Godverdomme zeg, wat een ruggegraatloze vent is die scheids zeg. PSV deed het zichzelf aan met die eerste helft, maar in de Kuip met die vent sta je altijd al achter.
Hoppa weer van PSV gewonnen! Lekker hoor en volkomen terecht. Tweede helft minder maar goed we misten op een gegeven moment ook vier basiswaardige spelers. Knap werk!
PSN: Finally_Chris
PSV verliest en het ligt weer aan de scheids, misschien de volgende keer een betere eerste helft spelen?
Hahaha Luuk de Jong. Wat een kansloze interviews altijd met die kerel. Eenrichtingsverkeer tweede helft
*plop*
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hahaha ja op basis van die eerste helft lag het flink aan de scheids ja. Wat een onzin. Zeer slap gespeeld zoals vaker dit seizoen maar nu voor het eerst de deksel op de neus. Laat dat het begin van een mooie reeks zijn.Exocet schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:24:
PSV verliest en het ligt weer aan de scheids, misschien de volgende keer een betere eerste helft spelen?
Lezen is een kunst voor sommige zal ik maar zeggen. Ja de eerste helft was kansloos, maar als je constant op je horloge loopt te tikken en dan nog affluiten voor de minimale extra speeltijd voorbij is, tijdrekken goedkeurt en die penalty niet durft te geven mis je gewoon je ruggegraat. En ik had ook niet anders verwacht toen ik die naam zag.Exocet schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:24:
Verwijderd
Slechte wedstrijd gezien, maar tegelijk een vermakelijke. Veel slechte passes, veel kansen om zeep geholpen, veel gebeuk en domme fouten gezien, maar dus wel leuk om te kijken.
Penalty?Zingo schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:27:
[...]
Lezen is een kunst voor sommige zal ik maar zeggen. Ja de eerste helft was kansloos, maar als je constant op je horloge loopt te tikken en dan nog affluiten voor de minimale extra speeltijd voorbij is, tijdrekken goedkeurt en die penalty niet durft te geven mis je gewoon je ruggegraat. En ik had ook niet anders verwacht toen ik die naam zag.
"Hij floot te vroeg af"Leon Zwiers schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:27:
2de helft weer billenknijpen zoals gewoonlijk. Wel lekker hoe zuur die de Jong is. Dat altijd +1
[ Voor 20% gewijzigd door ilhanko op 02-12-2018 16:30 ]
Beide kanten zijn benadeeld. Best wel wat beschadegingen door Dumfries wat ook uitmaakt. Misschien geenjZingo schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:23:
Godverdomme zeg, wat een ruggegraatloze vent is die scheids zeg. PSV deed het zichzelf aan met die eerste helft, maar in de Kuip met die vent sta je altijd al achter.
echte gele kaarten, maar wel van invloed.
Maar ik ga niet janken over de scheids, het is de kuip, ga er maar aanstaan. Leuk voor de competitie dit. En hopelijk gaat Feyenoord de lijn naar boven door kunnen zetten.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hopelijk is dit inderdaad een flinke boost voor Feyenoord, ik zie ze graag weer in Europa spelen als vanouds!OMX2000 schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:30:
[...]
Beide kanten zijn benadeeld. Best wel wat beschadegingen door Dumfries wat ook uitmaakt. Misschien geenj
echte gele kaarten, maar wel van invloed.
Maar ik ga niet janken over de scheids, het is de kuip, ga er maar aanstaan. Leuk voor de competitie dit. En hopelijk gaat Feyenoord de lijn naar boven door kunnen zetten.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
QFT, je vergeet nog de ettelijke kaarten die uitbleven. Zelfs bij de goal van Bergwijn werd Guti nog onderuit gekegeld na zijn pass, 100% geel en gewoon niet geven. Zak hooi die Guzubujuk.Zingo schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:27:
[...]
Lezen is een kunst voor sommige zal ik maar zeggen. Ja de eerste helft was kansloos, maar als je constant op je horloge loopt te tikken en dan nog affluiten voor de minimale extra speeltijd voorbij is, tijdrekken goedkeurt en die penalty niet durft te geven mis je gewoon je ruggegraat. En ik had ook niet anders verwacht toen ik die naam zag.
(En die aanval van PSV die om zeep geholpen wordt door die fans op de tribune was wel de facepalm van de week)
PSV mag in de handen knijpen dat ze niet met een stuk of 13 gele kaarten naar huis konden. Het is ook nooit genoeg.Zingo schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:27:
[...]
Gewoon dik verdiend, geen scheidsrechter kon dit krachtsverschil overbruggen.
Hopelijk is dit net zo'n mentale tik als PSV-Feyenoord vorig seizoen. Maar ik schat PSV daar veel te sterk voor in.
[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 02-12-2018 16:35 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Op basis van de eerste helft Feyenoord natuurlijk volledig terecht voor, al mochten ze van Guzu natuurlijk schoffelen zoveel ze wildenph4ge schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:33:
[...]
PSV mag in de handen knijpen dat ze niet met een stuk of 13 gele kaarten naar huis konden. Het is ook nooit genoeg.
Gewoon dik verdiend, geen scheidsrechter kon die krachtsverschil overbruggen.
Jij gefeliciteerd met de 5-1 van NECOPSLAGHOND schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:23:
Mooi! Gefeliciteerd Feyenoorders!!
Deze week voor Ajax, PSV en Feyenoord mogen juichen, alleen PSV liet het afweten deze week ...
Misschien dat alles anders is met Robben bij PSV volgend seizoen.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Haha schoffelen. PSV is volledig afgetroefd op drukkracht, slappe hap aan de kant van PSV. Was helemaal niks gemeens aan en ik heb op 1 of misschien 2 harde overtredingen niks gemeens gezien. PSV begon slap werd veel te laat wakker.
Voor de verandering eens een keertje aardig voetbal en een goed resultaat.
Ben wel bang dat promoveren nog een paar seizoenen gaat duren ...
Overdrijven is ook een vak ;-)ph4ge schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:33:
[...]
PSV mag in de handen knijpen dat ze niet met een stuk of 13 gele kaarten naar huis konden. Het is ook nooit genoeg.
Gewoon dik verdiend, geen scheidsrechter kon dit krachtsverschil overbruggen.
Hopelijk is dit net zo'n mentale tik als PSV-Feyenoord vorig seizoen. Maar ik schat PSV daar veel te sterk voor in.
Als PSV en poster zou verkopen met daarop een Luuk de jong met een zuur gezicht dan zou dit denk ik een verkoop topper worden
Gefeliciteerd Feyenoorders onder ons!
Prima pot
Prima pot
Ik vind het wel een beetje jammer dat de circle jerk weer aan de gang is. Dat Dumfries bijvoorbeeld zo boos is, is omdat hij totaal niet tegen zijn verlies kan. Prima eigenschap wat mij betreft. Luuk de Jong wordt een paar keer met een onder arm op zijn achterhoofd geraakt, maar het is dan natuurlijk allemaal prima. Maakt hij een hele lichte overtreding en dan trekt hij blijkbaar een zure kop en is het hier kudo's scoren.
Toch knap weer al die kritiek op Lozano en Luuk de Jong terwijl ik ze beide geen schwalbe heb zien maken of echt heel erg heb zien aanstellen. Maar ik zal het wel anders zien.
En @OPSLAGHOND kan het natuurlijk niet laten op constant een sneer richting PSV te maken (vaak ook tussen de regels door). What's new.
Er zegt een enkele gefrustreerde Tweaker bijvoorbeeld dat hij het schoffelen vond. Het was inderdaad hard, maar i.m.o. binnen de grenzen. Maar dan hoeven er toch niet meteen 10 mensen op te reageren en dan met elkaar circle jerken en leedvermaak hebben
Alsof je verbaasd bent dat iemand zo'n reactie maakt na 13 winstpartijen achterelkaar. Dat is dit even een zure appel.
