[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 181 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.488 views

Onderwerpen

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-12 02:37

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

pingel :p (terecht) en lol geen rood dit keer , lekker consequent weer 8)7
wat een prutser overigens :+.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:58

Vos

AFCA

Kon Vilhena wel bij die bal? Wel domme overtreding.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij Ajax blijft de spanning erin door een eigen doelpunt.
Bij Feyenoord blijft de spanning erin door het missen van een penalty.
Bij PSV is er geen spanning door 2 eigen doelpunten ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-12 11:14

Qu3st

Vos schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:54:
Kon Vilhena wel bij die bal? Wel domme overtreding.
Het ziet er knullig uit de overtreding. Denk wel dat Vilhena bij de bal had gekund.

En weer een doelpunt! Nu gaat het wel hard @OPSLAGHOND :p

En de spanning is weer terug!

[ Voor 16% gewijzigd door Qu3st op 09-12-2018 15:58 ]

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Berghuis is boos dat die eerste goal niet op zijn naam staat :+

wedstrijd is nu wel gespeeld :P

lol :+ Go Emmen !one :+

[ Voor 12% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 09-12-2018 15:59 ]

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Qu3st

Qu3st

Dat denk ik niet hoor :p

• OPSLAGHOND
  • Niet online
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 9 december 2018 @ 15:58:
Berghuis is boos dat die eerste goal niet op zijn naam staat :+

wedstrijd is nu wel gespeeld :P
Zeker weten? :>

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

was ff P..ss.n B)

edit : ik zeg niks meer :+

[ Voor 8% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 09-12-2018 16:05 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Die Turkse Cocu is wel goed ingevallen hoor.
Leuke speler!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-12 14:55
Ja laten we mijn poule maar nog meer verpesten

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

"Ik speel toch de bal"

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:11:
Die Turkse Cocu is wel goed ingevallen hoor.
Leuke speler!
geen zorgen, volgende week zit hij weer op de bank

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:18:
[...]
geen zorgen, volgende week zit hij weer op de bank
Zou Gio zelfs dat niet zien dan? }:|

Ja hoor, PSV krijgt twee eigen doelpunten en Feyenoord twee penalty's cadeau ... KNPFB!! }:O
Sinterklaas is een Ajax-hater! <+:)
Dan maar hopen op de kerstman!! o<:)

[ Voor 29% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-12-2018 16:25 ]

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12 22:05
Wat een heerlijk debuut van Kokcu zeg. Niet op het meest makkelijke moment invallen, maar toch mooie dingen laten zien. Benieuwd of hij vaker de kans krijgt en dit dan weet door te trekken.

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:22:
[...]

Zou Gio zelfs dat niet zien dan? }:|

Ja hoor, PSV krijgt twee eigen doelpunten en Feyenoord twee penalty's cadeau ... KNPFB!! }:O
Sinterklaas is een Ajax-hater! :+
Wat denk je? Ben verbaasd dat hij een geblesseerde speler wisselt en niet gewoon laat staan

• OPSLAGHOND
  • Niet online
JST94 schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:22:
Wat een heerlijk debuut van Kokcu zeg. Niet op het meest makkelijke moment invallen, maar toch mooie dingen laten zien. Benieuwd of hij vaker de kans krijgt en dit dan weet door te trekken.
Volgens Nu.nl: Berghuis is met een doelpunt (,een gemiste penalty) en twee assists (in 90 min) de uitblinker bij Feyenoord.
Ik vind Kökcü met een doelpunt en een assist (in 45 min) dé uitblinker bij Feyenoord.

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:28:
[...]

Volgens Nu.nl: Berghuis is met een doelpunt (,een gemiste penalty) en twee assists (in 90 min) de uitblinker bij Feyenoord.
Ik vind Kökcü met een doelpunt en een assist (in 45 min) dé uitblinker bij Feyenoord.
Ach die schrijven het stuk al tijdens de wedstrijd en er moet dan wel de naam van een van de 12/13 spelers zijn die de mensen kennen in de titel staan.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Deze speelronde hebben we even aangekeken of het ging lukken om op een normale manier te posten.

Een paar mensen vinden het echter nodig om toch maar weer te trollen of een onderlinge vete uit te bekvechten.

Dat houdt hier en nu op, de eerstvolgende verdwijnt -> trash.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Vos

Vos

AFCA

[...]

In het stadion is Kokcu mij niet echt opgevallen. Berghuis was echt veruit de beste, die stak er dik bovenuit.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vos schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:42:
[...]
In het stadion is Kokcu mij niet echt opgevallen. Berghuis was echt veruit de beste, die stak er dik bovenuit.
Die heeft ook 2x zoveel speeltijd gehad, feit is dat Feyenoord beter en beter werd na de rust en "toevallig" ook sinds Kökcü in het veld kwam.

• Vos

Vos

AFCA

OPSLAGHOND schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:44:
[...]

Die heeft ook 2x zoveel speeltijd gehad, feit is dat Feyenoord beter en beter werd na de rust en "toevallig" ook sinds Kökcü in het veld kwam.
Klopt, maar je ziet aan alles dat Berghuis de meeste kwaliteiten heeft.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vos schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:48:
[...]
Klopt, maar je ziet aan alles dat Berghuis de meeste kwaliteiten heeft.
Hoe zie jij dat zo snel dan?
Kökcü speelt voor het eerst 45 minuten mee ...
Jij zou scout moeten worden als je dat zo snel kunt zien. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-12-2018 16:51 ]

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:49
Berghuis, tja is die wel aardig tegen de rest?

• Vos

Vos

AFCA

OPSLAGHOND schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:51:
[...]

Hoe zie jij dat zo snel dan?
Kökcü speelt voor het eerst 45 minuten mee ...
Jij zou scout moeten worden als je dat zo snel kunt zien. ;)
Zo snel? Volgens mij draait Berghuis al even mee ;) Ik bedoel gewoon vandaag, hij bepaalde nagenoeg alles voorin.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 09-12-2018 16:57 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vos schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:56:
[...]
Zo snel? Volgens mij draait Berghuis al even mee ;) Ik bedoel gewoon vandaag, hij bepaalde nagenoeg alles voorin.
Oh oké, ik dacht dat je bedoelde dat hij meer kwaliteiten heeft dan Kökcü.
Vandaar dat ik het erg snel vond. ;)
Maar Berghuis is zonder twijfel de beste Feyenoorder op dit moment.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

in ander nieuws NAC en Vitesse maken er een leuke partij wie de meeste fouten kan maken en foute passes :+ , ach Sloetski heeft wel respect voor sinterklaas en zwarte piet :+

overigens NAC al een grote kans gehad.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:50

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Deadsy schreef op zondag 9 december 2018 @ 16:12:
Ja laten we mijn poule maar nog meer verpesten
24 punten in de afgelopen drie wedstrijden, kan dus alleen maar mis gaan zometeen. :')

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:19

Typhone

Who Dares Wins

Wat zitten die spelers nu te mauwen tegen die scheids?? Die VAR is er niet voor niets toch.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

misser van de maand die pingel _O-

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zo die krijgen hem hard op zn oren. Het vreemdelingenlegioen uit Arnhem ^^.

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:11
Ach, in Arnhem zijn we wel gewend dat een penalty er niet in gaat.

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

de power of VAR :+ terechte voorsprong voor NAC overigens, Vitesse bakt er nog niet eens zandtaarten van (en die mogelijke buitenspel was to close to call en dus geldig doelpunt :P

• PWM
  • Niet online

PWM

Ik zie nu hoe doe Vitesse speler zijn penalty neemt. Denk dat de eigenaren nu wel Sharia in Nederland ingevoerd zouden willen zien. Wat een mafklapper.

Ik ben niet aggresief ingesteld, maar die had in de kleedkamer problemen gehad.

Wel lastig hoor, zelfs met VAR.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

PWM schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:06:
Ik zie nu hoe doe Vitesse speler zijn penalty neemt. Denk dat de eigenaren nu wel Sharia in Nederland ingevoerd zouden willen zien. Wat een mafklapper.

Mooi toch :*)
Meteen erna krijgen ze hem om de oren. Wat een team zeg dat Vitesse niet normaal.

Verwijderd

Af en toe erger ik me groen en geel aan Berghuis om niet veel later toch wel blij te zijn dat van Bronckhorst hem niet heeft gewisseld.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:20:
Af en toe erger ik me groen en geel aan Berghuis om niet veel later toch wel blij te zijn dat van Bronckhorst hem niet heeft gewisseld.
Hadden veel Ajacieden gisteren met Schone ook :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

Martinusz schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:26:
[...]

Hadden veel Ajacieden gisteren met Schone ook :)
Arme Lamprou!

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

wat een MEER dan verdiende voorsprong voor NAC daar :)

leuke wedstrijd om te zien met een erbarmelijk vitesse en veld :+

edit : en een 9001% verdiende overwinning vopor NAC daar, leuk voor de strijd onderin >:)

[ Voor 27% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 09-12-2018 18:39 ]

• Deadsy
En nu word ik weer door Vitesse genaaid. Leuk voor NAC maar wie is nu belangrijker? Ik of NAC.

• toolkist
  • Niet online
PWM schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:06:

Bij mij zou ie de kleedkamer niet meer in zijn gekomen. Meteen na die penalty wisselen en kijk maar hoe je thuis komt, niet met club vervoer in ieder geval.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Navarone Foor die een penalty mist, wel vakkundig gemist!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

John vd Brom topkandidaat om Advocaat op te volgen bij FC Utrecht. Laten we het hopen.
Wel typisch de media weer bij Copa Libertadores finale... een wereldgoal... schot in de kruising ja.

[ Voor 37% gewijzigd door Typhone op 10-12-2018 05:45 ]

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 10 december 2018 @ 05:43:
John vd Brom topkandidaat om Advocaat op te volgen bij FC Utrecht. Laten we het hopen.
Wel typisch de media weer bij Copa Libertadores finale... een wereldgoal... schot in de kruising ja.
Ze overdreven ook al lichtelijk bij die goal van Frenkie de Jong.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Typhone schreef op maandag 10 december 2018 @ 05:43:
Waarom zou dat voor vd Brom interessant zijn? Club op hetzelfde niveau in dezelfde competitie als waar hij nu met AZ zit.

alles kan off-topic

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-12 14:57

Baseman77

We move

Op VI.nl reageert Wiedemeijer op 2 zeer discutabele momenten:
Matthijs de Ligt

In de zesde minuut van het duel tussen PEC Zwolle en Ajax ging Kingsley Ehizibue alleen op het doel van de Amsterdammers af. Matthijs de Ligt wilde hem nog stoppen, maar kwam te laat en raakte de rechtsback met zijn sliding. Arbiter Jochem Kamphuis gaf, tot grote frustratie van PEC, een gele kaart.
'Dit is decennia lang al een rode kaart', reageert Wiedemeijer duidelijk. 'Deze is echt niet zo moeilijk. Als scheidsrechter moet je dit herkennen. De Ligt verdedigt en er komt iets in hem op: ik moet ingrijpen. Hij probeert de bal te spelen, dat mislukt. Dan weet je dat als de aanvaller net iets eerder is, het een botsing wordt. En dan weet je: dan is het gewoon het ontnemen van een duidelijke scoringskans. Want die jongen ligt op snelheid. We gaan ervan uit dat hij zo'n negen meter per seconde loopt, het is een snelle speler. Dan haalt hij die bal zeker. Maar dat is allemaal een beetje excuses zoeken. Dit is gewoon het ontnemen van een duidelijke scoringskans. Wij vinden dat de scheids hier een rode kaart had moeten geven.'

Jerold Promes

In de 41ste minuut van de wedstrijd tussen VVV-Venlo en FC Groningen zette Jerold Promes bij de zijlijn een spijkerharde tackle in op Ritsu Doan. Scheidsrechter Serdar Gözübüyük gaf rood, maar na het terugkijken van de beelden en contact met de VAR besloot hij toch om geel te geven.
'Ik vind het een honderd procent rode kaart', zegt Wiedemeijer. 'De speler komt op een dusdanig hoge snelheid aan en doet het been ook nog omhoog. Hij geeft hem geen doodschop, maar kegelt hem zó hard omver. Dan is voetbal duidelijk. Dat willen we niet. Dan is het gewoon rood. Dan wordt Serdar naar de camera gehaald en wellicht twijfelde hij al bij het geven van de rode kaart. Er zit een paar seconden tussen, dus misschien twijfelde hij. Dan gaat hij toch kijken en gaat hij terug naar geel. Wat ons betreft had de VAR hier niet hoeven ingrijpen. Het leek ons duidelijk rood.'
Apart dat de VAR met al het beeldmateriaal in beide gevallen zulke fouten kan maken.
In het eerste geval door niet in te grijpen en in het tweede geval door wel in te grijpen. Daar zijn nog grote stappen te maken, soms een dramatisch niveau bij de VAR.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die VAR zat er idd weer een paar keer goed en onbegrijpelijk naast. (net als afgelopen donderdag bij het missen van de strafschop tegen VVV)

Maar ik mis nog de voorbeelden uit NAC-Vitesse. Buitenspel niet gezien ondanks lang naar het beeldscherm staren. Ingrijpen op een overtreding om er een strafschop van te maken maar toch niet zien dat het om een schwalbe gaat.

