[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.656 views

Onderwerpen

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 12

vrijdag
09.11. 20:00 PEC Zwolle v Willem II
zaterdag
10.11. 18:30 FC Emmen v NAC
10.11. 19:45 De Graafschap v PSV
10.11. 19:45 Vitesse v FC Utrecht
10.11. 20:45 VVV-Venlo v Fortuna Sittard
zondag
11.11. 12:15 FC Groningen v scHeerenveen
11.11. 14:30 ADO Den Haag v AZ
11.11. 14:30 Excelsior v Ajax
11.11. 16:45 Heracles v Feyenoord

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-01 14:57
Fleximex schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:06:
[...]

Of in het geval van de CL loting van PSV, na de loting zeggen, we trekken ons vrijwillig terug. We sturen alleen Ajax :P
Dan wordt er nog steed door 5 gedeeld. Dat delen gebeurt op basis van het aantal beschikbare plaatsen voor de competitie. Dat Nederland achterblijft in punten ligt trouwens meer aan de droevige campagnes van Feyenoord en AZ dan aan de loting van PSV. Dat Vitesse er tegen Basel afgaat kun je ze ook moeilijk verwijten.

[ Voor 27% gewijzigd door T-MOB op 09-11-2018 11:25 ]

Regeren is vooruitschuiven

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:03
Misschien toch nog VAR in deze CL van dit seizoen:
https://www.telegraaf.nl/...r-var-in-champions-league

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hackus schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:20:
Eredivisie speelronde 12

vrijdag
zaterdag
zondag
Traditioneel (?) alle clubs ‘beneden de rivieren’ niet op 11-11?

Valt in elk geval op.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:11
@Martinusz
België moet de punten ook gewoon delen.
Anderlecht ligt al uit de EL.

En België is een land waar we toch op zijn minst bij in de buurt kunnen komen of zelfs langs kunnen, of niet?

Het gat aan punten is vanwege de drie oudste seizoenen.

Nederland heeft nog twee clubs en België 4 en toch hebben we dit seizoen al meer punten.

Vorig seizoen hadden we ook meer punten.
Als we de komende drie jaar meer punten pakken zijn we ze voorbij.

Dus dat we hun over drie seizoenen pakken of er op zijn minst vlak onder zitten is gewoon te doen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ramzzz Lol, zat er ook net naar te kijken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Martinusz
Deadsy schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:36:
@Martinusz
België moet de punten ook gewoon delen.
Anderlecht ligt al uit de EL.

En België is een land waar we toch op zijn minst bij in de buurt kunnen komen of zelfs langs kunnen, of niet?

Het gat aan punten is vanwege de drie oudste seizoenen.

Nederland heeft nog twee clubs en België 4 en toch hebben we dit seizoen al meer punten.

Vorig seizoen hadden we ook meer punten.
Als we de komende drie jaar meer punten pakken zijn we ze voorbij.

Dus dat we hun over drie seizoenen pakken of er op zijn minst vlak onder zitten is gewoon te doen.
Over 3 seizoenen, dat is wel heel erg koffiedik kijken, wie weet heb je dan niet meer met Belgie te maken maar met bij wijze van spreken Denemarken. Dus het heeft niet zoveel zin om op een Belgie te richten als je zoveel jaren vooruit ga kijken, dan moet je alle landen meenemen, niet alleen België.

Waar je op de korte termijn wat aan hebt, namelijk directe plaatsing voor de kampioen in de CL voor komend seizoen is nu Turkije en Oostenrijk voor blijven of proberen in te halen en Denemarken achter je laten.

Verwijderd

Hackus schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:20:
Eredivisie speelronde 12

vrijdag
zaterdag
zondag
Meh, weer eerst 16:45 voor mijn clubje speelt.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:46:
[...]

Meh, weer eerst 16:45 voor mijn clubje speelt.
En op kunstgras! >:)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Ook dat nog! Afbeeldingslocatie: https://stripjournaal.com/wp-content/uploads/2015/06/haddock-e1452708586281.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2018 11:51 ]

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd

Ramzzz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:51:
[...]

Was daar geen liedje over? :+
Had het al gepost voor ik er erg in had. Terwijl ik nota bene nog wel in Pendrecht heb gewoond (is een wijk in Charlois waar veel mensen die indertijd hun huis zijn verloren naar toe zijn verhuisd).

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-01 17:04

Qu3st

Hopelijk blijven de lampen nu wel aan :P

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Maar zal het licht het daar wel doen?

alles kan off-topic

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Fleximex schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:06:
[...]

Of in het geval van de CL loting van PSV, na de loting zeggen, we trekken ons vrijwillig terug. We sturen alleen Ajax :P
Die dan eenzelfde sterke poule als PSV loten en dan er ook met 0 punten uitgaan ;-) Ook niet goed voor de punten toch?

