Is ook kwaliteit natuurlijkMugwump schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:00:
[...]
Het is natuurlijk tekenend dat Ajax ook bij vrij matig spel gewoon met ruime cijfers wint. Dat is toch ook wel eens anders geweest.
In de eerste 30 minuten was Excelsior bij vlagen best gevaarlijk, daarna werd dat rap minder. Overall is Ajax de bovenliggende partij met het meeste gevaar en wat dat betreft is 1-5 een prima tussenstand imo.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Na de 0-3 was Excelsior flink gevaarlijker dan Ajax. 1-3 gemaakt en 2-3 hing in de lucht. Toen plots 1-4 en sindsdien is Excelsior hopeloos aan het ballen. Het is inmiddels een wonder dat het niet meer goals heeft geïncasseerd.
Maar goed, Ajax gaat voor de winterstop denk ik geen punten meer laten liggen. Heel misschien nog tegen utrecht, maar die zijn ook niet in goede doen.
Maar goed, Ajax gaat voor de winterstop denk ik geen punten meer laten liggen. Heel misschien nog tegen utrecht, maar die zijn ook niet in goede doen.
Dat bedoel ik ook. Het klasseverschil is gewoon veel te groot.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Blessures is ook onderdeel van je kwaliteit. Hij zal nu echt een tijdje fit moeten blijven want je ziet duidelijk dat hij wel ritme nodig heeft om lekker te draaien.fevo-1190 schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:56:
Blessures helpen ook niet mee, maar we gaan het zien ik onthou jullie namen even
Het probleem is dat hij elke keer weer wat heeft. Voet, lies, rug, spieren, buik en afgelopen week weer een paar dagen misselijk. Dat is echt een valkuil voor die jongen.
@Leon Zwiers Utrecht is juist aan een goede reeks bezig sinds advocaat het over heeft genomen. Zeker met zo'n ervaren trainer zie ik die wedstrijd nog wel als risico.
[ Voor 13% gewijzigd door Gonadan op 11-11-2018 16:05 ]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je vergeet de knie en de knieholteGonadan schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:04:
[...]
Blessures is ook onderdeel van je kwaliteit. Hij zal nu echt een tijdje fit moeten blijven want je ziet duidelijk dat hij wel ritme nodig heeft om lekker te draaien.
Het probleem is dat hij elke keer weer wat heeft. Voet, lies, rug, spieren, buik en afgelopen week weer een paar dagen misselijk. Dat is echt een valkuil voor die jongen.
Ook bizar hoeveel spelers er uitglijden op dit veld trouwens.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Gaf Ziyech net het 'loser sign' naar de tegenstander?
Soieso gelijk spel of winst voor Feyenoord dus?dvdkiwi schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:58:
[...]
Durf ik echt niks van te zeggen.
Ik wil zeggen gelijkspel maar als Feyenoord dit met 0-4 wint sta ik er ook niet van te kijken.
Feyenoord is zo'n ploeg waar gokken op uitslagen nog écht gokken is
Ik wil 20 euro inzetten op de toto.. maar ik twijfel nog haha
Verwijderd
In de rust hebben ze bijna constant lopen sproeien.Mugwump schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:05:
Ook bizar hoeveel spelers er uitglijden op dit veld trouwens.
Nou daar zou ik mijn geld ook niet op zetten...Aggressor schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:06:
[...]
Soieso gelijk spel of winst voor Feyenoord dus?
Ik wil 20 euro inzetten op de toto.. maar ik twijfel nog haha
Heracles zou ook zomaar kunnen winnen.
Voortaan wat makkelijkere potjes uitkiezen om op te gokken
Feyenoord zonder van Persie, Malacia en Botteghin en met de drie voorspelbare (zucht..........) vervangers: dat kan dus alle kanten op.
Verwijderd
Zeg maar gerust dat Heracles wint. Feyenoord had zich al ingedekt ivm kunstgras.D-e-n schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:10:
Feyenoord zonder van Persie, Malacia en Botteghin en met de drie voorspelbare (zucht..........) vervangers: dat kan dus alle kanten op.
"We love you Feyenoord" rolt van de tribune?
Gaan ze nu opeens onze smoesjes lopen gebruiken?Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:10:
[...]
Feyenoord had zich al ingedekt ivm kunstgras.
maar met Jorgensen, die is er dus de komende weken niet bij. Heeft de technische staf nou nog niet door dat die knakker altijd stuk gaat op plastic gras?D-e-n schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:10:
alles kan off-topic
1-7
Geen kaart voor Koolwijk? Dat is dan in elk geval iets nieuws.
alles kan off-topic
Gematst bij het doorgaan op de enkel bij De Ligt.Ankona schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:16:
Uit voorzorg gewisseld.Ankona schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:16:
Een nederlaag is niet zo gek voor Excelsior tegen Ajax, maar dit is toch wel een erg grote nederlaag. Toch wel lekker om een keer wat doelpuntjes in te lopen op PSV.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
"Ga staan als je voor Feyenoord bent", hoorde ik dat goed?Terranova schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:17:
whaha zingt het publiek nu voor Feyenoord?
Verwijderd
Ok weet niet of je het hoort op TV maar waarom zijn Excelsior supporters in een keer Pro Feyenoord?
