Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:25
Tusk schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:41:
[...]

ik heb een AMD phenom II X4 965 met 8 GB mem uit 2010 met een AMD 7950 en ik zit met alles op low op 1920x1200 in Rotterdam op 25 fps gemiddeld. Dan is het net vloeiend. Maar met meer actie in beeld dropt ie naar 20 en dan is het idd stotteren geblazen. Narvik is voor mij meer stotteren dan Rotterdam.
VVreemd. Mijn specs zouden toch een stuk betere performance moeten geven i.v.m. jouw specs. Ach, het is maar een beta. Misschien zit mijn GPU vol stof ofzo :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 08:57
Tsurany schreef op maandag 10 september 2018 @ 11:54:
[...]

Dat maakt mij zo boos en teleurgesteld inderdaad. Als je door al die onzin heen ibent gewerkt dan speelt het wel ontzettend lekker. En daarom vind ik het juist zo vreselijk dat alles om de gameplay heen zo slecht is uitgewerkt, het had anders echt een topper kunnen worden.
Dit! Die progressie moet verbeterd / gebalanceerd worden. Het menu ook. Maar gezien hun feedback en communicatie gaat dat echt wel gebeuren.

Betreft de youtubers. Heeft iemand dat youtuber event gezien, de laatste video van JackFrags?
YouTube: Attritioned in Battlefield 5
Ze lopen daarin allemaal rond met STGs en überhaupt geen squadplay of support players. En dan kritiseren dat er te weinig ammo is? Ik ben echt kritisch over deze video van jack. Het lijkt op 1 grote troll van de community tov. DICE.

1 streamer zie ik altijd graag, omdat ie met zijn viewers in squads echt gaat samenwerken. Misschien dat jullie ook nog af en toe plezier aan hem hebben:

https://www.twitch.tv/helpinghans

[ Voor 36% gewijzigd door KeesFluitman op 10-09-2018 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
KeesFluitman schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:21:
[...]

Betreft de youtubers. Heeft iemand dat youtuber event gezien, de laatste video van JackFrags?
Ze lopen daarin allemaal rond met STGs en überhaupt geen squadplay of support players. En dan kritiseren dat er te weinig ammo is? Ik ben echt kritisch over deze video van jack. Het lijkt op 1 grote troll van de community tov. DICE.
Dat viel me ook al op. Ik ben benieuwd naar de toekomstige JackFrags video's, vooral omdat hij vaak als rambo speelt met hoge killstreaks, daarentegen vind ik de JackFrags video's altijd wel relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dit! Die progressie moet verbeterd / gebalanceerd worden. Het menu ook. Maar gezien hun feedback en communicatie gaat dat echt wel gebeuren.
Ik ben dus bang dat dit niet gebeurd gezien het verleden
Filmpje niet gezien, zit nu op werk. Maar dit is zo te horen een typisch scenario als je met randoms speelt. Een goed gebalanceerd squad moet zeker een verschil kunnen maken maar nu is dat verschil te groot. Zit je met een squad vol randoms kan je gewoon niet rekenen op supports en medics.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borentos
Tsurany schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:02:

Filmpje niet gezien, zit nu op werk. Maar dit is zo te horen een typisch scenario als je met randoms speelt. Een goed gebalanceerd squad moet zeker een verschil kunnen maken maar nu is dat verschil te groot. Zit je met een squad vol randoms kan je gewoon niet rekenen op supports en medics.
De grap is dat hij niet met randoms speelt, maar met andere youtubers, blijkbaar was er een soort event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Borentos schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:04:
[...]

De grap is dat hij niet met randoms speelt, maar met andere youtubers, blijkbaar was er een soort event.
Tja, de meesten daarvan vallen wat mij betreft ook onder randoms. Weinig zullen Battlefield echt goed snappen denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37
Tsurany schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:02:
[...]

Slechte squad play of teamwork heb je in elke Battlefield wel zitten. Dat blijf je gewoon houden tot DICE de medics essentieel maakt en de snipers overbodig.

Zelf heb ik met de Battlefield 5 beta bijna enkel medic gespeeld, speelt gewoon heerlijk weg en je helpt het team ook nog eens goed met reviven en met healen (+ je komt sneller bij die V1 raket *O* ). Snipers laat ik (meestal) links liggen, omdat ze vrijwel niks toevoegen aan de match, op campen en een paar kills na.

Ik heb een paar keer op die snipers zitten ragen. 8 van de 32 spelers in mijn team waren op dat moment een sniper en zaten maar een beetje te zitten/liggen en te schieten en dus geen vlaggen gingen veroveren. Ik kick snipers ook altijd uit mijn squad, omdat je niks van ze kan verwachten.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inherent aan het medium, dat moet je niet te serieus nemen. De status van die youtubers hangt toch voor een groot gedeelte af van 'hoe goed ze zijn', oftewel kills kills kills = views. Veel actie kijkt nou eenmaal wat lekkerder weg dan ingemaakt worden omdat je met één squad nauwelijks het verschil kan maken op 64 man servers als je team loopt te verzaken (lees: snipen). Pas met 2 squads en comms kan je actief een server naar je hand zetten in BF1, dat is niet zo makkelijk te volgen in een youtube video als het zelf spelen. Zie daar ook de reden dat competitive BF niet om aan te gluren is als e-sport.

Ik heb ondertussen tegen vrijwel alle 'grote' BF youtubers gespeeld en de beste competitive spelers in BF3/4/1, kan je uit eigen ervaring vertellen dat het niveau van die youtubers over het algemeen nogal matig is en dat de potjes waar ze alle hoeken van de map door worden gespeeld, niet worden geüpload. Maar ga er maar vanuit dat ze ook heus wel de andere klasses spelen en met vrienden communiceren/actief samenwerken maar dat niet persé laten zien in hun videos. Zeker niet als er footage op een event verkregen moet worden.

[ Voor 8% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 10-09-2018 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobinNL schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:15:
[...]

Slechte squad play of teamwork heb je in elke Battlefield wel zitten. Dat blijf je gewoon houden tot DICE de medics essentieel maakt en de snipers overbodig.
Dat is al zo, daar trekt niemand zich wat van aan. Medic train was de beste tactiek in BF3 op infantry gebied en toch speelden anderen nog steeds sniper.
Zelf heb ik met de Battlefield 5 beta bijna enkel medic gespeeld, speelt gewoon heerlijk weg en je helpt het team ook nog eens goed met reviven en met healen (+ je komt sneller bij die V1 raket *O* ). Snipers laat ik (meestal) links liggen, omdat ze vrijwel niks toevoegen aan de match, op campen en een paar kills na.

Ik heb een paar keer op die snipers zitten ragen. 8 van de 32 spelers in mijn team waren op dat moment een sniper en zaten maar een beetje te zitten/liggen en te schieten en dus geen vlaggen gingen veroveren. Ik kick snipers ook altijd uit mijn squad, omdat je niks van ze kan verwachten.
Dan vind ik de verandering in BF5 vrij positief. Althans, hoe ik sniper in vul. Ze hebben nu SLR's waardoor ze dichter in de combat kunnen zitten en ze hebben best handige gadgets. Ik speel graag sniper, van een afstand dekking geven en dan wanneer het team aanvalt met pistool in de hand mee bewegen.

Het is alleen jammet dat de meesten niet op die manier spelen :(

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 10-09-2018 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 03:09
Tsurany schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:24:
[...]

Dat is al zo, daar trekt niemand zich wat van aan. Medic train was de beste tactiek in BF3 op infantry gebied en toch speelden anderen nog steeds sniper.

[...]

Dan vind ik de verandering in BF5 vrij positief. Althans, hoe ik sniper in vul. Ze hebben nu SLR's waardoor ze dichter in de combat kunnen zitten en ze hebben best handige gadgets. Ik speel graag sniper, van een afstand dekking geven en dan wanneer het team aanvalt met pistool in de hand mee bewegen.

Als de snipers nou ook eens hun spotting scopes zouden gebruiken...

Snipers zijn nuttig, maar dan moeten ze wel hun werk doen. Spotten is daar een belangrijk onderdeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eli3l schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:13:
[...]

Snipers zijn nuttig, maar dan moeten ze wel hun werk doen. Spotten is daar een belangrijk onderdeel van.
Tja, datzelfde geld voor medics en supports. Het aantal revives of resupplies is ook bijzonder laag. Het zou fijn zijn als iedere speler als team wilde spelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:48

Superkiwi

Hoi doei

Tsurany schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:00:
[...]

Tja, datzelfde geld voor medics en supports. Het aantal revives of resupplies is ook bijzonder laag.
Ik haak hier vanuit het consoletopic even op in als het mag ;)
Vanaf het moment dat ik de ammo bag vrijgespeeld had gooide ik die altijd bij teammates in de buurt neer.
De keren dat ik resupply punten kreeg (en er dus mensen ammo uit de tas pakten) zijn op één hand te tellen. Mensen moeten nog even leren dat ze zélf ammo uit de tas moeten pakken denk ik.
Vooralsnog werkt het werpen van kleine ammozakjes een stuk beter als je medespelers wil resupplyen.

Ik zou wel graag een soort van tutorial willen zien voordat je online gaat zodat iedereen weet hoe alles werkt en wat er van hem/haar verwacht wordt.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
Tsurany schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:00:
[...]

Tja, datzelfde geld voor medics en supports. Het aantal revives of resupplies is ook bijzonder laag. Het zou fijn zijn als iedere speler als team wilde spelen :+
Dat sowieso. Het was meer als opmerking voor mensen die snipers per definitie nutteloos vinden. In BFV is een sniper, of een paar, op strategische plekken zeker nodig. Puur voor het spotten. Aangezien de meeste tegenstanders dit niet doen, creëer je zo een groot voordeel voor je team.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:12:
[...]

Ik haak hier vanuit het consoletopic even op in als het mag ;)
Vanaf het moment dat ik de ammo bag vrijgespeeld had gooide ik die altijd bij teammates in de buurt neer.
De keren dat ik resupply punten kreeg (en er dus mensen ammo uit de tas pakten) zijn op één hand te tellen. Mensen moeten nog even leren dat ze zélf ammo uit de tas moeten pakken denk ik.
Vooralsnog werkt het werpen van kleine ammozakjes een stuk beter als je medespelers wil resupplyen.

Ik zou wel graag een soort van tutorial willen zien voordat je online gaat zodat iedereen weet hoe alles werkt en wat er van hem/haar verwacht wordt.
Dat zal voor velen inderdaad wennen zijn. Ook valt hij niet snel op, het icoontje is vrij klein. Je loopt er in alle hectiek snel overheen, is mij ook al meerdere keren overkomen. Die kleine pouches zijn dan handiger.

Mijn andere irritatie punt is dat je enkel de maximale ammo pakt die je als reserve kan dragen. Heeft je geweer nog 2 kogels? Dan pak je gewoon 64 kogels uit het kistje en heb je na reloaden 32 in je wapen en 34 reserve. Nog een keer bijtanken? Effe wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-09 21:29
Tsurany schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:14:
[...]

Mijn andere irritatie punt is dat je enkel de maximale ammo pakt die je als reserve kan dragen. Heeft je geweer nog 2 kogels? Dan pak je gewoon 64 kogels uit het kistje en heb je na reloaden 32 in je wapen en 34 reserve. Nog een keer bijtanken? Effe wachten!
Dit vind ik wel logisch, je soldaat neemt gewoon maximum 2 magazijnen mee, los van het magazijn in je wapen en dus ongeacht hoeveel kogels hierin zitten. Dit is even aanpassen, maar ik denk dat het automatisme er wel zal komen om snel te herladen voor je munitie meeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

[...]

1 streamer zie ik altijd graag, omdat ie met zijn viewers in squads echt gaat samenwerken. Misschien dat jullie ook nog af en toe plezier aan hem hebben:

https://www.twitch.tv/helpinghans
Die speelt Company of Heroes 2 veel beter dan dat hij BF speelt. Maar het is wel een goede streamer en geen schreeuwlelijk.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EliHiel schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:49:
[...]

Dit vind ik wel logisch, je soldaat neemt gewoon maximum 2 magazijnen mee, los van het magazijn in je wapen en dus ongeacht hoeveel kogels hierin zitten. Dit is even aanpassen, maar ik denk dat het automatisme er wel zal komen om snel te herladen voor je munitie meeneemt.
Het is dus een minpunt als je wapen volledig leeggeschoten is, dan kan je niet van te voren even herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Eli3l schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:13:
[...]

Dat sowieso. Het was meer als opmerking voor mensen die snipers per definitie nutteloos vinden. In BFV is een sniper, of een paar, op strategische plekken zeker nodig. Puur voor het spotten. Aangezien de meeste tegenstanders dit niet doen, creëer je zo een groot voordeel voor je team.
Moeten ze wel weten hoe ze moeten spotten. In de 40 uur dat ik heb gespeeld heb ik nauwelijks hulp gekregen van de snipers. Ik heb misschien 3x zo'n icoontje boven iemand gezien.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Net nog ff gespeeld, totaal zo'n 15 uur. Ik wil het zo graag leuk vinden, maar helaas. Alles frustreert me aan de game. De guns, de sights, de headshots, aimen, tank besturen, vliegen. Ik ben er helemaal klaar mee.

Ik hou het lekker bij af en toe een casual potje bf4. Scheelt me bovendien een nieuwe pc. Ik check dit topic over een half jaar wel weer, wellicht is er dan wat veranderd.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 10 september 2018 @ 16:24:

Snipen vind ik op dat vlak net tegenvallen in BF:V.
In BF1 ga ik met de Carcano sniper gewoon mee met de eerste linie (vaak zelf als eerste, door die spot flares en wat smoke). Daar kan je gewoon mee "quick-scopen" zoals ze het wel eens noemen en indien nodig onmiddellijk naar de pistol swappen om het af te maken. Dat moet ik niet meer proberen in BF V. Dat liep niet erg goed af, misschien zal er wel een sniper zijn met de nodige upgrades die dit toelaat.

In BF V ga ik net wat meer afstand nemen en dan kan je - vind ik - heel wat meer schade doen (in operations dan toch, beetje op hun flank irritant staan doen).

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 10-09-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Er is vooral ook gewoon heel veel onduidelijkheid omtrent allerlei features, upgrades en andere zaken.

Dat zorgt voor nog meer frustratie en gezoek, terwijl dit helemaal niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Sinds BF2 niet meer gespeeld. Ik vind BF:V een gaaf spel :D. De gameplay is lekker snel, en je hebt minder last van voertuigen.

Qua graphics draai ik alles op high, maar heb wel alle video-effecten uitgezet. Geen motion blur, geen film grain etc. Scheelt een hoop in de zichtbaarheid.

Verder valt het me op dat met name aan de granaten nog wel wat verbeterd kan worden. Ik verwacht dat de wapens nog wel een paar keer gebalanceerd gaan worden.

Wanneer de volledige versie er is hoop ik op wat grotere maps. Deze maps zijn voor m'n gevoel net iets te klein voor Battlefield.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

unfor schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:43:
Ik vind het grappig dat er altijd nog mensen zijn die werkelijk geloven dat dit bèta’s zijn. Een ieder met een klein beetje verstand weet dat dit in principe al gold moet zijn om het op tijd in de winkels te hebben.
Verwacht geen grote veranderingen mensen!
DICE houdt er dan ook een andere structuur op na. Dat zou je toch moeten weten joh. :+
Voor DICE geld:
Alpha = Pre-Alpha
Beta = Alpha
Release = Beta
CTE = Vergevorderde Beta
Release van de volgende game over een paar maanden en moet het vertrouwen weer teruggewonnen worden dat DICE wel een game kan laten functioneren = gold.

En er zit toch scope glare in BF5 hoor. De eerste keer wist ik het niet zeker, maar net zag ik het weer en was het overduidelijk. Ik denk dat het alleen komt als je een maximaal inzoom scope hebt. Aangezien iedereen met de standaard scope kan snipen, gebruikt bijna niemand de extreme scope.

Maar in het algemeen ben ik klaar met deze beta. Heb er nu 25 uur in zitten, heb rang 26 behaald en het is meer dan genoeg geweest. De core gungameplay biedt zeker potentie, maar de rest is gewoon slecht, zeer slecht. Naast de gebruikelijke problemen zoals UI, beschouw ik mapdesign ook als zeer zwak en dat is een veel groter probleem.

Conquest op Rotterdam is gewoon rondjes rennen tot het extreme. Er is geen enkele sprake van teamplay, frontlijnen of langdurige gevechten. In alle uren heb ik een keer een langdurig gevecht gevoerd om D, en dat was het enige moment dat ik het echt leuk vond. Dat was ook een pot die mijn team met enkele punten verschil won. Voor de rest is Rotterdam een zeer matige ervaring die weinig met conquest te maken heeft.

Narvik vind ik als een Rush/Breakthough map ook gewoon zwak. Veel te klein, te smal en te veel frontale grind. De map forceert je zowat om te gaan snipen omdat het voordelig is gezien de zeer beperkte routes, open gebieden en de vele plekken voor uitstekend uitzicht met dekking. Die map moet je een kilometer oprekken zodat je de objectives uit elkaar kan halen, veel meer (trans)voertuigen, wat breder maken en meer dekking. In de verte zie je meer bebouwing, daar moet je helemaal naartoe kunnen. Verder deugt de positionering van de breakthrough punten gewoon niet omdat ze allemaal of slecht te verdedigen zijn, of slecht aan te vallen. Het is zeer inspiratieloos een paar puntjes vrij dichtbij op een map gezet en dat was het. De halve map gebruik je niet eens voor breakthrough.

[ Voor 43% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-09-2018 21:22 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Conquest op de gemiddelde BF map is toch altijd al rondjes rennen geweest? Te weinig spawnen om te verdedigen, teveel om aan te vallen. De hele enkele keer dat er een frontlinie ontstaat op een conquest map loop je gewoon naar een ander doel toe. Is dat echt niet mogelijk door de linie heen, dan gebruik je een vliegtuig om er overheen te gaan (of jeep om er dwars doorheen te gaan), en cap je één objective aan de achterkant. Vervolgens is de hele linie weg.

En er is nog geen enkele shooter (al dan niet BF) geweest waar niet geklaagd werd over dat er geen teamplay was, en dat het vroeger altijd beter was. Dat zal vast, maar ook vroeger was het hetzelfde verhaal.

Ik heb toch nog een potje kunnen spelen. Had meteen door dat het een BF game was op Rotterdam map. Rijen snipers op de brug die niks zinvols toevoegden aan het team :P.
Maar over het algemeen, met deze hele beperkte tijd erin besteed, lijkt Rotterdam mij een prima map, en ik heb zeker heel veel slechter gezien. Hij is redelijk formaat voor het type map (mag je als positief of negatief zien). Je hebt behoorlijk wat gangetjes, dus je wordt niet door een meat grinder geforceerd (en daardoor ontstaat er dus geen linie, je hebt genoeg mogelijkheden om te flanken), maar het is tegelijk ook niet een map wat enkel CQB is.

3D spotting weg is denk ik op termijn juiste keuze, maar wel erg wennen. Hoeveelheid ammo is wel heel erg beperkt, en ik moet me echt eens inlezen voor release hoe medic nu precies werkt :P.

[ Voor 51% gewijzigd door Sissors op 10-09-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:23

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Er komt volgens levelcap voor de launch nog een beta aan:

[ Voor 17% gewijzigd door jagermeister op 10-09-2018 21:36 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik heb als sqaud leader met B die special V1 raket kunnen bestellen, en ook de extra HP ammo supply..

maar kreeg het niet voor elkaar om de tank te bestellen??? is die bugged of wat werkt dat?

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
jagermeister schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:35:
Er komt volgens levelcap voor de launch nog een beta aan:

[video]
Mag het hopen, ik heb geen zin om tot 20 november te wachten haha :)
Nickrsd schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:56:
ik heb als sqaud leader met B die special V1 raket kunnen bestellen, en ook de extra HP ammo supply..

maar kreeg het niet voor elkaar om de tank te bestellen??? is die bugged of wat werkt dat?
Wij hadden in de vorige match 41500+ punten en ik werd toen net Squad Leader, maar ik kon op dat moment geen V1 opvragen. Dit is de eerste keer in de beta dat het niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

De tank bestellen is soms wat buggy, denk dat er wss geen 2 op hetzelfde moment op de map kunnen zijn van hetzelfde team ofzo. Alsook nog een tank bestellen nadat er net een kapot gegaan is, heeft mij 3 keer een tank doen verliezen. Hij is zogezegd besteld, ik redeploy en er is geen extra icoontje bij spawn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Laatst online: 27-09 12:27
DaniëlWW2 schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:02:
[...]

En er zit toch scope glare in BF5 hoor. De eerste keer wist ik het niet zeker, maar net zag ik het weer en was het overduidelijk. Ik denk dat het alleen komt als je een maximaal inzoom scope hebt. Aangezien iedereen met de standaard scope kan snipen, gebruikt bijna niemand de extreme
Ik meende dat ook gezien te hebben op de Rotterdam map. Stond met mijn team op E vlag en werden onder vuur genomen door een sniper die vanuit D bezig was. Ik vroeg nog in de chat was dat scope glare ? Want ik dacht dat het niet in de game zat maar het leek er wel op. Kon het niet helemaal plaatsen maar niemand kon het bevestigen toen. Later vroeg ik wie er zat te snipen maar helaas geen antwoord gehad. Maar als jij het ook gezien hebt zal het vast wel zo zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

JT888 schreef op maandag 10 september 2018 @ 23:12:
[...]

Ik meende dat ook gezien te hebben op de Rotterdam map. Stond met mijn team op E vlag en werden onder vuur genomen door een sniper die vanuit D bezig was. Ik vroeg nog in de chat was that scope glare ? Want ik dacht dat het niet in de game zat maar het leek er wel op. Kon het niet helemaal plaatsen maar niemand kon het bevestigen toen. Later vroeg ik wie er zat te snipen maar helaas geen antwoord gehad. Maar als jij het ook gezien hebt zal het vast wel zo zijn geweest.
Tja, ik zag het van een sniper die rechtop stond op 100m. Kon je niet missen dat er scope glare was. :P
De eerste keer was honderden meters weg waardoor ik dacht dat het misschien een glitch was. Niet dus.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Waar ik BF5 credits voor moet geven is dat bijna alle potjes tot nu toe, op een enkel na toch best close is. Alleen dan wel een beetje jammer dat de end tune al op 150 start en je 20 minuten in zenuwachtige muziek zit >:)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:48
Na twijfel in het begin en 20 uur speeltijd later ben ik er echt gek op geworden. Vind het ontzettend jammer dat morgen alweer de laatste dag van de beta is. 100% pre-order :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borentos
YouTube: THE REAL PROBLEM | BATTLEFIELD V - Community Then and Now

Op zich wel een interessante video, het gaat over de verandering in speelstijl in de battlefield serie, van teambased in BF2 naar de one man army in BF4 en een poging om weer terug te gaan naar teambased roots in BF5.

[ Voor 26% gewijzigd door Borentos op 11-09-2018 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Ik ben nog steeds niet overtuigd van Battlefield. Alleen spelen is sowieso geen optie voor me, daar vind ik simpelweg gewoon geen zak aan in deze game. En zoveel vrienden heb ik niet die op PC BFV gaan spelen. Misschien 1 of 2. Maar goed, ik wil eigenlijk geen game aanschaffen die alleen leuk is als ik het samen kan spelen. Heb Origin Premier dus zal hem toch wel eens opstarten, misschien de story mode gaan spelen, of als multiplayer beter is geworden, gewoon multiplayer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:58
MrNobody28 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:53:
Ik ben nog steeds niet overtuigd van Battlefield. Alleen spelen is sowieso geen optie voor me, daar vind ik simpelweg gewoon geen zak aan in deze game. En zoveel vrienden heb ik niet die op PC BFV gaan spelen. Misschien 1 of 2. Maar goed, ik wil eigenlijk geen game aanschaffen die alleen leuk is als ik het samen kan spelen. Heb Origin Premier dus zal hem toch wel eens opstarten, misschien de story mode gaan spelen, of als multiplayer beter is geworden, gewoon multiplayer doen.
Waarom join je dan niet de Tweakers BF1/BFV Discord (https://discord.gg/zfeG8Tr)? Daar zitten genoeg mensen die BFV gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrNobody28
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06-12-2023
Tankiej schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:55:
[...]