Je hebt gewonnen of je hebt PSV punten zien verliezen. Maar dan hoef je niet meteen zo kinderachtig te doen.
Goede eerste helft Feyenoord. En tweede helft Feyenoord goed overeind gebleven. Pereiro is nu wel klaar voor PSV wat mij betreft. Daar zet je voortaan Malen neer klaar. En Guti er eerder inbrengen voortaan, zodat hij de kans heeft om Hendrix uit de basis te spelen.
Ik ben alleen een beetje bang voor Feyenoord dat ze dan tegen VVV zomaar weer punten verspelen omdat ze het dan niet kunnen opbrengen om zoals die eerste helft tegen PSV te spelen. Dat zag je de vorige wedstrijd tegen Groningen eigenlijk al.
PSV is de eerste helft volledig afgetroefd en heeft het de tweede helft laten liggen om überhaupt nog te kunnen winnen. Gelijkspel had er misschien nog wel ingezeten. Ik vond juist de tweede helft dat Feyenoord spelers geel ontliepen door een aanval af te breken. Eerste helft was er niks mis met de arbitrage.
Toch knap weer al die kritiek op Lozano en Luuk de Jong terwijl ik ze beide geen schwalbe heb zien maken of echt heel erg heb zien aanstellen. Maar ik zal het wel anders zien.
En @OPSLAGHOND kan het natuurlijk niet laten op constant een sneer richting PSV te maken (vaak ook tussen de regels door). What's new.
Er zegt een enkele gefrustreerde Tweaker bijvoorbeeld dat hij het schoffelen vond. Het was inderdaad hard, maar i.m.o. binnen de grenzen. Maar dan hoeven er toch niet meteen 10 mensen op te reageren en dan met elkaar circle jerken en leedvermaak hebben
Alsof je verbaasd bent dat iemand zo'n reactie maakt na 13 winstpartijen achterelkaar. Dat is dit even een zure appel.
Je hebt gewonnen of je hebt PSV punten zien verliezen. Maar dan hoef je niet meteen zo kinderachtig te doen.
Goede eerste helft Feyenoord. En tweede helft Feyenoord goed overeind gebleven. Pereiro is nu wel klaar voor PSV wat mij betreft. Daar zet je voortaan Malen neer klaar. En Guti er eerder inbrengen voortaan, zodat hij de kans heeft om Hendrix uit de basis te spelen.
Ik ben alleen een beetje bang voor Feyenoord dat ze dan tegen VVV zomaar weer punten verspelen omdat ze het dan niet kunnen opbrengen om zoals die eerste helft tegen PSV te spelen. Dat zag je de vorige wedstrijd tegen Groningen eigenlijk al.
PSV is de eerste helft volledig afgetroefd en heeft het de tweede helft laten liggen om überhaupt nog te kunnen winnen. Gelijkspel had er misschien nog wel ingezeten. Ik vond juist de tweede helft dat Feyenoord spelers geel ontliepen door een aanval af te breken. Eerste helft was er niks mis met de arbitrage.
ik lees hier regelmatig mee (tegen beter weten in) maar als je geen fan van ajax bent is dit echt een vervelend topic om te lezen meestal.Fleximex schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:35:
Maar dan hoef je niet meteen zo kinderachtig te doen.
Ben je gek, volgende wedstrijd gewoon weer met dezelfde 11.Fleximex schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:35:
Ik ben er bang voor. Al is dit natuurlijk een goede wake up call.Deadsy schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:40:
[...]
Ben je gek, volgende wedstrijd gewoon weer met dezelfde 11.
Een aanvoerder zou maar staan lachen na verlies... pfoe he.Deadsy schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:52:
Als PSV en poster zou verkopen met daarop een Luuk de jong met een zuur gezicht dan zou dit denk ik een verkoop topper worden
*knip* Troll
[ Voor 95% gewijzigd door naitsoezn op 02-12-2018 17:57 ]
Stel je niet aan joh. Al die kritiek... Alsof ze hier totaal de grond in gebasht worden door het hele topic.Fleximex schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:35:
Ik vind het wel een beetje jammer dat de circle jerk weer aan de gang is. Dat Dumfries bijvoorbeeld zo boos is, is omdat hij totaal niet tegen zijn verlies kan. Prima eigenschap wat mij betreft. Luuk de Jong wordt een paar keer met een onder arm op zijn achterhoofd geraakt, maar het is dan natuurlijk allemaal prima. Maakt hij een hele lichte overtreding en dan trekt hij blijkbaar een zure kop en is het hier kudo's scoren.
Welgeteld 3 man maken een opmerking over Lozano (en ook iets van 3 over Luuk), waarbij je er van 1 nog niet eens kunt zeggen dat ie geen gelijk heeft.
De Jong heeft gewoon tegen zich dat ie wel vaker zo moeilijk kijkt, mag je daar dan geen grapjes over maken?
En wat betreft Dumfries, ik zou graag wat meer spelers met zijn mentaliteit hebben bij Ajax. Dan neem ik dat verongelijkt kijken er zonder problemen bij. Het ziet er alleen gewoon zo grappig uit.
Verwijderd
Begin van het einde tochFleximex schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:40:
[...]
Ik ben er bang voor. Al is dit natuurlijk een goede wake up call.
Trouwens gewoon kop op er zijn fans/supporters die het elk seizoen zwaarder hebben dan die paar opmerkingen van vandaag
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2018 18:42 ]
Dan heb je er eentje die verongelijkt kijkt en eentje die amper kan kijken door de zware oogleden. Past wel bij elkaartoolkist schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:55:
[...]
Stel je niet aan joh. Al die kritiek... Alsof ze hier totaal de grond in gebasht worden door het hele topic.
Welgeteld 3 man maken een opmerking over Lozano (en ook iets van 3 over Luuk), waarbij je er van 1 nog niet eens kunt zeggen dat ie geen gelijk heeft.
De Jong heeft gewoon tegen zich dat ie wel vaker zo moeilijk kijkt, mag je daar dan geen grapjes over maken?
En wat betreft Dumfries, ik zou graag wat meer spelers met zijn mentaliteit hebben bij Ajax. Dan neem ik dat verongelijkt kijken er zonder problemen bij. Het ziet er alleen gewoon zo grappig uit.
Het is natuurlijk ook de eerste echte tegenstander van het seizoen natuurlijk he voor de Eindhovenaren. Wat dat betreft geen schande
Al was het de schuld van Ten Hag, dit was pas de eerste echte beproeving (op de CL na dan) ... en de beker ...
[ Voor 7% gewijzigd door OPSLAGHOND op 02-12-2018 18:58 ]
Hahaha sow. Er is een keer verloren kerel, stel je niet zo aan alsof alles en iedereen hier tegen PSV is.Fleximex schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:35:
Kritiek lijkt me niet meer dan terecht. Iemand de Jong gezien? Iemand Lozano gezien? Iemand Dumfries is positief opzicht gezien?
Niet voor niets krijgen Bergwijn en Malen geen kritiek hier. Staat vrij los van een circle jerk.
Deze is ook mooi “echt heel erg heb zien aanstellen”. Aanstellen is aanstellen.
@OPSLAGHOND
Ze krijgen nu nog heel wat uit het linkerrijtje inclusief Ajax thuis. Tegen die tijd zijn we al lang en breed uit de CL geknikkerd dus hopelijk is dan het A-team fit en maakt onze grote kale leider geen fouten meer. PSV heeft al wat kantje boord wedstrijden gehad en dat zal niet altijd goed af blijven lopen gelukkig. Die tendens zit er, vooralsnog, bij Ajax absoluut niet aan te komen. Ik maak me zorgen wat er gebeurt als het plotsklaps allemaal onze kant opvalt, iedereen wegloopt in de zomer en Ten Hag blijft zitten. Zonder deze grote talenten wil ik het nog zien of ie het ook kan maar ik vrees dat ik het antwoord al weet...