HEt idee achter de VAR is leuk, maar de uitvoering vaak dusdanig dat je hem toch liever kwijt dan rijk bent. (En eerlijk gezegd snap ik niet dat iemand met zo'n simpele taak niet beter kan presteren)

(Maar die actie met De Ligt was wel het toppunt. Alleen al omdat je met geen mogelijkheid binnen de regels daar geel voor zou kunnen geven. Het is niets of rood)

[ Voor 12% gewijzigd door Ankona op 10-12-2018 09:13 ]

alles kan off-topic

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12 22:05
[...]

Ben ik het met je eens. Berghuis kende daarnaast een erg slechte 1e helft, plus je mag meer verwachten van Berghuis dan van Kökcü.

Doet mij een beetje denken aan het debuut van Vilhena. Wát een wedstrijd speelde hij toen zeg. Zou mooi zijn als Kökcü over 5 jaar ook kan zeggen dat hij al ruim 200 duels in het eerste heeft gespeeld.

Verwijderd

De VAR werkt gewoon prima. Een aantal zaken zijn vreemde beslissingen, maar het is nu eenmaal subjectief en als net diegene die het anders ziet fluit dan wordt het lastig.
Buitenspel en over de zijlijn zijn zaken die je objectief kunt vaststellen. Geel of rood is gewoon lastig. Bij de Ligt doet iedereen of het rood moet zijn.
Had me er best in kunnen vinden als hij rood kreeg, maar de uitleg van de scheids kan ik ook best volgen. Het enige hoe je het zou kunnen verbeteren is een 10 koppige jury, maar dan duren beslissingen nog langer.

Wat ik wel vreemd is dat ze gisteren aangaven bij de kans van Kerk (vermeend buitenspel) dat ze het niet met de VAR konden bekijken omdat het niet gefilmd werd. Dat lijkt me toch vreemd dat er niet constant beeld is?

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:10:
(Maar die actie met De Ligt was wel het toppunt. Alleen al omdat je met geen mogelijkheid binnen de regels daar geel voor zou kunnen geven. Het is niets of rood)
Dan moet jouw kennis van de regels eerst ge-update worden, voordat je een dergelijke uitspraak doet ;)
Baseman77 schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:48:
Op VI.nl reageert Wiedemeijer op 2 zeer discutabele momenten:

[...]

Apart dat de VAR met al het beeldmateriaal in beide gevallen zulke fouten kan maken.
In het eerste geval door niet in te grijpen en in het tweede geval door wel in te grijpen. Daar zijn nog grote stappen te maken, soms een dramatisch niveau bij de VAR.
Wel grappig dat dan 1 mening van 1 ex scheidsrechter wel als leidraad wordt genomen :?
Ook grappig dat hij weet dat die van Zwolle 9 meter per seconde rent, wat neerkomt op 32,4 km/u, waarmee die aanvaller meteen in de top tien snelste voetballers ter wereld komt _/-\o_
Die bal had hij nooit gehaald, meneer Wiedemeijer vergeet ook even dat Onana van de andere kant komt/gaat rennen naar diezelfde bal.

[ Voor 53% gewijzigd door Martinusz op 10-12-2018 09:32 ]

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:10:
Die VAR zat er idd weer een paar keer goed en onbegrijpelijk naast. (net als afgelopen donderdag bij het missen van de strafschop tegen VVV)

Maar ik mis nog de voorbeelden uit NAC-Vitesse. Buitenspel niet gezien ondanks lang naar het beeldscherm staren. Ingrijpen op een overtreding om er een strafschop van te maken maar toch niet zien dat het om een schwalbe gaat.

HEt idee achter de VAR is leuk, maar de uitvoering vaak dusdanig dat je hem toch liever kwijt dan rijk bent. (En eerlijk gezegd snap ik niet dat iemand met zo'n simpele taak niet beter kan presteren)

Als je alleen al zag hoe lang het duurde voor de scheids bij NAC-Vitesse de beelden te zien kreeg van die schwalbe van Buttner.
Ik ben het alleen absoluut niet met je eens dat je de var zo maar beter weg kan doen, dit heeft gewoon tijd nodig om door te ontwikkelen. Het is het 1e seizoen dat er veelvuldig gebruik van wordt gemaakt, de KNVB zal echt wel gaan evalueren wat er goed gaat en waar ze nog verbeteringen door kunnen voeren.

• Baseman77

Baseman77

We move

Martinusz schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:20:
Wel grappig dat dan 1 mening van 1 ex scheidsrechter wel als leidraad wordt genomen
Die mening sluit wel aan bij de heersende mening.
Misschien niet op dit forum (niet geheel verrassend in het geval van De Ligt), wel in de media en bij veel voetbalanalisten. Ik heb buiten hier eigenlijk nog niemand gehoord die het geen rood vindt in beide gevallen.

• Martinusz
Baseman77 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:40:
[...]

Misschien niet op dit forum (niet geheel verrassend in het geval van De Ligt), wel in de media en bij veel voetbalanalisten. Ik heb buiten hier eigenlijk nog niemand gehoord die het geen rood vindt in beide gevallen.
Dan lees je ook selectief ;)
Heersende mening maakt het nog niet waar, als de nieuwe regel is dat er alleen rood wordt gegeven bij het ontnemen van een scoringskans, dan is hier dus juist gehandeld. Of zijn er hier echt mensen die denken dat hij die bal prima had gehaald? :? Ja misschien als Onana een dutje aan het doen was :O

Maar het zal wel weer gegooid worden op club kleuren etc B)

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 10-12-2018 09:51 ]

• PWM
  • Niet online

PWM

Martinusz schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:20:
[...]

Wel grappig dat dan 1 mening van 1 ex scheidsrechter wel als leidraad wordt genomen :?
Hij is toch de scheidsrechter baas? Dan is zijn mening wel relevant. En hij is nogal stellig.

Overigens, ik vond het ook geel ;)

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:40:
[...]

Even naar Fox kijken dan, Perez (analist in de rust) vond het geen rood voor De Ligt.

• Martinusz
PWM schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:00:
[...]

Hij is toch de scheidsrechter baas? Dan is zijn mening wel relevant. En hij is nogal stellig.
Ik dacht dat hij wat coaching deed bij KNVB?
Dat hij stellig is, maakt het ook nog steeds niet waar. Hij zegt ook heel stellig dat die speler 9 meter per seconde loopt, heeft hij dat even snel berekend? 8)7
Overigens, ik vond het ook geel ;)
*O* jeuj en dat zonder Ajax B)

• PWM
  • Niet online

PWM

Wij vinden dat de scheids hier een rode kaart had moeten geven.'
Wie is de wij hier bij Wiedenmeijer? Ik zie dat hij inderdaad geen scheidsrechters baas is :p

Van de Telegraaf:
ZWOLLE - Matthijs de Ligt kroop tegen PEC Zwolle (1-4) door het oog van de naald. De verdediger van Ajax haalde bij zijn tweede (!) overtreding dit seizoen op eigen helft Kingsley Ehizibue neer en kreeg geel van scheidsrechter Jochem Kamphuis.
Ergens denk ik niet dat de Ligt tot nu toe slechts 1 overtreding had gemaakt dit seizoen.

