Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 17:33

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter

> YouTube: Battlefield 5 – Official Gamescom Trailer – Devastation ...
> YouTube: Battlefield 5 Official Multiplayer Trailer
> YouTube: Battlefield 5 Official Single Player Teaser Trailer

Battlefield V is de nieuwste iteratie in de populaire Battlefield-serie en speelt zich dit maal wederom af tijdens de Tweede Wereldoorlog, net zoals Battlefield 1942, de allereerste Battlefield game.

Release: 20 November 2018

ROADMAP

https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 1 - Overture: 17 januari 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 2 - Lightning Strikes: 17 januari 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 3 - Trial by Fire: 25 Maart 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 4 - Defying the odds: Juni 2019
https://tweakers.net/ext/f/VsvlPBZ3aKa8BFoqJCecRl7m/full.gifTides of War: Chapter 5 - Awakening the Giant: Herfst 2019

Meer info over de content van de Chapters vind je verderop.

Progressie

In Battlefield V is ook het progressiesysteem wat veranderd. De live-service Tides of War speelt hier een grote rol in met content-drops as vervanger van de Premium & DLCs.
Als je het spel start begin je in een 'Company', waar je je uitrusting beheert waarmee je wilt spelen; je soldaat, wapens en voertuigen. Er zijn 5 categorieen voor progressie:
  • Spelers-rang: de algemene spelersrank
  • Klasse-rang/b]: de algemene Class rank zorgt voor het vrijspelen van specifieke Combat Roles binnen de verschillende klassen, en voor klasse-specifieke uitrusting.
  • Wapens en modificaties: het vrijspelen van wapens en modificaties voor je wapens; statistieken (perks) en het uiterlijk wijzigen van je wapens.
  • Voertuigen en modificaties: het vrijspelen van voertuigen en met de voertuig-specifieke progression-tree verander je de statistieken (perks) en het uiterlijk van je voertuigen.
  • Chapter rank: een aanvullend progressie-systeem waarmee je specifieke uit de Tides of War service zaken als gethematiseerde uitrustingen kunt vrijspelen.
Combat roles
Combat roles zijn een soort 'builds' toegespitst op bepaalde rollen binnen de verschillende Klassen: Je kunt per klasse natuurlijk je uitrusting al aanpassen op een bepaalde rol die je wilt vervullen: als Assault bijvoorbeeld kun je zwaar inzetten op anti-voertuig gadgets en items. Combat roles hebben daarop bepaalde perks die op de rol inspelen. Hieronder een uitsplitsing van alle Combat roles met bijbehorenede perks:

Assault:
- Light infantry: Meer ammo van gevallen soldaten en je herstelt meer health dan andere rollen
- Vehicle Buster: Voertuigen beschadigen spot ze voor je team en je ontvang bonus-requisitie als je een voertuig vernietigd.
Medic:
- Field Medic: Verdient extra requisitie voor je squad als je ze voorziet van bandages en je sprint sneller als je afgaat op een gevallen teamgenoot voor een revive.
- Combat Medic: Je hebt een grotete reikwijdte voor je meleewapens, en je sprint sneller als je een kritieke health hebt.
Support:
- Engineer: je fixt voertuigen en fortificaties sneller dan andere supports, en stationaire- en voertuigwapens oververhitten minder snel
- Machine Gunner: Zorgt voor meer, maar ontvangt minder Suppression, en volledig suppressed vijanden worden gespot voor je hele team
Recon:
- Sniper: je spot vijanden als je op ze schiet, en je houdt je adem langer in om te richten (wordt verlengt met iedere headshot)
- Pathfinder: Je kunt spawnen op spawnbeacons van andere squads en je ontvangt extra punten als iemand op jouw spawnbeacon spawnt.
Lineare progressie met assignments
Het vrijspelen van gear zal linear en duidelijk zijn: je kunt gear dat je graag wilt kunnen vrijspelen met assignments en zelfs lineare 'quests'. Spelers die de Deluxe Edition hebben gekocht krijgen via Airdrops random cosmetische spullen krijgen, verdeeld over 20 weken.

De assignments variëren :
- dagelijks (drie eenvoudige assignments voor Company Coin)
- wapen-specifiek (voor cosmetische wapenonderdelen)
- klasse-specifiek (voor cosmetische outfits)
- verkregen door Chapter-rang; deze assignments versnellen je Chapter-progressie waardoor je sneller je rang verhoogt en spullen vrijspeelt (cosmetische items, badges, dogtags, etc).
Chapters
Chapters zijn 'seizoenen' waarin een boel kan gebeuren: ze kunnen gethematiseerd zijn rond bepaalde typische gebeurtenissen zijn uit de Tweede Wereldoorlog zijn en daarop kunnen maps en content als wapens, voertuigen en customisations zijn die in die periode zijn vrij te spelen.

Maps zullen ook evolueren met de tijd: Het kan zijn dat maps veranderen, of er speelbare gebieden bijkomen of dat de speelbare gebieden per gamemodus veranderen.

Gameplay video's

YouTube: Battlefield 5 New Gameplay and Impressions
YouTube: NEW BATTLEFIELD 5 MULTIPLAYER GAMEPLAY: 7 Details You Need To Know! ...
YouTube: Battlefield 5: AIR COMBAT FIRST LOOK! / Spitfire / Stuka / BF 109 /
YouTube: Battlefield 5 Plane Gameplay
YouTube: Battlefield 5 Multiplayer TANK GAMEPLAY - German Tiger Tank (BF5 Gam...

Concept Art

Geronimous wijzigde deze reactie 23-03-2019 11:15 (255%)

FT-17 FTW!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
raiders schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:58:
Een leak (of Reddit post? In ieder geval al ver voordat deze reveal kwam) van een paar weken geleden beweerde volgens mij ook al dat Battlefield V zou staan voor Battlefield Victory. Zou dus inderdaad de victory parade kunnen zijn ;)

Een moderne WW2 game lijkt me wel heel vet. Battlefield is daar precies goed voor. Vind de style hoe cod dat doet toch niet echt geweldig...

EDIT: Iets wat ik de laatste tijd vaker lees. Wat zouden jullie vinden van een Battlefield Battle Royale mode? Elke game heeft het tegenwoordig :P
In de URLs van de battlefield.com website wordt consequent "battlefield-5" gebruikt, dus de V staat voor Vijf.

Deze mouspad (?) zag ik in een van de fotos... ff uitvergroot :P

FT-17 FTW!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:13

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

quote:
Jeroenimoes schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 21:14:
[...]

In de URLs van de battlefield.com website wordt consequent "battlefield-5" gebruikt, dus de V staat voor Vijf.

Deze mouspad (?) zag ik in een van de fotos... ff uitvergroot :P

[afbeelding]
We weten allemaal dat dat gewoon Kung Lao is van Mortal Kombat!

http://www.avoidingthepuddle.com/storage/kung_lao.gif?__SQUARESPACE_CACHEVERSION=1303243463580

DAMAGE wijzigde deze reactie 16-05-2018 22:43 (8%)

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

Acties:
  • +3Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 19:19

-tom-562

Oliesjeik

Daar is toch niks mis mee?
Overigens overdrijf je zwaar

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:07

Skybullet

It's go season

Juist net de kracht van battlefield. Toegankelijk voor iedereen van beginner tot ervarener, solo of mensen die graag met anderen spelen. Voetvolk of die hard tankboy of ace vlieger. Wapens die meteen als standaard favoriet gelden,maar ook wapens die skill nodig hebben om te gebruiken

Nee het is geen simulator, super tactisch pas na 500 game uren in staat iemand te raken spel. En gelukkig maar.

Excuses sound best to the person who’s making them up . Stop feeling sorry for yourself. Telling everybody your sad story. Nobody will do it for you. If you want something, go get it. Period

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ComputerHoed
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18-05 19:59

ComputerHoed

Electronica <3

Wat mij betreft zie ik BF5 het liefst terug als een BF3 variant. BF3 was in mijn ogen de beste Battlefield.

Ryzen 2700X, Gigabyte Aorus Gaming 7, G.Skills Ripjaws V 3200Mhz 16GB DDR4 RAM, MSI RX 480 Gaming X, Samsung 970 250GB NVMe-SSD, 3x 5TB Toshiba HDD, 500GB Samsung Evo 850 SSD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 08-05 14:31
Battlefield 3 680 uur
Battlefield 4 461 uur
Battlefield 1 21 uur
PUBG 289 uur and counting

Momenteel speel ik alleen nog pubg. De setting van Battlefield 1 spreekt me totaal niet aan, ondanks dat het er prachtig uitziet en het geluid geweldig is. Ik vind de wapens gewoon niet leuk en de tanks zijn ronduit kut. Waar ik in BF4 nog goed met een helicopter overweg kon, is dat in 1 niet te vinden.

Stiekem hoop ik op een Vietnam editie, maar het zal wel WWII worden. Alhoewel me dat meer trekt dan WWI. Wapens zijn natuurlijk wat beter en de geschiedenis helpt ook wat mee. Ik ga er in ieder geval voor zitten, want het zal natuurlijk weer een prachtige game worden met de beste geluidseffecten in zijn genre. Nu maar weer pubg opstarten, want man wat is dat toch een pakkend spel!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-05 15:49
quote:
Qu3st schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:09:
[afbeelding]

Deze memo is gelekt.
Lijkt dus op een WW2 spel, als het echt is.
Geloof er niets van, waar is FIFA 19?

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13:42
En ik denk ook direct inderdaad de V van Victory:

En dat was in 1945..... zal vast allemaal met elkaar te maken hebben :).

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 17-05 15:40
quote:
Poulske schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:24:
[...]

Wie is Dan Mitre? Iemand van DICE?
Dan Mitre
@dan_mitre
Global Community Engagement Manager | EA
https://twitter.com/dan_mitre

Delerium Steam Profile BF4 profile

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Easymongo
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 09-05 19:46
Graag Operations, maar met meer diepte. Moet toch kunnen, iets als:
- bevrijd POWs uit kasteel hoog in de bergen via kabelbaan. Je moet X gevangenen met explosieven bevrijden plus de kabelbaan beschermen. Kabelbaan kapot, missie heeft gefaald.
- ga als verzetsgroep er op uit om een in de rotsen uitgehakt kanon uit te schakelen. CQ met veel explosieven, veel potentiele flank routes. Klimmen en abseilen.
- vecht om bruggen om deze op te blazen. Denk Arnhem, Remagen, Kwai. Drie succesvol geplaatste ladingen en de brug doet boem.
- drop als para's achter een Duitse/Russische linie voor sabotage en om een doorbraak te maken.
- vindt de Enigma-machine in een groot lelijk gebouwencomplex. Telkens als je een boodschap hebt ontcijferd, stuur je deze door aan een bevriend team op een andere map. De boodschap houdt de locatie in van de vijand. Je bent vrij om tussen de maps te wisselen dmv spawn.

We gaan het zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-05 20:37
Hoop wel dat ze die levelution zooi zoals in BF4 eruit laten en de destructie van BF3 er in. Echt BF4 was zo klote qua destructie. Met je tank op een gebouw schieten en daar niks van terugzien, maar wel in 1x de hele map onder water zetten.

Nu in BF1 kan je gelukkig weer wat rubble kills maken door bv in Amiens met je AT rocket gun op de gevels van huizen te schieten, dat kon gewoon in BF4 niet, ook niet in die remake map in de woestijn.

Ik weet nog dat je in de map Strike at Karkand in BF3 gewoon de hele map kon plat gooien, elk huisje met de grond gelijk maken.

Terug naar BF5, leuke mappen op bv Omaha beach, Ardennen, Stalingrad, maar ook Rommel's troepen in Afrika verslaan. Wat zouden nog meer leuke settings voor mappen kunnen zijn ?

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13:15
quote:
Easymongo schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 12:45:
Graag Operations, maar met meer diepte. Moet toch kunnen, iets als:
- bevrijd POWs uit kasteel hoog in de bergen via kabelbaan. Je moet X gevangenen met explosieven bevrijden plus de kabelbaan beschermen. Kabelbaan kapot, missie heeft gefaald.
- ga als verzetsgroep er op uit om een in de rotsen uitgehakt kanon uit te schakelen. CQ met veel explosieven, veel potentiele flank routes. Klimmen en abseilen.
- vecht om bruggen om deze op te blazen. Denk Arnhem, Remagen, Kwai. Drie succesvol geplaatste ladingen en de brug doet boem.
- drop als para's achter een Duitse/Russische linie voor sabotage en om een doorbraak te maken.
- vindt de Enigma-machine in een groot lelijk gebouwencomplex. Telkens als je een boodschap hebt ontcijferd, stuur je deze door aan een bevriend team op een andere map. De boodschap houdt de locatie in van de vijand. Je bent vrij om tussen de maps te wisselen dmv spawn.

We gaan het zien.
Ik weet niet of dit echt goed in Battlefield past. Wat mij betreft is Conquest wat Battlefield hoort te zijn. Vlaggen overnemen en/of verdedigen om de enemy tickets sneller omlaag te krijgen. Ik weet nog uit BF2 tijd dat je ergens een choke point had en iedereen maar braaf aan t respawnen was en ik dan probeerde met een snelle auto (of vliegding als de map t toeliet) erlangs te komen en een vlag aan de andere kant van de map over te nemen. Als squad leader konden mensen alleen op jou spawnen en dat was juist heel gaaf. De spanning als je alleen bij die vlag was, er vijanden in de verte aankwamen en je wachtte tot je team maatjes bij je spawnden. Net op tijd de vlag overnemen en er ineens een hele berg van jouw kant konden spawnen. Die vlag overnemen gooide de hele map weer open.

Met al de game modes die jij beschrijft is de afhankelijkheid van een goed team te groot.

BF2 heb ik geloof iets van 2000 uur inzitten, zelfs nog eens op clanbase een wedstrijdje gedaan in de tijd. BF3 en 4 ook honderden uren in zitten en BF1 hooguit 30. Ik kon er niet aan wennen. Ook de manier van unlocks verdienen vond ik niet leuk in BF1. Ik vond juist de manier van BF4 erg goed. Hoe meer kills je met een wapen maakt hoe meer attachments je krijgt. Dan, als je alles unlocked had kon je eens een ander wapen proberen en unlocks gaan scoren. In ieder geval niks timed. Heb al heel lang niet meer naar BF1 gekeken maar ik vond het heel irritant dat je een doel moest kiezen (bijv. iets van.. make 5 consecutive kills with weapon X without dying) en daar dan 3 dagen voor had. Ik had al snel dat ik geen zin meer had om te spelen dus volgens mij geeneen gehaald.

Ik ben er bijna zeker van dat dit WO2 zal worden en dat vind ik prima. Mijn eerste ervaring met battlefield was al met 1942 en ook voor t eerst dat we een kleine lan party bij iemand deden om een nachtje te knallen.

Benieuwd of ik mijn 2 zoons van fortnite af kan krijgen en straks in October lekker battlefield met ze kan spelen. Heb al gezegd dat ze moeten gaan sparen ;)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:26:
Misschien dat @DaniëlWW2 nog wat mooie slagen weet in 1945 die als setting kunnen dienen, zelf kan ik weinig verzinnen wat en origineel en interessant genoeg is en waar beide partijen nog beschikten over tanks/vliegtuigen.
Eens kijken. :P
-In het westen heb je de combinatie van operatie Plunder en Varsity voor de Britten. Dat was alleen nadat de Amerikanen al de brug over de Rijn veroverde bij Remagen. Daar gooide de Duitsers echt alles wat ze nog hadden om die brug maar te slopen. Alles van hun straaljagers tot een Karl-gerät 600mm mortier, volgens mij was het "Loki", hebben ze daar gebruikt.
-Veel interessanter is het oosten. De omsingeling van Oost-Pruisen, de Seelower Hoogten, de ontsnapping van de restanten van het Duitse 9de leger over de Elbe met behulp van het 12de leger dat ze uitbrak zijn allemaal goede opties. De beste is waarschijnlijk de enorme slagen in Hongarije. Daar voerde de Duitsers hun laatste offensief van de oorlog uit met de teruggetrokken en verplaatste restanten van het Ardennen offensief.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
Wat n gezeur over BF1... want BF4 was zoveel beter en moeilijker met n lagere TTK en al die auto-lockon zooi?

Dat de setting je niet bevalt, prima. Maar op technisch vlak doet BF1 een boel veel beter dan voorgaande BFs, en niet alleen graphics-wise.

De netcode en hitreg zijn veel beter, animaties, soepelheid van bewegingen en bijvoorbeeld het klimmen over hogere muren etc zijn veel beter uitgewerkt.

Wat dat betreft zal dat in BFV ook weer beter zijn.

Ben echt benieuwd naar de setting!

FT-17 FTW!

Acties:
  • +4Henk 'm!
quote:
Jeroenimoes schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:24:
Wat n gezeur over BF1... want BF4 was zoveel beter en moeilijker met n lagere TTK en al die auto-lockon zooi?

Dat de setting je niet bevalt, prima. Maar op technisch vlak doet BF1 een boel veel beter dan voorgaande BFs, en niet alleen graphics-wise.

De netcode en hitreg zijn veel beter, animaties, soepelheid van bewegingen en bijvoorbeeld het klimmen over hogere muren etc zijn veel beter uitgewerkt.

Wat dat betreft zal dat in BFV ook weer beter zijn.

Ben echt benieuwd naar de setting!
Een (onderbouwde) mening gezeur noemen helpt ook niet mee in een forum.

Los van het feit dat BF4 voor velen ook geen succes was, voor mij de slechtste in de serie, is dat 'veel' beter ook subjectief.

Die bayonet animaties die NIET te stoppen zijn, onkwetsbaarheid tijdens de animaties (melee, vaulting, dat klimmen over muren) komt een shooter niet ten goede. Soepelheid van bewegen? Die ADAD spam waarmee je elk vuurgevecht wint bedoel je?

Je kan elk open veld praktisch veilig oversteken door de sprint/jump/prone/slide animaties te combineren (misbruiken). Destruction wat er niet beter op geworden is (zoveel invisible walls), explosive spam (wat in elke recente battlefield keer op keer terug komt bij release en aan het einde wordt aangepast, of niet).

Dat het er mooier op geworden is, die wil ik je wel geven, maar dat het beter geworden is en leuker om te spelen? Nou, niet voor mij, als dat voor anderen wel is, des te beter, maar ik zou het niet als gezeur bestempelen als mensen een andere mening hebben.

Ik mis de interactie en het afhankelijk zijn van elkaar tussen infantry-vehicle-air. In plaats van vehicle whores die vanuit de uncap zitten te spammen, vliegtuigen die af en toe voorbijkomen, de helft van het team die als scout ergens in het achterveld ligt.. Dat alles wordt nog beloond ook in de meest bizarre achievements die aanmoedigt dat medics zonder healthkits of revive spelen, of support zonder ammo crates. Met als absolute TOPPUNT perks/afflictions die niet alleen jezelf maar ook je team gewoon benadelen! HOE krijg je dat in een teambased shooter. Dat design idee is nóg slechter dan de visual recoil uit BF4! VInd je het gek als BF veteranen die juist graag in teamverband een shooter willen spelen sceptisch zijn over BF V?

De niet zo uitdagende gunplay (de laatste patch heeft het wel iets verbeterd, maar laten we eerlijk zijn, de afstand is belangrijker dan aim om te bepalen welk wapen wint) en zo heb ik nog wel een voorbeeld of 20, zie ook het BF1 topic. :)

De setting is maar één onderdeel van of een game wel of niet bevalt.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Guys, "V" wordt gewoon als "Five" uitgesproken :)

Ik hoop natuurlijk als in '45 *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:47

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Het zou wat zijn zeg. Een battlefield 1942 '2'. Geen ranking of rating. Geen rare unlocks. Geen boosterpacks die niemand gaat kopen. Grote maps. 32 vs 32. Maar ik denk het niet;p
Vraag me af hoe zoiets ontvangen zou worden. Zou dat te saai/moeilijk zijn voor de huidige jonge generatie?

Deruxian wijzigde deze reactie 17-05-2018 23:36 (23%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MRE-Inc
Geen ranking en geen unlocks zal niet gebeuren. Iedereen wil iets om voor te spelen en een simpele overwinning aan het eind van een potje is niet genoeg. Dat zag je wel aan BF1 waar je na een paar weken al zag dat mensen er genoeg van hadden omdat er weinig te unlocken viel en en sommigen binnen no time level 100 waren.

BF3 speelde voor mij ook nog het lekkerst. Goede destructie van de omgeving, leuke mappen en niet zo geforceerd als BF4. Daar droop het geforceerde er vanaf. Dice had echt zoiets van: we moeten en zullen iets nieuws introduceren. Dat werd dus levelution. Het enige wat in Siege of Shanghai kapot kon, wat het glas bij de F vlag en dat ondergrondse gedeelte bij de B vlag.

Verder moet DIce eens leren om eerst alle bugs op te lossen alvorens wat nieuws te introduceren. In BF1 heb ik nog te vaak dat ik over 3cm hoge houten plankjes blijf haken, maar wel over 20m hoge rotsblokken kan spingen. Verder vind ik BF1 echt een prima game qua mappen. Lekker afwisselende setting. Ook de vele facties, zoals Duitsers, US, Italianen, Turken, Russen, Fransen etc. vind ik wel wat toevoegen.

BF5 zal wel weer helemaal op de schop gaan qua besturing en menu structuur. Op zo'n manier dat het gewoon 3x kut met peren is en na een half jaar komt er dan een keer een patch die alles weer zo maakt dat je het net zoals in BF1 kan instellen, maar toch eerst geforceerd totaal andere besturing toevoegen. Dat is typisch Dice. Want anders lijkt het natuurlijk geen nieuwe game.

Dus ja, erg sceptisch ben ik......

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:13

Bonswah85

Koffie!

quote:
Martinspire schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:18:
Ben vooral benieuwd of we dit keer van Premium af zijn of niet. En dan vooral of de maps daar uit van gaan maken. Blijft toch al jaren irritant dat elke DLC de community verder opsplitst.

Daarnaast hoop ik op terugkeer van meer destruction. Die statische omgevingen ben ik toch wel weer zat. Zeker nu de console-hardware weer wat sterker is geworden en ze dus weg kunnen komen met een mindere ervaring op de traagste consoles, moet dat toch wel weer een tikje beter kunnen. Ben benieuwd of we eindelijk de BF3 Close Quarters DLC achtige destruction gaan zien in een grote map.

Verder mag het van mij wel weer grote maps zijn, met eventueel meer spelers. Het is te hopen dat ze er niet weer grote clusterfuck-maps in doen, want dan krijg je weer zo'n COD mentaliteit in de game.
Mijn ervaring is dat Premium vooral leuk is als je de game constant door blijft spelen vanaf release. Voor mensen die incidenteel een keer spelen worden de extra maps te kort actief gespeeld, met de kans dat je die piek gewoon mist.

Wat betreft BF3 Close Quarters; ondanks dat ik BF geweldig vind juist vanwege de grote maps is BF3:CC m.i. de beste DLC ooit binnen de franchise. Wat een plezier heb ik beleefd aan Donya Fortress, Operation 925, Scrapmetal en in het bijzonder Ziba Tower!

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bonswah85
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:13

Bonswah85

Koffie!

quote:
MRE-Inc schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:28:
[...]
BF5 in WW2 zou ook vele diverser zijn qua map design dan Vietnam aangezien de oorlog toch op een groot gebied werd uitgevochten, van de weilanden in NL tot stranden van Normandie en verder.
Belangrijkste is dat een WW2 setting de terugkeer van El Alamein uit BF1942 zou rechtvaardigen, voor mij toch de map waar het allemaal een beetje begon. (destijds niet eens online gespeeld maar alleen op LANs of thuis tegen bots :) )

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.” ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 12:07

Skybullet

It's go season

Ik hoor dan vaak meteen super negatieve reacties als er gespeculeerd wordt over een br modus in battlefield. Alsof het iets uit maakt ? Als je een rush speler bent of een conquest of tdm of operations fan of een combi van die modi. en die spelvormen zitten ook weer "goed uitgewerkt " in het nieuwe spel, maar daarnaast zit er ook een br game modus, wat maakt het dan in hemelsnaam uit voor jou als speler.

Ik heb war pigeon niet gespeeld omdat het mij niet aan sprak, ben ik boos omdat ze die spelmodus er in stoppen? Nee tuurlijk niet wat maakt het nu in gods hemelsnaam uit.

Tenzij ze een game modus die jij leuk vindt te weinig aandacht geven om maar die br te ontwikkelen. ja dan kun je er iets van vinden....

Daarnaast leent battlefield zich er veel beter voor dan cod. Al gewend grotere maps te produceren op een engine die dat aankan met nu dus iig al 64 spelers met voertuigen en infanterie door elkaar. projectile based wapens ipv hitscan. Mij maakt het geen reet uit of het er wel of niet in gaat komen, maar het is zeker mogelijk gezien de trend en ik ben beetje klaar met het gezeur.

Excuses sound best to the person who’s making them up . Stop feeling sorry for yourself. Telling everybody your sad story. Nobody will do it for you. If you want something, go get it. Period

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
quote:
Skybullet schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:50:
Ik hoor dan vaak meteen super negatieve reacties als er gespeculeerd wordt over een br modus in battlefield. Alsof het iets uit maakt ? Als je een rush speler bent of een conquest of tdm of operations fan of een combi van die modi. en die spelvormen zitten ook weer "goed uitgewerkt " in het nieuwe spel, maar daarnaast zit er ook een br game modus, wat maakt het dan in hemelsnaam uit voor jou als speler.

Ik heb war pigeon niet gespeeld omdat het mij niet aan sprak, ben ik boos omdat ze die spelmodus er in stoppen? Nee tuurlijk niet wat maakt het nu in gods hemelsnaam uit.

Tenzij ze een game modus die jij leuk vindt te weinig aandacht geven om maar die br te ontwikkelen. ja dan kun je er iets van vinden....

