[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.400 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-10 08:41

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:00:
[...]

Dit komt waarschijnlijk deels door de vermeende geweldige jeugdopleiding en vice versa het wegzetten van clubs als PSV als koopclub. Dat is niets anders dan wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Uiteindelijk moet elke club spelers kopen die ze op dat moment missen.

Kopen is mijn inziens ook geen schande, je jeugdopleiding zou je talenten zo goed mogelijk op moeten leiden en indien ze in het elftal passen en wat toevoegen moet je ze gebruiken. Zo niet, dan ga je extern spelers zoeken die wel de specifieke rol kunnen vervullen.
Ja dat argument ken ik inmiddels ook, 'vermeende jeugdopleiding'. Het enige wat daar niet 'vermeend' aan is is dat Ajax de jeugd vaker wel een kans geeft en daardoor spelers her en der op jonge leeftijd weghaalt (Bazoer, De Jong om maar eens wat te noemen). Waar het credo 'ze moeten vanaf hun 8e bij Ajax gespeeld hebben anders is het geen eigen jeugd' vandaan komt weet ik niet. Volgens mij is een speler met een contract <18 Ajax jeugd. Of die nu gekocht is of niet. Of het nu bij Feyenoord, PSV, AZ, Vitesse, Fortuna Sittard is dat maakt geen bal uit. Als de rest wil pochen met de credits dan hadden ze een speler moeten opstellen of een kans geven in het eerste. Niet daarna gaan huilen dat ze hem 5 jaar in de gelederen hebben gehad (van 12 tot 17) en dat hij daarna op z'n 17e een kans krijgt bij Ajax in Jong Ajax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:38
Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

Ja dat argument ken ik inmiddels ook, 'vermeende jeugdopleiding'. Het enige wat daar niet 'vermeend' aan is is dat Ajax de jeugd vaker wel een kans geeft en daardoor spelers her en der op jonge leeftijd weghaalt (Bazoer, De Jong om maar eens wat te noemen). Waar het credo 'ze moeten vanaf hun 8e bij Ajax gespeeld hebben anders is het geen eigen jeugd' vandaan komt weet ik niet. Volgens mij is een speler met een contract <18 Ajax jeugd. Of die nu gekocht is of niet. Of het nu bij Feyenoord, PSV, AZ, Vitesse, Fortuna Sittard is dat maakt geen bal uit. Als de rest wil pochen met de credits dan hadden ze een speler moeten opstellen of een kans geven in het eerste. Niet daarna gaan huilen dat ze hem 5 jaar in de gelederen hebben gehad (van 12 tot 17) en dat hij daarna op z'n 17e een kans krijgt bij Ajax in Jong Ajax.
Nouja, dat laatste punt is natuurlijk wel wat lastig. Veel teams hebben geen ander team dat in de competitie speelt en ik kan me voorstellen dat ze ook niet echt de luxe hebben een talent zomaar op te stellen in de eredivisie (zeker als ze al in de onderste regionen meedoen). Voor Ajax ligt het in dat geval allemaal wat makkelijker. Doet er verder overigens niks aan af dat Ajax wel vaker (dan andere clubs) jonge spelers laat debuteren in het 1e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:28:
[...]

Je mist het punt, het weghalen van spelers bij andere clubs is iets wat redelijk normaal is, de grote vis eet de kleine visjes op en dat werkt zo tot het laagste niveau. Uiteindelijk ging mijn punt niet om de kwaliteit van de jeugdopleiding of het ophalen van spelers voor de jeugd van Ajax. Het ging voornamelijk om het feit dat Ajax als koopclub wordt bestempeld als ze spelers als Blind & Tadic aantrekken.

Het zijn begrijpelijk aankopen omdat ze voor een meerwaarde in de selectie zorgen maar hetgeen waar andere clubs jaar in jaar uit van worden beticht (hoe vaak krijgt een PSV wel niet de stempel koopclub te zijn als er ook maar één speler wordt aangetrokken). dan krijg je inderdaad de bal teruggekaatst als je dat soort spelers aantrekt aangezien ze niet vanuit de "goede" jeugdopleiding kunnen komen.

Je kan ook de vraagtekens zetten bij wat een jeugdopleiding goed maakt. Wat gaat de opleiding een speler die in u19 gaat spelen nog bijbrengen en is de speler als "eindproduct" dan het gevolg van de aankoop van Ajax of lag dat meer aan de basis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Misschien moeten we vooral van ons eigen clubje genieten en waardering hebben voor prestaties van anderen dan proberen met alle mogelijke kronkel redeneringen vooral maar iets (vooral met negatieve ondertoon) over andere clubs te roepen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:50:
Misschien moeten we vooral van ons eigen clubje genieten en waardering hebben voor prestaties van anderen dan proberen met alle mogelijke kronkel redeneringen vooral maar iets (vooral met negatieve ondertoon) over andere clubs te roepen.
En dat zeg jij als Feyenoord fan? Onder het motto pijn is fijn ofzo? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dit. De bal kaatsen doet iedereen, maar niemand weet wie ooit begonnen is met de bal geven. Uiteraard zal je de schuld daarvan altijd bij de andere club leggen (of Ajax, want daar heeft iedereen een hekel aan :+) maar dat is natuurlijk onzin.
Het opportunistische van het voetbal zie je ook hierin weer terug, zodra op wat voor manier dan ook aanleiding is om een concurrerende club ergens mee te bekritiseren zullen er fans zijn om dat te doen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
toolkist schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:55:
[...]

En dat zeg jij als Feyenoord fan? Onder het motto pijn is fijn ofzo? :D
ik doe mijn best, maar het kost idd op het moment best moeite....

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:09
Snowdog schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:41:
[...]

Ik denk idd dat Ziyech wel in potentie een echte wereldtopper is
Ziyech kan een wereldtopper worden op dezelfde manier als mensen Özil een wereldtopper vinden. Ik vind Özil geen wereldtopper, verre van zelfs. Zijn meest in het oog springende eigenschap is inconsistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

OMX2000

By any means necessary...

Ankona schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:01:
[...]

ik doe mijn best, maar het kost idd op het moment best moeite....
Ik begrijp dat niet zo goed. Het zijn sporters die in principw het beste willen zijn. Feyenoord moet dat als club ool eens gaan uitstralen. Want het is lekker makkelijk als een gemiddelde Feyenoorder wel vrede heeft met een kampioenschap in de 18 jaar, because reasons.

Gewoon ambitie uiten. Bronck heeft veel voor elkaar gekregen maar de “schwung” is er wel uit, en Kuyt is er niet bij als schaduw coach. Dus die kwaliteit van Kuyt moet je terughalen in een nieuwe trainer en/of speler. En snel graag zodat de jeugd zich ook kan gaan ontwikkelen en WIL ontwikkelen in het 1e.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 10:37
Fleximex schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:04:
[...]

Ziyech kan een wereldtopper worden op dezelfde manier als mensen Özil een wereldtopper vinden. Ik vind Özil geen wereldtopper, verre van zelfs. Zijn meest in het oog springende eigenschap is inconsistentie.
Ziyech is zeker geen wereldtopper, voor de eredivisie wel een bovengemiddelde speler, niet meer dan dat. Of hij de stap naar het buitenland kan maken is de vraag, maar voorlopig mag hij van mij nog jaartje blijven :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:13:
[...]

Ziyech is zeker geen wereldtopper, voor de eredivisie wel een bovengemiddelde speler, niet meer dan dat. Of hij de stap naar het buitenland kan maken is de vraag, maar voorlopig mag hij van mij nog jaartje blijven :P
Zelfs bij Ajax nog nooit zijn doeltreffende FC Twente niveau gehaald. Als die wereldtop zou zijn geweest was die allang weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
[...]

Nouja ik heb bij Ziyech altijd het idee dat die inconsistentie vooral met zijn instelling te maken heeft. Ben het verder met je eens dat Ozil geen wereldtopper is, hoewel hij soms aardig kan voetballen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

St@m

@ Your Service

[...]

I see what you did there..

Is er al weer voetbal? Kijken of het Bayern van Nederland weer punten gaat verspelen :P

[ Voor 11% gewijzigd door St@m op 17-08-2018 11:37 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

St@m schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:36:
[...]

I see what you did there..

