Hahaha, wat een pingel. Die gaat schoppen krijgen op de training bij Lyon.
[ Voor 6% gewijzigd door Montaner op 16-11-2018 22:39 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 6% gewijzigd door Montaner op 16-11-2018 22:39 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Goed voor z'n vertrouwen en marktwaarde.Deadsy schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:38:
Ik had die penal door iemand anders laten nemen. Want deze is puur voor de statistieken want je hebt al gewonnen.
Idiocracy: it is real!
Topfavoriet voor het komende EK en WK 10/10 IGNgambieter schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:39:
Zeer verdiende overwinning. Oranje is weer leuk om naar te kijken!
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Denk dat er nooit echt een probleem is geweest met het zelfvertrouwen van Depay. Denk dat hij een zeer groot ego heeft.HollowGamer schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:39:
[...]
Goed voor z'n vertrouwen en marktwaarde.
★ What does that mean? ★
Verwijderd
Dit heeft het NL voetbal zo nodig.Fleximex schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:40:
Complimenten aan Ronald Koeman. Hij haalt op dit moment de max uit deze groep spelers. Echt heel knap.
Erg goede wedstrijd inderdaad met een super resultaat.Shabbaman schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:39:
Nou, lekkere panenka om deze bizar goede wedstrijd van Oranje in stijl af te ronden. We mogen nu wel zeggen dat het lek boven is... toch?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Dat is eigenlijk belangrijker dan dat Oranje weer eens van Frankrijk won.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
ephymerous schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:35:
[...]
Blinkt wekelijks uit bij een middenmoter in de Eredivisie![]()
Verwijderd
Zuurpruim.PolarBear schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:44:
[...]
Och die komen wel weer terug, en waarschijnlijk sneller dan ons Oranje dat heeft gedaan.
Ik vind die van Beek ook wel een goede voetballer, jammer dat hij niet altijd zo wordt gezien. Hij had toch ook prima kunnen invallen i.p.v. Vilena?Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:41:
[...]
Dit heeft het NL voetbal zo nodig.
De Jong, Dumfries en Bergwijn zijn ontzettend grote talenten. En Depay maakt het dan af.
hey, ik heb Duitse familie. Ik moet me komende zondag inhouden betreffende leed vermaak.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:44:
[...]
Dat is eigenlijk belangrijker dan dat Oranje weer eens van Frankrijk won.
Hoezo inhouden?Deadsy schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:46:
[...]
hey, ik heb Duitse familie. Ik moet me komende zondag inhouden betreffende leed vermaak.
Alhoewel ze het allemaal met me eens zijn dat Low al een tijdje weg had moeten zijn en dat zijn selectie beleid lachwekkend is.
Klaassen had ik eerder geselecteerd dan Vilhena. Alhoewel ze hem waarschijnlijk eerst even bij Bremen willen laten ballen in rust.HollowGamer schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:46:
[...]
Ik vind die van Beek ook wel een goede voetballer, jammer dat hij niet altijd zo wordt gezien. Hij had toch ook prima kunnen invallen i.p.v. Vilena?
We hebben gelukkig nu weer een goede lichting, zeker als je opzoekt waar de meeste spelers spelen tegenwoordig.
Gelukkig zit Vormer er niet meer bij.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Heeft niets met zuurpruim te maken, wij zijn net uit de 'crisis' maar dat heeft wel twee eindrondes geduurd. En we moeten ons desondanks mogelijke groepswinst in de Nations League ons nog maar plaatsen voor de volgende eindronde. Ik zie een hoop positieve punten en heb goede hoop maar net als bij mijn club (Ajax) hebben we voorlopig mooi voetbal maar geen prijs.
Als Feyenoord-fan sta ik werkelijk versteld dat hij geselecteerd is, bij ons speelt hij namelijk ook al lange tijd dramatisch.ephymerous schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:35:
[...]
Blinkt wekelijks uit bij een middenmoter in de Eredivisie![]()
Volgens mij was dat vroeger ook niet. Is denk ik om het wij gevoel te creëren.DoeEensGek schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:46:
Iets anders, ik ben bij Nederland Duitsland geweest en het viel mij oa. op dat de tekst van Wilhelmus op het scherm werdt vertoont. Geen idee of dat dat vroeger ook zo was, ik kan het niet herinneren.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Verwijderd
Onzin. Je wint met 2-0 tegen Frankrijk in hun beste opstelling. WK net 4 maanden...PolarBear schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:49:
[...]
