toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je komt hier nu pas achterGonadan schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:51:
Zojuist lees ik dat de Italiaanse Supercup in Saoedi-Arabië gespeeld wordt, vanwege knaken en zo. Zit ik mij daarover te verbazen blijkt dat ze dat best wel vaker gedaan hebben. Dat plaatst ook de penetratie Primera Division in de VS in een ander daglicht. Wat een wereld.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben zelf van De Ligt ontzettend overtuigd. De Jong kan prima voetballen maar zie ik (veel meer nog dan De Ligt) ontzettend veel fouten maken die niet afgestraft worden waardoor ze niet zo opvallen. Maar ik zie hem ook zomaar teleurstellen. De Ligt vind ik echt een enorme klasbak. Die moet toch haast zijn benen breken of een oerdomme stap maken wil hij niet tot de wereldtop doorstoten. Ik kan alleen voor mezelf spreken maar dat gevoel heb ik nog niet eerder gehad bij een speler van Ajax. Ook niet bij Vertonghen, Suarez of meer recent Sanchez at that time.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Maar ze wisten die lijn niet door te zetten en begonnen minder goed te spelen.
Dat het overigens vooral ex-Ajacieden betreft is natuurlijk geen toeval. Niet het mislukken, wel de opgeklopte verwachtingen.
Standaard bij een Ajax (top)talent is namelijk eerst volledig opgehemeld worden, het liefst nog met een vergelijking met een grootheid van vroeger, vrij snel speeltijd krijgen in het 1e, zo goed als meteen daarna opgeroepen worden voor Oranje, vervolgens de gebruikelijke dip krijgen, op de bank terechtkomen, daar niet mee om kunnen gaan, vertrekken naar een buitenlandse middenmotor in een van de topcompetities (voor teveel geld volgens niet Ajax supporters en te weinig geld voor Ajax supporters) en daar vervolgens mislukken.
De lijst met toppers uit de Ajax jeugd is groot, de lijst met niet geslaagde en/of tegenvallende spelers is nog veel groter.
Voor niet Ajacieden is het wel irritant om te zien hoeveel geld Ajax vaak nog weet te krijgen voor hun niet geslaagde talenten, de spelers in het AD artikel als duidelijk voorbeeld daarvan. Dat doet men toch erg knap.
Mee eens.Gonadan schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:04:
Kijk, als je spreekt van een Mazraoui of Van de Beek dan ben ik het met je eens, maar een De Ligt en in mindere mate De Jong is echt anders in mijn ogen.
De Ligt en De Jong zijn verstandige jongens, die tijdens interviews ook erg sterk (en volwassen) overkomen. Mede omdat ze zelfkritiek hebben en niet naast hun schoenen lopen, erg knap gezien de hype om die jongens. En een enorm verschil met veel van de niet geslaagde ‘toptalenten’ uit de jeugd daarvoor.
Voor De Jong gaat de keuze van zijn volgende club belangrijk zijn, maar hij kan heel ver komen. De Ligt gaat sowieso de absolute top halen.
PS: Van de spelers in dat AD artikel werd Bazoer toentertijd overigens ook enorm opgehemeld, redelijk vergelijkbaar met De Jong en De Ligt.
Gezien zijn verleden is me dat wat beter bijgebleven…hij kwam ook snel in Oranje terecht en had daar zo ongeveer direct een basisplaats. Een snelle en hoge piek, met een net zo snel en diep dal. Waar hij nog steeds niet uit is en ik betwijfel of hij er überhaupt uit gaat komen, de juiste mentaliteit hebben is en blijft ontzettend belangrijk.
Knap is een understatement. De prijzen waarvoor Ajax hun talenten weg weet te zetten is zeer knap en als volger van voetbal maar geen supporter van Ajax zou ik graag zien dat mijn club eenzelfde zou weten te presteren, helaas lukt dat niet.Baseman77 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:15:
Voor niet Ajacieden is het wel irritant om te zien hoeveel geld Ajax vaak nog weet te krijgen voor hun niet geslaagde talenten, de spelers in het AD artikel als duidelijk voorbeeld daarvan. Dat doet men toch erg knap.
Uiteindelijk is het hele verkoopproces een stukje marketing en dat heeft Ajax gewoon prima voor elkaar. Een jonge speler snel laten debuteren en men zal sneller geneigd zijn om te denken dat hij wel heel goed moet zijn, dat is al direct anders met een speler die rustig gebracht wordt. Middels het "ophemelen" wordt het ook door de bondscoach opgemerkt en kom je ook weer sneller in Oranje en dat is weer een multiplier.
Het grootste nadeel daarvan is dat indien de speler niet juist gecoacht wordt het ook een gigantisch groot risico kan zijn voor de speler. De val zal des te groter zijn en men zal toch nog de tegenslag moeten gaan verwerken die er potentieel aan komt. Mentale begeleiding is van groot belang en dat is zowel een activiteit voor de club (huidige indien een speler op de bank beland en aankopend indien niet direct basis) en de spelersmakelaar. Het deel van het probleem zit ook bij de spelersmakelaar die profijt heeft bij een transfer en je ziet tegenwoordig al vrij snel dat zodra een talent op de bank komt er naar een transfer wordt gewerkt.
Speler komt in een nieuwe omgeving zonder enig krediet en moet het dan direct waarmaken, zeker bij een substantieel transferbedrag is het geen vrijheid blijheid meer maar wordt er een bepaald niveau verwacht. Als je als spelersmakelaar dat niet goed begeleid is dat bijna een garantie voor een deceptie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We hebben toch wel een teringhekel aan Ajax, ook zonder die talenten.Gonadan schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:39:
Het grootste nadeel is dat het hele land een teringhekel aan je cluppie heeft.
Mag toch hopen dat een BC dit niet meeneemt in zijn beslissing om iemand op te roepen. Zie ik Koeman (in het geval van Frenkie en de Ligt) ook niet doen overigens.Napo schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:31:
[...]
Middels het "ophemelen" wordt het ook door de bondscoach opgemerkt en kom je ook weer sneller in Oranje en dat is weer een multiplier.
[ Voor 43% gewijzigd door JST94 op 06-12-2018 14:42 ]
En de voorgangers, hoe slecht ze ook presteerden, ook nietJST94 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:40:
[...]