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Die kans is dan weer een stuk kleiner omdat Ajax op plek 28 staat en PSV op plek 39.
Barcelona #2 en Bayern München #3 gaan redelijk gelijk op, net als Tottenham Hotspur #22 en Benfica #23, maar Inter #56 en AEK Athene #90 dan weer niet.
AEK is dan ook de enige "makkelijke" van de 6 clubs die Ajax en PSV hebben geloot.
Niet zo heel raar als je 11 plaatsen hoger staat op de ranking.

[ Voor 16% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-11-2018 12:48 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:15

Typhone

Who Dares Wins

Met onze geweldige playoffs is het mogelijk dat de nummer 8 zich per ongeluk plaatst voor Europees voetbal. Dan ben je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een van de Europese plaatsen direct kwijt. Je maakt een gigantische boost als van de 5 clubs er de eerste keer eens 2 wedstrijden gewonnen worden (wel of geen voorronde). Dat is precies waar die Belgen en Denen nu punten hebben gehaald. Die stellen in Europa niet zoveel voor maar kwalificeren zich telkens wel. Jammer dat Brugge met 0-4 van AS Monaco wint. Nu gaan die een vervolg in Europa tegemoet (EL) waardoor Ajax op weg naar de cup met de grote oren ze niet meer kan treffen ;) ;) ;).

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dat is toch het hele concept van de plaatsen (waar grote landen nu iets te veel plekken opsnoepen maar dat is het gevolg). Uiteindelijk wordt de competitie met een brede top beloond met meer plaatsen en zijn competities met een smalle top gedoemd om weinig tickets te krijgen.

Door de smalle top - en in Nederland zie je dat goed in de competitie - ga je zakken op Europese schaal. Een Feyenoord & AZ moeten definitief aanhaken en niet sporadisch goed draaien. Door die sporadische uitschieters halen ze wel eens punten binnen voor het coëfficiënt maar raken we ze een seizoen later net zo hard weer kwijt.

Willen clubs uit Nederland meer meedraaien op Europees verband - en meer/vaste tickets voor CL krijgen - moeten ook een Ajax en PSV nadenken over een manier om de top van de Nederlandse competitie breder te krijgen. Iets wat je in Engeland bijvoorbeeld ziet zijn hogere prijzen voor binnenlandse transfers (vraag is of dat oorzaak/gevolg is natuurlijk). Indien de kleinere clubs betere krachten kunnen aantrekken wordt de top ook breder. Je zou wellicht beter een speler voor 10m in de eredivisie kunnen halen (die het "hogere" niveau aankan) dan dat je het geld naar een buitenlandse competitie pompt.

Doel moet zijn om de top 4 op het niveau te krijgen dat ze in ieder geval voor overwintering in de EL kunnen strijden. Een niveau waar we nu niet zijn en waar we op mentaliteit - ook PSV - het te vaak laat afweten

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ramzzz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:28:
[...]

Traditioneel (?) alle clubs ‘beneden de rivieren’ niet op 11-11?

Valt in elk geval op.
Wat gek, daar vieren ze toch amper Sint Maarten? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Laatst online: 17:15

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:06:

Willen clubs uit Nederland meer meedraaien op Europees verband - en meer/vaste tickets voor CL krijgen - moeten ook een Ajax en PSV nadenken over een manier om de top van de Nederlandse competitie breder te krijgen.
Ik zie niet in waarom Ajax en PSV daarin de kar zouden moeten trekken. Dat lijkt me meer iets voor de KNVB in zijn algemeen. Altijd als je denkt dat clubs op wat voor manier dan ook eindelijk aanhaken blijkt het zo krom als de neten te gaan. Dat gebeurde met AZ met het DSB gedoe, FC Twente met hun Doyen constructies en ga zo maar door.

Ik zou me eens afvragen waarom de 5e stad van Nederland sportief zo goed is. Waar zijn grote steden (veel aanwas) als Den Haag en Utrecht en waarom vinden die geen pertinente aansluiting bij de top of in elk geval Europees? Utrecht heeft ook meermaals van Seumeren nodig gehad.

PSV draait volledig op CL inkomsten, Ajax draait volledig op transferinkomsten even heel cru gezegd. Winst is daar wanneer er goede transfers zijn of wanneer Europees successen worden behaald. De rest van de clubs heeft beiden niet. Feyenoord zou ik verwacht hebben dat die gingen doorpakken na het kampioensjaar maar daar is niks van gebleken. Vitesse draait volledig op een huurleger wat elk jaar grotendeels verdwijnt en dan komt weer een nieuwe bak gelukszoekers deze kant op. Daar gaan Ajax en PSV niks aan veranderen vrees ik.

Sommige zaken even bewust wat gechargeerd gezegd.

@Gonadan Soms moet hard lachen om die droge opmerkingen :*)

• Deadsy
Neymar krijgt volgens football leaks 375k per jaar extra van PSG als hij na elke wedstrijd even naar de fans gaat een zwaait.

Is toch vrij triest dat zoiets in je contract moet staan.

• Ankona
Het is toch een prof. Knap dat je zulk soort bonussen er uit weet te onderhandelen.

alles kan off-topic

• Deadsy
Ankona schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:46:
Het is toch een prof. Knap dat je zulk soort bonussen er uit weet te onderhandelen.
Hij krijgt 2,5mln extra per jaar als hij geen kritiek heeft op de manager.

Knap ja, maar ook triest dat men voor zulke normale dingen clausules moet vast leggen.

Edit:
Sneijder moest met rood van het veld.
Waarop hij boos diverse keren boos riep dat dit zijn laatste wedstrijd was in Qatar.

https://m.voetbalzone.nl/social_item.asp?uid=14503

Hij heeft nu al op Twitter aangegeven dat dit in het heetst van de strijd was en dat hij het niet meende en dat hij blij is in Qatar.

Maar als je zoiets roept dan zit er echt wel wat waarheid achter.
Na de wedstrijd is hij er denk ik achter gekomen dat hij een contract heeft en dat hij nergens anders zoveel gaat vangen.

[ Voor 41% gewijzigd door Deadsy op 09-11-2018 16:55 ]

• Ankona
Tja, als je het voor elkaar hebt dat zwaaien geld waard is.... waarom zou je dat dan gratis weggeven?

alles kan off-topic

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:37:
[...]

Hij krijgt 2,5mln extra per jaar als hij geen kritiek heeft op de manager.

Knap ja, maar ook triest dat men voor zulke normale dingen clausules moet vast leggen.

Edit:
Sneijder moest met rood van het veld.
Waarop hij boos diverse keren boos riep dat dit zijn laatste wedstrijd was in Qatar.

https://m.voetbalzone.nl/social_item.asp?uid=14503

Hij heeft nu al op Twitter aangegeven dat dit in het heetst van de strijd was en dat hij het niet meende en dat hij blij is in Qatar.

Maar als je zoiets roept dan zit er echt wel wat waarheid achter.
Na de wedstrijd is hij er denk ik achter gekomen dat hij een contract heeft en dat hij nergens anders zoveel gaat vangen.
Openlijk kritiek uiten vindt men in een dergelijk land niet zo fijn. Daar kent men wel straffen...

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Misschien hoopt ie op zo'n middeleeuws marteltuig, waarbij de armen en benen 'langer' gemaakt worden ...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:47:
Misschien hoopt ie op zo'n middeleeuws marteltuig, waarbij de armen en benen 'langer' gemaakt worden ...
Oe, misschien mag hij daarna wél in de Python! _O-

Gaat er vanavond nog iemand naar het Nederlands Elftal (v) kijken? Ik wel! :)

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:57:
Gaat er vanavond nog iemand naar het Nederlands Elftal (v) kijken? Ik wel! :)
Goed dat je het zegt, nu dus wel. Mits ik de strijd om de tv win. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:01:
[...]

Ik vind het af en toe best OK om te zien.

En ook het voetbal valt best mee. :+

• Deadsy
Ankona schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:11:
Tja, als je het voor elkaar hebt dat zwaaien geld waard is.... waarom zou je dat dan gratis weggeven?
Och als ik 25mln ofzo per jaar zou krijgen dan zou ik dat zwaaien er gratis bij doen.
Maar tot dan ga ik niet meer gratis zwaaien.

@dutchgio
Hij zal wel blij zijn dat hij zijn handen nog heeft. Of zouden ze zijn paspoort in beslag genomen hebben.
Maar zo te zien is Wesley dus niet echt blij in de zandbak, zal wel elke week kijken of het geld overgemaakt is.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:35
Gonadan schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:01:
[...]

Ik ga wel ff kijken, maar voornamelijk omdat ik VI had verwacht.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Gonadan

Gonadan

Ramzzz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 19:02:
Ik vind het af en toe best OK om te zien.

En ook het voetbal valt best mee. :+
Barbaar.

Strijd om TV verloren dus maar split screen met GoT op mobiel. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Minder lege stoeltjes dan bij Benfica

• Han
  • Niet online

Han

Vind het niet om aan te gluren, wat een foutenfestival zeg. Al een paar keer eerder gekeken naar onze Oranje dames en was met vlagen best te pruimen, maar vanavond niet, irritant slordig voetbal.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan

Gonadan

Erg slordig inderdaad, ze willen te graag snel het verschil maken denk ik. Hopelijk is de tweede helft beter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik zeg alleen maar positieve dingen? :?
Strijd om TV verloren dus maar split screen met GoT op mobiel. :+
Hmmm. Minder.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RKC Waalwijk - jong PSV 1-4 bij de rust, nu kan het kennelijk wel.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Exocet schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 20:59:
RKC Waalwijk - jong PSV 1-4 bij de rust, nu kan het kennelijk wel.
:F

• Deadsy
mooie vrijetrap

• Gonadan

Gonadan

Lekkere bal hoor. :Y

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Vrees dat er nog wel een tegendoelpunt gaat komen van de Zwitsers. De Nederlandse vrouwen zijn dacht ik nu niet echt goed in verdedigen.

