Ik snap niet wat Blind, tegenover de andere spelers die het NL-elftal heeft, toevoegt. Niet dat hij slecht speelde. Maar vaak als hij aan de bal is, schreeuw ik inwendig: "niet omdraaien, niet terug! Doe het niet!", maar dan gebeurt dat toch
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Bij Strootman krijg je ook het idee dat hij het spel eerder vertraagd dan versneld.Fleximex schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:40:
Nederland speelt voortaan gewoon wat sneller diep i.p.v. dat eindeloze gepiel van Strootman en Blind. Al is dat nog steeds niet weg.
Ik snap niet wat Blind, tegenover de andere spelers die het NL-elftal heeft, toevoegt. Niet dat hij slecht speelde. Maar vaak als hij aan de bal is, schreeuw ik inwendig: "niet omdraaien, niet terug! Doe het niet!", maar dan gebeurt dat toch
Een Frenkie is wat dat betreft een goede nieuwe impuls; daar zit wel snelheid naar voren in.
Als je dan nagaat dat zelfs dit Nederlands Elftal er best dynamisch uitzag. Zonder Frenkie de Jong en Wijnaldum, en met Blind en Strootman.dutchgio schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 23:01:
[...]
Bij Strootman krijg je ook het idee dat hij het spel eerder vertraagd dan versneld.
Een Frenkie is wat dat betreft een goede nieuwe impuls; daar zit wel snelheid naar voren in.
Van Aanholt mag van mij wel linksback staan voortaan. Heeft net als Dumfries die drive. Hateboer deed het ook wel goed.
De moderne back heeft op plaats 1, 2 en 3 drive. Daarna komen nog andere kwaliteiten zoals balbeheersing, verdedigen. Het is onbegrijpelijk dat Blind daar dan nog speelt soms.
Maar de toekomst is zonnig 🌞
Verwijderd
Lijkt er op dat het niet eens echt uit maakt wie er speelt van diegenen die opgeroepen werden. De vele wissels van oefenwedstrijden komen meestal de wedstrijd niet ten goede. Nu viel dat reuze mee. De geselecteerden doen blijkbaar niet veel voor elkaar onder.
Verwijderd
Ik vind Depay ook wel het meest geschikte aanvoerders figuur nu, ook al is hij da officieel niet.
[ Voor 16% gewijzigd door LZ86 op 17-10-2018 07:59 ]
Verwijderd
Verwijderd
ja, maar je speelt eerst thuis tegen de fransen.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 07:59:
Nog 1 gelijkspel tegen de Duitsers en plaatsing is er al toch?
Verwijderd
De Belgen hebben gewoon een ijzersterke aanval? Die kansen waren voornamelijk afstandsschoten, dan doe je het niet zo slecht met 1 tegendoelpunt.Typhone schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:45:
Ik zit te kijken naar de samenvatting maar hoezo is iedereen hier zo lyrisch? Wat een shitload aan kansen krijgen die Belgen zeg!!!
Des te knapper dat er niet verloren is dan toch? Ik vond het spel gisteren bij vlagen best leuk. Zeker in de 2e helft was Oranje gewoon sterker. Zonder Hazard is België direct een stuk minder gevaarlijk geblekenTyphone schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:45:
Ik zit te kijken naar de samenvatting maar hoezo is iedereen hier zo lyrisch? Wat een shitload aan kansen krijgen die Belgen zeg!!!
Wat me opviel was de manier waarop wij opeens counteren. Ik kan me legio situaties herinneren waarin wij heeel slecht counters uitspeelde (WK 2010 vs Brazilië). Die counter ben ik geen fan van maar als die zo effectief is meteen blijven hanteren. Landenteams zijn nooit zo heel goed dus je hoeft echt geen totaalvoetbal te beheersen in al zijn aspectenLeon Zwiers schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:26:
[...]
Des te knapper dat er niet verloren is dan toch? Ik vond het spel gisteren bij vlagen best leuk. Zeker in de 2e helft was Oranje gewoon sterker. Zonder Hazard is België direct een stuk minder gevaarlijk gebleken
Er is weer wat licht aan de horizon verschenen voor het NL elftal. Nu hopen dat dit zich doorzet.
Nou als Koeman Feyenoord op de rit krijgt, moet Oranje ook wel lukkenLeon Zwiers schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:39:
Plus, Nederland speelde natuurijk ook niet eens in de sterkste opstelling. Terwijl de Belgen nog steeds Mertens Lukaku en Hazard in de ploeg hadden.
Er is weer wat licht aan de horizon verschenen voor het NL elftal. Nu hopen dat dit zich doorzet.
Counters zijn juist geweldig. In Nederland zijn we er altijd heel slecht in, al jaren.Typhone schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:34:
[...]
Wat me opviel was de manier waarop wij opeens counteren. Ik kan me legio situaties herinneren waarin wij heeel slecht counters uitspeelde (WK 2010 vs Brazilië). Die counter ben ik geen fan van maar als die zo effectief is meteen blijven hanteren. Landenteams zijn nooit zo heel goed dus je hoeft echt geen totaalvoetbal te beheersen in al zijn aspecten.
