Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

> YouTube: Battlefield 5 – Official Gamescom Trailer – Devastation ...
> YouTube: Battlefield 5 Official Multiplayer Trailer
> YouTube: Battlefield 5 Official Single Player Teaser Trailer

Battlefield V is de nieuwste iteratie in de populaire Battlefield-serie en speelt zich dit maal wederom af tijdens de Tweede Wereldoorlog, net zoals Battlefield 1942, de allereerste Battlefield game.

Release: 20 November 2018

ROADMAP

https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 1 - Overture: 17 januari 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 2 - Lightning Strikes: 17 januari 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 3 - Trial by Fire: 25 Maart 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 4 - Defying the odds: Juni 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 5 - Awakening the Giant: Herfst 2019

Meer info over de content van de Chapters vind je verderop.

Progressie

In Battlefield V is ook het progressiesysteem wat veranderd. De live-service Tides of War speelt hier een grote rol in met content-drops as vervanger van de Premium & DLCs.
Als je het spel start begin je in een 'Company', waar je je uitrusting beheert waarmee je wilt spelen; je soldaat, wapens en voertuigen. Er zijn 5 categorieen voor progressie:
  • Spelers-rang: de algemene spelersrank
  • Klasse-rang/b]: de algemene Class rank zorgt voor het vrijspelen van specifieke Combat Roles binnen de verschillende klassen, en voor klasse-specifieke uitrusting.
  • Wapens en modificaties: het vrijspelen van wapens en modificaties voor je wapens; statistieken (perks) en het uiterlijk wijzigen van je wapens.
  • Voertuigen en modificaties: het vrijspelen van voertuigen en met de voertuig-specifieke progression-tree verander je de statistieken (perks) en het uiterlijk van je voertuigen.
  • Chapter rank: een aanvullend progressie-systeem waarmee je specifieke uit de Tides of War service zaken als gethematiseerde uitrustingen kunt vrijspelen.
Combat roles
Combat roles zijn een soort 'builds' toegespitst op bepaalde rollen binnen de verschillende Klassen: Je kunt per klasse natuurlijk je uitrusting al aanpassen op een bepaalde rol die je wilt vervullen: als Assault bijvoorbeeld kun je zwaar inzetten op anti-voertuig gadgets en items. Combat roles hebben daarop bepaalde perks die op de rol inspelen. Hieronder een uitsplitsing van alle Combat roles met bijbehorenede perks:

Assault:
- Light infantry: Meer ammo van gevallen soldaten en je herstelt meer health dan andere rollen
- Vehicle Buster: Voertuigen beschadigen spot ze voor je team en je ontvang bonus-requisitie als je een voertuig vernietigd.
Medic:
- Field Medic: Verdient extra requisitie voor je squad als je ze voorziet van bandages en je sprint sneller als je afgaat op een gevallen teamgenoot voor een revive.
- Combat Medic: Je hebt een grotete reikwijdte voor je meleewapens, en je sprint sneller als je een kritieke health hebt.
Support:
- Engineer: je fixt voertuigen en fortificaties sneller dan andere supports, en stationaire- en voertuigwapens oververhitten minder snel
- Machine Gunner: Zorgt voor meer, maar ontvangt minder Suppression, en volledig suppressed vijanden worden gespot voor je hele team
Recon:
- Sniper: je spot vijanden als je op ze schiet, en je houdt je adem langer in om te richten (wordt verlengt met iedere headshot)
- Pathfinder: Je kunt spawnen op spawnbeacons van andere squads en je ontvangt extra punten als iemand op jouw spawnbeacon spawnt.
Lineare progressie met assignments
Het vrijspelen van gear zal linear en duidelijk zijn: je kunt gear dat je graag wilt kunnen vrijspelen met assignments en zelfs lineare 'quests'. Spelers die de Deluxe Edition hebben gekocht krijgen via Airdrops random cosmetische spullen krijgen, verdeeld over 20 weken.

De assignments variëren :
- dagelijks (drie eenvoudige assignments voor Company Coin)
- wapen-specifiek (voor cosmetische wapenonderdelen)
- klasse-specifiek (voor cosmetische outfits)
- verkregen door Chapter-rang; deze assignments versnellen je Chapter-progressie waardoor je sneller je rang verhoogt en spullen vrijspeelt (cosmetische items, badges, dogtags, etc).
Chapters
Chapters zijn 'seizoenen' waarin een boel kan gebeuren: ze kunnen gethematiseerd zijn rond bepaalde typische gebeurtenissen zijn uit de Tweede Wereldoorlog zijn en daarop kunnen maps en content als wapens, voertuigen en customisations zijn die in die periode zijn vrij te spelen.

Maps zullen ook evolueren met de tijd: Het kan zijn dat maps veranderen, of er speelbare gebieden bijkomen of dat de speelbare gebieden per gamemodus veranderen.