Toevoeging

Kijk, dat bedoel ik nu net. Nederland is beter in aanvallen dan in verdedigen. Wel lekker dat het nu 2-0 staat met het oog op de return-wedstrijd in Zwitserland. Nu nog Berensteintje met één of meer doelpunten en het moet wel heel gek lopen willen de vrouwen niet naar het WK gaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2018 21:28 ]

• Gonadan

Gonadan

Fijn die tweede helft, maak het maar af.

Alleen jammer dat m'n horloge al een minuut eerder een pushbericht krijgt voordat het doelpunt op m'n stream voorbij komt. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:41:
Fijn die tweede helft, maak het maar af.

Alleen jammer dat m'n horloge al een minuut eerder een pushbericht krijgt voordat het doelpunt op m'n stream voorbij komt. }:|
Mooie doelpunten!

Wel veel smerige overtredingen inmiddels, straks mis je meerdere bepalende spelers... :|

En met zoveel balbezit kunnen ze veel hoger staan dan ze vaak doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramzzz op 09-11-2018 21:49 ]

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:34
Gonadan schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:26:
[...]

Wat gek, daar vieren ze toch amper Sint Maarten? :?
Carneval ;)

• Han
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• OPSLAGHOND
  • Niet online

• Deadsy
uh Karnaval?

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

offtopic:
Het is eigenlijk een Christelijk feest wat 40 dagen voor de vasttijd was als laatste feest :+ tegenwoordig is het de jaarlijkse vierdaagse van beroepsalcoholisten :+ >:) De voorballs zijn ook wel als voorrondes te beschouwen voor de Raad van 11 Got Bier :+

Denk dat de clubs bang zijn voor lege stadions of een dronken publiek.

Also hopen dat de vrouwtjes alsnog het WK kunnen halen :) Heb niet kunnen kijken omdat ik geen andere kabel heb en veronica als enige zender een error code geeft (zonder controle daar was het toch op :?) Wel leuk voor ze dat het Utrecht Stadion uitverkocht was.

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Gonadan

Gonadan

Carvajal!

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
HanG-BuiK-ZwijN schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:59:
offtopic:
Het is eigenlijk een Christelijk feest wat 40 dagen voor de vasttijd was als laatste feest :+ tegenwoordig is het de jaarlijkse vierdaagse van beroepsalcoholisten :+ >:) De voorballs zijn ook wel als voorrondes te beschouwen voor de Raad van 11 Got Bier :+

Denk dat de clubs bang zijn voor lege stadions of een dronken publiek.

Also hopen dat de vrouwtjes alsnog het WK kunnen halen :) Heb niet kunnen kijken omdat ik geen andere kabel heb en veronica als enige zender een error code geeft (zonder controle daar was het toch op :?) Wel leuk voor ze dat het Utrecht Stadion uitverkocht was.
Nja er waren vrij weinig lege stoeltjes. Het was een stuk voller dan de pot van Ajax tegen Benfica.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 06:50
Sparta ook weer gewonnen, Larsie Veldwijk Ole Ole :P

Verder mooi dat de Leeuwinnen weer gewonnen hebben, dat kan toch bijna niet meer fout zou je denken.

• toolkist
  • Niet online
Het was een vurige wedstrijd in Zwolle. De thuisfans gooiden bier en staven in de doelmond van Willem II-keeper Timon Wellenreuther, waarna Martens het duel onderbrak. Na een laatste waarschuwing van de stadionspeaker ging de wedstrijd verder. 'Ik zeg niet veel over de scheidsrechters, maar het heeft wel te maken met hoe je optreedt tegen bepaalde dingen. Willem II kon naar hartenlust tijdrekken en daar moet je tegen optreden', vindt Van 't Schip.
Van het Schip toch.... :F
Ik had hem hoog zitten, maar zo'n reactie? 8)7 Tuurlijk is het de schuld van de scheids dat een stel hersenlozen een hoop zooi het veld op gooit |:(

• Han
  • Niet online

Han

Zonder het vreselijke gedrag van die randdebielen te bagataliseren; van het Schip heeft wel een punt. De frustratie had voorkomen kunnen worden door gewoon goed optreden van de scheidsrechter. Door Willem II onbestraft naar hartelust te laten tijdrekken werk je dit deels in de hand, het sloeg ook nergens op, daar had veel eerder en kordater opgetreden moeten worden, sloeg nergens op.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:14:
Zonder het vreselijke gedrag van die randdebielen te bagataliseren; van het Schip heeft wel een punt. De frustratie had voorkomen kunnen worden door gewoon goed optreden van de scheidsrechter. Door Willem II onbestraft naar hartelust te laten tijdrekken werk je dit deels in de hand, het sloeg ook nergens op, daar had veel eerder en kordater opgetreden moeten worden, sloeg nergens op.
Als je supporters zich zo misdragen kan ie nog zo'n punt hebben dat de scheids slecht floot, dan negeer je het optreden van de scheids en keur je het gedrag van je supporters af. Nu komt het over alsof hij vindt dat het de schuld van de scheids is dat er van alles en nog wat gegooid wordt.

