[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 176 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.512 views

Onderwerpen

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het viel mij ook al op dat het verschil tussen Feyenoord en Ajax goed beschouwd eigenlijk alleen de onderlinge pot is. Het is inderdaad de mooie reeks van PSV die het beeld zo scheef trekt.

Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel scorebordjournalistiek. Het voetbal van Ajax ziet er natuurlijk wel een stuk beter uit/is gewoon beter dan wat Feyenoord op de mat legt.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 03-12-2018 10:23 ]

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zo slecht staat Feyenoord er niet voor, maar mooi/goed is het ook niet. Ik denk dat Feyenoord nog niet de aansluiting kan vinden met Ajax en PSV, maar ze zitten nu ergens tussen de top en subtop in.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-12-2025
Gefeliciteerd Feyenoord! PSV op alle fronten afgetroefd!
Natuurlijk schieten Jörgensen en Larssen de bal prima binnen, maar ik verbaas me er toch weer over hoe weinig Zoet van de grond komt als hij duikt. De goede man zal best aardige reflexen hebben, maar een bal uit de hoek plukken zie ik hem niet snel doen.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/15ed3b6.jpg
Hij is hier volledig gestrekt...

Houdoe

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Curva schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:14:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het geeft wel een signaal af aan je spelers dat het continue klagen bij de arbitrage een normale zaak is.
Neymar kotsten we met z'n allen uit met zijn theateracts, maar van Bommel is toch ook vrij irritant.
Dat noem je 'annoying by nature' en heeft Van Bommel dus al zijn hele leven. Lekker als hij bij je team hoort, voor de rest strontvervelend. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Witte schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:36:
Gefeliciteerd Feyenoord! PSV op alle fronten afgetroefd!
Natuurlijk schieten Jörgensen en Larssen de bal prima binnen, maar ik verbaas me er toch weer over hoe weinig Zoet van de grond komt als hij duikt. De goede man zal best aardige reflexen hebben, maar een bal uit de hoek plukken zie ik hem niet snel doen.
[Afbeelding]
Hij is hier volledig gestrekt...
Ligt natuurlijk ook aan reactietijd, volgens mij schoot Larson vrij 'beschut' achter wat verdedigers, als je als keeper moet duiken uit stand, dan kom je niet zo ver nee. Heb je meer tijd, kun je stappen zetten en krachtiger afzetten en dus ook hoger springen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:22:
Het viel mij ook al op dat het verschil tussen Feyenoord en Ajax goed beschouwd eigenlijk alleen de onderlinge pot is. Het is inderdaad de mooie reeks van PSV die het beeld zo scheef trekt.
Dan mis je nog twee punten, maar ik snap je gevoel. ;)
Dat gezegd hebbende is het natuurlijk wel scorebordjournalistiek. Het voetbal van Ajax ziet er natuurlijk wel een stuk beter uit/is gewoon beter dan wat Feyenoord op de mat legt.
Het hangt er vanaf of Feyenoord beter gaat worden of niet, niet alle wedstrijden zijn met volle overtuiging gewonnen, daar waar Ajax en PSV dat meestal wel doen.
Haalt Feyenoord dat billenknijpen weg dan zullen ze wel een tijdje in de achtervolging blijven, maar we kunnen ook wel concluderen dat de subtop heel erg tegen valt dit jaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
OPSLAGHOND schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:27:
Zo slecht staat Feyenoord er niet voor, maar mooi/goed is het ook niet. Ik denk dat Feyenoord nog niet de aansluiting kan vinden met Ajax en PSV, maar ze zitten nu ergens tussen de top en subtop in.
Dat dus. Het spel zag er de afgelopen weken niet uit en mede door een schandalige uitglijder tegen De Graafschap is er een gat van een paar punten. Maar echt reden om heel negatief te doen is er ook weer niet. Helaas is het sentiment wel negatief geworden.

Het verschil tussen Feyenoord en Ajax/Psv is denk ik vooral de breedte en de mogelijkheid om met die breedte variatie aan te brengen. De basis kan gewoon goed meekomen, de bank is een stuk minder.

(alleen moeten we niet naast onze schoenen gaan lopen na een onverwachte overwinning... maar ben wel blij dat de punten in de kuip zijn gebleven)

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

In dacht licht, hoe is het met Jörgensen trouwens? Want die was best belangrijk qua vastigheid voorin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:15
Gonadan schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:54:
Dan mis je nog twee punten, maar ik snap je gevoel. ;)
Nee hoor, bij een gelijkspel had Ajax maar 1 punt voor gestaan en bij winst van Feyenoord had Ajax 1 punt achter gestaan.
Gonadan schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:19:
In dacht licht, hoe is het met Jörgensen trouwens? Want die was best belangrijk qua vastigheid voorin.
Nog geen nieuws, maar ga er maar vanuit dat hij dit jaar niet meer in actie komt. Hopelijk is Van Persie net op tijd fit.
Ankona schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:12:
Dat dus. Het spel zag er de afgelopen weken niet uit en mede door een schandalige uitglijder tegen De Graafschap is er een gat van een paar punten. Maar echt reden om heel negatief te doen is er ook weer niet. Helaas is het sentiment wel negatief geworden.
Vergeet Trencin niet en de verregaande consequenties die die nederlaag heeft.

[ Voor 62% gewijzigd door ph4ge op 03-12-2018 11:57 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

ph4ge schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:38:
[...]

Nee hoor, bij een gelijkspel had Ajax maar 1 punt voor gestaan en bij winst van Feyenoord had Ajax 1 punt achter gestaan.

[...]

Nog geen nieuws, maar ga er maar vanuit dat hij dit jaar niet meer in actie komt. Hopelijk is Van Persie net op tijd fit.
Jij converseert vanuit herberg 'De Geschoten Beer'? :P

Eerst VVV nog. ;)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ph4ge
Ramzzz schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:51:
[...]

Jij converseert vanuit herberg 'De Geschoten Beer'? :P

Eerst VVV nog. ;)
Helemaal mee eens, dat voorbehoud maak ik ook al de hele dag maar is er bij deze post doorheen geglipt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Zo, wat een gruwelijk lekkere middag was dat in de Kuip zeg. Nu nog lekker aan het nagenieten. :+

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Kleinigheidje, bij een gelijkspel had Ajax 2 verliespunten minder gehad ipv 1.

Feyenoord komt tot nu toe inderdaad prima mee, zei het zuinigjes. Na 13 wedstrijden een doelsaldo van +11 (en in uitwedstrijden zelfs -1) houdt niet over. Uit/thuis verhouding vertekent overigens ietwat, na a.s. donderdag staat Feyenoord op 8 thuis 6 uit, PSV en Ajax op 7/7.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Maja het is niet alsof het lek nu boven is. Tegen VVV is het misschien weer pure armoede.

Maar het zult zien, ze worden derde en Gio gaat verlengen want het seizoen is gelukt

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JST94 schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:00:
Zo, wat een gruwelijk lekkere middag was dat in de Kuip zeg. Nu nog lekker aan het nagenieten. :+
Het was eindelijk eens een waardige 'topper', met name dankzij Feyenoord. *O*

Knappe overwinning. Van Feyenoord. -O-

Waar tegen Ajax de armoede werd verhuld door die kansloze rode kaart na 6 minuten, is dit echt een wedstrijd waar de stukken vanaf vlogen en waar PSV gewoon werd overklast op wilskracht.

Niet heel verwonderlijk, wanneer je meeneemt dat PSV net een CL-wedstrijd tegen Barcelona in de benen heeft.

Feyenoord speelt een 'topper', PSV speelde een wedstrijd met de instelling van 'spelen tegen de middenmoot' waarvoor men zich kennelijk niet kan opladen. Opzichtig falen.

