[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.389 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:24
Maar je zag de focus op de gezichten van de Feyenoord spelers voorafgaand aan de wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:33
D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:33:
[...]

Feyenoord heeft de derde begroting van Nederland en ook qua spelers de derde selectie uit de eredivisie. Ik ben klaar met die excuses over het spelersmateriaal. Ja, de selectie is niet in balans maar het is de taak van een trainer dan een systeem te verzinnen wat die tekortkomingen maskeert. Dat doet verdomme elke trainer van subtoppers, middenmoters en degradatiekandidaten in de eredivisie dus waarom zou Gio dat dan niet doen? Het is bezopen.

[...]

Dikke onzin. ELKE andere trainer uit de eredivisie doet het beter. 1000% van overtuigd.
Naja, het grootste probleem is Botteghin en Jan Arie, twee trage centrale verdedigers. Normaal heeft Gio daar snelle vleugelspelers staan; in het kampioensjaar had je Kongolo en Karsdorp.

Nu zou je in theorie Haps en St Juste hebben, ware het niet dat ze geblesseerd zijn. Verdonk is te traag en snap ook niet waarom die de voorkeur krijgt boven Malacia. Nieuwkoop is het ook net niet en dan kom je al heel gauw in de problemen met die twee slakken centraal achterin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:33:
[...]

Feyenoord heeft de derde begroting van Nederland en ook qua spelers de derde selectie uit de eredivisie. Ik ben klaar met die excuses over het spelersmateriaal. Ja, de selectie is niet in balans maar het is de taak van een trainer dan een systeem te verzinnen wat die tekortkomingen maskeert. Dat doet verdomme elke trainer van subtoppers, middenmoters en degradatiekandidaten in de eredivisie dus waarom zou Gio dat dan niet doen? Het is bezopen.

[...]

Dikke onzin. ELKE andere trainer uit de eredivisie doet het beter. 1000% van overtuigd.
Het wordt tijd dat de fans inzien dat het met deze spelers gewoon niet kan. Het is maximaal middelmaat wat er op het veld staat. Toppers zijn het niet, want een bepaald niveau vasthouden lukt ze niet. Leuk dat ze de 3e begroting hebben, maar er zijn gewoon geen spelers die er bovenuit steken en het team naar een hoger nivea tillen. Hierdoor kan Feyenoord dit jaar van elk team verliezen en is het maar afwachten of het ze lukt om als 3e te eindigen.

De coach is niet top, maar de spelers zullen het uiteindelijk moeten doen en die zijn helaas niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:44
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:40:
[...]

Het wordt tijd dat de fans inzien dat het met deze spelers gewoon niet kan. Het is maximaal middelmaat wat er op het veld staat. Toppers zijn het niet, want een bepaald niveau vasthouden lukt ze niet. Leuk dat ze de 3e begroting hebben, maar er zijn gewoon geen spelers die er bovenuit steken en het team naar een hoger nivea tillen. Hierdoor kan Feyenoord dit jaar van elk team verliezen en is het maar afwachten of het ze lukt om als 3e te eindigen.

De coach is niet top, maar de spelers zullen het uiteindelijk moeten doen en die zijn helaas niet goed genoeg.
Het is pertinente onzin dat clubs als de graafschap betere spelers zouden hebben. Dat je hier verliest heeft helemaal niets met de kwaliteit van de spelers te maken.

Het is vooral tactisch onbenul. De veldbezetting klopt niet, er is geen plan, geen patronen etc. Als het tactisch niet klopt maakt kwaliteit niet uit.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Laatst online: 12-10 19:56
Hackus schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:26:
Ach, het was wel een uitwedstrijd :D volgende week Excelsior thuis
Dan gaan ze ook nat. Excelsior is een taai ploegje en die maken gehakt van die andere Rotterdammers. Zei iedereen vorig jaar niet dat ze er gelijk uit zouden vliegen, die Excelsioorders? Maar nee, het is als een onkruid. Hardnekkig en taai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 21:14
chengbondkwok schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:39:
[...]
Naja, het grootste probleem is Botteghin en Jan Arie, twee trage centrale verdedigers. Normaal heeft Gio daar snelle vleugelspelers staan; in het kampioensjaar had je Kongolo en Karsdorp.

Nu zou je in theorie Haps en St Juste hebben, ware het niet dat ze geblesseerd zijn. Verdonk is te traag en snap ook niet waarom die de voorkeur krijgt boven Malacia. Nieuwkoop is het ook net niet en dan kom je al heel gauw in de problemen met die twee slakken centraal achterin.
Maar dat zou een trainer toch moeten zien? Desnoods grijp je terug op Amrabat als back. Desnoods schuif je een snelle jeugdspeler door. Geertruida was toch zo'n verdedigend talent? Een trainer wordt er voor betaald om het team beter te maken. Wat denk je dat een club als AZ doet als hun vaste back een blessure heeft? Die hebben ook geen groep van 22 gelijkwaardige spelers. Die schuiven dan ook door als het moet.
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:40:
[...]

Geef de fans niet de schuld. Die verwachten echt niet dat je beter bent dan Ajax. Maar Berghuis is gewoon top voor de eredivisie, van Persie is mits fit de beste speler op de Nederlandse velden. Vilhena is international. Je hebt de geblesseerde Jorgensen nog. Met de overige spelers moet je prima een stabiel team kunnen maken. Het is niet dat Larsson, Amrabat of vd Heijden nu ineens degradatiemateriaal zijn. Nogmaals: dit is gewoon de derde selectie van Nederland. Niet meer maar ook niet minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dit is een best wel deprimerende statistiek
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9HyzWSu.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 06:53
D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:49:
van Persie is mits fit de beste speler op de Nederlandse velden.
Nu kwam mijn bier via mijn neusgaten naar buiten, bedankt. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:35:
[...]

Maar Van Gaal is wel een van de laatste trainers die het spelletje echt snapt. Hij kan ook het echte Ajaxspel weer terugbrengen. Weet wat totaalvoetbal inhoudt en zijn broek in de kleedkamer laat zakken, om gelijkheid aan te tonen. Waar vind je dat nog.

Ik kreeg zo'n medelijden met Klaassen tijdens de EL finale, dat ik niet helemaal objectief ben. Gelukkig maar, anders zou het geen zin hebben om voor een bepaalde club te zijn. <+:)
Dat WAS Van Gaal ja, totdat ie een keer succes had met 5-3-2. Wat hij de laatste jaren gedaan heeft heeft niks te maken met het "Ajax spel". En gelijkheid? _O- Hij boven alles en iedereen ja, in z'n gedachten.

Overigens zit Klaassen inmiddels al bij Werder en zijn ze daar tot nu toe erg blij met, en onder de indruk van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
DoeEensGek schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:53:
[...]

Nu kwam mijn bier via mijn neusgaten naar buiten, bedankt. :Y)
De waarheid doet je schrikken? Absolute wereldtop hebben we niet meer op de Nederlandse velden. Probleem is dat van Persie het niet meer negentig minuten kan maar als je die bekerfinale zag: daar zaten staaltjes balbehandeling tussen die we in Nederland nooit meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

OMX2000

By any means necessary...

chengbondkwok schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:39:
[...]

Wacht in het kampioensjaar werd de HELE verdediging geprezen. Alle spelers spelen slechter sindsdien. Zoek dat uit, bespreek het met Bronck en trek dan een plan. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar iedereen ziet dat Feyenoord zonder een aantal speler te ver door hun hoeven zakken. Daar moet van Geel mee aan het werk. Dat hebben we vorig jaar eigenlijk ook al gezien. Het is misschien een vies woord voor Feyenoord, maar geef geld uit aan een of twee leidende spelers, maar geef je eigen jeugd af en toe een kans.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leon Zwiers schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:41:
Zo'n pipo als ten hag hebben wij nu al 4 jaar :(
Was het dan toch een uitschieter c.q. gelukje? :Y)

* Gonadan rent *

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met alleen een goede balbehandeling kom je er niet helaas. Feyenoord is niks meer dan middelmaat. Op het veld, langs het veld (coach enzo) en de mensen op kantoor net zo. Verwacht er dus ook niet teveel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:58:
[...]