Gameplay video's

YouTube: Battlefield 5 New Gameplay and Impressions
YouTube: NEW BATTLEFIELD 5 MULTIPLAYER GAMEPLAY: 7 Details You Need To Know! ...
YouTube: Battlefield 5: AIR COMBAT FIRST LOOK! / Spitfire / Stuka / BF 109 /
YouTube: Battlefield 5 Plane Gameplay
YouTube: Battlefield 5 Multiplayer TANK GAMEPLAY - German Tiger Tank (BF5 Gam...

Concept Art

Geronimous wijzigde deze reactie 23-03-2019 11:15 (255%)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
raiders schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:00:
[...]

Ea Play is van 9 tot 11 juni. Dit is het E3 evenement van EA. Dan gaan we overigens wel de eerste gameplay (trailer?) zien aldus de EA Play website.

[...]
Klopt, dat staat er lost van. Ik was in dewar met spciale uitnodigingen voor EA Play, waar Battlefield V te spelen zal zijn...

FT-17 FTW!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
raiders schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:58:
Een leak (of Reddit post? In ieder geval al ver voordat deze reveal kwam) van een paar weken geleden beweerde volgens mij ook al dat Battlefield V zou staan voor Battlefield Victory. Zou dus inderdaad de victory parade kunnen zijn ;)

Een moderne WW2 game lijkt me wel heel vet. Battlefield is daar precies goed voor. Vind de style hoe cod dat doet toch niet echt geweldig...

EDIT: Iets wat ik de laatste tijd vaker lees. Wat zouden jullie vinden van een Battlefield Battle Royale mode? Elke game heeft het tegenwoordig :P
In de URLs van de battlefield.com website wordt consequent "battlefield-5" gebruikt, dus de V staat voor Vijf.

Deze mouspad (?) zag ik in een van de fotos... ff uitvergroot :P

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Hm vreemd, DANNYonPC reageert op die foto op Reddit en zegt dat het een oude foto is van de revealstream van Battlefield 1...

terwijl hij m er zelf ingooit :) YouTube: Battlefield V is the new name for BF2018!

Ik ben in de war iig...

EDIT: shit..

Geronimous wijzigde deze reactie 16-05-2018 22:57 (12%)

FT-17 FTW!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Wat n gezeur over BF1... want BF4 was zoveel beter en moeilijker met n lagere TTK en al die auto-lockon zooi?

Dat de setting je niet bevalt, prima. Maar op technisch vlak doet BF1 een boel veel beter dan voorgaande BFs, en niet alleen graphics-wise.

De netcode en hitreg zijn veel beter, animaties, soepelheid van bewegingen en bijvoorbeeld het klimmen over hogere muren etc zijn veel beter uitgewerkt.

Wat dat betreft zal dat in BFV ook weer beter zijn.

Ben echt benieuwd naar de setting!

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
poor Leno schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:18:
Nou de nieuwe CoD krijgt dus ook een Battle Royale mode :/

Wat denken jullie? Krijgt BFV het ook? Met hun "never be the same" en "new experiences" en een mode "bigger than Operations"

Ben benieuwd :/
We krijgen wel 'iets' nieuws dat groter gaat zijn dan operations, maar ik denk geen Battle Royale. Meer een doorontwikkeling van Operations: wellicht op grotere schaal? 100 spelers? Beroemde veldslagen

FT-17 FTW!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
PatRamon schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:35:
[...]

Kijk :)

Hopelijk komt er een beta (zal wel)
En dan kunnen we snel genoeg zien of het echt veranderd is of enkel cosmetische ingreep is.
Maar die paar seconde verteld al genoeg van de video :/
Hetzelfde had je dan moeten zeggen van BF2 naar BC1 naar BC2 naar BF3 naar BF4...

Geronimous wijzigde deze reactie 21-05-2018 20:02 (74%)

FT-17 FTW!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
PatRamon schreef op maandag 21 mei 2018 @ 20:26:
[...]

Beetje kinderachtig als een Moderator Spielerij op tweakers om zo gifje te posten.
Discussie/meningen altijd welkom maar dit slaat nergens op
Op de man en mijn mod-status erbij halen hoeft ook niet.

Het gifje = me being excited. Mijn reactie op jou is dat ik vind dat je erg voorbarig bent met je conslusies en overdreven negatief bent.

Kritiek op beleid mag overigens in Feedback op moderatie binnen Spielerij .

FT-17 FTW!

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
poor Leno schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:45:
Hier lads, om alvast een beetje in te komen :>

[video]

Geronimous wijzigde deze reactie 23-05-2018 18:15 (5%)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
MRE-Inc schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 22:42:
[...]

Lol dat viel me ook op. Bij de reveal trailer van BF1 had je, iig ik wel, het gevoel dat je echt terug naar de WW1 werd genomen. Die ademde gewoon WW1. Deze trailer straalt totaal geen WW2 uit.....

En zag ik het nou goed ? Een MG42 gewoon even uit de losse pols schieten zoals alleen Rambo dat kan ?
Ze hebben het wel gehad over een nieuwe manier van bewegen... zou dat betekenen dat animaties meer in elkaar overvloeien, dat je bijvoorbeeld tegelijk kan schieten en over een hekje kan springen...

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
icegodd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:02:
€69.99+

+Bevat in-app aankopen

Loot box incoming(star wars)
Dat fiasco zullen ze niet meer doen. Microtransactions zijn te verwachten, maar ze hebben al aangegeven dat je niks zult kunnen kopen dat je sterker maakt. Geen pay to win

Het zal dus voornamelijk voor cosmetische items zijn.

Ik hoop dat je wel client-side zulke customisation uit kunt zetten.

FT-17 FTW!

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

Concept Art Exploration

FT-17 FTW!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

FT-17 FTW!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Modbreak:
De meningen zijn verdeeld. Dat is nu inmiddels duidelijk. Wat vanaf nu dus echt minder mag is het taalgebruik, oneliners, en de op-de-man reacties.

FT-17 FTW!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Ik ben zeker skeptisch door de trailer. De blauwe facepaint en protheses vallen me nog het meest tegen. Voor de rest is nog veel onbekend. De concept art laat in ieder geval een beeld zien van hele gave omgevingen. Misschien wel blij dat ze wat minder bekende plekken opzoeken. Omaha beach is ook alleen maar leuk voor een korte single-player missie, want hoe zou je daar een leuke MP map van moeten maken?

Als we omgevingen krijgen zoals in de concept art, en de nieuwe gameplay features echt goed zijn uitgewerkt, heb ik het idee dat er een dijk van een spel zou kunnen staan. Misschien dat ik door die facepaint en protheses kan heenkijken...

Ik ben door de trailer eerder weer met beide benen op de grond gezet :) Misschien wel goed... Ik ga met veel interesse de gameplay beelden afwachten..

FT-17 FTW!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
https://cdn.discordapp.com/attachments/345116687747645441/449831519670894592/override.jpg

:o

https://cdn.discordapp.co...1783903789063/unknown.png

Geronimous wijzigde deze reactie 26-05-2018 13:17 (29%)

FT-17 FTW!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
uchiha tijntje schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Die wel leuk blijft? Ben benieuwd welke games de “BF veteraan” tegenwoordig speelt :)

En om misschien meer olie op het vuur te gooien. Ik merk wel een onderscheid tussen de pc gamers en de console gamers hier. De eerste groep is volgens mij (met uitzondering van @poor Leno ;) ) een stuk “kritischer”.
Rond de launch zullen we ook weer het topic splitsen, maar laten we die discussie in ieder geval niet gaan voeren. Ik wil hier geen enkele PC vs Console 'discussie'.

En oh ja, voor alle spelers die nog steeds zuur zijn over BF1, lees eens wat commentaar op Reddit; aantal spelers groeit weer op alle platformen en veel terugkerende spelers zijn aangenaam verrast en realiseren zich hoezeer het toch een fijne game is. En dat voor Redditors! Dus: give it a go :)

https://www.reddit.com/r/.../?st=jhouui9t&sh=750a8943

Geronimous wijzigde deze reactie 27-05-2018 15:44 (26%)

FT-17 FTW!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Modbreak:
Dat de meningen verdeeld zijn over de customizations, dat moge duidelijk zijn. Echter lijdt de sfeer er zwaar onder in dit topic door mensen die teveel over en weer persoonlijk worden.

Beperk de discussie tot nieuwe details die naar buiten komen; over customization is nog niet veel bekend.

En zoals altijd op Tweakers: laat elkaar in elkaars waarde.

Geronimous wijzigde deze reactie 28-05-2018 22:04 (11%)

FT-17 FTW!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
l0n3w012ph schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:01:
[...]

Een M1 Garand in .30-06 kun je niet tussentijds bijladen. Ofwel je schiet hem helemaal leeg, of je moet hem één voor één ontladen. Er is geen andere optie. Punt.

Zie hier: http://www.rifleshooterma...and_200904/#ixzz5HZi2bS00
Old-wives tale: oftewel: dat kon zeker wel... De mythe komt voor uit oudere games waarbij het technisch nog onmogelijk was om zowel dat treffende PING geluid te hebben EN een mid-mag reload animatie.

YouTube: M1 Garand Tips and Tricks

FT-17 FTW!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Reefun schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 07:53:
Vandaag precies 74 Jaar geleden dat de Gealliëerde zijn begonnen aan "Operation Overlord"!

