"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Mooi voor die jongen. Nu hopen dat ie op z'n oude niveau terug kan komen, dat was zeker voor de Eredivisie ruim voldoende.
Verwijderd
Dit kijkt ook naar prestaties en dus selecties in het verleden. Dat is dus het hele punt. PSG en City zijn ook pas sinds kort echte topploegen.Anakha schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:17:
De Global Club Soccer Rankings van Fivethirtyeight schatten op dit moment de poule van PSV in als de nummers 2 (Barcelona), 11 (Tottenham), 13 (Inter Milan) en 20 (PSV) van de wereld (en daarmee veruit de zwaarste poule). De poule van Ajax bestaat volgens die ranking uit de nummers 3 (Bayern), 12 (Ajax), 45 (Benfica) en 53 (AEK) van de wereld.
Bron: https://projects.fivethir...bal-club-soccer-rankings/
Er is van alles op die bron aan te merken, maar ik betwijfel of er een betere bron bestaat. Dus bij gebrek aan beter lijkt me dit de meest objectieve manier om deze discussie te beslechten. Tottenham is geen top 10 van de wereld, maar wel bijna.
Edit: die site geeft Ajax overigens 40% kans om vanavond te winnen, 33% kans om te verliezen en 26% kans om gelijk te spelen. Ik ben geen Ajax-fan, maar ik hoop op een mooie overwinning!
Interessant, dat haal ik niet uit de beschrijving van hoe het werkt. Heb je daar een quote bij?Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 09:32:
[...]
Dit kijkt ook naar prestaties en dus selecties in het verleden. Dat is dus het hele punt. PSG en City zijn ook pas sinds kort echte topploegen.
Ik lees:
Het enige 'verleden' dat gebruikt wordt, is het einde van vorig seizoen. Dat lijkt in het geval van PSG en City geen probleem.Before a season begins, a team’s SPI ratings are based on two factors: its ratings at the end of the previous season, and its market value as calculated by Transfermarkt. As a season plays out, a team’s ratings are adjusted after every match based on its performance in that match and the strength of its opponent.
Misschien doel je op de achterliggende algoritmes, die 'getraind' zijn met wedstrijden sinds 1988? Dat gaat echter niet over individuele teams, zoals ik het begrijp.
Verwijderd
Je hebt gelijk. heb te vlug gekeken. excuusAnakha schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:49:
[...]
Interessant, dat haal ik niet uit de beschrijving van hoe het werkt. Heb je daar een quote bij?
Ik lees:
[...]
Het enige 'verleden' dat gebruikt wordt, is het einde van vorig seizoen. Dat lijkt in het geval van PSG en City geen probleem.
Misschien doel je op de achterliggende algoritmes, die 'getraind' zijn met wedstrijden sinds 1988? Dat gaat echter niet over individuele teams, zoals ik het begrijp.
Marktwaarde heeft natuurlijk ook alles te maken met het verleden. En slaat nergens op om die te gebruiken om te bepalen wat het beste team is, dus echt wat een onzin ranking.Anakha schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:49:
[...]
Interessant, dat haal ik niet uit de beschrijving van hoe het werkt. Heb je daar een quote bij?
Ik lees:
[...]
Het enige 'verleden' dat gebruikt wordt, is het einde van vorig seizoen. Dat lijkt in het geval van PSG en City geen probleem.
Kun je dat toelichten? De site zegt:toolkist schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 17:33:
[...]
Marktwaarde heeft natuurlijk ook alles te maken met het verleden. En slaat nergens op om die te gebruiken om te bepalen wat het beste team is, dus echt wat een onzin ranking.
Ik weet dat de makers van die site statistisch erg goed onderlegd zijn, dus ik geloof ze als ze zeggen dat die correlatie er is, op basis van hun onderzoek. Bovendien zetten ze hem af tegen het gemiddelde van de competitie om te corrigeren voor het verschil in prijzen tussen competities. Wat is jouw reden om te denken dat dat nergens op slaat? Is dat puur je onderbuikgevoel, of heb je daar ook een onderbouwing bij die verder gaat dan n=1?We’ve found that a team’s market value — relative to their league’s average value — is strongly correlated with its end-of-season SPI rating. Thus, we use these market values to infer each team’s preseason SPI rating.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
zoals het nu gaat heeft NL het beste van het spel als het de bal heeft... maar NL heeft wat moeite de bal te veroveren van de zwitsers, vooral omdat verdedigend (ondanks geen kans weggegeven) er vrij rommelig wordt weggewerkt en de zwitsers daardoor steeds de bal terugkrijgen.... Beste kans voor NL na een mooie steekpass van Miedema op VdSande... Zwitsers 0 kansen... eerste 10 minuten in de 2e helft overleven en de buit moet toch wel binnen zijn.Gonadan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:11:
Godallemachtig hoe maak je dit nog spannend. Nou, gewoon binnen tien minuten met tien man staan.
Zo slecht deden ze het niet de eerste helft zie niet in waarom ze het nog zouden weggooien nu.Gonadan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:11:
Godallemachtig hoe maak je dit nog spannend. Nou, gewoon binnen tien minuten met tien man staan.
Also wedstrijd needs more slow motions
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Op het vorige WK deden ze het nog best goed maar nu klopt er weinig van. Met een speler meer lijkt het nog regelmatig of ze iemand tekort komen op het middenveld ...Gonadan schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:57:
Nee, gewoon mazzel dat die Zwitsers er echt geen kloot van kunnen. Op deze manier kan je op inzet de boel wel houden, misschien zelfs een doelpuntje op individuele klasse.
Wat voor beachvolleybal kijk jij nou weer? Heren?vhal schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:04:
Dat broekje van die nummer 23 van Zwitserland kan echt niet hoor, alsof je naar beachvolleybal aan het kijken bent
[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 13-11-2018 20:20 ]
Lehman
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je mist er weinig aan...
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik zat ook al te broeden op een slechte grap, maar gelukkig ben jij daar ook goed in.Ramzzz schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:29:
Je mist er weinig aan...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Neymar had de hoekvlag gehaald.
Ja ik kijk met wat vertraging.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
"wat" vertraging? dat was de eerste helft toch?Ramzzz schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:40:
Ja ik kijk met wat vertraging.
P.O. Box schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:41:
[...]
"wat" vertraging? dat was de eerste helft toch?
Ik kijk naar de opname, later begonnen.
Geen uitzending gemist?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zo trek je kijkers.
@kleedkamer : Hangt van het moment af wanneer ze in het kleedlokaal mogen
https://www.metronieuws.n...ngemaakt-door-tieners-7-0Gonadan schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:42:
Natuurlijk zit het nog in de begindagen, het is één van de moeilijkste sporten om serieus genomen te worden als vrouw. Mede vanwege die beeldvormende rants zoals @Typhone hierboven even geeft. Wat daar voorgespiegeld wordt is simpelweg allang niet meer waar, maar om dat te zien moet je het wel daadwerkelijk wíllen zien. En dat laatste ontbreekt bij heel veel mannen. Daar zit vast één of andere psychologische reden achter, maar dat is meer iets voor het andere topic.
Als ik vrijdag zie hoe Spitse die bal erin legt* dan is dat niet iets wat ik een D-team zou zien doen, het doelpunt van Martens was ook gewoon goed uitgespeeld.
Nu is dat natuurlijk Oranje en geen gemiddelde competitiewedstrijd. Ik wil dan ook echt niet beweren dat het niveau gelijk is, maar het is allang niet meer zo slecht als men graag vol wil blijven houden.
Zie je dan zo'n vergelijking met een D-team dan denk ik even terug aan de schoten van Excelsior en moet ik wel heel erg lachen. Het D-team zal Excelsior dan ook wel een pak rammel geven.
YouTube: Samenvatting OranjeLeeuwinnen - Zwitserland (09/11/2018) @ 1:30 ongeveer
[...]