Blijkbaar ook op TV te horen als ik het hierboven lees maar wij zitten elkaar in het vak elkaar aan te kijken
Blijkbaar ook op TV te horen als ik het hierboven lees maar wij zitten elkaar in het vak elkaar aan te kijken
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2018 16:19 ]
Omdat Excelsior 3 supporters en een mascotte heeft.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:18:
Ok weet niet of je het hoort op TV maar waarom zijn Excelsior supporters in een keer Pro Feyenoord?
't Stadion ligt in een studentenwijk en de kaarten kosten weinig. Dus het zit vaak ook wel vol met studenten en Rotterdammers die eens een wedstrijd willen zien. Ben er zelf ook wel een aantal keer geweest om een keertje een wedstrijdje te zien voor weinig geld
Dus er zitten ook wat Feyenoord supporters
[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 11-11-2018 16:20 ]
Is al langer zo hoor. Al die samenwerking van vroegah.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:18:
Tja, dieper als dit kun je volgens mij niet zakken als aanhang; een andere club toezingen dan je eigen.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:18:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Tip mocht ik dat ooit doen (behalve Europees) dan zorg even dat ik opgenomen wordt in een kliniek.Han schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:21:
[...]
Tja, dieper als dit kun je volgens mij niet zakken als aanhang; een andere club toezingen dan je eigen.
Tijd voor een potje waar wel twee ploegen van hetzelfde niveau op het veld staan.
Die wedstrijd begint pas over een uur en hoort in het topic voor buitenlands voetbalMugwump schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:32:
Tijd voor een potje waar wel twee ploegen van hetzelfde niveau op het veld staan.
Ook daar is de één beter dan de ander.toolkist schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:35:
[...]
Die wedstrijd begint pas over een uur en hoort in het topic voor buitenlands voetbal
Van Bronckhorst past zn opstelling flink aan. Van Beek en Verdonk erin voor Botteghin en Malacia is wat mij betreft opvallend. Ik zie ten eerste niet dat het een goed idee is om je aan te passen, ten tweede ging dat vorige keer ook niet goed en ten slotte zijn deze heren gewoon minder. Van Persie wil niet op kunstgras en dat lijkt me terecht, wat ziet het er weer slecht uit.
Een uitwedstrijd op slecht kunstgras met een fantasie opstelling, dat wordt weer genieten.
Een uitwedstrijd op slecht kunstgras met een fantasie opstelling, dat wordt weer genieten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Van Persie en Botteghin zijn beiden niet helemaal fit kennelijk.ph4ge schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:40:
Van Bronckhorst past zn opstelling flink aan. Van Beek en Verdonk erin voor Botteghin en Malacia is wat mij betreft opvallend. Ik zie ten eerste niet dat het een goed idee is om je aan te passen, ten tweede ging dat vorige keer ook niet goed en ten slotte zijn deze heren gewoon minder. Van Persie wil niet op kunstgras en dat lijkt me terecht, wat ziet het er weer slecht uit.
Aan het kunstgras ligt het niet. Regent flink dus tempo hoog ^^
Zo te zien ook hoorVerwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:02:
Zo te horen bij Radio 1 had je beter je geld op Heracles kunnen zetten?
Verwijderd
Ben onderweg naar Amsterdam en dan naar huis dus zie deze wedstrijd niet. Oordopjes in dus alles maar aan de verbeelding overlaten
Heracles is een stuk scherper, behalve in de zestien.
Deed hij dat maar eens....ph4ge schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:40:
Van Bronckhorst past zn opstelling flink aan.
Dit gaat gewoon verloren worden hoor. Wat een kansloze pot weer. Nu snap ik dat vuurwerk in de stadions beter, dan kan je je eigen ogen eruit knallen, want dit is echt niet om aan te zien.
Wie gaat verliezen? Ik he helaas geen tv in de buurt...Leon Zwiers schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:13:
Dit gaat gewoon verloren worden hoor. Wat een kansloze pot weer. Nu snap ik dat vuurwerk in de stadions beter, dan kan je je eigen ogen eruit knallen, want dit is echt niet om aan te zien.
Feyenoord. Zit totaal geen idee achter. Spelen enorm beroerd.Aggressor schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:17:
[...]
Wie gaat verliezen? Ik he helaas geen tv in de buurt...
Nja laatste minuten speel Feyenoord wel lekker toch
De Ligt bevestigt naar mijn mening wel dat ie uiterlijk komende zomer 100% zeker weg is:
'Om eerlijk te zijn speelden we vandaag niet op honderd procent. We hebben fases gehad dat we echt liepen te kloten en dan win je alsnog met 1-7. Het verschil is wel heel groot, of dat goed is weet ik niet. In de Champions League word ik wel getest, dan ben je helemaal kapot na een wedstrijd. Als jonge speler is het belangrijk om elke wedstrijd die limiet op te zoeken. Eerlijk gezegd gebeurt dat in dit soort wedstrijden te weinig.'
Nog geen echte kans gehad. Het is om te huilen.fevo-1190 schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:26:
Nja laatste minuten speel Feyenoord wel lekker toch
Wel mooie aanval die net niet lekker viel voor Vilhena.
