[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 211 Laatste
Acties:
  • 318.382 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:35
Jorizzz schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:40:
[...]

Voor de Ligt en de Jong zijn toch al behoorlijke bedragen geboden (50 miljoen), maar vooralsnog houdt Ajax zijn poot stijf. Die twee zie ik ook niet meer vertrekken dit seizoen. Ziyech zou zomaar nog weg kunnen gaan, maar ik hoop stiekem dat hij het zo goed naar zijn zin krijgt met de nieuwe aanwinsten (met name Tadic), dat hij besluit om tóch nog een jaartje te blijven...
Die 'biedingen' waren alleen maar geruchten. Het is nooit officieel naar buiten gekomen dat er ook daadwerkelijk een bod geplaatst is van 50 miljoen. Als ik Ajax was had ik dat namelijk direct geaccepteerd want meer ga je er toch niet voor krijgen.

En aangezien ik er al een tijd niets meer over gehoord heb, ga ik er ook maar vanuit dat het geruchten zijn en blijven. Dit was vorig jaar ook met Dolberg en uiteindelijk is die ook niet vertrokken.

[ Voor 11% gewijzigd door Extigo op 02-08-2018 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:17

Typhone

Who Dares Wins

demo31051987 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Als ik Ajax was had ik dat namelijk direct geaccepteerd want meer ga je er toch niet voor krijgen.
Hoe kom je daarbij? Als die dit seizoen een beetje presteren Europees en stabiel blijven dan vang je meer dan 50 miljoen volgende zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
Typhone schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Hoe kom je daarbij? Als die dit seizoen een beetje presteren Europees en stabiel blijven dan vang je meer dan 50 miljoen volgende zomer.
Dus jij wilt zeggen dat De Ligt en De Jong meer zullen opleveren dan bijvoorbeeld:
- Malcom (van Bordeaux naar Barca voor 45 miljoen)
- De Vrij (van Lazio naar Inter voor 40 miljoen)
- Richarlison (van Watford naar Everton voor 35 miljoen)
- Emre Can (van Liverpool naar Juventus voor 30 miljoen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ja dat zeg ik. Davy Klaassen vertrok ook voor 30 miljoen naar Everton dus wat is je punt met dat lijstje?
Er worden wel meer spelers gekocht voor relatief weinig in het buitenland. Staat immers een heel ander salaris tegenover. Je kunt je inmiddels ook gaan afvragen waarom veel andere Nederlandse clubs hun spelers amper voor forse bedragen verkocht krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Typhone op 02-08-2018 12:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:56
Dynamo Kiev of Slavia Praag, beiden niet onmogelijk
Beter dan Benfica of Fenerbahce

Maar ja laten we eerst maar eens kijken wat ze tegen Standard Luik doen
Dat van gisteren was geen test

Denk trouwens dat Ziyech niet klaar is voor het buitenland. Hij heeft af en toe briljante passen maar er gaat zoveel fout bij hem ook, dan heb ik het niet alleen over gisteren. In het buitenland kunnen ze dat niet gebruiken.
Tadic is veel balvaster en maakt veel minder fouten volgens mij, kan Ziyech wat van leren.

De Ligt is een redelijke verdediger maar kom op, Barca niveau?

Frenkie de Jong kan voetballen die brengt wat extra's, ziet en handelt snel. Die zie ik het nog wel ver schoppen.

Mazraoui goede rechtsback volgens mij maar ik blijf Tete nog steeds missen ondanks dat hij minder goed opkwam als Mazra

Tis al een enorme verbetering dat meneer Veltman en Dijks eruit zijn
Dat van Veltman, dat wisten jullie vast nog niet dat ik zo over hem dacht, wist het al die tijd goed verborgen te houden :P

[ Voor 78% gewijzigd door Harribo op 02-08-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Liefste Slavia Praag natuurlijk. Daar waren we ooit heer en meester en kwamen we 0-2 achter waarna Sneijder met een zwabberbal de 2-2 erin knalde toch?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik denk dat Ziyech zich dit seizoen door de aanwezigheid van Tadic zich kan profileren als nooit te voren. As hij een toptransfer wil dan moet hij nog een jaartje doorgaan bij Ajax :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Typhone schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:03:
Ja dat zeg ik. Davy Klaassen vertrok ook voor 30 miljoen naar Everton dus wat is je punt met dat lijstje?
Er worden wel meer spelers gekocht voor relatief weinig in het buitenland. Staat immers een heel ander salaris tegenover. Je kunt je inmiddels ook gaan afvragen waarom veel andere Nederlandse clubs hun spelers amper voor forse bedragen verkocht krijgen.
De reden dat andere clubs hun spelers voor veel minder verkocht krijgen heeft te maken met aanzien. In een groot deel van de wereld is Ajax nog steeds een topclub terwijl Feyenoord en PSV dat toch minder zijn. Maar ik blijf erbij. Spelers als Dolberg, De Ligt en De Jong zullen nooit 50 miljoen opbrengen. De Ligt heeft misschien bijna alle wedstrijden gespeeld (33 van de 34 wedstrijden), maar De Jong heeft slechts 22 wedstrijden gespeeld (waarvan 6 als invaller) en Dolberg maar 23 (waarvan 11 als invaller).

En als ik kijk naar de transfers van de afgelopen jaren hebben ze voor de volgende spelers geld ontvangen: J. Kluivert - Roma - € 17.3M
D. Sánchez - Tottenham - € 40M
J. Riedewald - Crystal Palace - € 9M
K. Tete - Lyon - € 3M
D. Klaassen - Everton - € 27M
A. El Ghazi - Lille - € 9M
N. Gudelj - Tianjin Teda - € 5.5M
F. Antonucci - Monaco - € 2.5M
R. Bazoer - Wolfsburg - € 12M

2 keer een bedrag boven de 25 miljoen. Nooit heeft Ajax meer ontvangen dan 40 miljoen. En ik zie dat voor De Ligt en De Jong ook niet gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

demo31051987 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:34:
2 keer een bedrag boven de 25 miljoen. Nooit heeft Ajax meer ontvangen dan 40 miljoen. En ik zie dat voor De Ligt en De Jong ook niet gebeuren.
Ik wel... helemaal wanneer PSG en Barca gaan strijden om de Jong. Sowieso zullen de bedragen alleen maar stijgen. ‘Vroeger’ vonden we 26,5 miljoen euro voor Suarez al veel, dat zou nu te weinig zijn voor een dergelijke speler van Ajax :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Han schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:42:
[...]

Ik wel... helemaal wanneer PSG en Barca gaan strijden om de Jong. Sowieso zullen de bedragen alleen maar stijgen. ‘Vroeger’ vonden we 26,5 miljoen euro voor Suarez al veel, dat zou nu te weinig zijn voor een dergelijke speler van Ajax :)
We zullen zien. Ik zie PSG en Barca niet gaan vechten om De Jong. Maar het is nu toch koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:29
demo31051987 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Die 'biedingen' waren alleen maar geruchten. Het is nooit officieel naar buiten gekomen dat er ook daadwerkelijk een bod geplaatst is van 50 miljoen. Als ik Ajax was had ik dat namelijk direct geaccepteerd want meer ga je er toch niet voor krijgen.

En aangezien ik er al een tijd niets meer over gehoord heb, ga ik er ook maar vanuit dat het geruchten zijn en blijven. Dit was vorig jaar ook met Dolberg en uiteindelijk is die ook niet vertrokken.
Ik kan me voorstellen dat als je bankrekening al uitpuilt van het geld, dat je dan soms het sportieve boven het financiële verkiest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

De reden dat andere clubs hun spelers voor veel minder verkocht krijgen heeft te maken met aanzien. In een groot deel van de wereld is Ajax nog steeds een topclub terwijl Feyenoord en PSV dat toch minder zijn. Maar ik blijf erbij. Spelers als Dolberg, De Ligt en De Jong zullen nooit 50 miljoen opbrengen. De Ligt heeft misschien bijna alle wedstrijden gespeeld (33 van de 34 wedstrijden), maar De Jong heeft slechts 22 wedstrijden gespeeld (waarvan 6 als invaller) en Dolberg maar 23 (waarvan 11 als invaller).

En als ik kijk naar de transfers van de afgelopen jaren hebben ze voor de volgende spelers geld ontvangen: J. Kluivert - Roma - € 17.3M
D. Sánchez - Tottenham - € 40M
J. Riedewald - Crystal Palace - € 9M
K. Tete - Lyon - € 3M
D. Klaassen - Everton - € 27M
A. El Ghazi - Lille - € 9M
N. Gudelj - Tianjin Teda - € 5.5M
F. Antonucci - Monaco - € 2.5M
R. Bazoer - Wolfsburg - € 12M

Frenkie de Jong gaat volgend jaar een recordtransfers opleveren van minstens 50 miljoen. Je moet eens lezen of de forums van MAN united, Man City en anderen hoe graag ze hem willen hebben. Alle scouts zien dat dit de nieuwe Modric/Iniesta kan worden. Hij heeft bovendien nog een langlopend contract en gaat over een paar weken debuteren voor Oranje.

De ligt zal rond het bedrag van Sanchez gaan zinnen. Afhankelijk van hoe graag hij volgend seizoen weg wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:00
Nul interlands nog, nog niet eens een heel seizoen in de basis van een eredivisieploeg en toch al 21 jaar: dat is nu niet bepaald de statistiek van een supertalent toch? Natuurlijk heeft hij veel talent en kan hij een laatbloeier zijn die enorm gaat groeien maar vooralsnog heeft hij nog weinig gepresteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
[...]

Dit zijn ook alleen maar bedragen die supporters roepen en nooit via de officiele kanalen worden dit soort bedragen geroepen. Mocht Ajax dit soort bedragen vangen voor dit soort spelers dan moeten ze zich diep schamen dat ze zulke goede spelers hadden en niet de prestaties neer hebben gezet. Dit zijn namelijk gewoon bedragen die ze in de UK gemiddeld betalen voor spelers die vele malen meer hebben gepresteerd en betere competities spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

Frenkie de Jong gaat volgend jaar een recordtransfers opleveren van minstens 50 miljoen. Je moet eens lezen of de forums van MAN united, Man City en anderen hoe graag ze hem willen hebben. Alle scouts zien dat dit de nieuwe Modric/Iniesta kan worden. Hij heeft bovendien nog een langlopend contract en gaat over een paar weken debuteren voor Oranje.

De ligt zal rond het bedrag van Sanchez gaan zinnen. Afhankelijk van hoe graag hij volgend seizoen weg wil.
Sorry, ik geloof er niet in. Mensen op forums zijn geen scouts. Scouts geven niets door. Het zijn allemaal geruchten. Ik zie beiden niet vertrekken voor rond 50 miljoen. Maar... we zullen zien wie er gelijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:05
Ik ben ook sceptisch over deze geruchten, de lijst van Ajax spelers die zo gehypet zijn en het niet waar hebben gemaakt is lang. El Ghazi, Bazoer, Tete, Riedewald noem het allemaal maar op, die zouden ook tientallen miljoenen gaan opleveren en op alle scoutinglijstjes staan. Een gerucht is meestal niet waar.

Het gat tussen de Eredivisie en de Europese top is groot en deze spelers zijn nog niet eens de absolute uitblinkers in de Eredivisie. Nog niet zo lang geleden waren Klaassen en Clasie uitblinkers in de Eredivisie, die gingen al niet naar de absolute top en zijn zelfs daar mislukt. De hier genoemde spelers moeten qua prestaties eerst maar eens dat soort spelers evenaren maar zelfs dan is het nog maar zeer de vraag of ze wat te zoeken hebben in de wereldtop. Voorlopig hebben ze nog geen prijs gewonnen, geen eindtoernooi gespeeld, amper Europees gespeeld en is het dus niets anders dan verwachting en speculatie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:48:
Ik ben ook sceptisch over deze geruchten, de lijst van Ajax spelers die zo gehypet zijn en het niet waar hebben gemaakt is lang. El Ghazi, Bazoer, Tete, Riedewald noem het allemaal maar op, die zouden ook tientallen miljoenen gaan opleveren en op alle scoutinglijstjes staan. Een gerucht is meestal niet waar.

Het gat tussen de Eredivisie en de Europese top is groot en deze spelers zijn nog niet eens de absolute uitblinkers in de Eredivisie. Nog niet zo lang geleden waren Klaassen en Clasie uitblinkers in de Eredivisie, die gingen al niet naar de absolute top en zijn zelfs daar mislukt. De hier genoemde spelers moeten qua prestaties eerst maar eens dat soort spelers evenaren maar zelfs dan is het nog maar zeer de vraag of ze wat te zoeken hebben in de wereldtop. Voorlopig hebben ze nog geen prijs gewonnen, geen eindtoernooi gespeeld, amper Europees gespeeld en is het dus niets anders dan verwachting en speculatie.
Die spelers hebben het bij Ajax niet eens overtuigend gered. Klaasen vonden alle ajaxkenners een prutser.
Clasie had in het begin gewoon een basisplek en deed het niet slecht, maar niemand heeft beweerd dat hij het bij Barca zou gaan redden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:56:
Klaasen vonden alle ajaxkenners een prutser.
Dat klinkt als dezelfde 'kenners' die Ziyech het hele seizoen afgezeken hebben. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 13:22:
[...]

:')

Zodra er op dit moment €50.000.000,- aan Frenkie de Jong wordt gekoppeld kan mijn inziens in het lijstje overschatte spelers. Hij heeft zeker wel kwaliteiten en hij zal zeker wel op scoutingslijstjes staan (welke speler die redelijk wat wedstrijden bij de top in Nederland speelt staat dat niet?) maar dat is een nietszeggend feitje.

Zodra een speler in de categorie potentieel interesant handelswaar komt te staan dan komen clubs als Man United, Man City en zo nog meer naar voren. Als ze hem dan voor een interesant bedrag - en dat is significant minder dan €50.000.000,- - dan willen ze hem waarschijnlijk wel oppikken, de kans op geen restwaarde is vrij klein en als je een grote club op je CV hebt staan raken ze de floppers ook nog wel kwijt (zie blind :+). Zolang F. de Jong zich niet bewezen heeft in de CL of zijn team significant beter heeft gemaakt is het inschatten van €50.000.000,- veel en veel te vroeg.

also, debuteren voor het huidige Oranje zegt eveneens vrij weinig, met van de Beek, de Roon, Vormer en Vilhena is de concurentie nog niet echt moordend voor een selectie en Wijnaldum, Strootman en Pröpper zijn niet 100% onbetwiste basisspelers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
Verwijderd schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:56:
Die spelers hebben het bij Ajax niet eens overtuigend gered. Klaasen vonden alle ajaxkenners een prutser.
Clasie had in het begin gewoon een basisplek en deed het niet slecht, maar niemand heeft beweerd dat hij het bij Barca zou gaan redden.
Prima als jij al wist dat ze geen goede spelers waren, het zijn maar voorbeelden ik kan er nog veel meer noemen. Punt is dat zelfs aanvoerders en sterkhouders van Feyenoord en Ajax die jarenlang in de top van de Eredivisie hebben gespeeld niet gingen naar de top en het niet maakten in de subtop van Europa, dus is het maar de vraag waarom spelers die die status en prijzenkast nog niet eens hebben het wel zouden maken.

Ik ben overigens geen Ajax fan (niet schrikken) maar zelfs ik vond Klaassen een hele goede speler. Niet super verfijnd, maar wel enorm veel andere kwaliteiten. Als er een speler was in de Eredivisie die ik echt helemaal klaar vond voor die stap was hij het wel. Aanvoerder, topscoorder, goudenschoen etc ik zou hem geen prutser hebben genoemd en ik kan weleens kritisch zijn over spelers van Ajax.

[ Voor 20% gewijzigd door ph4ge op 02-08-2018 15:27 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Best apart. Ajax wordt beticht van hele hordes overschatte spelers te hebben (gehad). Tevens is het management daar een grote bende kneuzen.
Bij de rest lopen schijnbaar geen overschatte spelers die allemaal voor een appel en een ei de deur uitwandelen (ik noem een 11,0 miljoen voor Arias). Wellicht zouden de 'overschat' roepers datzelfde eens over hun eigen bestuur mogen / moeten zeggen... want die verkopen 'op waarde geschatte spelers' schijnbaar allemaal voor veel minder dan de overschatte rommel van Ajax...

Lijstjes zijn we dol op toch? De top 10's sinds 2010 waarbij ik onder de 10 miljoen gestopt ben.

Ajax
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Davinson Sanchez - 40 miljoen
Arkadiusz Milik - 32 miljoen
Davy Klaassen - 27 miljoen
Luis Suarez - 26,5 miljoen
Daley Blind - 17,5 miljoen
Justin Kluivert - 17,25 miljoen
Christian Eriksen - 13,25 miljoen
Jasper Cillessen - 13 miljoen
Jan Vertonghen - 12,5 miljoen
Riechedly Bazoer - 12 miljoen (zo overschat en brengt meer op dan Arias...)

PSV:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Memphis Depay - 34 miljoen
Wijnaldum - 20 miljoen
Strootman - 17,5 miljoen
Locadia - 17 miljoen
Dsudzak - 14 miljoen
Pröpper - 13 miljoen
Bruma - 11,5 miljoen
Arias - 11 miljoen
Mertens - 9,48 miljoen

Feyenoord:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Kongolo - 15 miljoen
Clasie - 15 miljoen
Karsdorp - 14 miljoen
Pelle - 11 miljoen
Martins Indi - 7,7 miljoen

Stop hier maar toch?

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 02-08-2018 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
Achteraf kunnen we denk ik allemaal wel zeggen dat Mertens voor minder dan 10mln echt een koopje was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
demo31051987 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 12:02:
[...]

Dus jij wilt zeggen dat De Ligt en De Jong meer zullen opleveren dan bijvoorbeeld:
- Malcom (van Bordeaux naar Barca voor 45 miljoen)
- De Vrij (van Lazio naar Inter voor 40 miljoen)
- Richarlison (van Watford naar Everton voor 35 miljoen)
- Emre Can (van Liverpool naar Juventus voor 30 miljoen)
Hoe kom je aan die bedragen? De Vrij en Emre Can waren transfervrij, Richarlison ging voor 55m, Malcom voor 41m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:34
toolkist schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:25:
[...]

Hoe kom je aan die bedragen? De Vrij en Emre Can waren transfervrij, Richarlison ging voor 55m, Malcom voor 41m
Maar maar maar dan kloppen z'n voorbeelden niet meer bij het feit dat hij zelf de spelers van Ajax niet zoveel waard vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 16:27:
Best apart. Ajax wordt beticht van hele hordes overschatte spelers te hebben (gehad). Tevens is het management daar een grote bende kneuzen.
Bij de rest lopen schijnbaar geen overschatte spelers die allemaal voor een appel en een ei de deur uitwandelen (ik noem een 11,0 miljoen voor Arias). Wellicht zouden de 'overschat' roepers datzelfde eens over hun eigen bestuur mogen / moeten zeggen... want die verkopen 'op waarde geschatte spelers' schijnbaar allemaal voor veel minder dan de overschatte rommel van Ajax...
11m voor een 1-jarig contract van Arias is natuurlijk gewoon een hele goeie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
toolkist schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:25:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik had de info bij https://www.transfermarkt.nl/statistik/saisontransfers vandaan maar keek in de verkeerde kolom.

Maar dan nog heb ik genoeg voorbeelden om mijn mening kracht bij te zetten:

Douglas Costa (voor 40 miljoen naar Juventus)
Fabinho (voor 45 miljoen naar Liverpool)
Lucas Digne (voor 20 miljoen naar Everton)
Clément Lenglet (voor 36 miljoen naar Barca)
Fabián Ruiz (voor 30 miljoen naar Napoli)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Het gaat niet over wat jullie denken of vinden.
Het gaat erom hoeveel geld de clubs met teveel geld willen uitgeven.

Want ik vind Neymar ook geen 200mln waard, maar toch was er een gek die dacht dat het ok was 222mln ofzo voor hem te betalen.
Ik vind Pogba ook geen 100mln waard maar toch vonden ze hem bij United 105mln waard.

En omdat de prijzen tegenwoordig te gek voor woorden beginnen te worden zijn de clubs met geld sneller bereid om 30 tot 50mln te betalen voor spelers die nog niet goed genoeg zijn.

Gewoon omdat ze bang zijn de boot te missen en dat een andere club hem haalt en hij plots bizar goed is, of dat deze zelfde speler 2 jaar later opeens 100+ waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Deadsy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:58:
Het gaat niet over wat jullie denken of vinden.
Het gaat erom hoeveel geld de clubs met teveel geld willen uitgeven.

Want ik vind Neymar ook geen 200mln waard, maar toch was er een gek die dacht dat het ok was 222mln ofzo voor hem te betalen.
Ik vind Pogba ook geen 100mln waard maar toch vonden ze hem bij United 105mln waard.

En omdat de prijzen tegenwoordig te gek voor woorden beginnen te worden zijn de clubs met geld sneller bereid om 30 tot 50mln te betalen voor spelers die nog niet goed genoeg zijn.

Gewoon omdat ze bang zijn de boot te missen en dat een andere club hem haalt en hij plots bizar goed is, of dat deze zelfde speler 2 jaar later opeens 100+ waard is.
Ik zie geen enkele club 50 miljoen neerleggen voor welke speler in de Nederlandse competitie dan ook. Geen enkele speler is dat waard en geen enkele speler in de huidige selecties zal voor dat bedrag vertrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
demo31051987 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:04:
[...]

Ik zie geen enkele club 50 miljoen neerleggen voor welke speler in de Nederlandse competitie dan ook. Geen enkele speler is dat waard en geen enkele speler in de huidige selecties zal voor dat bedrag vertrekken.
Zoals ik al zei. Dat jij vind dat het nooit zal gebeuren betekend niet dat het ooit wel zal gebeuren.
Vooral met de giga inflatie van transfer prijzen is de kans juist bizar groot dat het ooit gaat gebeuren, dus zeg niet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Ik zie het zeker wel gebeuren en wel binnen nu en 2 seizoenen. Zo ver zijn we er namelijk al niet vanaf (40m voor Sanchez) en Lozano of De Ligt zie ik zeker wel voor 50m gaan.
Of ze dat waard zijn is een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:28:.
Of ze dat waard zijn is een heel ander verhaal.
Dat...

Wij denken als Nederlanders en ook qua budgetten. In het buitenland geven ze 10 miljoen uit zoals wij 1 miljoen. En dat wordt met het jaar gekker. Een promovendus uit de PL krijgt net zo veel tv gelden als alle budgetten van clubs uit de eredivisie bij elkaar genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 19:48:
[...]

Dat...

Wij denken als Nederlanders en ook qua budgetten. In het buitenland geven ze 10 miljoen uit zoals wij 1 miljoen. En dat wordt met het jaar gekker. Een promovendus uit de PL krijgt net zo veel tv gelden als alle budgetten van clubs uit de eredivisie bij elkaar genomen.
Het zijn voor de niet topclubs in Engeland ook echt alleen de tv gelden die het verschil maken. AZ heeft over 2016/2017 bijvoorbeeld meer inkomsten mbt entree gelden en commerciele activiteiten dan West Brom, terwijl die toch best wat jaren in de Premier League hebben gespeeld en daar toch wel een stabiele middenmoter waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exo81
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-10 18:46
demo31051987 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:51:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik had de info bij https://www.transfermarkt.nl/statistik/saisontransfers vandaan maar keek in de verkeerde kolom.

Maar dan nog heb ik genoeg voorbeelden om mijn mening kracht bij te zetten:

Douglas Costa (voor 40 miljoen naar Juventus)
Fabinho (voor 45 miljoen naar Liverpool)
Lucas Digne (voor 20 miljoen naar Everton)
Clément Lenglet (voor 36 miljoen naar Barca)
Fabián Ruiz (voor 30 miljoen naar Napoli)
Bijzonder hoe je deze discussie voert; op zoek gaan naar voorbeelden die jouw stelling onderbouwen en wanneer blijkt dat die gevallen je theorie onderuit halen weer opnieuw gaan zoeken naar bevestiging ipv je stelling in twijfel te trekken.

Maar on topic: ik denk dat je er geen zinnig woord over kan zeggen, die hele voetbalmarkt is gek geworden. Als je alleen al kijkt naar die Mbappe huur/koop constructie in 2017 waar ongeveer 175 miljoen euro mee is gemoeid terwijl hij op 18 jarige leeftijd slechts een goed seizoen had gespeeld... dan lijkt gewoon alles mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Vitesse lijkt wel door te zijn naar de volgende ronde, staat nu 1-0 voor. Ben benieuwd of het AZ nog gaat lukken.

Lol die blonde centrale verdediger van Vitesse kan echt helemaal niks met de bal en die laten ze dan opbouwen. Echt elke keer balverlies.

[ Voor 38% gewijzigd door toolkist op 02-08-2018 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Moet nog zien of Az het redt, zou mijn geld er niet op in zetten
Ze doen voorkomen alsof die eerste wedstrijd wat pech was maar ik vraag me het af

Guus Til die alles naast schiet... En dan nog Friday... Daar win je de oorlog toch ook niet mee? Die had vorige week niets te zoeken met al die verdedigers om hem heen

Zo jammer dat die Johnson nog niet speelt, dat vind ik een betere killer

Edit: vitesse had ik wel vertrouwen in

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 02-08-2018 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:24

Hupske

AFCA

Misschien wel goed dat bij Vitesse een internationale trainer zit. Wellicht dat er eens wat realistischer gevoetbald gaat worden.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 18:31:
[...]

11m voor een 1-jarig contract van Arias is natuurlijk gewoon een hele goeie deal.
Of verlengen laten en een jaar later weg. Dan had die nog wel beter geweest als Atletico Madrid op de deur klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
Harribo schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:25:
Moet nog zien of Az het redt, zou mijn geld er niet op in zetten
Ze doen voorkomen alsof die eerste wedstrijd wat pech was maar ik vraag me het af

Guus Til die alles naast schiet... En dan nog Friday... Daar win je de oorlog toch ook niet mee? Die had vorige week niets te zoeken met al die verdedigers om hem heen

Zo jammer dat die Johnson nog niet speelt, dat vind ik een betere killer

Edit: vitesse had ik wel vertrouwen in
Ja slimme zet van AZ om een versterking te halen na de 1e wedstrijd. Zodat deze de 2e wedstrijd niet mag spelen.

Hebben dat echt top gedaan in Alkmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Deadsy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:43:
[...]

Ja slimme zet van AZ om een versterking te halen na de 1e wedstrijd. Zodat deze de 2e wedstrijd niet mag spelen.

Hebben dat echt top gedaan in Alkmaar.
Wat ik niet begrijp is waar het vertrouwen in Friday vandaan komt
Had toch al lang een andere spits gehaald

Edit : dat was geen buitenspel maar Til is te angstig om er zelf wat van te maken

In elk geval fijn dat er een andere commentator is. Niet die irritante saaie krullenbol

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 02-08-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:28:
[...]

Of verlengen laten en een jaar later weg. Dan had die nog wel beter geweest als Atletico Madrid op de deur klopt.
Dat hebben ze vorig jaar al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Harribo schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:47:
[...]

Wat ik niet begrijp is waar het vertrouwen in Friday vandaan komt
Had toch al lang een andere spits gehaald
Precies, maar bij AZ vond men het nodig om weken lang te onderhandelen voor een spits die uiteindelijk voor 2mln gekomen is, maar dan een weekje te laat.

Friday heeft het in de voorbereiding goed gedaan dus daar zal het vertrouwen vandaan komen.
Maar dan nog met slechts 1 spits (welke ook nog weinig ervaring heeft) aan het seizoen beginnen is gewoon dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Inderdaad
Az mist nu in deze wedstrijd een fysiek kopsterke spits.
Als az die niet heeft zou ik gewoon Vlaar oid naast Friday zetten. Je moet wat, zoals het nu gaat wordt het niet gevaarlijk want Friday komt tot nu toe niemand voorbij. Dus eigenlijk heb je niets in de spits nu

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 02-08-2018 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Harribo schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:57:
Inderdaad
Az mist nu in deze wedstrijd een fysiek kopsterke spits.
Als az die niet heeft zou ik gewoon Vlaar oid naast Friday zetten. Je moet wat, zoals het nu gaat wordt het niet gevaarlijk want Friday komt tot nu toe niemand voorbij. Dus eigenlijk heb je niets in de spits nu
Heeft Vlaar wel de snelheid voor de lange bal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Deadsy schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:59:
[...]

Heeft Vlaar wel de snelheid voor de lange bal?
Nee maar lange ballen komen er niet dus dat is niet nodig. Kairat graaft zich snel in. Anders had Friday ook wel meer kunnen doen met zijn snelheid. Vlaar moet dan gewoon voorin blijven staan tussen die 2 cv's

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 02-08-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Klasse verdedigd door Buttner... Waar was die ergens gebleven, de hele linkerkant was leeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Schandalig die Friday, neemt niet goed de ballen aan, komt geen man voorbij en maakt geen grote mogelijkheid af

Tja en hij moet dan az voorin gaan redden?
Ik zie het niet hoopvol in voorlopig

Edit : nu helemaal niet, scheids omgekocht zeker, dat was geen penalty

Grote oorzaak van dit is toch de falende spits. Az heeft dit aan zichzelf te wijten eigenlijk

[ Voor 30% gewijzigd door Harribo op 02-08-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zo. Az krijgt daar ff een bizarre penalty tegen.

0-1 tegen. Ook nog eens een uitdoelpunt

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 02-08-2018 21:12 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:19

Vos

AFCA

Dat is toch geen penalty haha, oioi scheids.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Zo de eerste NL ploeg ligt er alweer uit. Naieve idioten uit Alkmaar. Gruwelijk wat irritant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:14:
Zo de eerste NL ploeg ligt er alweer uit. Naieve idioten uit Alkmaar. Gruwelijk wat irritant.
Maar het beleid is toch goed... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Typhone schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:14:
Ja inderdaad naief

Wat mij wel opvalt... Az passt op de momenten waarom het gaat slecht. Kairat doet dat veel beter. Bij hun counters bijna elke pass op maat

Kan je over het algemeen beter voetballen het gaat om die belangrijke momenten en daar is kairat zóveel effectiever in.

Zou Friday eruit halen veel slechter kan het niet

[ Voor 19% gewijzigd door Harribo op 02-08-2018 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:55
AZ is verdedigend echt ontzettend kwetsbaar. Maarja. Niet anders dan andere jaren en eigenlijk het handelsmerk van Van Den Brom. Mooi voetbal boven alles.

Edit: wel de 1-1 nu. Hup hup!

[ Voor 9% gewijzigd door Fleximex op 02-08-2018 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Van den Brom gun ik graag een buitenlands avontuur. Met z’n wilde gedrag en gehinkel voor de camera als ie weer eens verkondigt dat ze op sublieme wijze Excelsior van de mat hebben gespeeld... 🤮

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ja en hoe kwam de 1-1 tot stand? Door hoog voor en dan koppen en erin frommelen.

Niet om mijn gelijk te halen maar plzzz haal Friday eruit of daar weg. Gooi daar een fysieke kopsterke speler neer... Dan valt er wat halen anders niet

Edit : weer een kopbal das echt geen toeval daar ligt het zwakke punt van kairat
Gewoon Friday daar weg

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 02-08-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:27:
Ja en hoe kwam de 1-1 tot stand? Door hoog voor en dan koppen en erin frommelen.

Niet om mijn gelijk te halen maar plzzz haal Friday eruit of daar weg. Gooi daar een fysieke kopsterke speler neer... Dan valt er wat halen anders niet
Die spits mag nog niet spelen omdat AZ over de laatste paar ton aan het zeiken was ;)
Dat ze nu wellicht een paar miljoen gaan missen, tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ze moeten er nu nog 3 maken. Zie ik niet gebeuren.
In de rust bij de scheids aangeven dat de 2e helft niet hoeft. En dan gewoon Vitesse kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:27:
[...]

Die spits mag nog niet spelen omdat AZ over de laatste paar ton aan het zeiken was ;)
Dat ze nu wellicht een paar miljoen gaan missen, tja.
Ok maar los het dan iets anders op... Een kopsterke fysieke speler daar neer zetten
Zelfs Guus Til doet dat al beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 02-08-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:29:
[...]

Ok maar los het dan iets anders op... Een kopsterke fysieke speler daar neer zetten
Zelfs Guus Til doet dat al beter.
Vlaar ofzo ;) Daar heb je achterin toch niks aan als je 1 op 1 moet gaan spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
toolkist schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:32:
[...]

Inderdaad daarom zei ik dat
Alleen de aanwezigheid van Vlaar daar maakt ze vast al wat moedeloos

Das volgens mij het enige wat vd brom nog kan doen om dit proberen te kantelen

Verhuur Friday maar aan Telstar of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

Vraag me af wanneer ze bij AZ inzien dat Vlaar gewoon niet meer kan.
Misschien tegen zwakke ploegen in de Eredivisie maar dat moet niet het uiteindelijke doel zijn van AZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
[...]

1 op 1 spelen ze eigenlijk nu al. Zo kwetsbaar is de verdediging tegen counters. Als je Vlaar in de spits zou zetten wordt het 1 op 1... met de keeper.

Edit: Waarom spuit de scheids geen lijn? Juist bij een vrije trap in de 16 heb je daar heel veel aan omdat dat altijd zo lang duurt met 8 mensen in een muur waarvan er altijd wel eentje te dicht bij naar de bal stapt.

[ Voor 25% gewijzigd door Fleximex op 02-08-2018 21:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Die doelman van hun heeft een gezicht alsof hij net een wild feest achter de rug heeft 😂

Daarom! Fysieke gast voorin en hoog die ballen!

[ Voor 20% gewijzigd door Harribo op 02-08-2018 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:14
retteketet...ga maar naar bed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Hoop dat AZ zich bewust is dat ze ons nu het hele seizoen punten gaan kosten.

Beschamend aangezien er bij AZ echt wel de middelen aanwezig zijn om een team op de been te zetten dat goed genoeg is om op zijn minst naar de volgende ronde te gaan.

Bedoel nu niet dat ze met geld moeten smijten maar het is duidelijk waar ze tekort komen en spelers te halen die dit kunnen oplossen hoeft echt niet veel geld te kosten.

Bv ze hebben Bersma gehaald. Zou deze echt zoveel minder zijn dan Vlaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ja heel triest dit
Zeker van Az die toch Europa league ervaring heeft
Az mist aanvalskracht dat is duidelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Tot zo ver de hoop dat Ziyech nog een seizoen blijft:
Ziyech moet tot zijn onvrede nummer 10 afstaan aan Tadic

Hakim Ziyech heeft zijn rugnummer 10 af moeten staan aan Dusan Tadic. De Marokkaanse spelmaker is het daar niet mee eens. Ajax diende donderdag een aangepaste lijst in bij de KNVB en de UEFA. Tadic sprak bij de onderhandelingen met Ajax zijn wens voor rugnummer 10 uit. Omdat Ziyech een vertrekwens had, gaf directeur spelersbeleid Marc Overmars zijn goedkeuring. Zolang Ziyech Ajacied is, speelt hij met 22 op zijn rug.

"Toen er een kans was om Dusan Tadic naar Ajax te halen, bleek tijdens de gesprekken dat het zijn uitdrukkelijke wens was om met nummer 10 te spelen. Daar heb ik toen mee ingestemd", licht Overmars toe op de website van Ajax. "In de tussentijd is geen transfer voor Hakim tot stand gekomen. En wij zijn blij dat hij hier nog speelt."
De wijziging is besproken met Ziyech en zijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli. Overmars: "Zij zijn het er niet mee eens. Hakim speelt nu met het nummer waarmee hij bij Ajax begon en de UEFA Europa League-finale haalde. Ik heb veel waardering voor de manier hoe Hakim hiermee om is gegaan."
Dit krenkt de trots van Ziyech, die wil na dit debacle zeker weg. Aan de andere kant ook begrijpelijk van Ajax kant; Ziyech gaf zelf aan weg te willen en zijn opvolger is zijn rugnummer toegezegd. Dat hij vervolgens overwoog te blijven is mooi, maar wel pech; rugnummer weg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 22:28:
Tot zo ver de hoop dat Ziyech nog een seizoen blijft:
[...]

Dit krenkt de trots van Ziyech, die wil na dit debacle zeker weg. Aan de andere kant ook begrijpelijk van Ajax kant; Ziyech gaf zelf aan weg te willen en zijn opvolger is zijn rugnummer toegezegd. Dat hij vervolgens overwoog te blijven is mooi, maar wel pech; rugnummer weg :)
Ach zoiets gaat niet de reden zijn om weg te gaan of te blijven.
Ik denk eerder dat ie nu met Tadic inziet dat het met betere spelers om je heen veel makkelijker voetballen is en dat ie daarom nog weg wil ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:16
Anderzijds mag je van Ziyech ook een professionele houding verwachten.

Hij spreekt met Ajax af dat hij na 2 jaar een volgende stap wil maken, maar Ajax dan ook net zo goed met hem.
Die kijken dan ook verder en dus is Tadic de nieuwe 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Exo81 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 20:21:
[...]

