[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 200 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.357 views

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:39

Typhone

Who Dares Wins

dvdkiwi schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:27:
Laten we dat maar aan de onervarenheid van Kristensen toeschrijven ;)
Sinkgraven ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:07
Was in de war door zijn korte kapsel denk ik ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:07
dvdkiwi schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:12:
Zonet pas Utrecht-Ajax zitten kijken.
Tot aan de 75e minuut waren we redelijk de baas, zowel op het veld als op de tribune. Het blijft me verbazen trouwens dat de Ajax supporters hun trommeltjes in elk stadion mee mogen nemen. Niet dat ik het erg vind want het zorgt wel voor sfeer.
Na de (prima uitgespeelde) goal van Utrecht werd het thuispubliek ook eindelijk wakker en werd het toch weer onnodig spannend.
Uiteindelijk blijven we mooi in het spoor van PSV, dus prima resultaat :)
Trommel mag niet altijd mee naar binnen. Deze liggen samen met spandoeken standaard in de bus en worden normaal gesproken even gecontroleerd door stewards van Utrecht. De trommel of er niks in zit, als ze volgens het beleid naar binnen mogen, de vlaggen/spandoeken op hun teksten. verschilt een beetje per club voorderest.

Wat anders...
https://www.voetbalprimeu...aar-peperdure-lozano.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bossie schreef op zondag 23 december 2018 @ 19:12:
Die 3-1 van Ajax, die moet toch gewoon afgekeurd worden?
De buitenspel staande speler hindert de verdediger waardoor Ziyech doorkan dus alsnog affluiten toch?
Dolberg stond daar al, zette geen stap opzij, leek zichzelf zelfs zo smal mogelijk te maken om maar niet te hinderen en deed geen enkele poging om zelf deel te nemen aan het spel. Wat had ie volgens jou moeten doen, aan de kant duiken of Hans Kazan style in rook opgaan?
Volgens jouw logica zou elke corner dus ook standaard afgefloten moeten worden want tja, daar staat altijd wel iemand in de weg?
Ik neem geen enkel bericht inzake interesse van Milan in welke speler dan ook serieus. Die zijn al aan zo enorm veel spelers gelinkt dat ze, als de helft ervan waar zou zijn, 1 miljard uitgeven en een selectie van 80 spelers hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door toolkist op 23-12-2018 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@toolkist hij stelt gewoon een vraag hoor, niet meer van maken. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:41

Grudgie

PSN: Grudgie7

‘Kökcü verlaat Feyenoord en tekent contract voor vier jaar’

Orkun Kökcü lijkt Feyenoord te gaan verlaten. De zeventienjarige middenvelder is volgens Beyaz TV een vierjarig contract overeengekomen met Besiktas en het is de bedoeling dat de Haarlemmer in de zomer de overstap maakt. Kökcü ligt nu nog tot medio 2020 vast bij Feyenoord.

Als dit echt waar is....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:45
Advocaat had gelijk voor vandaag lijkt 't, vwb de VAR..........totale willekeur, laat dan de scheids het zijn die de wlillekeur domineert. niet de VAR.

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 23-12-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:37
toolkist schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:37:
[...]

Dolberg stond daar al, zette geen stap opzij, leek zichzelf zelfs zo smal mogelijk te maken om maar niet te hinderen en deed geen enkele poging om zelf deel te nemen aan het spel. Wat had ie volgens jou moeten doen, aan de kant duiken of Hans Kazan style in rook opgaan?
Volgens jouw logica zou elke corner dus ook standaard afgefloten moeten worden want tja, daar staat altijd wel iemand in de weg?
Niet deelnemen en verdediger hinderen kunnen beide, onbewust of niet maar de verdediger is wel in het nadeel hierdoor.

Volgens mijn logica mag idd elke corner afgefloten worden, maar dat heeft alles met het vasthouden etc te maken, waarbij mijn een tijdje besloten had dit af te fluiten maar inmiddels weer lijkt te gedogen :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Sjah Hoe meer willekeur hoe beter. Extra inkomsten voor Tweakers, extra klikjes. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bossie schreef op zondag 23 december 2018 @ 22:51:
[...]

Niet deelnemen en verdediger hinderen kunnen beide, onbewust of niet maar de verdediger is wel in het nadeel hierdoor.

Volgens mijn logica mag idd elke corner afgefloten worden, maar dat heeft alles met het vasthouden etc te maken, waarbij mijn een tijdje besloten had dit af te fluiten maar inmiddels weer lijkt te gedogen :)
Los van het vasthouden bedoelde ik dus. Bij corners is het juist vaak het doel om je zo te positioneren dat je teamgenoot vrij komt en z'n tegenstander er niet bij kan. Heel wat bewuster afblokken dan wat Dolberg gisteren deed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Zo eerste helft zit erop, spannend bovenin (plek 1 + 2), subtop niet echt heel spannend, maar richting degradatiestreep is nog alles mogelijk.

Ik was weleens benieuwd hoe de eerste helft van Ajax erop staat tegenover vorig jaar. Duidelijk is in ieder geval minder verliespunten (1x verlies + 1x gelijkspel minder) en een behoorlijk beter doelsaldo, met name het aantal tegendoelpunten is fors minder, doelpunten voor valt eigenlijk nog wel mee, maar ook nu beter dan vorig jaar. Wat mij verder opvalt zijn de op het oog simpele en grote overwinningen tegen tegenstanders waarbij het nog weleens moeilijker gaat en ook vele clean sheets.

Uitslagen dit jaar (verliespunten dikgedrukt):
Ajax - Heracles 1 - 1
VVV - Ajax 0 - 1
Ajax - Emmen 5 - 0
Vitesse - Ajax 0 - 4
Ajax - Groningen 3 - 0
PSV - Ajax 3 - 0
Foruna - Ajax 0 - 2
Ajax - AZ 5 - 0
Heerenv. - Ajax 0 - 4
Ajax - Feyenoord 3 - 0
Ajax - Willem II 2 - 0
Excelsior - Ajax 1 - 7
NAC - Ajax 0 - 3
Ajax - ADO 5 - 1
Zwolle - Ajax 1 - 4
Ajax - Graafschap 8 - 0
Utrecht - Ajax 1 - 3
Uitslagen vorig jaar:
Heracles - Ajax 1 - 2
Ajax - Groningen 3 - 1
VVV - Ajax 0 - 2
Ajax - Zwolle 3 - 0
Ado - Ajax 1 - 1
Ajax - Vitesse 1 - 2

Heerenveen - Ajax 0 - 4
Ajax - Sparta 4 - 0
Feyenoord - Ajax 1 - 4
Willem II - Ajax 1 - 3
Ajax - Utrechts 1 - 2
NAC - Ajax 0 - 8
Ajax - Roda 5 - 1
Twente - Ajax 3 - 3
Ajax - PSV 3 - 0
Ajax - Excelsior 3 - 1
AZ - Ajax 1 - 2
Denk dat voor PSV het rijtje niet heel anders zal zijn, duidelijk is wel dat het wel heel makkelijk gaat dit jaar :o

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:12
Gonadan schreef op zondag 23 december 2018 @ 20:39:
[...]

