond?
https://www.instagram.com/p/Bm9Eh1lgzFj
[ Voor 30% gewijzigd door Gonadan op 27-08-2018 10:20 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij heeft nog geen halve seconde nagedacht en ging als een olifant in een porseleinwinkel naar de dader van de duw toe, iets wat hij per defintiie al niet zou moeten doen. Dat hij door zijn agressieve modus ook nog eens vallend tegen de tegenstander aankomt maakt het enkel kwalijker. Bizar ook dat dit gedrag blijkbaar geaccepteerd wordt.Gonadan schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:18:
[...]
Viel mee? Die gozer kreeg kortsluiting, wat een mafklapper.
Ik vond het qua spelbeeld wel meevallen van hoe matig het was. Vooral als je het vergelijkt met voorgaande weken. Het was nog niet goed, maar mijn inziens zat er wel een flinke verbetering in ten opzichte van de wedstrijden hiervoor.Martinusz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 22:14:
Zelfs in de samenvatting zag je hoe matig het spel was, zowel Heerenveen als Feyenoord veel mislukte passes over kleine afstanden zelfs.
Wel leuke doelpunten dat dan weer wel
De eerste 70 minuten creëer je best wat aardige kansen en SC Heerenveen had eigenlijk vrij weinig in te brengen. Toornstra, van Persie, Berghuis en Larsson waren veel bezig met positiewisselingen wat het spel een stuk dynamischer maakte. Voorgaande wedstrijden bleef iedereen veel statischer op zijn eigen positie hangen.
Dat het na 70 minuten alsnog (bijna) misging is onnacceptabel. Eerst Malacia die aan de verkeerde kant dekt, vervolgens Van der Heijden die de bal onnodig aanraakt en hierna Botteghin die een verkeerde pass geeft. Drie defensieve fouten, drie tegengoals. Zo maak je het jezelf zo onnodig moeilijk. Speel je de wedstrijd 'gewoon' uit dan heb je er een prima pot op zitten met mooi resultaat.
De tegenstander laten denken dat ze kans maken, ze laten uitrazen om vervolgens toe te slaan op een moment dat ze niets meer terug kunnen doen. Top
Maar even serieus, komende woensdag zal het beter moeten!
En daarna in de competitie ook...de 1e helft was nog wel aardig, maar die 2e helft was echt heel slecht. Het veld werd veel te groot en de linies sloten totaal niet meer aan, dat moet eigenlijk niet kunnen. Er is nog voldoende werk aan de winkel voor Van Bommel.
Waarbij een nieuwe middenvelder belangrijk is, Rigo is nog een typische jeugdspeler dus PSV heeft hard behoefte aan een extra middenvelder met oog voor de balans en een goede pass in benen. Hopelijk woensdag kwalificeren voor de CL en daarna meteen Guti regelen.
Hij ging niet voor niets van PSV naar AjaxHan schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:58:
Talent genoeg, mentaliteit te kort.
Ben benieuwd wat Mazraoui. Als je gemigreerd ben naar een ander land, snap ik dat je in tweestrijd bent. Maar Mazraoui is geboren en getogen in Leiderdorp!. Zou toch wat zijn als die niet voor een oranje shirt kiest
Ik vind het ook vrij apart als je in NL bent geboren, dat je dan niet voor NL zou uitkomen. Maargoed, die discussie over dubbele paspoorten en wel of niet Nederlander zal nog wel een tijdje door blijven gaan..
PSN: Curvaa_
Is dat anders bij de andere "Marokkanen" in de ED? Ze kiezen allemaal voor dat land waarvan ze niet of amper de taal spreken.PWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:08:
https://www.at5.nl/index....oui-niet-in-oranje-hebben
Ben benieuwd wat Mazraoui. Als je gemigreerd ben naar een ander land, snap ik dat je in tweestrijd bent. Maar Mazraoui is geboren en getogen in Leiderdorp!. Zou toch wat zijn als die niet voor een oranje shirt kiest
alles kan off-topic
Waarom zou dat wat zijn?PWM schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:08:
Maar Mazraoui is geboren en getogen in Leiderdorp!. Zou toch wat zijn als die niet voor een oranje shirt kiest
Je onderschat de meestal zware druk vanuit de familie en vanuit de Marokkaanse bond, dat is heel anders dan bij 'ons autochtonen'. En het huidige (rechtsere) politieke klimaat helpt ook niet echt.
PS: Daarbij doet de KNVB trouwens ook haar best bij anderen, zo hebben ze bijv. geprobeerd Marco Asensio over te halen om voor Nederland uit te komen.
Spelers als Janmaat, Hateboer, Karsdorp en Tete hebben allen veel meer laten zien en bezitten genoeg potentie.
Nee, het is goed dat ze dit nu direct al doen omdat ze potentie in hem zien. Mazraoui zal binnenkort een keuze moeten maken, dus verstandig van de KNVB wat mij betreft.JST94 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:56:
Ik snap dat Koeman & Co even Mazraoui willen polsen, maar die jongen heeft nog geen 20 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Het zegt dan toch wel wat over de huidige staat van Oranje dat dergelijke jongens al worden warm gemaakt voor een interland carriere.
Spelers als Janmaat, Hateboer, Karsdorp en Tete hebben allen veel meer laten zien en bezitten genoeg potentie.
Als je hem nu laat lopen en hij valt een keer in in een vriendschappelijk potje voor Marokko dan ben je hem kwijt. Ook als hij over 5 jaar toch een wereldster gaat worden.JST94 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 12:56:
Ik snap dat Koeman & Co even Mazraoui willen polsen, maar die jongen heeft nog geen 20 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Het zegt dan toch wel wat over de huidige staat van Oranje dat dergelijke jongens al worden warm gemaakt voor een interland carriere.
Oppikken en een keer een paar minuten mee laten doen. Dan heb je hem voor de toekomst tenminste vastliggen. Ongeacht of het wat wordt.
alles kan off-topic
Mazraoui kan een aardig balletje trappen, maar met backs als Janmaat, Karsdorp, Hateboer en Tete zie ik simpelweg geen toekomst voor hem weggelegd in Oranje.
Volgens mij zijn vriendschappelijke interlands niet meer van doorslag. Spelers mogen vriendschappelijke interlands voor bijvoorbeeld Marokko spelen en daarna nog voor Nederland uitkomen. Zodra het een officiële wedstrijd is wordt het anders.Ankona schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:11:
[...]
Als je hem nu laat lopen en hij valt een keer in in een vriendschappelijk potje voor Marokko dan ben je hem kwijt. Ook als hij over 5 jaar toch een wereldster gaat worden.
Oppikken en een keer een paar minuten mee laten doen. Dan heb je hem voor de toekomst tenminste vastliggen. Ongeacht of het wat wordt.
Vriendschappelijke interlands tellen volgens mij niet meer mee
[ Voor 41% gewijzigd door JanW op 27-08-2018 13:43 ]
Imo is zeuren tegen de scheids sowieso iets dat heel zou moeten zijn.Qu3st schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:50:
[...]
Ja, dat! En geel!418O2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:29:
Imo is zeuren tegen de scheids sowieso iets dat heel zou moeten zijn.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dat spelers zo voor de scheids staan gebeurt jammer genoeg vrij vaak en ze krijgen er bijna nooit een kaart voor.toolkist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 09:52:
[...]
Vloeken? Heb je die foto gezien hoe ie dreigend ie bij de scheids stond?
https://www.instagram.com/p/Bm9Eh1lgzFj
Hij zou dingen zoals: are you fucking blind. Tegen hem geschreeuwd hebben.
En wanneer een speler zoiets zegt krijgt hij wel vaker een kaart .
Edit:
Gewoon de rugby regels invoeren.
Als de idioten rondom de scheids staan allemaal weg sturen met een waarschuwing. Gaan ze niet weg, kaart
[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 27-08-2018 14:28 ]
Ik zou de discipline uit het rugby zo graag in voetbal zien hè.Deadsy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:27:
[...]
Dat spelers zo voor de scheids staan gebeurt jammer genoeg vrij vaak en ze krijgen er bijna nooit een kaart voor.
Edit:
Als de idioten rondom de scheids staan allemaal weg sturen met een waarschuwing. Gaan ze niet weg, kaart
Dan krijg je alleen maar van die Nijhuis types die alles door laten gaan maar met geel beginnen te strooien als iemand een foute beslissing bekritiseert.Deadsy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:27:
[...]
Dat spelers zo voor de scheids staan gebeurt jammer genoeg vrij vaak en ze krijgen er bijna nooit een kaart voor.
Edit:
Geef teams dan op zn minst de gelegenheid voor een VAR challenge. 1 per helft en bij foute beslissing scheids krijg je je challenge terug.
Sinds wanneer doet leeftijd er toe? In het belang van het land moet diegene die op dat moment het beste is spelen, en of je dan 18 bent of 32 moet er niet toe doen. Het opleiden gebeurt maar bij de clubs zelf, niet bij het landenelftal. Je kan bij eventuele oefenduels een speler laten ruiken aan het grote werk, maar niet bij kwalificatieduels.JanW schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:29:
Karsdorp zit op de bank in Rome, Janmaat is al 29, Hateboer heeft me in zijn interlands nooit overtuigd en Tete is niet echt geschikt voor een 5-3-2 waarin er van een back aanvallende impulsen worden verwacht. Mazraoui is 20 jaar en heeft best potentie. Nu vast erbij roepen voor Oranje is veel te vroeg, maar hij heeft potentie, zeker als aanvallende back. Dan is 't goed dat de bondscoach hem alvast polst en ook in de media zegt dat ze 'm bekijken. Wellicht ook al oproepen en laten spelen om de keuze wat makkelijker te maken. Voorkomen dat ze dezelfde fout maken als bij Ziyech bijvoorbeeld. Al is Ziyech wel een speler van een andere categorie.
Ik begrijp het best dat ze iemand polsen. Maar kom op, zo'n jonge heeft nog geen 20 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Gaan we dadelijk iedere speler polsen die ook maar weet naar welk shirtje hij de bal moet spelen, omdat hij anders misschien voor het buitenland kiest.
Ik heb het nu al paar keer voorbij zien komen, maar waarom zou je een VAR challenge moeten hebben?toolkist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:39:
[...]
Dan krijg je alleen maar van die Nijhuis types die alles door laten gaan maar met geel beginnen te strooien als iemand een foute beslissing bekritiseert.
Geef teams dan op zn minst de gelegenheid voor een VAR challenge. 1 per helft en bij foute beslissing scheids krijg je je challenge terug.
De VAR gaat niet dingen pas controleren op aangeven van de scheids, die is daar constant mee bezig. Enige belemmering op dit moment is dat ze alleen bepaalde situaties mogen beoordelen. Het is juist de VAR die een scheids informeert dat ie er mogelijk naast zit, niet de scheids die zegt "Hey VAR, kun je dat nog ff checken of ik het goed zag".
Bij Willem II op de tribune zongen ze ook hun verdediger Oranje in na paar goede actiesJST94 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:42:
[...]
Sinds wanneer doet leeftijd er toe? In het belang van het land moet diegene die op dat moment het beste is spelen, en of je dan 18 bent of 32 moet er niet toe doen. Het opleiden gebeurt maar bij de clubs zelf, niet bij het landenelftal. Je kan bij eventuele oefenduels een speler laten ruiken aan het grote werk, maar niet bij kwalificatieduels.
Ik begrijp het best dat ze iemand polsen. Maar kom op, zo'n jonge heeft nog geen 20 wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Gaan we dadelijk iedere speler polsen die ook maar weet naar welk shirtje hij de bal moet spelen, omdat hij anders misschien voor het buitenland kiest.
[ Voor 32% gewijzigd door Martinusz op 27-08-2018 14:45 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Leeftijd doet er toe omdat we iedere twee jaar een toernooi willen spelen. Janmaat gaat met een beetje geluk nog één of twee toernooien mee. Tegen die tijd is de spoeling aardig dun. Wat er achter zit maakt nou niet de indruk dat ze dat stokje lekker over kunnen nemen. Dan is het niet onlogisch dat er naar jong talent wordt gekeken. Zo gaat zoiets al jaren.JST94 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:42:
[...]
Sinds wanneer doet leeftijd er toe? In het belang van het land moet diegene die op dat moment het beste is spelen, en of je dan 18 bent of 32 moet er niet toe doen. Het opleiden gebeurt maar bij de clubs zelf, niet bij het landenelftal. Je kan bij eventuele oefenduels een speler laten ruiken aan het grote werk, maar niet bij kwalificatieduels.
Zo erg is het toch niet dat ze die vraag stellen aan iemand met een dubbel paspoort? Het is nog helemaal geen "zeg nu ja dan roep ik je meteen op". Gewoon een verkennend gesprek. Snap niet dat daar zo'n enorm punt van wordt gemaakt.JST94 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:42:
[...]
Gelukkig zitten we nu wel met 2 clubs in CL, al moeten we wel nog verder zien te komen.
Zolang de resultaten van het grote Oranje er niet onder lijden zou ik het prima vinden om op deze manier jonge talenten vast te leggen. Deze jongen is nog lang geen Oranje materiaal, maar je kan hem maar vastgelegd hebben, wie weet of hij zich nog ontwikkelt. Dat deden we vroeger ook, zo was er eens een zekere Yıldırım die 1 interland speelde voor Oranje maar nooit meer voor Turkije uit mocht komen.JST94 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:42:
[...]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En terecht, de scheidsrechter heeft altijd gelijk.toolkist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:39:
Dan krijg je alleen maar van die Nijhuis types die alles door laten gaan maar met geel beginnen te strooien als iemand een foute beslissing bekritiseert.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Daar ben ik het echt zo enorm mee oneens. Als een scheids fluit voor buitenspel terwijl het het overduidelijk niet is, dan heeft ie zeker geen gelijk. Dat je met gezeur niet bereikt dat je toch alsnog door mag spelen klopt, maar is heel wat anders.Gonadan schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:14:
[...]
En terecht, de scheidsrechter heeft altijd gelijk.
En dat is dus precies wat er mis is met de mentaliteit in de sport voetbal.toolkist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:52:
Daar ben ik het echt zo enorm mee oneens. Als een scheids fluit voor buitenspel terwijl het het overduidelijk niet is, dan heeft ie zeker geen gelijk. Dat je met gezeur niet bereikt dat je toch alsnog door mag spelen klopt, maar is heel wat anders.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou ik vind het wel een verschil wanneer je een beslissing kritiseert of wanneer je zegt: Ben je fucking blind?toolkist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:39:
[...]
Mja,nu met de VAR valt er wat te repareren aan beslissingen maar als de scheidsrechter een keer onterecht fluit voor buitenspel is dat niet te fixen met zeiken tegen de scheids. Ja het is een foutje maar iedereen op het veld maakt fouten. Hoort ook een beetje bij het spel. Een gemiddelde voetballen maar meer fouten in een wedstrijd dan de scheids zeg maar.Deadsy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:04:
[...]
Nou ik vind het wel een verschil wanneer je een beslissing kritiseert of wanneer je zegt: Ben je fucking blind?
Verwijderd
Logisch ook als trainers worden geselecteerd op status als voetballer. De meeste voetballers zijn geen goede trainers/managers. De Nederlandse trainers zijn niet bezeten van het spel en denken er niet genoeg over na zoals een Guardiola en Klopp.HollowGamer schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:01:
Hebben we nog succesvolle Nederlandse managers? Cocu zal er binnenkort wel worden uitgegooid, van Bronckhorst verwacht ik dat zijn laatste seizoen is, gebroeders de Boer niet succesvol, geen enkele manager in top competitie .. of ben ik te negatief?
