Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 203 ... 210 Laatste
Acties:

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 21-01 21:53
Gonadan schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:29:
[...]

Alleen gaven die berichten ook aan dat Betis ook weer niet zo'n heel grote zak geld mee nam. Maar ik ben het met je eens, eerst officieel voordat ik iets geloof.

Zo zit ik ook pas rustig als het februari is. Als zelfs De Jong gaat roepen dat hij gegarandeerd blijft wordt ik juist zenuwachtiger, je weet hoe dat meestal werkt. :P
Pas wanneer ik hoor dat een speler niet bij de selectie zit, of niet meer is op trainings kamp ga ik me zorgen maken.

edit:
En als ze de Jong nu in de winter willen dan is het 100 miljoen. Of 150miljoen en Neymar 6 maanden gratis huren.

Deadsy wijzigde deze reactie 10-01-2019 19:11 (9%)

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Neymar? We hebben hier een VAR hè, die jongen krijgt alles tegen. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-01 21:59
Ik kan iedereen deze hashtag aanraden
https://twitter.com/hasht...ts&vertical=news&src=hash

Berichten over Lainez bijna elke minuut. Het ene moment meld een site dat ie naar Betis gaat en dan komen allemaal Overmars/Ajax haters naar boven en dan weer dat ie naar Ajax gaat etc. etc.

Ik vermaak mij al de hele dag over die kortzichtige figuren die allemaal veeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg denk te moeten reageren _O- _O- _O-

Edit: Nog mooier, sites zoals Voetbalprimeur komen dan met artikelen met nieuwtjes die ondertussen allang weer achterhaald zijn maar wel een sensatie/clickbait titel hebben _O-

Terranova wijzigde deze reactie 10-01-2019 20:08 (17%)

• Deadsy
Gonadan schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:15:
Neymar? We hebben hier een VAR hè, die jongen krijgt alles tegen. :P
Daarom juist 50mln meer wanneer we hem een half jaar krijgen.
Om de kosten te dekken van de rode kaarten die hij krijgt en de ziekenhuis onderzoeken nadat hij een been breekt welke opeens weer genezen is. En dan gaan ze uiteraard ook naar zijn evenwicht kijken om te zien waarom hij zo vaak valt etc.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:29:
[...]
Zo zit ik ook pas rustig als het februari is. Als zelfs De Jong gaat roepen dat hij gegarandeerd blijft wordt ik juist zenuwachtiger, je weet hoe dat meestal werkt. :P
Een beetje vergelijkbaar met een bestuur die vertrouwen zegt te hebben in de trainer.

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 10-01-2019 22:05 (63%)

Al mot ik krupe, op blote voeten goan ... Ik wil nog één keer Sint Steven heuren sloan.

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:25
OPSLAGHOND schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:44:
Zag net een prachtig doelpunt van Ayoub op VI, die speelt zo aantrekkelijk het spelletje. Dat die niet speelt is echt schandalig.
linkje

Tijdens een afwerkvorm op de training zonder verdedigers en 2 keepers die weinig serieus samen in de goal staan. Bij dat soort trainingsvormen zie je de rechtsback van het bierelftal soms nog geweldig scoren.

Maar Van Geel kan het natuurlijk altijd naar China doorsturen, met een beetje mazzel volgende week 20 miljoen op de rekening. :+

Gifts for Tweakers | Groupstats

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 10:06
OPSLAGHOND schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:03:
[...]

Een beetje vergelijkbaar met een bestuur die vertrouwen zegt te hebben in de trainer.
In het geval van De Ligt en Frenkie geloof ik het echter wel dat ze echt niet weg gaan in de winter transferperiode.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:17:
[...]

linkje

Tijdens een afwerkvorm op de training zonder verdedigers en 2 keepers die weinig serieus samen in de goal staan. Bij dat soort trainingsvormen zie je de rechtsback van het bierelftal soms nog geweldig scoren.

Maar Van Geel kan het natuurlijk altijd naar China doorsturen, met een beetje mazzel volgende week 20 miljoen op de rekening. :+
Het is geen Ajax hé? ;)
Het gaat niet alleen om dat doelpunt, ik vind Ayoub een zeer positieve uitstraling hebben.

OPSLAGHOND wijzigde deze reactie 10-01-2019 22:24 (69%)

Al mot ik krupe, op blote voeten goan ... Ik wil nog één keer Sint Steven heuren sloan.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Terranova schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:28:
Ik kan iedereen deze hashtag aanraden
https://twitter.com/hasht...ts&vertical=news&src=hash

Berichten over Lainez bijna elke minuut. Het ene moment meld een site dat ie naar Betis gaat en dan komen allemaal Overmars/Ajax haters naar boven en dan weer dat ie naar Ajax gaat etc. etc.

Ik vermaak mij al de hele dag over die kortzichtige figuren die allemaal veeeeeeeeeeeeeeeeel te vroeg denk te moeten reageren _O- _O- _O-

Edit: Nog mooier, sites zoals Voetbalprimeur komen dan met artikelen met nieuwtjes die ondertussen allang weer achterhaald zijn maar wel een sensatie/clickbait titel hebben _O-
En dan gaat het nog mis ook.
VI meldt dat Club America zelf het nu ook heeft bevestid, het wordt Betis...

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-01 13:00
Pompi schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:13:
[...]

Hoop het van die Mexicaan maar in de Spaanse pers waren er berichten dat Betis o.a. door Guardado er mee aan de haal ging. Dus lastig te zeggen hoe ver het nou is, want na Richarlison houd ik mij hart vast totdat er een officieel bericht is.
Zoals ik al zei Richarlison 2.0, weer vist Ajax achter het net nadat ze lang over de onderhandeling met een Midden/Zuid-Amerikaans land doen. Ben nu al moe van alle toekomstige nieuws berichten over hem die we net zoals bij Richarlison kregen over "de voormalige Ajax-doelwit".

Hopelijk krijgen we van of Freek Jansen of Mike Verweij een goed artikel over waarom het deze keer weer mis ging, want dat is nooit echt duidelijk geworden bij de Braziliaan.

Pompi wijzigde deze reactie 10-01-2019 23:03 (12%)

• Terranova
dutchgio schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:00:
[...]

En dan gaat het nog mis ook.
VI meldt dat Club America zelf het nu ook heeft bevestid, het wordt Betis...
Ach, dan blijft Neres tenminste 8)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Terranova schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:08:
[...]Ach, dan blijft Neres tenminste 8)
En hoef ik morgen de Chinees niet te boycotten! :Y)

• toolkist
Terranova schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:08:
[...]

Ach, dan blijft Neres tenminste 8)
Hopelijk zetten die Chinezen er nog 10m bovenop, dan mag Marc van mij gewoon akkoord gaan... Denk namelijk dat je nu wel met een ontevreden Neres zit. Geen onbetwiste basisspeler meer en een enorme salarisverhoging aan je neus voorbij zien gaan. Je hebt nog 3 weken de tijd om een vervanger te vinden, dat moet toch wel lukken.

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Brazilianen zijn en blijven broodvoetballers, die gaat echt niet nee zeggen tegen een enorm salaris.

Maar Ajax vist inderdaad weer achter het net bij een Mexicaan. Bijzonder.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:05

Catch22

De ene is je moeder

Leon Zwiers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 00:17:
Brazilianen zijn en blijven broodvoetballers, die gaat echt niet nee zeggen tegen een enorm salaris.

Vind het niet eens erg dat hij niet komt. Vind het vooral erg dat je financieel niet op kunt tegen zo'n clubje

En de ander is je zus
Steam: maxx0r
R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Gonadan
  • Niet online
Kunnen of willen. Die Zuid-Amerikanen kijken nogal een handje te hebben van clubs tegen elkaar uitspelen om zo te prijs op te drijven. Marc heeft daar maar beperkt zin in.

Daarnaast is de Primera Division natuurlijk iets aantrekkelijker dan de Eredivisie. :P

Gonadan wijzigde deze reactie 11-01-2019 01:16 (20%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• toolkist
Had Lamprou daar niet ff iets langer (zeg maar 5x zo lang) kunnen zijn zodat ie die lob had kunnen houden? Wel zwak gekeept overigens, ver uit de goal maar ook ver bij de bal vandaan en geen enkele druk op de speler. Blijf dan gewoon in de goal staan... Verdediging staat ook lekker te klooien, Sinkgraven laat weer zien geen back te zijn dus ik hoop maar dat Wober toch blijft

Edit: Lamprou _O- wat een waardeloze keeper zeg. Hup Marc, geef maar eens wat geld uit aan een fatsoenlijke 2e keeper want dit is gewoon zielig zo slecht. Als Onana geblesseerd raakt gaat dit echt heel wat punten kosten.

toolkist wijzigde deze reactie 11-01-2019 01:59 (23%)

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 00:17:

Verklaar je nader?

Ik snap de keuze van de speler prima.

• Typhone
  • Laatst online: 10:14
OPSLAGHOND schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:18:
[...]

En hoef ik morgen de Chinees niet te boycotten! :Y)
<—- alle taco’s uit het raam flikkert... ;)

• Leon Zwiers
  • Nu online
Vos schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:08:
[...]

Verklaar je nader?

Ik snap de keuze van de speler prima.
Ik ook, maar dat je als Ajax met zoveel geld door een Betis word afgetroefd is toch wel opvallend. Dat was echt niet alleen Guardado

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:37
Wober zit inmiddels in het vliegtuig richting Sevilla :w

@Leon Zwiers er zit ook een max aan hè, het houdt een keer op natuurlijk.

Martinusz wijzigde deze reactie 11-01-2019 07:55 (44%)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 21-01 16:09

Baseman77

We move

Als PSV'er is het heerlijk nieuws dat Lainez naar Betis gaat en niet naar Ajax *O*
Helemaal omdat Guardado hier een hele belangrijke rol in heeft gespeeld, hij is en blijft dus een geweldenaar _/-\o_

Lainez is een echt toptalent en wordt gezien als de 'opvolger' van Lozano.
Het zou alleen al daarom zonde zijn als hij naar Ajax zou zijn gegaan, maar wat ook meespeelde is dat Ajax dan aandacht en populariteit in Mexico weg zou halen van PSV. Dus dit is in alle opzichten meer dan prima!

Ook omdat Neres nu misschien blijft, wat ik gezien het gigantische bedrag dat voor hem geboden is niet erg zou vinden.

PS: Op dit soort momenten kan social media best briljant zijn _O-

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 07:53:
[...]

Ik ook, maar dat je als Ajax met zoveel geld door een Betis word afgetroefd is toch wel opvallend. Dat was echt niet alleen Guardado
Maar geld lijkt (ik was er niet bij) niet het issue. De clubs waren er uit, de speler kiest voor Betis. Qua klimaat en omgeving snap ik die keuze.
Baseman77 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:06:
Als PSV'er is het heerlijk nieuws dat Lainez naar Betis gaat en niet naar Ajax *O*
Helemaal omdat Guardado hier een hele belangrijke rol in heeft gespeeld, hij is en blijft dus een geweldenaar _/-\o_

Het zou alleen al daarom zonde zijn als hij naar Ajax zou zijn gegaan, maar wat ook meespeelde is dat Ajax dan aandacht en populariteit in Mexico weg zou halen van PSV. Dus dit is in alle opzichten meer dan prima!

Ook omdat Neres nu misschien blijft, wat ik gezien het gigantische bedrag dat voor hem geboden is niet erg zou vinden.

Proest :D

Vos wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:24 (50%)

• Leon Zwiers
  • Nu online

Nou, ik kon er gisteren ook wel om lachen, maar zo erg als jij het nu maakt heb ik hier lang niet meer gezien :+

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:46 (3%)

• Pompi

Dit en bijvoorbeeld het interview met Mark van Bommel van VI wat meer over Ajax dan PSV gaat laat wel zien wat voor een kleine club PSV eigenlijk is, dat je in plaats van met jezelf en eigen club bezig te zijn alleen maar naar Ajax kijkt en het ook niet jammer vind dat een talentvolle jongen niet naar de Eredivisie komt en het niveau omhoog brengt. Deze gefaalde transfer laat ook zien dat PSV niet op zulke spelers meer hoeft te rekenen en dat is gewoon voor alle supporters jammer, want kijk je liever naar een talentvolle vleugelflitser of al dat "B-segment" uit de omliggende landen wat bij de rest van de Eredivisie speelt?

• Baseman77

Baseman77

We move

Pompi schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:46:
laat wel zien wat voor een kleine club PSV eigenlijk is, dat je in plaats van met jezelf en eigen club bezig te zijn alleen maar naar Ajax kijkt en het ook niet jammer vind dat een talentvolle jongen niet naar de Eredivisie komt en het niveau omhoog brengt.
Echt? _O-
Ik heb leedvermaak en zie de voordelen voor PSV, dat maakt mij een supporter en geen neutrale voetbalvolger. Mijn persoonlijke mening vervolgens extrapoleren naar de gehele voetbalclub (waar ik niet werkzaam ben) en daar een zelfs een consequentie aanhangen slaat nergens op.

PS: Je moet eens gaan kijken op bijv. Ajax Shownieuws of gewoon op Twitter en de reacties van Ajacieden op dit nieuws lezen. En kom dan nog maar eens terug op mijn woorden en over hoe klein een club zou zijn.
Komisch altijd dit soort opmerkingen.

En ik zou als PSV'er moeten balen dat de grote concurrent geen toptalent haalt, belachelijk veel geld zou krijgen voor een speler (wat overigens nog steeds zou kunnen) en als bonus mijn eigen club tegen zou werken in Mexico?
Je snapt verder wel hoe voetbal werkt?

Alleen al hoe die Verweij het allemaal verslaat in de Telegraaf:
Ajax hoopt dat Lainez, die eerder meerdere keren zijn voorkeur voor de Amsterdammers uitsprak, beseft dat die club de ideale springplank is naar de Europese top en hem qua spel op het lijf is geschreven. De bal ligt volledig bij Lainez, die de keuze heeft tussen de Spaanse zon en taal of het sportieve aspect.
Dus kiezen voor Betis is alleen kiezen voor de zon en taal en niet voor het sportieve aspect. Dat Betis 6e staat in de competitie en overwintert in de EL doet inderdaad helemaal niet ter zake, spelen in de Spaanse competitie ook niet natuurlijk, die stelt weinig voor en er spelen ook nauwelijks aansprekende clubs.
Hoezo doorzichtig.
Pompi schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:46:
Deze gefaalde transfer laat ook zien dat PSV niet op zulke spelers meer hoeft te rekenen
Lozano is het voorbeeld dat het wel degelijk kan.
Daarbij was Ajax ontzettend dichtbij het halen van Lainez, dus je conclusie klopt niet.

PS: Zo is PSV bezig met Alavarez, al verwacht ik dat hij (voorlopig?) te duur is.
Maar hij is 'gewoon' haalbaar en wil zelf graag naar PSV.

• Typhone
@Baseman77
Als fervent volger van het Mexicaanse voetbal heb ik jou de laatste maanden erg weinig gehoord over Lainez. Net zoals Guti de verlosser was die Lozano beter liet spelen. Tevens zie ik hier een verheerlijking van Lozano (Lainez de opvolger van....) maar wat heeft die de afgelopen maanden eigenlijk laten zien?
De conclusie die je verbindt aan de aandacht en populariteit wegtrekken van PSV schuif ik even onder hetzelfde straatje als supporter zijn en geen objectief voetbalvolger want als één transfer daar al verandering in kan brengen dan is die populariteit wellicht niet zo hoog als eerder trots aangekondigd door PSV zelf.

Er is maar één ding echt jammer aan het afketsen van de transfer en dat is dat een 85% speler die de naam Neres draagt nu waarschijnlijk niet gaat verkassen voor het astronomische bedrag van €43.000.000.
Dat vind ik ernstig jammer aangezien die gelden volgend jaar op de balans komen te staan. PSV focust zich al 100% op het kampioenschap - wat een must is - dus zolang je zonder CL goed op je benen kunt staan en kwalitatieve impulsen kunt halen zijn dergelijke verkopen niet zo erg als ze lijken. Het is extra zuur als Lainez, net als Bailly / Richarlison, in no time voor veel meer verkocht gaan worden. Aan de andere kant gaan dit soort talenten, als ze echt zo goed zijn, niet naar Real Betis Balompié dus next.

Update: Betis heeft dus 17 miljoen betaald en er nog 2 miljoen bovenop gedaan.

In een ander licht bezien: Ajax betaalt 7,5 miljoen voor Wöber en ritselt die nu voor 12 miljoen weg zonder dat het ooit een dragende speler is. De Chinezen komen (ogenschijnlijk uit het niets) met een zak geld van 43 miljoen voor Neres. Wat gaat er in de zomer gebeuren als de Chinezen hun competitie weer willen opvullen met Europese namen?

Typhone wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:27 (12%)

• Martinusz
Jezus wat is iedereen weer op de teentjes getrapt :P

Het is jammer dat hij niet naar Ajax komt, maar ook niet meer dan dat, er lopen meer voetballers rond die kunnen groeien. Neres kwam ook niet uit de hoek van mega talent, maar was vorig jaar de meest waardevolle speler bij Ajax, terwijl die 2 anderen het niet tot het eerste elftal schopten, je weet het toch niet van te voren hoe het gaat lopen.

Ben wel benieuwd naar wie ze nu overschakelen of dat ze nu niets meer gaan doen.

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:23:
Als fervent volger van het Mexicaanse voetbal heb ik jou de laatste maanden erg weinig gehoord over Lainez. Net zoals Guti de verlosser was die Lozano beter liet spelen.
Wil je mij aub geen woorden in de mond leggen?
Tevens zie ik hier een verheerlijking van Lozano (Lainez de opvolger van....) maar wat heeft die de afgelopen maanden eigenlijk laten zien?
Lozano is veruit de meest populaire speler in Mexico, dat heeft verder niets met verheerlijking te maken.
Lainez wordt in Mexico als zijn opvolger gezien en is mede daarom ook ontzettend populair.

Ik koppel dit helemaal niet aan de prestaties van Lozano, maar als je vindt dat hij weinig laat zien dan ben ik het daar niet mee eens maar vind ik dat verder prima. Als Lainez zijn potentie waarmaakt, dan verwacht ik dat hij beter wordt dan Lozano.
De conclusie die je verbindt aan de aandacht en populariteit wegtrekken van PSV schuif ik even onder hetzelfde straatje als supporter zijn en geen objectief voetbalvolger want als één transfer daar al verandering in kan brengen dan is die populariteit wellicht niet zo hoog als eerder trots aangekondigd door PSV zelf.
Als je niet inziet dat de populariteit van PSV minder wordt als Ajax hét talent van Mexico haalt, dan denk ik niet dat dit aan mij ligt. Ditzelfde gaat trouwens op als je de woorden van PSV hierover blind als waarheid aanneemt. Natuurlijk is PSV in Mexico populair (Rodriguez, Salcido, Moreno, Guardado en vooral Lozano) en zal alleen de komst van Lainez bij Ajax dit niet zomaar even overhoop gooien, maar de aandacht alleen hebben of deze moeten delen met Ajax maakt wel degelijk verschil. Dat is geen hogere wiskunde hoor...
Er is maar één ding echt jammer aan het afketsen van de transfer en dat is dat een 85% speler die de naam Neres draagt nu waarschijnlijk niet gaat verkassen voor het astronomische bedrag van €43.000.000.
Ajax is bezig met andere buitenspelers nu Lainez niet komt, dus de kans dat Neres alsnog vertrekt is nog steeds aanwezig. Helaas.
Aan de andere kant gaan dit soort talenten, als ze echt zo goed zijn, niet naar Real Betis Balompié dus next.
Want dan gaan ze naar Ajax?
Update: Betis heeft dus 17 miljoen betaald en er nog 2 miljoen bovenop gedaan.
Dat claimt Verweij ja, weer zo'n doorzichtige poging.
Ajax en Club América waren akkoord voor een 15 miljoen, alsof Betis dan 2 miljoen meer gaat betalen. Lainez wilde graag naar Ajax, het was 'alleen' wachten tot de clubs eruit waren. Totdat Betis op het allerlaatst tussendoor kwam en alsnog Lainez over wist te halen (vooral dankzij Guardado).
Dezelfde pech voor Ajax als met Richarlison dus.

• Curva
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 08:44

Je laat eindelijk een keer je ware 'ik' zien...
Misschien kun je dan dit soort posts de volgende keer gewoon op social media houden ipv de discussie op deze kinderachtige manier te starten. 8)7

Clash of Clans: MiSSeR || PSN: Curvaa_

• Pompi
Baseman77 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:07:
[...]
PS: Zo is PSV bezig met Alavarez, al verwacht ik dat hij (voorlopig?) te duur is.
Maar hij is 'gewoon' haalbaar en wil zelf graag naar PSV.
Je quote zelf net een stuk uit artikel waarin staat dat Lainez zelf aan had gegeven graag naar Ajax te komen, maar in deze wereld van geld betekend dat niks. Ik geef dus even weinig voor dat Alavarez "zelf graag naar PSV" wil, als er morgen een sjeik of grotere club meer salaris bied gaat hij daar gewoon naar toe.

• Typhone
Ik weet niet wat de populariteit van PSV te maken heeft met de aankoop van een speler door Ajax (toptalent of niet). Je wilt dus zeggen dat vanaf vandaag Real Betis de bekendste en populairste club is in Mexico? Volgens mij dus alleen maar een non-argument of PSV is helemaal niet zo 'stabiel populair' als eerder beweerd. De naam van Ajax zingt in Scandinavië ook nog onverminderd populair door ondanks dat daar alles en iedereen door Engelse clubs gekocht wordt.

Volgens mij zit er veel meer opluchting in (getuige je vele reacties in korte tijd) nu het dubbeltje toevallig voor jou de goede kant opvalt. De week ervoor heb ik je niet gezien of gehoord. Is dat supporter zijn van PSV of bezig zijn met Ajax?

Ik ken Lozano goed. Eet geregeld elke dinsdag en donderdag bij Sopranos in Eindhoven met zijn moeder en nog iemand (jongere man, Spaanstalig), eet altijd de 250gr ossenhaas en laat voor alle unieke bedienden 50 euro fooi achter. Niet gaan zeuren om handtekeningen trouwens want dan sta je buiten. Telt dat nu als inside Mexicaanse connectie?

Ohja voordat ik het vergeet:
vooral dankzij Guardado...
Bron...? Graag vandaag nog posten want ik heb gezocht wat ik kon met advanced Google searches en kwam niks tegen.

Typhone wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:55 (7%)

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09:27
Tapia naar Willem 2, wat moeten we daarvan vinden?

Gevierd international die door zijn huidige club coach niet de kans krijgt. Is die zo uit beeld dat hij niet nu voor goed geld verkocht kan worden? Moet hij zich in Tilburg bewijzen om in de zomer verkocht te worden? Of is het ritme opdoen zodat hij door de opvolger van Gio gelijk ingezet kan worden?