Maar het is een geweldig wapen om je tegenstander te dwingen om verdedigers achter te houden bij een aanval en als je zelf onder druk staat heb je altijd de kans om toch uit te breken.
In NL moet het allemaal maar traag en combinerend en komen de kansen uit hoekschoppen. Ik hou juist wel van die continue dreiging. Als het niet met snelle combinaties is dan met snelle uitbraken.
alles kan off-topic
Verwijderd
These are my principles. If you don't like them, I have others.
LOL dat is niet zo dacht ik, maar maak me blij.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 07:59:
Nog 1 gelijkspel tegen de Duitsers en plaatsing is er al toch?
Nee je moet je plaatsen via de groep die in Mei start...je moet 1e of 2e worden. Doe je dat niet, dan is er uitvlucht via NLeauge, maar die is nog best moeizaam.
Sjah schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:37:
[...]
LOL dat is niet zok dacbht ijkk, maar maak me blij.
Nee je moet je plaatsen via de groep die in Mei start...je moet 1e of 2e worden. Doe je dat niet, dan is er uitvlucht via NLeauge, maar die is nog best moeizaam.
Dat was zo grappig dat je spontaan je tipvaardigheden verloor blijkbaar
https://sporza.be/nl/2018/09/06/wat-is-de-nations-league/Typhone schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:44:
Hoe zit de kwalificatie nu dan? Is dat wel een standaard protocol wat ze afwerken of is dat ook geheel anders?
Buiten die paar grote namen was de rest van de Belgische opstelling B en zelfs C-team spelers. Zeker de verdediging was zeer zwak. Vermoedelijk ook omdat we nu eenmaal moeten erkennen dat de Belgische verdediging een gebrek aan reservespelers heeft. De basisspelers zijn wereldtop, maar een paar een paar blessures en er moeten spelers van het niveau Jupiler-Pro-League opgesteld worden.Leon Zwiers schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:39:
Plus, Nederland speelde natuurijk ook niet eens in de sterkste opstelling. Terwijl de Belgen nog steeds Mertens Lukaku en Hazard in de ploeg hadden.
Ja dat is de Nations League zelf, maar de algemene kwalificatie is er toch ook nog?
Ik doelde dan ook specifiek op dit deel:Typhone schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:46:
[...]
Ja dat is de Nations League zelf, maar de algemene kwalificatie is er toch ook nog?
Er worden 20 EK-tickets verdeeld via de gewone EK-kwalificaties zoals we die nu kennen. De overige 4 EK-tickets kan je verdienen in de play-offwedstrijden. De teams die deelnemen aan deze play-offs worden geselecteerd op basis van hun prestaties in de Nations League.
De groepswinnaars mogen allemaal deelnemen aan de play-offs. 20 teams hebben zich al geplaatst via de gewone kwalificaties. Als een groepswinnaar al naar het EK mag, zal de plaats in de play-off naar het volgende best geplaatste team in zijn league gaan.
Als bijvoorbeeld league A geen 4 landen heeft om deel te nemen, zal het volgende best geplaatste land van league B die plaats in de play-off innemen. Deze 16 teams worden verdeeld in 4 groepen volgens sterkte. Ze spelen een halve finale en finale om te bepalen wie het ticket krijgt.
Op deze manier zal sowieso een klein land uit league 4, zoals bijvoorbeeld San Marino, deelnemen aan het EK.
Klopt. Ik herhaal wat ik gisteren zei: Kompany bleef op de bank wegens blessuregevoelig, Vermaelen en Vertongen zijn geblesseerd, Mignolet had speelminuten nodig (en hij deed zijn job met verve). De enige mandataris van de verdediging die er was, was Toby Alderweireld. Wat de wedstrijd tegen Nederland ons - of toch mij - geleerd heeft is dat de opvolging niet van hetzelfde niveau isdengregg schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:45:
[...]
Buiten die paar grote namen was de rest van de Belgische opstelling B en zelfs C-team spelers. Zeker de verdediging was zeer zwak. Vermoedelijk ook omdat we nu eenmaal moeten erkennen dat de Belgische verdediging een gebrek aan reservespelers heeft. De basisspelers zijn wereldtop, maar een paar een paar blessures en er moeten spelers van het niveau Jupiler-Pro-League opgesteld worden.
[ Voor 27% gewijzigd door YellowOnline op 17-10-2018 15:52 ]
[ Voor 98% gewijzigd door YellowOnline op 17-10-2018 15:52 ]
Verwijderd
Op de kleine ruimte hebben we nu eenmaal niet veel spelers die daar uitblinken, maar daar breken er dus de laatste tijd een aantal van door (De Jong en bergwijn).
Over een jaar zullen we nog sterker zijn, want een oplichting gaat het komende half jaar/jaar zijn kansen wellicht al krijgen (Gravenberch, Ihattaren en onze 4/5 spitsen die bij de jeugd wereldtop zijn)
Je weet dat Gravenberg en Ihattaren pas 16 zijn?Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 16:03:
Over een jaar zullen we nog sterker zijn, want een oplichting gaat het komende half jaar/jaar zijn kansen wellicht al krijgen (Gravenberch, Ihattaren en onze 4/5 spitsen die bij de jeugd wereldtop zijn)
Momenteel zijn het uitzonderlijke talenten, die de wereldtop zouden kunnen halen. Maar gezien hun leeftijd is het heel voorbarig om daar al vanuit te gaan. Laat staan dat ze over een jaar (!) al kansen gaan krijgen in Oranje. Of was je het woordje Jong vergeten?
Welke 4/5 spitsen zijn bij de jeugd trouwens wereldtop?
Verwijderd
lees eens het woordje wellicht.Baseman77 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:14:
[...]
Je weet dat Gravenberg en Ihattaren pas 16 zijn?
Momenteel zijn het uitzonderlijke talenten, die de wereldtop zouden kunnen halen. Maar gezien hun leeftijd is het heel voorbarig om daar al vanuit te gaan. Laat staan dat ze over een jaar (!) al kansen gaan krijgen in Oranje. Of was je het woordje Jong vergeten?
Welke 4/5 spitsen zijn bij de jeugd trouwens wereldtop?
Boadu, redan, Brobbey, Piroe , onze vriend van Bayern
Vertongen Vermaelen, Alderweireld en Kompany staan qua niveau boven de andere verdedigers. Bij Vermaelen of kompany is er altijd wel eentje geblesseerd, dus dan blijven er nog maar 3 over.YellowOnline schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:48:
Klopt. Ik herhaal wat ik gisteren zei: Kompany bleef op de bank wegens blessuregevoelig, Vermaelen en Vertongen zijn geblesseerd, Mignolet had speelminuten nodig (en hij deed zijn job met verve). De enige mandataris van de verdediging die er was, was Toby Alderweireld. Wat de wedstrijd tegen Nederland ons - of toch mij - geleerd heeft is dat de opvolging niet van hetzelfde niveau is
Maar Boyata bijvoorbeeld vind ik ook altijd goed spelen. Okee, hij heeft niet de uitstraling van Kompany, maar het is echt geen schande om hem in je ploeg te zetten. Op het WK deed hij zijn werk prima. Hij is het niveau van Celtic ook echt ontstegen imo.
Denayer doet het opzich ook niet slecht bij Lyon. Dat is toch nog een niveautje hoger dan JPL
Ik vind het overigens jammer dat Kabasele geen kans heeft gekregen, hij is toch ook wel op dreef bij Watford
Probleem is natuurlijk ook dat het systeem van Martinez redelijk delicaat is.
(3 verdedigers + 2 flankspelers die verdedigen/aanvallen in balverlies/bezit)
Zelfs met de A-ploeg is dat iets wat voor problemen zorgt. Meunier kan die taak van flankspeler op zich nemen, maar aan de andere kant gaat het al moeilijker met Carrasco, T Hazard of Chadli.
Dan is het moeilijk om tegen nieuwe jongens als Denayer of Castagne te zeggen: 'doe dat nu maar even'. Als ze wat meer ervaring hebben en meer samen spelen zal dat wel beteren
Wellicht dat heel jong Fc Utrecht over 2 jaar de basis van Oranje vormt. Mooi woordje, dat wellicht.Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:15:
[...]
lees eens het woordje wellicht.
Boadu, redan, Brobbey, Piroe , onze vriend van Bayern
Overigens zijn die jongens ook bij de jeugd ongetwijfeld geen wereldtop, alleen ken je de concurrentie niet.
Al met al fijn dat Nederland weer meedoet aan het front.
En wat is Depay goed geworden, fantastisch
Precies, het zegt weinig als spelers in de jeugd excelleren. Kijk bij Feyenoord maar eens naar een Anass Achahbar, Jari Schuurman of Marlon Slabbekoorn. Drie jongens die het in de jeugd onzettend goed deden, maar uiteindelijk niet echt van waarde zijn geweest voor Feyenoord 1. Jongens die bijna zijn weggestuurd uit de jeugdopleiding (Jordy Clasie en Sven van Beek) hebben wel veel toegevoegd aan het 1e.toolkist schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:51:
[...]
Wellicht dat heel jong Fc Utrecht over 2 jaar de basis van Oranje vormt. Mooi woordje, dat wellicht.![]()
Overigens zijn die jongens ook bij de jeugd ongetwijfeld geen wereldtop, alleen ken je de concurrentie niet.
Ander leuk voorbeeld is Donis Avdijaj, die eerst bij Roda JC heeft gespeeld en nu bij Willem 2. In het seizoen 12/13 maakte was hij nog bij 59 goals betrokken in 32 wedstrijden.
Het is altijd maar afwachten hoe spelers zich ontwikkelen, veel talent hebben in de jeugd is leuk. Maar gewoon geen garantie voor de toekomst.
[ Voor 13% gewijzigd door JST94 op 18-10-2018 08:00 ]
Verwijderd
De spelers die jij noemde waren al in de lagere jeugd gehypet. De spelers die ik noem zijn ook reeds bij de oudste jeugd beland en doen het daar prima.JST94 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:58:
[...]
Precies, het zegt weinig als spelers in de jeugd excelleren. Kijk bij Feyenoord maar eens naar een Anass Achahbar, Jari Schuurman of Marlon Slabbekoorn. Drie jongens die het in de jeugd onzettend goed deden, maar uiteindelijk niet echt van waarde zijn geweest voor Feyenoord 1. Jongens die bijna zijn weggestuurd uit de jeugdopleiding (Jordy Clasie en Sven van Beek) hebben wel veel toegevoegd aan het 1e.
Ander leuk voorbeeld is Donis Avdijaj, die eerst bij Roda JC heeft gespeeld en nu bij Willem 2. In het seizoen 12/13 maakte was hij nog bij 59 goals betrokken in 32 wedstrijden.
Het is altijd maar afwachten hoe spelers zich ontwikkelen, veel talent hebben in de jeugd is leuk. Maar gewoon geen garantie voor de toekomst.
Vanaf dan kun je al redelijk inschatten wat er gaat gebeuren.
Nee hoor, zoek maar even op de spelers van Jong Oranje die het EK wonnenVerwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:09:
[...]
De spelers die jij noemde waren al in de lagere jeugd gehypet. De spelers die ik noem zijn ook reeds bij de oudste jeugd beland en doen het daar prima.
Vanaf dan kun je al redelijk inschatten wat er gaat gebeuren.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zelfs na een goede eerste periode in de Eredivisie kan je er nog niks van zeggen. We kunnen allemaal lijsten van spelers opschrijven die na een goede eerste periode in de Eredivisie gehypt werden en toch niet de top haalden.JST94 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:11:
En dan nog is het afvragen hoe ze het tegen de 'grote mannen' gaan doen. Nu al allerlei verwachtingen hebben moet je gewoon niet doen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Dat is wel héél opportunistisch hèHarribo schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:06:
Al met al fijn dat Nederland weer meedoet aan het front.
Precies, plus de kwaliteit van een individu is nog altijd niet persee doorslaggevend. Zie Messi bij Argentinië. Het is in ieder geval goed om te zien dat er veel aanwas met potentie beschikbaar is/komt. Maar laten we ons maar eerst weer eens plaatsen voor het komende toernooi.ph4ge schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:56:
[...]
Zelfs na een goede eerste periode in de Eredivisie kan je er nog niks van zeggen. We kunnen allemaal lijsten van spelers opschrijven die na een goede eerste periode in de Eredivisie gehypt werden en toch niet de top haalden.
Ik heb het alleen in het begin vandaag de zijlijn gevolgd maar bij die Achahbar had ik het gevoel dat Gio hem gewoon niet zag zitten. Hij liet best leuke dingen zijn maar stond er vrij makkelijk weer naast.JST94 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:58:
Precies, het zegt weinig als spelers in de jeugd excelleren. Kijk bij Feyenoord maar eens naar een Anass Achahbar, Jari Schuurman of Marlon Slabbekoorn. Drie jongens die het in de jeugd onzettend goed deden, maar uiteindelijk niet echt van waarde zijn geweest voor Feyenoord 1.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Daar wist iedereen dat het niet getalenteerd was hoor.Martinusz schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:44:
[...]
Nee hoor, zoek maar even op de spelers van Jong Oranje die het EK wonnenweinig sprankelende carrieres kan ik je vertellen.
Alleen Drenthe was goed en Babel redelijk. Drenthe draaide best aardig mee bij Real, maar we weten allemaal hoe mis is gegaan. De overige spelers zag niemand wereldtop in.
Van het jaar ervoor had je alleen Huntelaar, maar die heeft waarschijnlijk zelfs meer bereikt dan we verwachten. Drenthe was de enige dus die destijds echt hoog werd aangeslagen. Niet vergelijkbaar met de spelers die ik noem.
Dat is echt achteraf. Pieters ging naar PSV, Donk had een topseizoen bij AZ achter de rug, Vlaar is derde geworden op het echte WK, Maduro werd gezien als een groot talent bij Ajax en werd verkocht aan Valencia, Bakkal heeft grote clubs gehad en prijzen gewonnen, Bruins was een groot talent bij Feyenoord, De Ridder was een behoorlijke hype, Vermeer heeft pech gehad met zn carriere maar werd als groot talent gezien en haalde Oranje, etc.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:51:
[...]
Daar wist iedereen dat het niet getalenteerd was hoor.
Alleen Drenthe was goed en Babel redelijk. Drenthe draaide best aardig mee bij Real, maar we weten allemaal hoe mis is gegaan. De overige spelers zag niemand wereldtop in.
Van het jaar ervoor had je alleen Huntelaar, maar die heeft waarschijnlijk zelfs meer bereikt dan we verwachten. Drenthe was de enige dus die destijds echt hoog werd aangeslagen. Niet vergelijkbaar met de spelers die ik noem.
Elke speler heeft een eigen verhaal waardoor ze de echte top niet haalden, maar ze werden echt wel als heel talentvol gezien, wat ook logisch is als je al je leeftijdsgenoten verslaat.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je mist volgens mij meerdere punten in het hele verhaal:Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:51:
[...]
Daar wist iedereen dat het niet getalenteerd was hoor.
1) Dat een speler op een bepaalde leeftijd het prima doet, is dus geen enkele garantie op succes later
2) Als team kun je prijzen pakken, zelfs zonder uitzonderlijk talent, echter een uitzonderlijk talent kan in het verkeerde/ in een ander team totaal wegvallen, ook hier geen garantie dat prestaties later in andere team(s) hetzelfde blijven.
3) jeugdelftallen reflecteren natuurlijk totaal niet het "grote mannen" voetbal in de hoogste divisies, dat hebben we maar vaak genoeg gezien inmiddels.
Dus mijn inziens kun je totaal niet voorspellen wat al die namen die je noemt de top gaat halen, laat ze eerst maar eens de eredivisie halen
Hij liet simpelweg niet genoeg zien. Zag je ook weer terug bij PEC en het begin bij NEC. Was vaak te zwaar / niet fit.Gonadan schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:25:
[...]
Ik heb het alleen in het begin vandaag de zijlijn gevolgd maar bij die Achahbar had ik het gevoel dat Gio hem gewoon niet zag zitten. Hij liet best leuke dingen zijn maar stond er vrij makkelijk weer naast.
En als je daarnaast ook nog eens niet het type spits bent waarmee Feyenoord wenst te spelen (fysiek sterk, kop sterk, balletje kunnen vasthouden)..
[ Voor 14% gewijzigd door JST94 op 18-10-2018 11:11 ]
Verwijderd
je kunt ook nog een eigen inschatting maken toch of waren er echt mensen die Bruins en de Ridder bij Real zagen spelen?ph4ge schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:57:
[...]
Dat is echt achteraf. Pieters ging naar PSV, Donk had een topseizoen bij AZ achter de rug, Vlaar is derde geworden op het echte WK, Maduro werd gezien als een groot talent bij Ajax en werd verkocht aan Valencia, Bakkal heeft grote clubs gehad en prijzen gewonnen, Bruins was een groot talent bij Feyenoord, De Ridder was een behoorlijke hype, Vermeer heeft pech gehad met zn carriere maar werd als groot talent gezien en haalde Oranje, etc.
Elke speler heeft een eigen verhaal waardoor ze de echte top niet haalden, maar ze werden echt wel als heel talentvol gezien, wat ook logisch is als je al je leeftijdsgenoten verslaat.
Nouja, De Ridder heeft in zn eerste seizoen 30 wedstrijden voor Ajax gespeeld op 19-20 jarige leeftijd waaronder in de CL. Volgens mij werd hij op handen gedragen door het Ajax publiek. 30x voor jong Oranje gespeeld en daar als basisspeler 2 keer Europees kampioen geworden. Ook na zijn uitstap naar Celta schijnt Ajax hem nog terug hebben willen halen. Individueel won hij ook diverse prijzen voor talenten en uiteindelijk leverde hij een leuke duit op met een kort contract.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:02:
je kunt ook nog een eigen inschatting maken toch of waren er echt mensen die Bruins en de Ridder bij Real zagen spelen?
Bruins werd bij Feyenoord ook gezien als een groot talent die het aanvankelijk heel goed deed, zo scoorde hij als middenvelder 6 competitie wedstrijden in zn debuut seizoen (waarin hij niet alles speelde), ook in Jong Oranje scoorde hij relatief vaak waaronder de beslissende in de finale. Zo goed als in zn eerste seizoen werd hij niet meer, hoewel hij uiteindelijk vertrok ondanks dat Feyenoord hem wel wilde verlengen. Voordat hij naar Feyenoord ging wilde oa Van Gaal hem dolgraag naar AZ halen, maar Peter Bosz wist mede dankzij het samenwerkingsverband met Excelsior Bruins naar de Kuip te halen, dat zijn niet de minste namen.
Het is lastig om even snel te Googlen naar voetbalartikelen uit die tijd, maar van Bruins vind ik van diverse media portretten waar hij als groot talent wordt neergezet. Hindsight bias is een erg sterk psychologisch, mensen zijn geneigd om achteraf te zeggen dat ze iets al voorspeld hadden en ook alleen die momenten te onthouden dat ze gelijk hadden. Zo zegt mijn gevoel dat ik De Ridder altijd al enorm overschat vond en moet ik diep graven om te erkennen dat ik dolblij was toen Feyenoord Bruins binnen wist te hengelen voor de neus van allerlei andere clubs. Bruins heeft ongeveer een half seizoen goed gespeeld 12 jaar geleden, het is ook logisch dat we de 12 jaar daarna beter herinneren.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 18-10-2018 12:20 ]
Verwijderd
Je moet als jeugdvoetballer ook een beetje mazzel hebben dat je net op tijd een trainer hebt die jou kan gebruiken binnen zijn totaalplaatje van het desbetreffende team op dat moment.JST94 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 07:58:
[...]
Precies, het zegt weinig als spelers in de jeugd excelleren. Kijk bij Feyenoord maar eens naar een Anass Achahbar, Jari Schuurman of Marlon Slabbekoorn. Drie jongens die het in de jeugd onzettend goed deden, maar uiteindelijk niet echt van waarde zijn geweest voor Feyenoord 1. Jongens die bijna zijn weggestuurd uit de jeugdopleiding (Jordy Clasie en Sven van Beek) hebben wel veel toegevoegd aan het 1e.
Zekers heb je daar als jeugdvoetballer ook wel enige invloed op door zo goed te trainen en te spelen dat een trainer bijna niet om je heen kan. Maar zelfs dan moet je nog wel in het team passen wat betreffende trainer voor ogen heeft.
Achahbar heeft nog niet zo lang geleden aan gegeven dat hij niet fris in zijn koppie was. Gert Jan Verbeek zag het niet in hem zitten en verhuurde hem aan een Bochum dacht ik. Moest aan zijn conditie werken, aldus Verbeek. Ging hem misschien wel te gemakkelijk af in de jeugd.
Een Kevin Janssen heeft na zijn vertrek bij AZ aangegeven in interviews dat hij wel begreep dat Feyenoord hem in de jeugd weg stuurde omdat hij toentertijd onhandelbaar was.
Als jeugdspeler moet je mazzel hebben op het juiste moment de juiste trainer te hebben voor jouw persoontje maar dat geldt eigenlijk ook nog voor wanneer je wat ouder bent. Voetballoopbanen worden voor een niet onaanzienlijk gedeelte bepaald door toeval.
Het spijt me zeer, maar als je spelers als Piroe, Brobbey en in iets mindere mate Boadu ziet als wereldtop dan heb ik weinig vertrouwen in jouw inschatting. Daar klopt namelijk weinig van.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:02:
je kunt ook nog een eigen inschatting maken
Redan en Zirkzee hebben nog veel te bewijzen, bij de betere spelers horen in de jeugd van een topclub is weliswaar veelbelovend maar zegt nog zeker niet alles en de weg is nog lang.
Nu merk ik bij F. de Jong wel dat je graag doorslaat in superlatieven, maar het ophemelen van 16 en 17 jarige talenten is vrij zinloos. Nederland heeft altijd de beschikking gehad over uitzonderlijke talenten, waarbij altijd een aantal daarvan niet doorbreekt. Dat is normaal en hoort bij de leeftijd, tussen (wereld)top zijn op je 16e en daadwerkelijk de (wereld)top halen zitten gigantische stappen die maar voor zeer weinigen zijn weggelegd.
De Ridder werd niet echt gezien als groot talent maar meer als een van de vele talenten.
En ja veel wedstrijden bij Ajax, maar dit waren vooral invalbeurten. Het was toen voor velen al duidelijk dat dit een gevalletje van net-niet zou zijn.
Zijn hoge aantal wedstrijden bij Jong Oranje kwam vooral omdat er in die periode veel gespeeld werd en er op zijn positie niet veel concurrentie was.
Bruins aan de andere kant stond echt bekend als groot talent toen (niet de talent status die men nu aan een de Ligt geeft maar een trapje daar onder).
Kwam dacht ik van Excelsior waar hij al basis speler was en begon top bij Feyenoord maar kakte na een tijdje in. En heeft dat niveau nooit meer echt gehaald.
Sukkelde ook regelmatig met kleine blessures dacht ik.
Verwijderd
<knip>Baseman77 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:49:
[...]
Het spijt me zeer, maar als je spelers als Piroe, Brobbey en in iets mindere mate Boadu ziet als wereldtop dan heb ik weinig vertrouwen in jouw inschatting. Daar klopt namelijk weinig van.
Redan en Zirkzee hebben nog veel te bewijzen, bij de betere spelers horen in de jeugd van een topclub is weliswaar veelbelovend maar zegt nog zeker niet alles en de weg is nog lang.
Nu merk ik bij F. de Jong wel dat je graag doorslaat in superlatieven, maar het ophemelen van 16 en 17 jarige talenten is vrij zinloos. Nederland heeft altijd de beschikking gehad over uitzonderlijke talenten, waarbij altijd een aantal daarvan niet doorbreekt. Dat is normaal en hoort bij de leeftijd, tussen (wereld)top zijn op je 16e en daadwerkelijk de (wereld)top halen zitten gigantische stappen die maar voor zeer weinigen zijn weggelegd.
Dit is niet de manier waarop wij in SPRT met elkaar discussiëren.
Brobbey is gewoon gewild in heel Europa, Piroe scoorde nog 3x op een Jeugd EK tegen Duitsland onder meer en ook gewild in heel Europa. Boadu ga ik niet eens benoemen. Heeft er als 16/17 jarige al een aantal in liggen in een slecht draaiend AZ.
