[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.389 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:55:
Het is nog steeds opvallend dat alle teams maar enigszins willen voetballen en niemand echt de bus parkeert.
Onderling wellicht, maar als een van de grotere clubs langs komt zie ik toch echt wel wat busjes langs komen hoor. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:38:
Ik mag hopen dat Feyenoord nog ergens geld heeft om de selectie te versterken. Rechtsback, CV, linksbuiten en aanvallende middenvelder zijn keihard nodig.
VD Wiel, v Rhijn, Veltman. Allen zeer geschikt :D.
CV's weet ik zo snel niet. Aanvallende middenvelder wel: Ebecilio!

@Baseman77
Alles wat PSV tegen FC Utrecht laat zien moet je met een korreltje zout nemen. FC Utrecht is al jaren de grootste competitievervalser (;)) als het tegen PSV moet. Utrecht speelt als een 11 zoetzure augurken op schaatsen wanneer ze tegen PSV moeten.

Maar wellicht verdienen ze meer credits. We wachten het even af ;).

[ Voor 30% gewijzigd door Typhone op 13-08-2018 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 12-10 21:14
Leon Zwiers schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:38:
Ik mag hopen dat Feyenoord nog ergens geld heeft om de selectie te versterken. Rechtsback, CV, linksbuiten en aanvallende middenvelder zijn keihard nodig.
Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Zeker niet als bijvoorbeeld Larsson en Boetius er nog rondlopen.

Het is ook een beetje de omgekeerde wereld: we willen bakken vol met spelers terwijl de huidige spelers ook al verkeerd gebruikt worden. Het belangrijkste is dat er een bezem gaat door de leiding en met name de coach. De huidige leiding ziet het nut van die middenvelder niet eens want ze hebben Toornstra en v Persie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:41
D-e-n schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:09:
[...]

Dat gaat niet gebeuren natuurlijk. Zeker niet als bijvoorbeeld Larsson en Boetius er nog rondlopen.

Het is ook een beetje de omgekeerde wereld: we willen bakken vol met spelers terwijl de huidige spelers ook al verkeerd gebruikt worden. Het belangrijkste is dat er een bezem gaat door de leiding en met name de coach. De huidige leiding ziet het nut van die middenvelder niet eens want ze hebben Toornstra en v Persie toch?
Tja, ik mag toch hopen dat het nu klaar is met Boetius. Eerst die werkweigering, en nu 2 x geel in 20 seconden.

En aangezien Larsson niet brengt wat ie bij heerenveen bracht heb je daar toch iets nodig. Verlang terug naar Elia.

EN natuurlijk moet de bezem hard door die technische staf en directie. Maar die houden elkaar vrees ik de handen boven t hoofd. v Geel weet dondersgoed dat als hij Gio eruitgooit hijzelf niet kan blijven zitten. Die disbalans in de selectie is tenslotte zijn schuld.

Natuurlijk heeft ie in t verleden goed werk verricht, in een paar jaar een schuld van ruim 60 miljoen omgezet in dikke winst samen met Gudde. Maar nu is het tijd voor de volgende stap. Anders worden we een AZ #2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:12:
[...]
En aangezien Larsson niet brengt wat ie bij heerenveen bracht heb je daar toch iets nodig.
Maar die gedachte kunnen we ons dus niet permitteren. Aankoop van 5 miljoen voldoet niet? Hup een nieuwe. Juist daarom hebben we een coach nodig die kijkt naar wat hij heeft, die eerst kijkt hoe hij Larsson wel aan het voetballen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
D-e-n schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Maar die gedachte kunnen we ons dus niet permitteren. Aankoop van 5 miljoen voldoet niet? Hup een nieuwe. Juist daarom hebben we een coach nodig die kijkt naar wat hij heeft, die eerst kijkt hoe hij Larsson wel aan het voetballen krijgt.
Nouja, er is nog 17 dagen aan transferwindow. Als ze nu een paar falers van de hand doen, (en niet weer gratis laten vertrekken) heb je en wat budget en weer wat salaris ruimte.

En dan mogen ze meteen een nieuwe medische staf aanstellen, want de hoeveelheid blessures is voor het 2e jaar op rij belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

Nouja, er is nog 17 dagen aan transferwindow. Als ze nu een paar falers van de hand doen, (en niet weer gratis laten vertrekken) heb je en wat budget en weer wat salaris ruimte.
Maar dan mag je blij zijn als je één goede kunt halen. En dan kies ik niet voor de vervanging van Larsson maar voor een rechtsback of die aanvallende middenvelder die er niet is, afhankelijk van wat er in de jeugd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:19:
En dan mogen ze meteen een nieuwe medische staf aanstellen, want de hoeveelheid blessures is voor het 2e jaar op rij belachelijk.
Had je niet één of andere omhoog gevallen fysiotherapeut die altijd iets vond van hoe getraind wordt bij clubs? Waarom hoor je die niet? Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat de wijze waarop Gio traint wellicht ook van invloed is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Had je niet één of andere omhoog gevallen fysiotherapeut die altijd iets vond van hoe getraind wordt bij clubs? Waarom hoor je die niet? Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat de wijze waarop Gio traint wellicht ook van invloed is.
Verheijen. Volgens mij werken ze volgens zijn methode? Het is dan gelijk het antwoord op je vraag....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

De ironie.....bij Feyenoord werken ze juist volgens de methode van die gozer (kan ff niet op zijn naam komen), die gozer die op allerlei clubs commentaar had en zie Feyenoord nu _O-

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het moge inderdaad duidelijk zijn dat zijn methoden dus ook niet heilig zijn. Niet dat blessures per se daardoor veroorzaakt hoeven worden, de ironie is inderdaad wel lollig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
JanW schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:30:
Als je het kut vind kan je ook gewoon niet kijken. Voor al de poenerige competities zoals die verschrikkelijke premier league, waar een promovendus doodleuk 100 miljoen uitgeeft aan spelers die ook niet kunnen voetballen, is een ander topic.

Ik vermaak me prima met het Nederlandse voetbal, en met mij veel andere mensen. Prima dat het kwalitatief wat minder is dan andere competities, maar die standaard zure Nederlandse reacties komen me wel de keel uit zeg. " Het stelt niets voor" boehoe. Nou en? Moeten we er dan maar mee stoppen? Geen aandacht meer aan geven? Dat gaat het verbeteren ja.
Ik heb het niet over de andere competities. Ik vind de Eredivisie nog altijd leuk, maar zie wel dat het niveau (en voor mij ook het kijkplezier) elk jaar met sprongen achteruitgaat.
Voor mij is wel degelijk het punt aangekomen, waarop ik denk, waar zit ik naar te kijken, zeg!
Als het een beertje tegenzit hebben we straks alleen PSV en Ajax in de EL, die moeite moeten doen om eens een potje te winnen tegen ploegen waar je nog nooit van hebt gehoord. Leuk hoor!

PS: grappig dat jij als plaatje juist Johan Cruyff hebt, en iemand anders Suarez, maar niemand hier een actuele eredivisie-speler.

[ Voor 5% gewijzigd door Witte op 13-08-2018 13:38 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Was Gio niet de coach met het meeste aantal verliezen op rij ooit bij Feyenoord? Zou zo'n smakelijke reeks er nog een keer aan kunnen komen? :*)

To the fapmobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KingKoning schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:46:
[...]

Ajax is ook al zeker van Europees (bij uitschakeling voorronde CL spelen ze hoe dan ook EL)

Verder: Misschien kan AZ weer even meedoen, maar ik denk niet dat ze in de buurt van de top 2 gaan komen. Kwaliteitsverschil is gewoon te groot met PSV en Ajax.
Ook Feyenoord hoor. Vergis je daar niet in. Heb je vorig seizoen ook kunnen zien, tot 3 keer aan toe verloor AZ kansloos van Feyenoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
D-e-n schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Maar dan mag je blij zijn als je één goede kunt halen. En dan kies ik niet voor de vervanging van Larsson maar voor een rechtsback of die aanvallende middenvelder die er niet is, afhankelijk van wat er in de jeugd is.
Eens, rechtsback of vervanger van Toornstra heeft voorrang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:32:
Het moge inderdaad duidelijk zijn dat zijn methoden dus ook niet heilig zijn. Niet dat blessures per se daardoor veroorzaakt hoeven worden, de ironie is inderdaad wel lollig.
Ik vind het vooral opvallend dat niemand die Verheijen nu eens aan de tand voelt, hij had een grote bek toen er wat blessures bijvoorbeeld bij Ajax waren, maar nu hoor je niemand erover. Hij zelf natuurlijk ook niet, die houdt nu wel even zijn mond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:38:
[...]