[afbeelding]

Ben nog steeds benieuwd hoe ze dit gaan doen met BFV. Moet haast wel een epische "Grand Operation" worden!
Ik weet niet of D-Day erin gaat zitten, of uberhaupt de grote campagnes. Ik hoop het natuurlijk van harte, maar denk dat de nadruk gaat liggen op de onbekendere slagvelden.

We zullen het zien! Ben eeeerrrrgg benieuwd naar de EA Play en E3 verslagen :P

FT-17 FTW!

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Modbreak:
Nope, we gaan er geen PC vs Console discussie van maken!

Tevens, kunnen de PC mannen niet te ver uitwijden over jullie PC specs en wat je allemaal van plan bent om te optimaliseren? Ook dat is off-topic hier. Oppervlakkig speculeren over de minimale / aanbevolen specs is prima, maar houd het oppervlakkig.

Rond de launch van de game zal dit topic weer worden opgesplitst in een PC en Consoles topic.

Geronimous wijzigde deze reactie 09-06-2018 14:57 (71%)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Nickrsd schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:33:
Hoelaat is de ea play van bf5 vanavond??? Toch niet om 20.00??? Want dan is ook de kwalificatie van de f1... Damn!
Je hebt vast meer dan 1 scherm in huis ;) TV, tablet, smartphone, laptop, etc.

EA Play begint om 20:00, en het is verwacht dat BF:V de hoofdmoot gaat zijn, maar dat staat nergens geschreven dus wellicht komen de meeste gameplay beelden de komende dag(en) via de Game Changers Youtubers naar buiten...

FT-17 FTW!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
De videootjes van de gameplay laten een verfrissend beeld zien. Grafisch en qua geluid zit het weer goed.

De gameplay veranderingen zullen we zelf in de praktijk moeten ervaren denk ik, maar het lijkt er wel op dat ze er weer een meer tactisch spel van willen maken. Het ammo-systeem (krijgen van support of dooie spelers, of ammo points). Wellicht klaar met de over de top grenade spam?
Het reloaden van vliegtuigen in de lucht is wel een beetje jammer, in BF1942, Vietnam, BF2 moest je naar een vliegveld of dekschip terug, kon je ook met langzaam vliegen restocken.

Fortifications lijkt me meer gimmicky: het is net zo snel weer kapot, dus wellicht soms handig om 'op adem te komen' en te healen, en als voorbereiding om een vlag te verdedigen

Grand Operations ziet er veelbelovend uit: de uirbreiding over meerdere dagen en de invloed van de uitkomst van de voorgaande pot lijken me erg gaaf en een mooie manier om bekende battles te creeren.

Royale: is slechts 1 gamemodus, kun je negeren.

PS: nu al een Easter Egg!

https://enigma.battlefield.com/

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Turfschipper schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:06:
Totaal niet weg geblazen, sterker, nu helemaal afgeknapt op deze game. Aanfluiting om zo een ‘WWII’ game weg te zetten. Zit niet 1 mini greintje WWII vibe in, gewoon nul.
Er is toch ook vaak gezegd dat ze focussen op onbekende gevechten... dit is 1 map in Noorwegen... de map / locatie, voertuigen etc zijn gewoon waarheidsgetrouw.

Dus nee, dit is geen Normandie, maar weldegelijk WW2, en voor mijn gevoel zit dat sausje er wel degelijk overheen,

Het enige waar je echt over kunt vallen is de speler-customisation. Het plaatje dat Poor_leno plaatste bijvoorbeeld...

FT-17 FTW!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
poor Leno schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 23:26:
Eeeeeeeenn.... Friday the 13th hockeymasker confirmed..

[afbeelding]

:-( |:( ;w :N
Das geen hockeymasker maar een sniper masker

sniper mask

FT-17 FTW!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
De Enigma website kun je vergeten :(

Als je de puzzel oplost maak je kans op Gamescom kaartjes, mits je in de UK, Franksrijk, UAE, Australie, Korea of Japan woont. Wellicht dat de volgende 'ronde' anders is...

FT-17 FTW!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
RoyK schreef op zondag 10 juni 2018 @ 00:59:
Ik heb tot nu toe een mixed gevoel aan het hele BF5 gebeuren. Ik heb nu op mn gemakje mee zitten kijken met een speler die kennelijk wel beelden mag vrijgeven ( YouTube: NEW BATTLEFIELD 5 EARLY ACCESS GAMEPLAY FROM E3! ) en krijg ik sterk het gevoel dat de speler niet veel BF uurtjes op haar portfolio heeft staan. vanuit een marketing perspectief snap ik echt helemaal niets van dit soort keuzes. Zet er een pak profs op of iig mensen met een passie voor het spel. Dat terzijde... maar ik mis gewoon dat WW2 gevoel wat hierboven al word aangegeven. Als je zou zeggen dat het BF1 is geloof ik het ook. Of als het een fantasie spel is met een 'hier en nu' randje lukt het me ook nog. En dan dat getimmer overal. Viel me op dat er nog net zoveel revived werd als in BF1. :D

Ziet er allemaal natuurlijk knap uit hoor verder. We gaan het meemaken. Ik focus me liever op jackfrags. Ik ben in de war van BF5.
Ze is de enige die gewoon een hele ronde op YouTube zet. Als je de video echt had zitten meekijken zag je verder namen als JackFrags gewoon langskomen. Die kiezen alleen voor een ander opzet in hun video's (of komen misschien nog met

Dus wat de aanname dat deze youtube-dame geen Battlefield ervaring heeft te maken heeft met de discussie snap ik even niet.

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

Geronimous wijzigde deze reactie 11-06-2018 00:25 (36%)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Het spotting-systeem is veranderd, veelal naar een "last known location" spot, die ook weergeeft tegen wat voor klasse je het opneemt. Deels om dus de insta-herkenning die wegvalt met de customisation te counteren.

Ik ben benieuwd hoe het in de praktijk uitpakt. Ik heb het vermoeden dat hoe dan ook deze game weer opnieuw wennen gaat zijn.

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Wat Leno hier bedoeld is dat het belachelijk is dat men op een beetje gladde manier om de discussie heen draaien door er een dochter bij te halen en op die manier iedereen die kritiek heeft op het spel opeens te bombarderen tot anti-feminst of anti-vrouw.

Het feit dat er vrouwen in de game zitten is helemaal nergens de kritiek die geopperd word.
De manier waarop vrouwen in het spel zitten (door de customisations) is niet authentiek en waarheidsgetrouw voor een game die wel als zodanig in de markt gezet wordt.

Waar de discussie over zou moeten gaan is of dat erg is of niet; en daar kun je gewoon een eigen mening in hebben.
quote:
Tsurany schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 12:01:
[...]

Daarnaast horen vrouwen simpelweg niet in het leger thuis in een rol waarbij ze actief vechten. Dat is absoluut niet wenselijk vanuit de samenleving en dat is iets wat prima uit te leggen is aan een 13 jarig meisje.
Dat is een heel andere discussie, en ben het overigens volledig oneens met je statement: vrouwen horen prima thuis in het leger, ook in gevechtsituaties

Geronimous wijzigde deze reactie 13-06-2018 12:30 (25%)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Modbreak:
Het is blijkbaar lastig om een volwassen discussie te voeren over de customisations, realisme vs authenticiteit en de controverse rond de PR van EA en DICE. Men is te emotioneel, trollt met oneliners of gaat offtopic door dezelfde punten/oneliners steeds te herhalen.

We hopen dat met het uitschakelen van de likes en quickreply de emotie in de reacties zakt en de rede het overneemt en iedereen wat langer nadenkt voor hij/zij reageert. Zorg samen voor een goede sfeer.

Geronimous wijzigde deze reactie 13-06-2018 17:56 (86%)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
SomerenV schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 00:53:
@Jeroenimoes In dat filmpje zegt de persoon dat het lastig was om nou te zien wie bij je hoort en wie niet. Da's een zorg die je meer hoort, mede omdat door personalisatie van personages er geen vast 'silhouet' is waar je op af kunt gaan. Zelfs de kleur of opdruk van uniformen kan verschillen van persoon tot persoon. Maar om dan vervolgens van EA het antwoord "daar wen je binnen een paar weken wel aan" te krijgen slaat echt alles :+

Ik hoop serieus dat bovenstaande geen groot issue blijkt uiteindelijk. Maar zoals ik het nu zie in veel gameplayvideo's is dat mensen eerst een paar seconden moeten kijken naar iemand voordat ze zeker weten of ze op die persoon moeten gaan schieten. Je ziet ook veel mensen afgaan puur op de icoontjes boven het hoofd (blauw voor vriend, rood voor vijand) terwijl je eigenlijk meteen instinctief zou moeten kunnen schieten puur op basis van visuele cues.

In praktisch elke teambased shooter weet je vrijwel direct wie dood moet door grote visuele verschillen tussen de teams, maar in BFV lijkt dit aspect voor een groot deel afwezig te zijn. Ik ben dan ook benieuwd hoe Dice dat op gaat lossen.
Ik ook. Voor een deel hebben ze in interviews gezegd dat in ieder geval het kleurenpalet per factie beperkt is. Bovendien zal het nieuwe spottingsysteem en de vernieuwde klasse-indeling ook wel een rol spelen in de balans.

We gaan het zien!

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
jantje 2 schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 09:16:
[...]

Kan het mis hebben maar het lijkt erop dat zijn teammaat die links van hem loopt die gast spot, die zou waarschijnlijk langs de smoke kunnen kijken en die gast achter die kisten zien. Zou heel raar zijn als hij door de smoke mensen kan spotten. What's the point of smoke then? :+

Neem aan dat dit die lichte radius op de map gewoon de cap radius voor de vlag is, dus geen spotting flare ed. active?

EDIT : er is een spotting flare active, die schiet hij zelf later ook af. Zie 7: 44 min van het filmpje de mini map voordat hij de flare schiet en erna. dat is precies hetzelfde als in jouw stukje.
Ik zou niet te diep in de beelden duiken, het is pre-alpha, er kan dus een boel veranderen. Ook zit niet alles erin: suppression nog niet, het verslepen van je kameraden, etc. Bovendien zullen er nog bugs in zitten, het sneeuwt immers ook hevig indoors :)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Tsurany schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:09:
[...]

Tja ze moeten in September klaar zijn dus ze hebben nog maar een paar maanden. In die tijd verander je ook niet heel veel.
Precies. Lijkt me beter om alles af te maken en de bugs proberen eruit te werken met zo'n deadline, dan dat ze de hele balans op de schop gooien. Die feedback komt wel. Wellicht komt er weer een CTE, dar zijn altijd veel veranderingen uit voortgekomen...

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Tsurany schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:16:
[...]

DICE heeft op dit gebied nog nooit goed gepresteerd. Als het bij release niet werkt dan kan je er vanuit gaan dat het na een jaar nog niet goed werkt.

Vraag me trouwens af of ze een verbetering doorvoeren op het friends systeem. Ik heb nog nooit zo'n waardeloos systeem gezien als in Battlefield 1 waar friends joinen zowel ingame als via Origin nog nooit goed heeft gewerkt.
Ja, er zijn altijd legacy-bugs in BF gebleven, dat geef ik toe. Sommige zijn ook redelijk irritant. Maar je moet ze toch echt kudos geven voor de manier waarop ze bijvoorbeeld BF4 hebben omgedraaid van fiasco tot een game dat nog steeds veel gespeeld wordt. Dat hele "als het bij release niet werkt, werkt het na een jaar ook niet" gaat voor mij dan ook niet op. Er zijn zeker specifieke punten te noemen, zoals het hele menu-en-joinen-van-vrienden gedoe waar ik me ook enorm aan stoor, maar ik vind je statement iets te overdreven :)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Jullien halen technische problemen en balans-dingetjes door elkaar.

BF1 was technisch prima op orde bij launch. Je kunt zeggen wat je wilt, maar op het vlak van netcode en stabiliteit was en is het een prima game. Dat technische aspect is sinds BF4 en de CTE flink verbeterd, veelal ook na kritiek van de community. De Frostbite engine wordt steeds complexer maar ook beter. Wederom: wat (kleine) zaken daargelaten.

Balans-dingen ben ik het ook wel met jullie eens hoor, de explosive spam is irritant, maar meer een designkeuze dan een technisch mankement. Lijkt overigens wel opgepakt te zijn met de vele veranderingen in BFV, al moeten we dat nog echt gaan zien natuurlijk.

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

Geen 'only in BF' stunts :-(

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Open beta komt 'vroeg in September", bevestigd in dit interessante artikel over wat DICE heeft geleerd van de closed alpha:

https://www.battlefield.c...sed-alpha-what-we-learned

Geronimous wijzigde deze reactie 13-07-2018 21:58 (34%)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Tsurany schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 11:00:
[...]

@Jeroenimoes sinds jij zowel moderator als TS bent hier, kan jij de link naar de Battlefield 1 Discord in de TS en TW zetten?

https://discord.gg/zfeG8Tr
Is het niet handiger daar even mee te wachten nog? Ik was van plan om bij de start van de open beta het topic al op te splitsen in een PC en Consoles variant, dan kan de discord link prima in te TW van het PC topic :)

FT-17 FTW!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Het enige dat ik echt niet fijn vind met games in zo'n abonnement is dat je meteen al je games kwijt bent zodra je je abo opzegt. En ik ga echt niet standaard al geld naar EA gooien...

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
greatgonzo schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 16:41:
[...]

Voor de PS4: hoe krijg je hem dan eerder?
Eh... je kunt hem 2 dagen eerder activeren? Pre-loaden is vaak voor iedereen op hetzelfde moment, maar je toegang verloopt via de Store. Dus jij krijgt twee dagen eerder de unlock...

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Family Guy schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:16:
Wanneer kunnen we weer wat meer inzicht in deze game verwachten? Zie maar weinig details op 't internet...
Gamescom deze maand... 21-25 augustus.

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Niet gaan bedelen om codes, lieve mensen. Dat is nergens op Tweakers toegestaan :)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Toch mooi om te zien dat veel mensen hier een alpha build als demo gebruiken en klagen over bugs, performance en stabiliteits issues.

het. is. een. alpha!

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Waar de preorders naartoe gaan heb je als gamebedrijf zelf in de hand..
De marketing van BF:V is gewoon een dikke FAIL.

Maar goed, ben erg benieuwd naar de trailer morgen!

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Nou ja, als de marketing goed gebeurd ben je veel meer gehyped en ga je dus preorderen. Als dat geen invloed zou hebben, waarom smijten ze er dan miljoenen tegenaan voor marketing?

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
dvdkiwi schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 19:39:
Ik ben vooral heel benieuwd naar de uitwerking, omdat BF een teamspel is waar BR een ieder-voor-zich gamemode is.
Ook benieuwd naar de lengte van de BR mode. De laadtijden in BF zijn al behoorlijk, straks mag je na een pot Operations dus ook nog eens minutenlang wachten tot er een winnaar uit het BR potje komt.
De uitwerking kan het maken of breken.
Battle Royale kent ook squad-play. De modus interesseert me nog het minst; als je core gameplay maar goed is uitgewerkt mag het er best bij komen. Wie weet is het leuk, maar ik hoop dat ze hoofdzakelijk toch aandacht besteden aan Conquest, Rush en Grand Operations.

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Tsurany schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 13:44:
[...]

Tot op heden zijn er nooit grote wijzigingen geweest tussen alpha's, beta's en releases. Wijzigingen worden pas enkele maanden later doorgevoerd. Het zou mooi zijn als ze met die trend breken maar tot op heden is dat gewoon niet gebeurd en dat zorgt er voor dat mensen huiverig zijn. Vergeet niet dat het nog twee maanden is tot release en dat ze hooguit een maand ontwikkeltijd over hebben voordat de game naar gold status gaat.

Bovendien moet je toch ergens op baseren of je de game wel of niet koopt, reviewers zijn tegenwoordig verre van betrouwbaar dus je hebt weinig andere keuze.
Hoe wil je wijzigingen doorvoeren als nog niemand die modi heeft gespeeld? Er is wel input nodig en een kans voor de spelersbasis om te spelen voor je überhaupt conclusies kunt trekken.

Nu met de tweede alpha, en alle gameplay-veranderingen die zijn aangekondigd ten opzichte van de vorige BF titels, vind ik dat ze best netjes naar de community luisteren en bereid zijn om aanpassingen door te voeren.

Bovendien kun je nooit iedereen tevreden stellen, dus moeten ze zelf hun balans opmaken.

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Nog een interessante screenshaot van de Rotterdam map van n andere kant...

quote:
Tsurany schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 15:15:
[...]

En dat is het probleem met gamemode bloat. Daarom werkte de oudere games zo goed, mappen en wapens optimaliseren voor twee gamemodes is een stuk eenvoudiger. Nu is de balans gebaseerd op twee keer grand operations spelen met een erg specifieke map en zeer weinig wapens.

[...]

Veel beloften maar het resultaat vind ik nog tegen vallen. Ze hebben bij mij geen hype gecreert. En bij velen niet zo blijkt, ik hoor weinig echt enthousiaste verhalen. Al mijn game buddies hebben weinig verwachtingen terwijl velen daarvan de eerdere Battlefield flink gespeeld hebben.

[...]

Dat klopt, resulteert alleen wel in een spel dat enkel de casual spelers aanspreekt. Goed voor verkoopaantallen alleen je spel sterft ontzettend snel af. Zie je met alle Battlefield games, na een jaar nog amper een playerbase over juist omdat de fanatieke spelers niet bediend worden.
Tja, je kunt negatief blijven, das ieders keus natuurlijk. De aangekondigde veranderingen, wat ik heb gehoord en gezien over de alpha's, en zeker de laatste trailer zorgen bij mij weer voor hype. Ik heb dan weer een boel gamesbuddies die weer zin hebben in BF.

Geronimous wijzigde deze reactie 19-08-2018 17:22 (72%)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Reddit AMA over de Company en core gameplay

https://www.reddit.com/r/.../?st=jl6zw7xt&sh=239cb461

jammer dat het allemaal heel generieke marketing-antwoorden zijn... :(

Geronimous wijzigde deze reactie 23-08-2018 22:34 (18%)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Sinus_rhythm schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 22:39:
[...]

Nee hoor gewoon een boze tweaker daar in de redactie die geen nieuwe Wilders-tweets kon vinden...

Iemand een idee wanneer gamescom materiaal op YouTube komt van de bekende YouTube-ers?
Vanaf morgen, de 28e. Was wat doorgeschoven vanwege de dodelijke schietpartij op het games-event in de US.

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
Loondijke schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 18:47:
[...]

Ligt het nou echt aan mij of is het in de eerste video echte CoD gameplay met BF5 graphics? Het rennen, ADS-speed, nade gooien, weaponswitchen, snelheid, herladen, trap rennen etc etc.... dit is echt BF op ADHD. Wat een snelheid zit er in die game.