Is er al weer voetbal? Kijken of het Bayern van Nederland weer punten gaat verspelen :P
Mehhhh morgen alweer 18:30 uur. Voorspelling: 1:3

Ah vet, de KK-divisie begint vanavond ook. Die is best sterk met NEC, Twente, Roda JC :+

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 17-08-2018 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:12

St@m

@ Your Service

Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:47:
[...]

Mehhhh morgen alweer 18:30 uur. Voorspelling: 1:3

Ah vet, de KK-divisie begint vanavond ook. Die is best sterk met NEC, Twente, Roda JC :+
Ik ga voor 0-6, als ze echt willen. Maar het zal wel 0-1 worden, om vervolgens in te slapen, wachten op de 1-1 die valt in de 79e minuut waarna Ajax het beslist in de 87e en 94e minuut. Eens met 1-3 dus.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:57
Liever niet.

Het is altijd leuk om de "vijand" te bekritiseren en soms te ridiculiseren. Als we met zijn allen alleen over ons eigen cluppie mogen ouwehoeren, dan is alle lol eraf.

Als supporter van een club moet je maar leren om een olifantenhuid te kweken. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik trap af:

WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE

>:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
mavaros schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Liever niet.

Het is altijd leuk om de "vijand" te bekritiseren en soms te ridiculiseren. Als we met zijn allen alleen over ons eigen cluppie mogen ouwehoeren, dan is alle lol eraf.

Als supporter van een club moet je maar leren om een olifantenhuid te kweken. ;)
Moet zeggen dat ik dat vroeger erger had dan nu (ben al een ouwe lul zo'n beetje), maar ook in Europa was het altijd genieten als Ajax of Feyenoord op hun bek gingen. Vond het altijd wel leuk als de andere ploegen 'de underdogs' het goed deden (kan me nog een goed Roda JC en AZ herinneren), maar bij elk verlies van Ajax of Fey was het feest.

Dat is nu toch echt wel over en vind het ook echt minders dat Fey en Vitesse gisteren weer verloren hebben en mooi dat Ajax iig nog van de partij is. Vond de wedstrijd tegen Standaard ook echt vrij goed (hoewel Standaard imo ook niet top was), dus dat was mooi meegenomen.

In de eredivisie is dat uiteraard anders, ook omdat het resultaat van Ajax en Fey daar direct gevolgen heeft voor PSV. Maar kan soms nog wel genieten als een ploeg echt goed speelt. Helaas komt dat zelden voor in de eredivisie :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:00:
[...]

Ik trap af:

WIJ ZIJN AJAX, WIJ ZIJN DE BESTE

>:) >:) >:)
huh, heb ik iets gemist?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HfLU5EZ.png

:+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 21:21
Helemaal geweldig gaat het. 1 doelpunt in 4 officiele wedstrijden voor. 7 tegen. Uitgeschakeld in Europa. Drama start competitie. Al bijna 2 jaar geen lijn in het spel.
Maaar oh nee. Het ligt niet aan gebrek aan kwaliteit en hij kan de spelers niets kwalijk nemen......

Gio out!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 16:24
Leon Zwiers schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:56:
Helemaal geweldig gaat het. 1 doelpunt in 4 officiele wedstrijden voor. 7 tegen. Uitgeschakeld in Europa. Drama start competitie. Al bijna 2 jaar geen lijn in het spel.
Maaar oh nee. Het ligt niet aan gebrek aan kwaliteit en hij kan de spelers niets kwalijk nemen......

Gio out!
Hoe al die spelers erop reageren is ook echt lachwekkend. "Met opgeheven hoofd het veld verlaten", "Of ik schaamte voel? Hoezo dan?", "We hadden pech". Gewoon totaal gebrek aan de juiste mentaliteit en topsportklimaat. Feyenoord begint met alles steeds verder achter te lopen op de "concurrenten" Ajax en PSV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Leon Zwiers schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:56:

Gio out!
En het ergste, ondanks dit is er vooral geen crisis....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Arwintju schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:02:
[...]

Hoe al die spelers erop reageren is ook echt lachwekkend. "Met opgeheven hoofd het veld verlaten", "Of ik schaamte voel? Hoezo dan?", "We hadden pech". Gewoon totaal gebrek aan de juiste mentaliteit en topsportklimaat. Feyenoord begint met alles steeds verder achter te lopen op de "concurrenten" Ajax en PSV.
Hoe al die spelers reageren? Maakt duidelijk dat de pr afdeling de boel strak onder controle heeft genomen. Niemand mag meer vrijuit spreken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 16:24
Ankona schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:03:
[...]

Hoe al die spelers reageren? Maakt duidelijk dat de pr afdeling de boel strak onder controle heeft genomen. Niemand mag meer vrijuit spreken.
En jij denkt dat V Persie zich daar aan houdt? Vergeet het maar. Die zien gewoon totaal niet wat het probleem is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:26

Baseman77

We move

lateef schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 03:51:
Cocu heeft zich op geen enkele wijze kunnen onderscheiden van andere recente Nederlandse trainers; hij blijft in mijns inziens een zeer beperkte trainer.
Cocu heeft zich tactisch juist flink onderscheiden van andere recente Nederlandse trainers. In het 1e kampioensjaar speelde PSV geweldig countervoetbal (4-3-3 met punt naar achteren), waar de media over het algemeen negatief over was "want dat deed je niet als topclub" ( 8)7 ). In het 2e kampioensjaar speelde PSV met meer controle (4-3-3 met punt naar achteren) en wist men de CL poulefase te overleven door een heel andere systeem te hanteren (5-3-2/3-5-2) en uiteindelijk pas na penalty's te verliezen van later verliezend finalist Atletico. Het jaar daarna probeerde Cocu met veel balbezit te gaan spelen (4-3-3 met punt naar achteren), wat resulteerde in zaadloze wedstrijden waarbij de spelers de bal vooral aan het rondspelen waren op de eigen helft. Afgelopen jaar wist Cocu een fantastisch team te creëren, met minder controle over de wedstrijden maar met een geweldige vechtlust en samenwerking (4-3-3 met punt naar voren). Verder durfde Cocu als coach van PSV regelmatig een voorsprong over de streep te trekken door een aanvaller te wisselen voor een verdediger. Waarover de media wederom negatief was, "want ook dat deed je niet als topclub".

In een tijd waarin het Nederlandse voetbal veel kritiek krijgt vanwege de groeiende kloof in met name Europa durfde Cocu 'on Nederlandse' beslissingen te maken. Vreemd genoeg leverde dat bijna altijd prima resultaten op, maar was de media negatief. Dezelfde media die ook klaagt over het achterblijven van de Nederlandse clubs op allerlei gebieden, lekker logisch :F

Cocu is zeker (nog?) geen internationale toptrainer, maar hij heeft bewezen voor de Eredivisie absoluut een toptrainer te zijn. Eentje ook die durft af te wijken van de gebaande paden.
Je hoeft natuurlijk geen fan te zijn van hem, maar hem een zeer beperkte trainer noemen slaat echt nergens op.
Het voetbal is niet om aan te gluren
Wat een onzin.
Of leg jij de de lat bij de teams van Guardiola? Je lijkt Van der Gijp wel, die krijgt iedere keer een orgasme van het voetbal van Barca, om vervolgens te klagen over het niveau van de Eredivisie...alsof dat vergelijkbaar is |:(
en er zijn niet of nauwelijks voetballers beter geworden.
Ten eerste kunnen we discussiëren in hoeverre het een taak is van de coach om individuele spelers beter te maken, zijn taak is namelijk het halen van resultaten met het gehele team. De individuele spelers hebben zelf een hele grote hand in hun eigen prestaties.
Ten tweede praat je aantoonbaar onzin als je van mening bent dat de coach grotendeels verantwoordelijk is: Zoet, Bergwijn, Locadia, Pröpper, Hendrix, Bruma, Pereiro, Willems, Brenet, Arias, om zo even uit mijn hoofd spelers te noemen die duidelijk beter zijn geworden de afgelopen jaren.
En om in jouw flink doorslaande stijl te blijven: Zinchenko is zelfs na 1 jaar onder Cocu zoveel beter geworden dat hij sindsdien vast deel uitmaakt van de selectie van ManCity.
Fantastisch hoor, zijn statistieken, maar het Nederlands voetbal is er naar mijn idee exact nul komma nul beter van geworden.
Sinds wanneer is een Nederlandse clubtrainer verantwoordelijk voor 'het Nederlandse voetbal'? Wat dat ook moge betekenen trouwens.
Maar alleen al de overwintering in de CL heeft gezorgd voor een positieve bijdrage, zoals dit ook geldt voor de finaleplaats van Ajax in de EL vorig jaar.
Ik heb werkelijk helemaal niks met Ajax, Feyenoord of PSV
Of je hebt werkelijk helemaal niets met voetbal, of je hebt werkelijk een antipathie richting Cocu.
Ik heb al meerdere discussies gehad met leden die negatief zijn over Cocu, maar jij spant veruit de kroon met je negativiteit. Nu is mijn mening natuurlijk gekleurd door mijn clubvoorkeur, maar dat je hiermee aangeeft zogenaamd objectief te zijn is vrij hilarisch.
maar in dit topic krijg ik toch vooral het gevoel dat de Feyenoorders en Ajacieden kritisch zijn naar hun club, maar dat de PSV'ers verblind zijn door hun roze bril.
Over hilarisch gesproken _O-
Al maakt dit eigenlijk meteen duidelijk hoe enorm gekleurd jouw bril is, dit gaat echt nergens over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:30:
[...]