Hij staat buitenspel als hij onderdeel is van het spel c.q. het spel beïnvloedt. Ook een schijnbeweging waarbij je geen bal of man raakt, maar wel een reactie uitlokt, kan al zorgen dat je bij het spel betrokken bent en dus buitenspel staat.
Even voor mijn beeld (als voetballeek). Bij buitenspel wordt altijd gekeken naar of iemand buiten spel staat op het moment van spelen. Als er geen paas wordt gegeven (hij dribbelt zelf) wanneer wordt er dan gekeken naar buitenspel?

P.s. Gaat inderdaad niet helemaal op in deze situatie omdat hier wel de lange bal wordt gespeeld

[ Voor 7% gewijzigd door Jwlb op 24-12-2018 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:07
Martinusz schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:59:
Uitslagen dit jaar (verliespunten dikgedrukt):
[...]
Was dit niet de beste eerste seizoenshelft sinds '97 zoiets? Dacht dat ik daar tijdens Utr-Ajax iets van voorbij zag komen.
We zouden met deze cijfers gewoon aan kop moeten staan met een (redelijk) aantal punten los van de nummer 2, maar PSV doet het gewoon nóg even een tandje beter. Knap hoor _/-\o_

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Jwlb schreef op maandag 24 december 2018 @ 14:33:
[...]

Even voor mijn beeld (als voetballeek). Bij buitenspel wordt altijd gekeken naar of iemand buiten spel staat op het moment van spelen. Als er geen paas wordt gegeven (hij dribbelt zelf) wanneer wordt er dan gekeken naar buitenspel?

P.s. Gaat inderdaad niet helemaal op in deze situatie omdat hier wel de lange bal wordt gespeeld
Als je met de bal naar buitenspel positie dribbelt bedoel je? Want dat is uiteraard geen buitenspel :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

https://m.fcupdate.nl/voe...open-weekend-beveiliging/ :F

Graag gewoon opvangen en voor langere tijd opsluiten. :/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ergens anders gaan zitten, laat ze in Zeist maar binnenkomen/inbreken/aanvallen en dan allemaal oppakken.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:38:
[...]

Ergens anders gaan zitten, laat ze in Zeist maar binnenkomen/inbreken/aanvallen en dan allemaal oppakken.
Of niets doen, de KNVB krijgt de supporters die het verdient.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vincent Dave schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:08:
Of niets doen, de KNVB krijgt de supporters die het verdient.
Wat een onzin. Dergelijke zaken zijn gewoon triest en op geen enkele manier goed te praten. Het idiote is ook nog eens dat er commentaar is op iets wat we zelf waarschijnlijk niet beter zouden kunnen. Allemaal lekker roeptoeteren vanaf de bank, maar net als scheidsrechter zijn, probeer het maar eens. En dan kijken hoe je reageert wanneer je tot op de grond toe wordt afgefikt terwijl je het met de beste bedoelingen doet, naar eer en geweten.

Wat dat betreft zijn mensen gelijk aan de oppositiepartijen; lekker zaniken en veroordelen vanuit een veilige positie maar o wee als ze het zelf moeten doen, dan blijken ze zelf geen haar beter te kunnen.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Han schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 17:23:
[...]

Wat een onzin. Dergelijke zaken zijn gewoon triest en op geen enkele manier goed te praten. Het idiote is ook nog eens dat er commentaar is op iets wat we zelf waarschijnlijk niet beter zouden kunnen. Allemaal lekker roeptoeteren vanaf de bank, maar net als scheidsrechter zijn, probeer het maar eens. En dan kijken hoe je reageert wanneer je tot op de grond toe wordt afgefikt terwijl je het met de beste bedoelingen doet, naar eer en geweten.

Wat dat betreft zijn mensen gelijk aan de oppositiepartijen; lekker zaniken en veroordelen vanuit een veilige positie maar o wee als ze het zelf moeten doen, dan blijken ze zelf geen haar beter te kunnen.
Gaan ze maar eens actief lobby’en voor een voetbalwet. Kunnen we daarna weer rustig met supporters naar de Kuip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 14:38:
[...]

Ik zou iets anders doen, maar men zal wel zeggen dat dit illegaal is en dat het moord is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Ik zie net dat Ziggo Sport vanmiddag Manchester United uitzendt in plaats van Liverpool (of City). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-08 08:42
Timoth schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:10:
Ik zie net dat Ziggo Sport vanmiddag Manchester United uitzendt in plaats van Liverpool (of City). 8)7
Ziggo Sport 14:
13:20 LIVE Fulham - Wolverhampton Wanderers
15:30 LIVE Manchester United - Huddersfield Town
18:00 LIVE Brighton and Hove Albion - Arsenal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 09:58
Kan iemand mij de beredenering van de VAR bij deze overtreding verklaren?
[YouTube: VAR Achter de schermen bij FC Utrecht - Ajax]
Want is anders toch gewoon een vrij brief om iedereen bij een corner met een judo worp op de grond te leggen zo lang je maar los laat voordat de bal in het spel gebracht wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoeEensGek
Pompi schreef op woensdag 26 december 2018 @ 12:19:
Want is anders toch gewoon een vrij brief om iedereen bij een corner met een judo worp op de grond te leggen zo lang je maar los laat voordat de bal in het spel gebracht wordt?
Dit is dus totaal verkeerd afgehandeld. Eerst even, wat een onzin op die headset, headset van de grens en 4e man gelijk afpakken! Wat een zooitje!

Goed als hij dus valt voor de corner genomen is, moet die opnieuw genomen worden. Er wordt een overtreding gemaakt. Is het voor de corner genomen is, moet die opnieuw en komt er een kaart. Is het erna, dan is het een penalty.

