Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 201 ... 211 Laatste
Acties:
  • 288.990 views

• Pompi
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:54
PolarBear schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Och ja, Ziyech zou ook zeker deze zomer weggaan. Dolberg zou afgelopen zomer ook in de belangstelling hebben gestaan. Etc etc. Moet nog maar zien hoor dat iedereen die genoemd wordt volgend jaar na de zomerstop ook daadwerkelijk weg is. En mochten De Ligt, De Jong, Onana, Tagliafico, Ziyech Neres en Dolberg allemaal weggaan dan zijn er ook meer dan genoeg middelen om net als deze zomer een aantal aankopen te doen van het kaliber Blind en Tadic. Die zijn echt wel te vinden,
De middelen hebben betekend niet meteen dat het goede aankopen zullen zijn. Ik maak mij op zich wel beetje zorgen over de linksback positie als Tagliafico weg gaat, want als je hebt gezien hoe lang ze er over hebben gedaan om een goede na Maxwell te vinden en hoeveel spelers er zijn geprobeerd en afgeschoten zijn moet het weer een schot in de roos zijn en anders heb je een probleem.

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:10
Precies. Ajax heeft nu het geluk gehad dat alle aankopen goed vallen in de huidige selectie. Ze konden natuurlijk ook vrij gericht versterken. Komend seizoen zal t anders zijn waarschijnlijk, dan de halve as vervangen en aan elkaar laten wennen zal nog een klus worden.

Kijken hoe lang ten Hag het dan nog uithoudt.

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:43

Leoon.

waka waka hey hey

Volgt iemand het Portugese voetbal een beetje hier? Ga vanavond naar Sporting Lissabon toe en ga kijken liefhebber van t spelletje. Ben benieuwd of iemand hier wat pareltjes weet waar op te letten qua speler oid. Ze moeten tegen CF beleneses.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:26:
Precies. Ajax heeft nu het geluk gehad dat alle aankopen goed vallen in de huidige selectie. Ze konden natuurlijk ook vrij gericht versterken. Komend seizoen zal t anders zijn waarschijnlijk, dan de halve as vervangen en aan elkaar laten wennen zal nog een klus worden.

Vandaar dus nu al versterkingen waardoor dat hele verhaal niet op gaat. ;)
Overigens mochten we willen dat alle aankopen goed gevallen zijn. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 01:32
Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:26:

Is dat geluk of gewoon goed scouten?

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 23:40
Ajax is in een positie om er gewoon 3 te kopen in de range van 5 tot 10 miljoen en dan daarna kijken wie het waar gaat maken. In dat opzicht zitten ze in een unieke situatie in NL en is dat zeer zorgelijk voor de competitie en de ontwikkeling van talent.

Maar ja... het grote geld maakt de sport toch al kapot. Hoop dat die zeepbel snel knapt. Ali El Zandbak hoeft zijn interesse maar te verliezen en het is klaar in Europa.

alles kan off-topic

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-10 16:00
PolarBear schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:21:
[...]

Och ja, Ziyech zou ook zeker deze zomer weggaan. Dolberg zou afgelopen zomer ook in de belangstelling hebben gestaan. Etc etc. Moet nog maar zien hoor dat iedereen die genoemd wordt volgend jaar na de zomerstop ook daadwerkelijk weg is. En mochten De Ligt, De Jong, Onana, Tagliafico, Ziyech Neres en Dolberg allemaal weggaan dan zijn er ook meer dan genoeg middelen om net als deze zomer een aantal aankopen te doen van het kaliber Blind en Tadic. Die zijn echt wel te vinden,
Elke speler is toch tietallen miljoenen waard als ik hier steeds het commentaar lees?

1 Ziyech zal idd vertrekken want dat wilde hij eigenlijk afgelopen jaar al.
2 De Ligt en De Jong gaan denk ik ook 100% zeker weg voor een aardig bedrag
3 Onana is niet de top keeper die sommige ajax fans soms doen geloven, ik zie geen (top) club waar hij echt een aanvulling zou kunnen zijn.
4 Dolberg levert zoals hij de afgelopen maanden speelt echt niet zoveel meer op, ik kan mij niet voorstellen dat er clubs zijn die nog echt veel voor hem willen betalen.

Hiermee verdient Ajax meer dan het volledige budget van alle andere clubs bij elkaar denk ik dus als ze geen vervangers vinden met het enorme geld bedrag wat ze dan hebben, dan mag Overmars en de rest van de technische staff ook vertrekken.

Toch is het wel een kwalijke zaak te noemen dat Ajax en PSV steeds meer geld hebben omdat er van die gestoorde bedragen betaald worden voor spelers. Tuurlijk kunnen ze er zelf niets aan doen dat dat betaald wordt echter is het voor het Nederlandse voetbal een hele slechte zaak wanneer deze 2 clubs nog verder op de rest gaan uitlopen met het te besteden budget. Hierdoor zullen ze ook steeds meer koopclubs worden en zal het nieuwe talent steeds minder kansen krijgen omdat er nu eenmaal HELE DURE andere spelers op die positie lopen. Het lijkt wel of niemand van PSV of Ajax dat interesseert maar jongens als De Ligt en De Jong hadden nooit een kans gekregen als er op hun positie een goed betaalde topper zou spelen.

Dus leuk al die hoge bedragen maar slecht voor de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal want dat is meer dan alleen Ajax en PSV (dat vergeten sommige hier wel eens).

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
rikoos schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:10:
[...]
3 Onana is niet de top keeper die sommige ajax fans soms doen geloven, ik zie geen (top) club waar hij echt een aanvulling zou kunnen zijn.
Mja, 30 wedstrijden dit seizoen, 19 keer clean sheet, 16 tegendoelpunten, Europa League en Champions League ervaring, wel wat foutjes maar geen echt slechte wedstrijden gespeeld. 22 jaar. Ik zie in de Eredivisie in ieder geval niemand beter is.

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:10
[...]

Elke speler is toch tietallen miljoenen waard als ik hier steeds het commentaar lees?

4 Dolberg levert zoals hij de afgelopen maanden speelt echt niet zoveel meer op, ik kan mij niet voorstellen dat er clubs zijn die nog echt veel voor hem willen betalen.

Hiermee verdient Ajax meer dan het volledige budget van alle andere clubs bij elkaar denk ik dus als ze geen vervangers vinden met het enorme geld bedrag wat ze dan hebben, dan mag Overmars en de rest van de technische staff ook vertrekken.

Toch is het wel een kwalijke zaak te noemen dat Ajax en PSV steeds meer geld hebben omdat er van die gestoorde bedragen betaald worden voor spelers. Tuurlijk kunnen ze er zelf niets aan doen dat dat betaald wordt echter is het voor het Nederlandse voetbal een hele slechte zaak wanneer deze 2 clubs nog verder op de rest gaan uitlopen met het te besteden budget. Hierdoor zullen ze ook steeds meer koopclubs worden en zal het nieuwe talent steeds minder kansen krijgen omdat er nu eenmaal HELE DURE andere spelers op die positie lopen. Het lijkt wel of niemand van PSV of Ajax dat interesseert maar jongens als De Ligt en De Jong hadden nooit een kans gekregen als er op hun positie een goed betaalde topper zou spelen.

Dus leuk al die hoge bedragen maar slecht voor de ontwikkeling van het Nederlandse voetbal want dat is meer dan alleen Ajax en PSV (dat vergeten sommige hier wel eens).
Enige nuance, stel dat een de Jong bijvoorbeeld voor 75 miljoen weggaat, dan levert dat een Willem II ook 11 miljoen op, wat een volledig jaar budget is. Dus het geld stroomt ook wel enigzins de eredivisie in, feit blijft wel dat sommige clubs rijker en rijker worden dan de rest.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Qu3st
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 01:32
[...]

Maar als ze dan de koopclubs worden zal ook veel van dat geld in de Eredivisie terecht komen. En wat betreft de talenten die niet doorbreken, Ajax en PSV zullen niet stoppen met opleiden. En dan blijft het net zo gaan als het nu al gaat, de talenten die niet doorbreken gaan dan hun heil ergens anders zoeken en vaak is dat in de Eredivisie.
Dus of het zo extreem slecht is? Geen idee dat zal de toekomst uitwijzen.
En Onana is gewoon voor de Eredivisie een topkeeper en is nog erg jong. En hij heeft ook echt goede wedstrijden in Europa gekeept. Zijn echte topjaren gaan echt nog wel komen hoor.
En wat @Martinusz zegt, voor De Jong is niet alleen Ajax die profiteert, Willem II en RKC pakken hun deel ook mee.

Qu3st wijzigde deze reactie 03-01-2019 15:27 (3%)

When something is important enough, you do it even if the odds are not in your favor. -Elon Musk-

• rikoos
PolarBear schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:18:
[...]

Mja, 30 wedstrijden dit seizoen, 19 keer clean sheet, 16 tegendoelpunten, Europa League en Champions League ervaring, wel wat foutjes maar geen echt slechte wedstrijden gespeeld. 22 jaar. Ik zie in de Eredivisie in ieder geval niemand beter is.
Dat er niemand beter zou zijn zegt natuurlijk niets hoe goed hij is ;-) Ik zeg ook niet dat hij slecht is trouwens maar wel dat het niet de topper is die sommige van hem maken. leuke cijfers maar dit soort cijfers komen ook zo hoog uit omdat hij in een team speelt wat er voor zorgt dat hij weinig op de proef wordt gestelt als bijvoorbeeld een keeper als Scherpen van 18 bij Emmen of zelfs Bijlow van 20 bij Feyenoord die beide een stuk slechtere verdediging voor zich hebben staan. Met zijn 22 jaar is het natuurlijk ook nog een jonkie hoor dus ik hoop voor hem dat hij de juiste weg/transfer pakt ipv alleen geld.

