Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Oftewel die krijgt er gratis een wedstrijd bijQuad schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:43:
Ondertussen bij Porto, Corona loopt beetje bizar tijd te rekken, krijgt geel en is in de laatste wedstrijd geschorst, 1 seconde daarna wordt hij direct gewisseld. Immers mooi schoon de knockoutfase in.
Aha dus geen voeten wassen voeten wassen Hey Heytoolkist schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:43:
Puta Barca puta barca hey hey... Kleine kinderen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dus ze zingen niet: PSV, PSVeeeee, psveeeeeMartinusz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:44:
[...]
Aha dus geen voeten wassen voeten wassen Hey Hey
Dat begrijp ik dan weer niet. Waarom moet je daar stiekem over doen? Als je supporter bent van een vereniging wil dat toch niet gelijk zeggen dat je tegen een andere vereniging bent? Zeker niet als het niet van belang is voor je eigen prestaties?HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:42:
psv verdiend toch eigenlijk minimaal een punt deze wedstrijd. nu sta ik als ajacied er stiekem nog op te hopen ook
Als er een Nederlandse club Europees speelt hoop ik altijd dat de Nederlandse club wint.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik zeg altijd maar, in Europa mogen ze van mij alles winnen. Maar in de competitie hoop ik dat ze altijd verliezen.ST10©DE schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:45:
[...]
Dat begrijp ik dan weer niet. Waarom moet je daar stiekem over doen? Als je supporter bent van een vereniging wil dat toch niet gelijk zeggen dat je tegen een andere vereniging bent? Zeker niet als het niet van belang is voor je eigen prestaties?
Als er een Nederlandse club Europees speelt hoop ik altijd dat de Nederlandse club wint.
Dat laatste werkt dit seizoen niet echt
Als ze nou punten halen in europa, daar heeft Ajax (zal wel weer 2e worden ni de eredivisie) ook nog wat aan.Deadsy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:46:
[...]
Ik zeg altijd maar, in Europa mogen ze van mij alles winnen. Maar in de competitie hoop ik dat ze altijd verliezen.
Dat laatste werkt dit seizoen niet echt
[ Voor 5% gewijzigd door jaapstobbe op 28-11-2018 22:50 ]
Als je naar de premies kijkt in de CL
Nou ja, als je alleen al kleine kinderen meeneemt naar een wedstrijd op dit tijdstip, of er überhaupt over nadenkt...toolkist schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:43:
Puta Barca puta barca hey hey... Kleine kinderen
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Zeker als je niet eens op goal schiet, zo ver in extra tijdcarpebios schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:50:
Lozano achter de bal, die gaat er dus niet in.
Angelino Nam hem trouwens.
Maar de vrije trappen van Lozano zin net zo kansloos als die van ziyech.
Ah so, mee eens, excusescarpebios schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:49:
Hij bedoelt de gene die dat zingen zijn kleine kinderen.
Met opgeheven hoofd de kleedkamer in.
Eens, geen effectiviteit, te veel doelpogingen nodig, ondanks dat ze sterk speelde. Maar zo verlies je wel tegen een BarcaPolarBear schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:53:
PSV heeft het toch gewoon extreem slecht gedaan tot nu toe in de Champions League? Er had meer ingezeten maar wel 2x (of 3x?) een voorsprong weggegeven, ongelofelijk veel kansen missen in deze wedstrijd. Hier moet een PSV supporter toch gewoon teleurgesteld over zijn?
Ja, want vooraf had je bij deze loting gewoon op minimaal zes punten gerekendPolarBear schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:53:
PSV heeft het toch gewoon extreem slecht gedaan tot nu toe in de Champions League? Er had meer ingezeten maar wel 2x (of 3x?) een voorsprong weggegeven, ongelofelijk veel kansen missen in deze wedstrijd. Hier moet een PSV supporter toch gewoon teleurgesteld over zijn?
Dat is nou gewoon het verschil. PSV heeft weinig ervaring. Relatief jong team. In fases kunnen ze redelijk mee komen. Maar tegen top- en subtopteams van Europa hebben ze nog weinig in te brengen.
En dan vind ik eigenlijk dat ze het gewoon goed gedaan hebben als je kijkt naar het spel. Achteraf hadden ze misschien twee puntjes meer kunnen hebben, maar daar was vooraf toch geen rekening mee gehouden.
[ Voor 30% gewijzigd door ST10©DE op 28-11-2018 22:58 ]
Hij heeft het toch niet over vooraf? Als je kijkt dat ze vandaag voor 1 doelpunt toch zeker 4 a 5 kansen nodig hadden, ja dan is dat niet echt fijn als fan.ST10©DE schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:54:
[...]
Ja, want vooraf had je bij deze loting gewoon op minimaal zes punten gerekend
In de CL moet je de 100% kansen gelijk afmaken.
[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 28-11-2018 22:56 ]
Een derde plaats had mijn verwachtingen al overtroffen, helaas volgend jaar misschien meer geluk met de loting zoals Ajax dit jaar.PolarBear schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:53:
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Nee, maar wel op meer dan ze nu hebben. Wat een wanprestatie, het mag gezegd. PSV doet het leuk in de eredivisie maar hadden vooral geluk dat Ajax een offday had tegen hen, verder worden ze amper getest in de eredivisie. Zodra het niveau omhoog gaat stelt PSV helemaal niets meer voor, dat zie je in de CL. Te groot voor een servet, te klein voor een tafellaken.ST10©DE schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:54:
[...]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Als ze na de eerste helft met 2-0 voor hadden gestaan had ik dit niet raar gevonden want het waren geen slechte kansen.Qu3st schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:55:
[...]
Hij heeft het toch niet over vooraf? Als je kijkt dat ze vandaag voor 1 doelpunt toch zeker 4 a 5 kansen nodig hadden, ja dan is dat niet echt fijn als fan.
Die bal van pereiro. Hoe hij die over wist te krijgen damn
Dat zeg ik toch nergens? Achteraf kijkend valt het toch gewoon tegen? Barca speelde (in ieder geval in de defensie en opbouw) zwaar ondermaats, ze geven meer dan een handvol grote kansen weg aan PSV. Kan je toch niet echt tevreden over zijn? En dat geldt ook voor eerder wedstrijden. Tuurlijk als je van te voren zegt je haalt maar 1 punt in deze poule en je kijkt niet naar de wedstrijden kan je prima zeggen dat er niet meer in had gezeten, maar dat is niet helemaal het geval.ST10©DE schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:54:
[...]
Doelsaldo van PSV zegt ook wel wat, 10 tegen in de Champions Leage, 5 in de Eredivisie (en 3 in de beker, RKC toch een levensgevaarlijke ploegsnmght schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:57:
[...]