Daarnaast leent battlefield zich er veel beter voor dan cod. Al gewend grotere maps te produceren op een engine die dat aankan met nu dus iig al 64 spelers met voertuigen en infanterie door elkaar. projectile based wapens ipv hitscan. Mij maakt het geen reet uit of het er wel of niet in gaat komen, maar het is zeker mogelijk gezien de trend en ik ben beetje klaar met het gezeur.
Het zwartgedrukte stukje is natuurlijk precies waar het soms op mis gegaan is. Denk aan de netcode problemen die echt gigantisch waren. Ik snap het wel dat sommige mensen bang zijn. Een overvloed aan game modes kan best betekenen dat iets anders gecompenseerd moest worden.

Persoonlijk ben ik weer een beetje klaar met alle mensen die direct elke vorm van kritiek afkappen. Je opent toch niet een topic om alleen #hyped te posten of wel soms?

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
Skybullet schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:50:

Kijk, en daar sla je dus de spijker op zn kop.. DICE heeft hier dus een behoorlijk handje van.. Te veel spelmodi, en vaak daarom vaak 'afgeraffeld'..

Laat ze eerst hun sterke/vaste spelmodi eens fatsoenlijk afwerken (Conquest, Operations & Rush) voordat ze zich op iets nieuws storten.. (dat natuurlijk vol zal zitten met kinderziektes, probeersels, ongebalanceerd, patches etc... zonde van de tijd)

-O-

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15:11
quote:
poor Leno schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:18:
Nou de nieuwe CoD krijgt dus ook een Battle Royale mode :/

Ben benieuwd :/
Nou dat gaat me vast een enorm feest worden met maar liefst 12 spelers per game.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Skybullet schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:08:
Of je verkoopt Battlefield V conquest only , En iedereen die conquest gaaf vindt koopten speelt het. Of je verkoopt een totaal pakket met heel veel game play mogelijkheden maar ja onvermijdelijk ga je dan de groep verdelen. Net als dat automakers ook gele auto´s van een bepaald model verkopen ook al gaat 80 % voor een witte en zwarte. En ja als jij dan een gele auto zoekt zijn er daar minder van om uit te kiezen.
Die vergelijking gaat direct mis. Een extra kleur is niet nadelig voor anderen terwijl een extra speelmodi dat wel kan zijn. Ik betwijfel tevens sterk of een aantal spelers echt niet meer zullen spelen als ze bijvoorbeeld enkel Conquest, Operations en Rush aanbieden. Wellicht moet DICE ook gewoon afstappen van gamemodes als Domination of TDM, die passen toch veel minder bij het Battlefield concept. Die hebben ze enkel toegevoegd om wat Call of Duty spelers aan te trekken.

Maar daarom worden games ook steeds matiger en matiger, alles wordt gedaan om games te verkopen in plaats van om een goede game af te leveren die daadwerkelijk met veel plezier gespeeld wordt.

Tsurany wijzigde deze reactie 18-05-2018 17:07 (20%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• beuker19
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15-05 19:29
Het grootste probleem is denk ik vooral dat alle gamemodus in 1 map worden gedrukt waardoor het allemaal maar half werkt en de balans vaak compleet zoek is.

Ik hoop verder dat wanneer er nieuwe maps (betaald of niet) weer richting BF3 gaan want daarna ging het imo. heel hard achteruit.
Dat komt volgens mij omdat in BF3 elke DLC echt iets nieuws was qua setting, gameplay en thema en in BF4 en BF1 het gewoon een uitbreiding was op het bestaande concept waardoor je al weer snel terug naar de bekende en vertrouwde maps aangezien de gameplay toch niet anders was.

ik hoop verder dat men nu eindelijk inziet dat men niet zit te wachten op 101 gadgets en granaten die je uit het niks kunnen killen en dat het gewoon weer om het schieten gaat met hier en daar een klein beetje ondersteuning van voertuigen (en zeker geen voertuigen waar je bijna elk potje wel weer iemand 100-1 mee ziet gaan) aangezien Dice het toch nooit gebalanceerd krijgt.

En van mij mag Battlelog ook per direct terug komen want die nieuwe ingame rommel is echt bagger :r :r

Blizzard: killerbeuker#2427 Teamspeak : BuG

Acties:
  • +7Henk 'm!
Dit staat nu sinds gisteren bij de naam van DICE op Twitter (zelf ook even gechecked en t is waar :) )

Het móet gewoon WW2 worden :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:00
Mijn hoop is ww2 europa en pacific samen dus niet alleen de duitsers maar nu ook japan erbij.

... -

Acties:
  • +6Henk 'm!
quote:
Gekke Jantje schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 17:37:
ik hoop echt niet meer op een World War game, ik heb World War games de laatste jaren al weer genoeg gepeeld, geef mij maar een M16 in Vietnam. Of een Diemaco c7 in Irak.
Ik weet niet welke spellen je dan gespeeld hebt? Maar op t niveau van Battlefield was 1942 toch echt de laatste.. En natuurlijk RTCW *O*

Maar goed, na al die jaren van Modern is het nu onze beurt. Je wacht maar 2,5 jaar.. Dat hebben wij ook 15 jaar gedaan O-)

-

And on a side note:

Ik hoop echt dat ze doorgaan in de lijn van BF1. Ik zie het als een voorloper, waarbij ze een heleboel dingen hebben geprobeerd en getest. Heel gedurfd zelfs.
Allemaal ter voorbereiding van een fatsoenlijke WW2 game :*)

Ik snap dat sommigen nostalgisch terugdenken aan bijv BC2, BF3, BF4 enzo.. Maar kennlijk wordt alles door een heule roze bril bekeken, want man man wat zaten er daar ook massa's problemen en kutdingen in zeg _O-

BF1 is op t ogenblik verreweg het beste spel tot nu toe en laat die andere op vele vlakken ver achter zich. Als je het objectief bekijkt (ja ik probeer dat ook) wat er allemaal kan qua mechanics en de graphics.. is er gewoon niets wat er in de buurt komt.

Misschien hebben mensen niets met de WW1 setting, en voelt de gameplay anders, ja dat kan. En ja BF1 mist sommige dingen die andere BFs wel beter deden. En ook ik moest heel erg wennen ja.
Maar feit blijft dat dit echt een dijk van een spel is, waar ze op gaan verder borduren, en het zal alleen maar beter worden.

En tot slot moet ik altijd erg lachen om mensen (hier en reddit enzo) die BF1 afzeiken voor noobs en skill-loos vinden. Om vervolgens te zien dat ze maar enkele uurtjes hebben geprobeerd, (of zelfs alleen de Beta!) totaal niet uit de voeten kunnen, door noobs worden omgelegd (dus is het voor noobs /s), maar zelf dan geen enorme scores kunnen produceren. Tsja.. aan wie ligt t dan? _O-
(en ja nade-spam en onmogelijke deaths is altijd een ding geweest.)

Het moet gewoon leuk voor iedereen zijn, zowel de veteranen als de nieuwkomers. En ik denk dat ze daar best goed in geslaagd zijn.

(Hoewel ik zelf er natuurlijk lekker op kan vloeken natuurlijk ;) Maar als ik dat even opzij zet, zie ik het wel voor wat het echt is)

poor Leno wijzigde deze reactie 19-05-2018 18:18 (61%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
Martinspire schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:59:
Ik vraag me af of we nog een Singleplayer gaan zien en zo ja hoe doe dan in elkaar zit. Ik vond de opzet van BF1 namelijk niet bepaald indrukwekkend. Sowieso was het heel lineair en de karakters waren niet memorabel. Vooral dat je zo snel klaar was, maakte dat je er nooit echt in kwam.
BF4 vond ik al wel wat beter wat dat betreft (al ben ik volgens mij de enige die die wel kon bekoren). BF3 was eigenlijk een beetje verpest door de presentaties vooraf. Ze hadden teveel getoond waardoor het bij het spelen weinig indruk meer maakte. Al vond ik ook die nog wel prima (de paniek van als soldaat in het middenoosten door de stad te moeten gaan, achtervolgd door veel bad guys was wel gaaf). Maar overall vind ik ze ten eerste weinig met Battlefield te maken hebben en daarnaast ook vaak te cheezy en voorspelbaar. BFBC2 was tenminste nog leuk vanwege de humor en deed in dat opzicht ook wel wat anders.

De vraag is alleen: gaan ze de tijd nemen om hem erin te stoppen? Want de kans is groot dat de reviewers hem toch af gaan kraken, ongeacht hoe goed ie is. Omdat Battlefield Multiplayer zich lastig laat vertalen naar de singleplayer. Bovendien zijn de meeste youtubers toch vooral met de MP bezig en denk ik dat die toch liever meer aandacht voor de MP content willen, ongeacht hoe de SP is.

Dus wat denken jullie? Komt er een SP? Missie-opzet zoals BF1 of toch weer anders?
BF4 was slechter dan BF3 hoor qua SP. In BF3 was er tenminste nog een poging tot een verhaal. Het was slecht, maar er waren stukken die redelijk bij zijn gebleven. Natuurlijk de Abrams door de woestijn, maar ook de Russische VDV brigade en de SU-25. BF4 was van het niveau dat ik constant hoopte dat alle squad members dood gingen omdat ze me mateloos irriteerde. :')

Verder denk ik wel dat er eentje komt. Of het goed is, zal een tweede zijn. Ik hoop echt dat DICE eens de andere kant van "politiek correct" op gaat zoeken en het aandurft eens gewone Duitse soldaten te doen die gewoon willen leven, zelfs als dat uiteindelijk niet lukt. Niks belachelijke rambo onzin, gewoon eens realistisch. Zal wel niet. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-05 20:21
De battlefield 4 campaign was de slechtste die ik ooit in m'n leven had gespeeld. Er zat een schip en een squad in, einde.

Volgens mij is het al bevestigd dat BFV een campaign ging krijgen zoals battlefield 1.

Maar goed, we zouden eigenlijk een poll moeten houden of er woensdag een battle royal mode wordt aangekondigd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
Laat die hele SP gewoon weg uit een originele MP-game. Scheelt resources en tijd die veel beter in afronding en perfectioneren van de 1.0 versie gestopt kunnen worden.

Want tot op heden zijn er maar heel weinig vlekkeloze BF launches geweest helaas...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc
quote:
Martinspire schreef op zondag 20 mei 2018 @ 17:50:
[...]

Misschien dat we een andere game hebben gespeeld, maar hoewel het script niet briljant was, vond ik de situaties waarin je belande best prima. Ook de wendingen waren nog redelijk onverwacht. Het einde met die boot (en dat je hem dan 3 keer moet doen voor alle eindes) was wel naatje, maar verder heb ik me er wel mee vermaakt.

Het scheelt dat ik me nooit zo erger aan personages als de meesten, waardoor ik me ook al meer op de sfeer en voortgang kan focussen. Probleem was vooral dat hij niet bugvrij was, maar bij zowel BF3 als BF4 ben ik geen game-breaking bugs tegengekomen, dus dan is je ervaring ook meteen een stuk beter.

[...]
Niet waar. Ik kijk wel de eerste aankondiging, maar daarna vrijwel niks. Zo wist ik van Horizon Zero Dawn, Far Cry 5 en zoveel andere games ook totaal niet waar het verder over ging. Veel films weet ik wel dat ik leuk vind, dus kijk ik er ook niks van. Zo blijft Avengers bv een stuk boeiender.

In de tijd van BF2 keek ik wel alles wat ik kon, maar daar ben ik al zo'n 10 jaar mee gestopt. En mede daardoor vond ik de overige missies van BF3 en BF4 gewoon dik in orde. In ieder geval boeiender dan COD en menig andere titel. BFBC1 en BFBC2 vond ik ook minder omdat ik de leuke stukjes al in de trailers had gezien.
Ok, duidelijk verhaal. BF3 vond ik de SP3 echt leuk. Dat level met die tanks door de woestijn, dat level dat je in de fighter jet zat, dat rennen door Parijs etc etc. Ik kan me er nog veel van herinneren.

De SP van BF4 daarentegen, ik kan me alleen nog herinneren dat het ergens in Shanghai ofzo was met een of andere vrouwlijke medespeler. Meer niet.

Verder was ik er vanuit gegaan dat je alles kijkt, ook omdat ik las dat je de hele week van de E3 vrij neemt om alles te kijken. Te voorbarig dus van mij.

Over BF5 weet ik het niet.....kan nog alle kanten opgaan, maar mag van mij weer ouderwets zijn zoals we ook al in vorige delen hebben gezien. So what dat je een Duitse Tiger 1 of 2 tank commandant bent aan het oostfront (hebben we al gezien in COD), so what dat je doelen moet bombarderen boven Berlijn. Het blijft voor mij gewoon leuk. Oude gameplay in een nieuw jasje. Het is niet zo dat je alleen de SP hebt en je dag in dag uit dat moet spelen.

Misschien zijn wij allemaal wel iets te verwend. Om iets volledig nieuws te hebben, gebaseerd op ware gebeurtenissen, zullen die gebeurtenissen wel plaats moeten vinden. Het meeste hebben wel allemaal wel eens gezien of gedaan. Mijn insteek: tja, boeie, maak het nog maar een keer en nu met opgepoetste graphics en betere destruction. Dat ik 1x in de 2 jaar pak hem beet 59 euro + Premium a 50 euro moet aftikken voor, volgens velen, weer het zelfde zal mij aan mijn reet roesten. Als ik kijk naar dat geld en hoeveel uur ik er insteek, dan is dat geld het dubbel en dwars waard. Dat anderen sneller teleurgesteld zijn, tja, jammer, misschien zijn je verwachtingen dan te hoog. Ondanks dat we in 2018 leven, zijn er toch nog een heleboel technische beperkingen, ook op game gebied.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 18-05 20:21

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 17-05 15:49
WW2 it is! oOo

Never fear shadows. They simply mean there's a light shining somewhere nearby."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:20

Rivanov

Apple freak

Lijkt me duidelijk WW2 inderdaad. Gelet op de twee team-icons bovenin.

Rivanov wijzigde deze reactie 21-05-2018 16:17 (17%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19:24
Noooo :-(

Alexknl wijzigde deze reactie 21-05-2018 16:45 (11%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 14:12
Ik ben bang dat het gewoon Battlefield 1.5 is met de wapens/skins/zooi uit WW2

Exact zelfde gameplay alleen veranderingen + andere maps

-
Bug 1
Al dood wachtend voor de revive..

"0:03 "squad spawn on you" "

PatRamon wijzigde deze reactie 21-05-2018 17:47 (22%)

**

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
PatRamon schreef op maandag 21 mei 2018 @ 18:06:
[...]

Natuurlijk kan dat, als je in BF1 in combat bent kun je ook niet spawnen.

Dit zijn 1 van de meeste beklaagde items van bf3/4/1 onder andere op reddit fora's
*Erg leuk WW2 style maar toch gehoopt op een afwisseling na BF1 ww1

Voor de liefhebbers, screen op high res 4k
[afbeelding]
Nee je snapt niet wat ik bedoel. Als iemand (enemy) naast je staat zonder iets te doen, ben je niet in combat. Pas op moment van schieten/aanraken wel.

Dus in dit geval is het compleet logisch dat het zo gebeurt. En daarbij weet je dus niet of die gast (misschien uit een vliegtuig) er bovenop parachuteert na de squad spawn.

Mensen die modern willen, moeten niet zeuren. Afwisseling? Na de Modern van BF2, BC1 BC2 BF3 BF4 (En Hardline) achter elkaar??

Ook op Reddit is denk ik 80% vóór WW2.. Die zijn ook 15 jaar aan t wachten.

NU IS HET ONZE BEURT!!!! *O*

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
poor Leno schreef op maandag 21 mei 2018 @ 18:12:
Mensen die modern willen, moeten niet zeuren. Afwisseling? Na de Modern van BF2, BC1 BC2 BF3 BF4 (En Hardline) achter elkaar??

Ook op Reddit is denk ik 80% vóór WW2.. Die zijn ook 15 jaar aan t wachten.

NU IS HET ONZE BEURT!!!! *O*
Het jammere is dat ze de WW1 setting zo hard verkracht hebben dat er, op wat skins na, geen verschil gaat zijn met een WW2 setting. Ja de vliegtuigen zijn iets sneller maar nog steeds dezelfde loadout. Tanks hebben nu een draaiende koepel maar verder geen extra snufjes. En infantry is nog steeds bolt action en full auto. SMG's, rifles en LMG's,... niet veel meer.

Dus ik vraag me af hoe ze de gameplay echt gaan vernieuwen want alhoewel er in de praktijk erg veel veranderde tussen WW1 en WW2 zal dat in de game erg lastig worden doordat ze dus niet trouw bleven aan WW1.

Tsurany wijzigde deze reactie 21-05-2018 18:47 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17:43
Zeer blij met de WW2-setting. BF1 beviel me stukken meter dan BF4. Kom maar door met die nieuwe BF *O*

PSN: iRoyalFlushh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatRamon
quote:
Tsurany schreef op maandag 21 mei 2018 @ 18:46:
[...]

Het jammere is dat ze de WW1 setting zo hard verkracht hebben dat er, op wat skins na, geen verschil gaat zijn met een WW2 setting. Ja de vliegtuigen zijn iets sneller maar nog steeds dezelfde loadout. Tanks hebben nu een draaiende koepel maar verder geen extra snufjes. En infantry is nog steeds bolt action en full auto. SMG's, rifles en LMG's,... niet veel meer.

Dus ik vraag me af hoe ze de gameplay echt gaan vernieuwen want alhoewel er in de praktijk erg veel veranderde tussen WW1 en WW2 zal dat in de game erg lastig worden doordat ze dus niet trouw bleven aan WW1.
Kijk :)

Hopelijk komt er een beta (zal wel)
En dan kunnen we snel genoeg zien of het echt veranderd is of enkel cosmetische ingreep is.
Maar die paar seconde verteld al genoeg van de video :/

**

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Geronimous

Geronimous

Moderator Spielerij
Topicstarter
quote:
PatRamon schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:35:
[...]

En dan kunnen we snel genoeg zien of het echt veranderd is of enkel cosmetische ingreep is.
Hetzelfde had je dan moeten zeggen van BF2 naar BC1 naar BC2 naar BF3 naar BF4...

Geronimous wijzigde deze reactie 21-05-2018 20:02 (74%)

FT-17 FTW!

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
PatRamon schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:35:
[...]

" Kijk :) " ?

Wil je graag dat ze t verkloten ofzo? Beetje gekke reactie toch? Ook dat gezeik nu al op een teasertje, terwijl je nog 0,00 weet |:(

Als je niet kunt zien wat voorn ongelofelijk technisch hoogstandje BF1 is tegenover alle voorgaande delen, (of je t nou een leuk spel vindt of niet) dan is het mischien tijd voor je voor een ander spel?

Ja ze gaan op BF1 voortborduren, waarbij ze verbeteringen e.d. gaan doorvoeren. Er zullen veel dingen hetzelfde zijn en veel dingen nieuw.
Maar het zal idd wel voelen als BF1, ja. Maar wat is daar fout aan?

Dus als je t nu al niets vindt, dan moet je t gewoon niet kopen.

Trouwens als ze nu een Modern zouden doen zoals 3 of 4, zou t ook hetzelfde aanvoelen, en ook een 'reskin' met wat nieuwe snufjes en mechanics.

Maar laat het maar aan DICE over om met iets fris en awesome te komen, daar ben ik echt niet bang voor.

poor Leno wijzigde deze reactie 21-05-2018 19:59 (11%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13:17

Mon0lith

Smile!

quote:
En als je hierna nog twijfelde of de setting WW2 zal worden. Flakfire haalt nog meer uit de teaser. O.a. dat het een Duits uniform is :>

PSN: Monol1th23

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loondijke
quote:
PatRamon schreef op maandag 21 mei 2018 @ 20:26:
[...]

Beetje kinderachtig als een Moderator Spielerij op tweakers om zo gifje te posten.
Discussie/meningen altijd welkom maar dit slaat nergens op
? Zure appel gegeten?

Moderators zijn net mensen met emoties die soms ook even enthousiast zijn..... Waarom meteen zo'n negatieve reactie? Come on...

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
poor Leno schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:56:
Als je niet kunt zien wat voorn ongelofelijk technisch hoogstandje BF1 is tegenover alle voorgaande delen, (of je t nou een leuk spel vindt of niet) dan is het mischien tijd voor je voor een ander spel?
Het lastige is dat er geen alternatieven zijn voor de Battlefield serie. Er zijn geen andere games die het toestaan om met 64 man op een grote map te vechten met diverse voertuigen zonder dat het direct een realistische simulatie wordt.. Daarom hechten veel spelers zoveel waarde aan de ontwikkeling van Battlefield, het is de enige game die in deze behoefte kan voorzien.
quote:
Ja ze gaan op BF1 voortborduren, waarbij ze verbeteringen e.d. gaan doorvoeren. Er zullen veel dingen hetzelfde zijn en veel dingen nieuw.
Maar het zal idd wel voelen als BF1, ja. Maar wat is daar fout aan?
Battlefield 1 is behoorlijk casual, vaak slecht gebalanceerd en moedigt op geen enkele manier goede teamplay aan. Daarnaast beperkt het server admins enorm in de mogelijkheden waardoor je ook geen fatsoenlijke online servers tegen komt waar je wel echt teamplay kan vinden.
quote:
Maar laat het maar aan DICE over om met iets fris en awesome te komen, daar ben ik echt niet bang voor.
Ik wel om eerlijk te zijn. De afgelopen jaren hebben ze niet laten zien dat ze echt kunnen innoveren op gameplay gebied. Audiovisueel wordt het steeds beter maar de gameplay blijft echt achter.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Deze discussie zal wel blijven.

Voor mij komt het er op neer dat de BF franchise na BF2 voor mij helemaal de verkeerde kant is opgegaan.
Het moest voor EA de game worden om COD te evenaren en liever overtreffen en dat zie je al lang heel duidelijk terug.

Het is nu een grotendeels casual game geworden maar in het genre is er helaas geen concurrent zonder dat het of brak of simulatie achtig wordt dus speel ik het wel en best met plezier. Je moet alleen niet terugdenken aan de BF begindagen want dan realiseer je je de armoe van nu. :X

BF1942 en BF2 waren ook niet perfekt en er werd ook gelamed door de spelers zelf maar EA had er ook voor kunnen kiezen om het oorspronkelijke concept verder te polijsten ipv vooral op te schuiven naar de cosmetische en casual kant opgetopd met eindeloos grinden voor perks en unlocks die de game en teamplay helemaal vernaaien..

En inmiddels zijn er waarschijnlijk meer actieve BF spelers die de begindagen niet hebben meegemaakt dan wel.

Het was een heel mooie tijd BF1942 en BF2 maar dat komt helaas nooit meer terug. :'(

Ik hoop echt dat ze BF V niet nog verder vernaaien met het lootbox, grind en unlock systeem dan het nu al is. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn. :X

PC Specs
Why BF4 is broken & current state gaming industry

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loondijke
quote:
Help!!!! schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:15:
Deze discussie zal wel blijven.

Voor mij komt het er op neer dat de BF franchise na BF2 voor mij helemaal de verkeerde kant is opgegaan.
Het moest voor EA de game worden om COD te evenaren en liever overtreffen en dat zie je al lang heel duidelijk terug.

Het is nu een grotendeels casual game geworden maar in het genre is er helaas geen concurrent in dit genre zonder dat het of brak of simulatie achtig wordt dus speel ik het wel en best met plezier. Je moet alleen niet terugdenken aan de BF begindagen want dan realiseer je je de armoe van nu. :X

BF1942 en BF2 waren ook niet perfekt en er werd ook gelamed door de spelers zelf maar EA had er ook voor kunnen kiezen om het oorspronkelijke concept verder te polijsten ipv vooral op te schuiven naar de cosmetische en casual kant opgetopd met eindeloos grinden voor perks en unlocks die de game en teamplay helemaal vernaaien..

En inmiddels zijn er waarschijnlijk meer actieve BF spelers die de begindagen niet hebben meegemaakt dan wel.

Het was een heel mooie tijd BF1942 en BF2 maar dat komt helaas nooit meer terug. :'(

Ik hoop echt dat ze BF V niet nog verder vernaaien met het lootbox, grind en unlock systeem dan het nu al is. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn. :X
Helemaal me eens.

Je zag het al bij BC (welke console only was) en daarna helemaal met 3 en 4. Ongekend hoeveel dit op COD ging lijken helaas....

BC en later BC2 kon ik nog wel ergens begrijpen, omdat het een spin off was in andere setting. Maar BF3 was vanaf de beta op Metro echt een compleet andere weg die ze insloegen.

Acties:
  • +10Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
Martinspire schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:44:
Wat voor andere kanten voor WW2 zouden ze kunnen gaan behandelen dan?
Nou, de persoon die je ziet is hoogstwaarschijnlijk een Duitse fallschirmjager. Hierbij moet meteen de kanttekening worden geplaatst dat "fallschirmjager" zeker niet altijd parachutist betekend.

Die betekenis ging na 1941 eigenlijk verloren door twee ontwikkelingen. De eerste was de desastreuze maar succesvolle inname van Kreta. De operatie slaagde, maar er gingen te veel manschappen verloren waardoor parachutisten de rest van de oorlog niet meer werden gebruikt. Niet dat er echt gelegenheid meer was, maar dat is een ander verhaal.

Het tweede deel is de geleidelijke nazificatie van het traditionele leger. Na 1942 was Duitsland door een aanzienlijke hoeveelheid van haar mankracht heen, en door het falen van Fall Blau was Duitsland ook door haar oliereserves heen zonder kans deze aan te vullen. Het onmiddellijke resultaat was dat de Luftwaffe simpelweg niet meer de brandstof had om te vliegen, waardoor veel grondpersoneel overbodig werd.

Göring, de incompetente morfine verslaafde vetzak die bij stafvergaderingen regelmatig in een hoekje ging zitten en ging slapen, ja echt :P, wou deze manschappen niet overdragen aan het leger. Nee, deze mannen zouden de basis worden van de Luftwaffe felddivisionen die officieel allemaal "fallschirmjägers" waren. Dit was het derde paralelle leger, na de Heer en de Waffen-SS, want Nazi logica. De meeste van deze divisies waren waardeloos, maar ze waren officieel allemaal fallschirmjager. Er waren ook wat betere divisies zoals mijn absolute favoriet, de Fallschirm-Panzer-Division 1. Hermann Göring. Wie vindt een divisie van "parachutisten" met tanks, inclusief wat Tiger's nou niet prachtig? :+

Het uniform geeft vervolgens nog enkele hints weg over locatie. Het gaat om een heeres splittermuster patroon camouflage dat verwerkt is tot een overjas. Dat werd geprint op de poncho/tentzeil dat elke Duitse soldaat kreeg, maar niet standaard op het uniform. Sommige reguliere Heer soldaten maakte zelfs uniformen van een of meerderen van die zeilen, maar daar is hier geen sprake van.

Dit patroon verwerken in kleding werd populair richting het einde van de oorlog voor zowel de Waffen-SSals Luftwaffe. Combineer dat met Britten vs. Duitsers, en dan gaat het waarschijnlijk om 1944 of 1945. Als DICE echt op de details let, dan betekent dit Market Garden of in 1945 Operation Varsity. Die tweede is waarschijnlijker als ze wat nieuws willen.

Nu kijken of ik gelijk heb, of dat DICE loopt te prutsen met de fijne details. Meestal krijgen ze de details goed, dus we gaan het zien. ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Oh mensen toch...waarom kunnen we gewoon niet genieten dat een nieuwe (hopelijk 2WO) Battlefield aangekondigd gaat worden? Ik snap dat mensen ergens een 'bug-vrij' spel willen, maar ik heb geen ander spel gezien waarbij je land, zee, luchtvoertuigen kan gebruiken en met 64 man tegelijkertijd speelt. Ik speel sinds 1942 en heb alle BF's sindsdien gespeeld. Ja, sommige BF's waren bij release niet glad gestreken... maar so what?! Ze waren een voor een episch.

Mensen die klagen dat het geen moderne setting is kan ik ook wel slappen. Zowel bf2, bf3, bf4 (en bf:bc) waren allemaal modern maar na 1 bf in verleden gelijk lopen zeiken... zijn vast vergeten dat zonder bf1942, geen bf was geweest.

Het kan niet snel genoeg woensdag zijn. BF1 trailer was ook mega vet

Acties:
  • +4Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 17-05 22:12
Hoop mensen hebben de fles azijn al behoorlijk leeg lopen drinken! Jammer.

Vind het juist geweldig dat het ww2 gaat worden en zit lekker vooraan in de hypetrain :)

psn: HertogJack

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Als het de feel van BF1 heeft, laat ik em voorbij gaan. Wat een matige game was dat zeg

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
raiders schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:54:
[...]

Of gewoon servers met rules. Toch echt wat ik mis in Battlefield 1.

Geen zin in vehicles? Oh dan pak je toch eentje met 50% minder of helemaal geen vehicles. Hele team gebruikt snipers? Dan zet je als server admin toch een limitlet van 5 per team.
Laatste game waarbij dat echt goed kon was Bad Company 2. Je kon zelfs als server admin automatisch spawnkillers detecteren en daarvoor straffen. Of inderdaad maximaal 2 snipers per team. Het is per nieuw deel weer achteruit gegaan waardoor je veel lastiger een community kan vormen om een server heen.
quote:
MRE-Inc schreef op maandag 21 mei 2018 @ 23:34:
Overigens vind ik de behemots wel degelijk wat toevoegen. Sommigen vinden van niet, maar het maakt wel dat de gameplay vaak toch ineens anders wordt. Van mij mogen die best terugkomen met hier en daar wat aanpassingen zoals bv een AA op de zeppelin of betere suppression wapens op de dreadnought ipv 2x AA.
Ik vind het vooral een zwaktebod. Ze krijgen het al jaren niet voor elkaar om teams fatsoenlijk te balanceren dus stoppen ze er maar een systeem in met een veel te sterke behemoth zodat een paar van de verliezers nog wat eenvoudige kills kunnen krijgen.

Ik had veel liever een systeem gezien waarbij op basis van het verschil in punten het verliezende team een paar voordelen krijgt zoals sneller spawnen, houd de gevechten eerlijk maar geeft wel een merkbaar voordeel.

Ander probleem is dat de puntentelling erg matig is in Conquest. Vroeger liepen enkel de tickets op van het team dat meer vlaggen had, nu lopen de tickets van het team met minder vlaggen ook nog op waardoor terug komen erg lastig is. Op een gegeven moment is het verschil in tickets te groot dat zelfs constant een meerderheid van vlaggen in handen houden geen overwinning meer oplevert.

Wat DICE moet doen is terug naar de basis, skill en samenwerking bepaald wie er wint en wordt ook het hardst beloond. Het aantal classes met een scope wordt eveneens beperkt waardoor spelers wel moeten aanvallen om punten te halen. Daarnaast moeten objectives de meeste punten opleveren, niet het doden van vijanden.

Tsurany wijzigde deze reactie 22-05-2018 09:24 (54%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatRamon
quote:
raiders schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 07:54:
[...]

Of gewoon servers met rules. Toch echt wat ik mis in Battlefield 1.

Geen zin in vehicles? Oh dan pak je toch eentje met 50% minder of helemaal geen vehicles. Hele team gebruikt snipers? Dan zet je als server admin toch een limitlet van 5 per team.
Dit grote probleem speelt zich inderdaad af in BF1 omdat dice de server beheer heeft.
Een hele grote groep GoT's van het tweakers platoon hebben voor een x aantal maanden een server gehuurd.
Dat ding is niet vol te krijgen omdat alleen maar de dice servers zichtbaar zijn.

Natuurlijk moet je bekend worden met je server als favorieten, maar dat is te gek voor woorden.
Je bent overal beperkt in bij bf1 kwa admin.

Zou je bij bf1 dedicated servers only maken en maar een paar officele servers van dice + bv procon (aka bf4) toevoegen, krijgt het spel al een hele andere wending

**

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 19:13

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Oh trouwens nog iets; ik vind het zo grappig dat er mensen zijn die zien dat we naar een WW2 setting gaan en wat roepen ze dan in de comments op Youtube: Jaaaaa misschien is het wel een grapje van DICE en willen ze ons trollen. Gaat het helemaal geen WW2 zijn maar willen ze ons gewoon op het verkeerde been zetten.

UHU. Sounds legit mate!

Corsair Obsidian 800D | Corsair AX850 | Intel i7 6700K @ 4.663 (20x233) | ASUS Maximus VIII HERO | 16GB GSkill TridentZ 3600mhz DDR4 | Samsung 850 EVO RAID-0 1TB | MSI RTX 2080 Ventus OC | Zowie FK1 | Corsair K65 LUX RGB | Logitech G25 wheel

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
DAMAGE schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:01:
[...]

'iets meer health'. Zeg maar gerust een bak meer. Serieus ik overdrijf echt niet als ik zeg dat ik gister iemand 3 headshots gaf en 2 body shots. Dat is gewoon belachelijk. Ik schoot recht op de kop van het gastje en niet van het paard. Dat ze bodyshots minder dmg laten doen kan ik nog in komen, maar na 3 kogels in de kop mag zo'n paardrijder van mij wel van zijn paard knikkeren.
Qua headshots moet ik je gelijk geven. Ben nu bezig met een assignment waarbij ik 5x een paardrijder een HS moet geven met een single-shot rifle. Gisteren tot 2x toe een headshot weten te geven en beide keren gewoon niet dood. wtf. Dat moet gewoon een 1HK zijn. Beide keren ruim binnen de 'sweetspot' ook nog eens!.... 8)7

Ben benieuwd met wat voor voertuig mogelijkheden ze allemaal gaan komen met BFV. Het enige wat ik heel, héél graag zou willen zien is de B-17 Flying Fortress O+ Prachtige dingen zijn dat zeg O+

Of dat je bijv. paratroopers kunt droppen of of... nou ja. We zullen het morgen zien :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MRE-Inc
Volgens https://twitter.com/bfbulletin:

The soldier is holding the M1911 pistol and the M1A1 Carbine #WWII.

Stond blijkbaar al in de PSN store.

MRE-Inc wijzigde deze reactie 22-05-2018 14:42 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
MRE-Inc schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:59:
Hier nog wat duidelijker:

American #WWII Paratrooper ✌️
M1911 Pistol ✅
M1 Carbine ✅
Altimeter Watch ✅
US Canteen w/Cup & Canvas Cover ✅
US TL-122 Flashlight Plastic Torch ✅

[afbeelding]
Vet hoor! *O*

En omg volgens mij is t zelfs de paratrooper M1 Carbine, met folding stock en pistol grip! (Metalen staafje op plaatje wat naar achter gaat)

Bureaubladje iemand? :>

poor Leno wijzigde deze reactie 22-05-2018 16:10 (17%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
Tsurany schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:20:
Straks zien we nog prototypes van de AK47 opduiken :+
Het prototype van de AK47 was natuurlijk de Duitse (Stürmgewher) Stg.44 *O*

De allereerste Assaultrifle ooit, en Kalashnikov heeft nooit willen toegeven dat ie t idee heeft gejat.. Ook al werd in 1944 dat ding als eerste ingezet in Rusland.. en ook heel toevallig waar mijnheer Kalashnikov geplaatst was :>

poor Leno wijzigde deze reactie 22-05-2018 16:28 (22%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 17:43
Supertof! Ik ga alvast aan boord oOo

PSN: iRoyalFlushh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 12:33
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:17:
Qua mogelijke loadout kunnen we dan nog iets stellen over welk deel van de oorlog? Lijkt me gewoon westerlijke front?
Dat zal vast wel weer in DLC pakketjes verpakt gaan worden. DLCtje Azië, DLCtje Africa. Het zou me ook niets verbazen als er een aantal originele BF1942 maps terug gaan komen waar je extra voor mag gaan betalen.

Los daarvan ben ik wel erg blij met de grote kans op een WW2 versie. Daar kijk ik eigenlijk al een jaar of 10 naar uit :)

* marapuru is een BF1942 oldtimertje ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
marapuru schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 17:44:
[...]

Dat zal vast wel weer in DLC pakketjes verpakt gaan worden. DLCtje Azië, DLCtje Africa. Het zou me ook niets verbazen als er een aantal originele BF1942 maps terug gaan komen waar je extra voor mag gaan betalen.

Los daarvan ben ik wel erg blij met de grote kans op een WW2 versie. Daar kijk ik eigenlijk al een jaar of 10 naar uit :)

* marapuru is een BF1942 oldtimertje ;)
WAKE ISLAND! O+

Ah man de nostalgie O+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:49

SomerenV

It's something!

quote:
MRE-Inc schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 15:59:
Iemand verstand van wapens ? Wikipedia: M1 Carbine

Volgens mij was dit ook het wapen wat Sgt. Horvath in Saving Private Ryan bij zich droeg. In vorige BF games liet ik dat wapen altijd links liggen (BF4 had hem ook volgens mij) omdat het geluid wat het produceerde eerder leek alsof je rozijntjes aan het schieten was. Heb altijd het idee dat dit wapen nog geen deuk in een pakje boter schoot.

[afbeelding]
De M1 is een van de meest succesvolle wapens en werd en wordt over heel de wereld gebruikt. Volgens mij ook een best accuraat wapen en het geluid als het magazijn leeg is is een van de meest herkenbare wapengeluiden.

In de meeste games is de M1/M14 in ieder geval een van mijn favo wapens :)

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
SomerenV schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 18:26:
[...]

De M1 is een van de meest succesvolle wapens en werd en wordt over heel de wereld gebruikt. Volgens mij ook een best accuraat wapen en het geluid als het magazijn leeg is is een van de meest herkenbare wapengeluiden.

[video]

In de meeste games is de M1/M14 in ieder geval een van mijn favo wapens :)
Ik geloof dat hij de M1 Carbine bedoelde.. die had een veel kleiner en zwakker kaliber dan de gewone M1.. Maar daar stond tegenover dat er wel 15 (soms zelfs 30!) kogels in gingen

It’s rounds were much less powerful than the Garand’s which limited its effectiveness at ranges over about 150 yards, and it was also less effective against enemies behind cover, since unlike the 30–06 it could not reliably punch through thick wood or masonry. Anecdotally, the 30 Carbine round was sometimes claimed to be too weak to punch through heavy clothing, but you can easily find youtube videos where the round punches through many layers of cloth, plus thin wood, plus a water container, so while the round is clearly less deadly than the 30–06 it was generally adequate at the most common combat ranges.

PS: grappig om te zien dat die kerel in je video heel 'angstig' de bolt terug klapt na t laden van de kogels.. want anders krijg je de Garand-thumb _O-
(Er schijnt ook nog een andere manier te zijn om dit te vermijden tho)

Nu in slo-mo waar t fout gaat :X

En vooruit nog eentje :>

poor Leno wijzigde deze reactie 22-05-2018 18:44 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:32
LevelCap slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop over BF1 en over waarom ik nog wat sceptisch ben over BF:V.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
Tsurany schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:03:
[...]