Wacht in het kampioensjaar werd de HELE verdediging geprezen. Alle spelers spelen slechter sindsdien. Zoek dat uit, bespreek het met Bronck en trek dan een plan. Makkelijk gezegd natuurlijk, maar iedereen ziet dat Feyenoord zonder een aantal speler te ver door hun hoeven zakken. Daar moet van Geel mee aan het werk. Dat hebben we vorig jaar eigenlijk ook al gezien. Het is misschien een vies woord voor Feyenoord, maar geef geld uit aan een of twee leidende spelers, maar geef je eigen jeugd af en toe een kans.
Neenee, Karsdorp was best vervangbaar werd toen heel stellig verteld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

De waarheid doet je schrikken? Absolute wereldtop hebben we niet meer op de Nederlandse velden. Probleem is dat van Persie het niet meer negentig minuten kan maar als je die bekerfinale zag: daar zaten staaltjes balbehandeling tussen die we in Nederland nooit meer zien.
Precies dat. Mensen zij gewoon vergeten wat van Persie allemaal heeft gepresteerd en dat we feitelijk geen betere spits hebben gehad na hem. In heel het Nederlandse voetbal niet, ook niet bij hofleverancier Ajax niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

toolkist schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:01:
[...]

Neenee, Karsdorp was best vervangbaar werd toen heel stellig verteld 8)
Vond ik ook heel bijzonder. Dude had een gigantische drive, en speelde goed samen met toornstra.

Ik vermoed dat het vertrek van Ahmadi ook niet veel goeds heeft gedaan, alhoewel hij als speler over zijn top was. Maar als leider drukte hij ook een stempel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:01:
[...]

Precies dat. Mensen zij gewoon vergeten wat van Persie allemaal heeft gepresteerd en dat we feitelijk geen betere spits hebben gehad na hem. In heel het Nederlandse voetbal niet, ook niet bij hofleverancier Ajax niet.
Nee, we zijn alleen ook niet vergeten dat Van Persie inmiddels 35 jaar oud is en dat het fysiek allemaal een heel stuk minder bij hem is. Qua techniek is hij inderdaad de beste speler in de Eredivisie alleen red je het daar niet mee, zelfs niet in de Eredivisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
Dit feyenoord zou meer hebben aan een Kuyt dan een v Persie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

OMX2000 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:01:
[...]

Feitelijk onjuist. Feitelijk gezien heeft Luis Suarez meer gescoord en meer prijzen gewonnen en dus feitelijk een betere spits :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
[...]

Maar dat zou een trainer toch moeten zien? Desnoods grijp je terug op Amrabat als back. Desnoods schuif je een snelle jeugdspeler door. Geertruida was toch zo'n verdedigend talent? Een trainer wordt er voor betaald om het team beter te maken. Wat denk je dat een club als AZ doet als hun vaste back een blessure heeft? Die hebben ook geen groep van 22 gelijkwaardige spelers. Die schuiven dan ook door als het moet.

[...]

Geef de fans niet de schuld. Die verwachten echt niet dat je beter bent dan Ajax. Maar Berghuis is gewoon top voor de eredivisie, van Persie is mits fit de beste speler op de Nederlandse velden. Vilhena is international. Je hebt de geblesseerde Jorgensen nog. Met de overige spelers moet je prima een stabiel team kunnen maken. Het is niet dat Larsson, Amrabat of vd Heijden nu ineens degradatiemateriaal zijn. Nogmaals: dit is gewoon de derde selectie van Nederland. Niet meer maar ook niet minder.
Ik reageer nu als een neutrale voetbalfan.

Jullie kunnen met dit elftal niet voetballen en dat is schokkend om te zien. Kunnen ze daar bij Feyenoord niet voetballen? Natuurlijk wel. Feyenoord heeft als het materiaal om mee te kunnen doen voor de titel.

Echt, jullie daar in Rotterdam, moeten je shit opruimen, want anders gaat er ergens in het seizoen een team met 14-0 van jullie winnen. Dat zou zomaar Excelsior of PSV kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
mavaros schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:08:
[...]
Ik reageer nu als een neutrale voetbalfan.
Gezien eerdere posts van je in dit topic komt dit niet al te geloofwaardig over ;)
En als je dan over 14-0 tegen Excelsior verder gaat, tja...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]
van Persie is mits fit de beste speler op de Nederlandse velden in de ogen van (vrijwel) alle Feyenoorders.
Fixed!
Mja ... kun je natuurlijk makkelijk zeggen over een speler die nooit meer (top)fit zal zijn. :X

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Deadsy schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:05:
Dit feyenoord zou meer hebben aan een Kuyt dan een v Persie.
Aan inzet ligt het niet. Tactiek en creativiteit ontbreken. Dan heb je meer aan een (fitte) Van Persie, maar niet als spits maar als aangever.

Ik zit de hele wedstrijd te kijken en zie dat de veldbezetting niet klopt. In balbezit ontstaan er gewoon geen driehoekjes en zijn alle loopacties verkeerd. Wat mij betreft hoef je niet eens hele andere spelers te gebruiken om dat te voorkomen, kwestie van de juiste instructies.

Bijv. sneller de diepte kiezen, achterin rondspelen moet verboden worden tenzij de wedstrijd daar nadrukkelijk om vraagt (bij voorsprong bijv.). Malacia opstellen, een echte back met snelheid, ipv 3 centrale verdedigers die elkaar in balbezit in de weglopen.

Op het middenveld concludeer ik ook dat de 3 niet samen functioneren. Je ziet dat Clasie te ver terug zakt en vervolgens staan Vilhena en Toornstra ten opzichte van elkaar niet goed waardoor hij de bal niet kwijt kan.

Kortom, het zijn wat voorbeelden en met een vel papier en wat meer tijd teken ik het zo uit dat het tactisch niet klopt en dat de tegenstanders daar slim op inspelen. Dat laatste is geen probleem als je zelf daar weer op inspeelt, en ook dat doet Gio niet. Hij blijft hetzelfde doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
OPSLAGHOND schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:14:
[...]

Fixed!
Mja ... kun je natuurlijk makkelijk zeggen over een speler die nooit meer (top)fit zal zijn. :X
Ik zeg het er toch zelf bij? Maar jij hebt gewoon moeite iets positiefs over Feyenoord te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Je meent het nog serieus ook? Sorry maar als we kijken wat we nu op de velden in nederland hebben rondlopen. Dan staat Ziyech toch echt een stuk boven V. Persie. Ja hij is een ouwe rot in het vak en kan voor nederlandse begrippen goed voetballen maar nee beste speler van Nederlandse velden, dan zou ik toch echt eens rustig en geconcentreerd naar andere potjes in de eredivisie gaan kijken. Begrijp me niet verkeerd bij Feyenoord gaan ze hem heel hard nodig hebben en hij is nog steeds goed, maar de beste nee zeker niet.

Az is trouwens een paar wedstrijden te laat begonnen met voetballen. Ze staan lekker te ballen tegen nac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
toolkist schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 16:55:
[...]

Dat WAS Van Gaal ja, totdat ie een keer succes had met 5-3-2. Wat hij de laatste jaren gedaan heeft heeft niks te maken met het "Ajax spel". En gelijkheid? _O- Hij boven alles en iedereen ja, in z'n gedachten.

Overigens zit Klaassen inmiddels al bij Werder en zijn ze daar tot nu toe erg blij met, en onder de indruk van hem.
En toch. Hij flikte het toch maar op het WK met de slechte spelers die we hadden. Dat maakt hem in mijn optiek erg sterk. Hij leest het elftal en maakt er een goed team van. MANU was een klote club om aan de slag te gaan. Die kauwgomkauwer was daar nog zwaar aanwezig, denk ik.

Nee, Van Gaal is zo gek als een deur, maar ik zie hem echt graag nog 1 keer bij Ajax aan de slag gaan. Voor mijn part Feyenoord, want die zijn nu best zielig, maar voor Ajax zou het een zegen kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
@ph4ge
Ik vind dat ze ook iemand nodig hebben die aanstuurt in het veld, spelers een schop onder hun kont geeft etc.
En v Persie is dit niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:21:
@ph4ge
Ik vind dat ze ook iemand nodig hebben die aanstuurt in het veld, spelers een schop onder hun kont geeft etc.
En v Persie is dit niet.
Qua ervaring en positie zou Clasie dat moeten kunnen, maar of hij daar het type voor is betwijfel ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 08:52

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:33:
[...]

Qua ervaring en positie zou Clasie dat moeten kunnen, maar of hij daar het type voor is betwijfel ik.
Hoor Clasie praten dan op TV. Als ik een kind had wat zo praatte en Nederlands was dan zat ie de eerste keer een week op water en brood en de tweede keer kon ie een kunstgebit aanmeten. Met dat semi aangeleerde Marokkaanse-Nederlandse straattaaltje. De domheid straalt er vanaf.

Dan ga je terug verlangen naar Frank en Ronald de Boer, Numan, Stam, Cocu, Van Bommel. Allemaal leiders in het veld die welbespraakt waren.

