Klopt, Pathe zit daar op de hoek.Han schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:07:
bioscooppubliek.
En daar zal vast iets beters draaien dan in de Kuip
Dit heb ik vorig jaar al aantal keer gezien oa tegen Ajaxph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:12:
[...]
Dat de Kuip voor het eerst in jaren niet is uitverkocht en vroegtijdig leegloopt is een enorm statement. Vooral Gio moet zich aangesproken voelen en de eer aan zichzelf houden.
Een enorm statement en niet eens helemaal waar.ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:12:
[...]Dat de Kuip voor het eerst in jaren niet is uitverkocht en vroegtijdig leegloopt is een enorm statement. Vooral Gio moet zich aangesproken voelen en de eer aan zichzelf houden.
Dit komt vaker voor dan de (meeste) supporters zouden willen toegeven.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Klopt, dat het maar half vol zit is bij Vitesse gebruikelijk.OPSLAGHOND schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:15:
[...]
Een enorm statement en niet eens helemaal waar.
Dit komt vaker voor dan de (meeste) supporters zouden willen toegeven.
Gio had na afgelopen seizoen de eer aan zichzelf kunnen houden met een lulverhaal over dat het na drie succesvolle jaren tijd is voor een nieuwe wind.ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:12:
[...]
Dat de Kuip voor het eerst in jaren niet is uitverkocht en vroegtijdig leegloopt is een enorm statement. Vooral Gio moet zich aangesproken voelen en de eer aan zichzelf houden.
Dat hij dat niet gedaan heeft en zijn omgeving blijkbaar niet de druk wilde/kon zetten zegt genoeg. Die gaat echt niet nu opstappen zonder flinke duw. En van wie moet die duw komen? Van Van Geel? Die mag zelf ook vertrekken.
alles kan off-topic
VI.nl: "Ajax en PSV pakten sinds 2008 iets meer dan 52 procent van de Nederlandse UEFA-punten. Ze staan er na vanavond alleen voor."
Berghuis wil nog graag z’n tweede gele kaart pakken om zeker te zijn van warm water tijdens het douchen 
Waarom in de extra tijd nog zo doorgaan op je tegenstander met al geel op zak?

Waarom in de extra tijd nog zo doorgaan op je tegenstander met al geel op zak?
[ Voor 5% gewijzigd door Han op 16-08-2018 22:22 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En moeten denk ik beide zo ongeveer halve finale EL halen voor een aardig Europees seizoen qua punten.jaapstobbe schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:18:
VI.nl: "Ajax en PSV pakten sinds 2008 iets meer dan 52 procent van de Nederlandse UEFA-punten. Ze staan er na vanavond alleen voor."
De geruchten zijn dat hij zijn eigen positie wel ter discussie heeft gesteld. Maar dat is inderdaad rijkelijk laat, ook in dit topic hebben we al regelmatig de conclusie getrokken dat hij beter weg kon gaan. De beker bood hem de kans om door de voordeur te vertrekken, dat hebben ze inderdaad niet gedaan.Ankona schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:16:
[...]
Gio had na afgelopen seizoen de eer aan zichzelf kunnen houden met een lulverhaal over dat het na drie succesvolle jaren tijd is voor een nieuwe wind.
Dat hij dat niet gedaan heeft en zijn omgeving blijkbaar niet de druk wilde/kon zetten zegt genoeg. Die gaat echt niet nu opstappen zonder flinke duw. En van wie moet die duw komen? Van Van Geel? Die mag zelf ook vertrekken.
Maarja, as is verbrande turf.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Heb je hem wel eens horen praten?Han schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:21:
Waarom in de extra tijd nog zo doorgaan op je tegenstander?
Nuff said.
Vrees dat een EL finale tussen Ajax en PSV zelfs niet toereikend is.Deadsy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:22:
En moeten denk ik beide zo ongeveer halve finale EL halen voor een aardig Europees seizoen qua punten.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Gaat tijd worden dat clubs afhankelijk zijn van hun eigen prestaties i.p.v. die van anderen, vooral als de "(sub)toppers" het stuk voor stuk laten afweten.Han schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:22:
[...]
Vrees dat een EL finale tussen Ajax en PSV zelfs niet toereikend is.
Ajax de CL winnen en PSV de EL winnen, anders volgend jaar weer een paar plekken omlaag.Deadsy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:22:
[...]
En moeten denk ik beide zo ongeveer halve finale EL halen voor een aardig Europees seizoen qua punten.
Dit hadden ze gewoon moeten winnen. Sterker nog, alle kansen om ruim te winnen. Ruim genoeg om toch door te gaan.
Maar mentaal klopt er iets totaal niet. Zoveel spanning op de spelers dat ze niets meer af kunnen ronden. (plus natuurlijk dat er geen spitsen zijn die zich met loopacties vrij kunnen maken. 4-3-3 met trage technische spitsen is heilig.... )
Bijzonder dit Feyenoord... kwaliteit is niet absolute top maar ruim voldoende om veel en veel beter te kunnen.
Maar mentaal klopt er iets totaal niet. Zoveel spanning op de spelers dat ze niets meer af kunnen ronden. (plus natuurlijk dat er geen spitsen zijn die zich met loopacties vrij kunnen maken. 4-3-3 met trage technische spitsen is heilig.... )
Bijzonder dit Feyenoord... kwaliteit is niet absolute top maar ruim voldoende om veel en veel beter te kunnen.
alles kan off-topic
Maar kunnen we serieus geen plek inleveren? Op deze manier kost het ons ontzettend veel punten. Elk jaar minimaal twee van de vijf ploegen die in de voorronde worden uitgeschakeld. Dan loop je al direct achter de feiten aan. Dus in plaats van een extra voorronde gewoon een plek inleveren.Sempy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:24:
Ajax de CL winnen en PSV de EL winnen, anders volgend jaar weer een paar plekken omlaag.
Bij Vitesse heb ik er nog wel begrijp voor. FC Basel is geen slechte club.
Alhoewel als Vitesse echt mee wil doen om de titel ze een club als Basel moeten pakken.
Maar AZ en Feyenoord mogen zich gewoon diep en diep schamen.
Alhoewel als Vitesse echt mee wil doen om de titel ze een club als Basel moeten pakken.
Maar AZ en Feyenoord mogen zich gewoon diep en diep schamen.
Laten we eerlijk zijn, dit gebeurt gewoon bij elke club. Net als halfvolle stadions dat komt ook bij elke clubs voor. Hans kraay zal wel roepen dat het legioen tot de laatste seconde erachter bleef staan in een volle kuip, maar nee. Speel je goed en win je zit je in volle stadions. Leeg als je slecht speelt en verliest.Han schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:07:
Ja hoor... het klapvee verlaat vroegtijdig al weer het stadion, bioscooppubliek.
Idd, na die flaters van vorig jaar had je nooit Ajax in willen schrijven.Han schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:28:
[...]
Maar kunnen we serieus geen plek inleveren? Op deze manier kost het ons ontzettend veel punten. Elk jaar minimaal twee van de vijf ploegen die in de voorronde worden uitgeschakeld. Dan loop je al direct achter de feiten aan. Dus in plaats van een extra voorronde gewoon een plek inleveren.
alles kan off-topic
Ik weet dat dit voor jullie een leuk moment is voor dit soort discussies, maar dit vertekent natuurlijk gigantisch. Als club met geplaatste status haal je ook veel makkelijker punten en een groot deel van de punten is simpelweg gehaald via de competitie en de automatische plaatsing voor groepsfases en de bijbehorende punten die dat opleverde. Vorig seizoen haalde Feyenoord juist weer meer punten dan Ajax en PSV bij elkaar. Het Nederlands voetbal zit collectief in een crisis, dit seizoen heeft Ajax 2 rondes overleeft en alle respect daarvoor maar ook Ajax heeft de afgelopen jaren veel onnodige punten gemorst (idem PSV).OPSLAGHOND schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:24:
[...]
Gaat tijd worden dat clubs afhankelijk zijn van hun eigen prestaties i.p.v. die van anderen, vooral als de "(sub)toppers" het stuk voor stuk laten afweten.
Ik hoop in ieder geval van harte dat PSV en Ajax dit seizoen hun geplaatste status benutten en veel punten binnen halen, maar zelfs als beide teams dit seizoen redelijk Europees meedraaien verandert dat niets aan het feit dat het hele Nederlandse voetbal op het moment faalt. Feyenoord vanavond in het bijzonder, dat zeker. Hopelijk is het een wake up call.
Welke clubs dan? Ajax en PSV zijn ook geen zekerheden en als je de clubs op een rijtje zet waar zij door zijn uitgeschakeld de afgelopen seizoenen word je er ook niet gelukkig van.Han schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:28:
Maar kunnen we serieus geen plek inleveren? Op deze manier kost het ons ontzettend veel punten. Elk jaar minimaal twee van de vijf ploegen die in de voorronde worden uitgeschakeld. Dan loop je al direct achter de feiten aan. Dus in plaats van een extra voorronde gewoon een plek inleveren.
[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2018 22:32 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Er is geen inplaats van. Als we verder zakken mogen we minder clubs inschrijven maar de voorrondes moeten we blijven spelen.Han schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:28:
[...]
@Ankona
Bij Ajax is het de uitzondering, bij Feyenoord niet.
@ph4ge
Hey, finale EL.
Je vergeet AS Nancy uit! Dat kostte Feyenoord 1 (of 2?) jaar EL.Deadsy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:30:
[...]
Er is geen inplaats van. Als we verder zakken mogen we minder clubs inschrijven maar de voorrondes moeten we blijven spelen.
@Ankona
Bij Ajax is het de uitzondering, bij Feyenoord niet.
@ph4ge
Hey, finale EL.
Vpersie blij hoe we gespeeld hebben! Hoe dan?
Het is was niet om aan te zien (niet kijkend naar de kansen,maar naar het spel)
Er zit geen idee achter gewoon blind naar voren rennen.
Tegen een fatsoenlijke ploeg die beetje onder de razende Feyenoorders door kan spelen wint ruim in de kuip vandaag!
Het is was niet om aan te zien (niet kijkend naar de kansen,maar naar het spel)
Er zit geen idee achter gewoon blind naar voren rennen.
Tegen een fatsoenlijke ploeg die beetje onder de razende Feyenoorders door kan spelen wint ruim in de kuip vandaag!
Mentale kwestie? Spanning? Je beseft dat van Persie in de spits stond? International en voormalig topspeler van Nederland? Knap als iemand als Gio zo’n iemand mentaal kan laten knakken of spanning kan opleggen. Het is gewoon een kwaliteitskwestie. Hoe zeer ik zijn carrière ook waardeer, het is op, hij is alles behalve bepalend. Misschien maakt hij dit seizoen wel weer een vreselijk mooie actie of goal tegen bijvoorbeeld een VVV en gaat iedereen er prat op, maar wees eerlijk, hij is te oud.Ankona schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:28:
Maar mentaal klopt er iets totaal niet. Zoveel spanning op de spelers dat ze niets meer af kunnen ronden.