• Baseman77

Baseman77

We move

Curva schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:40:
Je laat eindelijk een keer je ware 'ik' zien...
Je had mij anders al lang 'ontmaskert'.
Vorig jaar noemde je me nog vervelend en lachwekkend omdat ik niet positief genoeg was over Ajax.

Dadelijk gaan mensen nog denken dat ik een supporter ben van een specifieke club die wel eens leedvermaak bij nieuws over een andere voetbalclub en niet altijd objectief en volwassen reageert, dat zou wel erg jammer zijn.
Het zou mij ook de grote uitzondering maken in deze topic :O
Pompi schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:43:
Je quote zelf net een stuk uit artikel waarin staat dat Lainez zelf aan had gegeven graag naar Ajax te komen, maar in deze wereld van geld betekend dat niks.
Dat betekent wel degelijk iets.
Zowel Ajax als Betis waren akkoord met Club América, Lainez kon dus kiezen. Voor de komst van Betis was er de keuze tussen blijven of naar Ajax gaan en de voorkeur van Lainez ging uit naar Ajax.
Zoals Richarlison kon kiezen uit Ajax en Watford of F. de Jong uit Ajax en PSV. Soms kiest de speler voor jouw club, soms niet. Dat heeft niet alleen (of niet altijd) met geld te maken.
Typhone schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:52:
Ik weet niet wat de populariteit van PSV te maken heeft met de aankoop van een speler door Ajax (toptalent of niet). Je wilt dus zeggen dat vanaf vandaag Real Betis de bekendste en populairste club is in Mexico?
Je leest niet goed en ik heb weinig zin om mezelf te blijven herhalen.
Volgens mij zit er veel meer opluchting in (getuige je vele reacties in korte tijd) nu het dubbeltje toevallig voor jou de goede kant opvalt. De week ervoor heb ik je niet gezien of gehoord. Is dat supporter zijn van PSV of bezig zijn met Ajax?
Dat heeft vooral met tijdsbesteding en het maken van keuzes te maken.
Mijn nederige excuses voor het niet hebben (en het niet vrijmaken) van tijd voor deze topic tijdens mijn vakantie en het nu wel hebben van tijd, ik zal me de volgende keer vooraf vast excuseren zodat je op de hoogte bent.

PS: Dat ik opgelucht ben dat Lainez niet naar Ajax gaat had ik in mijn eerste post hierover al duidelijk gemaakt.

• Typhone
Ankona schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:59:
Tapia naar Willem 2, wat moeten we daarvan vinden?

Gevierd international die door zijn huidige club coach niet de kans krijgt. Is die zo uit beeld dat hij niet nu voor goed geld verkocht kan worden? Moet hij zich in Tilburg bewijzen om in de zomer verkocht te worden? Of is het ritme opdoen zodat hij door de opvolger van Gio gelijk ingezet kan worden?
Volgens mij is dat voor Willem 2 een zeer nuttige speler. Wel weer op huurbasis begrijp ik uit jouw opmerking ;).

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 02:00
Baseman77 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Dat heeft vooral met tijdsbesteding en het maken van keuzes te maken.
Mijn nederige excuses voor het niet hebben (en het niet vrijmaken) van tijd voor deze topic tijdens mijn vakantie en het nu wel hebben van tijd, ik zal me de volgende keer vooraf vast excuseren zodat je op de hoogte bent.

PS: Dat ik opgelucht ben dat Lainez niet naar Ajax gaat had ik in mijn eerste post hierover al duidelijk gemaakt.
Volgende keer even afmelden ja. Is wel zo fijn :p je bent wel goed uitgerust merk ik ;)

Reactie op PS: oooh echt? Was me nog niet opgevallen. :p

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• toolkist
En de vraag van @Typhone over Guardado negeer je toch maar even omdat je daar eigenlijk niks daarover kan vinden behalve hier en daar een losse kreet op voetbalzone? :>

Ik kan me best voorstellen dat Lainez liever naar Spanje gaat dan naar Ajax, maar echt totaal niet dat dit grotendeels dankzij Guardado zou zijn.
Grotere competitie, taal, klimaat, wellicht meer geld (maar niks over gelezen dus geen idee of dat meespeelt) klinken voor mij toch echt als heel veel logischere redenen...

• Gonadan
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:01:
Dadelijk gaan mensen nog denken dat ik een supporter ben van een specifieke club die wel eens leedvermaak bij nieuws over een andere voetbalclub en niet altijd objectief en volwassen reageert, dat zou wel erg jammer zijn.
Het zou mij ook de grote uitzondering maken in deze topic :O
Is allemaal prima hoor, maar als het andersom is ben je pagina's lang over de zeik. Leedvermaak of gekleurde bril is prima, maar het is uitdelen én incasseren. :)

Mocht Guardado daadwerkelijk een hand gehad hebben in dit verhaal (als je dergelijke geruchten dan ineens wel gelooft) dan past dat wel precies bij de mentaliteit van PSV. oOo :>

• Ankona
Typhone schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Volgens mij is dat voor Willem 2 een zeer nuttige speler. Wel weer op huurbasis begrijp ik uit jouw opmerking ;).
Verhurd idd. En ook voor Feyenoord is het een zeer nuttige speler. Ene Van Geel heeft recent een Colombiaans super talent gekocht dat enkel Spaans spreekt. Alleen als tolk bewijst Tapia al zijn waarde.

• Qu3st
Het wordt een gezellig tweede seizoenshelft in dit topic zo te zien. Ik moet niet vergeten genoeg popcorn in te kopen.
Ankona schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:17:
[...]

Verhuurd idd. En ook voor Feyenoord is het een zeer nuttige speler. Ene Van Geel heeft recent een Colombiaans super talent gekocht dat enkel Spaans spreekt. Alleen als tolk bewijst Tapia al zijn waarde.
Ik denk dat de meeste Feyenoorders blij zijn dat ie gaat, want als ie speelt hoor ik alleen maar geklaag.

Qu3st wijzigde deze reactie 11-01-2019 10:22 (64%)

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Baseman77

Baseman77

We move

Gonadan schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:14:
Is allemaal prima hoor, maar als het andersom is ben je pagina's lang over de zeik. Leedvermaak of gekleurde bril is prima, maar het is uitdelen én incasseren.
Hahaha, andersom is juist gebruikelijk hier!
Wat dacht je dat PSV'ers en helemaal Feyenoorders hier meestal 'ondergaan'? Het merendeel van de posters in deze topic is Ajacied, dat is al heel lang zo.
Mocht Guardado daadwerkelijk een hand gehad hebben in dit verhaal (als je dergelijke geruchten dan ineens wel gelooft) dan past dat wel precies bij de mentaliteit van PSV.
Euhm, je weet dat Guardado speler is van Betis en dat Lainez nu dus een teamgenoot is?

PS: Mijn laatste zin gaat ook op als reactie naar @toolkist.
Het verbaast mij dit nieuws zou zijn, het heeft o.a. in alle media gestaan dat Betis Guardado ging inzetten om Lainez over te halen.
Typhone schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:52:
Bron...? Graag vandaag nog posten want ik heb gezocht wat ik kon met advanced Google searches en kwam niks tegen.
Je Google skills kunnen wel een update gebruiken dan, even een voorbeeld:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=344521
Club América maakt via de officiële kanalen melding van een transfer van de aanvaller naar Real Betis, waar landgenoot Andrés Guardado een belangrijke rol in de overgang heeft gespeeld.

• Martinusz
Qu3st schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:17:
Het wordt een gezellig tweede seizoenshelft in dit topic zo te zien. Ik moet niet vergeten genoeg popcorn in te kopen.

[...]

Ik denk dat de meeste Feyenoorders blij zijn dat ie gaat, want als ie speelt hoor ik alleen maar geklaag.
Wordt (als hij al speelt) hij niet ook op een plek gezet waar hij eigenlijk niet hoort? (CV)
Ik snap niet zo goed wat Feyenoord wilt met dit soort spelers, ze worden gehaald (Tapia, Amrabat, Ayoub) als belangrijke transfers, maar vervolgens zitten ze meer op de bank dan dat ze op het veld staan.
Eigenlijk is het zonde voor die spelers zelf, want bij hun vorige club hadden ze alle wedstrijden gespeeld en hadden ze wellicht een mooiere transfer gemaakt, maarja dat is achteraf he :P

• Ankona
Qu3st schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:17:

[...]

Klopt, een hoop negatief gezeik en de geaccepteerde mening na lullen. Kom ook niet aan Berghuis, dat is het lievelingetje van de harde kern (misschien even veel hersencellen als die harde kern bij elkaar heeft..... in mijn oven een zwaar overgewaardeerde speler die een paar trucjes goed beheerst maar waar het team te weinig aan heeft. Een soort Younes, aannemen naar binnen draaien en schieten. Pak je je doelpunten mee maar je wint er geen wedstrijden door)

Ik geloof wel in Tapia.

• toolkist
Baseman77 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Wat dacht je dat PSV'ers en helemaal Feyenoorders hier meestal 'ondergaan'? Het merendeel van de posters in deze topic is Ajacied, dat is al heel lang zo.

[...]

Euhm, je weet dat Guardado speler is van Betis en dat Lainez nu dus een teamgenoot is?

PS: Mijn laatste zin gaat ook op als reactie naar @toolkist.
Het verbaast mij dit nieuws zou zijn, het heeft o.a. in alle media gestaan dat Betis Guardado ging inzetten om Lainez over te halen.

[...]

Je Google skills kunnen wel een update gebruiken dan, even een voorbeeld:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=344521

[...]
Precies wat ik net zei dus, een losse zin van voetbalzone en totaal geen bewijs voor een claim als "Totdat Betis op het allerlaatst tussendoor kwam en alsnog Lainez over wist te halen (vooral dankzij Guardado)."

• Gonadan
  • Niet online
Dan zijn we het eens, volgende keer niet piepen en als iemand anders inconsequent is dan mag je dat ook zeggen. :P
Hahaha! Da's waar ook. Daar gaat m'n poging tot stoken. _O- :') :+

• Qu3st
Ankona schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:31:
[...]

Klopt, een hoop negatief gezeik en de geaccepteerde mening na lullen. Kom ook niet aan Berghuis, dat is het lievelingetje van de harde kern (misschien even veel hersencellen als die harde kern bij elkaar heeft..... in mijn oven een zwaar overgewaardeerde speler die een paar trucjes goed beheerst maar waar het team te weinig aan heeft. Een soort Younes, aannemen naar binnen draaien en schieten. Pak je je doelpunten mee maar je wint er geen wedstrijden door)

Ik geloof wel in Tapia.
Mwah zonder Berghuis is dit Feyenoord niet echt beter af denk ik. Ik denk dat @Martinusz gelijk heeft. Hij en vele andere spelers worden verkeerd ingezet door Gio.

Het kost wat maar dan heb je ook wat... :+

Qu3st wijzigde deze reactie 11-01-2019 10:43 (6%)

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Mooi artikeltje voor jou gisteren op RTL-Z, met het geld wat Ajax op kan halen met alle transfers, kunnen ze en de concurrentie leeg kopen, Ajax vd beurs afhalen en de Johan Cruijf Kuip financieren in Rotterdam. Als je zo denkt, gun ik ze dat ze het nog doen ook. Maar ik snap het wel. Jij bent vermoedelijk voor PSV.

discogs | MTB te koop

• Ankona
Qu3st schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:36:
[...]

Mwah zonder Berghuis is dit Feyenoord niet echt beter af denk ik. Ik denk dat @Martinusz gelijk heeft. Hij en vele andere spelers worden verkeerd ingezet door Gio.
Gio is een prutser zonder visie. Dat is algemeen bekend. Maar Berghuis is m.i. juist een van de weinige spelers (naast Bijlow) die wel op de juiste manier ingezet zijn. De vraag is wel of Feyenoord zo moet blijven spelen, 4-3-3 met een trage maar technische aanvalslijn. Ik zie meer in een 5-3-2 of 4-4-2 met opkomende middenvelders/backs. Dan heb je helemaal niets meer aan Berghuis en kun je beter een Toornstra in de aanval zetten (meer diepgang).

• Qu3st
loewie1984 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:47:
[...]

Mooi artikeltje voor jou gisteren op RTL-Z, met het geld wat Ajax op kan halen met alle transfers, kunnen ze en de concurrentie leeg kopen, Ajax vd beurs afhalen en de Johan Cruijf Kuip financieren in Rotterdam. Als je zo denkt, gun ik ze dat ze het nog doen ook. Maar ik snap het wel. Jij bent vermoedelijk voor PSV.
En als je daar dan de Facebook en Twitter reacties van leest is dat net zo mooi als de reacties op de afketste transfer van Lainez :+
Nujij is totaal niet meer nodig.

• Terranova
Ook weer duidelijk, een karatetrap op 't hoofd is maar 2 wedstrijden schorsing waard.

https://www.vi.nl/nieuws/...duels-ook-wober-geschorst

Beetje weinig voor zo'n aanslag.

• Gonadan
  • Niet online
Als hij bewust was wel ja.

• Qu3st
Mwah hij had volgens mij ook oprecht spijt en heeft nooit eerder een rode kaart gepakt. Dat zal misschien ook meetellen?

• Terranova
Dus als je onbewust iemand op z'n hoofd trapt is het minder erg?

• Ankona
Terranova schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:02:
Ook weer duidelijk, een karatetrap op 't hoofd is maar 2 wedstrijden schorsing waard.

https://www.vi.nl/nieuws/...duels-ook-wober-geschorst

Beetje weinig voor zo'n aanslag.
Ik deel je mening dat die straf niet juist is. M.i. had dit geseponeerd moeten worden, rode kaart was volkomen onterecht. Ziet er spectaculair uit, maar meer dan gevaarlijkspel was het niet. Geel dus, maximaal. Absoluut geen gemeen of agressief spel.

• Gonadan
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:05:
De intentie achter een overtreding speelt mee bij de strafmaat inderdaad. Lijkt mij niet meer dan normaal.

• Ankona
Terranova schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:05:
[...]

Dat is nou net het verschil tussen per ongeluk iemand (lullig) raken en gemeenspel wat bestraft moet worden.... Het gaat niet om hoe iemand geraakt wordt, het gaat om de intentie van de actie.

• toolkist
Ankona schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:11:
[...]

Dat is nou net het verschil tussen per ongeluk iemand (lullig) raken en gemeenspel wat bestraft moet worden.... Het gaat niet om hoe iemand geraakt wordt, het gaat om de intentie van de actie.
Daar gaat het ook wel degelijk om. Het is niet (of zou niet moeten zijn) 100% het ene of 100% het andere, maar een combinatie van beiden.

• Terranova
Op snelheid een vliegende trap tegen het hoofd geven zou mijns inziens altijd wel meer waard dan 2 wedstrijden.

Het is gewoon levensgevaarlijk om een harde trap tegen het hoofd te geven. Of het nou bewust is of niet.
Er is ook een reden waarom de scheidsrechters bij een hoofdblessure gelijk het spel moeten stil leggen.

Als ik dat op straat zou doen dan had ik gelijk mogen brommen. Ook al heb ik spijt en heb ik nog nooit wat eerder gedaan

Terranova wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:17 (6%)

• Martinusz
Ankona schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:11:
[...]

Ook al doet hij het niet express, als je op die manier een bal wilt gaan spelen zonder te kijken, dan neem je bewust een risico. In mijn ogen zeker een rode kaart en 2 wedstrijden schorsing lijkt mij ook passend.

• Ankona
Martinusz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:17:
[...]

Ook al doet hij het niet express, als je op die manier een bal wilt gaan spelen zonder te kijken, dan neem je bewust een risico. In mijn ogen zeker een rode kaart en 2 wedstrijden schorsing lijkt mij ook passend.
Maar dan moet die straf ook iedere keer gegeven worden als er niet toevallig iemand zijn hoofd tegen die voet krijgt. Meestal krijgt een speler met zo'n actie juist de handen op elkaar en wordt hij gevierd.

• Martinusz
Ankona schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:19:
[...]

Maar dan moet die straf ook iedere keer gegeven worden als er niet toevallig iemand zijn hoofd tegen die voet krijgt. Meestal krijgt een speler met zo'n actie juist de handen op elkaar en wordt hij gevierd.
Deze volg ik even helemaal niet :?

• Qu3st
Terranova schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:16:
Op snelheid een vliegende trap tegen het hoofd geven zou mijns inziens altijd wel meer waard dan 2 wedstrijden.

Het is gewoon levensgevaarlijk om een harde trap tegen het hoofd te geven. Of het nou bewust is of niet.
Er is ook een reden waarom de scheidsrechters bij een hoofdblessure gelijk het spel moeten stil leggen.

Als ik dat op straat zou doen dan had ik gelijk mogen brommen. Ook al heb ik spijt en heb ik nog nooit wat eerder gedaan
Ik moet de eerste nog tegenkomen die het per ongeluk op straat doet.

• Ankona
Martinusz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:22:
[...]

Deze volg ik even helemaal niet :?
Een straf deel je uit omdat je bepaald gedrag ongewenst vindt. Als je vindt dat blind met hoog been naar een bal maaien rood is met twee wedstrijden schorsing dan is dat prima. Maar of dat hoofd daar wel of niet zit kun je de dader niet aanrekenen, die ging er juist blind in.

En ja, dit betekent ook dat je veel doelpunten die nu de top 10 lijstjes halen af moet keuren, bijna elke omhaal is dan rood waard.

Ik deel overigens die mening niet. Ik vind het gewoon gevaarlijk spel en maximaal geel.

• Typhone
[...]

[...]
Het grote verschil is dat de overduidelijk bekende Feyenoorders non stop 24/7 langskomen en reageren. Jij bent er weken niet, verschuilt je achter een 'ik heb het druk moment' - wat toevallig precies vandaag eindigt -. Daar zit een verschil in wat @Gonadan ook al aangegeven heeft.

Vervolgens val je mij hier in het verleden aan over kranten als Marca die wat roepen en ga je mijn Google skills bekritiseren met een random bron (komkommertijd) van voetbalzone. Kun je er heel mooi een verhaal omheen babbelen maar ik noem puur feiten.

• Martinusz
Ankona schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:27:
[...]

Een straf deel je uit omdat je bepaald gedrag ongewenst vindt.
Als je vindt dat blind met hoog been naar een bal maaien rood is met twee wedstrijden schorsing
Als je zo iemand tegen het hoofd schopt wel ja, lijkt mij logisch :)
dan is dat prima. Maar of dat hoofd daar wel of niet zit kun je de dader niet aanrekenen, die ging er juist blind in.
Dat is de dader wel aan te rekenen, als je op dergelijke hoogte met de voet naar een bal gaat zonder te kijken, dan kun je verwachten dat je een hoofd gaat raken. Raak je niemand, omdat er niemand in de buurt is, heb je geluk. Schop je iemand vol tegen het hoofd, dan heb je dus pech en moet je de consequentie dragen, of gewoon niet zo lomp erin gaan.
En ja, dit betekent ook dat je veel doelpunten die nu de top 10 lijstjes halen af moet keuren, bijna elke omhaal is dan rood waard.
:? :? met een omhaal schop je tegen een bal, niet tegen een hoofd.
Ik deel overigens die mening niet. Ik vind het gewoon gevaarlijk spel en maximaal geel.
Dat mag jij vinden :)

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:38
Maar dan straf je dus niet het bewuste risico dat een speler neemt.

• Martinusz
rik86 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:41:
Maar dan straf je dus niet het bewuste risico dat een speler neemt.
Muller wordt toch ook niet gestraft voor het risico dat hij neemt, hij wordt gestraft omdat hij iemand vol op het hoofd raakt. Als hij niemand had geraakt, had hij ook geen straf gekregen uiteraard.

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:27:
Het grote verschil is dat de overduidelijk bekende Feyenoorders non stop 24/7 langskomen en reageren. Jij bent er weken niet, verschuilt je achter een 'ik heb het druk moment' - wat toevallig precies vandaag eindigt -.
Dat vandaag eindigen is geen toeval, maar eerder deze week viel er voor mij weinig te reageren.
En als je deze topic bekijkt, dan ben ik een van de weinige PSV'ers die regelmatig reageert. Nogal selectief om mij te bekritiseren omdat ik gedurende 2 weken vakantietijd (en komkommertijd) niet reageerde. Maar als je dat fijn vindt, dan ga vooral je gang.
Vervolgens val je mij hier in het verleden aan over kranten als Marca die wat roepen en ga je mijn Google skills bekritiseren met een random bron (komkommertijd) van voetbalzone. Kun je er heel mooi een verhaal omheen babbelen maar ik noem puur feiten.
Tsja, jij begon toen over 1 specifieke krant die eerst riep dat Frenkie op zeker rond is met Barca, oh nee toch niet, hij gaat nu op zeker naar PSG, PSG troeft iedereen af, oh nee toch niet, hij gaat nu toch naar Barca, maar City kan ook nog, of een willekeurige andere club, oh wacht Bayern is nog niet genoemd, maar het wordt zeker Barca, voor 97 miljoen miljard Euro en 400% zekerheid.

Ik heb toen alleen aangegeven dat ik mijn twijfels heb bij dat soort berichten en dat je die beter met een korrel zout kunt nemen. Dat zijn dus nooit feiten.
Het verbaast me overigens dat je mijn opmerking nu noemt als aanvallen, ik geef zelf een heel andere invulling aan die term.

Wat betreft de transfer van Lainez, Betis meldde zelf dat ze Guardado gingen gebruiken om Lainez alsnog over te halen te komen. Guardado speelt bij Betis en is een legende in eigen land, de recordaanvoerder en een van de betere spelers bij een prima presterend Betis, Vervolgens kiest Lainez voor Betis.
Ik weet iets meer en zeg daarom dat Guardado zeer belangrijk was. Je hoeft mij natuurlijk absoluut niet te geloven, dat kan ik me heel goed voorstellen, maar moeilijk doen over de mate van belangrijkheid van Guardado is mierenneuken. Dat hij op zijn minst belangrijk is geweest mag toch een feit genoemd worden.

• Ankona
Martinusz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Muller wordt toch ook niet gestraft voor het risico dat hij neemt, hij wordt gestraft omdat hij iemand vol op het hoofd raakt. Als hij niemand had geraakt, had hij ook geen straf gekregen uiteraard.
Terwijl hij dan precies hetzelfde al dan niet verwijtbare gedrag vertoond had. Wel of geen hoofd raken was geen keuze van hem.

• Martinusz
Ankona schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:14:
[...]

Terwijl hij dan precies hetzelfde al dan niet verwijtbare gedrag vertoond had. Wel of geen hoofd raken was geen keuze van hem.
Hij had het vast niet gewild, maar wel een gevolg van zijn keuze om het op deze manier te proberen.
Maar goed, waarom zitten we uberhaüpt te discussieren over een Duitser die een straf krijgt 8)7

• Ankona
Martinusz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:32:
[...]

Hij had het vast niet gewild, maar wel een gevolg van zijn keuze om het op deze manier te proberen.
Maar goed, waarom zitten we uberhaüpt te discussieren over een Duitser die een straf krijgt 8)7
O.. een Duitser? Je hebt gelijk, minimaal 4 wedstrijden schorsing :+

• Curva
Baseman77 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:00:

Wat betreft de transfer van Lainez, Betis meldde zelf dat ze Guardado gingen gebruiken om Lainez alsnog over te halen te komen. Guardado speelt bij Betis en is een legende in eigen land, de recordaanvoerder en een van de betere spelers bij een prima presterend Betis, Vervolgens kiest Lainez voor Betis.
Ik weet iets meer en zeg daarom dat Guardado zeer belangrijk was. Je hoeft mij natuurlijk absoluut niet te geloven, dat kan ik me heel goed voorstellen, maar moeilijk doen over de mate van belangrijkheid van Guardado is mierenneuken. Dat hij op zijn minst belangrijk is geweest mag toch een feit genoemd worden.
Dit doe je dus _altijd_, je weet altijd net wat meer dan de ander, maar de bron benoemen of vragen hierover beantwoorden ho-maar. Stop daar toch gewoon mee! Bij elke discussie die gevoerd wordt, zijn er een aantal post met vragen aan jou of je wil reageren op de vragen die gesteld worden of feiten die jij verteld wat te verduidelijken/onderbouwen.

• JanW
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 10:01
Ik weet ook iets meer. Ik weet dat dit een heel kinderachtige discussie is :+

Lainez gaat lekker naar Spanje, nummer 6 van de Primera Division, is nog actief in de Europa League en is de taal machtig. Ik vind het volkomen logisch en had hier ook al rekening mee gehouden. Dat er daar nu al 2 pagina's over wordt gebekvecht is wel weer typisch. Voor mij een reden om hier veel minder te zijn, want de sfeer is vaak verziekt door al die "Ja maar Ajacieden"-calimero reacties en dito reacties de andere kant op. Een plaagstootje, dikke prima, maar zoveel posts over een speler die niet naar Ajax gaat is wel weer typisch hoor. Begint met het bewuste stoken van één persoon, gevolgd door het dom happen van de rest. Laat gaan zeg.

They say great science is built on the shoulders of giants - not here. At Aperture we do all our science from scratch; no hand holding.

• Gonadan
  • Niet online
Terranova schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:16:

Alleen was zijn intentie niet om een trap op het hoofd te geven maar om de bal aan te nemen. Het was dus geen opzettelijke poging om het hoofd te raken.
Aangezien je op die hoogte als ervaren voetballer wel moet weten dat je de kans hebt in aanraking te komen met een andere speler kan je Müller wel verwijten dat hij het risico genomen heeft. Dat is dus ook wat gebeurt, een straf voor het risico wat hij genomen heeft met de gevolgen erbij.

Om eerlijk te zijn vind ik het juist wel fijn dat er zo'n onderscheid is. Anders zou bewust gemeen spel niet zwaarder bestraft kunnen worden dan gewone stevige tackles.
Ook in de rechtspraak wordt bij het bepalen van de strafmaat rekening gehouden met het feit of het 'met voorbedachten rade' was. De definitie van mishandeling is het met opzet verwonden van iemand.
Als het zonder opzet was betekent het niet dat je geen schuld kunt hebben aan de situatie, juridisch gezien kan je nog steeds schuldig zijn. Alleen heeft het een en ander wel gevolgen voor de strafeis.

Ofwel, het klopt niet wat je zegt. Ook in de echte wereld werkt dat zo.

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Martinusz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:52:
[...]

Als je meent dat dit geen straf had opgeleverd als hij niemand had geraakt dan was de beslissing dus gewoon onterecht. Het gaat inderdaad om de intentie en niet om het resultaat, dat staat zo ook specifiek in de regels (12.3 Rules of the game - Sending-off offences). Het gaat er niet om of het resultaat een blessure is of dat je iemand raakt, maar of je het risico neemt dat je een blessure veroorzaakt. Veel, misschien wel de meeste, ernstige blessures ontstaan namelijk bij situaties waar überhaupt geen duel om de bal was of niets verkeerds gedaan werd. Andersom levert een doodschop of bijv. een elleboogstoot zelden een zware blessure op. Je krijgt hele rare beslissingen als bijv. de tegenstander van Haps elke wedstrijd rood krijgt omdat hij weer geblesseerd is.

Voor de duidelijkheid, de intentie gaat over het al dan niet van toepassing zijn van serious foul play of violent conduct. Bij het voorkomen van een zuivere goalkans gaat het niet over de intentie maar om het effect, idem bij het toetreden van de VAR kamer (ja, in de regels staat dat dat rood oplevert).

SW-0040-8191-9064

• Martinusz
ph4ge schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 13:35:
[...]

Als je meent dat dit geen straf had opgeleverd als hij niemand had geraakt dan was de beslissing dus gewoon onterecht. Het gaat inderdaad om de intentie en niet om het resultaat, dat staat zo ook specifiek in de regels (12.3 Rules of the game - Sending-off offences). Het gaat er niet om of het resultaat een blessure is of dat je iemand raakt, maar of je het risico neemt dat je een blessure veroorzaakt. Veel, misschien wel de meeste, ernstige blessures ontstaan namelijk bij situaties waar überhaupt geen duel om de bal was of niets verkeerds gedaan werd. Andersom levert een doodschop of bijv. een elleboogstoot zelden een zware blessure op. Je krijgt hele rare beslissingen als bijv. de tegenstander van Haps elke wedstrijd rood krijgt omdat hij weer geblesseerd is.

Voor de duidelijkheid, de intentie gaat over het al dan niet van toepassing zijn van serious foul play of violent conduct. Bij het voorkomen van een zuivere goalkans gaat het niet over de intentie maar om het effect, idem bij het toetreden van de VAR kamer (ja, in de regels staat dat dat rood oplevert).
Zie dikgedrukt :Y)
Als hij dit (bal aannemen op deze manier) ergens aan de zijlijn doet waar geen speler in de buurt is, hell no waar wil je voor fluiten dan?
Maar doe je dit ergens op het middenveld met allerlei spelers om je heen, waar dus ook een speler achter/naast je staat op dat moment en je raakt dus ook een speler op die hoogte met jouw noppen vol op het hoofd, ja dan ben je de sjaak en nam je dus heel veel risico met kans op blessure veroorzaken bij je tegenstander.

Maar goed, heb dit nu al 26x uitgelegd geloof ik. 8)7
Toch bijzonder dat we zo'n actie nog moeten steggelen, Nico staat gewoon rechtop he, het is niet zo dat Mullers voet op een normale plek was en Nico bukte en een schoen tegen zijn hoofd kreeg :X

Gestrekt been ook nog! :o :+

Martinusz wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:19 (9%)

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Nu online
Martinusz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Zie dikgedrukt :Y)
Als hij dit (bal aannemen op deze manier) ergens aan de zijlijn doet waar geen speler in de buurt is, hell no waar wil je voor fluiten dan?
Maar doe je dit ergens op het middenveld met allerlei spelers om je heen, waar dus ook een speler achter/naast je staat op dat moment en je raakt dus ook een speler op die hoogte met jouw noppen vol op het hoofd, ja dan ben je de sjaak en nam je dus heel veel risico met kans op blessure veroorzaken bij je tegenstander.

Maar goed, heb dit nu al 26x uitgelegd geloof ik. 8)7
Toch bijzonder dat we zo'n actie nog moeten steggelen, Nico staat gewoon rechtop he, het is niet zo dat Mullers voet op een normale plek was en Nico bukte en een schoen tegen zijn hoofd kreeg :X

[Afbeelding]
Gestrekt been ook nog! :o :+
Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat ik het met de rode kaart oneens was, het enige wat ik zeg is dat je naar de intentie moet kijken. En ja, er is best wat voor te zeggen dat die intentie (rode) kaart waardig is.

SW-0040-8191-9064

• Terranova
Bayern durft nog in beroep te gaan ook 8)7

https://www.bbc.com/sport/football/46838207

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dan mag er van mij nog wel een wedstrijdje bij komen. :X

• toolkist
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 16:57:
[...]

Dan mag er van mij nog wel een wedstrijdje bij komen. :X
Wellicht dat ze daarom juist in beroep gaan >:)

• Deadsy
Dit is Bayern. Die leven op een andere planeet en zien dit als onrecht aan.

• Typhone
Wöber officieel rond €11 mio.

• Deadsy
Typhone schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:41:
Wöber officieel rond €11 mio.
Denk dat sommige clubs daar toch wel een beetje jaloers naar kijken. Dat Ajax voor een reserve speler 10mln pakt.
Maar Wober heeft echt wel talent en gun hem het beste bij Sevilla.

• dutchgio
  • Nu online
Gekocht voor 7 dacht ik.
Weinig reden om hem dan weg te doen.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Martinusz
Deadsy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:58:
[...]

Denk dat sommige clubs daar toch wel een beetje jaloers naar kijken. Dat Ajax voor een reserve speler 10mln pakt.
Maar Wober heeft echt wel talent en gun hem het beste bij Sevilla.
Ajax ook 8 miljoen voor betaald hoor ;)
Van mij had ie mogen blijven, maar vanuit zijn perspectief begrijp ik het wel.

• Deadsy
Martinusz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:22:
[...]

Ajax ook 8 miljoen voor betaald hoor ;)
Van mij had ie mogen blijven, maar vanuit zijn perspectief begrijp ik het wel.
Klopt, punt is dat ze dan toch nog winst maken op een wissel speler en geen verlies.

Dat hij nu voor 11 weg gaat is toch iets heel anders dan wanneer hij bv voor 6mln weg was gegaan.

• Martinusz
Deadsy schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:25:
[...]

Klopt, punt is dat ze dan toch nog winst maken op een wissel speler en geen verlies.

Dat hij nu voor 11 weg gaat is toch iets heel anders dan wanneer hij bv voor 6mln weg was gegaan.
Ik zou het quite spelen noemen, hij gaat idd niet weg voor een flop bedrag.

• Deadsy
Martinusz schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:29:
[...]

Ik zou het quite spelen noemen, hij gaat idd niet weg voor een flop bedrag.
Klopt.
Feyenoord zou denk ik dol blij zijn om hun basis centrum voor dit bedrag te verkopen.

• Curva
Ik vind het toch jammer dat Wober vertekt. Degelijke kracht en altijd handig om erbij te hebben.
Snap het van hem wel, maar hopelijk komt ie ook echt meer aan spelen toe.

• DeKever
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 05:36
Wie gaat nu in de verdediging spelen als een der centralen absent is? Die nieuwe Zuid-Amerikaan?
Wober kwam niet goed tot zijn recht. Uit bij Bayern vond ik hem wel erg goed. Het zou goed kunnen uitpakken zo.

Ben vooral benieuwd of Neres gaat. Die voegt nog wel wat toe qua variatie en heb je ook nodig met het drukke programma voor de boeg. Voor 43 miljoen kan je wel wat halen, maar welke gearriveerde speler kan je verleiden naar de eredivisie?

• Gonadan
  • Niet online
Het zou mij niets verbazen als Neres onderhand al geroken heeft aan zijn nieuwe salaris en dat hij nu onhoudbaar wordt. :P

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:33:
[...]

Precies wat ik net zei dus, een losse zin van voetbalzone en totaal geen bewijs voor een claim als "Totdat Betis op het allerlaatst tussendoor kwam en alsnog Lainez over wist te halen (vooral dankzij Guardado)."
Na ja, dan maar uit de mond van Lainez zelf volgens de VI. Maar een nog grotere reden waren jullie :P :>
Uiteindelijk grepen de Amsterdammers toch naast Lainez. 'De fans van Betis hebben een grote rol gespeeld in mijn beslissing', legt hij uit. 'Hoe zij het team aanmoedigen is iets heel bijzonders. Ik weet dat Betis een grote club is. De aanwezigheid van Andrés (Guardado, red.) heeft ook meegespeeld.'
bron

• Deadsy
ST10©DE schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:24:
[...]

Na ja, dan maar uit de mond van Lainez zelf volgens de VI. Maar een nog grotere reden waren jullie :P :>

[...]

bron
Simpele keuze toch. CL spelen met Ajax of risico lopen volgend seizoen ergens onderin te eindigen met Betis.
Ik wist het wel.

• toolkist
ST10©DE schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:24:
[...]

[...]

bron
Dus nog steeds niet "vooral dankzij Guardado" :p
Was ie wel naar Ajax gekomen dan hadden wij ongetwijfeld de meest geweldige supporters volgens Lainez ;)
DeKever schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 21:54:
Wie gaat nu in de verdediging spelen als een der centralen absent is? Die nieuwe Zuid-Amerikaan?
Wober kwam niet goed tot zijn recht. Uit bij Bayern vond ik hem wel erg goed. Het zou goed kunnen uitpakken zo.

Ben vooral benieuwd of Neres gaat. Die voegt nog wel wat toe qua variatie en heb je ook nodig met het drukke programma voor de boeg. Voor 43 miljoen kan je wel wat halen, maar welke gearriveerde speler kan je verleiden naar de eredivisie?
Magallan is een centrale verdediger ja. Ik zie het prima gebeuren dat hij voor het einde van het seizoen al standaard naast De Ligt staat. Hij leek vannacht (alleen 1e helft gezien) comfortabel aan de bal met een goeie pass in de benen en ook niet bang om die bal te geven. Het rammelde achterin af en toe wel, maar heb niet echt kunnen zien of dat zijn schuld was of niet.

toolkist wijzigde deze reactie 11-01-2019 22:56 (48%)

• dutchgio
  • Nu online
Het was het tweede elftal, met naast Magallan nog Lamrou, Sinkgraven en Schuurs in de verdediging.
Daar zou ik ook geen defensieve zekerheid van verwachten.

Ideale opstelling is inderdaad een echte verdediger naast De Ligt en Blind op 6.

• Typhone
toolkist schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:52:
[...]

<knip> Totaal niet nodig.

Ik heb trouwens wel een goed plan en dat is een goede keeper zoeken én een goede tweede keeper. Die Lamprou mag écht niet bij Ajax gewoon.

Ramzzz wijzigde deze reactie 12-01-2019 15:05 (10%)

• ST10©DE
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 22:52:
[...]

Was ie wel naar Ajax gekomen dan hadden wij ongetwijfeld de meest geweldige supporters volgens Lainez ;)
Ah, je wil er een semantische discussie van maken (y)

Nou, er is nergens gezegd dat het vooral dankzij Guardado was. ;)

En met je tweede opmerking wete we gelijk de waarde van de uitlatingen van Tadic afgelopen zomer 8)

• Martinusz
Typhone schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:06:
[...]

Kijk nou uit anders krijg je ruzie met de PSV clan ^^.

Ik heb trouwens wel een goed plan en dat is een goede keeper zoeken én een goede tweede keeper. Die Lamprou mag écht niet bij Ajax gewoon.
Van Leer terug + nieuwe keeper halen.

• Deadsy
Vraag me af of Ajax nog een alternatief heeft voor lainez.

• Gonadan
  • Niet online
ST10©DE schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:40:
Ah, je wil er een semantische discussie van maken (y)
Wilde je er überhaupt een discussie van maken dan? :D

@Deadsy ik weet niet of Skov nog een optie is?

Gonadan wijzigde deze reactie 12-01-2019 12:54 (10%)

Pagina: 1 ... 203 ... 210 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True