Wat ik mis is de free-for-all mode waarin je ook met 2 spelers terecht kan. Ik (en mijn broer) zijn veel te slecht om mee te doen met de multiplayer modes die er nu zijn. Heb uiteindelijk maar weer COD: MW 2 uit 2009 opgestart waarin dat nog wel kon.
Wat mij irriteert is dat je een tegenstander bijvoorbeeld 4x moet raken [met bijv. trench gun als
je recon bent] , terwijl ik zelf steeds in één schot dood ben.
Het gebeurt mij haast nooit dat ik in twee hits iemand heb. Ik ben de eerste die schiet
[en raak [met hitmarkers]] en toch de klos?!
Dit is niet zomaar een keer, maar hele potjes lang.
Voorbeeld: schiet 2x in iemands rug, die draait zich om en knalt in mijn beleving in één schot mij
aan flenters. Hoedan?
Er zal wel een reden voor zijn, maar ik sta wel op het punt te stoppen met Battlefield reeks, want
het lijkt compleet random of je een 1:1 wint en voor het gevoel voor mij altijd in het nadeel.
Dit was bij BF3 en BF4 ook. Terwijl BFBC2 veel beter leek te lopen en ook Hardline, merkwaardig genoeg.
Ben dus maar begonnen met Squad, even heel wat anders.
Het gebeurt mij haast nooit dat ik in twee hits iemand heb. Ik ben de eerste die schiet
Voorbeeld: schiet 2x in iemands rug, die draait zich om en knalt in mijn beleving in één schot mij
aan flenters. Hoedan?
Er zal wel een reden voor zijn, maar ik sta wel op het punt te stoppen met Battlefield reeks, want
het lijkt compleet random of je een 1:1 wint en voor het gevoel voor mij altijd in het nadeel.
Dit was bij BF3 en BF4 ook. Terwijl BFBC2 veel beter leek te lopen en ook Hardline, merkwaardig genoeg.
Laat me raden, je hebt een goede internet verbinding met (heel) lage ping? Gefeliciteerd, je bent (net als ik) altijd in het nadeel ten opzichte van iemand met een hogere ping dankzij lag compensation. Dit komt overigens in wel meer spellen voor maar in de BF reeks is het inderdaad extreem.JellBro schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:40:
Wat mij irriteert is dat je een tegenstander bijvoorbeeld 4x moet raken [met bijv. trench gun als
aan flenters. Hoedan?
Zit niks anders op dan te accepteren of inderdaad stoppen met de franchise zoals zovelen helaas.
Nm.

[ Voor 94% gewijzigd door MaZo op 21-01-2021 15:55 ]
Ik speel BF op een ultrawide en ik vind de mini map teveel linksonder staan. Ik heb zitten zoeken maar volgens mij kan je niet de minimap wat naar het midden krijgen. Of kijk ik verkeerd?
Ik speel het nog regelmatig voornamelijk de map arras omdat je daar veel kanten op kan inplaats van continu ergens in het midden te rommelen en er niet om heen kunnen flanken
Maar zoek eigelijk een groep/platoon om joinen
Hi Daf!Dafholland schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:02:
Ik speel het nog regelmatig voornamelijk de map arras omdat je daar veel kanten op kan inplaats van continu ergens in het midden te rommelen en er niet om heen kunnen flanken
Ik ook op zoek naar BFV spelers welke met mij een squad willen vormen. Wel voorkeur voor communiceren met mic!
Ik hoor het wel
01010000 01100101 01110000 01100101
Er is volgens mij wel een optie om je HUD meer naar het midden van het scherm te plaatsen. Dat betekent wel dat je hele HUD van naar het midden wordt verplaatst, niet alleen je minimap dus.TweakerVincent schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:50:
Ik speel BF op een ultrawide en ik vind de mini map teveel linksonder staan. Ik heb zitten zoeken maar volgens mij kan je niet de minimap wat naar het midden krijgen. Of kijk ik verkeerd?
De exacte naam van de instelling weet ik even niet uit me hoofd, kan ik vanavond wel even voor je opzoeken
Het mooiste zou zijn alleen minimap. Ik ga zoeken, tnx!Generaal Pep schreef op maandag 25 januari 2021 @ 12:48:
[...]
Er is volgens mij wel een optie om je HUD meer naar het midden van het scherm te plaatsen. Dat betekent wel dat je hele HUD van naar het midden wordt verplaatst, niet alleen je minimap dus.
De exacte naam van de instelling weet ik even niet uit me hoofd, kan ik vanavond wel even voor je opzoeken
En hoe vaak kijken jullie op je minimap? Want in andere bf games zag je veel meer op die kaart.
Nu met ultrawide moet ik echt ver naar links kijken
Ik laat zo'n beetje elke seconde me oog over de minimap gaan voor intel. Opzoek naar rode stipjes om neer te knallenTweakerVincent schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:25:
[...]
Het mooiste zou zijn alleen minimap. Ik ga zoeken, tnx!
En hoe vaak kijken jullie op je minimap? Want in andere bf games zag je veel meer op die kaart.
Nu met ultrawide moet ik echt ver naar links kijken
dat dacht ik alGeneraal Pep schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:43:
[...]
Ik laat zo'n beetje elke seconde me oog over de minimap gaan voor intel. Opzoek naar rode stipjes om neer te knallen
Zal vanavond ook eens voor je kijken naar die instellingenTweakerVincent schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:43:
[...]
dat dacht ik alDan moet hij echt naar het midden
By the way: Speel jij op PC, PS4 of xbox?
PcGeneraal Pep schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:45:
[...]
Zal vanavond ook eens voor je kijken naar die instellingen
By the way: Speel jij op PC, PS4 of xbox?
Sinds kort weer opgepakt, werkt nu perfect met 3090 en 5950x :-) ervoor echt drama
Kunt mij ook toevoegen TorqueDnB op PC speel regelmatig, voornamelijk vehicle maps(nog steeds een shit game maar ja...)
[ Voor 18% gewijzigd door DrumandBass op 25-01-2021 14:08 ]
Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB
Generaal_PepDrumandBass schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:08:
Kunt mij ook toevoegen TorqueDnB op PC speel regelmatig, voornamelijk vehicle maps(nog steeds een shit game maar ja...)
Voel vrij om me toe te voegen. Zodadelijk ben ik met een maatje de leaderboards van BFV aan het veroveren
man man man al twee maanden in discussie met EA over een ban ze willen gewoon niet zeggen hoe en wat ze liegen gewoon.
https://www.reddit.com/r/..._battlefield_5_firestorm/
https://www.reddit.com/r/..._battlefield_5_firestorm/
Si vis pacem, para bellum
Als jij een hacker bent ben ik blij dat ze je een ban hebben gegeven. Hackers zijn het digitale tuig van de riggel. Ze verpesten heel veel multiplayer games voor heel veel mensen (en daarbij ook de developers/uitgevers, omdat men hun spel niet meer wilt spelen).42dpi schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 23:46:
Dice is compleet de weg kwijt, ik ben tegen mijn ban in gegaan krijg ik dit als antwoord..
[...]
Nou bedankt en houdoe? WTF Ze zeggen dat ik dit INGAME heb gedaan (in firestorm SOLO) alleen BF5 online access is mij ontnomen verder doet alles het.
Als jij geen hacker bent, RIP
Mensen die cheaten zijn geen hackers, cheaters zijn mensen zonder skills of enige vorm van talent.Generaal Pep schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:27:
[...]