Ik zie een stijgende lijn bij Feyenoord. We hebben gescoord. Na 3 officiële wedstrijden zonder een doelpunt hebben we eindelijk gescoord.
Nog een wedstrijd of 5 geduld en misschien winnen we dan ook wel een keer.
Wat onderstreept hoe belangrijk de plaatsing is want uiteindelijk werden ze uitgeschakeld door dezelfde club als Feyenoord in de eerste ronde (na er wel een keer van gewonnen te hebben). Moet ik werkelijk een lijstje posten van internationale flaters van Ajax, PSV en Oranje of kunnen we het er over eens zijn dat het probleem wat structureler is dan recente wanprestaties van Feyenoord en AZ?
Blijkbaar behoud je de 3 EL plekken en kunnen we eigenlijk alleen CL plekken verliezen als we zakken op de ranking.
Laat het nu net de clubs zijn met de EL plekken die ons vaak punten kosten.
Laat het nu net de clubs zijn met de EL plekken die ons vaak punten kosten.
Als Ajax die lijn ook doortrekt dan heb ik zin in 28 oktober 2018.Russel88 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:34:
Ik zie een stijgende lijn bij Feyenoord. We hebben gescoord. Na 3 officiële wedstrijden zonder een doelpunt hebben we eindelijk gescoord.

Ernstig matig weer. In het slechtste geval kwalificeren Ajax en PSV zich ook niet voor de CL. Aan de andere kant: wat hebben wij in de CL te zoeken?
Ik weet nog hoe machtig Ajax 2 jaar op rij in het Bernabeu was...
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 16-08-2018 22:37 ]
Zenit doet wat Feyenoord had moeten doen 
De Russissche topclub won in eigen huis met 8-1 van Dinamo Minsk. Het duel in Wit-Rusland werd vorige week nog met 4-0 verloren.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Feyenoord is strijdend tenonder gegaan, tegen een club uit de 5e divisie.
Wat een drama en wat voelt dat af en toe goed. Al had ik liever gezien, dat Feyenoord gewoon, zoals het hoort, ergens in het echte toernooi af zouden moeten gaan als een gieter.
Wat een drama en wat voelt dat af en toe goed. Al had ik liever gezien, dat Feyenoord gewoon, zoals het hoort, ergens in het echte toernooi af zouden moeten gaan als een gieter.
Niks... centjes ophalen en gaan voor de derde plek in de poule zodat je in de EL door mag gaan.Typhone schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:35:
Ernstig matig weer. In het slechtste geval kwalificeren Ajax en PSV zich ook niet voor de CL. Aan de andere kant: wat hebben wij in de CL te zoeken?
AEK Larnaca knalt Sturm Graz met 5:0 van de mat...
De afgelopen 5 jaar tellen. En als je naar die jaren kijkt dan deden Ajax en PSV het niet perfect maar staken wel met kop en schouders boven de rest uit.ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:35:
[...]
Wat onderstreept hoe belangrijk de plaatsing is want uiteindelijk werden ze uitgeschakeld door dezelfde club als Feyenoord in de eerste ronde (na er wel een keer van gewonnen te hebben). Moet ik werkelijk een lijstje posten van internationale flaters van Ajax, PSV en Oranje of kunnen we het er over eens zijn dat het probleem wat structureler is dan recente wanprestaties van Feyenoord en AZ?
Ajax staat 29e en PSV staat 39e.
Heracles, Go Ahead, Utrecht. Die clubs hebben ons punten gekost.
Want ze vliegen er zo vroeg uit, ze zitten puntloos in de groep etc.
edit:
Zo heb je nu Vitesse, Feyenoord en AZ.
Ze vliegen er in de voorrondes al uit en krijgen dus niet de bonus van de groepsfase of de mogelijkheid om 6 groepswedstrijden lang punten voor Nederland te scoren (nja de kans op).
edit:
En de EL zal alleen maar moeilijker worden nu de top landen direct 4 clubs naar de groepsfase CL mogen sturen.
De sterke clubs uit de mindere landen gaan nu niet naar de CL maar naar de EL.
[ Voor 20% gewijzigd door Deadsy op 16-08-2018 22:43 ]
Op naar Excelsior dan maar
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als je de punten eraf trekt die Ajax en PSV kregen simpelweg voor directe plaatsing voor groepsfases dan valt dat verschil reuze mee. Het verschil is in ieder geval niet uitzonderlijk gezien het budget en de ranking die voor betere lotingen zorgt. Voorronde wedstrijden zijn ook nog eens halve punten, dus clubs die een moeilijke weg hebben naar een groepsfase kunnen zelfs als ze het redelijk doen haast niet zoveel punten halen als clubs die zich direct plaatsten. Ook kan je in de groepsfase 2x verliezen en dan alsnog punten halen, in de voorronde is het dan klaar. Dit zorgt er oa voor dat het echt scorebord journalistiek is om te doen alsof Ajax en PSV geen onderdeel zijn van de teloorgang van het Nederlandse voetbal.Deadsy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:39:
[...]
De afgelopen 5 jaar tellen. En als je naar die jaren kijkt dan deden Ajax en PSV het niet perfect maar staken wel met kop en schouders boven de rest uit.
Ajax staat 29e en PSV staat 39e.
Heracles, Go Ahead, Utrecht. Die clubs hebben ons punten gekost.
Want ze vliegen er zo vroeg uit, ze zitten puntloos in de groep etc.
In elk land behalen de rijkste clubs de meeste punten, maar relatief gezien hebben alle Nederlandse clubs de afgelopen jaren veel onnodig gefaald.
[ Voor 21% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2018 22:52 ]
We hebben het over NU, er zijn inmiddels drie clubs uitgeschakeld NU. Echt een schande dit. Speel je een heel jaar om Europees voetbal te halen (behoudens FEYph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:35:
[...]
Heracles met een been in de EL groepsfase!Typhone schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:39:
AEK Larnaca knalt Sturm Graz met 5:0 van de mat...
[ Voor 12% gewijzigd door Vincent Dave op 16-08-2018 22:52 ]
En dan nog steken die 2 er met kop en schouders bovenuit.ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:49:
[...]
Als je de punten eraf trekt die Ajax en PSV kregen simpelweg voor directe plaatsing voor groepsfases dan valt dat verschil reuze mee. Het verschil is in ieder geval niet uitzonderlijk gezien het budget en de ranking die voor betere lotingen zorgt. Voorronde wedstrijden zijn ook nog eens halve punten, dus clubs die een moeilijke weg hebben naar een groepsfase kunnen zelfs als ze het redelijk doen haast niet zoveel punten halen als clubs die zich direct plaatsten. Ook kan je in de groepsfase 2x verliezen en dan alsnog punten halen, in de voorronde is het dan klaar. Dit zorgt er oa voor dat het echt scorebord journalistiek is om te doen alsof Ajax en PSV geen onderdeel zijn van de teloorgang van het Nederlandse voetbal.
In elk land behalen de rijkste clubs de meeste punten, maar relatief gezien hebben alle Nederlandse clubs de afgelopen jaren veel onnodig gefaald.
Dat dit een schande is ontkent niemand, ik heb nota bene mn excuses aangeboden.Vincent Dave schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:49:
[...]
We hebben het over NU, er zijn inmiddels drie clubs uitgeschakeld NU. Echt een schande dit. Speel je een heel jaar om Europees voetbal te halen (behoudens FEY) raak je vervolgens uitgeschakeld voor de play offs.
[...]
Heracles met een been in de EL groepsfase!
Verwijderd
Zet die roze Feyenoord bril eens af. Feyenoord had zich ook best direct kunnen plaatsen maar ja als je het in de Eredivisie al laat liggen.ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:49:
[...]
Als je de punten eraf trekt die Ajax en PSV kregen simpelweg voor directe plaatsing voor groepsfases dan valt dat verschil reuze mee. Het verschil is in ieder geval niet uitzonderlijk gezien het budget en de ranking die voor betere lotingen zorgt. Voorronde wedstrijden zijn ook nog eens halve punten, dus clubs die een moeilijke weg hebben naar een groepsfase kunnen zelfs als ze het redelijk doen haast niet zoveel punten halen als clubs die zich direct plaatsten. Ook kan je in de groepsfase 2x verliezen en dan alsnog punten halen, in de voorronde is het dan klaar. Dit zorgt er oa voor dat het echt scorebord journalistiek is om te doen alsof Ajax en PSV geen onderdeel zijn van de teloorgang van het Nederlandse voetbal.
O en plaatjes maken denk ik wel genoeg duidelijk

Daar staat tegenover dat hun debakels er ook veel harder negatief inhakte voor NL. Feyenoord zou toch laag geplaatst zijn in een poulefase, PSV zou vorig seizoen geplaatst zijn voor alle lotingen waar dat kon. Dat perspectief mag je ook best zien.Deadsy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:53:
En dan nog steken die 2 er met kop en schouders bovenuit.
Als je niet leest wat ik zeg reageer er dan niet op. Natuurlijk heeft Feyenoord keihard gefaald dit seizoen. Maar relatief gezien waren de verwachtingen ook lager, vanwege de coefficient. Een hoge coefficient zorgt voor betere kansen, je kan dus niet een op een zeggen dat je het met een betere coefficient relatief beter doet. Als Vitesse van Basel had gewonnen was dat een uitzonderlijk knappe prestatie geweest voordat PSV nog maar een wedstrijd had gespeeld.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:55:
[...]
Zet die roze Feyenoord bril eens af. Feyenoord had zich ook best direct kunnen plaatsen maar ja als je het in de Eredivisie al laat liggen.
O en plaatjes maken denk ik wel genoeg duidelijk
[afbeelding]
[ Voor 30% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2018 23:01 ]
De CL is een elitair clubje teams die 80% van de poet onderling verdeeld. De hele CL heeft niks meer met sport te maken, maar alleen met poen. Daar moet je niet meer bij willen horen.Typhone schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:35:
[...]
Als Ajax die lijn ook doortrekt dan heb ik zin in 28 oktober 2018.![]()
Ik weet nog hoe machtig Ajax 2 jaar op rij in het Bernabeu was...
De EL is nu nog een ander verhaal, al vrees ik, dat dit ook kapot gaat aan de knaken. Ajax en PSV zijn altijd wel in staat om ver te komen in deze competitie. Daar kan je nog met goed voetbal de finale halen, totdat dat uitgeschakelde CL gajes weer de boel loopt te verstieren.