Lijkt me ook niet heel gek, op 50% tegen Excelsior en dan nog 7-1 wordt je niet beter van. Dan ga je toch eens verder kijken.
Die zal inderdaad wel vertrekken.toolkist schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:28:
De Ligt bevestigt naar mijn mening wel dat ie uiterlijk komende zomer 100% zeker weg is:
[...]
Wat een aderlating word voor Ajax!
Hij is heel erg belangrijk voor dit Ajax kijk maar afgelopen woensdag.
Al zal Ajax niet nog heel lang van hem kunnen genieten, hopelijk kunnen we dat dan wel bij Oranje.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Magallan voor 9Typhone schreef op zondag 11 november 2018 @ 17:38:
Wie zou er voor 30 miljoen gekocht gaan worden?
Ik hoop voor het Nederlandse voetbal dat de Ligt en de Jong de stap naar de top kunnen zetten. Zo langzamerhand wordt het Nederlands elftal weer een klein beetje om aan te zien.
Zijn die oud Belgen van Ajax niet ook rijp voor een terugkeer? Jantje Vertonghen! Toby Alderweireld. Prima 😁
Jan Vertonghen met De Ligt in het centrum!
Vertonghen en Blind
Vertonghen is wel transfervrij komende zomer, dus laat Marc het maar proberen.
Ja joh, waarom wisselen. Het ging toch prima..........
Edit: Ohee 0-1. Kut spelen en dan alsnog voor....lucky Feyenoord?
Holy shit die 0-2
Edit: Ohee 0-1. Kut spelen en dan alsnog voor....lucky Feyenoord?
Holy shit die 0-2
[ Voor 45% gewijzigd door LZ86 op 11-11-2018 18:05 ]
Dit was wel het type wedstrijd waar Ajax wat jeugd had kunnen laten invallen zoals Schuurs.
Jammer dat Jorgenson die goal niet krijgt. Dat had hem misschien een beetje van zn kunstgrascomplex afgeholpen en misschien ook definitief in vorm geholpen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Stadion?Terranova schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:20:
Omdat Excelsior 3 supporters en een mascotte heeft.
't Stadion ligt in een studentenwijk en de kaarten kosten weinig. Dus het zit vaak ook wel vol met studenten en Rotterdammers die eens een wedstrijd willen zien. Ben er zelf ook wel een aantal keer geweest om een keertje een wedstrijdje te zien voor weinig geld
Dus er zitten ook wat Feyenoord supporters
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Schuurs is amper (mijn inziens zelfs niet) te bestempelen als jeugdDeadsy schreef op zondag 11 november 2018 @ 19:11:
Dit was wel het type wedstrijd waar Ajax wat jeugd had kunnen laten invallen zoals Schuurs.
Waarom niet? Of denk je dat hij specifiek zelf opgeleide Ajax jeugd bedoelt?Napo schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:30:
Schuurs is amper (mijn inziens zelfs niet) te bestempelen als jeugd
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hij is 19 en speelt bij jong Ajax, dus is jeugd.Napo schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:30:
[...]
Schuurs is amper (mijn inziens zelfs niet) te bestempelen als jeugd
Dreiging is wat anders dan gevaarlijk. Ze kwamen in de buurt van het doel, maar het erge is dat je meestal niet echt zorgen hoeft te maken omdat het toch een ellendig schot wordt.Leon Zwiers schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:03:
Na de 0-3 was Excelsior flink gevaarlijker dan Ajax. 1-3 gemaakt en 2-3 hing in de lucht. Toen plots 1-4 en sindsdien is Excelsior hopeloos aan het ballen. Het is inmiddels een wonder dat het niet meer goals heeft geïncasseerd.
Dat is gewoon het niveau tegenwoordig. Laat Pietertje efkes schieten en dan gaan wij weer aanvallen.
De verschillen in individuele klasse zijn enorm.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Zoals ik reeds schreef, het is maar wat je er in wilt lezen. Ik kijk wel vrouwenvoetbal, net als overigens menige O19 wedstrijd. Probeer aldus niet voor te stellen alsof ik negatief zou staan tegenover het vrouwenvoetbal. Omdat dat lariekoek is. Van mij had bijvoorbeeld een Sylvia Neid trainer van Feyenoord mogen worden voor er besloten werd dat het van Bronckhorst werd.Napo schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:50:
[...]
Zoals met veel dingen zijn consequente kleine "plagerige" opmerken van weinig meerwaarde. Als iemand vrouwenvoetbal niets vind negeer het dan ipv het omlaag halen van de sport.
Je moet vrouwenvoetbal gewoonweg niet met mannenvoetbal vergelijken net zoals dat je dat niet bij hockey, tennis of overige sporten moet willen.
Als het bij een enkele opmerking bleef maar het is bij iedere wedstrijd die door iemand wordt aangehaald en te veel opmerkingen gaan over "ik heb het niet gezien, ik kijk het niet, het is kut".
Volgens mij neem je het allemaal veel te persoonlijk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mocht Feyenoord 3e worden dan betekend dit dat Gio en v Geel gewoon weer een jaar mogen blijven en dan word de achterstand nog groter.