Verwijderd

Ramzzz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 21:48:
[...]

Mooie doelpunten!

Wel veel smerige overtredingen inmiddels, straks mis je meerdere bepalende spelers... :|

En met zoveel balbezit kunnen ze veel hoger staan dan ze vaak doen.
Hoorde je wat ze in het stadion zongen? Van voor naar achter, van links naar rechts... Kan me niet heugen dat ik dat ooit bij het mannenelftal heb gehoord.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:58:
[...]

Hoorde je wat ze in het stadion zongen? Van voor naar achter, van links naar rechts... Kan me niet heugen dat ik dat ooit bij het mannenelftal heb gehoord.
Gezellie! *O*

-O-

:+

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:09
[...]

Bij het mannenvoetbal houden ze het wat simpeler. Alleen van links naar rechts O-)

• Gonadan

Gonadan

Doel je nu op het feit dat je het een te simpel liedje vindt of dat eindelijk iets gezongen wordt waar geen krachttermen en ziektes in voor komen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XUTz08d2fsepAvigbjLKEGaN/medium.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Gonadan op 10-11-2018 12:54 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:51:
[...]

Doel je nu op het feit dat je het een te simpel liedje vindt of dat eindelijk iets gezongen wordt waar geen krachttermen en ziektes in voor komen?

[...]

[Afbeelding]
Kwam op mij wel heel braafjes over. Beetje kinderachtig misschien wel maar och, wanneer de aanwezigen die mee deden daar plezier aan beleefden past slechts verwondering, toch?

• Gonadan

Gonadan

Ik verwonder mij voornamelijk aan de continue stroom van opmerkingen over het vrouwenvoetbal. Kleine, op zichzelf onschuldige opmerkingen, maar meestal ook niet echt vleiend. Alsof men toch continu de behoefte heeft om te blijven herhalen dat het braaf/gek/minder/whatever is. Bijzonder. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Beetje hetzelfde als dat je niet kritisch mag zijn op het vrouwenvoetbal omdat andere dan weer een mogelijkheid zien om je als vrouwenhater weg te zetten ofzo.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-01 11:37
KNVB haalt Nijhuis met onbekende reden van Ajax-duel af
https://www.fcupdate.nl/v...e-reden-van-ajax-duel-af/

• Gonadan

Gonadan

@DoeEensGek logisch. Nijhuis zal Excelsior laten schoppen wat ze willen, dat is in het nadeel van Ajax wat wel een gemakkelijke wedstrijd kan gebruiken.
JST94 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:55:
Beetje hetzelfde als dat je niet kritisch mag zijn op het vrouwenvoetbal omdat andere dan weer een mogelijkheid zien om je als vrouwenhater weg te zetten ofzo.
Yup dat gebeurt ook, politiek correct en zo.

Ik moet wel zeggen dat veel kritiek niet echt onderbouwd is. Moet erg lachen als men niet wil kijken omdat het slecht of slordig is, nou ik kan dan van Ajax een helft noemen en van PSV zelfs twee afgelopen week. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Gonadan op 10-11-2018 16:51 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Gonadan schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:50:
@DoeEensGek logisch. Nijhuis zal Excelsior laten schoppen wat ze willen, dat is in het nadeel van Ajax wat wel een gemakkelijke wedstrijd kan gebruiken.

[...]

Ik moet wel zeggen dat veel kritiek niet echt onderbouwd is. Moet erg lachen als men niet wil kijken omdat het slecht of slordig is, nou ik kan dan van Ajax een helft noemen en van PSV zelfs twee afgelopen week. :+
Maar zijn vervanger is geen al te beste scheids.

Verwijderd

Gonadan schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 13:25:
Ik verwonder mij voornamelijk aan de continue stroom van opmerkingen over het vrouwenvoetbal. Kleine, op zichzelf onschuldige opmerkingen, maar meestal ook niet echt vleiend. Alsof men toch continu de behoefte heeft om te blijven herhalen dat het braaf/gek/minder/whatever is. Bijzonder. :)
Pfff, het is maar wat je er in wilt lezen.

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:17:
[...]

Pfff, het is maar wat je er in wilt lezen.
Zoals met veel dingen zijn consequente kleine "plagerige" opmerken van weinig meerwaarde. Als iemand vrouwenvoetbal niets vind negeer het dan ipv het omlaag halen van de sport.

Je moet vrouwenvoetbal gewoonweg niet met mannenvoetbal vergelijken net zoals dat je dat niet bij hockey, tennis of overige sporten moet willen.