Gelukkig schijnt die kans na dit seizoen kleiner te worden. Dan wordt de helft van de plaatsen in de CL onder 4 vaststaande landen verdeeld. De overige 16 mag de rest opvullen. Dat is dus een verloren zaak voor vrij veel legendarische clubs uit het verleden, maar die nog altijd een grote naam zijn. Benfica, Panathinaikos, en dat soort clubs.
Nederlandse clubs moeten zich gewoon op de EL richten. Dat is haalbaar en daar gaat het nog enigzins over voetbalkwaliteiten. Het is geen CL, maar hier kijken we elk weekend naar de Eredivisie. Daar moeten we het mee doen, en hopen dat het voetbal weer normaal wordt.
De debakels van PSV en Ajax hakken er zwaarder in omdat verwacht word dat hun qua punten de kar trekken?ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:56:
[...]
Daar staat tegenover dat hun debakels er ook veel harder negatief inhakte voor NL. Feyenoord zou toch laag geplaatst zijn in een poulefase, PSV zou vorig seizoen geplaatst zijn voor alle lotingen waar dat kon. Dat perspectief mag je ook best zien.
Nee, wat er zo zwaar in hakt is dat er in de meeste jaren te weinig Nederlandse clubs de groepsfase halen.
Want juist dat scheelt zo bizar veel punten.
Want de clubs die wel de groepsfase halen slepen het verlies van de andere clubs het hele seizoen met zich mee.
En ja, Feyenoord zou in een lage pot terecht komen, waarom? Vanwege hun plek op de ranking, en hoe doen we daar wat aan? Door Europese wedstrijden te winnen en de groepsfase te halen.
@mavaros
Dat de top landen 4 tickets krijgen is al vanaf dit seizoen.
[ Voor 3% gewijzigd door Deadsy op 16-08-2018 23:01 ]
Verwijderd
Ga dan ook geen onzin verkondigen want bijvoorbeeld Ajax heeft alleen 5 jaar geleden een directe plaatsing gehad voor de CL.ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:58:
[...]
Als je niet leest wat ik zeg reageer er dan niet op.
PSV volgens mij 3x en dat weet ik niet helemaal zeker maar dat zegt toch genoeg. Ga nu niet Feyenoord in een verdom hoekje zetten en zielig doen betreft ranking maar dat heb je als club ook zelf in de hand gewerkt.
Als je de groepsfase EL haalt heb je als club sowieso al 3 punten. Dat deze 3 er in de voorrondes uit liggen kost 3.5 punten.
Als ze de groepsfase halen heeft elke club 6 kansen om punten te pakken.
Dat kost je als land gewoon veel punten.
Want nu moeten de punten die Ajax en PSV halen door 5 gedeeld worden.
Maar neen allemaal de schuld van die 2 clubs. Niet de clubs die verliezen tegen Trencin of amateurs uit Luxemburg etc.
Als ze de groepsfase halen heeft elke club 6 kansen om punten te pakken.
Dat kost je als land gewoon veel punten.
Want nu moeten de punten die Ajax en PSV halen door 5 gedeeld worden.
Maar neen allemaal de schuld van die 2 clubs. Niet de clubs die verliezen tegen Trencin of amateurs uit Luxemburg etc.
Het is gewoon simpel, als je wint van een club met een hogere coefficient dan je zelf, dan breng je het Nederlands voetbal vooruit, verlies je van een club met een lagere coefficient dan breng je ons voetbal achteruit. En alle clubs, ook Ajax en PSV, hebben veel te vaak verloren van clubs die lager aangeschreven staan en te weinig gestunt. Het feit dat ze meer punten hebben behaald is daarom scorebord journalistiek.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:01:
[...]
Ga dan ook geen onzin verkondigen want bijvoorbeeld Ajax heeft alleen 5 jaar geleden een directe plaatsing gehad voor de CL.
PSV volgens mij 3x en dat weet ik niet helemaal zeker maar dat zegt toch genoeg. Ga nu niet Feyenoord in een verdom hoekje zetten en zielig doen betreft ranking maar dat heb je als club ook zelf in de hand gewerkt.
Het Nederlands voetbal gaat niet vooruit of achteruit omdat clubs met lagere coefficienten niet winnen van clubs met hogere coefficienten. Dat is voor alle landen gelijk.
En nogmaals, Feyenoord heeft dit inderdaad helemaal aan zichzelf te danken en dit is een enorme schande. Maar deze wedstrijd is een symptoom van de staat van het Nederlands voetbal, niet een oorzaak.
Ook voor jou geldt, als je niet wil lezen reageer dan niet. Het enige wat ik zeg is dat het een collectief probleem is en dat het niet alleen de schuld is van de overige 16 Eredivisie clubs zoals hier gesuggereerd wordt.Deadsy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:06:
[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2018 23:09 ]
Zinloze discussie, feit is dat voormalig nationaal topclub Feyenoord nog heel ver weg is van wat het ooit was.
Een kampioenschap voor Feyenoord is nog nooit zo ongewenst geweest voor het Nederlands voetbal.
Een kampioenschap voor Feyenoord is nog nooit zo ongewenst geweest voor het Nederlands voetbal.
[ Voor 30% gewijzigd door OPSLAGHOND op 16-08-2018 23:12 ]
Sorry maar praat nu geen onzin.ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:07:
[...]
Het is gewoon simpel, als je wint van een club met een hogere coefficient dan je zelf, dan breng je het Nederlands voetbal vooruit, verlies je van een club met een lagere coefficient dan breng je ons voetbal achteruit. En alle clubs, ook Ajax en PSV, hebben veel te vaak verloren van clubs die lager aangeschreven staan en te weinig gestunt. Het feit dat ze meer punten hebben behaald is daarom scorebord journalistiek.
Het Nederlands voetbal gaat niet vooruit of achteruit omdat clubs met lagere coefficienten niet winnen van clubs met hogere coefficienten. Dat is voor alle landen gelijk.
En nogmaals, Feyenoord heeft dit inderdaad helemaal aan zichzelf te danken en dit is een enorme schande. Maar deze wedstrijd is een symptoom van de staat van het Nederlands voetbal, niet een oorzaak.
We gaan als land achteruit omdat we te vaak verliezen van clubs met een lagere coëfficiënt. Zou dit niet zo vaak gebeuren dan zouden we nog steeds top 10 staan.
We zijn niet zo ver gezakt omdat we alleen maar verloren van landen boven ons.
Natuurlijk ga je er het meeste op vooruit wanneer je wint van clubs uit een land welke hoger staat in de ranking.
Maar verliezen is verliezen en dat doen we te vaak.
We gaan achteruit omdat Nederlandse clubs te vaak in de voorrondes uitgeschakeld worden.
Verwijderd
Dat ben ik wel deels met je eens. En vind het ook verdomd kloten dat Feyenoord/Vitesse en AZ het niet gered hebben. Vind het altijd wel mooi dat er wordt gezegd dat we bepaalde clubs wel even oprollen nou het is wel gebleken dat het Nederlandse voetbal lang niet zo goed is als wij denken. 1995 en 2002 zijn heel ver weg zo helaas.ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:07:
[...]
Het is gewoon simpel, als je wint van een club met een hogere coefficient dan je zelf, dan breng je het Nederlands voetbal vooruit, verlies je van een club met een lagere coefficient dan breng je ons voetbal achteruit. En alle clubs, ook Ajax en PSV, hebben veel te vaak verloren van clubs die lager aangeschreven staan en te weinig gestunt. Het feit dat ze meer punten hebben behaald is daarom scorebord journalistiek.
Wat zeg jij nou allemaal dan? Je probeert het hele presteren van Feyenoord een soort van goed te praten terwijl Feyenoord Europees gezien gewoon de 4de club van Nederland is. Ik snap niet wat je nu aan het doen bent.ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:07:
[...]
Als.je verliest van een club met lager coëfficiënt dan gaat het voetbal achteruit? Je krijgt niet minder punten daarvoor ofzo hoor. Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Huh? Dat klopt niet wat je zegt. Iets meer dan een jaar geleden was het nog van: "En nu doorpakken".OPSLAGHOND schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:09:
Zinloze discussie, feit is dat voormalig nationaal topclub Feyenoord nog heel ver weg is van wat het ooit was.
Je bent gewoon stemming aan het maken!
Oké dan, dan geloof ik ook maar het fabeltje dat het fabelachtige Legioen de club voor het eerst in de steek heeft gelaten.Vincent Dave schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:11:
[...]
Huh? Dat klopt niet wat je zegt. Iets meer dan een jaar geleden was het nog van: "En nu doorpakken".
Je bent gewoon stemming aan het maken!
De schuld schuiven op het volledige Nederlandse voetbal.Arwintju schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:11:
[...]
Wat zeg jij nou allemaal dan? Je probeert het hele presteren van Feyenoord een soort van goed te praten terwijl Feyenoord Europees gezien gewoon de 4de club van Nederland is. Ik snap niet wat je nu aan het doen bent.
Als.je verliest van een club met lager coëfficiënt dan gaat het voetbal achteruit? Je krijgt niet minder punten daarvoor ofzo hoor. Wat probeer je nou eigenlijk te zeggen?
Wat eenvoudig is aangezien het Nederlandse voetbal inderdaad niet meer is wat het is geweest.
Terwijl de kern van het probleem gewoon is dat we 5 clubs naar Europa sturen en te vaak 2 of 3 van die clubs de groepsfase geeneens halen. En dat kost je gedurende het jaar bizar veel punten.
Eruit vliegen in een voorronde of 3e worden in een EL groep is een giga verschil, vooral wanneer 2 of 3 clubs van de 5 dit doen.
edit:
Natuurlijk is Feyenoord nog niet waar we gehoopt hadden dat ze zouden zijn.
Van waar ze een paar jaar geleden waren weer terug naar de top is iets wat lang kan duren.
Maar dan nog hadden we meer mogen verwachten.
En dat is iets waar Feyenoord zelf iets aan moet doen, daar kunnen wij niets aan doen.
Een goede trainer en TD zouden denk ik al een wereld van verschil maken in deze fase, want het ergste (de schulden) hebben ze al achter de rug.
[ Voor 18% gewijzigd door Deadsy op 16-08-2018 23:17 ]
Ja dat ben ik geheel met je eens. Maar hoe kan het nou dat we structureel ineens op onze bek gaan tegen echt veel veel veel kleinere en slechtere ploegen dan in de eredivisie spelen. Een trencin zou niet overleven in de eredivisie hoor. Heeft het dan met doorzettingsvermogen te maken. Meer gefocust. Meer gebrand een resultaat uit het vuur te slepen? Zijn we als Nederlandse clubs nier scherp genoeg meer ofzo? Het is erg lastig om de vinger op de zere plek te leggen.Deadsy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:14:
[...]
De schuld schuiven op het volledige Nederlandse voetbal.
