[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.635 views

Onderwerpen

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-01 18:31
Haha, Engeland gaat toch nog door naar de Finale 4.
Dat wordt dan Portugal, Engeland, Belgie en waarschijnlijk Nederland?

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:50
Koeman blijft zeggen dat je niet kan plaatsen via nations league. Maar als wij ons plaatsen voor de laatste 4. En Engeland, België en Portugal plaatsen zich via de normale route voor het ek. Ben je dan automatisch ook al geplaatst toch!?

De beste niet geplaatste land krijgt een ticket..

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Anton.net schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:02:
Waarschijnlijk Frankrijk en misschien Nederland. Er wordt echt niet zomaar even gewonnen in Duitsland.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
toolkist schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:41:
Waarschijnlijk Frankrijk en misschien Nederland. Er wordt echt niet zomaar even gewonnen in Duitsland.
Gelijk is genoeg toch? Dat lijkt me verre van onmogelijk.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
  • Nu online
Joostje123 schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:08:
Koeman blijft zeggen dat je niet kan plaatsen via nations league. Maar als wij ons plaatsen voor de laatste 4. En Engeland, België en Portugal plaatsen zich via de normale route voor het ek. Ben je dan automatisch ook al geplaatst toch!?

De beste niet geplaatste land krijgt een ticket..
Nee, een ticket voor de playoff

• Joostje123
D-e-n schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:58:
[...]

Nee, een ticket voor de playoff
Maar is per divisie toch een ticket voor het ek?
Dus ok als iedereen in divisie a zich plaatst behalve Nederland. Gaat het door?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:50:
[...]

Gelijk is genoeg toch? Dat lijkt me verre van onmogelijk.
Klopt, maar verliezen ook. Ze zijn goed bezig, maar verliezen van Duitsland kan altijd.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Stelletje zuurpruimen hier zeg. Is Oranje voor het eerst sinds het WK van 2014 eens goed bezig, en dan lopen we maar te zeuren wat er nog allemaal mis is. :N

We gaan gewoon weer van die Duitsers winnen en Löw mag nu echt zijn ontslagbrief gaan opstellen. Daarna wint Nederland gewoon de Nations League echt en plaatsen we ons voor het EK met kwalificaties. De voorkeurspositie voor de loting hebben we al. :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-11-2018 18:11 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:29
Er is misverstand rondom de NL, zo ook bij mij. Volgens mij krijgt de winnaar NationsLeague in 20'19, GEEN ticket Ek, gister beweerde iemand weer van wel.

Verder heb ik nog niet kunnen vinden waar die halve finales en finale plaatsvinden, moet wat beter zoeken.;

Tenslotte is mij niet dudelijk hoe dat doorschuiven van landen is gereglementeerd....gaat dat naar groepslechste/beste, of kijkt men naar de hele dvisise....

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Exocet schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:07:
Klopt, maar verliezen ook. Ze zijn goed bezig, maar verliezen van Duitsland kan altijd.
Tuurlijk kan het, maar de kans dat het niet gebeurt is groter. Die Duitsers zijn nu ook aardig van het pad af, ik zie wel mogelijkheden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sjah
Joostje123 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:06:
[...]

Maar is per divisie toch een ticket voor het ek?
Dus ok als iedereen in divisie a zich plaatst behalve Nederland. Gaat het door?
Nee dan schuiven 3 landen vanuit divisie B bij voor de halve finales.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@Sjah je hebt finales voor een winnaar en los daarvan ook nog voor kwalificatie. Beetje dubbel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-01 19:31
Iemand die afgestudeerd is hierin? Ik snap niets meer van nu ik het hier lees.

• Sjah
Kee, de finales zijn in Portugal....

Wikipedia: 2019 UEFA Nations League Finals

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:11
DoeEensGek schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:18:
Iemand die afgestudeerd is hierin? Ik snap niets meer van nu ik het hier lees.
In het filmpje onder dit artikel wordt het nog een keer uitgelegd.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:36
Als je je in Divisie A plaatst voor het EK dan heb je eigenlijk al een mini-EK achter de rug gezien de tegenstanders.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:11
Eerlijk gezegd begrijp ik het nu ook niet meer, tijd terug werd gezegd dat Nederland mogelijk een EK ticket kon “winnen” omdat alle ploegen uit de A groep zich waarschijnlijk toch wel zouden plaatsen. Maar er is dus helemaal geen EK ticket gekoppeld aan de Nations league?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-01 22:25
Is er hier iemand die bij de loting echt dacht dat Nederland en Engeland hun groep zouden winnen?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Martinusz schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:20:
Eerlijk gezegd begrijp ik het nu ook niet meer, tijd terug werd gezegd dat Nederland mogelijk een EK ticket kon “winnen” omdat alle ploegen uit de A groep zich waarschijnlijk toch wel zouden plaatsen. Maar er is dus helemaal geen EK ticket gekoppeld aan de Nations league?
Jawel, na de reguliere kwalificaties. Dan komen er nog playoffs tussen degenen zonder EK ticket, afhankelijk van prestaties in de NL.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Sjah
Vind ik de NL een succes? Jaa ik vind de NL een succes, beter dan oefenwedstrijden, okee het is geen wereldtitel die je behaalt, maar voor mij meer waard dan de Confederations Cup....dat ze die maar lekker afschaffen.

• DoeEensGek
Via de nations League valt dus toegang te verkrijgen tot de playoffs van het Europees kampioenschap.
Via de reguliere kwalificatie valt toegang te verkrijgen tot het EK, en tot de playoffs van het EK.
Via nations League finales valt een leuk bedrag te verdienen.

Kwalificatie-->ticket EK
Kwalificatie-->playoffs-->ticket EK
NL-->playoffs-->ticket EK
NL-->finales NL-->💰.

Dan snap ik de uitspraak dat je niet via de nations League finales een ticket kan winnen.

Qua tijd is het nu zo verdeeld.
Eerst NL, daarna kwalificaties, dan NL finales en daarna de playoffs. Volgens mij is dit een beetje het idee.

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2017/10/11/423773/xxl.jpg
Via nations League playoffs zijn dus 4 tickets beschikbaar. Ook Duitsland zou via dit vangnet naar het EK kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door DoeEensGek op 18-11-2018 20:50 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DoeEensGek schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:46:
Die route bestaat niet meer.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:25

Fiber

Beaches are for storming.

DaniëlWW2 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:08:
Stelletje zuurpruimen hier zeg. Is Oranje voor het eerst sinds het WK van 2014 eens goed bezig, en dan lopen we maar te zeuren wat er nog allemaal mis is. :N

We gaan gewoon weer van die Duitsers winnen en Löw mag nu echt zijn ontslagbrief gaan opstellen. Daarna wint Nederland gewoon de Nations League echt en plaatsen we ons voor het EK met kwalificaties. De voorkeurspositie voor de loting hebben we al. :Y)
Helemaal mee eens, behalve over Löw en Duitsland. die hebben net met een uitermate verjongd team en goed voetbal van Rusland gewonnen. Ik zeg niet dat Nederland er direct bang van moet worden, zeker niet, maar de Duitsers zijn wel weer op de goede weg.

https://nos.nl/artikel/22...mt-afscheid-met-zege.html
https://www.vi.nl/nieuws/...wen-voor-clash-met-oranje

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@DoeEensGek waren de NL finales niet een jaar eerder? Ofwel, voor de kwalificatie?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoeEensGek
@Gonadan zomer van 2019. Kwalificatie in heel 2019 eigenlijk.

"Deze kwalificatiewedstrijden worden gespeeld vanaf september 2018 tot en met november 2019." Zelfs anderen hebben er moeite mee.

"De loting voor de kwalificaties zal plaatsvinden op 2 december 2018."

[ Voor 25% gewijzigd door DoeEensGek op 18-11-2018 21:17 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@DoeEensGek tijdens de kwalificatie dus eigenlijk, als de meeste competities zomerstop hebben. Zaten we allebei half goed. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DoeEensGek
Gonadan schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:21:
@DoeEensGek tijdens de kwalificatie dus eigenlijk, als de meeste competities zomerstop hebben. Zaten we allebei half goed. :P
Duurt even maar dan kom je ergens. Ze hebben het niet gemakkelijker op gemaakt.

• Deadsy
Fiber schreef op zondag 18 november 2018 @ 20:23:
[...]

Helemaal mee eens, behalve over Löw en Duitsland. die hebben net met een uitermate verjongd team en goed voetbal van Rusland gewonnen. Ik zeg niet dat Nederland er direct bang van moet worden, zeker niet, maar de Duitsers zijn wel weer op de goede weg.

https://nos.nl/artikel/22...mt-afscheid-met-zege.html
https://www.vi.nl/nieuws/...wen-voor-clash-met-oranje
Net iets te laat deze weg in geslagen.
Dat men moest doorselecteren werd toch wel duidelijk tijdens het WK. En zelfs al ervoor werd duidelijk dat het niet goed ging.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
DoeEensGek schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:31:
[...]
Wel lucratiever. Morgen groepswinnaar worden betekent 1.5 3 miljoen bijschrijven. Win je de league, dan komt daar nog 4.5 3 miljoen bij. In voetballand zijn dat tegenwoordig bijna fooitjes. Maar voor de bond zijn het denk ik welkome inkomsten.

edit: 4e plaats in de finaleronde is ook nog 1.5 miljoen waard.

[ Voor 8% gewijzigd door T-MOB op 18-11-2018 21:50 ]

Regeren is vooruitschuiven

• toolkist
  • Niet online
Anton.net schreef op zondag 18 november 2018 @ 17:02:
Als België zo doorgaat wordt het zelfs Portugal, Engeland, Zwitserland en Frankrijk/Nederland ;)

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-01 07:58
Belgie zal ook nooit eens een trofee winnen he

Here's to you Nicola and Bart

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

Qu3st

DoeEensGek schreef op zondag 18 november 2018 @ 19:46:
Via de nations League valt dus toegang te verkrijgen tot de playoffs van het Europees kampioenschap.
Via de reguliere kwalificatie valt toegang te verkrijgen tot het EK, en tot de playoffs van het EK.
Via nations League finales valt een leuk bedrag te verdienen.

Kwalificatie-->ticket EK
NL-->playoffs-->ticket EK
NL-->finales NL-->💰.

Dan snap ik de uitspraak dat je niet via de nations League finales een ticket kan winnen.

Qua tijd is het nu zo verdeeld.
Eerst NL, daarna kwalificaties, dan NL finales en daarna de playoffs. Volgens mij is dit een beetje het idee.

[Afbeelding]
Via nations League playoffs zijn dus 4 tickets beschikbaar. Ook Duitsland zou via dit vangnet naar het EK kunnen.
Ik snap niet dat volgens jou Duitsland nog naar EK kan via die play-offs, die spelen zijn namelijk niet.
Excuus net filmpje gekeken maar die was ook niet erg duidelijk maar dan zou je theorie wel kunnen. Erg vaag dit.

[ Voor 5% gewijzigd door Qu3st op 18-11-2018 22:25 ]

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

DoeEensGek schreef op zondag 18 november 2018 @ 21:31:
Lubach snapt er ook geen hol van en aan zijn citaten te zien NOS, FOX en Ziggo ook niet. :D _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wow, Belgie van 0-2 voor naar 5-2 achter, en ik zie net nog meer kansen voor Zwitserland??? De top 3 van het WK heeft het zwaar :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• T-MOB
  • Nu online
Gonadan schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:16:
[...]
Lubach snapt er ook geen hol van en aan zijn citaten te zien NOS, FOX en Ziggo ook niet. :D _O-
Ik snap werkelijk niet wat iedereen er zo moeilijk aan vindt. Vroeger werden de play-offs voor het EK gevuld met beste nummers 3. Nu worden de playoffs gespeeld door de beste - nog niet regulier geplaatste - deelnemers per nations league divisie. In de A-divisie ben je dus bijna altijd zeker van playoffs. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er van de 20 reguliere tickets minder dan 8 naar A-divisielanden gaan. (Dit geeft trouwens een rare prikkel in de B-divisie. Als je daar als beste uit de bus komt wordt je "beloond" met een play-off tegen A-landen).

Naast het hele playoff-verhaal is er nog de finaleronde voor de groepswinnaars van de A-divisie. Dat gaat alleen om cash en aanzien.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
T-MOB schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:03:
[...]

Ik snap werkelijk niet wat iedereen er zo moeilijk aan vindt. Vroeger werden de play-offs voor het EK gevuld met beste nummers 3. Nu worden de playoffs gespeeld door de beste - nog niet regulier geplaatste - deelnemers per nations league divisie. In de A-divisie ben je dus bijna altijd zeker van playoffs. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er van de 20 reguliere tickets minder dan 8 naar A-divisielanden gaan. (Dit geeft trouwens een rare prikkel in de B-divisie. Als je daar als beste uit de bus komt wordt je "beloond" met een play-off tegen A-landen).

Naast het hele playoff-verhaal is er nog de finaleronde voor de groepswinnaars van de A-divisie. Dat gaat alleen om cash en aanzien.
Zo begreep ik het ook, maar omdat iedere keer er weer iets anders wordt gezegd door kranten, websites, televisie- en radiopresentatoren, word ik iedere keer weer in de war gebracht.
Over de rare prikkel: is het niet zo dat je je plaatst voor de play-offs, maar dat daar nog wel een loting moet gaan plaatsvinden?

• T-MOB
  • Nu online
Er is één play-off ticket per divisie. Er zal wel geloot worden wie eerst tegen wie speelt. Maar als er in een divisie te weinig teams overblijven voor een playoff met 4 teams dan wordt er uit lagere divisies geput. Maar dat gaat dan toch wel redelijk eerlijk zag ik net. Als league A een team te weinig heeft dan gaat nummer 5 uit divisie B bij de A-teams in. Als UEFA het heeft over aanvullen me de beste teams uit lagere divisies bedoelen ze dus de beste teams die niet al in hun eigen divisie kwalificeren voor playoffs.

• alexbl69
  • Laatst online: 18-01 04:33
Even het betreffende Lubach filmpje...

Had tranen op m'n wangen van het lachen _/-\o_

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Yeah we worden weer de beste ;-)

Hij is al wat oud dit filmpje van onze zuiderburen maar wel heel goed opgezet (je gaat het bijna echt geloven na het zien ervan)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

T-MOB schreef op zondag 18 november 2018 @ 23:03:
Ik snap werkelijk niet wat iedereen er zo moeilijk aan vindt.
Omdat iedereen maar wat roept zonder zich daadwerkelijk ingelezen te hebben.
Vroeger werden de play-offs voor het EK gevuld met beste nummers 3. Nu worden de playoffs gespeeld door de beste - nog niet regulier geplaatste - deelnemers per nations league divisie. In de A-divisie ben je dus bijna altijd zeker van playoffs. Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat er van de 20 reguliere tickets minder dan 8 naar A-divisielanden gaan. (Dit geeft trouwens een rare prikkel in de B-divisie. Als je daar als beste uit de bus komt wordt je "beloond" met een play-off tegen A-landen).
Voor elke divisie is één plek op het EK beschikbaar, je krijgt dus sowieso een B, C en D team op het EK via de playoffs.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 19-11-2018 10:52 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Voor de play offs is dit ook veel eerlijker.
De hoogst geplaatste teams hebben iets meer kans en het is dan niet meer zo dat je als Nederland bijvoorbeeld een topland gaat loten bij de play offs terwijl anderen een makkie hebben.
Hoop wel dat we nu weer eens wat gunstiger loten en dus niet Duitsland in de poule krijgen. Dat is trouwens ook de enige goede ploeg die nog kans maakt om niet groepshoofd te worden. Ijsland of bijvoorbeeld Polen moet wel te doen zijn als concurrent.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Gelukkig weer competitie-wedstrijden deze week!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:10
Ik acht de kans ook niet zo heel groot dat er veel divisie-A landen zich niet direct plaatsen voor 't EK; De top 2 van elke kwalificatie-poule plaatst zich direct, er zijn 10 groepen;

De top 10 van de Nations league komt in pot A, de volgende 10 in pot B etc. De slechtste 4 uit de Nations-League divisie-B en beste 6 uit Divisie-C zijn de meest serieuze roet-in-t-eten landen voor de toplanden.

Wikipedia: UEFA Nations League 2018/19.

Voor de toplanden is de huidige opzet wel iets minder gunstig dan vroeger (buiten 't feit dat er 8 landen meer mee doen) omdat er gegarandeerd 1 divisie D land zich plaatst.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55
gambieter schreef op zondag 18 november 2018 @ 22:35:
Wow, Belgie van 0-2 voor naar 5-2 achter, en ik zie net nog meer kansen voor Zwitserland??? De top 3 van het WK heeft het zwaar :p
Dat is ook niet zo gek, volgens mij zie je dat wel vaker na een groot toernooi, zeker bij (in dit geval veredelde) oefenwedstrijden. Oranje was ook zwak direct na WK2010 (gelijkspel tegen Oekraine) en WK2014 (nederlaag tegen Italië). Je mentale toestand is dan toch lastig.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47
OPSLAGHOND schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:02:
Gelukkig weer competitie-wedstrijden deze week!
Lekker avondje NAC voor ons om 18.30 d:)b
Dan daarna eens zien of Heerenveen iets uit kan richten tegen PSV.

[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 19-11-2018 13:28 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2018 @ 11:51:
Voor de play offs is dit ook veel eerlijker.
De hoogst geplaatste teams hebben iets meer kans en het is dan niet meer zo dat je als Nederland bijvoorbeeld een topland gaat loten bij de play offs terwijl anderen een makkie hebben.
Je weet nu zeker dat áls Nederland in de play offs komt ze gegarandeerd een topland gaan tegen komen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

rik86 schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:21:
Ik acht de kans ook niet zo heel groot dat er veel divisie-A landen zich niet direct plaatsen voor 't EK; De top 2 van elke kwalificatie-poule plaatst zich direct, er zijn 10 groepen;

De top 10 van de Nations league komt in pot A, de volgende 10 in pot B etc. De slechtste 4 uit de Nations-League divisie-B en beste 6 uit Divisie-C zijn de meest serieuze roet-in-t-eten landen voor de toplanden.

Wikipedia: UEFA Nations League 2018/19.

Voor de toplanden is de huidige opzet wel iets minder gunstig dan vroeger (buiten 't feit dat er 8 landen meer mee doen) omdat er gegarandeerd 1 divisie D land zich plaatst.
De organisator plaatst zich ook niet meer rechtstreeks aangezien het er meerdere zijn. Dat heft dit meteen op. Bovendien zijn er ook 8deelnemers meer dan voorheen (m.u.v laatste EK)

• T-MOB
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:38:
[...]
Je weet nu zeker dat áls Nederland in de play offs komt ze gegarandeerd een topland gaan tegen komen. :P
Nou nee hoor. Ik denk dat de kans groot is dat je dan tegen middenmoters uit de C-divisie speelt. Er zijn immers al 20 landen geplaatst. Als dat er 11 uit de A-league zijn, 8 uit de B-league en 1 uit de C-league, dan speel je als A-land tegen de nummers 6-8 van de C-divisie.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dan ga jij er alvast vanuit dat maximaal één A of B-land een fuckup maakt. De geschiedenis wijst anders uit volgens mij. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:45:
Dan ga jij er alvast vanuit dat maximaal één A of B-land een fuckup maakt. De geschiedenis wijst anders uit volgens mij. :P
Het is ook wel makkelijker he. Het afgelopen WK waren er 2 A-landen uit Europa niet bij, maar dat kwam deels door de play offs, omdat er minder teams kwalificeren.
Deze zijn er nu dus wel, maar minder belangrijk. De kans dat er een land uit poule A niet kwalificeert is minimaal. Dat zou betekenen dat een land uit groep 3 zich zou kwalificeren.
Als je die landen bekijkt is de kans erg klein of een land moet een duikeling maken zoals Nederland 4 jaar geleden.

• T-MOB
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:45:
Nee, 1 A-land en 4 B-landen. Alles kan natuurlijk in het voetbal, maar 10 van de 12 A-landen zijn groepshoofd. Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat meer dan 1 A-land de kwalificatie verprutst.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

T-MOB schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:54:
Nee, 1 A-land en 4 B-landen. Alles kan natuurlijk in het voetbal, maar 10 van de 12 A-landen zijn groepshoofd. Ik kan me echt moeilijk voorstellen dat meer dan 1 A-land de kwalificatie verprutst.
Mwoah, als ik het lijstje er zo bij pak is dat geen enkel probleem hoor. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Fiber schreef op zondag 18 november 2018 @ 10:42:
[...]

Huh...? dat is een soort Danny blind/Guus Hiddink opstelling. Dat tijdperk is voorbij...

Koeman heeft trouwens wel een goed gevoel voor timing en is precies op het juiste moment ingestapt. De vorige top generatie die al een tijdje 'over the hill' was (Robben, vd Vaart, Sneijder, Van Persie, Strootman, Kuijt, etc. ) is nu definitief weg, jongens als Depay, Van Dijk, Blind beginnen eindelijk echt goed te worden en de jonge talenten dienen zich weer aan zoals De Jong, Dumfries, De Ligt, Bergwijn, etc.

We hebben de magere jaren weer gehad en het worden weer mooie tijden... :)F
Als je naar de datum kijkt heb ik dat in maart gepost toen het er nog op leek dat het een 5-3-2 'moest' gaan worden. En met drie central verdedigers was er sowieso geen plek voor de Roon toen (de hoofdreden dat ik hem er toen niet in had gezet; Atalanta kijk ik toevallig ook al heel wat jaartjes met een schuin oog naar, jaar of vijf (bijna zeven inmiddels :+ ) geleden ook een keertje geweest toen ik in de buurt was en daar zie ik de Roon vaak terugzakken tussen de verdedigers in). Hoofdmoot was de Jong erin zetten en Wijnaldum op een betere plek en een opruimer a la van Bommel erbij ...
edit: en van twee naar drie middenvelders (iirc speelden ze toen 5-2-3)

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 19-11-2018 18:44 ]

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:10
T-MOB schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:54:
[...]

De kans dat meer dan 4 B-landen het verprutsen is natuurlijk wel best aanwezig.

Een poule bestaat uit 1 team uit de Top10 van divisie A, 1 team uit de slechtste 2 uit Divisie A en de Top8 uit divisie B en 1 team uit de 4 slechtste van Divisie B en de top 6 uit Divisie C;

Of anders gezegd, zodra er 2 divisie C-landen zich direct kwalificeren kan je al beroerd loten als divisie A-land;

• T-MOB
  • Nu online
rik86 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:18:
[...]
De kans dat meer dan 4 B-landen het verprutsen is natuurlijk wel best aanwezig.
Ja dat kan inderdaad gebeuren. Dan tref je geen C-ploeg, maar iets uit de onderkant van de B-divisie: Tsjechië, Bosnië, Noord-Ierland. Maar goed, we kunnen eindeloos theoretiseren over de kansen. Uiteindelijk gaat het toch om wat er daadwerkelijk gebeurt. Dat de Belgen een 2-0 voor om laten buigen tot een 5-2 achter verwacht je ook niet bepaald. En dat Nederland goeie kansen heeft om vanavond poulewinnaar te worden had ook niemand op voorhand verwacht, toch?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:34
Zie net dat die Duitsers het over een andere boeg gegooid hebben; 3-0 gewonnen met een jong, gemotiveerd team. Remind you of anyone?

Kan best een spannende wedstrijd worden vanavond.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Of Duitsland weer hetzelfde gaat spelen. Wellicht dat ze het nu echt als oefenwedstrijd gaan zien aangezien ze toch eigenlijk nergens voor spelen behalve prestige.

Zolang Sane niet speelt vind ik het prima en die Havertz schijnt wel aardig te zijn.
Het overige gaat ons niet zo veel pijn doen.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:23

Vos

AFCA

Bleh Ziyech geblesseerd terug van interland, twee weken er uit. Toch jammer met CL duel voor de boeg.

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-01 16:25
Wat heeft Koeman vandaag in zn thee gehad?

https://www.ad.nl/dossier...nt-in-duitsland~aac33b5d/

Bizarre vervanging tegenover vorige wedstrijd(en).

• Vos

Vos

AFCA

Montaner schreef op maandag 19 november 2018 @ 19:54:
Wat heeft Koeman vandaag in zn thee gehad?

https://www.ad.nl/dossier...nt-in-duitsland~aac33b5d/

Bizarre vervanging tegenover vorige wedstrijd(en).
Geeft PSV-ers rust? ;) Ik snap het ook niet echt.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05:05
Waarom Koeman.... Dumfries speelde echt goed. Laat m lekker staan dan.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dumfries speelde zondag omdat hij heel diep speelt, daardoor ontstond een gat achter hem en daar ging Mbappe vervolgens staan. Zo lokte Koeman Mbappe weg bij Blind :+. Tegen Duitsland gaat dat niet werken en heeft hij iemand nodig die wat puurder een verdediger is. Alhoewel ik geen fan ben van Tete (hij vertrouwt veel te lui op zijn snelheid en die gemakszucht breekt hem regelmatig op) denk ik dat die een betere verdediger is dan Dumfries.
Promes zal wel meer diepgang hebben dan Bergwijn. En de verwachting is denk ik wel dat Duitsland meer zal aanvallen dan Frankrijk, waardoor die diepgang goed van pas kan komen in de counter.

Tot zover mijn schot voor de boeg....

Verwijderd

Domme wijziging. Dumfries was 1 van de betere.

• Vos

Vos

AFCA

De aanval van Duitsland is wel wat beter dan de vorige pot tegen hun.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dat veld ziet er trouwens bizar matig uit. Niet zo slecht als Wembley tijdens Tottenham - PSV maar nog steeds vrij matig :|

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Koeman acht Kenny Tete vanavond tot net wat meer in staat dan Denzel Dumfries.
Hoe goed moet je spelen om te blijven staan? Was misschien wel de beste speler op het veld.

• D-e-n
  • Nu online
Ik neem aan dat hij gespeeld had mocht het een finale zijn geweest

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik denk dat Koeman echt wel een reden heeft om Tete er nu in te zetten i.p.v Dumfries. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Bergwijn niet fit en Dumfries kan het geen 2 wedstrijden. Wel aardig dat Koeman ze alvast spaart voor komend weekend.

• Napo
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:34:
Ik denk dat Koeman echt wel een reden heeft om Tete er nu in te zetten i.p.v Dumfries. ;)
Laten we het hopen, hij zal wel de wind van voren krijgen mochten er nu 2 tegendoelpunten over de rechter flank komen :+

• LZ86
Slecht gevoel. Denk dat NL weggespeeld gaat worden.

• Montaner
DaniëlWW2 schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:34:
Ja.. waar kennen we die koppeltjes quote ook alweer van? Oja, de zwakzinnige uitspraken van van Breukelen |:(

• Deadsy
lekker vol

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Montaner schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:48:
[...]

Ja.. waar kennen we die koppeltjes quote ook alweer van? Oja, de zwakzinnige uitspraken van van Breukelen |:(
Ja, en van Breukelen was ook een goede coach die zich ruimschoots heeft bewezen bedoel je. ;)
Kom op zeg, dit is gewoon zuur doen om het zuur doen. Kijk gewoon naar de wedstrijd...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Zo zeg... uit het niets, prachtige goal

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LZ86
Wow, goaltje hoor. Was die nou echt niet houdbaar?

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:44:
Slecht gevoel. Denk dat NL weggespeeld gaat worden.
Dit is jouw schuld :+

• LZ86
Sorry :P

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55
Han schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:54:
Zo zeg... uit het niets, prachtige goal
Nou, uit het niets zou ik ook niet zeggen. Duitsland is tot nu toe duidelijk de bovenliggende partij.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Memphis bal kwijt en hoppa aan de andere kant in het netje ^^

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:54:
Keeper moest terug naar het midden, eigenlijk kansloos op zo’n schot, schiet er tien zo en er gaat er één in, zoals nu.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• D-e-n
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:54:
Ook voor de verdediger wellicht

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:34
Tja, teveel ruimte gegeven. Je zag het aankomen, slordig hoor. En die vent schiet natuurlijk ook uitstekend.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Napo
  • Niet online
Goede mandekking van de ligt ook, een paar meter afstand is te veel.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Snapte sowieso niet dat er gedaan werd alsof ze er al waren. Het kan nog, maar dan moet het wel beter.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die Duitsers hebben er zin in, dat wordt een monster score.

alles kan off-topic

• LZ86
NL beperkt zich tot tikkie breed en terug. Even met de benen terug op aarde.

Edit: die goal was gewoon beroerd verdedigd door de Ligt. Volledig vrij aannemen en schieten.

[ Voor 38% gewijzigd door LZ86 op 19-11-2018 20:57 ]

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:56:
NL beperkt zich tot tikkie breed en terug. Even met de benen terug op aarde.
Toen het 0-0 stond ja, NL hoefde niet. Kijken wat ze nu gaan doen.

• D-e-n
  • Nu online
Napo schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:56:
Goede mandekking van de ligt ook, een paar meter afstand is te veel.
Zijn bekende foutje

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:38
Nederland speelt wel erg slapjes tot nu toe.

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Hoe dan? Analyseer eens.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:55:
[...]

Ook voor de verdediger wellicht
Van Dijk dekt op 2 meter, de Ligt op 5, en Cilessen staat niet goed. Niet heel handig inderdaad.
Han schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:55:
[...]

Keeper moest terug naar het midden, eigenlijk kansloos op zo’n schot, schiet er tien zo en er gaat er één in, zoals nu.
Mwoah er zijn genoeg spitsen die gewoon rechtdoor kunnen schieten hoor. Dit was echt geen zondagsschot.
Weinig aan te analyseren. Hij staat lucht te dekken ipv z'n man.

[ Voor 15% gewijzigd door toolkist op 19-11-2018 20:59 ]

• D-e-n
  • Nu online
Laatst in de eredivisie. Laatst ook een beroerde interland tegen Duitsland.

• Joostje123
Cilissen had hem ook wel mogen houden ja hij was geplaats het schot. Maar niet mega hard.

• Montaner
Die vorige wedstrijd tegen Duitsland was hij écht héél slecht... en dat heeft hij bij NL wel vaker gehad, veel vaker dan bij Ajax overigens..

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:01:
[...]

Laatst in de eredivisie. Laatst ook een beroerde interland tegen Duitsland.
Kijk ff naar de bal die Werner onderschept. Nooit gevoetbald zeker? Meer zeg ik er niet over.

• Typhone
  • Nu online

Typhone

Who Dares Wins

Montaner schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:02:
[...]

Die vorige wedstrijd tegen Duitsland was hij écht héél slecht... en dat heeft hij bij NL wel vaker gehad, veel vaker dan bij Ajax overigens..
Ajax is beter dan het NL elftal zeg ik even. >:)

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hop

Te koop....

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:03:
[...]

Ajax is beter dan het NL elftal zeg ik even. >:)
Tot zo ver het serieus nemen van jouw posts :p

• Han
  • Niet online

Han

Tja... pech

Pagina: 1 ... 158 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.