[ Voor 52% gewijzigd door PWM op 10-12-2018 10:32 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:58
Martinusz schreef op maandag 10 december 2018 @ 09:47:
Dan lees je ook selectief ;)
Heersende mening maakt het nog niet waar, als de nieuwe regel is dat er alleen rood wordt gegeven bij het ontnemen van een scoringskans, dan is hier dus juist gehandeld. Of zijn er hier echt mensen die denken dat hij die bal prima had gehaald? :? Ja misschien als Onana een dutje aan het doen was :O

Maar het zal wel weer gegooid worden op club kleuren etc B)
Het is de definitie van doorgebroken man dat alleen de keeper nog kan ingrijpen. Speculeren of Onana de bal wel of niet zou pakken is dan ook niet relevant. Het maakt alleen de actie van De Ligt des te dommer.

Wat mij betreft is dit een schoolvoorbeeld van doorgebroken man, maar tegenwoordig is de interpretatie van de regels inderdaad niet meer te volgen. Elke week lijkt het wel alsof de VAR er een paar keer compleet naast zit of dat er een bepaalde regel, richtlijn of interpretatie is die niet vooraf goed met het publiek gecommuniceerd is.
PWM schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:19:
Wie is de wij hier bij Wiedenmeijer? Ik zie dat hij inderdaad geen scheidsrechters baas is :p
Volgens mij is hij de tweede man na Van Egmond. Hij is verantwoordelijk voor training en coaching van scheidsrechters, en hij zegt namens de KNVB te spreken, dus het is niet zomaar een mening.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 10-12-2018 10:34 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:32:
[...]

Het is de definitie van doorgebroken man dat alleen de keeper nog kan ingrijpen.
Moet je wel de bal hebben he :) en die had hij niet. Die lag al tig meters voor hem in niemandsland.
Ik neem aan dat je met mij eens bent dat als ik een bal de tribune injaag achter de keeper, maar wel wordt neergehaald ik ook geen doorgebroken speler was. Nu overdrijf ik het natuurlijk, maar in feite komt het op hetzelfde neer, ja hij wordt neergelegd, maar die bal had hij niet gehaald om uberhaupt nog een kans te krijgen. Oftewel een overtreding op een speler zonder bal, zonder scoringskans.

• ph4ge
Martinusz schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:37:
Moet je wel de bal hebben he :) en die had hij niet. Die lag al tig meters voor hem in niemandsland.
Ik neem aan dat je met mij eens bent dat als ik een bal de tribune injaag achter de keeper, maar wel wordt neergehaald ik ook geen doorgebroken speler was. Nu overdrijf ik het natuurlijk, maar in feite komt het op hetzelfde neer, ja hij wordt neergelegd, maar die bal had hij niet gehaald om uberhaupt nog een kans te krijgen. Oftewel een overtreding op een speler zonder bal, zonder scoringskans.
Maar dit is geen bal die de tribune in vloog, het zou gewoon leiden tot een duel tussen de keeper en de speler. Wellicht dat de keeper dat zou winnen, maar dat is niet relevant. Je kan nooit meer rood geven als je meeweegt dat de keeper nog een kans heeft om de bal tegen te houden. Als je als verdediger op je keeper vertrouwt moet je de man niet pakken.

Als je bijv. de rode kaart van Malacia tegen Vitesse kijkt kan je het zelfde argument gebruiken, en daar liepen er ook nog verdedigers in de buurt.

[ Voor 10% gewijzigd door ph4ge op 10-12-2018 10:47 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:39
ph4ge schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:41:
[...]

Maar dit is geen bal die de tribune in vloog, het zou gewoon leiden tot een duel tussen de keeper en de speler. Wellicht dat de keeper dat zou winnen, maar dat is niet relevant. Je kan nooit meer rood geven als je meeweegt dat de keeper nog een kans heeft om de bal tegen te houden. Als je als verdediger op je keeper vertrouwt moet je de man niet pakken.
Precies. In het strafschopgebied mag ook gewoon een penalty gegeven worden als een spits geduwd wordt terwijl hij niet bij een gegeven voorzet kan. Of als hij de keeper omspeelt, neer gehaald wordt en het maar de vraag is of hij de bal nog binnen kon houden.

• Martinusz
ph4ge schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:41:
[...]

Zoals ik de beelden zag, was die bal gewoon voor Onana geweest, die had hem of op kunnen pakken of wegroeien. Naar mijn mening ging die speler van Zwolle nooit als eerste bij die bal zijn.
Had die bal minder ver vooruit zijn geschoten, had ik je zeker gelijk gegeven, maar dat was nu eenmaal niet het geval :) Dusja de Ligt heeft in die zin geluk dat die speler de bal zo ver vooruit schiet.
Joster schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:45:
[...]

Precies. In het strafschopgebied mag ook gewoon een penalty gegeven worden als een spits geduwd wordt terwijl hij niet bij een gegeven voorzet kan. Of als hij de keeper omspeelt, neer gehaald wordt en het maar de vraag is of hij de bal nog binnen kon houden.
Appels en peren, je vergelijkt nu een penalty met wel of geen rode kaart geven :?
Overigens krijgt zo'n speler ook geen rood voor zo'n duw ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Martinusz op 10-12-2018 10:48 ]

• ph4ge
Martinusz schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:45:
Zoals ik de beelden zag, was die bal gewoon voor Onana geweest, die had hem of op kunnen pakken of wegroeien. Naar mijn mening ging die speler van Zwolle nooit als eerste bij die bal zijn.
Had die bal minder ver vooruit zijn geschoten, had ik je zeker gelijk gegeven, maar dat was nu eenmaal niet het geval :) Dusja de Ligt heeft in die zin geluk dat die speler de bal zo ver vooruit schiet.
Dat is echt speculeren want er kan een hoop gebeuren en bovendien raakte hij die bal niet lekker omdat er een overtreding op hem werd gemaakt. Was er gewoon rood gegeven dan had niemand deze logica gehanteerd en er zijn oneindig veel voorbeelden van rode kaarten waar je deze logica op had kunnen toepassen.

Naast de rode kaart van Malacia hier nog een voorbeeld (vanaf 1:00) van Tamata waar de keeper ook vrijwel zeker de bal had gehad en het toch rood was (zit natuurlijk wel verschil in de situatie, dit was dichter bij het doel aan de andere kant waren er meer verdedigers in de buurt).

[ Voor 19% gewijzigd door ph4ge op 10-12-2018 11:01 ]

• Qu3st

Qu3st

ph4ge schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:53:
[...]

Dat is echt speculeren want er kan een hoop gebeuren en bovendien raakte hij die bal niet lekker omdat er een overtreding op hem werd gemaakt. Was er gewoon rood gegeven dan had niemand deze logica gehanteerd en er zijn oneindig veel voorbeelden van rode kaarten waar je deze logica op had kunnen toepassen.
De bal had hij al 20 meter naar voren getikt voordat hij werd neergehaald hoor.
Naast de rode kaart van Malacia hier nog een voorbeeld (vanaf 1:00) van Tamata waar de keeper ook vrijwel zeker de bal had gehad en het toch rood was (zit natuurlijk wel verschil in de situatie, dit was dichter bij het doel aan de andere kant waren er meer verdedigers in de buurt.
En dan vind ik deze rode kaart erg overdreven. Ja een penalty en geel zou dan op zijn plaats zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Qu3st op 10-12-2018 11:41 ]

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik zat in het stadion en Ehizibue liep recht op mij af. In het stadion was ik er van overtuigd dat De Ligt hem helemaal niet raakte. De beelden hebben die overtuiging niet weggehaald. Nou speelt mee in mijn beoordeling dat ik wel vaker wedstrijden van Zwolle zie en Ehizibue een speler vind die een beetje slungelig en slap op de beentjes is en dus al valt als hij een ontwijkende beweging moet maken. (Zo zonde trouwens, die jongen kan echt wel goed voetballen, maar is zo'n slapjanus en dromer. Hij staat de helft van de tijd te slapen). Dat De Ligt na de wedstrijd verklaart "hem misschien licht geraakt te hebben" zegt mij ook dat De Ligt eigenlijk denkt hem helemaal niet geraakte te hebben. Kortom, geeneens een overtreding wat mij betreft :)
Maar als de scheids er wel iets in ziet, dan is het rood, want dat de bal te ver voor hem uit was is in deze situatie helemaal niet in te schatten. Het zat tussen net wel en net niet haalbaar, dus moet je uitgaan van "wel haalbaar" in mijn ogen.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Volgens mij gaf "de doorgebroken speler" zelf na de wedstrijd aan dat hij de bal niet zo ver vooruit had moeten trappen.

Ik vind het zelf ook een rode kaart (of heel erg donker geel), maar ben ook blij dat deze niet gegeven is.
Hij had op z'n minst een "al laat je maar een scheet dan vlieg je eruit"-waarschuwing moeten krijgen.

[ Voor 47% gewijzigd door OPSLAGHOND op 10-12-2018 14:01 ]

• Joster
Martinusz schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:45:
[...]

[...]

Appels en peren, je vergelijkt nu een penalty met wel of geen rode kaart geven :?
Overigens krijgt zo'n speler ook geen rood voor zo'n duw ;)
De discussie was toch of het geheel relevant is wat er met de bal gebeurd na het begaan van een overtreding. Daar ging ik op in en daarom maakte ik een vergelijking tussen de situatie doorgebroken spelers neerhalen vs. een penalty veroorzaken. In die context is het wel relevant want in beide situaties kan de bal onbereikbaar zijn voor degene op wie de overtreding werd begaan.

Als zo'n speler met die duw een scoringskans ontneemt moet hij daarvoor alsnog rood krijgen trouwens, want hij heeft met een duw geen intentie om de bal te spelen. En of hij een scoringskans ontneemt hangt dan weer af van hoe dichtbij de voorzet zou zijn geweest op degene op wie hij de overtreding beging. Maar goed, dat is idd een andere situatie dan die ik beschreef :+

Verwijderd

Correct me if I'm wrong: volgens mij staat er niets van intentie in de spelregels. Anders had de Ligt gisteren niet eens geel moeten krijgen, want zijn intentie was om de bal te spelen.

• Joster
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:58:
Correct me if I'm wrong: volgens mij staat er niets van intentie in de spelregels. Anders had de Ligt gisteren niet eens geel moeten krijgen, want zijn intentie was om de bal te spelen.
Bij die triple punishment situaties in elk geval wel: https://www.vi.nl/nieuws/...tiek-op-triple-punishment

En uiteraard zullen er veel tackles gemaakt worden met een intentie de bal te spelen, intentie zal echter alleen meewegen bij de strafmaat. Als je te laat bent ben je gewoon te laat, wat je intentie ook was.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Achteraf is het makkelijk lullen maar als De Ligt rood had gekregen had ik er geen moeite mee gehad.

• Martinusz
Robben haakt zeer waarschijnlijk af voor woensdag, jammer :) kan ie met Marc aan tafel :p

• Deadsy
Martinusz schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:28:
Robben haakt zeer waarschijnlijk af voor woensdag, jammer :) kan ie met Marc aan tafel :p
betwijfel dat hij terug komt naar Nederland.

• Martinusz
Deadsy schreef op maandag 10 december 2018 @ 18:36:
[...]

betwijfel dat hij terug komt naar Nederland.
Ik denk dat ie stopt

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik denk dat hij niet naar Groningen of Ajax gaat en bij PSV zie ik hem liever niet. :9
Dan liever naar een Europese subtopper. :)

• Gonadan

Gonadan

Wat De Ligt betreft, hier de toelichting van de KNVB.

https://www.knvb.nl/nieuw...nt-geel-rood-voor-de-ligt

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st

Qu3st

Dus Wiedenmeijer sprak voor zijn beurt als het gaat om de KNVB? Voor mij verder een heldere uitleg.
Al denk ik zelf nog dat De Ligt hem niet eens raakt, maar daar zijn de beelden niet goed genoeg voor/gaat het te snel om dat echt goed te kunnen beoordelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Qu3st op 10-12-2018 20:17 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Heb me meteen ingeschreven om scheidsrechter te worden, hopelijk mag ik snel wat wedstrijden voor Ajax, NEC, Feyenoord, PSV en Vitesse fluiten. O-)
Als eerste schaf ik dat ouderwetse muntje opgooien af, en voer ik latje schieten om de beurt waarbij de thuisclub mag beginnen in!
Gözübüyükülük doet namelijk ook wat hij wil. :+

• Gonadan

Gonadan

Qu3st schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:05:
[...]

Dus Wiedenmeijer sprak voor zijn beurt als het gaat om de KNVB? Voor mij verder een heldere uitleg.
Al denk ik zelf nog dat De Ligt hem niet eens raakt, maar daar zijn de beelden niet goed genoeg voor/gaat het te snel om dat echt goed te kunnen beoordelen.
Dat gaat wel erg ver, je ziet heel duidelijk de voet van Ehizibue klapperen als hij tegen het been van De Ligt komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st

Qu3st

Gonadan schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:31:
[...]

Dat gaat wel erg ver, je ziet heel duidelijk de voet van Ehizibue klapperen als hij tegen het been van De Ligt komt.
Toen ik die mening typte dacht ik al, ik had het niet moeten zeggen :P
Maar dat klapperen van het been ben ik echt niet mee eens, mijn ogen zullen het vast zijn. Ik heb net die beelden paar keer terug gekeken, en ik kan het niet echt zien.