Verwijderd
Mogelijk.Gonadan schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:36:
Volgens mij neem je het allemaal veel te persoonlijk.
Gelukkig heeft Feyenoord gewonnen. Die dekselse spelers kúnnen het wel maar lijken het soms opzettelijk maar in gedeelten van wedstrijden op de mat te willen leggen.
Mijn inziens ben je met 40+ wedstrijden in het eerste elftal van een BVO ben je dat stadium wel gepasseerdGonadan schreef op zondag 11 november 2018 @ 20:35:
[...]
Waarom niet? Of denk je dat hij specifiek zelf opgeleide Ajax jeugd bedoelt?
Gaat niet specifiek om jou maar om meerdere berichten van diverse gebruikers. Spreek niemand persoonlijk er op aan maar poog de algemene tendens met de "minachting" van het vrouwenvoetbal enigszins wat minder negatief te laten zijn.Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:15:
[...]
Probeer aldus niet voor te stellen alsof ik negatief zou staan tegenover het vrouwenvoetbal.
Daar zit wat in. Al wordt hij bij Ajax wel meer als jeugd gebruikt dan bij Fortuna.Napo schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:52:
Mijn inziens ben je met 40+ wedstrijden in het eerste elftal van een BVO ben je dat stadium wel gepasseerd
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tja bij Fortuna was hij (een van) de beste, nu mag hij ergens in de wachtrij aansluiten.
[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 11-11-2018 22:45 ]
Verwijderd
Sinds 11 maart heeft Feyenoord zeggen en schrijven 2 wedstrijden gelijk gespeeld (AZ en Willem II uit ) en 2 wedstrijden verloren (De Graafschap en Ajax uit) in de eredivisie.Deadsy schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:37:
Mocht Feyenoord 3e worden dan betekend dit dat Gio en v Geel gewoon weer een jaar mogen blijven en dan word de achterstand nog groter.
Dat zijn de feiten die er toe doen voor de directie van Feyenoord inzake het al dan niet verlengen van van Bronckhorst. Persoonlijk denk ik dat Feyenoord graag door gaat met van Bronckhorst.
Vooral dat puntenverlies tegen De Graafschap en Willem II uit was niet nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2018 00:05 ]
Ze trainen net zo veel en vaak als mannen. Krijgen betaald. Doen het al jaren. Maar zet er een D-elftal tegenover en ze worden compleet weggespeeld. Die gemiddelde schoten slaan nergens op. Precies dát zie je in andere sporten juist totaal niet (atletiek bijv). Waarin ze serieus hetzelfde of on par presteren als mannen minus de van nature andere kracht die een vrouw heeft. Maar met voetbal...Napo schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:55:
[...]
Gaat niet specifiek om jou maar om meerdere berichten van diverse gebruikers. Spreek niemand persoonlijk er op aan maar poog de algemene tendens met de "minachting" van het vrouwenvoetbal enigszins wat minder negatief te laten zijn.
Ooit iemand horen klagen over volleyballende of hockeyende vrouwen? Ik ook niet. Maar voetbal is even wat anders for some reason.
Vergeet Trencin niet.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2018 @ 00:04:
[...]
Sinds 11 maart heeft Feyenoord zeggen en schrijven 2 wedstrijden gelijk gespeeld (AZ en Willem II uit ) en 2 wedstrijden verloren (De Graafschap en Ajax uit) in de eredivisie.
Dat zijn de feiten die er toe doen voor de directie van Feyenoord inzake het al dan niet verlengen van van Bronckhorst. Persoonlijk denk ik dat Feyenoord graag door gaat met van Bronckhorst.
Vooral dat puntenverlies tegen De Graafschap en Willem II uit was niet nodig.
En dat is precies wat mij ook verbaast. Is het dan echt biologisch bepaald dat vrouwen niet kunnen voetballen?Een D elftal is misschien wat overdreven, maar ik heb wel gehoord van oefenpotjes tegen B-elftallen die vrij overtuigend door de jongens gewonnen werden.Typhone schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:07:
[...]
Ze trainen net zo veel en vaak als mannen. Krijgen betaald. Doen het al jaren. Maar zet er een D-elftal tegenover en ze worden compleet weggespeeld. Die gemiddelde schoten slaan nergens op. Precies dát zie je in andere sporten juist totaal niet (atletiek bijv). Waarin ze serieus hetzelfde of on par presteren als mannen minus de van nature andere kracht die een vrouw heeft. Maar met voetbal...
Ooit iemand horen klagen over volleyballende of hockeyende vrouwen? Ik ook niet. Maar voetbal is even wat anders for some reason.
alles kan off-topic
Ik vraag me af als je diezelfde B elftallen van mannen tegenover de top teams uit de jaren 70 zet ze niet ook gewoon winnen.
Als in: zit het vrouwenvoetbal niet nog in de begin dagen?
Natuurlijk zit het nog in de begindagen, het is één van de moeilijkste sporten om serieus genomen te worden als vrouw. Mede vanwege die beeldvormende rants zoals @Typhone hierboven even geeft. Wat daar voorgespiegeld wordt is simpelweg allang niet meer waar, maar om dat te zien moet je het wel daadwerkelijk wíllen zien. En dat laatste ontbreekt bij heel veel mannen. Daar zit vast één of andere psychologische reden achter, maar dat is meer iets voor het andere topic.
