[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 119 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.695 views

Onderwerpen

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:52
Snowdog schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:45:
[...]

Naja, verkeerd begrepen dan. Ik dacht dat een scheids in dat geval ook alleen direct rood mocht trekken of niks. Dacht dat het zo in elkaar zat :P
VAR assisteert alleen, kan dus aangeven ik vind het rood.
Maar de scheids blijft beslissend of die dat ook vind naar aanleiding van de beelden. Vaak zal het advies van de Var opgevolgd worden omdat de sxheids meerdere beelden kan terug zien, maar soms zal dat niet zo zijn en besluit de scheids dat het geen rood is.
Dat Nijhuis anders besluit is niet vreemd :+

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:29

Vos

AFCA

aicaramba schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:39:
Dat zal toch geel moeten zijn als ie gaat kijken.

Edit: rood zou ook niet misstaan.
Voor wie? Kwartiertje gemist ;)

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-01 09:37
Vos schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:48:
[...]

Voor wie? Kwartiertje gemist ;)
Rosario.. Ging achter op de achilleshiel van de tegenstander staan.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dat er nog 11 PSV-ers op het veld staan zal dan ook wel kwaliteit zijn en geen geluk?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:29

Vos

AFCA

aicaramba schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:49:
[...]

Rosario.. Ging achter op de achilleshiel van de tegenstander staan.
Achilleshiel? :P

• aicaramba
Ja.. Nja. ok.. Achilles pees bedoel ik.

Lekker prijsschieten daar voor de goal.

[ Voor 10% gewijzigd door aicaramba op 20-10-2018 20:08 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:19
6-0 gebleven.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-01 10:36
Had eigenlijk wel 8-0 moeten worden maar goed :)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Had ook 6 - 1 kunnen zijn en wellicht nog iets minder met 9 man aan PSV-zijde.

• LZ86
Nou, Ajax zal ook we winnen.

Hoe dan ook, Hup Heerenveen! ;)

Verwijderd

Wat een doelpunt!!

• LZ86
Damn wat een goal

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Hij kan het nog. ;)

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:32
Jammer...dit verbloemd wss weer dat Ten Hag Ajax kapot maakt.

vd Beek speelt omdat hij meer diepgang kan brengen dan Neres _O- _O- _O- _O-

Nou hoort Neres sowieso altijd te spelen. Maar ga geen leugens vertellen omdat je bang bent dat vd Beek weggaat omdat je hem ook eerder al niet opstelde.

Dit is problemen vooruit schuiven. Over een paar weken gaat Neres lopen zeuren en dan gaat hij weer iemand anders op de bank gooien om het "brandje" te blussen

Verwijderd

Terranova schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:52:

Nou hoort Neres sowieso altijd te spelen. Maar ga geen leugens vertellen omdat je bang bent dat vd Beek weggaat omdat je hem ook eerder al niet opstelde.

Dit is problemen vooruit schuiven. Over een paar weken gaat Neres lopen zeuren en dan gaat hij weer iemand anders op de bank gooien om het "brandje" te blussen
Ik lees alleen maar dat jij veel aannames doet.

• Terranova
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:54:
[...]

Ik lees alleen maar dat jij veel aannames doet.
Ajax-trainer Erik ten Hag is voorafgaand aan het Eredivisieduel met SC Heerenveen ingegaan op zijn keuzes in de opstelling. Zo speelt Donny van de Beek ten koste van David Neres, omdat Ten Hag denkt dat er achter het centrale duo van SC Heerenveen veel ruimte komt te liggen en Van de Beek daar met zijn diepgang gebruik van kan maken.

Weinig aannames bij. Je kan moeilijk beweren dat vd Beek meer diepgang heeft dan Neres.

Verwijderd

Terranova schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:52:

Heb 4 aannames bold gemaakt. Laatste alinea van jou staan 2 aannames.

• Terranova
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:00:
[...]

Heb 4 aannames bold gemaakt. Laatste alinea van jou staan 2 aannames.
Ok sorry je hebt gelijk. Ik zal stoppen met posten, want ik was er inderdaad niet bij. Bedankt dat je mij overtuigd heb.

Verwijderd

Terranova schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:01:
[...]

Ok sorry je hebt gelijk. Ik zal stoppen met posten, want ik was er inderdaad niet bij. Bedankt dat je mij overtuigd heb.
Ik probeer je niet te overtuigen. Wil je alleen laten zien dat er veel onzin in je teksten staat.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

G
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:03:
Wil je alleen laten zien dat er veel onzin in je teksten staat.
Dus interpretaties zijn in jouw ogen dom? Lekker dan. Volgens staat er weinig onzin maar iemands mening, verwachtingen en interpretatie. Dat jij het anders ziet wil niet zeggen dat het andere onzin is ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dutchgio
  • Niet online
Terranova schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:57:
[...]

