[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 112 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.677 views

Onderwerpen

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
JanW schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:29:
[...]
Ik ben het verder in grote lijnen wel eens met @Ramzzz. Alleen weet je natuurlijk ook niet wat er gebeur als zo'n speler wel bij de club blijft. Had bijvoorbeeld Bouy wel de stap kunnen zetten als hij niet al op jonge leeftijd naar Juventus was gegaan?
Ja precies. Maar als je het niet haalt bij bijvoorbeeld een Juventus staan er (denk ik) nog wel andere clubs om je op te pikken. Zie bijvoorbeeld Donyell Malen, die ging van Ajax naar Arsenal, maar loopt nu bij PSV te ballen. Aké heeft het ook niet gered bij Chelsea, maar is nu wel basisspeler bij Bournemouth.

Volgens mij had Real Madrid ook de meeste talenten opgeleid in top-5 competities. Het niet slagen bij een (absolute) topclub hoeft niet persee een ramp te zijn. In Nederland blijven is namelijk ook niet alles.

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:55:
[...]

Odegaard is toch niet goed genoeg gebleken.
Een Mbappe had het wellicht ook wel meteen vanuit de absolute top kunnen redden. Wellicht wel wat later dan nu.

Ben benieuwd hoe het met Chong gaat verlopen. Bij united gehypet, maar ook daar nog wisselvallig. Zal onder Mourinho ook echt niet gaan debuteren bij de A-selectie.
Toevallig hoorde ik Jonker hierover bij Ziggo Sport. Hij had het over Donyel Malen. Dat ze het in het eerste elftal niet aandurven met talenten. Als het namelijk fout gaat krijg je direct uitbranders..
Ik snap die talenten sowieso niet. Zo'n Zirikzee kan het nog wel flikken bij Bayern, maar ook bij hem heb ik vraagtekens.. Ze hebben Felix Götze ook laten gaan 8)7

Neem gewoon een voorbeeld aan jongens zoals de Ligt, van de Beek en de Jong. Zou mooi zijn dat ze nog een paar jaar bleven, maar ze laten wel zien wat nu de verstandigste keuze is :*) Zo'n Kluivert zal toch slecht gescheten hebben bij die avond tegen Bayern.

[ Voor 13% gewijzigd door Mosin op 10-10-2018 18:45 ]

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Omdat het toch al een uiterst bizarre dag is van het voetbalwereldje. :P
https://nos.nl/artikel/22...e-complot-tegen-cocu.html

Wut? Een complot om je eigen positie te verdedigen binnen een club, uit te voeren door je eigen club te saboteren. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:20
DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:37:

Wut? Een complot om je eigen positie te verdedigen binnen een club, uit te voeren door je eigen club te saboteren. :P
Ach zijn toch zat figuren die zichzelf boven de club stellen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Deadsy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:42:
[...]

Ach zijn toch zat figuren die zichzelf boven de club stellen.
Dat verbaast me nog niet eens, meer dat het kennelijk zo systematisch en op schadelijke wijze gebeurd.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Deadsy
DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:44:
[...]

Dat verbaast me nog niet eens, meer dat het kennelijk zo systematisch en op schadelijke wijze gebeurd.
Arrogante figuren die het beter weten en zich boven de trainer verheven voelen. Dat ze dan de club pijn moeten doen om hun zin te krijgen maakt hun niets uit, want hun zijn belangrijker dan de club.

• Tweaking Art
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik denk niet dat die turken een hoge pet op hebben van de trainer cocu.

Niet dat het goed te praten is maar respect moet je ook een beetje afdwingen, ik geloof niet dan een gevestigde trainer als een mourinho dit zou overkomen.

Cocu zal het denk ik niet zo ervaren maar dat oprollen in een kleed...ach kan er zelf wel om lachen.

Had nog veel leuker geweest als ze cocu in een grote zak naar Barcelona hadden gestuurd...dan kan de Sint hem in zijn stoomboot terug naar Nederland brengen. :+

Maar goed het lijkt me nu opgelost, al had Cocu dat zelf moeten doen, maar goed als hij niet snel meer punten haalt met zijn team is het gewoon exit voor hem.

• Deadsy
Tweaking Art schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:14:
Ik denk niet dat die turken een hoge pet op hebben van de trainer cocu.

Niet dat het goed te praten is maar respect moet je ook een beetje afdwingen, ik geloof niet dan een gevestigde trainer als een mourinho dit zou overkomen.

Cocu zal het denk ik niet zo ervaren maar dat oprollen in een kleed...ach kan er zelf wel om lachen.

Had nog veel leuker geweest als ze cocu in een grote zak naar Barcelona hadden gestuurd...dan kan de Sint hem in zijn stoomboot terug naar Nederland brengen. :+

Maar goed het lijkt me nu opgelost, al had Cocu dat zelf moeten doen, maar goed als hij niet snel meer punten haalt met zijn team is het gewoon exit voor hem.
ik heb ook geen hoge mening van hem als trainer. maar dit is gewoon asociaal.

Betwijfel trouwens dat hij doorhad dat ze continu tegen hem logen etc.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op VI.nl ook een artikel erover: https://www.vi.nl/nieuws/...-bizar-complot-tegen-cocu

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:58

Typhone

Who Dares Wins

Waarom verbaast zoiets me niet in de Turkse competitie?

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben benieuwd hoe lang hij nu nog mag blijven als de prestaties nu niet heel snel verbeteren ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
We moeten niet doen alsof Cocu er niets van kan, hij is wel de trainer met de meeste prijzen de laatste 5 jaar ;-) en ik denk niet dat Fenerbahce absoluut niet beter is dan PSV. Dus dit moet hij makkelijk aankunnen. Gelukkig is er (misschien hoor) eindelijk een normale voorzitter in Turkije en niet zoals al die halve sjeiks die daar normaal zitten en de baas zijn en bepalen wie er speelt. Juiste deze man lijkt mij een redelijke vent.