Als ik vrijdag zie hoe Spitse die bal erin legt* dan is dat niet iets wat ik een D-team zou zien doen, het doelpunt van Martens was ook gewoon goed uitgespeeld.
Nu is dat natuurlijk Oranje en geen gemiddelde competitiewedstrijd. Ik wil dan ook echt niet beweren dat het niveau gelijk is, maar het is allang niet meer zo slecht als men graag vol wil blijven houden.
Zie je dan zo'n vergelijking met een D-team dan denk ik even terug aan de schoten van Excelsior en moet ik wel heel erg lachen. Het D-team zal Excelsior dan ook wel een pak rammel geven.
YouTube: Samenvatting OranjeLeeuwinnen - Zwitserland (09/11/2018) @ 1:30 ongeveer
Het is in feite ook totaal niet relevant. Er zijn maar weinig sporten waar ze mannen en vrouwen tegenover elkaar zetten om serieus te testen, meestal als het gebeurd is het voor de lol en wordt niet één van de geslachten daarop afgekeurd. Overigens is voetbal een behoorlijk fysieke sport, dus het is wel vrij logisch als mannen daar een stevig voordeel in hebben.
Officieel valt de eredivisie voor vrouwen gewoon onder het amateurvoetbal bij de KNVB, zegt ook wel iets.
In die zin sta ik dan ook volledig achter de keuze van de modjes om het vooralsnog niet af te splitsen als topic. Een stukje maatschappelijke opvoeding zullen we maar zeggen.
Als ik vrijdag zie hoe Spitse die bal erin legt* dan is dat niet iets wat ik een D-team zou zien doen, het doelpunt van Martens was ook gewoon goed uitgespeeld.
Nu is dat natuurlijk Oranje en geen gemiddelde competitiewedstrijd. Ik wil dan ook echt niet beweren dat het niveau gelijk is, maar het is allang niet meer zo slecht als men graag vol wil blijven houden.
Zie je dan zo'n vergelijking met een D-team dan denk ik even terug aan de schoten van Excelsior en moet ik wel heel erg lachen. Het D-team zal Excelsior dan ook wel een pak rammel geven.
YouTube: Samenvatting OranjeLeeuwinnen - Zwitserland (09/11/2018) @ 1:30 ongeveer
Dat hoor ik ook altijd. Van die anekdotes die ik tien jaar geleden ook al hoorde blijft men herhalen, ik vraag mij echt af hoe recent zo'n potje waar men het altijd over heeft was. Meestal is een vaag via via verhaal over ene amateurclub.Ankona schreef op maandag 12 november 2018 @ 07:56:
Een D elftal is misschien wat overdreven, maar ik heb wel gehoord van oefenpotjes tegen B-elftallen die vrij overtuigend door de jongens gewonnen werden.
Het is in feite ook totaal niet relevant. Er zijn maar weinig sporten waar ze mannen en vrouwen tegenover elkaar zetten om serieus te testen, meestal als het gebeurd is het voor de lol en wordt niet één van de geslachten daarop afgekeurd. Overigens is voetbal een behoorlijk fysieke sport, dus het is wel vrij logisch als mannen daar een stevig voordeel in hebben.
Ze trainen absoluut niet zoveel en krijgen pas sinds kort betaald. De salarissen zijn bij de meeste clubs abominabel en kan je niet van rond komen. Je kunt dan feitelijk kiezen om er nog een baan naast te hebben, naar het buitenland als je goed genoeg bent of hopen dat manlief genoeg verdient om de pot te vullen.Typhone schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:07:
Ze trainen net zo veel en vaak als mannen. Krijgen betaald. Doen het al jaren.
Officieel valt de eredivisie voor vrouwen gewoon onder het amateurvoetbal bij de KNVB, zegt ook wel iets.
In die zin sta ik dan ook volledig achter de keuze van de modjes om het vooralsnog niet af te splitsen als topic. Een stukje maatschappelijke opvoeding zullen we maar zeggen.
[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 12-11-2018 08:45 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er zullen met name tactisch enorme stappen zijn gemaakt sinds de jaren 70, maar vrouwen hoeven ook niet helemaal opnieuw het wiel uit te vinden.Fleximex schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:05:
Ik vraag me af als je diezelfde B elftallen van mannen tegenover de top teams uit de jaren 70 zet ze niet ook gewoon winnen.
Ik denk dat er technisch nog veel ruimte is verbetering bij de vrouwen, maar fysiek blijft het toch lastig. Volgens mij zie je in vrijwel alle sporten waar fysieke kracht een rol speelt dat de beste vrouwen niet mee kunnen met de top 100 mannen. Dat is biologie.
Eens dat er bepalende fysieke verschillen zijn. Bij sommige andere sporten is dat nog veel overtuigender zichtbaar. Kijk bijvoorbeeld eens naar tennis, de wereld top bij de dames neem je ook niet meer serieus als je net een heren potje gezien hebt.
Of helemaal erg, badminton. Daar heeft een dame uit de wereldtop echt geen schijn van kans tegen een 16 jarige serieuze competitie speler. Puur op kracht.
Wat mij bij voetbal ook opvalt is dat het spel op diverse niveaus heel anders is. (vandaar ook dat ED clubs in de beker moeite kunnen hebben met hoofdklassers ) Op de lagere niveaus is het vooral jagen en meteen druk zetten op je directe tegenstander. Op hogere niveaus is het meer een tactisch spel om het veld groot danwel klein te maken en spelen staan de spelers veel verder van elkaar af.
Bij het damesvoetbal oogt het juist of het veld veel groter is. Het is anders dan bij tweede klasse amateur wedstrijden, maar ook niet te vergelijken met ED of eerste divisie wedstrijden. Misschien zou je dames wedstrijden wel op een iets kleiner veld moeten spelen om de snelheid van het spel te verhogen (net zoals ze bij volleybal het net wat laten zakken)
Of helemaal erg, badminton. Daar heeft een dame uit de wereldtop echt geen schijn van kans tegen een 16 jarige serieuze competitie speler. Puur op kracht.
Wat mij bij voetbal ook opvalt is dat het spel op diverse niveaus heel anders is. (vandaar ook dat ED clubs in de beker moeite kunnen hebben met hoofdklassers ) Op de lagere niveaus is het vooral jagen en meteen druk zetten op je directe tegenstander. Op hogere niveaus is het meer een tactisch spel om het veld groot danwel klein te maken en spelen staan de spelers veel verder van elkaar af.
Bij het damesvoetbal oogt het juist of het veld veel groter is. Het is anders dan bij tweede klasse amateur wedstrijden, maar ook niet te vergelijken met ED of eerste divisie wedstrijden. Misschien zou je dames wedstrijden wel op een iets kleiner veld moeten spelen om de snelheid van het spel te verhogen (net zoals ze bij volleybal het net wat laten zakken)
alles kan off-topic
Ons senioren damesteam speelde vroeger op het hoogste niveau en deed daar mee voor het kampioenschap.
Maar tegen ons als B jeugd team hadden ze geen kans. Technisch en tactisch waren ze beter, maar voetbal is een fysieke sport. Dus op kracht en snelheid leggen ze het altijd af.
Dit is overigens wel een verhaal uit de oude doos en inmiddels zijn de dames veel beter geworden, het fysieke verhaal blijft echter een feit. En dit geldt voor iedere sport waarin vrouwen met mannen worden vergeleken. Oftewel, stop met die onzinnige vergelijking.
Maar tegen ons als B jeugd team hadden ze geen kans. Technisch en tactisch waren ze beter, maar voetbal is een fysieke sport. Dus op kracht en snelheid leggen ze het altijd af.
Dit is overigens wel een verhaal uit de oude doos en inmiddels zijn de dames veel beter geworden, het fysieke verhaal blijft echter een feit. En dit geldt voor iedere sport waarin vrouwen met mannen worden vergeleken. Oftewel, stop met die onzinnige vergelijking.
Dit denk ik vooral, bij Feyenoord hebben ze pas enkele meisjes-teams op Varkenoord rondlopen (onder 13, onder 15 en onder 17). Terwijl de jongens teams al starten vanaf onder 7. Jongens worden dus op jongere leeftijd al veel meer getraind in tegenstelling tot meisjes.Fleximex schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:05:
Mja, dus omdat de stijl anders is dan je gewend bent moeten we het veld aanpassen? Spanjaarden wilden lekker breed, Engelsen juist niet, zo blijf je aan de gang. Dat zijn ze nu juist net aan het terugdringen.Ankona schreef op maandag 12 november 2018 @ 08:56:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het bijzondere in voetbal is dat de afmetingen van een veld redelijk vrij zijn. Maken de teams in de ED ook bewust gebruik van, het is geen toeval dat de clubs onderin een klein en vooral smal veld hebben.Gonadan schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:00:
[...]
Mja, dus omdat de stijl anders is dan je gewend bent moeten we het veld aanpassen? Spanjaarden wilden lekker breed, Engelsen juist niet, zo blijf je aan de gang. Dat zijn ze nu juist net aan het terugdringen.
Maar om terug te komen op het vrouwen voetbal. Je ziet dat er een beweging is om vrouwenvoetbal de entertainment waarde te geven die mannenvoetbal al jaren heeft. Inclusief de status en het geld. Echter, als je er nu naar kijkt valt het gewoon tegen omdat het een heel ander spelletje is.
Ik denk dat je het spel meer aan de verwachting van het publiek kunt laten voldoen door het veld te verkleinen. Anders moet je gewoon accepteren dat het grote publiek er niet warm voor gaat lopen. Ook niet erg, er zijn heel veel sporten die heel serieus beoefend worden maar waar het grote publiek niet warm voor loopt.
alles kan off-topic
Nee, dat mag dus juist niet meer.Ankona schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:11:
Het bijzondere in voetbal is dat de afmetingen van een veld redelijk vrij zijn. Maken de teams in de ED ook bewust gebruik van, het is geen toeval dat de clubs onderin een klein en vooral smal veld hebben.
https://www.gelderlander....f-nu-even-groot~aa18fc49/
Welke wedstrijden heb jij de afgelopen tijd gekeken en waarmee vergelijk je die?Maar om terug te komen op het vrouwen voetbal. Je ziet dat er een beweging is om vrouwenvoetbal de entertainment waarde te geven die mannenvoetbal al jaren heeft. Inclusief de status en het geld. Echter, als je er nu naar kijkt valt het gewoon tegen omdat het een heel ander spelletje is.
Er zijn heel veel sporten waar de stijl van het spel bij mannen anders is dan bij vrouwen, de CL is anders dan de EL en de Eredivisie, zelfs PSV is anders dan Ajax. Alles heeft zijn eigen publiek, zo zullen ook de vrouwen hun eigen publiek krijgen.Ik denk dat je het spel meer aan de verwachting van het publiek kunt laten voldoen door het veld te verkleinen. Anders moet je gewoon accepteren dat het grote publiek er niet warm voor gaat lopen. Ook niet erg, er zijn heel veel sporten die heel serieus beoefend worden maar waar het grote publiek niet warm voor loopt.
Op dit moment stijgt de populariteit enorm en begint men te zien dat niet alle vooroordelen stand houden. Het wordt gewoon op TV uitgezonden en de kranten schrijven erover, we zijn echt op de goede weg.
Aanpassingen gaan doen om maar te zorgen dat het 'grote publiek' van het voetbal nu ook naar de vrouwen gaat kijken moet je niet willen, dan blijf je maar vergelijken en aan dezelfde groep vasthouden. Het vrouwenvoetbal heeft een eigen identiteit en een sportliefhebber zal dat gewoon weten te waarderen.
Het hoeft niet voor iedereen leuk te zijn, maar weinig mensen vinden alle sporten leuk. Als het maar serieus genomen wordt en eerlijke kansen krijgt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Feyenoord kan het alleen als het ruimte krijgt, zodra zij het spel moeten maken tegen een verdedigend elftal hebben ze alleen van Persie met de nodige creativiteit. Een aantal supporters zag dat al veel eerder helaas wil het gros dat niet onder ogen zien. (lees: pijnlijk confronterend)Verwijderd schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:47:
[...]
Mogelijk.
Gelukkig heeft Feyenoord gewonnen. Die dekselse spelers kúnnen het wel maar lijken het soms opzettelijk maar in gedeelten van wedstrijden op de mat te willen leggen.
Dat willen ze zelf echter wel, want ze willen vergelijkbaar betaald worden als de mannen. Dan zullen ze dus zelf voor veel meer sponsoring en tvgelden moeten zorgen en die komen er alleen als er meer mensen geinteresseerd zijn.Gonadan schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:38:
Aanpassingen gaan doen om maar te zorgen dat het 'grote publiek' van het voetbal nu ook naar de vrouwen gaat kijken moet je niet willen, dan blijf je maar vergelijken en aan dezelfde groep vasthouden. Het vrouwenvoetbal heeft een eigen identiteit en een sportliefhebber zal dat gewoon weten te waarderen.
Het hoeft niet voor iedereen leuk te zijn, maar weinig mensen vinden alle sporten leuk. Als het maar serieus genomen wordt en eerlijke kansen krijgt.
Gelijke betaling willen terwijl je zelf maar een fractie van de inkomsten genereert gaat natuurlijk niet werken en dan blijft voetbal inderdaad maar een part time activiteit.
Vergelijkbaar? Wie zegt dat dan?toolkist schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:32:
Dat willen ze zelf echter wel, want ze willen vergelijkbaar betaald worden als de mannen. Dan zullen ze dus zelf voor veel meer sponsoring en tvgelden moeten zorgen en die komen er alleen als er meer mensen geinteresseerd zijn.
Wat ik weet is dat ze door de KNVB nog als amateursport bestempeld worden en vaak alleen maar een onkostenvergoeding krijgen. Sommige spelers bij een topclub in Nederland (lees: Ajax en Twente) verdienen wel echt hun brood met voetbal, maar dan praat je over salarissen tussen de 3% en 10% van het gemiddelde van de eredivisie mannen.
De wens om wat beter te verdienen (binnen Nederland) snap ik dan ook volkomen. Ze zitten nu op het niveau van bijvoorbeeld een basisschooldocent, als ze mazzel hebben en dus bij een topclub zitten met goed contract.
Datzelfde argument heeft bij tennis ook jaren voor ongelijkheid gezorgd, maar hield uiteindelijk geen stand.Gelijke betaling willen terwijl je zelf maar een fractie van de inkomsten genereert gaat natuurlijk niet werken en dan blijft voetbal inderdaad maar een part time activiteit.
Ik ben het met je eens dat er wel enige verband is tussen inkomsten door de sport en wat je als speler kunt verdienen. Dit is ook iets wat langzaam zal moeten groeien, zomaar gelijk trekken met mannen slaat nergens op.
Feit is wel dat er geïnvesteerd moet worden, ook door de KNVB, als je de sport tot succes wilt maken. De mogelijkheden zijn er en de interesse van het publiek ook, vrijdag keken 1,4 miljoen mensen naar Oranje.
Wat je ziet is wat meestal gebeurt, de sport wordt populairder en genereert veel meer geld, maar de laatste die daarvan profiteren in de keten zijn meestal de spelers.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
YouTube: 20 Women's Football Goals that Shocked Men footballers hier zitten toch best een aantal lekkere doelpuntjes tussen 
(hint kijk niet altijd naar verdedigende kwaliteiten
)
Wat ik overigens wel aan de vrouwen respecteer is dat ze eerlijk durven te zeggen dat ze zaten te prutsen tegen noorwegen en de hand in eigen boezem (
) staken.
Ik hoop voor ze dat ze het WK halen en gun ze het beste
(hint kijk niet altijd naar verdedigende kwaliteiten
Wat ik overigens wel aan de vrouwen respecteer is dat ze eerlijk durven te zeggen dat ze zaten te prutsen tegen noorwegen en de hand in eigen boezem (
Ik hoop voor ze dat ze het WK halen en gun ze het beste
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Dat kan je bij mannen goals (zoals wat Messi slaloms) net zo goed zeggen natuurlijk.HanG-BuiK-ZwijN schreef op maandag 12 november 2018 @ 12:52:
(hint kijk niet altijd naar verdedigende kwaliteiten)
[ Voor 15% gewijzigd door Fleximex op 12-11-2018 13:14 ]
Blijkbaar ziet Dolberg zelf wel dat het nog beter kan. Het valt inderdaad op dat hij af en toe wat zoekende is en ook uit positie komt in de hoop dan wel aan de bal te komen. Dat pakt niet altijd even goed uit."We hadden er tien moeten maken. We hadden meer moeten scoren, ik zeker", stelt Dolberg in gesprek met De Volkskrant. Hoewel de Deen dit seizoen bijna één op één loopt in de Eredivisie, is hij kritisch. "Ik ben niet honderd procent blij met hoe het gaat. Ik speel in een goed team."
Doordat Dolberg in de aanval wordt geflankeerd door Dusan Tadic en Hakim Ziyech, komt de Deen minder dan voorheen voor in het spel van Ajax. "Het is anders, dus natuurlijk heeft dat wat minpunten. Ik ben niet zoveel aan de bal als daarvoor. Ik moet meer focussen om op het juiste moment op de juiste plek in het strafschopgebied te zijn."
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Had het over de eredivisie.
Trencin uit was allicht een schande, klassiek voorbeeld van hoogmoed van de kant van Feyenoord. Thuis tegen Trencin klassiek voorbeeld van dat de bal er niet in wilde. Waren meer dan 20 doelpogingen van Feyenoord volgens mij maar hij wilde er in die wedstrijd maar niet in.
Verwijderd
Feyenoord heeft denk ik wel voldoende creativiteit in de selectie zitten hoor, ook naast van Persie. Ze kunnen het spel ook wel degelijk maken, laten ze bij vlagen ook zien. Maar dat is precies het punt, bij vlagen. Er zijn ploegen die die vlagen wat frequenter op de mat leggen.Vincent Dave schreef op maandag 12 november 2018 @ 11:51:
[...]
Feyenoord kan het alleen als het ruimte krijgt, zodra zij het spel moeten maken tegen een verdedigend elftal hebben ze alleen van Persie met de nodige creativiteit. Een aantal supporters zag dat al veel eerder helaas wil het gros dat niet onder ogen zien. (lees: pijnlijk confronterend)
Verwijderd
Na 23 jaar vertrekt Hans Nijland bij FC Groningen. Het is jammer, maar het zat er aan te komen. Onder hem heeft de club een enorme vlucht omhoog gemaakt en de eerste echte prijs gewonnen met de beker. Ik ben erg benieuwd naar zijn opvolger.
Ik vind het verbazingwekkender te lezen dat bij bijna 1 op 1 looptGonadan schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:14:
[...]
Blijkbaar ziet Dolberg zelf wel dat het nog beter kan. Het valt inderdaad op dat hij af en toe wat zoekende is en ook uit positie komt in de hoop dan wel aan de bal te komen. Dat pakt niet altijd even goed uit.
Daar zie je precies het punt. In de Eredivisie bijna één op één, in totaal net één op twee.Typhone schreef op maandag 12 november 2018 @ 20:07:
Ik vind het verbazingwekkender te lezen dat bij bijna 1 op 1 loopt
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@HarriboVeltman is op de weg terug: "Dat is prachtig"
Goed nieuws voor Joël Veltman en Ajax. De voormalig aanvoerder van de huidige nummer twee van de Eredivisie gaat dinsdag voor het eerst sinds maanden weer trainen op De Toekomst. Dat liet Erik ten Hag weten in gesprek met Ajax TV. "Dat is prachtig."
De verdediger (26) scheurde in april tegen VVV-Venlo de voorste kruisband van zijn rechterknie af. Diezelfde maand werd hij geopereerd en begon zijn revalidatie in Zeist. Volgens Ten Hag komt Veltman er weer aan. "Morgen (dinsdag) komt Veltman ook naar De Toekomst. Die gaat zijn eerste stappen weer maken in de teamtraining, dus dat is prachtig."
Vlak voor zijn blessure raakte Veltman, die ook op 19 caps voor Oranje staat, zijn basisplaats en aanvoerdersband kwijt. Inmiddels is er met de aankoop van Daley Blind en de doorbraak van Noussair Mazraoui meer concurrentie achterin de Amsterdamse defensie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dit topic is gesloten.
![]()