De vraag blijft wel boven de markt hangen, waarom Feyenoord dit niet gewoon elke week kan laten zien ...
[ eigenlijk gewoon https://www.ad.nl/home/ho...g-kan-opbrengen~a222b4ea/ ]

Pereiro was erg zwak, langzaam, sloom, en niet-alert. Daar had ik veel liever meteen Gutierrez gezien. Pereiro is meestal (erg) goed tegen Ajax, tegen Feyenoord (of een andere fysiek spelende club) moet je hem lekker laten banken.

Hendrix had daardoor veel teveel op zijn bord, en haalde nèt aan een zesje. En Viergever en Schwaab hadden het daardoor erg druk. De Jong werd goed afgestopt en afgejaagd, maar de manier waarop was ook wel erg vaak 'over het randje'.

Op de balverlies-situaties op eigen helft was PSV gek genoeg niet bedacht, dat was de eerste ingreep die ik zou hebben gedaan, binnen 5 minuten al. Met een 'type Van Ginkel' op het middenveld was dit echt niet gebeurd.

Korte samenvatting: knappe doelpunten (3x)!

2 schoten van buiten de 16, mogen eigenlijk nooit zomaar het doel invliegen, alhoewel Zoet het zicht bij de 2e wel enigszins werd belemmerd, de eerste was zo op het oog min of meer houdbaar - goed geschoten!

Jörgensen laat eindelijke weer even wat zien, en is weer terg naar de ziekenboeg. Larsson heeft in zijn hele tijd bij Feyenoord nog nooit zo goed gespeeld. Berghuis, Clasie (af en toe) en Toornstra speelden sterk, Malacia en Vilhena bij vlagen ook. Ze hadden wel veel overtredingen nodig ... vaak onbestraft.

De terugkerende ergernis in de wedstrijd was voor mij het kansloos (en vaak) balverlies van PSV op eigen helft... 2 doelpunten tegen, kansen op nog meer. En zelf wat kansen verprutsen door te gehaast handelen van Lozano en Malen. Lozano bleef onder de maat.

En de 2-1 was echt slecht verdedigd en gekeept, wel knap van Bergwijn.

Side-notes:
Arbitrage vond ik erg zwak, er hadden aan beide kanten gerust wat meer kaarten mogen vallen, dit is eigenlijk ook een vorm van competitievervalsing... andere clubs krijgen nou ten onrechte niet-geschorste spelers tegenover zich.

Tevens heb ik sterk het idee dat voor scheidsrechters, 'fluiten in de Kuip' sowieso een andere wedstrijd oplevert dan elders, het lijkt wel een compleet andere set regels die wordt gehanteerd?

En de VAR, laten we daar maar helemaal niets meer over zeggen. ;)

1 serieuze valse noot: de 'extra' bal vanaf de tribune in de 16 gooien. Wat een ongelooflijk onsportieve actie. :N

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 03-12-2018 12:47 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ph4ge
Ramzzz schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:39:
Tevens heb ik sterk het idee dat voor scheidsrechters, 'fluiten in de Kuip' sowieso een andere wedstrijd oplevert dan elders, het lijkt wel een compleet andere set regels die wordt gehanteerd?

Veel scheidsrechters zijn bezig met aan te tonen dat ze niet onder de indruk zijn. Ze krijgen ineens nog irritantere maniertjes en nemen nog meer eigenwijze beslissingen. Vaak genoeg werkt dit ook tegen Feyenoord, 2 jaar geleden tegen PSV is er bijv. nog was er een zuiver doelpunt van Feyenoord gemist als de technologie niet ingegrepen had.
1 serieuze valse noot: de 'extra' bal vanaf de tribune in de 16 gooien. Wat een ongelooflijk onsportieve actie. :N
Ik sluit niet uit dat dit niet zo bedoeld was. Je mag wedstrijdballen niet mee nemen, daar wordt sterk op gecontroleerd. Die ballen worden dus altijd naar voren gegooid, misschien dat iemand zn krachten niet kende of de wind er vat op kreeg. Dat zal onderzocht moeten worden, maar het gebeurt in het voetbal wel vaker dat er een tweede bal op het veld komt en dan wordt dat ook niet gelijk negatief uitgelegd. Hoe dan ook was de kans al weg voordat de bal in beeld kwam.

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-12-2025
ph4ge schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:51:
[...]

Veel scheidsrechters zijn bezig met aan te tonen dat ze niet onder de indruk zijn. Ze krijgen ineens nog irritantere maniertjes en nemen nog meer eigenwijze beslissingen. Vaak genoeg werkt dit ook tegen Feyenoord, 2 jaar geleden tegen PSV is er bijv. nog was er een zuiver doelpunt van Feyenoord gemist als de technologie niet ingegrepen had.

[...]

Ik sluit niet uit dat dit niet zo bedoeld was. Je mag wedstrijdballen niet mee nemen, daar wordt sterk op gecontroleerd. Die ballen worden dus altijd naar voren gegooid, misschien dat iemand zn krachten niet kende of de wind er vat op kreeg. Dat zal onderzocht moeten worden, maar het gebeurt in het voetbal wel vaker dat er een tweede bal op het veld komt en dan wordt dat ook niet gelijk negatief uitgelegd. Hoe dan ook was de kans al weg voordat de bal in beeld kwam.
Ben je nou serieus met die laatste alinea? Dat geloof je toch zeker zelf niet hea? was natuurlijk gewoon 100% bewust. Had niet echt invloed op de aanval die eigenlijk al voorbij was, dus daar heb je dan nog geluk mee. Maar het is wel redelijk onsportief natuurlijk.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
Arwintju schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:54:
[...]

Ben je nou serieus met die laatste alinea? Dat geloof je toch zeker zelf niet hea? was natuurlijk gewoon 100% bewust. Had niet echt invloed op de aanval die eigenlijk al voorbij was, dus daar heb je dan nog geluk mee. Maar het is wel redelijk onsportief natuurlijk.
Idd _O- _O-

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:51:
[...]

In beide gevallen zou dat fout zijn.

Arbitrage behoort neutraal, onbevooroordeeld te kijken naar wat er op het veld gebeurt.

En dat doelpunt werd volkomen terecht toegekend, maar zonder 'doellijntechnologie' had vermoedelijk niemand 'm gegeven... té controversieel, o.i.d. )
Mwah. ;)

Timing, plaats en manier waarop. Dat valt echt in de categorie zéér onwaarschijnlijk.

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-12-2025
Vanaf de knock-outfase zal een VAR aanwezig zijn bij de Champions League wedstrijden. Een goede zaak!

PSN: Curvaa_

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Curva schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:55:
Vanaf de knock-outfase zal een VAR aanwezig zijn bij de Champions League wedstrijden. Een goede zaak!
Ze hebben eerst gekeken of ze nog genoeg invloed kunnen uitoefenen met de VAR aan hun zijde en het blijkt dat er meer dan genoeg ruimte is voor interpretatie in de meeste gevallen dus gaan ze akkoord.[/aluhoedje]

• ph4ge
Arwintju schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:54:
Ik vind dat een snelle conclusie die je anders ook nooit hoort als er een tweede bal op het veld komt. Ik zou zeggen laten ze het onderzoeken. Ik zie constant ballen over me heen vliegen als ik in de Kuip zit. Het lijkt me ook lastig mikken van zo'n afstand, en de timing valt ook niet mee als het bewust was (hij was immers te laat).

• JST94
Die bal was natuurlijk bijgehouden en teruggegooid op dit moment. Maar het is wel zo dat Feyenoord oproept de ballen snel terug te gooien richting de ballenjongens, zodat de spelers snel het spel kunnen hervatten. Daarbij is er het risico dat een bal het veld op komt.