Of zie ik dit weer totaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:49
Timoth schreef op woensdag 26 december 2018 @ 10:10:
Mourinho is weg en ze hebben een keer uitgehaald tegen de nummer laatst, nu verwacht Ziggo dat ze het op hun heupen krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dutchgio schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:06:
Mourinho is weg en ze hebben een keer uitgehaald tegen de nummer laatst, nu verwacht Ziggo dat ze het op hun heupen krijgen...
Zou mij ook niets verbazen. Het zal toch een hoop meer plezier moeten geven als die Portugese azijn de deur uit is.
Maar is dit niet meer iets voor het andere topic? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Tjuah, als je keuze wilt hebben zal je een Ziggo Sport abbonement moeten nemen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Afvalzak schreef op woensdag 26 december 2018 @ 13:39:
Tjuah, als je keuze wilt hebben zal je een Ziggo Sport abbonement moeten nemen ;)
Dat zou wel een goed verdienmodel zijn, gewoon niet altijd de beste wedstrijden op het open kanaal. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
Maja... andere kant, welke gek verzint het om Liverpool, City, Spurs en United tegelijk te laten spelen.
In nederland is het bijna heilig dat Psv, Ajax en die andere club... Twe ehh Feyenoord :+ niet tegelijk zijn. Tenzij ze tegen elkaar spelen.

Vindt niet dat je Ziggo hierin helemaal mag verwijten! Vergeet niet dat United wereldwijd best veel fans heeft! Ziggo kijkt naar zijn kijkcijfers dus beetje logisch is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:45
Grote schande dat ze hiet niet op OF 2e kerstdag spelen, OF met oudjaar...?

Dat laatste was wel in 05-08, waarom dat toen is afgefloten weet ik niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Grote schande? Ik gun die gasten ook wel een kerst met familie hoor ;)
Daarbij geloof ik niet dat ze hier thuis/bij de familie heel blij zijn als we op 2e kerstdag voetbal willen kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Afvalzak op 26-12-2018 15:21 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
DoeEensGek schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:19:
Maja... andere kant, welke gek verzint het om Liverpool, City, Spurs en United tegelijk te laten spelen.
In nederland is het bijna heilig dat Psv, Ajax en die andere club... Twe ehh Feyenoord :+ niet tegelijk zijn. Tenzij ze tegen elkaar spelen.

Vindt niet dat je Ziggo hierin helemaal mag verwijten! Vergeet niet dat United wereldwijd best veel fans heeft! Ziggo kijkt naar zijn kijkcijfers dus beetje logisch is het wel.
Waarschijnlijk kunnen ze dit zelf niet eens beslissen, het was namelijk zo dat als er meerdere wedstrijden op hetzelfde moment waren er maar 1 uitgezonden mocht worden omdat de PL wil dat mensen naar de stadions komen in plaats van achter de buis te blijven hangen.

https://www.goal.com/en/n...bs2qnkj73shx1uryui898tax6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die corner had overgenomen moeten worden. Maar ja dat had helemaal niets uitgemaakt want Ajax kan geen corners nemen dit seizoen. Ik bedoel dat Ziyech de bal geeneens voor het doel krijgt zonder over de achterlijn te komen zegt genoeg. Te kansloos voor woorden ook al die variaties die in 90% van de gevallen bij Onana eindigen zonder in het strafschopgebied te zijn geweest van de tegenstander /rant/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Pompi schreef op woensdag 26 december 2018 @ 15:27:
[...]

Waarschijnlijk kunnen ze dit zelf niet eens beslissen, het was namelijk zo dat als er meerdere wedstrijden op hetzelfde moment waren er maar 1 uitgezonden mocht worden omdat de PL wil dat mensen naar de stadions komen in plaats van achter de buis te blijven hangen.

https://www.goal.com/en/n...bs2qnkj73shx1uryui898tax6
Dat is voor Engeland zelf, er zijn genoeg buitenlandse zenders die wel Liverpool uitzenden.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Als ik Overmars een tip mag geven: er zijn veel spelers die op leeftijd beginnen te komen maar die nog een prima backup vormen voor de jonkies bij ons. Tijd om ze warm te houden cq te polsen zou ik zeggen (hopen mag altijd):
- Louis Suarez
- Jan Vertonghen
- Toby Alderweireld

...om maar eens wat te noemen. Ik lees net een verhaal dat Overmars en Nijland samen hebben gesproken waarbij ook Doan besproken werd, maar ik zie daar geen meerwaarde in voor het Ajax op dit moment. €15-20 miljoen voor een NL-competitie speler lol!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Interessant interview over de VAR. Laat zien dat ze echt wel weten wat de kritiek is en dat ook mee bezig zijn.

https://m.fcupdate.nl/voe...jn-ervaringen-met-de-var/

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
heb nu pas het filmpje bekeken... maar vraag me eerlijk gezegd af hoe ze vanuit die hoek zo stellig kunnen zeggen dat die bal achter is geweest... ik twijfel daar zeer aan namelijk...

• toolkist
  • Niet online
DoeEensGek schreef op woensdag 26 december 2018 @ 14:19:

1 woord: traditie.
In Engeland is Boxing Day heilig wat voetbal betreft.
Wees blij dat die Engelsen niet alles laten wijken voor iets meer geld.

Wat betreft Liverpool/City/Man Utd, 3 januari is Liverpool-City (of andersom?) dus die komen dan beiden ook al live op tv. Kan me dus wel voorstellen dat ze gisteren wat anders kozen.
Typhone schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:34:
Als ik Overmars een tip mag geven: er zijn veel spelers die op leeftijd beginnen te komen maar die nog een prima backup vormen voor de jonkies bij ons. Tijd om ze warm te houden cq te polsen zou ik zeggen (hopen mag altijd):
- Louis Suarez
- Jan Vertonghen
- Toby Alderweireld

...om maar eens wat te noemen. Ik lees net een verhaal dat Overmars en Nijland samen hebben gesproken waarbij ook Doan besproken werd, maar ik zie daar geen meerwaarde in voor het Ajax op dit moment. €15-20 miljoen voor een NL-competitie speler lol!
Suarez graag aangezien we voorin nog wel wat missen. Op de plek van Vertonghen staat Blind al en Alderweireld is nog te jong die gaat eerst nog een stap omhoog/opzij maken.
En wat betreft Doan. Logisch dat Ajax die nu nog niet nodig heeft met Tadic, Neres, Ziyech, Bandé, etc. Wordt er 1 verkocht wordt het misschien anders. Tadic was natuurlijk eigenlijk al de vervanger van Ziyech. Van die 15-20m heeft Nijland zelf al gezegd dat het geen reële bedragen zijn. Ga dus maar uit van maximaal de helft.

[ Voor 39% gewijzigd door toolkist op 27-12-2018 11:23 ]

• Martinusz
Typhone schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:34:
- Louis Suarez
- Jan Vertonghen
- Toby Alderweireld
Zit je nou een tip te geven op basis van artikelen die al op internet staan dat Marc met Toby en Jan contact heeft ;) :P

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:24:
[...]

Zit je nou een tip te geven op basis van artikelen die al op internet staan dat Marc met Toby en Jan contact heeft ;) :P
Hahaha nee dat wist ik niet eens. Ik kijk eigenlijk alleen bij vi en de rest zie ik eigenlijk zelden/nooit. Dat is ook niet echt een nieuwsartikel maar een stomme vraag waar op z'n huidige tijds een artikel omheen geschreven wordt. Omroep Brabant is ook altijd zo slecht met artikelen maken.

@toolkist
Die Doan hoeft voor 550.000 euro nog niet te komen. Niet de kwaliteit die je als Ajax zijnde moet nastreven.

[ Voor 24% gewijzigd door Typhone op 27-12-2018 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op donderdag 27 december 2018 @ 11:18:
Suarez graag aangezien we voorin nog wel wat missen.
Wel leuk, geeft de PSV'ers in dit topic ook wat extra ammo. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:36
Gonadan schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:17:
[...]

Ja die kunnen zich er dan in vast bijten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op donderdag 27 december 2018 @ 12:17:
[...]

De PSV'ers op mijn werk zijn er niet zo gerust op voor de tweede seizoenshelft. Ik ben heel erg benieuwd wat Ajax in de Kuip gaat aantreffen over exact 1 maand volgens mij (27 januari). Meestal is dat een puntenwedstrijd voor ons.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 27-12-2018 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Historisch gezien kan elke wedstrijd waar je het niet verwacht toch ineens punten kosten. Dit wordt gewoon nog een paar maanden billen knijpen hoor. :X

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik vrees wel langer. Een misstap kunnen we ons niet veroorloven aangezien PSV niks laat liggen. Daarentegen hebben we het volgende al gehad: Utrecht uit, Heerenveen uit, Vitesse uit, PSV uit.
We krijgen van de 'spraakmakende' wedstrijden alleen nog Feyenoord en AZ uit.

PSV krijgt nog: Utrecht (lol), AZ, Vitesse, Heerenveen, Ajax en Willem II.
Grote voordeel is dat AZ op de laatste dag van de competitie is waarbij ik hoop dat ze dan Europees voetbal nog niet veilig gesteld hebben ^^.

Edit: oh ik zie dat wij De Graafschap uit nog moeten... :D

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 27-12-2018 13:48 ]

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:14:
[...]

Controleer je bron even, hier klopt echt helemaal niks van. Hij heeft de laatste 5 competitiewedstrijden 4 minuten gespeeld en dat was niet wegens een schorsing o.i.d.. De twee competitie wedstrijden ervoor in totaal 24min en over het hele seizoen welgeteld 1 competitiewedstrijd die hij helemaal gespeeld heeft.
Echt een vaste waarde dus :P
En vanaf het moment dat je dat schreef heeft hij elke competitiewedstrijd gespeeld (237 minuten) Weliswaar op een hele andere positie (centrale middenvelder).

Overigens heeft hij ook elke EL wedstrijd gespeeld (en gewonnen) die hij niet geschorst was, (5 wedstrijden, 362 minuten)

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 16:27
Typhone schreef op donderdag 27 december 2018 @ 13:19:
Ik vrees wel langer. Een misstap kunnen we ons niet veroorloven aangezien PSV niks laat liggen. Daarentegen hebben we het volgende al gehad: Utrecht uit, Heerenveen uit, Vitesse uit, PSV uit.
We krijgen van de 'spraakmakende' wedstrijden alleen nog Feyenoord en AZ uit.

PSV krijgt nog: Utrecht (lol), AZ, Vitesse, Heerenveen, Ajax en Willem II.
Grote voordeel is dat AZ op de laatste dag van de competitie is waarbij ik hoop dat ze dan Europees voetbal nog niet veilig gesteld hebben ^^.

Edit: oh ik zie dat wij De Graafschap uit nog moeten... :D
O vind AZ Europees voetbal dan belangrijkk :+

Utrecht en AZ zullen denk ik geen probleem zijn voor PSV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ST10©DE schreef op donderdag 27 december 2018 @ 15:51:
[...]

En vanaf het moment dat je dat schreef heeft hij elke competitiewedstrijd gespeeld (237 minuten) Weliswaar op een hele andere positie (centrale middenvelder).

Overigens heeft hij ook elke EL wedstrijd gespeeld (en gewonnen) die hij niet geschorst was, (5 wedstrijden, 362 minuten)
Fijn voor hem maar dat heeft nog steeds niks te maken met je claim van toen ;)

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
*knip* off-topic.

[ Voor 94% gewijzigd door naitsoezn op 27-12-2018 20:51 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vrij normaal voor Premier League prijzen.

[ Voor 44% gewijzigd door DaniëlWW2 op 27-12-2018 21:19 ]

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45

ST10©DE

Dus.............

toolkist schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:47:
[...]

Fijn voor hem maar dat heeft nog steeds niks te maken met je claim van toen ;)
Voor de helft van de claim dat hij een vaste waarde was (in de competitie) niet. (Tot dan toe wel alle wedstrijden in de EL, beker en Supercup gespielt). Voor de helft dat hij gewaardeerd werd wel.

Dat “fijn voor hem” klinkt ook lekker negatief.....

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zo, tijd om eens een grondige analyse van Erik ten Hag te maken nadat ik daar in het verleden - zeer forse - kritiek op heb geuit onder het motto 'Erich' (niet verwijderen nu @naitsoezn). Waar ik in het begin zeer negatief was dwingen de feiten mij om inmiddels wat gereserveerder te zijn. Tijdens wedstrijden kan ik nogal eens kritiek kan hebben op Ten Hag, maar de keuzes pakken de laatste tijd wel altijd goed uit (te vaak om geluk te zijn denk ik) en wellicht is dat het verschil tussen supporter of trainer zijn ;).

Wat ik hem wel altijd zeer kwalijk zal blijven nemen zijn de afstraffingen in Eindhoven waarbij Ajax tactisch als een kip zonder kop over het veld rende. Zowel in april als september jongstleden. Dat zit minimaal net zo diep als de Graafschap (de 1:1) bij veel supporters die ik ken van vroeger dus ik mag hopen dat zich dat in maart vertalen laat naar een ultra gemotiveerd Ajax. Tevens vind ik de 1:1 tegen Heracles extreem vreemd omdat het onnodig is geweest. Zo vroeg al spelers rust geven die later geen enkele blijk van vermoeidheid hebben gegeven. Tactisch een foute keuze. Het uitdrukken op TV is wel verbeterd inmiddels en eigenlijk een zwaktebod om de man daar op aan te vallen (met dien verstande dat ik vind dat je je in een dergelijke positie altijd moet kunnen uitdrukken)..