Nee, maar wel op meer dan ze nu hebben. Wat een wanprestatie, het mag gezegd. PSV doet het leuk in de eredivisie maar hadden vooral geluk dat Ajax een offday had tegen hen, verder worden ze amper getest in de eredivisie. Zodra het niveau omhoog gaat stelt PSV helemaal niets meer voor, dat zie je in de CL. Te groot voor een servet, te klein voor een tafellaken.
[ Voor 31% gewijzigd door PolarBear op 28-11-2018 23:00 ]
Denk dat PSV gewoon teveel spelers heeft die al aan hun top zitten en waarvoor de Eredivisie gewoon de Max is. Te weinig die echt de potentie hebben en hier iets kunnen laten zien.snmght schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:57:
[...]
Nee, maar wel op meer dan ze nu hebben. Wat een wanprestatie, het mag gezegd. PSV doet het leuk in de eredivisie maar hadden vooral geluk dat Ajax een offday had tegen hen, verder worden ze amper getest in de eredivisie. Zodra het niveau omhoog gaat stelt PSV helemaal niets meer voor, dat zie je in de CL. Te groot voor een servet, te klein voor een tafellaken.
Teleurgesteld? Drie van de vier wedstrijden is er goed partij geboden. Van tevoren had ik PSV ook gewoon als laatste ingeschat, maar qua getoond spel ben ik niet ontevreden.PolarBear schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:53:
Hopelijk kunnen ze dit zondag ook weer op de mat leggen, met iets meer geluk in het afronden moet het dan wel goedkomen. Ben altijd een beetje bang dat ze zich na zo'n wedstrijd niet kunnen 'opladen' voor een competitiewedstrijd en dat het dan zo'n lamlendige bedoening wordt.
Ook dat is denk ik waar. Angelino en Lozano zie ik wel een stap maken maar die andere (voor de eredivisie) topspeler van PSV, De Jong, heeft precies dat laten zien in het buitenland.Deadsy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:59:
[...]
Denk dat PSV gewoon teveel spelers heeft die al aan hun top zitten en waarvoor de Eredivisie gewoon de Max is. Te weinig die echt de potentie hebben en hier iets kunnen laten zien.
Zie mijn edit. Nee, ik zou niet teleurgesteld zijn als fan. 0 punten worden verwacht en 6 wedstrijden waarbij je wordt weggespeeld. Ze zijn dus niet 6 keer weggespeeld en hadden meer punten kunnen hebben, maar dat heeft o.a. met ervaring te maken. Dus beter dan verwacht, ergo niet teleurgesteld.PolarBear schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:57:
[...]
Dat zeg ik toch nergens? Achteraf kijkend valt het toch gewoon tegen? Barca speelde (in ieder geval in de defensie en opbouw) zwaar ondermaats, ze geven meer dan een handvol grote kansen weg aan PSV. Kan je toch niet echt tevreden over zijn? En dat geldt ook voor eerder wedstrijden. Tuurlijk als je van te voren zegt je haalt maar 1 punt in deze poule en je kijkt niet naar de wedstrijden kan je prima zeggen dat er niet meer in had gezeten, maar dat is niet helemaal het geval.
Dat zou kunnen met bijvoorbeeld Excelsior uit, maar gaat echt niet gebeuren tegen Feyenoord.Trasos schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:00:
Ben altijd een beetje bang dat ze zich na zo'n wedstrijd niet kunnen 'opladen' voor een competitiewedstrijd en dat het dan zo'n lamlendige bedoening wordt.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
QFT. Dat geldt toch vaak door de als zus en als zo. Dan had Barcelona inderdaad wat extra gas gegeven. Die vliegers gaan hooguit op als het de laatste minuut is. Als die vrije trap gezeten had in de 93e had PSV er waarschijnlijk een gelijkspel uit gesleept.Gonadan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:06:
Toch moet je ook niet vergeten dat Barcelona nog wat versnellingen over heeft mocht PSV wel één van die kansen afgemaakt hebben. Het is gewoon zuur om te zien hoe groot het verschil in individuele klasse is geworden in de loop der jaren tussen de absolute top en de rest.
Wie bedenkt dat?
Vandaag is het bij PSV, maar ik heb me bij Ajax en andere teams hetzelfde ook vaak genoeg afgevraagd. Bij Ajax gebeurt het nu gelukkig wel minder dankzij Ziyech en Schone die toch altijd zelf willen schieten...
Ja ik zie er inderdaad ook handenvol langs komen.ST10©DE schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:23:
Overigens wel grappig dat er nu allemaal Ajacieden zeggen dat PSV fans teleurgesteld moeten zijn omdat ze meer punten hadden moeten hebben. Terwijl ze zelf verkondigen dat het spel belangrijker is dan het resultaat. Geen idee wat jullie hebben gezien, maar ik heb PSV 5 goede wedstrijden zien spelen met een realistisch aanvallende instelling. Volgens de Ajax aanhangers is dat belangrijker dan het resultaat toch.
Kap nou toch eens met dat trollen over clubkleur en blijf bij de inhoudelijke discussie. Je pogingen om de Lozano discussie opnieuw op te starten waren ook lachwekkend, wat is het nut?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En dan zeg je achteraf 'zonde'. Zondag Feyenoord
Spel én resultaat gaarne, dan ben ik pas tevreden.ST10©DE schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:23:
Overigens wel grappig dat er nu allemaal Ajacieden zeggen dat PSV fans teleurgesteld moeten zijn omdat ze meer punten hadden moeten hebben. Terwijl ze zelf verkondigen dat het spel belangrijker is dan het resultaat. Geen idee wat jullie hebben gezien, maar ik heb PSV 5 goede wedstrijden zien spelen met een realistisch aanvallende instelling. Volgens de Ajax aanhangers is dat belangrijker dan het resultaat toch.
En Ajacieden hebben altijd moeten aanhoren mooi spel heb je niks aan het gaat om resultaatST10©DE schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:23:
Van Bommel omschreef het wel goed. Ze geven alles, spelen gewoon goed en creëren kansen, alleen levert het geen punten op. Feitelijk gold dat voor alle wedstrijden dus kan je toch gewoon met opgeheven hoofd de winter in?Fleximex schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:26:
PSV had gewoon zoals wel eens vaker last van de Nederlandse ziekte (in Europa). Ajax miste ook al zoveel kansen tegen Bayern en Benfica thuis. PSV ging daar nog eens overheen in deze wedstrijd.
En dan zeg je achteraf 'zonde'. Zondag Feyenoord
Als je nou wat zaadpotten had gespeeld lag het anders.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Misschien, maar de PSV speelde wel tegen Europese top/subtop.PolarBear schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:57:
[...]