Cocu heeft zich tactisch juist flink onderscheiden van andere recente Nederlandse trainers. In het 1e kampioensjaar speelde PSV geweldig countervoetbal (4-3-3 met punt naar achteren), waar de media over het algemeen negatief over was "want dat deed je niet als topclub" ( 8)7 ). In het 2e kampioensjaar speelde PSV met meer controle (4-3-3 met punt naar achteren) en wist men de CL poulefase te overleven door een heel andere systeem te hanteren (5-3-2/3-5-2) en uiteindelijk pas na penalty's te verliezen van later verliezend finalist Atletico. Het jaar daarna probeerde Cocu met veel balbezit te gaan spelen (4-3-3 met punt naar achteren), wat resulteerde in zaadloze wedstrijden waarbij de spelers de bal vooral aan het rondspelen waren op de eigen helft. Afgelopen jaar wist Cocu een fantastisch team te creëren, met minder controle over de wedstrijden maar met een geweldige vechtlust en samenwerking (4-3-3 met punt naar voren). Verder durfde Cocu als coach van PSV regelmatig een voorsprong over de streep te trekken door een aanvaller te wisselen voor een verdediger. Waarover de media wederom negatief was, "want ook dat deed je niet als topclub".

In een tijd waarin het Nederlandse voetbal veel kritiek krijgt vanwege de groeiende kloof in met name Europa durfde Cocu 'on Nederlandse' beslissingen te maken. Vreemd genoeg leverde dat bijna altijd prima resultaten op, maar was de media negatief. Dezelfde media die ook klaagt over het achterblijven van de Nederlandse clubs op allerlei gebieden, lekker logisch :F

Cocu is zeker (nog?) geen internationale toptrainer, maar hij heeft bewezen voor de Eredivisie absoluut een toptrainer te zijn. Eentje ook die durft af te wijken van de gebaande paden.
Je hoeft natuurlijk geen fan te zijn van hem, maar hem een zeer beperkte trainer noemen slaat echt nergens op.

[...]

Wat een onzin.
Of leg jij de de lat bij de teams van Guardiola? Je lijkt Van der Gijp wel, die krijgt iedere keer een orgasme van het voetbal van Barca, om vervolgens te klagen over het niveau van de Eredivisie...alsof dat vergelijkbaar is |:(

[...]

Ten eerste kunnen we discussiëren in hoeverre het een taak is van de coach om individuele spelers beter te maken, zijn taak is namelijk het halen van resultaten met het gehele team. De individuele spelers hebben zelf een hele grote hand in hun eigen prestaties.
Ten tweede praat je aantoonbaar onzin als je van mening bent dat de coach grotendeels verantwoordelijk is: Zoet, Bergwijn, Locadia, Pröpper, Hendrix, Bruma, Pereiro, Willems, Brenet, Arias, om zo even uit mijn hoofd spelers te noemen die duidelijk beter zijn geworden de afgelopen jaren.
En om in jouw flink doorslaande stijl te blijven: Zinchenko is zelfs na 1 jaar onder Cocu zoveel beter geworden dat hij sindsdien vast deel uitmaakt van de selectie van ManCity.

[...]

Sinds wanneer is een Nederlandse clubtrainer verantwoordelijk voor 'het Nederlandse voetbal'? Wat dat ook moge betekenen trouwens.
Maar alleen al de overwintering in de CL heeft gezorgd voor een positieve bijdrage, zoals dit ook geldt voor de finaleplaats van Ajax in de EL vorig jaar.

[...]

Of je hebt werkelijk helemaal niets met voetbal, of je hebt werkelijk een antipathie richting Cocu.
Ik heb al meerdere discussies gehad met leden die negatief zijn over Cocu, maar jij spant veruit de kroon met je negativiteit. Nu is mijn mening natuurlijk gekleurd door mijn clubvoorkeur, maar dat je hiermee aangeeft zogenaamd objectief te zijn is vrij hilarisch.

[...]

Over hilarisch gesproken _O-
Al maakt dit eigenlijk meteen duidelijk hoe enorm gekleurd jouw bril is, dit gaat echt nergens over.
Doe dan eens gek en benoem eens een keer iets negatiefs over Cocu. Ik zie echt op 1 zinnetje na 1 grote lofzang van je over hoe briljant Cocu wel niet is, daar waar Napo bijvoorbeeld ook prima aangeeft dat er op Cocu genoeg aan te merken viel.

Ik snao overigens steeds minder van Cocu zn overstap naar Fenerbahce. Veel te hoge verwachtingen van de club, geen cent uit te geven wegens FFP. Wat wil ie daar gaan bereiken? Lijkt er wel op dat ie De Boer probeert te kopieren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Baseman77

Ik geef je credits dat je normaal blijft analyseren. In het eerste jaar van Cocu met z'n beproefde tactiek stond PSV 10e in de winterstop. Remember? Kampioensjaren als maatstaf nemen slaat nergens op want in Amsterdam stonden tijdens het 3e en 4e jaar van Frank de Boer de messen op scherp omdat het spel werkelijk waar niet om aan te gluren was.

Je geeft nu heel wat punten aan die je allemaal aan Cocu toeschrijft. Als de blunders elders niet gemaakt waren dan had diezelfde Cocu 1 of 2 kampioenschappen minder gehaald. Een aanvaller eruit halen voor een verdediger om een overwinning over de streep te trekken kan ook vertaald worden in niet het geloof in eigen kunnen hebben. Terechte kritiek op Cocu dus dat het een angsthaas was (zelfs mijn collega's zeggen het). Aan de andere kant bepaalt dat niet mede alleen waarom je kampioen wordt. Daar zijn ook andere clubs voor nodig.

Zomaar even om jouw statistiek in het licht te zetten:

20-03-2016 PSV-Ajax 0-2 (0-1)
17-04-2016 Ajax-FC Utrecht 2-2 (0-0)
08-05-2016 De Graafschap-Ajax 1-1 (0-1)

Dat heeft toch geen reet met PSV te maken maar 100% met Ajax? Diezelfde titel schrijf je nu toe aan Cocu met allerlei aannames en redenen die in 80% van de gevallen kloppen maar niet doorslaggevend zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:51:
Doe dan eens gek en benoem eens een keer iets negatiefs over Cocu.
Standaard wisselen rond de 60e minuut, te lang het vertrouwen geven aan bepaalde spelers (met name Luuk de Jong 2 seizoenen geleden), te weinig vertrouwen hebben in jeugdspelers, het spel thuis in heel het seizoen 2016/2017.
Ik zie echt op 1 zinnetje na 1 grote lofzang van je over hoe briljant Cocu wel niet is
Tegen iemand die extreem negatief is benoem ik alleen de positieve kanten ja, waarbij ik overigens vooral inga op de argumenten van de ander. Had hij bijv. als argument gebruikt dat Cocu te weinig kansen geeft aan jeugdspelers, dan had ik dat beaamd.