Ja het is onsportief, maar er moet ook niet te zwaar aan gewogen worden. Kans was al voorbij en van Beek/van der Heijden roeide de bal al richting de middenlijn.
Side-notes:
Arbitrage vond ik erg zwak, er hadden aan beide kanten gerust wat meer kaarten mogen vallen, dit is eigenlijk ook een vorm van competitievervalsing... andere clubs krijgen nou ten onrechte niet-geschorste spelers tegenover zich.

Het is gewoon dat iedere arbiter zijn eigen regels hanteert. Ik vond Gozubuyuk niet heel slecht fluiten of iets, verder weet ik ook niet echt waar de VAR had moeten optreden.

Zolang wij Kuipers maar niet meer hebben als Feyenoord uit speelt is het prima. Mijn inziens een van de meest waardeloze arbiters die altijd fluit ten voordele van het thuisspelende team. Opvallend dat hij bij een Ajax - Feyenoord graag op zijn fluitje blaast, maar bij een Feyenoord - Ajax de teugels wat meer laat vieren.

Al met al mooi hoe PSV overklast werd in de 1e helft. Hadden niks in te brengen tegen Feyenoord.

• Arwintju
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-12-2025
ph4ge schreef op maandag 3 december 2018 @ 12:58:
[...]

Ik vind dat een snelle conclusie die je anders ook nooit hoort als er een tweede bal op het veld komt. Ik zou zeggen laten ze het onderzoeken. Ik zie constant ballen over me heen vliegen als ik in de Kuip zit. Het lijkt me ook lastig mikken van zo'n afstand, en de timing valt ook niet mee als het bewust was (hij was immers te laat).
Wauw oké dan. Dan hebben wij een verschilletje qua mening. Maar uiteindelijk had het toch geen gevolgen dus zo erg was het nu ook weer niet.

• Ankona
Arbitrage was, niet slecht. Zeker gezien de aangestelde scheidsrechter was dat misschien wel de grootste meevaller. Hij heeft geen invloed op het resultaat gehad en zo hoort dat.

alles kan off-topic

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ankona schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:03:
Arbitrage was, niet slecht. Zeker gezien de aangestelde scheidsrechter was dat misschien wel de grootste meevaller. Hij heeft geen invloed op het resultaat gehad en zo hoort dat.
Had hij een vrije trap gegeven of de bal zelfs op de stip gelegd dan wel, want de speelbal was al weg voordat de tweede in het spel kwam.

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:01
Arjen Robben gaat weg bij Bayern na dit seizoen.
https://www.ad.nl/buitenl...iste-om-te-doen~a975113c/

"De aanbiedin­gen zullen wel komen"
- Arjen Robben

Wat denken jullie? FC Groningen? Europese subtop? Zandbak? Azië?

• Ankona
SpeedQber schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:11:

- Arjen Robben

Zandbak of stoppen. Hij heeft al teveel hints gegeven dat hij bang is om in de ED te mislukken.

alles kan off-topic

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
@SpeedQber psv?

• OPSLAGHOND
  • Niet online
SpeedQber schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:11:

- Arjen Robben

Groningen lijkt me niet, dat is wel een hele flinke stap omlaag.
Ik gok op PSV of een Europese subtopper.

• Martinusz
Ik denk dat Robben gaat stoppen :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

OPSLAGHOND schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:11:
[...]

Had hij een vrije trap gegeven of de bal zelfs op de stip gelegd dan wel,
Gezien de arbitrage, en de gemaakte fout, had dit wellicht ook nog tot de mogelijkheden behoord ... :X
Gözübüyük deels in de fout na tweede bal in het veld bij Feyenoord - PSV
Serdar Gözübüyük floot zondag terecht af toen een Feyenoord-supporter een kans van PSV om zeep hielp door een bal in het strafschopgebied te gooien. Alleen had de arbiter de bal daarna niet zomaar aan de thuisclub mogen geven, zegt scheidsrechtersbaas Dick van Egmond.
OPSLAGHOND schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:11:
want de speelbal was al weg voordat de tweede in het spel kwam.
Dat was zeker niet zo. De speelbal en de 2e bal waren op een gegeven moment binnen 2 meter van elkaar.

Overigens is dit gewoon een Rotterdamse krant:
Feyenoord-fans ontnemen PSV kans op 2-2 door gooien van tweede bal

Het Legioen speelde vanmiddag een grote rol bij de topper tussen Feyenoord en PSV (2-1). Niet alleen met gezang, maar ook op iets minder fraaie wijze. Bij de stand van 2-1 werd het spel even verstoord door een actie van een supporter. Slim of gemeen? Van allebei een beetje.

Steven Bergwijn kreeg kort na zijn 2-1 ook een goede kans op de 2-2, maar Feyenoord-doelman Justin Bijlow bracht redding. Daarna leek er nog een rebound te komen, maar scheidsrechter Serdar Gözübüyük werd gedwongen om het spel stil te liggen omdat er vanuit het thuispubliek een tweede bal in het veld werd gegooid.
Het was nooit een doelpunt geworden, maar ik snap wel dat je je flink genaaid voelt, als speler.

En er zal zomaar een hersenloze in het PSV-stadion kunnen zitten bij de return. Goed voorbeeld... :F

• Pompi
  • Registratie: November 2009
Ankona schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:13:
[...]

Zandbak of stoppen. Hij heeft al teveel hints gegeven dat hij bang is om in de ED te mislukken.
Hij heeft nog duidelijker aangegeven dat de zandbak of china totaal niet aan de orde zijn. Hij zou natuurlijk van de Bayernse Hollywood naar de echte kunnen gaan, LAFC zou hem als rivaal voor Zlaten kunnen gebruiken

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:33:
[...]
Gezien de arbitrage, en de gemaakte fout, had dit wellicht ook nog tot de mogelijkheden behoord ... :X
Een scheidsrechter kan altijd iets verkeerd of per ongeluk goed inschatten.
Dat was zeker niet zo. De speelbal en de 2e bal waren op een gegeven moment binnen 2 meter van elkaar.
Spannend ... voor de wedstrijd lagen ze mogelijk pal naast elkaar ... }:O
De bal lag (voor zover ik het zag) op de slof van een Feyenoorder (weet zo even niet wie) voordat ook maar één speler wist dat er een tweede bal in het spel was. Vervolgens werd er moord en brand geschreeuwd, mogelijk om (bewust) misbruik te maken van de ontstane chaotische situatie.
Wat dat betreft handelde Mr. Respect goed door kalm te blijven en niet automatisch mee te gaan in het geschreeuw.

p.s. Dick van Egmond floot ook niet altijd 100% correct, ook wel erg makkelijk met alle beeldmateriaal die hij heeft om scheidsrechters achteraf te bekritiseren. De beste stuurlui staan aan wal.

[ Voor 9% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-12-2018 13:47 ]

• JST94
Ramzzz schreef op maandag 3 december 2018 @ 13:33:
En er zal zomaar een hersenloze in het PSV-stadion kunnen zitten bij de return. Goed voorbeeld... :F
Ja hey, die gooit in de 93e minuut bij een weergaloze counter van Luis Sinnisterra de bal richting de 16 van Zoet waarbij het schot van Sinnisterra van richting wordt veranderd en de 0-1 binnen valt. >:)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Andere wedstrijd, scheidsrechter, situatie, interpretatie -> penalty. Klinkt logisch.

• Gonadan

Gonadan

Ah ja, het befaamde zespuntenprincipe. Een detail in mijn verhaal, want @PWM had natuurlijk gelijk wat de scorebordjournalistiek betreft. ;)
En dan hopen dat hij dat ook blijft, want Van Persie zal ook moeite hebben om vol te kunnen blijven gaan zonder pijntjes te krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Over de Europa League 2 opzet, het idee is natuurlijk niet verkeerd, maar maakt het programma wel drukker voor meer clubs.
Wat ik nog wel dacht, was dit jaren terug ook niet zo?
Europacup 1, Europacup 2 en Intertotocup? Waarbij je via de Intertotocup je kon kwalificeren voor de Europacup 2.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Gonadan

Gonadan

Knappe overwinning. Van Feyenoord. -O-
Zie je wel dat je voor PSV bent. :+
Waar tegen Ajax de armoede werd verhuld door die kansloze rode kaart na 6 minuten, is dit echt een wedstrijd waar de stukken vanaf vlogen en waar PSV gewoon werd overklast op wilskracht.