Dat zeg ik toch nergens? Achteraf kijkend valt het toch gewoon tegen? Barca speelde (in ieder geval in de defensie en opbouw) zwaar ondermaats, ze geven meer dan een handvol grote kansen weg aan PSV. Kan je toch niet echt tevreden over zijn? En dat geldt ook voor eerder wedstrijden. Tuurlijk als je van te voren zegt je haalt maar 1 punt in deze poule en je kijkt niet naar de wedstrijden kan je prima zeggen dat er niet meer in had gezeten, maar dat is niet helemaal het geval.
Barcelona heeft vanavond ook op 30% gespeeld en aan het einde even iets versneld om de klus te klaren, die hebben immers nog 50 andere wedstrijden en sparen hun krachten.
Als PSV wel 1/2 maal had gescoort aan het begin, dan schakelt Barca bij en ga je uiteindelijk me5 2-5 nat.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ware het niet dat het resultaat ook nog beter is als verwacht.Martinusz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:31:
[...]
En Ajacieden hebben altijd moeten aanhoren mooi spel heb je niks aan het gaat om resultaatpot verwijt de ketel.
Helemaal als Ajax spelers moet bloeden tijdens de transfer periode.jaapstobbe schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:53:
geen beker, geen europees voetbal. Rijdt de platte kar maar vast voor.
★ What does that mean? ★
Daar ben ik het wel mee eens. Maar dat staat haaks wat hier wordt verkondigd. Dat PSV ondermaats gepresteerd heeft en fans teleurgesteld moeten zijn.Gonadan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:31:
[...]
Van Bommel omschreef het wel goed. Ze geven alles, spelen gewoon goed en creëren kansen, alleen levert het geen punten op. Feitelijk gold dat voor alle wedstrijden dus kan je toch gewoon met opgeheven hoofd de winter in?
Ah, begint richting mijn punt te komen.
Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Aan de ene kant zat er veel meer in. En baal je echt.Gonadan schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:31:
[...]
Van Bommel omschreef het wel goed. Ze geven alles, spelen gewoon goed en creëren kansen, alleen levert het geen punten op. Feitelijk gold dat voor alle wedstrijden dus kan je toch gewoon met opgeheven hoofd de winter in?
Aan de andere kant kun je ook zeggen dat de 'pech' en de gemiste kansen gewoon het kwaliteitsverschil is. C'est ça
Dit impliceert dat ik de pot ben. Graag verneeem ik waar ik de ketel verwijt.Martinusz schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:31:
[...]
En Ajacieden hebben altijd moeten aanhoren mooi spel heb je niks aan het gaat om resultaatpot verwijt de ketel.
Je hebt het over één of twee individuen die gewoon een eigen mening hebben. Het is niet dat het halve topic ineens roept dat PSV het slecht gegaan heeft.ST10©DE schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:37:
Daar ben ik het wel mee eens. Maar dat staat haaks wat hier wordt verkondigd. Dat PSV ondermaats gepresteerd heeft en fans teleurgesteld moeten zijn.
We moeten het niet groter maken dan het is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus je bent tevreden met alle tijd dat Ajax geen enkele titel of andere prijs heeft gepakt? Finale Europa league en door in CL is meer waard (niet financieel gezien dansnmght schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:27:
[...]
Spel én resultaat gaarne, dan ben ik pas tevreden.
Lees mijn post anders nog een keer..Montaner schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:43:
[...]
Dus je bent tevreden met alle tijd dat Ajax geen enkele titel of andere prijs heeft gepakt? Finale Europa league en door in CL is meer waard (niet financieel gezien dan)?
Dus het zal nooit wat worden voor je zolang je een Nederlandse ploeg support
Nou, volgens mij zag je dat ook bij PSV - Ajax. PSV was toen veel agressiever/fanatieker en veel mensen dachten dat Ajax het wel even ging laten zien. Dat zullen de spelers misschien onbewust ook wel hebben gedacht. Zoiets kan zondag ook best gebeuren. Feyenoord wil voor eigen publiek alles geven en dan kan het zomaar een lastige middag worden als je niet helemaal gefocust bent.toolkist schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:04:
[...]
Dat zou kunnen met bijvoorbeeld Excelsior uit, maar gaat echt niet gebeuren tegen Feyenoord.
[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 29-11-2018 00:27 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat stoort me nog steeds aan Ten Hag. En verder vind ik dat hij het fantastisch doet hoor, maar die fout had hij wel toe mogen geven.OPSLAGHOND schreef op donderdag 29 november 2018 @ 00:27:
Ten Hag had tegen PSV niet voorzien dat De Jong achterin totaal waardeloos bleek met de gekozen tactiek, die fout zal hij niet snel weer maken al heeft hij altijd ontkend dat het een tactische misser van ongekend formaat was.
Heerlijk dat optimisme. Incorrect overigens, ik betrek dat ook op de beker en binnenlandse competitie. Als Ajax daar een prijs pakt met anti-voetbal ben ik ontevreden. Als Ajax daar fantastisch speelt en geen prijs pakt ben ik ontevreden. Maar ik denk dat er heus nog wel prijzen komen mét mooi voetbal. Misschien wel dit seizoen.Montaner schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:53:
[...]
Dus het zal nooit wat worden voor je zolang je een Nederlandse ploeg support.
Daarbij, je mag het niet zeggen misschien, maar ik beschouw ons niet kansloos voor een Europese prijs dit seizoen. Dat is misschien wel erg optimistisch, maar Leicester heeft in het recente verleden toch laten zien dat underdog sprookjes nog steeds bestaan in het moderne voetbal.
Over dat anti-voetbal ben ik het niet mee eens. Maar dat is misschien ook het verschil. Sommige Ajax supporters noemen waarschijnlijk PSV vorig jaar en het PSV uit 2014-2015 anti-voetbal. En hebben dus een hele andere betekenis van het woord.
En ook nu hoor ik geluiden over dit PSV. Maar heb je dan überhaupt wel de wedstrijden gekeken? Of het was goed met hoge uitslagen óf het was minder goed (uitwedstrijd tegen Fortuna bijvoorbeeld), maar dan noem je het geen anti-voetbal. Dan noem je het een slechte wedstrijd. Dat is heel wat anders.
Aanvallend (indien iedereen fit) hebben we zeker wel kansen tegen de grote(re) Europese ploegen.Fleximex schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:12:
Met een goede loting kan Ajax zeker een ronde verder komen. Schalke, Porto, Lyon en Man United zijn gewoon te verslaan. Ik ben alleen heel bang dat Ajax er tegen aan loopt dat ze qua effectiviteit veel beter moeten zijn.
Maar ook verdedigend zijn we nu (Met oa Mathijs en Nico) een stuk verder dan een paar jaar geleden (met oa Veltman).
Het overall niveauverschil met het meerendeel van de clubs uit de knockoutfase zal desalniettemin hoog zijn, maar zolang wat je zegt de loting meevalt kunnen er leuke dingen gebeuren.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik vind PSV geen antivoetbal spelen, ze spelen een ander spel dan Ajax maar wel naar hun kwaliteiten en dat doen ze goed. Ik kan van het PSV spel genieten, overigens dit seizoen meer dan vorig seizoen. Ik denk bij anti-voetbal meer aan de Mourinho stijl.Fleximex schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:12:
Met een goede loting kan Ajax zeker een ronde verder komen. Schalke, Porto, Lyon en Man United zijn gewoon te verslaan. Ik ben alleen heel bang dat Ajax er tegen aan loopt dat ze qua effectiviteit veel beter moeten zijn.
Over dat anti-voetbal ben ik het niet mee eens. Maar dat is misschien ook het verschil. Sommige Ajax supporters noemen waarschijnlijk PSV vorig jaar en het PSV uit 2014-2015 anti-voetbal. En hebben dus een hele andere betekenis van het woord.
En ook nu hoor ik geluiden over dit PSV. Maar heb je dan überhaupt wel de wedstrijden gekeken? Of het was goed met hoge uitslagen óf het was minder goed (uitwedstrijd tegen Fortuna bijvoorbeeld), maar dan noem je het geen anti-voetbal. Dan noem je het een slechte wedstrijd. Dat is heel wat anders.
Verwijderd
Bergwijn kan ook wel een stapje maken, maar die moet meer durf hebben.snmght schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:00:
[...]
Ook dat is denk ik waar. Angelino en Lozano zie ik wel een stap maken maar die andere (voor de eredivisie) topspeler van PSV, De Jong, heeft precies dat laten zien in het buitenland.
In Malen zie ik ook wel potentieel. Hij speelt altijd met overtuiging, explosief op de korte meters en echt doelgericht.
Heeft ook een bepaalde winnaarsmentaliteit.
De jong moet natuurlijk gewoon bij PSV blijven. Bij een betere ploeg zou hij alleen een pinchhitter zijn, maar nooit basisspeler.
Anti-voetbal zou ik PSV nooit onder scharen, anti-voetbal is zoals NAC afgelopen week voetbalt, met 8 verdedigers in het team. Ik denk dat je gelijk hebt over die jaren die je noemt, toen was het spel echt soms niet om aan te gluren, maar er was wel resultaat (resultaat voetbal?). Ik persoonlijk zou daar als supporter niet heel blij van worden, je wilt toch ook wel enigzins vermaakt worden, maar hey uiteindelijk sta je met een schaal in de handen.Fleximex schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:12:
Eigenlijk het beste van 2 werelden zou zijn een mix van PSV en Ajax, goed mooi voetbal, maar zo af en toe ook gewoon resultaat voetbal als het nodig is. Kunnen we niet fuseren
Ik denk niet echt dat het anti voetbal was. Het was resultaat voetbal. Zoals tijdens Frank de Boer bij Ajax 4 jaar achter elkaar kampioenschap pakte. Dan worden de eisen hoger, dan wil het publiek ook vermaakt worden.Fleximex schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:12:
En ik moet zeggen dat het dit jaar bij PSV echt stukken beter is, maar die slechte wedstrijden zul je altijd hebben. Net als Ajax afgelopen weekend, dan is het gewoon belangrijk dat je die 3 punten pakt.
alles kan off-topic
Lekker semantisch. Volgens mij is het een ingeburgerde term en inmiddels jargon te noemen.Ankona schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:55:
anti -voetbal bestaat niet. Is een frustratie term die gebruikt wordt als een tegenstander jouw sterktes en zwaktes kent en jou niet in je spel laat komen.
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn echt wel voorbeelden van anti-voetbal. Kijk naar wat Mourinho doet, oke daar gaat het ook alleen maar om resultaat. Maar wat hij doet is een goed voetballend team saai maken, niet het publiek vermaken met mooi voetbal.Ankona schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:55:
anti -voetbal bestaat niet. Is een frustratie term die gebruikt wordt als een tegenstander jouw sterktes en zwaktes kent en jou niet in je spel laat komen.
En ook de kleine clubs in de ED spelen anti voetbal tegen Ajax en PSV. Ik snap dat ze het doen, want door te gaan voetballen maak je het ze wel erg makkelijk maar het is nog steeds anti-voetbal.
Het is een klaagkreet die je idd al jaren hoort, met name bij Ajax aanhangers. Maar heeft het dekking?snmght schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:58:
[...]
Lekker semantisch. Volgens mij is het een ingeburgerde term en inmiddels jargon te noemen.
Jij noemt het anti-voetbal als een team een systeem speelt waar jouw team niet mee uit de voeten kan. En dan doel je met name op het klein en compact verdedigen waardoor combinerende aanvallers er niet door kunnen komen. Psv hoor je daar veel minder over klagen, die hebben daar wel tegenspel voor en maken zelf het veld lang.Qu3st schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:59:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn echt wel voorbeelden van anti-voetbal. Kijk naar wat Mourinho doet, oke daar gaat het ook alleen maar om resultaat. Maar wat hij doet is een goed voetballend team saai maken, niet het publiek vermaken met mooi voetbal.
En ook de kleine clubs in de ED spelen anti voetbal tegen Ajax en PSV. Ik snap dat ze het doen, want door te gaan voetballen maak je het ze wel erg makkelijk maar het is nog steeds anti-voetbal.
En of je het mooi vindt maakt niet zoveel uit. De essentie van het voetbal is om de bal wel in het netje van de tegenstander te krijgen en te voorkomen dat de tegenstander de bal in jouw netje krijgt. Schoonheid is geen onderdeel van het spel, het is geen jury sport (gelukkig)
Dus die denigrerende term anti-voetbal dekt voor mij geen enkele lading. (ok dat tijdrekken van bijvoorbeeld Onana, dat is anti-voetbal. Of het overdreven gekerm van Lozano.)
alles kan off-topic
Dat idee, dat ze 'een resultaat willen halen' (punten) tegen een 'topclub' / betere club is te begrijpen, je wilt aan het einde van de rit niet laatste eindigen omdat je als enige 'lekker ging voetballen', dat levert gewoon geregeld een zaadpot op.Qu3st schreef op donderdag 29 november 2018 @ 09:59:
[...]
Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn echt wel voorbeelden van anti-voetbal. Kijk naar wat Mourinho doet, oke daar gaat het ook alleen maar om resultaat. Maar wat hij doet is een goed voetballend team saai maken, niet het publiek vermaken met mooi voetbal.