Maar gezien de resultaten heeft een PSV'er weinig op te merken over Cocu, hij heeft namelijk geweldig gepresteerd. Waarom zou ik dan op zoek gaan naar de negatieve punten?
Ik kan ook wel zeggen dat Bosz een ontzettende loser is omdat hij nooit iets heeft gewonnen, maar dan krijg ik als tegenargumenten dat het spel van Ajax voornamelijk leuk en attractief was en dat men de finale van de EL heeft gehaald. Het klopt allemaal, het is maar waar je de nadruk op legt en waar je waarde aan hangt.
Ik snao overigens steeds minder van Cocu zn overstap naar Fenerbahce. Veel te hoge verwachtingen van de club, geen cent uit te geven wegens FFP.
Hoe weet je wat de verwachtingen van de club zijn?
Er is een nieuwe voorzitter en een nieuwe TD, waardoor er meer rust zou moeten zijn en er wel aandacht is voor de langere termijn. Mij verbaasde zijn overstap ook (zoals ook de PSV directie dit niet verwacht had), maar het geld is er natuurlijk heel goed en ik kan me voorstellen dat hij na 5 jaar PSV toe was aan iets anders. Maar een logische keuze vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Cocu afbranden heb ik geen zin in, vind ik ook niet terecht, maar ik denk wel dat een aanzienlijk deel van de successen mede aan Brands toe te wijzen zijn. Het totaalplaatje klopte gewoon best wel in Eindhoven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:09:
Cocu afbranden heb ik geen zin in, vind ik ook niet terecht, maar ik denk wel dat een aanzienlijk deel van de successen mede aan Brands toe te wijzen zijn. Het totaalplaatje klopte gewoon best wel in Eindhoven.
Dat zijn hele wijze woorden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Nu is Cocu weg, gaat het nog over Cocu :+
@Hackus kom er eens in met het wedstrijden overzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 13:30:
[...]
Hij is gewoon héél erg beperkt, dat zie je nu ook meteen bij een grotere club maar dat wil je gewoon niet toegeven omdat dat mogelijk afbraak zou kunnen doen op de behaalde kampioenschappen ofzo?
Zijn favoriete manier van spelen past perfect bij (mijn beeld van) PSV, maar daar zal zeker niet elke club/supporter blij mee zijn.
Frank de Boer ging op z'n bek en dat zal Gio ook doen mocht hij zo dom zijn om een stap hogerop te nemen.
Gio, Frank en Philip zijn één pot nat; héél erg beperkte coaches die elk in mijn ogen teveel credits krijgen voor de door hun behaalde kampioenschappen.
Geen enkel team is beter geworden onder bovenstaande coaches, het zijn elke keer weer spelers die (uiteindelijk) bepalend zijn geweest (o.a. Kuijt, Klaassen en Guardado/Lozano) en met kop en schouders boven de rest uitstaken op zeer belangrijke momenten.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 2 ;)
17.08. 20:00 FC Groningen v Willem II

18.08. 18:30 NAC v De Graafschap
18.08. 18:30 VVV-Venlo v Ajax
18.08. 20:45 Fortuna Sittard v PSV
18.08. 20:45 Heracles v ADO Den Haag

19.08. 12:15 FC Utrecht v PEC Zwolle
19.08. 14:30 FC Emmen v AZ
19.08. 14:30 Feyenoord v Excelsior
19.08. 16:45 scHeerenveen v Vitesse

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 17-08-2018 14:25 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Hackus schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:24:
Eredivisie speelronde 2 ;)
17.08. 20:00 FC Groningen v Willem II

18.08. 18:30 NAC v De Graafschap
18.08. 18:30 VVV-Venlo v Ajax
18.08. 20:45 Fortuna Sittard v PSV
18.08. 20:45 Heracles v ADO Den Haag

19.08. 12:15 FC Utrecht v PEC Zwolle
19.08. 14:30 FC Emmen v AZ
19.08. 14:30 Feyenoord v Excelsior
19.08. 16:45 scHeerenveen v Vitesse
Groningen en Willem II mogen niet mee doen :P :P je hebt super snel edit skills ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinusz op 17-08-2018 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:06:
In het eerste jaar van Cocu met z'n beproefde tactiek stond PSV 10e in de winterstop. Remember?
Tuurlijk weet ik dat nog.
Evenals de sterke opmars na de winterstop en het tijdelijk wegvallen van Cocu doordat een tumor verwijderd werd (alleen in die periode na de winterstop verloor PSV wedstrijden, dat vind ik geen toeval).
Ik weet ook nog dat in dat seizoen PSV het jongste team ooit had, zowel in de clubgeschiedenis als voor de Eredivisie. PSV begin briljant, om vervolgens heel diep te vallen. In de winterstop stond PSV overigens 9e, om te eindigen als 4e. Het jaar daarna werd PSV kampioen met een recordaantal punten, Cocu bleek dus een snelle leerling te zijn.
Kampioensjaren als maatstaf nemen slaat nergens op want in Amsterdam stonden tijdens het 3e en 4e jaar van Frank de Boer de messen op scherp omdat het spel werkelijk waar niet om aan te gluren was.
Cocu werd kampioen in 3 van zijn 5 jaar bij PSV, hij kent dus vooral kampioensjaren ;)
En inderdaad, Frank de Boer werd steeds meer afgemaakt als coach van Ajax. Aan de ene kant begrijpelijk gezien het steeds saaier wordende spel, aan de andere kant is Ajax ondertussen al 4 jaar op rij geen kampioen meer geworden. Met terugwerkende kracht is er meer waardering gekomen voor Frank de Boer zijn prestaties.

Bij Ajacieden is het spel belangrijker dan bij PSV'ers, bij PSV is over het algemeen het resultaat heilig en het spel daaraan ondergeschikt. Maar ook bij Ajax wordt het spel steeds minder belangrijk naarmate de resultaten uitblijven. Welke Ajacied zou dit seizoen genoegen nemen met geweldig leuk en attractief voetbal
en een 2e plek als eindstand?
Als de blunders elders niet gemaakt waren dan had diezelfde Cocu 1 of 2 kampioenschappen minder gehaald.
Dit is natuurlijk een onzin argument, aangezien die blunders elders wel werden gemaakt.
Daarbij kun je het ook anders uitleggen: Ajax kon niet omgaan met de druk in de wedstrijd tegen De Graafschap, PSV kon juist wel omgaan met die druk en wist ook steeds meer druk te leggen op Ajax. Dat kun je ook een verdienste noemen van Cocu.
Een aanvaller eruit halen voor een verdediger om een overwinning over de streep te trekken kan ook vertaald worden in niet het geloof in eigen kunnen hebben. Terechte kritiek op Cocu dus dat het een angsthaas was (zelfs mijn collega's zeggen het).
Klopt helemaal. Maar op 1 wedstrijd na won PSV alle wedstrijden waarin Cocu verdedigend wisselde, hij haalde dus (bijna) altijd zijn gelijk. Dat hij daardoor als een angsthaas werd gezien interesseerde hem niets. Dat bedoel ik ook met zijn on Nederlandse beslissingen, in het buitenland is dat een normale gang van zaken bij de topclubs. Alleen in Nederland niet, want als topclub heb je maar op de 'normale' manier te winnen. Om vervolgens te klagen dat Feyenoord Europees wordt uitgeschakeld door een clubje met de begroting van Top Oss...waarom ook in de uitwedstrijd verdedigend en doodsaai spelen op 0-0 als je met 'Nederlands' spel met 4-0 kunt verliezen 8)7
Dat heeft toch geen reet met PSV te maken maar 100% met Ajax?
Dus PSV wint niet, maar Ajax faalt?
Alles wat PSV goed doet is dus eigenlijk de schuld van Ajax wil je zeggen? Right...
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:23:
Hij is gewoon héél erg beperkt, dat zie je nu ook meteen bij een grotere club
Hij heeft slechts 2 wedstrijden gespeeld en jij trekt meteen deze conclusie _O-

Wel komisch verder dat ik word gezien als enorm gekleurde PSV'er, maar dat zo ongeveer niemand verder het onderscheid maakt tussen Cocu als trainer in de Eredivisie en als trainer in het buitenland. Alsof dat precies hetzelfde is en alsof prestaties in het verleden garanties bieden voor de toekomst.
Ik zeg niet dat Cocu het gaat redden in het buitenland, maar is het echt zo moeilijk om hem een kans te geven? Dit is trouwens een vraag voor al die ontzettend objectieve leden hier, bijna iedereen op mij na dus als ik het goed begrijp.

