Haha, Engeland gaat toch nog door naar de Finale 4.
Dat wordt dan Portugal, Engeland, Belgie en waarschijnlijk Nederland?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Waarschijnlijk Frankrijk en misschien Nederland. Er wordt echt niet zomaar even gewonnen in Duitsland.Anton.net schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:02:
Gelijk is genoeg toch? Dat lijkt me verre van onmogelijk.toolkist schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:41:
Waarschijnlijk Frankrijk en misschien Nederland. Er wordt echt niet zomaar even gewonnen in Duitsland.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee, een ticket voor de playoffJoostje123 schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:08:
Koeman blijft zeggen dat je niet kan plaatsen via nations league. Maar als wij ons plaatsen voor de laatste 4. En Engeland, België en Portugal plaatsen zich via de normale route voor het ek. Ben je dan automatisch ook al geplaatst toch!?
De beste niet geplaatste land krijgt een ticket..
Maar is per divisie toch een ticket voor het ek?
Klopt, maar verliezen ook. Ze zijn goed bezig, maar verliezen van Duitsland kan altijd.Gonadan schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:50:
[...]
Gelijk is genoeg toch? Dat lijkt me verre van onmogelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-11-2018 18:11 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tuurlijk kan het, maar de kans dat het niet gebeurt is groter. Die Duitsers zijn nu ook aardig van het pad af, ik zie wel mogelijkheden.Exocet schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:07:
Klopt, maar verliezen ook. Ze zijn goed bezig, maar verliezen van Duitsland kan altijd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nee dan schuiven 3 landen vanuit divisie B bij voor de halve finales.Joostje123 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:06:
[...]
Maar is per divisie toch een ticket voor het ek?
Dus ok als iedereen in divisie a zich plaatst behalve Nederland. Gaat het door?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In het filmpje onder dit artikel wordt het nog een keer uitgelegd.DoeEensGek schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:18:
Iemand die afgestudeerd is hierin? Ik snap niets meer van nu ik het hier lees.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Float like a butterfly, sting like a bee.
Jawel, na de reguliere kwalificaties. Dan komen er nog playoffs tussen degenen zonder EK ticket, afhankelijk van prestaties in de NL.Martinusz schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:20:
Eerlijk gezegd begrijp ik het nu ook niet meer, tijd terug werd gezegd dat Nederland mogelijk een EK ticket kon “winnen” omdat alle ploegen uit de A groep zich waarschijnlijk toch wel zouden plaatsen. Maar er is dus helemaal geen EK ticket gekoppeld aan de Nations league?
Zeiss Distagon 21 f/2.8

[ Voor 27% gewijzigd door DoeEensGek op 18-11-2018 20:50 ]
Die route bestaat niet meer.DoeEensGek schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:46:
Kwalificatie-->playoffs-->ticket EK
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Helemaal mee eens, behalve over Löw en Duitsland. die hebben net met een uitermate verjongd team en goed voetbal van Rusland gewonnen. Ik zeg niet dat Nederland er direct bang van moet worden, zeker niet, maar de Duitsers zijn wel weer op de goede weg.DaniëlWW2 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:08:
Stelletje zuurpruimen hier zeg. Is Oranje voor het eerst sinds het WK van 2014 eens goed bezig, en dan lopen we maar te zeuren wat er nog allemaal mis is.![]()
We gaan gewoon weer van die Duitsers winnen en Löw mag nu echt zijn ontslagbrief gaan opstellen. Daarna wint Nederland gewoon de Nations League echt en plaatsen we ons voor het EK met kwalificaties. De voorkeurspositie voor de loting hebben we al.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 25% gewijzigd door DoeEensGek op 18-11-2018 21:17 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Duurt even maar dan kom je ergens. Ze hebben het niet gemakkelijker op gemaakt.Gonadan schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:21:
@DoeEensGek tijdens de kwalificatie dus eigenlijk, als de meeste competities zomerstop hebben. Zaten we allebei half goed.
Net iets te laat deze weg in geslagen.Fiber schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:23:
[...]
Helemaal mee eens, behalve over Löw en Duitsland. die hebben net met een uitermate verjongd team en goed voetbal van Rusland gewonnen. Ik zeg niet dat Nederland er direct bang van moet worden, zeker niet, maar de Duitsers zijn wel weer op de goede weg.
https://nos.nl/artikel/22...mt-afscheid-met-zege.html
https://www.vi.nl/nieuws/...wen-voor-clash-met-oranje
Wel lucratiever. Morgen groepswinnaar worden betekent 1.5 3 miljoen bijschrijven. Win je de league, dan komt daar nog 4.5 3 miljoen bij. In voetballand zijn dat tegenwoordig bijna fooitjes. Maar voor de bond zijn het denk ik welkome inkomsten.DoeEensGek schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:31:
[...]