Wat eenvoudig is aangezien het Nederlandse voetbal inderdaad niet meer is wat het is geweest.
Terwijl de kern van het probleem gewoon is dat we 5 clubs naar Europa sturen en te vaak 2 of 3 van die clubs de groepsfase geeneens halen. En dat kost je gedurende het jaar bizar veel punten.
Eruit vliegen in een voorronde of 3e worden in een EL groep is een giga verschil, vooral wanneer 2 of 3 clubs van de 5 dit doen.
Uiteindelijk zal Feyenoord de echte top niet meer bereiken denk ik. Het gat naar Ajax en PSV wordt alleen maar groter terwijl je juist in de jaren na het kampioenschap dichterbij had moeten komen. Ik denk dat er in Nederland nog maar 2 top clubs zijn. Ajax en PSV. Feyenoord zweeft ergens tussen de sub-top en top in. Al gaan ze meer richting sub-top dan top...
[ Voor 14% gewijzigd door Arwintju op 16-08-2018 23:21 ]
Ik ben het hier mee eens, maar alleen het laatste niet. Als je ongeplaatst de voorrondes in gaat zijn het bonuspunten als je het wint, geen minpunten als je verliest. Alle landen hebben dit probleem. Als je na de winter verliest van een club met een veel lagere coefficient is dat relatief gezien voor Nederland een slechtere prestatie dan in de voorronde verliezen van een club met een hogere coefficient.Deadsy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:10:
Sorry maar praat nu geen onzin.
We gaan als land achteruit omdat we te vaak verliezen van clubs met een lagere coëfficiënt. Zou dit niet zo vaak gebeuren dan zouden we nog steeds top 10 staan.
We zijn niet zo ver gezakt omdat we alleen maar verloren van landen boven ons.
Natuurlijk ga je er het meeste op vooruit wanneer je wint van clubs uit een land welke hoger staat in de ranking.
Maar verliezen is verliezen en dat doen we te vaak.
We gaan achteruit omdat Nederlandse clubs te vaak in de voorrondes uitgeschakeld worden.
Feyenoord was deze ronde net aan geplaatst, dus ja, dikke schande en zeer slechte zaak voor NL. AZ idem. Vitesse is jammer maar geen schande, hooguit een gemiste kans op bonuspunten. Terwijl alle drie de voorrondes niet haalden kan je Vitesse niks kwalijk nemen. Had Vitesse gestunt was dat maar een half puntje geweest, amper waarneembaar op de ranglijst een paar post terug, maar toch een uitstekende prestatie.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 16-08-2018 23:24 ]
Verwijderd
Waar komt toch die gedachte vandaan dat al die tegenstanders mindere ploegen zijn? Het is nu wel keer op keer gebleken dat niks minder waar is. Misschien moeten we eens naar onszelf kijken en ophouden met die Nederlandse school en gewoon veel meer kijken hoe ze het in het buitenland doen en dat hier gaan toepassen. Ik denk dat het ergste is dat wij als Nederland voetbal land onszelf overschatten momenteel.Arwintju schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:19:
[...]
Ja dat ben ik geheel met je eens. Maar hoe kan het nou dat we structureel ineens op onze bek gaan tegen echt veel veel veel kleinere en slechtere ploegen dan in de eredivisie spelen. Een trencin zou niet overleven in de eredivisie hoor. Heeft het dan met doorzettingsvermogen te maken. Meer gefocust. Meer gebrand een resultaat uit het vuur te slepen? Zijn we als Nederlandse clubs nier scherp genoeg meer ofzo? Het is erg lastig om de vinger op de zere plek te leggen.
Omdat dat 100% zo is. Hoe kan je nou met droge ogen beweren dat een trencin of clubs waar Ajax en PSV vorig jaar van verloren of die club waar AZ tegen verloor geen slechte ploegen zijn. Dat zijn ontiegelijk slechte ploegen die geen van alle in de eredivisie zouden overleven, althans niet in het linkerrijtje zouden eindigen. Het zit m ergens anders in. Onderschatting, gemakzucht, te mooi willen doen. Zeg het maar. Maar 100% dat een trencin slechter is dan bijna elke club uit de eredivisie.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:21:
[...]
Waar komt toch die gedachte vandaan dat al die tegenstanders mindere ploegen zijn? Het is nu wel keer op keer gebleken dat niks minder waar is. Misschien moeten we eens naar onszelf kijken en ophouden met die Nederlandse school en gewoon veel meer kijken hoe ze het in het buitenland doen en dat hier gaan toepassen. Ik denk dat het ergste is dat wij als Nederland voetbal land onszelf overschatten momenteel.
Het zal denk ik sowieso een combi van factoren zijn.Arwintju schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:19:
[...]
Ja dat ben ik geheel met je eens. Maar hoe kan het nou dat we structureel ineens op onze bek gaan tegen echt veel veel veel kleinere en slechtere ploegen dan in de eredivisie spelen. Een trencin zou niet overleven in de eredivisie hoor. Heeft het dan met doorzettingsvermogen te maken. Meer gefocust. Meer gebrand een resultaat uit het vuur te slepen? Zijn we als Nederlandse clubs nier scherp genoeg meer ofzo? Het is erg lastig om de vinger op de zere plek te leggen.
Zelfoverschatting, spelers die denken dat ze het wel even doen. Dus gewoon een mentaliteits-probleem.
Denk zelf dat de trainers ook niet goed genoeg zijn, te aardig, niet flexibel genoeg etc..
En een onbalans bij diverse Nederlandse ploegen (zwakke bezetting op posities, zwakke bank).
Misschien worden spelers hier overbetaald, moeten ze harder aangepakt worden etc.
Bij Feyenoord vind ik zelf dat het gebrek aan doorselecteren ook een rol speelt. Spelers afrekenen op hun falen maar dit gebeurd niet,.
We kunnen dan gaan zeggen dat onze grote talenten weg gekocht worden etc en dat klopt maar dan nog zou het beter moeten.
We worden als land tenslotte weg gespeeld door landen vol met matige spelers. Maar die matige spelers zijn mentaal sterker en vechten.
Ontbreken van een topsportklimaat? Dat zou natuurlijk wel kunnen. Dat vind ik bij Feyenoord zeker een reël probleem. Bij Ajax en PSV zie ik dit toch minder. Het falen van Ajax vorig jaar was natuurlijk ook toe te kennen aan het drama nouri. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Denk dat dat meer impact heeft gehad dan wij met zn allen denken.Deadsy schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:24:
[...]
Het zal denk ik sowieso een combi van factoren zijn.
Zelfoverschatting, spelers die denken dat ze het wel even doen. Dus gewoon een mentaliteits-probleem.
Denk zelf dat de trainers ook niet goed genoeg zijn, te aardig, niet flexibel genoeg etc..
En een onbalans bij diverse Nederlandse ploegen (zwakke bezetting op posities, zwakke bank).
Misschien worden spelers hier overbetaald, moeten ze harder aangepakt worden etc.
Bij Feyenoord vind ik zelf dat het gebrek aan doorselecteren ook een rol speelt. Spelers afrekenen op hun falen maar dit gebeurd niet,.
We kunnen dan gaan zeggen dat onze grote talenten weg gekocht worden etc en dat klopt maar dan nog zou het beter moeten.
We worden als land tenslotte weg gespeeld door landen vol met matige spelers. Maar die matige spelers zijn mentaal sterker en vechten.
Verwijderd
Hoe weet je dat 100% zeker dan? Volg je Trecin en zoals je zegt die ploegen die hier niet in het linkerrijtje horen op de voet? Denk het niet en dus puur weer overschatting wat een Nederlander doet en jaar in jaar uit blijkt nu wel dat we er gewoon niet tegenop kunnen. Veelal kunnen onze ploegen blijkbaar niet tegen verdedigende teams (blijkt ook wel in de Eredivisie).Arwintju schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:24:
[...]
Omdat dat 100% zo is. Hoe kan je nou met droge ogen beweren dat een trencin of clubs waar Ajax en PSV vorig jaar van verloren of die club waar AZ tegen verloor geen slechte ploegen zijn. Dat zijn ontiegelijk slechte ploegen die geen van alle in de eredivisie zouden overleven, althans niet in het linkerrijtje zouden eindigen. Het zit m ergens anders in. Onderschatting, gemakzucht, te mooi willen doen. Zeg het maar. Maar 100% dat een trencin slechter is dan bijna elke club uit de eredivisie.
Wat kun je er tegen doen ja zeg het maar ik ben geen trainer maar ik weet wel dat we daar wat tegen moeten doen. Haal kennis betreft trainen uit het Buitenland en houd gewoon eens op met alleen maar proberen mooi voetbal te spelen.
Als je kijkt naar het materiaal zijn het mindere ploegen. Bij Trencin speelt Sleegers. Die kwam er hier niet aan te pas.
Dus doen we of iets verkeerd in de begeleiding van die speler waardoor hij hier niet uit de verf komt of we doen tactisch iets fout. Het gaat juist ook vaak fout tegen stugge Oost-Europese of Scandinavische tegenstanders.
Ik heb wel eens het idee dat we hier in Nederland het vak van trainer gewoon niet serieus genoeg nemen. Als je alleen het verschil hoorde tussen Gio en Moniz wanneer ze alleen al praten over voetbal.
Dus doen we of iets verkeerd in de begeleiding van die speler waardoor hij hier niet uit de verf komt of we doen tactisch iets fout. Het gaat juist ook vaak fout tegen stugge Oost-Europese of Scandinavische tegenstanders.
Ik heb wel eens het idee dat we hier in Nederland het vak van trainer gewoon niet serieus genoeg nemen. Als je alleen het verschil hoorde tussen Gio en Moniz wanneer ze alleen al praten over voetbal.
?ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:20:
[...]
Ik ben het hier mee eens, maar alleen het laatste niet. Als je ongeplaatst de voorrondes in gaat zijn het bonuspunten als je het wint, geen minpunten als je verliest. Alle landen hebben dit probleem. Als je na de winter verliest van een club met een veel lagere coefficient is dat relatief gezien voor Nederland een slechtere prestatie dan in de voorronde verliezen van een club met een hogere coefficient.
Feyenoord was deze ronde net aan geplaatst, dus ja, dikke schande en zeer slechte zaak voor NL. AZ idem. Vitesse is jammer maar geen schande, hooguit een gemiste kans op bonuspunten. Terwijl alle drie de voorrondes niet haalden kan je Vitesse niks kwalijk nemen. Had Vitesse gestunt was dat maar een half puntje geweest, amper waarneembaar op de ranglijst een paar post terug, maar toch een uitstekende prestatie.
Sorry maar als ongeplaatste ploeg de voorronde verliezen is geen minpunt?
Nederland heeft 5 tickets, als 1 van die ploegen er in de voorronde uitvliegt word dit het gehele Europese seizoen meegenomen in de berekening.
Het zijn niet alleen deze paar wedstrijden waar je punten laat liggen, het is het hele seizoen.
Alle punten die Ajax en PSV dit seizoen binnen halen worden door 5 gedeeld.
Ik begrijp je gedachte dat je van grotere landen moet winnen om vooruit te gaan en niet van kleinere landen mag verliezen om niet achteruit te gaan.
Maar het is geen 2 partijen systeem. Uiteindelijk maakt je tegenstander niets uit, het gaat er uiteindelijk om dat je zoveel mogelijk punten pakt, wie het is maakt niets uit. En als je dan al in de voorrondes eruit ligt dan mis je gewoon veel kansen om punten te pakken.
Stel je haalt de groepsfase en je verliest van een club uit een lager land. Klote want je concurrent loopt op je in.
Maar misschien verliest deze club voor de rest alle andere wedstrijden. En pak jij punten tegen een club uit een hoger land.
Hierdoor loop je uiteindelijk uit op het lager geklasseerde land.
Kerel team werd vorig seizoen gewoon 5de in Slowakije. Nee die zouden hier niet mee doen om het linkerrijtje of middenmoot. Die zouden echt vechten tegen degradatie. Begroting van 2 miljoen hea! 2 miljoen! Bovendien is trencin nog geen eens een verdedigend team ook. Die hebben in beide wedstrijden genoeg gecreëerd en geprobeerd.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:28:
[...]
Hoe weet je dat 100% zeker dan? Volg je Trecin en zoals je zegt die ploegen die hier niet in het linkerrijtje horen op de voet? Denk het niet en dus puur weer overschatting wat een Nederlander doet en jaar in jaar uit blijkt nu wel dat we er gewoon niet tegenop kunnen. Veelal kunnen onze ploegen blijkbaar niet tegen verdedigende teams (blijkt ook wel in de Eredivisie).
Wat kun je er tegen doen ja zeg het maar ik ben geen trainer maar ik weet wel dat we daar wat tegen moeten doen. Haal kennis betreft trainen uit het Buitenland en houd gewoon eens op met alleen maar proberen mooi voetbal te spelen.
Je zag vandaag en ook hoe ontiegelijk zwak Trencin was verdedigend. De ene na de andere 100% kans voor Feyenoord. En niks gaat erin. Zegt ook genoeg. Pech? Misschien. Onkunde? In de huidige vorm van dat team wel ja.
[ Voor 53% gewijzigd door Arwintju op 16-08-2018 23:37 ]
Dat een Sleegers het daar goed doet en hier niet aan de bak komt heeft denk ik te maken met dat we hier spelers overbelasten met instructies.
Niet alle spelers kunnen ermee omgaan als je hun vol gooit met instructies, mee verdedigen etc.
Bij sommige spelers moet je het qua instructies lekker eenvoudig houden, ze niet laten mee verdedigen.
Bij sommige spelers als je ze vol stopt met instructies, dan dwing je ze om teveel te gaan denken en dat vertraagd de zooi.
Sommige spelers moeten niet denken.
Niet proberen spelers volledig om te vormen naar iets wat ze niet zijn maar gewoon dat ding laten doen waar ze goed in zijn.
Bv niet een aanvaller die perfect voor een 2 spitsen systeem zou zijn omvormen naar een flank speler die niet naar buiten mag komen wanneer de speler niet in staat is zich aan te passen.
Niet alle spelers kunnen ermee omgaan als je hun vol gooit met instructies, mee verdedigen etc.
Bij sommige spelers moet je het qua instructies lekker eenvoudig houden, ze niet laten mee verdedigen.
Bij sommige spelers als je ze vol stopt met instructies, dan dwing je ze om teveel te gaan denken en dat vertraagd de zooi.
Sommige spelers moeten niet denken.
Niet proberen spelers volledig om te vormen naar iets wat ze niet zijn maar gewoon dat ding laten doen waar ze goed in zijn.
Bv niet een aanvaller die perfect voor een 2 spitsen systeem zou zijn omvormen naar een flank speler die niet naar buiten mag komen wanneer de speler niet in staat is zich aan te passen.
[ Voor 11% gewijzigd door Deadsy op 16-08-2018 23:37 ]
Verwijderd
@Deadsy Vergeet ook even niet dat wij Nederlanders altijd maar op balbezit moeten spelen. Zorg maar dat je die bal hebt en maak het spel. Misschien dat we dat ook eens moeten gaan omdraaien. Moeten we wel goede spitsen hebben om de kansen te benutten.
@Arwintju Ik laat Trencin even buiten beschouwing maar kijk maar even waar we de laatste jaren van verloren hebben. Zijn toch meestal de ploegen die zich ingraven en die een ander het spel laten maken.
Wat er de afgelopen 2 wedstrijden met Feyenoord is gebeurt is gewoon een aanfluiting. Waar dat precies aan ligt dat durf ik niet te zeggen volg ik Feyenoord niet goed genoeg voor.
@Arwintju Ik laat Trencin even buiten beschouwing maar kijk maar even waar we de laatste jaren van verloren hebben. Zijn toch meestal de ploegen die zich ingraven en die een ander het spel laten maken.
Wat er de afgelopen 2 wedstrijden met Feyenoord is gebeurt is gewoon een aanfluiting. Waar dat precies aan ligt dat durf ik niet te zeggen volg ik Feyenoord niet goed genoeg voor.
Klopt, en je vergeet die andere, als Nederlanders moeten we altijd 4-3-3 spelen, ook al hebben we daar absoluut de spelers niet voor.Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:43:
@Deadsy Vergeet ook even niet dat wij Nederlanders altijd maar op balbezit moeten spelen. Zorg maar dat je die bal hebt en maak het spel. Misschien dat we dat ook eens moeten gaan omdraaien. Moeten we wel goede spitsen hebben om de kansen te benutten.
We gaan spelers aanpassen aan het systeem inplaats van het systeem aanpassen aan de spelers.
En aanpassen op de tegenstander? NEVER, want wij zijn beter.
Vd Werf over die rode kaart voor Vitesse vandaag:
Ben benieuwd of ie na de vorige wedstrijd ook iets riep in de zin van"We zijn echt genaaid door die rode kaart. Hij was echt zwaar onterecht", foeterde de verdediger in gesprek met Omroep Gelderland. "Het werd voor ons heel moeilijk daarna. We hebben alles op alles gezet, maar het zat er niet in."
"We zijn echt gematst door die niet gegeven rode kaart. Ik had er gewoon af gemoeten", foeterde de verdediger in gesprek met Omroep Gelderland.
Wellicht jouw interpretatie, maar wanneer ik onder Cocu tien wedstrijden van PSV uit heb kunnen kijken, is het veel. Cocu heeft zich op geen enkele wijze kunnen onderscheiden van andere recente Nederlandse trainers; hij blijft in mijns inziens een zeer beperkte trainer. Het voetbal is niet om aan te gluren en er zijn niet of nauwelijks voetballers beter geworden. Fantastisch hoor, zijn statistieken, maar het Nederlands voetbal is er naar mijn idee exact nul komma nul beter van geworden.Baseman77 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 11:45:
[...]
Wauw, nog zo eentje.
In tegenstelling tot jij zit ik in het stadion en wat jij zegt kan alleen het geval zijn geweest tijdens het seizoen 2016/2017, dat was namelijk echt zaaddodend saai en vervelend. Bij alle andere seizoenen was dit totaal niet het geval en vallen jouw uitspraken dus onder de zo vaak gebruikte uitspraak van Trump: Fake news!
k heb werkelijk helemaal niks met Ajax, Feyenoord of PSV, buiten dat ik - hoe naïef wellicht - ergens de hoop het dat het ooit nog eens goed gaat komen met het Nederlands voetbal, maar in dit topic krijg ik toch vooral het gevoel dat de Feyenoorders en Ajacieden kritisch zijn naar hun club, maar dat de PSV'ers verblind zijn door hun roze bril. Wellicht ook daarom dat de 'successen' onder Cocu zo gewaardeerd worden, ik krijg ernstig het gevoel dat het spel ondergeschikt is aan het resultaat. Ligt Eindhoven dan toch echt zo dicht bij het Duitsland tot de jaren 90?
Dat mag je nooit zeggen maar 3x kampioen in 30+ jaar... en de rest speelde zich allemaal af in een era waarvan je denkt poe. Dat terwijl er toch behoorlijk wat successen Europees gezien zijn behaald door datzelfde Feyenoord.OPSLAGHOND schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:09:
Het is nogal wiedes dat de clubs die wèl Europees spelen punten weggooien. Was er niet een bepaald club die een paar jaar terug de EL liet lopen om kampioen te worden?
Verder moet je die playoffs heel snel afschaffen. Zinloos om de 7 onverwacht EL te zien halen. FC Groningen
Ze hakken er relatief harder in omdat het grotere aantal punten dat ze in het verleden hadden gehaald wegvallen. Overall maakt het weinig uit en kan je beter hebben dat de 5de club van Nederland die Europa in gaat eindelijk eens een keer punten binnenhaalt. Effectief heeft dat hetzelfde effect.ph4ge schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 22:56:
[...]
Daar staat tegenover dat hun debakels er ook veel harder negatief inhakte voor NL. Feyenoord zou toch laag geplaatst zijn in een poulefase, PSV zou vorig seizoen geplaatst zijn voor alle lotingen waar dat kon. Dat perspectief mag je ook best zien.
Als je als land op europees niveau wil functioneren zal je een bredere top moeten hebben, een bredere top die in ieder geval tot en met de poulefase meedoet in de EL en daar ook nog wat wedstrijden wint. Dat hebben we momenteel niet en dat zie ik ook niet 1-2-3 veranderen. Het helpt eveneens niet mee dat je tegen clubs speelt die al een aantal wedstrijden in hun eigen competitie erop hebben zitten en dat je in Nederland aan de grillen van de transfermarkt bent overgeleverd. Iets waar je in Slowakije ook last van hebt natuurlijk maar (hoe raar het ook is) staat de Eredivisie momenteel wel iets beter aangeschreven.
Ik vraag me oprecht af wat je leest en wat je niet wil lezen. Als ik hier iets over PSV lees dan is dat voornamelijk realistisch, zo ook over een Cocu. Ik zie niemand hem hier een wereldcoach noemen en er zal niemand zijn die niet aangeeft dat hij wat beperkingen heeft. Ik zie weinig PSV'ers en een uitzonderlijke Feynoorder (van Persie wereltop en vroegbaardigeheid over Kokcu) en significant meer Ajacieden (de ligt, de jong, kluivert, van de beek) hoog van de toren blazen.lateef schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 03:51:
[...]
k heb werkelijk helemaal niks met Ajax, Feyenoord of PSV, buiten dat ik - hoe naïef wellicht - ergens de hoop het dat het ooit nog eens goed gaat komen met het Nederlands voetbal, maar in dit topic krijg ik toch vooral het gevoel dat de Feyenoorders en Ajacieden kritisch zijn naar hun club, maar dat de PSV'ers verblind zijn door hun roze bril. Wellicht ook daarom dat de 'successen' onder Cocu zo gewaardeerd worden, ik krijg ernstig het gevoel dat het spel ondergeschikt is aan het resultaat. Ligt Eindhoven dan toch echt zo dicht bij het Duitsland tot de jaren 90?
