"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Gewoon realistisch blijven, van beide kanten. Op het EL ‘succes’ na was het jaren lang armoe troef in Europa. En dat tegen veel mindere ploegen als deze. Nu valt het wel goed en zit het mee, zoals dat vaak met grootmachten mee zit en ons tegen zat.Verwijderd schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:10:
Elk jaar hetzelfde gezeik toch? Ik trek me er niets van aan. Gewoon frustratie van een Anti Ajax fan.
Zowel PSV als Ajax hebben Europees slecht gepresteerd in de afgelopen jaren en had Ajax vaak de poule waar PSV dit seizoen in is beland. Maar je kan niks anders dan lof hebben voor Ajax op dit moment, na 4 wedstrijden tweede in de poule, ongeslagen; twee overwinningen (thuis) en twee gelijke spelen (beiden een uitwedstrijd). Lang geleden dat een Nederlandse ploeg dat in de CL heeft gepresteerd.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Mwa, derde worden met Real, City en Dortmund vond ik ook best een prestatie.Han schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:16:
[...]
Gewoon realistisch blijven, van beide kanten. Op het EL ‘succes’ na was het jaren lang armoe troef in Europa. En dat tegen veel mindere ploegen als deze. Nu valt het wel goed en zit het mee, zoals dat vaak met grootmachten mee zit en ons tegen zat.
Zowel PSV als Ajax hebben Europees slecht gepresteerd in de afgelopen jaren en had Ajax vaak de poule waar PSV dit seizoen in is beland. Maar je kan niks anders dan lof hebben voor Ajax op dit moment, na 4 wedstrijden tweede in de poule, ongeslagen; twee overwinningen (thuis) en twee gelijke spelen (beiden een uitwedstrijd). Lang geleden dat een Nederlandse ploeg dat in de CL heeft gepresteerd.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Jup maar toen was het ook dat ze allemaal een B team op hadden gesteld of een ander excuus.snmght schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:17:
[...]
Mwa, derde worden met Real, City en Dortmund vond ik ook best een prestatie.
Ik zou willen dat ik dat ook eens van Ajax corners kan zeggen. Bizar, bizar slecht zijn die de laatste weken. Zeker die korte variant heeft volgens mij nog geen dreiging opgeleverd. Zelfde voor de lange ingooi, waarom is er geen Ajacied die dat kan?
Irritant ja. Maar wel een goede analyse dit keer.Han schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:18:
Erik... hou dat hoofd eens stil tijdens een interview
Hij is altijd zo kalm aan de kant, dat ie tijdens het lullen alle frustraties eruit headbangtHan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:18:
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
En de prestatie van PSV in 2016 natuurlijk .snmght schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:17:
[...]
Mwa, derde worden met Real, City en Dortmund vond ik ook best een prestatie.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Thuis volgens mijSjah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:22:
Nu maar hopen dat ze kover 2 wkn geen off-day hebben. Helemaal niet gezegd dat Bayern wel even wint van die Portugezen. Moet Beieren uit?
Shit ik drukte net alles uit toen ik hoorde dat Ten Hag kwamHan schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:18:
Thuis en gelukkig moeten ze nog punten hebben want ik denk dat er wel van hun geëist word dat ze 1ste worden en dat willen ze vast niet van laatste wedstrijd die uit is laten af hangen. Dus zolang Bayern niet verliest is het goed voor AjaxSjah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:22:
Nu maar hopen dat ze over 2 wkn geen off-day hebben. Helemaal niet gezegd dat Bayern wel even wint van die Portugezen. Moet Beieren uit?
Sterling laat wel zien dat die 5e en 6e man niets toevoegen.Saturnus schreef op donderdag 8 november 2018 @ 00:02:
Holy shhhh....die scheidsrechter bij Manchester City strafschop.
O en dat het geen vent is.
Als Ajax weer wint van AEK is het juist wel goed als Bayern verliest. Dan staat Ajax bovenaan en kan Benfica ze niet meer inhalen.Pompi schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:34:
[...]
Thuis en gelukkig moeten ze nog punten hebben want ik denk dat er wel van hun geëist word dat ze 1ste worden en dat willen ze vast niet van laatste wedstrijd die uit is laten af hangen. Dus zolang Bayern niet verliest is het goed voor Ajax
Bayern hoeft ook niet te winnen toch? Als Benfica niet van Bayern wint dan is Ajax sowieso doorSjah schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:22:
Nu maar hopen dat ze over 2 wkn geen off-day hebben. Helemaal niet gezegd dat Bayern wel even wint van die Portugezen. Moet Beieren uit?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Niet als Ajax twee keer verliest, dan heeft Benfica genoeg aan een overwinning tegen AEK.naitsoezn schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:43:
[...]
Bayern hoeft ook niet te winnen toch? Als Benfica niet van Bayern wint dan is Ajax sowieso door
Het verschil is nu vier punten, en het onderlinge resultaat is in het voordeel van Ajax. Dan heeft Benfica dus niet genoeg aan 1 overwinning en 1 gelijkspel, maar zullen ze twee keer moeten winnen? Of is het onderling resultaat niet meer leidend bij gelijke stand (kan zijn hoor, niet gecontroleerd)?Exocet schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:57:
[...]
Niet als Ajax twee keer verliest, dan heeft Benfica genoeg aan een overwinning tegen AEK.
[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 08-11-2018 09:01 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Nee, er zit nu 4 punten tussen Ajax en Benfica.Exocet schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:57:
[...]
Niet als Ajax twee keer verliest, dan heeft Benfica genoeg aan een overwinning tegen AEK.
Ach ja, excuses. Had in mijn hoofd zitten dat er 3 punten tussen zatnaitsoezn schreef op donderdag 8 november 2018 @ 08:58:
[...]
Het verschil is nu vier punten, en het onderlinge resultaat is in het voordeel van Ajax. Dan heeft Benfica dus niet genoeg aan 1 overwinning en 1 gelijkspel, maar zullen ze twee keer moeten winnen? Of is het onderling resultaat niet meer leidend bij gelijke stand (kan zijn hoor, niet gecontroleerd)?
Terwijl Bayern een penalty kreeg door zo'n 6de man, waar volgens mij deze er alleen staan voor de doellijn? (toch handig die doellijntechnologie en VAR)Deadsy schreef op donderdag 8 november 2018 @ 00:04:
[...]
Sterling laat wel zien dat die 5e en 6e man niets toevoegen.
O en dat het geen vent is.
Float like a butterfly, sting like a bee.
https://www.ad.nl/nederla...s-in-eredivisie~a02d657b/
Heracles lijkt dus de partij te zijn die moeilijk doet over het afscheid nemen van ku(ns)tgras. Best jammer, dat zo'n clubje de hele eredivisie kan gijzelen, terwijl ze er financieel ook nog eens voor gecompenseerd worden. We gaan zien hoe deze soap zich ontwikkelt..
Kunnen we de licentie van Heracles niet gewoon intrekkendr.lowtune schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:21:
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen:
Heracles lijkt dus de partij te zijn die moeilijk doet over het afscheid nemen van ku(ns)tgras. Best jammer, dat zo'n clubje de hele eredivisie kan gijzelen, terwijl ze er financieel ook nog eens voor gecompenseerd worden. We gaan zien hoe deze soap zich ontwikkelt..
Wat is je probleem. Het zijn toch gewoon een paar extra ogen die helpen tot de juiste beoordeling van de situatie te komen.Martinusz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:16:
[...]
Terwijl Bayern een penalty kreeg door zo'n 6de man, waar volgens mij deze er alleen staan voor de doellijn? (toch handig die doellijntechnologie en VAR)
alles kan off-topic
Het probleem is de willekeurAnkona schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:30:
[...]
Wat is je probleem. Het zijn toch gewoon een paar extra ogen die helpen tot de juiste beoordeling van de situatie te komen.
Heracles wordt gesponserd door een kunstgrasproducent, dus zo gek is het niet dat ze dwarsliggen.dr.lowtune schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:21:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar dan nog, elke keer dat hij wel iets toevoegt is winst. De beslissing wordt niet slechter doordat een andere zesde pipo minder pro-actief acteert.Martinusz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:35:
[...]