Frank Kramer maakt weer een stukje historie tv bij VI hahaha

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Champions League - Groepsfase
Speelronde 6
dinsdag
11.12. 18:55 Galatasaray v Porto
11.12. 18:55 Schalke 04 v Lokomotiv Moskou

11.12. 21:00 AS Monaco v Dortmund
11.12. 21:00 Barcelona v Tottenham
11.12. 21:00 Club Brugge v Atlético Madrid
11.12. 21:00 Inter v PSV
11.12. 21:00 Liverpool v Napoli
11.12. 21:00 Rode Ster Belgrado v PSG
woensdag
12.12. 18:55 Plzen v AS Roma
12.12. 18:55 Real Madrid v CSKA Moskou

12.12. 21:00 Ajax v Bayern München
12.12. 21:00 Benfica v AEK Athene
12.12. 21:00 Manchester City v Hoffenheim
12.12. 21:00 Shakhtar v Olympique Lyon
12.12. 21:00 Valencia v Manchester United
12.12. 21:00 Young Boys v Juventus

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Gonadan

Gonadan

Qu3st schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:41:
Toen ik die mening typte dacht ik al, ik had het niet moeten zeggen :P
Ik reken het je niet aan, maar dat kan ik niet voor anderen garanderen. :+
Maar dat klapperen van het been ben ik echt niet mee eens, mijn ogen zullen het vast zijn.
Een reële mogelijkheid. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik lees net dat Jong PSV door een uiterst dubieuze penalty tegen verloren heeft van Cambuur - zelfs de Friezen snapten er niets van.
Cambuur prijst zich gelukkig met 'penalty die niemand snapt' tegen PSV

[...]

Cambuur zocht met man en macht naar het winnende doelpunt en kreeg dankzij Robin Maulun waarop het hoopte. Zes minuten voor tijd benutte de middenvelder een penalty na een vermeende overtreding van doelman Van den Meulenhof op Karim Rossi. De penalty was veelbesproken op sociale media. Twitteraars spraken van een 'cadeautje' voor Cambuur en zelfs de Friezen gaven op het officiële clubaccount toe dat 'niemand' op De Herdgang snapte waarom scheidsrechter Freek van Herk de bal op de stip legde. Niettemin was de zege een feit en stijgt Cambuur naar de elfde plek op de ranglijst.
Ik ben benieuwd naar de bijbehorende beelden.

Overigens maakte Ramselaar onderdeel uit van dit team, omdat hij niet mee mocht naar Milaan.

Tja, zijn hoogtepunt bij PSV ligt rond de tijd dat Pröpper, Van Ginkel en Hendrix een dynamisch trio begonnen te vormen op het middenveld.

Heeft hij een echte kans gehad? Volgens mij was hij voor de breedte gehaald, maar presteerde niet voldoende.

Overigens wonnen de beloften van Heracles vandaag met 20-0 van Achilles ‘29. :X

[ Voor 20% gewijzigd door Ramzzz op 11-12-2018 09:22 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ilhanko
  • Niet online
Ramzzz schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 01:03:
Ik lees net dat Jong PSV door een uiterst dubieuze penalty tegen verloren heeft van Cambuur - zelfs de Friezen snapten er niets van.

[...]

Nu met beeld: er gebeurde inderdaad echt heel weinig/helemaal niks 8)7
YouTube: Samenvatting Jong PSV - SC Cambuur (10-12-2018)

• Baseman77

Baseman77

We move

De zoveelste keer dat (Jong) PSV genaaid wordt!
Dat zal Ajax niet overkomen :P ;)
Gonadan schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:02:
Wat De Ligt betreft, hier de toelichting van de KNVB.
Uit die toelichting:
- Wat is de afstand tussen de overtreding en het doel?
- Wat is de waarschijnlijkheid om de bal in bezit te houden of te krijgen?
- Wat is/zijn de plaats en aantal van andere verdedigers?

Van Hooijdonk liet tijdens Studio Voetbal goed zien dat de scheids voor, tijdens en na het moment van de overtreding alleen naar de situatie zelf kijkt, hij kan dus nooit gezien hebben wat de afstand nog is richting doel, of Onana eventueel eerder bij de bal was geweest en waar de andere verdedigers zich bevonden.
Toch knap dat hij desondanks zeker was van geel.

Dit is ook leuk trouwens:
Omdat Kingsley Ehizibue de bal ver voor zich uitspeelt en het daarom niet 100% zeker is dat hij de bal in zijn bezit houdt, is er voor de VAR niet voldoende zekerheid om de beslissing van de scheidsrechter te corrigeren naar een rode kaart.
Oftewel in geval van twijfel krijgt degene die de overtreding maakt het voordeel, best apart eigenlijk.
En wat is trouwens 100% zekerheid? Wie zegt dat de speler anders wel de bal bij zich houdt? Want 99% zekerheid is blijkbaar niet voldoende.
Daarbij heb ik wel vaker een penalty + rood gegeven zien worden voor een situatie waarbij de aanvaller niet meer bij de bal kan, waarom hoeft die dan niet 100% zekerheid te hebben op het behouden van balbezit?
Nee.
Die toelichting legt alleen uit wat de beweegredenen zijn van zowel de scheids als de VAR, er wordt niet ingegaan op de correctheid van de gele kaart. Wiedenmeijer deed dit wel en hij heeft dus gezegd dat het een rode kaart had moeten zijn. Oftewel zowel de scheids als de VAR hebben een grote fout gemaakt.

Zoals ook de scheids en de VAR hebben geblunderd bij het terugtrekken van de rode kaart voor Promes, waar beiden overigens hun excuses voor hebben aangeboden.

[ Voor 27% gewijzigd door Baseman77 op 11-12-2018 10:06 ]

• Vos

Vos

AFCA

ilhanko schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:14:
[...]

Nu met beeld: er gebeurde inderdaad echt heel weinig/helemaal niks 8)7
YouTube: Samenvatting Jong PSV - SC Cambuur (10-12-2018)
Er wordt gesproken over een overtreding van de keeper. Maar volgens mij geeft hij hem voor aan het shirt trekken van de verdediger. De keeper doet iig niets fout.