Aan de andere kant: Ajax speelt een heel stuk beter, Ajax is niet vernederd in Europa en heeft alle voorronde duels overleefd. Ajax klapt erop tegen een Bayern in de triple A opstelling, durft Benfica in eigen stadion aan te pakken, heeft heel wat lastige uitwedstrijden (op één na) ziekelijk eenvoudig gewonnen en gooit het bijltje er inmiddels niet meer bij neer na de 1:0 of de 2:0. Of dat spelersmateriaal of trainer is weet ik niet maar ik geef hem de voorkeur van de twijfel.

Ik hoop echter wel dat het tactische besef er is dat nog zo'n blunder maken als tegen PSV (waar twee doelpunten niet zoveel met de kracht van PSV te maken hadden) einde oefening voor het kampioenschap is. En het nadeel is dat die wedstrijd al snel komen gaat in Rotterdam. Aan de andere kant weten de spelers volgens mij wel wat er te halen valt dus ik hoop er maar het beste van.

In elk geval zal mijn geluid richting Erik ten Hag in 2019 wat positiever worden. Dat is wel een flinterdun lijntje dus aan hem de taak mij niet van mijn stuk te brengen want dan zal de kritiek niet mals zijn :+

NB, dit staat los van de stukken over Ten Hag die opeens overal omhoog komen en is puur persoonlijk. Dat gezeur om shirtjes van Nouri of Cruijff die nooit meer gebruikt worden vind ik emotioneel gelul wat niet bij profvoetbal hoort. Ook het inbrengen van Neres tegen Benfica wat toevallig goed uitpakt (hoe vaak valt zo'n bal nu) en wat dan tegen Ten Hag gebruikt wordt vind ik prietpraat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[YouTube: ᴴᴰ Euro 1988 • The Netherlands • Our Story]

Kwam deze tegen. Best leuk om nog eens te zien. Ik heb alles bewust meegemaakt (was 10), maar zie nu pas hoe dichtbij alles was. De Engelsen die goed waren, Kieft die buitenspel stond bij de 0-1, etc. En wat leuke beelden erbij. Rinus Michiels was ook een stuk gevatter en ad-rem dan ik in mijn hoofd had.

Beelden niet helemaal top en ingezoomed, maar ala

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 28-12-2018 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PWM schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 12:16:

Kwam deze tegen. Best leuk om nog eens te zien. Ik heb alles bewust meegemaakt (was 10), maar zie nu pas hoe dichtbij alles was. De Engelsen die goed waren, Kieft die buitenspel stond bij de 0-1, etc. En wat leuke beelden erbij. Rinus Michiels was ook een stuk gevatter en ad-rem dan ik in mijn hoofd had.

Je kunt dit in Madurodam 'op groot scherm' beleven. :P

Was, ondanks cheesy, best amusant. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Ik weet nog wel dat ik helemaal geen zin had om binnen te zitten en de finale te kijken en veel liever buiten ging spelen. Normaliter waren er altijd wel andere kinderen enzo, nu was het uitgestorven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Typhone schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:20:

Aan de andere kant: Ajax speelt een heel stuk beter, Ajax is niet vernederd in Europa en heeft alle voorronde duels overleefd. Ajax klapt erop tegen een Bayern in de triple A opstelling, durft Benfica in eigen stadion aan te pakken, heeft heel wat lastige uitwedstrijden (op één na) ziekelijk eenvoudig gewonnen en gooit het bijltje er inmiddels niet meer bij neer na de 1:0 of de 2:0. Of dat spelersmateriaal of trainer is weet ik niet maar ik geef hem de voorkeur van de twijfel.
Vind wel dat je hier heel gemakkelijk over de zeer slechte start in zowel de uitwedstrijd tegen Bayern en Benfica stapt, als je pech had gehad stond je in beide na 15 minuten al met paar doelpunten achter. Vind dat je de coach wel aantrekken dat ze met slechte mentaliteit de wedstrijd beginnen, daar tegenover staat dat hij het in de rust goed wakker heeft geschud. Kan mij weinig over de eerste 15 minuten van de thuis wedstrijden tegen hun herinneren omdat het zo heen en weer ging en spannend was, maar tegen RM moeten en mogen ze niet weer zo slecht aan de wedstrijd beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Pompi
Agree, maar in beide wedstrijden is dat toch recht getrokken. Bayern uit was een zeer geflatteerde 1:1, daar was elke uitslag in het voordeel van Ajax terechter geweest. De thuiswedstrijd eigenlijk vanhetzelfde laken een pak maar daar was Bayern gewoon veel sterker dan in de eerste wedstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
Typhone schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:14:
@Pompi
Agree, maar in beide wedstrijden is dat toch recht getrokken. Bayern uit was een zeer geflatteerde 1:1, daar was elke uitslag in het voordeel van Ajax terechter geweest. De thuiswedstrijd eigenlijk vanhetzelfde laken een pak maar daar was Bayern gewoon veel sterker dan in de eerste wedstrijd.
True en was het verder wel met je eens, alleen schrok beide keren wel erg van die +/- 15 minuten zeker door de hoge verwachtingen vooraf en dan laten ze het later steeds wel zien dat ze het gewoon kunnen. Dat was of overmoed van de spelers of slechte voorbereiding van de coach maar kan je in de wedstrijden die er nu aan komen wel je de nek omdraaien en het mag dus niet nog eens gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Pompi schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:49:
[...]

True en was het verder wel met je eens, alleen schrok beide keren wel erg van die +/- 15 minuten zeker door de hoge verwachtingen vooraf en dan laten ze het later steeds wel zien dat ze het gewoon kunnen. Dat was of overmoed van de spelers of slechte voorbereiding van de coach maar kan je in de wedstrijden die er nu aan komen wel je de nek omdraaien en het mag dus niet nog eens gebeuren
Of de tegenstander stormt gewoon even 15 minuten en zijn daarna niet meer in staat om te domineren.

Jaap Stam nieuwe trainer Zwolle, ben benieuwd, volgens mij niet zo heel fantastisch om daar nu in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:43
Martinusz schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:56:
[...]

Of de tegenstander stormt gewoon even 15 minuten en zijn daarna niet meer in staat om te domineren.

Jaap Stam nieuwe trainer Zwolle, ben benieuwd, volgens mij niet zo heel fantastisch om daar nu in te stappen.
Bij de Jong Ajax was het prima. Geloof dat ie bij Reading net promotie misliep. Hij was wel in beeld om door te stromen bij Ajax, maar kon niet wachten. Net-niet trainer vind ik. Misschien dat het bij een middenmotor hier wel lukt.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:56:
Dit. Je weet dat zo'n club als Benfica thuis gewoon even gaat stormen, zeker als je ze zelf thuis gepakt hebt.
Het is toch juist het moderne trainerschap wat we graag willen? Dat je dan dus even een kwartier verstandig bent en niet vol op de aanval wilt spelen. Briljante man die Ten Hag. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:04:
[...]