Heeft niets met zuurpruim te maken, wij zijn net uit de 'crisis' maar dat heeft wel twee eindrondes geduurd. En we moeten ons desondanks mogelijke groepswinst in de Nations League ons nog maar plaatsen voor de volgende eindronde. Ik zie een hoop positieve punten en heb goede hoop maar net als bij mijn club (Ajax) hebben we voorlopig mooi voetbal maar geen prijs.
★ What does that mean? ★
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
Wat zei die?Typhone schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:52:
Kijk die Wijnaldum vol goede zelfreflectie zitten...NOT
Alleen maar gezwam over hoe goed ie in zn vel zit enz, en hoopte cq voelde dat die bal daar zou komen in de rebound. Blablabla.
[ Voor 27% gewijzigd door Typhone op 16-11-2018 22:57 ]
Die jongen heeft net met 2-0 gewonnen van de wereldkampioen, laat hem lekkerTyphone schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:55:
[...]
Alleen maar gezwam over hoe goed ie in zn vel zit enz, en hoopte cq voelde dat die bal daar zou komen in de rebound. Blablabla.
Ik weet niet waar jij naar kijkt maar hij was vrij realistischTyphone schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:55:
[...]
Denk niet dat er iemand een goede reden kan bedenken.danslo schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:49:
[...]
Als Feyenoord-fan sta ik werkelijk versteld dat hij geselecteerd is, bij ons speelt hij namelijk ook al lange tijd dramatisch.
Maar speelde op datzelfde toernooi niet meedanslo schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:56:
[...]
Die jongen heeft net met 2-0 gewonnen van de wereldkampioen, laat hem lekker
gelukkig want echt goed was hij niet. Teveel bezig met zichzelf.Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:56:
Mooi! Depay wil het nog beter doen. Super instelling.
Je hebt hem ook zien spelen toch hoop ik he?D-e-n schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:56:
[...]
Ik weet niet waar jij naar kijkt maar hij was vrij realistisch
Nooit een fan geweest, hij rendeerde eigenlijk alleen als een stofzuiger naast El Ahmadi... Om een of ander reden zien mensen hem als nummer 10 (dat rugnummer heeft hij ook in Feyenoord) - hij zelf denk ik ook. Dat is het absoluut nietDeadsy schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:57:
[...]
maar ik denk dat Vilhena nooit meer zo goed zal worden als 2 jaar geleden. En de huidige Vilhena is niet goed genoeg, dan zijn er teveel spelers die beter zijn of die wel nog potentie hebben.
Verwijderd
Eens.Deadsy schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:57:
[...]
Denk niet dat er iemand een goede reden kan bedenken.
Koeman zal wel een onzinnige reden geven mocht iemand het vragen.
maar ik denk dat Vilhena nooit meer zo goed zal worden als 2 jaar geleden. En de huidige Vilhena is niet goed genoeg, dan zijn er teveel spelers die beter zijn of die wel nog potentie hebben.
En hij was goed, uitstekend zelfs, net als vele anderen.Typhone schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:59:
[...]
Je hebt hem ook zien spelen toch hoop ik he?
Ok...Deadsy schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:59:
[...]
gelukkig want echt goed was hij niet. Teveel bezig met zichzelf.
Glaasje azijn is op nu de wedstrijd afgelopen is? Of heb je echt een glazen bol? Hou de hoop gewoon dat ze dit doorzetten.Vincent Dave schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:02:
Oh ik zie de bui al hangen. Straks gaat het om het echie en dan snapt men er nergens meer wat van. We hebben van de WK gewonnen! In een godbetert oefenwedstrijd, dat is de NL namelijk. Let maar op. Wijnaldum kan er zometeen geen pepernoot meer van en Depay gaat wederom teveel in zichzelf geloven. Kijkt men nog wel voetbal of zijn we enkel blinde supporters?
eerte van groep B promoveertDeadsy schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:05:
worden de groepen trouwens opnieuw geloot? Of blijven Nederland en Frankrijk samen in de groep en komt er gewoon een ander land bij?
[ Voor 12% gewijzigd door Wognummer op 16-11-2018 23:07 ]
Ik neem aan dat er geloot wordtDeadsy schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:05:
worden de groepen trouwens opnieuw geloot? Of blijven Nederland en Frankrijk samen in de groep en komt er gewoon een ander land bij?
Dus we moeten de volgende keer weer 2x tegen de Fransen? saai.Wognummer schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:06:
[...]
eerte van groep B promoveert
die handschoenen waren wel grappig lol Vhooidonk was ze gewoon vergeten
Van Hooijdonk en Van der Vaart delen een paar handschoenen en hebben hun andere hand in bij hun zak...Hupske schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 21:39:
Hebben ze van de NOS handschoenen gekregen? Alle 3 het zelfde.
Toch wel zo ongeveer m'n favoriete voetbaltrivia. Je moet eens kijken naar de historie daarvan, Oranje heeft gewoon een streak gehad van twee jaar die in de WK finale van 2010 pas is gebroken. Volgens mij ook de enige keer dat de wereldkampioen gelijktijdig ook de onoffiele wereldkampioen is geworden.
In elk geval uit mijn hoofd in 1974, 78, 82, 98 en 2014 ook...Shabbaman schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:09:
[...]
Volgens mij ook de enige keer dat de wereldkampioen gelijktijdig ook de onoffiele wereldkampioen is geworden.
Je hebt gelijk, afgezien van 2014.lateef schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:17:
[...]
In elk geval uit mijn hoofd in 1974, 78, 82, 98 en 2014 ook...
[ Voor 11% gewijzigd door Shabbaman op 16-11-2018 23:28 ]
2014 was Costa Rica > Nederland > Argentinië > Duitsland
He wat grappig. De RSSSF mist een wedstrijd op 23 januari 2013. Daardoor wordt Zweden geen wereldkampioen en neemt de officieuze wereldkampioen ook geen deel aan het WK.lateef schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:30:
W
[...]
2014 was Costa Rica > Nederland > Argentinië > Duitsland
Ze hadden beter de Jostiband er neer kunnen zettenSjah schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:49:
Was blij verrast het orkest te zien, dat heeft wat.... Of ben ik per abuis, en zien we laatste decennia altijd wel een orkest?
Ik heb een aantal jaar echt met flinke tegenzin naar het Nederlands elftal gekeken, maar het begint onder Koeman echt ergens op te lijken. Het helpt natuurlijk ook wel dat spelers als de Ligt, de Jong en Dumfries echt op beginnen te komen, maar zelfs een Babel komt aardig tot zijn recht in dit team.Vlassie1980 schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:01:
Ik vond het gewoon echt indrukwekkend, na al die magere jaren was dit echt een enorme opleving.
Die Fransen speelden overigens ook wel laf, maar dat deden ze afgelopen WK ook al.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Je hebt eigenlijk gewoon gelijk. In mijn ervaring is de voetbal supporter zo dubbel van aard dat ze nog sneller omslaan dan het Nederlandse weerVincent Dave schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:02:
Oh ik zie de bui al hangen. Straks gaat het om het echie en dan snapt men er nergens meer wat van. We hebben van de WK gewonnen! In een godbetert oefenwedstrijd, dat is de NL namelijk. Let maar op. Wijnaldum kan er zometeen geen pepernoot meer van en Depay gaat wederom teveel in zichzelf geloven. Kijkt men nog wel voetbal of zijn we enkel blinde supporters?
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Combinatie van hoop, opluchting en opportunisme. Mooi resultaat, moeten we bij mee zijn en hopen dat de stijgende lijn doorzet.Vincent Dave schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:02:
Kijkt men nog wel voetbal of zijn we enkel blinde supporters?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En toch kenmerkt het Depay een beetje. Schijt aan iedereen hebben en een panenka zetten. Ook al weet hij dat ‘ie kan missen. Ik hou wel van dat soort dingen, dan heb je wel ballen hoor haha.Gonadan schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 08:33:
[...]
Combinatie van hoop, opluchting en opportunisme. Mooi resultaat, moeten we bij mee zijn en hopen dat de stijgende lijn doorzet.
Het brengt echter nog geen zomer en de tijd zal leren waar oranje echt staat.
Neem die panenka. Als je zo een strafschop neemt ben je gewoon een lul, zeker Depay was helemaal afgebrand als hij ook nog eens mis was. Maar door de euforie dat oranje weer eens wat presteert vindt iedereen het prachtig.
Wat is voetbal toch lollig.