Dat hoor ik ook altijd. Van die anekdotes die ik tien jaar geleden ook al hoorde blijft men herhalen, ik vraag mij echt af hoe recent zo'n potje waar men het altijd over heeft was. Meestal is een vaag via via verhaal over ene amateurclub.
Het is in feite ook totaal niet relevant. Er zijn maar weinig sporten waar ze mannen en vrouwen tegenover elkaar zetten om serieus te testen, meestal als het gebeurd is het voor de lol en wordt niet één van de geslachten daarop afgekeurd. Overigens is voetbal een behoorlijk fysieke sport, dus het is wel vrij logisch als mannen daar een stevig voordeel in hebben.
[...]
Ze trainen absoluut niet zoveel en krijgen pas sinds kort betaald. De salarissen zijn bij de meeste clubs abominabel en kan je niet van rond komen. Je kunt dan feitelijk kiezen om er nog een baan naast te hebben, naar het buitenland als je goed genoeg bent of hopen dat manlief genoeg verdient om de pot te vullen.
Officieel valt de eredivisie voor vrouwen gewoon onder het amateurvoetbal bij de KNVB, zegt ook wel iets.
In die zin sta ik dan ook volledig achter de keuze van de modjes om het vooralsnog niet af te splitsen als topic. Een stukje maatschappelijke opvoeding zullen we maar zeggen.
Of is 2016 te lang geleden?
Australie was toen nr5 van de wereld.
Ik denk trouwens dat bij het zaalvoetbal het verschil veel kleiner zal zijn.
Dat is immers geen contact sport en bovendien zijn de afstanden korter.
Ik denk dat dat wel meevalt, dat verschil is er bij vrijwel alle sporten, alleen bij (veld)voetbal wordt er nogal zwaar aan getild. Maar bijvoorbeeld bij atletiek, waarbij de damestak ook al veel langer serieus wordt beoefend, is het niveauverschil vergelijkbaar. Daphne Schippers zal op een WK atletiek voor junioren ook geen kans maken op de 200 meter.Sinned123 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:10:
[...]
https://www.metronieuws.n...ngemaakt-door-tieners-7-0
Dat is wat ik bedoelde met D elftallen. Ik bedoelde niet een G-team maar gewoon een op leeftijd geselecteerd D-elftal van jochies. Die lopen over die vrouwen heen. Volgens mij zou dit een C-elftal geweest zijn. Van mij mogen ze allemaal rustig ballen begrijp me niet verkeerd maar die gekweekte hype eromheen mag van mij zo snel mogelijk stoppen.Sinned123 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:10:
[...]
https://www.metronieuws.n...ngemaakt-door-tieners-7-0
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies, zet de nr 1 van de wereld man/vrouw bij het tennis tegenover elkaar en dan zal een man ook makkelijk winnen. Puur vanwege het fysieke aspect. Dus het is geen argument dat vrouwenvoetbal dan ineens minderwaardig of wat dan ook is.Gonadan schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:42:
Er zijn maar weinig sporten waar ze mannen en vrouwen tegenover elkaar zetten om serieus te testen, meestal als het gebeurd is het voor de lol en wordt niet één van de geslachten daarop afgekeurd. Overigens is voetbal een behoorlijk fysieke sport, dus het is wel vrij logisch als mannen daar een stevig voordeel in hebben.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Nouja, lijkt me een prima argument waarom het allemaal wat minder indrukwekkend en leuk is om te kijken. Er zijn hier ook maar weinig mensen die voor hun lol naar kinderwedstrijdjes kijken. Die zijn fysiek en mentaal ook wat minder ontwikkeld, kunnen ze verder ook weinig aan doen. Zelfs de nationale jeugdteams trekken maar weinig kijkers. Verder natuurlijk niks mis met voetballende vrouwen, maar ik kan wel begrijpen dat velen het niet voor de lol gaan kijken.Gunner schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:28:
[...]
Precies, zet de nr 1 van de wereld man/vrouw bij het tennis tegenover elkaar en dan zal een man ook makkelijk winnen. Puur vanwege het fysieke aspect. Dus het is geen argument dat vrouwenvoetbal dan ineens minderwaardig of wat dan ook is.
Weet ik niet. De vervelende maniertjes van vele (vooral zuid-amerikaanse) topspelers maakt het voor mij minder leuk om naar mannen-topvoetbal te kijken.Snowdog schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:40:
[...]
Nouja, lijkt me een prima argument waarom het allemaal wat minder indrukwekkend en leuk is om te kijken.
Dames staan gewoon weer op en gaan gewoon door.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Dat op hoog niveau pushen van het vrouwenvoetbal waar alle policor correcte TV-zenders en masse aan meedoen omdat het makkelijk scoren is en weer zorgt voor een hoop schuiven met banen. Dat bestaat momenteel op twee gebieden in Nederland:Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:23:
Welke gekweekte hype?
1: Vrouwenvoetbal
2: Formule 1 (Max Mania)
Kijk voor de grap eens in de studio (F1 Ziggo) met die hele vieze engnek van een presentator die daar zit en die zogenaamde gasten die allemaal even interessant komen doen. Het wereldje draait, spint en konkelt om allemaal maar met hun porem op TV te komen omdat ze anders in de vergetelheid raken. Zo vind ik dat hetzelfde met het vrouwenvoetbal. Hartstikke leuk en prima, lekker laten doen maar die verheerlijking mag meteen stoppen.
Als klap op de vuurpijl wordt de competitie weer even stilgelegd om plaats te maken voor interlandvoetbal. We worden wel verwend zeg
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 14-11-2018 08:47 ]
Niemand verplicht je te kijken.
Nederland was enorm toe aan wat voetbalsucces, de 'mannen' kregen een paar jaar lang als een stelletje overjarige pupillen niets voor elkaar, de vrouwen wel. Meer is het niet.
Denigrerend doen over het succes van de Nederlandse vrouwen is vrij zinloos, nutteloos, en je hoeft niemand te overtuigen dat het 'minder' voorstelt.
Ze zijn in hun eigen klasse goed bezig, kwalificeren zich voor het WK, waar vrouwen uit andere landen, die op het zelfde niveau verkeren, tegen elkaar gaan strijden.
Iedereen kan zijn eigen inschatting maken. Voor jou is dit een optie: zap weg of doe je TV uit.
Op dit moment wordt vooral dit topic nogal vervuild met 'welles nietes'.
Feit is wel dat die jongen het erg goed doet en dat het tot logisch gevolg heeft dat de sport veel meer aandacht krijgt, dat noemt men chauvinisme. Dat meteen geroepen wordt dat hij de nieuwe wereldkampioen is trek ik ook weer slecht, maar je kunt nu een maal niet alles hebben.
De vrouwen hebben in het voetbal lang geen rol van betekenis gespeeld, maar laten zich nu toch echt zien. Ze hebben het Europees Kampioenschap in Nederland georganiseerd, zijn daar ook Europees Kampioen geworden en hebben zich nu voor de tweede keer gekwalificeerd voor het Wereldkampioenschap.
Dat zijn prestaties van formaat in een periode waarin de mannen niet verder kwamen dan beweren dat ze het nog steeds kunnen maar uiteindelijk in de kwalificatie geen pepernoot raken en alles verkloten.
Daarnaast heb je spelers als Martens, Van de Sanden, Bloodworth of Miedema die voor Europese topclubs uitkomen en het goed doen in de Champions League.
Het is dan als sportliefhebber heerlijk om toch een extra podium te hebben waar je als land een rol van betekenis speelt. Als je dan ageert op gezeur dat het minder goed zou zijn dan de mannen (die al jaren geen rol van betekenis spelen) dan heeft dat niets te maken met politiek correctheid, dat heeft meer te maken dat je die zinloze (lees: seksistische) vergelijking zonder onderbouwing niet trekt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou van Geel, dat past vast wel in jouw straatje, grote kans dat de zaakwaarnemer van Elia nog in die ouderwetse ‘netwerk’ rolodex staat van van Geel. Dat gaat een zekerheidje worden vrees ik
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zoiets toch?