Ik vind het vooral opvallend dat niemand die Verheijen nu eens aan de tand voelt, hij had een grote bek toen er wat blessures bijvoorbeeld bij Ajax waren, maar nu hoor je niemand erover. Hij zelf natuurlijk ook niet, die houdt nu wel even zijn mond :)
Geen aandacht of podium geven zo iemand. Verder zet ik veel vragen bij dat soort 'fysio's'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Leon Zwiers schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

Eens, rechtsback of vervanger van Toornstra heeft voorrang.
Toornstra is de enige die diepte in de aanval kan brengen (zeker nu El Ahmadi weg is, die maakte ook soms loopacties ) Die zou ik dus nu niet al te snel afschrijven, eerder zoeken naar een goede manier om hem te gebruiken.

Rechtsback is echt met stip zorgenkind nummer 1. Daarna ander soort aanvallers kopen, aanvallers die (ook) kunnen counteren zodat je niet afhankelijk bent van voorspelbaar combineren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:32:
[...]
Liever een coach die letterlijk nog nooit wat heeft gewonnen als Eredivisie coach (ok, hij heeft 1 x de Rinus Michels Award gewonnen) dan een coach die maar liefst 4 keer achtereen landskampioen is geworden?
Apart.
Kwaliteit vs kwantiteit.
De één kijkt liever naar (meer) mooie wedstrijden en de ander heeft liever een (over)volle prijzenkast. ;)

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ankona schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:55:
[...]

Toornstra is de enige die diepte in de aanval kan brengen (zeker nu El Ahmadi weg is, die maakte ook soms loopacties ) Die zou ik dus nu niet al te snel afschrijven, eerder zoeken naar een goede manier om hem te gebruiken.
Toornstra kan ook hangend spelen of waar Clasie of Vilhena nu staan. Dat heeft hij bij ADO ook altijd gedaan. Daar was Immers de meest vooruitgeschoven man. Ergens is het fout gegaan en is men Toornstra als specifieke nummer tien gaan zien
Rechtsback is echt met stip zorgenkind nummer 1. Daarna ander soort aanvallers kopen, aanvallers die (ook) kunnen counteren zodat je niet afhankelijk bent van voorspelbaar combineren.
Feyenoord moet eerst keuzes maken in de huidige groep. Je kunt je geld maar één keer uitgeven tenslotte. Blijft St Juste je huidige back? Zien we Amrabat nog als back-up voor die positie? Daar deed hij het wél heel aardig tenslotte. Zien we het zitten in Kocku en gaan we die echt een kans geven?

Ik heb het idee dat Feyenoord echt totaal niet nadenkt over dit soort vragen. En dat is dom want wat je intern op kunt oplossen hoef je niet te halen. Vooruit denken kan je geld besparen. Ook liever één goede speler dan twee matige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
D-e-n schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:11:
[...]

Toornstra kan ook hangend spelen of waar Clasie of Vilhena nu staan. Dat heeft hij bij ADO ook altijd gedaan. Daar was Immers de meest vooruitgeschoven man. Ergens is het fout gegaan en is men Toornstra als specifieke nummer tien gaan zien

[...]

Feyenoord moet eerst keuzes maken in de huidige groep. Je kunt je geld maar één keer uitgeven tenslotte. Blijft St Juste je huidige back? Zien we Amrabat nog als back-up voor die positie? Daar deed hij het wél heel aardig tenslotte. Zien we het zitten in Kocku en gaan we die echt een kans geven?

Ik heb het idee dat Feyenoord echt totaal niet nadenkt over dit soort vragen. En dat is dom want wat je intern op kunt oplossen hoef je niet te halen. Vooruit denken kan je geld besparen. Ook liever één goede speler dan twee matige.
Na het vertrek van Karsdorp en Kongolo was het kwakkelen op de back posities. LB is met Haps en Malacia aardig opgevangen (wat doet Verdonk daar????) RB was vorig jaar zoekend met Diks (leuk aanvallende impulsen maar opbouwend onzeker en verdedigend te wisselvallig), Nieuwkoop (leuk voor de 2e divisie) en Amrabat (een middenvelder die daar eventueel in kan vallen)

Misschien is St Juste wel de juiste man. Maar dan moet hij wel heel blijven. Heb nog te weinig van hem gezien maar wat hij laat zien is meestal wel ok.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jong Feyenoord heeft geen kind aan Jong Excelsior, stond 3-0 bij de rust en staat nu 5-0. Is live te zien op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=6Ufn4-PQr_s

Doelpunten van Zwarts (1e en 2e), Sinisterra (3e en 4e) en Burger (5e).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Ankona schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 14:55:
[...]

Van dat middenveld klopt ook weinig, 0 creativiteit. Hadden ze die Gustafson niet beter nog een jaartje kunnen houden? Hij is uiteindelijk niet goed genoeg voor Feyenoord, maar voor nu was hij best bruikbaar geweest denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
gaizka schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:29:
[...]

Van dat middenveld klopt ook weinig, 0 creativiteit. Hadden ze die Gustafson niet beter nog een jaartje kunnen houden? Hij is uiteindelijk niet goed genoeg voor Feyenoord, maar voor nu was hij best bruikbaar geweest denk ik.
Zat goede, creatieve middenvelders. Tapia, Larsson, Boetius (ja die wil ik wel eens op 10 zien). Hansson terug halen.
Vilhena kan ook aardig snelheid geven. Maar dan moet er wel een betrouwbare defensie achter ze staan zodat het middenveld de ruimte krijgt om te gaan spelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Leon Zwiers schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 13:12:
[...]

Natuurlijk heeft ie in t verleden goed werk verricht, in een paar jaar een schuld van ruim 60 miljoen omgezet in dikke winst samen met Gudde. Maar nu is het tijd voor de volgende stap. Anders worden we een AZ #2
Denk dat Koeman hier toch een grotere rol in had.
Hij moest met de jeugd werken, maakte deze iets beter en werden uiteindelijk verkocht.

En over Verheijen.
Zo ongeveer al zijn leuke functies heeft hij te danken aan vriendjes politiek, trainers die hun kliek meenemen .
De afgelopen jaren heb ik diverse malen zijn cv gezien en meneer heeft er geloof ik een handje in om deze aan te dikken.
Waar hij bv eerst claimde privé trainer van een speler te zijn gedurende revalidatie stond er jaren later dat hij in dienst was van de club.

Met al die aandacht die hij krijgt dacht hij op een gegeven moment zelfs dat hij als trainer aan de bak kon.
Hij werkte als conditie trainer bij Wales, kreeg de titel assistent vanwege contract redenen
Toen de bondscoach overleed begon die muts direct publiek te solliciteren naar de functie.
De bond reageerde hier vrij slecht op waarop hij mocht vertrekken.

Verheijen denkt het allemaal te hebben uitgevonden daarom hebben de grote landen en clubs geen interesse in hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jong Feyenoord uiteindelijk met 6-0 gewonnen van Jong Excelsior. Laatste doelpunt van de buitenkant van de linkervoet van Burger binnenkant rechterpaal er in, op aangeven van El Hankouri.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Deadsy schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:45:
[...]

Denk dat Koeman hier toch een grotere rol in had.
Hij moest met de jeugd werken, maakte deze iets beter en werden uiteindelijk verkocht.

En over Verheijen.
Zo ongeveer al zijn leuke functies heeft hij te danken aan vriendjes politiek, trainers die hun kliek meenemen .
De afgelopen jaren heb ik diverse malen zijn cv gezien en meneer heeft er geloof ik een handje in om deze aan te dikken.
Waar hij bv eerst claimde privé trainer van een speler te zijn gedurende revalidatie stond er jaren later dat hij in dienst was van de club.

Met al die aandacht die hij krijgt dacht hij op een gegeven moment zelfs dat hij als trainer aan de bak kon.
Hij werkte als conditie trainer bij Wales, kreeg de titel assistent vanwege contract redenen
Toen de bondscoach overleed begon die muts direct publiek te solliciteren naar de functie.
De bond reageerde hier vrij slecht op waarop hij mocht vertrekken.

Verheijen denkt het allemaal te hebben uitgevonden daarom hebben de grote landen en clubs geen interesse in hem.
Die vent is een narcist, gelooft in zijn eigen verhaal en denkt dat hij god is ofzo.
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:50:
Jong Feyenoord uiteindelijk met 6-0 gewonnen van Jong Excelsior. Laatste doelpunt van de buitenkant van de linkervoet van Burger binnenkant rechterpaal er in, op aangeven van El Hankouri.
Voor wie doe je precies verslag?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:52:
[...]