Niet heel verwonderlijk, wanneer je meeneemt dat PSV net een CL-wedstrijd tegen Barcelona in de benen heeft.
Waarom zouden we dat meenemen? Ik dacht dat de consensus was dat je niet moet zeuren over CL tijdens de competitie? Fysiek is het al discutabel, maar van een prof mag je toch wel verwachten dat zich mentaal op kan laden voor een topper.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze daadwerkelijk geloven dat ze mee kunnen met Barcelona en Feyenoord daardoor simpelweg onderschat hebben.
Eens. Blij dat het geen invloed gehad heeft, maar dit is wel heel droevig. Als dit een trend zou worden hoop ik dat ze de camerabeelden weer eens gaan uitpluizen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
Nederland Engeland voor de Nation League :) leuke wedstrijden denk ik!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:33
Quad schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:48:
Over de Europa League 2 opzet, het idee is natuurlijk niet verkeerd, maar maakt het programma wel drukker voor meer clubs.
In Nederland niet hoor, zoals de vlag er nu bij hangt verplaatsen er twee clubs van de europaleague 1 naar de europaleague 2.
Wat ik nog wel dacht, was dit jaren terug ook niet zo?
Europacup 1, Europacup 2 en Intertotocup? Waarbij je via de Intertotocup je kon kwalificeren voor de Europacup 2.
Vroeger was de europacup 1 voor kampioenen, de europacup 2 voor bekerwinnaars en de europacup 3 voor de rest, als ik het me goed herinner. Wat mij betreft veel leuker, maar voor het grote geld is elk jaar Real en Barca in de CL nu eenmaal aantrekkelijker.

Regeren is vooruitschuiven

• Ankona
T-MOB schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:00:
[...]

Vroeger was de europacup 1 voor kampioenen, de europacup 2 voor bekerwinnaars en de europacup 3 voor de rest, als ik het me goed herinner. Wat mij betreft veel leuker, maar voor het grote geld is elk jaar Real en Barca in de CL nu eenmaal aantrekkelijker.
Klopt. En elk land was gelijk (weet alleen niet zeker of dat voor de EC3 ook gold)

Discussie was toen dat men het bekerwinnaars toernooitje minder serieus ging nemen, de competitie in de EC3 werd als sterker gezien. Daarom hebben ze die twee toen samengevoegd. Daarna is het grote geld erin gekomen en moesten de groot geld competities meer plekjes krijgen om het geld onderling te kunnen verdelen.

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:57:
[...]

Zie je wel dat je voor PSV bent. :+
Dat was een verrassing? :?

:+
Waarom zouden we dat meenemen? Ik dacht dat de consensus was dat je niet moet zeuren over CL tijdens de competitie? Fysiek is het al discutabel, maar van een prof mag je toch wel verwachten dat zich mentaal op kan laden voor een topper.
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze daadwerkelijk geloven dat ze mee kunnen met Barcelona en Feyenoord daardoor simpelweg onderschat hebben.
Ik neem het alleen mee, omdat ik er verder geen redelijke verklaring voor heb, en volgens mij kun je ook meteen lezen dat ik het geen goede reden vind. ;)
[...]

Eens. Blij dat het geen invloed gehad heeft, maar dit is wel heel droevig. Als dit een trend zou worden hoop ik dat ze de camerabeelden weer eens gaan uitpluizen. :P
Mag sowieso wel, vind ik - dit wil je geen tweede keer, en een afschrikwekkend voorbeeld lijkt me op zijn plaats.

Verwijderd

Martinusz schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:58:
Nederland Engeland voor de Nation League :) leuke wedstrijden denk ik!
Qua gevoelde sterkste tegenstander, maar vooral op het middenveld is er veel te halen.
Zoals ze tegen Belgie speelden op het WK was bijvoorbeeld drama, maar in de Nations League deden ze het niet onaardig.

• Martinusz
Verwijderd schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:13:
[...]

Qua gevoelde sterkste tegenstander, maar vooral op het middenveld is er veel te halen.
Zoals ze tegen Belgie speelden op het WK was bijvoorbeeld drama, maar in de Nations League deden ze het niet onaardig.
Misschien wel de sterkste ploeg, maar ik denk dat het leukere wedstrijden worden dan bijvoorbeeld tegen een Portugal. Zwitserland had misschien ook leuke potten opgeleverd, wel een onverwacht sterke tegenstander denk ik.

• Gonadan

Gonadan

Ik ben erg blij dat we Engeland geloot hebben. Sowieso een leuk land en mochten we daarvan verliezen dan kan ik dat een stuk beter hebben dan tegen galbakken zoals Portugal. :P
Nee, maar om het zwart op wit te zien wel. :+
Ik neem het alleen mee, omdat ik er verder geen redelijke verklaring voor heb, en volgens mij kun je ook meteen lezen dat ik het geen goede reden vind. ;)
Nee, ik lees meer dat je het niet heel verwonderlijk vindt dat ze zich daardoor niet op kunnen laden. Ik vind het juist wel heel verwonderlijk, maar ik ben het met je eens dat met zo'n instelling een topper aangaan opzichtig falen is. ;)
Mag sowieso wel, vind ik - dit wil je geen tweede keer, en een afschrikwekkend voorbeeld lijkt me op zijn plaats.
Op zich ook geen slecht idee, een duidelijk signaal dat dit niet gewenst is kan wel van toegevoegde waarde zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 03-12-2018 15:21 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:20:
Nee, ik lees meer dat je het niet heel verwonderlijk vindt dat ze zich daardoor niet op kunnen laden. Ik vind het juist wel heel verwonderlijk, maar ik ben het met je eens dat met zo'n instelling een topper aangaan opzichtig falen is. ;)
Alleen maar 'verwonderlijk' omdat het gewoon een oliedomme houding is. Ik verwacht veel beter dan dat.
[...]

Op zich ook geen slecht idee, een duidelijk signaal dat dit niet gewenst is kan wel van toegevoegde waarde zijn.
De KNVB zal niets doen, verwacht ik, alhoewel Verbeek wist te melden dat hij verwacht dat Feyenoord hier een boete voor / last mee krijgt.

In relatie tot het 'bananen-incident' zou ik hier inderdaad een meer ondernemende (en onpartijdige) KNVB verwachten dan daar is gebeurd door de UEFA, dat ging werkelijk he-le-maal nergens over.

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:30:
Alleen maar 'verwonderlijk' omdat het gewoon een oliedomme houding is. Ik verwacht veel beter dan dat.
Maar hoe is zoiets te verklaren dan? Moeten we dat dan 'gewoon menselijk' noemen? Tegen een Excelsior kan ik er nog een beetje in komen, maar in een topper? Of zien ze het dan niet als topper? PSV is hier overigens niet de enige in, maar wij kunnen gewoon Ten Hag de schuld van alles geven. :+
De KNVB zal niets doen, verwacht ik, alhoewel Verbeek wist te melden dat hij verwacht dat Feyenoord hier een boete voor / last mee krijgt.

In relatie tot het 'bananen-incident' zou ik hier inderdaad een meer ondernemende (en onpartijdige) KNVB verwachten dan daar is gebeurd door de UEFA, dat ging werkelijk he-le-maal nergens over.
Voordeel is wel dat Feyenoord nu gewoon prima presteert dus de KNVB geen medelijden meer hoeft te hebben. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Gonadan op 03-12-2018 15:41 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ankona
Ajax had het ook erg zwaar tegen ADO.

alles kan off-topic

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:41:
[...]