Duurt even maar dan kom je ergens. Ze hebben het niet gemakkelijker op gemaakt.
[ Voor 8% gewijzigd door T-MOB op 18-11-2018 21:50 ]
Regeren is vooruitschuiven
Als België zo doorgaat wordt het zelfs Portugal, Engeland, Zwitserland en Frankrijk/NederlandAnton.net schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:02:
Here's to you Nicola and Bart
Ik snap niet dat volgens jou Duitsland nog naar EK kan via die play-offs, die spelen zijn namelijk niet.DoeEensGek schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:46:
Via de nations League valt dus toegang te verkrijgen tot de playoffs van het Europees kampioenschap.
Via de reguliere kwalificatie valt toegang te verkrijgen tot het EK, en tot de playoffs van het EK.
Via nations League finales valt een leuk bedrag te verdienen.
Kwalificatie-->ticket EK
Kwalificatie-->playoffs-->ticket EK
NL-->playoffs-->ticket EK
NL-->finales NL-->💰.
Dan snap ik de uitspraak dat je niet via de nations League finales een ticket kan winnen.
Qua tijd is het nu zo verdeeld.
Eerst NL, daarna kwalificaties, dan NL finales en daarna de playoffs. Volgens mij is dit een beetje het idee.
[Afbeelding]
Via nations League playoffs zijn dus 4 tickets beschikbaar. Ook Duitsland zou via dit vangnet naar het EK kunnen.
[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 18-11-2018 22:25 ]
Lubach snapt er ook geen hol van en aan zijn citaten te zien NOS, FOX en Ziggo ook niet.DoeEensGek schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:31:
Duurt even maar dan kom je ergens. Ze hebben het niet gemakkelijker op gemaakt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik snap werkelijk niet wat iedereen er zo moeilijk aan vindt. Vroeger werden de play-offs voor het EK gevuld met beste nummers 3. Nu worden de playoffs gespeeld door de beste - nog niet regulier geplaatste - deelnemers per nations league divisie. In de A-divisie ben je dus bijna altijd zeker van playoffs. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er van de 20 reguliere tickets minder dan 8 naar A-divisielanden gaan. (Dit geeft trouwens een rare prikkel in de B-divisie. Als je daar als beste uit de bus komt wordt je "beloond" met een play-off tegen A-landen).Gonadan schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:16:
[...]
Lubach snapt er ook geen hol van en aan zijn citaten te zien NOS, FOX en Ziggo ook niet.![]()
Zo begreep ik het ook, maar omdat iedere keer er weer iets anders wordt gezegd door kranten, websites, televisie- en radiopresentatoren, word ik iedere keer weer in de war gebracht.T-MOB schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:03:
[...]
Ik snap werkelijk niet wat iedereen er zo moeilijk aan vindt. Vroeger werden de play-offs voor het EK gevuld met beste nummers 3. Nu worden de playoffs gespeeld door de beste - nog niet regulier geplaatste - deelnemers per nations league divisie. In de A-divisie ben je dus bijna altijd zeker van playoffs. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er van de 20 reguliere tickets minder dan 8 naar A-divisielanden gaan. (Dit geeft trouwens een rare prikkel in de B-divisie. Als je daar als beste uit de bus komt wordt je "beloond" met een play-off tegen A-landen).
Naast het hele playoff-verhaal is er nog de finaleronde voor de groepswinnaars van de A-divisie. Dat gaat alleen om cash en aanzien.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Omdat iedereen maar wat roept zonder zich daadwerkelijk ingelezen te hebben.T-MOB schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:03:
Ik snap werkelijk niet wat iedereen er zo moeilijk aan vindt.
Voor elke divisie is één plek op het EK beschikbaar, je krijgt dus sowieso een B, C en D team op het EK via de playoffs.Vroeger werden de play-offs voor het EK gevuld met beste nummers 3. Nu worden de playoffs gespeeld door de beste - nog niet regulier geplaatste - deelnemers per nations league divisie. In de A-divisie ben je dus bijna altijd zeker van playoffs. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er van de 20 reguliere tickets minder dan 8 naar A-divisielanden gaan. (Dit geeft trouwens een rare prikkel in de B-divisie. Als je daar als beste uit de bus komt wordt je "beloond" met een play-off tegen A-landen).
[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 19-11-2018 10:52 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat is ook niet zo gek, volgens mij zie je dat wel vaker na een groot toernooi, zeker bij (in dit geval veredelde) oefenwedstrijden. Oranje was ook zwak direct na WK2010 (gelijkspel tegen Oekraine) en WK2014 (nederlaag tegen Italië). Je mentale toestand is dan toch lastig.gambieter schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:35:
Wow, Belgie van 0-2 voor naar 5-2 achter, en ik zie net nog meer kansen voor Zwitserland??? De top 3 van het WK heeft het zwaar
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Lekker avondje NAC voor ons om 18.30OPSLAGHOND schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:02:
Gelukkig weer competitie-wedstrijden deze week!
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 19-11-2018 13:28 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Je weet nu zeker dat áls Nederland in de play offs komt ze gegarandeerd een topland gaan tegen komen.Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:51:
Voor de play offs is dit ook veel eerlijker.
De hoogst geplaatste teams hebben iets meer kans en het is dan niet meer zo dat je als Nederland bijvoorbeeld een topland gaat loten bij de play offs terwijl anderen een makkie hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
De organisator plaatst zich ook niet meer rechtstreeks aangezien het er meerdere zijn. Dat heft dit meteen op. Bovendien zijn er ook 8deelnemers meer dan voorheen (m.u.v laatste EK)rik86 schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:21:
Ik acht de kans ook niet zo heel groot dat er veel divisie-A landen zich niet direct plaatsen voor 't EK; De top 2 van elke kwalificatie-poule plaatst zich direct, er zijn 10 groepen;
De top 10 van de Nations league komt in pot A, de volgende 10 in pot B etc. De slechtste 4 uit de Nations-League divisie-B en beste 6 uit Divisie-C zijn de meest serieuze roet-in-t-eten landen voor de toplanden.
Wikipedia: UEFA Nations League 2018/19.
Voor de toplanden is de huidige opzet wel iets minder gunstig dan vroeger (buiten 't feit dat er 8 landen meer mee doen) omdat er gegarandeerd 1 divisie D land zich plaatst.
Nou nee hoor. Ik denk dat de kans groot is dat je dan tegen middenmoters uit de C-divisie speelt. Er zijn immers al 20 landen geplaatst. Als dat er 11 uit de A-league zijn, 8 uit de B-league en 1 uit de C-league, dan speel je als A-land tegen de nummers 6-8 van de C-divisie.Gonadan schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:38:
[...]
Je weet nu zeker dat áls Nederland in de play offs komt ze gegarandeerd een topland gaan tegen komen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Het is ook wel makkelijker he. Het afgelopen WK waren er 2 A-landen uit Europa niet bij, maar dat kwam deels door de play offs, omdat er minder teams kwalificeren.Gonadan schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:45:
Dan ga jij er alvast vanuit dat maximaal één A of B-land een fuckup maakt. De geschiedenis wijst anders uit volgens mij.
Nee, 1 A-land en 4 B-landen. Alles kan natuurlijk in het voetbal, maar 10 van de 12 A-landen zijn groepshoofd. Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat meer dan 1 A-land de kwalificatie verprutst.Gonadan schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:45:
Dan ga jij er alvast vanuit dat maximaal één A of B-land een fuckup maakt. De geschiedenis wijst anders uit volgens mij.
Mwoah, als ik het lijstje er zo bij pak is dat geen enkel probleem hoor.T-MOB schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:54:
Nee, 1 A-land en 4 B-landen. Alles kan natuurlijk in het voetbal, maar 10 van de 12 A-landen zijn groepshoofd. Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat meer dan 1 A-land de kwalificatie verprutst.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Als je naar de datum kijkt heb ik dat in maart gepost toen het er nog op leek dat het een 5-3-2 'moest' gaan worden. En met drie central verdedigers was er sowieso geen plek voor de Roon toen (de hoofdreden dat ik hem er toen niet in had gezet; Atalanta kijk ik toevallig ook al heel wat jaartjes met een schuin oog naar, jaar of vijf (bijna zeven inmiddelsFiber schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:42:
[...]
Huh...? dat is een soort Danny blind/Guus Hiddink opstelling. Dat tijdperk is voorbij...
Koeman heeft trouwens wel een goed gevoel voor timing en is precies op het juiste moment ingestapt. De vorige top generatie die al een tijdje 'over the hill' was (Robben, vd Vaart, Sneijder, Van Persie, Strootman, Kuijt, etc. ) is nu definitief weg, jongens als Depay, Van Dijk, Blind beginnen eindelijk echt goed te worden en de jonge talenten dienen zich weer aan zoals De Jong, Dumfries, De Ligt, Bergwijn, etc.
We hebben de magere jaren weer gehad en het worden weer mooie tijden...
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 19-11-2018 18:44 ]
De kans dat meer dan 4 B-landen het verprutsen is natuurlijk wel best aanwezig.T-MOB schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:54:
[...]
Nee, 1 A-land en 4 B-landen. Alles kan natuurlijk in het voetbal, maar 10 van de 12 A-landen zijn groepshoofd. Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat meer dan 1 A-land de kwalificatie verprutst.
Ja dat kan inderdaad gebeuren. Dan tref je geen C-ploeg, maar iets uit de onderkant van de B-divisie: Tsjechië, Bosnië, Noord-Ierland. Maar goed, we kunnen eindeloos theoretiseren over de kansen. Uiteindelijk gaat het toch om wat er daadwerkelijk gebeurt. Dat de Belgen een 2-0 voor om laten buigen tot een 5-2 achter verwacht je ook niet bepaald. En dat Nederland goeie kansen heeft om vanavond poulewinnaar te worden had ook niemand op voorhand verwacht, toch?rik86 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:18:
[...]
De kans dat meer dan 4 B-landen het verprutsen is natuurlijk wel best aanwezig.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Verwijderd
Geeft PSV-ers rust?Montaner schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:54:
Wat heeft Koeman vandaag in zn thee gehad?
https://www.ad.nl/dossier...nt-in-duitsland~aac33b5d/
Bizarre vervanging tegenover vorige wedstrijd(en).
Hoe goed moet je spelen om te blijven staan? Was misschien wel de beste speler op het veld.Koeman acht Kenny Tete vanavond tot net wat meer in staat dan Denzel Dumfries.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Laten we het hopen, hij zal wel de wind van voren krijgen mochten er nu 2 tegendoelpunten over de rechter flank komenDaniëlWW2 schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:34:
Ik denk dat Koeman echt wel een reden heeft om Tete er nu in te zetten i.p.v Dumfries.
Ja.. waar kennen we die koppeltjes quote ook alweer van? Oja, de zwakzinnige uitspraken van van BreukelenDaniëlWW2 schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:34:
Ik denk dat Koeman echt wel een reden heeft om Tete er nu in te zetten i.p.v Dumfries.
Ja, en van Breukelen was ook een goede coach die zich ruimschoots heeft bewezen bedoel je.Montaner schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:48:
[...]
Ja.. waar kennen we die koppeltjes quote ook alweer van? Oja, de zwakzinnige uitspraken van van Breukelen
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit is jouw schuldLeon Zwiers schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:44:
Slecht gevoel. Denk dat NL weggespeeld gaat worden.
Nou, uit het niets zou ik ook niet zeggen. Duitsland is tot nu toe duidelijk de bovenliggende partij.Han schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:54:
Zo zeg... uit het niets, prachtige goal
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Keeper moest terug naar het midden, eigenlijk kansloos op zo’n schot, schiet er tien zo en er gaat er één in, zoals nu.Leon Zwiers schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:54:
Wow, goaltje hoor. Was die nou echt niet houdbaar?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ook voor de verdediger wellichtLeon Zwiers schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:54:
Wow, goaltje hoor. Was die nou echt niet houdbaar?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
alles kan off-topic
[ Voor 38% gewijzigd door LZ86 op 19-11-2018 20:57 ]
Toen het 0-0 stond ja, NL hoefde niet. Kijken wat ze nu gaan doen.Leon Zwiers schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:56:
NL beperkt zich tot tikkie breed en terug. Even met de benen terug op aarde.
Zijn bekende foutjeNapo schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:56:
Goede mandekking van de ligt ook, een paar meter afstand is te veel.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Van Dijk dekt op 2 meter, de Ligt op 5, en Cilessen staat niet goed. Niet heel handig inderdaad.
Mwoah er zijn genoeg spitsen die gewoon rechtdoor kunnen schieten hoor. Dit was echt geen zondagsschot.Han schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:55:
[...]
Keeper moest terug naar het midden, eigenlijk kansloos op zo’n schot, schiet er tien zo en er gaat er één in, zoals nu.
Weinig aan te analyseren. Hij staat lucht te dekken ipv z'n man.
[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 19-11-2018 20:59 ]
Die vorige wedstrijd tegen Duitsland was hij écht héél slecht... en dat heeft hij bij NL wel vaker gehad, veel vaker dan bij Ajax overigens..
Kijk ff naar de bal die Werner onderschept. Nooit gevoetbald zeker? Meer zeg ik er niet over.D-e-n schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:01:
[...]
Laatst in de eredivisie. Laatst ook een beroerde interland tegen Duitsland.
Ajax is beter dan het NL elftal zeg ik even.Montaner schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:02:
[...]
Die vorige wedstrijd tegen Duitsland was hij écht héél slecht... en dat heeft hij bij NL wel vaker gehad, veel vaker dan bij Ajax overigens..
Tot zo ver het serieus nemen van jouw postsTyphone schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:03:
[...]
Ajax is beter dan het NL elftal zeg ik even.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq