Nijhuis zag het als enige meteen goed bedoel je. Nog steeds raar, dat wel.Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:00:
Haha, wat een raar moment. Nijhuis zocht en vond wat hij wou!
Van Rhijn toch ...
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Als Tadic +10% handelingssnelheid ontwikkelen kan dan heeft hij 10-15 assists meer in een seizoen. Zonde.
Tja geen beslissend moment voor de competitie. Behalve als Ajax 1 doelpunt tekort komt aan het einde, maar wanneer komt dat nou voor...
En 4-0 😬jaapstobbe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:02:
Tja geen beslissend moment voor de competitie. Behalve als Ajax 1 doelpunt tekort komt aan het einde, maar wanneer komt dat nou voor...
hm... er zat nog net geen half uur tussen die twee momenten... volgens mij mag dit buitenspemoment helemaal niet meetellen voor de VAR... maar ok... het was buitenspel idd... kunnen we dan die "overtreding van schone op Mitscho" zonet ook terugdraaien? wellicht scoort AZ zo, en dan is dat toch daar aan te dankentoolkist schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:01:
[...]
Nijhuis zag het als enige meteen goed bedoel je. Nog steeds raar, dat wel.
(bottomline: ik ben gewoon biased m.b.t. Nijhuis
Zo makkelijk en dan tegen Bayern niet scoren met zoveel kansen ...
AZ is ook slecht. Leveren alles in bij Ajax.. hoe is het mogelijk.
Eens in de 12 jaar?jaapstobbe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:02:
Maareh. Ajax geeft ze er goed van langs.
Damn wat is AZ slecht en wat een open huis achterin.
Hmz wat deed KjH daar? Wel wat frusti.
[ Voor 26% gewijzigd door Vos op 07-10-2018 18:10 ]
"AZ verliest 19 van de laatste 22 wedstrijden tegen Ajax, Feyenoord en PSV."
veel te wild losrukken en daarbij die vent rakenVos schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:09:
Waarom Huntelaar geel? Die andere kreeg niks of zag ik dat verkeerd???
[ Voor 54% gewijzigd door Typhone op 07-10-2018 18:11 ]
Vrij worstelen en elleboog zwaaien voor gevorderdenVos schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:09:
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Krijgt die gast die een half jaar lang vast houdt nou geen geel?
Jawel.toolkist schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:11:
ik dacht dat ik overdreef met mijn "half uur geleden" buitenspel van Dolbergtoolkist schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:11:
Huntelaar kreeg ook geen geel, stond toevallig net in de baan van de scheids en de azertoolkist schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:12:
Nee dat was KJH, hij gaf er maar 1 in die situatie.
Volgens teletekst, Fox en de herhaling was ie toch echt voor KJH
Beide geel naar mijn weten.Terranova schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:12:
[...]
Huntelaar kreeg ook geen geel, stond toevallig net in de baan van de scheids en de azer
Update je TT eenstoolkist schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:13:
Volgens teletekst, Fox en de herhaling was ie toch echt voor KJH
Tegen dit AZ moeten we er toch nog minimaal 2 kunnen scoren.Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:15:
Fluit maar af. Wedstrijd is gelopen en het tempo is er nu wel uit.
Fluiten op appèl van Huntelaar... Dit was niks
[ Voor 9% gewijzigd door toolkist op 07-10-2018 18:19 ]
..
[ Voor 91% gewijzigd door toolkist op 07-10-2018 18:19 . Reden: Oeps dubbelpost ]
Jeetje is Ajax nou zo goed of AZ zo slecht? Had toch meer een wedstrijd verwacht eigenlijk.
Lijk wel een trainingsessie van Ajax.
Is de top (psv, Ajax) echt zoveel beter dan de rest dan joh?
Verwijderd
Tagliafico glijdt uit en krijgt geel. Wel terecht haha
Edit: 5-0
Edit: 5-0
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2018 18:27 ]
Dat denk ik wel ja.fevo-1190 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:24:
Jeetje is Ajax nou zo goed of AZ zo slecht? Had toch meer een wedstrijd verwacht eigenlijk.
En 5... hoe simpel wordt az aan de kant gezet zeg...
Life is what happens while you're busy making other plans
verdomme, daar gaat mn tweakers poule uitslag
dat krijg je als je het achterin wel goed zet (lees Blind niet achterin zet)Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:29:
5-0 en AZ niet 1 kans gehad geloof ik. Kan het mij in ieder geval niet meer herinneren.
Ik snap echt niks van hands nu. Was dit nu echt hands van die az'er? Ik heb ze eerder dit seizoen gezien die niet gegeven werden maar erger waren, zoals Viergever in de zestien paar wedstrijden terug.
PSV en Ajax steken er wel duidelijk bovenuit qua selectie, maar als je ziet hoe AZ zich hier consequent kinderlijk eenvoudig laat aftroeven in de duels, dan maak je het jezelf ook wel heel moeilijk.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Oef bijna ...
Volgens mij ook niet, rustige middag voor Onana.Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:29:
5-0 en AZ niet 1 kans gehad geloof ik. Kan het mij in ieder geval niet meer herinneren.
