Het was eindelijk eens een waardige 'topper', met name dankzij Feyenoord.
Knappe overwinning. Van Feyenoord.
Waar tegen Ajax de armoede werd verhuld door die kansloze rode kaart na 6 minuten, is dit echt een wedstrijd waar de stukken vanaf vlogen en waar PSV gewoon werd overklast op wilskracht.
Niet heel verwonderlijk, wanneer je meeneemt dat PSV net een CL-wedstrijd tegen Barcelona in de benen heeft.
Feyenoord speelt een 'topper', PSV speelde een wedstrijd met de instelling van 'spelen tegen de middenmoot' waarvoor men zich kennelijk niet kan opladen. Opzichtig falen.
De vraag blijft wel boven de markt hangen, waarom Feyenoord dit niet gewoon elke week kan laten zien ...
[ eigenlijk gewoon
https://www.ad.nl/home/ho...g-kan-opbrengen~a222b4ea/ ]
Pereiro was erg zwak, langzaam, sloom, en niet-alert. Daar had ik veel liever meteen Gutierrez gezien. Pereiro is meestal (erg) goed tegen Ajax, tegen Feyenoord (of een andere fysiek spelende club) moet je hem lekker laten banken.
Hendrix had daardoor veel teveel op zijn bord, en haalde nèt aan een zesje. En Viergever en Schwaab hadden het daardoor erg druk. De Jong werd goed afgestopt en afgejaagd, maar de manier waarop was ook wel erg vaak 'over het randje'.
Op de balverlies-situaties op eigen helft was PSV gek genoeg niet bedacht, dat was de eerste ingreep die ik zou hebben gedaan, binnen 5 minuten al. Met een 'type Van Ginkel' op het middenveld was dit echt niet gebeurd.
Korte samenvatting: knappe doelpunten (3x)!
2 schoten van buiten de 16, mogen eigenlijk nooit zomaar het doel invliegen, alhoewel Zoet het zicht bij de 2
e wel enigszins werd belemmerd, de eerste was zo op het oog min of meer houdbaar - goed geschoten!
Jörgensen laat eindelijke weer even wat zien, en is weer terg naar de ziekenboeg. Larsson heeft in zijn hele tijd bij Feyenoord nog nooit zo goed gespeeld. Berghuis, Clasie (af en toe) en Toornstra speelden sterk, Malacia en Vilhena bij vlagen ook. Ze hadden wel veel overtredingen nodig ... vaak onbestraft.
De terugkerende ergernis in de wedstrijd was voor mij het kansloos (en vaak) balverlies van PSV op eigen helft... 2 doelpunten tegen, kansen op nog meer. En zelf wat kansen verprutsen door te gehaast handelen van Lozano en Malen. Lozano bleef onder de maat.
En de 2-1 was echt slecht verdedigd en gekeept, wel knap van Bergwijn.
Side-notes:
Arbitrage vond ik erg zwak, er hadden aan beide kanten gerust wat meer kaarten mogen vallen, dit is eigenlijk ook een vorm van competitievervalsing... andere clubs krijgen nou ten onrechte niet-geschorste spelers tegenover zich.
Tevens heb ik sterk het idee dat voor scheidsrechters, 'fluiten in de Kuip' sowieso een andere wedstrijd oplevert dan elders, het lijkt wel een compleet andere set regels die wordt gehanteerd?
En de VAR, laten we daar maar helemaal niets meer over zeggen.
1 serieuze valse noot: de 'extra' bal vanaf de tribune in de 16 gooien. Wat een ongelooflijk onsportieve actie.
[
Voor 4% gewijzigd door
Ramzzz op 03-12-2018 12:47
]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan