Neres heeft z'n ogen iets te dicht, dus daarom spelen anderen...Deadsy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:52:
Neres in de volgende CL wedstrijd gewoon in de basis. DIe gast kan assists maken, goals en zelfs als hij dit niet doet houd hij altijd wel 2 mensen bezig.
Oh... wat... lekker... dit!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Zeer zeer blij met de uitslag maar deze lucky goal verbloemt erg de slechte tactiek en wisselbeleid van Ten Hag. Lijkt net alsof het voor hem dit seizoen precies goed valt want de aanpassing van de tactiek tegen Bayern was ook alleen maar door blessures.
Nu op naar zondag en het goede spel van voor deze wedstrijd door trekken en wat extra vertrouwen tanken voor de uitwedstrijd
Nu op naar zondag en het goede spel van voor deze wedstrijd door trekken en wat extra vertrouwen tanken voor de uitwedstrijd
Verwijderd
Had me al bij een gelijkspel neergelegd. Eigenlijk al vanaf minuut 70. Mooi dat er soms ook geluk in het spel is.
stel je eens voor als ze helemaal open waren. Dan zou er geen bal meer aan zijnTerranova schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:53:
[...]
Neres heeft z'n ogen iets te dicht, dus daarom spelen anderen...
euh, Benfica is een Portugeze club, die hebben patent op blessuretijd goals tegen NL clubs.... dus ze mogen niet zeurenDeadsy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:53:
Benfica kan contact opnemen met de Eredivisie clubs die hetzelfde is overkomen tegen PSV.
Mochten ze hulp nodig hebben met het verwerken hiervan.
Er staan hier twee jammerende kinderen in de kamerExocet schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:53:
Vrouw boos, die heb ik wakker geschreeuwd 😁
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Na 3 rondes bovenaan in de poule
Float like a butterfly, sting like a bee.
Godver me biertje had ik net in m’n handen.. die heeft het helaas niet overleefd , maar wat is dit lekker zeg.. pfff
Haha, worth it!Han schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:54:
[...]
Er staan hier twee jammerende kinderen in de kamer
Hahaha, de mijnes kwamen ook even kijken, wat heb ik geschreeuwd. Heerlijk!!Han schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:54:
[...]
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Als je zoals vandaag speelt krijg je in Lissabon de deksel denk ik op je neus. Dat wordt het nog spannend met 3 ploegen die ongeveer gelijk gaan eindigen.groggy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:53:
Overwinteren is een feit. En een goede stap om te overwinteren in de CL
Zijn jouw kids fan van Benfica?Han schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:54:
[...]
Had je dit aan het begin van het seizoen gezegd dan hadden ze je denk ik gebanned.
Maar ff serieus, als Erik ten Hag Nerens nou gewoon twintig minuten eerder brengt hadden we er eentje bij kunnen prikken om boven Bayern te komen. ;-)
Ajax staat eerste in de groep dankzij het alfabet!
Verwijderd
Dat is 23 jaar geleden voor het laatst dat een Nederlandse club dat gepresteerd heeft
O dat was ook Ajax in het seizoen 1995/1996 Dus deze lijn maar doorzetten.
1.Ajax 3-7 (5-1)
2.Bayern München 3-7 (5-1)
3.Benfica 3-3 (4-4)
4.AEK Athene 3-0 (2-8)
Doelsaldo ook stuk beter dan Benfica dus dat is mooi meegenomen
2.Bayern München 3-7 (5-1)
3.Benfica 3-3 (4-4)
4.AEK Athene 3-0 (2-8)
Doelsaldo ook stuk beter dan Benfica dus dat is mooi meegenomen
Ik zit op het werk, sommige hadden ook het plafond geraakt, waaronder ik. Andere collega's schrokken zich kapotP.O. Box schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:52:
[...]
jij bleef zitten? ik raakte het plafond... (nu is dat niet zo hoog bij mij, maar toch)
Heb je kinderen? Want als je die niet hebt dan heb ik nog meer vragenHan schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:54:
[...]
dat jaar had niet zo'n bevredigend eind (kuch, dope, kuch)Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:55:
[...]