[ Voor 9% gewijzigd door Baseman77 op 17-08-2018 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:26:

Dus PSV wint niet, maar Ajax faalt?
Alles wat PSV goed doet is dus eigenlijk de schuld van Ajax wil je zeggen? Right...
I see what you did there.
Drogreden Non Sequitur

Zo zwart wit ligt het niet. Dat die titel letterlijk en figuurlijk een cadeau was kan niemand ontkennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:07:
Hoe weet je wat de verwachtingen van de club zijn?
Er is een nieuwe voorzitter en een nieuwe TD, waardoor er meer rust zou moeten zijn en er wel aandacht is voor de langere termijn. Mij verbaasde zijn overstap ook (zoals ook de PSV directie dit niet verwacht had), maar het geld is er natuurlijk heel goed en ik kan me voorstellen dat hij na 5 jaar PSV toe was aan iets anders. Maar een logische keuze vind ik het niet.
Heel simpel: Fenerbahce is een topclub in Turkije en volgens mij de club met de grootste aanhang, hoogste budget, etcetera, dus die moeten elk jaar kampioen worden.

Dat ie na zoveel succesvolle jaren bij PSV iets anders wilde snap ik ook, maar komt er dan echt niks beters dan Fenerbahce voorbij? Is het beeld van de NL trainers bij de buitenlandse clubs dan echt zo slecht? Je zou haast hopen dat de KNVB eens een keer een (anonieme, want anders geen reacties) enquête gaat houden bij de top 10 van de 5 grote competities, om een beeld te krijgen hoe de NL trainers "erop staan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:26:
[...]
Wel komisch verder dat ik word gezien als enorm gekleurde PSV'er, maar dat zo ongeveer niemand verder het onderscheid maakt tussen Cocu als trainer in de Eredivisie en als trainer in het buitenland. Alsof dat precies hetzelfde is en alsof prestaties in het verleden garanties bieden voor de toekomst.
Ik zeg niet dat Cocu het gaat redden in het buitenland, maar is het echt zo moeilijk om hem een kans te geven? Dit is trouwens een vraag voor al die ontzettend objectieve leden hier, bijna iedereen op mij na dus als ik het goed begrijp.
Jouw bril is zo extreem gekleurd dat het klaarblijkelijk een negatief effect heeft op jouw onderbewustzijn. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:31:
[...]

I see what you did there.
Drogreden Non Sequitur

Zo zwart wit ligt het niet. Dat die titel letterlijk en figuurlijk een cadeau was kan niemand ontkennen.
Je wint en/of verliest een titel niet op de laatste speeldag, je haalt een titel niet binnen omdat je eerder in het jaar ook al hebt gefaald waar een concurrent dat niet doet. Als je enkel blijft blindstaren op één van de 34 wedstrijden dan krijg je een redelijk vertekend beeld.

Ajax speelt thuis gelijk tegen Heracles, NEC & Utrecht en uit tegen de Graafschap, Roda JC en verliest van Utrecht. Dat toevallig de Graafschap op de laatste wedstrijddag is maakt de impact van het puntverlies niet groter (wel pijnlijker)

Je loopt een kampioenschap niet mis door 1 wedstrijd maar door de resultaten over het algehele seizoen

[ Voor 5% gewijzigd door Napo op 17-08-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Helemaal mee eens!

Vandaar ook mijn reactie op jouw uitspraak: "dat heeft toch geen reet met PSV te maken maar 100% met Ajax?".
Ik zal het grijs hierin wel missen.

PS: Zie de sterke reactie van Napo ook voor verdere uitleg hierover.
toolkist schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:32:
Dat ie na zoveel succesvolle jaren bij PSV iets anders wilde snap ik ook, maar komt er dan echt niks beters dan Fenerbahce voorbij? Is het beeld van de NL trainers bij de buitenlandse clubs dan echt zo slecht?
Daar lijkt het wel op ja.
De verwachting (ook binnen PSV) was dat Cocu nog 1 jaar zou blijven, om daarna te vertrekken naar een mooie buitenlandse club (Engeland of Spanje) en Van Bommel het zou overnemen. De interesse van Fenerbahce werd daarom ook niet serieus genomen, totdat Cocu onverwacht het gesprek aanging en bleek dat hij wilde vertrekken.

Blijkbaar kwamen er geen betere clubs en wilde Cocu ook niet wachten, dat zegt inderdaad veel.
Je zou haast hopen dat de KNVB eens een keer een (anonieme, want anders geen reacties) enquête gaat houden bij de top 10 van de 5 grote competities, om een beeld te krijgen hoe de NL trainers "erop staan".
Dat is altijd afhankelijk van resultaten van trainers.
Maar dat de KNVB niet (meer) vernieuwend is moge al lang duidelijk zijn. De zogeheten laptoptrainers uit Duitsland zijn ook niet heilig, maar zij krijgen tenminste volop de kans. In Nederland kan zo iemand niet eens beginnen aan de opleiding bij de KNVB gezien de toelatingseisen |:(
Sowieso op dat gebied kan de KNVB echt heel veel leren van de Duitse Bond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Ja maar wij hebben Danny Buis! van der Looy, Stijn Vreven (Belg I know) allemaal voetballers met het trainerschap in zich :P als je erover nadenkt...man man man.....gelukkig heeft Hansie Hansie geen eredivisie club :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:38:
[...]

Je wint en/of verliest een titel niet op de laatste speeldag, je haalt een titel niet binnen omdat je eerder in het jaar ook al hebt gefaald waar een concurrent dat niet doet. Als je enkel blijft blindstaren op één van de 34 wedstrijden dan krijg je een redelijk vertekend beeld.

Ajax speelt thuis gelijk tegen Heracles, NEC & Utrecht en uit tegen de Graafschap, Roda JC en verliest van Utrecht. Dat toevallig de Graafschap op de laatste wedstrijddag is maakt de impact van het puntverlies niet groter (wel pijnlijker)

Je loopt een kampioenschap niet mis door 1 wedstrijd maar door de resultaten over het algehele seizoen
Absoluut oneens. De nummer 3 die in 2007 een titel in de schoot geworpen krijgt op de laatste dag en in 2016 weer. Daar win je hem toch LETTERLIJK op de laatste dag dus klopt deze zin
Je wint en/of verliest een titel niet op de laatste speeldag
per definitie niet.

@Martinusz Hansie Hansie in de Eredivisie! Lovely!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:47

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Absoluut oneens. De nummer 3 die in 2007 een titel in de schoot geworpen krijgt op de laatste dag

[...]
2007 *; wat een jaar. Zie Henk Ten Cate nog zitten ‘1 doelpuntje!’ 8)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:53:
[...]

Absoluut oneens. De nummer 3 die in 2007 een titel in de schoot geworpen krijgt op de laatste dag en in 2016 weer. Daar win je hem toch LETTERLIJK op de laatste dag dus klopt deze zin
Ik kan het fout hebben (maar ik ben vrij zeker dat ik het wel juist heb) wordt je aan het einde van het seizoen kampioen omdat je de meeste punten (en bij gelijke punten het doelsaldo) hebt verzameld. Een wedstrijd verliezen op wedstrijddag 3 (en dus 3 punten laten liggen) heeft net zo veel impact op de eindstand als 3 punten laten liggen in speelronde 34. Dat je in het eerste geval tijd hebt om te hopen dat de concurrent ook punten laat liggen is waar, maar in het geval van speelronde 34 is die onzekerheid compleet weg
Tomba schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 14:55:
[...]

2007 *; wat een jaar. Zie Henk Ten Cate nog zitten ‘1 doelpuntje!’ 8)
Volgens de logica van @Typhone heeft Kluivert PSV dus kampioen gemaakt door de enige goal van PSV tegen Ajax te scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:00:
[...]

Ik kan het fout hebben (maar ik ben vrij zeker dat ik het wel juist heb) wordt je aan het einde van het seizoen kampioen omdat je de meeste punten (en bij gelijke punten het doelsaldo) hebt verzameld. Een wedstrijd verliezen op wedstrijddag 3 (en dus 3 punten laten liggen) heeft net zo veel impact op de eindstand als 3 punten laten liggen in speelronde 34. Dat je in het eerste geval tijd hebt om te hopen dat de concurrent ook punten laat liggen is waar, maar in het geval van speelronde 34 is die onzekerheid compleet weg

[...]

Volgens de logica van @Typhone heeft Kluivert PSV dus kampioen gemaakt door de enige goal van PSV tegen Ajax te scoren...
Die heb ik voor de grap al heel vaak tegen een goede vriend (jouw club) verteld. In wezen kun je niet ontkennen dat het zo is natuurlijk. Gaat iets te ver, de kopbal van Huntelaar op de lat in de 89e minuut heeft ons geen kampioen gemaakt. Toen was ie al goed in kansen missen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

* Gonadan kan niet wachten tot het foebele weer begint...