Jammer als je het mij vraagt.
Wut? CoD? Dit is verre van CoD... ik vind het allemaal niet sneller gaan dan andere BF's...
quote:
Martinspire schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 19:44:
Gameplay ziet er prima uit wat mij betreft. Al vind ik de time to kill nog steeds te snel met weinig kans tot reageren. Het is gelukkig niet zo debiel als in COD maar van mij mag het wel meer naar BF3 toe.
De TTK lag in BF3 anders ook best laag...

Geronimous wijzigde deze reactie 29-08-2018 20:03 (26%)

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Heb veel zin in de beta, eindelijk eens wat hands-on met de game.

Ik snap dat er overeenkomsten worden gezien met Amiens gezien de straatjes met trams, maar ik vind Rotterdam toch echt een flink ander uiterlijk hebben. Voelt wel echt als een Nederlandse stad.

Dat ze de extra maand mooi gebruiken om een soepele launch te verzorgen!

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Uh-oh...

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Modbreak:
Met het live gaan van de Open Beta splitsen we het topic op in een apart PC en Consoles versie.

[XBO/PS4] [ZT] Battlefield V

In beide topics blijft het Zero Tolerance beleid van kracht.

FT-17 FTW!

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Singleplayer is naar verwachting dus behoorlijk tegenvallend als ik het zo hoor... Hetzelfde sausje als BF1, domme AI, simpele en saaie objectives...
Nordlys schijnt nog het mooiste te zijn, met een stukje skien lol :)

Ik had dan liever COOP missies gezien, zoals in BF3. Of een toffe SP zoals de Bad Company games!

Je kunt er wel weer unieke zaken mee vrijspelen voor in Multiplayer.... Dogtags en zaken voor je Company, ik vermoed outfits :)

JackFrags:
YouTube: Battlefield 5 Single Player Gameplay and Impressions

Levelcap:
YouTube: Battlefield V Chauchat -Tirailleur War Stories Single Player Gameplay
YouTube: Battlefield V Autoloading 8 - Under No Flag War Stories Single Playe...
YouTube: Battlefield V Commando Carbine - Nordlys War Stories Single Player G...

Westie:
YouTube: 10 MINUTES OF SINGLE PLAYER GAMEPLAY! - Battlefield 5 War Stories Fi...

YouTube: BATTLEFIELD V WAR STORIES (Gameplay) - Nordlys Looks & Feels Abs...

FT-17 FTW!

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Geronimous
  • Nu online

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Patchnotes!

Vehicles
  • Fixed the inconsistency between the length of the visual effect of the Churchill Crocodile tank’s flamethrower when viewing it in third person versus first person.
Weapons, Gadgets, and Specializations
  • Fixed the M1907 SF Recoil Buffer Specialization which was previously not working.
  • he ZK-383 and Selbstlader 1916 no longer have the wrong zoom level with some sights when using the Fast ADS movement Specialization.
  • Tweaked shotgun balance. We found that shotguns were underperforming compared to lose-range SMGs. The changes to damage drop-off and pellet damage listed below make shotguns perform more consistently in close quarters and give them a slightly longer optimal range.
  • Increased damage drop-off start distance for buckshot and slug ammo by 1 m.
  • 12g Automatic and M1897: Increased buckshot maximum pellet damage from 5 to 7.2.
  • M30 Drilling: Increased buckshot maximum pellet damage from 5 to 6.3.
Maps and Modes
  • Practice Range: Fixed a bug where players would get stuck when using the “Redeploy” or “Restart Practice Range” function.
  • Combined Arms: On Hot Pursuit, the correct number of soldiers needed to advance the objective are now spawned.
  • War Stories: Players should no longer run into a freeze on The Last Tiger during the section Reach German Forward Base.
  • Fixed the controller vibration function that wouldn’t properly work on some maps while playing Grand Operations.
UI/HUD/Options/Assignments
  • Fixed the flickering issue that could happen on the squad redeploy screen.
  • All subtitles in the Combined Arms intro are now triggering correctly.
  • Leveling from level 49• to level 50 now properly shows the correct level on the End of Round screen.
  • Further fixes for the End of Round Company Coin counter. This should hopefully show the correct value for all players.
Stability
  • Multiple crash fixes and stability improvements.
PC-Specific Improvements
  • Fixed a crash that could happen when players changed the resolution multiple times in a row while DLSS is enabled.
  • DLSS has been disabled when using DX11 due to stability issues.
Xbox One-Specific Improvements
  • Fixed an issue where shotguns dealt less damage than intended.
PlayStation® 4-Specific Improvements
  • Fixed an issue where shotguns dealt less damage than intended.
  • If the player happens to remove the network cable from the console during the map loading screen, they will once again be able to connect to EA Online without having to restart the game.

FT-17 FTW!

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True