Ajax-trainer Erik ten Hag is voorafgaand aan het Eredivisieduel met SC Heerenveen ingegaan op zijn keuzes in de opstelling. Zo speelt Donny van de Beek ten koste van David Neres, omdat Ten Hag denkt dat er achter het centrale duo van SC Heerenveen veel ruimte komt te liggen en Van de Beek daar met zijn diepgang gebruik van kan maken.

Weinig aannames bij. Je kan moeilijk beweren dat vd Beek meer diepgang heeft dan Neres.
Klopt toch wel, in de rol die Neres de laatste tijd speelt op 10. Die wil de bal in de voet en pingelen, net als Ziyech en Tadic.
Van de Beek is meer een loper, met diepgang.

• LZ86
Heerenveen biedt weinig tegenstand. Ajax heeft een makkelijke avond zo.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:58
Onana probeert nog even een handje te helpen, maar ook dat mag niet baten

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:41:
En als van Boekel dan ook nog even helpt is het gedaan :)

XXXVI

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:21

Typhone

Who Dares Wins

Hoppa 3-0 !!!!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-01 05:49
Dit is geen strafschop toch? Ondanks dat een Ajacied ben snap ik nu de meerwaarde van de VAR niet?
Overduidelijk geen strafschop en toch word er niet ingegrepen..

• dutchgio
  • Niet online
Leuk zo'n VAR met scheidsrechters die het beter weten.
Kuipers 2.0.

[ Voor 11% gewijzigd door dutchgio op 20-10-2018 21:54 ]

• Snowdog
Dat was wel erg zwaar bestraf idd, leek mij absoluut geen penalty. Laat staan geel. Had eigenlijk wel verwacht dat de VAR er nog even tussen zou komen, maar goed, scheids had het duidelijk wel gezien.

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:09
Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:41:
Volgens mij biedt geen club in de Eredivisie nog weerstand behalve PSV en Ajax.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-01 14:14
Zelfs als Ajax fan baal ik hier van.. Zo'n falende VAR.. Hoe is dit een penalty?

Natuurlijk wel blij dat het 3-0 is. Maar liever op een eerlijke manier.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
LoeWn schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:56:
Zelfs als Ajax fan baal ik hier van.. Zo'n falende VAR.. Hoe is dit een penalty?

Natuurlijk wel blij dat het 3-0 is. Maar liever op een eerlijke manier.
Nou inderdaad. Je zal dit maar tegen hebben.

XXXVI

• fevo-1190
Hoppa 0-4 vraag het elke week is Ajax en PSV nou zo goed of zijn de tegenstanders vandaag zo slecht?

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Waarom geen combinatie van die twee?
Dat het verschil jaren relatief klein was was een wonder op zich volgens mij.

• LZ86
Heerenveen is dit seizoen zijn belangrijkste spelers kwijtgeraakt. Daar is niets meer van over. Net zoals Vitesse met al die blessures en AZ. Die moeten weer opnieuw gaan bouwen.

Verwijderd

Nadeel dat PSV en Ajax op zaterdag spelen is dat er zondags dan waarschijnlijk niks leuks meer te zien is. Nu is er wel F1, maar dat is pas laat op de avond.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Feyenoord moet nog ...
Allemaal tegelijk op zondag spelen zoals vroegah was veel leuker, zoals het nu gaat zijn er in mijn ogen veel minder spannende momenten omdat de helft al gespeeld is.
Zaterdag = Duits voetbal, Zondag = Eredivisie!

• fevo-1190
Labyad wat een slechte speler.
Nu al veel balverlies en slechte passes.
Wat ‘n weggegooid geld zeg

• OPSLAGHOND
  • Niet online
fevo-1190 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:23:
Labyad wat een slechte speler.
Nu al veel balverlies en slechte passes.
Wat ‘n weggegooid geld zeg
Eis van de trainer, ik twijfel er niet eens aan of er iemand anders bij Ajax rondloopt die hier wat in ziet ...

• aicaramba
Nijhuis vond het geen penalty van bergwijn omdat hij ‘als een stervende zwaan naar de grond ging’. Toch raar dat ze op basis daarvan een besluit nemen. Hoe ze vallen verandert niets aan of het wel of niet een overtreding was.

Hoewel ik zeker voorstander ben van de VAR mogen ze wel eens wat duidelijkheid scheppen over het gebruik ervan. Het lijkt er erg op alsof de var nog erg bang is om beslissingen te nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door aicaramba op 20-10-2018 22:57 ]

• Martinusz
aicaramba schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:54:
Nijhuis vond het geen penalty van bergwijn omdat hij ‘als een stervende zwaan naar de grond ging’. Toch raar dat ze op basis daarvan een besluit nemen. Hoe ze vallen verandert niets aan of het wel of niet een overtreding was.