Maar hoe is zoiets te verklaren dan? Moeten we dat dan 'gewoon menselijk' noemen? Tegen een Excelsior kan ik er nog een beetje in komen, maar in een topper? Of zien ze het dan niet als topper? PSV is hier overigens niet de enige in, maar wij kunnen gewoon Ten Hag de schuld van alles geven. :+
Geen idee ... ik begrijp het dan ook niet.
[...]

Voordeel is wel dat Feyenoord nu gewoon prima presteert dus de KNVB geen medelijden meer hoeft te hebben. ;)
Dat is het zogenaamde 'moving the goal posts'. :+

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:43:
Ajax had het ook erg zwaar tegen ADO.
En veel geluk ;) :+

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:09
Dat knoktalent die zijn familie een medespeler liet aftuigen is geschorst, beboet en gaat verhuurd worden.
Daarnaast gaat ie mentale begeleiding krijgen.

Lijkt me prima opgelost. Aanpakken dat soort ventjes. Mis alleen het "de betreffende broer is levenslang niet meer welkom"

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verhuurd? Waarom niet per direct verwijderd van de club? Nu blijft het een speler van Feyenoord, ondanks dat hij verhuurd is. Lekker visitekaartje om te verhuren. Ajax maakte in mijn ogen ook een dergelijke misstap door destijds die drie jeugdspelers niet weg te sturen. Onbegrijpelijk.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
Raar dagje vandaag, Feyenoorder's die glimlachen van oor tot oor. Psvers die het vooral over hun zelf hebben, ze hadden eigenlijk moeten winnen en dat soort verhalen. Nog een Utrechter die het over de arrogantie van de jong en van Bommel had. Was het ook eens met een collega die zei dat ze bij PSV geen zelf inzicht hebben. De reacties na de wedstrijd van spelers spreken daarin boekdelen.
Nee dit PSV werd/wordt niks gegund als ik zo andere supporters/liefhebbers om me heen hoor. Met name door van Bommel en de Jong.

Bij Feyenoord hebben ze er weer geloof in, en ook zin. Berghuis wou dat het al donderdag was. Als ze nu eens inzet combineren met verstand dan kunnen ze zeker nog 2e worden deze competitie.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op maandag 3 december 2018 @ 16:18:
Dat knoktalent die zijn familie een medespeler liet aftuigen is geschorst, beboet en gaat verhuurd worden.
Daarnaast gaat ie mentale begeleiding krijgen.

Lijkt me prima opgelost. Aanpakken dat soort ventjes. Mis alleen het "de betreffende broer is levenslang niet meer welkom"
En het preventief steriliseren dan?
Zoiets zou zich voortplanten ... :r
DoeEensGek schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:05:
Raar dagje vandaag, Feyenoorder's die glimlachen van oor tot oor. Psvers die het vooral over hun zelf hebben, ze hadden eigenlijk moeten winnen en dat soort verhalen. Nog een Utrechter die het over de arrogantie van de jong en van Bommel had. Was het ook eens met een collega die zei dat ze bij PSV geen zelf inzicht hebben. De reacties na de wedstrijd van spelers spreken daarin boekdelen.
Nee dit PSV werd/wordt niks gegund als ik zo andere supporters/liefhebbers om me heen hoor. Met name door van Bommel en de Jong.

Bij Feyenoord hebben ze er weer geloof in, en ook zin. Berghuis wou dat het al donderdag was. Als ze nu eens inzet combineren met verstand dan kunnen ze zeker nog 2e worden deze competitie.
Plek 2 is al gereserveerd toch? :?

[ Voor 47% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-12-2018 17:07 ]

• Ankona
Han schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:04:
Verhuurd? Waarom niet per direct verwijderd van de club? Nu blijft het een speler van Feyenoord, ondanks dat hij verhuurd is. Lekker visitekaartje om te verhuren. Ajax maakte in mijn ogen ook een dergelijke misstap door destijds die drie jeugdspelers niet weg te sturen. Onbegrijpelijk.
Dat talent heeft natuurlijk wel potentiele waarde. Zet hem maar lekker op een plek waar je er geen last van hebt en laat hij maar dubbel zijn best toen terug te komen. Lukt dat, dan heb je goud, anders is iedereen hem zo vergeten.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 3 december 2018 @ 15:30:
[...]

Misschien moet je het niet bij de houding van de PSV spelers zoeken maar bij de inzet van de Feyenoord spelers. Die gooiden er in de 1e helft zoveel energie in dat PSV naar mijn mening gewoon geen kans kreeg om in de wedstrijd te komen. Dus meer door de kracht van Feyenoord dan de zwakke instelling bij PSV.
Feyenoord houdt die inspanning alleen geen wedstrijd lang vol, dat lukt geen enkele ploeg in NL wegens het gebrek aan wedstrijden op top niveau. En dat gaf PSV in de 2e helft dan weer de gelegenheid om alsnog in de wedstrijd te komen.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
toolkist schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:28:
[...]

Misschien moet je het niet bij de houding van de PSV spelers zoeken maar bij de inzet van de Feyenoord spelers. Die gooiden er in de 1e helft zoveel energie in dat PSV naar mijn mening gewoon geen kans kreeg om in de wedstrijd te komen. Dus meer door de kracht van Feyenoord dan de zwakke instelling bij PSV.
Feyenoord houdt die inspanning alleen geen wedstrijd lang vol, dat lukt geen enkele ploeg in NL wegens het gebrek aan wedstrijden op top niveau. En dat gaf PSV in de 2e helft dan weer de gelegenheid om alsnog in de wedstrijd te komen.
Ik vond het ook erg slap van de Jong en van Bommel om te doen of Feyenoord verder niets bijzonders liet zien en dat PSV er eigenlijk in de eerste helft overheen had moeten walsen. Feyenoord speelde gewoon een prima eerste helft met eindelijk weer eens volop pressie en strijd. Dat deden ze gewoon goed.
Natuurlijk had het aan PSV-kant beter gekund, maar door te doen of dat de enige oorzaak voor het verlies was is wel een beetje minachting van je tegenstander. Het had ook wel meer dan 2-0 kunnen staan bij rust.

Mooie interviews om de Feyenoordselectie mee te motiveren voor de wedstrijd in Eindhoven in ieder geval. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op maandag 3 december 2018 @ 18:28:
[...]

Daar begon ik mee ... ;)

• toolkist
  • Niet online
Deze zin helpt dan alleen niet echt..
Alsof het komt doordat PSV moe was en niet doordat Feyenoord als de brandweer ging in de 1e helft.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:50:
[...]

Deze zin helpt dan alleen niet echt..

[...]

Alsof het komt doordat PSV moe was en niet doordat Feyenoord als de brandweer ging in de 1e helft.
Nou, volgens mij heb ik bij Feyenoord aardig wat veren gestoken waar de zon niet schijnt ... ;)

• Han
  • Niet online

Han

Niet heel verwonderlijk, wanneer je meeneemt dat PSV net een CL-wedstrijd tegen Barcelona in de benen heeft
Zo’n argument mocht toch niet? Of krijgen wij een anderhalf jaar na dato als nog gelijk? Nu kost het een ploeg z’n ongeslagen status, toen koste het een ploeg het kampioenschap.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• JST94
Te makkelijk om het op vermoeidheid te gooien wanneer men meent een sterkere en bredere selectie te hebben dan zijn tegenstander.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:33:
Te makkelijk om het op vermoeidheid te gooien wanneer men meent een sterkere en bredere selectie te hebben dan zijn tegenstander.
Sinds wanneer is de selectie van PSV breed te noemen?