Het spel zal mijn inziens altijd ondergeschikt zijn aan de resultaten. Ik heb veel liever een club die naar zijn kunnen speelt en daar resultaten mee boekt dan dat je fantastische dingen op het veld laat zien maar er uiteindelijk toch vanaf gaat met een 0-3 verlies. Uiteindelijk is er wel een link tussen goed spel (wat is goed? winnen of nutteloze maar risicovolle dribbels/hakjes?) en resultaat maar je mag je oprecht afvragen wanneer naïviteit naar voren komt.lateef schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 03:51:
Wellicht ook daarom dat de 'successen' onder Cocu zo gewaardeerd worden, ik krijg ernstig het gevoel dat het spel ondergeschikt is aan het resultaat.
Als Nederlandse club - en zeker in Europa - moet je jezelf regelmatig aanpassen aan de tegenstander en dat is meestal niet ten goede voor het spel omdat defensieve zekerheden inbouwen het gemakkelijkste is.
Inderdaad, met zijn spelopvatting en de manier waarop het elftal kon schakelen met minimale aanpassingen was hij inderdaad pure middelmaat. Dit statement moet je überhaupt pas gaan maken na/tijdens zijn periode bij Fenerbache.lateef schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 03:51:
Cocu heeft zich op geen enkele wijze kunnen onderscheiden van andere recente Nederlandse trainers;
Dit is gewoon een kansloze opmerking en voegt ook niets toe aan de discussie en die kan je wellicht dan ook beter achterwegen laten. Als het gaat om in de laatste minuten scoren (en dat is niet hetzelfde als het winnende doelpunt maken) zouden overige clubs wellicht eens wat minder naief moeten zijn, een wedstrijd duurt 90 minuten en ook in de 87ste minuut kan het verschil nog gemaakt worden.lateef schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 03:51:
Ligt Eindhoven dan toch echt zo dicht bij het Duitsland tot de jaren 90?
Gio: "We waren er dicht bij.[...] 'We scoren niet en dat is het enige wat je vandaag niet goed doet. Voor de rest geen enkel negatief woord over mijn team.''
Wat een teksten nadat je met 5 doelpunten verschil verloren hebt tegen een club met de begroting van Helmond Sport.
Wat een teksten nadat je met 5 doelpunten verschil verloren hebt tegen een club met de begroting van Helmond Sport.

Zo, die vent heeft echt zitten netflixen op de bank.ph4ge schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:52:
Gio: "We waren er dicht bij.[...] 'We scoren niet en dat is het enige wat je vandaag niet goed doet. Voor de rest geen enkel negatief woord over mijn team.''
Ze waren er idd dichtbij, maar lieten het volledig zelf lopen door onderschatting en slechte tactiek. Verder moet ik er wel flink naast zitten maar ik meen gezien te hebben dat Botje juist wel scoorde, vrij vroeg in de wedstrijd nog wel.
(ik blijf hopen op een persbericht vandaag. Ben benieuwd wie er a.i. zondag op de bank zit)
alles kan off-topic
Zou Gio ook in de 80ste minuut nog geloofd hebben in 5 goals? Gezien zijn teksten zou ik bijna denken van wel. It ain't over till it's overph4ge schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:52:
Verwijderd
Gio lekker laten zitten. Veel prijzen gepakt en gewoon pech gehad gisteren haha.
Met dit team is er geen enkele coach die wat kan bereiken. Middelmaat en totaal uit balans. Geen jeugd wat top is en de problemen kan doen wegwerken en geen oude rotten die een extra stap kunnen zetten om het naar een hoger niveau te tillen.
Ze zullen dit jaar als tussenjaar moeten gebruiken en in de winter veel nieuwe spelers moeten halen. Die laten wennen en zorgen dat ze er volgende zomer staan.
Met dit team is er geen enkele coach die wat kan bereiken. Middelmaat en totaal uit balans. Geen jeugd wat top is en de problemen kan doen wegwerken en geen oude rotten die een extra stap kunnen zetten om het naar een hoger niveau te tillen.
Ze zullen dit jaar als tussenjaar moeten gebruiken en in de winter veel nieuwe spelers moeten halen. Die laten wennen en zorgen dat ze er volgende zomer staan.
Er is absoluut wel een coach die met dit materiaal gewoon kan winnen van clubs met begrotingen van 2 miljoen euro. Ik ben het met je eens dat Feyenoord waarschijnlijk geen selectie heeft die kampioen kan worden, maar wel meer dan voldoende kwaliteit om van dit soort clubs te winnen. Juist tactisch gaat er van alles mis en er zijn genoeg spelers die gewoon helemaal geen kans krijgen maar waar wel potentie in zit. Genoeg alternatieven om eens wat anders te proberen, maar dat probeert Gio niet eens.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:15:
Ik zie bijv. echt geen enkele reden waarom er geen andere spelers de kans krijgen op 10, Toornstra rendeert totaal niet en Larrson, Burger of Kokcu zouden daar ook kunnen. Wie weet is dat de missing link. En met zo'n probleem op linksbuiten laat je Sinisterra toch ook niet zitten op de bank? Ik snap het gewoon niet. Voor de niet Feyenoord volgers is het een logische conclusie dat omdat Feyenoord steeds hetzelfde doet en dezelfde spelers op dezelfde positie opstellen dat ze niet anders kunnen, maar dat is vooral Gio zn keuze.
[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 17-08-2018 08:36 ]
Heb je het nu over vorig jaar? Geen enkele Nederlandse ploeg had die groep van Feyenoord overleefd waarschijnlijk. Die 0-6 was bezopen maar een eerste wedstrijd tegen een fris en gretig Man City op volle oorlogssterkte is voor iedere Nederlandse ploeg een kansloze onderneming.OPSLAGHOND schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:09:
De CL miljoenen waren juist een uitgelezen kans voor Feyenoord. Maar de leiding heeft dat verkloot.
@Napo
Heb je het nu over mij aangaande v Persie? Ik heb gezegd dat een fitte v Persie, zoals in de bekerfinale, in principe de beste speler is in de eredivisie. Dat gaat helaas maar eens in de zoveel weken nu. Hij is oud. Feyenoord pleegt roofbouw door hem nu steeds in te brengen, als enige spits nog wel. Verder snap ik nog steeds niet dat iedereen zo steigert als iemand hem in het rijtje Seedorf, Overmars, F de Boer, Sneijder plaatst.
Verwijderd
Als je onze spelers in het buitenland hoort en de ervaringen die trainers opdoen:Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 23:43:
In Nederland oefenen we vooral op aanvallen en verdedigen. Dit terwijl de goede ploegen eigenlijk alleen bezig zijn met de omschakeling zowel naar aanval als verdedigen.
Als je bijvoorbeeld naar Vitesse kijkt gisteren. Ze hebben veel balbezit, maar weten totaal niet hoe ze aanval moeten opzetten. Ze gaan schuiven naar de back die de buitenspeler inspeelt die dan vaststaat.
Als er dan een moment is waar ze de bal veroveren en snel kunnen omschakelen: spelen ze weer snel op balbezit.
"Omschakelen" is een vies woord in Nederland, wij willen altijd maar "dominant" zijn. Feyenoord heeft precies hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:37:
[...]
Als je onze spelers in het buitenland hoort en de ervaringen die trainers opdoen:
In Nederland oefenen we vooral op aanvallen en verdedigen. Dit terwijl de goede ploegen eigenlijk alleen bezig zijn met de omschakeling zowel naar aanval als verdedigen.
Als je bijvoorbeeld naar Vitesse kijkt gisteren. Ze hebben veel balbezit, maar weten totaal niet hoe ze aanval moeten opzetten. Ze gaan schuiven naar de back die de buitenspeler inspeelt die dan vaststaat.
Als er dan een moment is waar ze de bal veroveren en snel kunnen omschakelen: spelen ze weer snel op balbezit.
Overigens komen berichten naar buiten dat Gio ook klaar is met Ambrabat. Natuurlijk een speler die zich nog niet heeft laten zien, maar ook een speler die amper kansen heeft gehad en potentie heeft.
[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 17-08-2018 08:42 ]
Derde plek moet altijd mogelijk zijn denk ik. Denk verder wel dat weinig Nederlandse ploegen tegen City veel kans maken idd. Dacht nog even terug aan de twee gelijke spelen van PSV tegen Atletico paar jaar terug, maar dat is toch wel een andere ploeg die heel wat minder kansen weet te creeren, dus niet quite the same.D-e-n schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:27:
[...]
Heb je het nu over vorig jaar? Geen enkele Nederlandse ploeg had die groep van Feyenoord overleefd waarschijnlijk. Die 0-6 was bezopen maar een eerste wedstrijd tegen een fris en gretig Man City op volle oorlogssterkte is voor iedere Nederlandse ploeg een kansloze onderneming.
De CL miljoenen waren juist een uitgelezen kans voor Feyenoord. Maar de leiding heeft dat verkloot.
@Napo
Heb je het nu over mij aangaande v Persie? Ik heb gezegd dat een fitte v Persie, zoals in de bekerfinale, in principe de beste speler is in de eredivisie. Dat gaat helaas maar eens in de zoveel weken nu. Hij is oud. Feyenoord pleegt roofbouw door hem nu steeds in te brengen, als enige spits nog wel. Verder snap ik nog steeds niet dat iedereen zo steigert als iemand hem in het rijtje Seedorf, Overmars, F de Boer, Sneijder plaatst.
Van Persie zei ook iets in die strekkingph4ge schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:52:
"Toch kunnen we denk ik wel een beetje met opgeheven hoofd van het veld. Hier kunnen we mee door"
Opgeheven hoofd? Net alsof kansen benutten niet net zo veel hoort bij het spelletje als ze creeeren. Daar zijn we altijd al goed in geweest in Nederland, ook bij Ajax en het NL elftal. Ja we speelden zo goed maar we scoorden niet....
Dan heb je dus niet goed gespeeld!
En vergeet niet dat er een aantal spelers structureel op de verkeerde plek staan. Boetius en Larsson zijn geen linksbuiten. Met name Larsson komt daar totaal niet uit de verf. Deze spelers krijgen nu het stempel miskoop, enkel omdat ze niet in de gelegenheid worden gesteld hun kracht te tonen.ph4ge schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:24:
[...]
