[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 111 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.677 views

Onderwerpen

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 17:36
JST94 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:29:
[...]

Zolang de STICO maar een schimmige bende blijft zal het nooit echt veranderen. Het scheelt dat Jan de Jong niet zo'n trekpop is als Gudde. Nu hopen dat hij daad bij woord voegt.
Aan de andere kant. Als dat stadion niet doorgaat kan je vergeten om ooit nog in de buurt van PSV te komen. Dus als de Jong zijn poot te stijf houdt is ie er meteen verantwoordelijk voor dat we voor altijd subtop blijven en moeten concurreren met Vitesse en AZ....

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Leon Zwiers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

Aan de andere kant. Als dat stadion niet doorgaat kan je vergeten om ooit nog in de buurt van PSV te komen. Dus als de Jong zijn poot te stijf houdt is ie er meteen verantwoordelijk voor dat we voor altijd subtop blijven en moeten concurreren met Vitesse en AZ....
Dan de vraag: Moet je een stadionplan maar accepteren als dit niet het beste is voor Feyenoord?

• LZ86
JST94 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:35:
[...]

Dan de vraag: Moet je een stadionplan maar accepteren als dit niet het beste is voor Feyenoord?
Goede vraag. Ik denk dat je die 25 miljoen niet gegarandeerd gaat krijgen. Dat heeft de gemeente ook al duidelijk gezegd. Ik zou als club met elke grote stap in je spelersbudget blij zijn. Als dat 15 miljoen structureel extra is? Prima! Om het nou op 5-10 miljoen te laten klappen en in de Kuip te blijven waarin je als club niet meer kan groeien.....

net zoals PSV. Die kunnen niet verder groeien heeft Toon Gerbrands herhaaldelijk aangegeven. Die zitten aan het plafond. Dus die zijn op termijn te pakken als je nu investeerd.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:58

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

Goede vraag. Ik denk dat je die 25 miljoen niet gegarandeerd gaat krijgen. Dat heeft de gemeente ook al duidelijk gezegd. Ik zou als club met elke grote stap in je spelersbudget blij zijn. Als dat 15 miljoen structureel extra is? Prima! Om het nou op 5-10 miljoen te laten klappen en in de Kuip te blijven waarin je als club niet meer kan groeien.....

net zoals PSV. Die kunnen niet verder groeien heeft Toon Gerbrands herhaaldelijk aangegeven. Die zitten aan het plafond. Dus die zijn op termijn te pakken als je nu investeerd.
PSV heeft wel het absolute voordeel dat de resultaten daar veel aansprekender zijn dan in Rotterdam, waar het stadion nu al groter is. Tel daarbij op dat hier in de omgeving van Eindhoven een zee aan geld ligt van allemaal bedrijven die zich nog meer in de spotlights kunnen spelen dan PSV en de investeerders kunnen van alle kanten komen. Dat bedrijfsleven heeft zichtbaar en onzichtbaar heel veel op met PSV. Namen?
VDL, Driessen, Vanderlande Industries, ASML, Philips.

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 08-10-2018 11:45 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:38:
Met alle respect voor Feyenoord maar zoals jij dat stelt is dat natuurlijk flauwekul. Feyenoord kan PSV op termijn helemaal niet ‘pakken’. En wel om de doodeenvoudige reden dat wat Feyenoord kan doen PSV in het veelvoudige kan. Een PSV is op financieel, organisatorisch en sportief vlak zo veel verder dan Feyenoord, dat trek je met een investering niet recht. En al helemaal niet zoals feyenoord zich nu financieel dreigt op te hangen. Er zal eerst organisatorisch iets drastisch moeten gaan veranderen bij Feyenoord. Een sloeber wordt ook plots geen heer wanneer je hem in een maatpak hijst.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• LZ86
Han schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:45:
[...]

Met alle respect voor Feyenoord maar zoals jij dat stelt is dat natuurlijk flauwekul. Feyenoord kan PSV op termijn helemaal niet ‘pakken’. En wel om de doodeenvoudige reden dat wat Feyenoord kan doen PSV in het veelvoudige kan. Een PSV is op financieel, organisatorisch en sportief vlak zo veel verder dan Feyenoord, dat trek je met een investering niet recht. En al helemaal niet zoals feyenoord zich nu financieel dreigt op te hangen. Er zal eerst organisatorisch iets drastisch moeten gaan veranderen bij Feyenoord. Een sloeber wordt ook plots geen heer wanneer je hem in een maatpak hijst.
Ik ben het met je eens hoor. Er moet hard de bezem door de club. Maar zonder dat stadion kan je het zowieso al vergeten. Na het kampioensjaar schreven verschillende media al dat Feyenoord PSV ingehaald had. Zeker als dat stadion er was.

2 jaar later en alles is anders. De organisatie van Feyenoord is verrot.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leon Zwiers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:33:
Terecht wat mij betreft. Een plan wat Feyenoord veel gaat kosten maar geen garanties biedt kan je toch onmogelijk zien als de enige redding van de club. :?
Veel mensen gaan daar geld aan verdienen, Feyenoord hooguit een beetje. Als je dan net zo met het materiaal om blijft gaan als nu dan zal er sportief niets veranderen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:49:
[...]

Terecht wat mij betreft. Een plan wat Feyenoord veel gaat kosten maar geen garanties biedt kan je toch onmogelijk zien als de enige redding van de club. :?
Veel mensen gaan daar geld aan verdienen, Feyenoord hooguit een beetje. Als je dan net zo met het materiaal om blijft gaan als nu dan zal er sportief niets veranderen.
Zoals ik al eerder aangaf. De bezem moet door de organistatie. Van de jeugdteams en technische staf, tot bestuur en directie. Maar structureel 15-25 miljoen extra op je spelersbudget geeft je zo'n enorme boost sportief dat je dat amper kan laten gaan lijkt me.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:20
Dat extra geld maakt niets uit wanneer je technisch directeur Martin van geel is en je trainer Gio is.

Hun moeten zoals gezegd weg. Maar dat is eigenlijk al te laat.
Als je echt iets wilt met het nieuwe stadion dan moeten die twee dit seizoen nog weg.

Haal een trainer die met jeugd kan werken en spelers beter maakt.
Een td die met aankopen de gaten opvult en dan hopen op het beste.
Die zet hadden ze direct na het kampioenschap moeten maken.

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:52:
Zoals ik al eerder aangaf. De bezem moet door de organistatie. Van de jeugdteams en technische staf, tot bestuur en directie. Maar structureel 15-25 miljoen extra op je spelersbudget geeft je zo'n enorme boost sportief dat je dat amper kan laten gaan lijkt me.
Ja als je gegarandeerd 15-25 miljoen extra krijgt geef ik je gelijk. Vooralsnog lijkt het er echter steeds op dat de rekensommetjes voor Feyenoord leuk lijken, maar dat er een serieus risico aan zit dat het geld gaat kosten. Ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat een aantal mensen veel geld aan dit verhaal gaat verdienen maar dat het nog allerminst zeker is dat het voor de club ook een heel goed idee is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Je verlangt bijna terug naar Fred Rutten. Die had een slechte selectie, maar kreeg ze wel aan het voetballen. (Winst op Sevilla in de EL bijvoorbeeld vergeet ik nooit meer, met dat epische spandoek aan het begin). Geef hem de huidige selectie en er zal iig meer herkenbaar spel gespeeld worden.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Leon Zwiers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:14:
Je verlangt bijna terug naar Fred Rutten. Die had een slechte selectie, maar kreeg ze wel aan het voetballen. (Winst op Sevilla in de EL bijvoorbeeld vergeet ik nooit meer, met dat epische spandoek aan het begin). Geef hem de huidige selectie en er zal iig meer herkenbaar spel gespeeld worden.
Gio speelt anders ook echt herkenbaar (slecht) spel :P :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• LZ86
Martinusz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:15:
[...]

Gio speelt anders ook echt herkenbaar (slecht) spel :P :P
Gio is een Doe Maar Wat trainer. Zit geen lijn in. Net zoals gisteren die v Beek wissel. Hoe verzint ie het. En nog meer, waarom zeggen die assistenten er niks van.

• Martinusz
Leon Zwiers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

Gio is een Doe Maar Wat trainer. Zit geen lijn in. Net zoals gisteren die v Beek wissel. Hoe verzint ie het. En nog meer, waarom zeggen die assistenten er niks van.
Jean-Paul van Gastel en Denny Landzaat :X volgens mij ook niet echt de meest uitgesproken lieden. Toch wat anders als een Wouters naast je op de bank denk ik of Dick :P

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Leon Zwiers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:17:
[...]

Ryan Gravenberch laten debuteren bij 3-0 achter tegen PSV vind ik ook nog één van de mooiste momenten die ik recentelijk gezien heb.

• JST94
Gonadan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:14:
[...]