• JST94
Als je de selecties op papier vergelijkt ben ik toch van mening dat de selectie van PSV kwalitatief sterker én breder is dan die van Feyenoord.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JST94 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:37:
Als je de selecties op papier vergelijkt ben ik toch van mening dat de selectie van PSV kwalitatief sterker én breder is dan die van Feyenoord.
Mwah, dat werd toch aardig ontkracht tegen RKC. :X

Op zich genoeg reserves, maar op een stuk of 5 na, geen van allen een versterking.

En daarbij, ik 'gooide' het helemaal niet 'op de vermoeidheid'.

En ik ga dat niet elke 10 posts herhalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 03-12-2018 20:45 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
OPSLAGHOND schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:06:
[...]
Plek 2 is al gereserveerd toch? :?
Die gaan wij niet meer weggeven! :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Han
  • Niet online

Han

Ramzzz schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:44:
Ik vond enige structuur en duidelijke patronen best prettig :P

:*

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Han schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:55:
[...]

Ik vond enige structuur en duidelijke patronen best prettig :P

:*
Ik vind het wel prettig dat men leest wat er staat, en niet wat er niet staat. ;)

• snmght
  • Registratie: Juni 2013

snmght

imho dan he

Lekker hoor, afgelopen weekend, eindelijk dan toch.

Als ik naar de ranglijst van de eredivisie kijk dan is het toch wel een enorm gat wat PSV en Ajax geslagen hebben, zeker ook qua doelpunten voor / tegen is de afstand met de rest bizar. Ik hoop dat Feyenoord doorpakt nu en bij blijft maar zie ze geen eerste of tweede meer worden. Op basis van het vertoonde spel zie ik PSV en Ajax niet meer zo veel punten laten liggen eigenlijk.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
JST94 schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:37:
Als je elke week met dezelfde elf begint dan heb je toch niet veel voordeel van een brede selectie ;)

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ramzzz schreef op maandag 3 december 2018 @ 20:44:
[...]

Mwah, dat werd toch aardig ontkracht tegen RKC. :X

Op zich genoeg reserves, maar op een stuk of 5 na, geen van allen een versterking.

En daarbij, ik 'gooide' het helemaal niet 'op de vermoeidheid'.

Ze doen het anders vandaag prima tegen de koploper van de kk divisie. 😀

• ph4ge
We weten niet wat er gebeurd is. Het zou vooral zn broer zijn die het probleem was bij het incident. Zonder alle details te weten kan ik echt niet oordelen of dit licht of zwaar bestraft is.

Los daarvan verdient iedereen en zeker een kind een tweede kans. Een stevige straf en als die is uit gezeten moet de kous ook af zijn.

• PWM
  • Niet online

PWM

Nou, die 3 jongens hadden op straat een vrouw (agente) ernstig gemolesteerd.

Dat is wel wat anders dan een opstootje in de kledingkamer. We zullen binnenkort wel horen hoe ernstig het was, maar het lijkt er niet op dat er strafbare feiten zijn gepleegd?

Ik weet niet welke plannen ze hadden met hem. Maar als hij werd klaargestoomd voor het 1ste elftal in 2019 en uitgeleend word aan Cambuur als maatregel, vind ik dat wel daadwerkelijk een flinke straf.

EDIT:

Interessant is trouwens, nu terugkijkend, dat het lijkt dat Ajax dmv een flinke schadevergoeding aan het slachtoffer een rechtzaak voorkomen heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 04-12-2018 13:09 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

PWM schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:04:
[...]

Dat is wel wat anders dan een opstootje in de kledingkamer. We zullen binnenkort wel horen hoe ernstig het was, maar het lijkt er niet op dat er strafbare feiten zijn gepleegd?

Ik weet niet welke plannen ze hadden met hem. Maar als hij werd klaargestoomd voor het 1ste elftal in 2019 en uitgeleend word aan Cambuur als maatregel, vind ik dat wel daadwerkelijk een flinke straf.

EDIT:

Interessant is trouwens, nu terugkijkend, dat het lijkt dat Ajax dmv een flinke schadevergoeding aan het slachtoffer een rechtzaak voorkomen heeft.
offtopic:
Het recht heeft dus niet zijn beloop gehad?

Hmmm. Vind ik persoonlijk niet de manier waarop zulke (potentiële) strafzaken horen te lopen.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
PWM schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:04:
[...]

EDIT:

Je kan ook overdrijven. Niet dat ik het goedkeur natuurlijk.

https://www.rtlnieuws.nl/node/1287356
De drie jongens mishandelden een agente in burger op de Oudekerkerdijk in het zuiden van Amsterdam. Ze duwden de vrouw op de grond, waardoor ze gewond raakte aan haar schouder. De agente heeft aangifte gedaan.

• PWM
  • Niet online

PWM

Terranova schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:33:
[...]

Je kan ook overdrijven. Niet dat ik het goedkeur natuurlijk.

https://www.rtlnieuws.nl/node/1287356

[...]
"Gewond raakte aan haar schouder"

Ja, da's lekker :p
De agente liep een sleutelbeenbreuk en diverse schaafwonden en bloeduitstortingen op.

• toolkist
  • Niet online
Zijn anderen hier ook zo verbaasd dat Modric de Ballon d'Or gewonnen heeft?
Leuk dat ie het goed deed met Kroatië, maar hij komt natuurlijk nog steeds niet in de buurt van Messi en Cristiano Ronaldo.

• JST94
Ik vind het wel leuk dat het een keer iemand anders is dan Messi of Ronaldo.

• toolkist
  • Niet online
JST94 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:09:
Leuk ok daar kan ik inkomen, maar verdiend? Dit is toch gewoon "de" award voor beste speler van de wereld, niet degene die het het meest gegund wordt?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

JST94 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:09:
Hij heeft als enige wel gepresteerd op het WK, en zijn team bijna eigenhandig naar de finale geloodst.

Terecht.

Frankrijk (winnaar WK) speelde bijvoorbeeld helemaal niet zo overtuigend.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://teletekst.online/wp-content/uploads/2018/12/teletekst-819-eeuwige-stand.jpg
https://teletekst.online/

Ajax is iig uitgelopen weer :D

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:33
toolkist schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:12:
[...]

Leuk ok daar kan ik inkomen, maar verdiend? Dit is toch gewoon "de" award voor beste speler van de wereld, niet degene die het het meest gegund wordt?
Hij was beste speler van het WK en de beste middenvelder van de Champions League. We zijn er misschien aan gewend geraakt dat je doelpuntenmachine moet zijn om de gouden bal te winnen, maar ik vind het wel terecht dat er eens verder is gekeken dan doelsaldo.

Regeren is vooruitschuiven

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09-2025
T-MOB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:57:
[...]

Hij was beste speler van het WK en de beste middenvelder van de Champions League. We zijn er misschien aan gewend geraakt dat je doelpuntenmachine moet zijn om de gouden bal te winnen, maar ik vind het wel terecht dat er eens verder is gekeken dan doelsaldo.
Ik zou het persoonlijk wel tof vinden als een speler maar één keer de Gouden Bal kan winnen. Zo hou je de variatie er een beetje in.

• Ankona
perryvdbosch schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:48:
[...]

Ik zou het persoonlijk wel tof vinden als een speler maar één keer de Gouden Bal kan winnen. Zo hou je de variatie er een beetje in.
Nee, dan krijg je altijd de discussie dat hij niet de beste was maar pas komt na.... die hem al een keer gewonnen had.
Het blijft een mickey mouse prijs om een feestje voor sponsors en bobo's omheen te bouwen. Maar toch, als je hem in ere houdt, dan wel voor de beste, niet sociaal om de beurt toekennen.

En die Modric is gewoon enorm goed. Spitsen zijn over het algemeen zwaar overgewaardeerd, dus top dat nu eens voor een veel belangrijkere middenvelder gekozen is.