AZ gaat wel heel erg kansloos ten onder. Dat de top aanvallen mogen ze ook wel even vergeten, daar zijn ze nog lang niet.
Ziyech kan de interlands laten schieten.
Onana heeft in de eerste helft een redding moeten doendutchgio schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:34:
[...]
Volgens mij ook niet, rustige middag voor Onana.
AZ gaat wel heel erg kansloos ten onder. Dat de top aanvallen mogen ze ook wel even vergeten, daar zijn ze nog lang niet.
Dat ie daarvoor floot sloeg ook helemaal nergens op.DoeEensGek schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:32:
Ik snap echt niks van hands nu. Was dit nu echt hands van die az'er? Ik heb ze eerder dit seizoen gezien die niet gegeven werden maar erger waren, zoals Viergever in de zestien paar wedstrijden terug.
Sommige ploegen uit vooral de subtop, geen idee waarom, lijken geen weerstand te willen bieden tegen bepaalde toppers.fevo-1190 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:24:
Ajax en PSV hebben veel betere spelers, en daarbij nog spelers die het verschil kunnen maken.fevo-1190 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:24:
Snap ik maar het niveau verschil gigantisch.Deadsy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:41:
[...]
Ajax en PSV hebben veel betere spelers, en daarbij nog spelers die het verschil kunnen maken.
Ben benieuwd hoe Feyenoord het in de Arena gaat doen.
Is andere wedstrijd natuurlijk en vooral voor Feyenoord wedstrijd van het jaar.
Waardoor er vaak iets extra’s bij komt kijken.
Het was een correcte beslissing, alleen had de VAR niet in mogen grijpen.Terranova schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:59:
Wat een schandalige beslissing is dit zeg. dit was toch geen buitenspel
Ze hebben strakke regeltjes bedacht. De Var mag alleen over buitenspel beslissen bij een doelpunt, dat was hier niet het geval.
En de VAR mag ingrijpen bij overtredingen die wel of niet tot een strafschop leiden. Dat was hier ook niet de discussie.
alles kan off-topic
Vergeet niet dat AZ er flink op achteruit gegaan is in vergelijking tot vorig seizoen.fevo-1190 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:48:
[...]
Snap ik maar het niveau verschil gigantisch.
Ben benieuwd hoe Feyenoord het in de Arena gaat doen.
Is andere wedstrijd natuurlijk en vooral voor Feyenoord wedstrijd van het jaar.
Waardoor er vaak iets extra’s bij komt kijken.
De beste spelers zijn vertrokken en er is niets gehaald om dit op te vangen.
Terwijl Ajax er flink op vooruit gegaan is.
Eerste paar wedstrijden zag een AZ die echt sterk was.Deadsy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:51:
[...]
Vergeet niet dat AZ er flink op achteruit gegaan is in vergelijking tot vorig seizoen.
De beste spelers zijn vertrokken en er is niets gehaald om dit op te vangen.
Terwijl Ajax er flink op vooruit gegaan is.
Net als Vitesse had ik verwacht dat Ajax weleens heel moeilijk kon gaan krijgen.
Kijk tegen PSV kan je verliezen , maar wedstrijden als dit zijn zo belangrijk voor Ajax en PSV om te winnen.
Eerder de uitwedstrijden in Limburg en het oosten van het land belangrijk. Met Fortuna, Heracles en Emmen had Ajax het een stuk moeilijker dan met AZ. AZ is nooit een probleem voor de traditionele top 3. Die willen altijd lekker naief meevoetballen, waardoor ze zo in t zwaard lopen.fevo-1190 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:52:
[...]
Eerste paar wedstrijden zag een AZ die echt sterk was.
Net als Vitesse had ik verwacht dat Ajax weleens heel moeilijk kon gaan krijgen.
Kijk tegen PSV kan je verliezen , maar wedstrijden als dit zijn zo belangrijk voor Ajax en PSV om te winnen.
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 07-10-2018 19:00 ]
Fijn dat je mijn edit eruit laat om te reageren op mijn opmerking. Zo frame je dat ik er zwaar tegenin ging(was ook zo maar Fox liet 't verkeerde beeld zien waarop het absoluut geen buitenspel was, maar dat werd gecorrigeerd in de edit).Ankona schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 18:50:
[...]
Het was een correcte beslissing, alleen had de VAR niet in mogen grijpen.
Ze hebben strakke regeltjes bedacht. De Var mag alleen over buitenspel beslissen bij een doelpunt, dat was hier niet het geval.
En de VAR mag ingrijpen bij overtredingen die wel of niet tot een strafschop leiden. Dat was hier ook niet de discussie.
Beetje jammer gedrag
[ Voor 3% gewijzigd door Terranova op 07-10-2018 19:09 ]
Na wedstrijd vitesse.
Eerst Frans interview met Darfalou, daarna Duits met Warmuth, daarna Engels met Slutsky
Nederlands is vast moeilijk
Eerst Frans interview met Darfalou, daarna Duits met Warmuth, daarna Engels met Slutsky
Verwijderd
Heb me groen en geel geërgerd aan het spel van een Clasie en Berghuis, met name in de eerste helft. Leek wel twee mejuffrouwen die net hun nagellak hadden gezet.
