Wil je mij aub geen woorden in de mond leggen?
Tevens zie ik hier een verheerlijking van Lozano (Lainez de opvolger van....) maar wat heeft die de afgelopen maanden eigenlijk laten zien?
Lozano is veruit de meest populaire speler in Mexico, dat heeft verder niets met verheerlijking te maken.
Lainez wordt in Mexico als zijn opvolger gezien en is mede daarom ook ontzettend populair.
Ik koppel dit helemaal niet aan de prestaties van Lozano, maar als je vindt dat hij weinig laat zien dan ben ik het daar niet mee eens maar vind ik dat verder prima. Als Lainez zijn potentie waarmaakt, dan verwacht ik dat hij beter wordt dan Lozano.
De conclusie die je verbindt aan de aandacht en populariteit wegtrekken van PSV schuif ik even onder hetzelfde straatje als supporter zijn en geen objectief voetbalvolger want als één transfer daar al verandering in kan brengen dan is die populariteit wellicht niet zo hoog als eerder trots aangekondigd door PSV zelf.
Als je niet inziet dat de populariteit van PSV minder wordt als Ajax hét talent van Mexico haalt, dan denk ik niet dat dit aan mij ligt. Ditzelfde gaat trouwens op als je de woorden van PSV hierover blind als waarheid aanneemt. Natuurlijk is PSV in Mexico populair (Rodriguez, Salcido, Moreno, Guardado en vooral Lozano) en zal alleen de komst van Lainez bij Ajax dit niet zomaar even overhoop gooien, maar de aandacht alleen hebben of deze moeten delen met Ajax maakt wel degelijk verschil. Dat is geen hogere wiskunde hoor...
Er is maar één ding echt jammer aan het afketsen van de transfer en dat is dat een 85% speler die de naam Neres draagt nu waarschijnlijk niet gaat verkassen voor het astronomische bedrag van €43.000.000.
Ajax is bezig met andere buitenspelers nu Lainez niet komt, dus de kans dat Neres alsnog vertrekt is nog steeds aanwezig. Helaas.
Aan de andere kant gaan dit soort talenten, als ze echt zo goed zijn, niet naar Real Betis Balompié dus next.
Want dan gaan ze naar Ajax?
Update: Betis heeft dus 17 miljoen betaald en er nog 2 miljoen bovenop gedaan.
Dat claimt Verweij ja, weer zo'n doorzichtige poging.
Ajax en Club América waren akkoord voor een 15 miljoen, alsof Betis dan 2 miljoen meer gaat betalen. Lainez wilde graag naar Ajax, het was 'alleen' wachten tot de clubs eruit waren. Totdat Betis op het allerlaatst tussendoor kwam en alsnog Lainez over wist te halen (vooral dankzij Guardado).
Dezelfde pech voor Ajax als met Richarlison dus.