Er is absoluut wel een coach die met dit materiaal gewoon kan winnen van clubs met begrotingen van 2 miljoen euro. Ik ben het met je eens dat Feyenoord waarschijnlijk geen selectie heeft die kampioen kan worden, maar wel meer dan voldoende kwaliteit om van dit soort clubs te winnen. Juist tactisch gaat er van alles mis en er zijn genoeg spelers die gewoon helemaal geen kans krijgen maar waar wel potentie in zit. Genoeg alternatieven om eens wat anders te proberen, maar dat probeert Gio niet eens.
We missen snelle diepgaande aanvallers. Enige die dat op kan vangen is Toornstra maar die staat zelden in de aanval. Bassie is net verkocht, die kreeg geen kans zich te ontwikkelen.
Het hele spel is statisch 4-3-3 waarbij door het missen van goede snelle backs de verdediging onzeker en zwak is en de goede maar trage cv's het niet kunnen belopen.
Over de hele linie mis je eigenlijk snelheid. Maar het team vraagt gewoon om 5-3-2 met bijvoorbeeld Malacia, vd Heijden, Botteghin, Geertruida en St Juste als verdeding en Toornstra en v Persie/Jorgensen als aanvallers. Een middenveld met Vilhena en Larsson/Boetius plus nog iemand (heel veel keus, meer aanvallend danwel verdedigend) Ik denk dat het huidige materiaal heel leuk mee kan doen om met Ajax en AZ voor de tweede/derde plek te strijden.
Nu nog een coach die het spelletje begrijpt en een TD die het team verder uitbouwt. (met name verdedigend en snelle aanvallers - als die niet in de jeugd zitten)
En dan nog het kopje medische begeleiding. Vorig jaar was dramatisch wat betreft blessures. Het huidige seizoen is amper begonnen en de pijntjes overheersen al. Dat is ook een aandachtspuntje.
alles kan off-topic
Het is niet voor niets dat met name Larsson telkens naar binnen trekt, daar voelt hij zich thuis. Een tweede spits in een 4-4-2 of achter de spitsen. Ik denk inderdaad dat hij de broodnodige creativiteit aan het middenveld kan toevoegen. En als je dan toch Larrson links buiten zet moet je altijd Malacia linksback zetten en niet Verdonk want dat is een pure verdediger terwijl Malacia in de ruimte kan duiken die Larrson creëert.Ankona schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:48:
En vergeet niet dat er een aantal spelers structureel op de verkeerde plek staan. Boetius en Larsson zijn geen linksbuiten. Met name Larsson komt daar totaal niet uit de verf. Deze spelers krijgen nu het stempel miskoop, enkel omdat ze niet in de gelegenheid worden gesteld hun kracht te tonen.
Ik kan me anders bijvoorbeeld nog wel een mooi epistel herinneren over wat voor een fantastische coach Cocu is. Dus ook een PSV bril vertroebelt je zicht wel degelijkNapo schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 07:45:
Ik vraag me oprecht af wat je leest en wat je niet wil lezen. Als ik hier iets over PSV lees dan is dat voornamelijk realistisch, zo ook over een Cocu. Ik zie niemand hem hier een wereldcoach noemen en er zal niemand zijn die niet aangeeft dat hij wat beperkingen heeft. Ik zie weinig PSV'ers en een uitzonderlijke Feynoorder (van Persie wereltop en vroegbaardigeheid over Kokcu) en significant meer Ajacieden (de ligt, de jong, kluivert, van de beek) hoog van de toren blazen.
Van de Ajacieden die je noemt kun je volgens mij vd Beek en Frenkie al zeker wegstrepen, ik geloof niet dat er hier veel zijn die Vd Beek een potentiële topper vinden (eerder gewoon nuttig, net als Klaassen) en dat er op een hele enkele uitzondering na iemand hier het zou begrijpen als Barca 50m af wil tikken voor Frenkie.
Eigenlijk klopt alleen De Ligt in je lijstje
Ehm, Larsson speelde zo'n beetje alleen maar linksbuiten bij Heerenveen... Snap je nu waarom "wij" al langer riepen dat ie zonde van het geld was en het maar zeer de vraag was of ie de stap omhoog kon zetten?Ankona schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:48:
[...]
En vergeet niet dat er een aantal spelers structureel op de verkeerde plek staan. Boetius en Larsson zijn geen linksbuiten.
[ Voor 16% gewijzigd door toolkist op 17-08-2018 09:02 ]
Is toch mooi. Het underdogism zit er nog steeds bruut in in Eindhoven. Jaren op rij kampioen nog steeds verkopen ze geen spelers op 1 of 2 na voor meer dan een appel en een ei. Al 10 jaar is het hommeles in Amsterdam en in de 4 goede jaren gaan er spelers redelijk weg en in de mindere jaren verkassen ze opeens voor topbedragen naar het buitenland. Enige commentaar is dat ze hoog van de toren blazen. De enigen die hoog op de toren zitten blazen niet. Dan geeft Ajax wat geld uit en struikelt heel Nederland over het koopclub gedrag.toolkist schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:58:
[...]
Ik kan me anders bijvoorbeeld nog wel een mooi epistel herinneren over wat voor een fantastische coach Cocu is. Dus ook een PSV bril vertroebelt je zicht wel degelijk![]()
Van de Ajacieden die je noemt kun je volgens mij vd Beek en Frenkie al zeker wegstrepen, ik geloof niet dat er hier veel zijn die Vd Beek een potentiële topper vinden (eerder gewoon nuttig, net als Klaassen) en dat er op een hele enkele uitzondering na iemand hier het zou begrijpen als Barca 50m af wil tikken voor Frenkie.
Eigenlijk klopt alleen De Ligt in je lijstje
VD Beek is geen topper. Die moet ook nooit naar de grote competities willen verhuizen maar zich nuttig opstellen in het midden van de Bundesliga ofzo. Klaassen komt ook nog wel terug gok ik
Frenkie en de Ligt zijn toppers de rest is gewoon goed voor de top van Nederland en subtop duitsland.
Bij Frenkie merk je aan alles bewegingen,overzicht rust etc etc dat hij van ander caliber is.
De ligt is gewoon een beest en dat is heel belangrijk!
Die moet nog jaar in Nl blijven en dan richting engeland waar hij denk beste tot zijn recht komt!
Bij Frenkie merk je aan alles bewegingen,overzicht rust etc etc dat hij van ander caliber is.
Die moet nog jaar in Nl blijven en dan richting engeland waar hij denk beste tot zijn recht komt!
Hoewel ik het ermee eens ben dat Ajax doorgaans meer krijgt dan PSV, neem je nu waarschijnlijk ook bedragen mee van spelers die PSV goedkoop liet weggaan. Ik bedoel een Moreno, Guardado of Arias hadden dat vast wel geregeld met PSV dat er niet teveel zou worden gevraagd bij een eventuele verkoop. Ik vind dat zelf wel prima beleid overigens, want anders hadden ze ook niet (zo lang) bij PSV gespeeld.Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:06:
[...]
Is toch mooi. Het underdogism zit er nog steeds bruut in in Eindhoven. Jaren op rij kampioen nog steeds verkopen ze geen spelers op 1 of 2 na voor meer dan een appel en een ei. Al 10 jaar is het hommeles in Amsterdam en in de 4 goede jaren gaan er spelers redelijk weg en in de mindere jaren verkassen ze opeens voor topbedragen naar het buitenland. Enige commentaar is dat ze hoog van de toren blazen. De enigen die hoog op de toren zitten blazen niet. Dan geeft Ajax wat geld uit en struikelt heel Nederland over het koopclub gedrag.
VD Beek is geen topper. Die moet ook nooit naar de grote competities willen verhuizen maar zich nuttig opstellen in het midden van de Bundesliga ofzo. Klaassen komt ook nog wel terug gok ik. Voor z'n 30e. Kluivert vind ik ook geen topper maar als je die voor 18 miljoen kwijt kan dan strik erom en weg ermee. De Ligt, De Jong zijn in potentie wel extreme spelers. Dat merk je aan alles met name bij de Ligt. Zeer terecht dat Ajax daarmee zijn poot stijf houdt al ben ik zeer benieuwd wat er gebeuren gaat wanneer er op 31.08.2018 opeens 65 miljoen van Real Madrid op tafel land. Dan speelt Wöber de rest van het seizoen alles.
Voor een speler als Memphis heeft PSV echter ook aardig wat gekregen en dat was eigenlijk nog enigszins voor de hele absurd hoge bedragen gekte. Daarnaast heeft PSV voor spelers als Propper en Locadia ook aardig wat gevangen.
Verwijderd
Dit ja.fevo-1190 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:10:
Frenkie en de Ligt zijn toppers de rest is gewoon goed voor de top van Nederland en subtop duitsland.
van de Beek wordt denk ik wel onderschat. Dat vind ik een vergelijkbare speler als van Bommel. compleet, scorend vermogen en slim. Ik vind het echt een typische speler voor ene Italiaanse ploeg. Ik vind hem veel beter dan Strootman en die is ook al jarenlang basisspeler bij een Roma.
Het levert ze inderdaad wat op maar aan de andere kant: je gaat toch niet van tevoren vastleggen dat wanneer iemand ultragoed presteert je een lager bedrag gaat vragen in ruil om een jaar langer te blijven. Precies wanneer je dan klaar bent met zaaien, kun je Europees gezien niks meer oogsten.
Waar iedereen aan voorbij gaat (of lijkt te gaan) in de discussies is dat je PSV eens credits moet geven dat er geregeld een bepaalde teamspirit is die de rest niet heeft. In uitzonderlijke gevallen gaat dat mis maar in de regel is een thuiswedstrijd voor PSV altijd een '1'. Dat is bij Ajax de afgelopen jaren wel anders. Dat zijn dus 36 tot 41 punten uit de thuisduels in normale gevallen. Dat is hoe je het ook wil wel een bepaalde kracht.
Als Ajacied heb ik de andere cijfers niet altijd zo snel bij de hand maar dit zijn bijvoorbeeld wat uitslagen van afgelopen jaar:
Ajax - Vitesse 1:2
Ajax - FC Utrecht 1:2
Ajax - ADO Den Haag 0:0
PSV:
PSV-SC Heerenveen 2:2
(na kampioenschap) PSV - FC Groningen 0:0
Als je dat gaat bekijken tot wanneer het serieus was dan staat daar dus een plus 2 voor PSV vs een plus 8 voor Ajax wanneer de thuiswedstrijden allemaal gewonnen waren. Daar doet de wedstrijd onderling niets meer aan af uiteraard. Reken het voor de grap eens door naar de eindstand. Nee daarmee zeg ik niet dat Ajax of PSV zomaar wel/geen kampioen zou zijn geworden maar dan waren de wedstrijden vanaf de 3-0 in Eindhoven wel anders geweest gok ik! En spannender.