Twijfel of we Elia terug moeten halen.. Begint toch al wat ouder te worden, zal niet goedkoop zijn qua salaris en heeft geen restwaarde. En het is niet zo'n ervaren jongen vergeleken met Kuyt of Van Persie.
[ Voor 64% gewijzigd door JST94 op 14-11-2018 11:38 ]
Twijfel? Ik spring uit mijn vel van woede als ze het überhaupt maar overwegen. Hoeveel spelers zonder transferwaarde wil meneer van Geel hebben? En en passant zou je daarmee ook de miljoenen van Larsson weggooien want die gaat dan op zeker niet constanter worden. En volgens mij zit daar nu juist vooruitgang in.JST94 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:37:
Twijfel of we Elia terug moeten halen.. Begint toch al wat ouder te worden, zal niet goedkoop zijn qua salaris en heeft geen restwaarde. En het is niet zo'n ervaren jongen vergeleken met Kuyt of Van Persie.
Als ik dan een poll zie op een Feyenoord-forum en ik zie 70% positief reageren dan kan ik niet anders concluderen dat ook bij veel supporters het sentiment sterker is dan het verstand.
Laten ze eens gaan scouten in de Kuip. Ergens in het Noorden van het land loopt een prima aanvallertje waarvoor we nu al weer te laat zijn maar waar ze daar flink voor gaan cashen. Spelers halen en dan met winst doorverkopen: dat is verdomme beleid.
Als hij dus voor zichzelf besluit dat hij bereikt heeft wat hij wilde en nu nog voor puur voor de lol mee wil komen ballen zolang het gaat (ja, zoals anderen nog een paar jaar ballen in de tweede divisie bij hun oude cluppie) dan lijkt me dat erover te praten valt.
Heeft hij ook nog serieuze salaris eisen en moet er een transfer som betaald worden dan wordt het lastiger.
Wel mooi dat, los van of Van Geel ze haalt of niet, er bij veel spelers wel een wil is om terug te keren naar het nest.
alles kan off-topic
Als je zegt terugkomen doe je net alsof het een clubicoon is die bij Liverpool of Man Utd heeft gespeeld. Dit is een dertiger die het ooit een jaartje goed gedaan heeft bij de club en daarna is gaan cashen bij een subtopper in Turkije.
Dat zijn geen jongens om "erbij te hebben". Die gaat niet beter zijn dan Larsson en als backup moeten we eerst maar eens kijken wat we in de jeugd hebben.
Ik zou ook gewoon inzetten op de jeugd. Een handvol wat oudere spelers als leiders maar dat zie ik Elia niet zijn. Je moet nu in gaan zetten op de jeugd.D-e-n schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:00:
@Ankona
Als je zegt terugkomen doe je net alsof het een clubicoon is die bij Liverpool of Man Utd heeft gespeeld. Dit is een dertiger die het ooit een jaartje goed gedaan heeft bij de club en daarna is gaan cashen bij een subtopper in Turkije.
Dat zijn geen jongens om "erbij te hebben". Die gaat niet beter zijn dan Larsson en als backup moeten we eerst maar eens kijken wat we in de jeugd hebben.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Onzin. Dafne Schippers loopt 21.63 op de 200m, en daarmee loopt ze even hard als een topper bij de mannelijke B-junioren (16/17-jarigen)lateef schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 21:55:
[...]
Ik denk dat dat wel meevalt, dat verschil is er bij vrijwel alle sporten, alleen bij (veld)voetbal wordt er nogal zwaar aan getild. Maar bijvoorbeeld bij atletiek, waarbij de damestak ook al veel langer serieus wordt beoefend, is het niveauverschil vergelijkbaar. Daphne Schippers zal op een WK atletiek voor junioren ook geen kans maken op de 200 meter.
De beste A junioren lopen een halve seconde sneller. Dat is wel iets anders dan helemaal weggespeeld worden. Uiteraard heeft een vrouw een andere fysieke bouw, dus zal een vrouw altijd langzamer / korter / minder sterk zijn als een man.
De Nederlandse voetbal-vrouwen verliezen gegarandeerd van een beetje fatsoenlijke jongensploeg. Het niveau is echt verschrikkelijk, maar omdat het zo langzaam gaat is het niet opvallend. Gelukkig zijn de tegenstanders nog slechter, en kunnen we volgend jaar weer helemaal in de hype komen.
Houdoe
Gelukkig snapt de overgrote meerderheid wel dat het gewoon erg knap is wat de dames presteren
PS: En waarom in hemelsnaam dat constante vergelijken met de mannen?
Zoals al eerder gezegd verliezen vrouwen het altijd van mannen zodra de fysiek een rol gaat spelen.
Of mogen we hier van de 'anti-brigade' ook niet meer juichen en trots zijn op bijv. de wielrensters, of de zwemsters, of de schaatsters, of Kiki Bertens, of überhaupt op vrouwen, want de mannen zijn iedere keer beter/sneller/sterker/groter/breder?
Wat een onzin zeg. Kijk dan aub gewoon niet en blijf hier lekker weg.
Je vergeet alleen even dat Max niet alleen in Nederland wordt gezien als toekomstig wereldkampioen, dat zegt namelijk iedereen die ook maar een beetje verstand heeft van F1. Oftewel, daar is weinig chauvinistisch aan.Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:59:
Dat meteen geroepen wordt dat hij de nieuwe wereldkampioen is trek ik ook weer slecht, maar je kunt nu een maal niet alles hebben.
Ik vind het sowieso apart dat trots zijn op goed presterende landgenoten door sommigen gezien wordt als een negatief iets...in de rest van de wereld is dat juist normaal
Ik denk dat je dat even wat moet nuanceren. Tenminste wat mij betreft. Topsport kijk je niet alleen omdat het knap is. De paralympics kunnen mij ook totaal niet boeien.Baseman77 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:01:
Triest dat sommigen het nodig (blijven) vinden om het Nederlands vrouwenelftal een hype te noemen, dan snap je er echt weinig van. Of dan speelt er iets anders mee.
Gelukkig snapt de overgrote meerderheid wel dat het gewoon erg knap is wat de dames presteren![]()
PS: En waarom in hemelsnaam dat constante vergelijken met de mannen?
Zoals al eerder gezegd verliezen vrouwen het altijd van mannen zodra de fysiek een rol gaat spelen.
Of mogen we hier van de 'anti-brigade' ook niet meer juichen en trots zijn op bijv. de wielrensters, of de zwemsters, of de schaatsters, of Kiki Bertens, of überhaupt op vrouwen, want de mannen zijn iedere keer beter/sneller/sterker/groter/breder?
Wat een onzin zeg. Kijk dan aub gewoon niet en blijf hier lekker weg.
Je houdt van een bepaald spelletje en vindt het mooi om dat spel te zien op hoog niveau. Wie graag voetbal kijkt en geniet van het spel zoals dat in de ED en hoger gespeeld wordt hoeft niet per definitie enthousiast te worden van een hele andere spel dynamiek met toevallig dezelfde spelregels.
Zie je idd bij heel veel sporten. Alleen, wat mij zo stoort is dat het vrouwenvoetbal zo enorm mee wil liften op de populariteit van het mannenvoetbal. Er zijn zo ontzettend veel sporters die op internationaal niveau presteren maar er wel een parttime baan en persoonlijke sponsors bij nodig hebben om rond te komen. Maar de voetbalsters willen goed betaalde full profs zijn omdat de mannen dat ook zijn... Niet omdat de badminton vrouwen dat ook zouden willen....
Zelfde met de media aandacht. PR is goed gedaan, de hype is gecreeerd. Zeker knap, niets mis mee. Maar zijn zij nu betere sporters dan de hockey of volleybal teams (m/v) die al veel langer op hoog niveau sporten maar alleen tijdens de grote eindtoernooien wat aandacht krijgen?