[ Voor 48% gewijzigd door Vos op 11-12-2018 09:56 ]

• Gonadan

Gonadan

Er is contact en de aanvaller overdrijft nogal met zijn pirouette. Erg makkelijk gegeven maar ik heb uit een recente discussie geleerd dat overdrijven niet uit maakt dus lijkt mij de strafschop terecht.
Toch? O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Baseman77 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:55:

Van Hooijdonk liet tijdens Studio Voetbal goed zien [...]
Wat Van Hooijdonk vooral goed liet zien tijdens Studio Voetbal is dat hij de regels niet kent. Een rode kaart voor De Ligt in die situatie is te billijken, maar dan wel op basis van de juiste argumenten. Die gaf hij niet. Overigens is niet alleen Van Hooijdonk die zich schuldig maakt aan het niet kennen van de spelregels, dat zelfde zie je veelvuldig bij voetballers, trainers, journalisten, analisten, supporters en ook op dit forum. Zorg eerst eens dat je de spelregels kent, voordat je gaat oordelen over scheidsrechters. Wanneer je blijft hameren op criteria die niet relevant zijn bij het geven van een rode kaart maak je je als analist niet geloofwaardig. Het is overigens ook jammer dat niemand aan die tafel Van Hooijdonk van inhoudelijk repliek wist te dienen en dus ook blijk gaf de regels niet te kennen...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

lateef schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:08:
[...]

Wat Van Hooijdonk vooral goed liet zien tijdens Studio Voetbal is dat hij de regels niet kent. Een rode kaart voor De Ligt in die situatie is te billijken, maar dan wel op basis van de juiste argumenten. Die gaf hij niet. Overigens is niet alleen Van Hooijdonk die zich schuldig maakt aan het niet kennen van de spelregels, dat zelfde zie je veelvuldig bij voetballers, trainers, journalisten, analisten, supporters en ook op dit forum. Zorg eerst eens dat je de spelregels kent, voordat je gaat oordelen over scheidsrechters. Wanneer je blijft hameren op criteria die niet relevant zijn bij het geven van een rode kaart maak je je als analist niet geloofwaardig. Het is overigens ook jammer dat niemand aan die tafel Van Hooijdonk van inhoudelijk repliek wist te dienen en dus ook blijk gaf de regels niet te kennen...
Dat blijkt voor vrijwel elke commentator / talking head te gelden.

Er zit dan ook zo goed als nooit een scheidsrechter (actief of in ruste) zulke situaties omschrijven, beschrijven of becommentariëren.

Soms Van Egmond, soms de 'guilty party' van de wedstrijd zelf, achteraf, maar hoogst zelden bij echt controversiële kwesties.

En dan zijn de regels (zelfs in het uiterst conservatieve voetbal) nogal dynamisch, de implementatie ervan nogal rekbaar, en wordt de achteraf-rechtbrei-damage control vrij houterig uitgevoerd.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 11-12-2018 10:17 ]

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 09:55:
Uit die toelichting:
- Wat is de afstand tussen de overtreding en het doel?
- Wat is de waarschijnlijkheid om de bal in bezit te houden of te krijgen?
- Wat is/zijn de plaats en aantal van andere verdedigers?

Van Hooijdonk liet tijdens Studio Voetbal goed zien dat de scheids voor, tijdens en na het moment van de overtreding alleen naar de situatie zelf kijkt, hij kan dus nooit gezien hebben wat de afstand nog is richting doel, of Onana eventueel eerder bij de bal was geweest en waar de andere verdedigers zich bevonden.
Toch knap dat hij desondanks zeker was van geel.
De toelichting betreft de VAR en waarom deze niet ingreep, waar de scheidsrechter naar keek is irrelevant.
Oftewel in geval van twijfel krijgt degene die de overtreding maakt het voordeel, best apart eigenlijk.
En wat is trouwens 100% zekerheid? Wie zegt dat de speler anders wel de bal bij zich houdt? Want 99% zekerheid is blijkbaar niet voldoende.
Daarbij heb ik wel vaker een penalty + rood gegeven zien worden voor een situatie waarbij de aanvaller niet meer bij de bal kan, waarom hoeft die dan niet 100% zekerheid te hebben op het behouden van balbezit?
Nou nee, in geval van twijfel wordt niet ingegrepen door de VAR. In dit geval is twijfel in het voordeel van de degene die de overtreding maakte, maar er zijn ook situaties waarin dat andersom het geval kan zijn.

Het principe voor de VAR is blijkbaar dat ze nogal zeker van hun zaak willen zijn voordat ze gaan ingrijpen, dat vind ik op zich geen slecht principe. Maar ja, ook goede principes pakken wel eens slecht uit. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HanG-BuiK-ZwijN

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

[ .....]

YouTube: Twintig! Alle goals van Heracles Almelo 2 beelden :D :+

>:) zitten best een paar prima goaltjes bij :p

[ Voor 27% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 11-12-2018 10:25 ]

• lateef
Ramzzz schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:13:
[...]

Er zit dan ook zo goed als nooit een scheidsrechter zulke situaties omschrijven, beschrijven of becommentariëren.
Klopt helemaal, is naar mijn idee ook voor een groot deel de KNVB aan te rekenen. De KNVB zou daar veel meer mee kunnen en naar mijn idee ook moeten doen. Het is tegenwoordig niet echt lastig om je boodschap uit te zenden. De voetbalregels zijn niet zo lastig, maar als men ze niet kent, blijven verkeerde oordelen over scheidsrechters gegeven worden. Wees als de KNVB gewoon open over waarom bepaalde beslissingen worden genomen, ook wanneer die beslissingen verkeerd zijn. Dat laatste is overigens een stuk minder vaak dan de publieke opinie wil doen voorkomen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

lateef schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:25:
[...]

Klopt helemaal, is naar mijn idee ook voor een groot deel de KNVB aan te rekenen. De KNVB zou daar veel meer mee kunnen en naar mijn idee ook moeten doen. Het is tegenwoordig niet echt lastig om je boodschap uit te zenden. De voetbalregels zijn niet zo lastig, maar als men ze niet kent, blijven verkeerde oordelen over scheidsrechters gegeven worden. Wees als de KNVB gewoon open over waarom bepaalde beslissingen worden genomen, ook wanneer die beslissingen verkeerd zijn. Dat laatste is overigens een stuk minder vaak dan de publieke opinie wil doen voorkomen.
Kennelijk wordt de KNVB nog steeds geregeerd door de nogal ouderwetse gedachte dat in geval van twijfel of controverse je beter alles kunt doodzwijgen (dat baseer ik op de waarneming van gedrag).

Openheid van zaken geven is juist de manier. Voorlichting en veel duidelijkheid.

Desnoods met een eigen TV-programma... dan krijg je begrip voor de regels, voor de ruimte voor interpretatie (op papier en in de harde, snelle werkelijkheid op het veld), herkenning, discussie, en misschien wel ... begrip voor de positie van een scheidsrechter in een stadion met 50.000 man die je alleen maar en honde(n)lul vinden!

Maar kom daar maar eens om, bij oude vastgeroeste organisaties, met dito beleid.

Ik help scheidsrechters opleiden op clubniveau (hockey) en fluit zelf, en dan kom je er achter dat, hoe veel of hoe weinig regels je ook hebt, hoe ruim of krap de omschrijving ene speelruimte in die regels ook is, de waarneming en de consequentie van hetgeen daarop volgt nogal staat en valt met de druk, de snelheid, de drukte rondom de situatie, de reactie van de spelers, de mensen om het veld, etc.