Gelukkig zitten we nu wel met 2 clubs in CL, al moeten we wel nog verder zien te komen.
van Bommel dicht ik van de huidige oud voetballers de meeste potentie toe. Ik denk dat hij intelligent genoeg is en ook overwicht heeft.De enige die er verder tactisch bovenuit stijgt is Peter Bosz, maar is helaas ook gefaald bij Dortmund.
Dat idee komt uit andere sporten waar het best goed werkt. Het probleem met de huidige interpretatie is, zoals je al zegt, dat continu mensen op de vingers van de scheidsrechter kijken. Alsof hij het continu fout doet.Martinusz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 14:44:
Ik heb het nu al paar keer voorbij zien komen, maar waarom zou je een VAR challenge moeten hebben?
De VAR gaat niet dingen pas controleren op aangeven van de scheids, die is daar constant mee bezig. Enige belemmering op dit moment is dat ze alleen bepaalde situaties mogen beoordelen. Het is juist de VAR die een scheids informeert dat ie er mogelijk naast zit, niet de scheids die zegt "Hey VAR, kun je dat nog ff checken of ik het goed zag".
Hierdoor verplaatst het gezeur tegen de scheidsrechter simpelweg naar gezeur om de VAR, in feite wordt de man op het veld minder serieus genomen. Soms bekruipt je zelfs al het gevoel dat hij niet durft te beslissen en hoopt dat de VAR ingrijpt als hij ernaast zat.
Dat is het hele nadeel van de huidige implementatie van de VAR en sluit ook aan bij mijn opmerking over het gelijk van de scheidsrechter. De hele insteek is erop gericht dat die man het niet zelf af kan en continu gecontroleerd moet worden, dat is niet echt een manier die vertrouwen in de scheidsrechters uitspreekt. Daarom ben ik erg blij dat het nu alleen maar bij de belangrijkste aspecten van het spel gedaan wordt, een soort standaardchallenge bij een doelpunt of rode kaart zeg maar. Zou je het breder gaan inzetten dan is die kerel op het veld niet meer dan een marionet die niemand meer serieus neemt en blijft men schreeuwen om de VAR bij elke actie.
Het idee van een challenge is dat de arbitrage in principe gewoon zelf alles beoordeelt, maar dat in het vermoeden van een fout wel gevraagd kan worden om even rustig opnieuw te kijken. Als je een aanvoerder of coach een beperkt aantal mogelijkheden heeft dit aan te vragen dan kunnen die op eigen inzicht bepalen welke situatie zij graag opnieuw beoordeeld zien. Dan ben je ook van het gevoel van totale willekeur af wat nu bij het publiek heerst. Schreeuwen om de VAR hoeft niet, dan moet je bij je eigen coach zijn. En men heeft iets meer het gevoel zelf nog wat grip te hebben.
Het enige nadeel is dat men bij voetbal bij zo'n beetje elke beslissing het idee heeft dat de scheidsrechter ernaast zit, dus men kan wel eens snel door de beschikbare challenges heen zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ankona schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:00:
[...]
Waarom alleen bij zeuren om de VAR? Zeuren moet gewoon altijd geel zijn.
Alleen juist die VAR en de willekeur waarmee die wel of niet geraadpleegd wordt rechtvaardigt enigszins om hier juist wel om te zeuren.
Zeker moet dat zeuren tegen de scheids afgelopen zijn! KNVB, UEFA en FIFA moeten vind ik echt iets doen om er voor te zorgen dat dat gezeik ophoudt. En vanuit de clubs moet dat ook gewoon beleid worden.418O2 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 13:29:
[...]
Imo is zeuren tegen de scheids sowieso iets dat heel zou moeten zijn.
En qua VAR, zou echt fantastisch zijn als ze het zoals in de NFL doen. Dat iedereen op de schermen mee kan kijken in het stadion en dat de communicatie tussen de scheidsrechter en de VAR te volgen is. Daar kweek je denk ik veel meer sympathie voor de scheids en de VAR mee.
Naar mijn idee maakt het niets uit, nu kijkt de VAR, zonder dat je erom hoeft te vragen al bij de belangrijkste momenten mee/terug. Als de scheids ernaast zit, wordt deze gecorrigeerd, daar hoeft dus helemaal niemand om te vragenGonadan schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:38:
[...]
Dat idee komt uit andere sporten waar het best goed werkt. Het probleem met de huidige interpretatie is, zoals je al zegt, dat continu mensen op de vingers van de scheidsrechter kijken. Alsof hij het continu fout doet.
Hierdoor verplaatst het gezeur tegen de scheidsrechter simpelweg naar gezeur om de VAR, in feite wordt de man op het veld minder serieus genomen. Soms bekruipt je zelfs al het gevoel dat hij niet durft te beslissen en hoopt dat de VAR ingrijpt als hij ernaast zat.
Dat is het hele nadeel van de huidige implementatie van de VAR en sluit ook aan bij mijn opmerking over het gelijk van de scheidsrechter. De hele insteek is erop gericht dat die man het niet zelf af kan en continu gecontroleerd moet worden, dat is niet echt een manier die vertrouwen in de scheidsrechters uitspreekt. Daarom ben ik erg blij dat het nu alleen maar bij de belangrijkste aspecten van het spel gedaan wordt, een soort standaardchallenge bij een doelpunt of rode kaart zeg maar. Zou je het breder gaan inzetten dan is die kerel op het veld niet meer dan een marionet die niemand meer serieus neemt en blijft men schreeuwen om de VAR bij elke actie.
Het idee van een challenge is dat de arbitrage in principe gewoon zelf alles beoordeelt, maar dat in het vermoeden van een fout wel gevraagd kan worden om even rustig opnieuw te kijken. Als je een aanvoerder of coach een beperkt aantal mogelijkheden heeft dit aan te vragen dan kunnen die op eigen inzicht bepalen welke situatie zij graag opnieuw beoordeeld zien. Dan ben je ook van het gevoel van totale willekeur af wat nu bij het publiek heerst. Schreeuwen om de VAR hoeft niet, dan moet je bij je eigen coach zijn. En men heeft iets meer het gevoel zelf nog wat grip te hebben.
Het enige nadeel is dat men bij voetbal bij zo'n beetje elke beslissing het idee heeft dat de scheidsrechter ernaast zit, dus men kan wel eens snel door de beschikbare challenges heen zijn.
Als de VAR dus niet ingrijpt, moet je gewoon je mond houden en door voetballen (zoals je ook al moest toen er geen VAR was en de scheids een beslissing maakt).
Het punt is dat je niet weet wanneer de VAR mee kijkt, hij mag immers maar beperkt oordelen. Als een tackle op het eerste gezicht geen rode kaart lijkt zal de scheidsrechter laten doorspelen en kijkt de VAR wellicht niet eens. Als coach kan je op zo'n moment dan aanvragen om toch nog even goed te kijken.Martinusz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:44:
Naar mijn idee maakt het niets uit, nu kijkt de VAR, zonder dat je erom hoeft te vragen al bij de belangrijkste momenten mee/terug. Als de scheids ernaast zit, wordt deze gecorrigeerd, daar hoeft dus helemaal niemand om te vragen
Als de VAR dus niet ingrijpt, moet je gewoon je mond houden en door voetballen (zoals je ook al moest toen er geen VAR was en de scheids een beslissing maakt).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat weet je wel, dat zijn de volgende 4 punten:Gonadan schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:52:
[...]
Het punt is dat je niet weet wanneer de VAR mee kijkt, hij mag immers maar beperkt oordelen. Als een tackle op het eerste gezicht geen rode kaart lijkt zal de scheidsrechter laten doorspelen en kijkt de VAR wellicht niet eens. Als coach kan je op zo'n moment dan aanvragen om toch nog even goed te kijken.