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:13:
Hij heeft als enige wel gepresteerd op het WK, en zijn team bijna eigenhandig naar de finale geloodst.

Terecht.

Frankrijk (winnaar WK) speelde bijvoorbeeld helemaal niet zo overtuigend.
Messi heeft nog nooit een pepernoot geraakt op welk landentoernooi dan ook, toch heeft hij een kast vol gouden ballen. :P
T-MOB schreef op woensdag 5 december 2018 @ 07:57:
Volledig eens. Het belang van dergelijke spelers wordt vaak onderschat. Doelpunten maken is leuk, maar organisatie neerzetten en spel verdelen is onbetaalbaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
Niet alleen Bazoer raakte op een zijspoor

Bijzonder lijstje als je het zo leest. Deze jongens zijn begin 20 en hebben hun hoogtepunt al gehad. Als je terug gaat naar het centraal voetbal topic in 2015 dan werden dezelfde superlatieven en zelfde topclubs genoemd als op het moment bij de toptalenten in de Eredivisie. Zo zie je maar, er is nog een enorme weg te gaan van supertalent die uitblinkt in de Eredivisie en een leuk debuut in Oranje hebben gehad, en het daadwerkelijk maken. Overigens hebben ze achteraf natuurlijk een enorm fortuin opgebracht.

Ik ben benieuwd of een van deze jongens toch weer de weg omhoog weet in te zetten. Zo'n Babel zat in zo'n zelfde situatie en is in de herfst van zn carriere toch nog een nuttige speler in Oranje. Wellicht zou het goed zijn om hun carrière te herstarten met een terugkeer naar de Eredivisie, maar ik ben bang dat die jongens er anders in zitten.

Verwijderd

ph4ge schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:15:

Bijzonder lijstje als je het zo leest. Deze jongens zijn begin 20 en hebben hun hoogtepunt al gehad. Als je terug gaat naar het centraal voetbal topic in 2015 dan werden dezelfde superlatieven en zelfde topclubs genoemd als op het moment bij de toptalenten in de Eredivisie. Zo zie je maar, er is nog een enorme weg te gaan van supertalent die uitblinkt in de Eredivisie en een leuk debuut in Oranje hebben gehad, en het daadwerkelijk maken. Overigens hebben ze achteraf natuurlijk een enorm fortuin opgebracht.

Ik ben benieuwd of een van deze jongens toch weer de weg omhoog weet in te zetten. Zo'n Babel zat in zo'n zelfde situatie en is in de herfst van zn carriere toch nog een nuttige speler in Oranje. Wellicht zou het goed zijn om hun carrière te herstarten met een terugkeer naar de Eredivisie, maar ik ben bang dat die jongens er anders in zitten.
Dit is dus echt niet waar.

De huidige talenten hebben zich al meerdere malen 'bewezen' in Europa en interlands.

• Martinusz

Jongens niet met een topsport mentaliteit. Gelijk beginnen te mokken als ze er eens naast stonden, stonden ze wel in het veld, speelden ze niet de pannen van het dak. Zelfreflectie ver te zoeken, maar Raiola als makelaar en ze worden gek gemaakt.

• Gonadan

Gonadan

Een aantal overeenkomsten zijn in mijn ogen bij die spelers wel te vinden:
• kunnen niet met tegenslag omgaan
• accepteren geen plek op de bank (meer)
• gaan uit onvrede (te) vroeg weg, niet omdat ze sportief gescout worden
• lieten het op het veld soms zien, maar erg wisselvallig
• werden heel wat minder opgehemeld dan De Ligt of De Jong

De Ligt en De Jong komen op mij heel wat slimmer over dan bovenstaande definities. Zeker De Ligt zie ik er wel komen als hij zo verstandig blijft. De Jong moet constanter worden, die kan inderdaad nog zomaar net niet blijken te zijn als de ontwikkeling stagneert.
Riedewald heeft de fout gemaakt zijn (Nederlandse) trainer achterna te gaan. Bijna altijd zie je dat als die gewipt wordt de Nederlandse spelers ook direct op een zijspoor belanden.
Babel zie ik anders overigens, die deed het niet slecht maar de concurrentie was gewoon groot. Dus die heeft een alternatieve route in zijn carrière moeten kiezen en heeft dat in principe niet onverdienstelijk gedaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
Gonadan schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:13:
Een aantal overeenkomsten zijn in mijn ogen bij die spelers wel te vinden:
• kunnen niet met tegenslag omgaan
• accepteren geen plek op de bank (meer)
• gaan uit onvrede (te) vroeg weg, niet omdat ze sportief gescout worden
• lieten het op het veld soms zien, maar erg wisselvallig
Dat geldt natuurlijk ook voor de huidige toptalenten.
• werden heel wat minder opgehemeld dan De Ligt of De Jong
Wat is minder? Bazoer bijv. zou zelf op het laatste moment nee hebben gezegd tegen een transfer van 50 miljoen euro en de clubs die op hem zouden bieden waren met Barcelona, Chelsea, Manchester City, Napoli, Bayern München, Borussia Dortmund, AC Milan en Juventus (volgens VI) ook niet de minste.
De Ligt en De Jong komen op mij heel wat slimmer over dan bovenstaande definities. Zeker De Ligt zie ik er wel komen als hij zo verstandig blijft.
Elk talent komt natuurlijk beter over dan een mislukte speler. Dat is de kennis van nu.
Babel zie ik anders overigens, die deed het niet slecht maar de concurrentie was gewoon groot. Dus die heeft een alternatieve route in zijn carrière moeten kiezen en heeft dat in principe niet onverdienstelijk gedaan.
Babel zn carriere was op zn 26ste eigenlijk al klaar naar Kasımpaşa en daarna de woestijn. Ik zou dat geen keuzes voor je carriere noemen.

• Martinusz
ph4ge schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:44:
[...]

Babel zn carriere was op zn 26ste eigenlijk al klaar naar Kasımpaşa en daarna de woestijn. Ik zou dat geen keuzes voor je carriere noemen.
Verschil is wel dat hij bij Ajax, Liverpool en Hoffenheim behoorlijk wat wedstrijden had gespeeld al op niveau. Daarna kakte het pas in. De personen waar het artikel over ging, hebben wat wedstrijden bij Ajax gevoetbald en verder niets.

Verwijderd

Martinusz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:54:
[...]

Verschil is wel dat hij bij Ajax, Liverpool en Hoffenheim behoorlijk wat wedstrijden had gespeeld al op niveau. Daarna kakte het pas in. De personen waar het artikel over ging, hebben wat wedstrijden bij Ajax gevoetbald en verder niets.
Bij Babel ging het juist na Hoffenheim weer top.

Babel heeft denk ik ook een vergelijkbaar probleem gehad als Depay. Werd gezien als buitenspeler, maar rendeerde beter als spits/ aanvaller.