Die vent is een narcist, gelooft in zijn eigen verhaal en denkt dat hij god is ofzo.
In de basis is dat wel de houding die je nodig hebt om iets in het topsport wereldje te bereiken. Zou alleen wel aardig zijn als hij dan ook op een gepaste manier op zijn bek zou gaan wanneer zijn claims niet blijken te kloppen/werken, dat hoort er ook bij.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

[...]

Voor de Feyenoord aanhang. Zodat ze weten dat er tenminste nog hoop is in de jeugd.

Tot ze bij het eerste komen en met Gio te maken krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Voor de Feyenoorders met vergelijkbare oogkleppen om te kunnen schreeuwen dat het enige/grootste/beste/liefste/mannelijkste talent op de Nederlandse velden bij Feyenoord rondloopt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Mag alle Feyenoorder hier toch wel een beetje opbeuren toch? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:58:
[...]

Als dat al lukt met een jeugdwedstrijd winnen van Excelsior ;) moet komend weekend toch ook wel lukken zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:59:
[...]

Als dat al lukt met een jeugdwedstrijd winnen van Excelsior ;) moet komend weekend toch ook wel lukken zeker?
Dacht eerlijk gezegd niet nog niet eens aan komend weekeinde maar aan donderdagavond. Die wedstrijd moet eerst nog gewonnen worden met minimaal 4-0 waarna Bijlow zijn strafschoppenspecialiteit naar nieuwe hoogten kan laten stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ankona schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:38:
[...]

Zat goede, creatieve middenvelders. Tapia, Larsson, Boetius (ja die wil ik wel eens op 10 zien). Hansson terug halen.
Vilhena kan ook aardig snelheid geven. Maar dan moet er wel een betrouwbare defensie achter ze staan zodat het middenveld de ruimte krijgt om te gaan spelen.
Tapia is niet creatief, Vilhena ook niet. Die hebben beiden bewezen niet in de wieg gelegd te zijn voor de voorste middenveld positie. Een aanvaller als Larsson op die plek zou ik ook graag eens zien maar dan zou je ook moeten overwegen een vleugel open te laten. Maar dan zal eerst de trainer weg moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:06:
[...]

Tapia is niet creatief, Vilhena ook niet. Die hebben beiden bewezen niet in de wieg gelegd te zijn voor de voorste middenveld positie. Een aanvaller als Larsson op die plek zou ik ook graag eens zien maar dan zou je ook moeten overwegen een vleugel open te laten. Maar dan zal eerst de trainer weg moeten.
Zowel Jørgensen als van Persie kunnen daar zeer wel spelen lijkt mij. En vlak een Vente niet uit op die positie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:11:
[...]

Zowel Jørgensen als van Persie kunnen daar zeer wel spelen lijkt mij. En vlak een Vente niet uit op die positie.
Jorgensen is voorlopig nog geblesseerd dus dan moet Vente spelen. Bij van Persie moet je er vanuit gaan dat hij de helft van de tijd niet beschikbaar is. Dus dan zul je toch andere alternatieven moeten hebben, en als je ze hebt moet je ze proberen. Maar dat gaat deze trainer niet doen. Dan komt hij weer met Ayoub of Amrabat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:58:
[...]

Nee, dat is ook al 3 jaar niet meer zo. Na eerst jaar in jaar uit de prijs voor beste jeugdopleiding te winnen is het de laatste jaren ook daar kut.

Handig van v Geel om niet in de piramide mee te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:31:
[...]

Nee, dat is ook al 3 jaar niet meer zo. Na eerst jaar in jaar uit de prijs voor beste jeugdopleiding te winnen is het de laatste jaren ook daar kut.

De laatste jaren hadden ze ook meer moeten doorselecteren, spelers verkopen zodra er een leuk bod komt en meer jeugd laten doorstromen.
Alleen spelers kopen voor posities waar je echt niets hebt.

Ja dan heb je soms wat slechte periodes maar je zult er denk ik wel door groeien.
Want nu zitten ze in deze situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:27
Feyenoord maakt er donderdag voor rust gewoon 3. Na rust nog ff 2 erin prikken en zondag gaat Excelsior over de knie met 3-0. En dan ziet de wereld er opeens weer héél anders uit. Niets zo veranderlijk als voetbal(en het weer) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Nu is die piramide ook niet alles. Ik vind dat spelers er bij Ajax bijvoorbeeld te lang blijven hangen. Dan ben je groot talent en zit je op je twintigste nog in de Jupiler League.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
D-e-n schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

Nu is die piramide ook niet alles. Ik vind dat spelers er bij Ajax bijvoorbeeld te lang blijven hangen. Dan ben je groot talent en zit je op je twintigste nog in de Jupiler League.
Dat is waar, maar de overige varen er wel bij. Zijn sneller klaar voor het eerste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Feyenoord had daar tot een paar jaar geleden een alternatief voor, spelers werden klaargestoomd bij Excelsior.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Goedemiddag, gaat het nog een beetje mijnheer Dröge? :P

Kijk nog eens terug wat de O19 afgelopen seizoen deed in de Youth League zou ik je voor willen stellen. Of kijk een paar bladzijden hier terug naar de finale van datzelfde O19 tegen die van Real Madrid.

Overdrijven is ook een kunst hoor. En van Geel heeft zeker weten wel een punt wat betreft de Jong teams in de eerste divisie. Die ontwrichten daar de boel zeker zoveel als de CL dat doet ten aanzien van de zogenaamd kleinere voetballanden. Resultaat is bij beiden hetzelfde: verschraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Napo schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:21:
[...]

Tegen NAC Breda natuurlijk, dat is niet de meest lastige tegenstander :+
Nieuwe trainert, de MC spelers van vorig seizoen zijn pleite. Van NAC hoef je niets meer van te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vincent Dave schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:49:
[...]

Nieuwe trainert, de MC spelers van vorig seizoen zijn pleite. Van NAC hoef je niets meer van te verwachten.
We hebben weer 4 nieuwe City spelers :+ maar om verschillende redenen nog niet inzetbaar tegen AZ. Doet verder niets af aan de wanprestatie, gewoon slecht als je het niet op eigen kracht zou kunnen, Jammer, want ik vind van der Gaag wel een goede trainert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 16:01:
[...]

Dacht eerlijk gezegd niet nog niet eens aan komend weekeinde maar aan donderdagavond. Die wedstrijd moet eerst nog gewonnen worden met minimaal 4-0 waarna Bijlow zijn strafschoppenspecialiteit naar nieuwe hoogten kan laten stijgen.
Strafschoppen specialiteit? Je bedoelt dat ie vantevoren aangewezen krijgt waar ie heen moet duiken en dat dan ook blind doet? Eerst maar eens kijken wat er gebeurt als ie die info een keer niet heeft, voor het een specialiteit te noemen ;)
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 17:28:
[...]

Goedemiddag, gaat het nog een beetje mijnheer Dröge? :P

Kijk nog eens terug wat de O19 afgelopen seizoen deed in de Youth League zou ik je voor willen stellen. Of kijk een paar bladzijden hier terug naar de finale van datzelfde O19 tegen die van Real Madrid.

Overdrijven is ook een kunst hoor. En van Geel heeft zeker weten wel een punt wat betreft de Jong teams in de eerste divisie. Die ontwrichten daar de boel zeker zoveel als de CL dat doet ten aanzien van de zogenaamd kleinere voetballanden. Resultaat is bij beiden hetzelfde: verschraling.
En hoeveel van die onder 19 spelers (of van eerdere seizoenen) zijn met succes doorgebroken in het 1e?
Van Geel had ongetwijfeld heel graag Jong Feyenoord in de JL gehad als het geen/minder geld kost. Nu moet het teveel kosten en komt ie daardoor maar met een of ander lulverhaal dat spelers meer leren als ze tegen leeftijdsgenoten spelen. Daarom spelen de jeugdspelers ook vaak een jaar hoger dan ze qua leeftijd eigenlijk zouden moeten natuurlijk, van die extra weerstand leren ze helemaal niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:01:
[...]
En hoeveel van die onder 19 spelers (of van eerdere seizoenen) zijn met succes doorgebroken in het 1e?
Van Geel had ongetwijfeld heel graag Jong Feyenoord in de JL gehad als het geen/minder geld kost. Nu moet het teveel kosten en komt ie daardoor maar met een of ander lulverhaal dat spelers meer leren als ze tegen leeftijdsgenoten spelen. Daarom spelen de jeugdspelers ook vaak een jaar hoger dan ze qua leeftijd eigenlijk zouden moeten natuurlijk, van die extra weerstand leren ze helemaal niks ;)
Dat is dan waarschijnlijk om te wennen aan andere speeltijden, niet meer en niet minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 15:22:
Jong Feyenoord heeft geen kind aan Jong Excelsior, stond 3-0 bij de rust en staat nu 5-0. Is live te zien op youtube: https://www.youtube.com/watch?v=6Ufn4-PQr_s

Doelpunten van Zwarts (1e en 2e), Sinisterra (3e en 4e) en Burger (5e).
Ja en? Dit heeft niets met Feyenoord 1 te maken, is er geen jeugdvoetbal topic die volgespamd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
Zijn die jongens nog niet klaar voor Feyenoord 1? (ik ben voor Ajax dus weet niet precies wat er in de jeugd bij Feyenoord rond loopt momenteel)

Heb wel het idee dat jonge spelers bij Ajax eerder de kans krijgen, de Ligt is op zijn 18e al gewoon aanvoerder. Kluivert speelde vorig seizoen bijna alles, van de Beek zelfde verhaal.