Waarom join je dan niet de Tweakers BF1/BFV Discord? Daar zitten genoeg mensen die BFV gaan spelen.
Thanks voor de tip, zal ik even gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Borentos schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 01:22:
YouTube: THE REAL PROBLEM | BATTLEFIELD V - Community Then and Now

Op zich wel een interessante video, het gaat over de verandering in speelstijl in de battlefield serie, van teambased in BF2 naar de one man army in BF4 en een poging om weer terug te gaan naar teambased roots in BF5.
Erg interessant idd met zeker wat waarheden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 09:05
Alexknl schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 01:12:
Na twijfel in het begin en 20 uur speeltijd later ben ik er echt gek op geworden. Vind het ontzettend jammer dat morgen alweer de laatste dag van de beta is. 100% pre-order :)
Voor mij hetzelfde, behalve de pre-order dan maar hij komt hier sowieso in huis. Gisternacht doorgeknald tot een uur of 1.30 terwijl ik om 8.00 weer naar de baas moest maar het was het waard, vanavond kan ik niet meer spelen :'(

Ik kan me oprecht ook niet vinden in het gros van de (inhoudelijke) kritiekpunten maar ben daar mogelijk ook te casual voor. Zo lees ik bijvoorbeeld veel klachten over de wijze van spawnen, de munitieopslagplaatsen, de maps, de zichtbaarheid van vijandelijke soldaten en het lage aantal voertuigen. Dat zijn nou net dingen die wat mij betreft prima in elkaar steken en er juist voor gezorgd hebben dat ik een aantal geweldige speelervaringen heb gehad op Rotterdam. Wel moet ik zeggen dat Rotterdam op sommige momenten een beetje voelt als een reskin van een BF1-map, maar dat kan ik verder niet hardmaken.

Maar holy shit de gunplay, de movement, het switchen tussen rennen/wandelen/bukken/kruipen, het gaat allemaal zo heerlijk vloeiend. Ik ben ook nu al helemaal verzot op de wapens, de STG 444 voelt wat OP, maar heeft een heerlijke punch. Enige wapen waar ik geen fan van ben is die stomme Sten gun van de medics.

Ben overigens geen fan van het bleed-out-systeem omdat het echt de snelheid uit de game haalt. Ondanks dat je volgens mij net zo snel weer in een game zit als in Battlefield 1, voelt het onnatuurlijk om te gaan zitten wachten tot dat cirkeltje vol is eer je pas naar de overhead map terug mag (ik weet dat je het kunt 'versnellen' maar zelfs dan voelt het op e.o.a. manier moeizaam aan). Vaak genoeg weet je dat je toch niet gerevived gaat worden en dan vind ik het geforceerd doodbloeden irritant, die tijd had ik beter kunnen spenderen aan het respeccen van m'n loadout, kijken waar teamgenoten zijn etc.

Al met al zéér tevreden over de bèta, ben zeer benieuwd wat voor maps, voertuigen, events, gamemodi etc. we nog allemaal kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 23-09 11:38
Viel me op dat er veel squad leaders waren die de puntjes tot vlak voor het einde hadden zitten oppotten en toen het bijv. 50-50 stond (serieus, elke pot eindigde elke keer heul close), ramde de ene na de andere V1 raket de hele stad naar de vernieling. Daarmee probeerde men dus snel de kills te pakken er een sprint naar de 0 tickets van te maken.

Op zich grappig en gaaf.. maar elke keer pleur je op je kont als je in de buurt van de radius stond (en dus niet in de blast radius).

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Laatst online: 27-09 12:27

Hier hetzelfde 2x een tank geprobeerd op te roepen maar nooit gekregen. Dus ik vermoed inderdaad dat die bugged is. Zag ook iemand anders op tweakers die de tank niet kreeg na lang wachten ;). Of de tank is gelimiteerd aan 1 per zijde? Wat ik eigenlijk logisch vind. Maar dan zouden ze hem niet selecteer maar moeten maken in het menu als deze reeds op de map rond rijd in een andere squad.

[ Voor 19% gewijzigd door JT888 op 11-09-2018 12:20 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobinNL
Ik heb de bèta uiteindelijk ruim 50 uur kunnen spelen en hier volgt mijn mening van de open bèta van Battlefield 5. Ik heb hier een aantal uur over gedaan (schooltijd) dus het kan zijn dat sommige zinnen niet lekker over lopen.

Bugs
De open bèta van Battlefield 5 stond eigenlijk bekend om de vele bugs en andere problemen. Het was lastig om in het hoofdmenu een squad van 3 man te maken. Dit lukte vaak niet. In-game heb ik het meest last gehad van de 9 seconden bug, waardoor ik niet meer kon spawnen en nog eens gedood moest worden. Andere problemen waren het niet kunnen joinen van squads in-game, mensen kicken uit je squad als squad leader, vrienden je squad laten joinen wanneer deze niet vol is, squad leader role krijgen maar geen orders kunnen geven etc.

Serververbinding en laadtijden
Battlefield 5 is nog in bèta, dus ik verwacht dat hier nog wat aan gaat verbeteren. Wanneer ik alleen speelde werd er vaak binnen 3-5 seconden een server gevonden, waarna er een laadtijd was van 1-2 minuten. Voor mij is dit persoonlijk niet al te lang. Met vrienden duurde het vinden van een server wat langer, vaak tussen de 20 en 45 seconden. Als het potje is afgelopen wordt de volgende map gelijk geladen. Vanaf het scoreboard naar de volgende map is in een aantal seconden gebeurt (HDD). In Battlefield 1 was de laadtijd tussen verschillende maps een stuk langer.

Classes en wapens
Tijdens de bèta heb ik met alle classes veel tijd doorgebracht, behalve met de sniper class. De Assault class had fijne wapens zoals de STG 44 die ik veel had gebruikt. Scope erop en hij is zo goed als af.

De meeste tijd heb ik doorgebracht met de medic en vooral met de Sten. Voor mij was het belangrijk om mijn squad- en teamgenoten levend te houden en te voorzien van health. De Sten is een sterk wapen, met een sight en de skill tree kon ik ervoor zorgen dat ik zo goed als geen recoil had. Waarschijnlijk wordt dit binnenkort aangepast.

Met de support is het handig om bepaalde fortifications te maken die je niet kan bouwen met de andere classes. Zo kan je in Rotterdam bruggen repareren en van die kruizen (weet de naam even niet) plaatsen op de weg waar voertuigen niet of moeilijker doorheen komen.

De 'grenade launcher' is ook weer terug. Ik verwachtte dat dit tot ergernis zou gaan leiden bij de mensen die ermee gedood zouden worden. Dat viel best wel mee naar mijn mening, omdat die dingen ook niet zo krachtig zijn.

Voertuigen
Ik heb tijdens de beta niet heel veel in voertuigen doorgebracht. Het was nieuw om Ik merkte als speler dat de voertuigen niet een grote rol speelden in de mappen van de open bèta.

Zelf heb ik niks met de vliegtuigen in Battlefield 5. Ik vind dat ze niet lekker vliegen. Misschien heb ik met honderden uren in een jet in Battlefield te weinig in jets gezeten in Battlefield 4 en 1.

Geluid
Het geluid in Battlefield 5 is gewoon super! Heb er zelf niks op aan te merken. Ik speelde een keer in Narvik en bij vlag A kwam er laag een vliegtuig over. Ik zat helemaal in de game en dat geluid wat je dan hoort... Ik zat zo tegen een vriend te praten... "Holy crap!" Het klonk zo echt!

Maps en gameplay
Ik heb genoten van de maps in de bèta, de Rotterdam map is toch mijn favoriet. Snelle gameplay wordt het afgewisseld met dekking zoeken en langzaam oprukken. In de smalle steegjes kan je vaak goed doorrennen, maar in de open gebieden (vooral tussen B en D, maar ook een beetje naar E) is het echt oppassen en daardoor paste ik mijn snelheid aan. Hier was het vaak schuilen, zandzakken neerleggen en langzaam naar voren bewegen. Dit heb ik in eerdere Battlefield games minder meegemaakt. Echter vind ik het beeld van Rotterdam tijdens het einde minder mooi eruit zien.

Narvik vond ik zelf ook een leuke map, maar het nodigt ook veel snipers uit die meer voor zichzelf spelen en niet met de squad. De spelers waar ik mee speelde wisten niet hoe ze enemies goed konden spotten, waardoor ze eigenlijk geen waarde hadden voor het team. Soms hadden we wel 8 snipers in het team met verlies als gevolg. De opbouw is leuk gedaan, aan de ene kant de hoger gelegen vlaggen bij B en D en aan de andere kant de heuvel met een klein dorpje. Ik heb een keer bij vlag C gestaan. Op het moment dat ik het dorpje verliet boorde een vliegtuig van de enemy in het gebouw waar ik net een minuutje uit was. Super vet om te zien!

Squad play en reinforcements
Naar mijn mening is er toch net meer squad play vergeleken met de eerdere Battlefield games, wat ik dus als positief ervaar. Je wil als squad toch die reinforcements krijgen en vooral die V1 / JB2 raket. Met Battlefield 3, 4 en 1 liep ik toch meer dingen voor mezelf te doen naast squad play, maar bij Battlefield 5 deed ik meer aan samenwerking. Dat zorgde ook vaker voor een overwinning.

Fortifications
Ik dacht zelf eerst dat fortifications niet veel zouden toevoegen aan Battlefield 5. Ik heb tijdens de beta veel gebruik gemaakt van deze nieuwe feature. Dit gebeurde vooral op de Rotterdam map tussen vlaggen B en D om de snipers te slim af te zijn en voor een mogelijkheid om op te rukken naar de andere vlag. Op de Narvik map was het ook vaak bouwen tussen vlaggen B en D. Je bent er toch gevoelig voor snipers.

Favoriete Battlefield games
1. Battlefield 5 (open bèta) - 45-50 uur
2. Battlefield 3 - 1105 uur
3. Battlefield 1 - 275 uur
4. Battlefield 4 - 705 uur

Ik heb erg genoten van de open bèta van Battlefield 5. Ik denk dat Battlefield 5 een goede game gaat worden over een aantal maanden die ik honderden uren ga spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-09 12:01

Isniedood

nee, echt niet!

RobinNL schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:58:
Ik heb de bèta uiteindelijk ruim 50 uur kunnen spelen en hier volgt mijn mening van de open bèta van Battlefield 5. Ik heb hier een aantal uur over gedaan (schooltijd) dus het kan zijn dat sommige zinnen niet lekker over lopen.

Bugs
De open bèta van Battlefield 5 stond eigenlijk bekend om de vele bugs en andere problemen. Het was lastig om in het hoofdmenu een squad van 3 man te maken. Dit lukte vaak niet. In-game heb ik het meest last gehad van de 9 seconden bug, waardoor ik niet meer kon spawnen en nog eens gedood moest worden. Andere problemen waren het niet kunnen joinen van squads in-game, mensen kicken uit je squad als squad leader, vrienden je squad laten joinen wanneer deze niet vol is, squad leader role krijgen maar geen orders kunnen geven etc.

Battlefield 5 is nog in bèta, dus ik verwacht dat hier nog wat aan gaat verbeteren. Wanneer ik alleen speelde werd er vaak binnen 3-5 seconden een server gevonden, waarna er een laadtijd was van 1-2 minuten. Voor mij is dit persoonlijk niet al te lang. Met vrienden duurde het vinden van een server wat langer, vaak tussen de 20 en 45 seconden. Als het potje is afgelopen wordt de volgende map gelijk geladen. Vanaf het scoreboard naar de volgende map is in een aantal seconden gebeurt (HDD). In Battlefield 1 was de laadtijd tussen verschillende maps een stuk langer.

Classes en wapens
Tijdens de bèta heb ik met alle classes veel tijd doorgebracht, behalve met de sniper class. De Assault class had fijne wapens zoals de STG 44 die ik veel had gebruikt. Scope erop en hij is zo goed als af.

De meeste tijd heb ik doorgebracht met de medic en vooral met de Sten. Voor mij was het belangrijk om mijn squad- en teamgenoten levend te houden en te voorzien van health. De Sten is een sterk wapen, met een sight en de skill tree kon ik ervoor zorgen dat ik zo goed als geen recoil had. Waarschijnlijk wordt dit binnenkort aangepast.

Met de support is het handig om bepaalde fortifications te maken die je niet kan bouwen met de andere classes. Zo kan je in Rotterdam bruggen repareren en van die kruizen (weet de naam even niet) plaatsen op de weg waar voertuigen niet of moeilijker doorheen komen.

De 'grenade launcher' is ook weer terug. Ik verwachtte dat dit tot ergernis zou gaan leiden bij de mensen die ermee gedood zouden worden. Dat viel best wel mee naar mijn mening, omdat die dingen ook niet zo krachtig zijn.

Voertuigen
Ik heb tijdens de beta niet heel veel in voertuigen doorgebracht. Het was nieuw om Ik merkte als speler dat de voertuigen niet een grote rol speelden in de mappen van de open bèta.