Briljante man die Ten Hag. :Y)
Zo ver ben ik nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

Mooie beelden, dank voor het delen :) Ik was 3, dus totaal niks van meegekregen behalve hele vage herinneringen dat ik op de schouders van m'n vader zat bij de aankomst op Eindhoven Airport, en dat daar van die oranje neuzen werden uitgedeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gelukkig zijn ze bij Groningen ook wakker geworden.... Twee (potentieel) goede middenvelders en een nieuwe spits om de vorige verkeerde inschatting te vervangen: https://www.voetbalprimeu...sierhuis-terugkeert-.html :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
loekf2 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 15:04:
[...]

Bij de Jong Ajax was het prima. Geloof dat ie bij Reading net promotie misliep. Hij was wel in beeld om door te stromen bij Ajax, maar kon niet wachten. Net-niet trainer vind ik. Misschien dat het bij een middenmotor hier wel lukt.
Bij Jong Ajax deed Marcel Keizer het ook prima ;-)
Bij Reading was het het volgende seizoen ruk++, waardoor ie dus ook ontslagen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat mij trouwen opeens opviel....we zitten te klagen over de eredivisie, maar in engeland staat net als hier de nummer 6 ook gewoon al op 22 punten achterstand van de nummer 1. Lijkt dus geen eredivisie kwaaltje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08:36

Qu3st

Martinusz schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:58:
Wat mij trouwen opeens opviel....we zitten te klagen over de eredivisie, maar in engeland staat net als hier de nummer 6 ook gewoon al op 22 punten achterstand van de nummer 1. Lijkt dus geen eredivisie kwaaltje :)
In Engeland zijn er dan nu 3 misschien 4 ploegen die nog meedoen voor de titel, Liverpool, Man City, Tottenham en Chelsea. Al denk ik dat die laatste 2 het niet gaan redden. En als Liverpool donderdag wint is het gat echt geslagen voor Liverpool.
In Frankrijk, Duitsland, Italië heb je het verschil ook als je kijkt naar de top en de ploegen er net onder. Dus is niet echt heel zeldzaam wat er nu in Nederland aan de hand is.
Spanje is misschien nog wel de spannendste competitie op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
Martinusz schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:58:
Lijkt dus geen eredivisie kwaaltje :)
Dat heeft een hele andere oorzaak, al die clubs krijgen zoveel geld binnen dat kwaliteit inkopen geen probleem meer is echter worden ze veel minder creatief zodra te makkelijk de knip getrokken wordt en de waan van de dag speelt daar ook heel erg. Bovendien wint onze top drie niet van de nummer 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
*delete*

[ Voor 97% gewijzigd door Vincent Dave op 07-01-2019 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:55
Die Infantino is niet goed snik:
Infantino wil in 2022 al 48 deelnemers aan WK
Wereldvoetbalbond FIFA onderzoekt of al bij het komende WK 48 in plaats van 32 landen mee kunnen doen. Dat onderzoek moet in maart, voor de loting van de kwalificatie in enkele continenten, klaar zijn. Voorzitter Gianni Infantino van de voetbalbond zei dat vandaag in Dubai.

ANP 02-01-19, 11:45
1
De Zwitser heeft al vaker aangegeven zelf voorstander te zijn dat in 2022 in Qatar al 48 landen meedoen. Nu is het plan nog dat dat voor het eerst gebeurt in 2026.

Als de eerdere uitbreiding er komt, is het de vraag of Qatar het toernooi nog alleen kan organiseren. Omliggende landen als Saudi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein en Egypte, hebben al aangegeven niet mee te willen doen omdat ze Qatar zien als een land dat terrorisme ondersteunt.

Infantino hoopt toch dat Qatar in het geval van uitbreiding naar 48 landen hulp krijgt. ,,Er zijn spanningen in de regio en het is aan de leiders van de landen daar naar te handelen. Misschien is het makkelijker om over een gezamenlijk voetbaltoernooi te praten dan over meer gecompliceerde zaken'', aldus Infantino.
Bron: https://www.ad.nl/buitenl...elnemers-aan-wk~a325a81a/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Alles voor de centen. Sportief gaat het tussen maximaal 10 landen, de rest is toernooi vulling.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 13:50:
Alles voor de centen. Sportief gaat het tussen maximaal 10 landen, de rest is toernooi vulling.
Klopt. Zie het echter niet zo negatief. Een topland tegen een slechte ploeg levert veel doelpunten op en dus spektakel. Het voorkomt daarnaast dat bv Italië en Nederland niet meedoen terwijl die beter zijn dan alle Afrikaanse, Aziatische landen (en meeste Zuid Amerikaanse landen). Het WK begint bovendien pas echt bij de knock out fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Zouden niet gewoon alle landen mee moeten kunnen doen O-) het is immers een WK :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ajax heeft Magallan binnen. Duurt ff en nu mag je ook nog hopen dat het daadwerkelijk wat wordt. :P
Wel fijn dat er alvast een CV bij is voor het geval dat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:10:
Ajax heeft Magallan binnen. Duurt ff en nu mag je ook nog hopen dat het daadwerkelijk wat wordt. :P
Paar maandjes wennen en hopen dat hij er volgend jaar staat. Prima leeftijd en hopelijk net zo'n mentaliteit als Nico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 09:20:
Tevens vind ik de 1:1 tegen Heracles extreem vreemd omdat het onnodig is geweest. Zo vroeg al spelers rust geven die later geen enkele blijk van vermoeidheid hebben gegeven. Tactisch een foute keuze.
Met alle respect, een deel van de spelers kwam net van een WK of hadden om andere redenen maar kort rust gehad. Niet alle spelers waren fit. Nu 3 wedstrijden in 7 dagen spelen is toch anders dan tijdens de seizoensstart. En het team wat er stond had Heracles makkelijk moeten verslaan. Maar goed dat geldt ook voor dat gestuntel in de beker tegen Roda JC.
Typhone schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:52:
[...]

Paar maandjes wennen en hopen dat hij er volgend jaar staat. Prima leeftijd en hopelijk net zo'n mentaliteit als Nico.
Stroomde Nico niet gewoon in tijdens de klassieker na de winterstop? Hoop dat Nico en hij het goed kunnen vinden.
Gonadan schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:10:
Is Veldman al verhuurd?

/edit
Ik zie nu pas dat Sierhuis verhuurd is naar Groningen (dat wist ik) met optie tot koop. Die is snel afgegleden, debuut bij het eerste, contractverlening en nu Groningen in een half jaar tijd ofzo.