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:44:
Dat geldt natuurlijk ook voor de huidige toptalenten.
Zoals je in mijn post had kunnen lezen dus juist niet. Wellicht kan dat bij plotseling langdurig bankzitten nog veranderen, maar op dit moment is dat puur een invulling van jezelf.
Wat is minder? Bazoer bijv. zou zelf op het laatste moment nee hebben gezegd tegen een transfer van 50 miljoen euro en de clubs die op hem zouden bieden waren met Barcelona, Chelsea, Manchester City, Napoli, Bayern München, Borussia Dortmund, AC Milan en Juventus (volgens VI) ook niet de minste.
Bazoer is van dat rijtje bij mijn weten dan ook de enige waarbij echt grote bedragen genoemd worden. De hype zoals nu rond De Ligt en De Jong is veel extremer. Overigens moet ik wel even lachen om dat rijtje, ik dacht dat we juist al die 'geruchten' niet serieus namen als een keer een club aan een naam verbonden wordt?
Elk talent komt natuurlijk beter over dan een mislukte speler. Dat is de kennis van nu.
Onzin. De wijze waarop een De Ligt zich verwoordt en redeneert wordt alom geroemd, dat kan je niet zeggen van al die talenten die jij nu aanhaalt.
Nee, als je specifiek dat eruit wilt pikken niet, dat was echter de tweede keer dat hij weg ging. Blijf je zo selectief historie erbij halen? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ph4ge
Gonadan schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:58:
Zoals je in mijn post had kunnen lezen dus juist niet. Wellicht kan dat bij plotseling langdurig bankzitten nog veranderen, maar op dit moment is dat puur een invulling van jezelf.
Het punt dat ik wilde maken is dat de vorige supertalenten ook niet moeilijk waren voordat ze tegenslagen hadden. Je kan niet zeggen dat de talenten die nog geen tegenslagen gehad hebben daar dus wel goed mee om zullen gaan.
Bazoer is van dat rijtje bij mijn weten dan ook de enige waarbij echt grote bedragen genoemd worden. De hype zoals nu rond De Ligt en De Jong is veel extremer. Overigens moet ik wel even lachen om dat rijtje, ik dacht dat we juist al die 'geruchten' niet serieus namen als een keer een club aan een naam verbonden wordt?
Ik merk het verschil niet, hooguit werd de hype wat meer verdeeld over de spelers maar gezamenlijk zouden ze de absolute wereldtop bestormen. Ik kan in ieder geval zonder problemen allerlei berichten vinden waar deze spelers in verband werden gebracht met de grootste clubs van Europa.

Mijn punt is juist om de geruchten niet te serieus te nemen, want nog niet lang geleden waren de geruchten voor deze jongens precies hetzelfde (al zijn de bedragen die genoemd worden iets hoger, maar de bedragen in het voetbal worden allemaal steeds groter).
Onzin. De wijze waarop een De Ligt zich verwoordt en redeneert wordt alom geroemd, dat kan je niet zeggen van al die talenten die jij nu aanhaalt.
Achteraf niet, destijds werden ze bijv. enorm geroemd in het grote kerstinterview in VI. Verstandige jongens die kozen om niet te vroeg naar een grote club te gaan maar eerst te slagen bij Ajax. Leuk ook dat Bazoer en Bergwijn werden vergeleken, de laatste zou geen kansen krijgen bij PSV. :+
Nee, als je specifiek dat eruit wilt pikken niet, dat was echter de tweede keer dat hij weg ging. Blijf je zo selectief historie erbij halen? :P
Vond je het dan wel verstandig dat hij op zn 19e naar Liverpool ging? Van al zijn transfers kan ik hooguit de terugkeer naar Ajax als een transfer met het oog op de carriere typeren, of wellicht zn transfer naar Deportivo op zn 30ste maar ik weet niet of hij toen nog veel keus had.

Hoe dan ook, ik vond het een leuk artikel om te lezen en de realisatie dat deze jongens alweer helemaal vergeten zijn terwijl ze amper 3 jaar geleden nog zo'n hype waren vond ik opvallend. Ik had kunnen weten dat Captain Hindsight zou opduiken. :)

• Martinusz
ph4ge schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:15:
[...]
Het punt dat ik wilde maken is dat de vorige supertalenten ook niet moeilijk waren voordat ze tegenslagen hadden. Je kan niet zeggen dat de talenten die nog geen tegenslagen gehad hebben daar dus wel goed mee om zullen gaan.

[...]
Ik merk het verschil niet, hooguit werd de hype wat meer verdeeld over de spelers maar gezamenlijk zouden ze de absolute wereldtop bestormen. Ik kan in ieder geval zonder problemen allerlei berichten vinden waar deze spelers in verband werden gebracht met de grootste clubs van Europa.

Mijn punt is juist om de geruchten niet te serieus te nemen, want nog niet lang geleden waren de geruchten voor deze jongens precies hetzelfde (al zijn de bedragen die genoemd worden iets hoger, maar de bedragen in het voetbal worden allemaal steeds groter).

[...]
Achteraf niet, destijds werden ze bijv. enorm geroemd in het grote kerstinterview in VI. Verstandige jongens die kozen om niet te vroeg naar een grote club te gaan maar eerst te slagen bij Ajax. Leuk ook dat Bazoer en Bergwijn werden vergeleken, de laatste zou geen kansen krijgen bij PSV. :+

[...]
Vond je het dan wel verstandig dat hij op zn 19e naar Liverpool ging? Van al zijn transfers kan ik hooguit de terugkeer naar Ajax als een transfer met het oog op de carriere typeren, of wellicht zn transfer naar Deportivo op zn 30ste maar ik weet niet of hij toen nog veel keus had.

Hoe dan ook, ik vond het een leuk artikel om te lezen en de realisatie dat deze jongens alweer helemaal vergeten zijn terwijl ze amper 3 jaar geleden nog zo'n hype waren vond ik opvallend. Ik had kunnen weten dat Captain Hindsight zou opduiken. :)
Wat was er mis met Liverpool dan? :? Hij heeft daar 91 wedstrijden gespeeld.

• Deadsy
Er zijn gewoon aardig wat spelers die het op jonge leeftijd zeer goed doen maar zodra het wat minder gaat of ze krijgen kritiek dan gaat het flink berg af.
Misschien zijn ze mentaal zeer zwak of zijn de mensen om hun heen alleen maar positief inplaats van dat ze kritiek geven.

Bazoer is hier een voorbeeld van, gatver wat was die aan het begin goed, zelfs in de grote wedstrijden.

Bij de Ligt heb ik het gevoel dat hij mentaal vrij sterk is. Kan er goed mee omgaan wanneer hij een fout maakt.
Bij de Jong is het nog even afwachten.

• Gonadan

Gonadan

ph4ge schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:15:
Maar ook niet makkelijk en ook niet buitengewoon verstandig in doen en laten, iets wat De Ligt nu al wel laat zien. Kijk, als je spreekt van een Mazraoui of Van de Beek dan ben ik het met je eens, maar een De Ligt en in mindere mate De Jong is echt anders in mijn ogen.
Dat zal een kwestie van perceptie zijn. Jij selecteert nu de artikelen die bij je plaatje passen, ik heb het beeld wat als fan toen had en daar zit wel een verschil tussen. Zoals nu al zeer lang keer op keer wordt gesproken over De Ligt en De Jong is echt van een heel ander niveau dan toen over Bazoer of El Ghazi.
Dat is dan ook het enige punt wat ik met je eens ben, buiten je stelling dat de geruchten precies hetzelfde waren. :P
Toen ook niet.
Yup. Liverpool wilde hem graag hebben vanwege kwaliteiten die ze zagen. Dat is wat anders dan wegrennen naar Lille of Wolfsburg omdat je geen zin hebt om je terug te knokken. ;)
Tja, als je een voorbeeldige De Ligt wilt vergelijken met opstandige pubers zoals Riedewald of El Ghazi dan kan je wel wat tegengas verwachten ja. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 05-12-2018 17:06 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• toolkist
  • Niet online

Zo voorspelbaar dat zo'n link van jou af komt, zonder de link te openen wist ik al dat het alleen om oud Ajacieden ging.
Waar zijn de lijstjes met mislukte Feyenoorders? (hint: Kongolo, Karsdorp, van Beek, etc).

• Deadsy
toolkist schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:36:
[...]

Zo voorspelbaar dat zo'n link van jou af komt, zonder de link te openen wist ik al dat het alleen om oud Ajacieden ging.
Waar zijn de lijstjes met mislukte Feyenoorders? (hint: Kongolo, Karsdorp, van Beek, etc).
Hey, je kunt niet mislukken als je gewoon bij Feyenoord blijft :+

En in mijn FM game zit Karsdorp bij Man City 8)7 ja ik begrijp het ook niet.
Pagina: 1 ... 176 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.