Zelf heb ik niks met de vliegtuigen in Battlefield 5. Ik vind dat ze niet lekker vliegen. Misschien heb ik met honderden uren in een jet in Battlefield te weinig in jets gezeten in Battlefield 4 en 1.

Geluid
Het geluid in Battlefield 5 is gewoon super! Heb er zelf niks op aan te merken. Ik speelde een keer in Narvik en bij vlag A kwam er laag een vliegtuig over. Ik zat helemaal in de game en dat geluid wat je dan hoort... Ik zat zo tegen een vriend te praten... "Holy crap!" Het klonk zo echt!

Maps en gameplay
Ik heb genoten van de maps in de bèta, de Rotterdam map is toch mijn favoriet. Snelle gameplay wordt het afgewisseld met dekking zoeken en langzaam oprukken. In de smalle steegjes kan je vaak goed doorrennen, maar in de open gebieden (vooral tussen B en D, maar ook een beetje naar E) is het echt oppassen en daardoor paste ik mijn snelheid aan. Hier was het vaak schuilen, zandzakken neerleggen en langzaam naar voren bewegen. Dit heb ik in eerdere Battlefield games minder meegemaakt. Echter vind ik het beeld van Rotterdam tijdens het einde minder mooi eruit zien.

Narvik vond ik zelf ook een leuke map, maar het nodigt ook veel snipers uit die meer voor zichzelf spelen en niet met de squad. De spelers waar ik mee speelde wisten niet hoe ze enemies goed konden spotten, waardoor ze eigenlijk geen waarde hadden voor het team. Soms hadden we wel 8 snipers in het team met verlies als gevolg. De opbouw is leuk gedaan, aan de ene kant de hoger gelegen vlaggen bij B en D en aan de andere kant de heuvel met een klein dorpje. Ik heb een keer bij vlag C gestaan. Op het moment dat ik het dorpje verliet boorde een vliegtuig van de enemy in het gebouw waar ik net een minuutje uit was. Super vet om te zien!

Naar mijn mening is er toch net meer squad play vergeleken met de eerdere Battlefield games, wat ik dus als positief ervaar. Je wil als squad toch die reinforcements krijgen en vooral die V1 / JB2 raket. Met Battlefield 3, 4 en 1 liep ik toch meer dingen voor mezelf te doen naast squad play, maar bij Battlefield 5 deed ik meer aan samenwerking. Dat zorgde ook vaker voor een overwinning.

Fortifications
Ik dacht zelf eerst dat fortifications niet veel zouden toevoegen aan Battlefield 5. Ik heb tijdens de beta veel gebruik gemaakt van deze nieuwe feature. Dit gebeurde vooral op de Rotterdam map tussen vlaggen B en D om de snipers te slim af te zijn en voor een mogelijkheid om op te rukken naar de andere vlag. Op de Narvik map was het ook vaak bouwen tussen vlaggen B en D. Je bent er toch gevoelig voor snipers.

Ik heb erg genoten van de open bèta van Battlefield 5. Ik denk dat Battlefield 5 een goede game gaat worden over een aantal maanden die ik honderden uren ga spelen.
Ben wel benieuwd of jij ook Battlefield 1942 en battlefield 2 gespeeld hebt.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
Isniedood schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:29:
[...]

Ben er vanaf Bad Company 2 in gesprongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:16

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

@JDeraGear Heb gisteren DX12 uitgezet en had inderdaad goede performance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 21:59

JDeraGear

Mighty Pirate!

Ircghost schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:40:
@JDeraGear Heb gisteren DX12 uitgezet en had inderdaad goede performance :)
Ah kijk ik dacht het al. Ik had ook eens DX12 aangezet, maar het haperde dus ik ben gaan googlen met de gedachte dat het kwam doordat ik van AMD naar NVIDIA ben gegaan (heb nu een 1080)- kwam een draadje tegen op reddit waar werd gezegd dat DICE gewoon niet zo goed is met programmeren van DX12, en deze hoe dan ook stuttering vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

Eli3l schreef op maandag 10 september 2018 @ 17:13:
[...]

Goed punt, maar er is op het moment totaal geen motivatie om dit te doen: stel ik lig als sniper lekker achterin een beetje te campen. Als ik een vijand kan zien, kan ik er beter op schieten dan hem spotten. Er zou een speelmechaniek bedacht moeten worden om het spotten aantrekkelijker te maken dan alleen maar door je scope te kijken.

Ik betwijfel of die spotting scope überhaupt gebruikt gaat worden door mensen in de full release, tenzij deze echt voordelen gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:26
RobinNL schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 15:58:

Bugs

Classes en wapens

Voertuigen

Geluid

Maps en gameplay

Fortifications

Toch knap dat je Battlefield 5 op plek 1 zet en nog zelfs boven battlefield 3.
Je hebt nog niet eens alles kunnen zien van battlefield 5 om te bepalen of het beter is in mijn ogen.

Als ik Battlefield 3 vergelijk met battlefield 5 dan kom ik heel wat zaken tegen die beter waren in BF3.
- Seine crossing vergelijkbaar met rotterdam, maar toch beter.
- Ammo en health packs kunnen gooien.
- Sneller kunnen reviven in BF3 (snelheid gaat lekker omhoog)
- Betere wapens denk aan M16A3, M4A1, AEK-971, SKS en dan mis ik er nog een paar zo uit mijn hoofd
- Tijdens release Caspian border voor voertuigen gameplay en ook veel urban maps voor infantry
- Geen orgin nodig, kon je tenminste nog joinen en een goed werkende server browser
- Minder animaties, want nu is het uit het raam springen op je voeten terecht komen of rollen :?
- Perks die werkte
- veel meer wapen unlocks en het was leuk om service stars te halen.

Mijn top battlefield lijstje zal zijn:
1. Battlefield 3
2. Battlefield 2 (infantry only servers)
3. Battlefield 4
4 Battlefield 1 (alleen snipers en voertuigen zijn te sterk)
5. Battlefield Vietnam (niet bad company 2)

De rest kan mij gestolen worden en heb ik eigenlijk niet meer dan 20 uur gespeeld.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borentos
Pykow schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:37:
[...]

Je hebt nog niet eens alles kunnen zien van battlefield 5 om te bepalen of het beter is in mijn ogen.
En vervolgens ga je zelf BF5 met BF3 vergelijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:21
Mm mis de beta !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Zephyer schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:52:
Viel me op dat er veel squad leaders waren die de puntjes tot vlak voor het einde hadden zitten oppotten en toen het bijv. 50-50 stond (serieus, elke pot eindigde elke keer heul close), ramde de ene na de andere V1 raket de hele stad naar de vernieling. Daarmee probeerde men dus snel de kills te pakken er een sprint naar de 0 tickets van te maken.

Op zich grappig en gaaf.. maar elke keer pleur je op je kont als je in de buurt van de radius stond (en dus niet in de blast radius).
Had in mijn geval niet zoveel te maken met oppotten maar simpelweg het feit dat mijn squadron vaak pas op het allerlaatste genoeg punten had om die V1 op te roepen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
[...]

Als ik Battlefield 3 vergelijk met battlefield 5 dan kom ik heel wat zaken tegen die beter waren in BF3.
- Seine crossing vergelijkbaar met rotterdam, maar toch beter.
- Betere wapens denk aan M16A3, M4A1, AEK-971, SKS en dan mis ik er nog een paar zo uit mijn hoofd
- Tijdens release Caspian border voor voertuigen gameplay en ook veel urban maps voor infantry
- Geen orgin nodig, kon je tenminste nog joinen en een goed werkende server browser
- Minder animaties, want nu is het uit het raam springen op je voeten terecht komen of rollen :?
- Perks die werkte

1. Battlefield 3
3. Battlefield 4

De rest kan mij gestolen worden en heb ik eigenlijk niet meer dan 20 uur gespeeld.
Van wat ik heb gezien vind ik BF5 een betere game. Soms heb je gewoon een gevoel bij een game dat je weet of iets het gaat worden of niet. Ik heb deze week BF3 (lang mijn favo game aller tijden) nog eens opgestart, even twee potjes gespeeld, maar ik vond het echt niks meer vergeleken met hoe de games nu spelen.

Dat Seine Crossing beter is dan de Rotterdam map is natuurlijk een mening. Ik vind Rotterdam weer beter uitgewerkt. Ammo en health packs kan je nu ook nog steeds gooien naar teamgenoten. De server browser vind ik vergeleken met BF3 niet heel veel anders. Met BF3 had je natuurlijk veel meer opties, maar ook weer het gezeik dat hij op het laatste moment (Loading level gedeelte) opeens de server niet kon joinen. Dit heb je (ik in ieder geval) nu veel minder.

Daarnaast ben ik niet de enige die BF5 al hoog in het lijstje heeft staan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand nog behoefte hebben om weer bf1 te spelen.
Op Origin is nu de premium pass gratis te krijgen

https://www.gamespot.com/...free-for-li/1100-6461539/

*Battlefield 4 ook

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2018 18:32 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Isniedood schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:29:
[...]

Ben wel benieuwd wat je met zijn antwoord gaat doen? :)

Ik blijf het bijzonder vinden dat men een game uit 2018 gaat vergelijken met een game uit 2002 en 2005 die respectievelijk 16 en 13 jaar oud zijn, waarbij in mijn optiek nostalgie de bovenhand heeft ten opzichte van objectiviteit. Ik heb ook 1942 gespeeld en hoe leuk ik het ook vond, als je die game via een remaster nu uitbrengt is het een lachertje, zowel qua gameplay als kaal mapdesign. Goh een dorpje bestaat uit 4 gebouwen en 5 bomen :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

KNIP

1. Battlefield 3
3. Battlefield 4

Maar dan ga jezelf een beta wel vergelijken met meerdere BF titels? Doe dat dan zelf ook niet ;).

Hierbij jouw punten met mijn reactie erbij:

Seine crossing vergelijkbaar met rotterdam, maar toch beter.
Niet mee eens. Beide prima maps en Seine was ook zeker niet perfect. Rotterdam past imho echt in het rijtje met goede Urban maps.
Denk dat 64 man op deze map een beetje to much is. 48 max. Zorgt voor een meer overzichtelijkere battle en minder random deaths imho.

En dat was beter? Lekker punten farmen, dat wel. Maar dat je ze alleen kunt gooien als je iemand in je vizier hebt vind ik een prima oplossing.

Een death stelde in BF3 niks voor. Iemand kon je binnen 1 tiende weer reviven. Niks mis mee, maar ik hou ervan dat een death wat voorstelt. Je hebt gewoon gefaald en dat mag jij en jouw team best voelen. En de enemy mag daar best profijt van hebben. Duur van animaties zijn prima imho.

Het overdreven Run&Gun tempo moet juist uit deze hele franchise verdwijnen en lekker in CoD boven waar het hoort.

Je vergelijkt beta wapens welke nog aangepast moeten worden de *tadaaa* BETA met de final wapens van BF3.

Wederom ga je een final release vergelijken met 2 beta maps... hoe weet jij welke mappen er bij release komen?
Caspian was voor mij 1 grote teleurstelling nadat ik grote hoop had na BF2. Zou met afstand de kleinste map zijn van alle BF2 mappen.

Eindelijk met je eens! Maar ook hier wen ik gewoon aan binnen een week en zal ik een lijst met 10 favorieten krijgen. Maar Battlelog was beter dan deze zooi ja.

Tja, techniek gaat vooruit en verbeterd zich en ook games ontwikkelen zich. Bf3 was de eerste die de animatie van "overheen klimmen" had en daar waren er ook genoeg niet blij mee. Nu hoort het erbij en kunnen we niet meer zonder

- Perks die werkte
Nogmaals: ga dit vergelijken als je de BF5 final hebt gespeeld met de BF3 final.

Dus jij zet meer wapens en allerlei service star hoog op je lijstje van wat een game leuk maakt? Hoe kan je dan überhaupt BF2 als bijna favo game hebben? Die game was alles behalve veel veel veel veel wapens en unlocks en medals en stars. Je had de basics, maar die game draaide op de gameplay zelf. Niet op alle kunstmatig ingevoerde en bedachte zaken die een spel "leuker" maken.

Mijn lijst zal zijn:
BF2
BFBC2
BF3
BF4

Ik heb het gevoel dat BF5 op de 2e of 3e plek gaat komen.

Er zijn nog steeds ontelbaar veel zaken die ik jammer vind, maar dat zijn zaken die ik gewoon niet meer terug ga zien na BF2. Maar zodra ik dat accepteer ga ik echt genieten van deze nieuwe game denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:26
Borentos schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:40:
[...]