Hoewel ik zeker voorstander ben van de VAR mogen ze wel eens wat duidelijkheid scheppen over het gebruik ervan. Het lijkt er erg op alsof de var nog erg bang is om beslissingen te nemen.
De var neemt geen beslissingen!! ;)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Of Nijhuis nu wel of niet gelijk had, het lijkt me zeer onwenselijk dat de VAR ineens de eindverantwoordelijke wordt voor dit soort kwesties. Ik denk niet dat dit de geloofwaardigheid van de scheidsrechter (op het veld) ten goede zou komen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Jordi schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:50:
Of Nijhuis nu wel of niet gelijk had, het lijkt me zeer onwenselijk dat de VAR ineens de eindverantwoordelijke wordt voor dit soort kwesties. Ik denk niet dat dit de geloofwaardigheid van de scheidsrechter (op het veld) ten goede zou komen.
Nee, zulke beslissingen nemen (Nijhuis en Van Boekel), dat helpt het voetbal vooruit. :F

Twee beslissingen, alletwee 100% fout.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Snowdog
Als scheidsrechters een overduidelijke fout maken, dan mag dat best wel gecorrigeerd worden daarentegen (imo). Als er niks gebeurt, zoals nu, komt dat de geloofwaardigheid van scheidsrechters ook niet echt ten goede, want hier is al aardig wat over gezegd en dat zal ook in de verschillende voetbalprogramma's die het nog over deze wedstrijden gaan hebben gebeuren.

• aicaramba
Zoals nu is het alleen maar slechter voor de geloofwaardigheid van de scheidsrechters. Toen kon je wel begrijpen dat ze iets over het hoofd zagen. Nu niet meer.

Gewoon niet zo bang zijn om je eigen beslissing the herzien. Dat is geen schande.

• toolkist
  • Niet online
Hij raakte 'm niet vol, al ging hij er wel met een gestrekt been in. Het was wel een overtreding, maar absoluut geen tweede gele kaart', aldus Nijhuis. 'Ik kan me misschien nog wel voorstellen dat je er een eerste gele kaart voor geeft, maar mijn voorkeur gaat uiteindelijk naar geen gele kaart uit', zo openbaarde Nijhuis dat hij wel een klein beetje getwijfeld had.
Die vent is zo ongeschikt als scheids, fijn dat ie het zelf ook bevestigt

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Die vent is zo ongeschikt als scheids, fijn dat ie het zelf ook bevestigt
Sinds wanneer hebben de regels een onderscheid voor een eerste en een tweede gele kaart :/

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Napo schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

Sinds wanneer hebben de regels een onderscheid voor een eerste en een tweede gele kaart :/
Sinds iets wel in de 70e minuut, maar niet in de 2e minuut een penalty kan zijn

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:50:
[...]

In het spelregelboekje "de regels volgens Nijhuis" zal dit vast wel genoemd worden.
Over de penalty situatie bij Ajax (nog geen beelden van gezien):
De Brabander gaf ook meer uitleg hoe de VAR precies werkt. "Hij gaat op zoek naar beelden om de beslissing van de scheidsrechter te steunen. Het is niet zo dat hij op zoek gaat om het ongelijk te bewijzen, maar hij gaat op zoek naar beelden vanuit alle hoeken waarin blijkt dat ik het bij het rechte eind heb", aldus Van Boekel. "Dat heeft de videoscheidsrechter gedaan. Hij heeft beelden gezien waarop hij zegt dat je de strafschop kan geven en het dus een terechte beslissing is. De VAR is echt bedoeld om de grote fouten er uit te halen. Als ik echt een belachelijke strafschop gegeven zou hebben, zou hij gezegd hebben dat ik naar de kant moest en ik een foutieve beslissing genomen had. Nu zegt hij misschien zwaar gestraft, maar je kan hem geven en dus steunt hij mijn beslissing."
Een gevalletje 'net zo lang zoeken tot je vindt dat je gelijk hebt' of zou hij het ongelukkig verwoord hebben?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38
Een situatie is nooit zwart/wit. De VAR grijpt alleen in als hij het volledig oneens is. En dan nog gaat de scheidsrechter het zelf nogmaals beoordelen.

De scheids is nu (kan nog veranderen) eindverantwoordelijk en de VAR kan hem alleen aangeven dat hij in zijn ogen fout zit en het met videobeelden moet heroverwegen

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Begint een beetje mode te worden nietwaar? Scheidsrechters die allemaal interessant komen doen voor de camera. Ga gewoon een wedstrijd fluiten gekken.

Overigens.. PSV en Ajax... zijn ze zo goed of is de rest zo slecht? Die statistieken zijn niet normaal en het gemak en de power waarmee ze op de been blijven is ongekend lijkt het wel. Of zie ik dat verkeerd? Gisteren weer helemaal nul keer niks voor Emmen en/of Heerenveen.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
fevo-1190 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:58:
Hoppa 0-4 vraag het elke week is Ajax en PSV nou zo goed of zijn de tegenstanders vandaag zo slecht?
Ik zit bij elke thuiswedstrijd van Heerenveen: Ajax is echt zo goed. Echt twee maten groten dan alle andere tegenstanders die ik tot nu toe heb gezien (goed, PSV moet nog komen). Eigenlijk was gisteren de eerste keer dit seizoen dat ik enigszins schouderophalend op de tribune zat: het verschil was gewoon te groot, en het spel van Ajax was daarnaast ook als Heerenveen-supporter prettig om naar te kijken.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Heerlijk doelpunt van NAC, maar wat een verdediging bij de gelijkmaker ...

• toolkist
  • Niet online
Dat blokkeren van die speler van Willem 2 een paar minuten voor de gelijkmaker had ik nog wel een keer in de herhaling willen zien. Dat leek toch een actie waarvoor heel vaak gefloten wordt.

Pfff wat een heerlijke goal zeg _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door toolkist op 21-10-2018 12:58 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Jeetje ... wat een leuke wedstrijd voor neutrale kijkers.

[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-10-2018 13:00 ]

Verwijderd

Gaat Feyenoord weer met zowel van Persie als Clasie op het middenveld spelen :F

Die kunnen dat middenveld domweg niet belopen. Gaat Vilhena weer gaten vullen. En tig lieden klagen over Vilhena.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 10:52
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 14:23:
Gaat Feyenoord weer met zowel van Persie als Clasie op het middenveld spelen :F

Die kunnen dat middenveld domweg niet belopen. Gaat Vilhena weer gaten vullen. En tig lieden klagen over Vilhena.
Gio top trainer

• LZ86
Gio out!

Verwijderd

Kunt dan nog beter Jørgensen achter de spits laten spelen en van Persie daar voor. Moet Jørgensen alleen niet te veel overdreven harde overtredingen gaan maken.

• Deadsy
Neem aan dat bij het huren van Clasie is afgesproken dat ze een dikke boete moeten betalen voor elke wedstrijd dat hij niet speelt?

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Wat een dom gelul weer van die Leo Driessen, daar komt echt heel erg weinig zinnigs uit ...

Pec begint steeds sterker te worden.

[ Voor 18% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-10-2018 15:52 ]

• LZ86
30 minuten goed gespeeld. Daarna gooide PEC de tactiek om en greep Gio zoals gewoonlijk niet adequaat in.

Komt ie weer aankakken met die kansloze el Hankouri. Jorgensen laten staan terwijl ie eraf wil en op is. Pas in de 80e minuut Ayoub......

Dat gaat volgende week een afgang worden van heb ik jou daar.

Verwijderd

Met Clasie en van Persie op het middenveld volgende speelronde tegen Ajax uit is vragen om problemen. Laat een Tapia daar maar spelen. Met een St. Juste bijvoorbeeld.

• LZ86
Larsson groeide in de wedstrijd en was op zoek naar de actie, Jorgensen was op. En dan Larsson wisselen :(

Ik zou volgende week met Ayoub starten. 5-4-1. Pot dicht gooien. Laat Ajax lekker het spel maar maken, want als Feyenoord net zo speelt als vandaag (op het eerste half uur na) ga je er met 4-0 af.

Verwijderd

Ben het wel met je eens dat je je middenveld tegen Ajax aan moet passen. Clasie kan echt niet. Scoorde met een zondagsschot maar dat is dan ook het enige. Leed weer erg veel balverlies en bleek weer erg traag.

Eigelijk zou je een paar kloontjes van St. Juste wel kunnen gebruiken.

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:39:
Ben het wel met je eens dat je je middenveld tegen Ajax aan moet passen. Clasie kan echt niet. Scoorde met een zondagsschot maar dat is dan ook het enige. Leed weer erg veel balverlies en bleek weer erg traag.

Eigelijk zou je een paar kloontjes van St. Juste wel kunnen gebruiken.
Maar hij maakt een goal, zo iemand heb je nodig. Iemand die uit het niets een goal maakt.
Iets in die richting zal Gio waarschijnlijk tegen de pers zeggen.

Voor Feyenoord zou het t beste zijn wanneer Feyenoord flink onderuit gaat tegen Ajax. Misschien dat ze dan eens wakker worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Deadsy op 21-10-2018 16:53 ]

Verwijderd

Deadsy schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

Maar hij maakt een goal, zo iemand heb je nodig. Iemand die uit het niets een goal maakt.
Iets in die richting zal Gio waarschijnlijk tegen de pers zeggen.
Helaas wel zou ik bijna zeggen. Dat was een zondagsschot, niet meer of minder.

Erger me echt groen en geel aan de maniertjes van Clasie op het veld. Hij staat bij voortduring te wijzen en te babbelen, terwijl hij zelf maar niet door lijkt te hebben dat hij amper om zich heen kijkt wie waar staat alvorens hij zich positioneert. Met als gevolg dat hij vaak wordt omspeelt of te laat is. Komt bij dat hij veel duels verliest.

Zou hem echt niet opstellen tegen Ajax. Dat wordt een ramp met al die lopende spelers van Ajax.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Het is voor Ajax te hopen dat Ten Hag geen rare dingen doet zoals tegen PSV.

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:55:
[...]

Helaas wel zou ik bijna zeggen. Dat was een zondagsschot, niet meer of minder.

Erger me echt groen en geel aan de maniertjes van Clasie op het veld. Hij staat bij voortduring te wijzen en te babbelen, terwijl hij zelf maar niet door lijkt te hebben dat hij amper om zich heen kijkt wie waar staat alvorens hij zich positioneert. Met als gevolg dat hij vaak wordt omspeelt of te laat is. Komt bij dat hij veel duels verliest.

Zou hem echt niet opstellen tegen Ajax. Dat wordt een ramp met al die lopende spelers van Ajax.
Dus wat je wilt zeggen is dat Clasie perfect bij Gio past. Hij is zijn verlengstuk in t veld.

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 16:57:
Het is voor Ajax te hopen dat Ten Hag geen rare dingen doet zoals tegen PSV.
Ten Hag mag van mij de sportiviteitsprijs van het seizoen krijgen wanneer hij heel sportief ook trage spelers op zijn middenveld zet, tegenover die van Feyenoord. :Y)

Verwijderd

Deadsy schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:08:
[...]

Dus wat je wilt zeggen is dat Clasie perfect bij Gio past. Hij is zijn verlengstuk in t veld.
Zo had ik dat nog niet gezien!

• Deadsy
In de slotfase was de pijp bij Jørgensen behoorlijk leeg en dus vroeg de Deen om een wissel. Van Bronckhorst had daar echter geen boodschap aan en haalde achtereenvolgens Tonny Vilhena en Sam Larsson naar de kant. Jørgensen was daar zichtbaar niet blij mee en mopperde wat. Gevraagd naar dat moment reageerde Van Bronckhorst met een knipoog: 'De coach is nog altijd de baas. Het is in deze fase belangrijk voor hem om minuten te maken. Als je vermoeid raakt en je gaat door, daar word je sterker van.'

BRON
https://www.vi.nl/nieuws/...ensen-de-coach-is-de-baas

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:09:
[...]

Ten Hag mag van mij de sportiviteitsprijs van het seizoen krijgen wanneer hij heel sportief ook trage spelers op zijn middenveld zet, tegenover die van Feyenoord. :Y)
Schone en Blind zijn beide erg traag.

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:25:
[...]

En dan nog zouden beide een stap vooruit zijn voor Feyenoord.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik denk dat Jorgensen voor straf nu een week uit de selectie gezet wordt en van geel rond gaat bellen voor een koper. Kritiek op god Gio is zelfmoord. Hebben al meer spelers ervaren.

alles kan off-topic

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:25:
[...]

Dan zou hij die dus tegenover van Persie en Clasie moeten zetten?

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:44:
[...]

Dat is dan redelijk gelijk

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 17:44:
[...]

Frenkie op van Persie, laat die maar achter hem aan lopen ;)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Van Persie gewoon afschermen, als hij geen bal krijgt ben je klaar. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gonadan schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:29:
Als Ten Hag meeleest zet hij waarschijnlijk 6 man op Van Persie en laat de rest vrij rondlopen. :+

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Gonadan schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 20:29:
Zodat Berghuis en Jorgensen meer ruimte krijgen.

Je ziet het vaak dat als Van Persie (of een andere topper bij welke club dan ook) in het veld staat (of komt) de andere aanvallers ineens veel beter lijken te gaan spelen. Niet omdat die anderen ineens zoveel beter zijn maar omdat de verdediging meer op die topper gericht is en zo de rest meer ruimte krijgt. De invloed van een topper gaat verder dan wat ze op Studio Sport laten zien.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Wel relaxed weekje zo. Champions League sfeer en de klassieker sfeer in één week. Lovely. En Dolberg schiet weer eens op goal en scoort dus dat is zeer mooi meegenomen :).

• Gonadan

Gonadan

Ankona schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 22:25:
Zodat Berghuis en Jorgensen meer ruimte krijgen.

Je ziet het vaak dat als Van Persie (of een andere topper bij welke club dan ook) in het veld staat (of komt) de andere aanvallers ineens veel beter lijken te gaan spelen. Niet omdat die anderen ineens zoveel beter zijn maar omdat de verdediging meer op die topper gericht is en zo de rest meer ruimte krijgt. De invloed van een topper gaat verder dan wat ze op Studio Sport laten zien.
Eens, dat is een risico. Maar met de verdedigers die er nu lopen maak ik mij geen zorgen om een Berghuis of Jörgensen.

offtopic:
Bookmark deze maar @Leon Zwiers, dit gaat me vast karma om de oren geven. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-01 16:29

Baseman77

We move

Een makkie weer voor zowel PSV als Ajax.
Bij PSV ging ik daar vanuit, bij Ajax ook wel gezien de recente historie tegen Heerenveen (al had ik stille hoop op puntverlies :+ ). Ik zie Ajax ook 'gewoon' winnen tegen Feyenoord komend weekend, ik verwacht eigenlijk zelfs een kansloos Feyenoord.
En nu hopen dat alle Feyenoorders volgende week maandag hun gram komen halen O-) :D
Typhone schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:28:
Overigens.. PSV en Ajax... zijn ze zo goed of is de rest zo slecht?
Allebei.
Ajax en PSV zijn erg goed en de subtop is hooguit redelijk. Waar Ajax en PSV zich versterkt hebben, zijn de subtoppers voornamelijk zwakker geworden. En dan krijg je ineens een groot verschil in kwaliteit.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Baseman77 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:43:
Allebei.
Ajax en PSV zijn erg goed en de subtop is hooguit redelijk. Waar Ajax en PSV zich versterkt hebben, zijn de subtoppers voornamelijk zwakker geworden. En dan krijg je ineens een groot verschil in kwaliteit.
Ajax maar vooral PSV zijn ook gewoon in een uitzonderlijk goede vorm die je normaal gesproken geen heel seizoen volhoudt, het valt allemaal goed qua schorsingen, blessures, arbitrage, winnen in de laatste minuut etc. Ik vind het echt te vroeg voor dit soort structurele conclusies. 9 keer op rij winnen is indrukwekkend, maar nog geen prijs, het is pas oktober.

Overigens zijn de gebruikelijke subtoppers ook in slechte vorm, getuige Heracles en VVV in de top 5. AZ, Vitesse en Utrecht kunnen volgens mij ook een stuk beter.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2018 09:41 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Gonadan

Gonadan

Inderdaad, PSV gaat er echt geen 34 winnen, maar die gaan er ook niet ineens drie op rij verliezen. Ajax en PSV zullen vast wel steekjes gaan laten vallen, maar de rest gaat echt niet in de buurt komen. Ook als een AZ, Vitesse of Utrecht ineens wel een vorm gaat vinden zullen die aan het einde van het jaar gewoon nog een stuk achter staan.

Buiten de vorm is ook gewoon het verschil in de individuele kwaliteit erg groot. Er lopen bij de top 2 een aantal spelers die, zeker in de Eredivisie, gewoon een wedstrijd kunnen beslissen ook al speelt het hele team slecht.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:11:
[...]

Eens, dat is een risico. Maar met de verdedigers die er nu lopen maak ik mij geen zorgen om een Berghuis of Jörgensen.

offtopic:
Bookmark deze maar @Leon Zwiers, dit gaat me vast karma om de oren geven. :+
Done >:)

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
De vorige club die 9x won in de eerste 9 eredivisie wedstrijden werd wel kampioen. :+

• Baseman77

Baseman77

We move

ph4ge schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:16:
Ajax maar vooral PSV zijn ook gewoon in een uitzonderlijk goede vorm die je normaal gesproken geen heel seizoen volhoudt, het valt allemaal goed qua schorsingen, blessures, arbitrage, winnen in de laatste minuut etc. Ik vind het echt te vroeg voor dit soort structurele conclusies. 9 keer op rij winnen is indrukwekkend, maar nog geen prijs, het is pas oktober.

Overigens zijn de gebruikelijke subtoppers ook in slechte vorm, getuige Heracles en VVV in de top 5. AZ, Vitesse en Utrecht kunnen volgens mij ook een stuk beter.
PSV wint 9 wedstrijden op rij met doelcijfers 36-3.
Dat is inderdaad uitzonderlijk goed en dit houdt PSV inderdaad geen heel seizoen vol (gaf Van Bommel na de wedstrijd tegen Emmen zelf ook aan), maar dat het meezit vind ik te makkelijk.
Tegen Fortuna en PEC kwam de winst nog uit de tenen, maar sinds de 2e wedstrijd tegen BATE scoort PSV aan de lopende band. De wedstrijd tegen notabene NAC was nog de minste, 'slechts' 0-2.

Ajax heeft al tegen Vitesse, AZ en Heerenveen gespeeld en won met 2x 4-0 en 1x 5-0.
Dat zijn dus inmaakpartijen geweest en dat is geen toeval. Vitesse gaat tijd nodig hebben (eigen schuld) en mist Matavz (pech met zware blessure). AZ heeft zichzelf in de problemen gebracht door de talenten te overschatten en de vervangingen voor Weghorst en Jahanbakhsh van onvoldoende kwaliteit te laten zijn en ze ook nog te laat te halen (Huiberts zal zijn kruideniersmentaliteit moeten loslaten, kwaliteit kost geld). Utrecht had nooit door moeten gaan met De Jong en heeft daarna in mijn ogen een foute keuze gemaakt met Advocaat, die krabbelen wel redelijk omhoog maar dat kost tijd en dus punten. Heerenveen is al jaren aan het wegzakken, dat is tegenwoordig eigenlijk meer middenmoot dan subtop.

Heracles daarentegen heeft een prima ploeg en de technische staf heeft een geweldige keuze gemaakt met het aanstellen van hoofdcoach Wormuth, ik zie ze daarom lang meedraaien in de top 5.

Het is heel normaal dat PSV en Ajax spelers halen uit de subtop van de Eredivisie, maar kun jij momenteel ook maar 1 speler uit de subtop/middenmoot noemen die in de basis zou kunnen staan bij PSV of Ajax?
Het is dit seizoen vrij droevig gesteld op dat gebied. Dus zo gewaagd vind ik het helemaal niet om nu al te concluderen dat PSV en Ajax veruit de beste teams zijn dit seizoen.

• Martinusz
Als ik dan kijk inderdaad naar PSV en Ajax, Ajax verspeelde helaas punten tegen Heracles, maar die blijken toch wel subtop op dit moment, dus niet zo heel gek en verloor van PSV uit, wat nou ook niet echt heel gek is. Alle overige wedstrijden (oke behalve VVV uit) werden met gemak gewonnen en ook aardige doelcijfers.
En dan PSV die wint gewoon alles tot nu toe met grote cijfers op 2 wedstrijden na waar ze wat moeite hadden, net als Ajax was dat in het begin van de competitie. Ik zie gewoon heel weinig ploegen die punten gaan afsnoepen van PSV of Ajax of wellicht straks in de winter op klote velden dat het voor die clubs wat meer kans geeft, maar voorlopig zie ik het somber in.
Kijk naar dit weekend, normaal gesproken denk ik nou Groningen kan weleens lastig zijn voor PSV, nu denk ik oh dat wordt een 0-3 of 0-4 voor PSV -O-

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-01 23:15
Baseman77 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:50:
Het is heel normaal dat PSV en Ajax spelers halen uit de subtop van de Eredivisie, maar kun jij momenteel ook maar 1 speler uit de subtop/middenmoot noemen die in de basis zou kunnen staan bij PSV of Ajax?
Het is dit seizoen vrij droevig gesteld op dat gebied. Dus zo gewaagd vind ik het helemaal niet om nu al te concluderen dat PSV en Ajax veruit de beste teams zijn dit seizoen.
Ook dat moet nog maar blijken, het seizoen is nog jong. Het kan hard gaan met jonge jongens, de jonge spelers die het nu goed doen bij Ajax en PSV waren vorig jaar oktober vaak ook nog onbekend of roken net aan het eerste. Ik denk dat zeker AZ wel een aantal talenten heeft rondlopen die de top van Nederland kunnen halen (Til, Boadu, Stengs).
Martinusz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:57:
Kijk naar dit weekend, normaal gesproken denk ik nou Groningen kan weleens lastig zijn voor PSV, nu denk ik oh dat wordt een 0-3 of 0-4 voor PSV -O-
Groningen staat niet voor niets onderaan. :+

[ Voor 17% gewijzigd door ph4ge op 22-10-2018 11:05 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Verwijderd

Dit is toch wel de kracht van de Top 2 momenteel. Die hebben echt geweldige selecties voor de Eredivisie.
Wat ook niet helpt is alle ‘vaste’ eredivisieclubs die allemaal gedegradeerd zijn. Niet alleen qua toeschouwers is het minder, maar die clubs hebben ook meer geld dan een Emmen, Fortuna of Excelsior.
Vooral Sparta, Nec, Twente en Roda JC horen in de Eredivisie.

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Dat clubs 'In de Eredivisie horen' vind ik onzin. Dan moeten ze dat maar laten zien op het veld. Overigens, presteert een club als Excelsior al jaren uitstekend met de zeer beperkte middelen die ze hebben.

Verwijderd

ph4ge schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:04:
[...]

Ook dat moet nog maar blijken, het seizoen is nog jong. Het kan hard gaan met jonge jongens, de jonge spelers die het nu goed doen bij Ajax en PSV waren vorig jaar oktober vaak ook nog onbekend of roken net aan het eerste. Ik denk dat zeker AZ wel een aantal talenten heeft rondlopen die de top van Nederland kunnen halen (Til, Boadu, Stengs).

[...]

Groningen staat niet voor niets onderaan. :+
vervang Til voor Koopmeiners en voeg Gudmunsson toe :P .

