Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 08:57
Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:41:
[...]

Naar mijn idee zou een LMG een natuurlijk suppression effect moeten hebben, de kogelregen moet er voor zorgen dat spelers niet willen peeken. Dat werkt in games als PUBG prima omdat dood gaan in zo'n game echt vervelend is. Dat gaat in Battlefield nooit werken omdat je eenvoudig kan respawnen, dan is peeken veel te veilig.
Dat oplossen met een artificieel effect vind ik dan de verkeerde oplossing.

[...]

Zoals ik het zie is dat er helemaal niet gevraagd wordt om perse een medpack bij het spawnen te krijgen. DICE heeft, volgens mij redelijk ongevraagd, een feature geïmplementeerd waarbij je een reserve medpack kan oppakken uit een supply punt, net als ammo. En op dat moment wordt het onderdeel van het hele attrition verhaal en willen mensen er liever mee spawnen dan dat ze constant tijd moeten besteden aan het ophalen van hetgeen ze als standaard equipment zien.

De beste oplossing lijkt mij om spelers standaard te laten spawnen met volle ammo (wat in feite enkel een extra magazijn is) en die medpack gewoon te verwijderen.

En de cosmetics zo aanpassen dat het niet lijkt alsof characters allerlei magazijnen bij zich dragen terwijl ze die helemaal niet hebben :o
Ik vond de balans van de classes nu veel beter dan hiervoor. Een medic train is niet mogelijk, maar medics zijn alsnog zeer functioneel, iemand die tijdens vuurgevechtdn aan de linie med packs kan krijgen, is altijd in t voordeel.

Ik vind t jammer dat ze toegeven aan de onzinnige attrition feedback. Dat is een van de weinige elementen die wat meer diepgang geeft.

De andere zaken die jij laatst noemde zijn veel belangrijker:
Vele bugs
Upgrade systeem
Customizations is nu echt kul waard en zeer onintuitief
Menu
Grafisch licht/donker
Audio
KeesFluitman schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:56:
[...]

Ik vond de balans van de classes nu veel beter dan hiervoor. Een medic train is niet mogelijk, maar medics zijn alsnog zeer functioneel, iemand die tijdens vuurgevechtdn aan de linie med packs kan krijgen, is altijd in t voordeel.
De balans is inderdaad redelijk in orde, al mag de medic wel iets betere wapens krijgen om wat afstand te houden.
Ik vind t jammer dat ze toegeven aan de onzinnige attrition feedback. Dat is een van de weinige elementen die wat meer diepgang geeft.
Ik vind het geen diepgang geven, het is in mijn ogen meer spelers bezig houden dan ze echt diepgaande gameplay geven. Wat dat betreft zou een of twee mags extra echt geen diepgang uit het spel houden maar er wel voor zorgen dat spelers zich met combat en objectives bezig kunnen houden en niet met het vol houden van hun ammo metertje.
Vele bugs
Upgrade systeem
Menu
Grafisch licht/donker
Audio
Het is jammer maar volstrekt logisch. Het attrition systeem is eenvoudig te tweaken, daar kunnen ze punten mee storen. Al die punten die jij noemt vereisen zo ontzettend veel aanpassingen, dat redden ze niet voor November. Uit alles blijkt dat dit spel pas in Q2 2019 uit had moeten komen, ze lopen zwaar achter en halen dat nooit meer in.
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:52:
[...]

Het hele zichtbare effect van die rode blokjes die de speler tijdje achtervolgt, zodat je tijdje zichtbaar bent voor iedereen, met suppression in de BFV beta vond ik wel een mooie oplossing om toch dekking af te dwingen.
Ik had nog niet het idee dat supression ook daadwerkelijk andere effecten had in de beta, maar dat weet ik niet zeker.
Ben er geen fan van, maakt flanken iets te eenvoudig aangezien je makkelijk kan zien waar iemand zit die suppressed is.
Met nauwkeurige LMG's heb je ook geen extra effect nodig lijkt me.
Wat betreft de aanpassingen aan het spawnen met medpouch of extra ammo, ik kan wel met beide leven maar de ervaringen in de beta leren dat het niet perse hoeft. Wat dat betreft heb ik het volste vertrouwen in Drunkzz3 dat er wel een goede balans in komt.
Mijn ervaring is dat extra ammo wel handig is, zeker als je medium range wapens gebruikt. Als sniper het plein schoonvegen in Rotterdam zorgt al snel voor een ammo tekort.
Kan ook nog steeds niet geloven hoezeer ik van de beta genoten heb en afgelopen 2 dagen toch wel baal dat de beta afgelopen is. :)
Ik heb maar Insurgency Sandstorm gekocht. En dan 't weekend Blackout. Zo maar mezelf vermaken tot de volgende beta.

[ Voor 35% gewijzigd door Tsurany op 13-09-2018 10:01 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:57:
[...]

Ben er geen fan van, maakt flanken iets te eenvoudig aangezien je makkelijk kan zien waar iemand zit die suppressed is.
Met nauwkeurige LMG's heb je ook geen extra effect nodig lijkt me.
Eens, maar gelukkig duurt het zichtbare effect niet lang en het is in elk geval stukken beter dan de effecten uit eerdere BF's.
Mijn ervaring is dat extra ammo wel handig is, zeker als je medium range wapens gebruikt. Als sniper het plein schoonvegen in Rotterdam zorgt al snel voor een ammo tekort.
Hoe dat voor de sniper is, durf ik dat niet te zeggen, want ik heb uit principe de recon class niet aangeraakt of zelfs maar bekeken in de beta. Als support is ammo sowieso geen issue en als medic en assault had ik zeker na wat upgrades en scopes ook vele minder kogels nodig dan in het begin. Eigenlijk amper meer in vuurgevechten gezeten dat ik niet genoeg ammo had, lagen op zoveel plaatsen wel ammo of lijken op m'n pad. :)
Ik heb maar Insurgency Sandstorm gekocht. En dan 't weekend Blackout. Zo maar mezelf vermaken tot de volgende beta.
Haha herkenbaar, ik ga CSGO er maar weer eens ingooien om mezelf de wat tragere speelstijl en focus op headshots, callouts en teamplay weer goed eigen te maken na de shooter droogte van afgelopen jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37
Ik merk nu wel dat DICE meer communiceert met de playerbase vergeleken met andere Battlefield games, waarschijnlijk na de negatieve reacties. Ik kan het eigenlijk alleen maar toejuichen dat ze meer communiceren.

This is where the rockets hit. The line show where the call-in came from. Longest line is just under 500m and the best seats in the house for the explosion spectacle were at around 75m. As requested by @GrizzleOnTwitch, @zehDonut and more.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dm5caNjXgAAMxfu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dm5_lXiXoAU9woW.jpg

"Yes, Frontlines 32p will be available on all maps."

"This is the Conquest deploy screen of Arras, where Day 3 and Day 4 of the France Grand Operations will take place. We plan to have Frontlines 64 running in Day 3."
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dm9W8bTX4AA2cg9.jpg

"Another piece of intel: on this map, we are testing having planes in Frontlines, how do you feel about that? (BF1 only had land vehicles in Frontlines at launch)."

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:06:
Hoe dat voor de sniper is, durf ik dat niet te zeggen, want ik heb uit principe de recon class niet aangeraakt of zelfs maar bekeken in de beta. Als support is ammo sowieso geen issue en als medic en assault had ik zeker na wat upgrades en scopes ook vele minder kogels nodig dan in het begin. Eigenlijk amper meer in vuurgevechten gezeten dat ik niet genoeg ammo had, lagen op zoveel plaatsen wel ammo of lijken op m'n pad. :)
Recon is met een SLR juist een erg leuke class. Beetje skill based gameplay, twee bodyshots voor een kill en als je een van die twee mist ben je vaak dood. Flink spotten zodat je team kan aanvallen. Dan er achteraan met je pistool erbij voor wat close combat werk.

Maar ook als assault met een SLR kom je in dezelfde situatie, je houd net wat meer afstand waardoor je niet continu ammo kan oppakken. Zeker als je veel tegenstand hebt en die eerst uit de weg moet ruimen kan je ammo op zijn voor je bij de vijand bent.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:13:
[...]

Recon is met een SLR juist een erg leuke class. Beetje skill based gameplay, twee bodyshots voor een kill en als je een van die twee mist ben je vaak dood. Flink spotten zodat je team kan aanvallen. Dan er achteraan met je pistool erbij voor wat close combat werk.

Maar ook als assault met een SLR kom je in dezelfde situatie, je houd net wat meer afstand waardoor je niet continu ammo kan oppakken. Zeker als je veel tegenstand hebt en die eerst uit de weg moet ruimen kan je ammo op zijn voor je bij de vijand bent.
De redenatie is waterdicht voor de SLR's, maar te weinig ammo is nu nog een van de weinige redenen voor (boltaction) snipers/campers weer eens vanuit het achterveld driehoog te komen.

De magische eenhoorn a.k.a. de spottende sniper die wat toevoegt aan het team en ptfo'd is gewoon te zeldzaam om de game op te balanceren wat mij betreft. :)
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:20:
[...]

De redenatie is waterdicht voor de SLR's, maar te weinig ammo is nu nog een van de weinige redenen voor (boltaction) snipers/campers weer eens vanuit het achterveld driehoog te komen.

De magische eenhoorn a.k.a. de spottende sniper die wat toevoegt aan het team en ptfo'd is gewoon te zeldzaam om de game op te balanceren wat mij betreft. :)
Maar wat gaan die snipers doen? Enkel terug lopen naar een veilig ammo punt. Dan zijn de meest nutteloze spelers nog nuttelozer.

Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:28:
[...]

Maar wat gaan die snipers doen? Enkel terug lopen naar een veilig ammo punt. Dan zijn de meest nutteloze spelers nog nuttelozer.
Touché, ik wou nog inbrengen dat ze misschien op het goede idee worden gebracht als ze de movement keys wat vaker of uberhaubt gebruiken, maar je hebt gelijk, het blijft ballast.

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Dat ik in het begin niet warm werd van de trailer. Hoe ik genoten heb van de beta! Damn.. dat speelde voor mij lekker weg..

Ben alleen benieuwd wat de game allemaal brengt kwa maps en wapens..? Kan ik dat ergens vinden, ik vind het niet zo snel.

• KeesFluitman
Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:28:
[...]

Ik vind t map design, ze hoeveelheid smoke grenades en de fortifications eigenlijk best een dwgelijke counter tegen de niet ptfo snipers. Laat ze toch lekker.
KeesFluitman schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:52:
[...]

Ik vind t map design, ze hoeveelheid smoke grenades en de fortifications eigenlijk best een dwgelijke counter tegen de niet ptfo snipers. Laat ze toch lekker.
Een counter is niet echt nodig, die 1,5 keer per ronde dat je per ongeluk in een sniper kogel loopt, is nog wel te overzien. Het is alleen zo jammer dat er altijd 8 of meer van die campers in MIJN team zitten.

Of ze nou wel of niet wat zien, ze blijven toch wel op die berg liggen wachten op die ene headshot, het zou zo mooi zijn als iemand iets weten te verzinnen dat ze dwingt om met het team samen te werken zoals de andere klasses dat moeten.

En ja, er zijn ook zeker wel recons die actief ptfo-en, die wil ik ook niet te kort doen, maar de overgrote meerderheid van de snipers doen dat overduidelijk nooit en verpesten de speelbeleving voor de rest.
KeesFluitman schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:56:

Vele bugs
Upgrade systeem
Menu
Grafisch licht/donker
Audio
Dit zal gedurende het eerste half jaar/jaar stapsgewijs wel worden gefixed, maar dat is nou eenmaal een gegeven bij DICE en calculeer ik gewoon in. Als er geen grote gamebreaking bugs (meer) zijn, dan schaf ik hem gewoon aan.

-Door de upgrade tree vlam je zo snel heen, heb je niet maanden last van.
-Customizations gebruik ik niet, afgezien van scopes, maar eenmaal het optimale geselecteerd kijk ik daar nooit meer naar.
-Menuproblemen, hoe kloterig ook, kan je wel omheen werken als het in-game maar werkt.
-Grafisch licht/donker kan je tweaken zoals je wil met de monitorsettings en videokaartdriver instellingen, dat moeten we al sinds BF3.
-Audio is zeker wel een puntje, ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad, maar dat is natuurlijk onacceptabel dat bij veel mensen niet alles wordt afgespeeld

Essentieel voor mij is toch snel en eenvoudig met spelen squads en servers kunnen joinen, de hitreg/netcode en het wegblijven van explosivespam en al dan niet te veel indirect fire onzin.

De hoop op custom servers die daadwerkelijk gedetailleerd zijn in te stellen en we weer communities op kunnen bouwen en zelf het spel kunnen balanceren, die heb ik al opgegeven maar dat zou de kers op de taart zijn voor BFV.

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:07
Desontdanks de bugs tijdens de beta heb ik toch best wel genoten van het spel dus ik heb toch maar m’n pre-ordertje geplaatst. :)

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Ik was zo blij toen ik nieuws las over BF V en het weer terug ging naar WW2, BF1942 is nog mijn all time favo, altijd geweest.

Nu zijn we er bijna en na de beta kan ik niks anders zeggen dan wat een verschrikkelijke teleurstelling.

Voor mij heeft het geen ziel, ze zeggen in filmpjes over terug gaan naar waar het begon maar doen dan maar wat op hun manier hoe voor hun WW2 eruit ziet, dan mist het voor mij een duidelijk periode waar het in af speelt, het voelt nu een alternate universe versie.

Ik kijk veel WW2 dingen, Saving Private Ryan en Band of Brothers bv als voorbeeld, de geluiden in die film/series met wapens is echt anders dan wat ik ingame hoor, een spitfire bv klonk totaal niet als een spitfire, waarom heet het dan nog een spitifre!? Voor mij is er een disconnect tussen namen, geluiden, visueel (gele tanks.. ja in de Sahara misschien maar Rotterdam?)

De Graphics zijn misschien te mooi? Soms zie ik echt voor geen meter waar ik word beschoten.
Van mij had destruction wel wat hoger gemogen, zeker als je nu fortification opties heb, als een V1 rocket komt laat alle gebouwen in die range invallen en dan fortifications gebruiken om het op te bouwen.

Ik zal de nieuwe open beta nog proberen maar ik denk dat zonder ziel, het niet uit maakt..

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Zephyer schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:32:
[...]

Laat ik voorop stellen dat ik geen piloot ben, en als ik per ongeluk spawn op een stoel met de stuurknuppel dat ik een kist niet langer in de lucht kan houden dan max. 10sec. #kenjeeigenlimieten

Maar, ik heb vele uren meegevlogen als gunner en weet daarom dat vliegtuigen in BF1 bijv. wel degelijk bijna terug naar spawn moesten vliegen. Simpele reden is dat men niet kon repareren in de lucht zolang ik (of iemand anders) damage kon doen. Hoe vaak een vliegtuig neergehaald werd door slechte/incompetente tactiek v.w.b. reparaties kan ik niet meer op alle handen van een volle Tweakers squad tellen. :+
Wellicht had ook het wat duidelijker moeten schrijven: Ik bedoelde met name BF3 en BF4. Ik heb BF1 nooit gespeeld, vandaar. Dus als het daar al enigszins verbeterd was is dat mooi!

In BF3 had je "grote" mappen als Firestorm eb Caspian, welke best wat speelruimte hadden, maar dan toch alle 5 de vlaggen binnen loopafstand te plaatsen. Erg jammer imho en het zorgt ervoor (en 3d spotting) dat je met een bomber vaak en eenvoudig kills kunt maken.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:53

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

JinShepard schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:49:
Ik was zo blij toen ik nieuws las over BF V en het weer terug ging naar WW2, BF1942 is nog mijn all time favo, altijd geweest.

Nu zijn we er bijna en na de beta kan ik niks anders zeggen dan wat een verschrikkelijke teleurstelling.
.....

Ik zal de nieuwe open beta nog proberen maar ik denk dat zonder ziel, het niet uit maakt..
De nieuwe open beta?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

JinShepard schreef op donderdag 13 september 2018 @ 11:49:

Voor mij heeft het geen ziel, ze zeggen in filmpjes over terug gaan naar waar het begon maar doen dan maar wat op hun manier hoe voor hun WW2 eruit ziet, dan mist het voor mij een duidelijk periode waar het in af speelt, het voelt nu een alternate universe versie.

Ik kijk veel WW2 dingen, Saving Private Ryan en Band of Brothers bv als voorbeeld, de geluiden in die film/series met wapens is echt anders dan wat ik ingame hoor, een spitfire bv klonk totaal niet als een spitfire, waarom heet het dan nog een spitifre!? Voor mij is er een disconnect tussen namen, geluiden, visueel (gele tanks.. ja in de Sahara misschien maar Rotterdam?)

De Graphics zijn misschien te mooi? Soms zie ik echt voor geen meter waar ik word beschoten.
Van mij had destruction wel wat hoger gemogen, zeker als je nu fortification opties heb, als een V1 rocket komt laat alle gebouwen in die range invallen en dan fortifications gebruiken om het op te bouwen.

Deze discussie is in het verleden wel veel gevoerd, maar wat is 'ziel' in een game. Is dat authenticiteit, is dat realisme? Wij halen verder natuurlijk onze WWII kennis en input uit andere media en projecteren die op games. Dat is gewoon lastig, want bij een film of een serie hoef je enkel en alleen maar in kant en klare blokken te absorberen en heb je geen input. Elk detail is dus voor iedereen hetzelfde en heb je geen variabelen. En wie zegt trouwens dat de geluiden uit de films en series wel kloppen? :P

In een SP ervaring is het verder een stuk makkelijker om 'ziel' in een game te krijgen. Dat gaat door middel van onder andere story telling, tempo, set pieces, etc. In een MP ervaring is het verdraaid lastig om de zo gewenste WWII 'ziel' in een game te krijgen. De meerderheid van de gamers willen namelijk gewoon voornamelijk schieten, te voet, te land en in de lucht. Men wil tempo en men wil ergens naar toe kunnen spelen. Of dat een nieuw wapen, een attachment is, of te unlocken kleding. Dat is gewoon nu eenmaal zo anno 2018.

Probeer eens voor mij te beschrijven wat de ziel is van BF1942. Ik ben echt benieuwd. En ik ga er vanuit dat dat meer is dan enkel en alleen de juiste helmpjes en uniformpjes...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

KeesFluitman schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:52:
[...]

Het probleem is dat de doorsnee campende sniper, door al die counters, volstrekt nutteloos is. Dan heb je altijd een handvol nutteloze spelers per team. Erg frustrerend in bijvoorbeeld Operations als je een punt moet veroveren en het halve team ligt liever achter de frontlinie te snipen.
uchiha tijntje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:21:
In een MP ervaring is het verdraaid lastig om de zo gewenste WWII 'ziel' in een game te krijgen.
Ik weet niet hoe lastig dat is, het lijkt mij juist relatief eenvoudig. Er is immers zo'n enorme hoeveelheid inspiratie beschikbaar. Je hebt heel veel soorten uniformen en modificaties waar je inspiratie uit kan halen en die je vrij zou kunnen spelen. Zeker de Duitse factie heeft toch iconische uniformen die je allemaal vrij zou kunnen spelen. Maar ook aan de geallieerde kant met allerlei uniformvarianten, kijk maar naar een lineup van Band of Brothers, genoeg diversiteit in uniformen die allemaal herkenbaar WW2 zijn.
Zelfde geld voor wapens, bekende wapens als de Thompson of de M1 Garand zorgen voor een stukje herkenbaarheid in het spel. Ze geven je direct het gevoel midden in jouw favoriete serie of film te zitten.

En zo krijg je, mijn inziens, ziel in het spel. Zorg dat alle elementen uit WW2 herkenbaar zijn.

[ Voor 47% gewijzigd door Tsurany op 13-09-2018 12:36 ]

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:24:
[...]

Het probleem is dat de doorsnee campende sniper, door al die counters, volstrekt nutteloos is. Dan heb je altijd een handvol nutteloze spelers per team. Erg frustrerend in bijvoorbeeld Operations als je een punt moet veroveren en het halve team ligt liever achter de frontlinie te snipen.
Als ik een game join, is het eerste wat ik doe een squad zoeken zonder snipers. Zodra ik squadleader ben, kick elke sniper die mijn squad joined. Voor de sniper maakt het toch niks uit, die speelt het K/D ratio spel ipv de objective. Als spawn heb je er ook niet veel aan omdat ze vaak op de meest onmogelijke plekken liggen ver van de objectives.

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
uchiha tijntje schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:21:
[...]

Deze discussie is in het verleden wel veel gevoerd, maar wat is 'ziel' in een game. Is dat authenticiteit, is dat realisme? Wij halen verder natuurlijk onze WWII kennis en input uit andere media en projecteren die op games. Dat is gewoon lastig, want bij een film of een serie hoef je enkel en alleen maar in kant en klare blokken te absorberen en heb je geen input. Elk detail is dus voor iedereen hetzelfde en heb je geen variabelen. En wie zegt trouwens dat de geluiden uit de films en series wel kloppen? :P

In een SP ervaring is het verder een stuk makkelijker om 'ziel' in een game te krijgen. Dat gaat door middel van onder andere story telling, tempo, set pieces, etc. In een MP ervaring is het verdraaid lastig om de zo gewenste WWII 'ziel' in een game te krijgen. De meerderheid van de gamers willen namelijk gewoon voornamelijk schieten, te voet, te land en in de lucht. Men wil tempo en men wil ergens naar toe kunnen spelen. Of dat een nieuw wapen, een attachment is, of te unlocken kleding. Dat is gewoon nu eenmaal zo anno 2018.

Probeer eens voor mij te beschrijven wat de ziel is van BF1942. Ik ben echt benieuwd. En ik ga er vanuit dat dat meer is dan enkel en alleen de juiste helmpjes en uniformpjes...
Een ziel en gevoel is niet te omshrijven, je voelt je immersion dat je als soldaat in een WW2 setting zit of niet, dat heb ik nu niet, al helemaal niet als er gillende meiden zitten, haalt je er uit omdat je weet door boeken en realistische films/series/documenten etc (niet dat al deze bronnen 100% realistisch zijn omdat je dat nooit kan doen, alleen veteranen en mensen in die tijd weten het ).

Daarom zeg ik ook, het is mijn eigen mening over waarom ik het niet vind, het heeft het gewoon net niet, realism kan niet echt maar met authenticiteit kan je wel ver mee komen bij mij.

Grappige is dat ik de teamplay en gun mechanics fijner vind, en ik vind het jammer dat ze de start ammo/med packs veranderen omdat support/medics dit al voor je kan doen, wat meer teamplay geeft.

Ik haal het wss wel als hij op sale is.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
RobinNL schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:07:
"This is the Conquest deploy screen of Arras, where Day 3 and Day 4 of the France Grand Operations will take place. We plan to have Frontlines 64 running in Day 3."
[Afbeelding]
Waarom durft of kan Dice nou niet 1 BF2-achtige map maken?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dm9W8bTX4AA2cg9.jpg

Als je dit ziet, is het gewoon weer een cluster van 6 vlaggen binnen 500 vierkante meter. Prima, als je een infantry map bouwt. Denk aan Sharqi. Ook dichtbij elkaar, maar toch ver genoeg imho.

Maar ik denk dat dit een vehicle map gaat worden, als je ziet hoeveel ruimte er buiten de vlagcluster is.

Vergelijk dit eens met de volgende mappen. Bizar verschil.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/t0ri41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/15nkosn.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2q8c1g9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/6xpuur.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ufztdx.jpg

Ik hoop echt dat de laatste mappen dan meer richting dit formaat gaan....zal wel net 😑.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

StealthyPeanut schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:55:
[...]

[Afbeelding]

Als je dit ziet, is het gewoon weer een cluster van 6 vlaggen binnen 500 vierkante meter. Prima, als je een infantry map bouwt. Denk aan Sharqi. Ook dichtbij elkaar, maar toch ver genoeg imho.

Maar ik denk dat dit een vehicle map gaat worden, als je ziet hoeveel ruimte er buiten de vlagcluster is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik hoop echt dat de laatste mappen dan meer richting dit formaat gaan....zal wel net 😑.
Dat waren pas mappen!

Zatar Wetlands... _/-\o_

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik denk dat er middels ook wel een beetje een situatie is ontstaan dat het niet meer uitmaakt wat ze laten zien. Het gaat hoe dan ook commentaar krijgen. Te klein, te snel, te langzaam, te kort, te groot.. het is misschien een klein beetje een trend geworden.

Ik denk (lees: mijn mening) dat het ook beter is voor ieder zijn gemoedstoestand om het verleden, zeker BF1942 / BF2 te laten voor wat het is en niet vergelijken met een BF5. Tijden zijn anders. De gamer is veranderd. De behoefte en belangen zijn veranderd. Neem daarbij dat nostalgie nog wel eens een romatisch effect met zich mee neemt en alle minder goede elementen vergeten worden.

Het is afwachten wat Dice aan het bakken is en zullen we vast snel meer horen. Ik ben best positief over hoe ze beginnen te draaien nu de community serieus een signaal heeft afgegeven. Dus is Dice nu aan zet en zou het leuk zijn als we nog een beta krijgen, toch? :)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borentos

Volgens Dice is Arras een medium sized map

✅Devastation: Infantry focused map, few tanks - Think of #BF1942 Berlin (Medium-Sized Map)
✅Hamada: Vehicle focused map - air, land and sea combat (Massive Map)
✅Aerodrome: Infantry focused map, few vehicles (Small Map)
✅Fjell 652: Infantry and planes, no tanks (Small Map)
✅Twisted Steel: Vehicle map, infantry spaces (Large Map)
✅Arras: Tank battles in the French countrysides, infantry battles in the center (Medium-Sized Map)

Ik weet alleen niet waar Narvik en Rotterdam in dit rijtje horen. Ik gok dat Narvik ook medium-sized is.

• RobinNL
Borentos schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:22:
[...]

✅Devastation: Infantry focused map, few tanks - Think of #BF1942 Berlin (Medium-Sized Map)
✅Arras: Tank battles in the French countrysides, infantry battles in the center (Medium-Sized Map)

Ik weet alleen niet waar Narvik en Rotterdam in dit rijtje horen. Ik gok dat Narvik ook medium-sized is.
Ik gok Narvik ook op medium-sized en Rotterdam tussen small en medium-sized.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeesFluitman
deze man drukt nog steeds haar fijn uit wat ik ook mooi aan battlefield vind en wat er moet veranderen.

YouTube: Battlefield V Beta You Might Not Like What I Have To Say

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RoyK schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:21:

Ik denk (lees: mijn mening) dat het ook beter is voor ieder zijn gemoedstoestand om het verleden, zeker BF1942 / BF2 te laten voor wat het is en niet vergelijken met een BF5. Tijden zijn anders. De gamer is veranderd. De behoefte en belangen zijn veranderd. Neem daarbij dat nostalgie nog wel eens een romatisch effect met zich mee neemt en alle minder goede elementen vergeten worden.
Gamers zijn wel anders, maar zo zijn ontwikkelaars nu ook. Het was vroeger een veel groter gehalte 'take it or leave it', dit is onze game, dit is onze visie, vind je het niets? Koop je het niet. Dan krijg je een BF2 of 1942 met vrijwel enkel mensen die dezelfde visie hebben.

Nu is het meer een kwestie hoe ze maximale bereik halen bij hun community, beetje daar blij maken, beetje hier, net genoeg plus tegenover minpuntjes dat ze maximale afzet halen, wat een side-effect geeft dat veel van de shooters steeds dichter op elkaar zitten qua style. Vroeger waren COD en BF compleet anders, en had je andere keuzes als Planetside 2 of MAG, dus daarin heb je gelijk: tijden zijn anders.

Wat maakt het jou uit dat er ipv 8 miljoen maar 4 miljoen spelers zijn, als die 4 miljoen wel compleet dezelfde kant opkijken qua gameplay en speelstyle, dan nu 8 miljoen te hebben waar elk een compleet andere visie op de game heeft en gewoon z'n ding doet (solo, camp, team, vlag, etc), kans is 50/50 dat jij dus in een squad zit waar er zeker 2 dus totaal niet met jou meegaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het is niet eens zozeer het formaat maar vooral de layout. Ook op die map zal je een enorme clusterfuck zien waarbij mensen van vlag naar vlag rennen zonder duidelijk herkenbare frontlinie. Wat mij betreft heeft Conquest dan ook zijn langste tijd gehad. Ik zie Conquest meer als gamemode voor casuals, de illusie van teamwork terwijl iedereen toch maar z'n eigen ding doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
JinShepard schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:40:
[...]

Een ziel en gevoel is niet te omshrijven, je voelt je immersion dat je als soldaat in een WW2 setting zit of niet, dat heb ik nu niet, al helemaal niet als er gillende meiden zitten, haalt je er uit omdat je weet door boeken en realistische films/series/documenten etc (niet dat al deze bronnen 100% realistisch zijn omdat je dat nooit kan doen, alleen veteranen en mensen in die tijd weten het ).

Daarom zeg ik ook, het is mijn eigen mening over waarom ik het niet vind, het heeft het gewoon net niet, realism kan niet echt maar met authenticiteit kan je wel ver mee komen bij mij.

Grappige is dat ik de teamplay en gun mechanics fijner vind, en ik vind het jammer dat ze de start ammo/med packs veranderen omdat support/medics dit al voor je kan doen, wat meer teamplay geeft.

Ik haal het wss wel als hij op sale is.
Dat is inderdaad voor iedereen weer anders. Ik voel me weer totaal niet minder 'ondergedompeld' omdat bijv. de schouderembleems of outfits van soldaten - die je sowieso al nauwelijks kunt zien door de snelheid/drukte van het spel - niet exact overeenkomen met hoe ik ze ooit in een WW2-docu of geschiedenisboek zag. Idem met waarheidsgetrouwe geluiden van tanks/vliegtuigen en dergelijke; het geluid in Battlefield V (net als BF1, trouwens) vind ik ronduit fantastisch, explosies, machinegeweergeratel en laagvliegende gevechtsvliegtuigen... Meer immersion kan ik me in die zin niet wensen en dat het dan niet exact overeenkomt met de werkelijke geluiden van toen, nee dat vind ik totáál niet interessant.

Dat van die personages kan ik me nog wel voorstellen, ik werd ook structureel ingedeeld in een platoon waar 50% bestond uit Aziatische vrouwen :P Maar dat is gewoon inherent aan de bèta lijkt me, we krijgen straks dat Company-systeem waar je zelf je soldaten voor iedere klasse zelf naar smaak kunt customizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SinergyX schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:41:
[...]

Gamers zijn wel anders, maar zo zijn ontwikkelaars nu ook. Het was vroeger een veel groter gehalte 'take it or leave it', dit is onze game, dit is onze visie, vind je het niets? Koop je het niet. Dan krijg je een BF2 of 1942 met vrijwel enkel mensen die dezelfde visie hebben.

Nu is het meer een kwestie hoe ze maximale bereik halen bij hun community, beetje daar blij maken, beetje hier, net genoeg plus tegenover minpuntjes dat ze maximale afzet halen, wat een side-effect geeft dat veel van de shooters steeds dichter op elkaar zitten qua style. Vroeger waren COD en BF compleet anders, en had je andere keuzes als Planetside 2 of MAG, dus daarin heb je gelijk: tijden zijn anders.

Wat maakt het jou uit dat er ipv 8 miljoen maar 4 miljoen spelers zijn, als die 4 miljoen wel compleet dezelfde kant opkijken qua gameplay en speelstyle, dan nu 8 miljoen te hebben waar elk een compleet andere visie op de game heeft en gewoon z'n ding doet (solo, camp, team, vlag, etc), kans is 50/50 dat jij dus in een squad zit waar er zeker 2 dus totaal niet met jou meegaan.
Zoals bijna alles en overal gaat het om geld. Er moet meer verdiend worden maar, ook de kosten zijn hoger. De wereld is veranderd. Vroeger tijdens de 1942 / BF2 tijd had je gewoon PC gamers en ging je naar lan party's. Nu heeft iedereen glasvezel, zijn er PC gamers en console gamers. Gamen is niet meer voor nerds maar is middels algemeen geaccepteerd als een hobby van 8 tot 88.

Waarom zou een game ontwikkelaar een game neerzetten voor een kleine groep gamers als ze zo ontzettend veel meer kunnen verdienen door een game te produceren die van alles een beetje heeft voor iedereen.

Natuurlijk zullen ze daar lang niet iedereen happy mee maken. Maar zo is het (helaas) middels wel. Ik heb ontzettend veel CoD1 en CoD2 gespeeld. Het heeft me toen bijna mijn relatie gekost. Als ik eraan terug denk alleen maar warme gevoelens. Zulke games maken ze tegenwoordig niet meer. Tot ik CoD2 voor de grap installeerde en probeerde te spelen. Was dat even een bummer en een deuk in mijn nostalgie romantiek.

Ik begrijp echt wel hoe je erin zit. Ik snap je. Dat doen we denk ik allemaal wel. Maar er gaat niets veranderen aan hoe games momenteel neergezet worden. Er zijn teveel belangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]
Heel simpel, te weinig vraag (mass appeal) vandaag de dag en al helemaal niet op consoles.

De playerbase was toen veel kleiner, BF2 heeft 2,2 miljoen exemplaren verkocht, BF 1942 minder dan een miljoen als ik wikipedia mag geloven. BF1 zat begin dit jaar op 25 miljoen.

Voor mijn gevoel waren er toen voornamelijk mensen die hetzij met de bots speelden, hetzij met hele clans die gespecialiseerde infantry/jet/tank/transport squads hebben en centraal aangestuurd. Dán zijn die grote maps geweldig, maar als je 30 miljoen exemplaren wil verkopen, dan gaat dat gewoon niet vliegen.

De game kunnen ze 1 op 1 remasteren, maar zulke gameplay als we in die periode hadden, gaan we nooit meer krijgen en tegelijkertijd genoeg verkopen om het maken te verantwoorden.

De grote conquest maps in je eentje spelen zonder samenwerking daar pas ik ook voor.

• StealthyPeanut
Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:44:
[...]

Het is niet eens zozeer het formaat maar vooral de layout. Ook op die map zal je een enorme clusterfuck zien waarbij mensen van vlag naar vlag rennen zonder duidelijk herkenbare frontlinie. Wat mij betreft heeft Conquest dan ook zijn langste tijd gehad. Ik zie Conquest meer als gamemode voor casuals, de illusie van teamwork terwijl iedereen toch maar z'n eigen ding doet.
Ik moet bekennen: Ik heb BF1 nooit gespeeld en BF4 weinig, dus veel meer dan Rush en CQ heb in nooit gespeeld. Wel 1 keer grand operations van de beta: beviel me wel, alleen jammer van een bug dat we na 3/4 weer naar de eerste ronde gingen. We konden het niet afmaken.

Maar welke modes speel jij en waarom? Ik zal ze sowieso allemaal uitproberen na launch, maar alvast de modes leren kennen is wel leuk. En in de beta was niet zoveel te spelen helaas 😑

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Gezien de discussie nu veel meer inhoudelijk is gaat het Zero Tolerance beleid weg. Wel blijft het verbod staan op de politieke/geschiedkundige correctheid. Bedankt voor de goede discussies tot nu toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:54:
[...]

Ik moet bekennen: Ik heb BF1 nooit gespeeld en BF4 weinig, dus veel meer dan Rush en CQ heb in nooit gespeeld. Wel 1 keer grand operations van de beta: beviel me wel, alleen jammer van een bug dat we na 3/4 weer naar de eerste ronde gingen. We konden het niet afmaken.

Maar welke modes speel jij en waarom? Ik zal ze sowieso allemaal uitproberen na launch, maar alvast de modes leren kennen is wel leuk. En in de beta was niet zoveel te spelen helaas 😑
Ik denk dat de meest gespeelde gamemode alsnog Conquest is in zowel BF4 als BF1 simpelweg omdat de meesten met wie ik samenspeelde het liefst Conquest speelden. Maar het is absoluut niet mijn favoriete gamemode.

Ik speelde in Battlefield 1 vooral heel graag Operations (Breakthrough in BF5), dat was echt mijn favoriete gamemode. En dan met name de 40p variant aangezien dat echt een sweetspot was tussen hoeveelheid spelers, gemiddelde ruimte per vlag en de aanwezige voertuigen. Helaas is die verwijderd wegens te kleine playerbase en is er nu enkel de 64p variant, die werkt een stuk slechter.
Daarvoor speelde ik in Battlefield 4 het liefste Rush. Dat was, afhankelijk van de map, met 32p of 40p echt een ideale gamemode. Vergelijkbaar met Operations ook weer zo'n sweetspot.

Ik heb ook het idee dat er in zowel Operations als Rush veel meer focus is op een objective. Je hebt er doorgaans maar twee tegelijk en die moeten veroverd dan wel verdedigd worden. Flanken is veel belangrijker aangezien dat echt het verschil kan maken tussen een match winnen of verliezen en je moet echt doorzetten en hard vechten wil je een kans maken tegen een verdedigend team.

En dat mis ik in Conquest, een vlag behouden is niet heel relevant dus het zijn enorm veel groepjes die maar rondrennen van vlag naar vlag en je kan uit alle kanten aangevallen worden omdat er nergens een echte frontlinie is. Beetje op grote schaal TDM spelen, veel meer is het niet. En dan heb je af en toe squads die het wat serieuzer spelen en met relatieve eenvoud een pot kunnen domineren simpelweg door de saaiere vlaggen in te nemen waardoor ticketbleeds hard gaan.

Ik zal in Battlefield 5 dus voornamelijk Grand Operations, Breakthrough of Frontlines spelen. Daar komt teamwork het beste uit de verf en voelt het nooit alsof je maar doelloos van hot naar her loopt. Objectives zijn duidelijk bekend en worden altijd massaal verdedigd.

• Borentos
[...]

Wat mij betreft heeft Conquest dan ook zijn langste tijd gehad. Ik zie Conquest meer als gamemode voor casuals, de illusie van teamwork terwijl iedereen toch maar z'n eigen ding doet.
In BF1 heb ik in het begin erg veel Operations 40 man gespeeld, wat in mijn ogen een goede balans was qua spelersaantal en de grootte van de map. Later kon je helaas alleen maar de 64 player versie doen. Ben toen geswitched naar conquest omdat de 64 operation 1 grote clusterfuck vond met het bekende riedeltje van teveel grenade spam, snipers en bombers.

Tijdens de BF5 beta erg veel conquest gedaan en vond het velen malen beter dan in BF1, omdat men daadwerkelijk vlaggen ging verdedigen. Er was veel minder rondjes rennen dan voorheen. Ik denk dat het met het attrition en de hoge TTK te maken heeft.
Borentos schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:08:
[...]

In BF1 heb ik in het begin erg veel Operations 40 man gespeeld, wat in mijn ogen een goede balans was qua spelersaantal en de grootte van de map. Later kon je helaas alleen maar de 64 player versie doen. Ben toen geswitched naar conquest omdat de 64 operation 1 grote clusterfuck vond met het bekende riedeltje van teveel grenade spam, snipers en bombers.

Tijdens de BF5 beta erg veel conquest gedaan en vond het velen malen beter dan in BF1, omdat men daadwerkelijk vlaggen ging verdedigen. Er was veel minder rondjes rennen dan voorheen. Ik denk dat het met het attrition en de hoge TTK te maken heeft.
Ik vond het naar mijn smaak nog te weinig gebeuren. Zo verlies je opeens vlag A omdat een paar vijanden omgelopen zijn. Dan spawnen daar nog wat meer en verlies je ook gelijk vlag B omdat ze in de rug aanvallen. Echter omdat vlaggen D en E daardoor minder sterk verdedigd zijn neemt jouw team die weer in. Gevolg is dat iedereen opeens van kant is gewisseld.
Dat voelt voor mij aan als een gebrek aan focus. En dat is logisch, vlag A verdedigen zou immers vrij saai zijn. Het is logisch dat iemand dan eerder gaat pushen richting een vlag waar ook wel wat te schieten valt.

Zeker in Narvik merkte ik dat het enorm wisselde in het midden zonder dat er echt een logica in zat. Verdwaalde squads die wat verlaten vlaggen innamen veranderden opeens de hele dynamiek van de map.

• RobinNL
Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:13:
[...]

Zeker in Narvik merkte ik dat het enorm wisselde in het midden zonder dat er echt een logica in zat. Verdwaalde squads die wat verlaten vlaggen innamen veranderden opeens de hele dynamiek van de map.
Misschien in de hoop dat (een aantal van) de tegenstander terugtrekt om die vlaggen over te nemen en dat hun linie daardoor verzwakt?

• Borentos
Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:13:
[...]

Ik vond het naar mijn smaak nog te weinig gebeuren. Zo verlies je opeens vlag A omdat een paar vijanden omgelopen zijn. Dan spawnen daar nog wat meer en verlies je ook gelijk vlag B omdat ze in de rug aanvallen. Echter omdat vlaggen D en E daardoor minder sterk verdedigd zijn neemt jouw team die weer in. Gevolg is dat iedereen opeens van kant is gewisseld.
Dat voelt voor mij aan als een gebrek aan focus. En dat is logisch, vlag A verdedigen zou immers vrij saai zijn. Het is logisch dat iemand dan eerder gaat pushen richting een vlag waar ook wel wat te schieten valt.

Ik zag het vooral in Rotterdam, met name bij de E en C vlaggen. Ze hebben beide als voordeel dat je ze redelijk goed kan verdedigen met een squad. Vlag A (het treinstation), haast onmogelijk om met een squad te verdedigen omdat ze van alle kanten konden komen zowel boven als onder.

• Zephyer
  • Laatst online: 23-09 11:38
Begreep ik nu goed dat je wapens enkel in het menu kan unlocken en dat je dus, als je ingame aan het spelen bent en levelled... dat je uit de server moet om het e.e.a. te unlocken?

MW | BF1 Stats

Zephyer schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:33:
Begreep ik nu goed dat je wapens enkel in het menu kan unlocken en dat je dus, als je ingame aan het spelen bent en levelled... dat je uit de server moet om het e.e.a. te unlocken?
Dat is correct ende juist.

Om vervolgens nog een keer in-game te moeten selecteren door op een vrijwel niet zichtbaar (wit op wit) wapenlogo te klikken. :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:35:
[...]

Dat is correct ende juist.

Om vervolgens nog een keer in-game te moeten selecteren door op een vrijwel niet zichtbaar (wit op wit) wapenlogo te klikken. :)
Was toch al aangegeven dat ze dat zouden veranderen?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

SinergyX schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:39:
[...]

Was toch al aangegeven dat ze dat zouden veranderen?
Klopt, maar zo was het wel in de open beta.

De vraag is denk ik meer hoe gaan ze dat veranderen, er zullen hoe dan ook mechanismes/verplichte handelingen komen dat mensen extra vaak via de Armory worden geleid om ze maar te stimuleren nieuwe skins/customizations te kopen gezien het live service model danwel mtx model.
RobinNL schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:17:
[...]

Misschien in de hoop dat (een aantal van) de tegenstander terugtrekt om die vlaggen over te nemen en dat hun linie daardoor verzwakt?
Jup, of in de hoop dat ze punten krijgen. Maar vaak genoeg dat de tegenstander totaal niet reageert en gewoon dezelfde punten blijft aanvallen.
Je mist dan een overkoepelende commander waar ook echt naar geluisterd wordt.
Borentos schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:20:
[...]

Ik zag het vooral in Rotterdam, met name bij de E en C vlaggen. Ze hebben beide als voordeel dat je ze redelijk goed kan verdedigen met een squad. Vlag A (het treinstation), haast onmogelijk om met een squad te verdedigen omdat ze van alle kanten konden komen zowel boven als onder.
Inderdaad, vlag A wisselt zo vaak van eigenaar dat je hem net zo goed kan negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:45:
[...]
Inderdaad, vlag A wisselt zo vaak van eigenaar dat je hem net zo goed kan negeren.
A negeren zou ik zeker niet doen.

Ik zou totaal niet meer weten of het nu de britten of duitsers zijn die bij A spawnen, (zo goed let ik dus op) maar als team wat bij E spawnt, is het wel de moeite waard om op/bij A te (blijven) rossen, daar moeten toch alle tanks langskomen, plus je controleert de snelle routes naar B, D en C.

• RobinNL
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:00:
[...]

A negeren zou ik zeker niet doen.

Ik zou totaal niet meer weten of het nu de britten of duitsers zijn die bij A spawnen, (zo goed let ik dus op) maar als team wat bij E spawnt, is het wel de moeite waard om op/bij A te (blijven) rossen, daar moeten toch alle tanks langskomen, plus je controleert de snelle routes naar B, D en C.
Britten bij A, Duitsers bij E ;)

RobinNL schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:02:
[...]
Britten bij A, Duitsers bij E ;)
Thanks, veel verder dan 'de grijze' en 'de bruine' kom ik niet als team associatie. :)

• Borentos
Ik weet niet of het alleen bij Rotterdam was, maar het leek net of de britten ook nederlandse woorden gebruikten. Als je als medic een health pack gooide naar een teammate: Take it, its gratis en als een squadmate op je spawned: Hey there makker!
Het kan aan mijn gehoor liggen, maar het leek erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Misschien een leuke twist voor vlag B in de Rotterdam map. Maar dit kan eventueel ook te lastig worden voor de aanvallende partij.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dm-d-JkW0AUFAOR.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RobinNL schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:12:
Misschien een leuke twist voor vlag B in de Rotterdam map. Maar dit kan eventueel ook te lastig worden voor de aanvallende partij.
[Twitter]
[Afbeelding]
Panzerfaust of landmijn erop en weg zijn de zandzakken. :)

Als medic of recon ben je inderdaad wel t haasje, maar is een goede reden om assault in je squad te houden, in leven te houden en te bevoorraden. Ik vond die fortifications echt fantastisch werken op C om points of entry af te dekken en je te kunnen focussen op de huizen met de trappen of juist om op een minder goed verdedigd punt aan te vallen door ze op te blazen. :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RobinNL schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:12:
[Twitter]
[Afbeelding]
Dat is 20sec werk met 1 tank en 3 assault, is alles weer weg. Plus dat niemand daarbinnen naar buiten kan, dus nog even een overkill aan incendiary erop, opgelost :D

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 15:23:
[...]

Panzerfaust of landmijn erop en weg zijn de zandzakken. :)

Als medic of recon ben je inderdaad wel t haasje, maar is een goede reden om assault in je squad te houden, in leven te houden en te bevoorraden. Ik vond die fortifications echt fantastisch werken op C om points of entry af te dekken en je te kunnen focussen op de huizen met de trappen of juist om op een minder goed verdedigd punt aan te vallen door ze op te blazen. :)
Vooral mooi om een fortified punt binnen te sluipen en te cappen om die fortificaties tegen ze te gebruiken :+

• Excal
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 17:00
[...]

Was het niet BF2 waar je ook een commander had die in een map view squads kon "sturen" en power-ups had als radar en artillerie. Dat maakte dat je behoorlijk wat meer teamwork kreeg wat ook nog eens een leuke extra laag toevoegde.

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:35
Ik heb eigenlijk liever dat ze minder fortifications bij B plaatsen en / of de capture zone verkleinen zodat je niet meer kunt cappen vanaf het water.

B vond ik nu nogal campen totdat er iemand langst loopt. Veel mensen die langs het water tussen de kratten liggen, binnen naast de trappen, voor de deur tussen de kratten en voertuigen liggen. Een iets kleinere capture zone zorgt ervoor dat er wat meer actie is op B.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

Verwijderd

Excal schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:59:
[...]

Was het niet BF2 waar je ook een commander had die in een map view squads kon "sturen" en power-ups had als radar en artillerie. Dat maakte dat je behoorlijk wat meer teamwork kreeg wat ook nog eens een leuke extra laag toevoegde.
Ja dat was in BF2, denk dat het daarna niet meer in het spel meer zat, dat geklets over bf2 wordt ik nu wel een beetje zat want krijg er eigenlijk weer super zin om het te spelen :P , zal eens googeltje wagen of het nog gespeeld wordt anders ga ik 2142 eens weer installeren, of die misschien nog...

p.s. Lees graag mee over jullie meningen, ben het sowieso dat ze grote mappen mogen toevoegen, speel ze graag ook al ben ik beter in de urban mappen maar dat interesseert me niet zo.

Waar ik zelf mee klooi is dat het gewoon weg niet goed genoeg loopt en vooral als het druk wordt op een klein stukje, heb dat ook met Bf1, niet met BF4 volgens mij. Denk dat de processor de bottleneck is i7 -4790(3.6ghz)icm met 16 gig- gtx 1080 @ 3440x1440, toch jammer want kan niet veel meer beter met een 1150moederbord , voel me eigenlijk superdom om weer 600 euro uit te geven voor nieuwe upgrade, moederbord, memory, proc, maar irriteert me nu eenmaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2018 20:10 . Reden: 6 gig moet 16 gig ]

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:34:
[...]

Ja dat was in BF2, denk dat het daarna niet meer in het spel meer zat, dat geklets over bf2 wordt ik nu wel een beetje zat want krijg er eigenlijk weer super zin om het te spelen :P , zal eens googeltje wagen of het nog gespeeld wordt anders ga ik 2142 eens weer installeren, of die misschien nog...

p.s. Lees graag mee over jullie meningen, ben het sowieso dat ze grote mappen mogen toevoegen, speel ze graag ook al ben ik beter in de urban mappen maar dat interesseert me niet zo.

Waar ik zelf mee klooi is dat het gewoon weg niet goed genoeg loopt en vooral als het druk wordt op een klein stukje, heb dat ook met Bf1, niet met BF4 volgens mij. Denk dat de processor de bottleneck is i7 -4790(3.6ghz)icm met 6 gig- gtx 1080 @ 3440x1440, toch jammer want kan niet veel meer beter met een 1150moederbord , voel me eigenlijk superdom om weer 600 euro uit te geven voor nieuwe upgrade, moederbord, memory, proc, maar irriteert me nu eenmaal.
Definieer "loopt niet lekker" wat verder. Hoeveel fps?

Heb je 6 GB geheugen? Dan is dat je bottleneck ook. Of is dat van je videokaart?
[...]

Klopt. Heerlijk was dat op de juiste servers. Je kreeg als squadleader ook orders van de commander en die jou op zijn manier weer kon ondersteunen met arty, uav of supply drop. Zat eigenlijk echt geel goed in elkaar.

Dit ondersteunende heb je in BF5 ook een beetje: v1 Rocket, tank of supplies bij een bepaalde score. Dus die stuurt de virtuele commander dan na jouw aanvraag.

[ Voor 23% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-09-2018 18:21 ]

• StealthyPeanut
Borentos schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:22:
[...]

Deze post een beetje over het hoofd gezien. Maar dit beloofd nog wel wat hoop ik. Je hebt small, medium, large en massive. Dus ik ben erg benieuwd naar Twisted Steal en Hamada 8).

shit, sorry voor de dubbelpost ;(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Als we het dan toch over de toch wel erg kleine mappen hebben... deze brengt dat wel erg mooi (...) van 5:40 tot 7:00 :)

Steam || Diablo 3

• Excal
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 17:00
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:34:
[...]

:) Ook hier een hoop nostalgische gevoelens bij beide. Laat me ook regelmatig verleiden tot de gedachten dat vroeger de boel beter was (o.a. Medal of Honor, Call of Duty modern warfare en BF2). Daar kunnen we natuurlijk behoorlijk over discussiëren maar dat zou behoorlijk off topic worden ;)

Daarnaast moet ik bekennen dat de beta best behoorlijk wat kritiek bevestigde (niet authentiek, wapens bij de verkeerde facties etc.) en ik vind het ook jammer dat ea/dice daar zo makkelijk mee omgaat (gebrek aan creativiteit mijns inziens). Neemt niet weg dat ik het toch wel erg lekker vond wegspelen en ook gewoon weer zin heb om lekker te spelen als ie straks uit komt :D (heb een behoorlijke tijd geen fps meer aangeraakt) krijg ook zin om m'n pc te vervangen (i5 2500k met gtx960 (al draaide hij op 1080 low nog best ok)).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Borentos
l0n3w012ph schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:34:
[YouTube: Battlefield V Preview (Multiplayer) - Wortha...no it f*****g isnt.]

Als we het dan toch over de toch wel erg kleine mappen hebben... deze brengt dat wel erg mooi (...) van 5:40 tot 7:00 :)
Tja, ik kan wel van elke game zo'n soort video maken, helaas zijn er al vele youtubers die dit dagelijks doen.

Wel grappig dat hij alleen de kaart van El Alamein laat zien en niet de daadwerkelijk gameplay. Het was 1 grote kale vlakte met een 1 lange heuvel. Als je geen tank of vliegtuig had dan was je fucked, je moest een takke eind lopen over de kale vlakte of simpelweg wachten op een vehicle spawn.
Gelukkig stond toen friendly fire altijd op ON, je kon dus eerst met je teammates knokken om uberhaupt in een tank of vliegtuig te komen, voordat je met de vijand kon beginnen.

Ik heb goede herinneringen aan BF1942, maar ik zou het voor geen goud opnieuw willen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]StealthyPeanut schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:17:
[...]

Definieer "loopt niet lekker" wat verder. Hoeveel fps?

Heb je 6 GB geheugen? Dan is dat je bottleneck ook. Of is dat van je videokaart?

[...]

Had het verkeerd opgeschreven, uiteraard 16 gig.

En wat er gebeurd, het begint wat te haperen, je kan niet meer zuiver richten e.d..
Moet maar eens MSI programmatje erop loslaten maar ben er wat te lui voor om het goed in te stellen maar vermoed 100% cpu load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ze hebben het in BF4 nog een keer geprobeerd, dat was een redelijke deceptie kan ik je vertellen. :)

Nog meer explosives en iedereen 24/7 op de minimap zichtbaar. Grote verschil is wel dat in BF4 elke jodokus commander kon zijn terwijl in BF2 de hoogst gerankte speler de commander was. De spreekwoordelijke shitbucket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Inderdaad in BF4 gaf het imo primair onbalans. Er zaten leuke dingen in hoor, maar overall ben ik blij dat er geen commander meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Festafa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 17:08
[...]

BF2 en BF2142 hadden die opties. Speelde ook heel lekker daardoor, want de commander had echt nut en gaf ook actie aan de gameplay, helaas dat ze sinds Bad Company 2 deze kant op zijn gegaan. Vind het sinds BF2142 ook steeds minder worden.

Zal het spel alsnog gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Laatst online: 17:26
Weet iemand hoe BF V (de beta) draaide op een GTX 970, ? (Graag Processor type erbij zetten)

Bedankt :)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iCore schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:30:
Weet iemand hoe BF V (de beta) draaide op een GTX 970, ? (Graag Processor type erbij zetten)

Heb het al eerder gepost paar pagina's terug. GTX 970 Asus Strix, +150 op de core, +350 op geheugen, max power en max temp in MSI afterburner. i5 4670K @4,3 Ghz en 8 Gb ram. Alles, uiteraard low for max fps en max visibility, dus CPU limited, maar dat was in 64p conquest 70 - 90 fps afhankelijk van wat er gebeurde, meestal zo rond de 80-85 en heb geen dips onder de 70 gezien.

Het was geen 144 fps, maar misschien dat er met wat optimalisatie in de final build en wat tweaks links en rechts nog 100 uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[PC] Battlefield V

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:23

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik zag gisteren een tweet van DICE waarin ze aangaven dat ze gaan experimenteren met vliegtuigen in Frontlines.

Dat wordt 1 grote clusterfuck. :F

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:30

hidde212

Free your mind...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SqkeCsdl.png

GTX970 op ~1.45GHz. 2560x1440, in combinatie met een 2500K op 4.4GHz .
Had alles op high gezet en alle -- in mijn ogen -- irritante settings uit (motion blur, chromatic aberration, film grain, vignette en lens distortion). FOV heb ik hoger gezet (90 of zo?), AA zet ik ook altijd lager, want hogere resolutie.
Persoonlijk vond ik het best soepel lopen, had verwacht dat mijn vertrouwde Sandy er wel moeite mee zou hebben, maar boven de 50 FPS gemiddeld (avg. frametime zoals hierboven, met FRAPS gemeten, was 19.983ms) vind ik niet slecht. Dit was op Narvik.
Wel veel last van tearing helaas, vooral op de momenten dat ie terug naar de battlefield overview ging.

...and your ass will follow

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Gisterenavond even een potje BF1 gespeeld. Voelt toch ineens wel als een stap terug. Gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Map overview van Hamada :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DnIDCauW4AAcxmE.jpg
Yeah, the airspace on this map is very very big outside the playspace for land
https://twitter.com/tiggr_/status/1040916856406724608
Yes more details on what in a coming dev talk (soon!). We have so much we want to tell you guys it's probably result in weekly videos ;)
https://twitter.com/tiggr_/status/1040947341094801408

[ Voor 55% gewijzigd door RobinNL op 17-09-2018 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RoyK schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:32:
Gisterenavond even een potje BF1 gespeeld. Voelt toch ineens wel als een stap terug. Gek genoeg.
Vind het juist leuker weer spelen, ben zelfs nog BF4 gaan spelen, het reviven alleen is al een verademing. Of het gevoel is, maar BF1 had ik meteen 10x meer teamplay, dan in heel BFV gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
jagermeister schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:32:
Ik zag gisteren een tweet van DICE waarin ze aangaven dat ze gaan experimenteren met vliegtuigen in Frontlines.

Dat wordt 1 grote clusterfuck. :F
Ik weet niet hoe dat in BFV zal gaan, maar in BF1 was frontlines imo een mislukkig voor alle maps met tanks erop. Vliegtuigen hadden daar een hoop aan kunnen verbeteren. Maar het was te makkelijk om een tank half achter een heuveltje te zetten en alles kapot te schieten. Als echt een paar anti tank wapens je raakte dan reed je 10m terug en repareerde je jezelf. Maar met te weinig flanking mogelijkheden waren tanks gewoon veel te sterk erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wikipedia: Hamada

Ik dacht in eerste instantie dat het sneeuw was maar het is dus zwaar overbelicht zand en stenen :+ Formaat lijkt me veel te groot voor Conquest maar zal wel heerlijk zijn voor (Grand) Operations en Frontlines :9~
Sissors schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet hoe dat in BFV zal gaan, maar in BF1 was frontlines imo een mislukkig voor alle maps met tanks erop. Vliegtuigen hadden daar een hoop aan kunnen verbeteren. Maar het was te makkelijk om een tank half achter een heuveltje te zetten en alles kapot te schieten. Als echt een paar anti tank wapens je raakte dan reed je 10m terug en repareerde je jezelf. Maar met te weinig flanking mogelijkheden waren tanks gewoon veel te sterk erin.
Frontlines is doorgaans combat met grote groepen soldaten bij elkaar. Daar een vliegtuig in los laten zal enorm veel kills opleveren voor de piloot zonder dat hij te veel gevaar loopt omdat spelers constant in gevecht zitten en dus weinig kans hebben een AA te bemannen.
Althans dat was grotendeels mijn gevoel in Operations in BF1. Op een flink aantal mappen kon ik heerlijk huishouden omdat de vijand te gefocussed is op een punt capturen/defenden, niet de AA kan bemannen wegens snipers en ik een enorme airspace heb om in weg te vluchten.

[ Voor 51% gewijzigd door Tsurany op 17-09-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:42

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Foutje zag later pas dat ik het topic van PC reageerde

[ Voor 88% gewijzigd door G_Dragon op 17-09-2018 13:28 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal mij benieuwen of die grote maps een succes worden, voor mijn gevoel wordt er vanaf BF3 al keihard geroepen om grote maps met veel voertuigen maar aan het eind van de rit spelen verreweg de meeste mensen de kleinere/mid sized maps.
Tsurany schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:57:
Frontlines is doorgaans combat met grote groepen soldaten bij elkaar. Daar een vliegtuig in los laten zal enorm veel kills opleveren voor de piloot zonder dat hij te veel gevaar loopt omdat spelers constant in gevecht zitten en dus weinig kans hebben een AA te bemannen.
Althans dat was grotendeels mijn gevoel in Operations in BF1. Op een flink aantal mappen kon ik heerlijk huishouden omdat de vijand te gefocussed is op een punt capturen/defenden, niet de AA kan bemannen wegens snipers en ik een enorme airspace heb om in weg te vluchten.
Totdat meer dan 2 mensen de Burton LMR erbij pakken, dan is het snel afgelopen met die gratis kills, maarja... Kom daar maar eens om. :)

[ Voor 62% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 17-09-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:44:
Het zal mij benieuwen of die grote maps een succes worden, voor mijn gevoel wordt er vanaf BF3 al keihard geroepen om grote maps met veel voertuigen maar aan het eind van de rit spelen verreweg de meeste mensen de kleinere/mid sized maps.
Volgens mij is die vraag helemaal niet zo groot als velen willen doen geloven. Vaak zijn de city maps het populairst.
Totdat meer dan 2 mensen de Burton LMR erbij pakken, dan is het snel afgelopen met die gratis kills, maarja... Kom daar maar eens om. :)
Mijn ervaring is dat dit nooit gebeurd. In al die vlieguren in BF1 ben ik praktisch nooit door een infantry speler uit de lucht geschoten. Het was AA, een ander vliegtuig of een stuurfout van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

RoyK schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:32:
Gewoon BF3 of BFBC2 spelen. Dan zet je weer twee stappen vooruit. :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
Tsurany schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:48:
[...]

[...]

Mijn ervaring is dat dit nooit gebeurd. In al die vlieguren in BF1 ben ik praktisch nooit door een infantry speler uit de lucht geschoten. Het was AA, een ander vliegtuig of een stuurfout van mij.
Hoe veel heb jij gevlogen sinds de Burton in het spel zit? Die is er nog niet heel lang en ik zie je nooit meer spelen.
Ik heb al meerdere vliegtuigen uit de lucht geschoten met de Burton sinds die er in zit :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tankiej schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:25:
[...]

Hoe veel heb jij gevlogen sinds de Burton in het spel zit? Die is er nog niet heel lang en ik zie je nooit meer spelen.
Ik heb al meerdere vliegtuigen uit de lucht geschoten met de Burton sinds die er in zit :o
Is die recentelijk toegevoegd? Ik heb al een tijdje niet gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
Tsurany schreef op maandag 17 september 2018 @ 16:05:
[...]

Is die recentelijk toegevoegd? Ik heb al een tijdje niet gespeeld.
Paar maanden geleden, met de update in juni dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 17 september 2018 @ 14:44:
Ben nu weer wat BF4 aan het spelen en daar zit 1 grote non-linieare massive vehicle map in: Golmud Railway. Ook geen perfecte map en 2 vlaggen teveel imho, maar in de basis een prima map (met basisspawn 5xMBT, 1xAPC, 2x plane, 2x chopper en op de map nog 2x APC en 1x Artillerytruck) en hiervan heb je nog 6 europese servers (welke 24/7 deze map draaien met high tickets en voor 64, 48 en 32 spelers. En dat 5 jaar na launch. Lijkt me ook best wel een teken aan de wand. En zelfs daar vermaak ik me echt goed en maak ik echte BF momenten mee.

Natuurlijk zijn er ook nog echte grinder servers als Metro en Locker online, maar weinig andere hoogvliegers.

Probleem is alleen dat de grote gf3 en bf4 mappen gewoon alsnog een clusterfuck beetje waren door de plaatsing van de vlaggen. En dan kom je er gewoon achter dat ze gewoon geen sfeer en ziel hebben. Het is niet voor niks dat bijna de beste maps in BF3 een remake waren van BF2 maps..

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-09-2018 20:24 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Is die 'sfeer' en 'ziel' van BF2 mappen niet gewoon nostalgie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik ben van mening dat de BF's die zich afspeelden in de moderne tijd ook veel meer mogelijkheden boden voor vehicle warfare, zonder dat het gedonder kreeg met authenticiteit en realisme. Maar een groot deel wilde weer terug naar WWII en kregen dat ook. :P Tja dan is het een beetje inherent aan het tijdsperk dat vehicle warfare ook wat minder is. Ik vond de heli's en de snellere voertuigen in de moderne BF's gewoon toffer dan de trage tanks en vliegtuigen uit BF1 en BFV. Wat mij betreft komen er heli's in BFV, maar dat zal wel niet door de beugel kunnen :+

[ Voor 8% gewijzigd door uchiha tijntje op 17-09-2018 21:33 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

SinergyX schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:55:
[...]

Vind het juist leuker weer spelen, ben zelfs nog BF4 gaan spelen, het reviven alleen is al een verademing. Of het gevoel is, maar BF1 had ik meteen 10x meer teamplay, dan in heel BFV gezien.
Ik ervaar in al deze games, BF3, BF1 en BFV geen teamplay, en ik had er ook geen hoge verwachtingen bij dus ik heb me niet in het bijzonder daar aan gestoord.

Maar BF1 is natuurlijk qua settings (Time to kill en hoe de wapens werken) gewoon heel anders. BF4 komt veel dichterbij qua gevoel.

Qua reviven hetzelfde verhaaltje eigenlijk wel. Dat gebeurde in BFV ook niet zoveel, net zoals dat in BF1 het geval is. In BFV vind ik het wel iets beter want dat instand weer leven was ook niet alles. Leuk dat je ergens ligt te kramperen en een medic het nodig vind je te reviventerwijl de tegenstander nog op je ligt te schieten.

Ik heb nu best wel weer zin om BFV aan te zetten. Maargoed.. kat eerst uit de boom kijken. Ik deel de ervaring dat de grote mappen uiteindelijk minder populair lijken na een paar weken / maanden in de voorgaande delen. We gaan het meemaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sissors schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:11:
Is die 'sfeer' en 'ziel' van BF2 mappen niet gewoon nostalgie?
Zou goed kunnen en dat heeft er vast mee te maken.

Maar DICE kiest er sinds BF3 in grote mappen gewoon voor om de vlaggen dichtbij elkaar te plaatsen. Hierdoor krijg je totaal andere warfare dan met BF2 het geval was. Dat heeft niks met nostalgie te maken. De afstanden tussen de vlaggen waren 4x zo groot en de mappen zelf ook. Daarnaast waren er in BF2 geen linieare bottleneck mappen, want je had altijd een flankroute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:35:
[...]

Zou goed kunnen en dat heeft er vast mee te maken.

Maar DICE kiest er sinds BF3 in grote mappen gewoon voor om de vlaggen dichtbij elkaar te plaatsen. Hierdoor krijg je totaal andere warfare dan met BF2 het geval was. Dat heeft niks met nostalgie te maken. De afstanden tussen de vlaggen waren 4x zo groot en de mappen zelf ook. Daarnaast waren er in BF2 geen linieare bottleneck mappen, want je had altijd een flankroute.
Niet allemaal bij elkaar, maar vaker wel groepjes ja. Lijkt mij dat het doel is dat infanterie nog meer te doen heeft als target practise spelen voor de voertuigen als ze zonder dekking van ene naar andere vlag moeten rennen. En natuurlijk, theoretisch gebruik je daarvoor een voertuig, maar in de praktijk is er geen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Sissors schreef op maandag 17 september 2018 @ 22:26:
[.Niet allemaal bij elkaar, maar vaker wel groepjes ja. Lijkt mij dat het doel is dat infanterie nog meer te doen heeft als target practise spelen voor de voertuigen als ze zonder dekking van ene naar andere vlag moeten rennen. En natuurlijk, theoretisch gebruik je daarvoor een voertuig, maar in de praktijk is er geen beschikbaar.
Die gedachtegang begrijp ik helemaal, maar als je ziet hoeveel voertuigen er spawnden op die grote maps, dan viel het echt reuze mee dat je moest lopen. En dan nog stond er 9 vd 10 keer een buggy of jeep om mee te scheuren.

En al moest je lopen, er was vaak meer dan genoeg beschutting of hoogteverschil om van vlag naar vlag te komen. Uitzonderingen daargelaten :+.

[ Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-09-2018 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:20:
[...]
Ben nu weer wat BF4 aan het spelen en daar zit 1 grote non-linieare massive vehicle map in: Golmud Railway. Ook geen perfecte map en 2 vlaggen teveel imho, maar in de basis een prima map (met basisspawn 5xMBT, 1xAPC, 2x plane, 2x chopper en op de map nog 2x APC en 1x Artillerytruck) en hiervan heb je nog 6 europese servers (welke 24/7 deze map draaien met high tickets en voor 64, 48 en 32 spelers. En dat 5 jaar na launch. Lijkt me ook best wel een teken aan de wand. En zelfs daar vermaak ik me echt goed en maak ik echte BF momenten mee.

Natuurlijk zijn er ook nog echte grinder servers als Metro en Locker online, maar weinig andere hoogvliegers.

Probleem is alleen dat de grote gf3 en bf4 mappen gewoon alsnog een clusterfuck beetje waren door de plaatsing van de vlaggen. En dan kom je er gewoon achter dat ze gewoon geen sfeer en ziel hebben. Het is niet voor niks dat bijna de beste maps in BF3 een remake waren van BF2 maps..
Het jammere is dat die 24/7 custom servers tot het verleden behoren, zodat de liefhebbers precies kunnen spelen wat en hoe ze willen. Toch is een zestal servers is op het grote plaatje nog niet extreem veel. Ja BF4 is vijf jaar uit maar pas een jaar of drie speelbaar en de laatste 'moderne' BF.

Ik zou de BF2 map remakes in BF3 ook zeker niet de beste normen. Kharkand was erg leuk, gulf of oman wellicht, maar Sharqi en Wake island waren een drama wat mij betreft.

In een grote gecoördineerde setting zijn die grote maps potentieel wel erg vet, maar als je af en toe als individu speelt, dan zijn de massa's snipers en vehicle-whores nou niet de meest spannende gameplay. Dat heeft niet alleen met de plaatsing van de vlaggen te maken. Tien man max aan beide kanten vecht daadwerkelijk om de vlaggen terwijl de rest er lafjes van afstand kogels, raketten en explosieven in lobt. Daar worden 3 compleet verschillende spelletjes gespeeld.

Maar BF4 heeft voor mij al jaren geleden afgedaan, wat mij betreft de slechtste in de hele serie qua maps, gamedesign en balans dus heel objectief kan ik daar niet meer naar kijken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:30:
[...]

Het jammere is dat die 24/7 custom servers tot het verleden behoren, zodat de liefhebbers precies kunnen spelen wat en hoe ze willen. Toch is een zestal servers is op het grote plaatje nog niet extreem veel. Ja BF4 is vijf jaar uit maar pas een jaar of drie speelbaar en de laatste 'moderne' BF.

Ik zou de BF2 map remakes in BF3 ook zeker niet de beste normen. Kharkand was erg leuk, gulf of oman wellicht, maar Sharqi en Wake island waren een drama wat mij betreft.

In een grote gecoördineerde setting zijn die grote maps potentieel wel erg vet, maar als je af en toe als individu speelt, dan zijn de massa's snipers en vehicle-whores nou niet de meest spannende gameplay. Dat heeft niet alleen met de plaatsing van de vlaggen te maken. Tien man max aan beide kanten vecht daadwerkelijk om de vlaggen terwijl de rest er lafjes van afstand kogels, raketten en explosieven in lobt. Daar worden 3 compleet verschillende spelletjes gespeeld.

Maar BF4 heeft voor mij al jaren geleden afgedaan, wat mij betreft de slechtste in de hele serie qua maps, gamedesign en balans dus heel objectief kan ik daar niet meer naar kijken. :)
Tja, naast Post Sciptum heb ik toch iets nodig om tot november door te komen 😁. Of kan je me iets anders aanraden?

Ik zie trouwens dat iedereen BF4 als heilige graal beschouwd op gebied van aantal wapens en customizations, maar ben ik de enige die daar niet warm of koud van wordt? Lijkt net of Dice dacht: De gameplay is matig, maar laten we dan zorgen dat je 10000 mogelijkheden hebt voor je wapenkeuze, barrel, grip, underrail, soldier, tank, LAV, chopper, planes etc, zodat het lijkt alsof de game diepgang heeft.

Serieus, wat moet je in hemelsnaam met 77 wapens, 8 granaten, 24 sights/scopes, 13 accessoires, 14 barrels, 9 underrails en nog 7 soorten ammo. Is dat niet wat overkill?

Veel wapens is prima, maar ze moeten wel echt wat toevoegen imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:53
StealthyPeanut schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:20:
[...]

Tja, naast Post Sciptum heb ik toch iets nodig om tot november door te komen 😁. Of kan je me iets anders aanraden?

Ik zie trouwens dat iedereen BF4 als heilige graal beschouwd op gebied van aantal wapens en customizations, maar ben ik de enige die daar niet warm of koud van wordt? Lijkt net of Dice dacht: De gameplay is matig, maar laten we dan zorgen dat je 10000 mogelijkheden hebt voor je wapenkeuze, barrel, grip, underrail, soldier, tank, LAV, chopper, planes etc, zodat het lijkt alsof de game diepgang heeft.

Serieus, wat moet je in hemelsnaam met 77 wapens, 8 granaten, 24 sights/scopes, 13 accessoires, 14 barrels, 9 underrails en nog 7 soorten ammo. Is dat niet wat overkill?

BF3 was de heilige graal, ook qua wapens en custimatzion ed als je het mij vraagt. :+ BF4 heeft mij nooit echt getrokken. Telkens als ik het speel is het max 1 potje en dan ben ik er wel weer klaar mee. Er is daar gewoon te veel onzin wat je kan unlocken wat niemand interreseert of gebruikt. Precies zoals je zegt ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borentos

Ik heb het altijd apart gevonden dat heel veel wapens als goede content wordt gezien in FPS. In BF4 wordt je toch vaak door dezelfde wapens neergeschoten. Goede maps zie ik als content en niet alle kleuren van de regenboog lasersights.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Helemaal mee eens, er zijn toch altijd maar een handjevol wapens viable en anders lijken ze te veel op elkaar dus wat voegt het dan nog toe.

De enorme hoeveelheid gadgets en perks heb ik nog veel meer moeite mee, dan wordt elke encounter zo random als de pest als je niet weet waar je op moet/kan anticiperen. Vooral met de granaten in BF4 was dat echt een drama.

Qua alternatieve games is het echt een drama nu. Gister weer eens BF1 aangeslingerd maar dat is het toch echt niet vergeleken met BFV, die non-stop spam geeft zo weinig voldoening en als je geen hulp krijgt kan je net zo goed tegen een muur op lopen, je krijgt helemaal niets gedaan. Pijnlijk ook te zien ook dat de GoT-ers op de server ook maximaal aan het vehicle-whoring waren op ballroom blitz en aan het snipen op Argonne forest en we de pot nog verloren ook.

• iCore
Ik heb een paar dagen geleden, BF 1 gekocht. maar het valt me wel op, dat ''mijn'' tanks, altijd heel snel stuk gaan. zijn er upgrades voor tanks ofzo?

En, heeft iemand een manier om legaal een werkende BF2 te spelen? Ik verlang er echt naar terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:48
iCore schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:53:
Ik heb een paar dagen geleden, BF 1 gekocht. maar het valt me wel op, dat ''mijn'' tanks, altijd heel snel stuk gaan. zijn er upgrades voor tanks ofzo?

En, heeft iemand een manier om legaal een werkende BF2 te spelen? Ik verlang er echt naar terug
BF1: [PC] Battlefield 1
BF2: [PC] Battlefield 2 - Deel 44

Dit is het BFV topic ;)

• iCore
Ik zie genoeg andere mensen over andere BF's praten. En ik had wel degelijk iets over BF V getypt. maar dat misschien gedelete?

• Tusk
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

[...]Serieus, wat moet je in hemelsnaam met 77 wapens, 8 granaten, 24 sights/scopes, 13 accessoires, 14 barrels, 9 underrails en nog 7 soorten ammo. Is dat niet wat overkill?

Ik speel nog wekelijks bf4, heb alles unlocked en gebruik in alle classes de standaard engi carbine (ak5c) :)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tusk schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:12:
[...]
Ik speel nog wekelijks bf4, heb alles unlocked en gebruik in alle classes de standaard engi carbine (ak5c) :)
Ik hoop wat dat betreft zo verschrikkelijk dat de M1 Garand een universeel wapen voor alle klasses wordt en dat ik niet gedwongen wordt te kiezen tussen Stg 44 en de M1 Garand voor de assault. :)

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Nickrsd

is er eigenlijk bekend welke wapens en voertuigen er komen in de game???

kan het niet echt vinden.

Nickrsd schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:36:
is er eigenlijk bekend welke wapens en voertuigen er komen in de game???

kan het niet echt vinden.
Volgens mij is dat ook nog niet bekend gemaakt, zal wel voor een groot gedeelte afhangen van het succes van de 'live' services a.k.a. verkoop van customizations. Bij Battlefront 2 hebben ze ook voortijdig de handdoek geworpen, hoe minder ze beloven, hoe minder ze er aan vast zitten.

Overigens is er op reddit een knakker bezig met een verdomd indrukwekkende lijst of eigenlijk lijsten van mogelijke wapens verdeeld in 18 posts, hier is die van automatische wapens incl links naar de anderen:

https://www.reddit.com/r/...c_rifles_for_battlefield/

Verwijderd

Ik hoop eigenlijk ook dat er helikopters in komen, ze hebben de mogelijkheden omdat ze het het niet helemaal WO2 wilden houden. Vlieg namelijk liever in die, dan in de vliegtuigen, vooral in BF4 vond ik ze wel geinig.

Edit:Of is dit nogal een domme opmerking?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2018 18:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik vind van wel :) Ze waren er overigens wel, maar volgens mij alleen voor transport.

Helicopters zouden wat mij betreft verboden moeten worden in alle BF games. Die dingen zijn altijd OP

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Pagina: 1 ... 39 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V