Hij handelt nu ook goed denk ik door die spelers eruit te gooien. Wat denken die omhoog gevallen B voetballertjes daar wel, dat is het nadeel dat ze veel geld krijgen want ze denken daardoor ook allemaal dat ze heel wat zijn.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

rikoos schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:29:
We moeten niet doen alsof Cocu er niets van kan, hij is wel de trainer met de meeste prijzen de laatste 5 jaar ;-)
Daarvoor was dat Frank de Boer. Ken je het credo 'in het verleden behaalde resultaten...'?

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23-01 10:07

Baseman77

We move

Typhone schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:45:
Bij PSV zijn ze bang dat Rosario en Malen in de zomer weg zijn. Nog niet concreet maar ze houden er wel rekening mee...
Hoe kom je hierbij?
Dit vind ik namelijk nogal zwaar aangezet. Voor Malen geldt dit alleen als hij niet gaat bijtekenen (bij PSV verwacht men dat hij 'gewoon' bijtekent en volgend seizoen Lozano en eventueel Bergwijn opvolgt) en Rosario maakt wel een hele sterke ontwikkeling door maar is pas net basisspeler.
Spelers kunnen altijd vertrekken, maar bij PSV rekent men niet op een vertrek van Malen en Rosario.
Deadsy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:41:
Alle grote clubs zin bang de boot te missen.
Zie je toch aan al die 15 jarige knuppels die naar Engeland gehaald worden.
Dat heeft daar weinig mee te maken...het halen van 16 jarige talenten naar de PL komt vooral door de zogeheten 'Homegrown Player Rule' in Engeland. Een talent wordt gezien als homegrown als hij voor zijn 21e minimaal 3 jaar onder contract staat bij een Engelse club. Aangezien de clubs minimaal 8 homegrown spelers onder contract moeten hebben in de selectie voor het 1e elftal, staat daar wel wat druk op.

Verder is het voor de topclubs in de PL een verdienmodel geworden.
Veel spelers halen voor relatief weinig geld, deze verhuren zodat ze zichzelf bijna terugverdienen en daarna bij verkoop er nog winst op maken ook. Indien ze niet goed genoeg blijken te zijn voor de eigen selectie.
Deadsy schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:31:
Zou beter kunnen zeggen dat veel van hun denken aan de korte termijn, nu lekker geld binnen harken en niet zwaar ervoor hoeven te werken.
Dat geldt voor iedere profsporter, niet alleen voor jonge spelers die naar het buitenland gaan en al zeker niet alleen voor voetballers.
Afhankelijk van de sport is tussen de 50% en 75% van de profsporters failliet binnen 5 jaar na hun stoppen!

[ Voor 10% gewijzigd door Baseman77 op 11-10-2018 13:41 ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:23
Baseman77 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:34:
[...]

Dat geldt voor iedere profsporter, niet alleen voor jonge spelers die naar het buitenland gaan en al zeker niet alleen voor voetballers.
Afhankelijk van de sport is tussen de 50% en 75% van de profsporters failliet binnen 5 jaar na hun stoppen!
Klopt inderdaad, verkeerde investeringen, te grote vaste uitgaven terwijl er nauwelijks nieuw inkomen is etc.
Veel artikelen te vinden met name ook uit de UK.

Edit:
En niet alleen failliet:
a divorce rate of 33% within one year of retirement (another assassination of wealth that came up again and again) and a 80% rate of osteoarthritis

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 11-10-2018 13:43 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
rikoos schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 12:29:
We moeten niet doen alsof Cocu er niets van kan, hij is wel de trainer met de meeste prijzen de laatste 5 jaar ;-)
Is Gio dan de beste trainer van Feyenoord in de laatste twintig jaar? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Frank de Boer won ook aardig wat prijzen, maar die kan er niks van.

• Deadsy
Baseman77 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:34:
[...]

Dat heeft daar weinig mee te maken...het halen van 16 jarige talenten naar de PL komt vooral door de zogeheten 'Homegrown Player Rule' in Engeland. Een talent wordt gezien als homegrown als hij voor zijn 21e minimaal 3 jaar onder contract staat bij een Engelse club. Aangezien de clubs minimaal 8 homegrown spelers onder contract moeten hebben in de selectie voor het 1e elftal, staat daar wel wat druk op.
Aangezien de gasten meestal elk jaar verhuurd worden en dus niet geregistreerd worden voor de PL hebben ze er qua Home grown regel niet veel aan, pas wanneer ze goed genoeg zijn en geregistreerd worden hebben ze er wat aan voor die regel.
Dus zoals ik al zei, ze halen een sloot spelers en hopen dat er een of twee bij zitten die goed genoeg zijn.

Verwijderd

Deadsy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:21:
[...]

Aangezien de gasten meestal elk jaar verhuurd worden en dus niet geregistreerd worden voor de PL hebben ze er qua Home grown regel niet veel aan, pas wanneer ze goed genoeg zijn en geregistreerd worden hebben ze er wat aan voor die regel.
Dus zoals ik al zei, ze halen een sloot spelers en hopen dat er een of twee bij zitten die goed genoeg zijn.
Dat klopt dus wel aangezien ze uit die sloot zo reserves kunnen toevoegen die ze dan als HP kunnen toevoegen.

Voor de Voor de ontwikkeling van engelse spelers werkt dat dus averechts.

• Baseman77

Baseman77

We move

Deadsy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:21:
Aangezien de gasten meestal elk jaar verhuurd worden en dus niet geregistreerd worden voor de PL hebben ze er qua Home grown regel niet veel aan
Ze worden verhuurd, maar blijven natuurlijk wel onder contract staan bij de verhurende club.
Dus na 3 jaar tellen ze gewoon mee als homegrown speler.

• Deadsy
Baseman77 schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 15:51:
[...]

Ze worden verhuurd, maar blijven natuurlijk wel onder contract staan bij de verhurende club.
Dus na 3 jaar tellen ze gewoon mee als homegrown speler.
Klopt, maar dit gebeurd vrij zelden aangezien ze meestal elk jaar weer verhuurd worden totdat ze uiteindelijk vertrekken.
Slechts een klein deel van de sloot aan jeugd spelers die ze halen zal ooit echt een heel seizoen geregistreerd staan bij de PL selectie van de club.

Verwijderd

Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:45:
[...]