Het is nou eenmaal een manier om niet laatste te worden, soit.
Wanneer 'topclubs' tegen elkaar spelen in de CL, kan ik me echt enorm ergeren aan resultaatvoetbal, zoals Chelsea destijds onder Mourinho tegen Barcelona.
Eén ploeg die zich een slag in de rondte voetbalt en steeds tegen een geparkeerde dubbeldekker aan loopt.
Je zou maar fan zijn van de dubbeldekker...
Nee, wanneer een klein ploegje een resultaat haalt tegen een op papier veel beter team, dan kan ik daar goed inkomen, en vind ik eventueel (punt)verlies verdiend.
Ook als dat bijv. RKC is tegen een abominabel PSV. Dan baal ik dat PSV niet gewoon een goeie pot op de mat legt met de sterke 'basis', maar een domme beginnersfout maakt door een 'team' 11 'vreemdelingen' op te stellen - tot nu toe de enige echte fout van Van Bommel.
Daar leert-ie van, en het is gelukkig in de beker, waar de meesten wat minder wakker van liggen (citation needed
Dat 'systeem' is echt geen hogere wiskunde, het is zeer voorspelbaar dat je 'op papier' zwakkere tegenstander zo gaat spelen, daar kan elke coach met een beetje sjoege een tactiek voor bedenken. Maar dat doen ze niet, en dan wordt het een aanfluiting.Ankona schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:07:
[...]
Jij noemt het anti-voetbal als een team een systeem speelt waar jouw team niet mee uit de voeten kan. En dan doel je met name op het klein en compact verdedigen waardoor combinerende aanvallers er niet door kunnen komen. Psv hoor je daar veel minder over klagen, die hebben daar wel tegenspel voor en maken zelf het veld lang.
En of je het mooi vindt maakt niet zoveel uit. De essentie van het voetbal is om de bal wel in het netje van de tegenstander te krijgen en te voorkomen dat de tegenstander de bal in jouw netje krijgt. Schoonheid is geen onderdeel van het spel, het is geen jury sport (gelukkig)
Dus die denigrerende term anti-voetbal dekt voor mij geen enkele lading. (ok dat tijdrekken van bijvoorbeeld Onana, dat is anti-voetbal. Of het overdreven gekerm van Lozano.)
Waarom kan PSV (basis-elf + reserves) het dan in veel gevallen wel? Omschakelen van je team, meerdere speelwijzen tot je beschikking hebben - en desnoods de 0-1 scoren in de 95e minuut
En hoe slim is dat dan van die andere coaches die dat niet doen?
[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 29-11-2018 10:22 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
„Mijn vrije trap mislukte, maar gelukkig stond Gerard precies op de goede plek om er nog wat van te maken. Het was alleen niet zo afgesproken.”
Ik wilde je gelijk gaan geven, feitelijk bestaat anti-voetbal niet. Mourinho laat zijn ploegen ook geen waterpolo spelen in het stadion. Maar jammer dat je nu zelf met de term anti-voetbal schermt. In jouw redenatie zouden tijdrekken, overdreven kermen, doodschoppen, kaarten aannaaien etcetera trouwens ook geen anti-voetbal mogen heten. Als je daarme1e kunt voorkomen dat je tegenstander er meer in legt dan jou is het allemaal voetbalAnkona schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:07:
[...]
In die zin vind ik het afbraak-voetbal dat Real Madrid regelmatig laat / liet zien een veel beter voorbeeld van anti-voetbal, de vernietigende charges van Ramos, vaak onbestraft, maar geregeld gewoon rood waardig, en zo bedoeld.snmght schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:19:
[...]
Ik wilde je gelijk gaan geven, feitelijk bestaat anti-voetbal niet. Mourinho laat zijn ploegen ook geen waterpolo spelen in het stadion. Maar jammer dat je nu zelf met de term anti-voetbal schermt. In jouw redenatie zouden tijdrekken, overdreven kermen, doodschoppen, kaarten aannaaien etcetera trouwens ook geen anti-voetbal mogen heten. Als je daarme1e kunt voorkomen dat je tegenstander er meer in legt dan jou is het allemaal voetbal
Een prachtige ploeg, die dat niet nodig heeft, een erfenis van Mourinho. Hé, een rode draad?
[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 29-11-2018 10:26 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
De punten die ik noem zijn punten waar een scheidsrechter tegen kan (en moet ) optreden. Ik geef je wel gelijk dat je het spelers niet kwalijk kan nemen dat ze de ruimte die ze van de scheidsrechter krijgen gebruiken.snmght schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:19:
[...]
Ik wilde je gelijk gaan geven, feitelijk bestaat anti-voetbal niet. Mourinho laat zijn ploegen ook geen waterpolo spelen in het stadion. Maar jammer dat je nu zelf met de term anti-voetbal schermt. In jouw redenatie zouden tijdrekken, overdreven kermen, doodschoppen, kaarten aannaaien etcetera trouwens ook geen anti-voetbal mogen heten. Als je daarme1e kunt voorkomen dat je tegenstander er meer in legt dan jou is het allemaal voetbal
alles kan off-topic
Sjaak ben jij het?Typhone schreef op woensdag 28 november 2018 @ 16:18:
Je bedoelt die club die tegen Ajax gas gaf, 1-1 speelde en 3 weken later toen het voor hen om het 'eggie' ging niet thuis gaf en degradeerde? Hoort niet thuis in de Eredivisie nee.
Ja, aangezien de statistieken hebben aangetoond dat je minder tegendoelpunten krijgt als je de palen vrij laat en die 2 man extra laat verdedigen. Dat is de belangrijkste reden dat tegenwoordig vaak beide palen vrijgelaten worden.HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:38:
iemand nog bewijs nodig dat een man zetten bij beide palen bij een corner zin heeft ?
Leuk dat Pierre er anders over denkt (ik als keeper heb ook graag beide palen bezet), maar de statistieken zijn duidelijk.
Wat een onzin.Deadsy schreef op woensdag 28 november 2018 @ 21:50:
Dit is niet de Eredivisie, dit is de CL, hier moet hij zich laten zien en dat is hem tot dusver niet gelukt dit CL seizoen
Op snelheid loopt hij ze er niet uit, hij komt er op techniek niet langs, voetbal intelligentie laat hij ook niet zien en wanneer hij met de bal loopt laat hij zich te eenvoudig van de bal af lopen.
Lozano is juist een van de weinige PSV’ers die heeft aangetoond met de grote clubs mee te kunnen qua niveau. Zijn 1e CL wedstrijd was heel matig, daarna is hij echter steeds beter gaan spelen en is hij iedere keer veruit de gevaarlijkste en beste aanvaller geweest.