- Wel of geen doelpunt
- Wel of geen strafschop
- Wel of geen directe rode kaart
- Identiteitsvergissing bij het geven van een rode of gele kaart
Bron: https://www.knvb.nl/thema...trage-2.0/video-assistent
@JanW, had het je al eens eerder gevraagd, maar is het niet een idee om dit mee te nemen in de topic start?
[ Voor 7% gewijzigd door Qu3st op 27-08-2018 16:59 ]
Dat weet je dus niet. Het is makkelijk als een strafschop, doelpunt of rode kaart gegeven wordt. Dan weet je namelijk dat de VAR gaat kijken of het wel klopt.Qu3st schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:56:
Dat weet je wel, dat zijn de volgende 4 punten:
- Wel of geen doelpunt
- Wel of geen strafschop
Als een tackle of andere overtreding niet bestraft wordt met een strafschop of rode kaart dan weet je niet of de VAR daar ook naar gekeken heeft. Die zal dat namelijk alleen doen als het vermoeden er bij hem is dat het wel een strafschop of rode kaart zou moeten zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De zaakwaarnemer van Kongolo zit er en gaat vertellen over de transfers van zijn spelers.
Dat Kongolo naar Monaco ging en daar geen basisplaats kreeg en nu naar Huddersfield is etc.
Niemand daar stelt de vraag over hoe hij dan dacht een basisplaats bij Monaco te krijgen ofzo.
Laten hem gewoon een lijstje af babbelen over zijn clienten en niemand daar stelt moeilijke vragen ofzo
Alsof afgesproken is dat hij zijn babbel mag doen zonder dat er vragen gesteld worden.
Ik vind toch dat dat duidelijk moet zijn en dat je hierin de VAR in zijn rol moet laten. Hij kijkt echt wel meer na dan de scheidsrechter mee krijgt. Je moet dit gewoon zijn tijd geven om de VAR zijn plek in te nemen. Er zijn elk weekend gevallen geweest dat de VAR heeft ingegrepen dus bewijst deze dat hij zijn plek verdiend in het moderne voetbal. Om nu een challenge te geven aan beide teams vind ik nog te ver gaan, misschien in een later stadium of helemaal niet.Gonadan schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:09:
[...]
Dat weet je dus niet. Het is makkelijk als een strafschop, doelpunt of rode kaart gegeven wordt. Dan weet je namelijk dat de VAR gaat kijken of het wel klopt.
Als een tackle of andere overtreding niet bestraft wordt met een strafschop of rode kaart dan weet je niet of de VAR daar ook naar gekeken heeft. Die zal dat namelijk alleen doen als het vermoeden er bij hem is dat het wel een strafschop of rode kaart zou moeten zijn.
Boeitius naar Mainz.
Goed voor Feyenoord dat ze er vanaf zijn, zegt denk ik wel wat over de scouting van Mainz.
En dan volgens de Telegraaf ook nog voor 3.5mln.
[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 27-08-2018 18:58 ]
Tja dat vind ik ook, maar dat is niet de praktijk. Zelfs van commentatoren lijkt het belangrijkste onderwerp het beoordelen van de beslissingen van de arbitrage te zijn.Qu3st schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 17:43:
Ik vind toch dat dat duidelijk moet zijn en dat je hierin de VAR in zijn rol moet laten. Hij kijkt echt wel meer na dan de scheidsrechter mee krijgt.
Wil je alle schijn van subjectiviteit weg krijgen dan moet je teams invloed geven.
De VAR an sich ben ik ook groot voorstander van, dat had al veel eerder moeten gebeuren. Het is alleen bijzonder om te zien dat waar tig sporten het met succes toepassen voetbal weer een afwijkende methode moet hebben.Je moet dit gewoon zijn tijd geven om de VAR zijn plek in te nemen. Er zijn elk weekend gevallen geweest dat de VAR heeft ingegrepen dus bewijst deze dat hij zijn plek verdiend in het moderne voetbal. Om nu een challenge te geven aan beide teams vind ik nog te ver gaan, misschien in een later stadium of helemaal niet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoelang zat hij nu in Rotterdam toch niet zo heel lang.Deadsy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:57:
https://www.vi.nl/nieuws/...-keer-en-trekt-naar-mainz
Boeitius naar Mainz.
Goed voor Feyenoord dat ze er vanaf zijn, zegt denk ik wel wat over de scouting van Mainz.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Seizoen, heeft toen 1.5mln gekost en gaat nu dus met winst weg.Pierre schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:34:
[...]
Hoelang zat hij nu in Rotterdam toch niet zo heel lang.
Zitten zich in Rotterdam denk ik kapot te lachen nu
Tja net zoals die tegentreffer niet weggeven nu een stuk rust had gebracht. Maar ook met 5-0 had ik niet relaxed gezeten hoor, daarvoor is het gewoon te vaak mis gegaan. In die zin nu ook een voordeel dat het nog niet gedaan is, dan zijn ze tenminste scherp.JanW schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:10:
Intussen begin ik wel langzaamaan wat zenuwachtig te worden voor morgen. Grootste cliché wat er is, maar als ze vorige week nou gewoon die vierde hadden gescoord dan was het nu een stuk relaxter geweest. Maar alsnog denk ik niet dat Ajax dit weg gaat geven. Van PSV verwacht ik sowieso dat ze doorgaan. Uit gewonnen, dat moet geen probleem zijn.
Al moet ik zeggen dat ik de mentaliteit in Europa weer een stuk beter vind, lijkt weer een beetje op onder Bosz. Met de huidige selectie en drive kan ik mij ook niet voorstellen dat Ajax helemaal niet scoort in Kiev, dus het zou toch gewoon moeten lukken zou je zeggen.
Nee ik durf er geen geld op te zetten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
YupDeadsy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:35:
[...]
Seizoen, heeft toen 1.5mln gekost en gaat nu dus met winst weg.
Zitten zich in Rotterdam denk ik kapot te lachen nu
Volgens Krabbendam, die VI watcher, voor een paar ton.Deadsy schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 18:57:
https://www.vi.nl/nieuws/...-keer-en-trekt-naar-mainz
Boeitius naar Mainz.
Dan zitten ze nog steeds te lachen in Rotterdam.toolkist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:35:
[...]
Volgens Krabbendam, die VI watcher, voor een paar ton.
Een paar ton tegenover 3.5 miljoen, flink verschil.toolkist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:35:
[...]
Hij heeft zichzelf gecorrigeerd:
Correctie, eerlijk is eerlijk: #Feyenoord heeft een goede deal gedaan, paar ton zijn de bonussen. Dus Boetius kan meer dan 3 miljoen euro gaan opleveren.
[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 27-08-2018 21:46 ]
Niemand die Feyenoord volgt neemt die man serieus. 0 contacten binnen de club en alleen maar bezig met een privé oorlog tegen oa Van Geel. Verbaast me niets dat hij er weer een factor 10 te negatief naast zat, nadat hij deze transfer ook weer niet zag aankomen.toolkist schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:35:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 27-08-2018 22:11 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Wolves - Man city gewoon een doelpunt die en buitenspel was en met de hand werd gemaakt
[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 27-08-2018 22:18 ]
Maar wat vind je zelf logischer klinken als je voor Amrabat 2.5m krijgt, terwijl hij niet weg hoefde?ph4ge schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:09:
[...]
Niemand die Feyenoord volgt neemt die man serieus. 0 contacten binnen de club en alleen maar bezig met een privé oorlog tegen oa Van Geel. Verbaast me niets dat hij er weer een factor 10 te negatief naast zat, nadat hij deze transfer ook weer niet zag aankomen.
Edit: ok dus niet die paar ton, erg netjes dan. Nu nog een goede vervanger, gaat niet meevallen zo vlak voor het einde van de transfer window. Of vinden ze dat niet nodig?
[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 27-08-2018 23:23 ]
En toch vind ik dat dit ook wel ter discussie gesteld mag worden. Waarom niet ingrijpen bij wel / geen gele kaart? Dat kan behoorlijke impact hebben op hoe een speler zich de rest van de wedstrijd gedraagt. Krijgt iemand ten onrechte geen gele kaart en in de tweede helft wel voor het onderbreken van een kansrijke aanval dan had die speler dus ofwel het veld af gemoeten ofwel die overtreding niet gemaakt in een kansrijke situatie voor de tegenstander. Dat heeft nogal impact imo. Hetzelfde geldt ook voor vrije trappen tot een meter of 25, overduidelijk wel of geen corner, etc.Qu3st schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 16:56:
[...]
Dat weet je wel, dat zijn de volgende 4 punten:
- Wel of geen doelpunt
- Wel of geen strafschop
@JanW, had het je al eens eerder gevraagd, maar is het niet een idee om dit mee te nemen in de topic start?
Ik weet ook niet waar de scheidslijn zou moeten komen te liggen of hoe dit tot uitvoering zou kunnen worden gebracht, maar ergens zou je ook grote fouten eruit willen halen die op het eerste oog minder impact hebben lijkt me.
Dat zou zelfs voor van Geel wel een hele domme transfer zijn. Dan ga ik persoonlijk een arts zoeken die hem wil laten opnemen.Russel88 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 19:32:
Volgens de geruchten idd paar miljoen. Goed om te weten dat er clubs bestaan die nog slechter inkopen dan wij. Van Geel kennende kan Elia nu wachten op een telefoontje.
Dat is ook prima discussievoer, maar laten we eerst eens een jaartje draaien met de huidige regels, daarna kun je altijd gaan kijken hoe het nog beter kanJoster schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:37:
[...]
En toch vind ik dat dit ook wel ter discussie gesteld mag worden. Waarom niet ingrijpen bij wel / geen gele kaart? Dat kan behoorlijke impact hebben op hoe een speler zich de rest van de wedstrijd gedraagt. Krijgt iemand ten onrechte geen gele kaart en in de tweede helft wel voor het onderbreken van een kansrijke aanval dan had die speler dus ofwel het veld af gemoeten ofwel die overtreding niet gemaakt in een kansrijke situatie voor de tegenstander. Dat heeft nogal impact imo. Hetzelfde geldt ook voor vrije trappen tot een meter of 25, overduidelijk wel of geen corner, etc.
Ik weet ook niet waar de scheidslijn zou moeten komen te liggen of hoe dit tot uitvoering zou kunnen worden gebracht, maar ergens zou je ook grote fouten eruit willen halen die op het eerste oog minder impact hebben lijkt me.
Ik vind het idioot dat er regels zijn voor hoe en wat de VAR mag helpen. Hij is gewoon onderdeel van het arbitrage team, laten die maar samen afspreken hoe ze het liefst samenwerken om tot de beste arbitrage te komen. Voor de grensrechters is toch ook niet geregeld wanneer ze wel en wanner ze niet de aandacht van de (hoofd)scheidsrechter mogen vragen? En andersom is toch ook niet beperkt wanneer de scheidsrechter bij de grensrechter langs mag gaan voor advies?Joster schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:37:
[...]
En toch vind ik dat dit ook wel ter discussie gesteld mag worden. Waarom niet ingrijpen bij wel / geen gele kaart? Dat kan behoorlijke impact hebben op hoe een speler zich de rest van de wedstrijd gedraagt. Krijgt iemand ten onrechte geen gele kaart en in de tweede helft wel voor het onderbreken van een kansrijke aanval dan had die speler dus ofwel het veld af gemoeten ofwel die overtreding niet gemaakt in een kansrijke situatie voor de tegenstander. Dat heeft nogal impact imo. Hetzelfde geldt ook voor vrije trappen tot een meter of 25, overduidelijk wel of geen corner, etc.
alles kan off-topic
Hoogover precies mijn punt jaAnkona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:49:
[...]
Ik vind het idioot dat er regels zijn voor hoe en wat de VAR mag helpen. Hij is gewoon onderdeel van het arbitrage team, laten die maar samen afspreken hoe ze het liefst samenwerken om tot de beste arbitrage te komen. Voor de grensrechters is toch ook niet geregeld wanneer ze wel en wanner ze niet de aandacht van de (hoofd)scheidsrechter mogen vragen? En andersom is toch ook niet beperkt wanneer de scheidsrechter bij de grensrechter langs mag gaan voor advies?
Als iets gewoon redelijk duidelijk een corner is maar het arbitrage team op het veld mist het, dan is het toch rete simpel om vanuit de VAR te melden; corner gemist, corner voor partij X.
Niemand die er dan verder iets van merkt maar wel gewoon de juiste beslissing.
Het lijkt mij prima om gedurende het seizoen al flink te evalueren, dan kan je namelijk aan het eind om tafel en eventueel aanpassingen doen. Stel je de evaluatie uit dan zijn we sowieso twee jaar verder voordat überhaupt bijgestuurd kan worden, dat lijkt me ook weer niet wenselijk.Martinusz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:41:
Dat is ook prima discussievoer, maar laten we eerst eens een jaartje draaien met de huidige regels, daarna kun je altijd gaan kijken hoe het nog beter kan
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Omdat dan de scheidsrechter bij zo ongeveer elke beslissing ter discussie gesteld kan worden.Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 08:49:
Ik vind het idioot dat er regels zijn voor hoe en wat de VAR mag helpen.
Als de VAR ook over de kleine(re) zaken gaat meebeslissen, dan kun je de scheidsrechters wel afschaffen. Zijn of haar belangrijkste taak wordt dan uitleggen waarom de VAR een bepaalde beslissing heeft gemaakt.
PS: Wel komisch dat er aan de ene kant wordt geklaagd over de afwijkende regels van de VAR in het voetbal vergeleken met andere sporten, om vervolgens aan de andere kant voor te stellen dat er nog meer afgeweken wordt. Want ook bij het hockey wordt de VAR alleen gebruikt voor enkele bepalende situaties (door de scheids dan, de teams hebben zelf per wedstrijd 1 mogelijkheid om de VAR in te schakelen; hebben ze gelijk dan behouden ze de mogelijkheid, hebben ze ongelijk dan vervalt de mogelijkheid).
Euhm, jazeker is dit wel geregeld.Voor de grensrechters is toch ook niet geregeld wanneer ze wel en wanner ze niet de aandacht van de (hoofd)scheidsrechter mogen vragen?
Daar zijn ook gewoon regels voor.
[ Voor 20% gewijzigd door Baseman77 op 28-08-2018 09:28 ]
Ja, maar daar ligt het criterium wel degelijk anders. Volgens mij mag er in hockey door de VAR ingegrepen worden bij alles in de laatste 20 meter van het veld. Ook voor groene en gele kaarten mag een VAR ingeschakeld worden. Dus met het voorstel om de VAR breder in te zetten komen we juist dichter tegen het hockey aan dan hem alleen te gebruiken waarvoor dat nu mag imo. Ook die mogelijkheid om zelf de VAR in te schakelen (volgens mij is het er 1 per helft bij hockey?) zie ik wel zitten.Baseman77 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:25:
Omdat dan de scheidsrechter bij zo ongeveer elke beslissing ter discussie gesteld kan worden.
Als de VAR ook over de kleine(re) zaken gaat meebeslissen, dan kun je de scheidsrechters wel afschaffen. Zijn of haar belangrijkste taak wordt dan uitleggen waarom de VAR een bepaalde beslissing heeft gemaakt.
PS: Wel komisch dat er aan de ene kant wordt geklaagd over de afwijkende regels van de VAR in het voetbal vergeleken met andere sporten, om vervolgens aan de andere voor te stellen dat er nog meer afgeweken wordt. Want ook bij het hockey wordt de VAR alleen gebruikt voor enkele bepalende situaties (door de scheids dan, de teams hebben zelf per wedstrijd 1 mogelijkheid om de VAR in te schakelen; hebben ze gelijk dan behouden ze de mogelijkheid, hebben ze ongelijk dan vervalt de mogelijkheid).
Kan niet bij voetbal omdat, in tegenstelling tot veel andere sporten, de regels niet zwart/wit zijn.Joster schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:29:
[...]
Ja, maar daar ligt het criterium wel degelijk anders. Volgens mij mag er in hockey door de VAR ingegrepen worden bij alles in de laatste 20 meter van het veld. Ook voor groene en gele kaarten mag een VAR ingeschakeld worden. Dus met het voorstel om de VAR breder in te zetten komen we juist dichter tegen het hockey aan dan hem alleen te gebruiken waarvoor dat nu mag imo. Ook die mogelijkheid om zelf de VAR in te schakelen (volgens mij is het er 1 per helft bij hockey?) zie ik wel zitten.
Bij de meeste sporten heb je een waarneming waar automatisch een regel voor van toepassing is. Bij voetbal is de interpretatie van de scheidsrechter veel vrijer.
Nee hoor, de scheidsrechter hoeft alleen maar (in sommige gevallen) toe te lichten wat er gebeurd is en welke consequentie dat heeft. Die VAR is voor de spelers totaal irrelevant. Net zoals nu ook de grensrechters en vierde official waarnemingen doorgeven.Baseman77 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:25:
[...]
Omdat dan de scheidsrechter bij zo ongeveer elke beslissing ter discussie gesteld kan worden.
Kan dat hele vertragende theater met beeldscherm tekens etc ook de prullenbak in.
alles kan off-topic
De scheidsrechter mag de videoscheids raadplegen bij bepaalde zaken die in de cirkel plaatsvinden.Joster schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:29:
Ja, maar daar ligt het criterium wel degelijk anders. Volgens mij mag er in hockey door de VAR ingegrepen worden bij alles in de laatste 20 meter van het veld. Ook voor groene en gele kaarten mag een VAR ingeschakeld worden.
Daarnaast mag de scheids de videoscheids inschakelen bij twijfel over het wel of niet scoren van een geldig doelpunt of het toekennen of niet toekennen van een strafbal, waarna de videoscheids de definitieve beslissing maakt.
Hiernaast krijgen beide teams dus 1 mogelijkheid om de videoscheids in te schakelen (over de gehele wedstrijd, de mogelijkheid blijft behouden als het team gelijk krijgt), maar ook hiervoor gelden beperkingen:
"Een team referral is beperkt tot beslissingen binnen het 23 meter gebied gerelateerd aan het toekennen of afkeuren van een doelpunt, het toekennen of niet toekennen van een strafbal of strafcorner of het al of niet het overnemen van een shoot out. Voor het geven of niet geven van een persoonlijke straf (groene, gele of rode kaart) kan geen teamreferral worden aangevraagd."
Het hebben van een zogeheten team referral is inderdaad interessant, dat is zeker een mogelijkheid die onderzocht moet (en zal) worden.
Niet als de VAR over veel meer situaties mag beslissen, dan krijg je logischerwijze ook veel meer situaties waarbij spelers naar de scheids lopen en gaan zeuren om en over de VAR. Het gejank van spelers over beslissingen van de scheidsrechter komt al veel en veel te vaak voor, dat wordt er dan alleen maar nog triester op.Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:45:
Nee hoor, de scheidsrechter hoeft alleen maar (in sommige gevallen) toe te lichten wat er gebeurd is en welke consequentie dat heeft. Die VAR is voor de spelers totaal irrelevant.
De huidige regels betreffende de VAR zijn heel duidelijk en betreffen slechts enkele heel bepalende situaties. Ik vind dat juist prima.
[ Voor 21% gewijzigd door Baseman77 op 28-08-2018 09:55 ]
Tuurlijk moet er gedurende het seizoen gekeken worden naar de inzet van de VAR, maar ik heb geen enkele indicatie dat de KNVB dat niet zou doenGonadan schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:20:
[...]
Het lijkt mij prima om gedurende het seizoen al flink te evalueren, dan kan je namelijk aan het eind om tafel en eventueel aanpassingen doen. Stel je de evaluatie uit dan zijn we sowieso twee jaar verder voordat überhaupt bijgestuurd kan worden, dat lijkt me ook weer niet wenselijk.
We zijn 3 speelrondes begonnen met VAR en iedereen praat nu al over allerlei wijzigingen, zullen we eerst eens minimaal de winterstop halen met huidige methode
Dat is een hele andere discussie. Voetbalscheidsrechters accepteren het dat er gezeurd wordt, dan moeten ze niet zeuren over zeuren. Zeuren = geel, klaar. Boeit niet waarom er gezeurd wordt. (En ik zou niet weten waarom er meer gezeurd zou worden als de scheidsrechter door een paar extra ogen geassisteerd wordt en daardoor zekerder is van zijn waarnemingen. )Baseman77 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:50:
[...]
Niet als de VAR over veel meer situaties mag beslissen, dan krijg je logischerwijze ook veel meer situaties waarbij spelers naar de scheids lopen en gaan zeuren om en over de VAR. Het gejank van spelers over beslissingen van de scheidsrechter komt al veel en veel te vaak voor, dat wordt er dan alleen maar nog triester op.
Prima, jouw mening. Maar waarom zouden anderen daar niet anders over mogen denken? Dat de regels duidelijk zijn ben ik met je eens. Ik denk echter oprecht dat het veel beter kan.Baseman77 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:50:
De huidige regels betreffende de VAR zijn heel duidelijk en betreffen slechts enkele heel bepalende situaties. Ik vind dat juist prima.
alles kan off-topic
Ik reageer op jouw voorstel, niet op iets wat de KNVB gesuggereerd zou hebben.Martinusz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 09:55:
Tuurlijk moet er gedurende het seizoen gekeken worden naar de inzet van de VAR, maar ik heb geen enkele indicatie dat de KNVB dat niet zou doen
We zijn 3 speelrondes begonnen met VAR en iedereen praat nu al over allerlei wijzigingen, zullen we eerst eens minimaal de winterstop halen met huidige methode
Dat we niet nu al van alles moeten wijzigen ben ik helemaal met je eens, laat het maar even draaien voordat je een goed beeld hebt. Dat neemt echter niet weg dat een hoop kritiek terecht is en het in de voetballerij weer een bijzondere koers moet varen. Ik zie niet in waarom dat niet geuit zou mogen worden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Inderdaad. Zoals ik het lees willen ze eventueel verlengen als hij niet vertrekt deze week.Outerspace schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:08:
Ik lees dat Ajax bezig is met onderhandelingen met Ziyech. Dat is een goede zaak, hij speelt de laatste periode erg sterk. Hopen dat het contract opengebroken kan worden voor de winterstop, want ik denk dat hij toch vertrekt als hij blijft spelen zoals de afgelopen periode. Een beetje vergoeding kan geen kwaad als ie weg is
Dat zou een goede zaak zijn anders loopt hij in de winter de deur uit voor weinig of komende zomer voor niets. Qua salaris kan hij er nu op vooruit, want de lat blijkt hoger te liggen. Dat kan je dan later weer terug verdienen met een mooie transfersom.
Hopelijk zorgt dit niet voor een kettingreactie waar meerdere spelers vinden dat ze wel een verbeterd contract met PL-salaris verdienen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En het zou ook eerlijk zijn om hem een upgrade te geven. Hij verdient, vind ik, net zoveel als Tadic!Outerspace schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:08:
Ik lees dat Ajax bezig is met onderhandelingen met Ziyech. Dat is een goede zaak, hij speelt de laatste periode erg sterk. Hopen dat het contract opengebroken kan worden voor de winterstop, want ik denk dat hij toch vertrekt als hij blijft spelen zoals de afgelopen periode. Een beetje vergoeding kan geen kwaad als ie weg is
Zijn contract loopt nu toch 2021, van gratis de deur uitlopen zal sowieso geen sprake zijn. Overigens denk ik dat Ziyech een contractverbetering al wel terugverdient in de Champions League. 1 beslissend doelpunt in de groepsfase en Ajax kan 7 ton (bij gelijkspel) danwel 1.8 miljoen (extra, bij winst) bijschrijven.Gonadan schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:16:
[...]
Inderdaad. Zoals ik het lees willen ze eventueel verlengen als hij niet vertrekt deze week.
Dat zou een goede zaak zijn anders loopt hij in de winter de deur uit voor weinig of komende zomer voor niets. Qua salaris kan hij er nu op vooruit, want de lat blijkt hoger te liggen. Dat kan je dan later weer terug verdienen met een mooie transfersom.
Regeren is vooruitschuiven
Ik gok dat Ajax op 1-0 komt, Kiev er daarna 2 maakt waarna Ajax ergens in de 2e helft de "bevrijdende" 2-2 maakt.
Omdat er nu meer gezeurd wordt over de beslissingen waarbij de VAR betrokken is.Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:06:
(En ik zou niet weten waarom er meer gezeurd zou worden als de scheidsrechter door een paar extra ogen geassisteerd wordt en daardoor zekerder is van zijn waarnemingen. )
Of waarbij spelers vinden dat de VAR betrokken bij zou moeten zijn.
Geef een voetballer een reden om te zeuren en hij maakt er gebruik van, hoe triest dat ook is.
Dat mag natuurlijk altijd.Maar waarom zouden anderen daar niet anders over mogen denken?
Maar de bevoegdheden uitbreiden van de VAR vind ik vragen om problemen. Dan is de scheids zijn of haar autoriteit kwijt, wordt er constant geroepen om de VAR omdat men het niet eens is met de beslissing van de scheids en ligt het spel regelmatig stil. De VAR is een hulpmiddel, geen hoofdmiddel en zou daarom alleen gebruikt moeten worden bij enkele bepalende situaties. Zoals nu het geval is.
Maar waarom is een niet gegeven gele kaart in de eerste minuut geen bepalende situatie? Waar leg je de grens dan neer wat een bepalende situatie is en wat niet? Als je een vrije trappen nemer hebt die er 8/10 inlegt vanaf 16-20 meter (hypothetisch) is het toch vrij bepalend of je die vrije trap op rand 16 wel of niet krijgt. Luuk de Jong die in zijn nek gevolgen werd op rand 16 waar niet voor gefloten wordt waarna de bal 2 minuten later aan de andere kant in het net ligt was toch vrij bepalend.Baseman77 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:39:
[...]
De VAR is een hulpmiddel, geen hoofdmiddel en zou daarom alleen gebruikt moeten worden bij enkele bepalende situaties. Zoals nu het geval is.
Kortom, die discussie blijf je op deze manier altijd houden want een bepalende situatie kan net iets dieper liggen dan puur bij een goal of een pingel.
Ik verwacht dat Ziyech een fantastische wedstrijd speelt en zijn koffers heeft klaarstaan.dvdkiwi schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:36:
Verwachtingen voor vanavond?
Ik gok dat Ajax op 1-0 komt, Kiev er daarna 2 maakt waarna Ajax ergens in de 2e helft de "bevrijdende" 2-2 maakt.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dan kun je de scheids dus net zo goed van het veld halenJoster schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:43:
[...]
Maar waarom is een niet gegeven gele kaart in de eerste minuut geen bepalende situatie? Waar leg je de grens dan neer wat een bepalende situatie is en wat niet? Als je een vrije trappen nemer hebt die er 8/10 inlegt vanaf 16-20 meter (hypothetisch) is het toch vrij bepalend of je die vrije trap op rand 16 wel of niet krijgt. Luuk de Jong die in zijn nek gevolgen werd op rand 16 waar niet voor gefloten wordt waarna de bal 2 minuten later aan de andere kant in het net ligt was toch vrij bepalend.
Kortom, die discussie blijf je op deze manier altijd houden want een bepalende situatie kan net iets dieper liggen dan puur bij een goal of een pingel.
Ik hoop het niet, zonder Ziyech is dit Ajax gelijk weer 3 stappen terug.OPSLAGHOND schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:47:
[...]
Ik verwacht dat Ziyech een fantastische wedstrijd speelt en zijn koffers heeft klaarstaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 28-08-2018 10:48 ]
Ah dan ben ik abuis. Toch denk ik inderdaad dat het financieel geen slechte keuze is om langer vast te leggen.T-MOB schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:30:
Zijn contract loopt nu toch 2021, van gratis de deur uitlopen zal sowieso geen sprake zijn. Overigens denk ik dat Ziyech een contractverbetering al wel terugverdient in de Champions League. 1 beslissend doelpunt in de groepsfase en Ajax kan 7 ton (bij gelijkspel) danwel 1.8 miljoen (extra, bij winst) bijschrijven.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Om terug naar Amsterdam te vliegen neem ik aan?OPSLAGHOND schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:47:
[...]
Ik verwacht dat Ziyech een fantastische wedstrijd speelt en zijn koffers heeft klaarstaan.
Zyech is, zeker naast Tadic, tot grote dingen in staat, die moeten we vasthouden.
Jij verzint je voorspellingen voor je pooltje maar lekker zelf.dvdkiwi schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:36:
Verwachtingen voor vanavond?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En dat zou ik eigenlijk best wel eens willen proberen! Enorme cultuurshock natuurlijk.Martinusz schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:47:
[...]
Dan kun je de scheids dus net zo goed van het veld halen
Maar waarom niet zoals bij zeilen. Deelnemers zijn zelf de scheidsrechter. De spelers weten zelf echt wel of ze een fout maken (buitenspel is wat lastiger, daar zou een assistent coach als vlagger bij kunnen helpen)
Komen ze er onderling niet uit, dan roepen ze de hulp van de echte (video) arbiter in die een beslissing neemt. Die beslissing is dan wat heftiger dan normaal dus de spelers willen er als het kan onderling wel uitkomen. (op het pleintje werkt het immers ook....)
alles kan off-topic
Verwacht je dat of hoop je dat?OPSLAGHOND schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:47:
[...]
Een beetje gechargeerd maar vorig jaar liep hij als een lui varken in het veld en had in zijn goede wedstrijden enkele briljante passes. Daarna moest hij minimaal een week uitrusten want meer dan een wedstrijd per week kon hij conditioneel niet aan.
Nu is hij ineens veel zichtbaarder en lijkt wel op tijd te herstellen voor een volgende wedstrijd. Echt, nu is het een zeer goede en waardevolle speler. Maar waar komt dat zo ineens vandaan. Is dat omdat hij het nu wel leuk vindt? (met Tadic?)
alles kan off-topic
Ziyech heeft een andere rol ten opzichte van vorig seizoen. Hij is nu wat vrijer, wat meer zoals hij speelde bij Twente. Daarbij is Tadic natuurlijk ook een spelmaker en willen ze allebei beter zijn dan de ander, dus dat kan voor extra motivatie zorgen om beter je best te doen.Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:05:
Ziyech verbaast mij op het moment wel. (en nee, dat is echt wel positief ondanks dat hij natuurlijk voor de verkeerde club speelt...)
Een beetje gechargeerd maar vorig jaar liep hij als een lui varken in het veld en had in zijn goede wedstrijden enkele briljante passes. Daarna moest hij minimaal een week uitrusten want meer dan een wedstrijd per week kon hij conditioneel niet aan.