Geef die jongens een kans, veel slechter zullen ze toch niet zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
gaizka schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:55:
Zijn die jongens nog niet klaar voor Feyenoord 1? (ik ben voor Ajax dus weet niet precies wat er in de jeugd bij Feyenoord rond loopt momenteel)

Heb wel het idee dat jonge spelers bij Ajax eerder de kans krijgen, de Ligt is op zijn 18e al gewoon aanvoerder. Kluivert speelde vorig seizoen bijna alles, van de Beek zelfde verhaal.

Geef die jongens een kans, veel slechter zullen ze toch niet zijn?
Gio zou niet weten waar hij ze op moet stellen. Het elftal is ooit door Advocaat neergezet. Als er wat verkocht wordt, dan krijgt hij van Van Geel een vervanger die dan zonder na te denken op vrij gekomen plek gezet kan worden. Dat is veel makkelijker.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
[...]
[...]
Niemand zit op die onzin te wachten, gewoon een Feyenoorder die zijn wonden wil likken maar het te confronterend wordt om het over de laatste wedstrijden te hebben. Had je moeten zien als FEY wel tweemaal gewonnen had, dan kon je weer hele epistels weg gaan scrollen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 19:01:
[...]

Strafschoppen specialiteit? Je bedoelt dat ie vantevoren aangewezen krijgt waar ie heen moet duiken en dat dan ook blind doet? Eerst maar eens kijken wat er gebeurt als ie die info een keer niet heeft, voor het een specialiteit te noemen ;)

[...]

Je kunt noemen hoe je het wilt, feit is dat Bijlow veel strafschoppen houdt. Meer dan bijvoorbeeld ene Cilessen om er maar eentje te noemen.

En nee, van Geel is mordicus tegen de Jong elftallen in de eerste divisie. En daarin staat hij niet alleen. Tig TD-ers van clubs in de eerste divisie denken er hetzelfde over evenals tig TD-ers van clubs in de eredivisie.

Wie daar niet tegen is moet niet lopen zaniken over het gedrocht van de CL waarin de zogenaamd grote voetballanden 4 vaste plekken toegewezen hebben gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vincent Dave schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:01:
[...]

Ja en? Dit heeft niets met Feyenoord 1 te maken, is er geen jeugdvoetbal topic die volgespamd kan worden?
Pff, denk dat er meer mensen zijn die de Jong elftallen volgen dan jij wellicht voor mogelijk houdt. Niemand verplicht je het te lezen overigens hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:59:
[...]
Je kunt noemen hoe je het wilt, feit is dat Bijlow veel strafschoppen houdt. Meer dan bijvoorbeeld ene Cilessen om er maar eentje te noemen.
En jij weet hoeveel strafschoppen Cilessen heeft gestopt voordat hij naar een grote club ging? Nee hé?
Nou dat weet je bij Bijlow dus ook nog niet! :+
En nee, van Geel is mordicus tegen de Jong elftallen in de eerste divisie. En daarin staat hij niet alleen. Tig TD-ers van clubs in de eerste divisie denken er hetzelfde over evenals tig TD-ers van clubs in de eredivisie.
Laat me raden: Alle clubs die geen Jong elftal in de Eerste Divisie hebben? :O
Wie daar niet tegen is moet niet lopen zaniken over het gedrocht van de CL waarin de zogenaamd grote voetballanden 4 vaste plekken toegewezen hebben gekregen.
Appels en peren ... :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Bijlow de strafschoppen expert? Wie? Heeft die ooit 1 competitiewedstrijd gespeeld waarin hij er één stopte? Even denken...
...denkt
...denkt
...denkt
...stopped penalty not found

Dat verhaal zet ik in dezelfde kast als de jeugdopleiding van Feyenoord. Voordat ze kampioen werden was dat het eeuwige pareltje daar...noem mij eens alle 20 miljoen of meer klappers die er daar gemaakt zijn sindsdien?

Gewoon accepteren wat het is, hard werkmansvoetbal waarbij als de inzet ook maar 1x omlaag kukelt het dweilen met de kraan open is. Lijkt een beetje op Ajax waarbij het technische wat meer om de hoek komt kijken. PSV heeft daar wat minder last van maar die hebben al jaren niet de naam en faam van Feyenoord en Ajax wanneer ze ergens komen dus het verschil in inzet kan daarin wel eens tot uiting komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

En ik ben het er ook mee eens. Een Jong team in de eerste divisie is mooi voor je eigen eerste elftal maar een verstoring voor de competitie in eerste divisie. Moet je niet willen. Ook niet omdat je dan aandacht van de fans van die grote clubs krijgt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
Ik vind het ook helemaal niks dat de Jupiler league verknald wordt door de 2e elftallen van de ED teams. Echter op dit moment heeft Feyenoord helemaal niets.
Hoe moeten de huidige geblesseerde spelers ritme op doen als ze weer fit zijn?
Van Geel heeft er een potje van gemaakt. In het begin heeft hij ons fantastisch geholpen. Maar deze actie en de slechte aankopen heeft Feyenoord terug naar af gebracht. Feyenoord heeft vorig seizoen een transfer record gebroken qua aankopen. En 1 seizoen later klaagt iedereen dat we een k selectie hebben. Rara wie is hier nu voor verantwoordelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:08
Vandaag wederom D-day voor Ajax, vanavond moet het gebeuren tegen Standard Luik. Op basis van de eerste wedstrijd eigenlijk wel genoeg vertrouwen dat we het thuis wel af maken, hopelijk voldoende geleerd van de 2e helft vorige week..

Edit statistisch gezien doet Ten Hag het overigens helemaal niet zo slecht:
Erik ten Hag heeft Ajax nu welgeteld 20 officiële duels onder zijn hoede. Daarin pakte het 46 punten (gm. 2.3 p/w), doelsaldo 43-20.

Gemiddeld aantal punten per wedstrijd van Ajax onder
De Boer: 2.02
Keizer: 1.92
Bosz: 2.13

[ Voor 41% gewijzigd door Gynnad op 14-08-2018 08:13 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
En de waarheid ligt in het midden. Het zijn niet de beste aankopen, maar de selectie is zeker niet slecht al is er voor sommige plekken weinig back-up. Er staat alleen een coach aan het roer die er niets mee kan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Russel88 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:00:
Feyenoord heeft vorig seizoen een transfer record gebroken qua aankopen. En 1 seizoen later klaagt iedereen dat we een k selectie hebben.
Wat me wel stoort: diezelfde mensen die Larsson vorig jaar een goede aankoop vonden roepen nu weer om een nieuwe linksbuiten. Lees maar eens terug hoe ook al die zogenaamde "kenners" in de media het aankoopbeleid als positief beoordeelden. En je kunt wel een nieuwe linksbuiten halen, het is niet dat we een garantie hebben dat die dan wel voldoet. Ik blijf erbij: natuurlijk zijn er spelers die gewoon tekort komen op het moment dat ze een stap hogerop doen maar als ik een trainer zie die absoluut niks nada noppes probeert dan schrijf ik zo'n speler dus niet af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:57
Gynnad schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:10:
Vandaag wederom D-day voor Ajax, vanavond moet het gebeuren tegen Standard Luik.
[...]
Ik gok op een 2-1 overwinning d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 11:42
D-e-n schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:25:
[...]

Wat me wel stoort: diezelfde mensen die Larsson vorig jaar een goede aankoop vonden roepen nu weer om een nieuwe linksbuiten. Lees maar eens terug hoe ook al die zogenaamde "kenners" in de media het aankoopbeleid als positief beoordeelden. En je kunt wel een nieuwe linksbuiten halen, het is niet dat we een garantie hebben dat die dan wel voldoet. Ik blijf erbij: natuurlijk zijn er spelers die gewoon tekort komen op het moment dat ze een stap hogerop doen maar als ik een trainer zie die absoluut niks nada noppes probeert dan schrijf ik zo'n speler dus niet af.
Een linksbuiten kopen is gewoon kapitaalvernietiging. We hebben Larsson en Boetius voor die positie. 2 spelers die de potentie hebben om het adequaat in te vullen.
Wat mij betreft kopen we helemaal geen spelers, totdat we een betere structuur hebben. Blijkbaar hebben we getalenteerde jeugdspelers op het middenveld, waarom kopen we dan Ayoub, huren we Clasie.
Qua aankopen heb ik sowieso minder kwantiteit en meer kwaliteit, vul de rest maar op met jeugdspelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En als ik dan toch moet gokken dan valt die bevrijdende tweede pas in de 92e minuut en krijgt Luik daarvoor nog legio kansen op de 1-2 waardoor het ouderwets billenknijpen wordt vanavond :X

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Hahaha, dat is precies waar ik ook vanuit ga :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Lees maar eens terug hoe ook al die zogenaamde "kenners" in de media het aankoopbeleid als positief beoordeelden.
Tsja, dat zegt ook wel iets over die 'kenners'.
Genoeg leden hier die hun twijfels hadden over dat aankoopbeleid en dat ook prima konden onderbouwen.

Van Geel blinkt vooral uit in het halen van bekende (oud)spelers uit de Eredivisie, met af en toe een Scandinaviër. Een TD, helemaal van een topclub, mag zichzelf nooit dermate beperken. Helemaal als het negatieve gevolgen heeft voor de kwaliteit van de spelersgroep.
Daarbij is de gemiddelde leeftijd van de spelersgroep hoger dan die van PSV en Ajax, wat betekent dat er weinig jeugd doorbreekt en de aankopen minder jong zijn. Het aantal zogeheten cash cows is daardoor ook beperkter, wat weer consequenties gaat hebben voor de toekomst. En als je dan ook nog spelers weigert te verkopen op hun piek (Jorgensen, Vilhena) breng je jezelf steeds dieper in de problemen.
Je kunt noemen hoe je het wilt, feit is dat Bijlow veel strafschoppen houdt.
Hij deed het prima in de penaltyserie tijdens de JC schaal, maar welke strafschoppen heeft hij nog meer gestopt dan?
Zoet stopte in diezelfde penaltyserie overigens evenveel strafschoppen als Bijlow en Zoet is helemaal geen penalty killer. Leuk altijd die feiten.
Gynnad schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:10:
Edit statistisch gezien doet Ten Hag het overigens helemaal niet zo slecht:
Klopt, al mag dat ook wel gezien de enorme investeringen in de selectie van Ajax.
En ondanks die leuke statistiek heeft Ten Hag nog niets gewonnen.

Waarbij hij blijft uitblinken in onhandige/ongelukkige/domme uitspraken, het is bijna knap te noemen. De laatste ontwikkelingen op dit gebied: Hij geeft na Heracles aan dat geen enkele ploeg ooit al klaar is als de competitie begint en dat dit wel een wedstrijd of 8 duurt (hij vergeet dan blijkbaar dat alleen Kluivert is vertrokken en Blind en Tadic zijn gekomen, hoezo zouden er dan nog geen automatismen en duidelijkheid kunnen zijn?), hij heeft voor Heracles gezegd dat Vd Beek de eerstvolgende 3 wedstrijden zou spelen om daar nu al op terug te komen en tot slot is er door de spelersgroep gelekt dat Ten Hag had geregeld dat De Wit in Europese wedstrijden rugnummer 34 zou dragen, maar dit is het nummer van Nouri en zou nooit meer gedragen worden, waardoor De Wit het weigerde en dankzij teammanager Siemerink nu rugnummer 30 heeft gekregen. Alsof het nog niet onrustig genoeg is bij Ajax en binnen de selectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Die kenners vinden nu trouwens dat Feyenoord gewoon een onwaardige selectie heeft. Welke Feyenoord-kenners moeten we nu geloven dan?

Feyenoord in de problemen: "Selectie niet topclubwaardig"
Ik blijf erbij: natuurlijk zijn er spelers die gewoon tekort komen op het moment dat ze een stap hogerop doen maar als ik een trainer zie die absoluut niks nada noppes probeert dan schrijf ik zo'n speler dus niet af.
En dat siert je. Over Larsson waren de meningen echter nogal verdeeld en voor mij is het dus precies andersom. Ik had het vertrouwen in hem al niet echt en hij moet dus nog steeds bewijzen dat hij niet afgeschreven zou moeten zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:35
Baseman77 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:18:
[...]
tot slot is er door de spelersgroep gelekt dat Ten Hag had geregeld dat De Wit in Europese wedstrijden rugnummer 34 zou dragen, maar dit is het nummer van Nouri en zou nooit meer gedragen worden, waardoor De Wit het weigerde en dankzij teammanager Siemerink nu rugnummer 30 heeft gekregen. Alsof het nog niet onrustig genoeg is bij Ajax en binnen de selectie.
Ik vraag me af in hoeverre dit waarheid is. Zo naïef acht ik Ten Hag ook weer niet.
Niet geheel ontoevallig komt het van De Telegraaf, klinkt meer alsof die alvast aan Ten Hag z'n stoelpoten aan het zagen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard appels en peren wanneer het zo uitkomt. Aan opportunisme geen gebrek in de voetballerij noch bij supporters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:18:
Klopt, al mag dat ook wel gezien de enorme investeringen in de selectie van Ajax.
Rekent u even mee?
20 wedstrijden met 46 punten, waarvan:
16 wedstrijden voor die investeringen kwamen: 38 punten, 2,375 per wedstrijd.
4 wedstrijden na die investeringen: 8 punten, 2 per wedstrijd.

Hij heeft inderdaad niets gewonnen, mag je hem dat aanrekenen? Toen hij kwam was Ajax Europees al uitgeschakeld, in de beker al uitgeschakeld en in de competitie stonden ze al op achterstand. Dan mag je uiteindelijk dus ook niet meedoen om de supercup.
Het enige wat je hem qua prijzen wellicht kunt aanrekenen is dat hij het niet voor elkaar kreeg de achterstand in te lopen en PSV voorbij te streven.
dutchgio schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:23:
Ik vraag me af in hoeverre dit waarheid is. Zo naïef acht ik Ten Hag ook weer niet.
Niet geheel ontoevallig komt het van De Telegraaf, klinkt meer alsof die alvast aan Ten Hag z'n stoelpoten aan het zagen zijn...
Ik zie niet in waarom het niet waar zou kunnen zijn, maar de context ontbreekt weer eens. Het kan zo simpel zijn dat Ten Hag het voorstelde en direct herinnerd werd waar na het na een 'oh ja, sorry' weer in orde was.

Maar goed, @Baseman77 is weer eens weetjes over onrust van een haattopic op een ander forum aan het overtypen. De wens is weer eens de vader van de gedachte. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Ach het is nog steeds komkommertijd jongens, de Telegraaf wilt ook gewoon zijn clicks binnen halen. Zie sowieso niet in wat er aan nieuwswaarde is dat er per ongeluk bijna nummer 34 werd vergeven, maar het gewoon opgelost is. Daar wordt dan een heel artikel over geschreven _O-
In plaats van dat ze interessantere dingen schrijven over komende wedstrijd over Luik etc krijg je dit soort non-nieuws. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:19:
Die kenners vinden nu trouwens dat Feyenoord gewoon een onwaardige selectie heeft. Welke Feyenoord-kenners moeten we nu geloven dan?

Feyenoord in de problemen: "Selectie niet topclubwaardig"
Met alle respect: maar die hele generatie van de jaren 70 neem ik niet zo serieus meer, journalisten als van Gelder en Derksen inclusief. Het is zo makkelijk om de gehele selectie af te branden maar zo simpel is het anno 2018 niet. Natuurlijk zijn er spelers die het niveau blijkbaar niet aan kunnen maar juist in deze tijd kun je als team sterker worden dan de individuele schakels. En als die spelers werkelijk zo slecht zijn dan is het aan de trainer om er dan maar een jeugdspeler neer te zetten. Slechter kan niet naar ik aanneem.

Echt bezopen dat fossielen als Derksen nog steeds wegkomen met gemeenplaatsen als "je bent zo goed als je materiaal". Alsof trainen niet meer is dan elf naampjes op papier zitten en een klopje op de schouder geven. Die hebben de afgelopen twintig jaar echt met oogkleppen op het voetbal gevolgd wat mij betreft. Mede door dit soort beroerde journalistiek haken we in Nederland steeds meer af. In Engeland of Italië zou van Bronckhorst tactisch afgebrand worden door de pers en zou de druk op hem automatisch toenemen maar hier laten we hem lekker aankloten.

[ Voor 12% gewijzigd door D-e-n op 14-08-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Wat ik niet begrijp bij Feyenoord is dat de club financieel gered is mede door inzet van veel eigen jeugd in het eerste, dat ging niet eens zo heel slecht, maar vervolgens breekt er daarna haast geen jeugd meer door :? Waarom durven ze nu niet een jong talent erin te zetten en gewoon te laten staan zodat die kan groeien?
Kan nooit veel slechter zijn dan al die middelmaat aankopen die ouder zijn, maar wel wat eredivisie ervaring hebben op middelmaat niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:44:
16 wedstrijden voor die investeringen
Hoe kom je aan voor en na die investeringen?
Ajax had al flink geïnvesteerd onder Keizer.
Hij heeft inderdaad niets gewonnen, mag je hem dat aanrekenen?
Ja en nee.
Ajax kon nog 'gewoon' kampioen worden toen Ten Hag werd aangesteld.
Wat ik er echter vooral mee wilde zeggen is dat een gemiddeld aantal punten weinig hoeft te zeggen.
Maar goed, @Baseman77 is weer eens weetjes over onrust van een haattopic op een ander forum aan het overtypen.
De Telegraaf heeft een haattopic op een forum? Dat is nieuw voor mij.
De wens is weer eens de vader van de gedachte.
Ik zeg niet dat ik hierover objectief ben, maar je uitspraak gaat ook op voor jou ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Baseman77 op 14-08-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:54:
Met alle respect: maar die hele generatie van de jaren 70 neem ik niet zo serieus meer, journalisten als van Gelder en Derksen inclusief. Het is zo makkelijk om de gehele selectie af te branden maar zo simpel is het anno 2018 niet. Natuurlijk zijn er spelers die het niveau blijkbaar niet aan kunnen maar juist in deze tijd kun je als team sterker worden dan de individuele schakels. En als die spelers werkelijk zo slecht zijn dan is het aan de trainer om er dan maar een jeugdspeler neer te zetten. Slechter kan niet naar ik aanneem.
Wat ik met het artikel wel eens ben is dat ze nu een kartrekker zoals El Amhadi missen, maar die trek je dan weer niet zo gemakkelijk uit de jeugd. Ik verbaas mij er ook over, als de selectie inderdaad zo slecht is dan kan je best jeugd door laten stromen. Of durft Gio gewoon niet? Is hij verlamd door onzekerheid?
Echt bezopen dat fossielen als Derksen nog steeds wegkomen met gemeenplaatsen als "je bent zo goed als je materiaal". Alsof trainen niet meer is dan elf naampjes op papier zitten en een klopje op de schouder geven. Die hebben de afgelopen twintig jaar echt met oogkleppen op het voetbal gevolgd wat mij betreft. Mede door dit soort beroerde journalistiek haken we in Nederland steeds meer af. In Engeland of Italië zou van Bronckhorst tactisch afgebrand worden door de pers en zou de druk op hem automatisch toenemen maar hier laten we hem lekker aankloten.
Was dit bij Ajax gebeurd dan was hij al 100 keer afgebrand. Ik heb dan ook het gevoel dat het ergens een gevoel van sympathie is omdat het wel een lieve jongen is en daarnaast gewoon medelijden. Je merkt nu wel dat in de media iets meer begint te komen over de prestaties, maar het valt nog mee.
Intern gaat het inderdaad weinig veranderen, volgens mij schreef je dat zelf al ergens. Als ze hem wippen dan geven ze ook hun eigen falen toe.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

D-e-n schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:54:
Echt bezopen dat fossielen als Derksen nog steeds wegkomen met gemeenplaatsen als "je bent zo goed als je materiaal". Alsof trainen niet meer is dan elf naampjes op papier zitten en een klopje op de schouder geven. Die hebben de afgelopen twintig jaar echt met oogkleppen op het voetbal gevolgd wat mij betreft. Mede door dit soort beroerde journalistiek haken we in Nederland steeds meer af.
Derksen is al lang geen journalist meer.
Sinds VI is hij enorm commercieel geworden en praat hij vooral wat hem het beste uitkomt. Als je zijn vriendje bent, dan is hij lief voor je. Als je zijn vriendje niet bent, dan kun je er niets van. Zo simpel werkt het bij hem. Bij VI is er ook regelmatig een triest gebrek aan feitelijke kennis. Maar gezien de goede kijkcijfers doet dat blijkbaar niet ter zake, helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:04:
Hoe kom je aan voor en na die investeringen?
Ajax had al flink geïnvesteerd onder Keizer.
De aanname dat je over de investeringen van afgelopen zomer sprak, de investeringen daarvoor heeft Keizer namelijk ook gewoon van kunnen profiteren.
Ja en nee.
Ajax kon nog 'gewoon' kampioen worden toen Ten Hag werd aangesteld.
Wat ik er echter vooral mee wilde zeggen is dat een gemiddeld aantal punten weinig hoeft te zeggen.
En helemaal eens, het is een nietszeggende statistiek. Als je Europees mee doet is de kans al groot dat je gemiddelde lager ligt en als je lang mee doet met de beker ligt je gemiddelde hoger.
Zo is het niet naar buiten gebracht.
Wat ik lees is dat het op een lijstje was gezet, geconstateerd en gecorrigeerd. Dat die riooljournalisten dat willen omschrijven als het ternauwernood voorkomen van een rel, tja. ;)
De Telegraaf heeft een haattopic op een forum? Dat is nieuw voor mij.
Referentie naar je eerder genoemde bronnen over onrustverhalen. :P
Ik zeg niet dat ik hierover objectief ben, maar je uitspraak gaat ook op voor jou ;)
Als je doelt op mijn geschetste scenario dan zeker, want die beschreef ik overduidelijk als tegenhanger van de geschetste 'Ten Hag boeit het geen moer en zorgt voor onrust'.
Ik probeer mij te richten op de feiten. De feiten zijn dat Ten Hag onhandige dingen doet, dat zeker, maar of er flinke onrust binnen de selectie zit is voor buitenstaanders alleen maar gissen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Gonadan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:05:
[...]

Wat ik met het artikel wel eens ben is dat ze nu een kartrekker zoals El Amhadi missen, maar die trek je dan weer niet zo gemakkelijk uit de jeugd. Ik verbaas mij er ook over, als de selectie inderdaad zo slecht is dan kan je best jeugd door laten stromen. Of durft Gio gewoon niet? Is hij verlamd door onzekerheid?
El Ahmadi was een ongelooflijk belangrijke speler, maar vorig jaar werd hij massaal afgezeken door veel "kenners". Die vervang je idd niet zomaar.
Maar voor de rest, Gio is zonder dat hij ooit iets bewezen heeft coach geworden en heeft sindsdien ook niets bewezen anders dan dat hij echt verlamd op die stoel zit en niets van het spel snapt. Het was een gok om het met hem te proberen maar na een jaar was wel duidelijk dat het het niet ging worden. Snap nog steeds niet waarom hij niet op een elegante manier geloosd is. Nu kan met niet anders dan hem beschadigen, hij moet eruit. Hij krijgt het niet draaiend en de hele aanhang is meer dan klaar met hem.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ankona schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:13:
El Ahmadi was een ongelooflijk belangrijke speler, maar vorig jaar werd hij massaal afgezeken door veel "kenners". Die vervang je idd niet zomaar.
El Amhadi oogde voor mij wat gefrustreerd het afgelopen seizoen. Mentaal kan het een goede kartrekker zijn maar ik vond hem meer en meer gewoon een schopper worden. Het leek wel alsof hij klaar raakte met het trekken aan een dood paard dat je dat in overcompenserende acties terug zag komen.
Nu is hij weg en heeft Feyenoord niemand meer die echt voorop kan in de strijd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:13:
De aanname dat je over de investeringen van afgelopen zomer sprak, de investeringen daarvoor heeft Keizer namelijk ook gewoon van kunnen profiteren.
Klopt, maar ondanks dat Ten Hag het halverwege overnam van Keizer mag je nog steeds goede resultaten verwachten. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.
En helemaal eens, het is een nietszeggende statistiek. Als je Europees mee doet is de kans al groot dat je gemiddelde lager ligt en als je lang mee doet met de beker ligt je gemiddelde hoger.
Helemaal waar.
Wat ik lees is dat het op een lijstje was gezet, geconstateerd en gecorrigeerd. Dat die riooljournalisten dat willen omschrijven als het ternauwernood voorkomen van een rel, tja. ;)
Die riooljournalisten werken wel voor de huiskrant van Ajax, opvallend dus dat zij het naar buiten brengen.
Maar los van dit ene incident, het is tekenend voor het patroon van Ten Hag bij Ajax. Niet voor niets geef ik meer incidenten aan, het is een opeenvolging van 'awkward' uitspraken van Ten Hag. Bij Utrecht was hij meestal nog wel te volgen, maar bij Ajax komt hij meer over als een hert dat in de koplampen staart en komt hij met allerlei vreemde uitspraken, die regelmatig ook niet goed vallen in de spelersgroep.

