Regeren is vooruitschuiven
Die site had ik ook even bekeken inderdaad, maar dan https://kassiesa.home.xs4...ta/method5/tcoef2019.html, waar dezelfde info als op de UEFA site staat...T-MOB schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:50:
Op de UEFA-site zijn de punten van de kwalificatieronde niet meegenomen in het resultaat. Als je op de site van Bert Kassies kijkt zie je dat Ajax totaal op 14 punten staat.
Ik snap niet meer welke punten dan nou wel of niet meetellen in de ranking
Dus inclusief bonus-punten voor het bereiken van de CL en halve punten voor de wedstrijden in de voorrondes?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Zoals ik dat lees heeft Ajax dus geen extra punten vanuit de kwalificatie voor de rankingSince 2018 qualifying rounds and play-offs of the Champions League are no longer rewarded with points because all eliminated clubs get a second chance in the Europa League. Clubs who are eliminated in the first rounds of the Europa League are rewarded with a number of points based on the reached (qualifying) round:
Europa League
P 0.50
Q1 1.00
Q2 1.50
Q3 2.00
Q4 2.50
group stage 3.00 (minimum)
Ajax heeft dus 4 punten voor het halen van groepsfase UCL, 2x2 voor winst en 1x1 voor gelijkspel.For 2018/19 matches onwards
UEFA Champions League points system
Group stage participation – 4 points
Group stage win – 2 points
Group stage draw – 1 point
Round of 16 participation – 4 points
Clubs are awarded an additional point if they reach the round of 16, quarter-finals, semi-finals or final.
N.B. Points are not awarded for elimination in the qualifying rounds or play-offs, since those clubs move to the UEFA Europa League and are awarded points for participation in that competition.
UEFA Europa League points system
Preliminary round elimination – 0.5 points
First qualifying round elimination – 1 point
Second qualifying round elimination – 1.5 points
Third qualifying round elimination – 2 points
Play-off elimination – 2.5 points
Group stage win – 2 points
Group stage draw – 1 point
Clubs are guaranteed a minimum of three points if they reach the group stage and are awarded an additional point if they get to the quarter-finals, semi-finals or final.
PSV heeft dus 4 punten voor het halen van groepsfase UCL en verder niets.
Feyenoord heeft 2 punten voor het halen van de 3e kwalificatie ronde UEL.
AZ heeft 1,5 punten voor het halen van de 2e kwalificatie ronde UEL.
Vitesse heeft 2 punten voor het halen van de 3e kwalificatie ronde UEL.
Ajax heeft dus op een halve punt na de helft van de coëfficiëntpunten bij elkaar gesprokkeld.
Er staan 4 bonuspunten die ik niet kan plaatsen. Groepsfase UCL is vanaf dit seizoen 4 punten. Ik zie nergens punten voor kwalificatiewedstrijden voor de UCL.T-MOB schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:50:
Op de UEFA-site zijn de punten van de kwalificatieronde niet meegenomen in het resultaat. Als je op de site van Bert Kassies kijkt zie je dat Ajax totaal op 14 punten staat.
[ Voor 13% gewijzigd door PolarBear op 24-10-2018 14:42 ]
Daar zit inderdaad ook wat in ja. Ajax krijgt nog wel problemen in de transfer periode, anderzijds hoop je dan op spelers zoals Tadic of op jongens die niet aan de bak komen bij hun club (GötzeMugwump schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:01:
[...]
Nou ja, probleem is gewoon de algehele stand van de Eredivisie. Je speelt al noodgedwongen voorrondes zelfs als je kampioen wordt en ook dit seizoen hebben alle ploegen behalve Ajax en PSV het weer verprutst voor de ranking. PSV heeft dan ook nog eens pech met de loting wat het behalen van punten betreft (wel mooie wedstrijden natuurlijk).
Ajax is vaak wel wat kwetsbaar in voorrondes, niet in de laatste plaats omdat er nogal eens dragende spelers vertrekken in de zomer. Dat maakt structureel CL spelen nog wat lastiger.
Denk dat Overmars al een auto reply heeft ingesteld op zijn email account.Mosin schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 15:29:
[...]
Daar zit inderdaad ook wat in ja. Ajax krijgt nog wel problemen in de transfer periode, anderzijds hoop je dan op spelers zoals Tadic of op jongens die niet aan de bak komen bij hun club (Götze) en dan bij Ajax hun kans zien. Want Ajax verkoopt zich internationaal gezien natuurlijk wel goed, dus laat dat al een positieve stap zijn.
Met daarin een prijslijst voor alle spelers en de mededeling dat men voor minder niet hoeft te bellen.
Deze winter moet je niks verkopen, anders heeft het allemaal geen zin om te bouwen aan je elftal.Deadsy schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:36:
[...]