Nu is hij ineens veel zichtbaarder en lijkt wel op tijd te herstellen voor een volgende wedstrijd. Echt, nu is het een zeer goede en waardevolle speler. Maar waar komt dat zo ineens vandaan. Is dat omdat hij het nu wel leuk vindt? (met Tadic?)
Ik ben het verder wel helemaal met je post eens. Wat mij daarbij ook nog opvalt, is dat hij wat minder (opzicht) balverlies leidt. Vorig seizoen wisselde hij briljante passjes af met zeer slordig balverlies. Dat kan ook komen doordat hij nu 2 middenvelders (eigenlijk 3 als ie aan de rechterkant staat) heeft. Waardoor er andere mogelijkheden zijn en zij kunnen de tegenstander opvangen.
Verder denk ik niet dat Ziyech nog weggaat. Ik verwacht dat Ajax vanavond doorgaat naar de CL groepsfase en daar kan hij natuurlijk zich veel meer in de kijker spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door Curva op 28-08-2018 11:10 ]
PSN: Curvaa_
Hij lijkt het inderdaad leuk te vinden, maar het is ook zo dat hij niet meer als enige het team moet dragen. Samen met Tadic gaat dat een stuk makkelijker en is het voetballen een stuk leuker natuurlijk. En als hij een nieuw contract krijgt zal hij denk ik nog blijer zijn. (Zou hij in zijn contract opnemen dat hij nummer 10 wil?Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:05:
Ziyech verbaast mij op het moment wel. (en nee, dat is echt wel positief ondanks dat hij natuurlijk voor de verkeerde club speelt...)
Maar we spelen (in het hol van de leeuw), Neres gaat ook mee las ik vandaag. Zal me benieuwen wat onze Top Coach voor opstelling tevoorschijn tovert .
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Neres heeft mee getraind, maar aan het einde van de training had hij toch weer last van zijn blessure. Ik verwacht dat hij niet start. En ik verwacht dat Tagliafico wordt vervangen door Wober, voor de rest zelfde 10 als vorige week.Hackus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:27:
Dyn. Kyiv (Ukr) - Ajax vanavond. Ajax ruime zege in de zak afgelopen weekend en Dyn speelde gelijk.
Maar we spelen (in het hol van de leeuw), Neres gaat ook mee las ik vandaag. Zal me benieuwen wat onze Top Coach voor opstelling tevoorschijn tovert .
Ik zou hem lekker achter de hand houden. Eerst maar eens kijken of je gewoon dat uitdoelpunt kan pakken en de doelpunten van Kiev beperken. Het team kan best zonder en het zou erg zonde zijn als je zijn herstel verstoort als het niet nodig is.Qu3st schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:38:
Neres heeft mee getraind, maar aan het einde van de training had hij toch weer last van zijn blessure. Ik verwacht dat hij niet start. En ik verwacht dat Tagliafico wordt vervangen door Wober, voor de rest zelfde 10 als vorige week.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vraag mij af waarom de media probeert hier een verhaal van te maken, want het lijkt totaal niet te matchen met de werkelijkheid.
--
Vanavond verwacht ik trouwens een zakelijk gelijkspel van Ajax.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heb het idee dat er meerdere zaken spelen waardoor hij nu beter in zijn vel zit:Gynnad schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:23:
De laatste tijd ging het vaak erover dat Ziyech zich niet thuis zou voelen bij Ajax, maar als je hem volgt op social media dan zie je wel degelijk dat hij goed in zijn vel zit (de laatste dagen vooral met Huntelaar). Ook het niet juichen wat J. Derksen pas opnoemde was niet correct, want hij sprong als een van de eerste erbij op de groep.
Ik vraag mij af waarom de media probeert hier een verhaal van te maken, want het lijkt totaal niet te matchen met de werkelijkheid.
--
Vanavond verwacht ik trouwens een zakelijk gelijkspel van Ajax.
1) Door komst van Tadic niet meer de enige persoon waar alle druk op ligt
2) Hij denk ik nu begrijpt dat hij beter zal moeten spelen om een transfer te verdienen
3) Mazraoui bij de selectie zit, hij lijkt het wel prettig te vinden om ook een soort mentor te zijn voor hem
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Vergeet niet dat Kiev zonder, geloof ik, 7 basis spelers speelde dus echt veel heb je niet aan die uitslag om ermee te schermen. En om nu Emmen erbij te halen gaat mij helemaal te ver ;-) Maar ondanks alles hoop ik echt dat ze doorgaan en anders zakt het allemaal in als een kaartenhuis verwacht ik.Hackus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:27:
Dyn. Kyiv (Ukr) - Ajax vanavond. Ajax ruime zege in de zak afgelopen weekend en Dyn speelde gelijk.
PS
Top coach? Hij heeft nog nooit wat gewonnen als coach dus dat valt ook wel weer mee als "Top Coach"
Die top coach was zeer waarschijnlijk sarcastischrikoos schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:27:
[...]
Vergeet niet dat Kiev zonder, geloof ik, 7 basis spelers speelde dus echt veel heb je niet aan die uitslag om ermee te schermen. En om nu Emmen erbij te halen gaat mij helemaal te ver ;-) Maar ondanks alles hoop ik echt dat ze doorgaan en anders zakt het allemaal in als een kaartenhuis verwacht ik.
PS
Top coach? Hij heeft nog nooit wat gewonnen als coach dus dat valt ook wel weer mee als "Top Coach"Peter Bosz kan je een goede coach noemen maar Ter Hag moet alles nog bewijzen en zijn resultaat valt en staat met de spelers die hij heeft.
Een beetje?Ankona schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:05:
Zo oogde het in het begin misschien en had hij wel tijd nodig om het tempo aan te kunnen, maar het laatste deel van het seizoen was dat stukken beter.
Zeker geen Eredivisiewedstrijden gekeken? Afgelopen weekend was hij ook gewoon weer te veel op zoek en leed veel verlies hoor.Curva schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:09:
Vorig seizoen wisselde hij briljante passjes af met zeer slordig balverlies.
Een groot deel van het volk mocht hem niet, want arrogante Marokkaan. De media kan dan mooi klikjes scoren door daar lekker vaak op in te spelen. Is gewoon puur commercie.Gynnad schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 12:23:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Uitwedstrijd, goal tegen in de laatste minuten (toevallig vlak na een wissel van Dynamo) en met een B-elftal (itt Ajax) dus dat zegt ook weer niksHackus schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:27:
Alleen die rooie #15 voorin (na een uur gewisseld), kale #26 achterin en de keeper speelden in de basis tegen Ajax.

Toch weer met een kopgoal gescoord zie ik ... (en zelf uit een corner tegen; als je naar de minuten van de wissel en de goal kijkt zou je zeggen dat er net voor de corner was gewisseld
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=FJUHLJqn5uc]
Voor het internationale gevoel
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ux_xgBVEBXU]
[ Voor 20% gewijzigd door apis29 op 28-08-2018 14:00 ]
Naast Tadic kunnen andere spelers misschien nog (véél) beter renderen.dvdkiwi schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:52:
[...]
Om terug naar Amsterdam te vliegen neem ik aan?
Zyech is, zeker naast Tadic, tot grote dingen in staat, die moeten we vasthouden.
Daley Blind misschien?
Dat kan momenteel niet veel slechter namelijk.
Verwisselen ze daar Ajax nu met RKC (Аякс)?
Hoezo onderschatten ...
Beide!
[ Voor 38% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-08-2018 15:09 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
IronieTerranova schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:33:
[...]
Die top coach was zeer waarschijnlijk sarcastisch
[ Voor 34% gewijzigd door Hackus op 28-08-2018 15:08 ]
Dit topic is gesloten.
![]()