Ik snap dat trots zijn niet. Ik ben niet trots op iets waar ik niets aan bijgedragen heb. Enkel het feit dat een sporter toevallig in Nederland geboren is maakt mij niet trots. Ik vind het wel leuk als een Nederlander/NL team goed presteert, maar met trots heeft het niets te maken.[...]
Je vergeet alleen even dat Max niet alleen in Nederland wordt gezien als toekomstig wereldkampioen, dat zegt namelijk iedereen die ook maar een beetje verstand heeft van F1. Oftewel, daar is weinig chauvinistisch aan.
Ik vind het sowieso apart dat trots zijn op goed presterende landgenoten door sommigen gezien wordt als een negatief iets...in de rest van de wereld is dat juist normaal
N.B. laat duidelijk zijn dat ik niet negatief ben naar welke sporter/sportteam (m/v) dan ook. Zeker niet het NL damesvoetbal team. Heel knap wat ze doen en bereiken. Ik vind er alleen geen zak aan om naar te kijken. Net zoals ik het saai vind om naar tennis te kijken (dames tennis al helemaal....)
[ Voor 5% gewijzigd door Ankona op 14-11-2018 14:17 ]
alles kan off-topic
Nee hoor, dat vergeet ik niet. Maar er zijn wel meer talenten die als mogelijk toekomstig wereldkampioen gezien worden. Bij Max doen ze soms net alsof het de nieuwe Schumacher is.Baseman77 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:01:
Je vergeet alleen even dat Max niet alleen in Nederland wordt gezien als toekomstig wereldkampioen, dat zegt namelijk iedereen die ook maar een beetje verstand heeft van F1. Oftewel, daar is weinig chauvinistisch aan.
Dat lijkt typisch Nederlands. Je bent wel trots en blij, maar een klein beetje. Het moet wel altijd genuanceerd blijven en niet te enthousiast, want dan ben je ineens weer arrogant.Ik vind het sowieso apart dat trots zijn op goed presterende landgenoten door sommigen gezien wordt als een negatief iets...in de rest van de wereld is dat juist normaal
Klopt, en als je dat niet wordt dan kijk je het niet. Zo word ik van veel sporten niet enthousiast, maar ik voel geen noodzaak om continu te benoemen waarom ik daar niet enthousiast van wordt. Dat is nu precies het verschil.Ankona schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:14:
Wie graag voetbal kijkt en geniet van het spel zoals dat in de ED en hoger gespeeld wordt hoeft niet per definitie enthousiast te worden van een hele andere spel dynamiek met toevallig dezelfde spelregels.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Geldt voor die ontzettend veel sporters ook dat de mannen miljoenen per jaar kunnen verdienen, maar dat de vrouwen er een baan bij moeten hebben om rond te kunnen komen?Ankona schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:14:
Alleen, wat mij zo stoort is dat het vrouwenvoetbal zo enorm mee wil liften op de populariteit van het mannenvoetbal. Er zijn zo ontzettend veel sporters die op internationaal niveau presteren maar er wel een parttime baan en persoonlijke sponsors bij nodig hebben om rond te komen. Maar de voetbalsters willen goed betaalde full profs zijn omdat de mannen dat ook zijn...
Voetbal is in het grootste deel van de wereld nu eenmaal de populairste sport, waarbij de mannelijke spelers belachelijk hoge bedragen kunnen verdienen (zoals er überhaupt gigantische bedragen rondgaan in het voetbal). Dat de vrouwen daar een graantje van willen meepikken lijkt me niet meer dan logisch, zoals ik het ook normaal vind dat ze graag full prof willen kunnen zijn.
BlasfemieGonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:07:
Nee hoor, dat vergeet ik niet. Maar er zijn wel meer talenten die als mogelijk toekomstig wereldkampioen gezien worden. Bij Max doen ze soms net alsof het de nieuwe Schumacher is.
Natuurlijk wordt Max gehypt, maar in zijn geval lijkt het wel terecht. Waar dit vaak inderdaad niet het geval is.
Hahaha, spijker op de kopDat lijkt typisch Nederlands. Je bent wel trots en blij, maar een klein beetje. Het moet wel altijd genuanceerd blijven en niet te enthousiast, want dan ben je ineens weer arrogant.
Ook hier ben ik het helemaal mee eensKlopt, en als je dat niet wordt dan kijk je het niet. Zo word ik van veel sporten niet enthousiast, maar ik voel geen noodzaak om continu te benoemen waarom ik daar niet enthousiast van wordt. Dat is nu precies het verschil.
[ Voor 32% gewijzigd door Baseman77 op 14-11-2018 15:14 ]
Die logica zie ik dus totaal niet.Baseman77 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:09:
[...]
Geldt voor die ontzettend veel sporters ook dat de mannen miljoenen per jaar verdienen, maar dat de vrouwen er een baan bij moeten hebben om rond te kunnen komen?
Voetbal is in het grootste deel van de wereld nu eenmaal de populairste sport, waarbij de mannelijke spelers belachelijk hoge bedragen kunnen verdienen (en er überhaupt gigantische bedragen rondgaan in het voetbal). Dat de vrouwen daar een graantje van willen meepikken lijkt me niet meer dan logisch, zoals ik het ook normaal vind dat ze graag full prof willen kunnen zijn.
Dat de mannelijke voetballers excessief kunnen verdienen is niet iets waar anderen rechten op kunnen claimen. Mannelijke ED volleyballers trainen 's avonds (4 of 5 keer per week) en hebben er overdag een baan naast. Hebben die dan ook recht op de voetbal salarissen?
Voetballers kunnen veel krijgen (gaat te ver om het verdienen te noemen) omdat er toevallig veel aandacht voor is. Veel geld uit tv rechten komt en sponsors er veel voor willen betalen. Waarom? Het publiek kijkt en betaalt er graag voor.
Als de korfballers dit ook voor elkaar krijgen prima. Zelfde met de damesvoetballers. Maar puur de boel claimen omdat de mannen die hetzelfde spelletje spelen dat ook krijgen, daar zie ik geen logica in.
alles kan off-topic
Mee eens.Ankona schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:16:
Dat de mannelijke voetballers excessief kunnen verdienen is niet iets waar anderen rechten op kunnen claimen.
De voetbalsters claimen dan ook niets, ze geven alleen al dat ze graag meer willen verdienen zodat ze in ieder geval full prof kunnen worden.
Vrouwenvoetbal is al enkele jaren de snelst groeiende sport in Nederland, het nationale vrouwenteam hoort bij de Europese top, ze trekken tienduizenden toeschouwers en de KNVB verdient er aardig wat geld mee. Dan vind ik het logisch dat ze vragen om meer salaris, zodat ze full prof kunnen zijn en hun niveau omhoog kunnen halen.Maar puur de boel claimen omdat de mannen die hetzelfde spelletje spelen dat ook krijgen, daar zie ik geen logica in.
Ter info: De meeste Nederlandse voetbalsters krijgen alleen een onkostenvergoeding van 600 Euro per maand. De top in Nederland verdient tussen de 700 en 2.300 Euro per maand (bruto), waarbij dat hoogste salaris slechts voor enkele speelsters is weggelegd.
Dit houdt in dat de meeste speelsters een baan erbij hebben. Dat klinkt niet zo moeilijk, maar vergeet niet dat ze vrijdagavond voetballen en bij interlands enkele dagen weg zijn (laat staan bij EK's, WK's en OS). De werkgever moet dus flexibel zijn, wat het lastiger maakt.
Verwijderd
De vraag is wel altijd. Zou er wel interesse zijn als Nederland of een nederlander niet mee zou doen?Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:07:
[...]
Nee hoor, dat vergeet ik niet. Maar er zijn wel meer talenten die als mogelijk toekomstig wereldkampioen gezien worden. Bij Max doen ze soms net alsof het de nieuwe Schumacher is.
[...]
Dat lijkt typisch Nederlands. Je bent wel trots en blij, maar een klein beetje. Het moet wel altijd genuanceerd blijven en niet te enthousiast, want dan ben je ineens weer arrogant.
[...]
Klopt, en als je dat niet wordt dan kijk je het niet. Zo word ik van veel sporten niet enthousiast, maar ik voel geen noodzaak om continu te benoemen waarom ik daar niet enthousiast van wordt. Dat is nu precies het verschil.
Ik denk dat 90% van de sporten niemand hier wat zou interesseren.
De enige sporten die ik dan zou kijken zijn wielrennen en voetbal, maar met een favoriet is het nog net altijd iets leuker. F1 heb ik ook 10 jaar 'niet' gekeken, maar nu Max meedoet kijk ik wel vaker. Dat geldt denk ik voor veel mensen.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Zou zeggen , sluit vast de bets af in engeland bij de kantorensnmght schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:37:
Ranieri naar Fulham! Zou het hem nog een keer lukken kampioen te worden?
Edit : https://m.fcupdate.nl/voe...verkopen-en-lozano-halen/
[ Voor 18% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 14-11-2018 19:08 ]
HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:42:
[...]
Zou zeggen , sluit vast de bets af in engeland bij de kantoren
Edit : https://fcupdate.nl/voetb...verkopen-en-lozano-halen/
Ja dat klinkt als een garantie voor succes als het überhaupt al mogelijk is. De stap Feyenoord -> Ajax kan ik nog begrijpen omwille van Champions League maar menig supporter van Ajax - en dus ook speler - zal er niet bijzonder blij van worden.
Als je enkel voor het salaris van PSV of Feyenoord naar Ajax zou gaan kan je alsnog veel beter naar Engeland gaan, daar heeft Ajax nou niet echt een middel om spelers te verleiden, zeker niet de spelers die NL als tussenstap zien.
Helaas krijgt iedereen in de voetbalwereld aandacht, ook als er niet bijzonder doordachte dingen worden geroepen.
haat aan voetbalzone en hun middelmatige site die niet snapt dat als je op een desktop kijkt je niet de mobiele versie wil hebben
Over blasfemie gesprokenBaseman77 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 15:09:BlasfemieHij is de nieuwe Senna!
Natuurlijk wordt Max gehypt, maar in zijn geval lijkt het wel terecht. Waar dit vaak inderdaad niet het geval is.
In Amerika heb je overigens ook soortgelijke discussie bij bijv. de WNBA over salarissen. Wordt weer 'uitgelegd' als dat ze evenveel als de mannen willen verdienen maar het gaat helemaal niet over absolute getallen. Zelfs relatief gezien verdienen ze momenteel niet 'evenveel' qua percentage van de omzet (bij mannen 50% vasgelegd in de CAO; en bij vrouwen niet vastgelegd maar uitgereken op iets van 25%)
https://www.si.com/wnba/2...gins-smith-wealth-manager
https://www.forbes.com/si...s-want/#247c330b33eb(heel veel artikelen over te vinden 'wnba equal pay')
Bij tennis is het overigens ook maar bij een handvol toernooien gelijke prijzengeld (al lag het sowieso in het algemeen al veel gelijker dan bij menig andere sport).
Voetbal gerelateerd: de staking van het Deense vrouwenteam geloof ik ook over (gelijke(re) betaling door de bond voor nationale team zaken (in Noorwegen en Amerika inmiddels ook al voor elkaar: https://edition.cnn.com/2...-pay-agreement/index.html)
Nog twee artikeltjes over verschillen tussen mannen- en vrouwenvoetbal waarvan het tweede een stuk beter:
https://www.fifa.com/wome...nd-women-football-1458638
https://thewire.in/sport/...-impressions-of-euro-2017
En als bonus een achtergrond artikeltje over de huidige UEFA speelsters van het jaar, de deense Pernille Harder https://thesefootballtime...ife-on-and-off-the-pitch/
(die ik ondertussen al 10 jaar heb zien spelen, voor zover dat gaat, omdat ze toevallig dezelfde naam heeft als een andere Deense die ik van ervoor nog kende. En ze bleek nog verrassend goed ook bij dat eerste jeugd-WK samen met een andere speelster die tegenwoordig ook nog steeds in het nationale team zit. Er is heel veel verbeterd in de laatste 15 jaar en als je naar teams als Japan en Spanje kijkt ziet het spel er vaak nog een stuk verzorgder uit dan de gemiddelde eredivisie wedstrijd maar dan maak ik alweer die uitstap naar een kromme vergelijking
[ Voor 45% gewijzigd door apis29 op 14-11-2018 21:55 ]
Wat vinden we er van dat Heracles dwars kan liggen als het om afschaffen van kunstgras gaat? Misschien dat Ajax en PSV dan een natuurgras super league kunnen beginnen en niet meer mee doen aan de eredivisie.
Ik denk dat de KNVB daar het laatste woord over moet hebben.snmght schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:08:
Zullen we het lekker over voetbal hebben?
Wat vinden we er van dat Heracles dwars kan liggen als het om afschaffen van kunstgras gaat? Misschien dat Ajax en PSV dan een natuurgras super league kunnen beginnen en niet meer mee doen aan de eredivisie.
En bij Heracles speelt natuurlijk mee dat Ten Cate (producent van plastic velden) al jaren een grote sponsor is. Zij kunnen het naar hun sponsor dus niet maken om tegen kunstgras te stemmen.
[ Voor 41% gewijzigd door Ankona op 14-11-2018 23:40 ]
alles kan off-topic
Daarom moet de bond ook niet de verenigingen het recht geven de verandering te blokkeren. Ik denk dat als Heracles echt voor het blok komt te staan ze zo meegaan. Maar ja, als ze de keuze hebben is het lastig om tegen je eigen hoofdsponsor Ten Cate te stemmen.JST94 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:18:
Ik vind dat je het als club niet kan maken plannen te dwarsbomen als de overige 17 clubs voor zijn. Als het aan mij ligt wordt Heracles dan dus ook uit de Eredivisie gezet als ze blijven vasthouden aan hun standpunt. Gaan maar lekker ergens anders ballen met hun plastic rommel.
Misschien een idee om niet zozeer naar Heralces te zwarte pieten, maar vooral helder te maken dat het Ten Cate is die het betaald voetbal verpest.
Heeft iemand de naam Ten Cate al gehoord in de kunst gras discussie?
alles kan off-topic
Ja en nee, best lullig als je de week ervoor 180.000 hebt betaald voor een grasmaat en een BVO krijgt diezelfde grasmat opeens voor noppessnmght schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:37:
Eens, ik vind het ook ongehoord. Ik vind het verder prima als andere clubs naar draagkracht mee betalen aan een overstap waar nodig. Misschien wel een goed moment voor een bedrijf dat natuurvelden legt/onderhoudt om een mat voor Heracles te regelen en nieuwe hoofdsponsor te worden. Heel voetbalminnend Nederland zal je naam onthouden. Prima PR!
Weg met dat kunstgras. Nu de storm vanwege de kankerverwekkende rubberen korrels weer is gaan liggen blijf ik het ronduit absurd vinden dat het nog in gebruik is op Eredivisie niveau. Promotie met kunstgras zou niet eens mogelijk moeten zijn.
Heracles verdient er veel geld aan dmv belangrijke sponsoren EN staat elk seizoen een plek of 3 te hoog op de ranglijst omdat clubs zich verslikken op die rampzalige nepgrasmat. Geef ze eens ongelijk. Maar als Heracles deze confronterende houding aanhoudt dan moeten andere clubs dat ook doen, dus Heracles kan in ieder geval fluiten naar de Europese gelden en misschien kunnen de andere clubs ook bij bijv. de verdeling van de TV gelden de sleutel in het nadeel van Heracles aanpassen.snmght schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:08:
Zullen we het lekker over voetbal hebben?
Het lijkt wel of er iets in het water zit bij die Tukkers, zowel Heracles als FC Twente lijken van het padje en zijn/waren op ramkoers met de rest van Nederland.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Really?ph4ge schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:57:
[...]
Heracles verdient er veel geld aan dmv belangrijke sponsoren EN staat elk seizoen een plek of 3 te hoog op de ranglijst omdat clubs zich verslikken op die rampzalige nepgrasmat. Geef ze eens ongelijk. Maar als Heracles deze confronterende houding aanhoudt dan moeten andere clubs dat ook doen, dus Heracles kan in ieder geval fluiten naar de Europese gelden en misschien kunnen de andere clubs ook bij bijv. de verdeling van de TV gelden de sleutel in het nadeel van Heracles aanpassen.
Het lijkt wel of er iets in het water zit bij die Tukkers, zowel Heracles als FC Twente lijken van het padje en zijn/waren op ramkoers met de rest van Nederland.
We zijn het best vaak eens, maar dit zou toch echt bullshit moeten zijn.
Elke club heeft kunstgras(oefen)velden, dus dat is echt een heel zwak excuus...
Ik ben het volkomen eens met 'echt gras hoort de norm te zijn in de ED', maar er wordt wel erg veel bij gehaald dat alleen maar in de categorie 'emotie' zit.
Zoals hier goed samengevat: https://www.volkskrant.nl...e-moeten-verbannen~p52977
Ik hoor naast 'de bal hobbelt niet' geen enkel keihard feit.
Haha volgens mij zijn we het daar al oneens.
Er zit een enorm verschil tussen kunstgrasvelden en er zit een gigantisch verschil tussen trainen en wedstrijden. Natuurlijk heb ik geen cijfers maar ook de Heraclieden die ik ken denken dat er een dergelijke redenatie achter zit en dat het niet alleen een financieel verhaal is. Het is onmogelijk in keiharde cijfers uit te drukken, maar dat gevoel zullen veel voetballers hebben.Ramzzz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:09:
Al ben ik de eerste om toe te geven dat ik toevallig 2 keer mijn kruisbanden gescheurd heb op kunstgras en wellicht bevooroordeeld ben.
ph4ge schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:14:
[...]
Haha volgens mij zijn we het daar al oneens.![]()
[...]
Er zit een enorm verschil tussen kunstgrasvelden en er zit een gigantisch verschil tussen trainen en wedstrijden. Natuurlijk heb ik geen cijfers maar ook de Heraclieden die ik ken denken dat er een dergelijke redenatie achter zit en dat het niet alleen een financieel verhaal is. Het is onmogelijk in keiharde cijfers uit te drukken, maar dat gevoel zullen veel voetballers hebben.
Al ben ik de eerste om toe te geven dat ik toevallig 2 keer mijn kruisbanden gescheurd heb op kunstgras en wellicht bevooroordeeld ben.
Tegelijkertijd kan het geen kwaad om maar eens keiharde normen op te stellen voor hoe een veld erbij moet liggen voor de wedstrijd.
Wel of niet sproeien om jezelf te bevoordelen - wel vaker genoemd als 'handigheidje' - valt namelijk bijvoorbeeld ook onder beïnvloeden van de uitkomst van een wedstrijd.
Alle velden gelijk, betekent ook allemaal hetzelfde veld, even groot, even hard, even goed kort gemaaid, gesproeid, etc.
Dat soort kwaliteitseisen zou je (moeten?) kunnen stellen, waardoor veel clubs al bij voorbaat zouden afhaken.
Een 'level playing field', letterlijk.
[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 15-11-2018 09:38 ]
Niet iedere club heeft kunstgrasvelden en/of trainen daar op.Ramzzz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:09:
[...]
Really?
We zijn het best vaak eens, maar dit zou toch echt bullshit moeten zijn.
Ik ben het volkomen eens met 'echt gras hoort de norm te zijn in de ED', maar er wordt wel erg veel bij gehaald dat alleen maar in de categorie 'emotie' zit.
Zoals hier goed samengevat: https://www.volkskrant.nl...e-moeten-verbannen~p52977
Ik hoor naast 'de bal hobbelt niet' geen enkel keihard feit.
Hier nog wat feitjes over kunstgras, heb er zelf 8 jaar op moeten voetballen
- Bloed heet zodra de temperatuur naar >= 20 graden gaat
- Schaafwonden/brandwonden bij slidings -> men gaat slidings zoveel als mogelijk vermijden
- Bal blijft maar door rollen en remt niet af OF
- de bal loopt juist heel erg stroef (beetje afhankelijk van type kunstgras en wel/niet sproeien)
- Stuiteren van de bal is geen touw aan vast te knopen, of hij stuitert amper of juist alsof je op stenen speelt
Blessures zou ik niet direct koppelen aan kunstgras, wel merk je dat het een hardere ondergrond is voor je knieën bijvoorbeeld. Maar kruisbandjes e.d. heb ik vaker op echt gras gescheurd zien worden dan op het kunstgrasveld.
Als team dat traint en speelt op kunstgras heb je wel degelijk voordeel, hebben dat in die 8 jaar vaak genoeg gemerkt
En daar heeft iedereen die erop speelt evenveel last van...Martinusz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:25:
[...]
Niet iedere club heeft kunstgrasvelden en/of trainen daar op.
Hier nog wat feitjes over kunstgras, heb er zelf 8 jaar op moeten voetballen![]()
- Bloed heet zodra de temperatuur naar >= 20 graden gaat
- Schaafwonden/brandwonden bij slidings -> men gaat slidings zoveel als mogelijk vermijden
- Bal blijft maar door rollen en remt niet af OF
- de bal loopt juist heel erg stroef (beetje afhankelijk van type kunstgras en wel/niet sproeien)
- Stuiteren van de bal is geen touw aan vast te knopen, of hij stuitert amper of juist alsof je op stenen speelt
Blessures zou ik niet direct koppelen aan kunstgras, wel merk je dat het een hardere ondergrond is voor je knieën bijvoorbeeld. Maar kruisbandjes e.d. heb ik vaker op echt gras gescheurd zien worden dan op het kunstgrasveld.
Als team dat traint en speelt op kunstgras heb je wel degelijk voordeel, hebben dat in die 8 jaar vaak genoeg gemerkt
Nogmaals, we zijn het eens, maar ik lees en hoor veel te veel verketterende drogredenen, waarom kunstgras afgeschaft moet worden.
Interessant, overigens, dat de FIH voor het inetrantionale hockey juist kunstgras watervelden (waar juist vrijwel alleen de top op speelt) ter discussie stelt.
Te absurd voor woorden, aangezien ook daar vrijwel louter drogredenen worden aangevoerd.
Op natuurgras is hockey veel gevaarlijker, veel te veel onderhoud, natuurgras heeft ook water nodig, in veel landen is een grasveld vrijwel niet te onderhouden, kunstgras watervelden hebben een constantere kwaliteit, etc.
[ Voor 24% gewijzigd door Ramzzz op 15-11-2018 09:33 ]
Misschien eerst alles lezenRamzzz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:27:
[...]
En daar heeft iedereen die erop speelt evenveel last van...
Best prettig hoor dat een tegenstander zeker de eerste helft alle diepe ballen over de achterlijn jagen, omdat ze niet door hebben dat de bal niet afremt
Je hoeft het niet te geloven, maar na 8 jaar trainen en spelen op een kunstgrasveld merk je echt wel de verschillen en het is dan ook niet raar dat wij steevast van tegenstanders hoorden dat het een kutveld was
Er moet gewoon 1 beleid zijn, of allemaal kunstgras of allemaal natuurgras (of hybride).
[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 15-11-2018 09:37 ]
En daarom stel ik vast dat alle velden dezelfde afmetingen en kwaliteit moeten hebben.Martinusz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:36:
[...]
Misschien eerst alles lezenzoals ik zei hadden wij echt wel voordeel er van, omdat wij van te voren al weten hoe de bal op ons kunstgrasveld loopt etc.
Best prettig hoor dat een tegenstander zeker de eerste helft alle diepe ballen over de achterlijn jagen, omdat ze niet door hebben dat de bal niet afremt![]()
Je hoeft het niet te geloven, maar na 8 jaar trainen en spelen op een kunstgrasveld merk je echt wel de verschillen en het is dan ook niet raar dat wij steevast van tegenstanders hoorden dat het een kutveld wastja vonden wij eigenlijk ook wel, maar wij waren eraan gewend en haalden er voordeel uit
En zelfde samenstelling, dan zijn we erRamzzz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:37:
[...]
En daarom stel ik vast dat alle velden dezelfde afmetingen en kwaliteit moeten hebben.
Martinusz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:39:
[...]
En zelfde samenstelling, dan zijn we er
Op zich is daar geen speld tussen te krijgen, maar als je al je thuiswedstrijden daar ook op speelt tegenover het handjevol (afhankelijk van de clubs in de eredivisie) wedstrijden dat andere clubs op kunstgras speelt, raak je er wel meer aan gewend en kun je er beter op in spelen.Ramzzz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:27:
[...]
En daar heeft iedereen die erop speelt evenveel last van...
Ik zou het ook prima vinden als de KNVB en/of de andere clubs eenmalig de huidige kunstgrasclubs in de eredivisie een zak geld geven om over te stappen op echt gras. En daarna de regel invoeren dat wanneer je in de eredivisie speelt het een vereiste is om een echte grasmat te hebben. Promovendi die dat niet hebben of niet kunnen/willen regelen voor het nieuwe seizoen promoveren dan niet.
Zo heel duur zou dat eenmalig toch niet zijn? Ik denk dat het ongeveer half zo duur is als de linkervoet van Frenkie.
Ik heb al vaker gesuggereerd dat de KNVB een 'grasfonds' in het leven kan roepen, waarbij grote clubs bijdragen aan de kwaliteit van velden bij de 'kleintjes', aangezien dat in hun eigen voordeel is.snmght schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:40:
[...]
Op zich is daar geen speld tussen te krijgen, maar als je al je thuiswedstrijden daar ook op speelt tegenover het handjevol (afhankelijk van de clubs in de eredivisie) wedstrijden dat andere clubs op kunstgras speelt, raak je er wel meer aan gewend en kun je er beter op in spelen.
Ik zou het ook prima vinden als de KNVB en/of de andere clubs eenmalig de huidige kunstgrasclubs in de eredivisie een zak geld geven om over te stappen op echt gras. En daarna de regel invoeren dat wanneer je in de eredivisie speelt het een vereiste is om een echte grasmat te hebben. Promovendi die dat niet hebben of niet kunnen/willen regelen voor het nieuwe seizoen promoveren dan niet.
Zo heel duur zou dat eenmalig toch niet zijn? Ik denk dat het ongeveer half zo duur is als de linkervoet van Frenkie.
Elke club legt het kappersbudget van Ziyech in, en Bob's you uncle.
Maar ja, dan krijg je echt gras op zand, veen, kleigrond etc. Lange sprietjes, korte sprietjes ander soort gras.Ramzzz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:37:
[...]
En daarom stel ik vast dat alle velden dezelfde afmetingen en kwaliteit moeten hebben.
Er blijven wel verschillen en een grasveld kan er ook bij liggen als een weiland. (Toen ik 30 jaar geleden nog speelde was dat vaak het geval, tegenwoordig zijn de grasvelden over het algemeen veel beter... misschien omdat ze op de kunstgras velden trainen...)
alles kan off-topic
Ik vind dit een prima idee, mits er ook eisen aan de grasmat wordt gesteld. Gras mag maximaal zo kort/lang zijn, goed gesproeid voor de wedstrijd etcetera. Al haalt iedere club altijd wel 'handigheidjes' uit om hier voordeel uit te halen.Ramzzz schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:45:
[...]
Ik heb al vaker gesuggereerd dat de KNVB een 'grasfonds' in het leven kan roepen, waarbij grote clubs bijdragen aan de kwaliteit van velden bij de 'kleintjes', aangezien dat in hun eigen voordeel is.
Zie FC Utrecht afgelopen jaar, heel de winter om een mat neer te leggen, toen kon dat niet, toen waren Ajax, AZ en Feyenoord in één week op bezoek gekomen en ineens kon die nieuwe mat toch
Of de kampioenswedstrijd van Feyenoord, waar bewust het gras iets korter is gemaaid zodat het net wat gladder zou zijn. Leuk dat de verdediger van Heracles in de eerste minuut uitglijd waardoor Kuyt kon scoren.
[ Voor 58% gewijzigd door JST94 op 15-11-2018 10:18 ]
Er van uitgaande dat er goede regels zijn om een gelijk speelveld te creëren, gras is natuur en zal altijd een beetje variëren. Echter is dat geen inherent thuisvoordeel, geen club zal elke week op een doorweekt grasveld spelen of elke week op een net nieuw veld. Komt het toch een keer voor dan hebben beide teams daar last van. De rijkere clubs zullen gemiddeld het beste veld hebben, maar een club die op bezoek komt zal het niet als thuisvoordeel ervaren dat het gras goed is.Ankona schreef op donderdag 15 november 2018 @ 09:49:
Maar ja, dan krijg je echt gras op zand, veen, kleigrond etc. Lange sprietjes, korte sprietjes ander soort gras.
Er blijven wel verschillen en een grasveld kan er ook bij liggen als een weiland. (Toen ik 30 jaar geleden nog speelde was dat vaak het geval, tegenwoordig zijn de grasvelden over het algemeen veel beter... misschien omdat ze op de kunstgras velden trainen...)
Dan geef je alle 18 clubs het geld wat een nieuwe grasmat kost. Hebben degenen die al een echt veld hebben, en dus al jaren meer geld daaraan kwijt zijn dan de plastic clubs, ook een keer een meevaller.Typhone schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:56:
[...]
Ja en nee, best lullig als je de week ervoor 180.000 hebt betaald voor een grasmaat en een BVO krijgt diezelfde grasmat opeens voor noppes. Maar ik volg je helemaal
.
Weg met dat kunstgras. Nu de storm vanwege de kankerverwekkende rubberen korrels weer is gaan liggen blijf ik het ronduit absurd vinden dat het nog in gebruik is op Eredivisie niveau. Promotie met kunstgras zou niet eens mogelijk moeten zijn.
Kunnen ze mooi voor VAR camera's gebruiken enzo
Het nadeel van 6 jaar in de USA gewoond te hebben...
Dat komt doordat de KNVB dit soort dingen niet eenzijdig op kan leggen en dit voor zover ik weet besloten moet worden door een (ruime?) meerderheid van de leden (lees: clubs).Typhone schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:35:
Aan de andere kant, waarom is een draagkrachtbeginsel in deze vorm nuttig in de competitie? Je doet het of je doet het niet. Kies je voor nee dan is de KK-divisie je speelterrein bij promotie. Zit je nu in de Eredivisie dan heb je 5 jaar om te switchen. Meteen invoeren. Dat gepolder eeuwig in Nederland...
Het nadeel van 6 jaar in de USA gewoond te hebben...
Maar.... waarom zou plastic in de eerste divisie wel gewenst zijn? Wat mij betreft ligt de grens bij de hoofdklasse, als reserve veld. Wedstrijden speel je maar gewoon op gras. Kunstgras is leuk voor de trainingen en het pupillenvoetbal.
alles kan off-topic
Regeren is vooruitschuiven
En is er soms geen overdaad aan ruimte in Twente?T-MOB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:21:
Voor Heracles is het grooste euvel dat het stadion ook het trainingscomplex is. Er een grasmat inleggen betekent dat er elders getraind moet gaan worden. Ik vind dat ze dat gewoon zouden moeten doen, hoor. Maar het is wat te simpel om te zeggen dat ze dwars willen liggen om sportieve redenen of alleen de sponsor willen pleasen. Ze hebben daar net fors geinvesteerd in een vernieuwd stadion. Gebruik als trainingscomplex is nodig voor een rendabele exploitatie.
PSV traint bijv. ook 'ver' van het stadion, op gras.
In een veel drukker bevolkte agglomeratie (incl. megastallen).
Drogreden, imho. Boerenland kost geen drol, en het bestemmingsplan omzetten is kinderspel en kost de gemeente geen cent, in verhouding tot veel 'overheidssteun'.
Investeren in het economisch klimaat is ook één van de gemeente-/provincie-/rijksdoelen.
Wel 2 directe degradanten voortaan, als de KK daarmee akkoord gaan.
Maar de topclubs wel hun EU inkomsten deels afstaan. Ik snap niet dat ze dat dan toch doen als dat kunstgras mag blijven.
[ Voor 6% gewijzigd door LZ86 op 15-11-2018 18:20 ]
En laten we het er daarnaast ook op houden dat we ook niet meer gaan zeuren over speel-tijdstippen, aangezien dat 100% het gevolg is van de zo gewenste (vereiste) TV-gelden.Leon Zwiers schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:31:
Nou, de nieuwe ED. Er veranderd dankzij bijvoorbeeld een Heracles zoals verwacht dus helemaal niets op het gebied van ku(ns)tgras. Fijn hoor, dat de kleine kutclubs het ontwikkelen van het vaderlandse voetbal weer eens in de weg staan........Zelfs die 350k financiele prikkeling om toch over te gaan gaat weinig verandere ben ik bang.
Maar de topclubs wel hun EU inkomsten deels afstaan. Ik snap niet dat ze dat dan toch doen als dat kunstgras mag blijven.
Zo zien de grote clubs er uit als de goede jongens en de clubs met kunstgras die tegen stemden als de slechte jongens.Leon Zwiers schreef op donderdag 15 november 2018 @ 17:31:
Nou, de nieuwe ED. Er veranderd dankzij Heracles (en Emmen, waarom mogen die uberhaupt stemmen.....) zoals verwacht dus helemaal niets op het gebied van ku(ns)tgras. Fijn hoor, dat de kleine kutclubs het ontwikkelen van het vaderlandse voetbal weer eens in de weg staan........Zelfs die 350k financiele prikkeling om toch over te gaan gaat weinig verandere ben ik bang.
Moeten de clubs die Europees spelen en er in de 1e ronde uitvliegen ook 5% afdragen? Of krijgen die nog een boete er bovenop
Alleen Emmen en Heracles stemden tegen. Dat een Emmen uberhaupt mag stemmen slaat al nergens op, die zijn even per ongeluk een jaartje in de ED en vliegen er waarschijnlijk wel weer uit.Deadsy schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:32:
[...]
Zo zien de grote clubs er uit als de goede jongens en de clubs met kunstgras die tegen stemden als de slechte jongens.
Moeten de clubs die Europees spelen en er in de 1e ronde uitvliegen ook 5% afdragen? Of krijgen die nog een boete er bovenop
De andere kunstgrasclubs hebben gewoon voor gestemd. Dus ook een Excelsior (met slechtste veld in de ED) heeft voor gestemd. Niet een kwestie van de grote clubs goede jongens.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Bedoel dat het de grote clubs zijn die het meeste geld afstaan.Leon Zwiers schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:36:
[...]
Alleen Emmen en Heracles stemden tegen. Dat een Emmen uberhaupt mag stemmen slaat al nergens op, die zijn even per ongeluk een jaartje in de ED en vliegen er waarschijnlijk wel weer uit.
De andere kunstgrasclubs hebben gewoon voor gestemd. Dus ook een Excelsior (met slechtste veld in de ED) heeft voor gestemd. Niet een kwestie van de grote clubs goede jongens.
Oh zo. Ja dat klopt. Die kleintjes willen wel meeprofiteren, maar zelf een offer maken (of die geste van de KNVB en de grote clubs ervoor gebruiken), ho maar.... Ik zou zeggen, prima, maar dan krijgen heracles en emmen helemaal niets van die EU afdracht.Deadsy schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:42:
[...]
Bedoel dat het de grote clubs zijn die het meeste geld afstaan.
En als het resultaat uit blijft dan draaien ze die kraan over x aantal jaar dicht.snmght schreef op donderdag 15 november 2018 @ 18:47:
€ 350k per jaar als aanmoediging, geen verdere verplichting. Te gek man!
[ Voor 98% gewijzigd door HollowGamer op 16-11-2018 09:36 ]
Lees verder in het artikel.Clubs besluiten: geen verbod op kunstgras in eredivisie
Er komt ook geen nieuwe competitieopzet met zestien clubs en play-offs om het kampioenschap.
Er komt geen verbod op kunstgras in de eredivisie en de competitie krijgt geen nieuwe opzet met zestien clubs en play-offs om de landstitel. Wel komt er een aantrekkelijke bonusregeling voor clubs die op natuurgras of hybride gras spelen, wat een stimulans moet vormen voor kunstgrasclubs om over te stappen. Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een cruciale vergadering van de Eredivisie CV (ECV), de organisatie die de belangen behartigt van de eredivisieclubs.
Donderdagochtend kwamen de achttien eredivisieclubs in Utrecht samen, als slotstuk van de zogeheten veranderagenda. Dit hervormingsplan werd een jaar geleden onder leiding van de ECV opgesteld om de hoogste voetbalcompetitie kwalitatief sterker te maken. Aanleiding waren onder meer de ondermaatse prestaties van Nederlandse clubs in Europa, waardoor de eredivisie plekken kwijtraakte in de Europese competities.
Vijf onderwerpen werden specifiek uitgewerkt:[...]
- Een nieuwe competitieopzet, met inkrimping naar zestien teams en play-offs met zes ploegen die na de reguliere competitie om de landstitel spelen.
- Herverdeling van de tv-gelden, waarbij er meer solidariteit moest komen tussen de clubs – minder geld voor de topclubs, meer voor de kleinere clubs.
- Een eenduidige ondergrond bij alle clubs (lees: afschaffen van kunstgras).
- Het beter beschermen van de jeugdopleidingen.
- De ontwikkeling van de bedrijfstak als geheel, met het delen van expertise en kennis.
Wat is daar een voordeel van?
Apart dat dat wel door de stemming kwam met allerlei clubs die in die degradatiezone actief zijn...
"FC Emmen vond principieel dat zij als Eredivisie-club hier niet over kon beslissen. Daarom heeft de club in de uiteindelijke stemming tegengestemd", meldt de club.
Zeg dan gewoon dat je over 2 jaar niet tegen die 4 Jong teams wil spelen. Alsof ze dan nog (weer) in de Eredivisie spelen...
Volgens Google maps liggen er meerdere velden tegen het stadion aan. Hoezo moet er dan elders getraind worden?T-MOB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:21:
Voor Heracles is het grooste euvel dat het stadion ook het trainingscomplex is. Er een grasmat inleggen betekent dat er elders getraind moet gaan worden. Ik vind dat ze dat gewoon zouden moeten doen, hoor. Maar het is wat te simpel om te zeggen dat ze dwars willen liggen om sportieve redenen of alleen de sponsor willen pleasen. Ze hebben daar net fors geinvesteerd in een vernieuwd stadion. Gebruik als trainingscomplex is nodig voor een rendabele exploitatie.
[ Voor 50% gewijzigd door toolkist op 15-11-2018 22:38 ]
Nee hoor, het grootste euvel is TenCate.T-MOB schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:21:
Voor Heracles is het grooste euvel dat het stadion ook het trainingscomplex is.
Heracles is het uithangbord van TenCate (ze zijn ook meer dan 'alleen' hoofdsponsor) en dan is het verre van wenselijk dat ze overstappen naar natuurgras.
Zo simpel is het.
Dit topic is gesloten.
![]()