Wat zijn de motieven geweest van Feyenoord om Clasie te huren van Southampton? Daar kreeg hij amper speelminuten net zo min als hij dat in Brugge kreeg. Heb hem vooralsnog in een helft tegen Heerenveen aardig zien voetballen. Voor de rest loopt hij er bij als een dametje wat veel wijst maar weinig doet. Verliest veel duels, wordt er vaak uit gelopen. Southampton en Brugge zijn blijkbaar minder blind dan Feyenoord.
En dan die wissels van van Bronckhorst. Van Persie er uit voor Toornstra kon nog. Maar Larsson er uit voor van Beek met dat Koster bij Willem II aanvallend wisselde is niet meer of minder dan laf. Larsson is nota bene de snelste speler van Feyenoord!
Wat zijn de motieven geweest van Feyenoord om Clasie te huren van Southampton? Daar kreeg hij amper speelminuten net zo min als hij dat in Brugge kreeg. Heb hem vooralsnog in een helft tegen Heerenveen aardig zien voetballen. Voor de rest loopt hij er bij als een dametje wat veel wijst maar weinig doet. Verliest veel duels, wordt er vaak uit gelopen. Southampton en Brugge zijn blijkbaar minder blind dan Feyenoord.
En dan die wissels van van Bronckhorst. Van Persie er uit voor Toornstra kon nog. Maar Larsson er uit voor van Beek met dat Koster bij Willem II aanvallend wisselde is niet meer of minder dan laf. Larsson is nota bene de snelste speler van Feyenoord!
Club zal het niet nodig vinden of niet geeist hebben toen ze gehaald zijn.Harribo schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:38:
Na wedstrijd vitesse.
En misschien vinden ze het zelf niet nodig aangezien ze de club als tussenstation zien en niet de moeite waard vinden.
Dat men geen Nederlands durft te spreken kan ik begrijpen maar men zou het wel moeten begrijpen.
Zag bv laatst een interview met Tadic en interviewer sprak gewoon Nederlands en hij gaf in het Engels antwoord.
Tadic is inmiddels ook met zijn 5e seizoen in Nederland bezig.Deadsy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:03:
[...]
Dat men geen Nederlands durft te spreken kan ik begrijpen maar men zou het wel moeten begrijpen.
Zag bv laatst een interview met Tadic en interviewer sprak gewoon Nederlands en hij gaf in het Engels antwoord.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
En misschien praat hij ook gewoon Nederlands.Bossie schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:10:
[...]
Tadic is inmiddels ook met zijn 5e seizoen in Nederland bezig.
Maar dat hij dit tegenover een camera niet doet kan ik begrijpen.
Kleine verspreking, omdat het niet je eigen taal is, en de media staan er vol van.
Die strafschop van Lozano deed mij weer denken aan de aloude discussie, de aanloop. Zouden ze die ooit nog eens strenger gaan beoordelen?
Zoals het nu gaat kan je de eis van één vloeiende beweging net zo goed schrappen.
Zoals het nu gaat kan je de eis van één vloeiende beweging net zo goed schrappen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Clasie mogen ze van mij in de winterstop terug geven. Nog los van dat hij niets brengt (vandaag was hij het minst zichtbaar van het hele team.) is dit gewoon een tussen seizoen. De selectie is niet rijp genoeg om voor de prijzen te spelen, dan moet je niet geforceerd proberen met de grote jongens mee te doen met huurlingen. Dan moet je dit seizoen gebruiken om een selectie op te bouwen voor de komende jaren.Verwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:39:
Heb me groen en geel geërgerd aan het spel van een Clasie en Berghuis, met name in de eerste helft. Leek wel twee mejuffrouwen die net hun nagellak hadden gezet.
En natuurlijk gelijk ook de technische staf vervangen, maar dat zal wel een utopie zijn.
alles kan off-topic
Weer bijna een hele zondag kwijt voor Feyenoord. Wat stellen ze mij keer op keer toch teleur. Ik begin mij steeds vaker af te vragen wat ze doen op de trainingen, want er zit echt amper voetbal in de ploeg zeg. Totaal geen spelbeeld te herkennen.
Als ik dan op een vrijdag- of zaterdagavond naar de TV zit te kijken zie je regelmatig teams spelen die kwalitatief véél minder zijn maar die wel aardig kunnen ballen. Maar Feyenoord? Een keer een slechte wedstrijd kan, shit happens. Maar als ik terug kijk naar de laatste wedstrijden heb ik 45 sterke minuten gezien tegen SC Heerenveen en 45 sterke minuten tegen Vitesse.
Dat je vandaag ook voetballend er niet aan te pas kwam tegen (met alle respect) Willem II is veelzeggend over dit Feyenoord. Je begint bijna te hopen dat we 0-3 op ons kloten krijgen in de KNVB Beker en met 5-0 op ons kloten krijgen in de ArenA. Misschien verandert er dan wat.