Als het bij een enkele opmerking bleef maar het is bij iedere wedstrijd die door iemand wordt aangehaald en te veel opmerkingen gaan over "ik heb het niet gezien, ik kijk het niet, het is kut".

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:56:
[...]

Maar zijn vervanger is geen al te beste scheids.
Met scheidsrechters is het vrij snel de minst slechte die je aangesteld wil zien worden. Te veel scheidsrechters die hun eigen regels hanteren en Nijhuis is daar helaas wel een van.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Gonadan schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:50:

[...]

Ik moet wel zeggen dat veel kritiek niet echt onderbouwd is. Moet erg lachen als men niet wil kijken omdat het slecht of slordig is, nou ik kan dan van Ajax een meerdere helften noemen en van PSV zelfs twee 2 8 afgelopen we(e)k(en). :+
IFTFY

Na 20 oktober is het in feite drama.

https://www.google.nl/sea...0kqbh;2;/m/04tdqs;mt;fp;1

[ Voor 15% gewijzigd door Ramzzz op 10-11-2018 19:09 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:41
Vervanger Gozubuyuk en Blom als Var. Ik durf te stellen dat ze erop achteruit zijn gegaan 8)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Leon Zwiers schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:10:
[...]

Vervanger Gozubuyuk en Blom als Var. Ik durf te stellen dat ze erop achteruit zijn gegaan 8)
Hé, zijn de umlauts uitverkocht? :+

offtopic:
Waarom is het eigenlijk umlaut en niet ümlaut? :+

• LZ86
Ramzzz schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:13:
[...]

Hé, zijn de umlauts uitverkocht? :+

offtopic:
Waarom is het eigenlijk umlaut en niet ümlaut? :+
Ik weet bij die man nooit waar alle Ümlaüts moeten, dus laat ik ze maar weg >:)

• Napo
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:14:
[...]

Ik weet bij die man nooit waar alle Ümlaüts moeten, dus laat ik ze maar weg >:)
Afbeeldingslocatie: https://www.vi.nl/.imaging/mte/vinl-website-theme/760x506/dam/articles/artikelen/2012/12/18/GozubuyukVI01_1024.jpg/jcr:content/gozubuyukvi01_1024.jpg
De beste man verdient wel wat respect

• LZ86
Ondertussen heeft PSV het moeilijk bij de superboeren

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Als je nu nog niet weet wat er gaat gebeuren ...
[edit]Nu al? 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door OPSLAGHOND op 10-11-2018 20:13 ]

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:56
Leon Zwiers schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:09:
Ondertussen heeft PSV het moeilijk bij de superboeren
Ik acht PSV toch veel te effectief om hier punten te morsen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:50:
[...]

Zoals met veel dingen zijn consequente kleine "plagerige" opmerken van weinig meerwaarde. Als iemand vrouwenvoetbal niets vind negeer het dan ipv het omlaag halen van de sport.

Je moet vrouwenvoetbal gewoonweg niet met mannenvoetbal vergelijken net zoals dat je dat niet bij hockey, tennis of overige sporten moet willen.

Als het bij een enkele opmerking bleef maar het is bij iedere wedstrijd die door iemand wordt aangehaald en te veel opmerkingen gaan over "ik heb het niet gezien, ik kijk het niet, het is kut".
Ik zou het wel willen negeren, maar blijkbaar is er geen noodzaak tot een apart topic voor vrouwenvoetbal.
Dus kom je het hier automatisch tegen en ja, dan is het best lastig om bepaalde reacties te negeren ;)

• Martinusz
Napo schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 18:50:
[...]

Je kan zelf die opmerkingen dan toch ook negeren? ;)

Toch wel benieuwd waarom Nijhuis niet fluit morgen, ziek?

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:25

Hupske

AFCA

Poeh gelukkig maar. Leek mij aardig duidelijk buitenspel.

De commentator bij Fox is ook duidelijk PSV fan geloof ik. Alles geen echt oordeel geven wat tegen PSV is. En alles tegen DG wel durven te beoordelen.

[ Voor 57% gewijzigd door Hupske op 10-11-2018 20:27 ]

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:54
Martinusz schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:23:
[...]

Je kan zelf die opmerkingen dan toch ook negeren? ;)

Toch wel benieuwd waarom Nijhuis niet fluit morgen, ziek?
Volgens de Telegraaf is hij geblesseerd: https://www.telegraaf.nl/...ijhuis-bij-excelsior-ajax

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-01 11:41
Hupske schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:26:
Poeh gelukkig maar. Leek mij aardig duidelijk buitenspel.
Hij kan dit niet beoordelen zonder een camera op dezelfde lijn te hebben, en dan toch doen..knap!

• aicaramba
  • Laatst online: 22-01 09:29
Montaner schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:28:
[...]

Hij kan dit niet beoordelen zonder een camera op dezelfde lijn te hebben, en dan toch doen..knap!
Tja. Ik ben PSV'er, maar het leek me ook vrij duidelijk.. Al heeft VAR wel vaker niet gehandeld wanneer het me heel duidelijk leek.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Montaner
aicaramba schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:29:
[...]

Tja. Ik ben PSV'er, maar het leek me ook vrij duidelijk.. Al heeft VAR wel vaker niet gehandeld wanneer het me heel duidelijk leek.
Ik zeg ook niet dat het geen buitenspel lijkt..maar volgens mij moeten ze er toch zeker van zijn om hem af te keuren. De grens moet op een lijn staan, en zou dus het beste moeten kunnen oordelen... en die vond het geen buitenspel. En anders maar eens een x aantal camera posities eisen voor clubs in de eredivisie, zoals ze hopelijk ook kunstgras gaan verbieden (bedankt Heracles ;)).

• Napo
  • Niet online
Montaner schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:33:
[...]

En anders maar eens een x aantal camera posities eisen voor clubs in de eredivisie,
Gelijkheid zou inderdaad de basis moeten zijn. Een VAR bij de wedstrijd Feyenoord - PEC Zwolle zou net zo veel camerabeelden moeten kunnen zien als een VAR bij de wedstrijd VVV Venlo - Ajax. Het feit dat sommige stadions dat niet toelaten is spijtig, gevolg zou dan mijn inziens zijn dat de VAR bij Feyenoord - PEC Zwolle helaas wat minder beelden dan mogelijk kan inzien.

Beetje in lijn met het debacle van de doellijntechnologie. Overal ben ik een groot voorstander van de techniek maar niet als je start met een half seizoen in enkel de Amsterdam ArenA en een half seizoen in de Kuip. Vanuit regelgeving is het van belang om een gelijk speelveld te creeeren en niet een club te bevoordelen/benadelen omwille van diverse limitaties.

Dit is iets waar de KNVB meermaals de fout mee in is gegaan.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:37:
[...]

Gelijkheid zou inderdaad de basis moeten zijn. Een VAR bij de wedstrijd Feyenoord - PEC Zwolle zou net zo veel camerabeelden moeten kunnen zien als een VAR bij de wedstrijd VVV Venlo - Ajax. Het feit dat sommige stadions dat niet toelaten is spijtig, gevolg zou dan mijn inziens zijn dat de VAR bij Feyenoord - PEC Zwolle helaas wat minder beelden dan mogelijk kan inzien.
Minder camera's lijkt me absoluut niet wenselijk. Dus als het om wat voor reden niet overal gelijk kan zijn qua camera's en ook niet afgedwongen kan worden, dan maar ongelijk.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ben ik het niet mee eens... Dan zouden ook alle wedstrijden in een even groot en even vol stadion gespeeld moeten worden, met allemaal een dak erop (of allemaal niet), met allemaal hetzelfde merk gras, met dezelfde dikte onderlaag, etc etc etc..... er is geen gelijkheid, en dat is ook niet erg... zolang er maar eerlijkheid is... de VAR heeft als doel een extra hulpmiddel voor de scheidsrechter te zijn om het aantal fouten te voorkomen. Nergens is bepaald dat het aantal fouten tot 0 zal worden gereduceerd. Iedere statistiek wijst uit dat er in ieder geval meer fouten voorkomen worden dan er veroorzaakt worden (en de "var oordeelt hetzelfde als de scheids, maar beiden fout"-situaties, had je daarvoor ook al). Dat het hulpmiddel in De Kuip minder effectief gaat zijn door de beperkte hoeveelheid camera's en effectiever gaat zijn in bijvoorbeeld het Johan Cruyff Stadion, is jammer, maar weg te strepen tegen alle andere verschillen die verschillende stadions met zich mee brengen.
Overigens gebruikte Jan van Halst altijd die "Piero"... was dat maar een digitaal verzinsel, of werkt dat echt goed? Indien dat laatste, waarom gebruikt de VAR die niet?

• Gonadan

Gonadan

Op zich zie ik nog wel een verschil tussen gelijkheid in omstandigheden en arbitrage. Voor de arbitrage zou je mijns inziens toch wel gelijkheid moeten nastreven.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• aicaramba
Het is best ongelooflijk dat PSV niet meer heeft gescoord. Zoveel kansen vlak voor het doel.

• toolkist
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:53:
Op zich zie ik nog wel een verschil tussen gelijkheid in omstandigheden en arbitrage. Voor de arbitrage zou je mijns inziens toch wel gelijkheid moeten nastreven.
Die gelijkheid moet zitten in hetzelfde gebruik/interpreteren van de regels, niet in hoeveel beelden je kunt gebruiken om een situatie te bekijken.