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Zo eindelijk een trainer die het begrijpt:
Van Bommel is ook niet van plan om spelers rust te geven voor de tweede competitiewedstrijd, met het oog op het naderende duel van dinsdag met BATE Borisov in de play-offs van de Champions League. „Als je fit bent, zoals we allemaal zijn, kan je gewoon drie wedstrijden in de week spelen”, aldus Van Bommel.
Ten Hag lees je mee?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:21:

[...]

Ten Hag lees je mee?!
Noem jij Huntelaar zo fit dan? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:23:
[...]

Noem jij Huntelaar zo fit dan? :D
Hoezo zou die niet fit zijn?
Ik zie hem 90 minuten leuren en sleuren, dus waarom zou hij niet fit zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:26:
Hoezo zou die niet fit zijn?
Ik zie hem 90 minuten leuren en sleuren, dus waarom zou hij niet fit zijn? :)
Hij is oud en daarmee kwetsbaar, dat zag je vorig jaar ook. Conditioneel kan hij inderdaad prima mee, maar een tikkie op de verkeerde plek heeft veel sneller gevolgen dan bij die jonge binkies.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

[...]

Ten Hag lees je mee?!
Ik wacht op dinsdagavond na de wedstrijd, ja we hadden misschien toch een aantal spelers rust moeten geven.We werden het laatste kwartier helemaal zoekgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:35:
[...]

Hij is oud en daarmee kwetsbaar, dat zag je vorig jaar ook. Conditioneel kan hij inderdaad prima mee, maar een tikkie op de verkeerde plek heeft veel sneller gevolgen dan bij die jonge binkies.
Tja hij blijft oud en kwetsbaar dat is ie elke wedstrijd :) als hij maar fit is.
Als hij fit is, moet hij spelen. Op een training kan hij ook een tik krijgen, geen reden om trainingen over te slaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:45:
Tja hij blijft oud en kwetsbaar dat is ie elke wedstrijd :) als hij maar fit is.
Als hij fit is, moet hij spelen. Op een training kan hij ook een tik krijgen, geen reden om trainingen over te slaan :P
Tja, maar toch snap ik Ten Hag dan wel als hij liever wat extra voorzichtig is nu je de CL wilt halen. Daarna ben ik het volledig met je eens.
Al begreep ik dat Huntelaar zelf ook gewoon had willen spelen tegen Heracles. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Huntelaar verbrand al 2k calorieën per dag om die moeilijke blik vast te houden, dus ja, die loopt dit seizoen echt nog wel tegen een blessure aan. Niet heel gek dat ten hag m wil sparen.

Overigens gaat ten hag nu all out.

Gio snapt de kritiek niet zo. Hij vind het raar dat er niet gezegd mag worden dat ie tevreden was over het spel...... JA DUH DROEFTOETER..... je verliest met 5-1 van top oss uit Slowakije.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
PolarBear schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:41:
[...]

Ik wacht op dinsdagavond na de wedstrijd, ja we hadden misschien toch een aantal spelers rust moeten geven.We werden het laatste kwartier helemaal zoekgespeeld.
Gelukkig spelen ze pas woensdag ;)
Gonadan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:46:
[...]

Tja, maar toch snap ik Ten Hag dan wel als hij liever wat extra voorzichtig is nu je de CL wilt halen. Daarna ben ik het volledig met je eens.
Al begreep ik dat Huntelaar zelf ook gewoon had willen spelen tegen Heracles. :P
Het was niet alleen Huntelaar die er naast stond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Klopt, de rest vond ik dan ook wel stom. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:52:
Klopt, de rest vond ik dan ook wel stom. :P
We zitten begin seizoen, sterker nog de eerste competitiewedstrijd was het 8)7 7(8)7 als je nu al rust moet geven, hoe gaat dat dan straks als je in CL/EL speelt halverwege het seizoen, Jong Ajax maar opstellen voor de competitie? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 15:38
Leon Zwiers schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:49:
Huntelaar verbrand al 2k calorieën per dag om die moeilijke blik vast te houden, dus ja, die loopt dit seizoen echt nog wel tegen een blessure aan. Niet heel gek dat ten hag m wil sparen.

Overigens gaat ten hag nu all out.

Gio snapt de kritiek niet zo. Hij vind het raar dat er niet gezegd mag worden dat ie tevreden was over het spel...... JA DUH DROEFTOETER..... je verliest met 5-1 van top oss uit Slowakije.....
De begroting van Top Oss is hoger.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
ph4ge schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:55:
[...]

Maar ze speelden wel een wereldpot, dan heb je gewoon pech dat je over 2 wedstrijden verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Snowdog schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

Maar ze speelden wel een wereldpot, dan heb je gewoon pech dat je over 2 wedstrijden verliest.
Zo geweldig waren ze in de eerste wedstrijd niet. Ze speelden goed maar t was geen wereldpot.
Het was Feyenoord welke absurd zwak was en alles weg gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 15:40

Zeddicius

Conscience do cost

Deadsy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:07:
[...]

Zo geweldig waren ze in de eerste wedstrijd niet. Ze speelden goed maar t was geen wereldpot.
Het was Feyenoord welke absurd zwak was en alles weg gaf.
Not sure if....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Wat?
Trencin speelde in de 1e wedstrijd echt geen wereldpot. Ze speelden goed, agressief en wilden vooruit voetballen.
Het was niet alsof elke pas van Trencin perfect was en ze wereldklasse voetbal lieten zien.

Als Feyenoord in die wedstrijd een normaal niveau had laten zien was het anders gelopen maar aanvallend was het niets en verdedigend was het gewoon om te janken, de verdedigende fouten alsof het kinderen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 15:40

Zeddicius

Conscience do cost

Deadsy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:10:
[...]

Wat?
Trencin speelde in de 1e wedstrijd echt geen wereldpot. Ze speelden goed, agressief en wilden vooruit voetballen.
Het was niet alsof elke pas van Trencin perfect was en ze wereldklasse voetbal lieten zien.

Als Feyenoord in die wedstrijd een normaal niveau had laten zien was het anders gelopen maar aanvallend was het niets en verdedigend was het gewoon om te janken, de verdedigende fouten alsof het kinderen waren.
Ik denk dat Snowdog sarcastisch was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Zeddicius schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Ik denk dat Snowdog sarcastisch was ;)
Hoop het.
Is tegenwoordig moeilijk te zien wanneer je ziet dat de trainer van Feyenoord en de spelers tevreden zijn over de laatste wedstrijd.
En ik in mijn omgeving ook al een paar keer gehoord heb dat Feyenoord in de eerste wedstrijd gewoon pech heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Deadsy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:13:
[...]

Hoop het.
Is tegenwoordig moeilijk te zien wanneer je ziet dat de trainer van Feyenoord en de spelers tevreden zijn over de laatste wedstrijd.
En ik in mijn omgeving ook al een paar keer gehoord heb dat Feyenoord in de eerste wedstrijd gewoon pech heeft gehad.
Was inderdaad niet geheel serieus bedoeld, maar moet eerlijk zeggen heb de wedstrijd niet eens gezien. Woon niet in NL en die wedstrijden beginnen hier helaas wat laat, pak de meeste wel mee maar had dit keer al niet al te veel vertrouwen. Mjah, tevreden zijn dat je tegen een club van het kaliber FC Volendam veel kansen creeert... Dat gaat mij wat ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:55:
[...]

Daar zou ik niet zo zeker van zijn, zou zomaar eens gelijk kunnen liggen. Het kan in ieder geval nooit veel meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:14
Vanavond meteen een paar leuke wedstrijden op het programma in de 1e divisie:
NEC - sc Cambuur
Roda JC - Jong Ajax
FC Twente - Sparta

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:51:
[...]

Gelukkig spelen ze pas woensdag ;)
Als je met ze spelen Ajax bedoelt wel, maar PSV zal echt dinsdagavond aan de bak moeten anders wordt het niets hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
[...]
Ten Hag lees je mee?!
Ten Hag niet, Van Marwijk wel waarschijnlijk. Die acht ik ook capabeler dan zijn schoonzoon. De trucjes/kneepjes zal hij ondertussen wel geleerd hebben van schoonpa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Ten Hag niet, Van Marwijk wel waarschijnlijk. Die acht ik ook capabeler dan zijn schoonzoon. De trucjes/kneepjes zal hij ondertussen wel geleerd hebben van schoonpa.
v Marwijk heeft het probleem dat hij bagger-/resultaatgericht voetbal wil spelen. Denk niet dat iemand dat moet willen. Dat is ook een beetje het probleem wat ik met Cocu heb. Ondanks wat een (of twee?) PSV-ers hier eerder zeiden, dat attractief voetbal niet nodig is bij PSV, denk ik dat die omslag pas is gekomen toen Hiddink daar voor de 2e keer trainer werd. In de tijd dat ze het in de CL nog vrij ver schopte. Dat was natuurlijk geweldig op dat moment, maar dat moet te lang duren. Voor zo ver ik me kan herinneren was dat iig de 1e trainer die echt puur op een dichte verdedigng speelde met relatief weinig goals.

Daarvoor had PSV de tijdperken van Nilis/v Nistelrooij/Ronaldo/Kezman, toen was het voetbal echt niet zo zakelijk. Na Hiddink werd het er met Koeman/Vergoossen en co allemaal niet beter op. En ik erger me persoonlijk wel een beetje aan het zakelijke, hoewel PSV het 1 of anderhalf jaar onder Cocu met de counterstyle wel gewoon erg goed deed en dat was prima aan te zien. De laatste jaren was het echter weer afzien.

Ben blij dat v Bommel nu wat aanvallender wil spelen, had ik eigenlijk niet verwacht met v Marwijk als 'adviseur' van v Bommel. Maar iemand hier (weet even niet meer wie denk baseman) zei al eerder dat v Bommel juist aanvallender speelde, had enigszins moeite dat te geloven, maar so far ziet het er iig een stuk beter uit :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deadsy
Snowdog schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:26:
[...]

Was inderdaad niet geheel serieus bedoeld, maar moet eerlijk zeggen heb de wedstrijd niet eens gezien. Woon niet in NL en die wedstrijden beginnen hier helaas wat laat, pak de meeste wel mee maar had dit keer al niet al te veel vertrouwen. Mjah, tevreden zijn dat je tegen een club van het kaliber FC Volendam veel kansen creeert... Dat gaat mij wat ver :P
Had hem net zoals de vorige wedstrijd op de achtergrond draaien onder t werk.
Als ik er 90min serieus naar had zitten kijken had ik erna denk ik mijn leven moeten evalueren.

Gio en de spelers moeten echt nadenken over wat ze gisteren gezegd hebben.
Ja het spel gisteren was beter dan het spel van vorige week. Maar je bent uitgeschakeld, dus dan moet je bij het perspraatje niet gaan zeggen dat het spel beter met een dikke smile.

Want dan geef je het verkeerde teken af aan de aanhang maar ook geef je misschien het verkeerde signaal af aan de groep. Dat dit goed genoeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
Ajax speelt over 30 min kom ik net achter. Nou ben benieuwd of het makkelijk gata als tegen Standaar..

jong Ajax, dom zeg :)

[ Voor 13% gewijzigd door jaapstobbe op 17-08-2018 19:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:29
jaapstobbe schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:28:
Ajax speelt over 30 min kom ik net achter. Nou ben benieuwd of het makkelijk gata als tegen Standaar..
Jong Ajax ja, VVV is morgen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
dutchgio schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 19:37:
[...]

Jong Ajax ja, VVV is morgen. >:)
Inderdaad, ik was in de war omdat ik net een artikel zag over de opstelling van Ajax 1. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-10 09:39
Ik ga de Jupiler League Keuken Kampioen Divisie toch wat uitgebreider volgen dit seizoen. Sparta heeft toch een goede selectie samengesteld met niet de minste spelers. Vanavond FC Twente - Sparta kijken en vanavond de samenvattingen. Mooie voetbalavond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Damn 2e wedstrijd van het seizoen, ik heb er zin in. Ben benieuwd of Ajax nu wel wat beter voor de dag kan komen. Of PSV ook tegen Fortuna goed spel kan brengen en ... Naja om eerlijk te zijn Feyenoord tel ik al niet meer mee voor die titel en verwacht daar ook weinig van, maar aangezien het op zondag is pak ik 'em toch wel ff mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Feyenoord mag je meetellen voor de playoffs. Meer gaan we niet halen dit seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:39:
Feyenoord mag je meetellen voor de playoffs. Meer gaan we niet halen dit seizoen.
Hmmmm... zorgwekkend als jij dat voorspelt. Meestal gebeurt dan het tegenovergestelde :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Welneeeeeeeee..
Ajax wordt kampioen met recordaantal punten en PSV daar vlak achter. Feyenoord mag blij zijn met linkerrijtje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 20:44:
[...]

Hmmmm... zorgwekkend als jij dat voorspelt. Meestal gebeurt dan het tegenovergestelde :P
Wat is het tegenovergestelde? Dat ze kampioen worden of dat ze meedoen om de promotie/degradatie play-offs?

Dit weekend eens kijken. Als dat weer om te janken is dan zou het best wel eens een heel slecht jaar kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:09:
Welneeeeeeeee..
Ajax wordt kampioen met recordaantal punten en PSV daar vlak achter. Feyenoord mag blij zijn met linkerrijtje O-)
Nou stoppen jij :(

Jinxer :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Ik ben de keukenvoetballers aan het kijken. Dat Twente komt me toch een partij goed weg tegen Sparta zeg.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:47:
Ik ben de keukenvoetballers aan het kijken. Dat Twente komt me toch een partij goed weg tegen Sparta zeg.....
Weekend is net begonnen en nu al verpest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Daar komt Twente goed weg zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 21:57
Snowdog schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:42:
[...]

v Marwijk heeft het probleem dat hij bagger-/resultaatgericht voetbal wil spelen. Denk niet dat iemand dat moet willen. Dat is ook een beetje het probleem wat ik met Cocu heb. Ondanks wat een (of twee?) PSV-ers hier eerder zeiden, dat attractief voetbal niet nodig is bij PSV, denk ik dat die omslag pas is gekomen toen Hiddink daar voor de 2e keer trainer werd. In de tijd dat ze het in de CL nog vrij ver schopte. Dat was natuurlijk geweldig op dat moment, maar dat moet te lang duren. Voor zo ver ik me kan herinneren was dat iig de 1e trainer die echt puur op een dichte verdedigng speelde met relatief weinig goals.

Daarvoor had PSV de tijdperken van Nilis/v Nistelrooij/Ronaldo/Kezman, toen was het voetbal echt niet zo zakelijk. Na Hiddink werd het er met Koeman/Vergoossen en co allemaal niet beter op. En ik erger me persoonlijk wel een beetje aan het zakelijke, hoewel PSV het 1 of anderhalf jaar onder Cocu met de counterstyle wel gewoon erg goed deed en dat was prima aan te zien. De laatste jaren was het echter weer afzien.

Ben blij dat v Bommel nu wat aanvallender wil spelen, had ik eigenlijk niet verwacht met v Marwijk als 'adviseur' van v Bommel. Maar iemand hier (weet even niet meer wie denk baseman) zei al eerder dat v Bommel juist aanvallender speelde, had enigszins moeite dat te geloven, maar so far ziet het er iig een stuk beter uit :P
Nog eerder speelde PSV echt goed. Dat was in de tijd van Romario en later Ronaldo. Een bijna perfecte balans. Achter dichtgetimmert, maar van voren vlijmscherp. Later werd het alleen dichttimmeren. Dat is
gruwelijk om aan te zien, als je het verleden hebt mogen aanschouwen.

Ik denk nog altijd dat Van Bommel een gouden greep is, mits zijn filosofie hetzelfde is als zijn spel vroeger. Als dat zo is, dan heeft Ajax een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
mavaros schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 21:57:
[...]

Nog eerder speelde PSV echt goed. Dat was in de tijd van Romario en later Ronaldo. Een bijna perfecte balans. Achter dichtgetimmert, maar van voren vlijmscherp. Later werd het alleen dichttimmeren. Dat is
gruwelijk om aan te zien, als je het verleden hebt mogen aanschouwen.

Ik denk nog altijd dat Van Bommel een gouden greep is, mits zijn filosofie hetzelfde is als zijn spel vroeger. Als dat zo is, dan heeft Ajax een probleem.
Inderdaad. Luc Nilis en Ronaldo in de aanval. Wat een shit aanval wanneer je voor Ajax bent.

Maar vroeger had je het voordeel dat een Nillis jaren bij PSV bleef. Nu zou zo een speler na 2 jaar weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29
Eerste helft was nog te aan te gluren. Tweede helft werd het rugby en flipperkast voetbal.