We hebben toch wel een teringhekel aan Ajax, ook zonder die talenten.
[...]
Mag toch hopen dat een BC dit niet meeneemt in zijn beslissing om iemand op te roepen. Zie ik Koeman (in het geval van Frenkie en de Ligt) ook niet doen overigens.
En natuurlijk maakt VVV weer een wereldgoal tegen onsLekkerboeie86 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:36:
We zien wel weer wie titelfavoriet is he. Wat. Een. Topclub.
En in Nederland de schaal gewoon naar AmsterdamSjah schreef op donderdag 6 december 2018 @ 22:37:
Psv wird Herbstmeister, Feyenoord Sommermeister.
https://www.telegraaf.nl/...-voor-paris-saint-germain
[ Voor 33% gewijzigd door 418O2 op 07-12-2018 01:29 ]
Jaloezie kent geen grenzen. De uitspraak over dat Ajax het Bayern van Nederland kan gaan worden is zo gek nog niet (geld, dominantie, afkeur). En dan koopt Ajax nog niet eens spelers weg bij de directe concurrenten...Gonadan schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:39:
Het grootste nadeel is dat het hele land een teringhekel aan je cluppie heeft.
Overigens staan op Instagram foto’s van de zaakwaarnemer van Frenkie met Maxwell, dus PSG zal het zo maar eens kunnen gaan worden. Jammer is het wel (kutclub in een kutcompetitie).
Gerucht gaat overigens ook dat Overmars met Robben gaat praten.
[ Voor 36% gewijzigd door MaZo op 07-12-2018 06:01 ]
Bizar bedrag voor Eredivisie begrippen, wel zonde dat deze speler op zo'n jonge leeftijd alweer vertrekt. Heeft pas 50 wedstrijden voor Ajax gespeeld, had stiekem gehoopt dat hij nog een seizoen zou blijven, was voor Nederland ook niet verkeerd geweest met het oog op het EK.418O2 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 01:28:
Frenkie Cruijff voor 75 miljoen naar PSG... Niet echt de club die ik voor hem had bedacht
Wel lekker voor Willem II die 15% krijgen, wat 11.25 miljoen is.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Daar komt het wel op neer. Heb je nog 64 over. Had hem liever naar Engeland zien gaan.Martinusz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:03:
Dat bedrag voor Willem II gaat dat van die 75 af van Ajax of hoe zot dat eigenlijk?
Dan is er VAR, maar dan wordt dit niet bestraft. Hoe dan? Voor dit soort momenten is juist toch ook een VAR bedoeld?PWM schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:14:
Ah, Higler mag fluiten.
[Afbeelding]
Welk shirtje vasthouden?
Ja, gaat er volgens mij nog van af. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat Willem II een miljoen of 6-7 ontvangt en RKC schijnbaar ook nog een miljoen of 3. Dat zijn dus echt ontzettend grote bedragen voor zowel Willem II als RKC natuurlijk.Martinusz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:03:
Dat bedrag voor Willem II gaat dat van die 75 af van Ajax of hoe zot dat eigenlijk?
Laat Frenkie maar lekker gaan voor 75 miljoen. Dan heeft Ajax nog meer geld op de bank staan en zijn ze een goede speler (met hoge potentie) kwijt. Dat ze nog meer geld op de bank krijgen maakt mij niet zo heel veel uit, de afgelopen jaren zeggen wel waarom.
Laat overigens ook meteen zien dat een nieuw stadion voor Feyenoord niet dé oplossing is voor Feyenoord om aansluiting te vinden met Ajax en PSV. Het gaat om het sportieve beleid wat er gevolgt wordt. Je kan nog zoveel stadions bouwen als je wilt, maar zolang Ajax (en PSV in iets mindere mate) een veelvoud aan transferinkomsten binnenhengelen dan blijf je die achterstand houden.
Dacht een tijdje terug zelfs gelezen te hebben dat Ajax en PSV niet zo heel veel meer geld genereren vanuit het stadion, maar dat het verschil hem vooral zit in het sportieve beleid en inkomsten uit marketing etcetera. Laat die laatste twee bij Feyenoord nou ook al zwaar onder de maat zijn.
Heel bijzonder. Dat Higler het niet ziet is al niet goed maar ja, dat soort dingen kunnen gebeuren. De VAR ziet het nog beter dan wie dan ook. Dat die niet ingrijpt is niet te verklaren, tenminste niet als je in de oprechtheid van die mensen geloofd.PWM schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:14:
Ah, Higler mag fluiten.
[Afbeelding]
Welk shirtje vasthouden?
alles kan off-topic
Hoe vaak moet deze mythe nog doorgeprikt worden?MaZo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 05:43:
Jaloezie kent geen grenzen.
Jaloezie heeft er weinig mee te maken, 'men' heeft een hekel aan Ajax door de arrogantie en hoogmoed!
Na een kampioenschap een nummer 1 op de stropdas zetten, allerlei grootspraak in de media zowel van staf als directie als spelers, jaren lang niets presteren en dan na 1 succesvolle (maar prijsloze) campagne meteen een We are back filmpje maken om vervolgens weer niets te presteren, het welbekende WZAWZDB...en zo is er nog van alles.
Dan vraag je erom en de rest van Nederland geeft graag
Die uitspraak is wel gek, aangezien daar geen sprake van is en gaat zijn.De uitspraak over dat Ajax het Bayern van Nederland kan gaan worden is zo gek nog niet (geld, dominantie, afkeur).
Het verschil tussen Bayern en de rest is veel groter dan het verschil tussen Ajax en de rest. Daarbij zijn de structurele inkomsten van Bayern gigantisch, wat niet het geval is bij Ajax (transfersommen zijn incidenteel). Verder heeft Ajax niet de middelen om de beste spelers bij de concurrentie weg te halen, dat kost ze teveel geld. Ook is het verschil in punten tussen PSV en Ajax vaak te verwaarlozen, waar Bayern juist vaak veel meer punten haalt dan de rest. En Ajax speelt in de Eredivisie, dus zal altijd beperkt zijn. Leuk dat Ajax dadelijk een 20-25 miljoen kan betalen voor een speler, maar die spelers kunnen ook naar grotere clubs in grotere competities die ook meer salaris kunnen bieden.