Dat is 23 jaar geleden voor het laatst dat een Nederlandse club dat gepresteerd heeft![]()
Niet te vergelijken... dan speet Benfica een heel andere wedstrijd. Dan zijn de rollen omgedraaid. De thuisploeg moet, de bezoeker niet.Fleximex schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:54:
Als je zoals vandaag speelt krijg je in Lissabon de deksel denk ik op je neus. Dat wordt het nog spannend met 3 ploegen die ongeveer gelijk gaan eindigen.
Ten Hag mag Neres blijkbaar niet zo, gezien het geschuif met die jongen het hele seizoen alsnmght schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:55:
Maar ff serieus, als Erik ten Hag Nerens nou gewoon twintig minuten eerder brengt hadden we er eentje bij kunnen prikken om boven Bayern te komen. ;-)
Ach kun je nog wel even goedmaken toch?Exocet schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:53:
[...]
Vrouw boos, die heb ik wakker geschreeuwd 😁
Verwijderd
Als we weer zover komen zou ik blij zijn alleen dan heeft Ten Hag naar mij mening gewoon teveel krediet.P.O. Box schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:56:
[...]
dat jaar had niet zo'n bevredigend eind (kuch, dope, kuch)
En verliezen in de finale van een gedroogeerd Juventus? Nee dank je.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:55:
[...]
Dat is 23 jaar geleden voor het laatst dat een Nederlandse club dat gepresteerd heeft![]()
Vanuit Keulen ook maar even live alle collega’s laten weten welke club scoorde in blessuretijd 😎
Heb er twee erkend, dus zo ver klopt het nogDeadsy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:56:
Heb je kinderen? Want als je die niet hebt dan heb ik nog meer vragen
Moet inderdaad wel beter.Fleximex schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:54:
[...]
Als je zoals vandaag speelt krijg je in Lissabon de deksel denk ik op je neus. Dat wordt het nog spannend met 3 ploegen die ongeveer gelijk gaan eindigen.
Verwijderd
Op dit moment zou ik tekenen om de finale te halen.jaapstobbe schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:57:
[...]
En verliezen in de finale van een gedroogeerd Juventus? Nee dank je.
Ja ik eigenlijk ook wel.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:58:
[...]
Op dit moment zou ik tekenen om de finale te halen.
Dan mag Overmars in de zomer een heel nieuw team bij elkaar zoeken.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:58:
[...]
Dan zouden we volgend seizoen een bod op Neymar kunnen doen als Ziyech vertrekt.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:58:
[...]
*wink*wink*
Vrees dat dat sowieso het geval is.Deadsy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:58:
Dan mag Overmars in de zomer een heel nieuw team bij elkaar zoeken.
Morgen ook nog wel, of overmorgenVerwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:58:
[...]
"90+ - @AFCAjax have scored a winning goal after 90+ minutes in a Champions League match for the first time since November 2005 (Nigel de Jong v Thun). Timing."
Verwijderd
Alleen de trainer weg doen want dat is een wondermiddel. Wil ik de strik er nog wel omheen doenDeadsy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:58:
[...]
Dan mag Overmars in de zomer een heel nieuw team bij elkaar zoeken.
Of Ajax zou het begrotings gat in Italie kunnen dichten.Typhone schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:58:
[...]
Dan zouden we volgend seizoen een bod op Neymar kunnen doen als Ziyech vertrekt.
*wink*wink*
Dan vangen ze denk ik zoveel geld dat Overmars een hartsstilstand krijgt.
Maar is alles wat Ajax wel goed doet niet een beetje te danken aan de trainer dan?
Nou nouVerwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:58:
[...]
Geweldige uitslag. En eerlijk gezegd toch wel verdiend, Ajax had volgens mij de beste kansen
En zonder geluk vaart....
Mazraoui scoort weer in een topwedstrijd :-)
[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 23-10-2018 23:01 ]
Trouwens, de Snor zit er geloof ik bij elke Ajax wedstrijd. Heeft hij de loting van Gijp gewonnen?
TH is de beste trainert sinds Boszjaapstobbe schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:00:
Maar is alles wat Ajax wel goed doet niet een beetje te danken aan de trainer dan?
Gelukkig heeft hij niet naar mij geluisterd over Mazrauoi, die had ik al in de rust in de kleedkamer gelaten.
[ Voor 19% gewijzigd door Qu3st op 23-10-2018 23:02 ]
Valt nog wel mee toch? Volgens mij was de aanname gewoon dat Ziyech zou vertrekken. Dat gebeurt niet en dan heb je als coach opeens een luxeprobleem om je spits heen. Lange tijd was Donny het kind van de rekening, nu lijkt Neres dat weer even te zijn. Ziyech gaat natuurlijk niet op de bank en een aankoop als Tadic ook niet. Dan wordt het toch puzzelen en rouleren.Terranova schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:56:
[...]
Ten Hag mag Neres blijkbaar niet zo, gezien het geschuif met die jongen het hele seizoen al
Ik vind het eerder een probleem dat ten Hag het niet lijkt te hebben op Wöber. Je ziet in deze wedstrijd weer dat Blind in de verdediging problemen oplevert net als Schöne die door Benfica slim steeds direct onder druk gezet werd. Zet Blind daar neer en Wöber erachter en je hebt heel wat minder problemen. In mijn ogen kwam het echte gevaar uit de momenten waarop Schöne weer eens weer vastgezet.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Nee.jaapstobbe schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:00:
Had je Neres in de 70e minuut gebracht en verder doorgewisseld was het zo 3-0 geworden.
Verwijderd
Perfect omschrevenMugwump schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:03:
[...]
Valt nog wel mee toch? Volgens mij was de aanname gewoon dat Ziyech zou vertrekken. Dat gebeurt niet en dan heb je als coach opeens een luxeprobleem om je spits heen. Lange tijd was Donny het kind van de rekening, nu lijkt Neres dat weer even te zijn. Ziyech gaat natuurlijk niet op de bank en een aankoop als Tadic ook niet. Dan wordt het toch puzzelen en rouleren.
Ik vind het eerder een probleem dat ten Hag het niet lijkt te hebben op Wöber. Je ziet in deze wedstrijd weer dat Blind in de verdediging problemen oplevert net als Schöne die door Benfica slim steeds direct onder druk gezet werd. Zet Blind daar neer en Wöber erachter en je hebt heel wat minder problemen. In mijn ogen kwam het echte gevaar uit de momenten waarop Schöne weer eens weer vastgezet.
In de return proberen minimaal 1 punt te pakken en dan ziet het er goed uit
Nouja, je hebt een speler die het meest is betrokken bij doelpunten in de eredivisie die opeens niet meer op z'n eigen plek mag spelen en uiteindelijk zelfs op de bank terecht komt, terwijl hij niet eens slecht speelt.Mugwump schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:03:
[...]
Valt nog wel mee toch? Volgens mij was de aanname gewoon dat Ziyech zou vertrekken. Dat gebeurt niet en dan heb je als coach opeens een luxeprobleem om je spits heen. Lange tijd was Donny het kind van de rekening, nu lijkt Neres dat weer even te zijn. Ziyech gaat natuurlijk niet op de bank en een aankoop als Tadic ook niet. Dan wordt het toch puzzelen en rouleren.
Er is geen enkele reden om dat zo te doen. En Donny ging zeuren en mocht opeens spelen(overigens terecht, want schone hoort er niet in) en toen werd Neres een wisselspeler.
Mag hopen dat Neres z'n bek opentrekt, want dan zal Ten Hag wel zwichten en speelt hij eindelijk weer
Mooi. Niks mis met laatste minuutgoals, ook niet als de verdediger naast zou schieten en de veranderde richting er een goal van maakt
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
was wel mooi om te zien met welk gemak de Jong soms langs spelers van Benfica kon dribbelen met de bal
Neres is de enige aanvaller met diepgang en moet wat mij betreft altijd spelen. Idealiter, wmb:
Onana
Mazraoui / De Ligt / Wober / Tagliafico
Blind
De Jong / Ziyech
Neres / Dolberg / Tadic
Waarbij je Blind zou kunnen banken (prima 12e man voor lcb, lb of dm) en dan De Jong of Donny op DM zet (de ander naast Ziyech). Maar Neres moet er altijd in imho.
Onana
Blind
De Jong / Ziyech
Neres / Dolberg / Tadic
Waarbij je Blind zou kunnen banken (prima 12e man voor lcb, lb of dm) en dan De Jong of Donny op DM zet (de ander naast Ziyech). Maar Neres moet er altijd in imho.
[ Voor 3% gewijzigd door snmght op 23-10-2018 23:11 ]
Donny is echt geen verdedigende middenvelder, je moet hem in zijn rol laten. De bovenstaande opstelling is wel een goede en kan je wel goed rouleren met Donny, Neres, Blind en Schone.snmght schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:10:
Neres is de enige aanvaller met diepgang en moet wat mij betreft altijd spelen. Idealiter, wmb:
Onana
Blind
De Jong / Ziyech
Neres / Dolberg / Tadic
Waarbij je Blind zou kunnen banken (prima 12e man voor lcb, lb of dm) en dan De Jong of Donny op DM zet. Maar Neres moet er altijd in imho.
Even een diepe buiging voor interview van Frenkie, beide benen op de grond en analyseert even perfect zijn eigen spel ook.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Winnen bedoel je, dan ben je door naar de 2e ronde *droomt verder*Deadsy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:06:
In de return proberen minimaal 1 punt te pakken en dan ziet het er goed uit
Ten Hag wil wat dynamischer spelen met meer positiewisselingen en geen traditionele 4-3-3 met klassieke buitenspelers. Ik denk dat dat heel verstandig is.Terranova schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:06:
[...]
Nouja, je hebt een speler die het meest is betrokken bij doelpunten in de eredivisie die opeens niet meer op z'n eigen plek mag spelen en uiteindelijk zelfs op de bank terecht komt, terwijl hij niet eens slecht speelt.
Er is geen enkele reden om dat zo te doen. En Donny ging zeuren en mocht opeens spelen(overigens terecht, want schone hoort er niet in) en toen werd Neres een wisselspeler.
Mag hopen dat Neres z'n bek opentrekt, want dan zal Ten Hag wel zwichten en speelt hij eindelijk weer
Maar volgens mij heeft Neres toch gewoon grotendeels alles gespeeld dit seizoen?
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
2.7mln per gewonnen wedstrijd was het toch?
Kassa zit lekker te rinkelen tot dusver
Kassa zit lekker te rinkelen tot dusver
Netjes gedaan. Gefeliciteerd aan de ajacieden hier. Met vlagen goed gespeeld, soms wel wat de makkelijk kansen weggegeven. Uiteindelijk met n beetje mazzel hoe de goal viel, maar dat heb je af en toe nodig. Goed gedaan
[ Voor 4% gewijzigd door aicaramba op 23-10-2018 23:15 ]
In het begin wel ja, maar vooral als linksbuiten of als 10. Niet op z'n eigen plek, vandaar dat z'n productiviteit ook minder is dan vorig seizoen(1 goal 4 assists).Mugwump schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:13:
[...]
Ten Hag wil wat dynamischer spelen met meer positiewisselingen en geen traditionele 4-3-3 met klassieke buitenspelers. Ik denk dat dat heel verstandig is.
Maar volgens mij heeft Neres toch gewoon grotendeels alles gespeeld dit seizoen?
Ik heb meer vertrouwen in die uitwedstrijd dan dat ik had in deze thuiswedstrijd. Dan liggen de kaarten anders, helemaal door de uitslag van vanavond.toolkist schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:12:
Winnen bedoel je, dan ben je door naar de 2e ronde *droomt verder*
Voor EL overwintering is alleen nog gelijk tegen AEK al voldoende. Wellicht kunnen we zelfs alles verliezen en overwinteren. Dat had ik vooraf niet durven dromen op dit punt al. Maar eerste worden is niet eens onmogelijk.
Ik persoonlijk vind juist dat Donny er altijd in moet. Ik zou zelf eigenlijk op dit moment Tadic in de spits zetten omdat Dolberg nog niet helemaal in goede doen is. Maar als Dolberg echt fit is, dan zou ik het niet weten. Je kunt dan je keuzes af laten hangen van de tegenstander. En dat laatste is volgens mij wat Ten Hag nu doet. Daarom best kans dat Neres er zondag weer in staat.snmght schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:10:
Maar Neres moet er altijd in imho.
Waar blijft die reclame? Ik moet al 10 minuten pissen
Kan me op zich vinden in Tadic (nu nog) voor Dolberg. En ik vind het ook niet per se raar dat Neres vanaf de bank begint, alleen het moment van wisselen was bijzonder vanavond. Maar naar het schijnt heeft een winnende coach altijd gelijk. ;-)P.O. Box schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:16:
[...]
Ik persoonlijk vind juist dat Donny er altijd in moet. Ik zou zelf eigenlijk op dit moment Tadic in de spits zetten omdat Dolberg nog niet helemaal in goede doen is. Maar als Dolberg echt fit is, dan zou ik het niet weten. Je kunt dan je keuzes af laten hangen van de tegenstander. En dat laatste is volgens mij wat Ten Hag nu doet. Daarom best kans dat Neres er zondag weer in staat.
Verwijderd
Was ik vanaf het begin niet eens vanuit gegaan enige echte tegenstanders voor Ajax zijn ze zelf en vooral TH en Bayern ook al is Bayern niet meer zo goed als 2/3 jaar geleden ze zijn toch echt wel een maatje groter als de gemiddelde ED club.snmght schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:16:
Voor EL overwintering is alleen nog gelijk tegen AEK al voldoende. Wellicht kunnen we zelfs alles verliezen en overwinteren. Dat had ik vooraf niet durven dromen op dit punt al. Maar eerste worden is niet eens onmogelijk.
WTF Ten Hag zegt net bij Ziggo dat hij tevreden was geweest met 0-0 als er niks meer in zat, ja er zat niks meer in als je niet (aanvallend) wisselt en doorgaat op een manier waar het bijna 90 minuten lang niet mee heeft gewerkt
Ik was gezien de tweede helft ook wel tevreden geweest met een gelijk spel, vind het geen vreemde opmerking. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, kansen over en weer. Gelukkig wonnen we nu op de manier waarop we menig jaar verloren. Prima zoPompi schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:19:
WTF Ten Hag zegt net bij Ziggo dat hij tevreden was geweest met 0-0 als er niks meer in zat, ja er zat niks meer in als je niet (aanvallend) wisselt en doorgaat op een manier waar het bijna 90 minuten lang niet mee heeft gewerkt
Vooraf was iedereen al van mening dat Ajax en Benfica om plek 2 zouden strijden. En thuis tegen een counterploeg als Benfica blijft gewoon linke soep. Die zijn uit sterker dan thuis.
[ Voor 13% gewijzigd door Han op 23-10-2018 23:24 ]
Verwijderd
Dat is dus een van mijn problemen met Ten Hag. Zolang hij zijn loon maar krijgt maakt het hem geen drol uit. Kom op als trainer van Ajax moet je gewoon willen winnen hoe dan ook.Pompi schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:19:
En jij denkt dus nu dat hij dat niet wil?Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:22:
Kom op als trainer van Ajax moet je gewoon willen winnen hoe dan ook.
Er zit een verschil tussen reëel zijn en wensen.
Hoe is dit niet een eigen doelpunt?gambieter schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:08:
Mooi. Niks mis met laatste minuutgoals, ook niet als de verdediger naast zou schieten en de veranderde richting er een goal van maakt
Mazraoui krijgt ‘m op zijn conto, terwijl hij op de paal of voor de keeper was geweest, als die verdediger ‘m niet van richting had veranderd.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Tuurlijk maar waar is je Passie om te winnen? Je speelt thuis en je zag de extra dreiging die de eerste wissel van Benfica hun gaf en die was in de 79, waarom heeft Ten Hag toen niet Neres er al ingezet want Neres heeft volgens mij maar stuk of 3 a 4 balcontacten gehad in die paar minuten.Han schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:22:
[...]
Ik was gezien de tweede helft ook wel tevreden geweest met een gelijk spel, vind het geen vreemde opmerking. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, kansen over en weer. Gelukkig wonnen we nu op de manier waarop we menig jaar verloren. Prima zo
Vooraf was iedereen al van mening dat Ajax en Benfica om plek 2 zouden strijden. En thuis tegen een counterploeg als Benfica blijft gewoon linke soep. Die zijn uit sterker dan thuis.
Je hoeft ook niet perse aanvallender te wisselen maar je kan door te wisselen het ook beetje anders neer zetten om te kijken of dat wel iets oplevert in tegenstelling tot vast houden aan wat niet werkt.
Kom kom niet zo naïef. Dit is niet meer het Ajax van 94/95. Als Nederlandse ploeg in Europa heb je ook gewoon een gezonde dosis realisme nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:22:
[...]
Dat is dus een van mijn problemen met Ten Hag. Zolang hij zijn loon maar krijgt maakt het hem geen drol uit. Kom op als trainer van Ajax moet je gewoon willen winnen hoe dan ook.
In zo'n wedstrijd als vandaag kan het ook gruwelijk misgaan en dat ging het een aantal keer ook bijna. Sterker nog, dat is zoals ik al een aantal keer heb gesteld in mijn ogen ook juist te wijten aan een te offensieve opstelling van ten Hag.