[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 02-12-2018 19:01 ]
De eerste helft was de beste helft van Feyenoord dit seizoen. Verschil van dag en nacht met sommige wedstrijden van hun
Verwijderd
Wist niet dat Derksen hier ook op Tweakers aanwezig wasPWM schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:51:
Het is natuurlijk ook de eerste echte tegenstander van het seizoen natuurlijk he voor de Eindhovenaren. Wat dat betreft geen schande
@Typhone Op je laaste stuk daar kan ik wel antwoord opgeven als de sterkhouders weg gaan en die kale blijft zitten hebben we volgend jaar een heel erg kloten seizoen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2018 19:03 ]
Voor de goede orde: De meeste keren dat er iets was, was het gewoon een overtreding op hem. Geen schwalbe gezien.Fleximex schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:35:
Luuk de Jong wordt een paar keer met een onder arm op zijn achterhoofd geraakt, maar het is dan natuurlijk allemaal prima. Maakt hij een hele lichte overtreding en dan trekt hij blijkbaar een zure kop en is het hier kudo's scoren.
Het probleem is dat hij echter bij elke duw gestrekt gaat. 5 seconden aan zijn hoofd voelt (ongeacht de geraakte) plek. Dan gaat hij zitten, beide armen in de lucht richting de scheidsrechters, staat weer op en rent weer weg.
Die overtreding in de 1ste helft was veel te hard. Voor de rest was er niks noemenswaardig. Maar zijn reactie is steeds dezelfde.
Nu is aanstellen iets wat overal gebeurt, ook bij Feyenoord vandaag. Vilhena heeft er sowieso een handje van.
Maar bij de Jong, elke.... keer... weer...
Je kan na een sliding ook gewoon opstaan en direct doorgaan. Dat doet overigens niks af aan zijn kwaliteit, die is voor de eredivisie hoog.
Verwijderd
Ik als Ajax supporter zou het trouwens echt geweldig vinden als het Feyenoord van de 1e helft gewoon het hele seizoen zo aanwezig zou zijn.
@PWM Sorry die jankerd van de Jong ben ik in de ED liever kwijt als rijk. Begon al bij het laatste jaar bij Twente en het is er daarna niet echt beter op geworden,
Aankomende 2 wedstrijden moeten we winnen maar hier zit ik al te beven voor 23 dec. Utrecht uit
@PWM Sorry die jankerd van de Jong ben ik in de ED liever kwijt als rijk. Begon al bij het laatste jaar bij Twente en het is er daarna niet echt beter op geworden,
Aankomende 2 wedstrijden moeten we winnen maar hier zit ik al te beven voor 23 dec. Utrecht uit
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2018 19:08 ]
Geniet ervan zo lang het duurt, ik gok tot donderdagPWM schreef op zondag 2 december 2018 @ 18:51:
@Typhone Zonder de huidige spelersgroep of 5/6 belangrijke spelers met Ten Hag aan het roer ... Brrrrrr
Als je wél fan bent van Ajax ook hoordawg schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:38:
[...]
ik lees hier regelmatig mee (tegen beter weten in) maar als je geen fan van ajax bent is dit echt een vervelend topic om te lezen meestal.
Winst is geluk, de tegenstanders stellen niks meer voor, de KNJB is voor Ajax, de VAR werkt enkel in ons voordeel, alle voetbalprogramma's zijn gemaakt voor Ajacieden etc etc...
Het is echt niet zo dat de 'onvriendelijke' (tussen aanhalingstekens want sommige mensen kunnen van een mug een olifant maken) opmerkingen maar van één kant komen; fans van meerdere clubs maken zich daaraan schuldig.
Het allemaal niet al te serieus nemen zou al een hoop schelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 02-12-2018 19:23 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Wat hebben al die Ajax fans nu nog tegen ten Hag? Hij heeft fouten gemaakt tegen met name PSV maar doet nu toch echt niet zoveel gekke dingen meer hoor. Bosz deed het niet beter nu.
En zonder Ziyech, de Ligt, de Jong etc. heeft iedere trainer een probleem, ook Bosz.
En zonder Ziyech, de Ligt, de Jong etc. heeft iedere trainer een probleem, ook Bosz.
Gekke dingen doet hij nu niet, maar de spelers zijn ook erg lekker op dreef dus dat is moeilijk te verpesten.
Tja wat hebben jullie tegen Gio, hij maakt je kampioen en heeft nou niet echt een brede selectie waardoor ie toch vaak op dezelfde spelers terug moet vallen ookal presteren ze niet.D-e-n schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:26:
Wat hebben al die Ajax fans nu nog tegen ten Hag? Hij heeft fouten gemaakt tegen met name PSV maar doet nu toch echt niet zoveel gekke dingen meer hoor. Bosz deed het niet beter nu.
Wat betreft Ten Hag, je ziet zijn invloed inmiddels wel in het spel wat we spelen en dat is prima. Ik blijf alleen het gevoel hebben dat hij geen idee heeft hoe hij een wedstrijd kan beïnvloeden als het niet loopt, anders dan hopen op een moment van Ziyech of Tadic (of Mazraoui, al 2x dit seizoen)
EensD-e-n schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:26:
Wat hebben al die Ajax fans nu nog tegen ten Hag? Hij heeft fouten gemaakt tegen met name PSV maar doet nu toch echt niet zoveel gekke dingen meer hoor.
Oneens...Bosz deed het niet beter nu.
Ik ben van mening dat Ten Hag beter materiaal tot zijn beschikking had dan Bosz destijds. Het elftal wat Ten Hag nu heeft was eigenlijk de wens van Bosz aan het einde van het seizoen. Ajax heeft vervolgens een seizoen weggegooid en pas een jaar later ingezien dat Bosz gelijk had. De kwaliteitsimpuls die afgelopen zomer plaats vond had een jaar eerder gemoeten. Dan had je verder kunnen bouwen onder Bosz en was het al verder geweest qua Europese aansluiting en dominantie in de eredivisie.
Ik denk dat zelfs een Gio weinig verkeerd kan doen met de selectie die Ajax nu heeft staan. En laten we wel wezen; de dragende kracht bij Ajax is een speler die eigenlijk al zou vertrekken. Geluk bij een ongeluk dat Ziyech niet voor het geld heeft gekozen maar selectief was in zijn keuze. Anders had er wellicht anders voor gestaan nu, wie weet.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Zal even een paar punten opnoemenD-e-n schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:26:
1. Zijn wisselbeleid is net zo voorspelbaar als eb en vloed.
2. Elke vorm van zelfreflectie mist gewoon bij die man.
3. Hij speelt niet des Ajax (niet dat het zo moet maar ik zie liever 20 mooie wedstrijden dan 20 kut wedstrijden en die allemaal winnen.
4. Hij moet zo snel mogelijk een mediacursus gaan volgen want voor de camera gaan mijn nekharen gewoon rechtovereind staan.
Op het laatste punt heeft hij wel na een "lange" tijd een verbetering aangebracht maar niet wat je wil. Ik wil geen seizoen meer hebben zoals het laatste jaar onder de Boer.
@Han Dat is ook zijn grote geluk en reden dat hij er nog zit. Met wat mindere spelers hadden alle Ajax fans hier wel kunnen janken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2018 19:39 ]
tja. als het gros van de posters voor ajax is (althans, zo lijkt het als ik hier meelees) dan sneeuwt dat alsnog onder natuurlijk als elke niet ajax-gerelateerde reactie gevolgd wordt door 20 ajax-gerelateerde reacties.dvdkiwi schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:18:
[...]