Het klopt dat niet iedereen zijn potentieel zal bereiken. Echter is met dit aantal supertalenten de kans gewoon groot. Dit hebben we jaren niet gehad hoor.
[ Voor 38% gewijzigd door Ramzzz op 19-10-2018 11:01 ]
RigtersMartinusz schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:44:
[...]
Nee hoor, zoek maar even op de spelers van Jong Oranje die het EK wonnenweinig sprankelende carrieres kan ik je vertellen.
PSN: DutchTrickle PVoutput
Toch gewoon lachwekkend als je ziet wat een goede trainer met matig materiaal kan presteren.
En sindsdien zetten ze er de ene na de andere prutser neer en vinden het raar dat het resultaat er niet is.
Hoezo...van de Looi is toch een pracht trainer voor deze klusDeadsy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:17:
[...]
Toch gewoon lachwekkend als je ziet wat een goede trainer met matig materiaal kan presteren.
En sindsdien zetten ze er de ene na de andere prutser neer en vinden het raar dat het resultaat er niet is.
Hangt er van af wat de klus is.Martinusz schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:26:
[...]
Hoezo...van de Looi is toch een pracht trainer voor deze klus![]()
![]()
Lekker aanklooien of de beste talenten nemen en hun voorbereiden op het grote Oranje.
Ja Zivkovich maakt er nu 2 maar dat is een gesloten boek, er zijn andere spitsen waar wel nog toekomst in zit. Maar zo ziet vd Looi het niet.
Verwijderd
<knip>Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:18:
[...]
~<knip>
Dit is niet de manier waarop wij in SPRT met elkaar discussiëren.~
Er wordt niet in het topic gereageerd op moderatie. Dit is offtopic.
[ Voor 48% gewijzigd door Ramzzz op 18-10-2018 17:05 ]
Zeg maar net als bij het "grote" Oranje.Deadsy schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:17:
[...]
Regeren is vooruitschuiven
Om er weer een beetje in te komen
Zaterdag
20.10. 18:30 Excelsior v Vitesse
20.10. 18:30 PSV v FC Emmen
20.10. 20:45 sc Heerenveen v Ajax
20.10. 20:45 FC Utrecht v AZ
Zondag
21.10. 12:15 NAC v Willem II
21.10. 14:30 Feyenoord v PEC Zwolle
21.10. 14:30 Heracles v FC Groningen
21.10. 14:30 VVV-Venlo v ADO DenHaag
21.10. 16:45 Fortuna Sittard v De Graafschap
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hoezo is Frenkie de Jong een twijfelgeval? Nergens gelezen.Martinusz schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:32:
Zo de eredivisie gaat weer verderik lees bij Ajax toch wel wat personele "problemen". Nico is er niet bij, Ziyech twijfelgeval, Mazraoui twijfelgeval, Frenkie de Jong twijfelgeval...Heerenveen uit, niet mijn favoriete wedstrijd meestal
Ziyech zal ik nog rust geven als ik TH was, Neres voor hem. En Blind dan maar op LB als vervanger van Nico. Kan Wöber zijn vorm doorzetten.
Heerenveen is altijd lastig, maar ze zijn wel kwetsbaar achterin. Dus als 'we' gewoon voorin scherp zijn dan moet het geen moeite zijn.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:42
Dan mogen ze ook wel weer gaan presteren als ze zulke reacties geven.
groeit het topic niet uit z'n jasje
Als Ajax of PSV dit zouden doen zou de hele Nederlandse media zich kapot lachentweakduke schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 20:01:
Bij Bayern kunnen ze ook niet goed tegen kritiek https://www.nu.nl/voetbal...an-media-niet-langer.html
Dan mogen ze ook wel weer gaan presteren als ze zulke reacties geven.
groeit het topic niet uit z'n jasje![]()
Haha Jansen geel, scheids toch...
Simpel countertje 1-0, te vroeg helaas. Naïef van Emmen weer, je weet dat je verdedigend zwak bent. Houd je zoveel man voor de bal.
[ Voor 35% gewijzigd door Vos op 20-10-2018 18:44 ]
Jansen kreeg gewoon geel omdat hij na het praatje van de scheids nog n keer naar Dumfries liep en hem met twee handen duwde.. Gewoon terechte gele kaart.
[ Voor 67% gewijzigd door aicaramba op 20-10-2018 18:47 ]
Kan prima terecht zijn, maar dan moet je wel consequent zijn. En dat is vaak het probleem.aicaramba schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:44:
Goed overzicht gehouden van Bergwijn. 1-0
Jansen kreeg gewoon geel omdat hij na het praatje van de scheids nog n keer naar Dumfries liep en hem duwde.. Gewoon terechte gele kaart.
Kijk Hendrix nu wel geel, was eigenlijk de 2e dus
En weer Hendrix te laat, weer geen kaart.
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 20-10-2018 18:53 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 20-10-2018 19:03 ]
Daar is de VAR voor... kijken wat het oplevert.Vos schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:03:
En geen strafschop voor PSV wat er een lijkt. Gaat lekker Bassie.
Maar wat ik niet snap is dat PSV nu al twee gele kaarten heeft gepakt tegen een tegenstander waarvan ze gegarandeerd winnen. Dan zijn die overtredingen toch gewoon overbodig? Die kaarten kunnen de je later lelijk opbreken vanwege schorsingen. Ik denk dat je daar als trainer echt iets over moet roepen voor aanvang een dergelijke wedstrijd.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Jawel, ervaring met Telgenkamp. Maar die was geblesseerd aan het begin van het seizoen. Scherpen keepte 1 topwedstrijd en blijft staan.Napo schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:09:
Die keeper van FC Emmen is zo bizar zwak. Nu verwacht ik ook geen topkeeper bij FC Emmen in de goal maar dit slaat alles. De fouten die hij heeft gemaakt tonen vooral onzekerheid en onkunde aan. Hebben ze bij Emmen niets beters?
Pff wat slecht Emmen, moeten oppassen. Zoals verwacht
[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 20-10-2018 19:15 ]
Vier goals en een opstootje. Nul minuten extra tijd
Anders stond het 5-0 nuFleximex schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:21:
Ik begin er een beetje genoeg van te krijgen met die interpretatie van de blessuretijd. Zo irritant inconsistent altijd.
Jup, de scheidsrechters doen maar wat. Exact dezelfde momenten in de tweede helft zouden een minuut of 4 á 5 extra speeltijd geven. Zolang je geen harde regels hebt voor extra tijd voor kaarten, goals, verzorging etc blijft het een beetje gokken van de scheids waar hij zin in heeft.Fleximex schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:21:
Ik begin er een beetje genoeg van te krijgen met die interpretatie van de blessuretijd. Zo irritant inconsistent altijd.
Zuivere speeltijd van 2x 45 min, dat is waar de supporters voor betalen.Martinusz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:35:
Zuivere speeltijd van 2x35 minuten is de oplossing
Of 35% korting op de kaartjes!
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik gok dat je nu al geen 35 minuten zuivere speeltijd haalt. Keepers die een halve minuut per uittrap nemen, lang wachten met ingooien. Er gaat veel tijd verloren met spelhervattingenOPSLAGHOND schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:37:
[...]
Zuivere speeltijd van 2x 45 min, dat is waar de supporters voor betalen.
Edit: rood zou ook niet misstaan.
[ Voor 27% gewijzigd door aicaramba op 20-10-2018 19:40 ]
[ Voor 66% gewijzigd door LZ86 op 20-10-2018 19:40 ]
Bijzonder inderdaad, dat was ook mijn vraagLeon Zwiers schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:40:
Geel kaartje maar? Mag de VAR da wel ingrijpen? Dacht dat dat alleen met rood was en goals?
Voldoet aan geen enkele mogelijkheidVier mogelijke situaties
Wel of geen doelpunt
Wel of geen strafschop
Wel of geen directe rode kaart
Identiteitsvergissing bij het geven van een rode of gele kaart
Met 2x45 minuten zuivere speeltijd zit je juist langer in het stadion, bij elk moment dat het spel niet actief is, staat de tijd namelijk stil, dus ook bij ingooien, hoekschoppen etc. Alleen als de bal in het spel is. Dan is 2x35 minuten meer dan zat, anders halen ze het einde van de wedstrijd nietOPSLAGHOND schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:37:
[...]
Zuivere speeltijd van 2x 45 min, dat is waar de supporters voor betalen.
Schakers zijn erg goed met het timen om op zo'n knopje van een schaakklokje te drukken, zet zo iemand in om zuivere speeltijd te garanderen.Napo schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:39:
[...]Ik gok dat je nu al geen 35 minuten zuivere speeltijd haalt. Keepers die een halve minuut per uittrap nemen, lang wachten met ingooien. Er gaat veel tijd verloren met spelhervattingen
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Ik weet niet hoe het werkt.. Volgens mij mag er alleen gekeken worden als er rood is gegeven. Het zou raar zijn als de scheids alleen mag kijken als het rood moet zijn. Als ie het al weet kan ie net zo goed direct rood geven.Leon Zwiers schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:40:
Geel kaartje maar? Mag de VAR da wel ingrijpen? Dacht dat dat alleen met rood was en goals?
Uh waarom?Snowdog schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:41:
Dacht dat er alleen rood mocht komen na een VAR? Dus niks of rood? Of heb ik dat dan verkeerd begrepen?
De VAR vond het rood en roept Nijhuis naar de kant, die vind het geen rood, maar dan mag hij toch gewoon geel geven of niks. Hij vond het dus een gele kaart.
Naja, verkeerd begrepen dan. Ik dacht dat een scheids in dat geval ook alleen direct rood mocht trekken of niks. Dacht dat het zo in elkaar zatMartinusz schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:43:
[...]
Uh waarom?
De VAR vond het rood en roept Nijhuis naar de kant, die vind het geen rood, maar dan mag hij toch gewoon geel geven of niks. Hij vond het dus een gele kaart.
Dit topic is gesloten.
![]()