Ajax kan wel grotere transfersommen blijven betalen (10+ miljoen) en daarmee hun winst pakken, mits ze ook betere spelers halen voor dat geld.
Dit lijkt me een zekerheid.Gerucht gaat overigens ook dat Overmars met Robben gaat praten.
Evenals dat PSV hetzelfde gaat doen.
Ik zou deze clubkeuze van Frenkie echt jammer en stom vinden. Ik had hem liever bij Barca of ManCity gezien, of zelfs bij Real als opvolger van Modric.418O2 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 01:28:
Frenkie Cruijff voor 75 miljoen naar PSG... Niet echt de club die ik voor hem had bedacht
PSN: Curvaa_
Graag zou ik zien dat hij bij Ajax blijft, maar gezien het niveau van de NL-competitie is dat een utopie. Volgens mij kan De Jong dan beter naar een Europese subtopper gaan, alhoewel ik ook niet zou weten welke. Probleem blijft dat grote bedragen grote verwachtingen met zich meebrengen, en ondanks dat hij nuchter is, moeten die schouders die verwachtingen nog maar wel zien te dragen.
Een Arsenal was in mij ogen een goede keus geweest, is een degelijke subtopper in Engeland.P.O. Box schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:05:
Ik denk eerlijk gezegd dat een topclub met dito verwachtingen nog te hoog gegrepen is voor De Jong. En daarmee vrees ik dat er weer een talent verloren gaat in de idioterie van het geld. Ik verwacht geen Bazoer scenario, maar een "nederlander verkast naar Real Madrid, speelt best aardig, maar moet weer opzouten voor de volgende aankoop"-scenario zie ik wel gebeuren.
Graag zou ik zien dat hij bij Ajax blijft, maar gezien het niveau van de NL-competitie is dat een utopie. Volgens mij kan De Jong dan beter naar een Europese subtopper gaan, alhoewel ik ook niet zou weten welke. Probleem blijft dat grote bedragen grote verwachtingen met zich meebrengen, en ondanks dat hij nuchter is, moeten die schouders die verwachtingen nog maar wel zien te dragen.
Als dat de redenen zijn dat zegt dat wellicht meer over het niveau van de personen die jij als ‘men’ aanhaaltBaseman77 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:53:
Hoe vaak moet deze mythe nog doorgeprikt worden?
Jaloezie heeft er weinig mee te maken, 'men' heeft een hekel aan Ajax door de arrogantie en hoogmoed!
Na een kampioenschap een nummer 1 op de stropdas zetten, allerlei grootspraak in de media zowel van staf als directie als spelers, jaren lang niets presteren en dan na 1 succesvolle (maar prijsloze) campagne meteen een We are back filmpje maken om vervolgens weer niets te presteren, het welbekende WZAWZDB...en zo is er nog van alles.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Nee, dan is jaloezie inderdaad een reden van hoog niveauHan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:22:
Als dat de redenen zijn dat zegt dat wellicht meer over het niveau van de personen die jij als ‘men’ aanhaalt
Apart dat dit nog een discussie is, de redenen waarom 'men' een hekel heeft aan Ajax zijn verre van geheim.
Maar dan geloof je mij niet, ook best.
[ Voor 3% gewijzigd door Baseman77 op 07-12-2018 08:25 ]
Woensdag schijnt Robben naar Amsterdam te komen..MaZo schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 05:43:
Gerucht gaat overigens ook dat Overmars met Robben gaat praten.
Ik kan me nog goed herinerren dat ze zich in Eindhoven uitriepen tot "Voetbalhoofdstad van Nederland" na een paar kampioenschappen op rij.Baseman77 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:53:
[...]
Hoe vaak moet deze mythe nog doorgeprikt worden?
Dan vraag je erom en de rest van Nederland geeft graag![]()
[...]
Dat is dan geen arrogantie en hoogmoed?
Op de een of andere manier is het altijd erger als een ander het doet....
[ Voor 3% gewijzigd door KingKoning op 07-12-2018 08:34 ]
Ik geloof jou op jouw woord... maar of dat positief is mag je zelf invullen. Ik twijfel dan ook niet aan de redenen maar aan die ‘men’ en het bijbehorende niveau. Ik kan mij niet voorstellen dat weldenkende mensen zo redeneren. In mijn omgeving en in de kringen waar ik in verkeer is het gelukkig niet zo en daar zit een groot varia qua clubaanhang. Ik vind het persoonlijk best triest, maar dat is puur mijn eigen mening.Baseman77 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:25:
Nee, dan is jaloezie inderdaad een reden van hoog niveau![]()
Apart dat dit nog een discussie is, de redenen waarom 'men' een hekel heeft aan Ajax zijn verre van geheim.
Maar dan geloof je mij niet, ook best.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Het is maar net welke kwalificaties je hangt aan 'Voetbalhoofdstad van Nederland'. In mijn ogen is dat natuurlijk Rotterdam, aangezien er twee clubs uit dezelfde stad op het hoogste niveau van Nederland spelen en zo nu en dan zelfs 3.KingKoning schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:34:
[...]
Ik kan me nog goed herinerren dat ze zich in Eindhoven uitriepen tot "Voetbalhoofdstad van Nederland" na een paar kampioenschappen op rij.
Op de een of andere manier is het altijd erger als een ander het doet....
Maar die discussie wie het meest arrogant is of iets is toch een beetje een welles/nietes discussie.
Waar ontken ik dat PSV daar nooit last van heeft?KingKoning schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:34:
Maar het ging over de hekel aan Ajax, niet over die aan PSV. Waarbij Ajax al dermate lang succesvol en daardoor ook arrogant is, dat die club daar symbool voor staat. Het bracht veel positiefs (er is een periode geweest dat Ajax al met 1-0 voor stond door alleen het veld op te lopen), maar het zorgde er ook voor dat Ajax de meest gehekelde club van Nederland is.
Ik heb zelf geen hekel aan Ajax, maar een overwinning of kampioenschap smaakt wel extra zoet als Ajax weer eens iets heeft uitgehaald. Zoals vorig jaar, na al die uitspraken vanuit Ajax kant dat PSV tegen hun never nooit niet kampioen wordtHan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:36:
Ik kan mij niet voorstellen dat weldenkende mensen zo redeneren.
En je overschat het aantal weldenkende mensen, helemaal zodra voetbal erbij komt kijken. Het voetbal=oorlog nemen sommigen wel heel letterlijk...helaas.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vorig jaar sprak je dan van een blunder van de scheidsrechter. Nu van het willens en wetens niet toepassen van de spelregels.ph4ge schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:49:
Ik heb gisteren niet kunnen kijken, net even de samenvatting gezien en was een degelijke overwinning van Feyenoord. Langzaam lijkt het lek een beetje boven te zijn. Ik moest wel lachen om die overtreding op Vilhena in de 3e minuut. Zn shirt wordt bijna uitgetrokken, hoe kan een scheidsrechter laat staan een VAR dat niet zien?Wat voor instructies hebben ze als ze zo'n overduidelijke overtreding onbestraft laten? Gelukkig maakte het uiteindelijk niet uit voor het eindresultaat niet uit, maar het zal 0-0 staan in de laatste minuut, dan is het wel fijn als we de regels kennen.
Genoeg reden voor een protest en overspelen van de wedstrijd? Is nu, gezien de uitslag niet aan de orde en in het voetbal niet heel gebruikelijk. Maar waarom niet?
alles kan off-topic
Spanje zou hem meer liggen vermoed ik.
Maar het moet nog blijken hoe groot talent het is dat hij direct zo’n stap kan maken.
Gezien de bedragen lijkt een iets kleinere club dan de absolute wereldtoppers al utgesloten.
Ach het is een discussie die nooit gewonnen gaat worden. Ik heb zelf niets tegen Ajax, maar ik mot die neuzen gewoon niet...DoeEensGek schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:56:
Ik heb nooit gesnapt waarom op rij winnen van kampioenschap gelijk staat met arrogantie. Snap ook niet waarom Ajax altijd arrogant wordt genoemd... Elke club maakt uitspraken welke als arrogant bestempeld kunnen worden.
Wat mij opvalt is dat er in Nederland een algemene consensus is dat als je van voetbal houdt, je wel voor Ajax zal zijn. Zonder zich te verdedigen of discussie uit te lokken kan iemand er in een niet relevante situatie voor uitkomen dat hij voor Ajax is. Dat is voor andere clubs minder. Zeg je dat je voor Feyenoord, Sparta, PSV, Utrecht of Emmen bent, dan valt dat altijd op.
Daarom valt het misschien ook minder op dat mensen die voor Ajax zijn in al hun opmerkingen snel meer bijstand / veiligheid van de massa ervaren en zich vrij voelen net wat meer te zeggen. Aanhangers van andere clubs ervaren sneller tegenwind. En dat toenemende sociale zelfvertrouwen... dat kan wel wat kenmerken van arrogantie krijgen.
alles kan off-topic
Verwijderd
Het bedrag spreekt natuurlijk ook voor zich. Hij staat bij de top 5 clubs van de wereld bovenaan de lijst als middenvelder. Dat is echt geen toeval.
Hij speelt twee wedstrijden en de rest van het seizoen ligt hij in de lappenmand.Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:03:
Dat mensen twijfelen of hij het gaat redden. Alleen als hij de vrouw afpakt van de trainer gaat hij niet veel spelen of uiteraard een zware blessure.
Het bedrag spreekt natuurlijk ook voor zich. Hij staat bij de top 5 clubs van de wereld bovenaan de lijst als middenvelder. Dat is echt geen toeval.
Zou die keuze van zijn kant ook niet begrijpen. Hij heeft niets meer te bewijzen, niets meer te winnen etc. Als hij nog een jaartje naar Groningen gaat zou ik het begrijpen, maar Ajax niet. Waarom?
alles kan off-topic
Verwijderd
Je hebt het over Robben vermoed ikAnkona schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:05:
[...]
Hij speelt twee wedstrijden en de rest van het seizoen ligt hij in de lappenmand.
Zou die keuze van zijn kant ook niet begrijpen. Hij heeft niets meer te bewijzen, niets meer te winnen etc. Als hij nog een jaartje naar Groningen gaat zou ik het begrijpen, maar Ajax niet. Waarom?
euhhhh.... tja, vrijdag middag en diverse discussies door elkaar...
alles kan off-topic
Als ik Gijp moet geloven is dat juist een reden om wel te mogen spelen. Maar het zal mij altijd benieuwen. Goeie spelers bij de verkeerde club we hebbben het vaker gezien. Komen ze in het juiste team spelen ze opeens sterren vam de hemel.Verwijderd schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:03:
Dat mensen twijfelen of hij het gaat redden. Alleen als hij de vrouw afpakt van de trainer gaat hij niet veel spelen of uiteraard een zware blessure.
In hoeverre de geruchten van De Jong en Robben waar zijn moet maar blijken, ik vind het beide onwaarschijnlijk op dit moment maar sluit het ook zeker niet. Beide transfers lijken mij ook niet verstandig.
Dit. Voordat al die punten die jij op je lijstje noemt gebeurt waren was de blik op Ajax niet anders. Afgunst is ook altijd een onderdeel van de haat hoor. Niet voor niets hebben nog maar weinig mensen een hekel gehad aan Feyenoord voordat ze kampioen werden.Baseman77 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:53:
Ben zo benieuwd hoe dat telefoongesprek gaat. Marc mag wel aardig de knip trekken wil hij zoiets überhaupt voor elkaar krijgen, met PSV heeft Robben nog enige persoonlijke band.Dit lijkt me een zekerheid.
Evenals dat PSV hetzelfde gaat doen.
Alleen kan je dat dan amper voetbal noemen.JST94 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:41:
Het is maar net welke kwalificaties je hangt aan 'Voetbalhoofdstad van Nederland'. In mijn ogen is dat natuurlijk Rotterdam, aangezien er twee clubs uit dezelfde stad op het hoogste niveau van Nederland spelen en zo nu en dan zelfs 3.
Eens. Als hij dan toch gaat dan liever geen koopclub waar ze gewoon na zes maanden weer een andere kopen als hij zich even niet genoeg heeft laten zien. Bij de meeste van de genoemde clubs is de concurrentie moordend en sta je er zo naast, bij een subtopper krijgt hij wellicht meer kansen.P.O. Box schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:05:
Ik denk eerlijk gezegd dat een topclub met dito verwachtingen nog te hoog gegrepen is voor De Jong. En daarmee vrees ik dat er weer een talent verloren gaat in de idioterie van het geld. Ik verwacht geen Bazoer scenario, maar een "nederlander verkast naar Real Madrid, speelt best aardig, maar moet weer opzouten voor de volgende aankoop"-scenario zie ik wel gebeuren.
Maar ja, dat is natuurlijk financieel minder aantrekkelijk. Zowel voor Ajax als De Jong zelf.
[ Voor 58% gewijzigd door Gonadan op 07-12-2018 09:39 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
1. Frenkie de Jong naar Paris Saint-Germain (Fra), 2019/2020: 75 miljoen euro
2. Davinson Sanchez naar Tottenham Hotspur (Eng), 2017/2018: 40 miljoen euro
3. Arek Milik naar Napoli (Ita), 2016/2017: 32 miljoen euro
4. Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid (Spa), 2008/2009: 27 miljoen euro
Davy Klaassen naar Everton (Eng), 2017/2018: 27 miljoen euro
Wesley Sneijder naar Real Madrid (Spa), 2007/2008: 27 miljoen euro
7. Luis Suarez naar Liverpool (Eng), 2010/2011: 26,5 miljoen euro
8. Cristian Chivu naar AS Roma (Ita), 2003/2004: 18 miljoen euro
9. Daley Blind naar Manchester United (Eng), 2014/2015: 17,5 miljoen euro
10. Justin Kluivert naar AS Roma (Ita), 2018/2019: 17,25 miljoen euro
11. Ryan Babel naar Liverpool (Eng), 2007/2008: 17,25 miljoen euro
Als je de transfers van bijvoorbeeld Sneijder en Huntelaar naar huidige maatstaven zou rekenen, zouden dat echt de toppers zijn geweest denk ik
Die 11 miljoen voor Willem II, dat is dus serieus een jaarbegroting voor hun
omdat ze er zo vaak van verliezen, hoe goed ze zelf ook spelen
Gelukkig weten die lui het ook prima te relativeren en tillen ze er niet zo zwaar aan.
Een club te haten omdat ze trots zijn op zichzelf én hun verleden en dat ook uiten vind ik eerlijk gezegd een beetje triest overkomen. Het is maar voetbal mensen, relax
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 07-12-2018 09:47 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Mensen die een andere club haten mogen zichzelf sowieso eens goed achter de oren krabben.... Net als mensen die het woord Amsterdam of Rotterdam dwangmatig moeten vervangen door 020 of 010. Doe eens lekker normaal en geniet van de sport.dvdkiwi schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:46:
De mensen in mijn omgeving die een "hekel" hebben aan Ajax hebben dat vanwege één simpele reden:
Gelukkig weten die lui het ook prima te relativeren en tillen ze er niet zo zwaar aan.
Een club te haten omdat ze trots zijn op zichzelf én hun verleden en dat ook uiten vind ik eerlijk gezegd een beetje triest overkomen. Het is maar voetbal mensen, relax
Support wie je wilt supporten, heb wat gezonde rivaliteit, maar verlies de realiteitszin niet uit het oog.
Voetbalhooligans verpesten het voor een hele groep normale supporters.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Aldus Van Persie tegen Fox Sports.Als we zo scherp spelen maken we het zelfs Barcelona moeilijk. Daar geloof ik echt in.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of omdat Abcoude Noord al hun goede spelers overneemt, terwijl dat meer iets van het verleden is.dvdkiwi schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:46:
De mensen in mijn omgeving die een "hekel" hebben aan Ajax hebben dat vanwege één simpele reden:
Utrecht supporters zijn de leukste Ajax haters, ik kan er alleen maar om lachen.
Makkie, zelfs PSV wist ze pas nog aardig tegenspel te bieden. En er is in NL maar een club bewezen beter dan PSV
alles kan off-topic
[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 07-12-2018 10:52 ]
Dat sowieso... want waar hebben we het over? Een speler wat in 2015 voor één euro werd gekocht van een laagvlieger. Een speler die tot vorig seizoen zijn minuten maakte in Jong Ajax en pas aan eerste echt serieuze seizoen is begonnen. Dat hij talent heeft ziet iedereen wel maar als je nu al een deal kan maken dat je hem aan het einde van het seizoen voor 75 miljoen kan verkopen dan moet je dat gewoon doen. Wat een geld zeg, niet normaal. Het meest fijne aan dit geheel is dat Ajax nu al de garantie heeft van deze inkomsten en dus nu al kan bepalen hoe het geld besteed kan worden. Ajax kan nu al stilletjes werken aan een opvolger dan wel verdere versterkingen voor aankomend seizoen, een zeer luxe positie. Dit is andere koek dan weer verkopen tijdens de voorronden in augustus, wat weer kan leiden tot overhaaste aankopen of te hoge transfersommen. Nu maar hopen dat Ajax nog één á twee ronden verder gaat komen in de CL, dat zal bijdragen in het aantrekken tot nog betere en ervarener spelersSjah schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:30:
Frenkie Cruijff? Voorbarig.. tja laat die ons dan maar een mooi Wk in 22 bezorgen, 26 mag ook.
Ergens heb ik wel een idee dat hij het bewust doet. Hij haalt in namelijk ook de kwaliteit aan van andere spelers die in een dipje zaten zoals Larson. Hij doet een beetje een Dirk Kuyt hier, beetje moraal ophogen.
Ik denk (hoop) niet dat van Persie echt denkt dat we het Barcelona alleen maar moeilijk kunnen maken. Rennen voor hun leven zullen zeTonny (Vihena, red.) maakt een goede goal, Sam (Larsson, red.) is on fire. Die is lekker bezig nu. Dat zie je ook, die maakt zijn acties en gooit er zelfs trucjes uit. Je merkt dat hij goed in zijn vel zit. Dat is gewoon een bepaalde flow."
Dit is alleen wel een nogal kansloze poging die niemand serieus kan nemen. Of is het volgens de logica "wij wonnen van PSV en Barca had het een tijd lastig tegen PSV"?PWM schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:08:
[...]
Ergens heb ik wel een idee dat hij het bewust doet. Hij haalt in namelijk ook de kwaliteit aan van andere spelers die in een dipje zaten zoals Larson. Hij doet een beetje een Dirk Kuyt hier, beetje moraal ophogen.
[...]
Ik denk (hoop) niet dat van Persie echt denkt dat we het Barcelona alleen maar moeilijk kunnen maken. Rennen voor hun leven zullen ze
En wat betreft Barca, tja het is dat ze niet zovaak europees spelen, maar De Graafschap maakt natuurlijk helemaal gehakt van ze. Zo liggen gewoon de feiten.
alles kan off-topic
alles kan off-topic
Kweenie, bij Kuyt heb ik het gevoel dat het echt om motivatie en mentaliteit ging, ook op slechte momenten. Dit klinkt meer als na een goed resultaat naast je schoenen gaan lopen in de hoop dat het een extra flow geeft. De val zal dan des te harder zijn als je binnenkort een keer onderuit gaat tegen een laagvlieger.PWM schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:08:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Had wat vertrouwen gekregen dat het ze het bij Feyenoord weer gingen snappen, dat blijkt dus niet het geval.
Prima teksten van Ten Hag, alleen dus de jeugdopleiding van Willem II en het aankoopbeleid van Overmars.“Het zou fantastisch zijn voor Ajax, een groot compliment aan de jeugdopleiding. Voor de verdere ontwikkeling van Ajax en de uitstraling van het Nederlandse voetbal is dit goed", aldus de oefenmeester, die ook aangeeft dat de geruchten rond De Jong al lang spelen. “Vanaf het begin van het seizoen is het een issue. Ik heb Frenkie net gesproken en hij sprak al Frans”, lacht de trainer. “Als het waar is, dan is PSG een hele mooie club. Maar er zijn nog veel meer mooie clubs.”
Ik hoop het
Mijn schoonpa is voor Feyenoord en ik heb kaart over. Dus die is helemaal blij
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 07-12-2018 13:44 ]
Feyenoord is naar eigen zeggen onverslaanbaar. "Ik denk zelfs wereldwijd, dat meen ik echt serieus", reageert Robin Van Persie bij FOX Sports.
"Als je zo speelt als in de eerste helft tegen PSV, dan maakt het echt niet uit tegen wie dat is, zelfs als Barcelona hier komt. Als je zo scherp en met zoveel druk vooruit speelt, maak je het hen ook moeilijk, daar geloof ik echt in." Ajax is gewaarschuwd...
Een drugstest voor een speler die holle frasen oplepelt? Het zegt helemaal niets, PSV (onlangs nog) en Ajax kunnen het Barcelona ook moeilijk maken. Zoals hier eerder gemeld is, zodra iemand van Ajax dat zegt is het arrogant. Feyenoord is gewoon de nummer drie van NL qua begroting en spelers, heel normaal dat ze van VVV en regelmatig thuis van PSV winnen. Nu kunnen zij opeens de hele wereld aan. Maar Van Persie is volgens mij niet zo heel snugger, tenminste niet zo doordacht als een aantal Feyenoorders graag zouden willen geloven.Martinusz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:01:
Zou de KNVB al een drugstest hebben afgenomen bij van Persie?
[...]
Hij staat op 1 in je lijstje maar de transfer is toch helemaal niet rond? Dit alles is toch op basis van geruchten?Martinusz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:41:
Wat een lijst inmiddels:
1. Frenkie de Jong naar Paris Saint-Germain (Fra), 2019/2020: 75 miljoen euro
2. Davinson Sanchez naar Tottenham Hotspur (Eng), 2017/2018: 40 miljoen euro
3. Arek Milik naar Napoli (Ita), 2016/2017: 32 miljoen euro
4. Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid (Spa), 2008/2009: 27 miljoen euro
Davy Klaassen naar Everton (Eng), 2017/2018: 27 miljoen euro
Wesley Sneijder naar Real Madrid (Spa), 2007/2008: 27 miljoen euro
7. Luis Suarez naar Liverpool (Eng), 2010/2011: 26,5 miljoen euro
8. Cristian Chivu naar AS Roma (Ita), 2003/2004: 18 miljoen euro
9. Daley Blind naar Manchester United (Eng), 2014/2015: 17,5 miljoen euro
10. Justin Kluivert naar AS Roma (Ita), 2018/2019: 17,25 miljoen euro
11. Ryan Babel naar Liverpool (Eng), 2007/2008: 17,25 miljoen euro
Als je de transfers van bijvoorbeeld Sneijder en Huntelaar naar huidige maatstaven zou rekenen, zouden dat echt de toppers zijn geweest denk ik
Die 11 miljoen voor Willem II, dat is dus serieus een jaarbegroting voor hun
Elect a clown, expect a circus.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:33
Ik denk dat in de zomerstop Ajax wel leegloopt en ze weer opnieuw moeten beginnen, maar goed de jongens verdienen dan ook wel de volgende stap in hun carrière.
Ja Maxwell (PSG) en de zaakwaarnemer gingen gewoon wat koffie drinken bij AjaxSlasher schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:15:
[...]
Hij staat op 1 in je lijstje maar de transfer is toch helemaal niet rond? Dit alles is toch op basis van geruchten?
"Als je zo speelt.."Martinusz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:01:
[...]
Daar ga je al. Dat kunnen ze niet altijd.
[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 07-12-2018 14:35 ]
De Ligt is beter en nog jonger ook, dus dat zou nog meer kunnen worden ja, mocht een gek het willen betalen.Pompi schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:16:
Nu we weten wat Frenkie ongeveer moet kopen, wat zou De Ligt dan worden? Want die wordt over het algemeen hoger in geschat, die zou zoals Jari Litmanen recent heeft gezegd dan inderdaad wel het record voor duurste verdediger kunnen verbreken. Want vind meer dan 10 miljoen extra voor De Ligt niet heel gek, aangezien hij jonger en mogelijk ook talentvoller is.
Verwijderd
beter is relatief.dutchgio schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:37:
[...]