Als ik dan op een vrijdag- of zaterdagavond naar de TV zit te kijken zie je regelmatig teams spelen die kwalitatief véél minder zijn maar die wel aardig kunnen ballen. Maar Feyenoord? Een keer een slechte wedstrijd kan, shit happens. Maar als ik terug kijk naar de laatste wedstrijden heb ik 45 sterke minuten gezien tegen SC Heerenveen en 45 sterke minuten tegen Vitesse.
Dat je vandaag ook voetballend er niet aan te pas kwam tegen (met alle respect) Willem II is veelzeggend over dit Feyenoord. Je begint bijna te hopen dat we 0-3 op ons kloten krijgen in de KNVB Beker en met 5-0 op ons kloten krijgen in de ArenA. Misschien verandert er dan wat.
Wie zou een goede opvolger zijn voor Gio dan?
Theo Bosz.OPSLAGHOND schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:08:
Semi on topic, maar wie zit er nog meer met plaatsvervangende schaamte te luisteren naar het commentaar bij Valencia - Barcelona..
Sierd de Vos. You either hate him or love him.n0pe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:32:
Semi on topic, maar wie zit er nog meer met plaatsvervangende schaamte te luisteren naar het commentaar bij Valencia - Barcelona..
Ze staat wel leuk op die berg though.
[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 07-10-2018 21:35 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Euh wie?
[Voetbal] Buitenlandse competities seizoen 2018/2019n0pe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:32:
[ Voor 52% gewijzigd door Vos op 07-10-2018 21:35 ]
Peter Bosz wordt genoemd, maar aangezien het een structureel organisatorisch probleem is, gaat enkel een andere trainer het probleem niet oplossen.OPSLAGHOND schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:08:
Ajax, PSV (en ook AZ) hebben met de jong-teams een aansluiting tussen de jeugd en de eredivisie en dat zie je gewoon terug bij spelers als Malen, Rosario, Mazroui, Frenkie de Jong, etc. Structureel veel meer succesvolle doorstroming uit de jeugd. Dan sta je in feite al achter nog voordat PSV en Ajax met hun grotere spelerbudget de internationale markt opgaan, kan je maximaal Ayoub halen en Clasie huren en geven andere clubs tientallen miljoenen uit. Dan kan je Gio misschien verantwoordelijk houden voor een gelijkspel tegen Willem II maar de achterstand op de concurrentie blijft en wordt groter als je verder niks veranderd dan alleen de trainer.
Ik weet dat het geen oplossing is, maar de verantwoordelijkheid zal toch op Gio afgeschoven worden. Er moet meer veranderen, maar dat zie ik niet gebeuren.
En dat wordt zo alleen maar erger:Sempy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:35:
Peter Bosz wordt genoemd, maar aangezien het een structureel organisatorisch probleem is, gaat enkel een andere trainer het probleem niet oplossen.
Ajax, PSV (en ook AZ) hebben met de jong-teams een aansluiting tussen de jeugd en de eredivisie en dat zie je gewoon terug bij spelers als Malen, Rosario, Mazroui, Frenkie de Jong, etc. Structureel veel meer succesvolle doorstroming uit de jeugd. Dan sta je in feite al achter nog voordat PSV en Ajax met hun grotere spelerbudget de internationale markt opgaan, kan je maximaal Ayoub halen en Clasie huren en geven andere clubs tientallen miljoenen uit. Dan kan je Gio misschien verantwoordelijk houden voor een gelijkspel tegen Willem II maar de achterstand op de concurrentie blijft en wordt groter als je verder niks veranderd dan alleen de trainer.
https://www.voetbalprimeu...-champions-league-op.html
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Desnoods Frank Snoeks. Zal het voetbal niet slechter van worden en de tv kijker is dan van hem verlost.OPSLAGHOND schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:08:
alles kan off-topic
Sierd de Vos?Ankona schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:59:
[...]Desnoods Frank Snoeks. Zal het voetbal niet slechter van worden en de tv kijker is dan van hem verlost.
Is heel persoonlijk denk ik... Voor mij is het de perfecte afsluiter van het weekend. Barcelona, semi-jolig commentaar van Sierd, drankje erbij, en na het laatste fluitsignaal de luikjes dichtn0pe schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:32:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Nog los van de waardestijging van al die spelers, Rosario en Maszraoui zijn met zo'n goaltje gelijk overal in de picture en een paar miljoen meer waard. Een paar goede optredens in de CL tellen toch zwaarder dan een jaar goed presteren in de eredivisie.Gonadan schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:55:
[...]
En dat wordt zo alleen maar erger:
https://www.voetbalprimeu...-champions-league-op.html
Verwijderd
Ben er niet zo snel van om te stellen dat de trainer foetsie zou moeten. Maar waarom van Bronckhorst de mensen op stelt die hij op stelt en waarom hij zo apart, en niet zelden laat, wisselt vraag ook ik mij allengs meer en meer af.Ankona schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:42:
[...]
Clasie mogen ze van mij in de winterstop terug geven. Nog los van dat hij niets brengt (vandaag was hij het minst zichtbaar van het hele team.) is dit gewoon een tussen seizoen. De selectie is niet rijp genoeg om voor de prijzen te spelen, dan moet je niet geforceerd proberen met de grote jongens mee te doen met huurlingen. Dan moet je dit seizoen gebruiken om een selectie op te bouwen voor de komende jaren.
En natuurlijk gelijk ook de technische staf vervangen, maar dat zal wel een utopie zijn.
Clasie kan echt niet. Verhindert dat Ayoub, Tapia, Toonrstra, Kökcü en wie ik nog vergeet speelminuten krijgen. Echt onbegrijpelijk dat Feyenoord hem heeft gehuurd. Bakt er niets van. Tegen Trencin ook reeds niet.
Verwijderd
Bent niet de enige die zich over het voetbal van Feyenoord verbaast. Van Hanegem stelt dat er angst in de ploeg zit. Zou kunnen. Misschien heeft hij wel een beetje gelijk. Want menige speler lijkt welhaast bang te zijn een actie te maken, een speler te passeren etc.JST94 schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 20:56:
Weer bijna een hele zondag kwijt voor Feyenoord. Wat stellen ze mij keer op keer toch teleur. Ik begin mij steeds vaker af te vragen wat ze doen op de trainingen, want er zit echt amper voetbal in de ploeg zeg. Totaal geen spelbeeld te herkennen.
Vond overigens afgelopen middag Larsson wat dat betreft een positieve uitzondering vanmiddag.
Larsson speelde gewoon weer matig. Erger nog waren Clasie en JorgensenVerwijderd schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:28:
[...]
Bent niet de enige die zich over het voetbal van Feyenoord verbaast. Van Hanegem stelt dat er angst in de ploeg zit. Zou kunnen. Misschien heeft hij wel een beetje gelijk. Want menige speler lijkt welhaast bang te zijn een actie te maken, een speler te passeren etc.
Vond overigens afgelopen middag Larsson wat dat betreft een positieve uitzondering vanmiddag.
oh graaaag... en dan duo trainerschap met Leo Driessen, de man die anti-Ajax is volgens Ajacieden en pro-Ajax is volgens de rest van NederlandAnkona schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:59:
[...]
Desnoods Frank Snoeks. Zal het voetbal niet slechter van worden en de tv kijker is dan van hem verlost.
Lol v Hanegem: "We hebben ook de pech dat wij de enige Braziliaan hebben die niet kan voetballen."
Door matig te spelen was hij de positieve uitzondering.Leon Zwiers schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 22:59:
[...]
Larsson speelde gewoon weer matig. Erger nog waren Clasie en Jorgensen
Hij kwam nog niet helemaal uit de verf maar je zag wel dat hij meer zijn rol zocht. Ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat hij gewisseld werd en niet Jorgensen die de hele wedstirjd meer in de weg liep dan iets bracht.
alles kan off-topic
Ik zou niet teveel conclusies trekken uit een mindere lichting jeugd. De toppers van die generatie zijn allemaal afgeroomd door het buitenland, daar doe je niks aan. Overigens hebben de meeste namen die jij noemt hebben ook nauwelijks in de jeugd van de betreffende club gespeeld, daar waar Feyenoord het budget niet had om zoveel jeugdspelers aan te trekken en vast te leggen. Er komt weer genoeg talent aan, het is vooral aan Gio om ze kansen te geven, zeker als de oude spelers het ook niet laten zien. Ploeteren met spelers zonder restwaarde is ook erg onverstandig.Sempy schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:35:
Peter Bosz wordt genoemd, maar aangezien het een structureel organisatorisch probleem is, gaat enkel een andere trainer het probleem niet oplossen.
Maar dat heeft helemaal niets te maken met dat er niet gewonnen wordt van Trencin, De Graafschap en Willem 2. Er stonden gewoon 11 betere spelers op het veld. Dat Gio er maar niet in slaagt om er voetbal in te brengen ligt aan hem. Dat hij vervolgens domme dingen gaat doen en zo een wedstrijd waarin niks aan de hand was nog weg geeft ook. Dat terwijl hij als de wedstrijd vraagt om een (nood) ingreep nooit wat doet, dan blijven we maar lekker door ploeteren.
Overigens hebben Ajax en PSV ook al een aantal moeilijke potten gehad, het gaat niet elke week zo makkelijk als deze week. Zij hebben duidelijk de vorm te pakken maar dat duurt ook geen heel seizoen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
De jeugd opleidingen zijn absoluut heel ziek. Het is maar net wat we willen met voetbal, van mij mag het wel een tandje minder. Los nog dat de echte talenten op jonge leeftijd al naar het buitenland getrokken worden, worden nog jongere kinderen uit hun gezin getrokken.
Als een BVO aanklopt mag je als ouders een contract tekenen waarin je min of meer afstand doet van je kind, de club bepaalt alles. Geen vriendjes meer etc. Is dat een "topsport klimaat" wat we willen?
(beetje los van de lopende discussie, maar ik moest mijn gal even spuwen)
Als een BVO aanklopt mag je als ouders een contract tekenen waarin je min of meer afstand doet van je kind, de club bepaalt alles. Geen vriendjes meer etc. Is dat een "topsport klimaat" wat we willen?
alles kan off-topic
Verwijderd
Dit sowieso.Ankona schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:30:
De jeugd opleidingen zijn absoluut heel ziek. Het is maar net wat we willen met voetbal, van mij mag het wel een tandje minder. Los nog dat de echte talenten op jonge leeftijd al naar het buitenland getrokken worden, worden nog jongere kinderen uit hun gezin getrokken.
Jeugdvoetbal kan best serieus benaderd worden, maar er wordt te veel voorgekauwd en alle plezier van straatvoetbal wordt weggenomen.
In de ideale situatie blijven kinderen tot zeker hun 12de bij een amateurploeg waar ze een goede opleiding krijgen. Als de top 3 er voor zorgt dat er bij de amateurs betere trainers zijn dan hebben ze uiteindelijk veel meer keuze omdat er meer talent een goede opleiding krijgt, minder talent afvalt omdat ze geen plezier meer in het voetbal maken en ze hebben zelf veel minder faciliteiten/teams nodig.
Ja dat is topsport. Ik werd vroeger al gestoord van het feit dat het allemaal "maar een spelletje was" toen ik zelf jong was. Absolute clowns die niks konden maar die wekelijks hun minuten mochten maken en niet naar de D3 of D4 gezet werden. De verschillen tussen Rood Wit '67, Helmondia, Helmond Sport en PSV waren zeer groot toen ik daar speelde. Maar gelukkig ging ik toen naar de VS en is de liefde voor basketball begonnenAnkona schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 08:30:
Het is heel simpel, of je geeft 100% dedication of je geeft 98%. De 100% haalt de absolute top de 98% blijft hangen bij het rechterrijtje in de Eredivisie.
Allemaal leuk en aardig maar 100% geven is beslist geen garantie om de top te halen (ok, wel een voorwaarde)Typhone schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 09:19:
[...]
Ja dat is topsport. Ik werd vroeger al gestoord van het feit dat het allemaal "maar een spelletje was" toen ik zelf jong was. Absolute clowns die niks konden maar die wekelijks hun minuten mochten maken en niet naar de D3 of D4 gezet werden. De verschillen tussen Rood Wit '67, Helmondia, Helmond Sport en PSV waren zeer groot toen ik daar speelde. Maar gelukkig ging ik toen naar de VS en is de liefde voor basketball begonnen![]()
Het is heel simpel, of je geeft 100% dedication of je geeft 98%. De 100% haalt de absolute top de 98% blijft hangen bij het rechterrijtje in de Eredivisie.
Maar los daarvan, kinderen hebben hier zelf geen keuze in. Hun jeugd wordt verpest omdat pa blinde ambities heeft, gefaciliteerd door de bvo's.
Wat mij betreft is dit nou iets waar jeugdzorg (een organisatie die ik in zijn algemeenheid bepaald niet hoog heb zitten) wel wat meer aandacht aan mag besteden.
alles kan off-topic
Er is een verschil tussen grote talenten begeleiden om zoveel mogelijk uit hun sportieve carrière te halen en het complete leven beheersen waarbij het kind zelf volledig weggecijferd wordt. Komt de wil uit het talent zelf of uit de mensen die er belang bij hebben dat 'hun' talent stappen maakt?
Als ik dan zie hoe talenten tegenwoordig bij bosjes worden opgepikt in de hoop dat in ieder geval een paar het halen dan begint het aardig op kinderhandel te lijken.
Ergens gaat het een keer de grens over van het toelaatbare. Ik durf niet te zeggen of we die al gepasseerd zijn, maar een aantal aspecten van het hedendaagse top'sport' vind ik niet zo gezond.
Als ik dan zie hoe talenten tegenwoordig bij bosjes worden opgepikt in de hoop dat in ieder geval een paar het halen dan begint het aardig op kinderhandel te lijken.
Ergens gaat het een keer de grens over van het toelaatbare. Ik durf niet te zeggen of we die al gepasseerd zijn, maar een aantal aspecten van het hedendaagse top'sport' vind ik niet zo gezond.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wow, het is ook wel duidelijk dat de extremen in de jeugdopleiding hier gewoon als de standaard worden neergezet. Snap het ook wel, zijn maar weinig mensen die echt weten hoe het eraan toe gaat in Nederland, maar blijkbaar is het algehele beeld die er heerst zoals die hier beschreven wordt.
Natuurlijk vraagt de topsport aanpak meer (of in ieder geval een andere aanpak dan 9/10 andere kinderen zullen hebben) van een kind, maar vergeet niet dat in Nederland het echt niet zo slecht is geregeld allemaal zoals hier wordt geschetst.
Natuurlijk vraagt de topsport aanpak meer (of in ieder geval een andere aanpak dan 9/10 andere kinderen zullen hebben) van een kind, maar vergeet niet dat in Nederland het echt niet zo slecht is geregeld allemaal zoals hier wordt geschetst.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Feit is wel dat veel kinderen / ouders het hoofd op hol wordt gebracht als ze een kans krijgen bij een grote club. Daar moeten ze vaak toch veel voor opgeven, terwijl de kans dat ze echt doorbreken en er van kunnen leven klein is.
Nee, natuurlijk gaat dat niet veranderen. Ik had gehoopt dat het kampioensjaar voor een impuls zou zorgen, maar achteraf gezien was het kampioensjaar gewoon een uitzondering op de regel. Je hoort/ziet andere clubs zichzelf ook op allerlei vlakken ontwikkelen. Ik heb het idee dat dit bij Feyenoord juist erg achter blijft.OPSLAGHOND schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 21:40:
Ik weet dat het geen oplossing is, maar de verantwoordelijkheid zal toch op Gio afgeschoven worden. Er moet meer veranderen, maar dat zie ik niet gebeuren.
Onder een groot deel van de supporters leeft ook een veel te grote conservatieve cultuur. Standaard tegen enige vernieuwing en willen het liefst dat alles bij het oude blijft. Dat er maar hard wordt geroepen om trainers als Fraser (en ik heb al zelfs Kuyt voorbij zien komen) is dan ook erg tekenend.
Als je een deel van de supporters hun zin zou geven zou Feyenoord alleen nog maar naar namen als Fraser en Kuyt zoeken. Zolang de mouwen worden opgestroopt worden en er hard gewerkt wordt is het goed.
Ik zou graag zien dat Peter Bosz naar Feyenoord komt en de nodige ruimte krijgt. Maarja, supporters zien dat niet zitten door een incident met van Hanegem van 25 jaar terug en dat jaartje Ajax.
Een twaalf jarige die elke dag alleen met de trein van Gouda naar Rotterdam reist omdat hij van 9:00 tot 16:00 op de club moet zijn (inclusief school). Dat is m.i. niet echt een situatie die we moeten willen. En dit is een concreet voorbeeld dat ik dan ken.
alles kan off-topic
@Martinusz wellicht kan je jouw visie dan ook uitschrijven? In mijn optiek was er meer nuance in de posts dan jij nu doet voorkomen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Klopt. De oplossing moet zoals gezegd bij de amateurs worden gezocht. Binnen een straal va 15minuten is er binnen een regio wel een serieuze amateurclub.
Leid ze daar goed op en er komen de mensen met de meeste motivatie vanzelf bovendrijven. Er is uit studies al gebleken dat er op jonge leeftijd geen enkele inschatting van ontwikkeling van talent gemaakt kan worden.
Leid ze daar goed op en er komen de mensen met de meeste motivatie vanzelf bovendrijven. Er is uit studies al gebleken dat er op jonge leeftijd geen enkele inschatting van ontwikkeling van talent gemaakt kan worden.
Dat zou wel erg selectief zijn. Toen Cruyff een jaartje Feyenoord deed vonden ze dat volgens mij meer dan prima.JST94 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:26:
en dat jaartje Ajax.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zo wordt er echt op gereageerd. Dat zijn dus exact de redenen waarom Feyenoord niet gaat aanhaken. Zie ook de reacties toen Vermeer kwam terwijl je Mulder(!!!!!) op goal had staan.Gunner schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:39:
[...]
Dat zou wel erg selectief zijn. Toen Cruyff een jaartje Feyenoord deed vonden ze dat volgens mij meer dan prima.
Het helpt ook niet mee dat heel Nederland in zag dat het kampioenschap daadwerkelijk een incident was behalve de fans van Feyenoord. De verwachtingen zijn daardoor misschien ook niet helemaal realistisch.JST94 schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:26:
Nee, natuurlijk gaat dat niet veranderen. Ik had gehoopt dat het kampioensjaar voor een impuls zou zorgen, maar achteraf gezien was het kampioensjaar gewoon een uitzondering op de regel. Je hoort/ziet andere clubs zichzelf ook op allerlei vlakken ontwikkelen. Ik heb het idee dat dit bij Feyenoord juist erg achter blijft.
Als ik kijk waar Feyenoord vandaan is gekomen, dan hebben ze zich de afgelopen jaren toch juist wel ontwikkeld? Natuurlijk is er nog een hoop ruimte voor verbetering, op allerlei vlakken, maar dat geldt voor veel clubs. Feit is wel dat de middelen ook nog niet briljant zijn maar als je de huidige staat vergelijkt met die van een paar jaar geleden dan is Feyenoord wel op de goede weg. Wellicht duurt het langer dan gehoopt/gewenst, maar een stijgende lijn is er wel en ik zie ze wel weer derde club van Nederland worden.
Of ze aan gaan haken bij Ajax en PSV is moeilijk te voorspellen, maar Ajax heeft ook wel weer aangetoond dat een verschil in geld niet per se een verschil in resultaat hoeft te betekenen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Natuurlijk ben je van een negatief eigen vermogen van 45 miljoen naar +35 gegaan, en dat is knap. Echter men pakt maar niet door.....Hetgeen het kampioensjaar faciliteerde was het jaar erop alweer weg. Kuyt met zijn topsport mentaliteit die de ruimte kreeg en nam, Elia die wekelijks belangrijk was, Berghuis en Jorgensen die daardoor ruimte kregen, en 2 topbacks die de trage CV's compenseerdern en de vleugelaanvallers beter lieten spelen en een topseizoen draaiden en Toornstra die de pannen van t dak speelde.Gonadan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:48:
[...]
Het helpt ook niet mee dat heel Nederland in zag dat het kampioenschap daadwerkelijk een incident was behalve de fans van Feyenoord. De verwachtingen zijn daardoor misschien ook niet helemaal realistisch.
Als ik kijk waar Feyenoord vandaan is gekomen, dan hebben ze zich de afgelopen jaren toch juist wel ontwikkeld? Natuurlijk is er nog een hoop ruimte voor verbetering, op allerlei vlakken, maar dat geldt voor veel clubs. Feit is wel dat de middelen ook nog niet briljant zijn maar als je de huidige staat vergelijkt met die van een paar jaar geleden dan is Feyenoord wel op de goede weg. Wellicht duurt het langer dan gehoopt/gewenst, maar een stijgende lijn is er wel en ik zie ze wel weer derde club van Nederland worden.
Of ze aan gaan haken bij Ajax en PSV is moeilijk te voorspellen, maar Ajax heeft ook wel weer aangetoond dat een verschil in geld niet per se een verschil in resultaat hoeft te betekenen.
Jaar later en de 2 backs, Kuyt en Elia zijn weg. Tja, dan lever je zoveel in dat het amper is op te vangen. Als je aankopen vervolgens niet renderen en je coach weer in zijn oude tactisch onmogelijke positie wringt. Maar zo diep als Feyenoord nu weer zinkt is schandalig. En dat komt door Martin 'middelmaat' v Geel en door Gio. De organisatie Feyenoord is verrot en er moet zeer grondig de bezem door.
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 08-10-2018 11:14 ]
Het gaat niet om mijn visie, het gaat erom dat extremen als standaard worden aangenomen of bijvoorbeeld 1 spelertje als voorbeeld wordt genomen voor alle jeugdspelers van alle BVO's. Er worden woorden gebruikt als kinderhandel en kinderen worden met bosjes tegelijk binnen geharkt (jeugdzorg wordt zelfs genoemd), dan heb je volgens mij een totaal verkeerd beeld van de Nederlandse jeugdopleidingen.Gonadan schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:31:
@Martinusz wellicht kan je jouw visie dan ook uitschrijven? In mijn optiek was er meer nuance in de posts dan jij nu doet voorkomen.
Ik bedoel 20 jaar geleden al waren bijvoorbeeld school e.d. heel belangrijk, liep jij te klooien op school, dan bleef je dus gewoon thuis totdat het beter ging. Tegenwoordig is de samenwerking met scholen nog veel verder gegaan, wat alleen maar in het voordeel is van die kinderen. Er zijn speciale topsportklassen, waarbij men rekening houdt met de druk van de topsport en op het leven van een kind. En dat is dus niet alleen voor voetballers, maar ook voor ik noem maar wat badminton talenten.
En natuurlijk heb je ook te maken met ouders en pushen etc. maar ook daar houden begeleiders wel rekening mee hoor, het is niet voor het eerst dat ze dergelijke ouders mee zullen maken. Overigens zie je die overijverige ouders net zo goed langs het amateurveld
Wat is hier nu het "erge" aan dan? Dat hij elke dag met de trein moet of dat hij elke dag tot 16 uur in Rotterdam moet zijn? (en hoe ziet die jongen dat zelf?)Ankona schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 10:27:
Een twaalf jarige die elke dag alleen met de trein van Gouda naar Rotterdam reist omdat hij van 9:00 tot 16:00 op de club moet zijn (inclusief school). Dat is m.i. niet echt een situatie die we moeten willen. En dit is een concreet voorbeeld dat ik dan ken.
Ik moest toen ik twaalf was ook van 08:30 tot 16:05 naar school, in mijn klas kwamen kinderen uit de polder, die waren dus van 07:00 tot 17:30 van huis, want die moesten 30 kilometer fietsen bijvoorbeeld.
Zoals ik het begrijp heeft die jongen waar jij het over hebt ook dus een combi van school en trainen en is hij om 16 uur klaar, "vroeger" werd je om 16 uur opgehaald met een busje en moest je dan dus nog gaan trainen en ohja huiswerk dat moest dan 's avonds nog. Wat dat betreft moet je denk ik blij zijn dat dus overdag zowel zijn passie voetballen kan uitoefenen als het noodzakelijk als school kan volgen en heeft hij dus 's avonds tijd voor huiswerk en andere zaken, net zoals alle andere kinderen
Edit: Ik beweer overigens niet dat het altijd en overal super geregeld is, maar ik denk dat het algehele beeld wel wat genuanceerder is dan kinderhandel, spelers zonder vriendjes etc.
[ Voor 33% gewijzigd door Martinusz op 08-10-2018 11:23 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Zolang de STICO maar een schimmige bende blijft zal het nooit echt veranderen. Het scheelt dat Jan de Jong niet zo'n trekpop is als Gudde. Nu hopen dat hij daad bij woord voegt.Leon Zwiers schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:13:
[...]
En dat komt door Martin 'middelmaat' v Geel en door Gio. De organisatie Feyenoord is verrot en er moet zeer grondig de bezem door.
Dit topic is gesloten.
![]()