Maar van Az verwacht ik ook meer.In de verdediging moet er gewoon wat bij komen centraal achterin.

Verwijderd

JST94 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:11:
Dat clubs 'In de Eredivisie horen' vind ik onzin. Dan moeten ze dat maar laten zien op het veld. Overigens, presteert een club als Excelsior al jaren uitstekend met de zeer beperkte middelen die ze hebben.
Excelsior doet het prima, maar die gaan niet het niveau opkrikken door te weinig mogelijkheden.
Vooral een Twente, Nec en Roda leven genoeg in de regio om (weer) subtiele subtoppers te worden en het niveau op te krikken in de Eredivisie. Dit moeten ze wel uiteraard zelf doen.

• Baseman77

Baseman77

We move

ph4ge schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 11:04:
Het kan hard gaan met jonge jongens, de jonge spelers die het nu goed doen bij Ajax en PSV waren vorig jaar oktober vaak ook nog onbekend of roken net aan het eerste.
Dat valt wel mee volgens mij.
Voor PSV geldt dit alleen voor Rosario. Voor Ajax alleen Mazraoui.

PSV en Ajax zijn dit seizoen juist zoveel beter omdat ze een goede mix hebben van talent en ervaring, waarbij beide selecties ook nog uitblinken in kwaliteit. Hierdoor presteren ze stabieler op hoger niveau en houden ze dit langer vol.
En zoals @Gonadan terecht opmerkte hebben zowel PSV als Ajax ook meerdere spelers die op individuele basis wedstrijden kunnen beslissen, waar de overige teams al heel blij zijn als ze überhaupt 1 zo'n speler hebben.
Ik denk dat zeker AZ wel een aantal talenten heeft rondlopen die de top van Nederland kunnen halen (Til, Boadu, Stengs).
Je bedoelt de Til die vorig seizoen riep de stap naar PSV of Ajax te kunnen overslaan, maar dit seizoen nog geen goede wedstrijd heeft gespeeld en bij Jong Oranje op de bank is beland (als aanvoerder notabene)?
Boadu is een groot talent, maar hij is pas 17. Stengs kan een goede speler worden, maar eerst zien hoe hij terugkomt van zijn kruisbandblessure (na ruim een jaar is hij nu eindelijk weer fit genoeg om wedstrijden te spelen).

PS: Koopmeiners presteert wel stabiel bij AZ, maar heeft (nog?) geen meerwaarde en zal stappen moeten maken.
Gudmunsson mocht juist vertrekken bij PSV omdat ze grotere talenten hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 22-10-2018 11:29 ]

• Martinusz
Zou de VAR ingegrepen hebben? :+

https://www.telegraaf.nl/...-zet-mascotte-stadion-uit

Edit:
Dolberg bijgetekend tot 2022 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 22-10-2018 13:53 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:37:
Edit:
Dolberg bijgetekend tot 2022 :)
https://twitter.com/AFCAjax/status/1053698275935731715 Als je dan ziet hoe hij als laatste in beeld komt, heerlijk onderkoeld :) Ik mag dat wel.

* PolarBear vond Hakinnen in de F1 ook altijd zo een heerlijk onderkoelde Scandinaviër.

• Deadsy
Zit nu 5min de herhaling van Rondo te kijken (nja kijken, op de achtergrond terwijl ik werk).
Jack v Gelder zit er niet en ik moet zeggen dat het een stuk leuker is.

Niet dat het moeilijk is om leuker te zijn, aangezien Rondo echt slecht is.
De kop van de vervanger kan ik even niet plaatsen maar hij probeerd niet zo authoritair te doen zoals v Gelder dit vaak heeft.

• Martinusz
Deadsy schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:38:
Zit nu 5min de herhaling van Rondo te kijken (nja kijken, op de achtergrond terwijl ik werk).
Jack v Gelder zit er niet en ik moet zeggen dat het een stuk leuker is.

Niet dat het moeilijk is om leuker te zijn, aangezien Rondo echt slecht is.
De kop van de vervanger kan ik even niet plaatsen maar hij probeerd niet zo authoritair te doen zoals v Gelder dit vaak heeft.
Volgens mij is dat ene Bas ....... inderdaad een prettige presentator :)

• Deadsy
Martinusz schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

Volgens mij is dat ene Bas ....... inderdaad een prettige presentator :)
Vond het een goede manier hoe hij de discussies aan het lopen hield en de andere mensen erbij betrok zonder op de voorgrond te treden.
Soms gewoon iets toevoegen waardoor de discussie bleef lopen en soms weer in een bepaalde richting gestuurd werd.

Bij Jack is het te vaak: HEREN, etc. Waardoor de discussie vaak dood bloede. Want het is tenslotte de Jack v Gelder show.

Deze Bas mag blijven, dan ga ik het misschien regelmatig kijken.
Pagina: 1 ... 119 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.