Van Bronckhorst pakt wel prijzen waar menige blaaskaak voor hem dat niet deden. :Y

Verwijderd

Ajax en Feyenoord hadden jarenlang de naam slangenkuilen voor trainers te zijn maar die verbleken hierbij subiet.

• Deadsy
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:19:
[...]

Van Bronckhorst pakt wel prijzen waar menige blaaskaak voor hem dat niet deden. :Y
Inderdaad, contract voor het leven en geef er ook maar een aan v Geel.

Probleem met Gio ontslaan is dat v Geel dan ook weg moet. En wie haal je als vervangers?

Verwijderd

Deadsy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Inderdaad, contract voor het leven en geef er ook maar een aan v Geel.

Probleem met Gio ontslaan is dat v Geel dan ook weg moet. En wie haal je als vervangers?
Lijkt mij niet zo handig beiden tegelijkertijd te vervangen. Beetje continuïteit kan geen kwaad.

Op termijn zie ik van Geel wel Mathijsen voordragen als zijn vervanger. Doet het niet onaardig bij Willem II. Al is het allicht aan de RvC daarover te beslissen. Nijkamp van PEC is door menigeen ook menigmaal geopperd.

• Deadsy
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:24:
[...]

Lijkt mij niet zo handig beiden tegelijkertijd te vervangen. Beetje continuïteit kan geen kwaad.

Op termijn zie ik van Geel wel Mathijsen voordragen als zijn vervanger. Doet het niet onaardig bij Willem II. Al is het allicht aan de RvC daarover te beslissen. Nijkamp van PEC is door menigeen ook menigmaal geopperd.
Beide zijn niet in staat om te helpen bij de volgende stap die de ploeg moet zetten.
Eentje laten zitten betekend nog meer vertraging.

Verwijderd

Deadsy schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:33:
[...]

Beide zijn niet in staat om te helpen bij de volgende stap die de ploeg moet zetten.
Eentje laten zitten betekend nog meer vertraging.
Had al zo'n vermoeden dat je daar op doelde. Maar helaas voor jou voorzie ik niet dat van Geel als eerste weg zou gaan. Het zal eerder van Bronckhorst gaan worden. Al moet ik dat ook nog eerst zien gebeuren.

Feyenoord is druk in de weer met het nieuwe stadion.

Bij mijn weten zou Feyenoord aandelen van de Vrienden van Feyenoord (VvF) terug kopen met dat er minimaal €4,- miljoen eigen vermogen was opgebouwd. Onlangs werd bekend dat Feyenoord op dit moment iets meer dan €30,- miljoen eigen vermogen heeft én dat het rendement van de nog uitstaande aandelen bij de VvF van 4% naar 2% is bijgesteld (en een gedeelte van de aandelen heeft teruggekocht, dacht iets van €3,5 miljoen, maar dat terzijde).

Dat eigen vermogen is nodig om de financiering van het Feyenoord-gedeelte voor het nieuwe stadion in kannen en kruiken te krijgen.

Nee, van Geel zie ik niet zo snel weg gaan.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 16:24:
[...]

Bepaalde continuïteit wil je juist graag doorbreken.

alles kan off-topic

Verwijderd

Ankona schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 17:32:
[...]

Bepaalde continuïteit wil je juist graag doorbreken.
Dat was inderdaad ook wel een open doel allicht.

Clasie laten banken voor een Ayoub of Kökcü om er maat twee te noemen zou wel eens een groot verschil kunnen maken.

Denk dat je spelers in hun sterkte moet opstellen teneinde een zo'n maximaal mogelijk rendement te verkrijgen. Om die reden zou ik bijvoorbeeld een Berghuis wel eens op de 10 willen zien dan wel op de linksbuiten positie terwille van Toornstra als valse rechtsbuiten, in welke hoedanigheid laatstgenoemde twee seizoenen geleden een topseizoen draaide. En een Vilhena dieper laten spelen, een flank met Berghuis vormend, met als bij-effect dat het nog wel eens amper meeverdedigen van Berghuis dan door Vilhena opgevangen zou kunnen worden.

Maar ja, wie ben ik? :)

Verwijderd

Oranje onder 18 heeft een achterstand van 1-0 tegen Tsjechië onder 18 omgebogen naar een 1-2 winst door invallers Azarkan en Summerville: https://www.onsoranje.nl/...der-18-winst-tsjechië-1-2

Komt er dan echt een goede generatie aan? :P

• Ankona
Mooie echte Nederlandse namen. Zullen die straks ook voor het grote Oranje beschikbaar zijn?

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 20:32:
Oranje onder 18 heeft een achterstand van 1-0 tegen Tsjechië onder 18 omgebogen naar een 1-2 winst door invallers Azarkan en Summerville: https://www.onsoranje.nl/...der-18-winst-tsjechië-1-2

Komt er dan echt een goede generatie aan? :P
Zonder te googlen, zeker 2 spelers van Feyenoord? >:)

Verwijderd

toolkist schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 23:05:
[...]

Zonder te googlen, zeker 2 spelers van Feyenoord? >:)
Ligt het er zo dik op dan? :X

Ramon Hendriks was echter te nonchalant waardoor Tsjechië op 1-0 voorsprong kwam en veroorzaakte ook nog eens een penalty, die echter gemist werd omdat het een slecht uitgevoerde Panenka was. Had dus zo maar 2-0 kunnen staan, beide malen ten gevolge van Ramon Hendriks.

En waar speelt die Hendriks? (Zonder het op te zoeken hè ;) )

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 17:36
Tja, de echte Feyenoord talenten uit die generatie spelen nu in Manchester en Munchen. Die Hendriks is in de Feyenoord jeugd al helemaal niks. Dat die gozer nog in een Oranjeteam is gekomen is best knap

• JST94
Ja, ontzettend balen dat zowel Chong als Zirkzee zijn vertrokken. Zirkzee had al eens gescoord tegen PSG in een oefenduel een aantal maanden terug. In onder 14 loopt ook nog een Zirkzee rond, volgens mij is dat zijn broertje.

Maar met o.a. Azarkan, Summerville, Bannis, El Bouchatoui, Kokcu, Geertruida, Touré, Burger en Koorevaar komt er weer een aardige lichting aan.

Ben verder ook benieuwd naar jongens als Ouland 'M Hand en Benita. Benita is pas 14 en speelt sinds dit jaar bij Feyenoord onder 17. Alleen is het nog wel erg vroeg om wat van ze te verwachten. Spelers als Achahbar, Slabbekoorn en Schuurman waren ook veelbelovend.

Jammer dat Feyenoord met hun Jong-team zo ontzettend achter blijft. Als jong spelertje zou ik het zelf wel weten wanneer ik moest kiezen tussen bijvoorbeeld Ajax, AZ, Feyenoord en PSV. Dan zou Feyenoord bij mij op plek 4 staan omdat ze zo'n waardeloos verbinding hebben tussen onder 19 en het eerste.

[ Voor 54% gewijzigd door JST94 op 12-10-2018 08:11 ]

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 01:33:
[...]

Ligt het er zo dik op dan? :X

Ramon Hendriks was echter te nonchalant waardoor Tsjechië op 1-0 voorsprong kwam en veroorzaakte ook nog eens een penalty, die echter gemist werd omdat het een slecht uitgevoerde Panenka was. Had dus zo maar 2-0 kunnen staan, beide malen ten gevolge van Ramon Hendriks.

En waar speelt die Hendriks? (Zonder het op te zoeken hè ;) )
Als je het zo brengt zal ie wel voor PSV spelen ;)

Verwijderd

Ankona schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:00:
Mooie echte Nederlandse namen. Zullen die straks ook voor het grote Oranje beschikbaar zijn?
Het wordt steeds extremer ja. Zeker aanvallend zijn er amper 'Nederlandse' talenten. :9

• Baseman77

Baseman77

We move

Bij mijn weten ben je gewoon Nederlander als je in Nederland bent geboren...

Verwijderd

Baseman77 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:53:
Je snapt heus wel wat wij bedoelen.

Feit is dat de ouders van veel Nederlandse aanvallende talenten uit andere landen komen(Marokko, Suriname etc). De 100% Nederlandse jeugd speelt niet meer op straat en studeert liever (niet dat daar iets mis mee is).

• JST94
Tja, een Pablo Rosario, Tonny Vilhena, Donyell Malen of een Malacia zijn tenminste nog in Nederland geboren. Kan je van Luuk de Jong niet zeggen. ;-)

Verder is het niet meer dan logisch dat we steeds minder 'Nederlandse' namen krijgen in het voetbal. Nederland is immers land met ontzettend veel verschillende achtergronden en culturen. En daar is niks mis mee.

[ Voor 41% gewijzigd door JST94 op 12-10-2018 10:07 ]

• Ankona
En zo doorlopen ze het hele opleidingstraject en indien goed genoeg alle Oranje jeugd teams. Maar als het grote jongens worden besluiten ze toch voor Marokko te gaan spelen.

Betere sportieve kansen? Betere voor hun exposure? Of gewoon groepsdruk? Geen idee. Maar zo Nederlands zijn ze voetbal technisch ook niet ook al spreken ze beter Nederlands dan Kluivertje.

alles kan off-topic

• JST94
Wat maakt het uit als een bepaalde speler voor een ander land kiest? Als hij zich daar beter bij voelt? Plus gezien de kritiek die er al snel geleverd wordt op spelers hier in Nederland geef ik ze geen ongelijk.

Zie maar eens hoe een Ziyech hier bekritiseert wordt, of een Memphis omdat hij een andere klederdracht heeft dan de norm. We maken ons ontzettend druk om randzaken die er totaal niet toe doen.

[ Voor 31% gewijzigd door JST94 op 12-10-2018 10:25 ]

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:40
JST94 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:23:
Wat maakt het uit als een bepaalde speler voor een ander land kiest? Als hij zich daar beter bij voelt? Plus gezien de kritiek die er al snel geleverd wordt op spelers hier in Nederland geef ik ze geen ongelijk.

Zie maar eens hoe een Ziyech hier bekritiseert wordt, of een Memphis omdat hij een andere klederdracht heeft dan de norm. We maken ons ontzettend druk om randzaken die er totaal niet toe doen.
Ben het ongeveer 75% met je eens, maar ik vind het toch wel enigszins vreemd dat een speler die zijn hele leven in (bv) Nederland woont er toch voor kiest voor een ander land uit te komen als hij ook in aanmerking komt voor het NL elftal. Dat is ook wel een beetje een maatschappelijk probleem I guess.

En die kritiek, tsjah, da's niet alleen hier zo hoor. In Engeland is dat niet anders volgens mij. Probleem is gewoon dat de pers tegenwoordig dagelijks nieuws moet fabriceren en dan krijg je dat soort zaken I guess.

[ Voor 11% gewijzigd door Snowdog op 12-10-2018 10:28 ]

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09-2025
Ankona schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:07:
[...]

En zo doorlopen ze het hele opleidingstraject en indien goed genoeg alle Oranje jeugd teams. Maar als het grote jongens worden besluiten ze toch voor Marokko te gaan spelen.
Nou dat is toch hun eigen keuze? 8)7

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JST94 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:23:

Grappig genoeg was hier in Zwitserland na/tijdens het WK een discussie over. Ivan Rakitic bijvoorbeeld is geboren in Zwitserland en heeft alle Zwitserse nationale jeugdelftallen doorlopen, en heeft vervolgens voor Kroatië gekozen.

Het argument was dat dergelijke jongens opleidingscapaciteit wegnemen van het Zwitserse elftal. Immers, doordat Ivan Rakitic alles speelde bij de jeugdelftallen en daarmee waardevolle ervaring opdeed, kon iemand anders niet spelen en niet die ervaring opdoen.

Er zit wel wat in, maar ja, hoe los je zoiets op. Je kunt jochies van een jaar of 10 oud ook niet dwingen om al een keuze te maken over zoiets. En de vraag is natuurlijk ook of je hier überhaupt een probleem van moet maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Gaius op 12-10-2018 10:32 ]

Verwijderd

perryvdbosch schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:27:
[...]

Nou dat is toch hun eigen keuze? 8)7
Dat is wel een dure plek waar Nederlandse talenten hadden kunnen spelen.
een Mazraoui kun je niks van zeggen aangezien hij ook in de jeugd al voor Marokko speelde.

Verwijderd

Gaius schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:31:
[...]

Grappig genoeg was hier in Zwitserland na/tijdens het WK een discussie over. Ivan Rakitic bijvoorbeeld is geboren in Zwitserland en heeft alle Zwitserse nationale jeugdelftallen doorlopen, en heeft vervolgens voor Kroatië gekozen.

Het argument was dat dergelijke jongens opleidingscapaciteit wegnemen van het Zwitserse elftal. Immers, doordat Ivan Rakitic alles speelde bij de jeugdelftallen en daarmee waardevolle ervaring opdeed, kon iemand anders niet spelen en niet die ervaring opdoen.

Er zit wel wat in, maar ja, hoe los je zoiets op. Je kunt jochies van een jaar of 10 oud ook niet dwingen om al een keuze te maken over zoiets. En de vraag is natuurlijk ook of je hier überhaupt een probleem van moet maken.
Dat laatste: waarom niet? Nu wordt de keuze alleen gemaakt omdat het goed uitkomt in een carrière.
Ik zou liever Nederlander zijn en 50ste van de wereld staan dan met Brazilie wereldkampioen.

• perryvdbosch
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:31:
[...]

Dat is wel een dure plek waar Nederlandse talenten hadden kunnen spelen.
een Mazraoui kun je niks van zeggen aangezien hij ook in de jeugd al voor Marokko speelde.
Klopt, maar als een jongen ook geen motivatie voor Oranje heeft. Kan je ze er beter niet bij hebben.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
Verwijderd schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:34:
[...]
Dat laatste: waarom niet? Nu wordt de keuze alleen gemaakt omdat het goed uitkomt in een carrière.
Ik zou liever Nederlander zijn en 50ste van de wereld staan dan met Brazilie wereldkampioen.
Tja, we zeuren er ook alleen over bij de (vermeende) goede voetballers. Niemand klaagt er over dat El Ahmadi voor Marokko speelt. En weten we nog dat goede seizoen van Douglas (voetbalt die eigenlijk nog?), die moesten we maar naturaliseren zodat hij Oranje in kon. Fans zijn wat dat aangaat ook gewoon opportunisten.

Of het verder alleen carriere is weet ik niet. Ik denk dat het spelen op een WK ook gewoon een jongensdroom is die verwezenlijkt wordt. En je kunt je natuurlijk ook best verbonden voelen met het land van je voorouders.

Regeren is vooruitschuiven

• Deadsy
De FIFA moet gewoon harde regels opzetten met betrekking tot dubbele nationaliteit etc.

En jeugd teams. De echt goede o17 spelers spelen niet voor de o17. Zelfde voor de o19.

Herinneren we ons nog jong oranje dat zoveel indruk maakte? Hoeveel van die spelers hebben uiteindelijk echt een leuke carrière gehad.

Jong zijn en talent hebben is 1 ding, maar die laatste stap zetten is wat heel anders.
Bij de meesten valt het kwartje nooit.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-01 23:26
Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:45:
[...]

Daarom de ;-) op het einde van mijn zin al ben ik van mening dat ze echt wel meer kunnen dan wij hier in het forum soms doen voorkomen.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Deadsy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:12:
Herinneren we ons nog jong oranje dat zoveel indruk maakte? Hoeveel van die spelers hebben uiteindelijk echt een leuke carrière gehad.
Daarom zijn veel grote clubs ook helemaal niet bezig met succes te behalen in jeugd competities. Je hebt er niks aan als je een jeugdteam hebt wat geweldig presteert al team, maar waar geen individu eruit springt. Je moet in de jeugd zorgen dat er 4-5 spelers beter worden en groeien. Niet als team wat toch uiteindelijk uit elkaar valt.

Dat was toen met Jong Oranje ook. Hartstikke leuk op elkaar ingespeeld team, maar echte toppers zaten er niet bij. Dan haal je leuke overwinningen, maar daar schiet je niets mee op als je voor het echte werk gaat.

EDIT:

Lichtend voorbeeld: Maceo Rigters. Foppe had hem zo precies ingepast dat het werkte. In elke andere team samenstelling ging het echter mis.

[ Voor 8% gewijzigd door PWM op 12-10-2018 12:09 ]

Verwijderd

PWM schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 12:07:
[...]

Daarom zijn veel grote clubs ook helemaal niet bezig met succes te behalen in jeugd competities. Je hebt er niks aan als je een jeugdteam hebt wat geweldig presteert al team, maar waar geen individu eruit springt. Je moet in de jeugd zorgen dat er 4-5 spelers beter worden en groeien. Niet als team wat toch uiteindelijk uit elkaar valt.

Dat was toen met Jong Oranje ook. Hartstikke leuk op elkaar ingespeeld team, maar echte toppers zaten er niet bij. Dan haal je leuke overwinningen, maar daar schiet je niets mee op als je voor het echte werk gaat.
probleem is dat de trainers wel hierop worden af geserveerd.

Dat jong oranje geen EK/WK haalt Zou helemaal niet uit moeten maken. Enige nadeel is dat je natuurlijk die wedstrijden niet kunt spelen, maar net of die 4/5 wedstrijden het verschil gaan maken.

AL verliezen we van Engeland met 10-0. Als wij talenten als Frenkie de Jong en Steven Bergwijn op topniveau kunnen krijgen is de opleiding gewoon geslaagd.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gaius schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:31:
[...]Er zit wel wat in, maar ja, hoe los je zoiets op. Je kunt jochies van een jaar of 10 oud ook niet dwingen om al een keuze te maken over zoiets. En de vraag is natuurlijk ook of je hier überhaupt een probleem van moet maken.
Jochies/meiden van 12/13 moeten ook een keuze maken wat ze later willen worden, ik zie geen verschil hierin. Die kunnen ook niet zeggen ik begin de opleiding tot hersenchirurg om zodra de opleiding is afgerond te besluiten melkveehouder te worden. Ook daar zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar en is "misbruik" daarvan maken not done!

• Gaius
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:24:
[...]

Jochies/meiden van 12/13 moeten ook een keuze maken wat ze later willen worden, ik zie geen verschil hierin. Die kunnen ook niet zeggen ik begin de opleiding tot hersenchirurg om zodra de opleiding is afgerond te besluiten melkveehouder te worden. Ook daar zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar en is "misbruik" daarvan maken not done!
Onzin. Er zijn zoveel mensen die een beroep gaan uitoefenen in een andere richting dan waarin ze opgeleid zijn.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Gaius schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:29:
[...]Onzin. Er zijn zoveel mensen die een beroep gaan uitoefenen in een andere richting dan waarin ze opgeleid zijn.
Hoezo onzin? Het gaat in mijn voorbeeld net als bij voetbal om een opleiding waarvoor een beperkt aantal plaatsen zijn.

Verwijderd

Gaius schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Onzin. Er zijn zoveel mensen die een beroep gaan uitoefenen in een andere richting dan waarin ze opgeleid zijn.
Of je dan ook op dat niveau kunt uitblinken als je je op 19 jarige leeftijd van advocaat tot dokter laat omscholen?

het is wel zo dat op jongere leeftijd ouders vaak de keuze bepalen, dus dan is 12 jaar best jong.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

De toon mag best wat gematigder.

Wat een iemand anders zegt is niet meteen 'onzin', maar als iemand je tegenspreekt, hoeft dat ook niet meteen heel erg fel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Best vreemd dat je dan voor Marokko uit mag komen als je in Dronten geboren bent. Toch?

• JST94
Typhone schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:31:
[...]

Best vreemd dat je dan voor Marokko uit mag komen als je in Dronten geboren bent. Toch?
Misschien wel, maar dat zou betekenen dat bijvoorbeeld Terence Kongolo en Siem & Luuk de Jong niet voor Oranje mogen uitkomen. Ze zijn immers niet in Nederland geboren. Zelfde geldt voor spelers als Bruno Martins Ind en Jonathan de Guzman.

Je wilt toch spelers hebben die trots zijn om voor Oranje uit te komen? Als spelers een andere keuze maken, prima, so be it. Maar laten we nou niet doen alsof we afhankelijk zijn van spelers die niet voor Nederland kiezen. Natuurlijk kunnen ze ballen, maar we hebben genoeg andere voetballers die wel voor Oranje willen uitkomen en die ook een aardig balletje kunnen trappen.

[ Voor 4% gewijzigd door JST94 op 12-10-2018 15:41 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Volgens mij zouden een Hakim Ziyech en een Douglas in die tijd toch best goede aanwinsten zijn geweest voor het NL elftal. De malaise achterin bij NL begon iets vroeger dan de malaise voorin ;). Er zijn er wellicht nog wel meer hoor maar none come to mind op dit moment. Siem en Luuk de Jong mis je in Oranje niet zoveel aan maar dat is mijn mening.

Het schept wel duidelijkheid. Niet in NL geboren is niet voor NL uitkomen. Uitzonderingen voor bepaalde kinderen van bepaalde beroepen (die uitzonderingen aub niet in detail gaan bespreken). Dan krijg je niet van oh als ik speeltijd kan krijgen in Land A dan ga ik B onder druk zetten of aan het lijntje houden. Het gesteggel van de laatste jaren met 'is de keuze al gemaakt'. Die hoef je dan niet meer te maken want die is wettelijk bepaald.

• Gaius
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 13:33:
[...]

Hoezo onzin? Het gaat in mijn voorbeeld net als bij voetbal om een opleiding waarvoor een beperkt aantal plaatsen zijn.
Onzin omdat het een analogie is, en die zorgen er in dit soort discussies er bijna altijd voor dat er een tweede discussie ontstaat waarin men gaten in de analogie probeert te schieten, terwijl die eigenlijk niet relevant is. Daarnaast, het zal niet gewaardeerd worden als je gebruik maakt van een (medische) opleiding met een beperkt aantal plaatsen om er vervolgens geen gebruik van te maken, en je zult wellicht met een flinke studieschuld zitten, maar je kunt iets anders gaan doen als je dat wilt. Er is geen overkoepelende organisatie die jou dat verbiedt.

Die is er in het voetbal wel, er zijn regels rondom interlands vanuit de FIFA. Als je een officiële interland hebt gespeeld voor land A, kun je niet meer uitkomen voor een ander land (uitzonderingen daargelaten).

Maar afgezien daarvan, we hebben het over voetbal. Is een spelletje zo belangrijk dat je jonge kinderen al zo vroeg wilt laten twijfelen over hun identiteit, of ze zich Nederlander of X voelen? Laat ze lekker plezier maken zonder daaraan te denken. :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gaius schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:49:
[...]

Maar afgezien daarvan, we hebben het over voetbal. Is een spelletje zo belangrijk dat je jonge kinderen al zo vroeg wilt laten twijfelen over hun identiteit, of ze zich Nederlander of X voelen? Laat ze lekker plezier maken zonder daaraan te denken. :)
Je bent pro of niet. Je wordt geen pro door je tot je 17e als een kind te gedragen. Dat vergt al vroeg offers. Een land doet er zeker wel toe. De beste speler ter wereld (voetbaltechnisch) zal altijd overschaduwd worden door anderen als hij vanuit een klein land komt op voetbalgebied: Oostenrijk of IJsland ofzo. Dat maakt die keuze toch wel relevant. Nu komt die keuze op een moment dat er rationeel over gedacht kan worden. Het is toch van de gekken dat zoiets op iemands 18e levensjaar een rol gaat spelen omdat de mogelijkheid bestaat dat hij opgeroepen kan worden?

• Deadsy
https://www.vi.nl/nieuws/van-basten-verlaat-fifa

Van Basten verlaat FIFA

Shit, dacht dat we van hem af waren.
Zou hij door hebben dat hij als trekpop gebruikt werd voor media momentjes?
Of dat teveel van zijn ideeën onzin zijn of niet door hem bedacht waren?

Ben bang dat we hem nu als analist terug zien :(

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:13

Shabbaman

Got love?

Typhone schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 15:43:

Het schept wel duidelijkheid. Niet in NL geboren is niet voor NL uitkomen. Uitzonderingen voor bepaalde kinderen van bepaalde beroepen (die uitzonderingen aub niet in detail gaan bespreken).
Toch lullig als je geboren wordt als je ouders in Liechtenstein op vakantie zijn. Of in een willekeurig ander land waar je zelf niks mee hebt. Of als je je land bent ontvlucht omdat er een hele nare dictator zit. Toch nog maar een paar uitzonderingen bedenken dan? Lekker duidelijke regel hoor.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Deadsy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:41:
https://www.vi.nl/nieuws/van-basten-verlaat-fifa

Van Basten verlaat FIFA

Shit, dacht dat we van hem af waren.
Zou hij door hebben dat hij als trekpop gebruikt werd voor media momentjes?
Of dat teveel van zijn ideeën onzin zijn of niet door hem bedacht waren?

Ben bang dat we hem nu als analist terug zien :(
:F

Ik hoop 4x van niet...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Deadsy
Kan erger, als trainer :D

Misschien hebben we mazzel en gaat hij golfen

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:24:
[...]
Kan erger, als trainer :D

Misschien hebben we mazzel en gaat hij golfen
Trainer bij Ajax ...

Verwijderd

toolkist schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:14:
[...]

Als je het zo brengt zal ie wel voor PSV spelen ;)
Neuh... speelt voor Feyenoord... _/-\o_

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Shabbaman schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:56:
[...]

Toch lullig als je geboren wordt als je ouders in Liechtenstein op vakantie zijn. Of in een willekeurig ander land waar je zelf niks mee hebt. Of als je je land bent ontvlucht omdat er een hele nare dictator zit. Toch nog maar een paar uitzonderingen bedenken dan? Lekker duidelijke regel hoor.
Ik ben niet in NL geboren, altijd 1 paspoort gehad en nooit in de gelegenheid geweest om Amerikaan te worden hoor. Dus zo lullig is dat niet en dat voorval is al wettelijk geregeld wat jij aanhaalt dus geen zorgen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik ben vóór! :+

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Tegen!!!!

• Deadsy
Misschien wat voor Feyenoord. Nieuwe trainer en TD in 1. Bespaar je lekker salaris kosten.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ligt eraan, de Van Basten van Oranje (Zwitserland+Oostenrijk?) mag van mij komen, de Van Basten bij zijn eerste Ajax-periode als trainer niet ... Die pannenkoek mag wegblijven! :+

• Deadsy
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:34:
[...]

Ligt eraan, de Van Basten van Oranje (Zwitserland+Oostenrijk?) mag van mij komen, de Van Basten bij zijn eerste Ajax-periode als trainer niet ... Die pannenkoek mag wegblijven! :+
Bij Oranje vond ik het echt niks. Riep iedere speler op die hij kon vinden, voetbal leek nergens op etc met nul verbetering.
Met als resultaat 2 top en 1 leuke wedstrijd op het EK en een tactische afgang tegen Rusland.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:41:
[...]
Bij Oranje vond ik het echt niks. Riep iedere speler op die hij kon vinden, voetbal leek nergens op etc met nul verbetering.
Met als resultaat 2 top en 1 leuke wedstrijd op het EK en een tactische afgang tegen Rusland.
Daarom dat ik ook alleen dat toernooi opnoemde, heeft voor mij wel een beetje zijn imago aangetast ...
Zag hem als een echte godenzoon, maar bleek enkel geniaal met zijn voeten ...

• toolkist
  • Niet online
perryvdbosch schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 10:35:
[...]

Klopt, maar als een jongen ook geen motivatie voor Oranje heeft. Kan je ze er beter niet bij hebben.
Alsof een club opleidt met als doel Oranje... Ik snap deze discussie echt niet, moeten we dan ook maar verbieden dat Ajax spelers als Dolberg haalt?

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:48:
[...]

Daarom dat ik ook alleen dat toernooi opnoemde, heeft voor mij wel een beetje zijn imago aangetast ...
Zag hem als een echte godenzoon, maar bleek enkel geniaal met zijn voeten ...
Afbeeldingslocatie: https://rs598.pbsrc.com/albums/tt61/govols87/rimshotemot-1.gif~c200

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als er is gespuugd is dat inderdaad verwerpelijk gedrag, met nadruk op als

• Mosin
Napo schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

Als er is gespuugd is dat inderdaad verwerpelijk gedrag, met nadruk op als
'T is niet heel netjes inderdaad, maar ik vind het wel leuk dat zo'n jongen de boel over de zeik helpt. Kan ook helpen he :')

• Napo
  • Niet online
Mosin schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:30:
[...]

[...]

'T is niet heel netjes inderdaad, maar ik vind het wel leuk dat zo'n jongen de boel over de zeik helpt.
Nieuwssites vallen weer over elkaar heen omdat er ergens geschreven is dat iemand gespuugd zou hebben. Het enige wat ik tot op heden heb kunnen vinden (toegegeven niet heel erg mijn best gedaan) is een foto waar je niet uit kan halen of er iets gezegd wordt dan wel gepuugd wordt.

• toolkist
  • Niet online
Konterman bevestigt het nu ook dus het zal echt wel gebeurd zijn. Is dit trouwens niet dezelfde speler als die dit seizoen al geel kreeg terwijl ie op de bank zat te etteren? Goed begin van zn carriere zo ;)

• Deadsy
Dat konterman zegt dat hij niet gestraft word vind ik echt dom.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Interessant. De KNVB vind iemand bespugen dus geen reden tot schorsing... Hier moet men natuurlijk het goede voorbeeld geven. Kans gemist.

• Deadsy
PWM schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:31:
Interessant. De KNVB vind iemand bespugen dus geen reden tot schorsing... Hier moet men natuurlijk het goede voorbeeld geven. Kans gemist.
Inderdaad, dit laat zien dat Konterman geen idee heeft waar hij mee bezig is en de mensen eromheen ook niet.

Als ik de trainer was geweest had die knuppel zijn excuses mogen maken aan de eigen selectie, de Duitse selectie en aan degene die hij bespuugt heeft en aan de media van Nederland.