• Napo
  • Niet online
P.O. Box schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:49:
Ben ik het niet mee eens... Dan zouden ook alle wedstrijden in een even groot en even vol stadion gespeeld moeten worden, met allemaal een dak erop (of allemaal niet), met allemaal hetzelfde merk gras, met dezelfde dikte onderlaag, etc etc etc..... er is geen gelijkheid, en dat is ook niet erg... zolang er maar eerlijkheid is...
En daar zie ik het dus anders.

Gelijkheid is er in de regels waaraan een stadion dient te voldoen, welke eisen er aan het veld zijn en iedere club dient daar aan te voldoen - en voldoen daar dan dus ook aan.

De KNVB besluit vervolgens een nieuw middel te introduceren. Een middel dat in beginsel de scheidrechter ondersteunt in het maken van beslissingen indien er iets van belang gemist is. Dat je vervolgens als speler nog steeds voor eenzelfde overtreding anders wordt bestraft omdat er meer of minder middelen voor de VAR aanwezig zijn creëert een ongelijk speelveld.
toolkist schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:56:
[...]
Die gelijkheid moet zitten in hetzelfde gebruik/interpreteren van de regels, niet in hoeveel beelden je kunt gebruiken om een situatie te bekijken.
Eens, maar ook de inzichten die een VAR krijgt middels beelden, met meer beelden kan een VAR een betere beslissing maken. De regels zijn hetzelfde maar soms zien we wat meer en soms wat minder. Vorig seizoen had je 4 personen die dingen wel of niet zagen, daarin was iedere club gelijk. Nu is er een gat ontstaan op een manier die er idealiter niet was geweest.

laat ik voorop stellen dat naar waarschijnlijkheid de VAR statistisch gezien evenveel mee zit als tegen zit en het uiteindelijk niet heel veel uit zou maken voor de wedstrijden.

• toolkist
  • Niet online
Ik snap waar je op doelt, maar ik heb liever dat zoveel mogelijk wedstrijden wel beslissingen hebben met behulp van de VAR, dan dat ze allemaal maar weer allemaal terug naar de oude situatie gaan omdat bv Emmen niet meer dan 2 camera's wil neerzetten.

Bijkomend voordeel is, die clubs hebben zelf waarschijnlijk zelf het meeste last van het ontbreken van extra VAR beelden, aangezien ze zelf 17x met die situatie te maken hebben. Wellicht dat als dat een paar keer nadelig uitvalt, ze dan ineens wel extra camera's willen.

[ Voor 35% gewijzigd door toolkist op 10-11-2018 21:06 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:24

St@m

@ Your Service

Raar hoor Blom, gewoon een 100% terugspeelbal, en dan niet fluiten.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• toolkist
  • Niet online
St@m schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:05:
Raar hoor Blom, gewoon een 100% terugspeelbal, en dan niet fluiten.
Daar wordt om de een of andere reden al jaren niet meer voor gefloten.

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:25

Hupske

AFCA

Ik acht niet een speler van De Graafschap instaat om de bal op zo een manier terug te spelen.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:24

St@m

@ Your Service

Hupske schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:07:
Ik acht niet een speler van De Graafschap instaat om de bal op zo een manier terug te spelen.
Lol, dat kan ik zelfs.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• OPSLAGHOND
  • Niet online
*knip* Doe eens normaal.

[ Voor 86% gewijzigd door naitsoezn op 10-11-2018 21:16 ]

• Montaner
toolkist schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:56:
[...]

Het gaat niet om kwantiteit, maar kwaliteit ;). Of beter gezegd..camera’s op cruciale punten. Hawkeye heeft ‘maar’ 6 camera’s nodig, en heb je op de centimeter nauwkeurig alle objecten op een locatie... misschien voor een veld van 100x50 nog wat meer camera’s, maar dat valt toch wel mee voor een club welke in de eredivisie wil spelen? Een bepaald niveau nastreven mag ook best op dit vlak..

• aicaramba
Mooie goal van Malen.

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ach volgens de commentator zit onze Guus uit engeland speciaal in het stadion na eruit te zijn gestuurt toch niog iets positiefs :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• toolkist
  • Niet online
Montaner schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 21:17:
[...]

Het gaat niet om kwantiteit, maar kwaliteit ;). Of beter gezegd..camera’s op cruciale punten. Hawkeye heeft ‘maar’ 6 camera’s nodig, en heb je op de centimeter nauwkeurig alle objecten op een locatie... misschien voor een veld van 100x50 nog wat meer camera’s, maar dat valt toch wel mee voor een club welke in de eredivisie wil spelen? Een bepaald niveau nastreven mag ook best op dit vlak..
Dat zeg ik net ook, maar blijkbaar vinden bepaalde clubs (geen idee welke) dat niet zo nodig en hebben ze liever speler nr. 23.

• Trasos
  • Niet online
Hoe kan het eigenlijk dat Nike shirtsponsor is van De Graafschap? Normaal zie je dat nooit bij de kleinere clubs.
Pagina: 1 ... 151 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.