[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.687 views

Onderwerpen

Verwijderd

Valt weinig aan te coachen.

Toornstra die door haalt op Frenkie de Jong waar Toornstra normaliter het toonbeeld is van een beschaafde voetballer. Geel was terecht.

St. Juste die niet kijkt waar hij zijn voet neer zet. Geel kan. Rood was overdreven.

Bijlow die niet slim genoeg is om misbaar kenbaar te maken na die aanraking van zijn elleboog door Dolberg.

Een handsbal die Kuipers niet wil zien van Tagliafico.

Zonde van de wedstrijd dat die rode kaart als zo snel viel.

Ajax geloofde het wel, Feyenoord was niet bij machte.

Zelden zo'n tamme klassieker gezien. Jammer.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

P.O. Box schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:44:
graag gedaan haha...
ik vind Van Dijk serieus overschat. Hij heeft een machtig postuur, waardoor hij er heel indrukwekkend uitziet, maar hij is echt geen goeie verdediger. Loopt een beetje stoer de aanvoerder uit te hangen en het jonkie Matthijs de Ligt tijdens wedstrijden schouderklopjes te geven, maar dat jonkie is hem allang voorbij gestreefd, alleen al op scherpte. De fout tegen Frankrijk maakte Van Dijk, ondanks een woendende Koeman, tegen Duitsland gewoon lachend weer 2 keer. Om vervolgens Matthijs de Ligt weer een schouderklopje te gaan geven. Van Dijk doet alsof hij een goed verdediger is, maar wat mij betreft mag De Vrij zo snel mogelijk op zijn positie komen. Maar wellicht beter om deze discussie 16 november te voeren 8)
Tja... de Vrij maakte anders ook genoeg verdedigende blunders.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:59
Qu3st schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:43:
[...]

Ik snap je frustratie, maar echt als je nou de wedstrijd gaat terugkijken dan snap je onze frustratie ook gewoon.
Even los van deze wedstrijd: het is niet de eerste keer dat ik het constateer en ik stoor me er gewoon enorm aan, ook als het andere ploegen betreft. Dan gaan mensen gewoon elke kans turven en komen ze tot acht doelpunten. Maar zoals ik zeg: dan was Ajax-Benfica ook een doelpuntenfeest geweest. Niet elke kans is een goal.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:38
Han schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:46:
[...]

Tja... de Vrij maakte anders ook genoeg verdedigende blunders.
Die ingooi tegen Heerenveen? Tranen in de ogen van het lachen :o

XXXVI

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-01 19:25

Qu3st

D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:46:
[...]

Even los van deze wedstrijd: het is niet de eerste keer dat ik het constateer en ik stoor me er gewoon enorm aan, ook als het andere ploegen betreft. Dan gaan mensen gewoon elke kans turven en komen ze tot acht doelpunten. Maar zoals ik zeg: dan was Ajax-Benfica ook een doelpuntenfeest geweest. Niet elke kans is een goal.
Nogmaals, de frustratie snap ik. Maar ik heb het hier niet over Ajax-Benfica. Dat was een fantastische wedstrijd om te kijken. Maar de 2e helft vandaag was echt dramatisch, een tempo wat ontzettend traag is. Ik zeg nergens dat elke kans een doelpunt moet zijn. Ik vind gewoon dat Ajax een hoger tempo moet spelen, en hierdoor meer kansen creëert en ook gewoon meer scoort. Snap je mijn frustratie dan ook?
Einde eeuwig durende discussie, volgende keer maak je een topic report aan als je het constateert oke?

[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 28-10-2018 16:55 ]

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:46:
Toornstra die door haalt op Frenkie de Jong waar Toornstra normaliter het toonbeeld is van een beschaafde voetballer. Geel was terecht.
Met geel kwam hij goed weg
St. Juste die niet kijkt waar hij zijn voet neer zet. Geel kan. Rood was overdreven.
Ga eens in een hoekje zitten en je diep schamen, het was gewoon donkerrood. Kijk de beelden eens na. Niet kijken was precies wat hij niet deed, hij keek weldegelijk en had alleen oog voor de tegenstander. Donker donker rood.
Bijlow die niet slim genoeg is om misbaar kenbaar te maken na die aanraking van zijn elleboog door Dolberg.
Die aanraking was zo licht. Bilow blunderde gewoon, totaal zichzelf aan te rekenen.
Een van richting veranderde bal volgens mij en ook nog eens de armen tegen het lichaam aan.

Maar goed, blijkbaar zijn dat in jouw ogen de factoren die de wedstrijd bepaald hebben. Een moment zeer zeker, dat was de rode kaart maar die was compleet terecht.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gonadan
  • Laatst online: 07:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:46:
Even los van deze wedstrijd: het is niet de eerste keer dat ik het constateer en ik stoor me er gewoon enorm aan
Geloof ik.
ook als het andere ploegen betreft.
Geloof ik niet.

Sorry, maar er is maar één club waar je zoveel energie in posts steekt als zij de gebeten hond is.
Je bent simpelweg allergisch voor een negatieve kijk op Feyenoord. Dat is als fan je goed recht, maar ik zou lekker met een biertje op de bank gaan zitten in plaats van proberen hier een discussie te winnen na een van de meest kansloze klassiekers ooit. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• D-e-n
Qu3st schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:49:
[...]
Snap je mijn frustratie dan ook?
Dat snap ik wel maar ik denk dat Ajax-fans soms ook te kritisch zijn. Die beoordelen de club als was het de wereldtopper uit de jaren 90 die alle wedstrijden 90 minuten kon domineren. Ik denk dat de afwachtende wissels van Ten Hag ook voortkomen uit een soort van realisme: houden wat je al hebt en daar blij mee zijn. Als hij Neres tegen Benfica al in de rust brengt en Benfica countert het uit heeft hij het ook gedaan tenslotte. Alleen PSV uit vond ik echt slecht van zijn kant. Maar Frenkie de Jong daar neerzetten had de (terecht) bewierookte Bosz wellicht ook gedaan.

En mijn frustratie begon al in de eerste helft, toen er ook al geroepen werd om meer. Het was niet het geklaag in de tweede wat het triggerde. Dat was meer de druppel :)
Gonadan schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:56:
[...]
Geloof ik niet.

Sorry, maar er is maar één club waar je zoveel energie in posts steekt als zij de gebeten hond is.
Je bent simpelweg allergisch voor een negatieve kijk op Feyenoord. Dat is als fan je goed recht, maar ik zou lekker met een biertje op de bank gaan zitten in plaats van proberen hier een discussie te winnen na een van de meest kansloze klassiekers ooit. :)
Je gelooft wat je wilt maar met "andere ploegen" doelde ik op andere ploegen dan Ajax, in dit geval de tegenstander van mijn cluppie. Hetgeen me stoort heeft geen moer te maken met Feyenoord. Maar omdat het Feyenoord betreft volg ik alles natuurlijk beter en reageer ik eerder.

[ Voor 30% gewijzigd door D-e-n op 28-10-2018 17:03 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 15:33
Zou het niet een begin zijn om de aanvoerdersband aan een speler te geven die daadwerkelijk een leider is en misschien ook nog iets toevoegd?

• Gonadan

Gonadan

Deadsy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:57:
Zou het niet een begin zijn om de aanvoerdersband aan een speler te geven die daadwerkelijk een leider is en misschien ook nog iets toevoegd?
Noem eens iemand?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Niet Vilhena.
Maar met zijn uitspraken en het probleem dat hij vaak een van de zwaksten op het veld is zegt mij dat de band niet bij Clasie moet zijn.

Schiet mij zo snel niet echt een leider te binnen, een goede trainer zou wel weten wie hem moet hebben.
Dus mijn stap 2 was een goede trainer voor de groep zetten.
Misschien moet dit stap 1 zijn.

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:56:
Die beoordelen de club als was het de wereldtopper uit de jaren 90 die alle wedstrijden 90 minuten kon domineren
Soms ben je zelf ook wel irritant met dit soort aannames/steekjes. Totaal overbodig om je punt te maken. En nogmaals, je gaat prat op één á twee opmerkingen om vervolgens reëele en onderbouwde posts onderuit te halen.

Tip; leg die één á twee opmerkingen naast je neer, dan ziet de wereld er wellicht zonniger uit.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 10:52

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:46:
Valt weinig aan te coachen.

Zonde van de wedstrijd dat die rode kaart als zo snel viel.

Ajax geloofde het wel, Feyenoord was niet bij machte.

Zelden zo'n tamme klassieker gezien. Jammer.
Vooral die bril ophouden haha.

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:57:
Het ergste van alles is nog wel dat Clasie blijkbaar onomstreden blijkt terwijl hij echt niks toevoegd. Hij houdt een positie bezet die wellicht iemand met toekomst bij Feyenoord kan invullen. En dan zwijg ik nog maar over het financiële plaatje rondom Clasie.

Verwijderd

Han schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:53:
[...]
Met geel kwam hij goed weg

[...]
Ga eens in een hoekje zitten en je diep schamen, het was gewoon donkerrood. Kijk de beelden eens na. Niet kijken was precies wat hij niet deed, hij keek weldegelijk en had alleen oog voor de tegenstander. Donker donker rood.

[...]

Die aanraking was zo licht. Bilow blunderde gewoon, totaal zichzelf aan te rekenen.

[...]

Een van richting veranderde bal volgens mij en ook nog eens de armen tegen het lichaam aan.

Maar goed, blijkbaar zijn dat in jouw ogen de factoren die de wedstrijd bepaald hebben. Een moment zeer zeker, dat was de rode kaart maar die was compleet terecht.
Zo zie je maar dat er gelukkig meerdere percepties van de werkelijkheid bestaan. Anders zou het leven wel heel saai worden.

• Deadsy
Han schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:02:
[...]

Het ergste van alles is nog wel dat Clasie blijkbaar onomstreden blijkt terwijl hij echt niks toevoegd. Hij houdt een positie bezet die wellicht iemand met toekomst bij Feyenoord kan invullen. En dan zwijg ik nog maar over het financiële plaatje rondom Clasie.
Weet je misschien wat hij hun kost dit seizoen?

Verwijderd

Han schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:02:
[...]

Zou hem ook nooit terug hebben laten komen als Feyenoord zijnde. Hij bedelde daar zo ongeveer om. Ajax is wat dat betreft zakelijker. Die hadden dat nooit gedaan ten aanzien van een speler als Clasie denk ik.

• D-e-n
Han schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:00:
[...]
Tip; leg die één á twee opmerkingen naast je neer, dan ziet de wereld er wellicht zonniger uit.
De voetbalwereld is voor een Feyenoord-fan niet zonnig momenteel.

• Gonadan

Gonadan

Deadsy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:00:
Niet Vilhena.
Maar met zijn uitspraken en het probleem dat hij vaak een van de zwaksten op het veld is zegt mij dat de band niet bij Clasie moet zijn.
Als het gaat om opnoemen wie het niet moet zijn kan ik best een lijstje maken, maar ik heb ook geen idee wie de kar zou kunnen trekken.
Schiet mij zo snel niet echt een leider te binnen, een goede trainer zou wel weten wie hem moet hebben.
Dus mijn stap 2 was een goede trainer voor de groep zetten.
Misschien moet dit stap 1 zijn.
Wellicht, maar ze moeten evengoed een leider van vinden. Zowel op het veld als ernaast, want op deze manier wordt het niets.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:04:
[...]

Zou hem ook nooit terug hebben laten komen als Feyenoord zijnde. Hij bedelde daar zo ongeveer om. Ajax is wat dat betreft zakelijker. Die hadden dat nooit gedaan ten aanzien van een speler als Clasie denk ik.
Vraag is wie de volgende oud Feyenoord speler is die v Geel haalt.
Die man heeft gewoon geen netwerk, hij zal altijd oud spelers halen, spelers die niets toevoegen, of beperkte spelers uit de Eredivisie

• D-e-n
@Gonadan
@Verwijderd
@Deadsy
Op dit moment zou van Persie de beste aanvoerder zijn uiteraard. Hij heeft de juiste mentaliteit en op basis van zijn verleden een overwicht. Anders kom je op iemand als Jorgensen uit en ik zou zelf Berghuis eens overwegen. Het is wel eens vaker gedaan: een wispelturige speler die rustiger wordt op het moment dat hij die verantwoordelijkheid draagt. Beckham is het ook zo geworden.

Ik zou zelf Clasie sowieso lekker laten banken dus dan komen er wellicht andere spelers die op termijn belangrijker kunnen worden qua leiderschap. Maar dat is afwachten

@Leon Zwiers
De roep om Vermeer is ook wel goedkoop. Iedereen wilde Bijlow toch een echte kans geven? Die krijg je niet als je dan na een paar potjes Vermeer brengt. En als je Bijlow nu wisselt kun je hem afschrijven, net als Mulder. Dat kan natuurlijk maar dan moet hij straks ook weg,

[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 28-10-2018 17:14 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:18
Nou, zoals verwacht nederlaag. Alleen de manier waarop is wel weer heel triest. Ajax was zeker niet goed vandaag. Alleen naait st Juste je na 6 minuten al zo hard dat het eigenlijk direct al voorbij was. Hopen op de 0 dan. Maarja, Bijlow is om de een of andere reden boven Vermeer gekozen. Het is door deze heren nooit een wedstrijd geworden. De overige willekeurigheid bij scheids en VAR erbuiten latende.

Dit was desondanks wel een van de meest kansloze klassiekers van de afgelopen decennia.

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:04:
De voetbalwereld is voor een Feyenoord-fan niet zonnig momenteel.
Ik zou mij serieus zorgen maken over de wedstrijden die nog PSV gespeeld moeten worden. In tegenstellend tot Ajax nemen die geen gas terug (zoals het imho hoort) en loopt dit Feyenoord kans om met dikke cijfers er af te gaan waar jij je zo aan ergert.

Verwijderd

D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:12:
@Gonadan
@Verwijderd
@Deadsy
Op dit moment zou van Persie de beste aanvoerder zijn uiteraard. Hij heeft de juiste mentaliteit en op basis van zijn verleden een overwicht. Anders kom je op iemand als Jorgensen uit en ik zou zelf Berghuis eens overwegen. Het is wel eens vaker gedaan: een wispelturige speler die rustiger wordt op het moment dat hij die verantwoordelijkheid draagt. Beckham is het ook zo geworden.

Ik zou zelf Clasie sowieso lekker laten banken dus dan komen er wellicht andere spelers die op termijn belangrijker kunnen worden qua leiderschap. Maar dat is afwachten
In plaats van Clasie zou ik dan nog eerder voor een van der Heijden gaan, of voor een Botteghin. Al denk ik dat aanvoerders op het middenveld wel te prefereren zijn.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Moniz stapt op als trainer van Slowaakse club AS Trencín
Nou Martin....

• LZ86
@D-e-n
Goedkoop? Nee. Bijlow heeft 1 goede pot gekeept. In de JC schaal. Verder viel ie al een paar keer flink door de mand. De potjes die Vermeer mocht opdraven toen Bijlow een blessure had zag je direct het verschil wat er in de goal werd uitgestraald. Rust en een paar monsterlijke reddingen. Ik zie Vermeer niet snel zo'n enorme blunder maken als Bijlow vandaag. Zelfs Mulder heeft niet zo geblunderd

Wel eens wat betreft Clasie. Die moet je in de winterstop lekker terugsturen naar Engeland.

[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 28-10-2018 17:18 ]

• D-e-n
Han schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Ik zou mij serieus zorgen maken over de wedstrijden die nog PSV gespeeld moeten worden. In tegenstellend tot Ajax nemen die geen gas terug (zoals het imho hoort) en loopt dit Feyenoord kans om met dikke cijfers er af te gaan waar jij je zo aan ergert.
Dat slaat toch nergens op (en is tegelijk weer zo'n vernederende opmerking.....). Andere tegenstander, andere wedstrijden. PSV is dan waarschijnlijk de favoriet maar Feyenoord speelt tegen PSV doorgaans een stuk minder angstig en gefrustreerd dan uit in de Arena. Wellicht speelde Ajax nu niet de beste pot maar dit is natuurlijk ook niet het niveau van Feyenoord, zelfs met Gio aan het roer.
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:16:
[...]

In plaats van Clasie zou ik dan nog eerder voor een van der Heijden gaan, of voor een Botteghin. Al denk ik dat aanvoerders op het middenveld wel te prefereren zijn.
Dat vind ik niet zo'n probleem. Spitsen, keepers: als hij maar een goede uitstraling heeft

@Deadsy hieronder:
Iets is beter dan niets en Gio weg is een start

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 28-10-2018 17:21 ]

• Deadsy
Martin moet zelf ook weg

Verwijderd

Deadsy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:09:
[...]

Vraag is wie de volgende oud Feyenoord speler is die v Geel haalt.
Die man heeft gewoon geen netwerk, hij zal altijd oud spelers halen, spelers die niets toevoegen, of beperkte spelers uit de Eredivisie
Je weet niet welke krachten mee spelen op de achtergrond. Weet dat bijvoorbeeld een van Hanegem erg geportretteerd is van Clasie.

Apart vind ik bijvoorbeeld dat een Clasie zelf nota bene toe heeft gegeven dat hij nog niet op zijn niveau zou zijn. Dan lijkt het mij dat je hem niet moet opstellen als trainer zijnde, toch?

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:19:
[...]

Je weet niet welke krachten mee spelen op de achtergrond. Weet dat bijvoorbeeld een van Hanegem erg geportretteerd is van Clasie.

Apart vind ik bijvoorbeeld dat een Clasie zelf nota bene toe heeft gegeven dat hij nog niet op zijn niveau zou zijn. Dan lijkt het mij dat je hem niet moet opstellen als trainer zijnde, toch?
v Hanegem heeft altijd al een speciale plek voor hem gehad. Clasie speelde in Belgie niet goed en nu bij Feyenoord ook niet maar toch blijft hij staan en toch blijft hij de band houden.

Met of zonder band, misschien komt de oude Clasie gewoon nooit meer terug.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:27
Jammer, had eigenlijk wel op een mooie klassieker gehoopt vandaag. St. Juste saboteert het met een domme overtreding, waarbij het lijkt alsof hij mikt op de enkel van Tagliafico (ongeacht of het de bedoeling was, been omhoog en noppen naar voren gericht is niet handig). Het eigen doelpunt maakt de wedstrijd helemaal dood, met Benfica in de benen en een druk schema ga je dan als Ajax zijnde niet meer 100% geven.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:19:
[...]

Van Hanegem is hoofdzakelijk "geportretteerd" van Clasie omdat hij in de jeugd van DSK in hetzelfde team als zijn zoon speelde en hem daar ontdekte als talent. Zit dus een groot deel liefde in in plaats van kennersoog ;)

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
P.O. Box schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:44:
[...]

Van Hanegem is hoofdzakelijk "geportretteerd" van Clasie omdat hij in de jeugd van DSK in hetzelfde team als zijn zoon speelde en hem daar ontdekte als talent. Zit dus een groot deel liefde in in plaats van kennersoog ;)
Liefde voor zijn eigen ontdekking wellicht.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:15
Leon Zwiers schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:18:
@D-e-n
Goedkoop? Nee. Bijlow heeft 1 goede pot gekeept. In de JC schaal. Verder viel ie al een paar keer flink door de mand. De potjes die Vermeer mocht opdraven toen Bijlow een blessure had zag je direct het verschil wat er in de goal werd uitgestraald. Rust en een paar monsterlijke reddingen. Ik zie Vermeer niet snel zo'n enorme blunder maken als Bijlow vandaag. Zelfs Mulder heeft niet zo geblunderd

Wel eens wat betreft Clasie. Die moet je in de winterstop lekker terugsturen naar Engeland.
Typisch Feyenoord om de eigen talenten bij de eerste tegenslag af te maken. De jongen maakt een fout en had daarna gewoon pech, als de VAR oplet hoor je hier niemand meer over. Kuipers gaf in 2013 Ajax een beslissende penalty waar amper contact was, maar nu beoordeelt hij het contact te licht voor een overtreding terwijl je de keeper überhaupt niet mag hinderen in het keepers gebied. Doe je niks aan, arbitrage werk blijft arbitrair.

Zo'n moment moet je niet beslissend laten zijn voor een carrière, maar juist hopen dat Bijlow weer een ervaring rijker is en hier beter van wordt. Dat doen ze bij Ajax en PSV ook anders, daar verdedigen ze juist hun talenten.

Vermeer heeft ook weleens een foutje gemaakt.

[ Voor 6% gewijzigd door ph4ge op 28-10-2018 17:56 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

P.O. Box schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:44:
[...]

Aha, op die fiets.

Garandeer je dat van Hanegem in zijn commentaar morgen tal van mensen zal noemen maar niet Clasie.

• LZ86
ph4ge schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:55:
[...]

Typisch Feyenoord om de eigen talenten bij de eerste tegenslag af te maken. De jongen maakt een fout en had daarna gewoon pech, als de VAR oplet hoor je hier niemand meer over. Kuipers gaf in 2013 Ajax een beslissende penalty waar amper contact was, maar nu beoordeelt hij het contact te licht voor een overtreding terwijl je de keeper überhaupt niet mag hinderen in het keepers gebied. Doe je niks aan, arbitrage werk blijft arbitrair.

Zo'n moment moet je niet beslissend laten zijn voor een carrière, maar juist hopen dat Bijlow weer een ervaring rijker is en hier beter van wordt.

Vermeer heeft ook weleens een foutje gemaakt.
Hij ging bij de andere 2 treffers anders ook niet geheel vrijuit. Het is allemaal leuk en aardig, dat talenten laten spelen. Maar ik heb liever dat ie verhuurt raakt aan een middenmoter en Vermeer, die op het moment echt wel de betere keeper is, gewoon op goal staat.

• ph4ge
Leon Zwiers schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:58:
[...]

Hij ging bij de andere 2 treffers anders ook niet geheel vrijuit. Het is allemaal leuk en aardig, dat talenten laten spelen. Maar ik heb liever dat ie verhuurt raakt aan een middenmoter en Vermeer, die op het moment echt wel de betere keeper is, gewoon op goal staat.
Ik niet, je zal geen plek hoger op de ranglijst eindigen met Vermeer, maar met Bijlow kan je wel nog jaren vooruit. Er zijn weinig keeper zo ver op zijn leeftijd. Vermeer had er ook gewoon 3 tegen gekregen met dit wedstrijdverloop. Courtois waarschijnlijk ook.

(Afgaande op voetbalflitsen en de radio)

Overigens een bizarre redenering van Kuipers bij de 1-0.

[ Voor 7% gewijzigd door ph4ge op 28-10-2018 18:11 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• LZ86
ph4ge schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:01:
[...]

Ik niet, je zal geen plek hoger op de ranglijst eindigen met Vermeer, maar met Bijlow kan je wel nog jaren vooruit. Er zijn weinig keeper zo ver op zijn leeftijd. Vermeer had er ook gewoon 3 tegen gekregen met dit wedstrijdverloop. Courtois waarschijnlijk ook.
Oh, Bijlow heeft zat potentie, en hij is niet de hoofdschuldige. (Dat is st Juste) Maar hij blundert een keer hard ( Dolberg wel/niet overtreding blijf ik discutabel vinden, zeker na interview met Kuipers) en ziet er bij de overige goals ook niet goed uit. En dat is niet de eerste keer.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 16:07

OMX2000

By any means necessary...

Leon Zwiers schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:13:
[...]

Oh, Bijlow heeft zat potentie, en hij is niet de hoofdschuldige. (Dat is st Juste) Maar hij blundert een keer hard ( Dolberg wel/niet overtreding blijf ik discutabel vinden, zeker na interview met Kuipers) en ziet er bij de overige goals ook niet goed uit. En dat is niet de eerste keer.
Ik snap die niet... een keeper is goed of niet. Een paar fouten per seizoen kan, maar Bijlow is te vaak aan het grabbelen. Ik weet niet of je dat af kunt leren. Inschattingsfouten of slechte spelhervattingen kun je verbeteren.

Ik zie liever Vermeer weer onder de lat.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Deadsy
Bijlow heeft potentie maar moet nog groeien.
Vermeer onder de lat en Bijlow verhuren zou de slimme zet zijn maar denk dat het daar nu te laat voor is.

Want Gio is dusdanig zwak dat als hij dit doet hij het direct weer wisselt wanneer Vermeer een zwakke wedstrijd speelt.

Het zijn ook gewoon die andere 10 die Bijlow in de steek laten vooral de verdediging.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:38
Alsof Bijlow de wedstrijd verliest. Geen enkele keeper had Feyenoord vanmiddag voor een verlies kunnen behoeden.

Als Feyenoord supporter zou ik me druk maken over de trainer en het totale onvermogen van het bestuur om een club met zoveel potentie niet tot grote hoogten te laten stijgen.

Vanochtend had ik tegen beter weten in klassieker kriebels. Doodzonde dat Feyenoord over het algemeen niet echt mee doet.

XXXVI

• ph4ge
ephymerous schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:45:
Alsof Bijlow de wedstrijd verliest. Geen enkele keeper had Feyenoord vanmiddag voor een verlies kunnen behoeden.

Als Feyenoord supporter zou ik me druk maken over de trainer en het totale onvermogen van het bestuur om een club met zoveel potentie niet tot grote hoogten te laten stijgen.

Vanochtend had ik tegen beter weten in klassieker kriebels. Doodzonde dat Feyenoord over het algemeen niet echt mee doet.
Ik denk dat Feyenoorders over vrijwel alles van mening verschillen, maar dat er ondertussen niemand meer is die enig vertrouwen in Gio heeft, en dat het vertrouwen in Van Geel en de rest hard aan het aftakelen is.

• LZ86

Feyenoorders maken zich al ruim een jaar druk om Gio. Sinds de 7 verliezen op rij al eigenlijk. Maar dat Feyenoord zowieso verloren had, akkoord. Maar Bijlow had aan 1 goal zowieso schuld ( was eigenlijk niet eens een kans ) en bij de andere 2 zag ie er gewoon niet goed uit. Een betere keeper, of een met meer ervaring had 2 van die fouten al niet gemaakt.

• Deadsy
ph4ge schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:53:
[...]

Ik denk dat Feyenoorders over vrijwel alles van mening verschillen, maar dat er ondertussen niemand meer is die enig vertrouwen in Gio heeft, en dat het vertrouwen in Van Geel en de rest hard aan het aftakelen is.
Des te langer ze blijven zitten des te meer mensen moeten vertrekken. Omdat ze mede verantwoordelijk worden voor de prestaties omdat ze faalden om in te grijpen.
Dus het is de vraag wie als eerste aan de stoelpoten van Gio begint te hakken.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06:39

Als je kijkt hoe matig Ajax was afgezien van pakweg de eerste 20 minuten, dan is het extra schrijnend. Natuurlijk, je speelt met een man minder, maar er werd na wat initiële domme overtredingen vervolgens ook totaal geen druk meer gezet en van de dozijnen domme fouten aan Ajax kant werd ook niet geprofiteerd,

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Typhone
  • Laatst online: 23:20

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 18:53:
[...]

Dat zou ik afgaande op deze wedstrijd niet als doorslaggevend willen bestempelen. Van de laatste 31 keer tegen Ajax won Feyenoord welgeteld 2x in competitieverband.

Ik kan echt niet begrijpen waarom Ten Hag in een wedstrijd als deze wederom niets laat zien qua wisselbeleid. Wat voegt zo’n Dani de Wit in de 86e minuut in hemelsnaam toe? En na 3 wedstrijden werd de halve basis gewisseld om ze rust te geven. Begrijp ik weinig van aangezien we nu meer wedstrijden in kortere tijd spelen: Heerenveen, Benfica, Feyenoord, GA Eagles, Willem II en wederom Benfica...

[ Voor 28% gewijzigd door Typhone op 28-10-2018 19:17 ]

• ph4ge
Typhone schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:13:
[...]

Dat zou ik afgaande op deze wedstrijd niet als doorslaggevend willen bestempelen. Van de laatste 31 keer tegen Ajax won Feyenoord welgeteld 2x in competitieverband.
We baseren dat dan ook niet op 1 wedstrijd, hoewel we op zn zachtst gezegd wel weer kunnen stellen dat Gio zn plan niet werkte en de ploeg weer zwaar onder de maat speelde.

• toolkist
  • Niet online
"Ik vond de spelers van Ajax over het algemeen wat overdreven doen. Ik heb de overtreding van Jeremiah nog niet teruggezien, maar rood?", plaatste Bijlow zijn vraagtekens bij die beslissing.
Beter dan toch eerst maar de beelden kijken voor je rare dingen gaat roepen? d:)b

• Gonadan

Gonadan

D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 17:18: maar dit is natuurlijk ook niet het niveau van Feyenoord, zelfs met Gio aan het roer.
Wat is dan wel het niveau waar je het altijd over hebt? Ze halen het eigenlijk nooit om wat voor redenen dan ook, maar toch schijnt het er te zijn. Kritisch zijn mag niet want dat is vernederend/denigrerend/whatever. :?

Ik draai hem liever om, laat Feyenoord maar een aantal wedstrijden op rij en goed niveau zien en ik ga het geloven. Geen woorden maar daden.
Sinds de kampioenspiek is het echter kommer en kwel, ik zie vooralsnog geen reden om aan te nemen dat ze echt een goed niveau kunnen halen. Niet vanuit de spelers en ook niet vanuit de staf, het is simpelweg matig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
ph4ge schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:17:
[...]

We baseren dat dan ook niet op 1 wedstrijd, hoewel we op zn zachtst gezegd wel weer kunnen stellen dat Gio zn plan niet werkte en de ploeg weer zwaar onder de maat speelde.
Waar halen mensen het toch steeds vandaan dat Gio een plan zou hebben

• Han
  • Niet online

Han

Deadsy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:43:
Waar halen mensen het toch steeds vandaan dat Gio een plan zou hebben
Dat zei hij zelf tijdens de voorbeschouwing bij de NOS :P

• Deadsy
Han schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:48:
[...]

Dat zei hij zelf tijdens de voorbeschouwing bij de NOS :P
En die mensen bij de NOS geloven hem wanneer hij dit zegt?

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Niet dat het had uitgemaakt maar de eerste goal is een overtreding. Degenen die het geen rood vonden zijn Feyenoorders en van mij part had Toornstra er als eerste afgemoeten (Dan was St Juste btw er niet afgegaan want dan was de wedstrijd anders verlopen). Als Feyenoord er een wedstrijd van had willen maken hadden ze niet zo laf moeten spelen. Dat doen ze in de Kuip niet en Gio is te dom voor een 'plan B'. Met als gevolg een saaie wedstrijd voor de neutrale kijker, bedankt daarvoor!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01 10:52

Vos

AFCA

Cocu is ontslagen, iets voor Feyenoord? ;)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Huh? Er was toch een groot complot om Cocu zwart te maken. Nu ging alles toch beter, iemand hier noemde hem zelfs een topcoach. Een "Frank-de-Boertje" dus. Nu Gio nog en de cirkel is rond.

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-01 05:49
Gefeliciteerd mede Ajacieden!
Net terug uit A’dam en heb genoten van de sfeer , maar in mindere mate ook van Ajax.
Toch het gevoel heerst er van “waarom niet overlopen?” .
Al met al prima week zo en jammer dat Feyenoord er al zo snel met 10 man stond waardoor het eigenlijk geen wedstrijd meer was.

• Deadsy
Vos schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:03:
Die gaat naar Real Madrid. Ze stellen hem morgen voor.

• ph4ge
Vos schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:03:
Moniz is uit het niets opgestapt bij Trencin. Dat vind ik wel opvallend.

• D-e-n
Gonadan schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 19:42:
[...]

Wat is dan wel het niveau waar je het altijd over hebt? Ze halen het eigenlijk nooit om wat voor redenen dan ook, maar toch schijnt het er te zijn.
Het spel van Feyenoord is dit seizoen veel gebaseerd op ingevingen voorin en dat mag je de staf verwijten. Maar daar ging het me nu niet om. Want los daarvan: jij vond dat ze nu net zo speelden als tegen pakweg Heerenveen? Ik bedoel: zelfs iemand die Feyenoord alleen ziet tegen Ajax zou toch moeten kunnen vatten dat Feyenoord tegen Ajax uit keer op keer door de ondergrens gaat waar je in een klassieker het tegendeel verwacht. Verliezen in de Arena is geen schande maar de manier waarop gaat al jaren nergens over.
Kritisch zijn mag niet want dat is vernederend/denigrerend/whatever. :?
Kritisch? Ammehoela. Iedere Feyenoorder hier, inclusief mijzelf, is hartstikke kritisch op de ploeg. Geen enkele Feyenoorder hier, inclusief mijzelf, zal denken dat het beter materiaal heeft dan Ajax en kampioen moet worden. De versterkingen die Ajax haalde kan Feyenoord niet halen blijkbaar.

Maar kritisch zijn is iets anders dan het geblaat van een aantal Ajax supporters die voor de rust al om nog meer doelpunten gaan lopen schreeuwen alsof het een potje tegen een amateurclub betreft. Respectloos naar de tegenstander is het. Met de inhoudelijke kritiek die Ajacieden hadden op bijvoorbeeld Clasie zal iedere Feyenoorder het eens zijn.
ph4ge schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:37:
[...]

Moniz is uit het niets opgestapt bij Trencin. Dat vind ik wel opvallend.
Vanwege de corruptie daar zegt hij.

[ Voor 6% gewijzigd door D-e-n op 28-10-2018 21:46 ]

• ph4ge
D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:39:
Vanwege de corruptie daar zegt hij.
Daar kom je toch niet zomaar ineens achter? Klinkt als opstappen bij een Saudische club vanwege de mensenrechten.

• Deadsy
o god ik realiseer me net iets.

Wat als Cocu nu analist word?

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Cocu en een heksenketel als Turkije...dat kon niet anders dan falen.

• LZ86
Voor de kerst thuis was wel de consensus hier. Maar wie had Oktober genoemd? ;)

Edit: Het is trouwens te hopen dat ADO komende week Feyenoord keihard uit de beker knalt. Dan worden er misschien eindelijk mensen wakker in het Maasgebouw.

[ Voor 50% gewijzigd door LZ86 op 28-10-2018 22:06 ]

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:04:
Voor de kerst thuis was wel de consensus hier. Maar wie had Oktober genoemd? ;)

Edit: Het is trouwens te hopen dat ADO komende week Feyenoord keihard uit de beker knalt. Dan worden er misschien eindelijk mensen wakker in het Maasgebouw.
Ben je gek, die gaan op de een of andere manier weer de beker winnen en Gio zit er volgend seizoen nog

• LZ86
Deadsy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Ben je gek, die gaan op de een of andere manier weer de beker winnen en Gio zit er volgend seizoen nog
Mag hopen van niet. Grote bek over topsport klimaat hebben maar een incapabele trainer ontslaan ho maar.
Nu gaat zelfs v Persie klagen over het gemis van een 2e elftal in de KK competitie. Wanneer gaan de ogen daar eindelijk open.

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 21:58:
o god ik realiseer me net iets.

Wat als Cocu nu analist word?
Zou Fener nu voor De Boer gaan? Die had weer zin in iets nieuws.

• Deadsy
Leon Zwiers schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:12:
[...]

Mag hopen van niet. Grote bek over topsport klimaat hebben maar een incapabele trainer ontslaan ho maar.
Nu gaat zelfs v Persie klagen over het gemis van een 2e elftal in de KK competitie. Wanneer gaan de ogen daar eindelijk open.
Hij zou eens kritiek op zijn trainer en ploeg genoten mogen hebben.
Geen speler word echt beter in het 1e

@toolkist
Dus ze willlen daar 2 trainers in 1 jaar ontslaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Deadsy op 28-10-2018 22:17 ]

• LZ86
Deadsy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:14:
[...]

Hij zou eens kritiek op zijn trainer en ploeg genoten mogen hebben.
Geen speler word echt beter in het 1e
Tja, dit probeem ligt veel dieper dan enkel de trainer en zijn ploeggenoten, dat ziet ie ook wel.

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:14:
@toolkist
Dus ze willlen daar 2 trainers in 1 jaar ontslaan?
Dat is zo'n beetje het gemiddelde toch?

• Deadsy
toolkist schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:22:
[...]

Dat is zo'n beetje het gemiddelde toch?
ff gechecked. 1 per jaar is het gemiddelde van de afgelopen jaren.

• D-e-n
Leon Zwiers schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:17:
[...]

Tja, dit probeem ligt veel dieper dan enkel de trainer en zijn ploeggenoten, dat ziet ie ook wel.
Maar los van dat team in de KK divisie kan een technische staf natuurlijk ook daar richting in geven, het goede voorbeeld tonen. Waarom dringt Gio er niet op aan dat de beste jongens vanuit de A1 worden verhuurd? Of waarom zitten ze anders niet op de bank? Ik zag alleen Geertruida. Van spelen in het huidige 2e worden ze in elk geval niet wijzer.

• Deadsy
D-e-n schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:24:
[...]

Maar los van dat team in de KK divisie kan een technische staf natuurlijk ook daar richting in geven, het goede voorbeeld tonen. Waarom dringt Gio er niet op aan dat de beste jongens vanuit de A1 worden verhuurd? Of waarom zitten ze anders niet op de bank? Ik zag alleen Geertruida. Van spelen in het huidige 2e worden ze in elk geval niet wijzer.
Is toch ook deels de taak van de TD.
Denk dat er genoeg clubs in de Eredivisie en KK divisie zijn die graag een speler van de A1 van Feyenoord zouden willen huren.

Verwijderd

Wat een belachelijke 'korte corner' zojuist bij Studio Voetbal.

• Deadsy
Slecht nieuws.

Ik zat te zappen en Jack zit weer bij rondo.
Vrij jammer want ik vind die gast van vorige week veel beter.

Jack wil zoals gebruikelijk continu aan het woord zijn en dan zit er ook nog Gullit :(

Zouden ze bij Ziggo spijt hebben dat ze hem voor veel geld binnen gehaald hebben?

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:36
Die Gio _O- “we hadden de wedstrijd onder controle...en toen kwam die rode kaart.”

Van welke planeet komt die gast!

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:41
Welke gast was dan verleden week in de plaats van presentator Jack?

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:00
Sjah schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:15:
Welke gast was dan verleden week in de plaats van presentator Jack?
Bas van Veenendaal, alleen heeft ie een beetje een hoge stem vind ik. Verder prima gast.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-01 15:11

snmght

imho dan he

Het moet niet gekker worden, Valentijn Driessen roept zowaar alleen maar zinnige dingen. Ben het volkomen met hem eens. https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=340215

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• LZ86
Stukje van Driessen kan ik volledig achterstaan. Ook voor het eerst :)

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
@D-e-n

Kennen we Dudek nog? Die blunderde aan het begin ook enorm (nog veel erger dan Bijlow) maar die kreeg de kans en heeft zich best aardig ontwikkeld.

Wat moet je nu met Vermeer? Ok, dan win je in dit verloren seizoen misschien een potje meer. Maar daarna gaat hij met pensioen en kun je volgend jaar weer opnieuw gaan bouwen.

alles kan off-topic

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
@D-e-n

"Zelfs Mulder heeft niet zo geblunderd". Herinner je Feyenoord - Ajax met Bulyekin? 8)7 Of Feyenoord-Zorya Luhansk? 8)7

Geef Justin Bijlow maar de kans, die jongen bezit over ontzettend veel potentie maar is nog erg jong. Dan kan je zo nu en dan eens een foutje verwachten. Overigens heeft Vermeer ook genoeg foutjes gemaakt bij Feyenoord, en vorig jaar, onze ervaren Brad Jones? Die bakte er ook niet veel van ondanks zijn ervaring.

[ Voor 17% gewijzigd door JST94 op 29-10-2018 08:23 ]

• LZ86
Vermeer straalt de rust achterin uit die nu nodig is. En dan kan Bijlow zich bij een andere ED club een beetje in de luwte ontwikkelen. Die gast is er gewoon nog niet klaar voor, en dat is geen schande. De druk die op je ligt bij een Feyenoord is enorm voor een jonge gast. Zeker als je tegen Ajax in de klassieker 3 keer de fout ingaat.

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:38
Ik ben Van Geel hardstikke dankbaar voor zijn geleverde werk. Vooral in het begin heeft hij uitstekend werk geleverd.
Echter heeft Feyenoord nu behoefte aan een andere aanpak.
Ik heb het gevoel dat Van Geel alleen maar op zoek is naar koopjes. Hij kijkt niet naar de behoefte van Feyenoord. Ook ontbreekt een lange termijnsvisie. Waarom Clasie huren als je Ayoub, Amrabat al hebt. En je hebt nog 2 talenten voor het middenveld.
Gio bedankt, maar het is echt tijd voor iemand anders.
Ik wil een technische staf die bouwt en niet leeft can wedstrijd tot wedstrijd. Liever de 4e plek met jeugd dan de 3e met inhuur en middelmaat. Jeugd kan nog doorgroeien en is kapitaal.
Selectie van Feyenoord is niks meer waard.

• Ankona
Leon Zwiers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:23:
Vermeer straalt de rust achterin uit die nu nodig is. En dan kan Bijlow zich bij een andere ED club een beetje in de luwte ontwikkelen. Die gast is er gewoon nog niet klaar voor, en dat is geen schande. De druk die op je ligt bij een Feyenoord is enorm voor een jonge gast. Zeker als je tegen Ajax in de klassieker 3 keer de fout ingaat.
Gisteren stond de hele selectie stijf van de zenuwen. Hoe verklaar je anders oa die domme overtredingen in het begin?

Positief is dat ze de boel omgegooid hadden. Ook mooi was dat ze ondanks een man minder in staat waren het spel compact te houden en te vertragen waardoor Ajax amper gevaarlijk werd. (dat die bal toch een paar keer in het net ging is jammer en puur door verdedigingsfouten. zonder die blunders hadden ze er gewoon een 0-0 uit gesleept. Maar ja, dat is ook voetbal. )

alles kan off-topic

• LZ86
Ankona schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:30:
[...]

Gisteren stond de hele selectie stijf van de zenuwen. Hoe verklaar je anders oa die domme overtredingen in het begin?

Positief is dat ze de boel omgegooid hadden. Ook mooi was dat ze ondanks een man minder in staat waren het spel compact te houden en te vertragen waardoor Ajax amper gevaarlijk werd. (dat die bal toch een paar keer in het net ging is jammer en puur door verdedigingsfouten. zonder die blunders hadden ze er gewoon een 0-0 uit gesleept. Maar ja, dat is ook voetbal. )
Je kan je afvragen of het feit dat Ajax amper gevaarlijk werd wel aan Feyenoord lag. Zeker in de 2e helft speelde Ajax weer typisch des Ajax in de ED. Ondermaats en lekker gemakzuchtig. Met 11 man had ik het nog wel echt een pot zien worden. Maarja, dat was al na 5,5 minuut voorbij.

• Gonadan

Gonadan

Het spel van Feyenoord is dit seizoen veel gebaseerd op ingevingen voorin en dat mag je de staf verwijten. Maar daar ging het me nu niet om. Want los daarvan: jij vond dat ze nu net zo speelden als tegen pakweg Heerenveen? Ik bedoel: zelfs iemand die Feyenoord alleen ziet tegen Ajax zou toch moeten kunnen vatten dat Feyenoord tegen Ajax uit keer op keer door de ondergrens gaat waar je in een klassieker het tegendeel verwacht. Verliezen in de Arena is geen schande maar de manier waarop gaat al jaren nergens over.
Ze doen in de klassieker bovengemiddeld vaak stomme dingen, dat moet ik je inderdaad toegeven. Echter zie ik verder in de competitie niet een niveau wat gisteren het verschil gemaakt zou hebben.
Even terugkijken: Tegen PEC was het één helft leuk, de ruime uitslag was puur op individuele acties. Tegen Willem II was het slordig en kon niemand individueel de boel redden. Tegen Utrecht was het ook zeer matig maar had je nog mazzel dat Van Persie de punten mee nam. Tegen Vitesse was het ook slap en moest Van Persie het met een vrije trap nog doen toen Vitesse zelfs al met tien man stond.

Dus eigenlijk lag dit gewoon in de lijn der verwachtingen. Een fatsoenlijk niveau van Feyenoord zag geen weldenkende voetbalfan aan komen, het zou op basis van inzet moeten gaan gebeuren. Dat een aantal spelers door zenuwen/adrenaline/onkunde meteen veel te ver gaat en je daardoor helemaal geen kans meer hebt is wellicht verrassend, maar verder is het gewoon wat Feyenoord tegenwoordig is.

In die zin is het eigenlijk wel jammer voor de Feyenoord fans dat het op deze manier is gebeurd. Nu zijn er nog veel spelers/fans/betrokkenen die denken dat het anders was gelopen als St. Juste geen rood kreeg of als Dolberg was afgefloten. Nu kan men zich nog steeds blijven verschuilen achter allerlei randzaken in plaats van in te zien dat er echt wat moet gebeuren.
Kritisch? Ammehoela. Iedere Feyenoorder hier, inclusief mijzelf, is hartstikke kritisch op de ploeg. Geen enkele Feyenoorder hier, inclusief mijzelf, zal denken dat het beter materiaal heeft dan Ajax en kampioen moet worden. De versterkingen die Ajax haalde kan Feyenoord niet halen blijkbaar.

Maar kritisch zijn is iets anders dan het geblaat van een aantal Ajax supporters die voor de rust al om nog meer doelpunten gaan lopen schreeuwen alsof het een potje tegen een amateurclub betreft. Respectloos naar de tegenstander is het. Met de inhoudelijke kritiek die Ajacieden hadden op bijvoorbeeld Clasie zal iedere Feyenoorder het eens zijn.
Je ziet een tegenstander die zichzelf overbluft, met een man minder komt te staan en het daarna zeer moeilijk heeft. Een zeer prettige situatie die uitnodigt tot het vroegtijdig beslissen van een op papier zeer belangrijke wedstrijd.
Dan lukt het je slechts om met wat geluk de 1-0 te forceren maar echt afstand nemen zit er niet in. Fans ruiken het bloed wat gezien het spel van Ajax de spelers wellicht onvoldoende roken. In mijn optiek is het dan volkomen logisch om als fan te vragen om die doelpunten waarmee het duel in het slot gooit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Ik heb een abominabel slechte - maar dat is traditie - 'klassieker' gezien.

Feyenoorders die allemaal met een ander plan speelden dan de coach had opgedragen, kans op 2x rood, een onterecht goedgekeurd 1e doelpunt - dat was echt een overtreding, de arbitrage zat er flink naast, inclusief de VAR - en verder een dominant Ajax dat alleen maar leek te domineren omdat ze een man meer hadden, afgezien van pakweg het eerste halfuur.

Een foutenfestijn, met niemand die zijn gewenste niveau haalde. Waarschijnlijk dankzij de CL-wedstrijd eerder, maar dat clubs daar niet mee om weten te gaan, blijft me verbazen, net als bij PSV eerder.

Feyenoord kreeg zelfs kansen met 10 man ... Maar hoe onprofessioneel kun je zijn, om zulke overtredingen te maken? Sta je met 9 man, dan vliegen ze er helemaal achterelkaar in ... althans met een Ajax op niveau.

De tweede helft was echt dramatisch slecht.

Ik had me echt beter kunnen beperken tot de samenvatting, die zelfs te lang was ... :X

PSV speelde ook abominabel. Maar ik verwachtte ook daar geen goede wedstrijd. Groningen vol aan de bak, PSV op ongeconcentreerde halve kracht, wat verwacht je dan? Dat vind ik persoonlijk ook onprofessioneel. PSV kan toch veel beter? Groningen kan dit toch elke week doen? Het is niet alsof ze wat anders te doen hebben?

De winnende laat in de wedstrijd maken lijkt een beproefd middel ... als het niet zo'n slechte wedstrijd was zou je denken aan opzet. Dumfries en De Jong waren zowat de enigen die hun niveau haalden.

De arbitrage zat er trouwens flink naast, want dat was echt geen pingel ... als je zelfs met VAR dat niet ziet, dan kun je die net zo goed achterwege laten.

Ik denk dat het publiek bij AZ-Heerenveen de winnaar was, dit weekend, dat leek nog ergens op (in de samenvatting).

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Gonadan

Gonadan

@Ramzzz dat is het nadeel als het verschil tussen de top twee en de rest zo toeneemt. Ze kunnen zich het onderhand zelfs veroorloven om op halve kracht te spelen tussen Europese wedstrijden door zonder bang te hoeven zijn voor puntverlies.
Als dit doorzet dan zal het echte wedstrijdgevoel voor de voetbalfan moeten gaan komen van sleutelwedstrijden in de subtop of middenmoot. Wellicht qua niveau minder maar wel spannender.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ankona
En de echte fan.... die geniet van de eerste divisie die veel minder door grote budget verschillen bepaald wordt.. (alleen heb je daar dan weer de jong teams die de competitie verstoren)

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Die geniet misschien van de spanning van de KK divisie, maar zeker niet van het niveau (op een enkele ploeg na).

• Gonadan

Gonadan

toolkist schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:24:
Die geniet misschien van de spanning van de KK divisie, maar zeker niet van het niveau (op een enkele ploeg na).
Waarom niet? Ik kan toch ook van Ajax genieten? Ook al ziet dat er in vergelijking met sommige Europese clubs uit als boerenkoolvoetbal?

Zo kan een fan van de KK ook gewoon van zijn niveau genieten, terwijl de geluiden over de CL ook niet altijd meer positief zijn. En voor de zogenaamde onmisbare weergaloze acties hebben we altijd YouTube nog. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone
  • Laatst online: 23:20

Typhone

Who Dares Wins

Ligt niet zozeer aan Ajax en PSV dat ze zo ver boven de rest uitsteken. Als je eens gaat kijken hoe dat voetbal er momenteel aan toe gaat en welke waan van de dag er soms heerst dan vraag ik me af of sommige coaches die op dit moment actief zijn in de Eredivise wel coach zouden moeten zijn.

Club X verliest een thuiswedstrijd. Coach X zegt vervolgens: ik zie genoeg aanknopingspunten om op voort te borduren. Dan ben je toch retarded. Wat voor een signaal geef je dan af aan je spelers. Er zijn er wat bij Ajax die (vind ik) zich flink achter de oren mogen krabben na de wanprestatie van gisteren. Want de tweede helft die we voorgeschoteld kregen sloeg nergens op.

Zoals hier al terecht opgemerkt werd sloeg de reactie van een deel van het Feyenoord kamp (met name de spelers) ook helemaal nergens op. Ik kan dat niet begrijpen. Is ook wel een beetje inherent aan de jeugd van tegenwoordig. Zelfreflectie en zelfkritiek komt bijna niet meer voor bij de rubberen stoeptegels.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-01 10:07

Baseman77

We move

Maar kritisch zijn is iets anders dan het geblaat van een aantal Ajax supporters die voor de rust al om nog meer doelpunten gaan lopen schreeuwen alsof het een potje tegen een amateurclub betreft. Respectloos naar de tegenstander is het.
Stop aub met deze onzin.
Alsof alleen een aantal Ajacieden meer doelpunten hadden verwacht _O-
Letterlijk iedereen die de wedstrijd aan het kijken was zat te wachten op meer doelpunten, zo ontstellend slecht speelde Feyenoord nu eenmaal. Ik vond Feyenoord in de beroemde 10-0 nederlaag tegen PSV zelfs beter spelen dan gisteren. Hopeloos dekt de lading nog niet eens.

Niet voor niets heeft iedereen het over een zeer teleurstellende klassieker. Niet zozeer omdat Feyenoord slecht speelde en Ajax won, aangezien dat vooraf ook de verwachting was, maar vooral omdat Ajax slechts met 3-0 won en dit deed met matig tot redelijk spel. Met name de 2e helft was het aanzien nauwelijks waard, Feyenoord kon niet en Ajax wilde niet. Saai, traag, stroperig, foutenfestival en desondanks een Ajax dat makkelijk op de been bleef en een Feyenoord dat kansloos was. Het was wachten op meer goals.
snmght schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 07:35:
Het moet niet gekker worden, Valentijn Driessen roept zowaar alleen maar zinnige dingen. Ben het volkomen met hem eens. https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=340215
Driessen loopt achter, een aantal zaken die hij aankaart over Feyenoord worden hier al 1,5 seizoen gezegd...

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:36
Typhone schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:25:
Is ook wel een beetje inherent aan de jeugd van tegenwoordig. Zelfreflectie en zelfkritiek komt bijna niet meer voor bij de rubberen stoeptegels.
Behalve bij Frenkie dan :)
„Als wij hem winnen, vind ik het altijd goed. Maar ik snap dat de neutrale kijker het een saaie wedstrijd vond. Wij hebben de tweede helft ook veel te weinig gebracht. We moeten meer doen en meer scoren, want het doelsaldo kan ook nog belangrijk worden. Dus begrijp ik dat de mensen ondanks de zege niet helemaal voldaan zijn weggegaan.”

„Ik vind het bij 0-0 wel lekker om snel tegenover tien man te staan, want dat maakt de kans op een overwinning toch groter. Na de 2-0 van Hakim Ziyech was de wedstrijd gespeeld en na de 3-0 van Dusan Tadic vonden we het wel prima. Dat was niet goed.”

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:17
Leon Zwiers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:38:
[...]
Zeker in de 2e helft speelde Ajax weer typisch des Ajax in de ED. Ondermaats en lekker gemakzuchtig.
Een beetje zoals PSV vaak doet. En aan het eind toch weer 3 punten mee naar huis nemen.
Dat 'we hoeven niet voluit want we winnen (waarschijnlijk) toch wel' lijkt me voor de ontwikkeling van de spelers ook niet het meest optimaal, ook met het oog op eventuele transfers naar het buitenland later.
Gelukkig zijn daar nog CL wedstrijden tussendoor waarin ze wél laten zien tot wat ze in staat zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Natuurlijk kon Ajax ook zwaar ondermaats en gemakzuchtig spelen omdat Feyenoord totaal niets in te brengen had.

• Superkiwi
Ramzzz schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:58:
Een foutenfestijn, met niemand die zijn gewenste niveau haalde. Waarschijnlijk dankzij de CL-wedstrijd eerder, maar dat clubs daar niet mee om weten te gaan, blijft me verbazen, net als bij PSV eerder.
Denk je ook niet dat het een stukje spanning was bij Ajax' kant?
'Feyenoord stond stijf van de zenuwen' las ik hier eerder, maar ik denk dat de spelers van Ajax daar niet minder last van hadden.
Ze zijn immers in de week daarvoor al tot torenhoge favoriet uitgeroepen en er werd verwacht dat ze wel even over Feyenoord heen zouden walsen. Nu wordt de selectie steeds volwassener maar ondanks dat denk ik dat die druk ook wel voor flink wat spanning zorgt in de koppies.
Het blijft tenslotte wel de klassieker, hoe matig die de laatste jaren ook geweest is.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-01 19:25

Qu3st

dvdkiwi schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:08:
[...]

Denk je ook niet dat het een stukje spanning was bij Ajax' kant?
'Feyenoord stond stijf van de zenuwen' las ik hier eerder, maar ik denk dat de spelers van Ajax daar niet minder last van hadden.
Ze zijn immers in de week daarvoor al tot torenhoge favoriet uitgeroepen en er werd verwacht dat ze wel even over Feyenoord heen zouden walsen. Nu wordt de selectie steeds volwassener maar ondanks dat denk ik dat die druk ook wel voor flink wat spanning zorgt in de koppies.
Het blijft tenslotte wel de klassieker, hoe matig die de laatste jaren ook geweest is.
Het lijkt mij raar dat je als je 2-0 voor staat en met een man meer dat je dan nog zenuwachtig bent. Voor mij leek het meer gemakzucht dan spanning.

• LZ86
Qu3st schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

Het lijkt mij raar dat je als je 2-0 voor staat en met een man meer dat je dan nog zenuwachtig bent. Voor mij leek het meer gemakzucht dan spanning.
Yup, puur naar kwaliteit van de selectie kijkende zou Ajax in NL eigenlijk niet meer moeten verliezen. Misschien een incidenteel gelijkspelletje, maar meer niet.

Dat ze punten laten liggen is de laatste tijd vooral onderschatten/gemakzucht of tactische domheid van de trainer.

Dan nog, het zal dit seizoen moeten gebeuren voor Ajax. Komend seizoen leveren ze waarschijnlijk hun selectie voor ongeveer 50% in.

[ Voor 10% gewijzigd door LZ86 op 29-10-2018 12:18 ]

• Superkiwi
Qu3st schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

Daar kan ik inkomen :)
Toch zie ik bij 2-0 een aantal grote kansen van Feyenoord voorbij komen, dat zou toch wat teweeg kunnen brengen bij de spelers; hadden ze er één ingeschoten dan weet je dat Ajax die 2e zomaar kan laten gebeuren.
Ik me nog wel wat wedstrijden herinneren waar we 2-0 voor stonden en uiteindelijk slechts één punt mee naar huis namen... bij ons is 2-0 nóóit een veilige tussenstand :+
Leon Zwiers schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:17:
[...]
Dan nog, het zal dit seizoen moeten gebeuren voor Ajax. Komend seizoen leveren ze waarschijnlijk hun selectie voor ongeveer 50% in.
Tweede plaats is ook podium d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door Superkiwi op 29-10-2018 12:20 ]

Pagina: 1 ... 134 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.