Tevens zou ik hem doorgeven dat hij voortaan altijd opgeroepen word maar geen enkele seconde zal spelen.
Dit puur om te kijken of het een vent is die inziet dat hij fout zat en zich voorbeeldig gaat gedragen of dat hij moeilijk gaat doen.

• Mosin
Napo schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 12:32:
[...]

Nieuwssites vallen weer over elkaar heen omdat er ergens geschreven is dat iemand gespuugd zou hebben. Het enige wat ik tot op heden heb kunnen vinden (toegegeven niet heel erg mijn best gedaan) is een foto waar je niet uit kan halen of er iets gezegd wordt dan wel gepuugd wordt.
Ja, buiten dat het niet erg netjes is natuurlijk kun je die Duitsers ook een enkel breken of knietje kapot trappen. Dan vind ik dit nog wel mee vallen, maar we maken toch al grote problemen om niets in dit land dus dan is dit wel weer eentje voor aan te sluiten in de rij :')
Gewoon keertje laten banken die jongen en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 13-10-2018 15:47 ]

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Inderdaad, dit laat zien dat Konterman geen idee heeft waar hij mee bezig is en de mensen eromheen ook niet.

Als ik de trainer was geweest had die knuppel zijn excuses mogen maken aan de eigen selectie, de Duitse selectie en aan degene die hij bespuugt heeft en aan de media van Nederland.

Tevens zou ik hem doorgeven dat hij voortaan altijd opgeroepen word maar geen enkele seconde zal spelen.
Dit puur om te kijken of het een vent is die inziet dat hij fout zat en zich voorbeeldig gaat gedragen of dat hij moeilijk gaat doen.
Dat gaat dan weer veel te ver vind ik.

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 17:59:
[...]

Dat gaat dan weer veel te ver vind ik.
Nah. Wat Konterman doet, dat gaat niet ver genoeg.
En dat is het probleem, je hebt een bondscoach die er niets ergs in ziet en dat is het wel.
Ik zeg niet dat de excuses etc allemaal publiekelijk moeten maar je moet wel duidelijk maken dat dit soort gedrag absoluut niet acceptabel is.

KNVB heeft nu alsnog gereageerd door hem uit de selectie te zetten.
https://www.vi.nl/nieuws/...e-alsnog-na-spuugincident

Dus Konterman heeft uitspraken gedaan zonder eerst met de KNVB te praten. Of de KNVB is zoals gebruikelijk vrij incompetent en doet nu pas iets na druk van de media.

[ Voor 17% gewijzigd door Deadsy op 13-10-2018 18:42 ]

• toolkist
  • Niet online
En dit is precies genoeg. Niet al die onzin van excuses maken aan alles en iedereen en dan nog een paar, oproepen en vervolgens niet laten spelen, etc.

• Deadsy
toolkist schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 18:43:
En dit is precies genoeg. Niet al die onzin van excuses maken aan alles en iedereen en dan nog een paar, oproepen en vervolgens niet laten spelen, etc.
Dit was genoeg geweest als men het meteen had gedaan.

Niet alleen hiernaar kijken maar ook naar hoe de trainer ermee is omgegaan. Daardoor komt deze zet van de KNVB vrij zwak over.

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

Dit was genoeg geweest als men het meteen had gedaan.

Niet alleen hiernaar kijken maar ook naar hoe de trainer ermee is omgegaan. Daardoor komt deze zet van de KNVB vrij zwak over.
De KNVB en zwak, ze hebben niet hun beste moment met en het spuugincident en de schorsing van Rosario
Pablo Rosario is niet speelgerechtigd voor de Nations League-wedstrijd tegen Duitsland vanavond. De middenvelder liep vorige maand een schorsing van één wedstrijd op bij Jong Oranje, na een rode kaart in de wedstrijd tegen Jong Schotland.

De KNVB was van mening dat die schorsing voorbij is, omdat Jong Oranje gisteren al speelde tegen Letland. Bovendien leest de KNVB in de officiële regels dat de schorsing alleen betrekking heeft op duels van Jong Oranje. De UEFA interpreteert de regels anders en zegt dat ook duels van het A-elftal onder de schorsing vallen, en dat een geschorste speler in zo’n situatie pas twee dagen later weer in actie mag komen.

De KNVB steekt de hand in eigen boezem en realiseert zich dat in dit geval grondiger onderzoek had moeten plaatsvinden.
Aanvulling, al was ik er sowieso niet van uit gegaan dat Rosario een basisplaats had gehad, dit is voornamelijk knullig. Prima om zo'n jongen mee te nemen in de selectie zodat hij aan de groep kan wennen.

[ Voor 47% gewijzigd door Napo op 13-10-2018 19:46 ]

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 24-01 00:23

Qu3st

Napo schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:44:
[...]

De KNVB en zwak, ze hebben niet hun beste moment met en het spuugincident en de schorsing van Rosario

[...]

Aanvulling, al was ik er sowieso niet van uit gegaan dat Rosario een basisplaats had gehad, dit is voornamelijk knullig. Prima om zo'n jongen mee te nemen in de selectie zodat hij aan de groep kan wennen.
Lol, wel knullig. Dan maar tegen de Belgen laten spelen.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:44:
[...]

[...]

Precies, laat de talenten maar proeven aan het niveau wat ze minimaal moeten gaan halen willen ze structureel in Oranje spelen.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wacht, is die band wel lekker scherp? Volgens mij klopt er weinig van de melodie van het Duitse volkslied. :P

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En er werd ook nog doorheen gefloten. Stumpers.

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:37
Verplicht Koeman de spelers om mee te zingen? Valt me op dat iedereen meezong.

XXXVI

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-01 11:44
De Roon, Blind en Babel..waarom jezelf van te voren niet 3 wissels besparen? Echt onbegrijpelijk weer.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10

Vos

AFCA

Montaner schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:48:
De Roon, Blind en Babel..waarom jezelf van te voren niet 3 wissels besparen? Echt onbegrijpelijk weer.
Jij volgt Atalanta wekelijks? :p

Blind op linksback is wel frappant ja.

Wel mooi dat Strootman op de bank zit.

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 13-10-2018 20:54 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nathan Ake meerdere keren MotM bij Bournemouth, maar nee hoor, Blind weer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1 ... 112 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.