Denk dat Overmars al een auto reply heeft ingesteld op zijn email account.
Met daarin een prijslijst voor alle spelers en de mededeling dat men voor minder niet hoeft te bellen.
Ik maak mij nu al zorgen over komende zomer, stel de Ligt, Frenkie, ZIyech en Onana worden verkocht bijvoorbeeld. Kun je helemaal opnieuw beginnen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Denk dat als je in januari een speler wilt hebben je de vraagprijs x2 mag betalen.Martinusz schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:41:
[...]
Deze winter moet je niks verkopen, anders heeft het allemaal geen zin om te bouwen aan je elftal.
Ik maak mij nu al zorgen over komende zomer, stel de Ligt, Frenkie, ZIyech en Onana worden verkocht bijvoorbeeld. Kun je helemaal opnieuw beginnenmet name Frenkie en Ziyech ga je niet snel meer vinden.
Verwijderd
Die 2 zijn inderdaad onvervangbaar. Tadic heb je echter al als vervanger en Gravenberch moet ook prima een creatieve rol in kunnen vullen. Voor de Ligt heb je Schuurs en als keeper vinden we vast wel ergens een pareltje.Martinusz schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:41:
[...]
Deze winter moet je niks verkopen, anders heeft het allemaal geen zin om te bouwen aan je elftal.
Ik maak mij nu al zorgen over komende zomer, stel de Ligt, Frenkie, ZIyech en Onana worden verkocht bijvoorbeeld. Kun je helemaal opnieuw beginnenmet name Frenkie en Ziyech ga je niet snel meer vinden.
Maar ik heb het natuurlijk graag mis. Ik zit er weer dus aan mijn geschreeuw zal het niet liggen
Ben er zelf ook bang voor. Tenzij ze vroeg een goal weten te maken.Fleximex schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:50:
Zo dadelijk al PSV. Ik ben bang op een herhaling van de wedstrijd tegen Inter. Je doet leuk mee, maar kan gewoon het niveauverschil net niet overbruggen.
Maar ik heb het natuurlijk graag mis. Ik zit er weer dus aan mijn geschreeuw zal het niet liggen
PSV heeft echt pech gehad met de loting waar Ajax echt mazzel had met de loting.
vroege wedstrijd? bah, ik ga het waarschijnlijk helemaal missen.Fleximex schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:50:
Zo dadelijk al PSV. Ik ben bang op een herhaling van de wedstrijd tegen Inter. Je doet leuk mee, maar kan gewoon het niveauverschil net niet overbruggen.
Hopen op een stuntje
2-1 word het!
Begin je wel bij 0 Schuurs is nog lang niet op niveau de Ligt en gravenberch is nog erg jong die gaat geen heel seizoen constant draaien.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:44:
[...]
Die 2 zijn inderdaad onvervangbaar. Tadic heb je echter al als vervanger en Gravenberch moet ook prima een creatieve rol in kunnen vullen. Voor de Ligt heb je Schuurs en als keeper vinden we vast wel ergens een pareltje.
Ajax moet de portemonnee gewoon trekken dan.
Ga er even vanuit dat de namen die jij noem 100+ miljoen waard zijn samen.
Je zult er altijd op achteruit gaan. Vraag is hoeveel.fevo-1190 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:24:
[...]
Begin je wel bij 0 Schuurs is nog lang niet op niveau de Ligt en gravenberch is nog erg jong die gaat geen heel seizoen constant draaien.
Ajax moet de portemonnee gewoon trekken dan.
Ga er even vanuit dat de namen die jij noem 100+ miljoen waard zijn samen.
Yep, kan me hier ook wel in vinden. Jammer dat Bergwijn niet meedoet. Hoewel ik hem vorig seizoen niet geweldig vond, is hij dit seizoen toch wel van toegevoegde waarde en iemand vandaag wel gemist gaat worden waarschijnlijk. Dan maar hopen dat Malen wat leuks kan laten zien I guess. Maar vrees ook dat het gewoon een lastige pot gaat worden waarin PSV het geluk een beetje aan zijn zijde zal moeten hebben.Fleximex schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:50:
Da's niet afgaan toch? Afgaan is met 4-0 verliezen ofzo.Leon Zwiers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:55:
PSV gaat denk ik af. Hoop van niet natuurlijk, maar ik ze ze echt niet winnen.
Dat zal het wel worden.Snowdog schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 17:59:
[...]
Da's niet afgaan toch? Afgaan is met 4-0 verliezen ofzo.
Zou leuk zijn voor PSV en Nederland. Dan heb je als PSV tenminste nog een kans op de 3e plek en die 2.7mln winst premie is ook leuk.