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 12-08-2018 17:39 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:17:
[...]
Ik zeg het er toch zelf bij?
Dat je het erbij zet boeit toch niet? Een beetje té simpel om met zoiets te komen als je het mij vraagt, dan kan iedereen wel met zulke claims aankomen;
Marco van Basten opstellen en vervolgens zeggen: "Zonder blessures, veroudering en mits fit dé beste speler op de Nederlandse velden!!".
Dat gaat nooit meer gebeuren dus niemand die dat doet!
Van Persie gaat nooit meer zo fit worden dat zijn aanwezigheid zwaar zal wegen en gaat mede daardoor geen dragende speler (kunnen) zijn.
Maar jij hebt gewoon moeite iets positiefs over Feyenoord te zeggen.
Derde club qua begroting van Nederland voornamelijk dankzij de supporters en ondanks jaren van wanbeleid, dat noem ik zeer positief. d:)b
Zonder de steun van "de trouwste supporters" © rond de Nederlandse velden (mits fit uiteraard) was de club omgevallen van ellende dan wel schaamte.
Niet voor niets wil men naar een groter stadion met 80.000 toeschouwers!
Zeer positief voor het Nederlands voetbal in mijn ogen, want in dat stadion kan dan meteen alles zo aangepast worden dat voor de bekerfinale/Johan fruitschaal elke club 40.000 man kan meenemen!! d:)b
Typhone schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:37:
[...]Hoor Clasie praten dan op TV. Als ik een kind had wat zo praatte en Nederlands was dan zat ie de eerste keer een week op water en brood en de tweede keer kon ie een kunstgebit aanmeten. Met dat semi aangeleerde Marokkaanse-Nederlandse straattaaltje. De domheid straalt er vanaf.
Ach ... zo'n Clasie is precies het type voetballer dat een tatoeage laat zetten met een spelfout erin ... :9

[ Voor 16% gewijzigd door OPSLAGHOND op 12-08-2018 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:06:
[...]

Feitelijk onjuist. Feitelijk gezien heeft Luis Suarez meer gescoord en meer prijzen gewonnen en dus feitelijk een betere spits :)
Voor ons Nederlanders, hij is topscorer van Oranje. Maar goed je snapt me hopelijk. Ik hoop dag hij Vente goed mee op sleeptouw neemt! Zoals van Persie veel van Bergkamp heeft geleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:08:
[...]
Voor ons Nederlanders, hij is topscorer van Oranje.
Een nietszeggende statistiek, Robben is in diezelfde generatie vele malen belangrijker geweest met minstens evenveel beslissende/belangrijke goals als Van Persie in Oranje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
OMX2000 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:08:
[...]

Voor ons Nederlanders, hij is topscorer van Oranje. Maar goed je snapt me hopelijk. Ik hoop dag hij Vente goed mee op sleeptouw neemt! Zoals van Persie veel van Bergkamp heeft geleerd.
Inderdaad, topscorer van Oranje, met relatief laag gemiddelde.
Qua techniek was hij top maar een echte top afmaker was het niet. Dat hij de topscorer is heeft hij te danken aan dat hij 1e keus bleef zelfs toen het beste er al lang vanaf was en hij weinig toevoegde.

Zoals gezegd heeft dit Feyenoord een leider nodig en vanwege zijn leeftijd zou je hopen dat v Persie die rol op zich nemen maar hij is dit nooit geweest.
De genoemde Clasie heeft dit ook niet in zich.

[ Voor 9% gewijzigd door Deadsy op 12-08-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Zo AZ koploper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
OPSLAGHOND schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:15:
[...]

Een nietszeggende statistiek, Robben is in diezelfde generatie vele malen belangrijker geweest met minstens evenveel beslissende/belangrijke goals als Van Persie in Oranje.
Dat Robben bijna van het niveau Ronaldo en Messi was op een bepaald moment doet niks af aan de kwaliteiten van van Persie. Zo kinderachtig dat daar met name vanuit Amsterdam soms aan getwijfeld wordt
Deadsy schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:22:
[...]
Inderdaad, topscorer van Oranje, met relatief laag gemiddelde.
Qua techniek was hij top maar een echte top afmaker was het niet.
Je moet hem ook niet zien als pure spits. Maar gezien de kwaliteiten van Sneijder en Robben was het destijds het best om van Persie daar te zetten. Hij heeft zich in Oranje feitelijk jaren opgeofferd. Elke spits heeft ervaren dat het met al die individuen in Oranje een moeilijke positie was

@Napo
Er worden niet realistische eisen gesteld aan een spits. Je hebt pure spelers voor in de zestien zoals v Nistelrooy maar die zouden gillend gek worden van Sneijder en Robben die toch liefst zelf zouden schieten

[ Voor 44% gewijzigd door D-e-n op 12-08-2018 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:31:
Zo kinderachtig dat daar met name vanuit Amsterdam soms aan getwijfeld wordt
Of men wenst dat een spits andere kwaliteiten heeft dan die van Persie heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Laatst online: 08-10 14:10
Napo schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:34:
[...]

Of men wenst dat een spits andere kwaliteiten heeft dan die van Persie heeft...
Totaalvoetbal.. Elke speler moet elke positie kunnen spelen.. Een spits moet ook kunnen keepen, zoals ajax leerling suarez op het WK2010 perfect tentoonstelde :P

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Je moet hem ook niet zien als pure spits. Maar gezien de kwaliteiten van Sneijder en Robben was het destijds het best om van Persie daar te zetten. Hij heeft zich in Oranje feitelijk jaren opgeofferd. Elke spits heeft ervaren dat het met al die individuen in Oranje een moeilijke positie was
Ehm ja. En daarom speelde hij bij Man Utd bijvoorbeeld ook altijd in de spits, bij Arsenal de laatste seizoenen volgens mij ook. Altijd maar zichzelf opofferen ;)

Als je nou had gezegd dat ie geen type afmaker a la KJH of Inzaghi is ok, maar er zijn meer dan genoeg andere soorten centrumspitsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
[...]
Dat Robben bijna van het niveau Ronaldo en Messi was op een bepaald moment doet niks af aan de kwaliteiten van van Persie. Zo kinderachtig dat daar met name vanuit Amsterdam soms aan getwijfeld wordt
De kwaliteiten van Van Persie die vrijwel eenzijdig erkend worden door ... * tromgeroffel * ... Feyenoorders?
Grappig ook, ik kom uit Nijmegen. Waarom moet jij Amsterdam aanhalen? Kortzichtig, kinderachtig, vol met haat of jaloezie? Hopelijk kun je het ooit een plaatsje geven. :(:)
Je moet hem ook niet zien als pure spits. Maar gezien de kwaliteiten van Sneijder en Robben was het destijds het best om van Persie daar te zetten. Hij heeft zich in Oranje feitelijk jaren opgeofferd. Elke spits heeft ervaren dat het met al die individuen in Oranje een moeilijke positie was.
Dat heeft Van Persie dan wel verdomd goed verborgen gehouden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dat NAC blijft er niet in ben ik bang.

Wat ben ik blij om Frank Snoeks weer te horen, die man heb ik echt zo gemist. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Feyenoord is zelf zijn grootste tegenstander met langgerekte speelvelden te hanteren zonder loopacties van middenvelders en/of aanvallers.

Of die maken wel loopacties, bieden zich aan, ofwel je gaat veel compacter spelen. In het tweede geval dien je je natuurlijk ook wel aan te bieden, maar hoef je niet zulke intense loopacties te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:24:
Feyenoord is zelf zijn grootste tegenstander met langgerekte speelvelden te hanteren zonder loopacties van middenvelders en/of aanvallers.

Of die maken wel loopacties, bieden zich aan, ofwel je gaat veel compacter spelen. In het tweede geval dien je je natuurlijk ook wel aan te bieden, maar hoef je niet zulke intense loopacties te maken.
Zoiets moet Gio, één van zijn assistenten of iemand met een vinger in de pap bij Feyenoord toch ook zien zou je denken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:00:
[...]

Ehm ja. En daarom speelde hij bij Man Utd bijvoorbeeld ook altijd in de spits, bij Arsenal de laatste seizoenen volgens mij ook. Altijd maar zichzelf opofferen ;)
Ik bedoel te zeggen: in Engeland draaide het om hem. Bij Oranje meer om Sneijder en Robben. De spits moest vooral de acties van die twee mogelijk maken. Dan kom je ook niet met je neus richting de goal. Ik noem dat opofferen. Ik vind het echt bezopen dat er ook jarenlang een discussie over Klaas-Jan Huntelaar geweest is. Dat was nu zo'n afmaker die helemaal moeite had dienstbaar te spelen en vooral ballen vast te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 12-08-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam elder op internet commentaar van Feyenoord supporters tegen die riepen om Peter Bosz maar, en dat vond ik eigelijk best wel opvallend, en misschien zou dat wel eens een meesterzet kunnen zijn, ook een paar die opperden voor Frank de Boer te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:46:
Kwam elder op internet commentaar van Feyenoord supporters tegen die riepen om Peter Bosz maar, en dat vond ik eigelijk best wel opvallend, en misschien zou dat wel eens een meesterzet kunnen zijn, ook een paar die opperden voor Frank de Boer te gaan...
Peter Bosz zou i.i.g. wel aantrekkelijker gaan spelen dan Gio.
Je zou hem wel moeten dwingen een afkoopsom van een paar miljoen in zijn contract te laten zetten want Bosz heeft wel wat tijd nodig en een snel vertrek kan wel eens voor wat chaos zorgen ...
Stel dat Frank de Boer dat zou doen, dan krijgt hij zo'n ontzettende ruzie met zijn broer!
Denk niet dat Frank de Boer dat aandurft. :9

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 12-08-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Verwijderd
Bosz wordt overal genoemd ja. Vraag is of hij zijn ei kwijt kan met deze groep. Frank de Boer is allicht beter dan Gio maar die is weer vrij strikt in zijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:52:
@Verwijderd
Bosz wordt overal genoemd ja. Vraag is of hij zijn ei kwijt kan met deze groep. Frank de Boer is allicht beter dan Gio maar die is weer vrij strikt in zijn systeem.
Dit Feyenoord heeft echt wel behoefte aan een beetje meer systeem in hun spel. Al klaagden tal van Ajacieden indertijd over het spelbeeld onder de Boer terwijl hij tegelijkertijd wel de landstitels aan elkaar reeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:28:
[...]

Ik bedoel te zeggen: in Engeland draaide het om hem. Bij Oranje meer om Sneijder en Robben. De spits moest vooral de acties van die twee mogelijk maken. Dan kom je ook niet met je neus richting de goal. Ik noem dat opofferen. Ik vind het echt bezopen dat er ook jarenlang een discussie over Klaas-Jan Huntelaar geweest is. Dat was nu zo'n afmaker die helemaal moeite had dienstbaar te spelen en vooral ballen vast te houden.
Ik vind het bezopen dat je daar nu nog weer over zit te mekkeren alsof Van Persie briljant was en Huntelaar er niks van kon. Juist doordat die twee zo verschillen kun je er helemaal geen vergelijking tussen maken. Zomaar een voorbeeld:
Als je weet dat Robben toch voor eigen succes gaat wat heb je dan aan een dienstbare spits? Of heb je er liever 1 die op de goede plek staat voor de afvallende bal?
En waarom heeft oh zo beperkte Huntelaar dan in verhouding even veel assists (13 uit 76) gegeven als de alles kunnende van Persie (19 uit 102)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
Ik vind de boer echt zwaar overgewaardeerd. Bij Ajax was hij echt niet zo goed als mensen steeds zeggen. De punten die hij ieder seizoen haalde zijn zelden genoeg om kampioen te worden (maximaal 76 punten per seizoen). Geen enkel kampioensjaar werd zoveel punten behaald als Ajax ieder van de afgelopen 3 seizoenen haalde. Het enige verschil is dat er de afgelopen 4 seizoen wél concurrenten waren die niet volledig waardeloos waren. Het spel was langzaam en inspiratieloos. En zoals @opslaghond zegt, er zat geen vooruitgang in.

Ajax was die jaren absoluut de beste van Nederland, maar dat kwam toch grotendeels omdat PSV en feyenoord het volledig verprutste.

Bij inter en bij crystal palace faalde hij volledig.

[ Voor 16% gewijzigd door aicaramba op 12-08-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:55:
[...]
Dit Feyenoord heeft echt wel behoefte aan een beetje meer systeem in hun spel. Al klaagden tal van Ajacieden indertijd over het spelbeeld onder de Boer terwijl hij tegelijkertijd wel de landstitels aan elkaar reeg.
Die eerste titel(s) waren leuk/nodig/gewenst, maar daarna werd het niet beter.
Er zat 0 vooruitgang in.
Ik zie wel overeenkomsten tussen Frank de Boer en Giovanni van Bronckhorst.
Ik zou als ik Feyenoorder was liever Bosz zien bij Feyenoord.

[ Voor 13% gewijzigd door OPSLAGHOND op 12-08-2018 20:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:59:
[...]

Die eerste titel(s) waren leuk/nodig/gewenst, maar daarna werd het niet beter.
Er zat 0 vooruitgang in.
Bosz zou inderdaad een stap vooruit zijn. Of een andere trainer die goed met jeugd kan werken of op zijn minst spelers beter maakt.

Kan op het moment geen enkel punt bedenken waarop Gio sterk is. Enige pluspunt dat hij heeft is dat het een Feyenoorder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

toolkist schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:57:
[...]

Ik vind het bezopen dat je daar nu nog weer over zit te mekkeren alsof Van Persie briljant was en Huntelaar er niks van kon. Juist doordat die twee zo verschillen kun je er helemaal geen vergelijking tussen maken. Zomaar een voorbeeld:
Als je weet dat Robben toch voor eigen succes gaat wat heb je dan aan een dienstbare spits? Of heb je er liever 1 die op de goede plek staat voor de afvallende bal?
En waarom heeft oh zo beperkte Huntelaar dan in verhouding even veel assists (13 uit 76) gegeven als de alles kunnende van Persie (19 uit 102)?
Dost, Huntelaar zijn twee spitsen die ik slecht trek. Ze zijn zeker goed te noemen, Huntelaar vind ik ook beter dan Dost. Maar dat gezeik van Huntelaar dat van Persie boven hem werd verkozen terwijl hij gewoon te weinig scoorde. Assist zijn zeker waardevol, maar als van Persie in het veld stond was de tegenstander onder de indruk. Zoals dat met Robben en Sneijder ook was. Ik heb me ook vaak kapot geergerd aan van Persie maar hij maakte Oranje ook vaak beter, maar was helaas geen echte leider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@toolkist
Ik zeg dat omdat ik vind dat van Persie door een bepaalde groep in Nederland nog steeds miskend wordt. Van Persie hoort wat mij betreft in de categorie Sneijder, Overmars, Seedorf, F de Boer etc.. : spelers die iets extra's hadden waardoor zomaar een elftal een elftal werd waarmee je voor de prijzen kunt gaan. De ene kon in Oranje meer het ei kwijt dan de ander maar beiden waren ook in het buitenland succesvol.

Niet te vergelijken met Huntelaar. Dat was (of is) een goede spits maar iemand die vooral op een bepaalde manier gevoed moet worden en daardoor ook veel mislukkingen gehad heeft in de echte top (Milan/Madrid). Ik vergelijk hem met Kieft of Bosman. Jammer dat hij het nooit bij een Engelse club heeft geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door D-e-n op 12-08-2018 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:11:
[...]

Dost, Huntelaar zijn twee spitsen die ik slecht trek. Ze zijn zeker goed te noemen, Huntelaar vind ik ook beter dan Dost. Maar dat gezeik van Huntelaar dat van Persie boven hem werd verkozen terwijl hij gewoon te weinig scoorde. Assist zijn zeker waardevol, maar als van Persie in het veld stond was de tegenstander onder de indruk. Zoals dat met Robben en Sneijder ook was. Ik heb me ook vaak kapot geergerd aan van Persie maar hij maakte Oranje ook vaak beter, maar was helaas geen echte leider.
Hoezo scoorde Huntelaar te weinig en van Persie dan niet? 42 uit 76 tegen 50 uit 102. Allebei prima statistieken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:15
D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:14:
@toolkist
Ik zeg dat omdat ik vind dat van Persie door een bepaalde groep in Nederland nog steeds miskend wordt. Van Persie hoort wat mij betreft in de categorie Sneijder, Overmars, Seedorf, F de Boer etc.. : spelers die iets extra's hadden waardoor zomaar een elftal een elftal werd waarmee je voor de prijzen kunt gaan. De ene kon in Oranje meer het ei kwijt dan de ander maar beiden waren ook in het buitenland succesvol.

Niet te vergelijken met Huntelaar. Dat was (of is) een goede spits maar iemand die vooral op een bepaalde manier gevoed moet worden en daardoor ook veel mislukkingen gehad heeft in de echte top (Milan/Madrid). Ik vergelijk hem met Kieft of Bosman. Jammer dat hij het nooit bij een Engelse club heeft geprobeerd.
Ben het hier in principe wel mee eens, hoewel die echte goede periode voor v Persie wel maar een paar jaar heeft geduurd. Ik heb het idee dat de andere spelers wel iets langer op een hoog niveau zaten. Maar goed, hij was op zijn best iig een absolute topspeler (imo).

Verder heb ik ook wel het idee dat hij in NL elftal gewoon nooit zo goed tot zn recht kwam (hadden jullie ook al gezegd), maja het is niet alsof Huntelaar het daar beter deed. Uiteindelijk deden alle spitsen die we in die periode de kans hebben gegeven het eigenlijk ongeveer even goed of slecht volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

aicaramba schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:58:
Bij Ajax was hij echt niet zo goed als mensen steeds zeggen.
Vertel, wat zeggen 'de mensen' dan steeds? Ik weet namelijk dat de meeste Ajacieden bij waren met het kampioenschap maar gruwden van het spelbeeld en het systeem.
Wie is er dan zo positief over want ik heb juist het gevoel dat velen juist zijn prestaties niet hoog inschatten. :)
D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:14:
Van Persie hoort wat mij betreft in de categorie Sneijder, Overmars, Seedorf, F de Boer etc..
Sorry, maar ook ik vind die laatste vier echt hoger op de ladder staan. :)
Maargoed, dat kan wellicht ook beïnvloed zijn door het feit dat Nederlanders toen gewoon nog meer bereikten in het voetbal.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 12-08-2018 20:31 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

toolkist schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:27:
[...]

Hoezo scoorde Huntelaar te weinig en van Persie dan niet? 42 uit 76 tegen 50 uit 102. Allebei prima statistieken dus.
Klopt. Maar wie vind je het meest geslaagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:34:
[...]

Klopt. Maar wie vind je het meest geslaagd?
Dat gaat het hier toch helemaal niet om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Gonadan schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:30:
[...]

Vertel, wat zeggen 'de mensen' dan steeds? Ik weet namelijk dat de meeste Ajacieden bij waren met het kampioenschap maar gruwden van het spelbeeld en het systeem.
Wie is er dan zo positief over want ik heb juist het gevoel dat velen juist zijn prestaties niet hoog inschatten. :)
"De mensen" zeiden dat het spel slecht was, maar de resultaten goed.. Sorry, maar de resultaten van de afgelopen 3 seizoenen waren beter. De resultaten van die jaren waren absoluut niet goed.. 71, 76, 76 en 73 punten halen is voor ajax echt niet goed te noemen. De resultaten van de afgelopen 3 verschrikkelijke jaren waren simpelweg beter.

Het enige verschil? De concurrentie is nu op niveau.

[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 12-08-2018 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

aicaramba schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:37:
"De mensen" zeiden dat het spel slecht was, maar de resultaten goed.. Sorry, maar de resultaten van de afgelopen 3 seizoenen waren beter. De resultaten van die jaren waren absoluut niet goed.. 71, 76, 76 en 73 punten halen is voor ajax echt niet goed te noemen. De resultaten van de afgelopen 3 verschrikkelijke jaren waren simpelweg beter.

Ah zo, dan oneens. De resultaten zijn het kampioenschap, het aantal punten is ondergeschikt. Net als de manier waarop je wedstrijden wint ondergeschikt is aan het aantal punten wat je haalt.
Anders kunnen we nog wel even doorgaan met kampioenen beoordelen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
aicaramba schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:37:
[...]

Of: de tegenstanders zijn tegenwoordig heel veel slechter.
Wat zomaar beter zou kloppen gezien de briljante prestaties van onze subtoppers in Europa de laatste jaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Gonadan schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:41:
[...]

Ah zo, dan oneens. De resultaten zijn het kampioenschap, het aantal punten is ondergeschikt. Net als de manier waarop je wedstrijden wint ondergeschikt is aan het aantal punten wat je haalt.
Anders kunnen we nog wel even doorgaan met kampioenen beoordelen. ;)
Ik ben het met je eens. Maar mijn stelling was dat de boer overgewaardeerd was.. En daar blijf ik bij op basis van behaalde punten. Helemaal als je ziet dat het spel ook verschrikkelijk was.
toolkist schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:42:
[...]

Of: de tegenstanders zijn tegenwoordig heel veel slechter.
Wat zomaar beter zou kloppen gezien de briljante prestaties van onze subtoppers in Europa de laatste jaren ;)
Wellicht. Natuurlijk was er destijds meer concurrentie in de vorm van Twente en AZ. Maar historisch gezien zijn die puntenaantallen niet om over naar huis te schrijven.

[ Voor 33% gewijzigd door aicaramba op 12-08-2018 20:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

aicaramba schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:43:
Ik ben het met je eens. Maar mijn stelling was dat de boer overgewaardeerd was.. En daar blijf ik bij op basis van behaalde punten. Helemaal als je ziet dat het spel ook verschrikkelijk was.
Dat snap ik, maar ik probeer juist aan te geven dat heel veel mensen juist verder keken dan de kampioenschappen en hem juist helemaal niet zo hoog waarderen. Daarom vroeg ik wie dan beweert dat het zo'n ontzettend goede coach is. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:04
Even gejat:

Laatste drie keer dat Ajax het seizoen begon met een zege:
2014/15 - 2e
2015/16 - 2e
2016/17 - 2e

Laatste drie keer dat Ajax het seizoen begon met een gelijkspel:
2001/02 - kampioen
2010/11 - kampioen
2012/13 - kampioen

Alles komt goed dus :p

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Troost voor alle Feyenoorders:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

toolkist schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:37:
[...]

Dat gaat het hier toch helemaal niet om?
Juist wel. Je hebt sporter die een killer mentaliteit hebben, die willen alleen maar de beste zijn. Zijn niet altijd leuk. Ronaldo, Messi, Robben, van Persie en zo nog een lange lijst. Ik geloof niet in toeval, en echte topsporters dwingen dingen af en praten niet in excuses. Dat is waar ik me bij Huntelaar aan irriteer, niet janken dat je niet geselecteerd wordt maar je voeten laten spreken.

Als wij in Nederland kappen met het wegknuffelen van echte talenten, of leren omgaan met “lastige” spelers gaan we vervallen tot middenmoters.

Het gaat dus wel om prestaties omdat het jonge spelers inspireert! Ik geloof niet dat er nu spelers in de eredivisie rondlopen die dat hebben. En ik denk echt dat dat komt omdat we het hier misschien te goed hebben. En je lui en gemakzuchtig wordt. Da’s maar een deel van het probleem denk ik, maar de vechtersmentaliteit is ver te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Toch jammer dat ze het nooit volhouden terwijl ze meer transfergelden vangen dan Feyenoord. Niet dat ik het ze gun, die neppe klappertjes kaasclub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zou Ten Hag oa Blind kunnen aansturen, die niet zelfstandig is maar sturing behoeft ? Blind kan namelijk alleen iets (proberen) uit te voeren op aanwijzing van een trainer, hij is geen zelfstandige speler. Ook daarom heb ik nooit begrepen waarom hij aanvoerder was. Ten Hag laat ook zijn oren teveel hangen naar oa de media, door nu al aan te geven dat v/d Beek de komende wedstrijden speelt. (na de praatjes van v/d Beek). Ook dit komt mij over als geen leidinggevende uitstraling. Hij weet nog niet hoe hij Ajax wil laten spelen en heeft nog geen 'basisspelers' om een nagenoeg vast elftal op te stellen. (kan ook mede komen door 'angst'/onzekerheid mbt transfers), maar daar kun je niet op wachten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:48:
[...]

Juist wel. Je hebt sporter die een killer mentaliteit hebben, die willen alleen maar de beste zijn. Zijn niet altijd leuk. Ronaldo, Messi, Robben, van Persie en zo nog een lange lijst. Ik geloof niet in toeval, en echte topsporters dwingen dingen af en praten niet in excuses. Dat is waar ik me bij Huntelaar aan irriteer, niet janken dat je niet geselecteerd wordt maar je voeten laten spreken.

Als wij in Nederland kappen met het wegknuffelen van echte talenten, of leren omgaan met “lastige” spelers gaan we vervallen tot middenmoters.

Het gaat dus wel om prestaties omdat het jonge spelers inspireert! Ik geloof niet dat er nu spelers in de eredivisie rondlopen die dat hebben. En ik denk echt dat dat komt omdat we het hier misschien te goed hebben. En je lui en gemakzuchtig wordt. Da’s maar een deel van het probleem denk ik, maar de vechtersmentaliteit is ver te zoeken.
Mooi verhaal, maar ik bedoelde dat het er hier in het topic helemaal niet om ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 22:48:
[...]
Juist wel. Je hebt sporter die een killer mentaliteit hebben, die willen alleen maar de beste zijn. Zijn niet altijd leuk. Ronaldo, Messi, Robben, van Persie en zo nog een lange lijst. Ik geloof niet in toeval, en echte topsporters dwingen dingen af en praten niet in excuses.
Ronaldo en Messi: De absolute top!
Robben: Ergens bovenaan de wereldtop op zijn hoogtepunt, nu subtop.
Van Persie: Wtf! Roze-bril in extremis!! Hooguit Nederlandse subtop, zeker op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:02:
Is dit dan wel genoeg om Gio een schop onder zijn reet te geven of is de wens de vader van de gedachte?
Gio is de enige trainer die nu al weet dat hij het hele seizoen af mag maken.

Natuurlijk moet hij weg, maar dat was 2 jaar geleden al over duidelijk. Het leek erop dat hij dit seizoen met een mooi verhaal geloost werd maar zelfs die kans hebben ze laten lopen.
Kortom, die zit er de rest van het seizoen en Feyenoord mag hopen in het linker rijtje te komen. Zuur, maar het is niet anders.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 15:02:
Is dit dan wel genoeg om Gio een schop onder zijn reet te geven of is de wens de vader van de gedachte?
Je mag je afvragen fo dit Feyenoord beter gaat presteren dan vorig jaar. Waar vorig jaar nog enigszins gered werd door de bekerwinst is het natuurlijk niet zeker dat dit in het huidige jaar weer gaat gebeuren. Het Feyenoord van vorig jaar is op 17 punten achterstand geeindigd van de kampioen. Het feyenoord van dit jaar is buiten Clasie niet versterkt en met het verlies van El Ahmadi eerder verzwakt, ik zie de overige gehaalde spelers niet het niveau direct stappen omhoog brengen.

Daar waar een Ajax en een PSV in ieder geval de selectie op punten zeer zeker wel versterkt heeft kan ik nu enkel er van uit gaan dat het gat wat groter kan gaan worden. Is dat allemaal de fout van Giovani, nee zeker niet maar wel de spelers waar hij mee moet samen gaan werken en kijkend naar afgelopen jaren is hij niet de trainer die een stabiele factor in het elftal heeft weten te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Het Feyenoord van nu moet het hebben van spelers als Geertruida, Malacia, Bijlow, Vente, Toure, Kokcu etc. De rest is belangrijk voor ervaring, stabiliteit etc Maar dat zijn de spelers die bewezen over de top zijn en niet meer boven zichzelf uit zullen stijgen. (Buiten Berghuis, St Juste en Vilhena)

Er is meer dan voldoende kwaliteit in de selectie om leuk mee te kunnen doen in de (sub)top. Echter, er moet gewoon een coach op de bank die enige kijk op voetbal heeft. Gio faalt al 3 jaar en presteert het om ondanks dat toch keer op keer weer onder zichzelf door te dalen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12-10 22:37
Gonadan schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 20:49:
[...]

Dat snap ik, maar ik probeer juist aan te geven dat heel veel mensen juist verder keken dan de kampioenschappen en hem juist helemaal niet zo hoog waarderen. Daarom vroeg ik wie dan beweert dat het zo'n ontzettend goede coach is. :)
Ik vind hem wel een goede coach, zij het wat te naïef voor het buitenland. Maar ik was fan van de voetballer De Boer, dus mogelijk ben ik niet objectief ;)

De Boer is een echte leider, valt niet om bij een zuchtje tegenwind en is koersvast. Hij heeft in de roerige jaren zich niet laten afleiden. Zonder grote aankopen altijd gepresteerd, in tegenstelling tot bijvoorbeeld PSV. De Boer is wat mij betreft het beste wat Ajax aan leiding heeft gehad sinds laten we zeggen Van Gaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 12:47
Zo, the day after. Iedereen een beetje bekomen van het weekend?
Ajax speelt gelijk, Feyenoord verliest van een promovendus, debutant Emmen wint bij Ado en PSV wint met overtuigende cijfers van Utrecht.
Als dit zo doorgaat wordt dit weer een knotsgek seizoentje hoor :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
dvdkiwi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:00:
Zo, the day after. Iedereen een beetje bekomen van het weekend?
Ajax speelt gelijk, Feyenoord verliest van een promovendus, debutant Emmen wint bij Ado en PSV wint met overtuigende cijfers van Utrecht.
Als dit zo doorgaat wordt dit weer een knotsgek seizoentje hoor :D
Weet je, ik zou er goed ziek van kunnen zijn maar op een of andere manier had ik de drol vooraf al doorgeslikt en doet die flater tegen De Graafschap me vrij weinig.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Opvallende zaken zo even:

Ajax -> Mentaal niet erbij. Lijken te gefocussed op de Champions League te zijn. Grote gebrek een échte spits erbij en als Dolberg zo vaak geblesseerd is dan is dat weinig hoopvol. Tevens is Neres op links een aanfluiting.

PSV -> Kan ik niks over zeggen. FC Utrecht is altijd slachtvoer voor ze maar we zullen zien.

Feyenoord -> Dag 1 al meteen door de ondergrens en heel ver ook. Die zullen een tik van jewelste krijgen en ik ga er niet vanuit dat die een top 4 notering krijgen dit seizoen. Daarvoor zijn ze veel te zwak.

PEC Zwolle zal het dit jaar ook moeilijker krijgen en niet zo lang meedraaien bovenin als afgelopen jaar. Heerenveen acht ik iets sterker geworden op basis van 1 wedstrijd (lol).

Fortuna en FC Emmen hebben voor mij wel de gunfactor. ADO ben ik altijd liever kwijt dan rijk dus ik hoop dat die op korte termijn verkassen naar de KK-divisie (KeukenKampioen dus, -red.)

AZ dat 5-0 wint is gevaarlijk. Ik voel weer zo'n gesnoven vd Brom interview komen over hoe ie met een natte plek in z'n broek staat te verkondigen hoe goed en leuk ze wel niet gevoetbald hebben. Bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan zo maar gebeuren dat AZ nu langer bovenin mee gaat doen omdat ze geen Europees meer spelen i.t.t. PSV en wellicht Ajax, Feyenoord en Vitesse. Het puntenverlies wat Europees spelende clubs ieder seizoen weer opnieuw leiden is allengs wel een vaststaand gegeven geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
AZ verbaasde me wel enigszins, omdat Weghorst en Jahanbaksh zijn vertrokken.
Maar als ze dan toch 5 goals weten te maken hoeven we ons daar ook niet echt zorgen om te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de wedstrijd van AZ niet gezien dus kan niet echt oordelen over hun spel. Weet wel dat Jong AZ het niet onverdienstelijk doet en de AZ Academy nu al een paar seizoenen achter elkaar als beste is beoordeeld.

Heb overigens niet het idee dat AZ het echt lang vol zal houden. De traditionele top drie zal daarvoor waarschijnlijk wel weer te veel punten van hen afsnoepen. Voeg daar puntenverlies van andere wedstrijden bij en ik moet nog zien hoe hoog ze eindigen.

Feyenoord had echt wel een valse start. Opvallend daar is het aantal geblesseerde. Weer Jørgensen bijvoorbeeld, en weer aan het begin van het seizoen. Vorig seizoen speelde die dacht ik maar 2 van de 6 CL-wedstrijden mee om die reden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
dvdkiwi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:08:
Maar als ze dan toch 5 goals weten te maken hoeven we ons daar ook niet echt zorgen om te maken.
Tegen NAC Breda natuurlijk, dat is niet de meest lastige tegenstander :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
dvdkiwi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:08:
Spitsen zijn altijd zwaar overgewaardeerd. Iedereen kan een bal in het netje tikken als hij ervoor staat. Daarom is het veel lastiger verdedigen als je niet weet wie er voor het doel opduikt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-10 23:36
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:07:
Kan zo maar gebeuren dat AZ nu langer bovenin mee gaat doen omdat ze geen Europees meer spelen i.t.t. PSV en wellicht Ajax, Feyenoord en Vitesse. Het puntenverlies wat Europees spelende clubs ieder seizoen weer opnieuw leiden is allengs wel een vaststaand gegeven geworden.
Ajax is ook al zeker van Europees (bij uitschakeling voorronde CL spelen ze hoe dan ook EL)

Verder: Misschien kan AZ weer even meedoen, maar ik denk niet dat ze in de buurt van de top 2 gaan komen. Kwaliteitsverschil is gewoon te groot met PSV en Ajax.

[ Voor 4% gewijzigd door KingKoning op 13-08-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:32
PSV heeft ook al groepsfase EL, mochten ze de laatste voorronde CL niet doorkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 13-08-2018 10:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Typhone schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:06:
Opvallende zaken zo even:

Ajax -> Mentaal niet erbij. Lijken te gefocussed op de Champions League te zijn.
Niet opvallend. Ajax blijkt toch elk seizoen weer moeite te hebben om vanaf minuut één op honderd procent te spelen tegen een op papier flink mindere tegenstander. Dat is niet iets van andere focus, maar een mentaal probleem wat er maar niet uit te slaan lijkt.
Dat is een taak voor Ten Hag en de ervaren krachten, om daar wat aan te verbeteren. Tenzij ze graag arrogant spelen omdat het bij Ajax hoort of zo. :F

Tadic was zo te lezen ook al niet echt te spreken over het niveau van inzet (hij sprak in 'wij'-vorm), hopelijk wordt er duidelijk over gesproken binnen de groep.
Grote gebrek een échte spits erbij en als Dolberg zo vaak geblesseerd is dan is dat weinig hoopvol.
Riep ik al weken maar werd steeds weggehoond, ik blijf erbij: Ajax heeft nog een echte spits nodig waar je op kunt rekenen. Of een ander systeem, maar dat zie ik Ten Hag niet zomaar even doen.
Tevens is Neres op links een aanfluiting.
Waarom staat hij daar dan ook steeds weer? Dat ziet toch iedereen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

W.b. Ajax vond ik het vreemd dat de halve as van het veld weer gesplitst werd.
Wöber erbij, Donny op 6 opeens en daar zit precies het inschuivende deel de laatste tijd met veel voetballend vermogen. Schöne kan vind ik echt niet meer maar speelde daar niet slecht afgelopen wedstrijden. Verder zou ik Tadic links houden, Ziyech centraler en Neres op rechts.

Sierhuis maakt het verschil nog niet maar is ook niet realistisch dat al te verwachten. Dolberg kan ik me niet zoveel van herinneren wanneer die voor het laatst écht indruk maakte. Vooral een man van glas aan het worden. Huntelaar is wel een persoon in het veld maar die ga je niet 34 wedstrijden + EL kunnen opstellen dus die kun je beter koesteren. Denk als die iets scherper wordt dat het nog steeds een topschutter kan worden. Eigenlijk hebben we een andere spits nodig maar ik zou a) niet weten wie en b) ik zie het niet gebeuren op transfergebied.

Ten Hag discussie die ga ik verder niet meer voeren. Laat het maar even op z'n beloop. Klunzig eruit in de CL en VVV uit falen is genoeg. VVV uit wordt lastig genoeg met onze mentaliteit. Als we door zijn in de CL-kwalificatie dan spelen we daar gelijk of verliezen we. Vrees ik. En dan hangt ten Hag aan een zijden draadje en kunnen we het seizoen van de dure spelers schrappen. Als we winnen en we pakken VVV dan ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren en of de spelers de knop om kunnen zetten.

Ik ben vooral heel benieuwd naar Feyenoord. Ik hoop op een resultaat tegen freakin' Trencin maar ik vrees het ergste als ik ze zo heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
Ankona schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:28:
[...]

Spitsen zijn altijd zwaar overgewaardeerd. Iedereen kan een bal in het netje tikken als hij ervoor staat. Daarom is het veel lastiger verdedigen als je niet weet wie er voor het doel opduikt.
Ik was er live bij gister en AZ speelt leuk voetbal. Vond ze alleen kwetsbaar achterin ogen met een trage Vlaar. Niks mis met die Johson (zag hem zelfs mee verdedigen) en ook dat spitsje van 17 jaar (uit de stal van Raiola, dus we hoeven ons geen illusies te maken dat die tot z'n 25e bij AZ speelt).

De jeugd teams kwamen ook nog langs en aan de bekers en schalen te zien nemen ze dat echt serieus in Alkmaar.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
De balans opmakend na de afgelopen week, kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat, op een enkele stuiptrekking na, de Nederlandse eredivisie zo dood is als een pier.

Spelers worden niet beter: zo'n Vilhena zou toch progressie moeten maken. Niets daarvan
Bij Ado speelt ene Beugelsdijk in de basis. Dan kan toch gewoon niet. Die man kan niet eens fatsoenlijk lopen.
Willem II schiet 15 keer op goal. Geen een van die pogingen is echt lastig voor de doelman. Dat kan geloof je toch niet, ze worden er nota bene voor betaald.
Verdedigers staan eigenlijk bij elke ploeg lucht te dekken en heffen de buitenspelval voortdurend op. En zo kan je wel doorgaan: ballen worden nooit een paar meter vóór de aanlopende medespeler gepasst, zodat de vaart erin blijft, maar precies op de speler, zodat hij stil moet staan, of er zelfs achter.
Alleen bij AZ zag je nog enig idee in het aanvalsspel.

Dinsdag vliegt Ajax eruit, en donderdag Feyenoord ligt er eigenlijk al uit.

Het gevolg laat zich wel raden: stadions gaan meer en meer leegblijven en sponsoren krabbelen zich twee keer achter de oren. De KNVB moet echt met een rampenplan komen...

[ Voor 20% gewijzigd door Witte op 13-08-2018 11:07 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:28
Witte schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:02:
De balans opmakend na de afgelopen week, kan je niet anders dan tot de conclusie komen dat, op een enkele stuiptrekking na, de Nederlandse eredivisie zo dood is als een pier.

Spelers worden niet beter: zo'n Vilhena zou toch progressie moeten maken. Niets daarvan
Bij Ado speelt ene Beugelsdijk in de basis. Dan kan toch gewoon niet. Die man kan niet eens fatsoenlijk lopen.
Willem II schiet 15 keer op goal. Geen een van die pogingen is echt lastig voor de doelman. Dat kan geloof je toch niet, ze worden er nota bene voor betaald.
Verdedigers staan eigenlijk bij elke ploeg lucht te dekken en heffen de buitenspelval voortdurend op. En zo kan je wel doorgaan: ballen worden nooit een paar meter vóór de aanlopende medespeler gepasst, zodat de vaart erin blijft, maar precies op de speler, zodat hij stil moet staan, of er zelfs achter.
Alleen bij AZ zag je nog enig idee in het aanvalsspel.

Dinsdag vliegt Ajax eruit, en donderdag Feyenoord ligt er eigenlijk al uit.
Op zich geen nieuws maar snap wel dat het steeds herhaald wordt.
Toch blijft het voetbal en dat geeft hoop he?
Maar de kans dat een Ajax weer de finale van de Europa league haalt is extreem klein.

Vilhena is ook niets bijzonders. Verder dan feyenoord zie ik hem ook niet komen.

Hou mijn hart vast voor morgen. Ok Ajax zal beter zijn misschien maar zolang zogenaamde toppers als Ziyech niet kunnen killen, blijft het spannend.
Heracles pakt ook een punt.
Ik zou het een afgang vinden om van buur Standard te verliezen. Dynamo kiev zou ik beter mee kunnen leven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Napo schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 08:09:
[...]

Je mag je afvragen fo dit Feyenoord beter gaat presteren dan vorig jaar. Waar vorig jaar nog enigszins gered werd door de bekerwinst is het natuurlijk niet zeker dat dit in het huidige jaar weer gaat gebeuren. Het Feyenoord van vorig jaar is op 17 punten achterstand geeindigd van de kampioen. Het feyenoord van dit jaar is buiten Clasie niet versterkt en met het verlies van El Ahmadi eerder verzwakt, ik zie de overige gehaalde spelers niet het niveau direct stappen omhoog brengen.

Daar waar een Ajax en een PSV in ieder geval de selectie op punten zeer zeker wel versterkt heeft kan ik nu enkel er van uit gaan dat het gat wat groter kan gaan worden. Is dat allemaal de fout van Giovani, nee zeker niet maar wel de spelers waar hij mee moet samen gaan werken en kijkend naar afgelopen jaren is hij niet de trainer die een stabiele factor in het elftal heeft weten te brengen.
Feyenoord had vorig jaar natuurlijk wel heel veel blessures. Als bijna iedereen fit is staat er ondanks dat de selectie grotendeels hetzelfde is toch een heel ander elftal als vorig seizoen. Maar ook die fitheid verbetert voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik verbaas me dat er over het NL-voetbal in de media nog steeds gepraat wordt alsof we iets voor stellen:

- Fox Eredivisie etc.
- Voetbal Inside of zo
- Studio Voetbal
- Telegraaf met columns
- AD met columns
- Dedicated journalisten etc. etc. etc.

In ieder geval qua kwantiteit van aandacht

Dan worden er wedstrijden geanalyseerd, met loopacties van spelers. Het is treurig en lachwekkend.
...alsof er iets te analyseren is aan De Graafschap - Feyenoord.

[ Voor 29% gewijzigd door Witte op 13-08-2018 11:17 ]

Houdoe

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 22:16
Als je het kut vind kan je ook gewoon niet kijken. Voor al de poenerige competities zoals die verschrikkelijke premier league, waar een promovendus doodleuk 100 miljoen uitgeeft aan spelers die ook niet kunnen voetballen, is een ander topic.

Ik vermaak me prima met het Nederlandse voetbal, en met mij veel andere mensen. Prima dat het kwalitatief wat minder is dan andere competities, maar die standaard zure Nederlandse reacties komen me wel de keel uit zeg. " Het stelt niets voor" boehoe. Nou en? Moeten we er dan maar mee stoppen? Geen aandacht meer aan geven? Dat gaat het verbeteren ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
JanW schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:30:
Als je het kut vind kan je ook gewoon niet kijken. Voor al de poenerige competities zoals die verschrikkelijke premier league, waar een promovendus doodleuk 100 miljoen uitgeeft aan spelers die ook niet kunnen voetballen, is een ander topic.

Ik vermaak me prima met het Nederlandse voetbal, en met mij veel andere mensen. Prima dat het kwalitatief wat minder is dan andere competities, maar die standaard zure Nederlandse reacties komen me wel de keel uit zeg. " Het stelt niets voor" boehoe. Nou en? Moeten we er dan maar mee stoppen? Geen aandacht meer aan geven? Dat gaat het verbeteren ja.
Ons dorpsclubje speelt 2e klasse, is ook leuk om te volgen.

En ja, in de ED valt veel te verbeteren. Leuk toch, kunnen we genieten van teams/coaches die dat doen. Alleen wel jammer als er weer eens in de transfer periode een grootgeldclub langskomt om alle potentiele talenten weg te graaien waarmee een club net probeert een lekker draaiend team op te bouwen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de eredivisie vermaak je meer dan de PL bijvoorbeeld. daar gaat het uiteindelijk toch om?

Het is nog steeds opvallend dat alle teams maar enigszins willen voetballen en niemand echt de bus parkeert. Een Nac kan makkelijk een verdedigende tactiek erin slijpen en dan wint Az misschien met max 1-0. er lagen gewoon ongelofelijke ruimtes om te voetballen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JanW schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:30:

In Duitsland en Engeland zijn de tweede divisie ook veel leuker om te volgen. Met name Duitsland, gemiddeld 20.000 man per wedstrijd en best wel clubs waar een NL-kandidaat U tegen zegt.
Spanje, Engeland en Italië zijn zo'n beetje de saaiste competities die er bestaan inmiddels. Dat is gewoon pecuniam praecepta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben echt benieuwd naar morgen.. Hoop dat Ajax het haalt, al ben ik bang dat de focus te komende weken 100% op de CL ligt. Voor de niet Ziggo abonnee's: het is weer gratis voor iedereen te bekijken zag ik vanochtend weer: https://community.ziggo.n...sport-voor-iedereen-29760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Harribo schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 11:10:
[...]
Ik zou het een afgang vinden om van buur Standard te verliezen.
Ik niet, omdat ik Standard van hetzelfde niveau acht.
Je kunt er van winnen of verliezen, maar een schande is het zeker niet.
Napo schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:21:
[...]
Tegen NAC Breda natuurlijk, dat is niet de meest lastige tegenstander :+
NAC heeft 4(!) huurlingen van Manchester City.
Als Ajax geacht wordt met 2 nieuwe spelers wel even kampioen te worden, dan moet NAC met 4 spelers van één van de duurste clubs ter wereld toch op zijn minst wel enige tegenstand aan AZ kunnen bieden zou je zeggen.

[ Voor 42% gewijzigd door Superkiwi op 13-08-2018 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

Han schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:54:
Die Thomas van PEC schat ik als minder in dan Ramselaar destijds van Utrecht. Ik snap werkelijk niet wat zij in hem zien. Net als de nieuwe aanwinsten Angeliño, Dumfries, en Sainsbury, allemaal spelers uit de middenmoot. Als ze al gaan groeien als speler kost je dat sowieso een seizoen, de stap naar PSV is best groot vanuit een NAC, Heerenveen, PEC of Jiangsu Suning.
Thomas speelde vorig jaar een uitstekende 1e seizoenshelft, na de winterstop deelde hij wat mee in de algehele malaise bij PEC.
Hier een stuk van VI Pro over Thomas, mede omdat hij halverwege het vorige seizoen het spelersklassement in VI leidde: https://www.vi.nl/pro/ove...perfectionist-ryan-thomas
Hier nog een filmpje met voorbeelden van zijn kwaliteiten: https://twitter.com/Jorden038/status/955586338694287360
Dit artikel geeft enkele interessante data, het is niet enorm betrouwbaar (andere type spelers en het scheelt nogal of je bij PEC of bij PSV speelt) maar het zegt wel iets: http://www.elfvoetbal.nl/...Marco-van-Ginkel-bij-PSV-

Qua type speler past Thomas prima bij het huidige PSV, het is alleen afwachten of hij ‘slechts’ mee kan draaien of dat hij ook echt iets kan toevoegen.
Voor een 2 miljoen vind ik hem wel een sterke aankoop, al zal dit ten koste gaan van Ramselaar.
Ik hoop alleen wel dat Gutiérrez alsnog aangetrokken wordt, hij zou zeker een meerwaarde moeten zijn. Isimat nog verkopen en eventueel Ramselaar en Gutiérrez erbij, dat zou ultiem zijn.

PS: Je ziet de meerwaarde niet van Angeliño en Dumfries?
Dan heb je blijkbaar echt helemaal niets gezien van PSV in de voorbereiding. Misschien dat de wedstrijd tegen Utrecht je wel heeft doen inzien hoe belangrijk beide spelers (nu al) zijn.
Joster schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:32:
Wat ook mee zal spelen is dat jongens als Rigo, Obispo, Rosario, Gudmundsson, Laursen en dergelijke gewoon niet in de snelheid zijn door ontwikkelt als dat PSV verwacht had.
Obispo is pas 19, helemaal voor een CV is dat nog ontzettend jong. Ook Rigo is pas 19, maar waar hij vorig seizoen leek af te haken kreeg hij dit weekend tegen Utrecht ineens een half uur speeltijd. Dus daar is nog hoop. Gudmundsson is net niet goed genoeg en wordt nu verkocht aan AZ. Laursen had pech met zware blessures, al betwijfel ik of hij überhaupt goed genoeg was. Rosario is ‘gewoon’ een basisspeler vooralsnog, het is maar wat je tegen vindt vallen…
Verder is Mauro jr. erg snel doorgestroomd en kloppen Malen en Gakpo stevig aan de deur.

Ik heb het idee dat sommigen hier nogal onrealistische verwachtingen hebben.
OPSLAGHOND schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 19:59:
Liever een coach die letterlijk nog nooit wat heeft gewonnen als Eredivisie coach (ok, hij heeft 1 x de Rinus Michels Award gewonnen) dan een coach die maar liefst 4 keer achtereen landskampioen is geworden?
Apart.
Typhone schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 09:06:
AZ dat 5-0 wint is gevaarlijk. Ik voel weer zo'n gesnoven vd Brom interview komen over hoe ie met een natte plek in z'n broek staat te verkondigen hoe goed en leuk ze wel niet gevoetbald hebben. Bah.
AZ is altijd gevaarlijk, totdat ze een wedstrijd spelen die ook echt ergens om gaat. Dan weet je dat het een verlies gaat worden, mede dankzij Vd Brom.
Al heeft Huiberts ook wel aardig gefaald door niet te anticiperen op het (toen nog aankomende) vertrek van Weghorst en Jahanbakhsh en daardoor te laat vervangers te hebben gehaald.
dvdkiwi schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 12:22:
Ik niet, omdat ik Standard van hetzelfde niveau acht.
Je kunt er van winnen of verliezen, maar een schande is het zeker niet.
Het budget van Standard is nog niet eens de helft van die van Ajax.
Dat zegt natuurlijk niet alles, maar Ajax hoort er eigenlijk ‘gewoon’ van te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:41
Ik mag hopen dat Feyenoord nog ergens geld heeft om de selectie te versterken. Rechtsback, CV, linksbuiten en aanvallende middenvelder zijn keihard nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budget zegt in belgie overigens minder. Veel spelers zijn Afrikaans en die hoeveel geen buitensporige salarissen te krijgen zoals in Nederland non Eu spelers dat wel moeten. Ze kunnen dus met minder budget betere spelers hebben.
Pagina: 1 ... 32 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.