Ik vond Ten Hag een goede trainer en had hem graag naar PSV zien komen, maar hij laat bij Ajax zien dat hij ten eerste daar totaal niet past en dat hij ten tweede niet geschikt is als trainer van een topclub. Hij is eenzelfde type als zijn goede vriend Rutten, uitstekende trainers voor de middenmoot/subtop waar ze lekker in rust kunnen bouwen, professionaliseren en doceren.
Ik probeer mij te richten op de feiten. De feiten zijn dat Ten Hag onhandige dingen doet, dat zeker, maar of er flinke onrust binnen de selectie zit is voor buitenstaanders alleen maar gissen.
Mee eens.
Maar die onrust is er en komt nog wel naar buiten verwacht ik. Zo niet, dan zal ik de eerste zijn om mijn ongelijk toe te geven (of beter gezegd, om aan te geven dat Ten Hag het wonderbaarlijk knap gemanaged heeft).
Gonadan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:18:
El Amhadi oogde voor mij wat gefrustreerd het afgelopen seizoen. Mentaal kan het een goede kartrekker zijn maar ik vond hem meer en meer gewoon een schopper worden.
Dat was hij altijd al, ik verbaasde me al sinds zijn komst over het geringe aantal kaarten dat hij kreeg voor zijn vele overtredingen. Wel een prima speler verder die gemist gaat worden bij Feyenoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Baseman77 op 14-08-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

El Amhadi oogde voor mij wat gefrustreerd het afgelopen seizoen. Mentaal kan het een goede kartrekker zijn maar ik vond hem meer en meer gewoon een schopper worden. Het leek wel alsof hij klaar raakte met het trekken aan een dood paard dat je dat in overcompenserende acties terug zag komen.
Feyenoord heeft 2 echte aanjagers nodig, eentje als hoofdtrainer en eentje op het veld als aanvoerder. Dan denk ik dat er zelfs met een deel van het huidige materiaal veel te bereiken is. Een ander deel van het huidige materiaal moet gewoon weg. Een Boëtius heeft zondag weer eens laten zien dat hij een alles behalve positieve factor in het team is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
@dr.lowtune
Feyenoord heeft vooral duidelijkheid nodig. Een duidelijke, rechtlijnige trainer die spelers een tactische opdracht geeft waar ze zich aan moeten houden. Ik wil het woord "aanjagen" juist niet meer horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Dat is niet het beeld dat ik bij hem heb. Hij was een zeer nuttige stofzuiger die alle duels aanging. Wat opvallend was dat hij de duels bijna altijd won en fysieke duels ook beslist niet uit te weg ging, maar ondanks die vele fysieke duels maakte hij relatief weinig overtredingen en zeker geen smerige. (Ja, als je met risico duels aangaat, dan raak je wel eens een been. Maar kijk vooral hoevaak hij juist goed op de bal zat, het is zeker geen Veltman die alleen met ellebogenwerk een duel kan winnen. )

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
dr.lowtune schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:30:
[...]
Feyenoord heeft 2 echte aanjagers nodig, eentje als hoofdtrainer en eentje op het veld als aanvoerder.
Waar is de Vilhena van 2 jaar geleden gebleven? Dat was toen samen met El Amahdi één van de beste spelers op het veld. Afgelopen seizoen lieten ze het beiden echter compleet afweten.
Feyenoord hééft ze wel, maar ze laten het niet zien.
Of speelden ze in het kampioensjaar ver boven hun echte kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:27
dvdkiwi schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

Misschien een open deur maar ik blijf toch van mening dat Kuyt daar een héle belangrijke rol in heeft gespeeld. Dat was de échte aanjager binnen en buiten het veld. Jongens als El Ahmadi en Vilhena profiteerden daar ook van, die hebben niet heel veel nodig om met het mes tussen de tanden te spelen. Van Persie is/kan dat niet, hoe leuk ie ook de motivator speelt in de groepshuddle...zit gewoon niet in die jongen zijn karakter.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchOwnage op 14-08-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
DutchOwnage schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:50:
[...]
(...) die hebben niet heel veel nodig om met het mes tussen de tanden te spelen.
Dan zouden ze het ook zonder Kuyt moeten kunnen dus ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:29:
Klopt, maar ondanks dat Ten Hag het halverwege overnam van Keizer mag je nog steeds goede resultaten verwachten. Dat bedoelde ik ermee te zeggen.
Nou ja, volgens die statistiek deed hij dat dan ook. Dat hij PSV niet wist te achterhalen is jammer, maar het is ook niet dat het zo makkelijk was. Buiten de slechte reeks toen Ajax al op ruime achterstand stond heeft PSV weinig weggegeven. Maar goed, ik had ook graag anders gezien. :P
Die riooljournalisten werken wel voor de huiskrant van Ajax, opvallend dus dat zij het naar buiten brengen.
Maar los van dit ene incident, het is tekenend voor het patroon van Ten Hag bij Ajax. Niet voor niets geef ik meer incidenten aan, het is een opeenvolging van 'awkward' uitspraken van Ten Hag. Bij Utrecht was hij meestal nog wel te volgen, maar bij Ajax komt hij meer over als een hert dat in de koplampen staart en komt hij met allerlei vreemde uitspraken, die regelmatig ook niet goed vallen in de spelersgroep.
Allereerst noemt iedereen het de huiskrant, maar die zogenaamde huiskrant lijkt wel eigen belangen te hebben. Of anders gezegd, belangen van een bepaalde groep na te streven. Die belangen zijn bij lange na niet altijd de belangen van de huidige leiding en bezetting binnen de club.
In die zin kan je dan ook zeker niet stellen dat de krant in het belang van Ajax schrijft. In mijn optiek doen ze vaker kwaad dan goed. Ook qua beeldvorming, maar dat geldt voor meer media.*

Daarnaast zijn er altijd, maar dan ook echt altijd geruchten over onrust als het om Ajax gaat. Vaak wordt Ajax verweten dat het daar nooit echt rustig is, maar als je ziet hoe elke scheet immens uitvergroot wordt om weer als onrustgerucht te brengen dan is dat ook niet mogelijk.
Waar mensen werken en belangen spelen is altijd wrijving en conflict, dus er zal altijd wel iets spelen en altijd wel iets mis gaan. Maar als je alles blijft uitvergroten en daar conclusies aan blijft hangen dan zal het in de beeldvorming inderdaad nooit rustig zijn.
Daarom ben ik wat meer sceptisch dan jij. Je hebt nu het onderwerp Ten Hag waarom het niet rustig zou zijn, maar was die er niet van verzonnen ze wel een ander. Er is toch altijd wat volgens de geruchten.
Ik vond Ten Hag een goede trainer en had hem graag naar PSV zien komen, maar hij laat bij Ajax zien dat hij ten eerste daar totaal niet past en dat hij ten tweede niet geschikt is als trainer van een topclub. Hij is eenzelfde type als zijn goede vriend Rutten, uitstekende trainers voor de middenmoot/subtop waar ze lekker in rust kunnen bouwen, professionaliseren en doceren.
Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben, hij heeft mij ook nog niet overtuigd. Ik ben iemand van het geven van kansen, maar het moet wel snel constant worden en een lijn gaan vormen. Vooraf zei ik gekscherend dat als het niet zou lopen hij na wedstrijd 8 à 9 eruit zou zijn. Dus over vijf wedstrijden weten we het. ;)

* Zelfs als Ajacied word ik Ajax-moe als het om de media gaat. Zoveel bullshit artikelen die over iets gaan wat aan de club gerelateerd wordt en wat simpelweg totaal niet boeiend is. Dan snap ik wel dat je daar als niet-Ajacied nog veel vermoeider van wordt en aversie opbouwt.
Ik noem:
• Overmars belooft een rugnummer: nou en?
• Krant x uit Zuid Amerika beweert dat Ajax interesse heeft voor speler y: eerst concreet, dan lullen.
• Barcelona biedt honderdmiljoenmiljard voor een niet bewezen talent: eerst zien, dan geloven.
• La Ling blijft Ajacied: nou en?
• Uitspraak x uit verband getrokken en persoon y vind daar iets van: zucht.
• Riooljournalist vraagt aan Feyenoorder wat hij vindt van de aankopen van Ajax: goed antwoord van de Feyenoorder: boeit me niet.
• Vierhonderd voorspelllingen dat Ajax kampioen wordt: ja dat roepen die betreffende 'kenners' elk jaar.
• Tottenham speelt met drie ex-Ajacieden in de basis en wint: het zijn toch gewoon spelers van Tottenham nu?
Nou ik heb geen zin meer om verder te typen, word er nu alweer moe van. Komkommertijd oké, maar het wordt nu gewoon irritant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
dvdkiwi schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:44:
[...]

Waar is de Vilhena van 2 jaar geleden gebleven? Dat was toen samen met El Amahdi één van de beste spelers op het veld. Afgelopen seizoen lieten ze het beiden echter compleet afweten.
Feyenoord hééft ze wel, maar ze laten het niet zien.
Kongolo en Karsdorp.
Die gaven de cv's de ruimte om te controleren en de basis voor de opbouw te leggen. Met het wegvallen van backs die de zwaktes van de cv's opvangen komen de kwaliteiten van die cv's onder druk te staan. (zeker als die ook nog eens geblesseerd raken en er middenvelders of 2e divisie materiaal (van Beek) voor in de plaats moet komen)
Daardoor moest het middenveld meer opvangen dan ze konden opbouwen. In het kampioensjaar zat er heel veel snelheid in de opbouw en werd over afstand gecombineerd. Vorig jaar werden de afstanden kleiner en moesten de middenvelders meer inzakken en vanuit stilstand spelen.

En ja, als bonus misten ze natuurlijk Kuyt. Een prima speler die altijd de boel wist op te peppen als de coach het zelf niet in beweging kreeg.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Duidelijke uitleg, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Ankona
Maar als jij dat ziet moet een coach dat toch ook zien en daar op inspelen? Dan ga je toch niet klakkeloos diezelfde spelers blijven opstellen? Dan ga je toch puzzelen?

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 14-08-2018 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
D-e-n schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:15:
@Ankona
Maar als jij dat ziet moet een coach dat toch ook zien en daar op inspelen? Dan ga je toch niet klakkeloos diezelfde spelers blijven opstellen? Dan ga je toch puzzelen?
Ik vind mijzelf niet goed genoeg als coach, iemand met minder kijk op het spelletje vindt zichzelf blijkbaar wel geschikt.

Vreemde is ook dat Malacia verrassend goed presteerde vorig jaar toen Haps geblesseerd was. Maar er is een agenda waardoor hij nu geen kansen meer krijgt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77

Baseman77

We move

Het gaat lekker bij Feyenoord, Vilhena kan en wil weg (Eintracht Frankfurt) maar mag niet meer weg:
https://www.ad.nl/nederla...yenoord-weigert~aef3c067/
Gonadan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:01:
Allereerst noemt iedereen het de huiskrant, maar die zogenaamde huiskrant lijkt wel eigen belangen te hebben. Of anders gezegd, belangen van een bepaalde groep na te streven. Die belangen zijn bij lange na niet altijd de belangen van de huidige leiding en bezetting binnen de club.
Verweij is de rechterhand van Overmars/Vd Sar, die schrijft precies wat wenselijk is en kan schromelijk overdrijven zolang het maar positief is voor de huidige directie.
Andere journalisten bij de Telegraaf, zoals Driessen, staan inderdaad onder invloed van andere groepen binnen Ajax. Vd Sar heeft zijn lot verbonden aan het lot van Ten Hag (dat heeft hij tenminste gezegd, maar hij zegt wel meer), dus Driessen zijn aanvallen op Ten Hag zijn geen toeval.

Maar goed, dit is ook typisch Ajax. Ze hebben alles om echt de macht te kunnen grijpen in de Eredivisie (al gaat dat niet zover als Bayern gelukkig), maar door de altijd aanwezige interne machtsstrijden en daardoor ontstane strubbelingen komen ze daar nooit aan toe.
Al hoor je mij daar niet over klagen O-) :D
In die zin kan je dan ook zeker niet stellen dat de krant in het belang van Ajax schrijft.
Altijd in het belang van een groepering binnen Ajax, wat echter inderdaad niet het belang van Ajax als club hoeft te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:49:
Het gaat lekker bij Feyenoord, Vilhena kan en wil weg (Eintracht Frankfurt) maar mag niet meer weg:
https://www.ad.nl/nederla...yenoord-weigert~aef3c067/
Benieuwd hoe de situatie precies is, wellicht willen ze gewoon de prijs nog wat opdrijven.
Hem echt tegen zijn zin houden heeft natuurlijk weinig zin, zo stom schat ik zelfs Van Geel niet in.

Voor @D-e-n zou dat wel een rampscenario zijn. Dan heeft men nog meer excuus om Gio niet de schuld te geven, want ja als je Vilhena ook nog eens verkoopt kan Gio er natuurlijk helemaal niets meer aan doen dat het niet loop. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:24
D-e-n schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:37:
@dr.lowtune
Feyenoord heeft vooral duidelijkheid nodig. Een duidelijke, rechtlijnige trainer die spelers een tactische opdracht geeft waar ze zich aan moeten houden. Ik wil het woord "aanjagen" juist niet meer horen.
Inderdaad, het laatste wat Feyenoord nodig heeft is nog meer aanjagen. Er is juist verstand en creativiteit nodig, vooral op de bank. Van nog meer rennen en vliegen wordt het niet beter.

Reageer eens op het spel van de tegenstander, zet eens wat om als het niet loopt, geef eens een ander de kans etc. Tactisch klopt het niet, met als logisch gevolg dat het vertrouwen ook weg is. Feyenoord doet elke wedstrijd en ongeacht het spelbeeld altijd hetzelfde en bij tegenstanders is het inmiddels duidelijk hoe daarmee omgegaan moet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door ph4ge op 14-08-2018 12:12 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:26:
[...]

Ik gok op een 2-1 overwinning d:)b
3-1, is getekend Typhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-10 16:58
Baseman77 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:10:
[...]

Derksen is al lang geen journalist meer.
Sinds VI is hij enorm commercieel geworden en praat hij vooral wat hem het beste uitkomt. Als je zijn vriendje bent, dan is hij lief voor je. Als je zijn vriendje niet bent, dan kun je er niets van. Zo simpel werkt het bij hem. Bij VI is er ook regelmatig een triest gebrek aan feitelijke kennis. Maar gezien de goede kijkcijfers doet dat blijkbaar niet ter zake, helaas.
Volgens Gijp was Tadic gedegradeerd met Southampton en volgens de hele tafel was het allemaal Memphis zijn schuld dat ie een week te laat bij OL terugkeerde van vakantie _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:35
Die sloeg inderdaad nogal door in z'n 'rant' van Tadic na het rugnummer debacle alsof het nu een waardeloze speler was, echt wat toevoegen deed het niet meer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
dutchgio schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:19:
Die sloeg inderdaad nogal door in z'n 'rant' van Tadic na het rugnummer debacle alsof het nu een waardeloze speler was, echt wat toevoegen deed het niet meer. :)
Dat zei hij niet, hij zei dat het niet zo'n absolute wereldspeler is zoals men nu doet voorkomen. Als hij echt goed was dan speelde hij nu niet bij Ajax maar nog steeds in de PL. Dat is wat Gijp zei en niet dat hij waardeloos was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ben al beetje nerveus voor vanavond, jullie ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Welzeker. :P
Joster schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:03:
volgens de hele tafel was het allemaal Memphis zijn schuld dat ie een week te laat bij OL terugkeerde van vakantie _O-
Wiens schuld was het dan in jouw ogen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Ik word niet zo snel meer nerveus van Ajax. De grootste vernederingen zijn er inmiddels allemaal al geweest:

Laatste speeldag kampioenschap verspelen. Check
Eindhoven kampioen maken in eigen stadion. Check
Kansloos onderuit tegen aspergetelers in de EL kwalificatie. Check

Als je die ontberingen doorstaat dan word je niet zo snel meer zenuwachtig. Dan ga je gewoon uit van eigen kracht. De heren hebben een mentale tik gehad en een sneer uit de pan hoop dus die staan vanavond te trappelen om Slavia Praag als volgende te crushen. Zonder gekheid, dat Belgische clubje stelt toch helemaal niks voor. Als de mentaliteit goed is vanavond vliegen die kansloos van de mat. As simple as that.

AFCA CBS!

;)

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 14-08-2018 14:17 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.