Misschien zijn enkele in de ere divisie nog niet op zijn nivo maar er lopen er een paar rond die naar mijn mening veel beter gaan worden dan hem.
Qu3st schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:19:
[...]

Maar als ze dan de koopclubs worden zal ook veel van dat geld in de Eredivisie terecht komen. En wat betreft de talenten die niet doorbreken, Ajax en PSV zullen niet stoppen met opleiden. En dan blijft het net zo gaan als het nu al gaat, de talenten die niet doorbreken gaan dan hun heil ergens anders zoeken en vaak is dat in de Eredivisie.
Ik hoop het want Ajax heeft nu toevallig een paar spelers uit dezelfde lichting die doorbreken maar de afgelopen jaren waren er ook veel talenten die het net niet haalde (ook minder waren) dus zodra een club beter kan halen dan de eigen jeugd is zullen ze dat MOETEN doen toch en zal talent geen kans krijgen.

rikoos wijzigde deze reactie 03-01-2019 15:45 (25%)

• Typhone
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20:31
Ankona schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:56:

In dat opzicht zitten ze in een unieke situatie in NL en is dat zeer zorgelijk voor de competitie en de ontwikkeling van talent.
Leg uit. Zo'n beetje de énige talentenfabriek staat in Amsterdam. Feyenoord word al jaren geroemd om hun opleiding (in elk geval wat jaren geleden zeker) maar ik kan me geen enkele grote klapper herinneren. Die unieke situatie in NL is er nog niet zo lang. In 2010 was het financieel kommer en kwel en daarna is alles rechtgetrokken. Ik ben benieuwd waarom het 'goed doen' opeens zorgelijk is. Dat zou iedereen kunnen doen.

Ik noem Heerenveen en Groningen die vroeger de één naar de andere exoot tevoorschijn haalden die ook doorbraken in het buitenland. Ik zou me veel meer zorgen maken om die huurconstructies van de clubs die 100% gericht zijn op korte termijn. Liever een eigen jeugdspeler voor de leeuwen gooien dan een 5e rangs speler van Chelsea halen die nul komma nul waarde heeft behalve een leuk eindresultaat voor de bühne.

• Leon Zwiers
Typhone schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Leg uit. Zo'n beetje de énige talentenfabriek staat in Amsterdam. Feyenoord word al jaren geroemd om hun opleiding (in elk geval wat jaren geleden zeker) maar ik kan me geen enkele grote klapper herinneren. Die unieke situatie in NL is er nog niet zo lang. In 2010 was het financieel kommer en kwel en daarna is alles rechtgetrokken. Ik ben benieuwd waarom het 'goed doen' opeens zorgelijk is. Dat zou iedereen kunnen doen.

Ik noem Heerenveen en Groningen die vroeger de één naar de andere exoot tevoorschijn haalden die ook doorbrak in het buitenland. Ik zou me veel meer zorgen maken om die huurconstructies van de clubs die 100% gericht zijn op korte termijn. Liever een eigen jeugdspeler voor de leeuwen gooien dan een 5e rangs speler van Chelsea halen die nul komma nul waarde heeft behalve een leuk eindresultaat voor de bühne.
Niet zo gek als Ajax zo'n beetje alle talenten die niet weggekocht worden door een ManU/City/Barca etc wegkoopt bij die andere clubs. :+

De goede lichting die eraan zat te komen van Feyenoord is leeggekocht door buitenlandse paradijzen op Kokcu en Burger na. Dus daarvandaan kan je het voorlopig vergeten, Varkenoord is ver weggezakt. Alhoewel de oude jeugdleider wel weer terug is, dus wellicht kan er nu weer wat gaan groeien daar.

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Niet zo gek als Ajax zo'n beetje alle talenten die niet weggekocht worden door een ManU/City/Barca etc wegkoopt bij die andere clubs. :+

De goede lichting die eraan zat te komen van Feyenoord is leeggekocht door buitenlandse paradijzen op Kokcu en Burger na. Dus daarvandaan kan je het voorlopig vergeten, Varkenoord is ver weggezakt. Alhoewel de oude jeugdleider wel weer terug is, dus wellicht kan er nu weer wat gaan groeien daar.
Dat wegkopen gebeurd ook bij Ajax en PSV, maar ik denk relatief gezien meer bij Feyenoord, mogelijk ook omdat de jeugd ziet dat er 0,0 jeugdspelers doorstromen in het eerste? Na de lichting rond de financiële moeilijke jaren, soort van gedwongen jeugd opstellen, is er nauwelijks een jeugdspeler nog in het eerste komen spelen. Eerlijk gezegd kan ik er geen 1 benoemen op dit moment die een vaste waarde is geworden :?

Als je dat als jeugdspeler ziet, zorgt dat wellicht al voor 1 been buiten de deur :)

• Leon Zwiers
Martinusz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:30:
[...]

Dat wegkopen gebeurd ook bij Ajax en PSV, maar ik denk relatief gezien meer bij Feyenoord, mogelijk ook omdat de jeugd ziet dat er 0,0 jeugdspelers doorstromen in het eerste? Na de lichting rond de financiële moeilijke jaren, soort van gedwongen jeugd opstellen, is er nauwelijks een jeugdspeler nog in het eerste komen spelen. Eerlijk gezegd kan ik er geen 1 benoemen op dit moment die een vaste waarde is geworden :?

Als je dat als jeugdspeler ziet, zorgt dat wellicht al voor 1 been buiten de deur :)
Vilhena, v Beek (helaas :P ), Kokcu, Burger, el Hankouri (helaas :'( ) Nieuwkoop ( :r ) Karsdorp, Kongolo en Vente zijn al een paar voorbeelden die na de financiele perikelen in het 1e hebben mogen spelen. Is er iig al meer dan 1 :+

Qua vaste waarde is t beperkt tot Vilhena, Kongolo, Karsdorp en v Beek inderdaad. Vooral verdedigers. Onze aanvallers zijn allemaal weggekocht helaas. Maar goed, dat zijn danwel goede voetballertjes, maar hebben ook een mentaliteit van lik me vestje. Of komen vaak uit een wat armer (allochtoon) gezin die ze met het salaris wat de grote clubs betalen allemaal direct rijk kunnen maken. Dus ergens snap ik het wel.

• Typhone
[...]

Deel A van deze quote: die spelers krijgen bij Ajax wel speeltijd (Bazoer, De Jong) en bij de rest is dat een stuk minder (zeker).

De goede lichting die weggekocht is kan een teken van onkunde zijn van de mensen aan de top of een gebrek aan visie/beleid noem het maar op. Niet zo goed op de hoogte daarvan vandaar ;). Maar aan de andere kant: als je een Clasie, Immers, Elia etc al na 2-3 jaar gaat terugkopen (wellicht andere namen maar punt moge duidelijk zijn) dan geef je wel duidelijk een teken aan de jeugd die klaar staat: die zijn er dus absoluut niet klaar voor.

Ook bij Ajax zijn er -nog steeds- miskopen maar komt er wel eigen jeugd bovendrijven: Orejuela en Cassierra om maar eens wat recente voorbeelden te noemen.

Typhone wijzigde deze reactie 03-01-2019 16:37 (6%)

• toolkist
  • Laatst online: 22:07
[...]

PSV heeft inderdaad ook steeds meer te besteden en toch spelen er nu volgens mij meer zelf opgeleide spelers in het team dan de afgelopen jaren het geval was.
Feyenoord lijkt de afgelopen jaren de betere spelers uit de subtop weg te halen terwijl je voor die spelers volgens mij prima alternatieven hebt/had in de eigen jeugd.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@rikoos gezien wat AZ de afgelopen jaren binnen harkte? En wat ze er toen mee gedaan hebben? :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Leon Zwiers
Typhone schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:36:
[...]

Deel A van deze quote: die spelers krijgen bij Ajax wel speeltijd (Bazoer, De Jong) en bij de rest is dat een stuk minder (zeker).

De goede lichting die weggekocht is kan een teken van onkunde zijn van de mensen aan de top of een gebrek aan visie/beleid noem het maar op. Niet zo goed op de hoogte daarvan vandaar ;). Maar aan de andere kant: als je een Clasie, Immers, Elia etc al na 2-3 jaar gaat terugkopen (wellicht andere namen maar punt moge duidelijk zijn) dan geef je wel duidelijk een teken aan de jeugd die klaar staat: die zijn er dus absoluut niet klaar voor.

Ook bij Ajax zijn er -nog steeds- miskopen maar komt er wel eigen jeugd bovendrijven: Orejuela en Cassierra om maar eens wat recente voorbeelden te noemen.
De Jong was eigenlijk al geen jeugdspeler meer te noemen. Bazoer is gigantisch gefaald na een half goed seizoen.

En inderdaad, Elia halen was een signaal naar de jeugd (leverde wel een beker en een kampioenschap op :) ) Dat terughalen van Clasie had ik ook liever niet gezien. Al helemaal niet op de huidige huurbasis. Maar de goede aanvallende spelers uit de jeugdlichting die er nu had kunnen staan spelen nu bij ManU en Bayern helaas. Ik denk inderdaad wel dat Feyenoord is doorgeslagen in het halen van oudere spelers. Moet wel een gezonde mix blijven

Ajax moet ook oppassen dat het niet te ver doorslaat in de types Blind enzo.

• Ankona
Bij Feyenoord worden veel talenten rond hun 16e/17e weggekocht, die zijn dus wel product van de jeugdopleiding. Ajax koopt / lokt juist veel in die leeftijd en heeft de mogelijkheid ze in de eerste divisie te laten rijpen. Ik ken de jeugdopleiding van Ajax niet heel goed en dus ook niet precies welk talent echt door Ajax opgeleid is of alleen opgepikt en gerijpt.

Maar als Ajax echt doorgaat met kopen en handelen dan wordt dat best een risico voor de jeugdopleiding. Dan is de kans om direct door te stoten een stuk kleiner en zullen de talenten eerst in de verhuur gaan om zich te bewijzen. Net als bij de groot geld clubs waar onze talenten door opgekocht worden

alles kan off-topic

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:07:
Ajax moet ook oppassen dat het niet te ver doorslaat in de types Blind enzo.
Blind is, mits juist gebruikt, een zeer waardevolle toevoeging. Op wie doel je met Enzo? :?

• Leon Zwiers
Gonadan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:39:
[...]

Blind is, mits juist gebruikt, een zeer waardevolle toevoeging. Op wie doel je met Enzo? :?
"Oude" 28+ terugkeerders. Je wil wel een goede mix houden. Feyenoord sloeg aardig door in de 28plussers. Kijk waar ze nu staan. Kortetermijn visie. Nu is Ajax aardig aan het kopen geslagen, maar juist die jonge mix aangevuld met een paar van die "oude rotten" is goed. Als je doorslaat naar meer van die oude rotten dan jonge spelers dan ga je aardig mis.

• Typhone
Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 17:44:
[...]

"Oude" 28+ terugkeerders. Je wil wel een goede mix houden. Feyenoord sloeg aardig door in de 28plussers. Kijk waar ze nu staan. Kortetermijn visie. Nu is Ajax aardig aan het kopen geslagen, maar juist die jonge mix aangevuld met een paar van die "oude rotten" is goed. Als je doorslaat naar meer van die oude rotten dan jonge spelers dan ga je aardig mis.
Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld, Suarez mogen van mij meteen terug en volgend jaar worden we op een slof en een oude voetbalschoen kampioen.

• Leon Zwiers
Typhone schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:33:
[...]

Vertonghen, Vermaelen, Alderweireld, Suarez mogen van mij meteen terug en volgend jaar worden we op een slof en een oude voetbalschoen kampioen.
Dat met gemak kampioen worden horen we nu al 5 jaar ;)

Maar zonder gekheid. Suarez in zijn uppie maakt je waarschijnlijk wel kampioen, maar die komt niet meer terug. De anderen zijn geen dikke plus boven een de Ligt. Denk zelfs dat de Ligt beter is dan Vertonghen en Alderweireld.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 23:18
[...]

Wat dat betreft is de Ajaxfilosofie prima. Jonge spelers waar het kan, ervaring / aankopen waar het moet. In mijn ogen was Ajax ook een tijdje doorgeslagen naar de andere kant en stond iedere speler die één wedstrijd leuk speelde bij jong Ajax, de week erop in de basis in het eerste in de hoop dat het nieuwe talent was gevonden. Als je realistisch bent, dan heb je per generatie misschien 1-3 jeugdspelers die echt van meerwaarde zijn. Je hebt nu met de Ligt en Frenkie twee toppers. vd Beek is degelijk, Dolberg helaas weer flink teruggevallen en Mazraoui doet het leuk. Ik ben altijd kritisch op een speler als Schöne, maar als ik Eiting dan zie spelen denk ik: "Toch maar Schöne dan.". :P
Verder heb je nu de mazzel dat Ziyech niet is vertrokken terwijl je wel met Tadic en Blind meer ervaring en stabiliteit in je elftal hebt.

Verder was de Feyenoordperiode met die "enorme bak ervaring" (Ik geloof spelers als Makaay, Mathijsen en ga zo maar door) toch ook wel met veel spelers die ruim over hun top heen waren of überhaupt nooit heel fantastisch waren. Dat is natuurlijk andere koek dan een Suarez terughalen, maar dat lijkt me redelijk utopisch.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• toolkist
Typhone schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:33:
[...]

Bij Vermaelen moet je alleen niet verwachten dat ie meer dan 5 wedstrijden speelt, de rest is ie geblesseerd.
Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 18:37:
[...]

Dat met gemak kampioen worden horen we nu al 5 jaar ;)

Maar zonder gekheid. Suarez in zijn uppie maakt je waarschijnlijk wel kampioen, maar die komt niet meer terug. De anderen zijn geen dikke plus boven een de Ligt. Denk zelfs dat de Ligt beter is dan Vertonghen en Alderweireld.
De Ligt is komend seizoen alleen weg ;)
Niet dat ik denk dat Alderweireld op z'n 29e al terug naar Ajax wil komen of dat Ajax uberhaupt 28m voor hem wil betalen. De enige (kleine) kans dat ie naar Ajax komt is denk ik als ie na deze zomer nog een jaar bij de Spurs blijft en daarna transfervrij over komt.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Je blijft wel hypothetische scenario's verzinnen hè? Beetje de vader van de gedachte? :P
Vooralsnog lijken ze het prima te doen en is de balans niet verkeerd. Natuurlijk kan er van alles mis gaan maar op dit moment zie ik geen reden om aan te nemen dat ze ineens heel stomme dingen gaan doen. ;)

• Leon Zwiers
Gonadan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Je blijft wel hypothetische scenario's verzinnen hè? Beetje de vader van de gedachte? :P
Vooralsnog lijken ze het prima te doen en is de balans niet verkeerd. Natuurlijk kan er van alles mis gaan maar op dit moment zie ik geen reden om aan te nemen dat ze ineens heel stomme dingen gaan doen. ;)
Ik verzorg nog een beetje realisme. :) Denk dat dit jaar van Ajax uitzonderlijk goed is. Dit gaat ze echt niet jaarlijks lukken. Nu valt alles toevallig goed samen (behalve dat het bij PSV nog beter samenviel :+ )

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Realisme suggereert dat de optie dat ze daadwerkelijk een goed beleid hebben samengesteld en dat gaan continueren ook open is. Toch? ;)

• Leoon.
  • Laatst online: 21:43

Leoon.

waka waka hey hey

Vanavond naar Sporting Lissabon - Belenenses geweest. Tof om er een keer bij te zijn geweest, helaas moest benfica gisteren uit dus dat feest ging niet door. Wel even rondje om 't stadion gelopen en even in de omgeving geweest ook wel tof! Viel me op dat ze in 't stadion geen minuut stil geweest zijn. Veel eentonig zelfde liedjes, maar aan andere kant 90 min lang zingen klappen en doen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-10 12:39
[...]

We zijn zelfs door het terughalen van veel oude spelers - en daarmee gokken op een kampioenschap - bijna failliet gegaan. Nu zal dat bij Ajax niet snel gebeuren, al vind ik het wel opmerkelijk hoe vaak ze nu de portomonnee trekken. Niet dat het erg is, ze hebben er genoeg financiële middelen voor.

Wat betreft Feyenoord, in de jeugd zit er genoeg talent aan te komen. Denk dan bijvoorbeeld aan Kokcu, Burger of een Geertruida. Bijlow is ondertussen ook gewoon 1e keeper van Feyenoord, waarbij hij ook nog eens aardig presteert. Af en toe een foutje, maar die jongen is pas 20.

Qua spitsen ziet het er op het moment best aardig uit met jongens als Bannis, Belarbi en Berete. Al is het maar afwachten hoe ze zich verder gaan ontwikkelen. Bannis scoort nu aan de lopende band in onder 19 (Hij is zelf 16). Hopelijk niet allemaal een gevalletje Achahbar, in ieder jeugdteam alles aan flarden schieten, maar de stap naar het grote mannenvoetbal niet kunnen maken.

Met deze talenten in aantocht (en de huidige talenten als Kokcu, Burger, Azarkan, El Bouchatoui, Toure etc) wordt het gemis van een Jong-Feyenoord zo duidelijk zichtbaar. Wanneer je eigenlijk te goed bent voor onder 19 (Kokcu, Burger of Bijlow) is er geen tussenstation met Feyenoord 1. Bij o.a. Ajax en PSV kan je jezelf nog bewijzen in de KKD.

Maarja, altijd lekker die conservatieve houding bij Feyenoord. Wil je het gat met Ajax/PSV niet groter laten worden/verkleinen dan moet je ook op dit gebied stappen maken. Niet alleen een stadion neerzetten.

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

• Ankona
Als ik de berichten goed begrijp zijn ze nu bezig om een tweede team in de piramide te krijgen. Toen de andere clubs dat deden was het voor Feyenoord simpelweg financieel niet haalbaar. Het beleid is er dus wel, nu de mogelijkheden nog.

Wat betreft de talenten. Vraag me af waarom Geertruida zolang moet wachten op zijn echte kans. Achterin is het best armoede en wat er staat wordt ouder. Gooi hem eens wat vaker voor de leeuwen, zal hij alleen maar sneller door groeien. Een Kokcu wordt nu veel genoemd, maar vraag me af of die het Feyenoord shirt ooit nog draagt. Zou me verbazen als die niet al bezig is met het inrichten van een appartementje ergens in Turkije.

alles kan off-topic

• Leon Zwiers
Ankona schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:22:
Als ik de berichten goed begrijp zijn ze nu bezig om een tweede team in de piramide te krijgen. Toen de andere clubs dat deden was het voor Feyenoord simpelweg financieel niet haalbaar. Het beleid is er dus wel, nu de mogelijkheden nog.

Wat betreft de talenten. Vraag me af waarom Geertruida zolang moet wachten op zijn echte kans. Achterin is het best armoede en wat er staat wordt ouder. Gooi hem eens wat vaker voor de leeuwen, zal hij alleen maar sneller door groeien. Een Kokcu wordt nu veel genoemd, maar vraag me af of die het Feyenoord shirt ooit nog draagt. Zou me verbazen als die niet al bezig is met het inrichten van een appartementje ergens in Turkije.
Ook toen het geld er was wilde v Geel het niet. Hij vond het belachelijk om in de KKD te spelen, in meerdere interviews met meerdere media aangegeven. Het beleid is er dus helemaal niet, ja misschien nu omdat ze de inkomsten van het kampioensjaar en de CL vergooid hebben.

Leuk dat nieuwe trainingscomplex, was ook best nodig. Maar ondertussen pleurt Varkenoord haast uit elkaar en is er dus dat gat tussen o19 en het 1e. Als ze zich met dat geld hadden ingekocht in de Piramide waren ze nu al veel verder......

• Leon Zwiers
Gonadan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:48:
Realisme suggereert dat de optie dat ze daadwerkelijk een goed beleid hebben samengesteld en dat gaan continueren ook open is. Toch? ;)
Realisme is dat ze dit seizoen goed beleid hebben inderdaad. Maar daar komt ook wat geluk bij kijken. Dat ZIyech bleef was niet verwacht, en laat hem nu net enorm belangrijk zijn tot nu toe. Ik durf te stellen dat ie samen met de Ligt de belangrijkste Ajax speler atm is. Nog boven Tadic.

De rest van de spelers doen prima mee, maar daar steekt er geen echt bovenuit. Kijken of het ze ook lukt als ze geen 1 op 1 vervanging voor Ziyech en de Ligt kunnen terugkopen, ik denk het namelijk niet. (en dan heb je het nog niet gehad over de rest van de spelers die waarschijnlijk ook wel de stap willen/gaan maken)

De tijd zal het leren, maar zo lyrisch als de meeste Ajacieden zijn over de toekomst lijkt me (nog) niet helemaal terecht. Tot nu toe zijn ze nog steeds in de achtervolging op PSV.

Edit: shit, dubbelpost :( Sorry @AGee

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Leon Zwiers schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 10:32:
Realisme is dat ze dit seizoen goed beleid hebben inderdaad. Maar daar komt ook wat geluk bij kijken. Dat ZIyech bleef was niet verwacht, en laat hem nu net enorm belangrijk zijn tot nu toe. Ik durf te stellen dat ie samen met de Ligt de belangrijkste Ajax speler atm is. Nog boven Tadic.

De rest van de spelers doen prima mee, maar daar steekt er geen echt bovenuit. Kijken of het ze ook lukt als ze geen 1 op 1 vervanging voor Ziyech en de Ligt kunnen terugkopen, ik denk het namelijk niet. (en dan heb je het nog niet gehad over de rest van de spelers die waarschijnlijk ook wel de stap willen/gaan maken)

De tijd zal het leren, maar zo lyrisch als de meeste Ajacieden zijn over de toekomst lijkt me (nog) niet helemaal terecht. Tot nu toe zijn ze nog steeds in de achtervolging op PSV.
Noem het zo je wilt, maar feit is dat veel keuzes uit het nieuwe beleid voort komen en dus bewust gemaakt zijn. Uiteindelijk moet je altijd een beetje geluk hebben dat je keuzes ook goed uit pakken, maar vooralsnog zit er wel lijn in.
Dat geeft mij dan ook hoop voor de toekomst, mits ze deze lijn voort zetten. Alle scenario's die jij schetst beschrijven het afwijken van de ingezette lijn en daarom beschouw ik dat dan ook als wishful thinking. Want waarom zouden ze afwijken van de ingezette lijn als die juist nu succesvol blijkt? Het enige waar men voor moet waken is in paniek raken als een keer iets niet helemaal uit pakt zoals verwacht.

Neem nu de achtervolging van PSV. Ik vind het een immens non-argument om dat steeds te benoemen als reden waarom ze er nog niet zijn. In principe gaat het om één onderling duel, verder zijn beide ploegen gewoon erg goed bezig. Stel dat beide ploegen alles winnen en Ajax niet verder komt dan een gelijkspel tegen PSV, dan zijn ze dus geen kampioen. Toch zou dat niets af doen aan de de prestaties gedurende het seizoen en de vruchten die een nieuwe lijn met zich mee brengt.
Puur kijken naar prijzen is scorebordjournalistiek van de bovenste plank.

• Leon Zwiers
Gonadan schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:03:
[...]

Het enige waar men voor moet waken is in paniek raken als een keer iets niet helemaal uit pakt zoals verwacht.
Korte samenvatting van wat ik bedoel inderdaad :+
Gonadan schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:03:
[...]
Neem nu de achtervolging van PSV. Ik vind het een immens non-argument om dat steeds te benoemen als reden waarom ze er nog niet zijn. In principe gaat het om één onderling duel, verder zijn beide ploegen gewoon erg goed bezig. Stel dat beide ploegen alles winnen en Ajax niet verder komt dan een gelijkspel tegen PSV, dan zijn ze dus geen kampioen. Toch zou dat niets af doen aan de de prestaties gedurende het seizoen en de vruchten die een nieuwe lijn met zich mee brengt.
Puur kijken naar prijzen is scorebordjournalistiek van de bovenste plank.
Dus als ze weer geen kampioen worden is het seizoen toch geslaagd? Denk niet dat de meerderheid van de Ajacieden dat met je eens zijn ;) Zeker als het seizoen erop je halve as weg is en ze terugvallen qua niveau. :P En dat hele WZAWZDB is toch ook gebaseerd op puur kijken naar de prijzen? :+

Leon Zwiers wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:28 (3%)

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:27:
Dus als ze weer geen kampioen worden is het seizoen toch geslaagd? Denk niet dat de meerderheid van de Ajacieden dat met je eens zijn ;) Zeker als het seizoen erop je halve as weg is en ze terugvallen qua niveau. :P
Natuurlijk is het seizoen dan niet geslaagd. Echter dient Ajax elk jaar voor de titel te spelen en dat ze op dit moment zeer zeker. Als het dan één of twee ronden voor het einde niet gehaald wordt dan is dat zeker kloten, maar dan zijn ze tot het einde in de titelrace geweest. En met een ploeg als PSV als concurrent dan is zoiets mogelijk. Wat ik wel eis is dat deze (in mijn ogen) stijgende lijn wordt doorgezet; een stabiel elftal bestaande uit een mix van ervaren en jonge spelers die elk jaar mee doet om de titel.

Maar dat gespeculeer over terugval qua kwaliteit snap ik eigenlijk niet zo goed. Ajax heeft en een goede jeugd en genoeg geld en reputatie om kwaliteit aan te kopen. Het is niet zo dat een toeval is dat Ajax nu staat waar het staat; volop in de race voor het kampioenschap, overwinteren in de CL en nog in de race voor de beker. Voorlopig draait Ajax dus nog volop mee in de drie competities waarin het mee doet.
En dat hele WZAWZDB is toch ook gebaseerd op puur kijken naar de prijzen? :+
Alleen al kijkend naar alle prijzen in de prijzenkast kost je al een half seizoen, daar zou je een hele Coolsingel mee kunnen vullen :P
Dus alleen kijkend naar alle prijzen die Ajax heeft behaald dan mag je best af en toe roepen ‘WZAWZDB’, want er is geen ploeg in Nederland die dat kan evenaren :)

Dus wat dat betreft nog volop daden in plaats van alleen maar woorden :+

Han wijzigde deze reactie 04-01-2019 11:56 (15%)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Leon Zwiers schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 11:27:
Dus als ze weer geen kampioen worden is het seizoen toch geslaagd? Denk niet dat de meerderheid van de Ajacieden dat met je eens zijn ;) Zeker als het seizoen erop je halve as weg is en ze terugvallen qua niveau. :P En dat hele WZAWZDB is toch ook gebaseerd op puur kijken naar de prijzen? :+
Wat kan jij het toch weer legendarisch uit z'n verband trekken. :D

De meerderheid van de Ajacieden is gek, die neem ik überhaupt niet serieus. Net als dat WZAWZDB, dat neem ik ook niet serieus. Maar dat terzijde. :P

Voor een seizoen worden verschillende doelen gesteld, kampioen worden schijnt daar één van te zijn. Nu weet ik niet of het daadwerkelijk een doelstelilng is of dat ze tot de laatste dag mee willen doen, maar dat doet er niet echt toe.
Als ze geen kampioen worden is dat zeker een smet op het seizoen, maar loop je de titel mis omdat je in de laatste ronde twee punten tekort komt omdat je concurrent (die verder overal klaar is) óók alles wint dan vind ik dat niet onoverkomelijk.
De doelstelling voor Europees overwinteren is ruimschoots behaald en ook de beker ligt nog open.
Tel daarbij op dat het aantrekkelijk voetbal is en vaak nog van niveau ook (voor mij het belangrijkst) dan mag je best tevreden zijn, ook al zou je geen kampioen worden.

Het geleuter over volgend jaar had ik al ontkracht, dat is gewoon wishful thinking. Maar aangezien jij van het jinxen bent ben ik juist wel blij dat je daarin volhardt. :P

• Leon Zwiers
Nou, van volgend jaar is geen wishful thinking (al hoop ik dat mijn club weer eens mee gaat doen en normaal beleid gaat voeren, en dat zal wel wishful thinking zijn helaas :( ) het huidige Ajax is zonder Ziyech en de Ligt gewoon een flinke maat minder. En een Ziyech van het huidige niveau terugkopen lijkt me onmogelijk. Zulke spelers willen niet in NL komen.

Dus het lijkt me zeer realistisch dat Ajax het volgend seizoen gewoon aan kwaliteit inboet. En dat is niet gek, maar ik zou de verwachtingen bijstellen voor volgend jahr. Net zoals het kampioenschap van Feyenoord een uitzondering bleek te zijn, zal ook de goede campagne op 3 fronten echt geen gewoonte worden. :)

• toolkist
Dan laten we beker toch lekker zitten, blijven er 2 vd 3 over :+

• Typhone
Leon Zwiers schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:55:
Nou, van volgend jaar is geen wishful thinking (al hoop ik dat mijn club weer eens mee gaat doen en normaal beleid gaat voeren, en dat zal wel wishful thinking zijn helaas :( ) het huidige Ajax is zonder Ziyech en de Ligt gewoon een flinke maat minder. En een Ziyech van het huidige niveau terugkopen lijkt me onmogelijk. Zulke spelers willen niet in NL komen.

Dus het lijkt me zeer realistisch dat Ajax het volgend seizoen gewoon aan kwaliteit inboet. En dat is niet gek, maar ik zou de verwachtingen bijstellen voor volgend jahr. Net zoals het kampioenschap van Feyenoord een uitzondering bleek te zijn, zal ook de goede campagne op 3 fronten echt geen gewoonte worden. :)
Als Ajax de helft minder kwaliteit neerzet worden ze alsnog maximaal tweede. Dat is niet bedoeld om neer te sabelen maar er komt natuurlijk wel geld in het laadje. Waarmee kwaliteit gekocht kan worden die Europees wellicht niet top is maar op Eredivisie niveau dat zonder meer wel is.
Ik zou dus niet weten waarom en welke verwachtingen bijgesteld zouden moeten worden tenzij je het 3-fronten principe bedoelt want dat acht ik ook niet helemaal realistisch.

• Leon Zwiers
Typhone schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:17:
[...]

Als Ajax de helft minder kwaliteit neerzet worden ze alsnog maximaal tweede. Dat is niet bedoeld om neer te sabelen maar er komt natuurlijk wel geld in het laadje. Waarmee kwaliteit gekocht kan worden die Europees wellicht niet top is maar op Eredivisie niveau dat zonder meer wel is.
Ik zou dus niet weten waarom en welke verwachtingen bijgesteld zouden moeten worden tenzij je het 3-fronten principe bedoelt want dat acht ik ook niet helemaal realistisch.
3 fronten principe inderdaad. Het huidige EU seizoen is gewoon een uitzondering door een samenloop van omstandigheden. Neemt niet weg dat het wel knap is en enorm goed voor NL.

Ajax zal altijd meedoen om het kampioenschap, het gaat me juist om de andere 2 fronten die je zonder de huidige selectie en een portie geluk gewoon niet elk jaar mag verwachten. Ook met het huidige beleid niet.

• Typhone
Ik denk niet dat het een uitzondering is. Twee jaar geleden was de EL-finale een uitzondering en overwinteren in de CL een utopie. Nu is dat weer gelukt en ligt het plafond 'geen idee waar'. Als ik zie hoe die <knip> clubs uit Oostenrijk, Tsjechië, België (!) allemaal presteren in Europa en wij sukkelen erachteraan als een stel clowns dan denk ik dat wij meer een mentaliteitsprobleem hebben. Op zo'n beetje alle gebieden liggen wij lichtjaren voor maar het talent komt er zelden tot nooit uit en de gemiddelde voetballer denkt dat hij er na een paar wedstrijdjes in de Eredivisie al is. Kijk even wat die Belgen de afgelopen jaren allemaal hebben afgeleverd en wat daar van ons tegenover staat...

Gewoon volle bak voor alles wat Europees is gaan zoals in de vroegere tijden.

Dat soort denigrerende typeringen is totaal niet nodig.

Ramzzz wijzigde deze reactie 04-01-2019 13:34 (29%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Leon Zwiers schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:55:

Misschien missen ze die twee toppers, maar worden ze over de gehele breedte sterker en staat er nog een beter en gevarieerder team dan nu. Is dat niet een realistisch scenario? ;)

• Leon Zwiers
Gonadan schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:38:
[...]

Misschien missen ze die twee toppers, maar worden ze over de gehele breedte sterker en staat er nog een beter en gevarieerder team dan nu. Is dat niet een realistisch scenario? ;)
Kan, of die 2 nemen de rest zodanig op sleeptouw dat ze aardig boven hun kunnen spelen.
Valt een Schone (op zijn weergaloze vrije trappen na) niet vrij vaak door de mand? Wöber, Neres en Mazraoui spelen vaker matig dan goed, v/d Beek is erg wisselvallig, vooral tegen de betere tegenstanders. Dolberg....tja, genoeg over gesproken. Ik denk oprecht dat de goede spelers plus degenen die altijd minimaal een 6je spelen eerdergenoemden echt beter laten spelen. Als dat wegvalt zullen we wellicht de ondergrens van die spelers vaker gaan zien.

De spelers die niet door de ondergrens zakken zijn juist degenen die mogelijk weggaan plus Blind en Tadic. En dat zijn nou niet degenen die een heel elftal op sleeptouw kunnen nemen.

Nogmaals, ik hoop echt dat ze nog ver komen in de CL en er volgend jaar weer in slagen dik te overwinteren, maar ik zie wel een hoop vraagtekens.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ook zonder Ziyech waren de resultaten goed, daarnaast zitten er ook al aankopen in de pijplijn. Overigens vind ik Tadic juist een veel belangrijker speler, net als Huntelaar en Blind. Het is de teamgeest en drive die zij brengen die het team goed doet. Uitblinkers zijn ook fantastisch en wil je liever niet missen, maar je doet het uiteindelijk toch met z'n allen.

Het moge echter duidelijk zijn dat ik er een stuk minder negatief in zit dan jij en dat wij elkaar niet gaat overtuigen. Niet geheel onlogisch gezien de voorkeur qua clubs, we gaan het zien. :)

• Han
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:48:
Nogmaals, ik hoop echt dat ze nog ver komen in de CL en er volgend jaar weer in slagen dik te overwinteren, maar ik zie wel een hoop vraagtekens.
Dat komt omdat jij het graag van de negatieve kant wil bekijken... geen enkele post is positief wat dat betreft, spelers worden onderuit gehaald, de twee sterkmakers, waar je ook niks negatiefs over kunt roepen, zijn opeens de drijfveer achter alles, zonder die twee is het huidige Ajax helemaal niks en moeten ze zelfs hun doelstelling bij deze vertrekken bijstellen. Ik zou bijna denken dan je een klap van de molenwiek hebt gehad.

Wat denk je nou zelf? Dat het vertrek van de Ligt en Ziyech niet opgevangen kan worden? Natuurlijk wel, AJax heeft de naam en het geld, de terugkeer van Tadic is daar een mooi voorbeeld van. En voordat je gaat refereren aan wedstrijden waar een ZIyech of een de Ligt niet bij was het elftal minder draaide; zo lust ik er ook wel één, dat is totaal niet representatief. Neem dat scenario enkele wedstrijden achter elkaar en je zal zien dat de ploeg het automatisme weer oppakt. En denken dat Ajax (en vooral Overmars) niet in staat is om nieuw kwaliteit binnen te halen is ook enkel en alleen doemdenken. Ajax heeft bewezen prima te kunnen inkopen en vanwege de financiële status ook kan gokken met spelers van tussen de 4 en 8 miljoen.

Mocht de Ligt en ZIyech volgend seizoen verkassen dan komen daar prima vervangers voor en, zoals al terecht opgemerkt werd, al komt er niks voor terug, tweede word je sowieso omdat het gat dan nog steeds qua kwaliteit groot is.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:49
Leon Zwiers schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Kan, of die 2 nemen de rest zodanig op sleeptouw dat ze aardig boven hun kunnen spelen.
Valt een Schone (op zijn weergaloze vrije trappen na) niet vrij vaak door de mand? Wöber, Neres en Mazraoui spelen vaker matig dan goed, v/d Beek is erg wisselvallig, vooral tegen de betere tegenstanders. Dolberg....tja, genoeg over gesproken. Ik denk oprecht dat de goede spelers plus degenen die altijd minimaal een 6je spelen eerdergenoemden echt beter laten spelen. Als dat wegvalt zullen we wellicht de ondergrens van die spelers vaker gaan zien.

De spelers die niet door de ondergrens zakken zijn juist degenen die mogelijk weggaan plus Blind en Tadic. En dat zijn nou niet degenen die een heel elftal op sleeptouw kunnen nemen.

Bij Neres en Wober vraag ik me af of dit misschien komt door het gebrek aan vertrouwen.
Neres speelt dan links en de keer erna weer op rechts.
Wober mag alleen spelen bij blessures/schorsingen en dan ook nog regelmatig op een plek waar hij niets te zoeken heeft, de plek van linksback.

• Martinusz
Nieuwtje van Mike Verweij: bod van 30 miljoen op Neres :o

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:29
uit china 8)7

• Leon Zwiers
Dat is al eerder dan verwacht :+

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Neres is niet helemaal tevreden en zijn spel is wisselvallig, maar hij krijgt dan ook geen vaste plaats. Wat oorzaak en wat gevolg is laat ik in het midden maar ik denk dat je niet moet verwachten dat je later nog heel veel meer (of überhaupt hetzelfde) voor hem gaat krijgen.
Ik zou het wel jammer vinden, hij voegt wel wat toe, maar als hij zelf wel weg wil meteen doen. Dit is zo'n type wat totaal niet zal renderen als hij geen zin meer heeft.

• Leon Zwiers
Het is een Telegrof gerucht. Zal wel geen reet van kloppen dus

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:09:
Het is een Telegrof gerucht. Zal wel geen reet van kloppen dus
Mike Verweij is over het algemeen wel goed geïnformeerd hoor ;)

Ik zelf vind het zonde, hij wordt dit seizoen zo verkeerd gebruikt. Vorig seizoen meest waardevolle speler (goals + assists) en dan dit jaar anders gaan opstellen enzo. Maarja voor op de bank is hij weer te goed eigenlijk.

• Leon Zwiers
Goed, stel het klopt.
hoeveel had ie gekost? 15 mil en 20% doorverkoop ofzo toch? Zijn vervanger kost waarschijnlijk ook 15. Dus voor 30 speelt Ajax niet eens kiet. Bij 40 kleine winst, en het is nog maar afwachten of die Mexicaan uberhaupt komt, en als ie komt, of ie hetzelfde niveau heeft.

Ik zou m niet zo makkelijk laten gaan tbh, vorig seizoen was Neres aardig belangrijk.

• jaapstobbe
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-10 22:27
Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 09:22:
Goed, stel het klopt.
hoeveel had ie gekost? 15 mil en 20% doorverkoop ofzo toch? Zijn vervanger kost waarschijnlijk ook 15. Dus voor 30 speelt Ajax niet eens kiet. Bij 40 kleine winst, en het is nog maar afwachten of die Mexicaan uberhaupt komt, en als ie komt, of ie hetzelfde niveau heeft.

Ik zou m niet zo makkelijk laten gaan tbh, vorig seizoen was Neres aardig belangrijk.
Rare berekening hou jij er op na. Als je iets koopt voor 15 en je verkoopt het voor 30, heb je toch winst?

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:01

St@m

@ Your Service

jaapstobbe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Rare berekening hou jij er op na. Als je iets koopt voor 15 en je verkoopt het voor 30, heb je toch winst?
Niet als je iets koopt voor 15 euro + 20% = 18 euro
Ieder jaar kost het je ook nog eens 2 euro, dus pak hem beet het heeft je op dit moment 22 euro gekost.
Als je dan verkoopt voor 30 euro heb je 8 euro winst.
Dan moet je hetzelfde maar dan wellicht iets anders nog weer terugkopen.. daar heb je dus 8 euro voor om quitte (zo schrijf je dat) te spelen.

Maar het heeft je ook allemaal wat opgeleverd in de tussentijd, je hebt immers ergens anders geld verdiend door het in te zetten.
Als je dat allemaal moet gaan doorrekenen (en dat kunnen we hier niet, want we weten niet alle ins-and-outs) kun je het beter houden bij het boerenrekensommetje.

12 euro winst dus.

Edit: Goed verhaal, mand. Ik ga weer aan de studie.
edit 2:
Ajax betaalt een transfersom van 12 miljoen euro, die op basis van variabelen kan oplopen tot maximaal 15 miljoen euro.
https://www.ajax.nl/strea...rt-david-neres-campos.htm

St@m wijzigde deze reactie 05-01-2019 10:28 (12%)

• Leon Zwiers
jaapstobbe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Wat @St@m zegt. Zijn vervanger kost waarschijnlijk 15. Dus je koopt iets voor 15, je verkoopt voor 30, mag daar 15-20% van afstaan aan de vorige club en moet een vervanger aantrekken die ook weer 15 kost. Dan is die 30 alweer ruim op. Salariskosten niet meegerekend natuurlijk :)

Ik zie echt nog wel potentie in die knul, hij kan er weinig aan doen dat Ziyech zo goed speelt op rechts en Tadic op links. Komend seizoen lost het Ziyech probleem zich waarschijnlijk op en kan ie gewoon weer basis staan. Vorig seizoen 16 goals en 12 assists heb ik ergens gelezen. Zou ik niet zomaar opgeven voor amper kietspelen.

• jaapstobbe
Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:36:
[...]

Wat @St@m zegt. Zijn vervanger kost waarschijnlijk 15. Dus je koopt iets voor 15, je verkoopt voor 30, mag daar 15-20% van afstaan aan de vorige club en moet een vervanger aantrekken die ook weer 15 kost. Dan is die 30 alweer ruim op. Salariskosten niet meegerekend natuurlijk :)
Je verhaal begint zonder speler en eindigt met speler. Dan heb je toch winst?

gemierenn**k daargelaten, ik hoop dat de selectie van Ajax zo intact mogelijk blijft zodat er de meeste kans is op verder komen in de CL. Madrid moet te verslaan zijn op een goede dag.

jaapstobbe wijzigde deze reactie 05-01-2019 10:47 (16%)

• Leon Zwiers
jaapstobbe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:41:
[...]

gemierenn**k daargelaten, ik hoop dat de selectie van Ajax zo intact mogelijk blijft zodat er de meeste kans is op verder komen in de CL. Madrid moet te verslaan zijn op een goede dag.
Nee, het verhaal begint ook met speler (Neres zelf). Dus je maakt verlies. Neres hoeft niet weg toch? Ik zou m pas laten gaan als je er daadwerkelijk winst op maakt, of de vervanger al in huis hebt en niet hoeft aan te trekken.

Ik hoop dat Ramos er in de 3e minuut afgaat door de VAR en dat Ajax een ronde verder mag komen :+ Moet Overmars alleen geen gekke dingen gaan doen in de winter.

• Han
  • Niet online
Sowieso, een winters vertrek is in sportief opzicht niet handig, wat je er ook voor vangt, hoeveel winst er in euro’s op maakt. Je zal een vervanger moeten aantrekken en die zal moeten wennen aan alles, dat gaat niet 1-2-3 vanzelf. Kortom, de selectie gaat er op achteruit. Echter heeft Ajax Bandé nog, weet iemand hoe het daar mee staat? Zou een half jaar er uit liggen, dus wellicht sluit hij aan, samen met de eventuele aanwinst Diego Lainez (aanvaller, linkspoot).

Qua rekensommetje; Ajax schiet weinig op met dat bod, vandaar dat Overmars ook minimaal 40 miljoen wil hebben voor Neres.

Ik hoop dat de selectie van Ajax intact blijft en dat er ‘gewoon’ alleen maar spelers bijkomen om de aanstaande zomertransfers op te vangen. Dat stemt mij erg tevreden die manier; spelers vroegtijdig aantrekken zodat ze kunnen wennen en klaar zijn wanneer andere spelers vertrekken, een zeer luxe manier van werken zo.
Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:56:
Moet Overmars alleen geen gekke dingen gaan doen in de winter.
Ik ben daar niet zo bang voor. Voorlopig doet Overmars, helemaal nu hij veto heeft, alleen maar te gekke dingen in plaats van gekke dingen :)

Han wijzigde deze reactie 05-01-2019 11:04 (14%)

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:56

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:56:
[...]

Nee, het verhaal begint ook met speler (Neres zelf). Dus je maakt verlies. Neres hoeft niet weg toch? Ik zou m pas laten gaan als je er daadwerkelijk winst op maakt, of de vervanger al in huis hebt en niet hoeft aan te trekken.
Je begint met €15m vermogen
Die €15m ruil je in voor Neres
Neres ruil je in voor €30m
€2m verdwijnt als doorverkooppercentage

Uiteindelijk begin je altijd met eens speler die er al speelde en die ruimte creëert middels transfergelden om een nieuwe speler aan te kopen (of sponsorgelden of andere inkomsten). Dan moet je inderdaad nog een vervanger halen maar dat moest je ook toen de initiële €15m beschikbaar kwam. Uiteindelijk is dus je €15m (min salaris min doorverkoop min bonussen en andere overige spelerskosten) €20+m geworden.