¡Cojones!Mosin schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 09:11:
[...]
En toch kenmerkt het Depay een beetje. Schijt aan iedereen hebben en een panenka zetten. Ook al weet hij dat ‘ie kan missen. Ik hou wel van dat soort dingen, dan heb je wel ballen hoor haha.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 17-11-2018 11:02 ]
Hoop heb ik pas als er een visionair als bondscoach opstaat die het NL voetbal zoals we bekend stonden terugbrengt. Het is pas azijnzeiken als men beweert dat dat onmogelijk is. Maar we zijn klaarblijkelijk te ongeduldig en modderen inmiddels vier jaar aan (eigenlijk al 8 jaar) omdat er NUL beleid is. Alles berust op toeval en als de media dit voetbal als 'dominant' bestempeld dan ben ik nog somberder gesteld dan aanvankelijk gedacht. Snap dat het geen populaire mening is dat is dan maar zo, wil het wel kwijt en ga niet raar opkijken als het zometeen allemaal instort. Vraag je je eens af, waarom zou het nu beter gaan? Heeft de KNVB een duidelijke verandering qua beleid doorgevoerd? Hebben we alweer echte topspelers die bewezen hebben op topniveau mee te kunnen? Je kunt wel hoop hebben maar dat moet op sterke pijlers gebaseerd zijn en die zie ik niet.Montaner schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 23:04:
[...]
Glaasje azijn is op nu de wedstrijd afgelopen is? Of heb je echt een glazen bol? Hou de hoop gewoon dat ze dit doorzetten.
Hoe zie je dat voor je? Een coach is beperkt door de spelers die hij heeft en kan die op één of meerdere manieren laten spelen. Een landenteam moet geluk hebben met de spelers die doorbreken en soms heb je een gouden generatie en soms is het wat minder. Een bondscoach heeft niet echt de invloed om clubs hun opleidingen aan te laten passen zodat hij kan schitteren.Vincent Dave schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:22:
[...]
Hoop heb ik pas als er een visionair als bondscoach opstaat die het NL voetbal zoals we bekend stonden terugbrengt.
Dumfries ja en dat zeg ik als Ajax-supporter. Ik vind hem zowel het hele seizoen bij PSV als bij Oranje erg sterk. Ik keek gisteren toevallig via Sky en daar waren de commentatoren ook erg positief over hem en überhaupt over hoe Nederland als team speelde. Dat laatste is ook de kern van het succes. Afgezien van die vreselijk laffe speelstijl van de Fransen hebben die gewoon bijna op elke positie meer kwaliteit dan Nederland.Sjah schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 01:40:
Dumfries?? ?Mwaaaaaaa
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Inderdaad, hij heeft overzicht en ziet vaak mogelijkheden alsof het de normaalste zaak van de wereld is.Harribo schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:01:
Ik vind Frenkie de Jong extreem belangrijk voor dit team.
Zodra de Fransen druk zetten, moet de bal snel rond en hoeveel spelers hebben dan niet de techniek en rust om de bal in de ploeg te houden? Frenkie de Jong wel.
Had je de Jong niet gehad was de kans een stuk groter dat je daar balverlies leed met een toeslaande Frankrijk hwrs als resultaat.
Extreem belangrijk mi
Pirlo kon dat ook altijd goed, vind ik mooi om te zien
Natuurlijk wordt de bondscoach gekozen door de KNVB die een bepaald beleid nastreeft, dat beldoel ik vooral. Dat mensen nu blij worden gemaakt met een dooie mus vind ik naief en aandoenlijk tegelijk. Er werd al jaren geroepen om een drastische kentering bij de KNVB nu gaat het even crescendo en je hoort er niets meer over. Dat bedoel ik met blinde supporters die continu misleid worden en je zegt het eigenlijk zelf al, de bondscoach gaat er niet voor zorgen dat er structureel iets gaat veranderen. De afgelopen jaren aanmodderen hadden gebruikt moeten worden om een degelijke basis en beleid neer te zetten nu zijn het jaren vol ergenis en armoede troef geweest zonder enig winstpuntje.Napo schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 12:18:
[...]
Hoe zie je dat voor je? Een coach is beperkt door de spelers die hij heeft en kan die op één of meerdere manieren laten spelen. Een landenteam moet geluk hebben met de spelers die doorbreken en soms heb je een gouden generatie en soms is het wat minder. Een bondscoach heeft niet echt de invloed om clubs hun opleidingen aan te laten passen zodat hij kan schitteren.