En dat is op een amateurclub.

Ik neem aan dat de invloed van een factor 1000 schaalvergroting (publiek) niet erg veel aan de verbeelding overlaat.

[ Voor 28% gewijzigd door Ramzzz op 11-12-2018 10:34 ]

• Martinusz
Lol, die 13-0 _O- _O- _O- houdt die keeper eindelijk iets tegen, loopt die verdediger hem erin _O- _O-

Verwijderd

[...]

Overigens maakte Ramselaar onderdeel uit van dit team, omdat hij niet mee mocht naar Milaan.

Tja, zijn hoogtepunt bij PSV ligt rond de tijd dat Pröpper, Van Ginkel en Hendrix een dynamisch trio begonnen te vormen op het middenveld.

Heeft hij een echte kans gehad? Volgens mij was hij voor de breedte gehaald, maar presteerde niet voldoende.

Ramselaar kan best aardig voetballen.
Tegen bayern een aantal jaren geleden speelde hij echt heel goed en tegen België viel hij in het Nederlands Elftal vrij goed in.
Denk ook meer dat het met zijn concurrentie te maken heeft dan dat hij het niveau niet aan zou kunnen Voor Feyenoord en Az zou hij echt een goede speler zijn.

• toolkist
  • Niet online
[...]

De Ligt geeft zelf aan dat hij de speler raakte (na de beelden te zien) , wat heeft het dan nog voor zin om te betwijfelen of dat wel het geval is? :?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:30
toolkist schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:46:
[...]

De Ligt geeft zelf aan dat hij de speler raakte (na de beelden te zien) , wat heeft het dan nog voor zin om te betwijfelen of dat wel het geval is? :?
Donkerrood, hiermee einde discussie :)
Hetzelfde als met de teruggetrokken rode kaart tijdens Groningen/VVV.

Beide scheidsrechters zijn ook niet meer serieus te nemen, wat een bizar gedrag.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:35
[...]

Er zit dan ook zo goed als nooit een scheidsrechter (actief of in ruste) zulke situaties omschrijven, beschrijven of becommentariëren.

Soms Van Egmond, soms de 'guilty party' van de wedstrijd zelf, achteraf, maar hoogst zelden bij echt controversiële kwesties.

En dan zijn de regels (zelfs in het uiterst conservatieve voetbal) nogal dynamisch, de implementatie ervan nogal rekbaar, en wordt de achteraf-rechtbrei-damage control vrij houterig uitgevoerd.
Precies dit. Het niveau van de "analisten" is bedroevend. Zowel bij de NOS als bij FOX. Ik heb geen ZIGGO sport, maar ik kan me voorstellen dat het daar amper beter is, gezien de namen.

Meestal heeft v Hanegem wel goeie kijk (behalve als het een Feyenoord wedstrijd betreft), maarja, dat is zo'n zuurpruim.

• lateef
Ramzzz schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:27:
[...]

Maar kom daar maar eens om, bij oude vastgeroeste organisaties, met dito beleid.
Maar daar zit de kern van het probleem. De KNVB is inderdaad een oude, vastgeroeste organisatie, ook op dit vlak.

Dit is ook iets waar ik zelf als scheidsrechter op mijn eigen bescheiden niveau tegenaan liep. Ik nam regelmatig de moeite om aan spelers en/of staf om uit te leggen waarom ik een bepaalde beslissing nam, binnen het kader van de regels en waarom dat in mijn beleving wel of geen overtreding was. En ook dat ik zeker niet feilloos ben en ook fouten maak. Die open houding werd over het algemeen goed gewaardeerd door spelers en staf, maar vanuit de KNVB werd dat helemaal niet gewaardeerd. Onbegrijpelijk, maar helaas wel de realiteit. De KNVB lijkt daar gewoon totaal niet toe bereid en dat doodzwijgen werkt alleen maar averechts. Zelf voel ik helemaal niet (meer) de behoefte om daar als een Don Quichot tegen te strijden en fluit ik alleen nog mijn wedstrijdjes op een nog bescheidenere niveau als clubscheidrechter. Met de KNVB heb ik dan nog weinig tot niets van doen en en spelers waarderen het over het algemeen dat je die 'ondankbare' taak op je neemt.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-12 09:13

ST10©DE

Dus.............

Bossie schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:53:
[...]

Donkerrood, hiermee einde discussie :)
Hetzelfde als met de teruggetrokken rode kaart tijdens Groningen/VVV.

Beide scheidsrechters zijn ook niet meer serieus te nemen, wat een bizar gedrag.
Helemaal mee eens. Overigens zijn ook de fans die ontkennen dat de Zwolle speler geraakt is niet serieus te nemen. Net als dat vrouwtje Daphne Koster, die werkt voor Ajax en die bij Studio Voetbal zit niet serieus te nemen is.

Rood had gemogen, maar ik zie ook wel wat voor de argumenten voor een gele kaart.

Dat kon zeer veel minder stigmatiserend / badinerend / sfeer bedervend.

[ Voor 10% gewijzigd door Ramzzz op 11-12-2018 14:11 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Gonadan

Gonadan

Dat vind ik dan ook wel iets waar men tegen op mag treden. Ik word een beetje moe van die commentatoren die elke beslissing in twijfel gaan trekken en er vaker naast zitten dan dat ze het bij het rechte einde hebben. Het creëert een negatief beeld over de arbitrage, je staat zelf voor lul en het voegt feitelijk niets toe. Ga gewoon die wedstrijd verslaan.
Ramzzz schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:27:
Kennelijk wordt de KNVB nog steeds geregeerd door de nogal ouderwetse gedachte dat in geval van twijfel of controverse je beter alles kunt doodzwijgen (dat baseer ik op de waarneming van gedrag).

Openheid van zaken geven is juist de manier. Voorlichting en veel duidelijkheid.

Desnoods met een eigen TV-programma... dan krijg je begrip voor de regels, voor de ruimte voor interpretatie (op papier en in de harde, snelle werkelijkheid op het veld), herkenning, discussie, en misschien wel ... begrip voor de positie van een scheidsrechter in een stadion met 50.000 man die je alleen maar en honde(n)lul vinden!

Hoewel ik het eens ben met je beeld van de KNVB vind ik toch wel dat het feit dat ik deze link kon posten een stap in de goede richting toont.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 10:46:
[...]

Heb je interview goed gekeken? Hij twijfelt ook, geeft uiteindelijk twijfelend toch toe dat hij hem misschien licht geraakt heeft. En ik had dit interview niet gezien, net gekeken, maar dan als hij toch denkt dat hij hem raakt ga ik met hem mee. Maar dan ben ik nog steeds van mening dat het geel is en geen rood.
Pagina: 1 ... 181 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.