Als je wél fan bent van Ajax ook hoor
Winst is geluk, de tegenstanders stellen niks meer voor, de KNJB is voor Ajax, de VAR werkt enkel in ons voordeel, alle voetbalprogramma's zijn gemaakt voor Ajacieden etc etc...
Het is echt niet zo dat de 'onvriendelijke' (tussen aanhalingstekens want sommige mensen kunnen van een mug een olifant maken) opmerkingen maar van één kant komen; fans van meerdere clubs maken zich daaraan schuldig.
Het allemaal niet al te serieus nemen zou al een hoop schelen.
ergens logisch want randstad etc. maar interessant als neutrale toeschouwer? niet echt, en dat maakt dit topic voor niet ajaxsupporters veel minder toegankelijk.
wat er inhoudelijk gezegd wordt is supporterafhankelijk en dus met een korreltje zout te nemen.
v.w.b de media; als ik aan het begin van het seizoen een bericht van de nos zie dat alle commentatoren op 1 na ajax als kampioen zien heb ik eigenlijk al gegeten en gedronken. hou dat als zender gewoon voor je, nu hebben ze m.i. de schijn erg tegen.
Dat is volgens mij dus de basis voor de resultaten in Europa.....
Verwijderd
Bosz deed het wel meer des Ajax maar heeft het toch ook niet echt slecht gedaan ofwel? Daarbij zou het fijn zijn als je dan het hele punt quote in plaats maar een selectief deel.D-e-n schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:37:
[...]
Dat is volgens mij dus de basis voor de resultaten in Europa.....
Dat vragen ze toch elk jaar? Heeft volgens mij niet zozeer te maken met persoonlijke voorkeur, maar meer dat Ajax grof geinvesteerd heeft met bijbehorend verwachtingspatroon.dawg schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:36:
v.w.b de media; als ik aan het begin van het seizoen een bericht van de nos zie dat alle commentatoren op 1 na ajax als kampioen zien heb ik eigenlijk al gegeten en gedronken. hou dat als zender gewoon voor je, nu hebben ze m.i. de schijn erg tegen.
dat zouden ze in mijn optiek niet meer moeten doen. alle schijn vermijden.toolkist schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:45:
[...]
Dat vragen ze toch elk jaar? Heeft volgens mij niet zozeer te maken met persoonlijke voorkeur, maar meer dat Ajax grof geinvesteerd heeft met bijbehorend verwachtingspatroon.
maar goed. ik ga weer terug naar mijn meeleespositie. is toch een gebed zonder eind verder.
Precies, wie zit er nu op hun meningen te wachten?
Gewoon alles (bij voorkeur gescript) voorlezen en het liefst zo politiek correct mogelijk zijn.
Er zal maar eens iemand zijn die het niet met je eens is.
Meningen ... bah!
Gewoon alles (bij voorkeur gescript) voorlezen en het liefst zo politiek correct mogelijk zijn.
Meningen ... bah!
precies. want publieke omroep.OPSLAGHOND schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:54:
Precies, wie zit er nu op hun meningen te wachten?
Meningen ... bah!
maar gezien jouw oeuvre zul je het er niet mee eens zijn. maakt niet uit. is ook maar een mening.
Ik dacht dat je het cynisch bedoelde. Maar je meent het.dawg schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:00:
[...]
precies. want publieke omroep.
maar gezien jouw oeuvre zul je het er niet mee eens zijn. maakt niet uit. is ook maar een mening.
natuurlijk niet man. :’)DoeEensGek schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:03:
[...]
Ik dacht dat je het cynisch bedoelde. Maar je meent het.
maar dan nog blijf ik bij mijn standpunt dat ze geen verwachtingen uit zouden moeten spreken. ondanks dat ik het cynisch bedoelde.
over zaken te serieus nemen gesproken.
[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 02-12-2018 20:06 ]
Die mogen dus al helemaal geen mening hebben en moeten altijd neutraal blijven?
Ik vind je nu al buitengewoon saai.
ze moeten de schijn van partijdigheid tegengaan ja. daar is het de publieke omroep voor.OPSLAGHOND schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:07:
[...]
Die mogen dus al helemaal geen mening hebben en moeten altijd neutraal blijven?
Ik vind je nu al buitengewoon saai.
dat je dat vervolgens doortrekt naar geen mening mogen hebben is jouw eigen kromme conclusie want dat heb ik nergens gesteld.
verder mag je me saai vinden, geen probleem.
Als zijnde NOS moeten de zender niet partijdig zijn. Maar als het aan de verslaggevers op persoonlijk vlak wordt gevraagd over hoe ze dit seizoen zien, mogen ze dan niks zeggen?dawg schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:10:
[...]
ze moeten de schijn van partijdigheid tegengaan ja. daar is het de publieke omroep voor.
dat je dat vervolgens doortrekt naar geen mening mogen hebben is jouw eigen kromme conclusie want dat heb ik nergens gesteld.
verder mag je me saai vinden, geen probleem.
de nos zou dat gewoon niet moeten vragen en als ze het wel vragen zouden ze het gewoon intern moeten houden. natuurlijk mogen ze wel antwoord geven, zwijgen is dan ook weer zowat.Qu3st schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:13:
[...]
Als zijnde NOS moeten de zender niet partijdig zijn. Maar als het aan de verslaggevers op persoonlijk vlak wordt gevraagd over hoe ze dit seizoen zien, mogen ze dan niks zeggen?
Zo Sinterklaasje is weer langs geweest vandaag, nog wat gemist? 
Zo te zien hebben ze in Rotterdam al een kado’tje uitgepakt
Zo te zien hebben ze in Rotterdam al een kado’tje uitgepakt
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ze moeten de schijn van partijdigheid tegengaan, want dat doen ze nu wel volgens jou door hun mening te geven.dawg schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:10:
[...]ze moeten de schijn van partijdigheid tegengaan ja. daar is het de publieke omroep voor.
Dat je dat vervolgens doortrekt naar geen mening mogen hebben is jouw eigen kromme conclusie want dat heb ik nergens gesteld.
Maar hun mening mogen ze wel geven, maar als ze dan partij kiezen ... dan niet.
zo moeilijk was het niet toch?OPSLAGHOND schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:19:
[...]
Ze moeten de schijn van partijdigheid tegengaan, want dat doen ze nu wel volgens jou door hun mening te geven.
Maar hun mening mogen ze wel geven, maar als ze dan partij kiezen ... dan niet.
Verwijderd
Nu er op wachten of Ajax eenzelfde wederdienst aan Feyenoord gaat bewijzen met dat PSV op bezoek komt in de Arena.
Denk wel dat ze wat recht te zetten hebben.Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:40:
[...]
Nu er op wachten of Ajax eenzelfde wederdienst aan Feyenoord gaat bewijzen met dat PSV op bezoek komt in de Arena.
Ik wilde een definitie van 'al die Ajax fans' vragen, maar er komen zich vanzelf al wat melden. Maar goed, veel kritiek is weggeëbd. Sinds het debacle tegen PSV is het realistischer en hij lijkt zelfs een beetje aan reflectie te doen.D-e-n schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:26:
Wat hebben al die Ajax fans nu nog tegen ten Hag? Hij heeft fouten gemaakt tegen met name PSV maar doet nu toch echt niet zoveel gekke dingen meer hoor.
Veel Ajacieden hebben hem de onderhand ook gewoon geaccepteerd, maar de criticasters vallen altijd wat meer op.
Bosz heeft het zeker niet slecht gedaan maar zijn spel had wel een achilleshiel. In alle euforie zijn velen vergeten dat de twee rondes tegen Schalke en Lyon de eerste wedstrijd alles mee zat en Ajax flink onderschat werd, in de return werden ze dan gewoon overklast maar wisten toch nog door het oog van de naald te kruipen.Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 19:38:
Bosz deed het wel meer des Ajax maar heeft het toch ook niet echt slecht gedaan ofwel? Daarbij zou het fijn zijn als je dan het hele punt quote in plaats maar een selectief deel.
Dat betekent niet dat ze niet goed gespeeld hebben, integendeel, maar had bijvoorbeeld die onwijze zaadbal van een misser van Viergever er niet per ongeluk ingegaan dan had Schalke Ajax al naar huis gestuurd.
Bosz deed het zeker erg goed, maar er waren ook genoeg verbeterpunten. Alleen is men die vergeten door het halen van de verloren finale in een jaar zonder prijzen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Net van Egmond (die deed VAR vandaag) gehoord en moment nog even teruggekeken. Dat nuanceert de boel toch wel.
Er werd pas afgefloten op het moment dat vd Heiden de bal wegschopte richting de middenlijn. De aanval is dus niet onderbroken geweest.
Ook is er dus wel degelijk een scheidsrechtersbal geweest, volgens de regels, alleen ging PSV er niet bij staan.
Let wel (altijd uitkijken hier): Het is belachelijk dat het gebeurt, het moet een stadionverbod opleveren en mochten de regels voorzien hebben in een penalty, had je mij niet gehoord.
Maar, uiteindelijk, lijkt er niet echt iets gebeurt te zijn. Ik heb het net zitten timen, hij fluit inderdaad precies af, op het moment dat de bal de voet van de verdediger verlaat, geen seconde eerder.
Er werd pas afgefloten op het moment dat vd Heiden de bal wegschopte richting de middenlijn. De aanval is dus niet onderbroken geweest.
Ook is er dus wel degelijk een scheidsrechtersbal geweest, volgens de regels, alleen ging PSV er niet bij staan.
Let wel (altijd uitkijken hier): Het is belachelijk dat het gebeurt, het moet een stadionverbod opleveren en mochten de regels voorzien hebben in een penalty, had je mij niet gehoord.
Maar, uiteindelijk, lijkt er niet echt iets gebeurt te zijn. Ik heb het net zitten timen, hij fluit inderdaad precies af, op het moment dat de bal de voet van de verdediger verlaat, geen seconde eerder.
Dan nog, vanaf het moment dat de bal in het spel kwam is de officiële wedstrijdbal alleen nog maar bij Van der Heijden terecht gekomen die hem direct weg peerde. Dus ook geen kans die hierdoor beïnvloed werd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat dus, een echte scoringskans is PSV niet ontnomen, de verdedging had de situatie onder controle.
Blijft natuurlijk een ongewenst incident maar we moeten het niet groter maken dan het is. De mogelijkheid het spel zo te verstoren is er altijd, nu greep iemand zijn kans. Mede door de commentator die er meer dan over the top schande over sprak heeft hij er meer podium door gekregen dan goed voor de zaak is. Nu weet je zeker dat je het vaker gaat zien.
Eerlijk gezegd vind ik de situatie in de Amsterdam Arena veel ernstiger. Daar staat het publiek zo kort op de cornervlag dat de spelers (met name van tegenstanders) gehinderd worden in het nemen van een hoekschop. En dat zijn geen incidenten, dat gebeurt altijd.
Blijft natuurlijk een ongewenst incident maar we moeten het niet groter maken dan het is. De mogelijkheid het spel zo te verstoren is er altijd, nu greep iemand zijn kans. Mede door de commentator die er meer dan over the top schande over sprak heeft hij er meer podium door gekregen dan goed voor de zaak is. Nu weet je zeker dat je het vaker gaat zien.
Eerlijk gezegd vind ik de situatie in de Amsterdam Arena veel ernstiger. Daar staat het publiek zo kort op de cornervlag dat de spelers (met name van tegenstanders) gehinderd worden in het nemen van een hoekschop. En dat zijn geen incidenten, dat gebeurt altijd.
alles kan off-topic
Ik vind toch dat (Ajax onder) Bosz wel wat tekort wordt gedaan met deze lezing. Als tegen Schalke en Lyon alles had meegezeten, dan waren de returns formaliteiten geweest. Daar werden echt legio kansen gemist door Ajax.Gonadan schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:46:
[...]
Ik wilde een definitie van 'al die Ajax fans' vragen, maar er komen zich vanzelf al wat melden. Maar goed, veel kritiek is weggeëbd. Sinds het debacle tegen PSV is het realistischer en hij lijkt zelfs een beetje aan reflectie te doen.
Veel Ajacieden hebben hem de onderhand ook gewoon geaccepteerd, maar de criticasters vallen altijd wat meer op.
[...]
Bosz heeft het zeker niet slecht gedaan maar zijn spel had wel een achilleshiel. In alle euforie zijn velen vergeten dat de twee rondes tegen Schalke en Lyon de eerste wedstrijd alles mee zat en Ajax flink onderschat werd, in de return werden ze dan gewoon overklast maar wisten toch nog door het oog van de naald te kruipen.
Dat betekent niet dat ze niet goed gespeeld hebben, integendeel, maar had bijvoorbeeld die onwijze zaadbal van een misser van Viergever er niet per ongeluk ingegaan dan had Schalke Ajax al naar huis gestuurd.
Bosz deed het zeker erg goed, maar er waren ook genoeg verbeterpunten. Alleen is men die vergeten door het halen van de verloren finale in een jaar zonder prijzen.
Bosz is natuurlijk wel een beetje een kamikazetrainer.
Ten Hag heeft wel wat leermomenten gehad, maar is verder echt een prima trainer in mijn ogen. Ik vond de verdediging tegen PSV echt hopeloos naïef, maar verder is hij prima in staat om een degelijke basis neer te zetten met de nodige variatie toegespitst op de tegenstander.
Natuurlijk zijn de Ligt en de Jong weer wat verder en heb je met Blind en Tadic twee versterkingen, maar er staat echt een heel solide elftal dat tegen vrijwel geen enkele mindere ploeg uit de Eredivisie in de problemen komt. Het is nooit naïef en vrijwel altijd goed genoeg om met wat individuele kwaliteit een moeizame wedstrijd te beslissen.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Niet alleen door Ajax. Het was zeker een goede periode maar de heiligverklaring die Bosz van krijgt is in mijn ogen dan weer overdreven.Mugwump schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:20:
Ik vind toch dat (Ajax onder) Bosz wel wat tekort wordt gedaan met deze lezing. Als tegen Schalke en Lyon alles had meegezeten, dan waren de returns formaliteiten geweest. Daar werden echt legio kansen gemist door Ajax.
Bosz is natuurlijk wel een beetje een kamikazetrainer.
Het grote voordeel wat hij bracht was aanvallen en bluf, waardoor ik weer met plezier voor de TV zat en ze nog ver kwamen in Europa ook. Een fantastisch seizoen als sportliefhebber.
De keerzijde was naïviteit, wisselende prestaties met name in de Eredivisie. In die zin laadt Ajax zich nu beter op een geven ze meteen gas in de Eredivisie, het is ook minder naïef (op PSV uit na).
Of het door Ten Hag komt weet ik niet, maar ik vind het Ajax nu volwassener dan onder Bosz. En het is nog steeds leuk om te kijken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Na de jaren waarin de Boer alle speelvreugde uit het elftal had gekregen en we week na week een zaaddodende 1-0 voorgeschoteld kregen met twee schoten op doel was Bosz wel een verademing ook al was het verdedigend wel wat kwetsbaar.Gonadan schreef op zondag 2 december 2018 @ 21:56:
[...]
Niet alleen door Ajax. Het was zeker een goede periode maar de heiligverklaring die Bosz van krijgt is in mijn ogen dan weer overdreven.
Het grote voordeel wat hij bracht was aanvallen en bluf, waardoor ik weer met plezier voor de TV zat en ze nog ver kwamen in Europa ook. Een fantastisch seizoen als sportliefhebber.
De keerzijde was naïviteit, wisselende prestaties met name in de Eredivisie. In die zin laadt Ajax zich nu beter op een geven ze meteen gas in de Eredivisie, het is ook minder naïef (op PSV uit na).
Of het door Ten Hag komt weet ik niet, maar ik vind het Ajax nu volwassener dan onder Bosz. En het is nog steeds leuk om te kijken.
Maar ja, het materiaal wat achterin ook wel wat minder. Ik vind Nico echt een heerlijke speler en Blind is inmiddels ook echt uitstekend bezig achterin.
Bosz had geen echte linksback en moest het met Viergever doen. Daarvan zie je nu bij PSV dat hij in de topwedstrijden gewoon tekort komt. En Veltman, laat ik zeggen dat hij van mij niet zo nodig weer in de basis hoeft.
Het was onder Bosz echter wel wat wisselvallig. Door de goede Europese campagne wordt nog wel eens vergeten dat er in de Eredivisie toch ook hele matige potjes werden gespeeld.
Dit seizoen worden na een ietwat stroeve start eigenlijk alle potjes moeiteloos gewonnen en verzuimt Ajax het vaak om de tegenstander echt volledig te vernederen, vandaag ook weer.
Het traditioneel moeilijke uitpotje bij Utrecht moet nog komen, maar Ajax heeft het inmiddels in ieder geval weer in eigen hand.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik wil dit even nuanceren want je lijkt zelf ook wat te vergeten. In beide return wedstrijden speelde Ajax namelijk gewoon goed mee tot zeg minuut 40. Daarna kwam er 1 stomme tegengoal (Schalke begin tweede helft, Lyon vlak voor rust) en was er paniek in de tent. Iedereen onthoudt die laatste 45 minuten, maar eigenlijk was Ajax 3x 45 minuten (in twee wedstrijden dus 6x45 minuten) gewoon beter (of minimaal gelijkwaardig).Gonadan schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:46:
[...]
Bosz heeft het zeker niet slecht gedaan maar zijn spel had wel een achilleshiel. In alle euforie zijn velen vergeten dat de twee rondes tegen Schalke en Lyon de eerste wedstrijd alles mee zat en Ajax flink onderschat werd, in de return werden ze dan gewoon overklast maar wisten toch nog door het oog van de naald te kruipen.
Ok, oude koeien, maar lees gewoon nog te vaak dat Ajax geluk gehad heeft in die wedstrijden. En ja, het was kantje boord, maar niet omdat er 90 minuten lang ellende was.
Sowieso speelde Ajax in beide thuiswedstrijden zowel Schalke als Lyon volledig van de mat, dat had niets met onderschatting te maken
Uit was het 2x kantje boord, maar de basis was thuis al gelegd. Eigenlijk jammer dat de Finale over 1 wedstrijd gaat
Uit was het 2x kantje boord, maar de basis was thuis al gelegd. Eigenlijk jammer dat de Finale over 1 wedstrijd gaat
En hadden in beide wedstrijden veel meer goals moeten vallen voor Ajax!Martinusz schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:28:
Sowieso speelde Ajax in beide thuiswedstrijden zowel Schalke als Lyon volledig van de mat, dat had niets met onderschatting te maken![]()
@Gonadan
Ik ben een criticaster van het eerste uur. Dat gebeurde eerst door Ten Hag altijd ‘Erich’ te noemen om aan te geven dat ik niet vooraf kritisch was en achteraf de polonaise liep. Ik ben heel benieuwd naar een zeer goede technische omzetting van hem die een duel echt kan doen laten kantelen. Vooralsnog herinner ik me Heracles thuis waarin de spelers dermate moe waren - zo vroeg al - dat ze gespaard moesten worden.
Toen kwam de omzetting bij de blessure van de Ligt en werden we, voor de tweede keer in 4 maanden, kansloos weggespeeld in Eindhoven. Die schrijf ik zeer hard aan op het conto van Ten Hag. In beide wedstrijden heeft Ajax geen enkele rol van betekenis gespeeld. Nu zie ik wel een verbetering, er wordt na de CL opeens gas gegeven tegen de kleintjes, in de CL ogen ze volwassen etc., maar ik ben heel benieuwd of dit niet gewoon het materiaal is.
Ten Hag heeft mij nog niet om in elk geval maar de balans is iets positiever dan ie was.
[ Voor 52% gewijzigd door Typhone op 02-12-2018 23:17 ]
Heeft iemand Lozano al gevonden? Of zit die nog steeds in de broekzak van Malacia 
Speelde een prima pot!
Speelde een prima pot!
In dat opzicht verkloot ie het dus in ieder geval niet met het materiaal dat hij heeftTyphone schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:09:
[...]
En hadden in beide wedstrijden veel meer goals moeten vallen voor Ajax!
@Gonadan
Ik ben een criticaster van het eerste uur. Dat gebeurde eerst door Ten Hag altijd ‘Erich’ te noemen om aan te geven dat ik niet vooraf kritisch was en achteraf de polonaise liep. Ik ben heel benieuwd naar een zeer goede technische omzetting van hem die een duel echt kan doen laten kantelen. Vooralsnog herinner ik me Heracles thuis waarin de spelers dermate moe waren - zo vroeg al - dat ze gespaard moesten worden.
Toen kwam de omzetting bij de blessure van de Ligt en werden we, voor de tweede keer in 4 maanden, kansloos weggespeeld in Eindhoven. Die schrijf ik zeer hard aan op het conto van Ten Hag. In beide wedstrijden heeft Ajax geen enkele rol van betekenis gespeeld. Nu zie ik wel een verbetering, er wordt na de CL opeens gas gegeven tegen de kleintjes, in de CL ogen ze volwassen etc., maar ik ben heel benieuwd of dit niet gewoon het materiaal is.
Ten Hag heeft mij nog niet om in elk geval maar de balans is iets positiever dan ie was.
Schijnt tegenwoordig hip te zijn om de Jong en Lozano bij elke trap tegen te betichten van smerig spel en verongelijkt kijken. Intussen heeft Lozano elke wedstrijd wel minstens een overtreding tegen gekregen welke geel waard is en zijn er nog veel meer situaties niet gezien of juist beoordeeld. Bij de Jong idem. Hij zal niet het braafste jongetje van de klas zijn, maar als ik alleen al in de thuiswedstrijden zie hoevaak een tegenstander in de 16 aan zijn shirt hangt zonder gevolgen....tsja, dan hoeven we enkel nog maar een penalty specialist in huis te hebben.Fleximex schreef op zondag 2 december 2018 @ 17:35:
Luuk de Jong wordt een paar keer met een onder arm op zijn achterhoofd geraakt, maar het is dan natuurlijk allemaal prima. Maakt hij een hele lichte overtreding en dan trekt hij blijkbaar een zure kop en is het hier kudo's scoren.
Het probleem is dat voor veel van die situaties niet gefloten wordt. Ja dan gaat een speler na een tijdje het dikker aanzetten om te zorgen dat de scheidsrechter het wel ziet. En het komt nog steeds vaak genoeg voor dat de Jong met een lelijk gezicht naar de scheids kijkt omdat de scheids onterecht niks doet of voor eenzelfde overtreding eerder wel floot.
Dusja, lekker de beide heren bashen, maar intussen wordt een Lozano wel wekelijks aan gort getrapt door de tegenstander. Maar dat lokt hij dan zelf weer uit (waarmee dan, te hard lopen?)
Verwijderd
Idem met Feyenoord ten aanzien van Ajax in de Kuip. Vorig seizoen 1-4 als ik het me goed herinner toch?OPSLAGHOND schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:45:
[...]