Het probleem is de willekeurnu wordt er een beslissing genomen, omdat die 6de man blijkbaar doorgeeft dat het wat is, terwijl bij vele andere momenten deze 6de man of blind is of bewust niet ingrijpt, want het is zijn taak niet.
alles kan off-topic
Dan spelen ze hun thuiswedstrijden maar in de Grolschveste. Die wordt nu toch alleen maar op vrijdagavond gebruikt.dr.lowtune schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:21:
Zelfs Pec lijkt mee te willen werken aan spelen op plantjes terwijl die toch wel erg ingezet hebben op hun beroerde plastic mat.
alles kan off-topic
Nou ik vond deze erg discutabel andersAnkona schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:49:
[...]
Maar dan nog, elke keer dat hij wel iets toevoegt is winst. De beslissing wordt niet slechter doordat een andere zesde pipo minder pro-actief acteert.
Het had winst geweest als de 6de man Sterling had gecorrigeerd en die belachelijke penalty niet was gegeven
Dat is niet eens het grootste probleem. Heracles traint ook in het stadion, en met een grasmat is dat niet mogelijk. Voor Heracles betekent overstappen op natuurgras dat er geinvesteerd moet worden in een trainingsgcomplex.Spookelo schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:41:
[...]
Heracles wordt gesponserd door een kunstgrasproducent, dus zo gek is het niet dat ze dwarsliggen.
Regeren is vooruitschuiven
Van AEK gaat natuurlijk gewonnen worden, dus dat kan niet meer mis gaan.
Een hele mooie en knappe prestatie, al kwam Ajax gisteren goed weg met het gelijkspel.
Maar zonder een beetje mazzel vaart niemand wel.
Das waar, die 4-0, 6-1, 0-7, 3-0, 0-2, 4-0 en 6-0 werden allemaal pas in de slotseconde veilig gesteld door PSVdvdkiwi schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:18:
Nu weet PSV ook eens hoe de tegenstanders in de ED zich voelen na een wedstrijd tegen PSV; alles geven, lang uitzicht op resultaat en op het einde helemaal niets...
Jezus, de onzin die hier af en toe voorbij komtVincent Dave schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:19:
Dit is Van Marwijkse logica, ingebracht door de moordenaar van de Hollandsche School. De manier waarop wij ons kunnen onderscheiden wordt stilaan lamgelegd door de media etc. PSV speelde juist jarenlang prima voetbal, dat kan met mindere voetballers alleen heb je daarvoor de juiste coaches en goed KNVB beleid nodig.
Het ligt inderdaad aan de trainer en niet aan de tegenstanderslateef schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:26:
Wanneer Van Bommel echt nuchter en iets minder stronteigenwijs was geweest, had PSV nu meer punten kunnen hebben. Ja, de tegenstanders van PSV zijn goed, maar er had voor PSV meer in kunnen zitten. Maar dan moet je als coach wel bereid zijn om je ‘visie’ niet heilig te verklaren. Zonde, want PSV is hierdoor nu al uitgeschakeld en hebben ze amper punten voor Nederland binnen weten te halen.
Als je serieus denkt dat PSV kans heeft tegen een niet uit vorm zijnde Barca, Inter en Spurs, dan sta je nogal los van de realiteit.
Wat heeft het verleden van een club in hemelsnaam te maken met prestaties in het heden?Typhone schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:53:
Je moet Tottenham en Inter niet zo groot maken want dat wordt door meerdere PSV'ers hier opeens gedaan. Tottenham is subtop in Engeland, Inter is ??? noem het maar op in Italië.
Die hebben sinds 2011/2012 geen CL meer gespeeld dus ga nu even niet doen alsof dat een grootmacht in Europa is. Tottenham heeft 3x CL gespeeld überhaupt
Spurs heeft dit seizoen de beste competitiestart ooit, werd vorig seizoen 3e in de PL en werd vorig seizoen in de CL in de 8e finales nipt uitgeschakeld door Juve. Inter staat 2e in de Serie A en heeft begin dit seizoen voor 100 miljoen Euro spelers aangetrokken.
Dat ze voorheen niet de Europacup 1, 2 en 3 meerdere malen hebben gewonnen zegt natuurlijk helemaal niets over het huidige team. Of ben jij ook zo iemand die denkt dat Ajax nog Europese top is want 20 jaar geleden?
Om je eigen woorden te gebruiken: Je moet Tottenham en Inter niet zo klein maken want dat wordt door meerdere Ajacieden hier opeens gedaan.
Je aversie en constante negatieve opmerkingen richting PSV en PSV’ers beginnen echt triest te worden.OPSLAGHOND schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:29:
Een Zoetje overleefd!
Reageer aub gewoon als een volwassene ipv een pubertje dat altijd wijst naar anderen.
Nee hoor.ST10©DE schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:04:
Dit is een beetje wat de PSV supporters gisteren deden. Zingen over Ajax terwijl die geen actor zijn.
Tottenham staat namelijk bekend als ‘Joden club’ (geen idee waarom), daarom werd dat even gezongen. Eenmalig en het had niets met Ajax te maken, al blijf ik dat soort teksten altijd onzinnig en onnodig vinden.
Heel jammer inderdaad!dr.lowtune schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:21:
Dit toont ook een groot probleem bij de KNVB. In de grote competities in Europa kan de nationale voetbalbond verplichtingen opleggen, bij ons kan dat helaas niet. Nadeel van het poldermodel, dus afschaffen die regel en zorgen dat de KNVB zaken kan opleggen. Ben je meteen van dit soort onzin verlost.
Ik heb die wedstrijd dus die specifieke situatie niet gezien. Dus over dit geval heb ik geen oordeel.Martinusz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:55:
[...]
Nou ik vond deze erg discutabel anders
Het had winst geweest als de 6de man Sterling had gecorrigeerd en die belachelijke penalty niet was gegeven
Maar zoals altijd, ik ben voorstander van om het arbitrage team (dus inclusief VAR, vierde man en alles wat ze verzinnen) de vrijheid te geven om elkaar zoveel mogelijk te helpen om vlot de juiste beslissingen te nemen en de wedstrijd ongemerkt goed te leiden. Strikte regeltjes over wat welke arbiter/knecht wel of niet mag daar hou ik niet van.
(Zelf ga ik als volleybal scheidsrechter nog wel een af op het oordeel van mijn teller als ik de indruk heb dat ik die kan vertrouwen en die beter zicht heeft op een lijn dan ik - staat nergens in de regels dat dat zou mogen. Het is mijn verantwoordelijkheid om de beste beslissing te nemen en die teller heeft gewoon ook ogen in zijn kop.)
alles kan off-topic
Volgens mij heeft hij wel feedback gehad. Hij probeert steeds op één punt te focussen en vloeiender te spreken. Het is een stapje naar hij is er nog niet.Han schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:18:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar hier ben ik het totaal mee eens!Ankona schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:04:
[...]
Ik heb die wedstrijd dus die specifieke situatie niet gezien. Dus over dit geval heb ik geen oordeel.
Maar zoals altijd, ik ben voorstander van om het arbitrage team (dus inclusief VAR, vierde man en alles wat ze verzinnen) de vrijheid te geven om elkaar zoveel mogelijk te helpen om vlot de juiste beslissingen te nemen en de wedstrijd ongemerkt goed te leiden. Strikte regeltjes over wat welke arbiter/knecht wel of niet mag daar hou ik niet van.
(Zelf ga ik als volleybal scheidsrechter nog wel een af op het oordeel van mijn teller als ik de indruk heb dat ik die kan vertrouwen en die beter zicht heeft op een lijn dan ik - staat nergens in de regels dat dat zou mogen. Het is mijn verantwoordelijkheid om de beste beslissing te nemen en die teller heeft gewoon ook ogen in zijn kop.)
Ik ageer ook juist tegen de domme regels dat zo'n 6de man daar staat om de doellijn in de gaten te houden. Gewoon doellijntechnologie en VAR erin en niet losse poppetjes neerzetten met maar 1 taak.
Echt de belachelijkste beslissing aller tijden, misschien wel, en dan in het duurste, meest prestigieuze voetbaltoernooi ter wereld, zonder VAR.Saturnus schreef op donderdag 8 november 2018 @ 00:02:
Holy shhhh....die scheidsrechter bij Manchester City strafschop.
Ab-surd.
Dit is een geval 'Stevie Wonder had deze niet gegeven'.
Het lijkt mij, dat met al die camera's om het veld, die 5e en 6e man op al die velden volstrekt overbodig zijn, en overduidelijk minder effectief dan een VAR.Martinusz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:13:
[...]
Maar hier ben ik het totaal mee eens!
Ik ageer ook juist tegen de domme regels dat zo'n 6de man daar staat om de doellijn in de gaten te houden. Gewoon doellijntechnologie en VAR erin en niet losse poppetjes neerzetten met maar 1 taak.
Je hebt nota bene wel al 'doellijntechnologie', die ziet dit feilloos.
[ Voor 43% gewijzigd door Ramzzz op 08-11-2018 10:25 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ajax is er nog niet. Eerst winnen in Athene! Natuurlijk is Ajax op papier beter en moet er gewoon gewonnen worden.Baseman77 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:03:
Ajax kan gefeliciteerd worden met het bereiken van de volgende ronde!![]()
Van AEK gaat natuurlijk gewonnen worden, dus dat kan niet meer mis gaan.
Een hele mooie en knappe prestatie, al kwam Ajax gisteren goed weg met het gelijkspel.
Maar zonder een beetje mazzel vaart niemand wel.
De kans op om groepshoofd te worden is nog steeds zeer realistisch. Dat zou wel erg mooi zijn.
Dit dus. Belachelijk wanneer 17 clubs het voorstel steunen en 1 club niet, het aangepast moet worden.Heel jammer inderdaad!
Dit toont ook een groot probleem bij de KNVB. In de grote competities in Europa kan de nationale voetbalbond verplichtingen opleggen, bij ons kan dat helaas niet. Nadeel van het poldermodel, dus afschaffen die regel en zorgen dat de KNVB zaken kan opleggen. Ben je meteen van dit soort onzin verlost.
PSN: Curvaa_
Zat jij in het uitvak? Mijn collega (vrouwelijke suppoost bij PSV op de busreizen) wel en die had wat dingetjes doorgestuurd via whatsapp. Wij staan bovenaan, hoor eens Amsterdam (krijg je daar geen slappe van) gevolgd door het wie niet spring is geen jood heeft heel weinig met Tottenham te maken.Baseman77 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:03:
Tottenham staat namelijk bekend als ‘Joden club’ (geen idee waarom), daarom werd dat even gezongen. Eenmalig en het had niets met Ajax te maken, al blijf ik dat soort teksten altijd onzinnig en onnodig vinden.
Stuur je 06-nummer maar even door via DM als je wil dan stuur ik je de filmpjes door. Benieuwd waar dat ook maar iets te maken heeft met Tottenham.
Overigens PSV werd 2 jaar geleden op penalties uitgeschakeld door Atletico. What's the point? Ajax speelde 2 jaar geleden een finale tegen Man UTD. Zijn PSV en Ajax opeens niks meer waard tegen een Inter, Tottenham, Barcelona, Real Madrid? Geloof er niks van. Er zijn veel mindere goden die punten uit het vuur hebben gesleept - of zelfs hebben gewonnen!
Denken dat je vooraf kansloos bent en ook echt kansloos zijn is een wereld van verschil. Genoeg Spaanse laagvliegers die die clubs laten uitglijden. Maar die geven meestal wel 200% en niet 110%.
@Ramzzz
Agree met die schwalbe. Ik neem aan dat zo'n scheidsrechter (en die mannen achter het doel) voorlopig geen wedstrijden meer mogen fluiten toch? Met name die vent achter de doellijn kan ik nooit verklaren. Die zien 100% strafschoppen niet, geven 100% schwalbes als pingel aan en zo zijn er nog wat dingen meer waarom die zero point zero toevoegen op Europees niveau.
[ Voor 38% gewijzigd door Typhone op 08-11-2018 10:25 ]
Overigens, als voetballer moet je dan ook wel een vent zijn, en gewoon aangeven dat het niets was.Typhone schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:21:
[...]
Zat jij in het uitvak? Mijn collega (vrouwelijke suppoost bij PSV op de busreizen) wel en die had wat dingetjes doorgestuurd via whatsapp. Wij staan bovenaan, hoor eens Amsterdam (krijg je daar geen slappe van) gevolgd door het wie niet spring is geen jood heeft heel weinig met Tottenham te maken.
Stuur je 06-nummer maar even door via DM als je wil dan stuur ik je de filmpjes door. Benieuwd waar dat ook maar iets te maken heeft met Tottenham.
@Ramzzz
Agree met die schwalbe. Ik neem aan dat zo'n scheidsrechter (en die mannen achter het doel) voorlopig geen wedstrijden meer mogen fluiten toch? Met name die vent achter de doellijn kan ik nooit verklaren. Die zien 100% strafschoppen niet, geven 100% schwalbes als pingel aan en zo zijn er nog wat dingen meer waarom die zero point zero toevoegen op Europees niveau.
Stelletje laffe bedriegers.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
In de Premier League krijg je daar een brute schorsing voor door de FA opgelegd. Ik zou veel respect hebben voor degene die dat doet. Ernstig jammer dat die schwalbes nog steeds zo vaak rendabel zijn.Ramzzz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:24:
[...]
Overigens, als voetballer moet je dan ook wel een vent zijn, en gewoon aangeven dat het niets was.
Kwam de VAR niet in de CL na de winterstop? Ik meen me te herinneren dat ik zoiets gelezen heb but not 100% sure.
[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 08-11-2018 10:28 ]
En in een periode van 2 jaar verandert er weinig?Typhone schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:21:
Overigens PSV werd 2 jaar geleden op penalties uitgeschakeld door Atletico. What's the point? Ajax speelde 2 jaar geleden een finale tegen Man UTD. Zijn PSV en Ajax opeens niks meer waard tegen een Inter, Tottenham, Barcelona, Real Madrid? Geloof er niks van. Er zijn veel mindere goden die punten uit het vuur hebben gesleept - of zelfs hebben gewonnen!
Dat PSV 2 jaar geleden bijna latere finalist Atletico uitschakelde zegt natuurlijk helemaal niets over nu. Simpel voorbeeld: Van de PSV'ers die toen in actie kwamen spelen er nu maar liefst 11 (!) niet meer bij PSV.
Oftewel in 2 jaar tijd is bijna het hele team vernieuwd, welkom in de realiteit van de Nederlandse (top)clubs.
Dit wil niet zeggen dat je kansloos bent tegen topploegen, maar wel dat de kans op winst minimaal is.
Ik ben al heel blij dat niet (meer?) verloren wordt van clubs als Osijek, Rostov, Rosenborg, Dnipro en Steaua. Dat is namelijk ook recente geschiedenis, die ineens heel snel vergeten lijkt te zijn.
Sinds dit seizoen levert dat 2 wedstrijden schorsing op.Typhone schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:26:
In de Premier League krijg je daar een brute schorsing voor door de FA opgelegd.
Nee, volgend seizoen pas.Kwam de VAR niet in de CL na de winterstop?
[ Voor 13% gewijzigd door Baseman77 op 08-11-2018 10:39 ]
[Voetbal/Praatprogramma] Het Grote Brompotten en Zeurpieten Topic 2018/2019Gonadan schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:42:
De algemene stelling dat in dit topic een hoop onzin langs komt moet ik helaas wel onderschrijven.
zo een nog betere titel ?
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Als tegenstander moet je dan ook maar gewoon van het veld stappen als die stoere vent niet toegeeft dat het niets was.Ramzzz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:24:
[...]
Overigens, als voetballer moet je dan ook wel een vent zijn, en gewoon aangeven dat het niets was.
Baseman77 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:03:
[...]
Nee hoor.
[...]