Bijzonder hoe je deze discussie voert; op zoek gaan naar voorbeelden die jouw stelling onderbouwen en wanneer blijkt dat die gevallen je theorie onderuit halen weer opnieuw gaan zoeken naar bevestiging ipv je stelling in twijfel te trekken.
Het zijn nog steeds dezelfde soort voorbeelden, echter had ik de verkeerde informatie (mijn eigen fout). Het principe is hetzelfde. Ja, de voorbeelden die als eerste gebruikte (De Vrij e.d.) klopte niet, maar dat had met een leesfout van mijn kant te maken. Het ging mij er puur om om te laten zien dat spelers die voor 50 miljoen wisselen van een club vele malen beter zijn dan dat we hebben lopen in de Eredivisie. Daar blijf ik bij.

Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, we zullen zien. Wanneer De Jong, De Ligt of welke speler dan ook zou vertrekken voor 50 miljoen, maakt dat meteen de duurste transfer in de historie van de Eredivisie. Ik gun iedereen zijn transfer, maar ik blijf realistisch, terwijl sommigen de geruchten zien als een waarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Kleine correctie; die jij vele malen beter vindt ;)

En dan pak je oa Lenglet als voorbeeld die een afkoopsom in zn contract had, dus wat nog niet vergelijkbaar is ;)

Over AZ hoeven we ons dit seizoen geen zorgen te maken lijkt het. Vd Brom: "Vorige week speelden we slecht en vandaag lieten we zien waartoe we in staat zijn.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07 18:10
[...]

De Ligt gaat dat bedrag wel opbrengen verwacht ik, ik denk echter dat Ajax pas gaat praten vanaf 60 miljoen.

Misschien wel het grootste verdedigende talent op de Europese velden, is op zijn 18e al aanvoerder, vaste international en heeft al een EL finale gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Harribo schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 21:18:
[...]

Ja inderdaad naief

Wat mij wel opvalt... Az passt op de momenten waarom het gaat slecht. Kairat doet dat veel beter. Bij hun counters bijna elke pass op maat

Kan je over het algemeen beter voetballen het gaat om die belangrijke momenten en daar is kairat zóveel effectiever in.

Zou Friday eruit halen veel slechter kan het niet
Dat heeft ook met ruimte te maken.
Az moet altijd in de kleine ruimte spelen. Deels ook zelf schuld, want als ze ''counterpresse' en dan meteen diep spelen kom je ook in dergelijke situaties. Az gaat juist bij een balverovering de bal achterin rondspelen terwijl je dan juist diep moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
gaizka schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 08:01:
[...]

De Ligt gaat dat bedrag wel opbrengen verwacht ik, ik denk echter dat Ajax pas gaat praten vanaf 60 miljoen.

Misschien wel het grootste verdedigende talent op de Europese velden, is op zijn 18e al aanvoerder, vaste international en heeft al een EL finale gespeeld.
Precies, zeker als je ziet dat een Sanchez 40 miljoen heeft opgeleverd en ook elke cent dat waard is geweest voor Tottenham.

Dus dan heb je een jongere speler, mogelijk al beter(ik denk zelf van wel) en nog een Europeaan ook(vooral voor Spaanse/Italiaanse clubs van belang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Ik heb niks van de wedstrijden gisteren gezien, maar wat is dit weer een pijnlijke afgang dat een Nederlandse club weer zo vroeg tegen zo'n tegenstander eruit ligt. Vitesse zal het ook zeer moeilijk krijgen tegen Basel, maar dat je dan verliest kan. Dit is echter heel slecht van AZ en heel slecht voor het Nederlandse voetbal, onze inhaalrace loopt zo gelijk een flinke klap op. Dat terwijl AZ een geplaatste status had tot aan de groepsfase en dan waarschijnlijk in pot 2 zou komen en dus ook nog wel een kans maakte om te overwinteren.

Geluk bij een ongeluk voor Feyenoord is dat dankzij dit verlies Feyenoord een geplaatste status heeft voor de volgende ronde als die behaald wordt. Sevilla, Zenit St. Petersburg, Besiktas en Olympiakos worden ontlopen hoewel RB Leipzig, Burnley, Atalanta Bergamo en Girondins Bordeaux ook pittig zijn. Volgens mij is er ook een kans op pot 2 in de poulefase als die behaald wordt.

Als AZ het geld niet laat rollen hoeven we denk ik niet zo'n stunt als vorig jaar te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:39
Terranova schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:00:
[...]

Precies, zeker als je ziet dat een Sanchez 40 miljoen heeft opgeleverd en ook elke cent dat waard is geweest voor Tottenham.

Dus dan heb je een jongere speler, mogelijk al beter(ik denk zelf van wel) en nog een Europeaan ook(vooral voor Spaanse/Italiaanse clubs van belang).
Sanchez was veel interessanter voor de PL, omdat hij fysiek een beest is op zijn leeftijd al en er daarom eteen kon staan. Er staat bij geen enkele topclub in de PL een type als Matthijs de Ligt achterin op zo'n jonge leeftijd omdat ze het fysiek afleggen tegen de enorme spitsen. De Ligt is geschikt voor Bundesliga of Primera Division volgend jaar, maar daar gaan de absolute topclubs hem denk ik ook niet kopen. Mina komt bij Barca ook niet aan de bak. 40 miljoen is wellicht zeker haalbaar, maar ik zie totaal niet welke topclub dat voor hem gaat betalen. Ik zou mijn geld op Bayern zetten als ik er dan eentje moet kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
donleone83 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:48:
[...]

Sanchez was veel interessanter voor de PL, omdat hij fysiek een beest is op zijn leeftijd al en er daarom eteen kon staan. Er staat bij geen enkele topclub in de PL een type als Matthijs de Ligt achterin op zo'n jonge leeftijd omdat ze het fysiek afleggen tegen de enorme spitsen. De Ligt is geschikt voor Bundesliga of Primera Division volgend jaar, maar daar gaan de absolute topclubs hem denk ik ook niet kopen. Mina komt bij Barca ook niet aan de bak. 40 miljoen is wellicht zeker haalbaar, maar ik zie totaal niet welke topclub dat voor hem gaat betalen. Ik zou mijn geld op Bayern zetten als ik er dan eentje moet kiezen.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Heb jij De Ligt ooit wel eens gezien? Die jongen was op z'n 16e al fysiek sterker dan 90% van alle verdedigers.
Sorry, maar als jij denkt dat De Ligt door zijn fysiek niet naar de PL kan dan komt dat eerder door een club voorkeur dan door echt voetbal kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Terranova schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:51:
[...]

Heb jij De Ligt ooit wel eens gezien? Die jongen was op z'n 16e al fysiek sterker dan 90% van alle verdedigers.
Sorry, maar als jij denkt dat De Ligt door zijn fysiek niet naar de PL kan dan komt dat eerder door een club voorkeur dan door echt voetbal kennis.
Als hij zo goed is, waarom is hij dan nog niet opgepikt? Het laatste gerucht is van 28 mei 2018 (bron: https://www.transfermarkt.../geruechte/spieler/326031). Dus het is deze gehele transferperiode stil geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik vind het fysiek van De Ligt juist zijn minste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zij probleem is vooral zijn snelheid. Hij heeft ook al aangegeven dat hij wil blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
demo31051987 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:53:
[...]

Als hij zo goed is, waarom is hij dan nog niet opgepikt? Het laatste gerucht is van 28 mei 2018 (bron: https://www.transfermarkt.../geruechte/spieler/326031). Dus het is deze gehele transferperiode stil geweest...
Als Ajax niets accepteert gaat hij ook nergens heen?
Fleximex schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:54:
Ik vind het fysiek van De Ligt juist zijn minste punt.
Kan je nagaan, als dat al z'n minste punt is.

[ Voor 20% gewijzigd door Terranova op 03-08-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
Terranova schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Als Ajax niets accepteert gaat hij ook nergens heen?
Dan komt dat nog steeds uit in de media. Er is in de afgelopen 2 maanden geen gerucht geweest dat er een bod gedaan is. Dus dat zegt voor mij dat de wens om De Ligt te halen erg afgenomen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fleximex
Terranova schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:57:
[...]

Kan je nagaan, als dat al z'n minste punt is.
Jij hebt wel een hele hoge pet op van hem. Verdedigend is het echt nog niks speciaals. Ik zie hem bijvoorbeeld af en toe een hoge bal eerst laten stuiten i.p.v. die meteen weg te koppen waardoor hij er voor zorgt dat er onnodig een gevaarlijke situatie ontstaat die er in eerste instantie helemaal niet was.

En ook in de duels wint hij ze toch niet allemaal. En zoals hierboven genoemd is snelheid ook niet iets waar hij bekend om staat.

Wat hem goed maakt is dat hij het niveau van goede Eredivisie verdediger al op zijn leeftijd bereikt heeft. Dat hij voetballend een van de betere verdedigers is. En dat hij, afgezien van de De Ligt momentjes, juist goed situaties kan inschatten.

Maar ga nou niet overdrijven. Zijn beste kwaliteit lijkt voorlopig nog zijn leeftijd. Als in, dat hij het niveau wat hij nu heeft al op zijn leeftijd heeft. Maar een spitsen killer in de verdediging is hij totaal (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fleximex schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Jij hebt wel een hele hoge pet op van hem. Verdedigend is het echt nog niks speciaals. Ik zie hem bijvoorbeeld af en toe een hoge bal eerst laten stuiten i.p.v. die meteen weg te koppen waardoor hij er voor zorgt dat er onnodig een gevaarlijke situatie ontstaat die er in eerste instantie helemaal niet was.

En ook in de duels wint hij ze toch niet allemaal. En zoals hierboven genoemd is snelheid ook niet iets waar hij bekend om staat.

Wat hem goed maakt is dat hij het niveau van goede Eredivisie verdediger al op zijn leeftijd bereikt heeft. Dat hij voetballend een van de betere verdedigers is. En dat hij, afgezien van de De Ligt momentjes, juist goed situaties kan inschatten.

Maar ga nou niet overdrijven. Zijn beste kwaliteit lijkt voorlopig nog zijn leeftijd. Als in, dat hij het niveau wat hij nu heeft al op zijn leeftijd heeft. Maar een spitsen killer in de verdediging is hij totaal (nog) niet.
mwoah. Hij is vooral nogal wild.

Uitstraling heeft hij ook en een goede intelligente kop erop. Voetballend is hij bovendien bovengemiddeld voor een verdediger. Zijn enige echte zwakkere punt is zijn snelheid, maar het is ook geen slak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Fleximex schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Je begrijpt toch zelf wel dat bij jonge spelers de transferwaarde niet meteen slaat op hoe goed ze nu al zijn, maar ook hoe goed ze kunnen worden.

Natuurlijk kan De Ligt nog verbeteren en dat is nodig voor de top. Maar ten opzichte van Sanchez toen hij bij Ajax speelde vind ik De Ligt op z'n minst gelijkwaardig. Alleen als er dan iemand hier De Ligt(een speler die bewust van Ajax niet meer op spierkracht mag trainen) fysiek te zwak vind dan ga ik er tegenin, want dat klopt echt niet.

De Ligt is wat mij betreft 100% 50 miljoen waard. Vooral door de potentie, puur op hoe goed hij momenteel is zou de 50 miljoen wat veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:39
[...]

Weet je, jij vindt hem blijkbaar als enige hier briljant. Ik vind hem een onwijs groot talent, maar zie echt niet in hoe hij zich qua fysiek staand zou moeten houden in de PL tegen bijvoorbeeld Drogba of qua snelheid en techniek in de PD tegenover bijvoorbeeld Griezmann, Suarez of Messi.

Wat hem goed maakt is zijn inzicht en positie kiezen. Tactisch heel sterk. Maar zoals eerder gezegd: ik zie (nog) geen spitsenkiller in hem in de 1 op 1. Zoals je dat in Sanchez wel kon zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:27
Noem even de beste spelers van de wereld op :D Zijn maar weinig verdedigers die zich daartegen staand kunnen houden. Varane, Umtiti, Ramos, misschien Pique op een goede dag en die twee van Atletico, maar dan houdt het ook op.

AZ gisteren echt schandalig. Dan kan je een onterechte penalty tegen krijgen, maar over twee wedstrijden maakten ze nergens aanspraak op. Die Van Den Brom loopt dan weer te mauwen dat ze een onterechte penalty tegen kregen. Leuk Johnny, maar als je gewoon eerst eens naar je eigen team kijkt en iets doet aan wat er fout gaat. Nu moeten de andere Nederlandse teams weer een tandje bij gaan schakelen omdat jij zo'n ongelooflijk matige coach bent.

[ Voor 50% gewijzigd door JanW op 03-08-2018 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ph4ge schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:42:
Ik heb niks van de wedstrijden gisteren gezien, maar wat is dit weer een pijnlijke afgang dat een Nederlandse club weer zo vroeg tegen zo'n tegenstander eruit ligt.
#scorebordjournalistiek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Tegen sommige clubs maakt dat niet uit, dat moet je gewoon winnen. Als Feyenoord tegen Emmen een enorm goede wedstrijd speelt en toch verliest mede door de nodige pech dan blijft het een wanprestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-10 16:03
Wat vonden jullie van het optreden van Wöber afgelopen woensdag? Hij speelde natuurlijk in een wat andere rol, als opkomende linksback.

Ik vond het hem wel redelijk goed afbrengen. Ben ook benieuwd wat de plannan van ten Hag zijn met hem. We hebben centraal natuurlijk De Ligt, Blind, Schuurs, Wöber en evt. Veltman. Op links alleen Tagliafico en Blind (jeugd even daar gelaten). Zou Ten Hag hem willen gebruiken voor links? En zou hij het hele seizoen op de bank zitten? Ik vind het lastig. Ben benieuwd naar jullie ideeën.

En Schuurs, zal hij flink aan de bak kunnen? Of wordt het Jong Ajax voor hem? Met blind er bij zijn z'n kansen natuurlijk niet toegenomen. Terwijl deze jongen natuurlijk wel echt een kans verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoeWn schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:48:
Wat vonden jullie van het optreden van Wöber afgelopen woensdag? Hij speelde natuurlijk in een wat andere rol, als opkomende linksback.

Ik vond het hem wel redelijk goed afbrengen. Ben ook benieuwd wat de plannan van ten Hag zijn met hem. We hebben centraal natuurlijk De Ligt, Blind, Schuurs, Wöber en evt. Veltman. Op links alleen Tagliafico en Blind (jeugd even daar gelaten). Zou Ten Hag hem willen gebruiken voor links? En zou hij het hele seizoen op de bank zitten? Ik vind het lastig. Ben benieuwd naar jullie ideeën.

En Schuurs, zal hij flink aan de bak kunnen? Of wordt het Jong Ajax voor hem? Met blind er bij zijn z'n kansen natuurlijk niet toegenomen. Terwijl deze jongen natuurlijk wel echt een kans verdiend.
Wober is goed genoeg. Heb hem misschien wel liever dan Blind centraal achterin. Echter hebben we op het middenveld betere opties dan Blind. Ik begrijp waarom hij gehaald is, maar de positie waarvoor hij komt is redelijk goed bezet. Voor het bedrag waar hij voor gekomen kun je hem ook niet op de bank zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
[...]

Hij is misschien briljant maar heeft nog maar 1 heel seizoen gespeeld en nog 0 prijzen gepakt in zijn carrière.

edit: foutje in de leeeftijden

[ Voor 32% gewijzigd door GrooV op 03-08-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

donleone83 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:20:
[...]

Weet je, jij vindt hem blijkbaar als enige hier briljant. Ik vind hem een onwijs groot talent, maar zie echt niet in hoe hij zich qua fysiek staand zou moeten houden in de PL tegen bijvoorbeeld Drogba of qua snelheid en techniek in de PD tegenover bijvoorbeeld Griezmann, Suarez of Messi.

Wat hem goed maakt is zijn inzicht en positie kiezen. Tactisch heel sterk. Maar zoals eerder gezegd: ik zie (nog) geen spitsenkiller in hem in de 1 op 1. Zoals je dat in Sanchez wel kon zien.
Als enige? Dat zijn er nu 2 dan. Qua fysiek staande houden tegen Drogba lijkt me niet zo moeilijk. Dat kan m'n opa inmiddels ook. Die anderen kosten ook niet zoveel moeite als je De Ligt heet. Zie hem maar eens in real life. Ik heb ooit naast Luuk en Siem de Jong gestaan en kort mee gepraat op de AutoRAI in Amsterdam. Luuk een kop kleiner dan ik en Siem beduidend kleiner.

Mijn stats 1.93m, 92kg (toen was ik buff en wellicht 98-100kg en een basketbal lichaam geen iele voetballer). Ik kon me niet voorstellen dat ik ooit een duel zou verliezen van zo'n mannetje (fysiek). Fyi: De Ligt is 5cm korter dan ik ben. Die houdt zich wel staande.

W.b. de Perr Schuurs discussie. Die zou ik geregeld mee laten spelen tegen de wat kleinere teams. Vind hem een soort flexibelere versie van De Ligt.

[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 03-08-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 15:00
LoeWn schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:48:
Voor wat betreft Schuurs is dit natuurlijk wel weer verspilling van talent. Die moet nu juist stappen in de eredivisie maken maar blijft nu hangen in de eerste divisie. Die tweede elftallen in de eerste divisie zijn voor de grotere talenten een zeer slecht idee wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
Een prijs pakken zegt weinig over de kwaliteit van iemand. Met die redenatie zou Eder een goede spits zijn (scoorde winnende doelpunt voor Portugal in EK finale). Intussen heeft De Ligt wel een Europa League finale gehaald op zijn 17/18de en is hij inmiddels aanvoerder van het eerste elftal. Daarnaast, Bulgarije buiten beschouwing gelaten, speelt hij ook in Oranje echt goed. In de vriendschappelijke wedstrijd tegen Portugal was hij één van de beste op het veld. Hij kreeg nog een duw/gooi van Ronaldo die compleet gefrustreerd van 'm raakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:44

snmght

imho dan he

Tegen Portugal ja, daar was hij erg goed. Twee assists ook, bij die eerste zet hij het begin van die aanval ook zelf op: YouTube: Matthijs de Ligt vs Portugal (26/3/2018)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 11:08
JanW schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:12:
Een prijs pakken zegt weinig over de kwaliteit van iemand. Met die redenatie zou Eder een goede spits zijn (scoorde winnende doelpunt voor Portugal in EK finale). Intussen heeft De Ligt wel een Europa League finale gehaald op zijn 17/18de en is hij inmiddels aanvoerder van het eerste elftal. Daarnaast, Bulgarije buiten beschouwing gelaten, speelt hij ook in Oranje echt goed. In de vriendschappelijke wedstrijd tegen Portugal was hij één van de beste op het veld. Hij kreeg nog een duw/gooi van Ronaldo die compleet gefrustreerd van 'm raakte.
Oke ik wist niet dat een duw/gooi van Ronaldo ook iets waard was, dat verklaard alles!

Veder heeft ie geluk gehad dat Veltman op dat moment slecht was maar hij heeft het wel laten zien in de competitie, vriendschappelijke wedstrijden zegt echt niks (helemaal niet met de huidige staat van het NL elftal)

En ja, Eder heeft meer prijzen gepakt dan de Ligt tot nu toe. Uiteindelijk haal je daar spelers voor, prijzen pakken. Dat lijkt me toch het belangrijkste als speler en club

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 03-08-2018 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
OK, ik denk dat de topclubs dan compleet verkeerd bezig zijn. Real Madrid kan beter Jose Fonte halen, want die heeft een prijs gepakt. Speelt Douglas nog, die verdediger die ooit bij Twente heeft gespeeld? Heeft namelijk ook een prijs gepakt, gelijk halen. Zullen we dan in Oranje ook maar Denswil in de basis zetten. Centrale verdediger bij Club Brugge, je raad 't al, prijs gepakt.

Ik denk dat de naam van die spelers op minder lijstjes voorkomen dan de naam van De Ligt.

Sorry, maar dit is logica van lik me vestje. Je rekent hem af dat hij geen prijs heeft gepakt, maar zegt doodleuk erbij dat hij ook pas 1 volledig seizoen heeft gespeeld. Reken iemand daar over 20 jaar op af, maar om dat nu al te doen is gewoon kansloos.

[ Voor 6% gewijzigd door JanW op 03-08-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JanW schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:33:
OK, ik denk dat de topclubs dan compleet verkeerd bezig zijn. Real Madrid kan beter Jose Fonte halen, want die heeft een prijs gepakt. Speelt Douglas nog, die verdediger die ooit bij Twente heeft gespeeld? Heeft namelijk ook een prijs gepakt, gelijk halen. Zullen we dan in Oranje ook maar Denswil in de basis zetten. Centrale verdediger bij Club Brugge, je raad 't al, prijs gepakt.

Ik denk dat de naam van die spelers op minder lijstjes voorkomen dan de naam van De Ligt.

Sorry, maar dit is logica van lik me vestje. Je rekent hem af dat hij geen prijs heeft gepakt, maar zegt doodleuk erbij dat hij ook pas 1 volledig seizoen heeft gespeeld. Reken iemand daar over 20 jaar op af, maar om dat nu al te doen is gewoon kansloos.
Sowieso is voetbal een teamsport. Je gaat geen kampioen worden met bij wijze van spreken 1 goede speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
[...]

PL en Drogba? heb ik iets gemist?
Die zit dacht ik in de VS te ballen. En al zou hij in de PL spelen dan is dat niet echt een probleem aangezien hij al jaren niets heeft laten zien op niveau.

Vooral leuk dat mensen denken dat de geruchten rondom een speler iets te maken hebben met de echte interesse van een club.
De media is op het moment te druk bezig om over de interesses in Neres en de Jong te schrijven.
Die hebben niet de tijd om over de Ligt te schrijven.

Daarnaast heeft de Ligt zelf al vrij duidelijk aangegeven te willen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
[...]

het gaat denk ik met name om potentie. Die jongen is nog tiener, maar toont door zijn fysiek en inschattingsvermogen dat hij, als hij straks een volwassen voetballer is, echt heel goed kan zijn. Daarnaast straalt hij een bepaalde volwassenheid uit. Die aanvoerdersband krijgt hij niet voor niets.

In de huidige markt is zo iets met gemak 50 miljoen waard. Zeker als je als club het geld niet direct nodig hebt.

Er is natuurlijk altijd het risico dat hij het alsnog niet haalt (legio voorbeelden: Balotelli, Bojan Krikic, etc. ), maar dan nog is potentie heel wat waard.
Pagina: 1 ... 17 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.