Denk wel dat ze wat recht te zetten hebben.
<knip> troll
[ Voor 106% gewijzigd door Ramzzz op 03-12-2018 11:30 ]
Die vlieger gaat ook voor Feyenoord op tegen Ajax natuurlijkOPSLAGHOND schreef op zondag 2 december 2018 @ 20:45:
[...]
Denk wel dat ze wat recht te zetten hebben.
<knip> troll
[ Voor 105% gewijzigd door Ramzzz op 03-12-2018 11:29 ]
alles kan off-topic
Er komt een Europa league 2, de huidige EL komen minder deelnemers in en dan een apart toernooi erbij, blijkbaar ik de mindere landen meer kans te geven op Europees voetbal. Nou dan vinden we NL straks terug in die nieuwe league
Ik weet nog niet zo goed wat ik van de Europa League 2 vind. Ik ben wel benieuwd naar de verdeling van de clubs op basis van de coëfficiëntenlijst. Mijn verwachting is dat de CL alleen voor de 'grote' competities wordt en het gat tussen EL en CL alleen maar groter wordt op deze manier.
Wat ik wel echt belachelijk vind aan dit nieuwe plan, is de nieuwe EL(2) speeltijd van 16:30. Welke idioot heeft dit verzonnen?
De 19:00 wedstrijd is soms al lastig voor menig man om op tijd te komen, maar 16:30 zal voor een deel onhaalbaar zijn ivm werk.
Wat ik wel echt belachelijk vind aan dit nieuwe plan, is de nieuwe EL(2) speeltijd van 16:30. Welke idioot heeft dit verzonnen?
De 19:00 wedstrijd is soms al lastig voor menig man om op tijd te komen, maar 16:30 zal voor een deel onhaalbaar zijn ivm werk.
PSN: Curvaa_
De EL wordt het nieuwe bot waar de kleinere landen om gaan vechten terwijl de nu al rijkere competities zich verder nestelen in de CL. Die CL wordt gewoon die laatst geopperde ‘super league’ voor rijke clubs. Ik durf nu al te voorspelen dat deze opzet er voor gaat zorgen dat Nederlandse clubs straks geen CL spelen, die kansen zijn gereserveerd voor nr’s 4 t/m 7 van de grote competities.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Malacia? Dat was toch die linksback waar Bergwijn keer op keer kinderlijk makkelijk voorbij liep?CR1691 schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:18:
Heeft iemand Lozano al gevonden? Of zit die nog steeds in de broekzak van Malacia
Speelde een prima pot!
Dat handjevol wat het stadion daardoor niet weet te halen wordt wel weer ingevuld door andere fans die het wel kunnen halen. Verder compenseren de knaken uit de reclame inkomsten verdere sentimenten vrij makkelijk.Curva schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:55:
Wat ik wel echt belachelijk vind aan dit nieuwe plan, is de nieuwe EL(2) speeltijd van 16:30. Welke idioot heeft dit verzonnen?![]()
![]()
Die 'idioot' zijn de mensen die commercieel bezig zijn met de sport, die zitten er niet voor de fans of het sportieve gevoel.
Eens hoor, al was Sanchez ook geen prutser. Maar je moet wel rekening houden met het materiaal, niet blind je systeem forceren omdat je dat heilig vindt. Zoals @D-e-n al eerder naar refereerde.Mugwump schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:12:
Maar ja, het materiaal wat achterin ook wel wat minder. Ik vind Nico echt een heerlijke speler en Blind is inmiddels ook echt uitstekend bezig achterin.
Bosz had geen echte linksback en moest het met Viergever doen. Daarvan zie je nu bij PSV dat hij in de topwedstrijden gewoon tekort komt. En Veltman, laat ik zeggen dat hij van mij niet zo nodig weer in de basis hoeft.
@P.O. Box het zijn inderdaad oude koeien. Maar je slaat nu wel flink door in hoe je mijn posts opvat. Ik lees te vaak dat Ajax onder Bosz heilig was en probeer daar juist nuancering aan te geven. Jij noemt dat ineens alsof Ajax alleen maar geluk had, dat is weer totaal de andere kant van het spectrum, het zwart/wit waar ik juist uit probeer te komen.
Het beeld dat Ajax soeverein en onbedreigd naar de finale is gestoomd en alleen maar verloren heeft van die 'laffe Mourinho' klopt gewoon niet in mijn ogen.
Dat is toch ook precies het probleem? Hij heeft in het begin wat krediet verspeeld, dat hebben velen direct 100% op zijn conto geschreven. Ondanks dat het team zelf ook een hoop heeft laten liggen die wedstrijd kwam alles 100% door Ten Hag.Typhone schreef op zondag 2 december 2018 @ 23:09:
Nu draait het beter, is het volwassener en minder naïef, maar dat lijkt dan 100% door het team te komen. Het aandeel van Ten Hag daarin wordt direct betwijfeld.
Bestaat er überhaupt een scenario waarin hij wel weer echt krediet krijgt van de criticasters en in achting zal stijgen? Je noemt een tactische omzetting, maar zal je dan niet alsnog het gevoel hebben dat Tadic het naar de kant geroepen heeft of dat hij een briefje kreeg?
[ Voor 11% gewijzigd door Gonadan op 03-12-2018 08:12 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Spek en bonen toernooitje zodat de toplanden minder risico lopen op een uitglijder tegen een onbeduidend clubje uit Nederland of Belgie. Eigenlijk net zoiets als het idee om de kleine clubs uit de ED te weren en af te sluiten met playoffs.Martinusz schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:41:
Er komt een Europa league 2, de huidige EL komen minder deelnemers in en dan een apart toernooi erbij, blijkbaar ik de mindere landen meer kans te geven op Europees voetbal. Nou dan vinden we NL straks terug in die nieuwe league
Arrogantie en zelfbescherming van de grote clubs/landen dus.
Gewoon lekker terug naar hoe het 25 jaar geleden was. Elke competitie de kampioen naar de EC1, bekerwinnaar naar EC2 en dan nog een handje vol naar de EC3. Zo hou je het voor iedereen leuk (behalve misschien voor de mensen die meer van geld dan van voetbal houden)
Net als bij ons dat de eerste divisie op vrijdag speelt. Ze willen natuurlijk dat alle tv kijkers naar de echte wedstrijden kijken, naar die EL2 kijkt toch niemand en het is zeker niet de bedoeling dat die kijkers bij de EL1/CL weg trekt.Curva schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:55:
Wat ik wel echt belachelijk vind aan dit nieuwe plan, is de nieuwe EL(2) speeltijd van 16:30. Welke idioot heeft dit verzonnen?![]()
![]()
[ Voor 25% gewijzigd door Ankona op 03-12-2018 08:28 ]
alles kan off-topic
Bij goede prestaties ligt het aan de kwaliteit van het team en niet aan de trainer, bij slechte prestaties ligt het aan de trainer en niet aan de kwaliteiten van het team, welkom in de wondere wereld van sommige voetbal supportersGonadan schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:09:
[...]
Dat is toch ook precies het probleem? Hij heeft in het begin wat krediet verspeeld, dat hebben velen direct 100% op zijn conto geschreven. Ondanks dat het team zelf ook een hoop heeft laten liggen die wedstrijd kwam alles 100% door Ten Hag.
Nu draait het beter, is het volwassener en minder naïef, maar dat lijkt dan 100% door het team te komen. Het aandeel van Ten Hag daarin wordt direct betwijfeld.
Bestaat er überhaupt een scenario waarin hij wel weer echt krediet krijgt van de criticasters en in achting zal stijgen? Je noemt een tactische omzetting, maar zal je dan niet alsnog het gevoel hebben dat Tadic het naar de kant geroepen heeft of dat hij een briefje kreeg?