Ja als je gegarandeerd 15-25 miljoen extra krijgt geef ik je gelijk. Vooralsnog lijkt het er echter steeds op dat de rekensommetjes voor Feyenoord leuk lijken, maar dat er een serieus risico aan zit dat het geld gaat kosten. Ik kan mij toch niet aan de indruk onttrekken dat een aantal mensen veel geld aan dit verhaal gaat verdienen maar dat het nog allerminst zeker is dat het voor de club ook een heel goed idee is.
Je gaat nooit 15-25 miljoen extra krijgen hè. Volgens mij zit Feyenoord op het moment op 17 miljoen spelersbudget, met een nieuw stadion willen ze naar 25 toe. Ik vind het goed dat Jan de Jong een harde eis stelt, hij hoeft niet het beste voor de stad te kiezen, hij moet het beste voor Feyenoord kiezen, al dacht een politicus daar anders over.
Han schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:45:
[...]

Precies dit. Een nieuw stadion is leuk en aardig, maar als je ziet dat er al jaren wanbeleid wordt gevoerd op meerdere vlakken is dit in een nieuw stadion écht niet opgelost. De basis die er staat is gewoon al niet goed, zorg eerst dat die op orde is alvorens je naar gigantische investeringen gaat kijken.

• LZ86
Typhone schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:43:
[...]

Ryan Gravenberch laten debuteren bij 3-0 achter tegen PSV vind ik ook nog één van de mooiste momenten die ik recentelijk gezien heb.
Ja dat was me er een :+ Maar still, wees blij dat er bij jullie jeugd een kans krijgt, hoe kansloos die kans ook is :P
JST94 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

Je gaat nooit 15-25 miljoen extra krijgen hè. Volgens mij zit Feyenoord op het moment op 17 miljoen spelersbudget, met een nieuw stadion willen ze naar 25 toe. Ik vind het goed dat Jan de Jong een harde eis stelt, hij hoeft niet het beste voor de stad te kiezen, hij moet het beste voor Feyenoord kiezen, al dacht een politicus daar anders over.

[...]

Precies dit. Een nieuw stadion is leuk en aardig, maar als je ziet dat er al jaren wanbeleid wordt gevoerd op meerdere vlakken is dit in een nieuw stadion écht niet opgelost. De basis die er staat is gewoon al niet goed, zorg eerst dat die op orde is alvorens je naar gigantische investeringen gaat kijken.
Ik had inderdaad begrepen dat die 25 miljoen er bovenop zou komen. Maar het is dus slechts 7 miljoen extra vergeleken met het huidige. Dan zeg ik ook, doe maar niet. Veel te groot risico

[ Voor 56% gewijzigd door LZ86 op 08-10-2018 13:10 ]

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-01 10:07

Baseman77

We move

Dit weekend maakte weer duidelijk hoeveel beter PSV en Ajax zijn vergeleken met de rest.

PSV boekte een regelmatige overwinning op VVV, dat mocht verwacht worden. AZ verloor zoals gebruikelijk een topwedstrijd, al waren ze deze keer nog kanslozer dan gebruikelijk. Vd Brom heeft echt geen flauw benul hoe te spelen in belangrijke wedstrijden en Huiberts heeft aardig gefaald afgelopen zomer. Daarbij is een speler als Til al het gehele seizoen hopeloos uit vorm (en vorig seizoen maar roepen dat hij PSV en Ajax kon overslaan _O- ).
Ajax had wel de mazzel dat Onana geen penalty tegen kreeg (dat leek me een duidelijke overtreding) en dat Huntelaar slechts geel kreeg, maar de winst was er toch wel gekomen. Het krachtsverschil was enorm.

De VAR faalde dit weekend overigens ook hopeloos, in allerlei verschillende wedstrijden...daar is nog een hoop werk te verrichten!
toolkist schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:23:
Die heeft ook pas 1 wedstrijd goed gekeept dit seizoen, toen werd ie meteen bestempeld als groot talent.
Hij is ook een groot talent, hij is pas 18.
Alleen zie je duidelijk dat hij nog een jeugdpeler is en dus wisselvallig presteert, dat kan hem moeilijk kwalijk genomen worden. Daarbij is hij de keeper, dus heeft hij geen rugdekking en levert (bijna) elke fout meteen een tegengoal op. Hij begon geweldig, maar krijgt nu met de keerzijde te maken en zal daar sterker uit moeten komen. Liefst op korte termijn natuurlijk.
Klopt, voor iedereen buiten Scandinavië (en in mindere mate Duitsland) is Nederlands een erg moeilijke taal om te leren.
Gonadan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:26:
Zoals het nu gaat kan je de eis van één vloeiende beweging net zo goed schrappen.
De eis is dat de aanloop niet onderbroken mag worden, wat praktisch inhoudt dat je niet volledig stil mag staan.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

@Baseman77
Het is ernstig om te zien hoe ver die twee opeens verwijderd staan van de rest. Nog frappanter is dat daar een paar jaar geleden helemaal geen sprake van was. Ze worden met de regelmaat van de klok kampioen maar dat ze zo hard gaan weglopen is toch wel iets van de laatste tijd toch?

Denk dat het ook heel erg slecht voor de ontwikkeling van de rest is dat de meesten al tijden geen serieus Europees voetbal spelen. Vitesse heeft zo'n groot verloop in de selectie met al die huurspelers dat ik er niet vanuit ga dat Europees spelen daar echt zinvol is. Ajax en PSV zijn de enigsten die ik me kan herinneren die de afgelopen jaren meedoen en waar de spelers baat hebben bij het Europese voetbal.

Wat betreft die VAR daar kun je veel van vinden maar Ajax kreeg terecht een penalty (90% kans op een doelpunt) niet omdat het buitenspel was. Was niet opgemerkt door de grensrechter. Die kunnen we zo afstrepen tegen een andere variant. De uitleg van die krullenbol gisteren bij Fox Sports vond ik wel plausibel (Kuijpers z'n penalty).

• JST94
Typhone schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:42:
@Baseman77
Het is ernstig om te zien hoe ver die twee opeens verwijderd staan van de rest.
En toch staat Ajax maar twee punten voor op dat erbarmelijke Feyenoord. :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JST94 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:55:
[...]

En toch staat Ajax maar twee punten voor op dat erbarmelijke Feyenoord. :+
Je zegt het wat gechargeerd maar mijn antwoord daarop gaat zijn... nog wel ;).
Niet om nu de hele discussie te starten wie van de twee er beter is maar ik verwacht dat dat gat aan het einde van het seizoen fors groter gaat zijn.

Ten Hag heeft zijn eigen ongelijk inmiddels al twee keer bewezen. Door spelers tegen Heracles te sparen (1:1) en door tegen PSV geen centrale verdediger op te stellen (Wöber). Dat heeft ons gewoon punten gekost. Nu wil ik niet zeggen dat PSV ons niet van de mat had getikt als Wöber er gestaan had maar dan waren de goals zeker niet allemaal zo makkelijk weggegeven.

Wat mensen ook vergeten is dat zowel PSV als Ajax sterk voor de dag komen in de CL. Die 4-0 tegen Barcelona strooit mensen misschien zand in de ogen maar ik zou het wel willen zien als PSV daar de 0-1 tegen de touwen had geschopt (wat zomaar gekund had). Barcelona speelde vorige week wel weer heel sterk tegen Tottenham (waarom dan ook) maar in de competitie is het kul met peren wat ze laten zien.

[ Voor 20% gewijzigd door Typhone op 08-10-2018 14:02 ]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:21
Ik ben niet zo thuis in feyenoord maar wat mij wel opvalt is dat Elia flink gemist word
Die brak wedstrijden open

Edit : Propper meldt zich af, das positief

[ Voor 29% gewijzigd door Harribo op 08-10-2018 14:05 ]

• Gonadan

Gonadan

Baseman77 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:32:
De eis is dat de aanloop niet onderbroken mag worden, wat praktisch inhoudt dat je niet volledig stil mag staan.
Dat is maar net hoe je de regels vertaalt. Strikt genomen mag een schijnbeweging wel, maar niet te laat want dat wordt als onsportief gezien.
In die zin was die van Lozano nog best netjes, maar daar ging het mij dan ook niet om, dat was alleen de trigger.
JST94 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 12:56:
Ja dat weet ik, maar dat is wat hier genoemd werd. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Gonadan op 08-10-2018 15:47 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Typhone schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 13:42:
@Baseman77
Het is ernstig om te zien hoe ver die twee opeens verwijderd staan van de rest. Nog frappanter is dat daar een paar jaar geleden helemaal geen sprake van was. Ze worden met de regelmaat van de klok kampioen maar dat ze zo hard gaan weglopen is toch wel iets van de laatste tijd toch?

Denk dat het ook heel erg slecht voor de ontwikkeling van de rest is dat de meesten al tijden geen serieus Europees voetbal spelen. Vitesse heeft zo'n groot verloop in de selectie met al die huurspelers dat ik er niet vanuit ga dat Europees spelen daar echt zinvol is. Ajax en PSV zijn de enigsten die ik me kan herinneren die de afgelopen jaren meedoen en waar de spelers baat hebben bij het Europese voetbal.

Wat betreft die VAR daar kun je veel van vinden maar Ajax kreeg terecht een penalty (90% kans op een doelpunt) niet omdat het buitenspel was. Was niet opgemerkt door de grensrechter. Die kunnen we zo afstrepen tegen een andere variant. De uitleg van die krullenbol gisteren bij Fox Sports vond ik wel plausibel (Kuijpers z'n penalty).
Opzich zijn de anderen slecht, maar Ajax en PSV kunnen op Europees niveau gewoon aardig mee.
Ajax won in 95 ook bijna alles en dan was de concurrentie wellicht beter, maar die waren ook kansloos destijds. De waarheid zal waarschijnlijk in het midden liggen. We doen ze echter tekort om het op de zwakte van de anderen te gooien.

• Deadsy
Arme Mourinho, ze moeten hem ook altijd hebben.

https://www.bbc.com/sport/football/45792019

Jose Mourinho: Manchester United manager comments investigated by FA

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ajax, PSV en Feyenoord hebben onlangs een voorstel ingediend dat moet leiden tot het einde van kunstgras in de Eredivisie. De traditionele top drie hoopt ook op een andere competitie-opzet.

De topclubs willen vanaf 2021 minimaal 10 procent van de inkomsten uit Europees voetbal afstaan aan de overige clubs in de Eredivisie. In ruil voor die financiële injectie zou kunstgras verboden moeten worden, zo meldt het AD maandag.

Ook denken Ajax, PSV en Feyenoord naar verluidt na over een competitie-opzet met zestien clubs en play-offs aan het einde van het seizoen. Op die manier hopen ze de weerstand in de Eredivisie te vergroten.
Bron: https://www.nu.nl/voetbal...as-eredivisie-bannen.html

Geen kunstgras: Prima
Naar 16 clubs i.p.v. 18: Prima
Play-offs aan het einde van het seizoen: Afschuwelijk! :(

ps. Wel grappig dat Feyenoord 10% van de inkomsten uit Europees voetbal wil afstaan ...

[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-10-2018 00:12 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Verwijderd

Leon Zwiers schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:59:
[...]

Larsson speelde gewoon weer matig. Erger nog waren Clasie en Jorgensen
Vond de inzet van Larsson anders wel positief opvallend, ook in verdedigend opzicht.

• JST94
OPSLAGHOND schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:10:
[...]
ps. Wel grappig dat Feyenoord 10% van de inkomsten uit Europees voetbal wil afstaan ...
Dit noemen wij een slimmigheidje. Doen alsof we bereid zijn te investeren, maar eigenlijk bijna niks hoeven te betalen. :+

Ik vind het idee van een 'Eredivisie 2.0' een goed idee. Maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat de clubs die wél investeren in een echte grasmat moeten gaan betalen voor de kunstgrasclubs. Terwijl dit de clubs zijn die jaren hebben geprofiteerd.

• Gonadan

Gonadan

OPSLAGHOND schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:10:
Play-offs aan het einde van het seizoen: Afschuwelijk! :(
Daar zou jij juist blij mee moeten zijn, geeft Ajax de uitgelezen kans om die jaarlijkse belabberde start goed te maken. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:24:
[...]

Daar zou jij juist blij mee moeten zijn, geeft Ajax de uitgelezen kans om die jaarlijkse belabberde start goed te maken. :+
Maar ook meer kansen op een De Graafschap-scenario. Ik weet niet of ik dat een verbetering vind. :+

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-12-2025
JST94 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:19:
[...]

Ik vind het idee van een 'Eredivisie 2.0' een goed idee. Maar eigenlijk is het te gek voor woorden dat de clubs die wél investeren in een echte grasmat moeten gaan betalen voor de kunstgrasclubs. Terwijl dit de clubs zijn die jaren hebben geprofiteerd.
Helemaal mee eens. Het is een beetje de omgekeerde wereld. Ajax, PSV of Feyenoord levert in de toekomst een goede prestatie in Europa, dat wordt deels beloond met geld (hopelijk ook een prijs :+). Alleen moet daar wel een deel van ingeleverd worden aan clubs met nep gras...
De KNVB moet het gewoon verbieden. Eigenlijk hadden ze beter moeten nadenken toen er 'ja' is gezegd tegen het gebruik van kunstgras.

PSN: Curvaa_

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Dit noemen wij een slimmigheidje. Doen alsof we bereid zijn te investeren, maar eigenlijk bijna niks hoeven te betalen. :+

Ik vind er vooral veel slechte ideeen in het plan zitten.
Een afdracht van een deel van de Europese inkomsten vind ik wel goed. Vooral omdat niemand baat heeft bij een nog verdere scheefgroei van de inkomsten. (Zo zou ook naar de tv gelden gekeken kunnen worden)

Maar terug naar 16 teams om een play-off mogelijk te maken? 8)7 Dan ga je dus alleen nog naar die play-off wedstrijden kijken en niet naar de voorrondes. Het mooie van een competitite is juist dat het resultaat over het hele jaar opgebouwd wordt en groeit naar de spanning aan het einde.

alles kan off-topic

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
[...]
Zo gek is dat toch niet, een competitie maak je met zijn allen. Iedereen wil de competitie winnen, maar uiteindelijk is het in ieders voordeel als het niveau van de competitie in zijn geheel zo hoog mogelijk is. Als natuurgras daar bij helpt is het een goed plan om clubs daarbij te ondersteunen. Clubs kiezen ook niet voor kunstgras omdat het geweldig is, of om een competitievoordeel te hebben. Het is vooral een kostenkwestie: op de begroting van pak hem beet Excelsior (<6miljoen) is een echte grasmat een forse kostenpost.

Playoffs in Nederland lijken me trouwens wel afschuwelijk. Tenminste, als het dat Belsgische systeem wordt waar je als nummer 6 nog gewoon kampioen kan worden. Als het gaat om meer wedstrijden met weerstand zou ik liever zien dat er met de zuiderburen wordt samengewerkt. Dat je een competitie van 16 clubs hebt en dat de top 3 van NL en BE (of top 2 plus bekerwinnaar) vervolgens de strijd aangaan om een extra prijs.

Regeren is vooruitschuiven

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:15:
[...]

Maar terug naar 16 teams om een play-off mogelijk te maken? 8)7 Dan ga je dus alleen nog naar die play-off wedstrijden kijken en niet naar de voorrondes. Het mooie van een competitite is juist dat het resultaat over het hele jaar opgebouwd wordt en groeit naar de spanning aan het einde.
Geen kunstgras meer lijkt me prima, en dat compenseren met een beetje inkomsten die PSV en Ajax kunnen missen lijkt me acceptabel.

Maar waarom zou je naar 16 clubs gaan? En dan ook nog play-offs voor het kampioenschap?
Een erg sterke reeks zoals PSV die nu neerzet wordt dan teniet gedaan.
Als Heracles de tweede seizoenshelft iets minder tegengoals krijgt als nu wordt het dan ineens kampioen.

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-01 11:21
dutchgio schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:41:
[...]

Geen kunstgras meer lijkt me prima, en dat compenseren met een beetje inkomsten die PSV en Ajax kunnen missen lijkt me acceptabel.

Maar waarom zou je naar 16 clubs gaan? En dan ook nog play-offs voor het kampioenschap?
Een erg sterke reeks zoals PSV die nu neerzet wordt dan teniet gedaan.
Als Heracles de tweede seizoenshelft iets minder tegengoals krijgt als nu wordt het dan ineens kampioen.
De topclubs willen graag meer duels met meer tegenstand, om zo uiteindleijk op een hoger niveau te acteren. Vanuit dat argument snap ik het wel: je ruilt duels tegen pakweg Emmen en Fortuna in voor nog een keer AZ, Feyenoord, PSV, Ajax, Vitesse etc.

Ik ben zelf ook niet zo'n enorme fan van playoffs. Het gevoel van "oneerlijkheid" heerst al snel, echter ik vind wel dat er iets moet veranderen, en als je kijkt naar de Belgische plek op de UEFA ranglijst lijkt dat model wel te werken. Dus wat mij betreft proberen we het gewoon.

[ Voor 15% gewijzigd door KingKoning op 09-10-2018 09:50 ]

• T-MOB
KingKoning schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:47:
[...]
De topclubs willen graag meer duels met meer tegenstand, om zo uiteindleijk op een hoger niveau te acteren. Vanuit dat argument snap ik het wel: je ruilt duels tegen pakweg Emmen en Fortuna in voor nog een keer AZ, Feyenoord, PSV, Ajax, Vitesse etc.
Aan de andere kant: als je ziet waartegen Nederlandse clubs de laatste jaren in Europese voorrondes strandden is extra oefenen tegen laagvliegers ook zo gek nog niet :o

Verwijderd

Opzich goed initiatief. Echter had de KNVB de situatie met de velden naar zich toe moeten trekken.
Stel de KNVB verantwoordelijk en zorg dat alle velden op hetzelfde niveau zijn en worden onderhouden. Dit voorkomt ook concerten vlak voor wedstrijden en dergelijke. Dit zorgt er ook voor dat het veld niet onder de begroting van de clubs valt en toch hetzelfde niveau heeft. Een mindere club is nu namelijk vaak gebaat bij een slecht veld tegen de topclubs.

• Martinusz
T-MOB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

.

Playoffs in Nederland lijken me trouwens wel afschuwelijk. Tenminste, als het dat Belsgische systeem wordt waar je als nummer 6 nog gewoon kampioen kan worden.
Maar let wel op, als bijvoorbeeld PSV in de reguliere competitie een grote voorsprong heeft op de nummer 6, dan wordt dat ook zo verrekend in de playoff, het is niet zo dat iedereen weer met 0 punten begint ;)

Ik ben geen voorstander van play-offs, ik zou liever een competitie zien tussen de sterkste Belgische clubs en de NL clubs. Of bijvoorbeeld competitie inkorten (bereik je ook door 16 teams) en dan nog een toernooitje tussen top 3 BE en NL? Zoiets, dan heb je ook wat extra topwedstrijden onderling.

• JST94
Ja, dat soort trucjes zie je clubs al uithalen. Bij Excelsior hebben ze bijvoorbeeld niet genoeg capaciteit om een wedstrijd twee keer het veld te besproeien. Of soms sproeien ze vér voor de aftrap zodat het effect minder is.

Bij Utrecht was het ook al een lachertje vorig seizoen. Het was winterstop en ze lieten het veld er gehavend bij liggen. Toen kwamen Ajax, Feyenoord en AZ op bezoek op het slechte veld en na deze 3 duels kon er ineens een nieuwe grasmat in.

Overigens, het zijn niet alleen de kleinere clubs die trucjes uithalen hè. Feyenoord had in de kampioenswedstrijd het gras nét wat korter gemaaid dan normaal zodat het iets gladder is en de bal wat soepeler rolt. Raad eens wie er na 40 seconden uit gleed. :9

Ik zou graag zien dat ze de KNVB-beker aangaan passen zodat er ook Belgische teams gaan deelnemen aan die competitie. Je zou er ook een complete Belgische/Nederlandse beker naast kunnen plaatsen, alleen geen idee of dat past qua wedstrijden.

[ Voor 44% gewijzigd door JST94 op 09-10-2018 10:06 ]

• Ankona
Verwijderd schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 09:54:
Opzich goed initiatief. Echter had de KNVB de situatie met de velden naar zich toe moeten trekken.
Stel de KNVB verantwoordelijk en zorg dat alle velden op hetzelfde niveau zijn en worden onderhouden. Dit voorkomt ook concerten vlak voor wedstrijden en dergelijke. Dit zorgt er ook voor dat het veld niet onder de begroting van de clubs valt en toch hetzelfde niveau heeft. Een mindere club is nu namelijk vaak gebaat bij een slecht veld tegen de topclubs.
Of het meest schandalige van vorig seizoen. Een Utrecht dat normaal een prima veld heeft maar na een bulldozer event (wat eigenlijk een wedstrijd tegen Feyenoord had moeten zijn) een tijd lang een zandvlakte heeft laten liggen. Toevallig precies na een paar top wedstrijden lag er ineens weer een nette grasmat. Daar had Utrecht best een paar punten voor in mindering mogen krijgen.

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Die playoffs zijn per definitie slecht. Zo maakt de nummer 7 kans op Europees voetbal. En als die nummer 7 per ongeluk ADO den Haag of PEC Zwolle heet dan wint FK Qarabag uit en thuis met grote cijfers en zijn onze rankings weer een paar jaar besmeurd.

Note: AZ zal wel tegen dit plan zijn want dat betekent heel wat extra wedstrijden tegen de traditionele topdrie.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 09-10-2018 10:43 ]

Verwijderd

JST94 schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:02:
Ja, dat soort trucjes zie je clubs al uithalen. Bij Excelsior hebben ze bijvoorbeeld niet genoeg capaciteit om een wedstrijd twee keer het veld te besproeien. Of soms sproeien ze vér voor de aftrap zodat het effect minder is.

Bij Utrecht was het ook al een lachertje vorig seizoen. Het was winterstop en ze lieten het veld er gehavend bij liggen. Toen kwamen Ajax, Feyenoord en AZ op bezoek op het slechte veld en na deze 3 duels kon er ineens een nieuwe grasmat in.

Overigens, het zijn niet alleen de kleinere clubs die trucjes uithalen hè. Feyenoord had in de kampioenswedstrijd het gras nét wat korter gemaaid dan normaal zodat het iets gladder is en de bal wat soepeler rolt. Raad eens wie er na 40 seconden uit gleed. :9

Ik zou graag zien dat ze de KNVB-beker aangaan passen zodat er ook Belgische teams gaan deelnemen aan die competitie. Je zou er ook een complete Belgische/Nederlandse beker naast kunnen plaatsen, alleen geen idee of dat past qua wedstrijden.
Klopt. Ik zou na de winterstop een bekertoernooi doordeweeks (uit en thuis) starten tussen de top 8 van Nederland en Belgie die niet meer Europees spelen.
Clubs kunnen ervoor kiezen om een b team op te stellen, maar dan missen ze inkomsten. Een wedstrijd tussen utrecht en Brugge gaat echt wel leven aan beide zijdes.
Kan me voorstellen dat een Jumbo hier als sponsor wel in gaat stappen of een bedrijf die beide landen wil bedienen.

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:40:
[...]

Die playoffs zijn per definitie slecht. Zo maakt de nummer 7 kans op Europees voetbal. En als die nummer 7 per ongeluk ADO den Haag of PEC Zwolle heet dan wint FK Qarabag uit en thuis met grote cijfers en zijn onze rankings weer een paar jaar besmeurd.

Note: AZ zal wel tegen dit plan zijn want dat betekent heel wat extra wedstrijden tegen de traditionele topdrie.
Het is nou niet dat Heerenveen, Vitesse of Utrecht het veel beter doen dan PEC of Ado zou doen, dus ik zie het probleem niet.

• Ankona
[...]

Dat is nou net het kleinste probleem. Feyenoord redt het ook niet tegen Trencin, om maar te zwijgen over de europese campagne van Ajax vorig jaar.

Punt is (wat mij betreft) meer dat je het hele jaar eigenlijk alleen maar voorrondes speelt. De knikkers worden in de laatste weken verdeeld. (Zal het ook goed doen met stadion bezoek etc. Alleen Vitesse zal het verschil niet merken)

alles kan off-topic

• Gonadan

Gonadan

Ik zie meer in een systeem zoals bij de dames dan in playoffs, een nieuwe competitie met een groepje bovenin.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

Dat is nou net het kleinste probleem. Feyenoord redt het ook niet tegen Trencin, om maar te zwijgen over de europese campagne van Ajax vorig jaar.

Punt is (wat mij betreft) meer dat je het hele jaar eigenlijk alleen maar voorrondes speelt. De knikkers worden in de laatste weken verdeeld. (Zal het ook goed doen met stadion bezoek etc. Alleen Vitesse zal het verschil niet merken)
Vorig jaar was er in zijn geheel geen Europese campagne van NL clubs. Er was 1 overwinning te noteren van Feyenoord en dat was het. Dat risico lijkt me kleiner met een nummer 1 t/m 4 die naar CL/EL plaatsen gaan. Ook met het oog op teams en contractverlengingen die allemaal tot 1 juni gaan. Het is op dat moment nog geen zekerheid of je wel of geen Europees speelt dus zo zal er voorzichtig met spelers worden omgegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 09-10-2018 11:25 ]

• Martinusz
Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:54:
[...]

Dat is nou net het kleinste probleem. Feyenoord redt het ook niet tegen Trencin, om maar te zwijgen over de europese campagne van Ajax en PSV vorig jaar.
FTFY :Y)

• Ankona
eens, daar zullen we het ook maar niet over hebben

alles kan off-topic

• Deadsy
Dat België hoger staat in de ranking heeft denk ik niet veel te maken met hun competitie opzet.
Maar met dat er te vaak Nederlandse clubs zijn die falen tegen zwakkere ploegen.

België aan de andere kant heeft een periode gehad waar ze elk jaar constant presteerden met alle ploegen.
Maar dat begint nu ook al weer af te nemen.

Dus dingen zoals dit jaar Feyenoord, AZ en Vitesse die geeneens de groepsfase halen, vorig seizoen toen het ruk ging.

Ik denk zelf dat het probleem gewoon is dat het selectie en transfer beleid te slecht is.
De selectie is te vaak pas vlak voor het sluiten van de transfer markt op orde.

Wanneer ze zich moeten kwalificeren zijn ze vaak nog bezig met spelers.

Kijk bv naar een Feyenoord welke echt moet door selecteren.
Een AZ die de kwalificatie in gaat met 1 spits en al weken bezig is met een andere matige spits terwijl er geld aanwezig is en ze al maanden weten wanneer ze klaar moeten zijn.
En dan nog Vitesse, welke altijd even moet kijken wie ze van Chelsea krijgen.

Clubs moeten meer naar zichzelf kijken.
Denk dat bv het eerder sluiten van de markt al een goede zet zou zijn.
Dan is er tenminste de kans dat de selecties op tijd op orde zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Deadsy op 09-10-2018 13:12 ]

Verwijderd

Deadsy schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:10:
Dat België hoger staat in de ranking heeft denk ik niet veel te maken met hun competitie opzet.
Maar met dat er te vaak Nederlandse clubs zijn die falen tegen zwakkere ploegen.

België aan de andere kant heeft een periode gehad waar ze elk jaar constant presteerden met alle ploegen.

Dus dingen zoals dit jaar Feyenoord, AZ en Vitesse die geeneens de groepsfase halen, vorig seizoen toen het ruk ging.

Ik denk zelf dat het probleem gewoon is dat het selectie en transfer beleid te slecht is.

Een AZ die de kwalificatie in gaat met 1 spits en al weken bezig is met een andere matige spits terwijl er geld aanwezig is en ze al maanden weten wanneer ze klaar moeten zijn.

Clubs moeten meer naar zichzelf kijken.
Denk dat bv het eerder sluiten van de markt al een goede zet zou zijn.
Dan is er tenminste de kans dat de selecties op tijd op orde zijn.
De Nederlandse clubs hebben meer geld en toeschouwers dan Belgische clubs. Qua uitstraling naar spelers lopen we ook voor.

Echter is er een Belgie een veel gunstiger belastingklimaat en kunnen spelers buiten de EU hetzelfde verdienen als EU spelers. De enige clubs die daarom niet EU spelers halen zijn de top 3 en heel soms een club daaronder.

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Deadsy schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:10:

Mee eens, echter is dit niet meer dan logisch nadenken. De KNVB moet zich niet laten leiden door de beschikking van een goede lichting van Belgie en de Play-offs zullen dat land weer op de plek laten belanden waar zij uiteindelijk horen. Niet dat dat verder ook enigszins van toepassing is maar ik zal het voetbal niet meer volgen zodra er PO's worden ingevoerd want de hele charme van een competitie gaat daarmee verloren.

• Ankona
Vincent Dave schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:01:
[...]
Niet dat dat verder ook enigszins van toepassing is maar ik zal het voetbal niet meer volgen zodra er PO's worden ingevoerd want de hele charme van een competitie gaat daarmee verloren.
En zo denk ik er dus ook over en ik kan me zo voorstellen dat ook Fox sports er een mening over zal hebben.

alles kan off-topic

• T-MOB
Ik denk dat Fox Sports het wel ziet zitten om extra topwedstrijden te hebben. Die zijn goed voor het trekken van extra neutrale kijkers. De fans van een club kijken toch wel, ongeacht competitie(opzet), kijk maar naar Twente dit seizoen. Die trekken nog steeds meer kijkers dan het gros van de eredivisie.

Dat gezegd hebbend denk ik nog steeds dat er meer te halen is uit een samenwerking met de Belgen - ook voor Fox.

• Deadsy
Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

En zo denk ik er dus ook over en ik kan me zo voorstellen dat ook Fox sports er een mening over zal hebben.
Wanneer ze bij Fox denken aan PO en een invoering van het Belgische systeem dan gaan bij hun de broeken plots heel strak zitten en kunnen ze een tijdje niet opstaan.

Die denken alleen aan hun eigen geld en willen maar al te graag dat de top 3 vaker tegen elkaar speelt.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]
Ajax moet verd*mme het seizoen beter starten! ;)
Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:03:
[...]Of het meest schandalige van vorig seizoen. Een Utrecht dat normaal een prima veld heeft maar na een bulldozer event (wat eigenlijk een wedstrijd tegen Feyenoord had moeten zijn) een tijd lang een zandvlakte heeft laten liggen. Toevallig precies na een paar top wedstrijden lag er ineens weer een nette grasmat. Daar had Utrecht best een paar punten voor in mindering mogen krijgen.
Dat was inderdaad schandalig, héél toevallig na de toppers tegen Ajax, Feyenoord en AZ (?) was er ineens tijd/geld om het veld wel te vervangen ... de schoften!

[ Voor 52% gewijzigd door OPSLAGHOND op 09-10-2018 15:57 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 14:29:
Ik denk dat Fox Sports het wel ziet zitten om extra topwedstrijden te hebben. Die zijn goed voor het trekken van extra neutrale kijkers. De fans van een club kijken toch wel, ongeacht competitie(opzet), kijk maar naar Twente dit seizoen. Die trekken nog steeds meer kijkers dan het gros van de eredivisie.

Dat gezegd hebbend denk ik nog steeds dat er meer te halen is uit een samenwerking met de Belgen - ook voor Fox.
Mwah, als je om de maand een topper of klassieker hebt is de charme er op een gegeven moment ook wel van af.
Twente houd dat ook nooit vast als ze niet op korte termijn weer promoveren.

Combineren met Belgie lijkt een oplossing, maar daar zijn de kleine clubs nogal op tegen.

• Deadsy
dutchgio schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:36:
[...]

Mwah, als je om de maand een topper of klassieker hebt is de charme er op een gegeven moment ook wel van af.

Combineren met Belgie lijkt een oplossing, maar daar zijn de kleine clubs nogal op tegen.
Zou zelf beginnen door de Nederlandse en Belgische beker te combineren naar 1 toernooi. Eens kijken hoe dat gaat en of het iets toevoegt.

Denk dat de verwachtingen betreffende inkomsten en kijkcijfers wel eens overschat worden met betrekking tot een gecombineerde BeNeliga.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:54
[...]

Mwah, als je om de maand een klassieker hebt is de charme er op een gegeven moment ook wel van af.
Voor ons Ajacieden niet hoor :9
Deadsy schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:38:
[...]
Zou zelf beginnen door de Nederlandse en Belgische beker te combineren naar 1 toernooi. Eens kijken hoe dat gaat en of het iets toevoegt.
Dat vind ik eigenlijk wel een prima idee d:)b

[ Voor 37% gewijzigd door Superkiwi op 09-10-2018 16:40 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09-2025
dvdkiwi schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:39:
[...]

Voor ons Ajacieden niet hoor :9
Elke maand een schop onder me kont krijgen, nou bedankt ;w

• Ankona
[...]

Logisch, de kleine clubs (en dat zijn eigenlijk alle clubs behalve PSV, Ajax, Feyenoord, az, Vitesse en Utrecht ) spelen dan de de status die de eerste divisie nu heeft.

En hoe (commercieel) interessant zou een competitie zijn waarin Anderlecht en club Brugge voor de titel strijden en Ajax met Luik om plek 3 strijdt? Zul je Nederland toch veel kijkers verliezen. (Of in België als PSV en Ajax oppermachtig zijn)

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Wat mij betreft zijn de play offs zoals ze in Belgie zijn een prima idee. Lullig voor de kleine clubs, maar ik vind extra wedstrijden tegen PSV en Feyenoord toch echt interessanter dan tegen Fortuna/Emmen/Graafschap/VVV/Excelsior/Roda

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dat heb ik dus totaal niet. Juist de diversiteit aan wedstrijden geeft een topper zijn charme. Een topper is een wedstrijd waar je naar uitkijkt. Een Ajax - PSV en in mindere mate een Ajax - Feyenoord, PSV - Feyenoord en Ajax - Az en PSV - Az zorgen voor een spanning die je bij andere wedstrijden niet hebt. Hoe vaker je die wedstrijden hebt hoe minder die atmosfeer is. Dat had ik bijvoorbeeld ook bij een seizoen waar je 5x Real Madrid - Barcelona had.

Het hele probleem ook met een kampioenspoule is dat je in de eerste ronde er enkel voor moet zorgen dat je EN in de top 6 moet komen EN niet te veel achterstand hebt op de nummer 1. Alle additionele inspanning wordt naderhand toch deels teniet gedaan. Als je het hele seizoen meeneemt houd je uiteindelijk de meest constante ploeg over, de ploeg die het in toppers weet te doen maar zich ook tegen de kleintjes kan opladen.

Ik heb ook niet het idee dat hierdoor de top dichter bij elkaar komt te liggen, het gat tussen subtop en top is nu al jaren vrij groot. Een gat van 20 punten is niet uniek met uitzonderingen dat het gat rond de 12 punten ligt. Je moet je echter afvragen wat de gevolgen zijn. Bij het sterker maken van de top zullen televisiegelden voor de onderste 10 (uitgaande zelfde model als belgie) afnemen want minder interesant. Ga je het dan niet enkel verleggen?

• T-MOB
Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:02:
[...]
En hoe (commercieel) interessant zou een competitie zijn waarin Anderlecht en club Brugge voor de titel strijden en Ajax met Luik om plek 3 strijdt? Zul je Nederland toch veel kijkers verliezen. (Of in België als PSV en Ajax oppermachtig zijn)
Wedstrijden van Feyenoord zijn toch ook commercieel interessant, ook al strijd die club zelden voor meer dan plek 3. Daarbij is het helemaal niet zo dat ik Anderlecht en/of Brugge hoger inschat dat Ajax of PSV. En je hoeft voor zo'n initiatief ook niet de hele eredivie op te knippen. Als je een eredivisie met 16 teams hebt dan heb je aan het einde ruimte voor een tournooi tussen de Belgische en Nederlandse top. De rest van de eredivisie kan in die periode mooi playoffs voor degradatie en/of europese tickets afwerken.

• Ankona
In dat scenario hoor ik de Ajax aanhang het al een nep prijs noemen (dat doen ze bij elke prijs die ze missen ;P )

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Tja niet iedereen vindt z'n seizoen geslaagd met een bekerwinst tegen wat amateurs en 1 of 2 wedstrijden tegen eredivisie ploegen

• Deadsy
Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:02:
[...]

Logisch, de kleine clubs (en dat zijn eigenlijk alle clubs behalve PSV, Ajax, Feyenoord, az, Vitesse en Utrecht ) spelen dan de de status die de eerste divisie nu heeft.

Ik heb er mijn twijfels over of het wel interessant zou zijn op commercieel vlak.
Ik bedoel, waarom zouden de inkomsten stijgen bij een BeNeLiga?

Het bulk van de sponsors zijn regionale of nationale bedrijven, waarom zouden hun meer aan de club betalen wanneer ze geen belang hebben in het andere land?

Waarom zouden de merchandising inkomsten omhoog gaan? Ik betwijfel dat er in Nederland dan opeens een echte stijging zou zijn in Club Brugge shirtjes.

Betwijfel ook dat de consument dan opeens bereid zou zijn om meer geld te betalen voor live wedstrijden, al helemaal aangezien de binding van bv de Ajax/Feyenoord/PSV fan met de kleinere Nederlandse clubs die dan zouden verdwijnen waarschijnlijk net zo groot is als hun binding met de Belgische top clubs.

Kans is groot dat je zelfs een haat richting deze nieuwe competitie komt vanuit de aanhang van de clubs die niet meedoen.

en over de Beker.
De enige mensen die de beker een prijs vinden zijn de clubs die hem winnen.
Je word veel liever kampioen of zelfs 2e dan dat je de beker wint. De enige prijs met nog minder prestige is de Supercup.

edit:
O en amateurs die zeer ver komen en lekker veel geld binnen harken.

• T-MOB
Deadsy schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:53:
[...]
Ik heb er mijn twijfels over of het wel interessant zou zijn op commercieel vlak.
Ik bedoel, waarom zouden de inkomsten stijgen bij een BeNeLiga?

Het bulk van de sponsors zijn regionale of nationale bedrijven, waarom zouden hun meer aan de club betalen wanneer ze geen belang hebben in het andere land?
Het idee is dat er nieuwe sponsors komen die meer betalen omdat er een grotere doelgroep is. Dat de sponsors nu regionaal of nationaal zijn is een gevolg van het gegeven dat het bereik nationaal is.
Waarom zouden de merchandising inkomsten omhoog gaan? Ik betwijfel dat er in Nederland dan opeens een echte stijging zou zijn in Club Brugge shirtjes.

Betwijfel ook dat de consument dan opeens bereid zou zijn om meer geld te betalen voor live wedstrijden, al helemaal aangezien de binding van bv de Ajax/Feyenoord/PSV fan met de kleinere Nederlandse clubs die dan zouden verdwijnen waarschijnlijk net zo groot is als hun binding met de Belgische top clubs.
Er hoeft niet meer betaald te worden per wedstrijd. Het idee is dat er meer mensen geinteresseerd zijn in een topper tussen Anderlecht en PSV dan in een "kraker" tussen Ajax en De Graafschap (toegegeven, die kunnen best amusant aflopen).

• Gonadan

Gonadan

Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 19:20:
In dat scenario hoor ik de Ajax aanhang het al een nep prijs noemen (dat doen ze bij elke prijs die ze missen ;P )
Klopt, het kampioenschap boeit ook niemand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
T-MOB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:12:
[...]

Het idee is dat er nieuwe sponsors komen die meer betalen omdat er een grotere doelgroep is. Dat de sponsors nu regionaal of nationaal zijn is een gevolg van het gegeven dat het bereik nationaal is.

[...]

Er hoeft niet meer betaald te worden per wedstrijd. Het idee is dat er meer mensen geinteresseerd zijn in een topper tussen Anderlecht en PSV dan in een "kraker" tussen Ajax en De Graafschap (toegegeven, die kunnen best amusant aflopen).
Maar dat is de vraag, wie zegt dat deze sponsors ook daadwerkelijk komen?

En wie zegt dat er meer mensen geïnteresseerd zullen zijn in een wedstrijd Anderlecht - PSV?
De aanhang van de clubs die dan niet meer meedoen zullen denk ik geen interesse hebben.

Ik zie een grote kans dat de mensen die daarin interesse hebben dezelfde mensen zijn die nu ook al een abonnement op Fox hebben.

De clubs zullen alleen meedoen als ze minimaal net zoveel TV geld krijgen als nu, dus de pot TV gelden zal een veelvoud moeten zijn van wat hij nu is.

Het hele idee van de BeNeLiga is dat er dan meer geld binnenkomt.
Maar dat hele idee is gebaseerd op wishfull thinking en niet op feiten.

Er word altijd maar gezegd dat er dan meer geld binnenkomt, maar van waar dat dan?

• Ankona
En hoe ga je de promotie/degradatie regelen? Voor je het weet staat een van de landen buitenspel omdat in het andere land meer succes is en er dus meer inkomsten zijn.

alles kan off-topic

• Deadsy
Ankona schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:06:
En hoe ga je de promotie/degradatie regelen? Voor je het weet staat een van de landen buitenspel omdat in het andere land meer succes is en er dus meer inkomsten zijn.
Dat is het andere onzinnige eraan.
Er zal altijd een 50/50 balans zijn tussen de 2 landen.
Dus als een Nederlandse club degradeert dan zal een Nederlandse club promoveren.
Bv de laagste Belgische en laagste Nederlandse club degraderen. Stel de laagste Nederlandse club staat 10e in een competitie van 18 dan zal deze degraderen.

Idem met kwalificatie voor de CL en EL. De Nederlandse tickets gaan naar de Nederlandse clubs en Belgische naar de Belgische clubs.
Dus stel de hoogst geklasseerde Nederlandse club staan 6e, nou dan krijgt deze het eerste CL ticket van Nederland.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/29a8HyGGOZJsqSpGEWmmrS8C/full.jpg

Verrassende gegeven over de salarissen van de top3 voor dit seizoen. Ajax betaald bijna het dubbele aan salarissen (hapje Jong Ajax bij, maar dan nog) en blijkbaar betaald Feyenoord hun matige spelers meer dan PSV dat doet voor hun kampioensteam. Bizar.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ankona
Best verrassend idd. Doet Martin v Geel dus goed, meer betalen voor een smallere selectie dan die waarmee PSV kampioen kan worden en een Jong team kan onderhouden.

(Ajax mag zich natuurlijk ook flink achter de oren krabben, 1,5 keer zoveel betalen als de rest van de top en al jaren naast iedere prijs vissen)

alles kan off-topic

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-01 10:59
Dit kan je totaal niet vergelijken, PSV betaald meer aan tekengelden en bonussen om lagere salarissen te compenseren. Dit plaatje zegt dus niet zoveel.

• Martinusz
Ankona schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:47:
(Ajax mag zich natuurlijk ook flink achter de oren krabben, 1,5 keer zoveel betalen als de rest van de top en al jaren naast iedere prijs vissen)
Het plaatje is voor dit seizoen, volgens mij zijn er nog geen prijzen te verdelen ;)
Ik denk dat het plaatje vorig jaar een stuk lager was, ergens rond de 40 wellicht?

Voor dit seizoen heeft het zich in ieder geval al uitbetaald in het plaatsen voor de CL en daar ook nog punten pakken. Volgens mij is daarmee alleen al dit totaal bedrag al zeker voor de helft terug verdiend :)
Nu nog de prijs aan het eind van het seizoen ;)

• Napo
  • Niet online
Han schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:44:
hapje Jong Ajax bij, maar dan nog
Dat heb je natuurlijk ook bij Jong PSV, enkel een Jong Feyenoord ontbreekt.

Zoals aangegeven is salaris één component van verlonen. De vraag is ook wat in het plaatje zit en eigenlijk meer wat er uit wordt gelaten. Ik kan me goed voorstellen dat een club als Ajax en PSV beiden redelijk verlonen middels kampioenpremies en tekengelden. Wat effectief een manier is om de lopende kosten lager te houden maar de initiële kosten hoger.

Lijkt er trouwens op dat dit de totale salariskosten zijn van de algehele organisatie

Ajax -> totaal FTE 448 (wat inclusief Zuid Afrika is met in totaal 92 FTE) wat ook aangegeven wordt is dat de totale spelerslasten voor Ajax is 38.6 mio -> totaal contractspelers 127
PSV -> totaal FTE 231 -> totaal contractspelers 62
Feyenoord -> totaal FTE 213 -> totaal contractspelers ???

al met al lijkt het dus op appels met peren vergelijken, als de jaarcijfers van Ajax NV Ajax Cape Town meerekenen (personeel a 2.9mio) en de organisatie simpelweg groter is met een extra 125 man dan is het niet geheel onlogisch at de lasten hoger zijn dan PSV & Feyenoord
Maar goed, niet het financiële discussieplatform voor de eredivisie

[ Voor 85% gewijzigd door Napo op 10-10-2018 10:44 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:48
Napo schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 09:46:
[...]

Dat heb je natuurlijk ook bij Jong PSV, enkel een Jong Feyenoord ontbreekt.

Zoals aangegeven is salaris één component van verlonen. De vraag is ook wat in het plaatje zit en eigenlijk meer wat er uit wordt gelaten. Ik kan me goed voorstellen dat een club als Ajax en PSV beiden redelijk verlonen middels kampioenpremies en tekengelden. Wat effectief een manier is om de lopende kosten lager te houden maar de initiële kosten hoger.

Lijkt er trouwens op dat dit de totale salariskosten zijn van de algehele organisatie

Ajax -> totaal FTE 448 (wat inclusief Zuid Afrika is met in totaal 92 FTE) wat ook aangegeven wordt is dat de totale spelerslasten voor Ajax is 38.6 mio -> totaal contractspelers 127
PSV -> totaal FTE 231 -> totaal contractspelers 62
Feyenoord -> totaal FTE 213 -> totaal contractspelers ???

al met al lijkt het dus op appels met peren vergelijken, als de jaarcijfers van Ajax NV Ajax Cape Town meerekenen (personeel a 2.9mio) en de organisatie simpelweg groter is met een extra 125 man dan is het niet geheel onlogisch at de lasten hoger zijn dan PSV & Feyenoord
Het is ook veel complexer, had Ajax niet zijn salarishuis omgebouwd en veel meer van prestaties afhankelijk gemaakt? Dat bedrag kan dus ook weer veel meer oplopen. Als bij Feyenoord je salaris voor een groot deel afhankelijk is van een kampioenschap dan heb je niet zo'n slimme zaakwaarnemer, ik verwacht dat de vaste component daarom ook relatief hoger is bij Feyenoord. En hoe reken je een verhuurde/gehuurde speler?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Ankona
De coach van Club Brugge is net opgepakt door de politie. Zijn er mensen die dit soort praktijken in onze competitie willen?

https://www.nu.nl/voetbal...gge-in-corruptiezaak.html

(ok, van mij mogen ze in Rotterdam ook wel een coach oppakken en veilig opbergen zodat niemand er meer last van heeft)

alles kan off-topic

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 08:47:
Dat maakt natuurlijk geen reet uit. Toen ze aan het verlagen waren werden ze 4x kampioen op rij en toen kwamen ze vanuit een hele slechte tijd (ex Jol, ex van Basten). Dus toen kon je zeggen kijk ze eens goed saneren daar bij Ajax. Dit is supportersgelul en heeft niet zoveel met visie en beleid te maken :).

@Napo
Hou eens op met alle interessante discussies meteen dood te zwijgen met dit soort dooddoeners:
Zolang er inhoudelijk gereageerd en beargumenteerd wordt is er niks mis mee en maakt het gewoon onderdeel uit van wat ons allemaal hier samen brengt: eredivisie voetbal.

@Ankona
In België was vorig jaar toch ook dat hele smerige zaakje met die club die degradeerde en die andere die bleef? Dat stonk ook aan alle kanten maar de exacte feiten zijn me even onbekend. Wat ik wel weet is dat er toen een wat ruimer onderzoek is gestart naar mogelijke corruptie maar de feiten heb ik zo allemaal 1,2,3 niet paraat.

[ Voor 39% gewijzigd door Typhone op 10-10-2018 11:35 ]

Verwijderd

Hiddink heeft toch ook te maken gehad met belastingontduiking etc.

• Martinusz
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:28:
Hiddink heeft toch ook te maken gehad met belastingontduiking etc.
belastingontduiking is geen corruptie :P maar in België hebben ze volgens mij meer last van corruptie en omkoping. Sluit niet uit dat het hier ook gebeurd hoor :)

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:28:
@Napo
Hou eens op met alle interessante discussies meteen dood te zwijgen met dit soort dooddoeners:
Dont shoot the messenger

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Er zijn 7 reacties die op de actualiteit reageren. Er wordt hier nergens een diepteanalyse over 1 specifieke club neergeplempt dus in dat opzicht is dat niet per definitie offtopic zoals daar bedoeld. Maar dat zeg ik even zonder te weten wat destijds de voorgeschiedenis was.

Dat is echter wat anders dan wat jij doet. Inhoudelijk reageren en op het einde even verwijzen naar het feit dat het offtopic is. Dan kun je beter de inhoud weglaten en meteen zeggen dat het offtopic is ;). Zolang er geen hele pagina's over Ajax Cape Town worden volgeschreven hier denk ik dat het redelijkheid & billijkheid principe hier afdoende is.

Verwijderd

Martinusz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:34:
[...]

belastingontduiking is geen corruptie :P maar in België hebben ze volgens mij meer last van corruptie en omkoping. Sluit niet uit dat het hier ook gebeurd hoor :)
ja snap ik, maar hier zal ook genoeg gebeuren. Kargbo bijvoorbeeld.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Overigens sprak onze grote vriend Koeman gisteren magische woorden: de talenten uit de Eredivisie die in vorm zijn gaat hij een kans geven. Dat lijkt mij een zeer goed signaal en hopelijk helpt dat die spelers eens te leren wat langer in Nederland te blijven. Bij PSV zijn ze bang dat Rosario en Malen in de zomer weg zijn. Nog niet concreet maar ze houden er wel rekening mee...

Dat is dezelfde hetze als bij Ajax, ze spelen 8 (!) wedstrijden goed en hoppa de hele Europese top meldt zich al. Laat die mannetjes nu eens 2-3 jaar op niveau blijven bij PSV, een dragende kracht worden en daarna voor grof geld naar een absolute topclub verkassen. Dat zou voor Oranje erg prettig zijn.

Verwijderd

Typhone schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:45:
Overigens sprak onze grote vriend Koeman gisteren magische woorden: de talenten uit de Eredivisie die in vorm zijn gaat hij een kans geven. Dat lijkt mij een zeer goed signaal en hopelijk helpt dat die spelers eens te leren wat langer in Nederland te blijven. Bij PSV zijn ze bang dat Rosario en Malen in de zomer weg zijn. Nog niet concreet maar ze houden er wel rekening mee...

Dat is dezelfde hetze als bij Ajax, ze spelen 8 (!) wedstrijden goed en hoppa de hele Europese top meldt zich al. Laat die mannetjes nu eens 2-3 jaar op niveau blijven bij PSV, een dragende kracht worden en daarna voor grof geld naar een absolute topclub verkassen. Dat zou voor Oranje erg prettig zijn.
Tja, verstandige jongens proberen het dan bij de Nederlandse subtop (Gudmonsson etc).
Denk dat een Malen sowieso nog genoeg gaat spelen. Hij is voor de aanvallende positie de eerste invaller en die zullen ook wel een geblesseerd raken.
Denk toch inderdaad dat het ook voor een groot deel resultaat is doordat Jong ploegen in de eerste divisie spelen. Ga maar na: alle spelers die eerst bij Jong speelden maakten makkelijk(er) de stap naar de eredivisie en zijn vaak uitblinker.
Alleen bij feyenoord gaat dat dus moeizaam en de enige die het laatste jaar doorbak is Malacia. Wellicht met een jaar 1ste divisie heeft hij net wat meer vertrouwen om aan te haken.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Offtopic is off-topic.

Graag weer verder ontopic.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramzzz op 10-10-2018 13:04 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:52:
[...]
Ga maar na: alle spelers die eerst bij Jong speelden maakten makkelijk(er) de stap naar de eredivisie en zijn vaak uitblinker.
De stap van junioren naar senioren is altijd al groot geweest en de Jong teams in de eerste divisie helpen daar wel goed bij. De spelers krijgen meer tegenstand en de wedstrijden worden vanuit de tegenstander naar waarschijnlijkheid ook met een andere instelling gespeeld.

Durf alleen niet te stellen of dat een goede of slechte ontwikkeling is in de voetbalpiramide. Zeker omdat het talent wat je in het verleden nog wel eens verhuurd zag worden nu meestal bij de club blijft. Dat heeft wel zijn impact gehad op de overige clubs in de eredivisie, de aantrekkelijkheid om een Jong-psv/ajax speler te verhuren is omlaag gegaan. Goed voor de spelers dat ze toch spelen op enig niveau met weerstand en dat ze snel de stap naar de eredivisie kunnen maken als ze het daar aantonen. Minder voor het algehele niveau van de eredivisie omdat die talenten voorheen nog wel eens naar de Roda's, Heerenveen, Groningen, Excelsior gingen

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:45:

De vraag is of de Europese top daadwerkelijk ineens geïnteresseerd is, of dat een zaakwaarnemer een broadcast naar al zijn contactpersonen doet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Alle grote clubs zin bang de boot te missen.
Zie je toch aan al die 15 jarige knuppels die naar Engeland gehaald worden.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

En het idiote is, dat die zoveel geld te verbranden hebben - en dat ook doen - dat ze prima een paar jaar kunnen wachten om die doorgegroeide talenten in hun 'prime' op te halen, in plaats van wanneer ze nog niet langdurig hebben gepresteerd - zich niet hebben bewezen.

Ze doen nu dus in het wilde weg investeringen in onzekere toekomsten - blijkens de resultaten - en in geen enkele 'normale' bedrijfsvorm zou dit geaccepteerd worden door de eigenaren en/of aandeelhouders.

Oliedom, in plaats van 'slim' investeren.

Als je zo'n talent wilt hebben, doe dan, als je zo serieus bent, een 'voorinvestering', leg hem vast met een optie over 2, 3 jaar, en betaal netjes aan de club die hem opleidt en tot bloei laat komen voor dat recht op overname.

Nu gaat zo'n talent - in verreweg de meeste gevallen - veel te vroeg naar een grote club, kan op die jonge leeftijd meestal de druk van het presteren niet aan, en voilá, weer een talent gefnuikt.

En die kan dan tegen een gereduceerde prijs (dat is vaak gewoon netto verlies!) naar een 'kleinere' club, waar hij het weer opnieuw kan proberen.

Stupiditeit is een gevestigde werkwijze in het voetbal.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JST94
Ramzzz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:01:
Als je zo'n talent wilt hebben, doe dan, als je zo serieus bent, een 'voorinvestering', leg hem vast met een optie over 2, 3 jaar, en betaal netjes aan de club die hem opleidt en tot bloei laat komen voor dat recht op overname.
Maar welke club wilt een talent blijven opleiden wat over enkele jaren toch vertrekt? Dan kan je beter tijd/geld investeren in jongens die wel een toekomst hebben bij de club.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:34
JST94 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:06:
[...]

Maar welke club wilt een talent blijven opleiden wat over enkele jaren toch vertrekt? Dan kan je beter tijd/geld investeren in jongens die wel een toekomst hebben bij de club.
Je zou daar iets over kunnen afspreken. Als de speler bijvoorbeeld 10 interlands heeft gespeeld voor zijn transfer dan komt er een x-bedrag op de transfersom bij. Zelfde voor aantal doelpunten/assists in geval van aanvallers of clean sheets in geval van verdedigers/keepers.

Ik ben het verder in grote lijnen wel eens met @Ramzzz. Alleen weet je natuurlijk ook niet wat er gebeur als zo'n speler wel bij de club blijft. Had bijvoorbeeld Bouy wel de stap kunnen zetten als hij niet al op jonge leeftijd naar Juventus was gegaan?

Veel jongens denken toch direct aan hun toekomst en het financiële plaatje. Profvoetballer ben je 15 jaar ongeveer. In die tijd wil je natuurlijk je geld verdiend hebben om na die tijd redelijk onbezorgd te kunnen leven. Veel jongens hebben geen hoge opleiding genoten. Een Chielini is een uitzondering op de regel.

Vanuit die jongens is het heel begrijpelijk eigenlijk, maar je merkt vaak dat het veel te grote stappen zijn, die ze niet kunnen maken. Een Chelsea leent jaarlijks bijna 3 elftallen uit aan andere clubs, dan moet je je als jonge speler toch ook achter de oren krabben en afvragen of je daar wel heen moet gaan.

• Deadsy
JanW schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:29:
[...]

Veel jongens denken toch direct aan hun toekomst en het financiële plaatje. Profvoetballer ben je 15 jaar ongeveer. In die tijd wil je natuurlijk je geld verdiend hebben om na die tijd redelijk onbezorgd te kunnen leven. Veel jongens hebben geen hoge opleiding genoten. Een Chielini is een uitzondering op de regel.
Grap is dat ik betwijfel dat veel van die gasten die op 15 jarige leeftijd naar het buitenland gaan op hun 30e echt financieel binnen zijn. Want je ziet toch veel dat bij hun het geld echt rolt, want ze denken dat dit geld maar blijft binnenkomen en niet dat ze op hun 25e bij PEC op de bank zitten.

Zou beter kunnen zeggen dat veel van hun denken aan de korte termijn, nu lekker geld binnen harken en niet zwaar ervoor hoeven te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Deadsy op 10-10-2018 15:32 ]

Verwijderd

En het idiote is, dat die zoveel geld te verbranden hebben - en dat ook doen - dat ze prima een paar jaar kunnen wachten om die doorgegroeide talenten in hun 'prime' op te halen, in plaats van wanneer ze nog niet langdurig hebben gepresteerd - zich niet hebben bewezen.

Ze doen nu dus in het wilde weg investeringen in onzekere toekomsten - blijkens de resultaten - en in geen enkele 'normale' bedrijfsvorm zou dit geaccepteerd worden door de eigenaren en/of aandeelhouders.

Oliedom, in plaats van 'slim' investeren.

Nu gaat zo'n talent - in verreweg de meeste gevallen - veel te vroeg naar een grote club, kan op die jonge leeftijd meestal de druk van het presteren niet aan, en voilá, weer een talent gefnuikt.

En die kan dan tegen een gereduceerde prijs (dat is vaak gewoon netto verlies!) naar een 'kleinere' club, waar hij het weer opnieuw kan proberen.

Vraag me af of het dom is. Op een Ake, Traore en de bruyne hebben ze genoeg verdient en dat is gewoon een extra verdienmodel.
Het is alleen jammer dat er nooit echt iemand daar doorbreekt. Je moet niet vergeten dat er dan 1 van de andere Europese grootmachten zo’n speler koopt en je dan te laat bent.
Je hoeft maar 1x een voltreffer te hebben (Messi bijvoorbeeld) en het helpt ook nog je basiselftal.

• Napo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:20:
[...]

Vraag me af of het dom is. Op een Ake, Traore en de bruyne hebben ze genoeg verdient en dat is gewoon een extra verdienmodel.
Het is alleen jammer dat er nooit echt iemand daar doorbreekt. Je moet niet vergeten dat er dan 1 van de andere Europese grootmachten zo’n speler koopt en je dan te laat bent.
Je hoeft maar 1x een voltreffer te hebben (Messi bijvoorbeeld) en het helpt ook nog je basiselftal.
Meer is het inderdaad niet. Hoeveel talenten kan je bekostigen met één succesvolle. Vergeet echter ook niet dat het "merk" Chelsea, Man. City, Man. United, Real Madrid, Barcelona redelijk sterk is. Een speler uit de jeugdopleiding van deze clubs kan je wellicht relatief simpel kwijt in de championship of kleinere competities waardoor een deel van de kosten terug te halen zijn. Neem bijvoorbeeld een Guidetti, 5x verhuurd door Man. CIty. Wat zou die speler dus effectief gekost hebben voor de club?

Verwijderd

Napo schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:26:
[...]

Meer is het inderdaad niet. Hoeveel talenten kan je bekostigen met één succesvolle. Vergeet echter ook niet dat het "merk" Chelsea, Man. City, Man. United, Real Madrid, Barcelona redelijk sterk is. Een speler uit de jeugdopleiding van deze clubs kan je wellicht relatief simpel kwijt in de championship of kleinere competities waardoor een deel van de kosten terug te halen zijn. Neem bijvoorbeeld een Guidetti, 5x verhuurd door Man. CIty. Wat zou die speler dus effectief gekost hebben voor de club?
precies en dan hebben ze daarna een transfersom gekregen en steeds een doorverkooppercentage voor een speler die nooit basisspeler zou worden. :P .

• Noiz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:12
Ik heb het gevoel dat de Nederlandse jeugdspelers onderhand ook doorkrijgen dat ze wellicht beter in Nederland kunnen blijven of naar de subtop in het buitenland gaan.Zie een Malen die terug naar Nederland is gekomen, een Dilrosun die naar Hertha is gegaan. Ik zou zeggen, laat die spelers lekker zelf kiezen wat ze willen. Uiteindelijk komen de echte talenten toch wel bovendrijven. Je kan bijvoorbeeld moeilijk zeggen dat Aké en Fosu-Mensah slechte keuzes hebben gemaakt als ze op deze leeftijd wekelijks in de basis staan in de Premier League.
Napo schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:26:
[...]

Vergeet ook niet dat ze die spelers vaak ook nog voor een leuke prijs kunnen verkopen na een paar uitleenbeurten. Kijk bijvoorbeeld naar Zouma van Chelsea. Gekocht voor ~15m, ondertussen al 2 verhuurperiodes die Chelsea 7,5m per keer oplevert en die kerel zal dadelijk voor een leuk bedrag verkocht nog worden. Aké zelfde verhaal. En mocht een speler wat minder zijn, dan nog zullen ze daar vaak 5-7m voor kunnen krijgen bij verkoop.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Odegaard is een goed voorbeeld van zo'n figuur. Kijk maar eens hoe Mbappé tekeer gaat. Die speelt binnen no time in Madrid.

Verwijderd

Typhone schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:37:
[...]

Odegaard is een goed voorbeeld van zo'n figuur. Kijk maar eens hoe Mbappé tekeer gaat. Die speelt binnen no time in Madrid.
Odegaard is toch niet goed genoeg gebleken.
Een Mbappe had het wellicht ook wel meteen vanuit de absolute top kunnen redden. Wellicht wel wat later dan nu.

Ben benieuwd hoe het met Chong gaat verlopen. Bij united gehypet, maar ook daar nog wisselvallig. Zal onder Mourinho ook echt niet gaan debuteren bij de A-selectie.
Pagina: 1 ... 111 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.