[ Voor 40% gewijzigd door PolarBear op 02-01-2019 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nico kwam inderdaad al heel snel en werd, volgens mij, tijdens zijn eerste wedstrijd al direct man of the match. Sierhuis heeft het niet die zien we nooit meer terug in Ajax 1. Alles wat écht goed is komt snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Typhone schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 09:31:
Nico kwam inderdaad al heel snel en werd, volgens mij, tijdens zijn eerste wedstrijd al direct man of the match. Sierhuis heeft het niet die zien we nooit meer terug in Ajax 1. Alles wat écht goed is komt snel.
Mwa als derde spits krijg je natuurlijk niet snel de kans, als hij bij Groningen er veel in gaat schoppen en Dolberg vertrekt bijvoorbeeld, zie ik hem best terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:09:
[...]

Mwa als derde spits krijg je natuurlijk niet snel de kans, als hij bij Groningen er veel in gaat schoppen en Dolberg vertrekt bijvoorbeeld, zie ik hem best terugkomen.
Maar die gaat er bij Groningen niet zoveel inschoppen vrees ik ;). Daar komt gewoon een gekochte vervanger voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Groningen heeft een optie tot koop, dat lijkt me duidelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
De fans van zijn vorige club zijn niet heel rouwig om het vertrek van die nieuwe Ajax verdediger. Ben benieuwd of t wat gaat worden. Hopen op weer eens een miskoop. Straks denken de Ajacieden nog dat ze de beste zijn :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ajax verhoogt bod op Diego Lainez. Ben benieuwd of wat dat voor speler is en hoe ik dat moet rijmen met Bandé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:11:
De fans van zijn vorige club zijn niet heel rouwig om het vertrek van die nieuwe Ajax verdediger.
Huh? Heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dutchgio schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:15:
Groningen heeft een optie tot koop, dat lijkt me duidelijk.
En Ajax optie tot terug koop. ;)
Martinusz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 10:09:
Hij heeft een kansen gehad maar na een goede staat bij jong Ajax is hij wel terug gezakt. Mijn vermoeden is dat hij gewoon te licht bevonden is.
Met de koers die Ajax wil varen kan je niet meer langdurig blijven gokken dat een talent er misschien nog gaat komen. Die moet vlammen in het tweede en je overtuigen bij invalbeurten of men gaat gewoon de markt op.

[ Voor 60% gewijzigd door Gonadan op 03-01-2019 12:11 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:08:
[...]

En Ajax optie tot terug koop. ;)
Met de Champions League winst van 2019 op komst hebben ze dat sowieso :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Typhone schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:05:
Ajax verhoogt bod op Diego Lainez. Ben benieuwd of wat dat voor speler is en hoe ik dat moet rijmen met Bandé.
Los van die Bandé: de eigen jeugd krijgt het moeilijk bij Ajax de komende jaren denk ik. Zo'n Schuurs is ook al afgeschreven voorlopig want die ziet men duidelijk niet als vervanger voor De Ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Schuurs was toch geen jeugd? ;)
Overigens heeft die ook gewoon veel te weinig laten zien dus die gaat inderdaad, terecht, geen onbetwiste basis worden

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:19
Gonadan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:14:
Overigens heeft die ook gewoon veel te weinig laten zien dus die gaat inderdaad, terecht, geen onbetwiste basis worden
Die hadden ze gewoon minimaal een jaar bij Fortuna eredivisie moeten laten spelen, daarna wellicht nog een jaar Heerenveen ofzo en dan kom je binnen met 60-70 eredivisie duels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Gonadan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:14:
Laten zien in de eerste divisie bedoel je? Dat is volgens mij ook het moeilijke van die tweede elftallen: hoe laat je daar wat zien. Het is geen eredivisie. De echte grote talenten schuiven doorgaans ook gewoon gelijk door naar de eerste selectie met hier en daar een invalbeurt. Die jonge vleugelspeler (Gravenberch?) moeten ze ook niet eerst drie jaar in Jong Ajax droppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gonadan schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:08:
[...]

Hij heeft een kansen gehad maar na een goede staat bij jong Ajax is hij wel terug gezakt. Mijn vermoeden is dat hij gewoon te licht bevonden is.
Met de koers die Ajax wil varen kan je niet meer langdurig blijven gokken dat een talent er misschien nog gaat komen. Die moet vlammen in het tweede en je overtuigen bij invalbeurten of men gaat gewoon de markt op.
wel 2 hele wedstrijden noem jij een kans :? :? dat was 1 oefenwedstrijd waarin hij scoorde. En de tweede wedstrijd was tegen Sturm Graz in de 87ste minuut inval beurt _O-
Bij Jong Ajax loopt hij 1 op 2, lijkt mij ook meer dan prima, maar hij moet wel aan spelen toe komen om ook daadwerkelijk te kunnen zeggen of het hem gaat worden of niet in de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:04
Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 11:11:
De fans van zijn vorige club zijn niet heel rouwig om het vertrek van die nieuwe Ajax verdediger.
Zal er ook mee te maken hebben dat hij al vanaf het voorjaar naar Ajax wilde. Spelers die weg willen zijn nooit populair, Justin Kluivert was op het laatst voor een groot deel van de aanhang ook een waardeloze voetballer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Sla twitter er maar eens op na. River plate fans vinden het jammer dat ie bij Boca weggaat en Boca fans die blij zijn dat ie weg is. Vinside bericht er ook over.
Sempy schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:27:
[...]

Zal er ook mee te maken hebben dat hij al vanaf het voorjaar naar Ajax wilde. Spelers die weg willen zijn nooit populair, Justin Kluivert was op het laatst voor een groot deel van de aanhang ook een waardeloze voetballer. ;)
Kan heel goed zijn. Maar Kluivert kreeg wel terecht op zijn falie. Die presteerde ook al maanden helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:31:
[...]

Sla twitter er maar eens op na. River plate fans vinden het jammer dat ie bij Boca weggaat en Boca fans die blij zijn dat ie weg is. Vinside bericht er ook over.
Hij was aanvoerder van het team, maar natuurlijk wel met een randje omdat hij eerder weg wilde.
Wat mensen op twitter zeggen boeit niet zo, dat is ook soort van afvoerputje van de maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
Martinusz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:33:
[...]

Hij was aanvoerder van het team, maar natuurlijk wel met een randje omdat hij eerder weg wilde.
Wat mensen op twitter zeggen boeit niet zo, dat is ook soort van afvoerputje van de maatschappij.
Nee nee, das feesboek :P

Onder het motto van hersenlozen:
http://www.voetbalinside....oW2WN_f10ebrLiOaKIsH9DD3E

"Jamaar ik wist niet dat da ging ontploffen nie! En ook nie dat da verboden is!" 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door LZ86 op 03-01-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:11:
[...]

Los van die Bandé: de eigen jeugd krijgt het moeilijk bij Ajax de komende jaren denk ik. Zo'n Schuurs is ook al afgeschreven voorlopig want die ziet men duidelijk niet als vervanger voor De Ligt.
Volgens mij staat Schuurs gewoon achter De Ligt. Maar als je moet voorsorteren op vertrek van De Ligt van de zomer dan is het toch niet zo gek dat je een verdediger er bij haalt? Volgens jaar Blind, Maggallan, Taglicafico, Wober, Schuurs, Massaroui, Kristianssen en wellicht nog Veldman is niet een gekke selectie voor Ajax toch?

Voor in is er ook genoeg ruimte voor Dolberg/Huntelaar, Tadic/Neres/Bande/Lainez en nog wat bankklanten/midenvelders als Labyad (die denk ik gewoon niet goed genoeg is), Sinkgraven, Cerny. Ja ik zie Ziyech echt wel gaan na dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Nu online
PolarBear schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:36:
[...]

Volgens mij staat Schuurs gewoon achter De Ligt. Maar als je moet voorsorteren op vertrek van De Ligt van de zomer dan is het toch niet zo gek dat je een verdediger er bij haalt? Volgens jaar Blind, Maggallan, Taglicafico, Wober, Schuurs, Massaroui, Kristianssen en wellicht nog Veldman is niet een gekke selectie voor Ajax toch?

Voor in is er ook genoeg ruimte voor Dolberg/Huntelaar, Tadic/Neres/Bande/Lainez en nog wat bankklanten/midenvelders als Labyad (die denk ik gewoon niet goed genoeg is), Sinkgraven, Cerny. Ja ik zie Ziyech echt wel gaan na dit seizoen.
Jij denkt dat Tagliafico blijft? Denk dat je die komende zomer gewoon kwijtraakt. Ajax mag opnieuw bouwen na dit seizoen. Wat er achter de huidige basiself zit is vergeleken met de rest ondermaats. Wordt je geen kampioen mee. Het is voor NL prima dat Ajax zich weer in de europese subtop gekocht heeft, maar nadeel is dat je wel dik in de spotlights staat.

Denk dat ze Ziyech, de Ligt, de Jong, Tagliafico zowieso kwijtzijn. Mogelijk ook Neres en Dolberg nog. Weet niet wat Blind en Tadic van plan zijn, maar die kunnen bij een dik lucratief aanbod natuurlijk ook zomaar wegzijn. Huntelaar zal neem ik aan wel met pensioen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Onana gaat ook weg :) Huntelaar gaat bijtekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Martinusz schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:27:
wel 2 hele wedstrijden noem jij een kans :? :? dat was 1 oefenwedstrijd waarin hij scoorde. En de tweede wedstrijd was tegen Sturm Graz in de 87ste minuut inval beurt _O-
Bij Jong Ajax loopt hij 1 op 2, lijkt mij ook meer dan prima, maar hij moet wel aan spelen toe komen om ook daadwerkelijk te kunnen zeggen of het hem gaat worden of niet in de eredivisie.
Kansen in het eerste moet je afdwingen in het tweede en op trainingen, blijkbaar overtuigt hij niet genoeg om iemand van het huidige eerste voor hem te slachtofferen.
Verder simpelweg scorebord journalistiek, hij heeft dit seizoen nog maar vier keer gescoord. De lijn is dus alles behalve stijgend en wellicht is dit z'n laatste kans om het te laten zien.
D-e-n schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 12:18:
Laten zien in de eerste divisie bedoel je? Dat is volgens mij ook het moeilijke van die tweede elftallen: hoe laat je daar wat zien. Het is geen eredivisie. De echte grote talenten schuiven doorgaans ook gewoon gelijk door naar de eerste selectie met hier en daar een invalbeurt. Die jonge vleugelspeler (Gravenberch?) moeten ze ook niet eerst drie jaar in Jong Ajax droppen.
En op de training en in de Eredivisie en in de beker. Hij heeft genoeg gespeeld en daarmee laten zien dat hij inderdaad geen primaire CV gaat zijn. Wellicht kan hij nog steeds van waarde zijn maar dan als tweede CV of voor de breedte.
Als hij in al die wedstrijden ongenaakbaar was geweest had hij wellicht Wöber verdrongen, maar als je ziet wie nu allemaal de voorkeur heeft gekregen de afgelopen maanden dan kan je onmogelijk stellen dat hij overtuigd heeft. Zelf heeft hij ook aangegeven moeite te hebben gehad met het niveau en dus moet nog blijken of hij kan aanhaken.

[ Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 03-01-2019 14:10 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:01

Vos

AFCA

Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:52:
[...]

Jij denkt dat Tagliafico blijft? Denk dat je die komende zomer gewoon kwijtraakt. Ajax mag opnieuw bouwen na dit seizoen. Wat er achter de huidige basiself zit is vergeleken met de rest ondermaats. Wordt je geen kampioen mee. Het is voor NL prima dat Ajax zich weer in de europese subtop gekocht heeft, maar nadeel is dat je wel dik in de spotlights staat.

Denk dat ze Ziyech, de Ligt, de Jong, Tagliafico zowieso kwijtzijn. Mogelijk ook Neres en Dolberg nog. Weet niet wat Blind en Tadic van plan zijn, maar die kunnen bij een dik lucratief aanbod natuurlijk ook zomaar wegzijn. Huntelaar zal neem ik aan wel met pensioen gaan.
Ze verkopen ook meer dan zat, dat vergeten mensen vaak te benoemen.

En in de spotlights is juist goed, zie wat ze voor spelers ontvangen. En dat goede prestaties zorgen ook voor meer prijzengeld.

Verder bulkt je post van allerlei aannames en mogelijkheden. Niks is zeker in het voetbal ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 03-01-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 13:52:
[...]

Och ja, Ziyech zou ook zeker deze zomer weggaan. Dolberg zou afgelopen zomer ook in de belangstelling hebben gestaan. Etc etc. Moet nog maar zien hoor dat iedereen die genoemd wordt volgend jaar na de zomerstop ook daadwerkelijk weg is. En mochten De Ligt, De Jong, Onana, Tagliafico, Ziyech Neres en Dolberg allemaal weggaan dan zijn er ook meer dan genoeg middelen om net als deze zomer een aantal aankopen te doen van het kaliber Blind en Tadic. Die zijn echt wel te vinden,
Pagina: 1 ... 200 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.