Precies waarom we het in Nederland ook moeten doen, althans, als je nog mee wilt stijgen in niveau. Vind je sport belangrijker dan het commerciële theater dan hoeft dat niet, maar dan kan je Europees voetbal ook beter maar negeren.Ankona schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:25:
Eigenlijk net zoiets als het idee om de kleine clubs uit de ED te weren en af te sluiten met playoffs.
Het is het meest eerlijk, maar het voetbal is wel degelijk verbeterd door het geld. Dat is een beetje het zure van geld binnen de sport. Geld zorgt ervoor dat je fantastische technische middelen kunt inzetten om je sporters te analyseren en helpen verbeteren. Dat heeft voor een enorme boost aan niveau gezorgd de afgelopen decennia.Gewoon lekker terug naar hoe het 25 jaar geleden was. Elke competitie de kampioen naar de EC1, bekerwinnaar naar EC2 en dan nog een handje vol naar de EC3. Zo hou je het voor iedereen leuk (behalve misschien voor de mensen die meer van geld dan van voetbal houden)
Het punt is alleen dat geld in een kapitalistische omgeving niet echt eerlijk verdeeld wordt over de clubs zodat ze allemaal zo'n boost kunnen hebben.
@Martinusz het is toch ook de primaire reden dat een trainer door het bestuur eruit gewipt wordt?
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 03-12-2018 08:35 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoe houdt dat het precies voor iedereen leuk? Dan zit je nog veel vaker dan nu naar heel éénzijdige wedstrijden te kijken. Ik denk dat een groot deel van de kentering in het clubvoetbal ook afhankelijk is geweest van het Bosman-arrest. Clubs moeten spelers eerder van de hand doen om nog geld voor ze te vangen en salarissen stegen waardoor de kloof tussen de topcompetities en de 'aanleverende competities' toenam.Ankona schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:25:
[...]
Spek en bonen toernooitje zodat de toplanden minder risico lopen op een uitglijder tegen een onbeduidend clubje uit Nederland of Belgie. Eigenlijk net zoiets als het idee om de kleine clubs uit de ED te weren en af te sluiten met playoffs.
Arrogantie en zelfbescherming van de grote clubs/landen dus.
Gewoon lekker terug naar hoe het 25 jaar geleden was. Elke competitie de kampioen naar de EC1, bekerwinnaar naar EC2 en dan nog een handje vol naar de EC3. Zo hou je het voor iedereen leuk (behalve misschien voor de mensen die meer van geld dan van voetbal houden)
Ik zei het natuurlijk wat zwart/wit, maar in geval van Ten Hag vind ik wel dat er sprake is van wat ik zei. Hij heeft wellicht tegen PSV een tactisch foutje gemaakt, maar dan nog is het aan de ploeg om er wat van te maken. Ik moet wel zeggen dat zo'n eerste goal natuurlijk klote is met veel geluk, neemt niet weg dat PSV die wedstrijd gewoon de baas was en dat lag niet alleen aan 1 verdediger die niet opgesteld werd.Gonadan schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:34:
@Martinusz het is toch ook de primaire reden dat een trainer door het bestuur eruit gewipt wordt?
We hebben verdorie 12(?) Europese wedstrijden niet verloren, terwijl we andere jaren er tegen Rosenborg af gingen
In de eredivisie heb je 12 van de 14 wedstrijden gewonnen met een doelsaldo van 45 voor en 6 tegen
En laten we niet vergeten dat er ook nog eens leuk gevoetbald wordt en nee dat geldt niet voor elke wedstrijd, maar ik heb nog nooit een team gezien dat en 100% van zijn wedstrijden leuk voetbalt en 100% wedstrijden wint, maar blijkbaar is dat de norm voor Ten Hag ofzo
Ohja en dan nog van die onzin dingen over ja hij is voor de camera niet zo sterk, lekker belangrijk! als hij er maar voor zorgt dat het op het veld goed gaat. Alsof van Gaal of Mourinho zo lekker voor de camera staan
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het geeft wel een signaal af aan je spelers dat het continue klagen bij de arbitrage een normale zaak is.Martinusz schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:07:
[...]
Zelfde zie je bij van Bommel, ja hij is schijt irritant bij de 4de official, maar het zegt niets over wat hij als trainer klaar speelt met het team.
Neymar kotsten we met z'n allen uit met zijn theateracts, maar van Bommel is toch ook vrij irritant.
PSN: Curvaa_
Voor een groot deel met je eens. Alleen dan kom je bij het subjectieve beoordelen wat het voetbal ermee gewonnen heeft. Is het nu idd zoveel beter dan 30 jaar geleden?Gonadan schreef op maandag 3 december 2018 @ 08:34:
[...]
Precies waarom we het in Nederland ook moeten doen, althans, als je nog mee wilt stijgen in niveau. Vind je sport belangrijker dan het commerciële theater dan hoeft dat niet, maar dan kan je Europees voetbal ook beter maar negeren.
[...]
Het is het meest eerlijk, maar het voetbal is wel degelijk verbeterd door het geld. Dat is een beetje het zure van geld binnen de sport. Geld zorgt ervoor dat je fantastische technische middelen kunt inzetten om je sporters te analyseren en helpen verbeteren. Dat heeft voor een enorme boost aan niveau gezorgd de afgelopen decennia.
Het punt is alleen dat geld in een kapitalistische omgeving niet echt eerlijk verdeeld wordt over de clubs zodat ze allemaal zo'n boost kunnen hebben.
Ja, een top team van nu zou winnen van een top team van toen. Maar Genieten we nu ook echt meer van het voetbal dan toen?
Ik ben juist van mening dat het voetbal juist achteruit is gegaan door al die commercie. En dan vooral vanuit de beleving en betrokkenheid. Succes is nu vooral te koop (voor een paar clubs, die vooral succes moeten blijven kopen om hun status te houden...)
Van mij mag die zeepbel morgen knappen. Barcelona, PSG en de meeste Engelse clubs failliet, uithuilen en opnieuw beginnen.
alles kan off-topic
Ik vind het ook schijt irritant en echt onwaardig voor zo'n speler/trainer, maar goed, het zegt natuurlijk niets over zijn kwaliteiten als trainer zelf.Curva schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:14:
[...]
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het geeft wel een signaal af aan je spelers dat het continue klagen bij de arbitrage een normale zaak is.
Neymar kotsten we met z'n allen uit met zijn theateracts, maar van Bommel is toch ook vrij irritant.
En dat het overslaat op het team zal wel meevallen, hooguit de rechtsback die wat meekrijgt ervan. Jaren geleden vroegen ze aan wat spelers van diverse teams hoeveel ze meekregen van coaching van de trainer langs de zijlijn, 9/10 zei dat ze het niet eens horen of er niet eens op letten
Als Feyenoord donderdag wint van VVV hebben ze 1 punten minder dan het kampioensjaar na 14 wedstrijden en toen stonden ze bovenaan. Doodzonde Feyenoord zo zwak aan het seizoen begonnen is, maar het gat op de ranglijst is vooral de verdienste van PSV en Ajax, als ze een heel seizoen zonder offdays blijven dan is dat ook gewoon knap en niet per se slecht van Feyenoord.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
hmmmm in het kampioensjaar was de tweede seizoenshelft zwak. Zullen we maar weer van de Coolsingel gaan dromen?ph4ge schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:18:
Als Feyenoord donderdag wint van VVV hebben ze 1 punten minder dan het kampioensjaar na 14 wedstrijden en toen stonden ze bovenaan. Doodzonde Feyenoord zo zwak aan het seizoen begonnen is, maar het gat op de ranglijst is vooral de verdienste van PSV en Ajax, als ze een heel seizoen zonder offdays blijven dan is dat ook gewoon knap en niet per se slecht van Feyenoord.
alles kan off-topic
Dit topic is gesloten.
![]()