Of hij veel of weinig ruimte krijgt, of hij teamgenoten om zich heeft of geïsoleerd staat, of hij veel balcontacten heeft of weinig, Lozano is altijd en overal dreigend. Het is geen toeval dat hij bij bijna alle gevaarlijke momenten van PSV betrokken is.
Hij is een geweldige speler die echt onhoudbaar is geworden.
Guti was al bezig met een serieuze warming up bij 0-0, dus hij ging sowieso gebracht worden.Had inderdaad al in de rust of na die eerste goal gemoeten.
Wat is het met die Nederlandse jonge trainers en hun ruk wissel beleid.
Leren ze dat op de cursus
Alsof het Van Bommel zijn schuld is dat Barca nauwelijks iets klaar speelt, maar wel ineens 2 goals maakt in slechts 9 minuten. Waarbij de 1e valt door de absolute klasse van Messi en de 2e door een mislukte vrije trap die toevallig bij Pique komt.
Het is inderdaad verschrikkelijk dat het PSV dat bij de rust met minimaal 2-0 voor had moeten staan tegen Barca komend weekend speelt tegen Feyenoord.En weet je wat het erge is.
Dit weekend start v Bommel gewoon weer met de zelfde elf
Die Van Bommel snapt er echt helemaal niets van, prutser.
Echt waar, de onzin die hier af en toe voorbij komt…
Over onzin gesproken, dit spant toch wel de kroonsnmght schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:57:
Nee, maar wel op meer dan ze nu hebben. Wat een wanprestatie, het mag gezegd. PSV doet het leuk in de eredivisie maar hadden vooral geluk dat Ajax een offday had tegen hen
En die post krijgt nog plusjes ook
Ja hoor daar is hij weer. Misschien maar eens een bingo kaart beginnen.Ankona schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:07:
met name bij Ajax aanhangers.
Voetbal is een spelletje, dat kan je behoudend of vol overtuiging spelen. Je kunt het ook niet spelen, dan probeer je niet mee te doen aan het spelletje maar de boel te ontregelen en dood te maken in de hoop dat het resultaat voor je mee gaat vallen.anti-voetbal
Dan ben je resultaat en reactie voetbal voorbij, dan noem je dat gewoon anti-voetbal.
En ja dat bestaat gewoon. Zoals @Ramzzz al indirect zegt, het wordt in de hand gewerkt door de belangrijk grote verschillen in de Eredivisie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mag deze 'voetbalclub' a.u.b. door de UEFA worden geschrapt? Gewoon nooit meer voetballen a.u.b.
Zullen we alle Nederlandse clubs dan ook maar diskwalificeren?Ramzzz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:38:
Ik ga het nog een keer zeggen, omdat het zo absurd is wat hier gebeurde.
Mag deze 'voetbalclub' a.u.b. door de UEFA worden geschrapt? Gewoon nooit meer voetballen a.u.b.
[Afbeelding]
Je kunt wel iedere keer proberen zo objectief mogelijk te willen zijn, maar je slaat nu door vind ik.Gonadan schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:38:
Ja hoor daar is hij weer.
Het is in mijn ogen een feit dat de gemiddelde Ajacied anders naar voetbal kijkt dan de gemiddelde PSV'er. Bij Ajax is het spel erg belangrijk, bij PSV vooral het resultaat. Natuurlijk verschuift dit zodra resultaten uitblijven of juist aanhouden, maar dat specifieke verschil is toch overduidelijk en bekend.
En als je wil voetballen zoals Ajax dat graag wil, dan zijn teams die de bussen opstellen erg irritant.
Dus wordt er door hun eerder gesproken over anti-voetbal. Wat je hier overigens ook regelmatig leest over PSV, niet geheel toevallig aangezien de meerderheid hier Ajacied is.
PS: Daarbij "voetbal is emotie", dus subjectiviteit is gebruikelijk.
Mee eens, dit ging echt helemaal nergens meer over. Hier hadden 'gewoon' doden kunnen vallen, ongelooflijk.Ramzzz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:38:
Ik ga het nog een keer zeggen, omdat het zo absurd is wat hier gebeurde.
Want een rookbom is inderdaad hetzelfde als een molotovcocktail (!)demo31051987 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:46:
Zullen we alle Nederlandse clubs dan ook maar diskwalificeren?
[ Voor 11% gewijzigd door Baseman77 op 29-11-2018 10:49 ]
Beide is een aanslag op de supporters. Een rookbom kan net zo dodelijk zijn als een molotovcocktail, zo niet dodelijker. Een molotovcocktail is namelijk bedoeld om direct licht te verwonden en een brand te stichten (daarom wordt het ook vaak ergens naar binnen gegooid) en die brand veroorzaakt vaak dodelijke slachtoffers en niet de molotovcocktail zelf. Zelfde geldt voor rookbommen waardoor mensen luchtweg-problemen kunnen krijgen en daar uiteindelijk aan overlijden.Baseman77 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:46:
[...]
Want een rookbom is inderdaad hetzelfde als een molotovcocktail (!)
Daarnaast, beide acties zijn doelloos, idioot, gevaarlijk en horen niet in voetbal thuis. Hier ma wat mij betreft een levenslange gevangenisstraf op staan.
[ Voor 47% gewijzigd door Extigo op 29-11-2018 10:53 ]
Toch is er wel een verschil in intentie. Een rookbom gooi je om een visueel effect, dat er neven effecten zijn waar mogelijk niet aan gedacht is is een tweede. Vergelijk dat eens met de intentie als je een molotov cocktail gooit.demo31051987 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:51:
[...]
Beide is een aanslag op de supporters. Een rookbom kan net zo dodelijk zijn als een molotovcocktail, zo niet dodelijker. Een molotovcocktail is namelijk bedoeld om direct te verwonden en een brand te stichten (daarom wordt het ook vaak ergens naar binnen gegooid) en dat veroorzaakt vaak dodelijke slachtoffers. Zelfde geldt voor rookbommen waardoor mensen luchtweg-problemen kunnen krijgen en daar uiteindelijk aan overlijden.
Daarnaast, beide acties zijn doelloos, idioot, gevaarlijk en horen niet in voetbal thuis. Hier ma wat mij betreft een levenslange gevangenisstraf op staan.
alles kan off-topic
De politie maakt ook geen onderscheid of jij als grapje door rood rijdt om 02:00 uur 's nachts of dat doet omdat je asociaal bent, in beide gevallen krijg je dezelfde boete. Wat ook je intentie is, je bent als supporter verplicht om na te denken over de gevolgen en ondanks je intentie zouden dezelfde gevolgen dezelfde straf moeten krijgen.Ankona schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:54:
[...]