Groot moet hij nog worden. Dit soort types zijn leuk als ze het waar maken, neem een Zlatan. Maar zolang ze dat niet doen is het strontirritant gedrag, Depay in het verleden.Ramzzz schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 09:37:
¡Cojones!
Wat dat betreft heeft hij én winnaarsmentaliteit, én werklust, én snelheid, én techniek, en creativiteit (onverwachte dingen doen).
En ballen, dus.
Fijne combinatie, kom je in deze mate niet zo gek veel tegen. Dat karakteriseert wel de echte toppers. Als hij de randzaken wat kan minderen (a.k.a. volwassenheid tonen), wordt hij nog wel groter.
Je moet er ook niet teveel van in één team hebben, dan krijg je chaos.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eensch, maar ;laat de gehypte (terecht hoor) jongeman, het eerst maar eens laten zien tot het Ek20, 2 jaar verder zijn we dan.Harribo schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 11:01:
Ik vind Frenkie de Jong extreem belangrijk voor dit team.
Zodra de Fransen druk zetten, moet de bal snel rond en hoeveel spelers hebben dan niet de techniek en rust om de bal in de ploeg te houden? Frenkie de Jong wel.
Had je de Jong niet gehad was de kans een stuk groter dat je daar balverlies leed met een toeslaande Frankrijk hwrs als resultaat.
Extreem belangrijk mi
Pirlo kon dat ook altijd goed, vind ik mooi om te zien
Misschien, maar als Poggy mee had gedaan dan had je de Jong simpelweg niet gezien omdat hij op physiek vlak was afgemat (of ander het gras gestopt).Sjah schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:07:
[...]
Eensch, maar ;laat de gehypte (terecht hoor) jongeman, het eerst maar eens laten zien tot het Ek20, 2 jaar verder zijn we dan.
Nu is het nog te vroeg om hem al bij de Gouden Bal winnaars te zetten.......ik bedoel doen we dat niet een beetje, zeker niet wij alleen; de Fransen en de Duitsers weten ook al niet hoeveel ontzag ze hem moeten tonen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Dat is achteraf natuurlijk makkelijk beweren.Bossie schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 13:12:
[...]
Misschien, maar als Poggy mee had gedaan dan had je de Jong simpelweg niet gezien omdat hij op physiek vlak was afgemat (of ander het gras gestopt).
Mij niet eigenlijk. De Jong is enorm balvast en draait zich bijna altijd moeiteloos uit de problemen. Als je daar druk op gaat zetten, dan creëer je vaak juist ruimte voor de tegenstander. Als een ploeg bijvoorbeeld Ajax in de problemen wil brengen dan zet je geen druk op de Jong, maar op de Schöne. Heel af en toe is de Jong nog te nonchalant en wil hij het voetballend oplossen terwijl de bal wegrossen verstandiger is, maar dan heb je gelukkig nog wel een solide verdediging staan.Verbaasde me hoe weinig druk Frankrijk op hem zette
Ze zetten af en toe wel (flink) druk op De Jong, maar wel met 2 à 3 man, waardoor ze alsnog ruimte weggeven op het middenveld. Maar heel beperkt dus.Mugwump schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:03:
[...]
Dat is achteraf natuurlijk makkelijk beweren.
Heb je zoveel voorbeelden van wedstrijden waarin de Jong tegen een fysiek sterke tegenstander stond en totaal uit de wedstrijd werd gespeeld?
Opta had gisteren nog een aardige analyse van het spel van de Jong (al is het een beetje krom om de eredivisie met de topcompetities te vergelijken).
[...]
Mij niet eigenlijk. De Jong is enorm balvast en draait zich bijna altijd moeiteloos uit de problemen. Als je daar druk op gaat zetten, dan creëer je vaak juist ruimte voor de tegenstander. Als een ploeg bijvoorbeeld Ajax in de problemen wil brengen dan zet je geen druk op de Jong, maar op de Schöne. Heel af en toe is de Jong nog te nonchalant en wil hij het voetballend oplossen terwijl de bal wegrossen verstandiger is, maar dan heb je gelukkig nog wel een solide verdediging staan.