Dat is voor een deel waar de echte kracht van PSV ligt. En al langere tijd!
@ discussie in de post boven mij: stel je toch eens voor dat wij Davinson Sanchez niet voor 40 miljoen hadden weggedaan maar over 2 jaar voor 4 miljoen hadden laten verkassen in ruil voor een langer verblijf. Dan had je nu een centrum met Sanchez + De Ligt. Hypothethisch: Veltman, Sanchez, De Ligt, Tagliafico. Helaas doen die stel 'het je voor verhalen' alleen goed op feestjes nooit in het echt.
Waar iedereen aan voorbij gaat (of lijkt te gaan) in de discussies is dat je PSV eens credits moet geven dat er geregeld een bepaalde teamspirit is die de rest niet heeft. In uitzonderlijke gevallen gaat dat mis maar in de regel is een thuiswedstrijd voor PSV altijd een '1'. Dat is bij Ajax de afgelopen jaren wel anders. Dat zijn dus 36 tot 41 punten uit de thuisduels in normale gevallen. Dat is hoe je het ook wil wel een bepaalde kracht.
Als Ajacied heb ik de andere cijfers niet altijd zo snel bij de hand maar dit zijn bijvoorbeeld wat uitslagen van afgelopen jaar:
PSV:
Als je dat gaat bekijken tot wanneer het serieus was dan staat daar dus een plus 2 voor PSV vs een plus 8 voor Ajax wanneer de thuiswedstrijden allemaal gewonnen waren. Daar doet de wedstrijd onderling niets meer aan af uiteraard. Reken het voor de grap eens door naar de eindstand. Nee daarmee zeg ik niet dat Ajax of PSV zomaar wel/geen kampioen zou zijn geworden maar dan waren de wedstrijden vanaf de 3-0 in Eindhoven wel anders geweest gok ik! En spannender.
@ discussie in de post boven mij: stel je toch eens voor dat wij Davinson Sanchez niet voor 40 miljoen hadden weggedaan maar over 2 jaar voor 4 miljoen hadden laten verkassen in ruil voor een langer verblijf. Dan had je nu een centrum met Sanchez + De Ligt. Hypothethisch: Veltman, Sanchez, De Ligt, Tagliafico. Helaas doen die stel 'het je voor verhalen' alleen goed op feestjes nooit in het echt.
[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 17-08-2018 09:26 ]
Van de Beek is inderdaad een slimme speler, maar niet het niveau van de andere 2.Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:20:
[...]
Dit ja.
van de Beek wordt denk ik wel onderschat. Dat vind ik een vergelijkbare speler als van Bommel. compleet, scorend vermogen en slim. Ik vind het echt een typische speler voor ene Italiaanse ploeg. Ik vind hem veel beter dan Strootman en die is ook al jarenlang basisspeler bij een Roma.
Het is een soort Klaassen.
Ik vind zijn bal aanname echt matig vaak schiet de bal van z’n voet moet je maar eens goed opletten.
Overigens vergeet ik Ziyech buiten zijn houding is dat wel een echte topper.
Geweldig overzicht en kan spelers zo 1op1 zetten.
Alleen zijn nonchalance speel hem parte.
Nouja, PSV heeft wel iets meer dan 4m gekregen hoor. Maar ik denk dat spelers als Guardado en Moreno misschien niet eens gekomen waren zonder dat er eerst afspraken waaren gemaakt met betrekking tot de transfersom (geen idee tho). Verder zou zo'n constructie met Sanchez best kunnen werken als dat zou betekenen dat ze ook twee keer de Champion's League halen. Nu zonder directe plaatsing natuurlijk wel iets lastiger. Al heb ik er voor zowel PSV als Ajax dit seizoen wel vertrouwen in.Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:22:
Het levert ze inderdaad wat op maar aan de andere kant: je gaat toch niet van tevoren vastleggen dat wanneer iemand ultragoed presteert je een lager bedrag gaat vragen in ruil om een jaar langer te blijven. Precies wanneer je dan klaar bent met zaaien, kun je Europees gezien niks meer oogsten.
PSV:
Die 4 miljoen was even zeer hypothethisch en niet bedoeld richting PSV, dat even terzijdeSnowdog schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:34:
[...]
Nouja, PSV heeft wel iets meer dan 4m gekregen hoor. Maar ik denk dat spelers als Guardado en Moreno misschien niet eens gekomen waren zonder dat er eerst afspraken waaren gemaakt met betrekking tot de transfersom (geen idee tho). Verder zou zo'n constructie met Sanchez best kunnen werken als dat zou betekenen dat ze ook twee keer de Champion's League halen. Nu zonder directe plaatsing natuurlijk wel iets lastiger. Al heb ik er voor zowel PSV als Ajax dit seizoen wel vertrouwen in.
Verwijderd
van de Beek is een veel betere voetballer dan Klaassen. Is ook relatief goed op de wat kleinere ruimte.fevo-1190 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:32:
[...]
Van de Beek is inderdaad een slimme speler, maar niet het niveau van de andere 2.
Ik vind zijn bal aanname echt matig vaak schiet de bal van z’n voet moet je maar eens goed opletten.
Ziyech gaat het moeilijk krijgen in een grote competitie. Hij is zeer creatief, maar zijn techniek is voor een goede voetballer slecht (Zou JC zeggen). Ik denk ook niet dat hij dat uit zijn spel gaat krijgen.
Ik denk idd dat Ziyech wel in potentie een echte wereldtopper is, maar ik zou het niet echt nonchalance noemen wat hem parten speelt. Ik vind hem soms gewoon veel te weinig inzet tonen (meestal eigenlijk als ik op vorig jaar de competitie terugkijk). Voor Ajax zou het mooi zijn als hij nog een jaartje blijft en eindelijk eens een heel jaar er vol voor gaat. Als PSV-fan hoop ik echter niet dat dat gebeurtfevo-1190 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:32:
[...]
Van de Beek is inderdaad een slimme speler, maar niet het niveau van de andere 2.
Niet iedereen hoor, maar het sneeuwt wel eens onder. Wat ik waardeer is dat ze normaal gesproken altijd gemotiveerd zijn en ook niet het gas eraf halen als je op 2-0 staat, zoals Ajax meestal doet. Ook tegen de kleintjes ogen ze dan meestal scherp en ook al is het vaak 0-1, het is wel drie punten.Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:22:
Waar iedereen aan voorbij gaat (of lijkt te gaan) in de discussies is dat je PSV eens credits moet geven dat er geregeld een bepaalde teamspirit is die de rest niet heeft.
Moet overigens wel zeggen dat ik het minder vond worden de laatste jaren, ook PSV begon arrogante trekjes tegen de kleineren te vertonen. Wellicht slaat Van Bommel dat er weer uit.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er is geen smiley die past bij deze teksten. Verschrikkelijk, dit wordt niks meer.'Ik had in mijn eentje al een hattrick kunnen maken,'' beseft Eric Botteghin zich. ''We mogen vooral trots zijn dat we na zo’n week dit hebben laten zien."
"Of ik schaamte voel? Hoezo dan?", vraagt Steven Berghuis zich af in gesprek met De Telegraaf. De aanvaller heeft een goed gevoel overgehouden aan het spel van Feyenoord. ''Ik denk dat het gewoon pech is. De manier van spelen was goed, maar we belonen ons zelf niet. Dat is pijnlijk.''
Ach ja, zolang je coach zegt dat het gebrek aan kansen afmaken niets over kwaliteit zegt omdat ze bewezen hebben te kunnen scoren dan kan je daar in Rotterdam echt niets meer serieus nemen. Ja ze hebben bewezen te kunnen scoren, in de Eredivisie, maar even niet tegen De Graafschap.KingKoning schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:44:
[...]
Van Persie zei ook iets in die strekking
"Toch kunnen we denk ik wel een beetje met opgeheven hoofd van het veld. Hier kunnen we mee door"
Opgeheven hoofd? Net alsof kansen benutten niet net zo veel hoort bij het spelletje als ze creeeren. Daar zijn we altijd al goed in geweest in Nederland, ook bij Ajax en het NL elftal. Ja we speelden zo goed maar we scoorden niet....
Dan heb je dus niet goed gespeeld!
Die kerel is echt kei in het bagatelliseren van dingen die niet goed gaan. Ik vraag mij dan ook sterk af of dat gewoon naar buiten toe is om de ploeg te beschermen, of dat hij daar binnen toe ook zo'n zacht ei is. Ik vrees voor Feyenoord het laatste, terwijl er wel wat schoppen onder de kont nodig zijn. Of gewoon mensen vervangen door gretige jeugd, maar ja...
Edit:
En wat @ph4ge post dus. Blijkbaar zien ze gewoon echt zelf niet wat voor prutsers het op dit moment zijn. Normaal zou je dan van bovenaf wat verwachten, maar met Van Geel hoeft dat ook niet blijkbaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 17-08-2018 09:51 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit komt waarschijnlijk deels door de vermeende geweldige jeugdopleiding en vice versa het wegzetten van clubs als PSV als koopclub. Dat is niets anders dan wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Uiteindelijk moet elke club spelers kopen die ze op dat moment missen.Typhone schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:06:
Dan geeft Ajax wat geld uit en struikelt heel Nederland over het koopclub gedrag.
Kopen is mijn inziens ook geen schande, je jeugdopleiding zou je talenten zo goed mogelijk op moeten leiden en indien ze in het elftal passen en wat toevoegen moet je ze gebruiken. Zo niet, dan ga je extern spelers zoeken die wel de specifieke rol kunnen vervullen.
Meer? Was het al wat dan?ph4ge schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:49:
[...]
Er is geen smiley die past bij deze teksten. Verschrikkelijk, dit wordt niks meer.
Kieft, hoe doorgesnoven chagrijnig en nagatief ie ook is, zei het heel goed. Heb je Van Persie gezien? Lijkt wel of ie met schroeven aan mekaar vastzit hoe ie beweegt. Kan echt niet meer.

- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:16
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Het is eerder een kwestie van mentaliteit bij Feyenoord. Kuyt kon dat felle en gedreven er wel in brengen, omdat hij van zichzelf zo eenmaal is. Gio heeft dat niet, van Persie heeft die uitstraling ook niet. De reactie van Bergwijn is tenenkrommend, zeker naar de fans toe. De Nederlandse competitie is niet het beste meer, maar om het nou zo makkelijk weg te wuiven. Dan ben je ook wel tevreden als je niet 1e wordt in de competitie. Kortom er zal wat moeten gebeuren qua instelling, ze kunnen echt wel beter dan dit.
Dit topic is gesloten.