Als jij een hacker bent ben ik blij dat ze je een ban hebben gegeven. Hackers zijn het digitale tuig van de riggel. Ze verpesten heel veel multiplayer games voor heel veel mensen (en daarbij ook de developers/uitgevers, omdat men hun spel niet meer wilt spelen).
Als jij geen hacker bent, RIP
Dat is het hele punt ik ben gebanned omdat ik te veel cheaters heb aangeven, vinden ze niet leuk.
Teamwork is beter in de wat serieuzere spellen zoals Hell Let Loose, Squad, Post Scriptum e.d.DrumandBass schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:45:
Ik speel het nog bijna dagelijks maar ben eigenlijk nog vrij weinig echte cheaters tegen gekomen, wat ik veel erger vind is het ontzettend lage skill niveau in deze game...![]()
Players zien echt niets en hebben 0 tacties gevoel en gaan direct janken cheater/aimbot als je K/D boven de 5/1 zit omdat ze zelf zo ongeloofelijk slecht zijn.
Voorbeeld: Aerdrome ik push met een tank C wat we al het hele potje niet hebben. Sta met de tank in de cap en schiet alles wat de hangar binnenkomt af, vraag om repairs aangezien er 3 supports achter mij staan voor cover niemand doet iets...
Ik werd het laatst een beetje zat nadat ik meerdere keren genadeloos gebombadeerd werd op Fjell door van die figuren die uitsluitend vliegen. Spelers in vliegtuigen spelen voor mijn gevoel een heel ander spel dan infantry op de grond en zijn altijd een grote bron van irritatie geweest voor mij als infantry speler.
Vorige week heb ik daarom besloten om Hell Let Loose te proberen en dat spel past iets beter bij mij. Positieve punten:
- rustigere pacing (iets minder qua meat grinder)
- bijna altijd comms in squads (kan als minpunt ervaren worden, want het is nagenoeg vereist)
- geen irritante vliegtuigen (alleen als airstrikes e.d. door commanders)
- wat RTS achtige elementen waardoor er iets meer diepgang in zit
- 50v50 op hele grote maps
- wat meer objective based en geen focus op publieke K/D
En wat betreft die ban: dat is wel balen ja. Dat ze geen enkele reden willen geven. En de mensen die daadwerkelijk cheaten in online games zal ik echt nooit begrijpen. Wat is het doel? Ga dan Warframe spelen waar je oneindig dingen kunt fraggen.
[ Voor 15% gewijzigd door Pindamann op 31-01-2021 11:24 ]
9800X3D | 3070
Dat klinkt wel twijfelachtig. Je wil zeggen dat het enige wat jij hebt gedaan is mensen reporten? Misschien dat ze je gebanned hebben omdat je onterecht heel veel mensen reportte als cheater terwijl dat in werkelijkheid niet zo was?42dpi schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:29:
[...]
Mensen die cheaten zijn geen hackers, cheaters zijn mensen zonder skills of enige vorm van talent.
Dat is het hele punt ik ben gebanned omdat ik te veel cheaters heb aangeven, vinden ze niet leuk.
Support class, en de AA bemannen. Op tijd er uit springen als je het niet red en dan weer repairen. Ik krijg piloten makkelijk aan het ranten: "AA camper", "nice, camping in AA whole time is that real fun?", NOOB AA ****", etc etc. Piloten zijn blind voor het feit dat in een vast patroon rondjes vliegen en bommen gooien op choke-points saai maar blijkbaar leuk is. Je ziet dan vaak K/Ds van meer dan 50:0 als piloot.Pindamann schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:56:
[...]
Ik werd het laatst een beetje zat nadat ik meerdere keren genadeloos gebombadeerd werd op Fjell door van die figuren die uitsluitend vliegen. Spelers in vliegtuigen spelen voor mijn gevoel een heel ander spel dan infantry op de grond en zijn altijd een grote bron van irritatie geweest voor mij als infantry speler.
Je bedoelt als je speler naam ingame geel/oranje van kleur is in de chat? Op een community server: Admin. Op een open server: Volgens mij betekent dat dat je de langs aanwezige speler in de server bent, als je dus lang genoeg in een server blijft gebeurd dat vanzelf.TakeAway schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:21:
Wat is het met die ingame oranje teksten? Wat houdt dat in?
Al denk ze bij reddit dat het een glitch is.
[ Voor 4% gewijzigd door immetjes op 01-02-2021 12:15 ]
Dat is het dus niet, meldingen van cheaters worden zelfs op Forums actief verwijderd en mensen krijgen een tijdelijke of permanent ban.PainkillA schreef op maandag 1 februari 2021 @ 11:01:
[...]
Dat klinkt wel twijfelachtig. Je wil zeggen dat het enige wat jij hebt gedaan is mensen reporten? Misschien dat ze je gebanned hebben omdat je onterecht heel veel mensen reportte als cheater terwijl dat in werkelijkheid niet zo was?
Ze kunnen de stroom van Cheaters niet aan en verdoezelen het liever dan er echt iets aan te doen.
En ja ik heb NIET zitten cheaten op geen enkele manier hoe dan ook, en nee ik heb geen onterechte meldingen gedaan
Of je denkt dat dit legit spelers zijn?
YouTube: AIMBOT [TFT] Fleshripper77 Battlefield 5
YouTube: YouTube
Vele filmpjes komen van mij af.
Hou ook rekening mee 99,999999% wat ik in de afgelopen jaar heb gespeeld is alleen Firestorm 99,8% solo en 0,2% squads op squads ligt het cheater gehalte op 100% elke round.
Ook in de nieuwe EA desktop is niet meer mogelijke cheaters aan te geven voor firestorm of welke game dan ook, dit moet je dan via de game developer doen en DICE kan alleen via EA de oude Origin client.
Voor EA is het makkelijk klagers te bannen en te zeggen hou je bek dan ook echt cheaters aan te pakken.
[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 01-02-2021 17:38 ]
Ik speel BF5 al sinds het begin, maar ik hoop er deze maand mee te stoppen.
Als ik die levels 23 en 5 enz zie met score 70-4, 84-16,... dan weet je genoeg.
Sta je 200 punten voor en ineens kan je geen CP meer vasthouden en in no time lig je 100 punten achter en verlies je de ronde. Als je het scorebord opent dan zie je meestal waarom...
Sta je 200 punten voor en ineens kan je geen CP meer vasthouden en in no time lig je 100 punten achter en verlies je de ronde. Als je het scorebord opent dan zie je meestal waarom...
Verry annoying:
@EAHelp @EA_DICE @EA @Battlefield
— John Flindt (@Flintstone_JFK) 4 april 2021
Why is there not one single news information out there about your game BFV not having a working server browser for about 28 hours now and counting?#Battlefield5, #BattlefieldV, #Battlefield, #BF5, #BFV
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het spel is echt om zeep. Leuke potjes zijn inmiddels een uitzondering.Astratuner schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:02:
Ik probeer(de) de weekly assignments nog steeds te halen, maar heb er geen zin meer in.
Wat drijft die gasten toch om alles te verzieken.
Misschien is puur voor het spelen tegenwoordig de console wel een betere optie, of zou
daar ook zo veel ge-cheat worden? Nooit gedacht dat ik dat ooit zou denken/zeggen.
Daar zal ook wel gecheat worden maar het gaat minder opvallen maar als je de video van jack bekijkt moeten ze gewoon een bakje aan de controler hangen en geen recoil enzo meer.JellBro schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:24:
[...]
Het spel is echt om zeep. Leuke potjes zijn inmiddels een uitzondering.
Ik probeer(de) de weekly assignments nog steeds te halen, maar heb er geen zin meer in.
Misschien is puur voor het spelen tegenwoordig de console wel een betere optie, of zou
daar ook zo veel ge-cheat worden? Nooit gedacht dat ik dat ooit zou denken/zeggen.
YouTube: COD Warzone Cheating on Console... ( Xbox and PlayStation )
Ze doen amper nog iets tegen cheaters dit zitten gewoon weken lang alles te verzieken, eerst heel veel Aziaten die op een of andere manier hier op de servers komen want de servers in Azië cheat iedereen.Astratuner schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:02:
En dit gaat al maanden zo.
YouTube: Cheating Epidemic Battlefield V
Stukje cultuur zelfs als je niet de beste bent dan ben je waardeloos dus lossen ze het zo op met cheaten.
EA / dice hebben de servers ook al terug geschaald bij Amazone tot het naadje.
[ Voor 5% gewijzigd door 42dpi op 28-04-2021 13:37 ]
Zag net een filmpje van de youtuber "Jackfrags" waarbij hij het cheaten op consoles aankaartte ; er schijnt een 'kastje' te zijn waarmee je dmv scripts een beetje kunt cheaten. bijv geen recoil...JellBro schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:24:
[...]
Het spel is echt om zeep. Leuke potjes zijn inmiddels een uitzondering.
hierzo : YouTube: COD Warzone Cheating on Console... ( Xbox and PlayStation )
Ik heb een vraag en wellicht heeft iemand er een antwoord op.
Hoe is het mogelijk dat als ik in battlefield een vliegtuig wil pakken andere mensen mij altijd voor zijn. En dit zijn over het algemeen personen die goed kunnen vliegen.
Ik heb vlieg geregeld maar soms zijn er van die potjes dat je personen hebt die altijd in een vliegtuig zitten en dan probeer ik er tussen te komen maar op de een of andere manier lukt me dat dan niet omdat ze dan alsnog dat vliegtuig eerder hebben. Hoe is dat mogelijk? Dan zie ik dat ze (eindelijk) worden neergeschoten en dan alsnog hebben ze weer een vliegtuig terwijl ik toch echt druk.
Ik heb al van alles geprobeerd. De hele tijd klikken ect. maar niks werkt. Hebben die een of andere hack dat ze altijd een vliegtuig hebben
Hoe is het mogelijk dat als ik in battlefield een vliegtuig wil pakken andere mensen mij altijd voor zijn. En dit zijn over het algemeen personen die goed kunnen vliegen.
Ik heb vlieg geregeld maar soms zijn er van die potjes dat je personen hebt die altijd in een vliegtuig zitten en dan probeer ik er tussen te komen maar op de een of andere manier lukt me dat dan niet omdat ze dan alsnog dat vliegtuig eerder hebben. Hoe is dat mogelijk? Dan zie ik dat ze (eindelijk) worden neergeschoten en dan alsnog hebben ze weer een vliegtuig terwijl ik toch echt druk.
Ik heb al van alles geprobeerd. De hele tijd klikken ect. maar niks werkt. Hebben die een of andere hack dat ze altijd een vliegtuig hebben
Ik blijf gewoon klikken en heb eigenlijk altijd direct vehicles
Vraag ik me ook al een tijdje af. Continu dezelfde gasten in vliegtuig. En dan crashen ze eens een keer en prompt meteen weer een nieuwe. En 'skills' roept iedereen dan, geen ontkomen aan als je zelf vliegt. Hup bam en je bent zelf alweer down.PeterKuijt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:15:
Ze worden wel chagrijnig als je met 2-3 fliegerfaust en AA op ze gaat jagen. Volgende ronde zijn ze dan vertrokken. Of zitten (wederom als eerste weer...) in een tank.
Veel te geuzernamerig uitgedrukt, hackers/cheaters zijn de k*nker van multiplayer gaming. Om te kijken met wat voor zieke malloten we eigenlijk te maken hebben keek ik onlangs even op het forum van een site waar ze hacks verkopen, dat forum heeft gewoon bijna anderhalf miljoen leden.Generaal Pep schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:27:
[...]
Hackers zijn het digitale tuig van de riggel.

Om even aan te geven hoeveel van die ratten er rondlopen. Man man man
Het staat me bij dat er zo'n trucje is waardoor je de kill cam eerder kan afkappen en je sneller weer in het spawnmenu komt zodat je direct weer mee kan dingen om voertuigen die respawnen, maar ik kan me echt niet meer herinneren hoe dat ook alweer precies werkt.PeterKuijt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:15:
Met BF1 had je ook zoiets om in de goede behemoth seats te komen maar durf ook niet meer te zeggen hoe dat ook alweer ging. Ik weet wel dat er nog wel meer van dit soort 'insider' trucjes zijn en waren in de recente battlefields die niet heel algemeen bekend zijn. Bijvoorbeeld na een revive direct te kunnen schieten met je rifle of animaties kan misbruiken. Zo kon/kan je in BF4 met een soort dolphin dive met bijna niet te raken hitbox een paar meter afleggen om weer in dekking te komen, of in BF1 met een sprint-crouch-prone-spint relatief veilig open veld oversteken.
Dat is altijd wel een onderdeel van BF geweest, dus het zou me niets verbazen als er in BF5 ook nog legio van dit soort glitches zijn, maar heb BFV al 2 jaar niet aangeraakt ofzo. Als ik het me herinner laat ik het je weten.
Ik probeerde het netjes te houden en niet zulke absurde scheldwoorden als kanker te gebruiken. Niemand is 'de kanker' van iets.Hadespuiter schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:45:
[...]
Veel te geuzernamerig uitgedrukt, hackers/cheaters zijn de k*nker van multiplayer gaming. Om te kijken met wat voor zieke malloten we eigenlijk te maken hebben keek ik onlangs even op het forum van een site waar ze hacks verkopen, dat forum heeft gewoon bijna anderhalf miljoen leden.![]()
Om even aan te geven hoeveel van die ratten er rondlopen. Man man man
Ja ik weet het hoeveel het er zijn. Sterker nog, in Azie is hacken de standaard. Als je geen hacks hebt ben je een sukkel. Battle of the Hacks zou je het kunnen noemen daar.
Kanker is een woord in de context dat Hadespuiter het gebruikt is gewoon correct en heeft geen correlatie met het gebruik als scheldwoord, dat jij het opvat als scheldwoord is niet zijn schuld.Generaal Pep schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Ik probeerde het netjes te houden en niet zulke absurde scheldwoorden als kanker te gebruiken. Niemand is 'de kanker' van iets.
Ja ik weet het hoeveel het er zijn. Sterker nog, in Azie is hacken de standaard. Als je geen hacks hebt ben je een sukkel. Battle of the Hacks zou je het kunnen noemen daar.
Zoals je het zelf al zegt het is de battle of de hack al maanden zo waarbij ea/dice er nul grip op krijgen.
En ja cheaters zijn de ongecontroleerde gezwellen die het hele plezier van gamen kapot maken.
Ja echt onwijs irritant! Ik snap ook niet waar zulk soort lui der plezier uithalen. Ik probeer ze dan inderdaad maximaal te bestoken met fliegerfausten en luchtafweer. Maja die lui zijn onderhand zo goed in vliegen dat ze dat ook makkelijk ontwijken.ManiacsHouse schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 00:08:
[...]
Vraag ik me ook al een tijdje af. Continu dezelfde gasten in vliegtuig. En dan crashen ze eens een keer en prompt meteen weer een nieuwe. En 'skills' roept iedereen dan, geen ontkomen aan als je zelf vliegt. Hup bam en je bent zelf alweer down.
Ze worden wel chagrijnig als je met 2-3 fliegerfaust en AA op ze gaat jagen. Volgende ronde zijn ze dan vertrokken. Of zitten (wederom als eerste weer...) in een tank.
Heb al bijna een half jaar niet meer gespeeld denk ik zo. Ik vloog graag en kreeg altijd wel een vliegtuig te pakken. Mijn tips:PeterKuijt schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:15:
Voordat een ronde is gestart:
- Zorg dat je weet bij welke spawnpoints de vliegtuigen komen
- Ga ca. 2 seconden voordat de game start als een malle klikken op de plek waar normaal het vliegtuigicoontje komt te staan.
- Fingers crossed
Tijdens een ronde
- Weet hoeveel vliegtuigen er beschikbaar zijn voor jou team
- Bekijk met Tab of er spelers in een vliegtuig zitten
- Houdt het zo nu en dan in de gaten en zodra je ziet dat een piloot dood is, zorg dat je zelf ook in het spawn screen komt
- Weer als een malle blijven klikken op de spawn.
Laatste losse tips:
- 1 keer klikken op een plane spawn maakt dat je deze selecteert
- Dubbelklikken laat je direct spawnen in een gekozen vliegtuig
- Kies een map met veel planes, zoals Fjell
Hallo allemaal!
Ik heb sinds kort een nieuwe game pc samengesteld om bf5 mee te spelen.
Het spel draait heel goed maar grafisch ziet het water er niet zo netjes uit. Ik zocht al op wat op het internet maar vond niet meteen het probleem terug wat ik heb…
Mij pc bestaat uit een nzxt n7 b550 mb, een ryzen 9 5900x, een AMD rx 6900xt, 32gb ram en een 850w voeding van nzxt.
Hieronder wat foto’s van het water. Iemand een idee wat ik mis doe of wat ik kan aanpassen?
Mvg
Sam
:strip_exif()/f/image/HHHK5GCJd3u6pRg87PN3lXk9.jpg?f=fotoalbum_large)
Het spel draait heel goed maar grafisch ziet het water er niet zo netjes uit. Ik zocht al op wat op het internet maar vond niet meteen het probleem terug wat ik heb…
Mij pc bestaat uit een nzxt n7 b550 mb, een ryzen 9 5900x, een AMD rx 6900xt, 32gb ram en een 850w voeding van nzxt.
Hieronder wat foto’s van het water. Iemand een idee wat ik mis doe of wat ik kan aanpassen?
Mvg
Sam
:strip_exif()/f/image/HHHK5GCJd3u6pRg87PN3lXk9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XOoEUwumFQ1AYQEHPFaL4O6s.jpg?f=fotoalbum_large)
@samcouvreur
Heb je al wat gespeeld met de grafische settings ingame
Heb je al wat gespeeld met de grafische settings ingame
[ Voor 87% gewijzigd door Help!!!! op 17-08-2021 17:02 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zet de post processing op medium. Bij mij lostte dat het probleem op.samcouvreur schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:48:
Hallo allemaal!
Mvg
Sam
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Top, dit werkt dus ook bij mij. Bedankt voor de tip!
Is bij meer mensen de "end of round" bug weer terug? Sinds een 2 weken regelmatig geen gegevens meer, ook de killcam lijkt weer stuk te zijn...
Gelukkig is de support van Dice met betrekking tot zulke problemen next level
Yes, hier ook. Ook mijn complete HUD is verdwenen zo af en toe en als je spawned in een vliegtuig kan je de eerste 5 seconden gewoon niets doen terwijl je wel aan het vliegen bent..DrumandBass schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:21:
Is bij meer mensen de "end of round" bug weer terug? Sinds een 2 weken regelmatig geen gegevens meer, ook de killcam lijkt weer stuk te zijn...
Ja ook dat inderdaad, fijn ben ik niet alleen en zal het snel verholpen worden.
Dat probleem is er al sinds de open beta en nooit opgelost.BBTM schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:10:
[...]
Yes, hier ook. Ook mijn complete HUD is verdwenen zo af en toe en als je spawned in een vliegtuig kan je de eerste 5 seconden gewoon niets doen terwijl je wel aan het vliegen bent..
Er gaat helemaal niets meer verholpen worden, EA/DICE heeft al een jaar geleden de support stopgezet.DrumandBass schreef op donderdag 16 september 2021 @ 13:26:
Ja ook dat inderdaad, fijn ben ik niet alleen en zal het snel verholpen worden.
Heb dit wel een tijdje gehad, maar de afgelopen weken gelukkig niet meer.DrumandBass schreef op donderdag 16 september 2021 @ 12:21:
Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149
Anoniem: 421923
ik vind het altijd een sport om die cheaters uit te roken en deaths te geven en dan lekker te trollen dat ze cheats gebruiken en nog steeds deaths krijgen, wat een loser ben je danAstratuner schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:02:
edit: sorry, behoorlijke necro, zat niet op te lettne.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 16-09-2021 16:54 ]
Man wat ben ik klaar met die cheaters. Na jaren weer eens wat uurtjes gamen. BF5 op de kop getikt om er weer even in te komen voor BF2042. En dan geconfronteerd worden met kills die gewoon niet KUNNEN. Of je moet door een berg kunnen schieten...
Magoed, nu ik dit topic gezien heb ben ik heel wat wijzer
Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
De cheaters vallen echt heel erg mee. Sure, ze zijn er overduidelijk maar zeker niet in elke ronde. De game is dan ook zeker niet verziekt door cheaters zoals Warzone wel is.Tweakod3x schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:30:
Man wat ben ik klaar met die cheaters. Na jaren weer eens wat uurtjes gamen. BF5 op de kop getikt om er weer even in te komen voor BF2042. En dan geconfronteerd worden met kills die gewoon niet KUNNEN. Of je moet door een berg kunnen schieten...
Ik heb geen ervaring met Warzone dus daar kan ik niks over zeggen. Verder ben ik ook niet een sterspeler, maar het aantal potjes waarvan ik denk van: “Dit was echt leuk” worden wel steeds minder.
En dat heeft te maken met cheaters die uit het niets voorbij komen en je met 1 schot neerknallen…
En dat heeft te maken met cheaters die uit het niets voorbij komen en je met 1 schot neerknallen…
Er zijn af en toe wel obvious cheaters maar ik erger me meer aan de hoge pings die je regelmatig tegenkomt.
En ook wel vaak spelers (met een vrij lage rank) waarbij de score op zich wel kan maar ook wel beetje too good to be true. Waarbij je niet denkt aan een 1 bullet headshot hack maar meer subtielere hacks .
En ook wel vaak spelers (met een vrij lage rank) waarbij de score op zich wel kan maar ook wel beetje too good to be true. Waarbij je niet denkt aan een 1 bullet headshot hack maar meer subtielere hacks .
PC Specs
Dat is precies wat ik ook ervaar maar dan vanuit een ander perspectief. De laatste tijd heel veel nieuwe players (rank onder de 50 bijvoorbeeld aangezien BFV bij een pakje boter komt) die direct beginnen te huilen als iemand met een rank 200+ ze killed. Daarbij spelen ze ook nog eens allemaal sniper class en liggen ze potjes lang te slapen op 1 plek...Tweakod3x schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:30:
Als er dan iemand met een hoge rang in een tank zit weet je dat zo iemand het spelletje snapt (zeker met een squad voor repairs) en dat heeft niets met cheats/hacks/aimbots te maken. En ja dan is het niet gek als iemand 60-0 staat.
Dus die irritatie is tweezijdig
Anoniem: 316512
Vraag mij toch af in hoeverre het door dit stukje komt.Tweakod3x schreef op zondag 26 september 2021 @ 16:39:
Ik heb geen ervaring met Warzone dus daar kan ik niks over zeggen. Verder ben ik ook niet een sterspeler, maar het aantal potjes waarvan ik denk van: “Dit was echt leuk” worden wel steeds minder.
Heb je wat gamecaptures?
Dat had ik dus beter niet kunnen zeggenAnoniem: 316512 schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:16:
[...]
Vraag mij toch af in hoeverre het door dit stukje komt.![]()
Heb je wat gamecaptures?
En voor wat de reactie van @DrumandBass betreft: Natuurlijk zie ik het verschil ook wel tussen squads die hun zaakjes goed voor elkaar hebben en zaken die gewoon niet kunnen
Naar mijn idee en van wat ik zie zit er gewoon een gigantisch verschil in niveau/manier van spelen in Battlefield. TTK aanpassing is daar een mooi voorbeeld van.
Ik zal zeker niet zeggen dat er geen cheaters in deze game zitten (meer dan ik zou willen) maar je hebt eigenlijk maar 1 mogelijkheid en dat is reporten en andere server pakken bij twijfel. Anders verpest het je eigen game nog meer als je tegen zo iemand blijft spelen.
Ik zal zeker niet zeggen dat er geen cheaters in deze game zitten (meer dan ik zou willen) maar je hebt eigenlijk maar 1 mogelijkheid en dat is reporten en andere server pakken bij twijfel. Anders verpest het je eigen game nog meer als je tegen zo iemand blijft spelen.
Level 25 met 114-1 lijkt me vrij duidelijk. Probleem is dat er ook vaak mensen tussenzitten waar het minder helder is. Je wilt ook niet onterecht reporten.
Het beste zou zijn als EA/Dice er zelf wat aan gingen doen maar dat is helaas ijdele hoop.
Het beste zou zijn als EA/Dice er zelf wat aan gingen doen maar dat is helaas ijdele hoop.
PC Specs
Heb nog nooit het idee gehad dat reporten zin heeft.
Als ze bij Dice eens beginnen om anti cheat software mee te leveren dan zou dat al heel prettig begin zijn.
Je komt met regelmaat spelers tegen met een aimbot, lage ranks en ziekelijke k/d. Daar zou men al op kunnen monitoren maar bij EA is het geld al binnen dus wordt erna geen zorg meer verleend.
Ik heb de game op ps5 en PC. En het fijne van die console is toch wel het gebrek aan grote aantallen cheaters. Al blijft de PC versie het tofst om te doen. De vele cheaters met 140 ping zorgen voor gebrek aan speelvreugde.
Als ze bij Dice eens beginnen om anti cheat software mee te leveren dan zou dat al heel prettig begin zijn.
Je komt met regelmaat spelers tegen met een aimbot, lage ranks en ziekelijke k/d. Daar zou men al op kunnen monitoren maar bij EA is het geld al binnen dus wordt erna geen zorg meer verleend.
Ik heb de game op ps5 en PC. En het fijne van die console is toch wel het gebrek aan grote aantallen cheaters. Al blijft de PC versie het tofst om te doen. De vele cheaters met 140 ping zorgen voor gebrek aan speelvreugde.
Moet eerlijk zeggen dat ik Battlefield One nog steeds leuker vind dat BF:V. De atmosfeer mis ik nogal.
Na al die jaren hebben ze niets gedaan aan de zichtbaarheid op mid en lange afstand wat een ramp.
Ziet er wat wazig uit, je ziet je vijanden te laat enz.
Heb verschillende settings geprobeerd inclusief sharpness filter enz het helpt allemaal niet.
ttk duurt te lang, je schiet heel je wapen leeg op een sniper en die heeft de tijd om je gewoon 2 keer te schieten.
Hoop dat ze dit in bf 2042 flink aanpakken.
Ziet er wat wazig uit, je ziet je vijanden te laat enz.
Heb verschillende settings geprobeerd inclusief sharpness filter enz het helpt allemaal niet.
ttk duurt te lang, je schiet heel je wapen leeg op een sniper en die heeft de tijd om je gewoon 2 keer te schieten.
Hoop dat ze dit in bf 2042 flink aanpakken.
[ Voor 36% gewijzigd door Bassbounce op 03-10-2021 11:24 ]
Wat was het een fantastisch idee om 5 weg te geven via Amazone prime, alleen maar cheaters die een voornamelijk uit china voor 60cent een key kopen even 60RMB per maand voor cheats VPN via Singapore en hoppa alle EU servers vol met cheaters.
En EA/DICE doet er geen ene hol aan zal ze compleet jeuken alle focus ligt op 2042 hypen hypen hoe fantastisch het wel weer niet is.
En EA/DICE doet er geen ene hol aan zal ze compleet jeuken alle focus ligt op 2042 hypen hypen hoe fantastisch het wel weer niet is.
Wat ik al eerder zei. Region lock erop en ping kick bij hoger dan 50. Koop daarom ook geen BF2042, ben het gedoe zat.42dpi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:48:
Wat was het een fantastisch idee om 5 weg te geven via Amazone prime, alleen maar cheaters die een voornamelijk uit china voor 60cent een key kopen even 60RMB per maand voor cheats VPN via Singapore en hoppa alle EU servers vol met cheaters.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Enkele weken geleden voor niks opgepikt. Bevalt me prima eigenlijk. Ik heb V nooit gekocht omdat ik die beta-maps echt niks aan vond (Noorwegen en Rotterdam), maar vermaakt me nu uitstekend als er vrije plekken zijn in Panzerstorm, Arras of Provence. Een aantal anderen zijn ook nog wel oké.TrafalgarLaw schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:06:
Moet eerlijk zeggen dat ik Battlefield One nog steeds leuker vind dat BF:V. De atmosfeer mis ik nogal.
Maar ik vond Battlefield 1 echt een heerlijke "vernieuwende" ervaring ook, zeker de map Quentin Scar was geweldig.
Volgens mij heb ik BF:V via een third party key seller voor maar liefst €0.87.42dpi schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:48:

Mijn BF One is bugged (Origin blijft een KUT storefront) dus ik moet maar aan de BFV.
Al die keys zijn gefarmed met amazone prime trial accounts sommigen hadden het geautomatiseerd.TrafalgarLaw schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:43:
[...]
Volgens mij heb ik BF:V via een third party key seller voor maar liefst €0.87.![]()
Mijn BF One is bugged (Origin blijft een KUT storefront) dus ik moet maar aan de BFV.
Achja van 80 cent lig ik niet wakker42dpi schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 15:56:
[...]
Al die keys zijn gefarmed met amazone prime trial accounts sommigen hadden het geautomatiseerd.

Misschien kunnen ze bij de server filteropties een filter maken voor levels, je speelt nu alleen maar met levels onder de 75 en dat is echt niet te doen
plezier gaat er zo wel een beetje hard uit...

plezier gaat er zo wel een beetje hard uit...
Ik speel sinds een week weer wat potjes BF:V, maar ik vind het aantal cheaters echt meevallen. Ik heb meer last van die no-life figuren die blijkbaar leven in een vliegtuig 
Ik heb BF:V bijna een jaar niet aangeraakt, maar qua performance lijkt het ook allemaal beter geworden?
Ik heb BF:V bijna een jaar niet aangeraakt, maar qua performance lijkt het ook allemaal beter geworden?
Vaak bu'j te bang!
non-issue, daar is de fliegerfaust voor. Dat niemand die gebruikt zie mijn eerdere punt-tom-562 schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:24:
Ik speel sinds een week weer wat potjes BF:V, maar ik vind het aantal cheaters echt meevallen. Ik heb meer last van die no-life figuren die blijkbaar leven in een vliegtuig
In die sneeuwmap in de bergen (kan ff niet op de naam komen) begin je haast niks tegen een goede pilootDrumandBass schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:12:
[...]
non-issue, daar is de fliegerfaust voor. Dat niemand die gebruikt zie mijn eerdere punt
Vaak bu'j te bang!
Van 1 op andere dag een raar issue met rubberbanding. Dat je beweegt en soort van 2 passen naar voren en 1 naar achteren. Vliegen en rijden zelfde. Met vliegen is het heel duidelijk merkbaar en vooral zichtbaar. Je vliegtuig stuitert van voor naar achteren. Van alles geprobeerd (laatste drivers, video settings reset) maar niks wat lijkt te helpen.
Meerdere hier problemen mee?
Misschien omdat 2042 begint te komen en de servers een klap kregen? Zal me niks verbazen dat ze de capaciteit van 5 terug schroeven om aan het demand van 2042 te voldoen. 2042 heeft namelijk HEEL veel last van rubberbanding.ManiacsHouse schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:01:
Van 1 op andere dag een raar issue met rubberbanding. Dat je beweegt en soort van 2 passen naar voren en 1 naar achteren. Vliegen en rijden zelfde. Met vliegen is het heel duidelijk merkbaar en vooral zichtbaar. Je vliegtuig stuitert van voor naar achteren. Van alles geprobeerd (laatste drivers, video settings reset) maar niks wat lijkt te helpen.
[ Voor 3% gewijzigd door RemyNouweland op 15-11-2021 14:43 ]
Donderdagavond was sowieso ruk. Op de servers waar ik zat had iedereen een ping van 150+, en het waren allemaal spelers uit west Europa. Ik had zelf ook een ping van 150 (normaal iets van 8 ofzo)ManiacsHouse schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:01:
Vaak bu'j te bang!
Bij operation Underground sluit crash het spel na de desktop.
Dit is op dx 12 mode, bij andere mappen geen problemen?
Is dit een bekend probleem?
Update
Blijkt een driver issue van Amd te zijn met de 6xxx bij de nieuwste drivers.
Dit is op dx 12 mode, bij andere mappen geen problemen?
Is dit een bekend probleem?
Update
Blijkt een driver issue van Amd te zijn met de 6xxx bij de nieuwste drivers.
[ Voor 23% gewijzigd door Bassbounce op 27-11-2021 20:35 ]
Ik speel nog graag Battlefield V (En Battlefield 3, 4 en 1 trouwens). Maar sinds EA (lang geleden) over is gestapt naar client side hit reg, blijft het bij mij tobben.
Ik heb het idee dat ik altijd de klos ben vanwege mijn snelle (glasvezel) internetverbinding, mijn ping is meestal tussen de 7 en 11, laag dus.
De 'lag compensation' heeft mij altijd dwars gezeten. Alle problemen die voor kunnen komen, die zie ik regelmatig voorbij komen. De boel is simpelweg niet in sync en die vertraging is best aanzienlijk die eraan toe wordt gevoegd.
In mijn beeld ben ik de eerste die gericht en goed gemikt schiet, de tegenstander begint later, maar waar ik voor mijn gevoel heen heel magazijn nodig heb om iets aan te kunnen richten, hoor ik twee tikjes van de kogel van de tegenstander en hatsa, daar lig ik weer. En de tegenstander is in mijn beeld de bocht nog niet om, of ik ben al de klos.
Met eerdere Battlefield games, stapte ik dan over op een server met een hogere ping, of ik keek goed of er geen spelers tussen zaten met een hoge ping om goed verder te kunnen spelen. Maar in Battlefield V werkt dat voor mijn gevoel minder goed. Ik heb nog niet zoveel uren in Battlefield V zitten, maar ik denk dat 80% van de servers voor mij niet lekker speelden.
En ik weet het hoor, cheaters zitten er helaas ook tussen, maar ik geloof niet dat die voor mij het primaire probleem zijn.
Bekend probleem? Of zijn mijn skills gewoon de laatste jaren tot onder het vriespunt gezakt?
Ik heb het idee dat ik altijd de klos ben vanwege mijn snelle (glasvezel) internetverbinding, mijn ping is meestal tussen de 7 en 11, laag dus.
De 'lag compensation' heeft mij altijd dwars gezeten. Alle problemen die voor kunnen komen, die zie ik regelmatig voorbij komen. De boel is simpelweg niet in sync en die vertraging is best aanzienlijk die eraan toe wordt gevoegd.
In mijn beeld ben ik de eerste die gericht en goed gemikt schiet, de tegenstander begint later, maar waar ik voor mijn gevoel heen heel magazijn nodig heb om iets aan te kunnen richten, hoor ik twee tikjes van de kogel van de tegenstander en hatsa, daar lig ik weer. En de tegenstander is in mijn beeld de bocht nog niet om, of ik ben al de klos.
Met eerdere Battlefield games, stapte ik dan over op een server met een hogere ping, of ik keek goed of er geen spelers tussen zaten met een hoge ping om goed verder te kunnen spelen. Maar in Battlefield V werkt dat voor mijn gevoel minder goed. Ik heb nog niet zoveel uren in Battlefield V zitten, maar ik denk dat 80% van de servers voor mij niet lekker speelden.
En ik weet het hoor, cheaters zitten er helaas ook tussen, maar ik geloof niet dat die voor mij het primaire probleem zijn.
Bekend probleem? Of zijn mijn skills gewoon de laatste jaren tot onder het vriespunt gezakt?
Ik heb even gezocht op lag compensation en het lijkt er inderdaad op dat ik net als de rest gewoon de Sjaak ben.RubenDJ schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:55:
[...]
Laat me raden, je hebt een goede internet verbinding met (heel) lage ping? Gefeliciteerd, je bent (net als ik) altijd in het nadeel ten opzichte van iemand met een hogere ping dankzij lag compensation. Dit komt overigens in wel meer spellen voor maar in de BF reeks is het inderdaad extreem.
Zit niks anders op dan te accepteren of inderdaad stoppen met de franchise zoals zovelen helaas.
Zitten we dan met een strakke glasvezelverbinding.
Ik weet het, het is een oude post. Maar ik ben wel blij dat ik niet de enige ben. Jammer alleen dat er geen oplossing is. Volgens mij waren BF2 en BFBC2 nog server side hit reg...JellBro schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 13:40:
aan flenters. Hoedan?
BF V heeft server side authoritative hit reg. Lag compensation verklaart hooguit "hits behind cover" die spelers met lage ping ervaren, maar om dat te compenseren krijgen spelers met te hoge ping geen lag compensation. Spelers met hoge ping moeten dan voor een rennende vijand schieten in de richting waarin ze rennen (leading shots).GuiltyNL schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:21:
Ik speel nog graag Battlefield V (En Battlefield 3, 4 en 1 trouwens). Maar sinds EA (lang geleden) over is gestapt naar client side hit reg, blijft het bij mij tobben
Bloed en kogelinslagen in BF V zijn wel client side, die kunnen niet "tellen" (dusting). Dit kun je terugzien in de network performance graph. Sowieso een goede graph om permanent aan te zetten als je problemen ervaart.
Video van Battlenonsense over BF V netcode:
YouTube: Battlefield V Netcode Issues Tested & Explained
De Time To Kill van BF V is behoorlijk kort met bepaalde wapens (korter dan eerdere BF games), misschien lijkt het daardoor alsof je te snel doodgaat.
[ Voor 6% gewijzigd door Kanarie op 01-02-2022 09:55 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
@Kanarie Thanks, ik ga dat bekijken en eens meten en bijhouden.
De vraag is dan: wat veroorzaakt die timingsissues? Want vrijwel iedereen met een lage ping (en snelle configuratie?) meldt hetzelfde probleem.
Je kunt het ook zien, ik liep achter een tegenstander langs en mijn teammaat voorlangs. Tegenstander begint te schieten op mijn teammaat, ik schiet op de tegenstander, daarna draait mijn teammaat zich om en schiet ook op de tegenstander. Hij stopt met schieten, de tegenstander staat nog overeind, ik schiet door, tegenstander gaat dood en de kill ging naar mijn teammaat. De vertraging die hierin zat was, voor mijn gevoel, bijna een seconde.
De vraag is dan: wat veroorzaakt die timingsissues? Want vrijwel iedereen met een lage ping (en snelle configuratie?) meldt hetzelfde probleem.
Je kunt het ook zien, ik liep achter een tegenstander langs en mijn teammaat voorlangs. Tegenstander begint te schieten op mijn teammaat, ik schiet op de tegenstander, daarna draait mijn teammaat zich om en schiet ook op de tegenstander. Hij stopt met schieten, de tegenstander staat nog overeind, ik schiet door, tegenstander gaat dood en de kill ging naar mijn teammaat. De vertraging die hierin zat was, voor mijn gevoel, bijna een seconde.
Ik zou daar eens een video van opnemen met bijv. nvidia shadowplay en hier delen. Zet dan ook vooral de network graph aan, daar kun je ook kortstondige network issues mee zien. Wat bijvoorbeeld zou kunnen is dat je een kortstondige lagspike had (je verbinding of de route naar de server bijv.), of latency variation.GuiltyNL schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:35:
@Kanarie Thanks, ik ga dat bekijken en eens meten en bijhouden.
Er staat echt veel onzin over games en netcode online, geschreven door mensen zonder voldoende kennis van zaken, dus ik zou me daar niet al teveel van aantrekken. De netcode van BF V is helemaal niet verkeerd, en met de network graph of network indicators kan je vaak al zien waarom iets misging.
Op de BF V subreddit zag je bijvoorbeeld regelmatig geklaag over slechte hitreg, met dan netjes een video erbij waarin je 2 of 3 performance indicator icons ziet, tja...
Ik speel zelf ook met een ping van rond de 10ms meestal, en herken jouw problemen of algemene issues vanwege die lage ping in ieder geval niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Kanarie op 01-02-2022 12:06 ]
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Denk dat je dan het probleem moet zoeken bij die tegenstander, niet zozeer bij jullie. Wij hebben dit in BF1 uitvoering getest met een vast team gemixed over beide teams, zodat we aan beide kanten de latency goed in de gaten kunnen houden (hoogste bij ons in team was 60ms), tot iemand z'n mobiele internet gebruikte en opeens kreeg je zeer bijzondere kills.GuiltyNL schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:35:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat is al zo oud als de wereld inderdaad met BF. Met WiFi, mobiel internet, kunstmatige packetloss, kunstmatig hogere latency, torrents aanzetten, etc, kan je jezelf gek genoeg een voordeel geven.SinergyX schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Denk dat je dan het probleem moet zoeken bij die tegenstander, niet zozeer bij jullie. Wij hebben dit in BF1 uitvoering getest met een vast team gemixed over beide teams, zodat we aan beide kanten de latency goed in de gaten kunnen houden (hoogste bij ons in team was 60ms), tot iemand z'n mobiele internet gebruikte en opeens kreeg je zeer bijzondere kills.
Dat is pas bij (constante) pings hoger dan 150 ms het geval als ik het me goed herinner. Er zit nog een groot verschil tussen een ping van 12 of een ping van 150, wat packetloss erbij en je krijgt nog steeds hele rare taferelen.Kanarie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 09:51:
Spelers met hoge ping moeten dan voor een rennende vijand schieten in de richting waarin ze rennen (leading shots).
Je hebt servers / rondes waar alles gewoon goed aanvoelt en ook lekker speelt. Ik ben echt geen koning in BF hoor, maar als ik een K/D van 1 heb is dat voor mij gewoon ok. Maar ik heb zoveel rondes dat ik eindig met 1/11 de laatste tijd en in combinatie met hoe ik dan gespeeld heb en de kansen die ik heb gehad, klopt het gewoon voor geen meter. Ik verlies in dat soort rondes gewoon 'gevechten' waarbij ik iemand van redelijk dichtbij van achteren raak en diegene draait zich dan vervolgens om en met twee tikjes ben ik er geweest. Terwijl mijn halve magazijn in zijn rug moet zitten.SinergyX schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:17:
[...]
Denk dat je dan het probleem moet zoeken bij die tegenstander, niet zozeer bij jullie. Wij hebben dit in BF1 uitvoering getest met een vast team gemixed over beide teams, zodat we aan beide kanten de latency goed in de gaten kunnen houden (hoogste bij ons in team was 60ms), tot iemand z'n mobiele internet gebruikte en opeens kreeg je zeer bijzondere kills.
Ik heb dat met eerder BF titels wel gedaan, talloze opnames gemaakt, gedeeld, gepost, hitmarkers die 2 meter naast iemand opdoemden. Maar uiteindelijk blijf je gefrustreerd achter. Maar ik zal eens kijken of ik dit weer eens kan oppakken.Kanarie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:04:
[...]
Ik zou daar eens een video van opnemen met bijv. nvidia shadowplay en hier delen. Zet dan ook vooral de network graph aan, daar kun je ook kortstondige network issues mee zien. Wat bijvoorbeeld zou kunnen is dat je een kortstondige lagspike had (je verbinding of de route naar de server bijv.), of latency variation.
Er staat echt veel onzin over games en netcode online, geschreven door mensen zonder voldoende kennis van zaken, dus ik zou me daar niet al teveel van aantrekken. De netcode van BF V is helemaal niet verkeerd, en met de network graph of network indicators kan je vaak al zien waarom iets misging.
Op de BF V subreddit zag je bijvoorbeeld regelmatig geklaag over slechte hitreg, met dan netjes een video erbij waarin je 2 of 3 performance indicator icons ziet, tja...
Ik speel zelf ook met een ping van rond de 10ms meestal, en herken jouw problemen of algemene issues vanwege die lage ping in ieder geval niet.
Ik denk terug naar je gouden jaren van Counterstrike 'got interp?' waar het al een probleem was, en eerlijk.. zal altijd blijven. Of een server gaat een auto kick >30ms doen en draait zelf ruim binnen de specs (zulke lag bij bv Ark is puur omdat die server 100% staat te pompen en de packets niet op tijd kan afwerken), zal het ook altijd een probleem blijven, lang niet bij elke game zo extreem merkbaar, maar zowel bij hitscan als bij projectile heb je diverse problemen er mee.A.W.E.S.O.M.-0 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:48:
[...]
Dat is al zo oud als de wereld inderdaad met BF. Met WiFi, mobiel internet, kunstmatige packetloss, kunstmatig hogere latency, torrents aanzetten, etc, kan je jezelf gek genoeg een voordeel geven.
Maarja, ik ben al niet zo'n fan meer van de extreem lage TTK's (BC2 staat me bij al een hoge, maar vond ik ook goed te doen), zeker niet als je in de 100-150ms range gaat zitten wat voor de laggy mensen bijna single pack-loop is.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik heb even snel een test gedaan en ik snap die stats nog niet helemaal, maar ik had op een geven moment als start 23 client hits tegenover 17 server hits. Vervolgens even mee gespeeld en dat bleef stabiel.Kanarie schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:04:
[...]
Ik zou daar eens een video van opnemen met bijv. nvidia shadowplay en hier delen. Zet dan ook vooral de network graph aan, daar kun je ook kortstondige network issues mee zien. Wat bijvoorbeeld zou kunnen is dat je een kortstondige lagspike had (je verbinding of de route naar de server bijv.), of latency variation.
Daarna shotgun gepakt en toen had ik op een gegeven moment 67 client hits en 54 server hits. Dat ging niet al te best zeg maar.
Maar ik moet nog even nakijken hoe ik deze cijfers nu moet zien, misschien is het wel doodnormaal.
De tweede set statistieken, onderin gaven geen packet losses. Een server tick van 12 ms en een latency van 11 ms.
Bijzonder jammer dat 2042 zo'n flop is geworden.
Steeds meer cheaters kom ik tegen tijdens breakthrough.
Eerst kwamen sporadisch voor nu lijkt het meer en meer te worden.
Steeds meer cheaters kom ik tegen tijdens breakthrough.
Eerst kwamen sporadisch voor nu lijkt het meer en meer te worden.
We're pleased to share that EA Anticheat will be extended to #BattlefieldV this Wednesday, April 3rd at 08:00 UTC.
— Battlefield Comms (@BattlefieldComm) 27 maart 2024
You will need to restart your game to benefit from the changes of this Client Update.
Learn more via our updated EA Anticheat Blog:https://t.co/E8zxNzVWn3
PC Specs
Echt waar eindelijk, had dit spel nooit echt een goede kans gegeven maar na redelijk vermaak met 2042 ben ik deze weer ernaast gaan spelen met als gevolg dat eigenlijk alleen deze nog speel. Potjes zijn veel spannender e. Het gevoel in alles , movement en richten zijn veel fijner. Maar die damn cheaters zijn immens en rapporten heeft weinig nut. Ook dat er spelers zijn die hele spel kunnen lam leggen was ook bijzonder irritant.
Wat ik wel nog steeds afvraag is dat als je respawned op teamgenoot dat je heel vaak dat weer opnieuw moet doen terwijl je teamgenoot niet dood gegaan is? Gebeurt echt zovaak en ook super , irritant , waarom gebeurd dat?
Wat ik wel nog steeds afvraag is dat als je respawned op teamgenoot dat je heel vaak dat weer opnieuw moet doen terwijl je teamgenoot niet dood gegaan is? Gebeurt echt zovaak en ook super , irritant , waarom gebeurd dat?
Is een vorm van spawn protectie. Als je op een teamgenoot spawned die in een gevecht is en dammage ontvangt, je ziet dan het witte cirkeltje om de teamgenoot (dat health voorstelt) in het spawnscherm teruglopen, dan treedt dit in werking zodat je niet gelijk doodgaat als je spawned.Marcbr schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:34:
Is wel irritant ja. Meteen dood zijn is echter ook irritant.
ps:
Als het werkt ben ik wel erg blij met die anticheat. Helaas is het een kernel-mode anti-cheat dat vind ik eigenlijk weer helemaal niets.
Echter als je een online (competitieve) shooter wilt spelen waar cheaters daadwerkelijk goed aangepakt kunnen worden schijnt het blijkbaar niet meer op een andere manier te kunnen dan via de kernel.
review: Anticheat op kernellevel - Onnodig of noodzakelijk kwaad?
[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 29-03-2024 09:29 ]
PC Specs
Ik dacht al dat het daar mee te maken had maar het werkte in BF 1 dan een stuk beter, gewoon niet spawnen ipv even ernaartoe en dan weer terug naar de map.Help!!!! schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:39:
[...]
Is een vorm van spawn protectie. Als je op een teamgenoot spawned die in een gevecht is en dammage ontvangt, je ziet dan het witte cirkeltje om de teamgenoot (dat health voorstelt) in het spawnscherm teruglopen, dan treedt dit in werking zodat je niet gelijk doodgaat als je spawned.
Is wel irritant ja. Meteen dood zijn is echter ook irritant.
review: Anticheat op kernellevel - Onnodig of noodzakelijk kwaad?
De oplossing is community server spelen, bijna geen cheaters.Marcbr schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:34:
Echt waar eindelijk, had dit spel nooit echt een goede kans gegeven maar na redelijk vermaak met 2042 ben ik deze weer ernaast gaan spelen met als gevolg dat eigenlijk alleen deze nog speel. Potjes zijn veel spannender e. Het gevoel in alles , movement en richten zijn veel fijner. Maar die damn cheaters zijn immens en rapporten heeft weinig nut. Ook dat er spelers zijn die hele spel kunnen lam leggen was ook bijzonder irritant.
Pardon, dus naar de community games server list gaan? Wow daar zitten echt ook tig cheaters in bijna elke game, iedereen klaagt zich rot tijdens elk spel. Maar het is nu aardig onder controle sinds 3 april met de anti cheat denk ik.SmokingSig schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:36:
[...]
De oplossing is community server spelen, bijna geen cheaters.
Sinds ik community speel heb ik er haast 0 gezien. Je moet gewoon de goede server joinen met actieve admins/anti cheat.Marcbr schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:45:
[...]
Pardon, dus naar de community games server list gaan? Wow daar zitten echt ook tig cheaters in bijna elke game, iedereen klaagt zich rot tijdens elk spel. Maar het is nu aardig onder controle sinds 3 april met de anti cheat denk ik.
Als ik op de EA servers speelde zag je elk uur wel wallhackers speedrunners aimbotters of werd iedereen instant gerespawned...
[ Voor 11% gewijzigd door SmokingSig op 04-04-2024 16:12 ]
Sinds de update laden de maps niet meer. Het duurt al erg lang om de game op te starten en nadat ik een server join blijft de game oneindig in het laadscherm hangen. Geen errors of timeouts.
Meer mensen die dit probleem hebben?
Opstarten duurt soms wat langer. Verder kan ik alles gewoon laden en gaat vlot.paul99 schreef op zondag 7 april 2024 @ 13:01:
Sinds de update laden de maps niet meer. Het duurt al erg lang om de game op te starten en nadat ik een server join blijft de game oneindig in het laadscherm hangen. Geen errors of timeouts.
Merk ook dat de game een stuk leuker is, ik wordt zelden afgeschoten van afstanden waarvan ik denk; hoe dan?
Als er hier nog mensen BF5 spelen zou ik graag eens via Discord een potje in een squad willen spelen. Ik heb dit spel onlangs voor bijna niks gekocht en vermaak me er prima mee!
Ik stuur je wel ff een dm voor een discord groepjeJovas schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 21:36:
Als er hier nog mensen BF5 spelen zou ik graag eens via Discord een potje in een squad willen spelen. Ik heb dit spel onlangs voor bijna niks gekocht en vermaak me er prima mee!
Let op:
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V
![]() | Zoek je andere Tweakers om mee te spelen? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |
Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V