En vervolgens ga je zelf BF5 met BF3 vergelijken....
Ik benoem zaken die in BF3 zitten en dat zeker niet in de BETA naar voren kan komen.
Zijn nu steeds zaken die ze aan (in mijn ogen moeten) aanpassen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-09 07:41
Alexknl schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 01:12:
Ik had een andere roller coaster. Twijfel in het begin. Toen behoorlijke hype. En de laatste dag van de beta had ik helemaal geen zin meer om te spelen. Ik wacht sowieso met het kopen en kijk de eerste reviews /s treams even af.

I werd behoorlijk hyped naarmate ik dichter bij het unlocked van de kar98 kwam. Speel bijna altijd sniper in bf games en 2 dagen voor het einde van de beta had ik hem dan eindelijk en..... wat stelde die kar teleur! Vond het helemaal niks, mijn hele pret was bedorven en had geen zin meer in bf.
Heb nog wel wat andere classes geprobeerd, maar ik blijf meestal terug komen naar de sniper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eli3l
JDeraGear schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:36:
[...]

Goed punt, maar er is op het moment totaal geen motivatie om dit te doen: stel ik lig als sniper lekker achterin een beetje te campen. Als ik een vijand kan zien, kan ik er beter op schieten dan hem spotten. Er zou een speelmechaniek bedacht moeten worden om het spotten aantrekkelijker te maken dan alleen maar door je scope te kijken.

Ik betwijfel of die spotting scope überhaupt gebruikt gaat worden door mensen in de full release, tenzij deze echt voordelen gaat bieden.
Jij bent er dus een die het niet begrijpt blijkbaar. Als jij aan het spotten bent, kunnen de squads, je eigen squad, makkelijker een punt over nemen. Voor het spotten hoef je niks te doen, alleen een beetje rond turen en kijken hoe je team de tegenstander af maakt. Met 2 a 3 snipers die spotten kan je Norvik domineren en de twee linker lanes op Rotterdam. Dat is dan sowieso een win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

Eli3l schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:32:
[...]

Jij bent er dus een die het niet begrijpt blijkbaar. Als jij aan het spotten bent, kunnen de squads, je eigen squad, makkelijker een punt over nemen. Voor het spotten hoef je niks te doen, alleen een beetje rond turen en kijken hoe je team de tegenstander af maakt. Met 2 a 3 snipers die spotten kan je Norvik domineren en de twee linker lanes op Rotterdam. Dat is dan sowieso een win.
Dude, rustig... :| ik bedoel alleen maar dat je voor de gemiddelde speler het spotten aantrekkelijker moet maken boven schieten. Aan liggen en spotten is geen gameplay, mensen spelen een game om te schieten (onder andere) - ik snap het punt van teamplay zeker, maar je moet het als developer ook aanlokkelijk maken. Punten zijn kennelijk geen goede motivator want het gros van de spelers gaat voornamelijk voor K/D ratio- wellicht is er iets anders te verzinnen.

In BF4 bijvoorbeeld had de PLD spotting scope toegevoegde waarde dat raketten extra damage deden tegen vehicles, en nog gebruikte niemand het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-09 07:41
JDeraGear schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:37:
[...]

Dude, rustig... :| ik bedoel alleen maar dat je voor de gemiddelde speler het spotten aantrekkelijker moet maken boven schieten. Aan liggen en spotten is geen gameplay, mensen spelen een game om te schieten (onder andere) - ik snap het punt van teamplay zeker, maar je moet het als developer ook aanlokkelijk maken. Punten zijn kennelijk geen goede motivator want het gros van de spelers gaat voornamelijk voor K/D ratio- wellicht is er iets anders te verzinnen.

In BF4 bijvoorbeeld had de PLD spotting scope toegevoegde waarde dat raketten extra damage deden tegen vehicles, en nog gebruikte niemand het.
Denk dat je het woord gemiddelde moet vervangen voor 'solo speler' . Als ik solo speel zal ik nooit gaan spotten, de meeste squads hebben 0 teamplay (gebaseerd op bijna 1000 uur speeltijd in bf3/4/1). Mocht je met een aantal vrienden samenwerken dan is het interessant ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

En daar beschrijf je precies het probleem met hedendaagse online teambased shooters. Het grootste deel zegt wel dat ze voor het team spelen en willen winnen, maar uiteindelijk willen ze gewoon liever:

De ronde verliezen, maar wel bovenaan staan met 80.000 punten met 50 kills en 10 deaths.

Dan dat ze de ronde winnen met 90.000 punten met 10 kills en 5 deaths.

Haal die hele kill/death focus (of zelfs stats) uit de game en iedereen gaat echt voor het team ipv solo army.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

2dope schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:28:
[...]

Voor mij hetzelfde, behalve de pre-order dan maar hij komt hier sowieso in huis. Gisternacht doorgeknald tot een uur of 1.30 terwijl ik om 8.00 weer naar de baas moest maar het was het waard, vanavond kan ik niet meer spelen :'(

Ik kan me oprecht ook niet vinden in het gros van de (inhoudelijke) kritiekpunten maar ben daar mogelijk ook te casual voor. Zo lees ik bijvoorbeeld veel klachten over de wijze van spawnen, de munitieopslagplaatsen, de maps, de zichtbaarheid van vijandelijke soldaten en het lage aantal voertuigen. Dat zijn nou net dingen die wat mij betreft prima in elkaar steken en er juist voor gezorgd hebben dat ik een aantal geweldige speelervaringen heb gehad op Rotterdam. Wel moet ik zeggen dat Rotterdam op sommige momenten een beetje voelt als een reskin van een BF1-map, maar dat kan ik verder niet hardmaken.

Maar holy shit de gunplay, de movement, het switchen tussen rennen/wandelen/bukken/kruipen, het gaat allemaal zo heerlijk vloeiend. Ik ben ook nu al helemaal verzot op de wapens, de STG 444 voelt wat OP, maar heeft een heerlijke punch. Enige wapen waar ik geen fan van ben is die stomme Sten gun van de medics.

Ben overigens geen fan van het bleed-out-systeem omdat het echt de snelheid uit de game haalt. Ondanks dat je volgens mij net zo snel weer in een game zit als in Battlefield 1, voelt het onnatuurlijk om te gaan zitten wachten tot dat cirkeltje vol is eer je pas naar de overhead map terug mag (ik weet dat je het kunt 'versnellen' maar zelfs dan voelt het op e.o.a. manier moeizaam aan). Vaak genoeg weet je dat je toch niet gerevived gaat worden en dan vind ik het geforceerd doodbloeden irritant, die tijd had ik beter kunnen spenderen aan het respeccen van m'n loadout, kijken waar teamgenoten zijn etc.

Al met al zéér tevreden over de bèta, ben zeer benieuwd wat voor maps, voertuigen, events, gamemodi etc. we nog allemaal kunnen verwachten.
Ik kan me helemaal vinden in je reactie. Ik ben een beetje bijgedraaid na de teleurstelling hoe ze de game neer hebben gezet. Ik mis nog steeds dat WW2 randje maar dat heb ik los gelaten. Ik ben all the way Support gegaan en moet kleur bekennen: ik heb fun gehad de afgelopen dagen. Bijna alle potjes waren spannend tot op de laatste paar punten.

Ik vind de explosies zo verdomd goed in elkaar zitten. Ik lag lekker stiekem te zijn in een trappenhuis maar kennelijk niet stiekem genoeg. De tegenstander probeerden granaten naar boven te gooien en de knallen waren oorverdovend. Ik hield een goede minuut stand maar mijn hemel, dat was wel even een ervaring. Maar ook het gegil van pijn van soldaten, de kleine details die je ziet en hoort tijdens vuurgevechten.. Ook het bouwen van objecten vind ik best wel tof. Alleen merk ik ook dat het net zo makkelijk tegen je gebruikt word als de vlag in handen valt van de tegenstander.

Ze moeten wel echt even het één en ander aan gaan pakken. Je wilt je wapen gewoon in-game kunnen aanpassen. Ik kan me voorstellen dat de mappen wat aan de krappe kant is voor piloten met wat nu beschikbaar is. Ze gaan vast nog een heleboel tweaken met de wapens en dat is hard nodig. Het liefst zie ik de ingame valuta ook verdwijnen. Persoonlijk had ik wat moeite met het luisteren naar tegenstanders. De voetstappen bijvoorbeeld. Ik zou graag geruisloos willen lopen ala sneaken, maar je maakt altijd herrie.

Ik vind het overigens ook jammer dat we in 2018 nog steeds op 64 spelers zitten.

Kortom: Is dit de BF5 WW2 game waar ik op hoopte? Nee. Heb ik me vermaakt in de beta: Ja! Ga ik de game dan nu wel pre-orderen? Nee, dat zeker niet.

Ik ga lekker afwachten wat ze allemaal gaan doen en hoe ze veranderingen door gaan voeren. En langzaam aan zal ik mijn plekje vast wel kunnen vinden in deze BF reeks.

Tot de volgende beta??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eli3l
[...]

Eerste zin had ik wat vriendelijker moeten schrijven, was niet bedoeld als persoonlijke aanval.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

uchiha tijntje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:46:
[...]

Ben wel benieuwd wat je met zijn antwoord gaat doen? :)

Ik blijf het bijzonder vinden dat men een game uit 2018 gaat vergelijken met een game uit 2002 en 2005 die respectievelijk 16 en 13 jaar oud zijn, waarbij in mijn optiek nostalgie de bovenhand heeft ten opzichte van objectiviteit. Ik heb ook 1942 gespeeld en hoe leuk ik het ook vond, als je die game via een remaster nu uitbrengt is het een lachertje, zowel qua gameplay als kaal mapdesign. Goh een dorpje bestaat uit 4 gebouwen en 5 bomen :P
Wat me opvalt is dat de mensen die meer van de oude Battlefields houden over het algemeen ook meer dan zijn van Battlefield V.

Het filmpje van Luetin verwoorde dit perfect. Voor wie het nog niet gezien heeft, zeker even kijken. YouTube: THE REAL PROBLEM | BATTLEFIELD V - Community Then and Now

Ik heb zelf Battlefield 4 gekocht en nauwelijks gespeeld. Alle Battlefield daarna heb ik laten liggen. Dit wordt mogelijk mijn comeback. Eindelijk weer echte classes. Eindelijk weer Teamplay. Nu nog grotere maps met reistijden waarbij je een voertuig wil pakken in plaats van alles sprinten.

Het is niet puur nostalgie. Het is een andere speelstijl in de oudste games. Met name trager, wat voor mij meer een oorlog gevoel geeft en het ook vervelender maakt om dood te gaan. Dat werkt bij mij weer spanning verhogend.

In oude Battlefields waren tanks echt sterk waardoor je ze als squad moest slopen om het momentum in de game niet te verliezen. Nu heb ik te veel de neiging om dan maar gewoon weg te lopen want het is zonde van de tijd, ik ben zo bij een andere vlag.

Ik denk overigens niet dat de meerderheid dit zoekt, maar het maakt voor mij de game leuker en minder 13 in een dozijn. Wat dat betreft voelt Battlefield V wel als een stap in de goede richting maar nog iets te infantry based, voornamelijk door de dicht bij elkaar gepotitioneerde vlaggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Isniedood schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:47:
[...]

Wat me opvalt is dat de mensen die meer van de oude Battlefields houden over het algemeen ook meer dan zijn van Battlefield V.

Het filmpje van Luetin verwoorde dit perfect. Voor wie het nog niet gezien heeft, zeker even kijken. YouTube: THE REAL PROBLEM | BATTLEFIELD V - Community Then and Now

Ik heb zelf Battlefield 4 gekocht en nauwelijks gespeeld. Alle Battlefield daarna heb ik laten liggen. Dit wordt mogelijk mijn comeback. Eindelijk weer echte classes. Eindelijk weer Teamplay. Nu nog grotere maps met reistijden waarbij je een voertuig wil pakken in plaats van alles sprinten.

Het is niet puur nostalgie. Het is een andere speelstijl in de oudste games. Met name trager, wat voor mij meer een oorlog gevoel geeft en het ook vervelender maakt om dood te gaan. Dat werkt bij mij weer spanning verhogend.

In oude Battlefields waren tanks echt sterk waardoor je ze als squad moest slopen om het momentum in de game niet te verliezen. Nu heb ik te veel de neiging om dan maar gewoon weg te lopen want het is zonde van de tijd, ik ben zo bij een andere vlag.

Ik denk overigens niet dat de meerderheid dit zoekt, maar het maakt voor mij de game leuker en minder 13 in een dozijn. Wat dat betreft voelt Battlefield V wel als een stap in de goede richting maar nog iets te infantry based, voornamelijk door de dicht bij elkaar gepotitioneerde vlaggen
Leuk dat je een uitgebreide toelichting geeft :) d:)b. Ook een antwoord waar ik me wel in kan vinden.

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Isniedood schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:47:
[...]

Ja, Luentin09 legt het mooi uit. Het is een zooitje geworden. En niet zozeer alleen de game, maar de type spelers die ontstaan zijn omdat ze steeds wat anders neerzetten. Teamplay / solo rambo's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

RoyK schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:41:
[...]

Ja, Luentin09 legt het mooi uit. Het is een zooitje geworden. En niet zozeer alleen de game, maar de type spelers die ontstaan zijn omdat ze steeds wat anders neerzetten. Teamplay / solo rambo's
Toch hebben ze altijd wel geprobeerd teamplay te stimuleren door overal een puntenbeloning aan te hangen. Volgens mij heeft dat alleen averechts gewerkt. Voor een vlag capturen krijg je nu zo belachelijk veel punten dat je wel moet rennen van vlag naar vlag om een leuke score te halen. Daardoor ben je ook minder geneigd te blijven om een vlag te verdedigen. Doordat vlaggen slecht verdedigd worden is het ook makkelijk geworden ze te veroveren zelfs in een 64 mans potje.

Het is ergens wel jammer dat alle handelingen worden gestimuleerd door beloningen in de vorm van punten. Daardoor krijgt iedereen een beetje een zelfde speelstijl. Ik mis de intrinsieke motivatie om op een bepaalde manier te spelen.

Als je terug gaat naar de echte classics, BAttlefield 1942 met Wake Island bijvoorbeeld, dan had je een groot voordeel als je de middelste capturepoint pakte doordat je er extra vliegtuigen mee kreeg. Daardoor deed ieder team zijn best die te veroveren. Dat was het sleutelpunt om de map te winnen. Tegelijk was deze ook echt moeilijk te veroveren omdat hij sterk werd verdedigd. Ging je dood, dan duurde het wel weer even totdat je een nieuwe poging kon wagen door de reisafstanden. Lukte het 2 x niet, dan ging je toch maar andere punten eerst veroveren om te zorgen dat de tegenpartij wat meer moest verspreiden.

Het maakte het spel veel minder lineair. Vlaggen gaan continu over van het ene naar het andere team en je rent van de hot naar her. Er zitten geen rust momenten meer in, geen momenten om na te denken. Zo ervaar ik het. En nu ik dit zo type begin ik ineens te twijfelen of BF V wel zo leuk is als ik dacht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Isniedood schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:09:
[...]

Toch hebben ze altijd wel geprobeerd teamplay te stimuleren door overal een puntenbeloning aan te hangen. Volgens mij heeft dat alleen averechts gewerkt. Voor een vlag capturen krijg je nu zo belachelijk veel punten dat je wel moet rennen van vlag naar vlag om een leuke score te halen. Daardoor ben je ook minder geneigd te blijven om een vlag te verdedigen. Doordat vlaggen slecht verdedigd worden is het ook makkelijk geworden ze te veroveren zelfs in een 64 mans potje.

Het is ergens wel jammer dat alle handelingen worden gestimuleerd door beloningen in de vorm van punten. Daardoor krijgt iedereen een beetje een zelfde speelstijl. Ik mis de intrinsieke motivatie om op een bepaalde manier te spelen.

Als je terug gaat naar de echte classics, BAttlefield 1942 met Wake Island bijvoorbeeld, dan had je een groot voordeel als je de middelste capturepoint pakte doordat je er extra vliegtuigen mee kreeg. Daardoor deed ieder team zijn best die te veroveren. Dat was het sleutelpunt om de map te winnen. Tegelijk was deze ook echt moeilijk te veroveren omdat hij sterk werd verdedigd. Ging je dood, dan duurde het wel weer even totdat je een nieuwe poging kon wagen door de reisafstanden. Lukte het 2 x niet, dan ging je toch maar andere punten eerst veroveren om te zorgen dat de tegenpartij wat meer moest verspreiden.

Het maakte het spel veel minder lineair. Vlaggen gaan continu over van het ene naar het andere team en je rent van de hot naar her. Er zitten geen rust momenten meer in, geen momenten om na te denken. Zo ervaar ik het. En nu ik dit zo type begin ik ineens te twijfelen of BF V wel zo leuk is als ik dacht :)
Ik begrijp je gevoelens. Ik weet alleen niet of een game op die manier nog werkt in 2018. Alles is sneller tegenwoordig en heeft EA natuurlijk ook een eigen agenda, namelijk geld verdienen. Ze verkopen liever een game die door 20 miljoen mensen gekocht kan worden dan door 2 miljoen mensen. Die langzame speelstijl en dat je dan weer een rot eind moet lopen of reizen (wat ik ook niet altijd als een voldoening voelde en me ook regelmatig frustreerde) als je het loodje legt, kan net zo goed in hun billen bijten.

De conclusie die denk ik terecht getrokken kan worden is dat de community een rommeltje is geworden door de verschillende speelstijlen die ontstaan zijn bij iedere BF reeks.

We gaan het meemaken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

RoyK schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:14:
[...]

Ik begrijp je gevoelens. Ik weet alleen niet of een game op die manier nog werkt in 2018. Alles is sneller tegenwoordig en heeft EA natuurlijk ook een eigen agenda, namelijk geld verdienen. Ze verkopen liever een game die door 20 miljoen mensen gekocht kan worden dan door 2 miljoen mensen. Die langzame speelstijl en dat je dan weer een rot eind moet lopen of reizen (wat ik ook niet altijd als een voldoening voelde en me ook regelmatig frustreerde) als je het loodje legt, kan net zo goed in hun billen bijten.

De conclusie die denk ik terecht getrokken kan worden is dat de community een rommeltje is geworden door de verschillende speelstijlen die ontstaan zijn bij iedere BF reeks.

We gaan het meemaken!
Klopt, ik ben mij er ook van bewust dat Battlefield slachtoffer is van zijn eigen succes. Op zich vond ik Caspian border altijd wel een mooie map, mede doordat er 2 capture points waren die wat uit de route lagen. Daardoor kon je als je wilde continu als infantry bij de drukkere capture points knallen, maar ook naar de verder gelegen points gaan met een voertuig. Als infantry had ik daar precies nooit zin in.

Ik ben daarom erg benieuwd naar hoe de maps eruit gaan zien. Als ze echt de intentie hadden om grotere maps te gaan toevoegen, dan denk ik dat die er al gezeten had. Vindt de marketing afdeling ook altijd leuk. De grootste BF map ooit.. :)

*ondertussen droom ik nog even weg naar legendarische tank battles op El-Alamein*

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]

Het probleem lijkt me meer dat samenwerken gewoon niet echt nodig/essentieel was de overwinning, de meerwaarde van een squad die echt bij elkaar blijft is verdwenen. Zo ook het uitschakelen van voertuigen; een enkele tank kan niet zoveel doen als die niet actief wordt ondersteund door infantry. Je kan je wel druk maken om het uitschakelen van die tank, maar je kan ondertussen ook 2 vlaggen cappen, veel efficiënter.

Pas als een tank actief wordt ondersteund merk je pas hoe sterk ze zijn en vergt het teamwork om ze uit te schakelen, maar hoe vaak gebeurt dat nou nog? Een team wat zo speelt, speelt elke server in no-time leeg. :)

Met BF V, door het weghalen van health regen/ammo/dorito's en lange spawntijd wordt iedereen als individu zoveel sterker door teamwork dat men automatisch meer samen gaat werken denk ik. Ik heb wat dat betreft een zoveel betere tijd gehad in de beta, dat had ik echt niet zien aankomen hoezeer dat het zetje zou kunnen zijn dat de community daadwerkelijk anders gaat spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deels ook omdat diverse vlaggen, zeker op rotterdam, op meerdere manieren te pakken zijn, boven of onder (station, hotel), of ene kant/andere kant (A en C dacht ik), dat je maar 1 persoon nodig hebt in een hoekje die nadat andere vertrekken meteen die vlag weer kan pakken.

Zelfs de momenten dat de tegenstander alle vlaggen heeft, krap minuut later heb jij ze opeens allemaal.

Juist omdat de TTK zo laag is, zie je veel gewoon gunblazing erin duiken, omdat het al snel een principe jij of ik wordt kan je het geluk hebben (en wat lag), heb je een surprise attack op 2-3 man die even niet jouw kant opkijken is de kans vrij groot jij ze makkelijk alle 3 kan neerhalen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinNL
Deze afbeeldingen geven aan vanaf welke plekken welke class kills heeft gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DmfhThDXoAUQoeq.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DmfhThDXgAAyTT4.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DmfhTg8X0AAIV09.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DmfhTfKW4AIX7XG.jpg

Hier een video hoe spelers zich over de map hebben bewogen tijdens 50 rondjes Conquest (klik laatste link).

RobinNL schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:24:
Deze afbeeldingen geven aan vanaf welke plekken welke class kills heeft gemaakt.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hier een video hoe spelers zich over de map hebben bewogen tijdens 50 rondjes Conquest (klik laatste link).
[Twitter]
Leuk om te zien, ook erg herkenbaar. Lijkt wel alsof veel Assaults niet naar een SLR zijn overgestapt gebaseerd op hun kill locatie.

• Ircghost

Ircghost

Wat mij betreft vertaalt deze YT goed wat er mis is. Kort gezegd:
- ammo & health system, geef op zijn minst de top-offs bij de start zodat je niet eerst alles los moet ophalen
- Gelockte development trees is vooral veel extra grinden zonder daadwerkelijke ROI
- vliegtuigen zijn weer eens zeepkisten

• Borentos
RobinNL schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:24:
Als ik de afbeeldingen zo kijk is het een extra reden om geen Recon in je squad te hebben. Het gerucht gaat dat er snipers zijn die daadwerkelijk aan teamplay doen, ik ben ze nog niet tegengekomen.

• RobinNL
Borentos schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:59:
[...]

Als ik de afbeeldingen zo kijk is het een extra reden om geen Recon in je squad te hebben. Het gerucht gaat dat er snipers zijn die daadwerkelijk aan teamplay doen, ik ben ze nog niet tegengekomen.
In mijn 45-50 uur gameplay heb ik ze niet of nauwelijks gezien. De keren dat ik iets roods boven een vijand zag was op één hand te tellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ircghost schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:54:
- ammo & health system, geef op zijn minst de top-offs bij de start zodat je niet eerst alles los moet ophalen
Op ammo gebied: OK. Hoeft voor mij niet, maar snap als het erin komt.

Medpack? Echt niet. Waar komt toch de gedachte vandaan dat er mensen moeten starten met een joker in hun broekzak voor als ze gewond zijn? Staan echt meer dan genoeg medstations en er lopen veel medics rond.

Laten we het spel aub niet nog makkelijker en laagdrempeliger maken door iedereen standaard een medpack te geven. Laat de spelers zelf ook nog een beetje nadenken en beslissingen maken.

EDIT

lijkt erop dat de klagers toch hun zin krijgen, helaas :/

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/WGNH-poBkkLTvEYeqZnAZ5TMJBPYSA72P4KoKyJw3vw.jpg?w=553&s=b6134b19498d9f10da05e9d47e41a677

[ Voor 11% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-09-2018 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borentos
Ircghost schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:54:
- vliegtuigen zijn weer eens zeepkisten
En daar ben ik zo blij mee! Ik denk dat ik in de hele beta misschien 2x ben dood gegaan door vliegtuigen, nu heb ik wel heel veel conquest gespeeld en amper Grand Operations. Eindelijk weer grond units die op #1 staan en niet de vehicle farmers.
Het zal ongetwijfeld een kwestie van tijd zijn voordat vliegtuigen hun oude BF1 glorie terug hebben.

Er staat volgens mij een paar pagina's terug een screenshots van iemand die een bomber heeft gevlogen in Grand Operations met iets van 70 kills. Het is dus nog steeds mogelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

StealthyPeanut schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:09:
[...]
Net zoals met de customization... :)

Maar is dat niet het hele probleem vandaag de dag?

Niet alleen met Battlefield maar gewoon in het algemeen. Een paar schreeuwers die moord en brand schreeuwen op social media en bedrijven die bang zijn voor negatieve verhalen die klakkeloos worden overgenomen door mainstream media en dimwits...

Ik heb daar tegenwoordig zo'n hekel aan gekregen.

• Ircghost

Ircghost

[...]

