Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:09:
Feyenoord heeft niet echt een jeugdopleiding.
Het is meer het grote achterland en de aantrekkingskracht op jonge fans waardoor er toch afentoe goede spelers doorbreken.
Een club als Sparta heeft qua kwaliteit vergelijkbare /misschien wel betere spelers ‘opgeleid dan feyenoord (Strootman, Willems, Depay).
Behalve Wijnaldum en een paar degelijke verdedigers is er eigenlijk amper iets van echt goed niveau doorgebroken.
Iedere innovatie (twin games, voetbalpiramide) doen ze niet aan mee en alle ‘toptalenten’ vertrekken naar het buitenland omdat ze geen plan krijgen voorgeschoteld
Zo, lucht dat ff op?
Feyenoord heeft een uitstekende jeugdopleiding, maar heeft last gehad van een mindere lichting. Kan gebeuren, inmiddels klopt er wel weer wat aan de deur. Helaas zit er een zeer conservatieve hoofdcoach, maar daar kan de jeugdopleiding niets aan doen.
Vertrekken er vanuit andere clubs geen toptalenten naar het buitenland? Natuurlijk verpakken ze dat in allerlei mooie verhalen maar die keuze komt gewoon op geld neer. Dat er veel wordt weghaalt onderstreept wel de status van de Feyenoord jeugd.
Dat Feyenoord niet mee doet aan de voetbalpiramide was juist te prijzen. Principes houden helaas wel in dat als jij de enige bent die er aan vast houdt je uiteindelijk alleen achterblijft. Voorlopig heeft Feyenoord gelijk gekregen in die zin dat alleen een paar topclubs wellicht profiteren maar het Nederland voetbal in zn geheel en de kleinere profclubs waarschijnlijk niet. Hoe dan ook heeft dat weinig met de jeugd te maken en is de Feyenoord jeugd juist vrij vooruitstrevend met bijv. de toepassing van technische hulpmiddelen.
Natuurlijk hebben andere clubs als Ajax en Sparta ook een mooie jeugdopleidingen, maar de Feyenoord jeugd is gewoon jarenlang hofleverancier van Oranje geweest dus dit soort rants zijn nergens voor nodig. Hoewel het van mij ook meer mag zijn staan er elke week meerdere spelers uit de eigen jeugd in het elftal.
Deadsy schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:15:
Vilhena inderdaad gewoon verkopen.
Is absoluut niet onmisbaar, je moet door selecteren en met dat geld kun je misschien een gat in de selectie opvangen.
Voor de eind stand zal het denk ik niet zoveel uitmaken of hij er is of niet.
Natuurlijk is Vilhena te koop, maar niet ten koste van alles. Volgens mij is niet bekend welk bedrag er is geboden maar een beetje hard onderhandelen mag best weleens. Wat dat aan gaat zijn we lekker hypocriet in dit topic want een paar weken geleden liet Van Geel nog te makkelijk spelers vertrekken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"