Nou inderdaad, want Benfica en Bayern zijn wel erg zwakke tegenstandersDeadsy schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:51:
PSV heeft echt pech gehad met de loting waar Ajax echt mazzel had met de loting.
[ Voor 11% gewijzigd door ephymerous op 24-10-2018 18:17 ]
XXXVI
Uit hun pot wel ja.ephymerous schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:15:
[...]
Nou inderdaad, want Benfica en Bayern zijn wel erg zwakke tegenstanders
Uit Pot 1 was Bayern een van de zwakkere ploegen en Benfica een van de mindere clubs uit pot 2.
Idem zoals Inter de ploeg uit pot 4 was die niemand wilde loten.
Mja, Bayern een van de zwakkere ploegen noemen vind ik wel makkelijk met de kennis van nu. Wellicht niet meer zo goed als 3-4 jaar geleden maar vorig jaar gewoon halve finale UCL gehaald.Deadsy schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:16:
[...]
Uit hun pot wel ja.
Uit Pot 1 was Bayern een van de zwakkere ploegen en Benfica een van de mindere clubs uit pot 2.
Idem zoals Inter de ploeg uit pot 4 was die niemand wilde loten.
Inderdaad, met de kennis van nu is het makkelijk. Maar toen Ajax in hun groep terecht kwam vond ik het al een van de zwakkere ploegen uit pot 1.PolarBear schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:31:
[...]
Mja, Bayern een van de zwakkere ploegen noemen vind ik wel makkelijk met de kennis van nu. Wellicht niet meer zo goed als 3-4 jaar geleden maar vorig jaar gewoon halve finale UCL gehaald.
Inderdaad, vorig jaar de halve finale maar niet met glans. Ik volg de Bundesliga en ik vind Bayern de laatste jaren met t jaar minder worden.
De dragende spelers (Robben en Ribery) zijn niet meer in staat om elke wedstrijd 90min lang alles te geven, de reserves zijn dan een stuk minder.
Verdedigend vond ik het vorig jaar soms al vrij slecht en kwamen dan met mazzel goed weg.
Vanwege deze punten zag ik het als een van de clubs uit pot 1 die te doen zouden zijn.
Dan komen ze vandaag flink aan het fluiten want bij Tottenham lopen er een paar rond.
Verwijderd
Nou, zo erg is het ook weer niet. Is nog aardig in balans.Sjah schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:05:
Je kan gelijk zien dat dit CL is, psv dicteert zonder meer opeens NIET de gang van zaken. Voorsprong voor Spurs is op zijn plaats.
Verwijderd
Vanwege de 0-0 ja, niet vanwege het spel. Tottenham zit er straks bovenop en dicteert het spel voornamelijk.Leon Zwiers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:07:
[...]
Nou, zo erg is het ook weer niet. Is nog aardig in balans.
Heb een paar minuten gemist, maar ik heb echt nog niks gezien waarom de Spurs voor zouden moeten staan.Sjah schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:05:
Je kan gelijk zien dat dit CL is, psv dicteert zonder meer opeens NIET de gang van zaken. Voorsprong voor Spurs is op zijn plaats.
XXXVI
Wilde ik net zeggen.ephymerous schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:11:
Lekker dan Zoet, matige keeper op dit niveau.
"Wie niet springt die is een jood", toch altijd fijn dat Ajax deel van de wedstrijd is
FTFYGunner schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:12:
[...]
Maar ja, hypocrisie is de gemiddelde supporter daar vast niet vreemd.
[ Voor 27% gewijzigd door PolarBear op 24-10-2018 19:14 ]
En vergeet Viergever niet.Gunner schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:12:
[...]
Fluiten ze Malen ook uit? die komt uit de jeugd van Ajax immers, net als Bergwijn.
Maar ja, hypocrisie is de gemiddelde supporter daar vast niet vreemd.
Verwijderd
Lozano krijgt makkelijk de scheids mee inderdaad.toolkist schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:16:
Ik dacht dat die scheids geel voor Lozano ging geven. Was meer een schwalbe dan een overtreding
Er zit weinig in dit PSV.
Moet zeggen dat (of lijkt zo) dat er niet bijster veel sfeer is momenteel.
Tot nu toe mag PSV blij zijn dat het nog 0-0 staat.
Tottenham is ook wel een paar klassen beter dan Benfica.fevo-1190 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:19:
Pff wat een verschil met gisteravond.
Er zit weinig in dit PSV.
Moet zeggen dat (of lijkt zo) dat er niet bijster veel sfeer is momenteel.
Tot nu toe mag PSV blij zijn dat het nog 0-0 staat.
Verwijderd
Overdrijven is ook een vak. Het zal elkaar niet veel schelen. De PL is ook niet zo geweldig meer.Leon Zwiers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:20:
[...]