Medpack? Echt niet. Waar komt toch de gedachte vandaan dat er mensen moeten starten met een joker in hun broekzak voor als ze gewond zijn? Staan echt meer dan genoeg medstations en er lopen veel medics rond.

Laten we het spel aub niet nog makkelijker en laagdrempeliger maken door iedereen standaard een medpack te geven. Laat de spelers zelf ook nog een beetje nadenken en beslissingen maken.

EDIT

[Afbeelding]
Wat ik bedoel met de medpacks is dat er toch al overal stations staan, maar net uit de route, dus nu moet ik bij Narvik als de Britten bijvoorbeeld eerst een stuk opzij lopen omdat ik natuurlijk wel mijn medpacks en ammo pack wil hebben. Je stelt jezelf achter als je het niet doet.

Dus wat mij betreft geef je ze dan standaard aan iedereen (die bijvoorbeeld in een bepaalde plek begint, zoals de 'base') of geef het aan niemand en laat het gewoon over aan de medics en support klasse om die uit te delen.

Daarnaast, echte militairen starten ook met een kleine medpack op zak, waarom zou dat ingame ook niet kunnen?

*edit* ik ben een fervent Arma (Milsim) fan, dus ik vind het ook veel uitdagender om echte keuzes te kunnen en moeten maken, ze moeten alleen wel logisch zijn. Het voelt voor mij nu een beetje alsof je eerst je sidearm uit een krat moet halen ipv dat je het gewoon meekrijgt bij de spawn.
Borentos schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:22:
[...]

En daar ben ik zo blij mee! Ik denk dat ik in de hele beta misschien 2x ben dood gegaan door vliegtuigen, nu heb ik wel heel veel conquest gespeeld en amper Grand Operations. Eindelijk weer grond units die op #1 staan en niet de vehicle farmers.
Het zal ongetwijfeld een kwestie van tijd zijn voordat vliegtuigen hun oude BF1 glorie terug hebben.

Er staat volgens mij een paar pagina's terug een screenshots van iemand die een bomber heeft gevlogen in Grand Operations met iets van 70 kills. Het is dus nog steeds mogelijk.
Wat mij betreft vliegen de meeste vliegtuigen al ruk sinds bf3. Heli's waren nog wel leuk in BF3. De laatste keer dat ik echt lol heb gehad met vliegtuigen was in BF2 :P.

Wat mij betreft zijn vliegtuigen ook veels te OP sinds BF3, begrijp me niet verkeerd. Persoonlijk vind ik vliegen erg leuk in andere games, dus vind het altijd zo jammer dat ze in BF altijd zo beroerd en raar aanvoelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Ircghost op 12-09-2018 13:36 ]

• Borentos
Ik vind het wel relaxed dat je start met 1 extra magazine en een health pack ipv ze te gaan zoeken. Wat van mij nou niet weer had gehoeven is dat je nu blijkbaar met 4 magazijnen kan rondlopen ipv 3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ircghost schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:31:
[...]

Wat ik bedoel met de medpacks is dat er toch al overal stations staan, maar net uit de route, dus nu moet ik bij Narvik als de Britten bijvoorbeeld eerst een stuk opzij lopen omdat ik natuurlijk wel mijn medpacks en ammo pack wil hebben. Je stelt jezelf achter als je het niet doet.

Dus wat mij betreft geef je ze dan standaard aan iedereen (die bijvoorbeeld in een bepaalde plek begint, zoals de 'base') of geef het aan niemand en laat het gewoon over aan de medics en support klasse om die uit te delen.
Ik snap niet dat andere classes uberhaupt medpacks mee kunnen dragen. Je hebt niet voor niks een medic class. Hef die dan maar op. Maar liever verwijder de medpacks uit het spel.

Extra ammopack kan ik mee leven.
Borentos schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:22:
[...]
De kracht van Battlefield ligt juist in het samenspel van infantry, tanks en vliegtuigen. Enkel infantry hebben we spellen als COD voor. Het hoort bij een game als Battefield dat je dekking moet zoeken als je een vliegtuig aan ziet komen. Nu voelt aircombat als iets dat los staat van ground combat.

Wat voor mij echt anders (of beter gewoon helemaal weg) mag is al die unlocks en customizations. Maargoed dat gaat toch niet gebeuren.

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Ik heb 1,5 uur even de 'demo' kunnen spelen. BF5 ziet op het eerste gezicht er mooi uit.
Maar het blijft weer te chaotisch en te snel voor mij. Ik merkte al gelijk dat er veel snipers waren. En wat ik begrijp is dat je tijdens de het spelen van een rondje. Je wapens kun upgraden.
Als dit zo is, haal ik het spel al helemaal niet meer. Ik ben rete slecht in gamen en dat zou betekenen dat ik nooit aan deze upgrades kan komen.
Hetzelfde als in Call of Duty series met de perks.

Wel tof dat iedereen begint met weinig ammo.

[ Voor 4% gewijzigd door noud op 12-09-2018 13:52 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

EDIT

Afhankelijk waarover je klaagt, ammo was voor mij nooit een probleem (buiten dat kansloos gooien van medic/support), maakt zo'n wijziging de game nog stukje generieker dat ik betwijfel of het de klagers wel hebt (buiten dat je iets meer ruimte voor pay&spray hebt - nu nog grotere clipsize voor LMG's).
Isniedood schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:36:
[...]

Ik snap niet dat andere classes uberhaupt medpacks mee kunnen dragen. Je hebt niet voor niks een medic class. Hef die dan maar op. Maar liever verwijder de medpacks uit het spel.

Extra ammopack kan ik mee leven.
Ik snap nog steeds niet dat ze nog met classes werken, verplichte wapenkeuze, verplichte granaatkeuze, medic nut was al marginaal omdat je squadmates gewoon kan reviven, je kan ammo/health ook gewoon bij vlaggen pakken (was toch het doel vlaggen te verdedigen?), ammo van support is gelimiteerd tot kogels, dus je moet als Assault alsnog terug naar een vlag/base voor rakketten/C4.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• RobinNL
noud schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:51:
Ik heb 1,5 uur even de 'demo' kunnen spelen. BF5 ziet op het eerste gezicht er mooi uit.
Maar het blijft weer te chaotisch en te snel voor mij. Ik merkte al gelijk dat er veel snipers waren. En wat ik begrijp is dat je tijdens de het spelen van een rondje. Je wapens kun upgraden.
Als dit zo is, haal ik het spel al helemaal niet meer. Ik ben rete slecht in gamen en dat zou betekenen dat ik nooit aan deze upgrades kan komen.
Hetzelfde als in Call of Duty series met de perks.

Wel tof dat iedereen begint met weinig ammo.
Het unlocken van bepaalde upgrades is niet lastig. Zo zijn er assignments dat je 5 kills moet maken met een bepaald wapen. Dan krijg je 100 van die punten voor. Met de assignments zijn er vaak meerdere opties en daarboven staat hoeveel je er moet behalen. Zo heb je bijvoorbeeld een mogelijkheid voor 10 kills met een bepaald wapen in 1 leven of 25 kills totaal en moet je 1 van die 2 dingen halen.

In de beta had ik zelf een overvloed aan assignments klaarstaan. Kies gewoon de assignments die je leuk/makkelijk vindt en dan kan je zo aan upgrades raken.

• Borentos
Isniedood schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:36:

De kracht van Battlefield ligt juist in het samenspel van infantry, tanks en vliegtuigen. Enkel infantry hebben we spellen als COD voor. Het hoort bij een game als Battefield dat je dekking moet zoeken als je een vliegtuig aan ziet komen. Nu voelt aircombat als iets dat los staat van ground combat.
Zolang er een balans is tussen vliegtuigen en infantry heb ik er geen probleem mee. Als piloot kon je tijdens de beta nog steeds je kills scoren alleen niet zo absurd veel als bijv. BF1.

• RobinNL
Borentos schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:05:
[...]

Zolang er een balans is tussen vliegtuigen en infantry heb ik er geen probleem mee. Als piloot kon je tijdens de beta nog steeds je kills scoren alleen niet zo absurd veel als bijv. BF1.
Ik vond het lastig om vanuit een vliegtuig mensen te kunnen zien op de grond. Daardoor pakte ik enkel de bomber om bommen te droppen rond drukke gebieden, zoals een vlag die net is overgenomen door de tegenstander.

• The.Sticky
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-09 14:34
Borentos schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:59:
[...]

Op momenten dat ik Recon speel, speel ik dat eigenlijk altijd op een agressieve manier samen met m’n squadmates. Natuurlijk blijf ik soms een klein stukje achter de rest hangen om bijvoorbeeld cover of info te geven, maar voornamelijk push ik gewoon mee met de rest om punten te cappen en te clearen.

Of ik daar een bolt-action of DMR type wapen voor heb maakt me niet eens zozeer uit. Als Recon (en eigenlijk elke class) moet je altijd voor de headshot gaan bij zo’n manier van spelen.

Ik heb persoonlijk erg genoten van de bèta. Afgezien van de overduidelijke bugs, heb ik samen met m’n squadmates echt een hele hoop geweldige en spannende potjes meegemaakt. We waren allemaal redelijk sceptisch van tevoren, maar na een uurtje of 15 - 20 ben ik toch oprecht hyped en kijk ik uit naar de release :)

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

SinergyX schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:00:
[...]

Afhankelijk waarover je klaagt, ammo was voor mij nooit een probleem (buiten dat kansloos gooien van medic/support), maakt zo'n wijziging de game nog stukje generieker dat ik betwijfel of het de klagers wel hebt (buiten dat je iets meer ruimte voor pay&spray hebt - nu nog grotere clipsize voor LMG's).

[...]

Ik snap nog steeds niet dat ze nog met classes werken, verplichte wapenkeuze, verplichte granaatkeuze, medic nut was al marginaal omdat je squadmates gewoon kan reviven, je kan ammo/health ook gewoon bij vlaggen pakken (was toch het doel vlaggen te verdedigen?), ammo van support is gelimiteerd tot kogels, dus je moet als Assault alsnog terug naar een vlag/base voor rakketten/C4.
Mwah ik vond het wel iets te beperkend. Je kan ook bijna geen surpressing fire meer geven. De straf daarop was wel erg hoog omdat je dan gewoon in no time geen ammo meer hebt. Classes vind ik essentieel voor Battlefield maar voor mij mogen ze meer specialiseren.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Isniedood schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:51:
[...]

Mwah ik vond het wel iets te beperkend. Je kan ook bijna geen surpressing fire meer geven. De straf daarop was wel erg hoog omdat je dan gewoon in no time geen ammo meer hebt. Classes vind ik essentieel voor Battlefield maar voor mij mogen ze meer specialiseren.
Daarom vind ik support ook zo gaar, je hebt een suppression wapen (LMG), je hebt altijd ammo bij je, maar je krijgt alsnog maar 30 kogels per clip, 3 clips. Goed, ik denk dat de helft niet eens wist hoe je ammo kon oppakken uit zo'n ammo crate van support, en de andere helft teveel moeite had zo'n ammo-pouch juist te gooien naar iemand (je moet echt op iemand richting om te kunnen gooien).

Mis echt dan mijn BF3/4 (en later beetje BF1) suppressive fire van support, zo kon je mensen echt pinnen om je eigen squad in veiligheid te brengen of juist cover-fire te geven. Maar nu schiet je dat ding sneller leeg dan een semi-automaat van Assault.

Maargoed, zo vind ik er meer onlogische/ontactische zaken in zitten, self-repair van tanks eruit, free-trow ammo/heal pouches ipv 'aimen' op iemand om te kunnen gooien, ook liggend ammo crate kunnen gebruiken en die weapon-swap/oppak op andere knop dan reload/revive.

• KeesFluitman
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-09 08:57
[...]

EDIT

[Afbeelding]
Je had mij hier ook al eens op aangesproken.

Ik vind dat t max aantal clips gelijk moet blijven, maar voor med pack en extra clip bij spawn kan ik wel inkomen. Ik vind t gewoon onnodig om bij spawn (op je home base) als eerst supplies moet halen.

Wnnr je pp vlaggen of squad spawnt, vind ik t goed dat je minimaal bij je hebt. Ik vind t ook jmmr wnnr ze dat niet doorzetten, want veel mensen zijn zo egoistisch ingesteld, dat ze niet eens nadenken over als welke class ze spawnen om hun team van supplies te voorzien. Ook al die youtubers zijn gewoon k:d hongerige egos die nu meer moeten samenwerken en ptfoen ipv solo met 200 kogels rondrennen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:48
Buhhh ik mis deze game :| BF4 en BF1 voelen nu niet meer zo lekker op een of andere manier.. Beide games voelen nu als complete chaos met grenade spam + je hoeft alleen maar naar de minimap te kijken i.p.v. te letten op het geluid van voetstappen etc. Dat omlopen of terugtrekken om ammo/med pouches te halen gaf ook wel wat extra dimensie.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:06:
[...]

Daarom vind ik support ook zo gaar, je hebt een suppression wapen (LMG), je hebt altijd ammo bij je, maar je krijgt alsnog maar 30 kogels per clip, 3 clips. Goed, ik denk dat de helft niet eens wist hoe je ammo kon oppakken uit zo'n ammo crate van support, en de andere helft teveel moeite had zo'n ammo-pouch juist te gooien naar iemand (je moet echt op iemand richting om te kunnen gooien).

Mis echt dan mijn BF3/4 (en later beetje BF1) suppressive fire van support, zo kon je mensen echt pinnen om je eigen squad in veiligheid te brengen of juist cover-fire te geven. Maar nu schiet je dat ding sneller leeg dan een semi-automaat van Assault.

Maargoed, zo vind ik er meer onlogische/ontactische zaken in zitten, self-repair van tanks eruit, free-trow ammo/heal pouches ipv 'aimen' op iemand om te kunnen gooien, ook liggend ammo crate kunnen gebruiken en die weapon-swap/oppak op andere knop dan reload/revive.
Zelf repair van tanks was één van de dingen die ik juist een heel slecht idee vond in BF1. Supressive fire van support vond ik ook goed, maar laten we wel wezen, er waren heel veel klachten daarover.

Ik ben wel benieuwd als BFV een tijdje uit is wat nieuwe ammo systeem in de praktijk betekend. In andere BFs was ik eigenlijk alleen door mijn ammo een als ik mooie killstreak had, en dan werd het vaak tijd om wapen van iemand anders te pakken (wat vaak zo ruk schoot dat ik weer begreep waarom ik die ander dood had kunnen schieten :P). In de beta schiet je wat supressive op afstand en je bent door je munitie heen.

En is er trouwens reden gegeven waarom free throw pouches eruit zijn gehaald? Erg duidelijk vond ik het ingame ook nog niet aangegeven iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinNL
Alexknl schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:32:
Buhhh ik mis deze game :| BF4 en BF1 voelen nu niet meer zo lekker op een of andere manier.. Beide games voelen nu als complete chaos met grenade spam + je hoeft alleen maar naar de minimap te kijken i.p.v. te letten op het geluid van voetstappen etc. Dat omlopen of terugtrekken om ammo/med pouches te halen gaf ook wel wat extra dimensie.
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb vanavond Battlefield 1 opgestart, maar het is het toch net niet als je Battlefield 5 hebt aangeraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Dubbelpost 😑

[ Voor 99% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-09-2018 11:56 ]

• StealthyPeanut
Ircghost schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:31:
[...]

Ze staan met een reden uit de route. Jij bepaalt bij spawn of je die joker wilt of niet.

Zo ja, dan loop je om en ben je later op jouw plaats van bestemming met alle gevolgen vandien.

Zo nee, dan ben je eerder op jouw plaats van bestemming maar zonder paddestoeltje welke jouw een extra leven geeft.

Het is voor mij onbegrijpelijk waarom er in de community gevraagd wordt voor een medpack voor iedereen bij spawn. Waarom moet het nou nog makkelijker gemaakt worden en moet iedereen maar een extra joker op zak hebben om toch maar weer jezelf te kunnen healen. Waarom moeten spelers zo geholpen worden, terwijl er genoeg medics rondlopenen medastations zijn. Hell, het is zelfs zo dat iedereen in een squad iedereen kan reviven. En dan moeten spelers ook nog standaard een medpack op zak hebben?

Laat dat soort CoD oplossingen aub niet in BF blijven.
Als het dan toch moet, dan zou zoiets een oplossing kunnen zijn idd.
Daarnaast, echte militairen starten ook met een kleine medpack op zak, waarom zou dat ingame ook niet kunnen?
Echte militairen hebben het vooral om andere mee te helpen. Niet om jezelf binnen enkele secondes weer helemaal beter te maken O-) . Maar ik begrijp je punt.
*edit* ik ben een fervent Arma (Milsim) fan, dus ik vind het ook veel uitdagender om echte keuzes te kunnen en moeten maken, ze moeten alleen wel logisch zijn. Het voelt voor mij nu een beetje alsof je eerst je sidearm uit een krat moet halen ipv dat je het gewoon meekrijgt bij de spawn.
De keuze is ook logisch imho, zoals hierboven uitgelegd.
Wat mij betreft vliegen de meeste vliegtuigen al ruk sinds bf3. Heli's waren nog wel leuk in BF3. De laatste keer dat ik echt lol heb gehad met vliegtuigen was in BF2 :P.

Wat mij betreft zijn vliegtuigen ook veels te OP sinds BF3, begrijp me niet verkeerd. Persoonlijk vind ik vliegen erg leuk in andere games, dus vind het altijd zo jammer dat ze in BF altijd zo beroerd en raar aanvoelen.
Het hele probleem met vliegtuigen na BF2 heeft ook met het mapdesign te maken. In BF2 kon je op veel mappen minimaal 25 seconden vliegen en dan was je nog niet over de complete map geweest. Sinds die mappen van BF3 ben je er binnen 10 seconde helemaal overheen. Alles ligt zo dicht bij elkaar en je bent alleen maar rondes aan het vliegen.

Hierdoor komen vliegtuigen veel vaker hetzelfde doel tegen. Ze hoefden nooit te herladen en repareren gebeurde ergens in de lucht wel. Dus ze hoefden amper naar de base terug.

Ook heeft het hele thermal vision gebeuren op de airforce gezorgd dat ze nog veel sterker zijn dan ze al waren.

Ps. Sorry als mijn toon wat direct is, niet persoonlijk bedoeld natuurlijk. Meer kan me soms verbazen over sommige ontwikkelingen in FPS land.

• RobinNL
StealthyPeanut schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:21:
[...]

Het is voor mij echt onbegrijpelijk waarom er in de community gevraagd wordt voor eeb medpack voor iedereen bij spawn. Waarom moet het nou nog makkelijker gemaakt worden en waarom moet iedereen maar een extra joker op zak hebben om toch maar weer jezelf te kunnen healen. Waarom moeten spelers zo geholpen worden, terwijl er genoeg medics rondlopenen medastations zijn. Hell, het is zelfs zo dat iedereen in een squad iedereen kan reviven. En dan moeten spelers ook nog standaard een medpack op zak hebben?

Iets meer ammo bij de main base zou ik ook wel prettig vinden, maar wanneer je spawnt bij vlaggen of op squad mates hoeft dit echt niet. Qua medpack ben ik het helemaal eens. Daar moet je nooit mee spawnen als je geen medic bent.

• Ircghost

Ircghost

@StealthyPeanut je hebt twee keer -bijna- hetzelfde gepost achter elkaar, kun je er 1 leeghalen? :P

Wat betreft je toon, niks mis mee toch? Een goede discussie is altijd mooi! Volgens mij willen we alle twee zelfs ongeveer hetzelfde, alleen wat verschillen in de details :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zephyer
  • Laatst online: 23-09 11:38
StealthyPeanut schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:16:
[...]

Hierdoor komen vliegtuigen veel vaker hetzelfde doel tegen. Ze hoefden nooit te herladen en repareren gebeurde ergens in de lucht wel. Dus ze hoefden amper naar de base terug.

[...]
Laat ik voorop stellen dat ik geen piloot ben, en als ik per ongeluk spawn op een stoel met de stuurknuppel dat ik een kist niet langer in de lucht kan houden dan max. 10sec. #kenjeeigenlimieten

Maar, ik heb vele uren meegevlogen als gunner en weet daarom dat vliegtuigen in BF1 bijv. wel degelijk bijna terug naar spawn moesten vliegen. Simpele reden is dat men niet kon repareren in de lucht zolang ik (of iemand anders) damage kon doen. Hoe vaak een vliegtuig neergehaald werd door slechte/incompetente tactiek v.w.b. reparaties kan ik niet meer op alle handen van een volle Tweakers squad tellen. :+

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sissors schreef op woensdag 12 september 2018 @ 22:57:
Supressive fire van support vond ik ook goed, maar laten we wel wezen, er waren heel veel klachten daarover.
Naar mijn idee zou een LMG een natuurlijk suppression effect moeten hebben, de kogelregen moet er voor zorgen dat spelers niet willen peeken. Dat werkt in games als PUBG prima omdat dood gaan in zo'n game echt vervelend is. Dat gaat in Battlefield nooit werken omdat je eenvoudig kan respawnen, dan is peeken veel te veilig.
Dat oplossen met een artificieel effect vind ik dan de verkeerde oplossing.
StealthyPeanut schreef op woensdag 12 september 2018 @ 23:21:
Het is voor mij onbegrijpelijk waarom er in de community gevraagd wordt voor een medpack voor iedereen bij spawn. Waarom moet het nou nog makkelijker gemaakt worden en moet iedereen maar een extra joker op zak hebben om toch maar weer jezelf te kunnen healen. Waarom moeten spelers zo geholpen worden, terwijl er genoeg medics rondlopenen medastations zijn. Hell, het is zelfs zo dat iedereen in een squad iedereen kan reviven. En dan moeten spelers ook nog standaard een medpack op zak hebben?

Zoals ik het zie is dat er helemaal niet gevraagd wordt om perse een medpack bij het spawnen te krijgen. DICE heeft, volgens mij redelijk ongevraagd, een feature geïmplementeerd waarbij je een reserve medpack kan oppakken uit een supply punt, net als ammo. En op dat moment wordt het onderdeel van het hele attrition verhaal en willen mensen er liever mee spawnen dan dat ze constant tijd moeten besteden aan het ophalen van hetgeen ze als standaard equipment zien.

De beste oplossing lijkt mij om spelers standaard te laten spawnen met volle ammo (wat in feite enkel een extra magazijn is) en die medpack gewoon te verwijderen.

En de cosmetics zo aanpassen dat het niet lijkt alsof characters allerlei magazijnen bij zich dragen terwijl ze die helemaal niet hebben :o

Tsurany schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:41:
[...]

Naar mijn idee zou een LMG een natuurlijk suppression effect moeten hebben, de kogelregen moet er voor zorgen dat spelers niet willen peeken. Dat werkt in games als PUBG prima omdat dood gaan in zo'n game echt vervelend is. Dat gaat in Battlefield nooit werken omdat je eenvoudig kan respawnen, dan is peeken veel te veilig.
Dat oplossen met een artificieel effect vind ik dan de verkeerde oplossing.
[...]
Zoals ik het zie is dat er helemaal niet gevraagd wordt om perse een medpack bij het spawnen te krijgen. DICE heeft, volgens mij redelijk ongevraagd, een feature geïmplementeerd waarbij je een reserve medpack kan oppakken uit een supply punt, net als ammo. En op dat moment wordt het onderdeel van het hele attrition verhaal en willen mensen er liever mee spawnen dan dat ze constant tijd moeten besteden aan het ophalen van hetgeen ze als standaard equipment zien.

De beste oplossing lijkt mij om spelers standaard te laten spawnen met volle ammo (wat in feite enkel een extra magazijn is) en die medpack gewoon te verwijderen.

En de cosmetics zo aanpassen dat het niet lijkt alsof characters allerlei magazijnen bij zich dragen terwijl ze die helemaal niet hebben :o
Het hele zichtbare effect van die rode blokjes die de speler tijdje achtervolgt, zodat je tijdje zichtbaar bent voor iedereen, met suppression in de BFV beta vond ik wel een mooie oplossing om toch dekking af te dwingen.
Ik had nog niet het idee dat supression ook daadwerkelijk andere effecten had in de beta, maar dat weet ik niet zeker.

Wat betreft de aanpassingen aan het spawnen met medpouch of extra ammo, ik kan wel met beide leven maar de ervaringen in de beta leren dat het niet perse hoeft. Wat dat betreft heb ik het volste vertrouwen in Drunkzz3 dat er wel een goede balans in komt.

Kan ook nog steeds niet geloven hoezeer ik van de beta genoten heb en afgelopen 2 dagen toch wel baal dat de beta afgelopen is. :)
Pagina: 1 ... 38 ... 92 Laatste

Let op:
discord
Zoek je andere Tweakers om mee te spelen?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord

Er is een apart topic voor de Consoles: [XBO/PS4] Battlefield V