Ik zie als Ajacied spelers als de Ligt en de Jong graag nog even bij de club blijven, maar ik denk dat het voor het Nederlands voetbal goed zou zijn als die twee deze zomer de stap naar een topclub wagen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik denk dat De Jong nog niet al te vaak tegen tegenstanders gespeeld heeft die dat kunnen.Joostje123 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 22:49:
Op pirlo werd ook nooit druk gezet. Omdat pirlo 3 stappen voorwaarts was en alle mogelijkheden met zijn voeten kon uitwerken. Dat heeft de Jong ook wel een beetje, zoveel rust, zoveel gemak. Ben niet zoveel van die gehypte eredivisie spelers. Maar dit is lang geleden dat we zo technisch begaafde speler in de eredivisie hebben. Genieten!

*
Wijnaldum:On sent qu’il a la classe, comme sur cette louche pour Depay ( 80e). Placé bas pour aspirer le milieu bleu, il a donné le tempo, parfois très lent en raison d’orientations souvent latérales. Mais il ne met jamais son équipe en difficulté et a éteint Kanté. Il provoque le penalty ( 90e + 5).
https://translate.google....i%C3%A8re%20demi-%20heure.Le Red est vraiment un joueur complet. Placé en pointe haute du milieu batave, il a eu un abattage phénoménal. Outre son impact, son pressing, il est à l’affût du moindre ballon avec une intensité folle, comme sur son but où il est le plus réactif ( 44e). Remplacé par Vilhena ( 89e). Une présence physique impressionnante en première période, où il repiquait sans cesse dans l’axe mais se replaçait avec générosité face à Mbappé à la perte de la balle. Il a sans doute payé ses efforts après la pause et n’est plus apparu que par éclairs dans la dernière demi- heure.
apis29 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:16:
[...]
1-0 achter en nog 10 minuten te gaan? Kan ook net zo goed de opdracht zijn geweest natuurlijk om alleen met de voorste lijn te jagen maar Wijnaldum kwam toevallig ter sprake bij 'De Tafel van Kees' met o.a. Hiddink erbij. Die had het er ook over dat z'n kwaliteiten niet tot z'n recht komen als hij vooral een verdedigende taak heeft. Maar hij lijkt me dan ook weer een type die het verdedigend pas vertrouwd als er twee middenvelders in z'n rug staan en dan zou hij dus in de 5-3-2 uit het filmpje de voorste van de drie zijn.
Zoiets wil ik best wel eens aan het werk zien:

Frenkie de Jong een basisplaats? Dus hij krijgt de voorkeur boven iemand als Pröpper?
Hij speelt bij Ajax niet eens op het middenveld.
En Wijnaldum is geen 10, hij is een lopende middenvelder.
Liverpool speelt vaak in een 3-4-3 opstelling, met een ruit op het middenveld. Henderson is daarbij de verdedigende middenvelder, Firminho is de aanvallende middenvelder/spits en Wijnaldum is de rechtermiddenvelder.
[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 18-11-2018 00:37 ]
Verwijderd
Huh...? dat is een soort Danny blind/Guus Hiddink opstelling. Dat tijdperk is voorbij...apis29 schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 23:58:
[...]
[Afbeelding]
[Strootman = de opruimer die nu de Roon is; had toen ook gekund maar Strootman leek me wat steviger. Dumfries sneller dan verwacht al op niveau. En Wijnaldum op '10' precies om 'son impact, son pressing, il est à l’affût du moindre ballon avec une intensité folle']
Een eerste reactie
[...]
![]()
De laatste tijd wordt op elk succes een hele bak zout gekieperd.Verwijderd schreef op zondag 18 november 2018 @ 08:53:
Heerlijk Nederlands topic dit. Winnen van de wereldkampioen en gewoon met goed spel en dan nog klaagzang en kritiek.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De laatste tijd? Dat is toch volledig naar oud Hollands gebruik?dvdkiwi schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:12:
[...]
De laatste tijd wordt op elk succes een hele bak zout gekieperd.[...]
Klopt helemaalAfvalzak schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:18:
[...]
De laatste tijd? Dat is toch volledig naar oud Hollands gebruik?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Nee hoor, dat was vroegâg net zo erg. Alleen zie je wel dat in online communicatie de extremere uitingen sneller opvallen.dvdkiwi schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:22:
Al heb ik het idee dat het in de jaren '90 en '00 wat minder was; vóór het huidige social media tijdperk zeg maar.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq