[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2018/2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 211 Laatste
Acties:
  • 319.661 views

Onderwerpen

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:47
Gonadan schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 23:23:
[...]

Lul d'r maar omheen, we hebben gewoon gewonnen niet verloren van dat cluppie van je. *O*

Euforie verkloot posts kom ik net achter. :D
Hahaha jij hebt 'm begrepen :p :D

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-01 05:49
Vanavond PSV en dit is de wedstrijd die ze moeten winnen.
Wil je nog iets betekenen in je poule is dit een cruciale wedstrijd.

Mijn geld staat op 2-1 PSV dus hup gas erop lampies!

Verwijderd

Als PSV zo speelt als tegen Ajax of als Ajax gisteren, dan moet dit te doen zijn. Echter blijven het Italianen en weet je maar nooit!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-01 17:03
De vraag is of Inter aanvallend gaat spelen denk ik, als ze dat doen, zeker kans voor PSV. Doen ze dat niet en gaan ze Italiaans verdedigen, dan wordt het lastig voor PSV. Maar PSV thuis is altijd sterk, dus komop pak die Italianen!

[ Voor 15% gewijzigd door Martinusz op 03-10-2018 08:28 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:11
Het voordeel van de uitslagen in groep E is dat Ajax nu meer kans heeft om iig 3e te worden nu ze 4 punten voorstaan op AEK. Nadeel is dat de 2e plek ook weer stuk lastiger wordt.
Voorafgaand aan het duel zouden veruit de meesten voor een punt hebben getekend maar dit is echt een gemiste kans om uit bij BM 3 pnt te pakken.

Wat een verschil met de pot vs PSV. Er zat nu veel meer beweging bij Ajax en veel minder ruimte tussen de linies. Misschien ook wel de verdienste van PSV vorige week.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Gemiste kans, dat hoor ik iedereen roepen. Maar puur omdat je een paar halve kansen op een doelpunt hebt gemist? Bayern zette aan het eind nog aan en dat leverde een hoop hachelijke situaties op, daarom vreesde ik het spelbeeld als Ajax al eerder in de tweede helft gescoord zou hebben. Wellicht was Bayern daardoor veel feller geworden.
Misschien ook niet, maar een punt is gewoon een goed resultaat. Het lijkt soms wel alsof het bij Ajax altijd te weinig is als het minder dan drie punten is. :D

Kudos in ieder geval voor Ten Hag, dit keer stond het goed. Ook was dit vooraf een logische keuze, blij om te zien dat hij mij nu voor het eerst positief weet te verrassen met een opstelling. Nu nog hopen dat het bewust was vanwege inzicht en niet puur omdat hij Frenkie niet kon gebruiken.
De komende wedstrijden gaan het laten zien, maar ik hoop dat hij Wöber wat serieuzer gaat nemen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Het mooie aan gisteren vond ik dat we gewoon eigenlijk geen zwakke plekken hebben. Iedereen kan prima mee op het niveau.
De enige die dat niet kan is Blind als centrale verdediger, maar daar stond hij gisteren niet.
Ik zag een analyse en daar stond dat Mazraoui de minste was. Hij maakte echter een fout wat ook een (lichte) overtreding was van Bayern. Verdedigend kwam Ribery hem niet voorbij en aanvallend was hij geweldig.
Alleen de frisse Grabny toen hij inviel, maar dat werd steeds weer hersteld.

@ Gonodan: halve kansen? Dat waren 3 100% kansen. Beter krijg je ze niet m.u.v. misschien een penalty. Dan heb je ook nog de vrije trap van Schone en de hachelijke terugspeelbal op Neuer die ik wel als mogelijkheden tel/hlave kansen.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:11
Gonadan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:43:
Gemiste kans, dat hoor ik iedereen roepen. Maar puur omdat je een paar halve kansen op een doelpunt hebt gemist? Bayern zette aan het eind nog aan en dat leverde een hoop hachelijke situaties op, daarom vreesde ik het spelbeeld als Ajax al eerder in de tweede helft gescoord zou hebben. Wellicht was Bayern daardoor veel feller geworden.
Misschien ook niet, maar een punt is gewoon een goed resultaat. Het lijkt soms wel alsof het bij Ajax altijd te weinig is als het minder dan drie punten is. :D

Kudos in ieder geval voor Ten Hag, dit keer stond het goed. Ook was dit vooraf een logische keuze, blij om te zien dat hij mij nu voor het eerst positief weet te verrassen met een opstelling. Nu nog hopen dat het bewust was vanwege inzicht en niet puur omdat hij Frenkie niet kon gebruiken.
De komende wedstrijden gaan het laten zien, maar ik hoop dat hij Wöber wat serieuzer gaat nemen.
Voor Ajaxieden zijn 3pnt vaak niet genoeg: moet gepaard gaan met sprankelend, aanvallend voetbal etc etc. Of dit realistisch is, dat laat ik in het midden.

Kijk je naar de pot van gisteren dan heeft Ajax simpelweg de betere kansen gehad om een 2e erin te prikken. Bayern was zeker ook af en toe gevaarlijk maar kijk je naar de kansen die beide ploegen hebben gehad dan kan je alleen concluderen dat Ajax de betere kansen had.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Martinusz
Probleem is dat als Frenkie wel fit is, hij Blind er niet uit durft te halen en Schone ook niet. Dus dan gaat Wober weer op de bank -O- eerdere wedstrijden deed hij het ook prima, was zelfs niet eens op zijn favoriete plek (linskback), nu als cv tegen Bayern je uitstekend staande houden....om vervolgens op de bank te zitten tegen een AZ -O-

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09

Typhone

Who Dares Wins

@Gonadan

Die 1:1 is natuurlijk gewoon een zeer goede uitslag. Ik vond, anders dan bijv. tegen Man Utd in de finale, dat Bayern gisteren niet de power en de pressie had die ons in de problemen brachten maar dat het eigen keuzes waren. In het begin was het weer een identieke situatie zoals tegen PSV waarin niemand weet wie iemand op moet pakken. Inschuivende spelers vanaf het middenveld bezorgen Ajax dus flinke problemen.
Kudo's voor Ten Hag zijn in die zin op zijn plaats aangezien hij de verdediging een verdediging laat zijn en ervaring i.p.v. een broekie op het middenveld posteerde. Die halve kansen (Tadic, Neres, vd Beek) zou ik niet als halve kansen willen bestempelen maar als échte 100% kansen.

@Verwijderd
Zwakke plekken hebben we in principe nog steeds. Handelingssnelheid van Schöne op het middenveld is gevaarlijk, Blind speelde degelijk maar was een paar keer betrokken bij half ingrijpen en slechte voortzetting, idem Lasse Schöne. Ik zou in elk geval een Donny vd Beek niet onderschatten want daar zit een drive in die meer spelers zouden mogen hebben. Meest aparte vind ik nog dat Ajax gisteren de rug rechtte na het tegendoelpunt en opeens allerminst onder de indruk leek van Bayern. Er werd gevoetbald. Laat dat nu een mooi winstpunt zijn en hopelijk meegenomen worden naar de komende wedstrijden.