De Ligt is beter en nog jonger ook, dus dat zou nog meer kunnen worden ja, mocht een gek het willen betalen.
De Jong is natuurlijk een 100x betere voetballer. Qua positie is de Ligt onbetwist het grootste talent.
De jong is dat overigens ook voor mij.
Verdedigers zijn uiteraard zeer belangrijk, maar als je ziet wat een de jong met een eftal kan doen is gewoon uniek.
Stel je voor dat een speler van Ajax dit zou roepen...dan zouden we wekenlang moeten aanhoren hoe arrogant Ajax wel niet isMartinusz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:01:
[...]
Kun je doen als je de vervanging al in huis hebt. Als je zelf de markt op moet is het wel lekker om al snel zekerheid te hebben.Han schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:54:
Ach ja, stiekem hoop ik dat Overmars het eventuele bod van PSG aanhoort en iets zegt in de trend van ‘bedankt, uw bod is genoteerd, u hoort nog van ons’ en vervolgens achterover gaat leunen in zijn bureaustoel. Het is immers nog geeneens winterstop en Frenkie de Jong zal pas in de zomer vertrekken. Grote kans dat er nog andere ploegen zich melden waardoor de prijs nog verder omhoog wordt gedreven
alles kan off-topic
Ook een grote kans dat hij weer eens geblesseerd raakt, of dat hij de voor die leeftijd te verwachten vormdip krijgt.Han schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:54:
Ach ja, stiekem hoop ik dat Overmars het eventuele bod van PSG aanhoort en iets zegt in de trend van ‘bedankt, uw bod is genoteerd, u hoort nog van ons’ en vervolgens achterover gaat leunen in zijn bureaustoel. Het is immers nog geeneens winterstop en Frenkie de Jong zal pas in de zomer vertrekken. Grote kans dat er nog andere ploegen zich melden waardoor de prijs nog verder omhoog wordt gedreven
Nee hoor, dit zijn al achterlijke bedragen en ik zou niet weten waarom het heel veel hoger zou moeten worden. Vanuit Ajax perspectief: strik erom en cashen.
Nu ben ik alleen nog benieuwd wat voor constructie Overmars gaat bedenken om Willem II erin te naaien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ach ze hebben het geld natuurlijk niet meteen nodig nog genoeg in de pot dus hij kan gaan leunen en dan de vervanger in huis halenAnkona schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:59:
[...]
Kun je doen als je de vervanging al in huis hebt. Als je zelf de markt op moet is het wel lekker om al snel zekerheid te hebben.
Een transfersom van 0,- en een variabel bedrag van in totaal 75 miljoen.Gonadan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:03:
[...]
Nu ben ik alleen nog benieuwd wat voor constructie Overmars gaat bedenken om Willem II erin te naaien.
Als Ajax het geld nodig heeft... maar volgens mij is hun grootste probleem niet het geld binnen halen maar juist het uit te geven....Gonadan schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:03:
[...]
Ook een grote kans dat hij weer eens geblesseerd raakt, of dat hij de voor die leeftijd te verwachten vormdip krijgt.
Nee hoor, dit zijn al achterlijke bedragen en ik zou niet weten waarom het heel veel hoger zou moeten worden. Vanuit Ajax perspectief: strik erom en cashen.
Simpel, verkoop pro-forma een afgeschreven speler voor de hoofdprijs en doe er De Jong voor bijna niets bij.Nu ben ik alleen nog benieuwd wat voor constructie Overmars gaat bedenken om Willem II erin te naaien.
alles kan off-topic
Dat was de gedachte over Ziyech op het WK ooktweakduke schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:21:
Volgens de NOS is er nog niets bevestigd. Ik zou het ook vreemd vinden om nu al alles vast te leggen. Ajax zit nog in de champions league, dus als de prestaties zo blijven, worden de spelers alleen maar meer waard.
Ik zie die gast ook niet echt naar een club als PSG gaan. Met alle respect, dat is toch een aanfluiting van een club? Typisch telegraaf artikeltje. Mocht het bedrag kloppen zou ik m in de winter nog laten gaan voordat ie geblesseerd raakt of in de jeugd vormdip raakt.
[ Voor 12% gewijzigd door LZ86 op 07-12-2018 15:52 ]
Twee wedstrijden tegen Frankrijk één van de uitblinkers dus daar al in de picture. En daarnaast een goede (tussen)stap omhoog qua competitiie ... (misschien gaat een Verratti wel een keer weg). Lo Celso is ook al verhuurd zie ik met optie tot koop aan Betis.Leon Zwiers schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:51:Ik zie die gast ook niet echt naar een club als PSG gaan. Met alle respect, dat is toch een aanfluiting van een club? Typisch telegraaf artikeltje.
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 07-12-2018 15:58 ]
Tja, hij is wel bij meer clubs in de picture inmiddels. Ik zie PSG toch echt als een domme keuze. Zo goed is de Franse competitie niet. Daarbij komt die Sjeik ook nog om de hoek kijken daar. Het zou me niets verbazen als die club nog een keer gruwelijk op z'n falie krijgt van de UEFA met alle regels die er overtreden worden.apis29 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:54:
[...]
Twee wedstrijden tegen Frankrijk één van de uitblinkers dus daar al in de picture. En daarnaast een goede (tussen)stap omhoog qua competitiie ... (misschien gaat een Verratti wel een keer weg). Lo Celso is ook al verhuurd zie ik met optie tot koop aan Betis.
Ik schat Frenkie toch wel in als een verstandige jongen, die zal hopelijk voor hem ver weg wilen blijven bij die troep.
Komt bij dat Neymar ook al aan alle kanten hints aan het geven is dat hij wel weer weg wil. Eerst met die geruchten van Madrid, daarna terug naar Barca en nu op youtube zeggen dat hij graag in Premier League wil spelen. Ondanks al het geld is het daar niet bepaald rustig.Leon Zwiers schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:04:
[...]
Tja, hij is wel bij meer clubs in de picture inmiddels. Ik zie PSG toch echt als een domme keuze. Zo goed is de Franse competitie niet. Daarbij komt die Sjeik ook nog om de hoek kijken daar. Het zou me niets verbazen als die club nog een keer gruwelijk op z'n falie krijgt van de UEFA met alle regels die er overtreden worden.
Ik schat Frenkie toch wel in als een verstandige jongen, die zal hopelijk voor hem ver weg wilen blijven bij die troep.
Edit: Vind het volgende wat Ten Hag zegt wel interessant, natuurlijk geen idee hoe waar het is.
Wie zijn deze spelers, behalve De Ligt en Frenkie? Ik denk dan Ziyech en dan heeft hij er goed aan gedaan om Roma af te zeggen. Tagliafico (?) misschien, als Marcelo echt weg gaat bij Madrid. Maar veel andere zie ik niet gevolgd worden door de beste zes clubs van Europa, daar onder misschien wel.We weten dat de beste zes clubs van Europa een paar spelers van ons op het oog hebben.
[ Voor 23% gewijzigd door Pompi op 07-12-2018 16:28 ]
Dat is een risico omdat je dan kans hebt dat hij een slechte periode of blessure krijgt. Dan kan het zijn dat hij ineens een stuk minder waard is. 75 miljoen is een prima bedrag, helemaal als je hem tot aan het einde van het seizoen mag houden.Han schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:54:
Dus aan de ene kant moet ie zich eerst maar eens bewijzen in de eredivisie en aan de andere kant moet ie naar een sterkere competitie dan de Franse? Zo lukraak spelers kopen zoals in Engeland doen ze daar iig bij lange na niet ...Leon Zwiers schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:04:
[...]
Tja, hij is wel bij meer clubs in de picture inmiddels. Ik zie PSG toch echt als een domme keuze. Zo goed is de Franse competitie niet. Daarbij komt die Sjeik ook nog om de hoek kijken daar. Het zou me niets verbazen als die club nog een keer gruwelijk op z'n falie krijgt van de UEFA met alle regels die er overtreden worden.
[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 07-12-2018 16:51 ]
Nee nee, idealiter blijft ie voor zijn eigen ontwikkeling nog een jaar. Dragende speler worden enzo. Maar als Ajax echt 75 miljoen kan krijgen voor m zou ik wel verkopen ja. Dan blijft nog de vraag welke club, als Frenkie zijnde zou ik dan absoluut niet voor een PSG gaan. Pak dan een subtopper in Engeland of Spanje (Denk wel dat de Spaanse competitie m beter ligt.apis29 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:49:
[...]
Dus aan de ene kant moet ie zich eerst maar eens bewijzen in de eredivisie en aan de andere kant moet ie naar een sterkere competitie dan de Franse? Zo lukraak spelers kopen zoals in Engeland doen ze daar iig bij lange na niet ...
vrijdag
07.12. 18:30 Fortuna Sittard v AZ
07.12. 20:45 PSV v Excelsior
zaterdag
08.12. 18:30 Willem II v scHeerenveen
08.12. 19:45 PEC Zwolle v Ajax
08.12. 20:45 ADO Den Haag v De Graafschap
zondag
09.12. 12:15 FC Utrecht v Heracles
09.12. 14:30 FC Emmen v Feyenoord
09.12. 14:30 VVV-Venlo v FC Groningen
09.12. 16:45 NAC v Vitesse
Utrecht v Heracles kijken denk ik, of buitenlands, verder niets bijzonders
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Je moet ook niet vergeten dat die grote clubs de middelen hebben om heel veel spelers te volgen. Dat je gevolgd wordt door dergelijke clubs zegt op zich dus nog niet eens zo heel veel.Pompi schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:08:
Wie zijn deze spelers, behalve De Ligt en Frenkie? Ik denk dan Ziyech en dan heeft hij er goed aan gedaan om Roma af te zeggen. Tagliafico (?) misschien, als Marcelo echt weg gaat bij Madrid. Maar veel andere zie ik niet gevolgd worden door de beste zes clubs van Europa, daar onder misschien wel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En de competitie is daar absoluut niet spannend. En met Neymar hebben ze gewoon een klein kind binnen gehaald. Hij is niet de grote ster bij PSG dus wil hij weg.Pompi schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:08:
[...]
Komt bij dat Neymar ook al aan alle kanten hints aan het geven is dat hij wel weer weg wil. Eerst met die geruchten van Madrid, daarna terug naar Barca en nu op youtube zeggen dat hij graag in Premier League wil spelen. Ondanks al het geld is het daar niet bepaald rustig.
edit:
betreffende willem 2.
Ik denk dat ze het gewoon netjes gaan doen met Willem2. Anders gaat geen enkele kleine club nog een dergelijke deal maken met Ajax.
[ Voor 12% gewijzigd door Deadsy op 07-12-2018 17:43 ]
Komt dat stukje van De Speld ofzo?Martinusz schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:01:
[...]
Ik zie hem ook niet direct naar PSG gaan, hij noemde zelf City en Barca als teams met een speelstijl die hij erg interessant vindt. Alleen afwachten of die ook echt komen.Leon Zwiers schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:04:
[...]
Een paar is twee, dus hoeft helemaal niet te gaan over meer spelers dan De Ligt en FrenkiePompi schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:08:
Wie zijn deze spelers, behalve De Ligt en Frenkie?
[ Voor 59% gewijzigd door toolkist op 07-12-2018 17:55 ]
Ziyech wel dan..nou op de Wk vond ik het toch die richting uitgaan.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 10:33
Voor Ziyech zelf is het ook goed geweest, hij heeft zich positief ontwikkeld.PWM schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 15:46:
[...]
Dat was de gedachte over Ziyech op het WK ook(hoewel het goed voor Ajax was dat hij bleef natuurlijk).
In de winterstop vertrekken naar een topclub lijkt mij niet verstandig. Er ligt geen verloren 2e seizoenshelft bij Ajax te wachten en dan kun je tijdens de zomerstop een verse start maken bij een andere club.
Frenkie was ook erg goed op het WK.Sjah schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 18:04:
Dat Ziyech in 1 adem wordt genoemd met Frenkie en De Ligt snap ik iets minder goed. die 1e 2 zijn jong, en nooit echt door de mand gevallen.
Ziyech wel dan..nou op de Wk vond ik het toch die richting uitgaan.
Ziyech z'n kwaliteiten steen toch ook buiten kijf.
Dit topic is gesloten.
![]()