Tottenham is ook wel een paar klassen beter dan Benfica.
Heb het over intensiteit en niet eens over de tegenstander.Leon Zwiers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:20:
[...]
Tottenham is ook wel een paar klassen beter dan Benfica.
En zoals er al gezegt werd stel dit tottenham ook niet zo heel veel voor hoor.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Was net te laat om de herhaling goed te zien. Was dit nou een bewust lobje (indien ja:
Geen van beide, was een beetje in de val lijkt het!toolkist schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:26:
[...]
Was net te laat om de herhaling goed te zien. Was dit nou een bewust lobje (indien ja:) of van richting veranderd (indien ja: boeiend, telt ook)?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:42
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Misschien wel de beste actie van Zoet dan.Ghengis schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:35:
“Zoet voor de bal” geen flauw idee, maar ik lees het als dat Zoet, de verdediger opheft.
[ Voor 59% gewijzigd door PolarBear op 24-10-2018 19:36 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Na gister vraag ik mij af waar de Uefa al deze 2de rangs scheidsrechters vandaan haalt. Want deze dacht blijkbaar dat Kane mee deed in de aanval of in de weg stond en daarom buitenspel stond....DoeEensGek schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:34:
Blijkbaar weet die commentator het wel maar ik snap er niks van. Dit is toch gewoon een doelpunt?
Wellicht de beste teams van de wereld, is dit niveau ooit eerder bereikt? ....D-e-n schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:36:
Zowel Tottenham als Inter zijn gewoon heel erg goed. Ik schat ze hoger in dan Bayern momenteel.
Ook niet moeilijk. Bij die van gisteren vroeg ik me af of hij zelf zijn veters had gestriktGhengis schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:37:
Deze scheids fluit anders een stuk beter dan die van gister...
Slovenie, al zegt dat niet veel want Skomina komt volgens mij ook uit die regionenDeadsy schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:37:
uit welke 3e wereld land komt deze scheids eigenlijk?
Niet mee eens, totaal niet.D-e-n schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:36:
Zowel Tottenham als Inter zijn gewoon heel erg goed. Ik schat ze hoger in dan Bayern momenteel.
Het huidige Bayern kan nog (zij het met enige moeite) winnen van beide.
Van de 100x zie ik Inter en Tottenham toch vaker winnen dan Bayern.OPSLAGHOND schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:38:
[...]
Niet mee eens, totaal niet.
Niet zo flauw. Beledigd ofzo?Exocet schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:38:
[...]
Wellicht de beste teams van de wereld, is dit niveau ooit eerder bereikt? ....
Verwijderd
Tja, met zo'n opmerking vraag je er ook om. Ik schat Feyenoord in als beste club ter wereld. Ook al spelen ze nooit Europees.
Momenteel hebben ze zelfs moeite met AEK. Ajax heeft straks gewoon kansOPSLAGHOND schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:38:
[...]
Niet mee eens, totaal niet.
Wanneer Ajax weer tegen Bayern moet heb je kans dat het puur een pot om de 1e of 2e plek gaat.D-e-n schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:41:
[...]
Momenteel hebben ze zelfs moeite met AEK. Ajax heeft straks gewoon kans
@VerwijderdD-e-n schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:41:
[...]
Ik begrijp dat het gevoelig ligt maar het is gewoon een realistische verhouding op dit moment toch?
Luuk ook erg afwezig momenteel.
Dit moet PSV kunnen hoor zo sterk is tottendam ook weer niet.
Toch 0 - 2 als eindscore.D-e-n schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:41:
[...]
Staan ook nog gedeeld eerste in de poule.
Is het dan wel echt met moeite? Of is het onderschatting van de tegenstander of overschatting van de eigen selectie misschien?
Toby Alderweireld was de enige speler van Tottenham Hotspur die niet betrokken was bij de aanval die leidde tot de 1-1 tegen PSV pic.twitter.com/8sMtSgKVqC
— Pieter Zwart (@PieterZwartNL) 24 oktober 2018
Pieken kunnen ze nog wel maar ze hebben in de competitie ook moeite. Het is ook ongelofelijk dat ze nog steeds afhankelijk zijn van Ribery en Robben. Ribery kan wat mij betreft echt niet meer.
Op de BBC site:Deadsy schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:37:
uit welke 3e wereld land komt deze scheids eigenlijk?
9:42
Get Involved
#bbcfootball or text 81111 (UK only)
Paul, Ashtead: Is it me or is that Robin van Persie refereeing the Spurs game?!
Psv speel gewoon zoals altijd op de counter.
Kijk maar eens hoe laag ze staan als tottenham aan de bal is.
Dit topic is gesloten.
![]()