@Martinusz
Ik zou Wöber volgende wedstrijd laten staan naast De Ligt en Frenkie op de positie van Blind positioneren. Donny zou ik er ook niet uithalen en laten staan. Dan heb je dus Schöne, Vd Beek en de Jong. Met Ziyech, Tadic, Neres. Jammer voor die spitsen maar dat functioneerde best wel oké gisteren. Waar ik m'n vraagtekens bij zet is het feit of de instelling of de opstelling het grote verschil maakte.

[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 03-10-2018 09:03 ]

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:46:
Het mooie aan gisteren vond ik dat we gewoon eigenlijk geen zwakke plekken hebben. Iedereen kan prima mee op het niveau.
De enige die dat niet kan is Blind als centrale verdediger, maar daar stond hij gisteren niet.
Ik zag een analyse en daar stond dat Mazraoui de minste was. Hij maakte echter een fout wat ook een (lichte) overtreding was van Bayern. Verdedigend kwam Ribery hem niet voorbij en aanvallend was hij geweldig.
Alleen de frisse Grabny toen hij inviel, maar dat werd steeds weer hersteld.

@ Gonodan: halve kansen? Dat waren 3 100% kansen. Beter krijg je ze niet m.u.v. misschien een penalty. Dan heb je ook nog de vrije trap van Schone en de hachelijke terugspeelbal op Neuer die ik wel als mogelijkheden tel/hlave kansen.
Even serieus: Geen zwakke plekken? Ribery kwam Mazraoui niet voorbij? Heb je überhaupt een realistische blik op Ajax? :D

Om dan toch maar serieus op de kansen in te gaan? Welke denk je dan aan? Hooguit die van Donny, die had er wel in gemogen.
Tadic had de bal nog niet eens in bezit, dus kan ik geen 100% kans noemen (wel een grote). Maar verder?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Martinusz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:57:
Probleem is dat als Frenkie wel fit is, hij Blind er niet uit durft te halen en Schone ook niet. Dus dan gaat Wober weer op de bank -O- eerdere wedstrijden deed hij het ook prima, was zelfs niet eens op zijn favoriete plek (linskback), nu als cv tegen Bayern je uitstekend staande houden....om vervolgens op de bank te zitten tegen een AZ -O-
Ik hoop echt dat hij Wöber laat staan en Blind op ‘6’ zet tegen AZ, ten koste van Schöne. Van de Beek zal wel weer op de bank plaatsnemen omdat Dolberg vanaf dit weekend weer vanaf de aftrap kan beginnen en minuten gaat maken tot de 70e minuut. Wanneer Blind niet was gehaald dan had het elftal echt goed gestaan met Frenkie op ‘6’ en Wöber naast de Ligt in het centrum.

Probleem bij Ajax is inderdaad dat Ten Hag Blind niet op de bank durft te zetten. Wanneer Frenkie weer fit is dan heeft hij te veel spelers. Tadic, Ziyech, Neres, Blind, de Ligt en de Jong zijn in de ogen van Ten Hag allemaal onbetwiste basisspelers. Dan staan van de Beek en Wöber automatisch er naast.

Aan de andere kant; dit is pas de eerste wedstrijd dat Wöber kon overtuigen. Wel op zijn favoriete positie, dat wel. Dat Wöber geen back is weten we allemaal wel, daar speelt hij niet goed. Vorige week las ik na PSV-Ajax dat ze (gerucht) die Malagan toch willen binnenhalen in de winter. Gisteravond heeft Wöber laten zien dat dat niet hoeft.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gonadan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:24:
[...]
Tadic had de bal nog niet eens in bezit, dus kan ik geen 100% kans noemen (wel een grote). Maar verder?
Als Tadic die bal vol raakt zit de 1:2 tegen de touwen. Wat zouden een Hazard, De Bruyne, Ronaldo, Messi, Xavi, Pogba etc met zo'n bal hebben gedaan (als wij die situatie tegen zouden krijgen). Ik gok dat je daar in 50% van de gevallen een goal om je oren hebt.

@Han Die Magallan zou ik altijd halen, ware het niet omdat de Ligt volgend seizoen weg is.
Liever al een half jaar meetrainen bij Ajax vanaf de winterstop.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 03-10-2018 09:29 ]

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:27:
[...]

Als Tadic die bal vol raakt zit de 1:2 tegen de touwen. Wat zouden een Hazard, De Bruyne, Ronaldo, Messi, Xavi, Pogba etc met zo'n bal hebben gedaan?
Ik wil je niet van je roze wolk halen, maar al die namen missen ook genoeg hoor.

We moeten eens ophouden met dat elke-kans-moet-erin syndroom, want dat lukt niemand, ook niet Barca, Real Madrid etc.
Die bal bij Tadic kwam net te hoog aan, waar nog een verdediger voorlangs dook ook. Het enige wat je kan doen is er tegenaan lopen en hopen dat die bal goed tegen je voet komt, en dat kwam ie dus niet, helaas iets te hoog waardoor die hem niet goed raakte.

[ Voor 21% gewijzigd door Martinusz op 03-10-2018 09:31 ]

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:57:
@Gonadan

Die 1:1 is natuurlijk gewoon een zeer goede uitslag. Ik vond, anders dan bijv. tegen Man Utd in de finale, dat Bayern gisteren niet de power en de pressie had die ons in de problemen brachten maar dat het eigen keuzes waren. In het begin was het weer een identieke situatie zoals tegen PSV waarin niemand weet wie iemand op moet pakken. Inschuivende spelers vanaf het middenveld bezorgen Ajax dus flinke problemen.
Bij vlagen had Bayern dat zeker wel, het is dat ze het niet lang volhielden en snel weer van het gas af gingen. Ze lijken wat dat betreft mentaal of fysiek niet 100%. Een team wat wel minimaal een uur agressief gaat zijn (Benfica wellich?) kan het Ajax een stuk moeilijk maken dan wij leuk vinden.
Ik ben het wel met je eens dat het een groot verschil met die finale was. Gisteren had je het gevoel dat het echt een wedstrijd was, tegen ManU was het gewoon machteloos.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:24:
[...]

Even serieus: Geen zwakke plekken? Ribery kwam Mazraoui niet voorbij? Heb je überhaupt een realistische blik op Ajax? :D

Om dan toch maar serieus op de kansen in te gaan? Welke denk je dan aan? Hooguit die van Donny, die had er wel in gemogen.
Donny, Tagliafico(slap schot) en de kans in de 46ste minuut (was dat tadic?)

• Gonadan

Gonadan

Typhone schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:27:
Als Tadic die bal vol raakt zit de 1:2 tegen de touwen. Wat zouden een Hazard, De Bruyne, Ronaldo, Messi, Xavi, Pogba etc met zo'n bal hebben gedaan (als wij die situatie tegen zouden krijgen). Ik gok dat je daar in 50% van de gevallen een goal om je oren hebt.
Buiten het feit dat je Tadic niet echt gelijk mag trekken met dergelijke verdedigers moet bij zo'n bal alles wel precies goed uit komen. Als je dat 100% wilt noemen dan is elke bal waar iemand net z'n hoofd niet lekker tegenaan krijgt ook een 100% kans. Dan had Hummels gisteren nog vijf extra 100% kansen. ;)

@Verwijderd die van Tagliafico was een gehaast schot van voor de verdediging, dat kan ik ook onmogelijk een 100% kans noemen.
Voor de duidelijkheid: mijn definitie (en ik dacht van de meesten) van een 100% kans is een kans die je eigenlijk niet zou mogen missen. De enige die daar überhaupt bij in de buurt komt is die van Donny. Een schot waarbij je eerst nog verdedigers en een keeper moet passeren die gewoon opgesteld staan komt daar absoluut niet bij in de buurt.