Toch is er wel een verschil in intentie. Een rookbom gooi je om een visueel effect, dat er neven effecten zijn waar mogelijk niet aan gedacht is is een tweede. Vergelijk dat eens met de intentie als je een molotov cocktail gooit.
Uiteraard ben ik het wel met je eens dat het absurd is om een molotovcocktail naar mensen te gooien en de Griekse bond moet toch wel heel erg achter hun hoofd krabben over de veiligheidsmaatregelen bij wedstrijden.
Vergelijk het liever met of je met je auto door rood rijdt of een handgranaat in een menigte gooit. In beide gevallen kunnen er doden vallen maar de politie zal er toch op een andere manier aandacht aan geven.demo31051987 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:58:
[...]
De politie maakt ook geen onderscheid of jij als grapje door rood rijdt om 02:00 uur 's nachts of dat doet omdat je asociaal bent, in beide gevallen krijg je dezelfde boete. Wat ook je intentie is, je bent als supporter verplicht om na te denken over de gevolgen en ondanks je intentie zouden dezelfde gevolgen dezelfde straf moeten krijgen.
Uiteraard ben ik het wel met je eens dat het absurd is om een molotovcocktail naar mensen te gooien en de Griekse bond moet toch wel heel erg achter hun hoofd krabben over de veiligheidsmaatregelen bij wedstrijden.
alles kan off-topic
Dat ben ik niet met je eens, maar ik denk dat wij beiden een andere mening hebben die wij beiden niet zullen veranderen. Dus laten we discussie niet voortzetten en het gewoon houden op er wel degelijk straf moet komen voor AEK, net zoals dat geweest is voor Ajax, PSV en FC Twente.Ankona schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:03:
[...]
Vergelijk het liever met of je met je auto door rood rijdt of een handgranaat in een menigte gooit. In beide gevallen kunnen er doden vallen maar de politie zal er toch op een andere manier aandacht aan geven.
Tijdrekken en rollen is inderdaad anti-voetbal, maar dat tijdrekken wordt net zo hard toegepast door de kleintjes tegen de grote als ze gelijk staan, en dit vaak vanaf minuut 1. Ik snap het als een keeper dit in de 85e minuut gaat doen, helemaal als je maar 1 doelpunt voorstaat en de tegenstander ontzettend veel druk zet.Ankona schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:07:
[...]
Het is een klaagkreet die je idd al jaren hoort, met name bij Ajax aanhangers. Maar heeft het dekking?
[...]
Jij noemt het anti-voetbal als een team een systeem speelt waar jouw team niet mee uit de voeten kan. En dan doel je met name op het klein en compact verdedigen waardoor combinerende aanvallers er niet door kunnen komen. Psv hoor je daar veel minder over klagen, die hebben daar wel tegenspel voor en maken zelf het veld lang.
En ik snap dat de kleintjes dit, in mijn ogen wel anti-voetbal, toepassen. Maar om het dan als denigrerend te noemen? Nee het is een middel, en het doel heiligt de middelen.
En toch dat rollen en tijdrekken mag van mij heel snel verbannen worden. Zuivere speeltijd zou een fijne toevoeging zijn.
Ankona schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:07:
[...]
Het is een klaagkreet die je idd al jaren hoort, met name bij Ajax aanhangers. Maar heeft het dekking?
Misschien komt dit geklaag ook wel, omdat:Gonadan schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:38:
[...]
Ja hoor daar is hij weer. Misschien maar eens een bingo kaart beginnen.
1. Er meer ajacieden in dit topic zitten
2. Dat het ook echt vaker toegepast wordt tegen Ajax.
[ Voor 14% gewijzigd door Qu3st op 29-11-2018 11:19 ]
demo31051987 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:51:
Een rookbom kan net zo dodelijk zijn als een molotovcocktail, zo niet dodelijker.
Kom op zeg, dit gaat echt nergens meer over.
Stuur jij maar een astmapatiënt die rook in, vooral een half uurtje laten zitten. Ik denk dat die persoon er erg blauw uit komt.Baseman77 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:17:
[...]
![]()
Kom op zeg, dit gaat echt nergens meer over.
Dat is nu niet het punt. Het valt mij op dat de laatste tijd heel veel een specifieke club genoemd wordt als toevoeging op een stelling. Daar waar de toevoeging niet nodig is om de stelling te maken en de betreffende club helemaal geen specifiek onderdeel van de discussie is.Baseman77 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:46:
Je kunt wel iedere keer proberen zo objectief mogelijk te willen zijn, maar je slaat nu door vind ik.
In dit voorbeeld: De toevoeging dat het vaak door Ajax supporters geroepen wordt voegt voor de stelling nul komma nul toe. Hij wordt er eerder zwakker van dan sterker.
Dat zie je te veel de laatste tijd vind ik. Zodra je iets over PSV zegt zal je wel Ajacied zijn, zegt je iets over Ajax dan ben je vast PSV'er, zeg je iets over Feyenoord dan ben je meteen anti Feyenoord. Liefst haalt men dan op basis van dat vooroordeel meteen een voorbeeld uit die andere club erbij om daarmee te counteren. Sfeerverziekend en meer op de man dan op de inhoud. Het voegt gewoon niets toe.
Dan is het steeds weer pagina's scrollen voordat het weer zinnig wordt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Een verschilletje is dat iedereen gegarandeerd sterft in vuur, ook de niet astmapatiënten...om maar even iets te noemen.Qu3st schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:21:
Stuur jij maar een astmapatiënt die rook in, vooral een half uurtje laten zitten. Ik denk dat die persoon er erg blauw uit komt.
Sinds wanneer is dit iets van de laatste tijd?Gonadan schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:36:
Het valt mij op dat de laatste tijd heel veel een specifieke club genoemd wordt als toevoeging op een stelling. Daar waar de toevoeging niet nodig is om de stelling te maken en de betreffende club helemaal geen specifiek onderdeel van de discussie is.
Ik ben als PSV'er een minderheid hier, dus mede daarom valt het mij misschien meer op. Maar ik weet niet beter eigenlijk dan wat jij nu beschrijft. Daar heb ik me al enkele malen over uitgesproken (met name als PSV het 'slachtoffer' was), maar dan werd mij iedere keer meteen verweten met het vingertje te wijzen (precies hetgeen waar ik juist op reageerde, altijd komisch). Dus daar ben ik maar mee gestopt.
Veruit de meerderheid hier is Ajacied, daarna Feyenoorder, daarna PSV'er. Van de leden die reageren tenminste.
Dat is duidelijk te merken in de discussies en daarbij maakt het niet zoveel uit dat het ontwikkelings- en kennisniveau van veel leden hier een stuk hoger ligt dan gemiddeld, voetbal is emotie zie je hier ook gewoon terug dus vliegen er regelmatig verwijten over en weer (en ja, ik ben niet roomser dan de paus).
Op zich is dat ook begrijpelijk, we zijn bijna allemaal niet voor niets vooral supporters van een club en veel minder voetbalbeschouwers.
Is goed.....Baseman77 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:44:
[...]
Een verschilletje is dat iedereen gegarandeerd sterft in vuur, ook de niet astmapatiënten...om maar even iets te noemen.
https://www.brandveilig.c...529-1568651825.1543488529
Gaat hier om 'echte' rook maar ik denk dat die rook waar het hier over gaat ook niet het gezondste samenstelling heeft.
Ik denk iedereen die in die rook zou zitten erg veel last van ademhalingsproblemen heeft. Maar blijf vooral die rook bagatelliseren.
[ Voor 6% gewijzigd door Qu3st op 29-11-2018 11:53 ]
Vind jij dat PSV het goed gedaan heeft dan?Baseman77 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:34:
[...]
[...]
Over onzin gesproken, dit spant toch wel de kroon![]()
En die post krijgt nog plusjes ook
Geen idee wat hij vindt, maar ik vind dat PSV het goed gedaan heeft. Vooraf werd gevreesd voor een kansloze nederlaag. Nu werd het een partij waarbij ze goed meededen en zelfs kans hadden op meer.snmght schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:53:
[...]
Vind jij dat PSV het goed gedaan heeft dan?
Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt want de ploeg kreeg applaus na de wedstrijd.
Regeren is vooruitschuiven
Zegt een PSV-er over het PSV-publiek ...ST10©DE schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:14:
[...]Geen idee wat hij vindt, maar ik vind dat PSV het goed gedaan heeft. Vooraf werd gevreesd voor een kansloze nederlaag. Nu werd het een partij waarbij ze goed meededen en zelfs kans hadden op meer.
Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt want de ploeg kreeg applaus na de wedstrijd.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Wat zag jij dan?OPSLAGHOND schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:23:
[...]
Zegt een PSV-er over het PSV-publiek ...
Edit
Ik begrijp nu wel wat Gonadan bedoelt met
Sfeerverziekend en meer op de man dan op de inhoud.
[ Voor 24% gewijzigd door ST10©DE op 29-11-2018 12:31 ]
Dan was jouw verwachtingspatroon anders dan die van mij. En daardoor zal ook de mening over hoe ze het uiteindelijk gedaan hebben uit elkaar liggen.snmght schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:37:
Niet op de man, ik ga graag de discussie aan als men er iets van vindt dat ik de prestaties van PSV in deze CL campagne ondermaats noem. Maar I rest my case, voor je eigen gevoel een beetje leuk mee doen is echt te weinig. Ik had gehoopt dat PSV serieus mee zou doen om plek 3. Dan had je in de EL misschien nog wat kunnen bereiken. Wat ze nu hebben laten zien is erg, erg mager.
Ik bedoelde jou overigens niet met op de man spelen. Dat sloeg op die opmerking met een smiley met hamer. Daar kon ik weinig discussie in vinden.
Verschil is wel dat het structureel is bij AEKT-MOB schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:20:
In Nederland gebeuren ook wel gekkere dingen dan rookbommen. Supporter van de tribune gegooid, steward verliest bijna zijn hand door vuurwerk, fakkel in familievak gooien. Niet dat het allemaal iets goedpraat voor AEK. Maar als je alle clubs wil verbieden waar personen met een mentale beperking het tot de tribune weten te schoppen kun je wel stoppen met voetbal.
Het is niet alleen iets van de laatste tijd, het is iets dat golft. Het valt mij op dat het de laatste tijd weer sterker is, daarom begin ik er over.Baseman77 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:44:
Sinds wanneer is dit iets van de laatste tijd?
Wellicht valt het je meer op als PSV het slachtoffer is dan, maar het gebeurt door fans van alle clubs.Ik ben als PSV'er een minderheid hier, dus mede daarom valt het mij misschien meer op.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies, al dat gezever over PSV.Ramzzz schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:10:
En, zullen we het weer over voetbal hebben nu?
* T-MOB rent
Regeren is vooruitschuiven
Ademhalingsproblemen hebben is wel vergelijkbaar met levend verbranden ja...maar blijf vooral die molotovcocktail bagatelliseren.Qu3st schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:52:
Ik denk iedereen die in die rook zou zitten erg veel last van ademhalingsproblemen heeft. Maar blijf vooral die rook bagatelliseren.
Dat ontken ik toch ook niet?Gonadan schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:05:
Wellicht valt het je meer op als PSV het slachtoffer is dan, maar het gebeurt door fans van alle clubs.
Maar in een forum waarin Ajax de boventoon voert is PSV (logischerwijze) vaker het slachtoffer, dus valt het als PSV'er zijnde natuurlijk meer op en ben je vaker aan de beurt.
PS: Moet bij jou iedereen even 'schuldig' zijn eigenlijk?
Hopen is wat anders dan realistisch ergens naar kijken.snmght schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:37:
Ik had gehoopt dat PSV serieus mee zou doen om plek 3.
Ik had gehoopt op plek 2 in de poule, maar ging er vanuit dat het halen van plek 3 al een wonder zou zijn. Niet voor niets is deze poule door de FIFA de poule des doods genoemd.
Geld regeert in het voetbal en de andere 3 clubs hebben dat veeeeeeeeel meer dan PSV (zo investeerde Inter Milaan eventjes 100 miljoen in de spelersgroep dit seizoen), daardoor hebben ze de beschikking over (meer) betere spelers. Ook zijn ze gewend om op dit niveau te spelen.
Laatst las ik ergens dat PSV gekeken naar puur het totaal aantal minuten het langst op voorsprong heeft gestaan in deze poule, dus kansen op meer punten heeft PSV zeker gehad. Dat alleen vind ik al knap. Daarbij werd PSV alleen eenmaal (door de Spurs) weggespeeld, vreemd genoeg is dat net die ene wedstrijd die niet verloren werd. De overige wedstrijden kon PSV heel aardig mee.
En PSV werd enorm genaaid door de scheids tegen Inter, dat had het toch heel anders kunnen maken.
Van Bommel heeft constant aangegeven dat details en momenten het verschil maken en daarin heeft hij gelijk gekregen, op de beslissende momenten was PSV niet goed genoeg en zat het net niet mee. Dat is geen schande, wel jammer.
Wat ie ook snuift, kan je vrij goed verkopen. Als je er zo op kan trippen kan je er best klanten voor vinden.
Dit topic is gesloten.
![]()