Iedereen kent het boek “Ajax, De Joden, Nederland” van Simon Kuper wel. Maar Ajax is niet de enige club die als ‘Joods’ wordt gezien. MTK in Boedapest, Antwerp in België en, vooral, Tottenham Hotspur hebben hetzelfde stempel. Bij Tottenham is de link met Joden al te leggen in de 19de eeuw. White Hart Lane lag in een wijk waar veel Joodse immigranten woonden. Nog altijd wonen de meeste Engelse Joden in Noord-Londen. Ik ben wel eens door Finchley gereden op ‘Sabbath’ en dan vallen ze heel erg op. Vooral omdat het Chassidische Joden zijn. Doordat White Hart Lane in die Joodse wijk lag, werd Tottenham door de andere clubs als ‘Joods’ gezien. Yids of Yiddo’s werden de fans van Tottenham genoemd door tegenstanders, met name die van Chelsea en West Ham. De fans van Spurs besloten de scheldnamen over te nemen als ereteken en het werden geuzennamen. Dat zijn ze tot vandaag de dag nog, soms met negatieve bijeffecten.
Steam ID = Ackerfiets
Ik denk dat ze daar echt weet van hadden bij de supporters van PSV en dat dat de reden is dat ze dat ene liedje gingen zingen
Ik mag niet voor anderen spreken maar ik wist 't wel. Dus ik kan je stelling bevestigen noch ontkennenQu3st schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:58:
[...]
Ik denk dat ze daar echt weet van hadden bij de supporters van PSV en dat dat de reden is dat ze dat ene liedje gingen zingen
Steam ID = Ackerfiets
er was sprake van dat het vanaf de kwartfinale zou zijn:
https://www.voetbalprimeu...de-champions-league-.html
weet niet of dat definitief besloten is.
Nee volgens mij pas volgend seizoenP.O. Box schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:02:
[...]
er was sprake van dat het vanaf de kwartfinale zou zijn:
https://www.voetbalprimeu...de-champions-league-.html
De Benfica 'supporters' zijn ook lekker bezig geweest, een hotel aangevallen waar veel Ajax supporters zaten. Er zullen vast ook geen lieverdjes van Ajax in Portugal zijn geweest, maar ik blijf dit soort aanvallen zo bizar vinden, over het algemeen worden de goedwilse echte supporters aangevallen, die daar gewoon komen om een mooie dag/weekend/paar dagen te hebben en te genieten van pot voetbal en een stad.
Ik ken mensen die vroeger een beetje het bezoeken van Europese uitwedstrijden organiseerden voor supporters van FC Twente. En ja, die deden aan vooronderzoek van de te bezoeken club. Dus ik neem aan dat er bij PSV ook wel een dergelijk groepje is.Qu3st schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:58:
[...]
Blijf het leuk vinden als een relatief kleine groep uitsupporters hun liederen zo hard ten gehore brengt terwijl ze ergens bovenin het stadion zitten.
Over die mongolen die met stoeltjes gooiden geen enkel goed woord over. Blijf dan weg.
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 08-11-2018 11:12 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Probeer dat eens in Camp Noudvdkiwi schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:10:
De supporters (van beide kanten) in het stadion waren gisteren ook lekker aanwezig, in positieve zin dan
Blijf het leuk vinden als een relatief kleine groep uitsupporters hun liederen zo hard ten gehore brengt terwijl ze ergens bovenin het stadion zitten.
Wel heel erg zachtjes, maar je hoorde ze wel
Volgens mij is uiteindelijk besloten om dit niet te doen, helaas.P.O. Box schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:02:
Al kan ik hier geen bevestiging van vinden vreemd genoeg. Ook niet dat het wel dit seizoen al ingevoerd wordt trouwens. Lekker duidelijk
Mee eens.Martinusz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:05:
maar ik blijf dit soort aanvallen zo bizar vinden, over het algemeen worden de goedwilse echte supporters aangevallen, die daar gewoon komen om een mooie dag/weekend/paar dagen te hebben en te genieten van pot voetbal en een stad.
Dit soort aanvallen zijn schandalig en belachelijk, die mafkezen mogen keihard aangepakt worden.
Los hiervan, het blijft jammer dat die onzin gezongen is.ST10©DE schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:08:
Dus ik neem aan dat er bij PSV ook wel een dergelijk groepje is.
Gelukkig was het uitvak vooral zeer positief en heel duidelijk aanwezig , niet voor niets krijgen ze ook van de Engelse media en supporters alle lof
<knip>Baseman77 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:03:
Het ligt inderdaad aan de trainer en niet aan de tegenstanders![]()
Als je serieus denkt dat PSV kans heeft tegen een niet uit vorm zijnde Barca, Inter en Spurs, dan sta je nogal los van de realiteit.
Barça was niet in vorm in de thuiswedstrijd en speelde ongemotiveerd en ongeïnspireerd. Natuurlijk winnen ze 99 van de 100 thuiswedstrijden van PSV, maar in deze wedstrijd waren er mogelijkheden voor PSV om een punt te pakken.
Inter is bij lange na niet van het niveau van Barça en ook niet van het niveau dat door sommigen hier wordt toegedicht. Ja, ik acht Inter ook wel sterker dan PSV, maar zeker niet in de verhouding tot waar Barça tot PSV staat. Ook in de wedstrijd tegen Inter had PSV met meer dan nul punten achter kunnen blijven. In beide wedstrijden verzuimde Van Bommel echter een noodzakelijke tactische ingreep te doen.
In de thuiswedstrijd tegen Tottenham is PSV met een punt goed weggekomen, maar ook gister had er meer ingezeten dan nul punten. Vooraf had je wellicht niet zo veel te verwachten van PSV in deze poule, maar na vier wedstrijden kan ik niet anders concluderen dat PSV punten heeft laten liggen. Dure punten, want punten leveren PSV geld en aanzien op en de mogelijkheid om Europees te overwinteren. En dure punten voor Nederland, want die zijn hard nodig voor de status van Nederland in Europa.
Dat jij dat wellicht anders ziet en PSV ten koste van alles wilt verdedigen, moet je vooral doen, maar om dat te doen door op de man te spelen, is niet bepaald een sterktebod...
[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 08-11-2018 11:26 ]
alles kan off-topic
Je komt de afgelopen drie CL wedstrijden steeds op voorsprong. Dat je dat weg geeft heeft met kwaliteit te maken en een beetje pech. PSV heeft verdedigend gespeeld in die wedstrijden. Als je dan nu achteraf gaat zeggen dat ze voetballend meer moeten brengen is dat zo makkelijk. Je denkt toch niet dat een Schwaab en Viergever met veel ruimte in de rug moeten gaan spelen. Dat is zelfmoord.
Juist de uitspraak 'er had meer in gezeten' komt doordat je naar een wedstrijd hebt gekeken waar de tactiek van Van Bommel blijkbaar zo werkte dat je dat überhaupt kan zeggen achteraf. Dat betekent toch niet alleen dat met een andere tactiek het beter zou gaan? Dat kan ook betekenen dat met een andere tactiek je tegen Tottenham en Inter in de eerste helft al met 0-2 achter zou staan. Ik neig naar dat laatste.
En als je verder ziet hoeveel kansen Ajax wel niet nodig heeft om te scoren. Wie zegt dat PSV dat niet ook zou krijgen? Daar koop je dan dus niks voor. Ajax kan echter zo spelen dat ze die vele kansen creëren. De luxe heeft PSV in zijn poule niet.
En dan mag je best denken dat dat vooral is omdat Ajax zo goed is. Laat ons dan in onze eigen waan om te denken dat alle drie de tegenstanders van PSV in deze poule beter zijn dan die van Ajax.
Op voorhand zeg je tegen:
Barca: 0 punten
Inter: uit 0 punten, thuis gelijkspel of met wat geluk winst
Spurs: uit 0 punten, thuis gelijkspel of met wat geluk winst
Nou het geluk tot nu toe was er niet echt, dus ga ik toch al gauw naar maximaal 2 punten.
Bij voetbal weet je het nooit, zelfde geldt haal je 6 punten tegen Barca, alleen dan moeten de omstandigheden wat anders zijn en alles op zijn plaats vallen.
Bij Ajax zou je realistisch gezien vooraf dit zeggen:
Bayern: 0 punten
AEK: minimaal 4 punten, eigenlijk gewoon 6 vereist
Benfica: 2 of 3 punten (2x gelijkspel of thuis winst en uit verlies)
Nou dat Bayern een dergelijke crisis ineens heeft had niemand vooraf gezien natuurlijk, blijft uiteraard een heel aardig elftal, in de uit wedstrijd in ieder geval een bonuspunt afgesnoept, thuis kun je er nog steeds keihard afgaan
Tegen AEK moet je gewoon 6 punten halen, mocht je een vormdip hebben of pech dan speel je uit gelijk, maar dat is dan eigenlijk een matig resultaat.
Benfica lastige ploeg, moeilijk in te schatten vooraf, thuis 3 punten zou te doen moeten zijn, nou dat lukte op het nippertje. Uit kun je tegen Benfica tegen een verlies aanlopen, dat gebeurde bijna, maar het werd alsnog een gelijkspel.
Tot dusver 1 bonuspuntje bij Bayern gehaald, de rest is eigenlijk toch wel richting verwachting als je deze tegenstanders ziet al zou je Benfica uit 1 punt ook wel als prima kunnen beschouwen.
Dat de boel op slot proberen te houden de enige juiste beslissing was, ben ik het volledig mee eens, echter speelde PSV met 10 man, want ook in balbezit hadden ze bitter weinig aan Pereiro (die ik op zich een mooie voetballer vind, maar dit seizoen helaas weinig goeds heeft laten zien). Van Bommel had hem bijvoorbeeld kunnen wisselen voor Gutierrez en De Jong in de zone tussen het verdedigend blok van zeven verdedigers en middenvelders en twee rappe aanvallers kunnen zetten. PSV had dan meer vermogen op het middenveld - zowel verdedigend als voetballend - en De Jong was in deze wedstrijd toch niet in staat om (veelvuldig) in het strafschopgebied te komen, maar is wel sterk aan de bal, kan een bal vasthoudend en doorspelen of -koppen naar de twee snelle aanvallers. Natuurlijk was dat geen garantie op succes, maar nu voegde Pereiro helemaal weinig toe. Dat laatste moet je als coach toch ook wel hebben gezien?Ankona schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:29:
PSV had niets in te brengen tegen Tottenham. Na de gelukkige treffer was het tactisch de enige juiste beslissing om te proberen de boel op slot te houden en de wedstijd uit te zingen. Helaas net niet gelukt.
Voor de duik zelf geef ik een 10. Prachtig uitgevoerd, mooi en vloeiend gedoken en niet te veel erbij rollen. De blik van de verdediger is de kers op de taart.
Zijn arm gaat vrij plotseling een onnodig omhoog, dus dat dit een ongeluk is geloof ik niet.
Ajax scoort en best een groot gedeelte van thuisvak achter de coaches stond te juichen.
Het leek wel een thuiswedstrijd al was dat niet te zien aan het spel van Ajax.
3300 en circa paar honderd losse verkoop.fevo-1190 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:28:
Hoeveel Ajacieden waren er gister wel niet in Portugal?
Ajax scoort en best een groot gedeelte van thuisvak achter de coaches stond te juichen.
Het leek wel een thuiswedstrijd al was dat niet te zien aan het spel van Ajax.
@Martinusz
Bonuspunt bij Bayern?
2 punten verloren zou ik zeggen. Met name getuige het spelbeeld van die wedstrijd.
[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 08-11-2018 13:41 ]
Heb je mijn post wel gelezenTyphone schreef op donderdag 8 november 2018 @ 13:30:
[...]
3300 en circa paar honderd losse verkoop.
@Martinusz
Bonuspunt bij Bayern?
2 punten verloren zou ik zeggen. Met name getuige het spelbeeld van die wedstrijd.
Of wist jij na de loting al dat Bayern een dip zou hebben en dat we die wedstrijd hadden kunnen winnen? Dan wil ik je glazenbol lenen!
Daar zou ik bij Benfica altijd 4 punten willen invullen en bij AEK 6.Bij Ajax zou je realistisch gezien vooraf dit zeggen:
Bayern: 0 punten
AEK: minimaal 4 punten, eigenlijk gewoon 6 vereist
Benfica: 2 of 3 punten (2x gelijkspel of thuis winst en uit verlies)
Jouw laatste zin daar doelde ik op:
Tot dusver is een blik van hoe het ging en als ik dan kijk is dat geen bonuspunt maar 2 verloren punten. Maar wellicht bedoelde jij dit al gerelateerd naar deel 1 dan heb ik niks gezegd.Tot dusver 1 bonuspuntje bij Bayern gehaald, de rest is eigenlijk toch wel richting verwachting als je deze tegenstanders ziet al zou je Benfica uit 1 punt ook wel als prima kunnen beschouwen.
En het meest jammere van allemaal is dat Feyenoord Europees niet actief is. Is echt nodig voor de ontwikkeling van de spelers en de club.
[ Voor 24% gewijzigd door JST94 op 08-11-2018 14:09 ]
Da's toch geen schwalbe, hij trapt de grond als hij probeert te schieten en gaat dan op zijn muil. Wel onsportief om dat niet tegen de scheids te zeggen. Maar dit kun je naar mijn mening niet bewust doen (en waarom zou je, hij had de bal voor het intikken). Gelukkig is het niet echt een beslissende goal.JanW schreef op donderdag 8 november 2018 @ 12:21:
Voor degenen die net als ik benieuwd zijn naar de schwalbe van Sterling YouTube: Samenvatting | Manchester City - Shakhtar Donetsk | 07/11/2018
Voor de duik zelf geef ik een 10. Prachtig uitgevoerd, mooi en vloeiend gedoken en niet te veel erbij rollen. De blik van de verdediger is de kers op de taart.
Regeren is vooruitschuiven
t.o.v. van deel 1 de verwachting is het een bonuspunt inderdaadTyphone schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:03:
Ja gelezen:
[...]
Daar zou ik bij Benfica altijd 4 punten willen invullen en bij AEK 6.
Jouw laatste zin daar doelde ik op:
[...]
Tot dusver is een blik van hoe het ging en als ik dan kijk is dat geen bonuspunt maar 2 verloren punten. Maar wellicht bedoelde jij dit al gerelateerd naar deel 1 dan heb ik niks gezegd.
Laten we het er maar op houden dat Feyenoord de pech had Europees op kunstgras te moeten spelen. Daar kunnen ze ook niets tegen doen.JST94 schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:07:
En het meest jammere van allemaal is dat Feyenoord Europees niet actief is. Is echt nodig voor de ontwikkeling van de spelers en de club.
alles kan off-topic
Heb ik iets gemist? Moesten ze op IJsland of in de woestijn spelen of zo?Ankona schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:18:
[...]
Laten we het er maar op houden dat Feyenoord de pech had Europees op kunstgras te moeten spelen. Daar kunnen ze ook niets tegen doen.
En waren hun handen achter hun rug gebonden?
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 08-11-2018 14:36 ]
Daar leek het wel op tijdens de wedstrijd. Toen ze door een club met een begroting van 2mln links en rechts kapot gespeeld werdenRamzzz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:36:
[...]
Heb ik iets gemist? Moesten ze op IJsland of in de woestijn spelen of zo?
Ik heb de voorrondes - tijdens mijn zomervakantie - helemaal gemist. Ik wist het dus echt niet.Deadsy schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:38:
[...]
Daar leek het wel op tijdens de wedstrijd. Toen ze door een club met een begroting van 2mln links en rechts kapot gespeeld werden
https://www.fr12.nl/nieuw...oor-europees-voetbal.html
Kennelijk hebben ze het ook op het heilige gras van de Kuip niet echt best gedaan...
Wikipedia: AS Trenčín
[aluhoedjesmodus]
Het is een complot!
[/aluhoedjesmodus]In 2007 werd de Nederlandse oud-voetballer en -international Tscheu La Ling eigenaar van de club waarna het in 2007/08 een samenwerkingsverband aanging met de Nederlandse hoofdklasser TONEGIDO. Drie spelers van die club (Danny van der Ree, Angelos Chanti en Prince Addai) maakten de overstap naar AS Trenčín. AS Trenčín degradeerde aan het einde van dat seizoen en het samenwerkingsverband werd opgezegd.
In 2011 werd de club kampioen van de Slowaakse Eerste Divisie en promoveerde weer naar de hoogste afdeling. Vanaf dat moment ging het stroomopwaarts met de club. Door in het seizoen 2012/13 als derde te eindigen mocht Trenčín het seizoen daarop haar debuut maken in Europa. In de UEFA Europa League wist Trenčín het Zweedse IFK Göteborg te verslaan over twee wedstrijden waarna het in de 3e voorronde verloor van FC Astra Giurgiu. Eind 2012 sloot AS Trenčín een samenwerkingsverband met AFC Ajax. Na de derde plaats wist Trenčín het in seizoen 2013/14 nog beter te doen door als tweede, achter achtvoudig kampioen Slovan Bratislava, te eindigen. Het seizoen 2014/15 verliep eveneens goed voor Trenčín. Op 1 mei 2015 wist het de Slowaakse beker te winnen door in de finale FK Senica na strafschoppen te verslaan. Op 20 mei 2015 verzekerde AS Trenčín zich van de dubbel; het werd voor de eerste maal in de historie kampioen van Slowakije.[2] Het verzekerde zich daarmee van de voorronde Champions League waarin het zijn debuut zal maken.
[neem deze post niet te serieus a.u.b.]
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 08-11-2018 14:57 ]
Als ik eerlijk ben leek het er soms wel op, dat ze geen zin hadden of wilden verliezen.Ramzzz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:45:
[...]
Ik heb de voorrondes - tijdens mijn zomervakantie - helemaal gemist. Ik wist het dus echt niet.
https://www.fr12.nl/nieuw...oor-europees-voetbal.html
Kennelijk hebben ze het ook op het heilige gras van de Kuip niet echt best gedaan...![]()
Wikipedia: AS Trenčín
[aluhoedjesmodus]
Het is een complot!
[...]
[/aluhoedjesmodus]
[neem deze post niet te serieus a.u.b.]
Geen tempo, slechte passing etc. En toen hoorde ik dat Trencin een begroting had van 2mln. wtf.
En er liepen een paar leuke spelers rond bij Trencin.
Verwijderd
Tip lees je even in wat er voor de tijd in het uitvak is gebeurd. Portugese politie stormde het vak binnen en begon zonder reden met wapenstokken te slaan. Daarbij daarvoor buiten het stadion nog wat andere kleine akkefietjes. Natuurlijk is het niet goed praten maar snap waar de frustratie wegkwam.dvdkiwi schreef op donderdag 8 november 2018 @ 11:10:
Over die mongolen die met stoeltjes gooiden geen enkel goed woord over. Blijf dan weg.
In deze tweet staat een filmpje.This is how they treat fans in #Portugal like beasts #fail #Benfica #ajax #ChampionsLeague #uefa #fifa @ChampionsLeague @UEFAcom @SLBenfica #ShameOnYou #Portugal #seeyounexttimeinamsterdam pic.twitter.com/zJgfSsxH9r
— . (@Dutchdaddy84) 8 november 2018
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2018 22:12 ]
Je was erbij dat je weet dat het zonder aanleiding gebeurde? Is in de filmpjes duidelijk te zien dat er geen aanleiding is?Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:44:
[...]
Tip lees je even in wat er voor de tijd in het uitvak is gebeurd. Portugese politie stormde het vak binnen en begon zonder reden met wapenstokken te slaan. Daarbij daarvoor buiten het stadion nog wat andere kleine akkefietjes. Natuurlijk is het niet goed praten maar snap waar de frustratie wegkwam.
[Twitter] In deze tweet staat een filmpje.
Ik snap misschien dat er frustratie is. Maar dat is geen aanleiding / reden om andere mensen aan te vallen / bezittingen van anderen te vernielen. Sowieso, als er mensen zijn dan die vandaleren, en het duidelijk is dat het geen zin heeft om ze daarop aan te spreken, dan zorg ik dat uit de buurt kom. Daar wil ik niks mee te maken hebben. Er zijn genoeg mensen die er dan bij blijven. En als er dan een charge komt van de politie, dan kan je wel zeggen dat je niks gedaan hebt, maar dat ziet de politie niet, en je had er ook niet hoeven zijn.
Ok, filmpje bekeken. Precies wat ik dacht. Aanleiding is niet te zien. Persoon krijgt een corrigerende tik. (gaat de situatie niet uit de weg door te blijven zitten) . De filmer is nog erger want die geeft geen gehoor aan de politie en blijft uitdagend filmen. Daarbij stormt de politie niet naar binnen maar komen ze naar binnen gelopen. (en volgens mij zie ik vooraf waarschuwingen)
[ Voor 13% gewijzigd door ST10©DE op 08-11-2018 22:42 ]
Verwijderd
Nee deze keer was ik er niet bij wel 7 van mijn voetbal vrienden. Dus ja heb directe inside informatie. Ten tweede lees je even in over hoe het er toegaat bij Benefica. Ook een van de redenen dat ik niet mee ben gegaan. Maar ach het zijn Ajax fans dus die zullen het wel weer gedaan hebben.ST10©DE schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:37:
[...]
Je was erbij dat je weet dat het zonder aanleiding gebeurde? Is in de filmpjes duidelijk te zien dat er geen aanleiding is?
Ik snap misschien dat er frustratie is. Maar dat is geen aanleiding / reden om andere mensen aan te vallen / bezittingen van anderen te vernielen. Sowieso, als er mensen zijn dan die vandaleren, en het duidelijk is dat het geen zin heeft om ze daarop aan te spreken, dan zorg ik dat uit de buurt kom. Daar wil ik niks mee te maken hebben. Er zijn genoeg mensen die er dan bij blijven. En als er dan een charge komt van de politie, dan kan je wel zeggen dat je niks gedaan hebt, maar dat ziet de politie niet, en je had er ook niet hoeven zijn.
Ok, filmpje bekeken. Precies wat ik dacht. Aanleiding is niet te zien. Persoon krijgt een corrigerende tik. (gaat de situatie niet uit de weg door te blijven zitten) . De filmer is nog erger want die geeft geen gehoor aan de politie en blijft uitdagend filmen. Daarbij stormt de politie niet naar binnen maar komen ze naar binnen gelopen. (en volgens mij zie ik vooraf waarschuwingen)
Er zijn kaarten verkocht specifiek aan een plek. Nu wou de politie dus de eerste 3 rijen in een keer leeg hebben zonder aantoonbare reden. Wat moet je dan tussen de rest lopen wurmen in al een overvol uitvak
Nope. Hoeft niet, als je dat weet dat de politie dat wil kan je ook gewoon rustig blijven zitten en blijven filmen.Verwijderd schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:46:
[...]
Nee deze keer was ik er niet bij wel 7 van mijn voetbal vrienden. Dus ja heb directe inside informatie. Ten tweede lees je even in over hoe het er toegaat bij Benefica. Ook een van de redenen dat ik niet mee ben gegaan. Maar ach het zijn Ajax fans dus die zullen het wel weer gedaan hebben.
Er zijn kaarten verkocht specifiek aan een plek. Nu wou de politie dus de eerste 3 rijen in een keer leeg hebben zonder aantoonbare reden. Wat moet je dan tussen de rest lopen wurmen in al een overvol uitvak
(zonder aantoonbare reden..... Ik heb ook al zo'n hekel aan mensen die altijd op de politie gaan zeiken als ze verkeersovertredingen maken, die ze gewoon mogen maken, zonder dat ze weten waarom de politie dat doet.
https://www.dumpert.nl/me...associale_kutpolitie.html
https://www.dumpert.nl/me.../ha_betrapt_nepwoute.html
etc...
)
Verwijderd
Werd pas achteraf duidelijk wat ze wouden toen er iemand eindelijk wat engels kon spreken. Daarbij wat moet ik met dumpert linkjes dit is een voetbal topic en geen dumpert tokkie vs politie verhaal.ST10©DE schreef op donderdag 8 november 2018 @ 22:55:
[...]
Nope. Hoeft niet, als je dat weet dat de politie dat wil kan je ook gewoon rustig blijven zitten en blijven filmen.
(zonder aantoonbare reden..... Ik heb ook al zo'n hekel aan mensen die altijd op de politie gaan zeiken als ze verkeersovertredingen maken, die ze gewoon mogen maken, zonder dat ze weten waarom de politie dat doet.
https://www.dumpert.nl/me...associale_kutpolitie.html
https://www.dumpert.nl/me.../ha_betrapt_nepwoute.html
etc...
)
Maar ik geloof je gelijk dat de Portugese politie zonder reden even het vak in komt om rond te meppen. Puur omdat het Ajax supporters zijn.
Nee vak binnen lopen, zonder duidelijk te maken wat de bedoeling is en dan gelijk meppen, nee ja dan kun je natuurlijk verwachten dat supporters wat geagiteerd raken
Waarom kiest de politie meteen voor geweld om hun doel te bereiken?? Waarom gaan ze er vanuit dat er in een uitvak alleen maar relschoppers zitten en daarom het alleen kunnen bereiken door geweld te gebruiken?
Filmpje dat politie vak in loopt en zomaar mept.
Verwijderd
Hoogmoed van Feyenoord nota bene kwam danig voor de val daar. 't Kan verkeren!Ramzzz schreef op donderdag 8 november 2018 @ 14:36:
[...]
Heb ik iets gemist? Moesten ze op IJsland of in de woestijn spelen of zo?
Ja maar je ziet niet wat deze vriendelijke jongeman ervoor deed he?!Martinusz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:11:
Ik snap nooit zo goed waarom de politie in dit soort gevallen gelijk een vak binnen lopen en gaan meppen. Waarom niet eerst gewoon iemand in normale politiekleding (of steward van Ajax?) het vak insturen, uitleggen dat ze uit veiligheidsoverwegingen de eerste x rijen leeg willen hebben en dat men dus op moet schuiven.
Nee vak binnen lopen, zonder duidelijk te maken wat de bedoeling is en dan gelijk meppen, nee ja dan kun je natuurlijk verwachten dat supporters wat geagiteerd raken
Waarom kiest de politie meteen voor geweld om hun doel te bereiken?? Waarom gaan ze er vanuit dat er in een uitvak alleen maar relschoppers zitten en daarom het alleen kunnen bereiken door geweld te gebruiken?
Misschien zat ie aan zn 4de biertjeQu3st schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:35:
[...]
Ja maar je ziet niet wat deze vriendelijke jongeman ervoor deed he?!![]()
Ja dat zal het zeker zijn! Het zal vooral niet zijn omdat daar de politie eerst zal gaan rammen i.p.v. de situatie uitleggen.Martinusz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:37:
[...]
Misschien zat ie aan zn 4de biertjewant je mocht er maar 3
Verwijderd
Om dat eerste tikje nu aan te merken als meppen gaat wel wat ver toch?Martinusz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:11:
Ik snap nooit zo goed waarom de politie in dit soort gevallen gelijk een vak binnen lopen en gaan meppen. Waarom niet eerst gewoon iemand in normale politiekleding (of steward van Ajax?) het vak insturen, uitleggen dat ze uit veiligheidsoverwegingen de eerste x rijen leeg willen hebben en dat men dus op moet schuiven.
De vraag is eerder of dat ook zo is of dat ze eerst met instructies mensen wegstuurde. Je mist in vrijwel alle video's wat er vooraf heeft plaatsgevonden. Het feit dat geweld gebruikt wordt is onwenselijk maar daarnaast werkt praten in deze gevallen eigenlijk vrijwel nooit. Je zit met mensen die onder invloed zijn en wat groepsdruk dat ook niet meehelpt.Martinusz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:11:
Voetbalsupporters (breder dan enkel Ajax) in het verleden hebben meer dan eens bewezen niet heel goed te zijn in het accepteren van instructies en graag de confrontatie aangaat. Het feit dat er onder voetbalsupporters niet echt een zelfreinigend middel is - relletjes zijn stoer! - zorgt enkel dat het op dit niveau zal blijven, spijtig genoeg.
Een basisregel die ik iig hanteer is dat indien de ME erbij komt dat je niet in de buurt van ze moet zijn. zachtaardigheid is niet een competentie van de ME en zal dat mijn inziens ook niet worden.
Tja dat zal altijd een aanname blijven, omdat wij er zelf niet blij waren. Maar als ik hoor en lees dat de vriendelijke politieagenten zonder enige uitleg het vak in kwamen gaat mijn sympathie meer naar de supporters.Napo schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:54:
[...]
De vraag is eerder of dat ook zo is of dat ze eerst met instructies mensen wegstuurde. Je mist in vrijwel alle video's wat er vooraf heeft plaatsgevonden. Het feit dat geweld gebruikt wordt is onwenselijk maar daarnaast werkt praten in deze gevallen eigenlijk vrijwel nooit. Je zit met mensen die onder invloed zijn en wat groepsdruk dat ook niet meehelpt.
Voetbalsupporters (breder dan enkel Ajax) in het verleden hebben meer dan eens bewezen niet heel goed te zijn in het accepteren van instructies en graag de confrontatie aangaat. Het feit dat er onder voetbalsupporters niet echt een zelfreinigend middel is - relletjes zijn stoer! - zorgt enkel dat het op dit niveau zal blijven, spijtig genoeg.
Een basisregel die ik iig hanteer is dat indien de ME erbij komt dat je niet in de buurt van ze moet zijn. zachtaardigheid is niet een competentie van de ME en zal dat mijn inziens ook niet worden.
Die basisregel hanteer ik ook! Maar de supporters zaten al in het vak, dus enige uitleg was denk ik wel op zijn plaats geweest. Want met dit gedrag van de politie lok je de verwachte reactie van voetbalsupporters natuurlijk uit.
Filmpje is beperkt klopt, maar ik zie een Steward op zijn gemakje tegen die wand staan, ik zie hem niet proberen mensen te instrueren of te vertellen/aanwijzen dat ze moeten verplaatsen. Lijkt er mij op dat die steward ook geen idee heeft wat er gaat gebeuren. Volgens mij zijn de begeleidende mensen altijd van de uit-club zelf toch? Zouden supporters ook niet naar hun luisteren als ze gewoon instructies hadden gehad om wat rijen op te schuiven? Het lijkt vooral op een gebrek aan communicatie met wat de bedoeling was.Napo schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:54:
[...]
De vraag is eerder of dat ook zo is of dat ze eerst met instructies mensen wegstuurde. Je mist in vrijwel alle video's wat er vooraf heeft plaatsgevonden. Het feit dat geweld gebruikt wordt is onwenselijk maar daarnaast werkt praten in deze gevallen eigenlijk vrijwel nooit. Je zit met mensen die onder invloed zijn en wat groepsdruk dat ook niet meehelpt.
Ik vind het niet een bijster slimme actie van de politie/ME, je wilt ineens mensen van x aantal rijen omhoog jagen tussen de andere volle rijen? (want het was uitverkocht) Lijkt mij overigens ook niet zo heel veilig, maar goed heb niet het idee dat men heel doordacht hier bezig was.
Daarnaast snap ik best dat je behoorlijk boos wordt als je in jouw ogen zomaar met een stok geslagen wordt, echter zou ik dan toch zsm wegwezen naar boven. Gedrag van "supporters" die dan alsnog gaan lopen stoeien met de ME of zelfs stoeltjes gaan gooien, die moeten aangepakt worden.
Hier ben je behoudend,....Napo schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:54:
[...]
De vraag is eerder of dat ook zo is of dat ze eerst met instructies mensen wegstuurde. Je mist in vrijwel alle video's wat er vooraf heeft plaatsgevonden.
...hier ga je gewoon opeens aannames maken die nergens op gebaseerd zijn. Hoezo werkt praten niet? Mensen zijn onder invloed waarvan? Alcohol? Drugs? Wiet? Cocaïne? Heroïne? Mooie Portugese vrouwen? Het vertrek van Marcel Keijzer bijna een jaar geleden? Waar zijn ze van onder invloed en hoe zie jij dat wèl op dat filmpje?Het feit dat geweld gebruikt wordt is onwenselijk maar daarnaast werkt praten in deze gevallen eigenlijk vrijwel nooit. Je zit met mensen die onder invloed zijn en wat groepsdruk dat ook niet meehelpt.
Ben je ooit bij Europese uitwedstrijden geweest? Ik heb er van '99 tot '12 heel wat meegemaakt en gezien. Politie in zuidelijke landen is geen politie of ME zoals wij die kennen. Maakt niet uit of je man, vrouw, jong, oud bent. Die aanname dat iedereen in een uitvak doorgesnoven gekken zijn slaat nergens op. Idem met het optreden van een politie in zo'n vak waar ik nu niet zoveel over kan zeggen want ik was er niet bij.
Ergens in 2004 (Ajax-Juventus uit mijn hoofd) kwamen wij wat later aan bij de Arena via toen nog station Duivendrecht. Bleken er plots rellen te zijn (forget about smartphones in die dagen). Toen kwam er zo'n ME'er op een paard richting ons gestormd klaar met zo'n stok en wij stonden vrolijk een klef broodje te kanen van de FeBo. Letterlijk schouders opgehaald en toen stak ie z'n linkerd hand op als een soort excuses. Zijn gewoon normale mensen ME'ers die in het dagelijks leven politieagent zijn. Dat is niet een 'selecte' groep agenten die puur ingezet wordt om te meppen maar het wel doen als het moet.
Alle stoeltjes om deze jongen heen zijn leeg, blijkbaar heeft de rest van de groep het wel begrepen dat ze een paar rijen naar achteren moesten. Toch blijft hij pontificaal op de voorste rij voor de deur zitten waarachter hij de ME ziet staan (het is tenslotte doorkijkglas). Toevallig staat zijn maatje een paar meter links van hem te filmen.Martinusz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:38:
[...]
Daarnaast snap ik best dat je behoorlijk boos wordt als je in jouw ogen zomaar met een stok geslagen wordt,
Iets zegt me dat dit verhaal ook aan andere kant heeft dan "ze begonnen uit het niets te slaan".
*En nee, ik was er niet bij;) Maar ook ik weet dat je als steward niet veel begint tegen een groep suporters als ze het ergens niet mee eens zijn
Terug naar het voetbal dan.
@Hackus waar blijft het speelschema voor dit weekend?
Oostenrijk is Nederland donderdag gepasseerd op de UEFA coëfficiëntenlijst. Door de sterke prestaties van Ajax in de Champions League is dat echter vooralsnog geen reden tot paniek.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Land 2018/19 Totaal Actieve teams 1. Spanje 9.571 93.569 7/7 2. Engeland 7.500 70.320 6/7 3. Italië 7.642 69.725 6/7 4. Duitsland 8.642 65.355 7/7 5. Frankrijk 5.250 53.165 6/6 6. Rusland 5.416 48.382 5/6 7. Portugal 5.500 42.832 3/5 8. België 5.200 37.300 4/5 9. Oekraïne 3.800 37.100 3/5 10. Turkije 4.100 33.200 4/5 11. Oostenrijk 3.800 28.850 2/5 12. Nederland 5.000 28.833 2/5 13. Denemarken 4.875 27.025 1/4 |
Meer info hierrrr
Ik ben best wel vaak met Feyenoord in buitenland geweest en geloof mij de opmerkingen die jij nu plaatst werden ook steeds geroepen echter vergeet men wat er die uren ervoor allemaal is gebeurd en vaak is de politie al uren bezig met de supporters. Vaak zijn er al HEEL VEEL zaken voorgevallen. Okay in het buitenland gaat de politie sneller over tot hardhandig optreden dan wij gewend zijn maar dat zit vaker ook in de cultuur. Verder zal de politie in europa nooit zomaar handhaving met geweld toepassen, er is ALTIJD wat voorgevallen voordat ze daartoe overstappen en helaas is de massa dan het slachtoffer door die paar randdebielen die er tussen zitten.Martinusz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:11:
Typhone schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:53:
Ander zorgelijk nieuws van vandaag:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Land 2018/19 Totaal Actieve teams 1. Spanje 9.571 93.569 7/7 2. Engeland 7.500 70.320 6/7 3. Italië 7.642 69.725 6/7 4. Duitsland 8.642 65.355 7/7 5. Frankrijk 5.250 53.165 6/6 6. Rusland 5.416 48.382 5/6 7. Portugal 5.500 42.832 3/5 8. België 5.200 37.300 4/5 9. Oekraïne 3.800 37.100 3/5 10. Turkije 4.100 33.200 4/5 11. Oostenrijk 3.800 28.850 2/5 12. Nederland 5.000 28.833 2/5 13. Denemarken 4.875 27.025 1/4
Meer info hierrrr
Als Ajax de groepsfase overleeft, krijgt Nederland namelijk een flinke bonus van vijf punten. Dat aantal wordt wel gedeeld door het aantal Europese deelnemers, in het geval van Nederland vijf, maar alsnog is het een belangrijke boost.
@Deadsy zie nu waarom Belgie nog lang niet in zicht is, dan moeten we 10 punten daarop goed maken, en zo makkelijk krijg je dus niet punten als alles gedeeld door 5 gaat
[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 09-11-2018 11:04 ]
Correct het zijn aannames echter op basis van persoonlijke ervaring durf ik best wel te beweren dat een redelijk deel van de supporters - en zeker bij uitwedstrijden - onder de invloed zijn van alcohol. Gemiddeld genomen is de baldadigheid van een persoon onder invloed wat groter en zie je eveneens dat groepsdruk helpt om men wat vrijer te laten bewegen en eerder de grenzen te overschrijden. Het gevolg wat je dus ziet is dat bij beperkende factoren stribbelingen sneller ontstaan.Typhone schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:52:
[...]
Hier ben je behoudend,....
[...]
...hier ga je gewoon opeens aannames maken die nergens op gebaseerd zijn. Hoezo werkt praten niet? Mensen zijn onder invloed waarvan? Alcohol? Drugs? Wiet? Cocaïne? Heroïne? Mooie Portugese vrouwen? Het vertrek van Marcel Keijzer bijna een jaar geleden? Waar zijn ze van onder invloed en hoe zie jij dat wèl op dat filmpje?
Mocht alcoholgebruik opeens een unicum worden bij (en dan wellicht specifiek uit-) supporters dan zijn eht rare aannames, ik durf dat echter te betwijfelen.
Jazeker. Engeland, Roemenie, Kroatie, Polen, Spanje, Portugal, Frankrijk, Belgie, Italie en Oostenrijk. In zuidelijke landen nooit problemen gehad met de poltiie. Ja de politie is anders dan in Nederland en daar moet je bewust van zijn. Het feit dat je daar geen conversatie mee kan aangaan is niets nieuws en je manier van handelen kan je daar prima op aanpassen. Ten tijden van al die wedstrijden nooit last van ME gehad.Ben je ooit bij Europese uitwedstrijden geweest? Ik heb er van '99 tot '12 heel wat meegemaakt en gezien. Politie in zuidelijke landen is geen politie of ME zoals wij die kennen. Maakt niet uit of je man, vrouw, jong, oud bent.
Wie maakt die aanname? Ik in ieder geval niet. Wel durf ik te beweren dat er een deel is die onder invloed is van alcohol en in sommige gevallen over hun eigen limiet gaan.Die aanname dat iedereen in een uitvak doorgesnoven gekken zijn slaat nergens op. Idem met het optreden van een politie in zo'n vak waar ik nu niet zoveel over kan zeggen want ik was er niet bij.
'
Het verschil tussen het behoudende stuk is het complete gebrek aan informatie - er is één perspectief aanwezig - en het stuk met aannames is op basis van persoonlijke ervaring, mediaberichten en de gemiddelde afspiegeling van voetbalsupporters.
Tot op heden zie je mannen en vrouwen met kinderen weinig problemen veroorzaken, zowel niet in NL als in het buitenland. Zoals je kan lezen refereer ik naar een deel van de supporters. De gemiddelde supporter heeft 0 last van politie, We kunnen inderdaad pretenderen dat er geen supporters onder invloed van drank zijn en dat dit geen problemen veroorzaakt en dat men de hele dag rustig aan de thee zit. Jij weet echter net zo goed dat dit niet het geval is.
Vanwege dit systeem is dat niet zo'n heel gek idee. Nu ben je alles van de EL poules kwijt waarin die Oostenrijkers de zwakste Europese broeders allemaal in de pan hakken.Martinusz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:02:
[...]
[...]
kunnen we niet voortaan gewoon maar 2 clubs europees mee laten doen
Of in het geval van de CL loting van PSV, na de loting zeggen, we trekken ons vrijwillig terug. We sturen alleen AjaxMartinusz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:02:
[...]
[...]
kunnen we niet voortaan gewoon maar 2 clubs europees mee laten doen
Dit topic is gesloten.
![]()