[ Voor 25% gewijzigd door Gonadan op 03-10-2018 09:35 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:33:
[...]

Donny, Tagliafico(slap schot) en de kans in de 46ste minuut (was dat tadic?)
Je vergeet Neres die de bal ging aannemen in plaats van vol uithalen. Daar moet je in alle gevallen gewoon vol met links uithalen en richting goal schieten. Dat was op CL-niveau een 100% kans.

@Martinusz Die elke kans moet erin syndroom is op topniveau gewoon een wet. Samenvatting CSKA tegen Real Madrid gezien? 1 kans en boem. En Real krijgt het deksel op hun snufferd.

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Buiten het feit dat je Tadic niet echt gelijk mag trekken met dergelijke verdedigers moet bij zo'n bal alles wel precies goed uit komen. Als je dat 100% wilt noemen dan is elke bal waar iemand net z'n hoofd niet lekker tegenaan krijgt ook een 100% kans. Dan had Hummels gisteren nog vijf extra 100% kansen. ;)
lol. dus voor open doel missen zonder keeper zou geen kans zijn als je hem slecht raakt? 8)7

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Je vergeet Neres die de bal ging aannemen in plaats van vol uithalen. Daar moet je in alle gevallen gewoon vol met links uithalen en richting goal schieten. Dat was op CL-niveau een 100% kans.

@Martinusz Die elke kans moet erin syndroom is op topniveau gewoon een wet. Samenvatting CSKA tegen Real Madrid gezien? 1 kans en boem. En Real krijgt het deksel op hun snufferd.
100% is niet realistisch, dat soms een team 1 kans scoort wilt niet zeggen dat die 100% statistiek altijd geldt. Het is geen computerspel waar de bal altijd hetzelfde (goed) aankomt en je altijd (goed) kan schieten zoals je wilt.

Die van Donny, die moest erin ja :)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Martinusz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:36:
[...]

100% is niet realistisch, dat soms een team 1 kans scoort wilt niet zeggen dat die 100% statistiek altijd geldt. Het is geen computerspel waar de bal altijd hetzelfde (goed) aankomt en je altijd (goed) kan schieten zoals je wilt.
Nee nee, mee eens. Maar het grote verschil is dat 100% kansen op topniveau hooguit 1 of 2x per wedstrijd voorkomen. Tegen een Eredivisie club (uitgezonderd Feyenoord en PSV) krijg je er vaak een stuk meer waardoor het moeten eraf gaat. Europees gezien krijg je snel een andere wedstrijd wanneer je de 100% kansen afmaakt. Herinner je Dolberg nog tegen Olympique Lyon? Meteen in het begin vliegt de eerste de beste kans erin. Dat zijn zeer bepalende en beslissende momenten.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
Gezien de statistieken heeft Benfica het niet makkelijk gehad in Athene :
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZCnGxVyM/Screenshot_2018-10-03-09-34-04_01.png

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Halve kansen? Welke wedstrijd heb jij gekeken? :X

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:56
Harribo schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:39:
Gezien de statistieken heeft Benfica het niet makkelijk gehad in Athene :
[Afbeelding]
Denk dat het nuttiger is om de statistieken te bekijken tot het moment dat ze een rode kaart kregen. Kan best dat dit een vrij vertekend beeld geeft.

• Gonadan

Gonadan

@MaZo lees eerst even de hele discussie. ;)
Typhone schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:39:
Nee nee, mee eens. Maar het grote verschil is dat 100% kansen op topniveau hooguit 1 of 2x per wedstrijd voorkomen. Tegen een Eredivisie club (uitgezonderd Feyenoord en PSV) krijg je er vaak een stuk meer waardoor het moeten eraf gaat. Europees gezien krijg je snel een andere wedstrijd wanneer je de 100% kansen afmaakt. Herinner je Dolberg nog tegen Olympique Lyon? Meteen in het begin vliegt de eerste de beste kans erin. Dat zijn zeer bepalende en beslissende momenten.
Maar dat is toch iets heel anders? Het waren een aantal grote kansen en er had zeker wel een bal in gemoeten op dit niveau. Als je bij drie van die kansen geen één erin prikt dan kost je dat gewoon punten.
Het grote verschil met de Eredivisie is juist dat je ook niet 100% kansen moet maken wil je wat kunnen betekenen in de CL.

Dat is wat spelers als Messi zo goed maakt, die schiet ballen erin van een plek die je niet eens kans wilt noemen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Martinusz
Typhone schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:39:
[...]

Of uit tegen Standard, elke kans erin en je staat onverdiend voor :P

Ik snap wel wat je bedoelt, maar net als die bal van Tadic, ik vraag mij dan echt af of iemand die dan even roept die moet er 100% in ooit zelf weleens een bal getrapt heeft, ik kan mij daar best aan ergeren :) In de herhaling zie je duidelijk dat die bal net te hoog komt om lekker te schieten, er springt nog een verdediger voorlangs onder de bal door, je moet in een split second denken en uitvoeren en helaas viel niet alles op zijn plaats en raakt hij hem niet goed.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:12
Nouja, ik denk dat Ajax had moeten winnen gezien die 100% kansen. OP CL moet je die benutten. Zeker die van Donnie. Ook de kranten en ten Hag zelf melden dat Ajax zich tekort heeft gedaan.

Kunnen we het hier allemaal wel weer met de mantel der liefde bedekken, maar feit is dat Ajax na 25 minuten de rug rechtte toen Bayern het rustig aan ging doen, en zodanig veel grote kansen kreeg dat ze hadden moeten winnen, maar dat niet lukte. Bayern was na de rust ook amper meer bij machte om de druk op te voeren. Zodra dat wel gebeurde zag je direct hoe kwetsbaar Ajax kan zijn ( zoals bij PSV )

Ten Hag moet eigenlijk Blind en Schone passeren, en het verder zo laten staan. Dus die de Jong op de plek van Schone en Donnie op de plek van Blind. Ook Mazraoui moet je eigenlijk niet in je basis willen, bloedlink. Hij maakt die schitterende goal, maar verder speelde hij slecht. Lost Ajax die 3 plekken op, dan zijn ze echt heel erg goed. Apart dat dit in de ED er nooit uitkomt eigenlijk.

Verder was het een topprestatie van Ajax waar ik denk alle NL voetbalfans, ongeacht clubvoorkeur best trots op mag zijn.

• Gonadan

Gonadan

Leon Zwiers schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:57:
Nouja, ik denk dat Ajax had moeten winnen gezien die 100% kansen. OP CL moet je die benutten. Zeker die van Donnie. Ook de kranten en ten Hag zelf melden dat Ajax zich tekort heeft gedaan.
Dus wat in de krant staat en wat Ten Hag zegt moet wel waar zijn. Mag ik deze even bookmarken? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• LZ86
Gonadan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:01:
[...]

Dus wat in de krant staat en wat Ten Hag zegt moet wel waar zijn. Mag ik deze even bookmarken? :D
Mag jij >:) Maar ik bedoel natuurlijk dat niet alleen de toeschouwers van gisteren vonden dat Ajax had moeten winnen, maar de staf van Ajax (en de media) zelf ook. Ze hebben het eigenlijk (hoe gek ook, want 1-1 tegen Bayern uit is een super uitslag) weggegeven.

Verwijderd

Kunnen we het hier allemaal wel weer met de mantel der liefde bedekken, maar feit is dat Ajax na 25 minuten de rug rechtte toen Bayern het rustig aan ging doen, en zodanig veel grote kansen kreeg dat ze hadden moeten winnen, maar dat niet lukte. Bayern was na de rust ook amper meer bij machte om de druk op te voeren. Zodra dat wel gebeurde zag je direct hoe kwetsbaar Ajax kan zijn ( zoals bij PSV )

Ten Hag moet eigenlijk Blind en Schone passeren, en het verder zo laten staan. Dus die de Jong op de plek van Schone en Donnie op de plek van Blind. Ook Mazraoui moet je eigenlijk niet in je basis willen, bloedlink. Hij maakt die schitterende goal, maar verder speelde hij slecht. Lost Ajax die 3 plekken op, dan zijn ze echt heel erg goed. Apart dat dit in de ED er nooit uitkomt eigenlijk.

Verder was het een topprestatie van Ajax waar ik denk alle NL voetbalfans, ongeacht clubvoorkeur best trots op mag zijn.
Ik vraag me af wat Mazraoui verdedigend slecht heeft gedaan. Wil wel eens een voorbeeld horen. In de duels was hij geweldig en aanvallend top. Even serieus: misschien heb ik iets gemist.

• Han
  • Niet online

Han

Het aantal 100% kansen viel enorm mee, er waren kansen, waaronder een paar hele goede kansen. Dat vind ik echt totaal wat anders dan 100% kansen.

Ajax had moeten winnen omdat dit de avond was dat een veel sterker Bayern een off-day had. Had Bayern de kansen in het eerste kwartier allemaa gemaakt dat was Ajax kansloos geweest. Echter kwam de schrik er bij Bayern in toen Ajax ook kansen kreeg. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat een ploeg als Bayern Ajax liet opbouwen en inzakte. Dat zag je ook de tweede helft toen Bayern zeker 10 minuten lang de druk er volledig op zette maar direct weer inzakte toen Ajax er een counter uit wist te persen. Dat Ajax goed stond gisteren is een feit, maar normaliter komt een ploeg als Bayern door gewoon doorheen. Ik vond overigens Bayern sterker na de wissel van Robben, die James brengt meer constante voetbal in de ploeg dan de moment-voetballer Robben.
Kunnen we het hier allemaal wel weer met de mantel der liefde bedekken, maar feit is dat Ajax na 25 minuten de rug rechtte toen Bayern het rustig aan ging doen, en zodanig veel grote kansen kreeg dat ze hadden moeten winnen, maar dat niet lukte.
Bayern het rustiger aan ging doen? Mwoh, dat vond ik wel meevallen. Je zag dat Ajax meer rust in het spel legde en beter ging opbouwen. Bayern ging minder diep spelen nadat Ajax er een paar keer gevaarlijk uit kwam en de bal in de ploeg wist te houden op het middenveld.
Bayern was na de rust ook amper meer bij machte om de druk op te voeren. Zodra dat wel gebeurde zag je direct hoe kwetsbaar Ajax kan zijn ( zoals bij PSV )
Dat vond ik juist het verschil gisteravond. Die verwijzing naar de wedstrijd tegen PSV is juist dat wat aangeeft dat het achterin beter stond. Als Ajax gisteravond met de zelfde achterhoede was begonnen dan was het op de zelfde manier overlopen. Centraal achterin stond het echt goed en Bayern kwam er niet doorheen. Hun opbouw werd constant verstoord en Bayern greep uit onmacht naar hoge ballen richting de 16. Toen Bayern een tijdje de druk er op wist te zetten in de tweede helft bleef Ajax prima overeind, in tegenstelling tot de wedstrijd tegen PSV. Bayern kreeg wel kansen en Onana had twee prima reddingen, maar Ajax kreeg er in verhouding meer en had daarnaast meer veldoverwicht.
Ten Hag moet eigenlijk Blind en Schone passeren, en het verder zo laten staan. Dus die de Jong op de plek van Schone en Donnie op de plek van Blind.
Eens. Maar dat durft Ten Hag niet. Al vind ik wel dat Blind zeker een goede bijdrage leverde gisteravond.
Ook Mazraoui moet je eigenlijk niet in je basis willen, bloedlink. Hij maakt die schitterende goal, maar verder speelde hij slecht. Lost Ajax die 3 plekken op, dan zijn ze echt heel erg goed. Apart dat dit in de ED er nooit uitkomt eigenlijk.
Ajax zal altijd met een aanvallende back willen spelen dus die positie blijft om die reden kwetsbaar. Dan zou Ajax daar een type Tete moeten neerzetten maar dan lever de aanvallend in. Vergeet niet dat doordat je met een aanvallende back je de buitenspeler een klotenavond bezorgt en minder gevaarlijk maakt. Een opkomende back zorgt er voor dat de vleugelaanvaller mee moet verdedigen en dus vaak van ver zijn aanval moet opzetten.

En in de eredivisie speelt Ajax niet tegen aanvallende ploegen maar tegen ploegen die zich ingraven, dat zijn heel andere wedstrijden. In die ene wedstrijd die Ajax tot nu toe heeft gespeeld tegen een aanvallende ploeg stond er een verdediging die bestond uit drie middenvelders, een tactische blunder die terecht werd afgestraft.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:21:
Ik vraag me af wat Mazraoui verdedigend slecht heeft gedaan. Wil wel eens een voorbeeld horen. In de duels was hij geweldig en aanvallend top. Even serieus: misschien heb ik iets gemist.
Niet veel. Alleen in het eerste kwartier was hij erg onrustig en leed hij veel balverlies. Lees maar terug in dit topic. De ‘usual bashers’ grepen het direct aan en Schöne en Mazraoui kregen een hoon van kritiek over zich heen hier. In de overige 70 minuten waar er goed werd gespeeld door die twee hoorde je die bashers uiteraard niet meer en ligt de focus zoals altijd enkel op het negatieve. Ja, in het begin waren die twee spelers niet goed maar daarna speelden ze beiden prima tot zeer goed. Dat een Mazraoui er voor zorgde dat Ribéry moest meeverdedigen en zo minder gevaarlijk was hoor je niemand over.

Verwijderd

Han schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:30:
[...]

Niet veel. Alleen in het eerste kwartier was hij erg onrustig en leed hij veel balverlies. Lees maar terug in dit topic. De ‘usual bashers’ grepen het direct aan en Schöne en Mazraoui kregen een hoon van kritiek over zich heen hier. In de overige 70 minuten waar er goed werd gespeeld door die twee hoorde je die bashers uiteraard niet meer en ligt de focus zoals altijd enkel op het negatieve. Ja, in het begin waren die twee spelers niet goed maar daarna speelden ze beiden prima tot zeer goed. Dat een Mazraoui er voor zorgde dat Ribéry moest meeverdedigen en zo minder gevaarlijk was hoor je niemand over.
Mazraoui maakte een naïeve fout in het begin inderdaad, maar dat was meer nonchalance dan echt een tekort aan kwaliteit.

• Han
  • Niet online

Han

In het eerste kwartier stond het achterin niet goed, doordat Bayern snel combineerde en aanvallend posities wisselde was er onderduideljjheid wie wie moest dekken. Dat zag je ook bij de 1-0, waarbij Schöne wegliep bij zijn man en Mazraoui die dekking niet overnam. Daardoor kon de middenvelder vogelvrij scoren, precies tussen de posities van Schöne en Mazraoui in. Later stond het goed en had Bayern aanvallend het veel moeilijker en greep het uiteindelijk naar hoge voorzetten. Voetballend kwamen ze er bijna niet meer doorheen.

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:39:
In het eerste kwartier stond het achterin niet goed, doordat Bayern snel combineerde en aanvallend posities wisselde was er onderduideljjheid wie wie moest dekken. Dat zag je ook bij de 1-0, waarbij Schöne wegliep bij zijn man en Mazraoui die dekking niet overnam. Daardoor kon de middenvelder vogelvrij scoren, precies tussen de posities van Schöne en Mazraoui in. Later stond het goed en had Bayern aanvallend het veel moeilijker en greep het uiteindelijk naar hoge voorzetten. Voetballend kwamen ze er bijna niet meer doorheen.
Zo klinkt het alsof die goal de schuld was van Mazraoui, terwijl die ook nog gewoon zn eigen tegenstander achter zich had staan.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05:55

Qu3st

Han schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:39:
In het begin stond Ajax gewoon zenuwachtig te voetballen. Toen eenmaal wat kon gevoetbald worden kreeg iedereen meer zelfvertrouwen. Net zoals Dumfries bij PSV-ajax, hij speelde eerste 10 minuten zenuwachtig maar herpakte zich daarna heel goed. Na de 1-1 heb ik Mazraoui weinig fout meer zien doen. Schöne ging soms wel weer op een plek dribbelen daar werd ik wel paar keer erg zenuwachtig vond.
Hummels is een verdediger hè?!

• Han
  • Niet online

Han

toolkist schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:54:
Zo klinkt het alsof die goal de schuld was van Mazraoui, terwijl die ook nog gewoon zn eigen tegenstander achter zich had staan.
Zeker niet, het was collectief slecht verdedigen. Al stond die man in de rug van Mazraoui er minder gevaarlijk voor dan die Hummels. Je zag de hele verdediging een man opschuiven en viel er een gat in de 16. Nogmaals, er valt weinig te verwijten, Ajax werd overrompeld in de eerste minuten, dat kan gebeuren tegen een ploeg als Bayern. Des te knapper vind ik het hoe Ajax de rug rechtte en de organisatie goed wist neer te zetten na de 1-0.
Qu3st schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:58:
Hummels is een verdediger hè?!
Ok, ok. ‘Die’ Duitser. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Han op 03-10-2018 11:03 ]

• Gonadan

Gonadan

Mazraoui trok juist wat naar binnen omdat daar een gat viel. In mijn optiek was het gewoon even chaos en valt Schöne nog het meest te verwijten omdat hij het minst acteerde.
Aan de andere kant gebeuren dit soort dingen ook gewoon, je speelt nooit 90 minuten foutloos.
Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:21:
Een aantal keer balverlies waar je dat niet wilt, ook wel een aantal keer gepasseerd en weggetikt. Maar dat hoort er ook gewoon bij.
Begrijp me dus niet verkeerd, ik vind niet dat Mazraoui niet goed speelde, integendeel. Ik vind alleen niet dat hij foutloos gespeeld heeft en dat Ribery volledig in zijn zak zat. Dat is simpelweg onwaar en riekt naar een gekleurde bril.
Feit is wel dat hij gewoon goed speelde en dat Ribery steeds chagrijniger ging kijken omdat hij van box naar box moest blijven lopen. Daarnaast natuurlijk geweldig dat hij op zo'n moment zijn eerste doelpunt maakte.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Gonadan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:09:
Mazraoui trok juist wat naar binnen omdat daar een gat viel. In mijn optiek was het gewoon even chaos en valt Schöne nog het meest te verwijten omdat hij het minst acteerde.
Aan de andere kant gebeuren dit soort dingen ook gewoon, je speelt nooit 90 minuten foutloos.

[...]

Een aantal keer balverlies waar je dat niet wilt, ook wel een aantal keer gepasseerd en weggetikt. Maar dat hoort er ook gewoon bij.
Begrijp me dus niet verkeerd, ik vind niet dat Mazraoui niet goed speelde, integendeel. Ik vind alleen niet dat hij foutloos gespeeld heeft en dat Ribery volledig in zijn zak zat. Dat is simpelweg onwaar en riekt naar een gekleurde bril.
Feit is wel dat hij gewoon goed speelde en dat Ribery steeds chagrijniger ging kijken omdat hij van box naar box moest blijven lopen. Daarnaast natuurlijk geweldig dat hij op zo'n moment zijn eerste doelpunt maakte.
Als je posiitie bent is het altijd met een gekleurde bril.

Er werd hier gezegd dat hij een zwakke schakel is/was. Dat slaat nergens op en zeker als je het gehele seizoen bekijkt m.u.v de wedstrijd tegen PSV, maar die heb ik niet volleddig gezien.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 14:35
Kijkend hoe het nu gaat heeft Ajax wel geluk gehad met de loting en het schema. Poule gaf je bijna gegarandeerde 3de plek met mogelijkheden voor 2de plek, daarna zorgde het schema dat ze eerst tegen een tegenstander moesten die 2 of 3 geschorste spelers hadden en toen kwam Bayern die in een slechte periode zit en nu heeft bij de aankomende wedstrijd Benfica een geschorste CV. Als Bayern dan ook weer snel uit hun dipje is verslaan ze Benfica later weer en heeft Ajax het echt in eigen handen.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pompi schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:32:
Kijkend hoe het nu gaat heeft Ajax wel geluk gehad met de loting en het schema. Poule gaf je bijna gegarandeerde 3de plek met mogelijkheden voor 2de plek, daarna zorgde het schema dat ze eerst tegen een tegenstander moesten die 2 of 3 geschorste spelers hadden en toen kwam Bayern die in een slechte periode zit en nu heeft bij de aankomende wedstrijd Benfica een geschorste CV. Als Bayern dan ook weer snel uit hun dipje is verslaan ze Benfica later weer en heeft Ajax het echt in eigen handen.
Wat een geluk ja, het komt allemaal aanwaaien... 8)7

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01 01:50

Koppensneller

winterrrrrr

Exocet schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Ach, same old toch? Als Ajax het goed doet in Europa heeft de tegenstander een off-day, was de loting makkelijk of hadden ze de scheidsrechter mee. Dat hoor je elk jaar, Ajax heeft gewoon een abonnement op geluk!

• LZ86
Koppensneller schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:47:
[...]

Ach, same old toch? Als Ajax het goed doet in Europa heeft de tegenstander een off-day, was de loting makkelijk of hadden ze de scheidsrechter mee. Dat hoor je elk jaar, Ajax heeft gewoon een abonnement op geluk!
Ajax heeft na de eerste 25 minuten echt zeer zeer goed gespeeld. Was niks aan geluk bij.

Maar je kan niet ontkennen dat Bayern echt niet in vorm is/was. En ook niet dat ze een makkelijker loting hebben dan een PSV. Dat komt niet slecht uit, maar geluk wil ik t ook niet noemen.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
Bayern speelde niet goed maar dat doen ze de laatste tijd wel vaker
Ajax had moeten winnen. Maar ja Bayern had ook kunnen winnen zelfs

Mooi dat Robben zei dat zij zo hadden willen spelen als Ajax

[ Voor 49% gewijzigd door Harribo op 03-10-2018 12:37 ]

• Qu3st

Qu3st

Leon Zwiers schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:21:
[...]

Ajax heeft na de eerste 25 minuten echt zeer zeer goed gespeeld. Was niks aan geluk bij.

Maar je kan niet ontkennen dat Bayern echt niet in vorm is/was. En ook niet dat ze een makkelijker loting hebben dan een PSV. Dat komt niet slecht uit, maar geluk wil ik t ook niet noemen.
Mwah ik vond Barça ook niet echt in vorm, maar ja die kunnen het wel in 5 minuten afdoen omdat ze iets meer kwaliteit hebben dan Bayern.
Ik heb laatste 10 minuten wel met samen geknepen billen gekeken. Toen James erin kwam, was er veel meer beweging bij Bayern. Maar gelukkig viel die goal niet, dat zou ook niet echt eerlijk zijn geweest.

Lol:https://speld.nl/2018/10/...er-ten-hag-in-prullenbak/
De Speld schrijft toch parodieën? :+

Ik was erg blij met de keuzes van TH gisteren, eindelijk laat hij zien toch nog over een beetje gezond verstand te beschikken. Als Ajax had verloren had het echt niet aan de tactiek gelegen dit keer.

[ Voor 19% gewijzigd door Qu3st op 03-10-2018 12:45 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ook de kranten en ten Hag zelf melden dat Ajax zich tekort heeft gedaan.
Je vergeet te melden dat diezelfde kranten melden dat Ajax Bayern hun wil op heeft gelegd en dat andersom totaal niet gebeurde. Tevens zeg je dat toen Bayern gas gaf Ajax in de problemen kwam. I like to weigh in here; toen Ajax gas gaf kwam Bayern in de problemen. Conclusie: beide teams waren zeer aan elkaar gewaagd.

• Han
  • Niet online

Han

Met die verstande dat Bayern de wedstrijd heeft onderschat en dat Ajax deze heeft overschat. Het grote voordeel is dat Ajax dat na 15 minuten door had en Bayern, in de persoon van James, te laat recht trok.

Verwijderd

Aan die eerste 15minuten zag je dat Bayern de wedstrijd niet heeft onderschat. Die gingen er vol voor.
het klopt dat hun vertrouwen niet echt groot is.

• Martinusz
Het zal me aan m'n r**t roesten wie of wat heeft onderschat/overschat of whatever, we hebben Bayern punten afgesnoept in de uitwedstrijd *O* en het was geen gestolen punt *O* *O* *O* *O* *O*

Nou vanavond Hup PSV, al scoor je er 12 in de 95ste minuut I don't care, maar win aub van die Italianen :) :Y

@Fleximex @Snowdog @Baseman77 voorspellingen voor vanavond?

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Qu3st schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:39:
[...]
Ik was erg blij met de keuzes van TH gisteren, eindelijk laat hij zien toch nog over een beetje gezond verstand te beschikken. Als Ajax had verloren had het echt niet aan de tactiek gelegen dit keer.
Allemaal meer geluk dan wijsheid, net als bij trainers Van Bronckhorst, Cocu en De Boer zorgt het toeval dat er een kloppend elftal neergezet wordt. Ten Hag is denk ik meer een echte trainer die het trainerschap leert bij een club waar de druk continu hoog ligt en daarbij logischerwijs fouten maakt. De vraag is of Ajax genoegen neemt met een trainer in de leer. Eerdergenoemde coaches zijn gepokt en gemazeld in het topvoetbal druk zegt hen niet zoveel, zij zijn het gewend.

Ondanks dat heeft Ajax prima gespeeld tegen een zoekend elftal, nu had er inderdaad meer ingezeten.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:57
@Martinusz 2-1. PSV begint net als Ajax slordig. Inter op 0-1. Nog in de eerste helft weet PSV gelijk te maken. En in de laatste minuten van de wedstrijd wordt met 2-1 gewonnen. Juist tegen die Italianen >:)

Edit: ik verwacht een wedstrijd vol spanning eigenlijk. Inter is papier beter, maar zal niet komen om de hele wedstrijd het spel te maken. Opletten voor de counter van Inter!

[ Voor 29% gewijzigd door Fleximex op 03-10-2018 14:16 ]

• Snowdog
Martinusz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:11:
Het zal me aan m'n r**t roesten wie of wat heeft onderschat/overschat of whatever, we hebben Bayern punten afgesnoept in de uitwedstrijd *O* en het was geen gestolen punt *O* *O* *O* *O* *O*

Nou vanavond Hup PSV, al scoor je er 12 in de 95ste minuut I don't care, maar win aub van die Italianen :) :Y

@Fleximex @Snowdog @Baseman77 voorspellingen voor vanavond?
Denk dat Inter niet zal komen om aanvallend spel te spelen, dus vrees dat het een lastige wedstrijd gaat worden waarbij allebei de ploegen niet heel veel uitgespeelde kansen zullen krijgen. En uiteindelijk zal een van beide dan wel met een doelpunt verschil winnen. Weet echter niet al te veel van het huidige Inter af, dus zou er helemaal naast kunnen zitten :P

Vrees wel dat de passing bij PSV niet zo lekker zal lopen als bij Ajax gisteren. Persoonlijk is dat wel het grootste punt waar ik me vaak aan erger, dat zelfs passjes over korte afstand nog mislukken. Maar goed, denk dat het bij Ajax ook niet altijd zo lekker loopt als gisteren, dus wie weet kunnen ze vanavond bij PSV ook wat extra's brengen. Dan geef ik ze wel een goede kans, want puur op basis van de resultaten lijkt Inter toch ook niet zo'n geweldige ploeg (maja, die winnen dan wel weer van Tottenham, hoewel die momenteel ook niet geweldig draaien).

• Martinusz
Ik moet zeggen ik ken ook helemaal niets van het huidig Inter, maar als PSV kan spelen zoals eerste helft tegen Barca, dan moet er toch wel wat te halen zijn, al blijven het natuurlijk Italianen...

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 14:35
Exocet schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Koppensneller schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 11:47:
[...]

Ik bedoelde het in een goede manier, ben er wel blij mee dat het nu eens mee zit na al die bijna onmogelijke poules die Ajax de laatste keren in de Champions League had.
Als je zoek naar iets negatiefs zul je het ook vinden, kijk nog eens naar wat ik schrijf en je ziet dat het niet vanuit negatief oogpunt geschreven is maar meer uit positiviteit

Verwijderd

In die onmogelijke poules deed Ajax het vaak niet eens onaardig. Echter was dat vaak met kunst en vliegwerk. Deze keer heb je gewoon een team op niveau zowel kwalitatief als kwantitatief.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:21:
[...]Maar je kan niet ontkennen dat Bayern echt niet in vorm is/was. En ook niet dat ze een makkelijker loting hebben dan een PSV. Dat komt niet slecht uit, maar geluk wil ik t ook niet noemen.
Barcelona is ook wanhopig uit vorm (2x gelijk en een verloren wedstrijd in de Spaanse competitie) maar wonnen toch vrij simpel met 4 - 0 van PSV.

Qua loting is het simpel, Ajax (#29) heeft beter gepresteerd in Europa dan PSV( #39).
Niet dat het heel veel makkelijker is, maar AEK Athene schat ik lager in dan alle tegenstanders van PSV.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:51:
Ik moet zeggen ik ken ook helemaal niets van het huidig Inter, maar als PSV kan spelen zoals eerste helft tegen Barca, dan moet er toch wel wat te halen zijn, al blijven het natuurlijk Italianen...
Ik ken alleen Icardi, maar hij tegen Viergever en Schwaab is wel reden tot zorgen. Die gast wiegt je 89 minuten in slaap en scoort in die andere minuut. Hopen dat ze hem dus in toom kunnen houden, dan geef ik PSV best een goede kans op een mooi resultaat.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:44:
[...]

Qua loting is het simpel, Ajax (#29) heeft beter gepresteerd in Europa dan PSV( #39).
Niet dat het heel veel makkelijker is, maar AEK Athene schat ik lager in dan alle tegenstanders van PSV.
Het coëfficiënt is enkel relevant voor de loting, aangezien beide teams uiteindelijk in pot 3 zijn beland heeft het coëfficiënt en dus de plek op de ladder geen impact gehad op de uitkomst. Dat is gewoonweg de uitkomst van een loting.

Ondanks die positie had PSV in de poule van Ajax kunnen zitten en vice versa

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ik verwacht een 1-0 of een 2-0 overwinning voor PSV. Inter is een grote naam maar voetballend allerminst groot op dit moment. Ik geloof er niks van dat die PSV vanavond even vol de wil op gaan leggen. PSV was zwak in Breda (ook een mentaliteitsdingetje) maar die tappen vanavond gok ik uit een ander vaatje.
Het zou een zeer mooi resultaat zijn, 2-0. Verliezen geloof ik niet zo in tenzij Inter (positief) en PSV (negatief) weet te verrassen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:13

St@m

@ Your Service

Ik verwacht "gewoon" een nederlaag. Al zou het mooi zijn als PSV weet te winnen. Inter heeft op iedere positie betere spelers zo ongeveer.

[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 03-10-2018 16:25 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:01
St@m schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:23:
Ik verwacht "gewoon" een nederlaag. Al zou het mooi zijn als PSV weet te winnen. Inter heeft op iedere positie betere spelers zo ongeveer.
Kunt het denk ik vergelijken met Bayern.
9 vd 10x zal Inter winnen.
Hopen dat dit die 10e keer is. Maar met Icardi en het centrum van PSV maak ik me wel een beetje zorgen.

PSV heeft enkele aanvallers die wel nuttig kunnen zijn in dit soort wedstrijden.
De Jong zal hopelijk gevaarlijk zijn bij spel hervattingen.

• Qu3st

Qu3st

toolkist schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:51:
[...]

Ik ken alleen Icardi, maar hij tegen Viergever en Schwaab is wel reden tot zorgen. Die gast wiegt je 89 minuten in slaap en scoort in die andere minuut. Hopen dat ze hem dus in toom kunnen houden, dan geef ik PSV best een goede kans op een mooi resultaat.
Maar ja PSV heeft dan nog steeds 3 minuten om te scoren, en dat doen ze dan ook nog eens vaak :p
Deadsy schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:38:
[...]

PSV heeft enkele aanvallers die wel nuttig kunnen zijn in dit soort wedstrijden.
De Jong zal hopelijk gevaarlijk zijn bij spel hervattingen.
Met De Vrij hebben ze wel een goede centrale verdediger, die schat ik wel wat sterker in dan De Jong.

[ Voor 28% gewijzigd door Qu3st op 03-10-2018 16:56 ]

• Deadsy
Qu3st schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:54:
[...]

Maar ja PSV heeft dan nog steeds 3 minuten om te scoren, en dat doen ze dan ook nog eens vaak :p

[...]

Met De Vrij hebben ze wel een goede centrale verdediger, die schat ik wel wat sterker in dan De Jong.
Klopt, maar uiteindelijk moet je hopen dat de tegenstander een mindere wedstrijd heeft etc.
Net zoals Ajax gisteren hun best moest doen maar ook moest hopen dat de tegenstander fouten ging maken.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik gok op een 2- 1 of 1 - 2, denk dat het spel redelijk in evenwicht zal zijn maar de wedstrijd zal beslist worden in de laatste 10 minuten (+ blessuretijd).

• Qu3st

Qu3st

PSG heeft er zin in vandaag. Rode Ster Belgrado nergens te zien.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Oud geleerd jong gedaan;
PSV onder-19 in extremis voorbij Inter
PSV onder-19 geeft in het Youth League-duel met Internazionale het goede voorbeeld aan de hoofdmacht. De ploeg van trainer Ruud van Nistelrooij staat tot de 88e minuut op een 0-1-achterstand, maar door treffers van Joël Piroe en Yorbe Vortessen weten de Eindhovenaren toch te winnen. Het laatste doelpunt valt diep in blessuretijd.

• fevo-1190
Nou psv dit moet ‘m worden!
Vandaag MOET een 3 punter worden wil je nog wat betekenen in de poule.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
fevo-1190 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:20:
Nou psv dit moet ‘m worden!
Vandaag MOET een 3 punter worden wil je nog wat betekenen in de poule.
Tegen Tottenham kan het toch ook nog?
Als je hen over twee wedstrijden gezien kunt verslaan doet PSV het ook niet slecht en kunnen ze verder in de Europa League.
Elke punt is mooi meegenomen, maar (alles) verliezen in deze groep is geen schande.
Niet kwalificeren voor Europees voetbal < Wel kwalificeren voor Europees voetbal

• Martinusz
Zie je wel, het wordt in de jeugd al aangeleerd :+

• Deadsy
Het zijn de thuis wedstrijden waar PSV het moet proberen. Schat de kans op een 3e plek voor hun vrij laag.
Zie het eerder gebeuren dat Ajax 2e word in hun groep dan PSV 3e in hun groep.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:29:
Het zijn de thuis wedstrijden waar PSV het moet proberen. Schat de kans op een 3e plek voor hun vrij laag.
Zie het eerder gebeuren dat Ajax 2e word in hun groep dan PSV 3e in hun groep.
Denk dat die kansen ongeveer even groot zijn.

• Gonadan

Gonadan

Ik denk dat het voor de lieve vrede in het topic beter is als we dat soort vergelijkingen niet gaan uitpluizen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Deadsy
Gonadan schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:37:
Ik denk dat het voor de lieve vrede in het topic beter is als we dat soort vergelijkingen niet gaan uitpluizen. :+
PSV heeft gewoon zeer zwaar geloot en Ajax had niet veel zwakker kunnen loten.

• fevo-1190
OPSLAGHOND schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:26:
[...]

Tegen Tottenham kan het toch ook nog?
Als je hen over twee wedstrijden gezien kunt verslaan doet PSV het ook niet slecht en kunnen ze verder in de Europa League.
Elke punt is mooi meegenomen, maar (alles) verliezen in deze groep is geen schande.
Niet kwalificeren voor Europees voetbal < Wel kwalificeren voor Europees voetbal
Ik acht tottenham hoger in dan inter momenteel.
Gewoon knallen vanavond en 3 punten is gewoon een must.
Ik zie psv niet 2x van tottenham winnen.

• fevo-1190
Deadsy schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:39:
[...]

PSV heeft gewoon zeer zwaar geloot en Ajax had niet veel zwakker kunnen loten.
Bayern en Benfica zijn nou niet bepaald de zwakste.
AEK is wel gunstig, maar dat is voor Benfica en Bayern ook.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
fevo-1190 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:41:
[...]
Ik acht tottenham hoger in dan inter momenteel.
Gewoon knallen vanavond en 3 punten is gewoon een must.
Ik zie psv niet 2x van tottenham winnen.
Oké dan: 1x winnen en 1x verliezen (of gelijkspelen) tegen Tottenham of Inter kan genoeg zijn.

• fevo-1190
OPSLAGHOND schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:44:
[...]

Oké dan: 1x winnen en 1x verliezen (of gelijkspelen) tegen Tottenham of Inter kan genoeg zijn.
Laten we hopen dat het zo gaat lopen!
Verwacht best veel van PSV in eigen huis.

• Deadsy
fevo-1190 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:42:
[...]

Bayern en Benfica zijn nou niet bepaald de zwakste.
AEK is wel gunstig, maar dat is voor Benfica en Bayern ook.
Als je naar de potten kijkt dan vind ik dat Bayern de op 1 na zwakste is uit pot 1 en Benfica een van de drie zwakste clubs is uit pot 2.

PSV had uit de 3 potten niet veel zwaarder kunnen loten.

• fevo-1190
Deadsy schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:46:
[...]

Als je naar de potten kijkt dan vind ik dat Bayern de op 1 na zwakste is uit pot 1 en Benfica een van de drie zwakste clubs is uit pot 2.

PSV had uit de 3 potten niet veel zwaarder kunnen loten.
CL blijft loodzwaar ongeacht de tegenstanders.
Als ik Benfica zag spelen dan heb ik niet echt indruk dat Ajax daar even van gaat winnen.
Tuurlijk als de namen van de pot kijkt dan zou je kunnen zeggen Ajax heeft mazzel.
Ik moet het allemaal nog maar zien.
Inter en tottenham zou je ook van kunnen zeggen die moet je thuis pakken.
Het moet eerst maar eens gaan gebeuren.

• Snowdog
fevo-1190 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:49:
[...]

CL blijft loodzwaar ongeacht de tegenstanders.
Als ik Benfica zag spelen dan heb ik niet echt indruk dat Ajax daar even van gaat winnen.
Tuurlijk als de namen van de pot kijkt dan zou je kunnen zeggen Ajax heeft mazzel.
Ik moet het allemaal nog maar zien.
Inter en tottenham zou je ook van kunnen zeggen die moet je thuis pakken.
Het moet eerst maar eens gaan gebeuren.
Nouja, doe mij toch maar AEK en Benfica. Maja, ook die moet je altijd nog maar even zien te winnen.

Hopen dat PSV het voorbeeld van Ajax kan volgen nu.

• LZ86
Nou, daar gaan we weer. Succes Lampies. Moge PSV winnen!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:10

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

zo op tijd terug van werk :) . Stream aan omdat veronica niet wil werken als enige zender (alsof signaalsterkte alleen 1 zender beinvloed :? ) , ga er goed voor zitten en gun PSV het beste deze westrijd :).
Pulletje thee erbij :+ ( en niet net als gisterasvond met een fles rum en en fles cola :+ )

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

• Deadsy
hopen dat ze het aan het begin dicht houden

Verwijderd

Wat heerlijk die 2 CL avonden met onze 2 beste clubs. Lang geleden dat ik weer met plezier naar de CL keek en we ook echt rondes verder kunnen komen.

• LZ86
Ken maar weinig namen bij Inter. 3 eigenlijk maar.
Verwijderd schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:00:
Wat heerlijk die 2 CL avonden met onze 2 beste clubs. Lang geleden dat ik weer met plezier naar de CL keek en we ook echt rondes verder kunnen komen.
Zodra de NL ploegen eruit liggen kijk ik dit gedrocht van een competitie ook direct niet meer 8)

[ Voor 78% gewijzigd door LZ86 op 03-10-2018 21:01 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Ik hoop dat PSV alles wint in de CL, maar zou het wel leuk vinden als Van Bommel een rode kaart krijgt of het publiek in moet. :P

• LZ86
Wat een slechte pass

• Deadsy
leuke opbouw

• Martinusz
3-0 wordt het :p

• LZ86
Oeeeehhhh. Goed begin van PSV

[ Voor 52% gewijzigd door LZ86 op 03-10-2018 21:05 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Dumfries had hem kort moeten spelen...

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dat was al een beste kans ...

• LZ86
Ze laten Dumfries wel helemaal vrij zeg.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 06:50
Goed teruggelegd door de Jong, jammer...

Verwijderd

Barcelona al op voorsprong

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01 06:50
Lekker bezig hoor, ze zitten er goed op!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Gunstig toch? :)

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Die kerel met die roeptoeter bij Ajax is heel irritant, maar de kerel die bij PSV eentonig op zijn trommel staat te rammen is ook een kanshebber voor Vuvuzela van het Jaar.

Oei een Onana-tje ... ben benieuwd wat nu de reacties zijn. :9

[ Voor 16% gewijzigd door OPSLAGHOND op 03-10-2018 21:20 ]

• LZ86
Zo dan, die keeper.
Pereiro klaar voor een wissel straks. Erg slordig spel. Moet echt beter.

[ Voor 66% gewijzigd door LZ86 op 03-10-2018 21:24 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 211 Laatste

Dit topic is gesloten.