In BC2 kon je de class detecteren, in BF3 niet meer. Je kon dus pas iemand killen met msg nadat hij een sniper kill had gemaakt.
Het rcon protocol werdt steeds meer gelimiteerd tot het in BF1 gewoon weggehaald werdt.
Was effectief genoeg. Kon je recons met een PDW ook behouden. Dat was gewoon nuttig met spawn becons en die scan dingen die je op de grond kon zetten. :P
quote:
* DaniëlWW2 mompelt iets over afgestudeerd militair historicus zijn. O-) ;)
Het is een M1A1. Eigenlijk was de M1 maar een matig wapen omdat de magazijnen echt bagger waren waardoor ze snel problemen ontwikkelde met de volgende kogel laden. Kennelijk wisselde soldaten zeer regelmatig van magazijnen en gooide ze de oude weg. Het was het Amerikaanse leger en die hadden toch genoeg van zo ongeveer alles. De M1A1 was nog net wat slechter omdat dat dunne stukje metaal dat een kolf moet zijn, eigenlijk hardstikke oncomfortabel is om fatsoenlijk tegen je schouder aan te zetten.

Oh en als DICE op de prototype toer gaat dan is het keihard "pre-order cancelled" voor mij. De enige uitzonderingen die ik zou tolereren zijn de FN-40 en de MAS-40. Respectievelijk Belgische en Franse semi automatisch geweren die zo goed als uitontwikkeld waren in 1940, toen er opeens honderdduizenden Duitsers door de Ardennen heen "lekte". :P

Uiteindelijk is de FN-40 verder ontwikkeld in Engeland als potentieel Brits semi automatisch geweer. Nooit geadopteerd, en na WO2 als de FN-49 wel door België. Was grotendeels hetzelfde wapen met alleen een grotere magazijninhoud (10 i.p.v 5 kogels). De MAS-40 was zelfs net in massaproductie gegaan, toen er opeens deze mensen genaamd Duitsers verschenen. Ze hebben de wapens en tekeningen op tijd laten verdwijnen waardoor de Duitsers deze zelf niet gingen produceren. Ze hebben namelijk wel MAS-36 geweren laten bouwen voor eigen gebruik in hetzelfde arsenaal. Later hebben de Fransen er ook maar een magazijn van 10 kogels i.p.v 5 onder gehangen en is deze als de MAS-44 in productie gegaan tegen het einde van de oorlog. Een uitstekend geweer. Beter dan de M1 Garand.

Dan "Garand thumb". Tja, gewoon met de palm van je hand het geweer open houden, dan heb je het probleem niet. Verder was het eigenlijk niet zo'n goed geweer als veel mensen (Amerikanen) denken. Amerikaanse soldaten werden getraind om op een speciale manier in de modder te vallen omdat een beetje modder de M1 al hopeloos kon laten vastlopen. Ding kon ook slecht tegen zand en tegen bevriezing was het wapen al helemaal niet bestand.

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 22-05-2018 20:29 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Albinoraptor schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:19:
LevelCap slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop over BF1 en over waarom ik nog wat sceptisch ben over BF:V.

[video]
Ik hoop dat DICE vooral beseft dat de casual gamers goed zijn voor verkoopaantallen maar dat de veteranen het spel levend houden. Als je het grafisch indrukwekkend genoeg maakt kopen casual gamers het toch wel, zorg dan dat de gameplay de echte veteranen aanspreekt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
Tsurany schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 16:39:
Dat is inderdaad een mythe, je kon het wapen wel herladen zonder alle kogels afgevuurd te hebben. Volgens mij moest je dan wel de kogels zelf uit de clip halen en in een nieuwe clip stoppen.

Ook werden lege clips bewaard om tijdens gevechten tegen voorwerpen aan te gooien waardoor vijanden dachten dat er herladen werd en ze veilig konden bewegen, misschien komt dat ook nog wel terug :9
Even de rant modus aan. :P

Leg mij eens uit hoe je in godsnaam de "ping" van een M1 Garand moet horen als Duitse soldaat. De standaard Duitse infanteriesectie bestond uit 10 man. Een sergeant met een MP-40, zeven man met K98K's, een man met alleen een pistool en een met een pistool en dit ding. ;)

Kom maar. Leg mij maar uit hoe je als Duitse soldaat die "ping" gaat horen, ook al maakte je opzettelijk het geluid met lege clips. Ben zeer benieuwd naar jullie verklaringen. :+

Zeker omdat de Duitsers in 1944 zo door de manschappen heen waren dat ze hun secties gingen herorganiseren. Nu waren het nog maar acht man. Een sergeant met een MP-40, drie man met K98K's, twee man met alleen een pistool en twee man met een MG-42 en een pistool.

Verder droeg iedereen met alleen een pistool ook extra lopen en munitiekisten met elk 250 kogels mee. Iedereen met een K98K droeg ook extra munitiekisten met zich mee. Geloof me, het volume van een Duitse infanteriesectie was op zijn zachts gezegd indrukwekkend. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 21:59

l0n3w012ph

AlphaW0lf

quote:
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:49:
[...]

Even de rant modus aan. :P

Leg mij eens uit hoe je in godsnaam de "ping" van een M1 Garand moet horen als Duitse soldaat. De standaard Duitse infanteriesectie bestond uit 10 man. Een sergeant met een MP-40, zeven man met K98K's, een man met alleen een pistool en een met een pistool en dit ding. ;)

[video]

Kom maar. Leg mij maar uit hoe je als Duitse soldaat die "ping" gaat horen, ook al maakte je opzettelijk het geluid met lege clips. Ben zeer benieuwd naar jullie verklaringen. :+

Zeker omdat de Duitsers in 1944 zo door de manschappen heen waren dat ze hun secties gingen herorganiseren. Nu waren het nog maar acht man. Een sergeant met een MP-40, drie man met K98K's, twee man met alleen een pistool en twee man met een MG-42 en een pistool.

Verder droeg iedereen met alleen een pistool ook extra lopen en munitiekisten met elk 250 kogels mee. Iedereen met een K98K droeg ook extra munitiekisten met zich mee. Geloof me, het volume van een Duitse infanteriesectie was op zijn zachts gezegd indrukwekkend. :P
Kogels?? Kogels?? Patronen!!!!!!

Ongelooflijk hoe vaak die fout wordt gemaakt, zelfs in series, op TV, politie woordvoerders zelfs...

Je vuurt kogels af, maar het geheel is een patroon, bestaand uit een huls, gevuld met nitrokruit, een primer/slaghoedje in de huls en dan daarop de kogelpunt. Je draagt en droeg destijds dus geen kogels maar patronen met je mee.

Behalve in de tijd van oude voorlaadwapens. Dan drukte je rechtsreeks de kogel in de loop van een geweer nadat het kruit erin gedaan was of in het geval van een revolver: in de trommel van een revolver. Cap op de piston(s) en dan kon je pas vuren.

Sorry, moest ik even kwijt als schutter en herlader van mijn eigen 9mm, 38 special, .223 en .45-70 patronen

:)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PatRamon
quote:
Albinoraptor schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 20:19:

[video]
Maar hopen dat het niet dit wordt dadelijk :F

*Slechte foto soep van reddit fora

**

Acties:
  • +1Henk 'm!
*O* OMG OMG NOG 24 UUR! *O*

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

quote:
ghighoegha schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:45:
[...]

Net alsof er constant geschoten wordt. Als er drie Amerikanen met een garant op je aan het schieten zijn zoek je dekking en schiet je niet perse terug. Dus dan hoor je die ping wel
Er wordt alleen wel constant geschoten als er contact is met de vijand, zeker door de Duitsers met hun machinegeweren. Ze slepen echt niet twee extra lopen en toch al snel duizend+ patronen mee per sectie van 10 man, om vervolgens zuinig aan te gaan doen. :P

Die "ping" hoor je gewoon niet. Het is een onzinnig fabeltje dat al te lang bestaat en door Hollywood groot is gemaakt. Als je weet hoe een Duitse sectie marcheerde, dan begrijp je dat helemaal.

De Duitsers hadden een vaste volgorde voor gevechtspatrouilles en oprukkende formaties. Eigenlijk altijd in een enkele colonne per sectie met vooraan altijd de sergeant met de MP-40. Zij taak was letterlijk om zijn soldaten het gevecht in te leiden. Daarom kreeg hij het machinepistool ook. Direct achter hem liep altijd de "nummer 1" soldaat, de soldaat met de MG-34/MG-42. Als je dan contact met een vijandelijke eenheid maakte, dan was het meteen machinegeweer vuren. Achter de nummer 1 soldaat liep nummer 2 met de extra lopen en patronen. Daarachter de zes soldaten die weer onderverdeeld waren in twee vuurteams van elk drie man. Achteraan liep altijd de korporaal om de colonne georganiseerd te houden, en als ze zich om moesten draaien en moesten terugtrekken, dan kon de korporaal hiervoor zorgen.

Wat leer je hiervan? Nou voordat de eerste Amerikaanse soldaat zijn acht patronen uit zijn M1 geweer kan afvuren, hebben de Duitsers al hun MG-34/MG-42 in stelling gebracht en openen ze het vuur. Die ping hoor je nooit. Hebben we het nog niet gehad over de Duitse voorliefde voor offensieve handgranaten, de iconische M24 "potato mashers". Offensieve granaten ja. Granaten met meer explosieven en minder metaal en een handvat zodat je ze verder kan gooien en je niet zelf in dekking hoeft te zitten om ze te gebruiken. Dat moet je namelijk wel zijn als je een Britse of Amerikaanse "defensieve" granaat gebruikt. Die hebben minder explosieven en meer metaal waardoor ze een groter fragmentatiepotentieel hebben dan je ze ver kan gooien. Beetje problematisch als je jezelf verwond of zelfs dood met je eigen granaat. De Duitsers zullen dus sneller met granaten gooien bij contact dan de Amerikanen/britten, en dan hoor je de "ping" al helemaal niet meer. ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• PSPfreaky
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-05 23:04
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:57:
Is er al bekend hoe laat de reveal is?

;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
laat maar komen :) hoe meer ww2 games des te beter. Heb niks met die moderne shooters :)

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MRE-Inc
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 22:57:
Is er al bekend hoe laat de reveal is?
Nou in onderstaande afbeelding staat 22:00 CET, maar als je naar de directe youtube link gaat, staat er 21:00 uur. Ik zit iig om 21:00 klaar met mixer en youtube.

@DaniëlWW2 : leuke info, keep it comming !!!! Als ik jouw verhaal lees over Duitse soldaten vs US, dan vraag je je af hoe ze in vredesnaam die oorlog verloren hebben. Ja, deels door op 2 fronten tegelijk te vechten, maar uiteraard ook op kwantiteit.

Nog een vraagje: wat is het verschil tussen de normale Duitse Wehrmacht en de Waffen SS ? Ik heb altijd het idee dat de Wehrmacht maar het normale klootjesvolk is onder de soldaten en de Waffen SS de keiharde bikkels alla Korps Mariniers, KCT, Navy Seals of iets in die trant. Ook de troepen die niet op een leven meer of minder keken gezien de oorlogsmisdaden die ze begaan hebben zowel op als achter het front. Althans dat is wat ik lees.

Btw, die M1 Garand.... die liep dus al vast van een beetje modder ? Vergelijkbaar met de M-16 tijdens de Vietnam oorlog. Die M stond bekend als Mattel, die van die plastic barbie poppen. Blijft toch vreemd dat zo'n technologische macht niet in staat is om fatsoenlijke wapens te maken.

MRE-Inc wijzigde deze reactie 22-05-2018 23:58 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:28:

Mij zou je er een groot plezier mee doen als die mythes over en het ophemelen van Hitler buiten de thread kunnen blijven. WW2 was een oorlog van de grote getallen, er is geen technologie of geniale strategische zet die de oorlog had kunnen keren voor de Duitsers nadat de Amerikanen, Britten en Russen de oorlogsindustrie op gang hadden.
Mythes? Feit is dat Hitler veel (strategische) fouten heeft begaan. Het had heel anders kunnen lopen op vele fronten en manieren. Stel voor als hij Rusland met rust had gelaten. Of dat Japan daadwerkelijk alle vliegdekschepen kapot had weten te krijgen in Pearl Harbor (daar er een aantal op missie waren tijdens de aanval). Of stel dat Hitler zijn Luftwaffe niet had verspild tegen England en zich had gefocused op het kapot bombarderen van alle strategische punten in England middels raketten (waar dus ook geallieerde troepen konden stationeren). Gelukkig zullen we het nooit weten hoe het afgelopen had kunnen zijn.

Verder hemel ik Hitler helemaal niet op. Enige wat ik zei is hij ook voor goede dingen heeft gezorgd met als voorbeeld de raketmotor. Dat noem ik niet echt ophemelen? Je doet het klinken alsof ik hem idealiseer wat absoluut niet zo is.

*Edit : Ok prima. Ik zei ook iets over de Atlantic Wall en over de concentratie kampen en de logistieke problemen erom heen.

Ik ben echter wel een realist. Aan ieder nadeel zit zijn voordeel en vice versa. Als WW1 en WW2 niet waren gebeurd, dan was de wereld bevolking allang over zijn tax heen (wat het nu ook zo onderhand zit eigenlijk). En wat denk je bijv. van alle experimenten op gevangenen welke Duitsland en Japan hebben uitgevoerd tijdens WW2. Veel van die wetenschappers hebben een pardon gekregen van Amerika inruil voor hun gegevens welke op hun beurt weer veel mensen levens hebben gered na de oorlog. Uiteraard is dat dan ook geen excuus voor hun daden als je het mij vraagt. Maar dan nog.

Reefun wijzigde deze reactie 23-05-2018 09:45 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 16:15
quote:
DaniëlWW2 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:14:
[...]

Uh, de Sherman was eigenlijk een uitstekende tank. :P
Effectief pantser was 90mm voor zowel de voorkant van de romp als de geschuttoren. De beruchte Tiger I had maar 100 en 125-135mm. Het probleem was eerder dat de Amerikanen twee jaar nodig hadden om de 75mm te vervangen voor een 76mm kanon met veel serieuzere antitank prestaties. Van die tank stonden er ook doodleuk duizenden in Engeland, maar de eenheden wilde ze niet meenemen naar Normandië vanwege logistieke zorgen en het idee dat de 75mm genoeg was. Dat was ook genoeg in Italië, net met veel gedoe. Die boodschap kwam niet aan. Het verschil was dat een 76mm Sherman doodleuk door de romp van een Tiger heengaat tot zo'n 500m. Panthers nog verder door de geschuttoren en Stug's en Pz IV's zijn helemaal geen probleem.

Voor de rest is het ding betrouwbaar, makkelijk te repareren, erg gebruiksvriendelijk en kan je normaal uit de stalen doos kijken omdat er genoeg periscopen aanwezig zijn. Gewoon een goede tank. Dus f*ck Belton Cooper en zijn "death traps". Hij repareerde tanks dus zag alleen tanks die waren afgeschoten. Hij had geen flauw idee dat er tijdens WO2 maar iets van 1400 Amerikaanse soldaten zijn omgekomen die toegewezen waren tot tankeenheden. Dat zijn alle tanks en de Amerikanen hebben veel meer dan 1400 tanks verloren. Die 1400 staat ook in opvallend contract met de circa 300.000 Amerikaanse militaire doden tijdens de hele oorlog.

Ik zeg dus dat als je een death trap wil, dan pak je maar een M1 Garand en ga je lekker in de infanterie. Gemiddelde levensduur voordat ze (zwaar)gewond raakte of dood werd geschoten/opgeblazen was drie maanden voor de Amerikanen. Het alternatief was in een bommenwerper gaan zitten waar statistisch gezien iedereen werd neergeschoten. Dat krijg je als je 25 missies moet vliegen en elke missie er ongeveer 10 a 15% van de bommenwerpers word neergehaald....
Van het Pantser is deels waar. Echter aan de zijkanten was de Sherman zeer kwetsbaar. Tevens was het in eerste instantie de bedoeling dat de Shermans alleen gebruikt werden om infanterie te ondersteunen en om Patton te helpen met zijn 'Blitzkrieg'. De Sherman zou niet om de confrontatie aan gaan met Duitse tanks zoals de Panther, de Tiger I en de Tiger II die superieur bleken in bepantsering en vuurkracht. Toch was het voor de geallieerden niet absoluut noodzakelijk een sterkere tank te bouwen omdat hun luchtoverwicht al de belangrijkste troef tegen de Duitse pantserstrijdkrachten was. Tijdens het Ardennenoffensief vernietigden Britse Typhoons eens 175 Duitse tanks in één dag. Bij operatie Lüttich hadden de Typhoons in Normandië al een vergelijkbaar succes geboekt. Tevens koos het Amerikaanse leger bewust om met kwantiteit de kwalitatief veel sterkere Duitsers te verslaan.
De meest gevreesde tegenstander voor de M4 Sherman-tank was het Duitse 88 mm-luchtafweergeschut. Dit geschut dat oorspronkelijk gebruikt werd bij de luchtdoelartillerie bleek een verwoestende kracht los te laten op bepantserde voertuigen en werd door de Duitsers zeer succesvol ingezet voor luchtafweer en als antitankgeschut. Na een voltreffer was de tank uitgeschakeld. Ook hier moesten de tanks het hebben van hun overweldigende aantallen. Daarnaast was de tank kwetsbaar voor Duitse pantsergrenadiers bewapend met onder andere panzerfausten en handgranaten.

Dat laatste was wel waar want hij was onderhoudsvriendelijk en zeer betrouwbaar...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAelon
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17-05 13:36
quote:
Rustig doen Leno. Ik grijp je wel weer in oktober. :*)

On topic: Ik bid voor een Rush mode alla BF4/3. Amper uren in BF1 gestopt ondanks talloze uren in 4 puur doordat Rush niets meer aan is. Conquest is voor mij persoonlijk nog te veel ongecoördineerd heen en weer rennen, dat komt ook doordat ik liever boots on the ground speel dan dat ik in een tank ga zitten.

MrAelon wijzigde deze reactie 23-05-2018 10:24 (43%)

Siege gameplay: https://tinyurl.com/ycylksoy

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13:17

Mon0lith

Smile!

Kom steeds meer 'gelekte' afbeeldingen tegen van BF V.

Of ze echt zijn durf ik niet te zeggen, maar geeft ons wel een blik hoe de look en feel eruit ziet :)

PSN: Monol1th23

Acties:
  • +1Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:04

scorpie

Supra Addict

quote:
Mon0lith schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:29:

Of ze echt zijn durf ik niet te zeggen, maar geeft ons wel een blik hoe de look en feel eruit ziet :)

[afbeelding]
Engels menu, maar Nederlandstalige knoppenspecificatie (linksonder)? I call bs ;)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
quote:

[afbeelding]
wat zou er met kingofspades 1 t/m 271 gebeurd zijn?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• RBN026
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19:08

RBN026

Don't be a pauperr

Ik ben waarschijnlijk één van de weinige maar ik hoopte toch echt weer op een wat modernere setting. BF1 was even leuk maar begon bij mij al snel te vervelen terwijl ik BF3 en 4 helemaal grijs heb gespeeld.

De omslag na BF3 & 4 naar een vroegere setting was perfect getimed want iedereen zat daar op te wachten. Ik had liever toen al een WW2 setting gezien en dan nu weer een modernere.

Ach al met al zit ik nu al klaar voor de teaser vanavond!

i7 6700K @ 4,7 Ghz / GTX 1080 TI @ 2000 Mhz / DDR 4 @ 3200 Mhz / Asus Maximus Hero 8 / Dark Rock 4 / HX 750 i

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrAelon
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 17-05 13:36
quote:
RBN026 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:46:
Ik ben waarschijnlijk één van de weinige maar ik hoopte toch echt weer op een wat modernere setting. BF1 was even leuk maar begon bij mij al snel te vervelen terwijl ik BF3 en 4 helemaal grijs heb gespeeld.

De omslag na BF3 & 4 naar een vroegere setting was perfect getimed want iedereen zat daar op te wachten. Ik had liever toen al een WW2 setting gezien en dan nu weer een modernere.

Zit in hetzelfde groepje als jij maar moet zeggen dat als ze WW2 goed uitwerken ik daar echt niet rauwig om ben :)

Siege gameplay: https://tinyurl.com/ycylksoy

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19:24
quote:

[afbeelding]
Die is al bewezen fake. Fanmade. Character in beeld is copy-paste van COD:WW2 ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!
quote:
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:01:
[...]

Dat oorlog/strijd/noodsituaties veel technische innovaties met zich mee brengt die ook positieve toepassingen kennen, staat natuurlijk buiten kijf.

Het ging mij met de mythes vooral even om het zinnetje: Als Hitler niet zulke domme fouten maakten dan spraken we wellicht allen Duits :+
Vooral het woordje wellicht. Het is pure speculatie. Bal is rond idee ;)
quote:
Met de feiten die voor de uitkomst niet zo relevant zijn. Plus het beeld wat wordt geschetst door veel mensen tegenwoordig (niet persé door jou) dat de uitkomst meer lag aan slechte beslissingen van de Nazi's dan het verschrikkelijke overwicht van de geallieerden, klopt gewoon niet.

De Battle of Britain is niet verloren door Hitler's rage maar door radar en slim inzetten van de beperkte middelen van de Britten tot ze de productiecapaciteit omhoog kregen. Plus een veelvoud aan instromende piloten vanuit de bezette gebieden.
Dankzij Hitler z'n "rage" had hij de Engelse luchtmacht bijna op z'n knieën gebracht. Op een gegeven moment is hij gestopt ermee omdat een groot gedeelte van zijn Luftwaffe was neergeschoten (en inderdaad mede dankzij de radar technologie). Op dat punt hadden de Engelsen weer genoeg adem ruimte om weer op te gaan bouwen en genoeg vliegtuigen te produceren. Je kunt dan wel een legioen aan piloten hebben ; als je geen vliegtuigen hebt om ze te kunnen laten vliegen is dat hetzelfde als een Ferrari zonder banden natuurlijk.

Toegegeven, De overmacht van de geallieerden was enorm. Zeker toen ze eenmaal voet aan land hadden na D-Day. Ik blijf er wel heilig van overtuigd dat als er betere beslissingen, of eerder, op tijd beslissingen werden genomen, dat Nazi Duitsland veel meer had kunnen bereiken. Maar wat dat betreft, let's agree to disagree no?
quote:
De eerste Messerschmitt 262 vloog pas in 1944, hoe die ook ingezet zou gaan worden, het verschil voor de uitkomst van de oorlog viel toen al niet meer te maken. Hetzelfde geldt voor de Sturmgewehr 44.
Projekt 1065 (Messerschmitt) was al veel langer in ontwikkeling. Zelfs nog vóór de start van WWII. Echter door meerdere redenen duurde het té lang om de productie vol op gang te krijgen. De financiën werden initieël terug gedraait alsmede de aantal mensen die eraan werkte omdat o.a Göring dacht dat de luchtoorlog gewonnen kon worden door traditionele vliegtuigen met turboprop motoren. Gooi er bovenop dat in medio 1943 Hitler ermee ging bemoeien omdat hij graag wou dat het snelle bommenwerpers gingen worden i.p.v. interceptors en de faal was praktisch compleet. Als hij toen het team gewoon door had laten gaan, dan hadden ze de nachtelijke invasie van paratroopers voor d-day en de bommenwerpers over Duitsland waarschijnlijk geen schijn van kans gehad. Maar goed.

Maar goed. Al om al ; De geallieerden speelde er ook slim op in om de start- en landingsbanen te vernietigen zodat ze niet eens de kans hadden om de lucht in te komen. Daarbij had de Messerschmitt genoeg mankementen en nieuwe euvels waar ze bij traditionele motoren geen last van hadden. Op topsnelheid ging hij te snel om goed gebruik te kunnen maken van de kanonnen aan boord waardoor ze nieuwe aanvals taktieken moesten ontwikkelen. Zo hadden ze bijvoorbeeld een veel langere draaihoek nodig op hogere snelheden. Plus hadden de piloten veel minder tijd om goed te mikken. Daarnaast hadden zelfs de laatste versies nog altijd grote kans op motor problemen.
quote:
De V1 en al helemaal de V2 heeft behalve een hoop psychologische schade, geen invloed gehad op het verloop van de oorlog met 'slechts' een kleine 20.000 burgerslachtoffers in Londen en Antwerpen. Ter vergelijking, het bombardement op Dresden heeft meer slachtoffers geëist.
De V1 en V2 waren ook niet echt geschikt als aanvalsmiddel. Dit omdat ze alles behalve precies waren. Van de 10 waren er wellicht maar 2 die daadwerkelijk een doel raakte. Dus in dat opzicht was zijn missie geslaagd ; Psychologische schade. Dat bedoelde ik dan ook met "flink wat klappen" :)
quote:
De versterkingen die alleen mochten bewegen op bevel van Hitler zelf, bestond op D-day uit 190 tanks, alleen op 6 juni 1944 landden de geallieerden al met 1.000 tanks. Nog even los van de luchtmacht en de 150.000 man die losgelaten werden. Ja, die reserves hadden schade aan kunnen richten, maar wederom voor de uitkomst van de oorlog was het niet van belang. Die was toen al lang en breed verloren.
True. Veel waren noordelijker geplaatst gezien ze daar de invasie hadden verwacht. Het blijft toch een "what-if" verhaal uiteindelijk. Er zijn genoeg veldslagen geweest in de geschiedenis van de mensheid waarbij een overmacht van eenheden niet per definitie een overwinning hoeft te betekenen. Maar goed. Hé, De geallieerden hadden in principe maar 1 strand nodig om al hun apparatuur over te kunnen hevelen en daar vervolgens hun make-shift havens te plaatsen. Blijft wel een prachtige, iconische foto ;

(Maar hier was die haven nog niet geplaatst volgens mij?)

Maar goed. Hé! Al om al! Gaat hier om de game :+ Vanavond weten we meer *O* *O* *O*

Acties:
  • +3Henk 'm!
Misschien een apart topic maken voor alternatieve WW2 geschiedenis? Ondanks dat zulke speculatie zeer interessant is hoort het hier niet echt thuis :+

Check anders ook eens AlternateHistoryHub op Youtube!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• SavageBrother
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-04 12:42
Erg niet interessant al die historische discussies.

It's dogged that does it

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 16-05 00:17
Het voelt steeds meer op een BF1 met WW2 skins. Dit hoeft natuurlijk niet erg te zijn, maar veel mensen vonden BF1 minder fijn dan BF4.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tillietom
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 10:28
quote:
RBN026 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:46:

Hier ook een beetje. Na een half jaartje was ik klaar met BF1 en heb toen een stapje terug gezet naar BF3/4. Maar dat stapje terug heeft wel geholpen met de #hype rondom BF5 en eventuele ww2 settings. _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 12:39
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:06:
[...]

De setting boeit mij niet eens zoveel. Zou ook graag weer een Vietnam oorlog willen spelen. Maar de kwaliteit moet gewoon goed zijn. Competitief schieten zoals vroeger, zonder frustraties en middelen om vrijwel elke barrière voor verschillen in skill niveau weg te nemen.

We gaan het zien...
Vietnam of WWII is voor mij beiden OK maar inderdaad zoals "vroeger". Dus geen flauwekul zoals de Behemoth en graag meer balans tussen infanterie en voertuigen. En snipers weer skillbased maken. Wie weet, verrast DICE ons en wordt de balans dit keer weer zoals het zijn moet. Hopelijk nemen ze BF1942 als uitgangspunt.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +5Henk 'm!

• MRE-Inc
quote:
Lekker Ventje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:22:
[...]

meer balans tussen infanterie en voertuigen.
Balans vind ik prima in BF1 en ander Battlefield games. En ja dat zeg ik als piloot. De meeste spelers snappen nog steeds niet dat je in je eentje nauwelijks kans maakt tegen een 100% health tank of vliegtuig.

Als je dan met je LMG op m'n vliegtuig gaat open vuren, dan is het voor mij een koud kunstje om je te lokaliseren en als af te schieten met 3 rounds uit m'n attack plane. Ik noem dat geen onbelans, ik noem dat gewoon dom het spelletje spelen. Voertuigen horen gewoon sterker te zijn dan infanterie tenzij ze in team verband je proberen uit te schakelen.

Vorige week schoot mijn rear gunner keer op keer achter volgende jagers neer. Ze kwamen elke keer alleen op ons af. Na 3x waren ze slim genoeg om ons samen tegelijk aan te vallen waardoor wij gekilled werden. Zelfs mijn goede rear gunner kon geen 2 targets tegelijk neer halen. Van mij mag Dice in BF5 de balans lekker zou houden zoals die is. Leer het spelletje maar te spelen zoals Battlefield bedoeld is, in teamverband.

Acties:
  • +3Henk 'm!
@MRE-Inc feit is wel dat de meeste spelers alleen spelen en niet met een (vast) team via VOIP samenwerken. Het is niet realistisch te verwachten dat deze spelers goed genoeg kunnen coördineren om gezamenlijk een vliegtuig uit de lucht te schieten of een tank neer te halen voordat zo'n voertuig weer in een safe zone terecht is gekomen.

Met een vliegtuig tientallen kills halen is prima mogelijk zonder dood te gaan. Ook met een tank of artillery truck kan je enorme killing sprees halen door van afstand te snipen of keihard ergens binnen rammen en om je heen te schieten. Flink gebruik maken van quick repair of auto repair en je houd jezelf constant in leven. Daar is eigenlijk geen teamwork voor nodig terwijl je het ondertussen wel acceptabel vind dat de tegenstander jou enkel met teamwork neer kan halen. Dat is toch redelijk krom?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
quote:
MRE-Inc schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:01:
[...]

Balans vind ik prima in BF1 en ander Battlefield games. En ja dat zeg ik als piloot. De meeste spelers snappen nog steeds niet dat je in je eentje nauwelijks kans maakt tegen een 100% health tank of vliegtuig.

Als je dan met je LMG op m'n vliegtuig gaat open vuren, dan is het voor mij een koud kunstje om je te lokaliseren en als af te schieten met 3 rounds uit m'n attack plane. Ik noem dat geen onbelans, ik noem dat gewoon dom het spelletje spelen. Voertuigen horen gewoon sterker te zijn dan infanterie tenzij ze in team verband je proberen uit te schakelen.

Vorige week schoot mijn rear gunner keer op keer achter volgende jagers neer. Ze kwamen elke keer alleen op ons af. Na 3x waren ze slim genoeg om ons samen tegelijk aan te vallen waardoor wij gekilled werden. Zelfs mijn goede rear gunner kon geen 2 targets tegelijk neer halen. Van mij mag Dice in BF5 de balans lekker zou houden zoals die is. Leer het spelletje maar te spelen zoals Battlefield bedoeld is, in teamverband.
Heb zelf met BF4 heel veel mensen die op mij lopen te zeuren als ik een AA zit. Dit terwijl de AA makkelijk te slopen is door met een vliegtuig en heli samen aan te vallen. Hetzelfde met 2 of 3 man met fatsoenlijk anti voertuig spul. Ga je in je 1tje met een vliegtuig recht op mij af dan red je het inderdaad niet. Ben je een goede piloot is de AA ook makkelijk te slopen. Soms heb je ook mensen die als ze alleen zijn in een afgelegen gebied dat ze aanvallen met een RPG. Dat eerste schot is dan wel raak, maar het is ook zelfmoord. Je kan nergens dekking zoeken en als je mazzel hebt raak je mij misschien 2x, maar dood ga je sowieso.

Dan heb je ook nog mensen die lopen te zeuren dat ik met een AA aan het campen ben. Natuurlijk camp ik met dat ding aangezien een tank tegenkomen zelfmoord is. Ik ga zo ver mogelijk naar voren, maar zodra er een tank aankomt ben ik weg.

Het is ook gewoon hoe slim je het spel speelt en dat zal bij de aankomende game niet anders zijn. Door slim te spelen met een tank of AA kan je makkelijk een 30-0 score halen. Alleen wanneer de vijand ook slim speelt is ieder voertuig makkelijk uit te schakelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toch mogen ze die AA in de komende game wel wat bedekter opstellen. Menig pot maak je er geen kans mee omdat er een no-life sniper op de heuvel zit. Op zijn minst cover tegen snipers lijkt me echt beter. Dat een vliegtuig je kan pakken, prima, dat is het spel. Maar ik wil als infantry ook wel eens kans maken tegen een vliegtuig als ik de tools die de game me biedt ook wil gebruiken.

Nieuwe foto volgens Reddit:

Schijnt eruit te zien als een inheemse Amerikaan

Quote erbij
quote:
The post was quickly deleted. The caption was something like "Learn how battlefield v revisited WW2 with a twist"
En lijkt een beetje hierop:
http://www.californiaindianeducation.org/native_american_veterans/airborne/paratroopers/Warrior_Face_Painting_WW2.jpg
(native american veteran)

En
quote:
Matches up with the existing artwork, pilot's goggles around the neck etc. 101st patch is on the wrong sleeve, unless the image is mirrored for whatever reason. Also Thompson looks to be the M1928 variant instead of the M1A1. Can't really see what the deal is with the trousers, it almost looks like he's wearing gaiters which weren't really seen in Airborne units, which suggests he might be glider infantry.
Ben benieuwd :P

Bron: https://www.reddit.com/r/...t_posted_on_the_official/

Martinspire wijzigde deze reactie 23-05-2018 16:27 (3%)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
MRE-Inc schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:01:
[...]

Helemaal mee eens, maar dan wel weer 'zoals vroeger' terug naar de basis om te herbewapenen en te repairen, in plaats van lekker veilig vanuit de uncap self repair.

Wat Tsurany zegt is echt spot on, de balans is compleet zoek. Als er teamwork voor nodig is om een voertuig neer te halen, moet er ook teamwork vereist zijn om het voertuig overeind te houden. Beetje zoals vroeger met een gunner in tank/lav die ook repairt. Of de heli die weer even snel moet landen.

Maar in BF1 is het gewoon farmen voor piloten. De ervaring leert dat menig piloot zo snel mogelijk een andere server pakt bij de minste of geringste tegenstand. Bovendien is de plaatsing van die AA guns ook VERRE van optimaal.

Doe mij maar weer de balans zoals in 1943, dat was voor mij de sweetspot.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
PilatuS schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:47:
[...]

Gewoon zo ver mogelijk naar voren. Zie je een tank aankomen rij je als een idioot weg. Ik speel vrij veel Caspian Border 2014 in BF4 en wanneer ik dan US speel is mijn standaard plek net achter de muur tussen A en B in. Als het team verder weet te komen ga ik naar E toe. Als je niet ver genoeg naar voren gaat raak je niets, je moet alleen goed opletten of er geen tanks aankomen. Zodra die in de buurt komen is het tijdelijk wegwezen. Pak met de AA dan heel vaak A of B, soms C en soms E, bij D heb je niets te zoeken.
Maar dat noem ik niet echt offensief. Met offensief bedoel ik dus echt voor de vlaggen gaan.

Hoe jij het beschrijft is gewoon hoe het "hoort" met een mobile aa :D

Kijk tuurlijk is het wel offensief in de zin van dat je de frontlinie opzoekt. Want anders raak je inderdaad niets en kun je net zo goed meteen maar stoppen.

Over BF4 gesproken. Enige waar ik nog steeds een hekel heb daaraan zijn de lock-on en "fire and forget" wapens. Echt vreselijk zijn die krengen. 1 van de redenen waarom ik de gameplay in BF1 beter vind. Als je dan in een dogfight zit dan gaat het iig "legit" en niet met lompe surface to air stingers iglas whatever. Uch. *PTSD triggered :+

Dus in dat opzicht ben ik dan blij met de WW2 setting daar je in WW2 ook nog geen lockon wapens had. Thank the maker!

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Martinspire schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:26:
Toch mogen ze die AA in de komende game wel wat bedekter opstellen. Menig pot maak je er geen kans mee omdat er een no-life sniper op de heuvel zit. Op zijn minst cover tegen snipers lijkt me echt beter. Dat een vliegtuig je kan pakken, prima, dat is het spel. Maar ik wil als infantry ook wel eens kans maken tegen een vliegtuig als ik de tools die de game me biedt ook wil gebruiken.

Nieuwe foto volgens Reddit:
[afbeelding]

Schijnt eruit te zien als een inheemse Amerikaan

Quote erbij

[...]

En lijkt een beetje hierop:
[afbeelding]
(native american veteran)

En

[...]

Ben benieuwd :P

Bron: https://www.reddit.com/r/...t_posted_on_the_official/
Het waren geen echte natives (inspiratie van een vd members) ;)

Het waren the 'Dirty Filthy 13' :D

Wikipedia: Filthy Thirteen

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Tsurany schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:23:
[...]

Blijft nog steeds dat je in een tank geen engineer nodig hebt en dus zonder teamplay kan domineren.

[...]

Je hebt geen gunner nodig, met quick repair en seat switchen kom je ontzettend ver.

En natuurlijk moeten voertuigen sterk zijn maar naar mijn mening wel door hem met meerderen te bemannen, niet door solo's die in hun eentje rondjes racen.

[...]

Allemaal methoden, op het gebruik van mijnen na, die teamwork vereisen. Een solo in de AA of een solo assault werkt gewoon niet.
En dat hoeft ook niet perse, zolang een tanker solo ook niet sterk is en zolang een piloot ook dekking nodig heeft om niet neergehaald te worden. Maar in de huidige situatie vind ik het erg matig dat we verwachten dat infantry wel teamwork nodig heeft maar iemand in een voertuig niet.

[...]

Eens, dat leverde naar mijn idee erg matige gameplay op. Vooral de combinatie van diverse type locks en alle perks die daar weer tegen hielpen. Maakte de gameplay er niet beter op. De eenvoud van BF2 vond ik dan een stuk fijner, ook wel lock-on wapens maar veel eenvoudiger en beperkter. Simpele gameplay waardoor het om skills draait.
Heb je uberhaupt wel BF1 gespeeld? Seat switchen werkt voor geen meter bij een goede tegen piloot die weet wat hij doet. Ik hou ervan als ze dat doen. Geeft mij tijd om ze een directe headshot te geven met de tankhunter package:)

Je kunt prima alleen in een AA vliegtuigen neer halen. Je moet ze echter wel raken natuurlijk. De enige vliegtuigen welke echt lastig te raken zijn met een aa is een competente fighter piloot. Van alle vliegtuigen varianten is er maar 1 per soort met een emergency repair. De populairste (attack plane met ground support en heavy bomber met strategic package) hebben dat geeneens.

Met alle respect en mijn intentie is echt niet om te flamen. Maar volgens mij snap je simpelweg niet hoe je het beste kan spelen met BF1.
Pagina: 1 2 3 ... 21

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Politiek en recht

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True