Ongeloofelijk trouwens dat er in de 1e divisie ook veel niet-EU spelers en huurlingen rondlopen. Leuk voor de elftal vulling, maar is er echt niets in Nederland te vinden ?

Dit is eerste divisie, geen premiership waar ook al veel geld in omgaat.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik geloof niet dat er veel niet-EU spelers rondlopen, die zijn veel te duur. Ga er maar vanuit dat die allemaal een Europees paspoort hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
toolkist schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:12:
Ik geloof niet dat er veel niet-EU spelers rondlopen, die zijn veel te duur. Ga er maar vanuit dat die allemaal een Europees paspoort hebben.
Die mag je sowieso toch ook maar 3 opstellen ofzo? Of werkt dat in NL niet zo? Hmm na even nagedacht te hebben waarschijnlijk niet. Dacht eigenlijk dat er wel een (Europese) competitie was waar dit het geval is? Heb even gegoogled maar kan er niks over vinden.

[ Voor 25% gewijzigd door Snowdog op 18-08-2018 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Snowdog schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:24:
Die mag je sowieso toch ook maar 3 opstellen ofzo? Of werkt dat in NL niet zo? Hmm na even nagedacht te hebben waarschijnlijk niet. Dacht eigenlijk dat er wel een (Europese) competitie was waar dit het geval is? Heb even gegoogled maar kan er niks over vinden.
In Italië mag je als club 'slechts' 3 niet-EU spelers onder contract hebben.

In Nederland zijn er vaststaande regels over het minimum salaris van niet-EU spelers, dat zorgt ervoor dat ze relatief duur zijn in vergelijking met EU spelers.

[ Voor 15% gewijzigd door Baseman77 op 18-08-2018 10:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:07:
[...]

Die heb ik voor de grap al heel vaak tegen een goede vriend (jouw club) verteld. In wezen kun je niet ontkennen dat het zo is natuurlijk. Gaat iets te ver, de kopbal van Huntelaar op de lat in de 89e minuut heeft ons geen kampioen gemaakt. Toen was ie al goed in kansen missen :(
Not sure if serious or not...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Deadsy schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:05:
[...]

Inderdaad. Luc Nilis en Ronaldo in de aanval. Wat een shit aanval wanneer je voor Ajax bent.

Maar vroeger had je het voordeel dat een Nillis jaren bij PSV bleef. Nu zou zo een speler na 2 jaar weg zijn.
Yep, met Nilis heeft PSV echt wel geluk gehad. Wat een speler was dat en zo lang bij PSV gespeeld. Nilis en van Nistelrooij was ook geweldig. Vind het nog altijd jammer dat Nilis toen hij eenmaal naar het buitenland ging direct een zware blessure kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:23:
[...]

Not sure if serious or not...
Ja het voordeel van PSV vrienden in real life hebben is dat ze dat soort dingen regelmatig vertellen ;).
Zo was de 1:1 in Doetinchem ook live bekeken met diezelfde PSV'er en nog een Ajacied erbij. Daar lig ik niet meer wakker van. Als het glas half leeg is dan was het Kluiverts schuld, was het halfvol dan maakt het geen reet uit. :>

De grap de grootste Ajacied ooit: Patrick Kluivert die PSV kampioen maakte in de 1:5 wedstrijd hoor ik ook regelmatig voorbij komen. Die wedstrijd zag ik live in jullie uitvak ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
Gisteren weer naar Fc Twente geweest. Ging er naar toe met de verwachting dat we zouden gaan verliezen omdat de selectie bij lange na niet compleet is. De afgelopen 1,5 week zijn er nog 5 nieuwe spelers gekomen (waarvan 3 direct in de basis startten) die ingepast moeten worden.

Twente heeft mij heel positief verrast. Ze gaven direct alles.
Heb gesmuld van onze nieuwe buitenspelers en middenvelder Smith. Ook de teruggekeerde Brama was direct weer goed op het middenveld. Ik heb nog wel twijfels over de backs (met name Ramos, nr 27), eigenlijk de hele verdediging. Niettemin zijn er veel verdedigers gehaald.

Ik zit mij nu te bedenken dat Assaidi en Vuckic nog niet bij de selectie zitten i.v.m. blessures. Als die er bij komen dan wordt de selectie nog sterker. Wordt een leuk seizoen met prachtige wedstrijden. Heb zin in al die clubs waar wij de voorgaande jaren niet tegen speelden.

Je merkte niet heel erg dat het een KKD-wedstrijd was. Het enige was dat meerdere eten/drinkenbalies dicht waren. 25 min wachten op je drinken is wel erg lang. Hopelijk doen ze daar nog wat aan.

De sfeer in het stadion was top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Typhone schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:34:
[...]

Ja het voordeel van PSV vrienden in real life hebben is dat ze dat soort dingen regelmatig vertellen ;).
Zo was de 1:1 in Doetinchem ook live bekeken met diezelfde PSV'er en nog een Ajacied erbij. Daar lig ik niet meer wakker van. Als het glas half leeg is dan was het Kluiverts schuld, was het halfvol dan maakt het geen reet uit. :>

De grap de grootste Ajacied ooit: Patrick Kluivert die PSV kampioen maakte in de 1:5 wedstrijd hoor ik ook regelmatig voorbij komen. Die wedstrijd zag ik live in jullie uitvak ;).
Nouja, een echte grap is dat niet toch? Beetje een frappant 'feitje'. Wel apart dat PSV zowel Kluivert als v.d.Meyde in hun nadagen nog in de ploeg heeft gehad. Echt veel toegevoegde waarde hadden ze geen van beiden. Vraag me wel af hoe ze op het idee kwamen die gasten in te huren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

In Italië mag je als club 'slechts' 3 niet-EU spelers onder contract hebben.

In Nederland zijn er vaststaande regels over het minimum salaris van niet-EU spelers, dat zorgt ervoor dat ze relatief duur zijn in vergelijking met EU spelers.
Tevens mogen in de KK divisie (of hoe heet dat ding tegenwoordig) geen non-EU spelers <18 jaar oud spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
P107 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 12:43:
Gisteren weer naar Fc Twente geweest. Ging er naar toe met de verwachting dat we zouden gaan verliezen omdat de selectie bij lange na niet compleet is. De afgelopen 1,5 week zijn er nog 5 nieuwe spelers gekomen (waarvan 3 direct in de basis startten) die ingepast moeten worden.

Twente heeft mij heel positief verrast. Ze gaven direct alles.
Heb gesmuld van onze nieuwe buitenspelers en middenvelder Smith. Ook de teruggekeerde Brama was direct weer goed op het middenveld. Ik heb nog wel twijfels over de backs (met name Ramos, nr 27), eigenlijk de hele verdediging. Niettemin zijn er veel verdedigers gehaald.

Ik zit mij nu te bedenken dat Assaidi en Vuckic nog niet bij de selectie zitten i.v.m. blessures. Als die er bij komen dan wordt de selectie nog sterker. Wordt een leuk seizoen met prachtige wedstrijden. Heb zin in al die clubs waar wij de voorgaande jaren niet tegen speelden.

Je merkte niet heel erg dat het een KKD-wedstrijd was. Het enige was dat meerdere eten/drinkenbalies dicht waren. 25 min wachten op je drinken is wel erg lang. Hopelijk doen ze daar nog wat aan.

De sfeer in het stadion was top.
En dat allemaal terwijl jullie allang failliet verklaard hadden moeten zijn. Eerst met twee vingers in de neus KKampioen worden om vervolgens wederom door iedereen afgeslacht te worden op het hoogste niveau. Dat zal jullie leren, die nederigheid was maar van korte duur blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Amrabat is volgens VI op weg naar de uitgang bij Feyenoord. Is er wel eens iemans sneller mislukt bij de top 3 dan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Er zijn veel te veel redelijke middenvelders gehaald en je hebt defensief vrij structureel problemen (al dan niet door blessures). Dan is het logisch om juist een middenvelder die het als back ook best aardig doet eruit te werken en een tegenvallende huurling te laten zitten....

Lijkt er meer en meer op dat er andere zaken spelen waarom sommige spelers geen kansen meer krijgen. Trap nou eerst Van Geel en Gio er eens uit en laat iemand anders met een frisse blik die club gezond maken.

alles kan off-topic

Pagina: 1 ... 41 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.