Dat je dan probeert om in ieder geval niet te verliezen lijkt me gewoon de realiteit in het hedendaagse voetbal, met die "WZAWZDB"-mentaliteit loop je gewoon vaak in het mes.
Vraag je dit serieus? Of wil je gewoon trollen/zieken? Een schot wat van richting wordt veranderd is nimmer een eigen doelpunt. Ik had jouw voetbalkennis hoger ingeschat.
wat is Mourinho toch een ruk trainer.
Hij heeft geeneens gewisselt.
Hij heeft geeneens gewisselt.
De keeper maakt niet uit, het gaat er puur om of de bal in het doel zou zijn gegaan. Het leek mij ook een eigen doelpunt, die bal zou naast gaan of hoogstens op de paal.Ramzzz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:26:
Hoe is dit niet een eigen doelpunt?
Mazraoui krijgt ‘m op zijn conto, terwijl hij op de paal of voor de keeper was geweest, als die verdediger ‘m niet van richting had veranderd.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Kan mij het schelen of het een eigen goal was of niet... 3 punten
Lekker sfeerverziekende reactie, nergens voor nodig?
Ik ben serieus, en zie wat ik, net als @gambieter, aangaf: de bal was niet overduidelijk tussen de palen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Als het schot naast zou zijn gegaan zonder het aanraken van de bal, dan krijgt de speler die hem aanraakte de goal op zijn naam. Heel erg standaard.Han schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:28:
Vraag je dit serieus? Of wil je gewoon trollen/zieken? Een schot wat van richting wordt veranderd is nimmer een eigen doelpunt. Ik had jouw voetbalkennis hoger ingeschat.
Om dan gelijk zo sfeerverziekend te reageren, tja.
Net ff de replay bekeken, die bal was gewoon binnen de palen voordat de bal van richting werd veranderd.
Ajax staat eerste in de groep dankzij uit doelpunt bij Bayern.jaapstobbe schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:55:
Het kon best wel eens zijn dat de laatste wedstrijd, Ajax - Bayern een wedstrijd om de eerste plek gaat worden. Dat had ik niet verwacht.
Was tegen Bayern ook al, een verborgen kwaliteit?gambieter schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:08:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Kom je goed weg kerelMartinusz schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:49:
Hahaha voor @Leon Zwiers
Maar top dat een NL ploeg een keer het geluk in de CL mag hebben. WEl grappig die ten Hag. Expres lang gewacht met Neres want hun middenveld was gevaarlijk. i.p.v dat ie dan Wober erin brengt en Blind voor de verdediging laat spelen en die Schone eruithaalt...... Had ie Neres veel eerder kunnen brengen
[ Voor 33% gewijzigd door LZ86 op 24-10-2018 01:12 ]
Wat een wedstrijd gisterenavond. Een mooi resultaat, al had de goal wel eerder mogen vallen, kansen zat.
Ik snap alleen niet waarom Ten Hag weer zo lang wacht met wisselen. Blind speelde echt slecht, Benfica liet hem vaak vrij en hij kan gewoon niet opbouwen. Daarbij was Schone ook niet in beste doen op het middenveld.
Maar gelukkig zijn de 3 punten in Amsterdam gebleven
Ik snap alleen niet waarom Ten Hag weer zo lang wacht met wisselen. Blind speelde echt slecht, Benfica liet hem vaak vrij en hij kan gewoon niet opbouwen. Daarbij was Schone ook niet in beste doen op het middenveld.
Maar gelukkig zijn de 3 punten in Amsterdam gebleven
PSN: Curvaa_
Gefeliciteerd! Knappe overwinning. Eerlijk is eerlijk, er staat nu toch wel een zeer degelijk elftal. Gezien de leeftijden heeft een groot deel nog tijd zat om veel beter te worden.
Niet bepaald zin in zondag. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Niet bepaald zin in zondag. Maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
De eerste helft was echt zeer sterk van beide kanten (op de eerste 5 minuten na) Ajax en Benfica waren eigenlijk helemaal in balans.
2e helft begon goed maar toen kakte het behoorlijk in, had eigenlijk verwacht dat Neres/Huntelaar zouden komen maar het duurder tot de 90e minuut voordat Neres kwam. De winnende trainer heeft altijd gelijk maar Ten Hag had in de 70e minuut moeten ingrijpen.
Verder TLDR, lekker boeiend, Ajax bovenaan.
2e helft begon goed maar toen kakte het behoorlijk in, had eigenlijk verwacht dat Neres/Huntelaar zouden komen maar het duurder tot de 90e minuut voordat Neres kwam. De winnende trainer heeft altijd gelijk maar Ten Hag had in de 70e minuut moeten ingrijpen.
Verder TLDR, lekker boeiend, Ajax bovenaan.
En tóch blijf ik me afvragen in welke mate dit succes op het conto van Erik ten Hag kan worden geschreven. In zo'n wedstrijd met zoveel inspanning en energie zo laat gaan wisselen en in augustus zet 'ie verdomme spelers op de bank om rust te krijgen met als resultaat 1:1 tegen Heracles thuis...
De vraag is inderdaad of het dankzij of ondanks ten Hag is. Hij neemt dubieuze besluiten met 1-1 tegen Heracles en de verliespartij in Eindhoven tot gevolg.Typhone schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:12:
En tóch blijf ik me afvragen in welke mate dit succes op het conto van Erik ten Hag kan worden geschreven. In zo'n wedstrijd met zoveel inspanning en energie zo laat gaan wisselen en in augustus zet 'ie verdomme spelers op de bank om rust te krijgen met als resultaat 1:1 tegen Heracles thuis...
Tegelijkertijd wordt er aanvallend gespeeld, is de omschakeling goed en staat het verdedigend vaak solide.
XXXVI
Tsjah andersom werkt het toch ook zo?Typhone schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:12:
En tóch blijf ik me afvragen in welke mate dit succes op het conto van Erik ten Hag kan worden geschreven.
Elect a clown, expect a circus.
Nee, falen is de schuld van de huidige trainer, succes van vorige trainers, geluk en supporters. Zo werkt dat in de voetballerij
Uit winnen in Griekenland of gelijkspelen in Portugal zou al voldoende kunnen zijn om door te kunnen gaan in de CL
Gezien de resultaten tot nu moet een de inzet zijn eerste plek in de poule. Niet dat het een zekerheid is, maar het moet wel haalbaar zijn.rik86 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:01:
[...]
Nee, falen is de schuld van de huidige trainer, succes van vorige trainers, geluk en supporters. Zo werkt dat in de voetballerij
Uit winnen in Griekenland of gelijkspelen in Portugal zou al voldoende kunnen zijn om door te kunnen gaan in de CL
Maakt dat uit eigenlijk? Nummers één loten niet tegen elkaar?PolarBear schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:27:
[...]
Gezien de resultaten tot nu moet een de inzet zijn eerste plek in de poule. Niet dat het een zekerheid is, maar het moet wel haalbaar zijn.
Alhoewel het me niet zou verbazen als Barcelona ook geen eerste wordt.
Verwijderd
Dat eerste ja.D-e-n schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:31:
[...]
Maakt dat uit eigenlijk? Nummers één loten niet tegen elkaar?
Alhoewel het me niet zou verbazen als Barcelona ook geen eerste wordt.
Je kunt natuurlijk ook inderdaad pech hebben dat je dan tegen een topper komt die 2de eindigt
Naja, met zijn voetbalkennis zit het in ieder geval beter dan die van jou.Han schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:28:
[...]
Is toch ook helemaal om het even of het ED was of niet. Belangrijkste is dat Ajax wint en drie punten heeft behaald! Super, hopelijk kunnen ze overwinteren in de CL en anders misschien weer een mooi resultaat neerzetten in de EL.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Nee, dankzij het onderling resultaat met Bayern: 1 uitgoal. Moet gezegd: de thuiswedstrijd moet nog gespeeld worden.jaapstobbe schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 22:55:
Onbegrijpelijk dat Ten Hag niet in minuut 70 of zo Dolberg verving. Die zat er helemaal doorheen. Zelfs Ms. White zag dat...
[ Voor 18% gewijzigd door Witte op 24-10-2018 10:43 ]
Houdoe
Tja Ten Hag niet blijkbaar, ook niet de eerste keer.
Ja als je een speler wisselt komt er niemand voor terug, dan heb je geen bezetting meer."Ten Hag besloot laat te wisselen en dat had meerdere redenen. 'We wilden toch het middenveld bezet houden. We hadden de controle en creëerden de grootste kans van de wedstrijd met Donny. Vervolgens zag je wat vermoeidheid, maar overall hebben we uitstekend gespeeld. We hebben gecontroleerd."
Precies. Als je eerste wordt ontloop je clubs als Juve. Nummers 2 zijn niet misselijk (bijvoorbeeld Man Utd) maar alle beetjes helpen. Eerste worden is zeker geen zekerheidje, maar ik zie wel een reële kans. AEK uit winnen lijkt mij 80% kans, Benfica winnen uit (40%)/gelijk(40%) en dan hou je Bayern thuis over. In ieder geval voor het eerst sinds 2005/2006 een reële kans op overwinteren in de Champions League voor Ajax. En als groepshoofd is het voor het laatst vorige eeuw gebeurd.Verwijderd schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:40:
[...]
Dat eerste ja.
Je kunt natuurlijk ook inderdaad pech hebben dat je dan tegen een topper komt die 2de eindigt. Al zijn het allemaal topploegen. Maar groepswinst moet wel het doel worden ja als je tenminste ambitie hebt. Anders lig je er namelijk vrij zeker de volgende ronde toch wel uit.
Voor het 'start' geld (€9.5m) in de 8e finale van de Champions League maakt het niet uit.
Ten Hag komt wat over als een eigenwijs schor mannetje maar dit is uiteraard ook zijn verdienste.
Tot nu toe is het geen slechte trainer.
Tuurlijk, hij heeft talenten en goede spelers maar die heeft Mourinho ook. Als je kijkt wat die ermee doet..
De Jong blijft gewoon goed.
Ik heb toch steeds zo'n vrees dat hij te serieus gaat worden tov zichzelf en dat hij zichzelf en daarmee zijn zelfvertrouwen gaat verliezen.
Gewoon lekker laten ballen en schijt hebben aan alle praatjes.
Heerlijk om naar te kijken, ik geniet echt als hij aan de bal komt.
In dat opzicht doet hij mij deels denken aan Pirlo, zo rustig en die controle, prachtig
Tot nu toe is het geen slechte trainer.
Tuurlijk, hij heeft talenten en goede spelers maar die heeft Mourinho ook. Als je kijkt wat die ermee doet..
De Jong blijft gewoon goed.
Ik heb toch steeds zo'n vrees dat hij te serieus gaat worden tov zichzelf en dat hij zichzelf en daarmee zijn zelfvertrouwen gaat verliezen.
Gewoon lekker laten ballen en schijt hebben aan alle praatjes.
Heerlijk om naar te kijken, ik geniet echt als hij aan de bal komt.
In dat opzicht doet hij mij deels denken aan Pirlo, zo rustig en die controle, prachtig
[ Voor 50% gewijzigd door Harribo op 24-10-2018 12:09 ]
Wat een heerlijke wedstrijd was het gisteren toch, het kon beide kanten op. Waarbij ik denk dat Ajax wel een paar wat grotere kansen had (Dolberg en vd Beek), maar het lag ontzettend dicht bij elkaar. En dan wanneer je je al hebt neergelegd bij de brilstand een goal in de 92e minuut. Het leek even of Ajax de Champions League had gewonnen, wat een sfeer en uitbarsting, heerlijk!
Het ziet er nu allemaal rooskleurig uit en overwinteren in de Champions League is nu wel heel erg dichtbij. Las zelfs dat Ajax nu de meeste punten Europese punten heeft gehaald van alle teams, een puike prestatie! (Rode Ster op de 2e en Juventus op de 3e plaats).
Nu op naar zondag, wederom een mooi affiche.
Het ziet er nu allemaal rooskleurig uit en overwinteren in de Champions League is nu wel heel erg dichtbij. Las zelfs dat Ajax nu de meeste punten Europese punten heeft gehaald van alle teams, een puike prestatie! (Rode Ster op de 2e en Juventus op de 3e plaats).
Nu op naar zondag, wederom een mooi affiche.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Waar haal je dat vandaan? Op https://www.uefa.com/memb...farankings/club/#/yr/2019 zie ik Juventus als leider met meeste punten en zijn er nog genoeg anderen die met Ajax gelijk kunnen komen.Gynnad schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:18:
[...]
[...]
Kijk ik verkeerd, of bedoel jij iets anders?
Dit topic is gesloten.
![]()