Zo slecht gevoetbald dat je 3,5 doelpunt per wedstrijd scoort. Laatste wedstrijden waren inderdaad niet goed. Maar alle grote zeges daarvoor zijn pardoes vergeten.
Je speelt verdomme tegen teams met op elke positie een betere speler. Gewoon drie hele goede teams. Wat wil je dan? Dit is simpelweg het niveauverschil tegenwoordig. En misschien dat Ajax tegen de drie tegenstanders in de poule van PSV wel meer zou hebben gebracht met het positiespel. Dan weet ik bijna zeker dat je tegen bijvoorbeeld een Spurs en Inter je ook gewoon 2-0 verliest 'maar we hebben wel leuk meegedaan'. En daar koop je dan met een andere tactiek net zo goed niks voor.
Ik vind het zo simpel om te zeggen dat, omdat PSV nu verliest, ze dan maar lekker hadden moeten gaan aanvallen en druk hadden moeten zeggen. Dat is niet te belopen en dan had Spurs 5x iemand 1 op 1 met Zoet gehad en had je wel met 4-1 verloren.
Je speelt verdomme tegen teams met op elke positie een betere speler. Gewoon drie hele goede teams. Wat wil je dan? Dit is simpelweg het niveauverschil tegenwoordig. En misschien dat Ajax tegen de drie tegenstanders in de poule van PSV wel meer zou hebben gebracht met het positiespel. Dan weet ik bijna zeker dat je tegen bijvoorbeeld een Spurs en Inter je ook gewoon 2-0 verliest 'maar we hebben wel leuk meegedaan'. En daar koop je dan met een andere tactiek net zo goed niks voor.
Ik vind het zo simpel om te zeggen dat, omdat PSV nu verliest, ze dan maar lekker hadden moeten gaan aanvallen en druk hadden moeten zeggen. Dat is niet te belopen en dan had Spurs 5x iemand 1 op 1 met Zoet gehad en had je wel met 4-1 verloren.
Dan had wel gemogen. Maar dat zat er blijkbaar niet in. En dat de tegengoal zou vallen. Juist de tegengoals waren veel minder grote kansen dan daarvoor. Dus zo vanzelfsprekend is het niet. Alleen lijkt het dit seizoen in de CL aan PSV te kleven dat die tegengoals inderdaad toch komen. Al drie keer een voorsprong uit handen gegeven. Hoe anders is dat in de EredivsieWitte schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:08:
[...]
Er is een verschil tussen druk zetten, en verdedigend iets meer rust bewaren en de bal met iets meer gevoel naar een medespeler rond de middenlijn spelen ipv de bal als een vuurpijl omhoog knallen en met je rug tegen de muur blijven staan, wachten op de tegengoal (die natuurlijk komt, dat wisten zelfs de Tweakers die live aan het kijken waren).
[ Voor 31% gewijzigd door Fleximex op 07-11-2018 09:29 ]