Met de huidige spelersprijzen is dat echter eerder een achteruitgang dan een vooruitgang :+

[Oo[:::|:::]oO]

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Haha en nu ziet hij weer potentie in die veel te wisselvallige Neres. Negatief doen prima, maar doe het wel consistent. _O-

• Leon Zwiers
Gonadan schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:47:
Haha en nu ziet hij weer potentie in die veel te wisselvallige Neres. Negatief doen prima, maar doe het wel consistent. _O-
Die wisselvalligheid heeft m terecht al die bankplaats opgeleverd. Maar goed, niet zo gek als een ZIyech daar dik prima staat te ballen. Maar om hem nu weg te doen en er iest voor te halen waarvan je niet weet wat je eraan hebt voor amper winst lijkt me niet echt goede zaken doen ofwel? ;)

• DoeEensGek
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:32
Je merkt dat het winterstop is. Discussies blijven een beetje hangen.

Zie trouwens aardige boekhouders hier.

Als je een speler voor 15miljoen koopt, verkoopt voor 30. Wel nog 2 miljoen kosten maakt dan hou je 13 miljoen winst over! Dat je daarna die 13 miljoen + nog wat miljoenen investeert in een nieuwe speler is weer een nieuwe berekening. Kom op we hebben toch minimaal de basisschool wel afgemaakt.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 12:50:
Die wisselvalligheid heeft m terecht al die bankplaats opgeleverd. Maar goed, niet zo gek als een ZIyech daar dik prima staat te ballen. Maar om hem nu weg te doen en er iest voor te halen waarvan je niet weet wat je eraan hebt voor amper winst lijkt me niet echt goede zaken doen ofwel? ;)
Geen idee, misschien wil hij zelf eigenlijk al weg en dan wordt het sowieso alleen maar minder. Dan kan je hem beter verkopen. We leuteren echt wel over een gerucht, dus misschien waait het wel over.
Hoe dan ook staat het gelijk al een tijdje aan de zijde van Ajax en niet die van jou, dus vergeef me als ik jou iets minder als autoriteit beschouw. :>

• OPSLAGHOND
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:03:

Als je een speler voor 15miljoen koopt, verkoopt voor 30. Wel nog 2 miljoen kosten maakt dan hou je 13 miljoen winst over! Dat je daarna die 13 miljoen + nog wat miljoenen investeert in een nieuwe speler is weer een nieuwe berekening. Kom op we hebben toch minimaal de basisschool wel afgemaakt.
Nee, dat zie je verkeerd.
(Basis)spelers zijn bij Ajax meteen niets meer waard! :+
Slechts 30 miljoen voor een bankzitter ...
Om je kapot te schamen! O-)

• jaapstobbe
DoeEensGek schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 13:03:

Ja dat probeer ik die Feyenoorder (@Leon Zwiers) nou al een tijdje bij te brengen, maar dat lukt me dus niet :+

• Leon Zwiers
jaapstobbe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:40:
[...]

Ja dat probeer ik die Feyenoorder (@Leon Zwiers) nou al een tijdje bij te brengen, maar dat lukt me dus niet :+
jamaar ik ben toch al gestopt :P Wacht, ik zal even mijn goede bedoelingen kenbaar maken: Fuck Ajax en alles wat ermee te maken heeft! :+ :+

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:50:
[...]jamaar ik ben toch al gestopt :P Wacht, ik zal even mijn goede bedoelingen kenbaar maken: Fuck Ajax en alles wat ermee te maken heeft! :+ :+
En we weten allemaal dat je er niets van meent. Je hoeft hier niet stoer te doen, wij weten dat je Ajax een warm hart toedraagt. :(:)

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 14-10 12:43

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

OPSLAGHOND schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 15:19:
[...]

En we weten allemaal dat je er niets van meent. Je hoeft hier niet stoer te doen, wij weten dat je Ajax een warm hart toedraagt. :(:)
http://ah.fm/forum/images/smilies/iagree.gif >:)

Hij wil het alleen niet toegeven stiekem O-)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Leon Zwiers
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 16:10:
[...]

[Afbeelding] >:)

Hij wil het alleen niet toegeven stiekem O-)
Nooit, straks ga ik ook nog arrogant worden :P .

in ander nieuws, versterking binnen voor PSV.......Isimat gaat naar Besiktas }:O

• toolkist
350k naar verluid. Die had Feyenoord dus ook kunnen halen, zeker een versterking tov van Beek.
Maar wat serieuzer, voor dat geld ga je toch geen vergelijkbare vervanger halen? :?

• Leon Zwiers
toolkist schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 21:16:
350k naar verluid. Die had Feyenoord dus ook kunnen halen, zeker een versterking tov van Beek.
Maar wat serieuzer, voor dat geld ga je toch geen vergelijkbare vervanger halen? :?
Vergelijkbaar? Jawel, jeugdspelers doen het nog beter dan die gast joh 8)

• toolkist
Ik vind hem prima vergelijkbaar met Vd Heijden en Botteghin. Ja hij doet af en toe domme dingen, maar dat deed Viergever toen ie bij Ajax zat ook vaak zat en ook de Ligt maakt soms nog hele domme fouten.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Het klinkt wel een beetje raar, maar je zou bijna hopen dat je nu alvast tegen Real mag. :P

• Ankona
Maak je je zorgen om de aanstaande uitverkoop? ;)

alles kan off-topic

• Pompi
Gonadan schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:06:
Het klinkt wel een beetje raar, maar je zou bijna hopen dat je nu alvast tegen Real mag. :P
Ik had precies dezelfde gedachte, maar ook dat de transferperiode over is want dan kan er bij Ajax niks weg en bij Real niks meer bij komen.

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:19
je kan hopen wat je wil, maar ze gaan het echt niet verzetten hoor... :+

• Martinusz
Bale maand geblesseerd, wanneer is de wedstrijd? :P

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Ankona schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:23:
Maak je je zorgen om de aanstaande uitverkoop? ;)
Heb je gezien hoe de zaken er nu bij Real voor staan? ;)

• Typhone
jaapstobbe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 10:41:
[...]

Madrid gezien afgelopen weekend? Sjonge jonge wat een armoe op dit moment. Die zijn helemaal van het padje af. Jammer dat we die niet nu al treffen. Er zal vast iemand dit quoten wanneer wij met 6-0 op de broek krijgen in Bernabeu over 1,5 maand maar dat is dan maar zo :+

Wat Neres betreft: strik erom en wegwezen. Brazilianen zijn al gevoelig voor salaris (op de TU Eindhoven gingen ze al voor €1,00 per uur meer hun onderzoek ergens anders in Europa doen) en €30 miljoen is €18 miljoen winst :)

Typhone wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:38 (24%)

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:50

Outerspace

Moderator General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Eerst zien dan geloven. Ik ben van mening dat Real juist een van de teams is die zich enorm kunnen motiveren voor een CL wedstrijd. Ik kan mij wel herinneren dat het in de liga niet vlotte, maar dat ze wel de CL wonnen (ergens tussen 2012 en 2015 ofzo).

LinkedIn | Tweakers Gallery | Spotify!

• Vincent Dave
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16-10 21:39
[...]

Bij Feyenoord wordt dat al jaren gezegd, dat er zoveel talent rondloopt(liep). Uiteindelijk is Robin van Persie de laatste die het tot topspeler heeft gemaakt. Wishful thinking much?

• Leon Zwiers
Vincent Dave schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Bij Feyenoord wordt dat al jaren gezegd, dat er zoveel talent rondloopt(liep). Uiteindelijk is Robin van Persie de laatste die het tot topspeler heeft gemaakt. Wishful thinking much?
Wishful thinking? Ik geef aan dat al onze talenten die het kunnen maken op hoger niveau al weggekocht zijn (er heeft er dit weekend eentje zijn debuut gemaakt voor Man U)

Er loopt in de jeugd bij Feyenoord erg weinig rond atm. En als het er al loopt heb ik niet de illusie dat die er nog lang lopen aangezien t allemaal weggekocht wordt.

• rikoos
Typhone schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 16:19:
[...]
Leg uit. Zo'n beetje de énige talentenfabriek staat in Amsterdam. Feyenoord word al jaren geroemd om hun opleiding (in elk geval wat jaren geleden zeker) maar ik kan me geen enkele grote klapper herinneren.
Leon Zwiers schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:55:
[...]

Wishful thinking? Ik geef aan dat al onze talenten die het kunnen maken op hoger niveau al weggekocht zijn (er heeft er dit weekend eentje zijn debuut gemaakt voor Man U)

Er loopt in de jeugd bij Feyenoord erg weinig rond atm. En als het er al loopt heb ik niet de illusie dat die er nog lang lopen aangezien t allemaal weggekocht wordt.
Die opleiding werpt duidelijk nog steeds zijn vruchten af alleen het verschil met bv Ajax en PSV is dat ze net iets te jong weggehaald worden bij Feyenoord (Ake, El Ghazi en Chong). Kijk vooral nu naar Chong bij Man United, wat misschien wel het allergrootste talent is wat we in Nederland hebben rondlopen, zeker volgens de Engelse pers die hem de nieuwe Gullit noemen. Was die nog 2 jaar langer bij Feyenoord gebleven dan kregen ze er ook bedragen voor ala wat men roept voor De Jong en De Ligt (en de bedragen erna voor opleiding).

Snap die jongens die zo vroeg weg gaan ook wel weer hoor want je hebt bij clubs als PSV/Ajax nu eenmaal meer kans om structureel op een hoger nivo als de CL te spelen en eerder de kans om te debuteren dan bij Feyenoord maar heel erg jammer is het zeker voor Feyenoord dat ze op zo'n jonge leeftijd vertrekken. De opleiding is de dus nog steeds één van de allerbeste maar alleen met het vervolg erop wat de club ermee doet blijft Feyenoord straten achter op PSV en vooral Ajax.

AZ heeft dit ook jaren gehad waar de jeugd op jonge leeftijd (15/16/17) vertrok en vooral naar Ajax vertrokken maar daar hebben ze wel het beleid aangepast en komen er nu spelers door die anders al bij Ajax of andere grotere clubs in Nederland hadden gezeten. Feyenoord heeft hierin nog een hoop te leren.

PS
Toch moeten we niet dat wij best wel trots mogen zijn hoe wij het doen tov de rest van Europa met opleiden ondanks alles. De clubs PSV/Ajax/Feyenoord/Sparta/AZ en (tegenwoordig iets minder) Twente besteden echt een substantieel deel van het geld hieraan en dat vind ik een beter iets dan kopen kopen kopen ;-)

FC Twente, Sparta Rotterdam en AZ

rikoos wijzigde deze reactie 07-01-2019 12:48 (10%)

• Leon Zwiers
Als je opleiding vruchten afwerpt dan spelen die toptalenten nog bij je 1e ploeg en vang je er daarna een zeer mooi bedrag voor.

Nu zijn die jongens vaak al weg voordat ze hun eerste contract hebben getekend. (Zirkzee en Chong als grote recente voorbeelden.) en vang je er dus behalve een opleidingsvergoeding bijna niks voor. Dat doet PV en vooral Ajax toch een stuk beter dan Feyenoord. Zal wellicht ook te maken hebben met het gebrek aan een ploeg in de KKD, maar dat wordt hopelijk binnenkort aangepakt.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Outerspace schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:38:
Eerst zien dan geloven. Ik ben van mening dat Real juist een van de teams is die zich enorm kunnen motiveren voor een CL wedstrijd. Ik kan mij wel herinneren dat het in de liga niet vlotte, maar dat ze wel de CL wonnen (ergens tussen 2012 en 2015 ofzo).
Vorig jaar? :P

• rikoos
Leon Zwiers schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:56:
Zal wellicht ook te maken hebben met het gebrek aan een ploeg in de KKD, maar dat wordt hopelijk binnenkort aangepakt.
Is dat nu wel definitief dan? 2de divisie instromen was aangeboden begreep ik maar weinig meer over gelezen.

Ik ben er eigenlijk tegen dat Jong ploegen meedoen in de grote mannen competities maar probleem is idd wel als je het niet doet zoals Feyenoord heb je bij voorbaat al een probleem om je talenten regelmatig te laten spelen op nivo dus Join them en anders mis je de boot definitief (helaas zwemt Feyenoord al een beetje erachter aan door eerder beleid hierin).

• Leon Zwiers
rikoos schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:19:
[...]

Is dat nu wel definitief dan? 2de divisie instromen was aangeboden begreep ik maar weinig meer over gelezen.

Ik ben er eigenlijk tegen dat Jong ploegen meedoen in de grote mannen competities maar probleem is idd wel als je het niet doet zoals Feyenoord heb je bij voorbaat al een probleem om je talenten regelmatig te laten spelen op nivo dus Join them en anders mis je de boot definitief (helaas zwemt Feyenoord al een beetje erachter aan door eerder beleid hierin).
De geluiden binnen Feyenoord zijn nu dat ze er echt serieus mee bezig zijn nu en uit alle hoeken door de trainers uit de jeugd geklaagd word over het gebrek aan uitdaging voor de talenten. v Geel kan het waarschijnlijk niet meer afhouden, die ziet nu hopelijk ook wel in hoeveel we nu achterlopen onder andere door dit.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik denk dat de problemen bij Feyenoord veel groter zijn, maar menigeen te bang is om echt alles te benoemen. Zolang niet alle problemen op tafel liggen zal de club nooit kunnen terugkeren aan de top.

• Vincent Dave
Leon Zwiers schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:55:
[...]

Oh zo, dan zien we het begrip talent anders. Persoonlijk word ik niet warm van opmerkingen als toptalent het gros redt (de absolute top) toch niet. Ook alle weggekochte Feyenoord-talenten hebben het tot op heden niet gebracht. In Nederland wordt al snel een toptalent geroepen, echter zie ik van de jonge voetballers alleen De Ligt en Bergwijn het eventueel redden bij de grote clubs.

• Leon Zwiers
Vincent Dave schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:02:
[...]

Oh zo, dan zien we het begrip talent anders. Persoonlijk word ik niet warm van opmerkingen als toptalent het gros redt (de absolute top) toch niet. Ook alle weggekochte Feyenoord-talenten hebben het tot op heden niet gebracht. In Nederland wordt al snel een toptalent geroepen, echter zie ik van de jonge voetballers alleen De Ligt en Bergwijn het eventueel redden bij de grote clubs.
Jamaar die overhypte de Jong dan? :+

• Vincent Dave
Leon Zwiers schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:06:
[...]

Precies overhypte De Jong, ben ik het helemaal met jou eens. Wil het nog wel eens zien.

• Terranova
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:29
Leon Zwiers schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:06:
[...]

Waarom is Luuk de Jong overhypt?

• rikoos
Omdat hij nog geen seizoen geleden op de bank zat en nu misschien wel het grootste talent ooit soms lijkt te zijn volgens sommige maar we zullen het zien. Het is ook een sympathieke jongen zonder de poespas die andere talenten soms hebben (messi 3.0 denken sommige van zichzelf).

Persoonlijk vindt ik de prestatie van Chong op dit moment groter omdat hij met 19 debuteert in Man United 1. De pers in de UK is vol lof over hem alleen hoor je dat niet in NL om één of andere reden. Hier is het alleen maar De Jong of De Ligt lijkt het soms die Nederland gaan redden.

Niet dat De Jong geen groot talent is, hij absoluut een toekomstige grote ster maar het is "makkelijker" om bij Ajax te debuteren dan bij Man united en er is veel meer competitie met de grote jongens van hun selectie tov Ajax. Alleen is het wel logisch dat supprters enthousiast zijn hoor want de media schrijft er veel over (en op fora maakt men elkaar gek over hoe goed hij is 😉)

Dus hype is het zeker, niet voor niets komen er soms opmerkingen langs als: Wat is De Jong vandaag meer waard 😁

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:52
Vincent Janssen start bij Tottenham! En hoever op de bank bij Liverpool

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Vincent Dave
rikoos schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:47:
[...]

[...]
..Chong bij Man United, wat misschien wel het allergrootste talent is wat we in Nederland hebben rondlopen, zeker volgens de Engelse pers die hem de nieuwe Gullit noemen.
Dit bedoel ik nu, Chong de nieuwe Gullit :+ . Dat zegt een Engels blad enkel vanwege de uiterlijke overeenkomsten. Je moet eens voor de gein eens het filmpje bekijken van de laatste 20 young player of the year spelers en wat van hen terecht is gekomen. Niet zo hard van stapel lopen mensen.

• toolkist
Leon Zwiers schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:56:
Als je opleiding vruchten afwerpt dan spelen die toptalenten nog bij je 1e ploeg en vang je er daarna een zeer mooi bedrag voor.

Nu zijn die jongens vaak al weg voordat ze hun eerste contract hebben getekend. (Zirkzee en Chong als grote recente voorbeelden.) en vang je er dus behalve een opleidingsvergoeding bijna niks voor. Dat doet PV en vooral Ajax toch een stuk beter dan Feyenoord. Zal wellicht ook te maken hebben met het gebrek aan een ploeg in de KKD, maar dat wordt hopelijk binnenkort aangepakt.
Bij Ajax wordt er ook vol op geshopt door de Engelse ploegen, daar staat Feyenoord echt niet alleen in ;)
[edit]Die Hoever bijvoorbeeld, die nu invalt bij Liverpool
rikoos schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:09:
Omdat hij nog geen seizoen geleden op de bank zat en nu misschien wel het grootste talent ooit soms lijkt te zijn volgens sommige maar we zullen het zien. Het is ook een sympathieke jongen zonder de poespas die andere talenten soms hebben (messi 3.0 denken sommige van zichzelf).

Persoonlijk vindt ik de prestatie van Chong op dit moment groter omdat hij met 19 debuteert in Man United 1. De pers in de UK is vol lof over hem alleen hoor je dat niet in NL om één of andere reden. Hier is het alleen maar De Jong of De Ligt lijkt het soms die Nederland gaan redden.
Een seizoen geleden was ie geblesseerd, verder heeft ie toen bijna alles gespeeld.
Chong die 30 minuutjes in mag vallen in een FA cup wedstrijd tegen een Championship team en waarin ze ook nog 2-0 voor staan zou ik nou ook niet echt een bijzondere prestatie noemen. Gelukkig valt daar niet heel de NL pers al overheen zeg...
Vincent Dave schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Wijnaldum is anders toch best goed op weg om een hele grote meneer te worden bij Liverpool.

• Pompi
Mogelijk een voordeeltje voor Ajax, Kroos heeft een spierscheuring en ondanks dat Real geen verwachte hersteltijd heeft gegeven zou zo'n blessure meestal tussen de 4 en 6 weken duren terwijl de wedstrijd tegen Ajax over 5 weken is.
Aangezien Kroos redelijk belangrijk is op het middenveld zou het wel mooi zijn als hij er inderdaad nog niet bij is of net hersteld zodat hij alleen op de bank zit en niet speelt
Pagina: 1 ... 201 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True